Koiravideoita

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Koiravideoita 2. päivä päättyy ti 24.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Violet » 23.07.2018 00:42:45

Halima kirjoitti:Violet on kyllä tosi hankala tapaus, ja tänään kyllä haluaisin kuulla jotain järkevää ja hyödyllistä häneltä. Jos ei mitään ensimmäistä päivää parempaa tule, Violet on hyvin varmasti joko narri tai pahis.

Viestiketjukäyttäytymiseni ensimmäisen päivän lopulla ja kahden hyvismäiseksi pelaajaksi luokitellun hahmon paljastuminen hyvismäiseksi ei varmaankaan ollut järkevää ja hyödyllistä ajankäyttöä eilen, tosin tämä kommentti nyt tulikin pelaajalta, joka päätti massata Marzzuuta ja sai Pyramidin kuoleman jälkeen erinomaisen syyn olla sitoutumatta yhtään mihinkään ensimmäisen päivän listauksiinsa.

Ja nyt haluan kyllä todeta, että olemme tulkinneet Halimaa väärin. Jos kaikki olettavat Haliman ottavan hyvishahmon, niin hänen olisi järkevää ottaa pahishahmo ja pelata tätä. Tämä menee aika lailla samoihin perusteluihin kuin mitä justy käytti minuun eilen syyttäessään minua narriksi. Miksi et sovella samaa logiikkaa Halimaan?

miina: Yksi yötappo on hyvä merkki, sillä joko suojelija on onnistunut tai meillä ei ole sarjamurhaajaa. Meillä saattaa olla rajoitettu hyvistappaja.

Jinmuru lähtee epäilemään Niacinia sarjamurhaajaksi, vaikka yöllä sattui vain yksi tappo. Sangen merkillistä, mutta pahiksena hän olisi hyvin tietoinen yötappojen määrästä, joten pahiksena hän ei tätä menisi tekemään, ellei pelissä oikeasti ole toista tapporoolia ja pahisten oikeaa kohdetta suojeltiin eilen.

++Halima
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Koiravideoita 2. päivä päättyy ti 24.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Aelina » 23.07.2018 01:06:58

Mulla on yksi työjuttu, jonka yritän saada huomenna päivän aikana valmiiksi. Sen jälkeen oon taas aktiivisemmin mukana.

Eli tiivistetysti justy pitää mua hyviksenä, mutta epäilee Jitachin pahiskaveriksi?

Violet: Mun mielestä Halimalle on millä tahansa puolella hyötyä siitä, että ei halua pelata hyvishahmoa. Ainoa "hyöty" mun nähdäkseni pahiksena olisi, että silloin Halima kuolee epätodennäköisemmin yöllä (jos oletetaan, että hyvismäisimmät pelaajat halutaan pois).
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Koiravideoita 2. päivä päättyy ti 24.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Aelina » 23.07.2018 01:13:57

Tulipa nyt mieleen. Violet, pidit viime pelipäivänä justya pahiksena, mutta sanoit, ettet ehdi alkaa perustelemaan, miksi häntä pitää äänestää. Saammeko perustelut tänään?
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Koiravideoita 2. päivä päättyy ti 24.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Aelina » 23.07.2018 01:18:58

Hah, ei pitäisi ajatella liian monta asiaa yhtä aikaa. Halima ei halua pelata pahishahmoa, Halima haluaa pelata hyvishahmoa...
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Koiravideoita 2. päivä päättyy ti 24.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 23.07.2018 05:47:51

Miks oot ite Violet niin varma, et tää ois normaali pahispeli? ;) :D Eihän sitä oo misään määrätty.
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Koiravideoita 2. päivä päättyy ti 24.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Zey » 23.07.2018 09:07:28

Väliaikalaskenta

Äänet:
2 Niacin (Mursumus, Jinmuru)
1 Jinmuru (Halima)
1 Halima (Violet)

Niacin on kuolemassa suurimmalla äänimäärällä.

Äänestyspakot:
Jinmuru

Poissa:
Ei kukaan. :>

Hau kirjoitti:Siis enhän minä ole pahis. Olen Violetissa sumussa sumuttamassa pahiksia, tai olisin jos minut voisi nähdä nähdä sumusta. Nythän olen näkyvillä ja kauniimpana kuin se onneksi edesmennyt mediahupelo.


Päivä päättyy huomenna kello 22:00!
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Koiravideoita 2. päivä päättyy ti 24.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja justy » 23.07.2018 10:31:59

Violet kirjoitti:
Halima kirjoitti:Violet on kyllä tosi hankala tapaus, ja tänään kyllä haluaisin kuulla jotain järkevää ja hyödyllistä häneltä. Jos ei mitään ensimmäistä päivää parempaa tule, Violet on hyvin varmasti joko narri tai pahis.

Viestiketjukäyttäytymiseni ensimmäisen päivän lopulla ja kahden hyvismäiseksi pelaajaksi luokitellun hahmon paljastuminen hyvismäiseksi ei varmaankaan ollut järkevää ja hyödyllistä ajankäyttöä eilen, tosin tämä kommentti nyt tulikin pelaajalta, joka päätti massata Marzzuuta ja sai Pyramidin kuoleman jälkeen erinomaisen syyn olla sitoutumatta yhtään mihinkään ensimmäisen päivän listauksiinsa.


Oletko siis sitä mieltä, että meidän pitäisi pitää sinua hyviksenä eilisen loppupäivän perusteella? Itse ainakin jätän sen arvion siihen hetkeen kun saamme tietää jotain Jeekakan ja Niacinin puolista. Koska pahiksen on hyvin helppo luokitella hyviksiä hyviksiksi, ja jos nämä sattuvat vielä kuolemaan, ei pahis edes kärsi tästä luokittelusta mitenkään. Samoin se että yrittää lynkata hyvistä hyviksen sijaan on ihan mahdollista ajanvietettä pahikselle. Mutta jos jeekaka tai Niacin paljastuu pahikseksi, niin sitten saat kyllä toimistasi hyviskrediittiä.

Ei sillä, eilinen pelaajalistauksesi ja loppupäivän toiminta lynkkauksen muuttamiseksi oli mielestäni toimintaa, johon pahiksen ei tarvitsisi ryhtyä ja muistaakseni toimintaa, johon hyvis-Violet on aiemminkin ryhtynyt. Susta vaan on kauhean vähän mitään muuta materiaalia tässä pelissä, etkä - toisin kun aiemmin hyviksenä - kauheasti vaivaudu osallistumaan dialogiin ja selittelemään ajatuksiasi.

Violet kirjoitti:Ja nyt haluan kyllä todeta, että olemme tulkinneet Halimaa väärin. Jos kaikki olettavat Haliman ottavan hyvishahmon, niin hänen olisi järkevää ottaa pahishahmo ja pelata tätä. Tämä menee aika lailla samoihin perusteluihin kuin mitä justy käytti minuun eilen syyttäessään minua narriksi. Miksi et sovella samaa logiikkaa Halimaan?


Sun ja Haliman tilanteet eivät ole symmetrisiä. Jos pelaajan epäillään toivovan hyvishahmoa, on siitä hyötyä hyvikselle ja pahikselle, koska kummankin puolen voittoehdon kannalta on hyväksi tulla pidetyksi hyviksenä. Kahdesta plussasta Halima voisi hyvin valita sen mitä on toivonut jo pidempään - hyvishahmon.

Jos pelaajan epäillään toivovan pahishahmoa, on siitä haittaa hyvikselle ja pahikselle, koska kummankin puolen voittoehdon kannalta on haitaksi tulla pidetyksi pahiksena. Tässä tilanteessa voisin kuvitella fiksun pelaajan etsivän roolia, jossa on hyödyksi tulla pidetyksi pahiksena. Narri on ainoa joka mulle tulee mieleen.


Aiemmassa postauksessani esitin sulle Violet kysymyksen, että miksi juuri Halima hyötyisi Pyramidin kuolemasta. Oletin silloin että ajatellut asiaa siltä kannalta että keitä pelaajia Pyramidi epäilee. Mutta ilmeisesti ajattelitkin että Halima olisi halunnut aloittaa puhtaalta pöydältä tänään ja tappaa sen pelaajan, jota oli epäillyt eilen. Mä en ihan ymmärrä miksi tää olis pahis-Halimalta järkevää toimintaa juuri Pyramidin tapauksessa. Pyramidi ei vaikuttanut pelaajalta, jonka epäilemistä olisi ollut kauhean vaikeaa jatkaa ekan päivän perusteella.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Koiravideoita 2. päivä päättyy ti 24.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja justy » 23.07.2018 10:33:21

Aelina kirjoitti:Eli tiivistetysti justy pitää mua hyviksenä, mutta epäilee Jitachin pahiskaveriksi?


Tiivistit liikaa. Pidän tällä hetkellä sua hyviksenä. Mutta jos Jitachi on pahis, muutut heti epäilyttävämmäksi. Jos Jitachi on hyvis, ne seikat eivät ole syitä epäillä sinua.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Koiravideoita 2. päivä päättyy ti 24.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja justy » 23.07.2018 12:25:00

Jeekakan viestit

Jeekakan ensimmäisen päivän viestit putkeen luettuina muodostavan loogisen kuvan. Jeekaka epäilee justyä, koska justyn käytös eroaa siitä mihin Jeekaka on tottunut hyvis-justyltä. Musta hänen epäilynsä vaikuttavat sisäisesti loogisilta.

Jeekakan ajatukset toisena päivänä voisi ehkä tiivistää näin:
1) Pyramidi tapettiin koska pahikset arvasivat hänen olevan mediapuhuja ja epäilivät syvästi rakastetuksi kyläläiseksi.
2) Koska äänestystulos kääntyi yhtäkkiä Marzzuu-lynkkaukseksi, kyse on pelastusoperaatiosta.

Tokan päivän pelaajalistauksessaan Jeekaka tuntuu epäilevän vähän kaikkia. Toisaalta Marzzuun äänestäjiä, toisaalta niitä jotka eivät äänestäneet Marzzuuta. Ainoiksi hyviksiksi mainitsee miinan ja Aelinan.

Jeekakan ekassa päivässä epäilyttävää on ehkä mekaniikkapuheen ja pahisjahdin suhde: vähästä peliajastaan hän käyttää mielestäni epäilyttävän suuren osan edelliseen. Lisäksi Jeekakan readit muista pelaajista kuin justystä ovat todella vähäisiä eikä niitä juuri perustella. Tämä on mielestäni tyypillistä kiireiselle pahikselle: puhutaan helpoista asioista (mekaniikka) ja yritetään löytää yksi kohde äänelle.

Toisena päivänä Jeekaka on puhunnut vähemmän mekaniikasta. Hänen pelaajienkäsittelynsä on kuitenkin edelleen todella ohutta. Käytännössä hän epäilee kaikkia Marzzuuta äänestäneitä - mutta ei anna hyvisluottoa myöskään niille jotka tätä yrittivät pelastaa. Miina ja Aelina ovat ainoat hyvismäiset.

Mielestäni Jeekaka on nyt tilanteessa, jossa pahiksen on hyvä olla puolivälissä päivää. Hän voi äänestää melkein ketä tahansa ilman että se olisi ristiriidassa hänen viestiensä kanssa. Hän ei lähde ajamaan kenenkään lynkkausta, eikä siirtelemään ääniään muuttaakseen tilannetta. Näin hän välttää senkaltaiset epäilyt, joita esim. Violet suuntaa nyt Halimaan.

Jeekaka pääsee samaan sakkiin Jitachin kanssa epäiltyjen listallani.

***

miinan viestit

Miinan käytös alkupelissä hänen roolikommenttiensa ympärillä, etenkin tämä viesti vaikuttaa hyvismäiseltä. Hän on rento, eikä tunnu pelkäävän että lipsauttaa jotain pahikseudestaan. Jos tää on bluffia, niin sitten mun on syytä päivittää miina-tutkani.

Se mikä miinassa epäilyttää, on hänen äänestysviestinsä ekana päivänä. Olen tätä jo puinut, ja odotan vielä miinan vastauksia aiheeseen. Yleisesti ottaen miinalla tuntuu olevan vaikeuksia epäillä ketään, mikä mielestäni on tyypillistä hyvis-miinalle.

(On muuten hankalaa yrittää lukea miinaa oikeasti, kun oon ainakin parissa pelissä yrittänyt pahiksena saada miinan lynkattua vääntelemällä hänelle valheellista pahis-metaa. Että mites se miina nyt oikeasti pelaskaan pahiksena?

Todella vähän aineistoa, mistä analyysiä tehdä. Tällä hetkellä sydän sanoo että hyvismäinen (meta) mutta ekan päivän Marzzuu-ääni epäilyttää. Lievästi hyvismäinen/neutraali.


***

Violetin viestit

Ensimmäinen havainto Violetin viesteistä on se, että olin väärässä sanoessani että osa niistä oli "trollaavia". Samoin kuin Jeekakan kohdalla, Violetin postien lukeminen putkeen saa hänen tyylinsä vaikuttamaan johdonmukaiselta kiireisen pelaajan tyyliltä. Muistelisin että Violet pelaa yleensä eri tyylillä, avaten enemmän mielipiteitään ja käsitellen peliä laajemmin, ehkä se hämäsi. Tässä pelissä hän on tehnyt monia erikoisia ratkaisuja, joille voi olla hyvisselityksiä, mutta joille voi olla myös pahisselityksiä. Jossain määrin ymmärrän tällaisessa pelimudossa sen, ettei halua paljastaa kaikkia korttejaan. Mutta samalla Violet tekee itsestään hyvin vaikeasti luettavan.

Ehkä eniten ekassa päivässä hämää hänen äänenvaihdoksensa Jitachilta mulle. Äänen motivaationa tuntuu olevan jokin muu kuin pahisepäily - ainakaan äänestysviestissä tai missään myöhemmässä viestissäänkään Violet ei esitä mitään pahismotivaatota toimilleni. Häntä vain tuntuu ärsyttävän se että epäilen häntä narriksi.

Violetin pelaajalistausta ja loppupäivän ääntenvaihtelua olenkin jo aiemmin kommentoinut. Tokana päivänä hän on dissannut Haliman readia itsestään ja epäillyt Halimaa mm. Pyramidin kuoleman ja Haliman Marzzuu-äänen vuoksi. Jos Violet jatkaa ekan päivän linjallaan, saamme odotella laajempaa katsausta peliin huomisiltaan saakka.

Narri on yhä mahdollinen rooli. Hyvis-pahis-asteikolla neutraali. Paljon riippuu siitä mitkä ovat Niacinin, Jeekakan ja Haliman puolet. Jos Niacin/Jeekaka on pahis, Violet saa hyvispisteitä. Samoin jos Halima on pahis.

***

Niacinin viestit

Myös Niacinista kuva muuttui viestit putkeen lukemalla. Oiskohan tätä pitänyt tehdä jo eilen...

Ensinnäkin, aiempi arvioni siitä että Niacin keskittyi pelkästään muhun tai hyvin kapeasti peliin oli väärä. Etenkin ekan päivän alussa (2. ja 3. viesti) hän käsitteli peliä aika laajasti, ottaen kantaa tapahtumiin ja pelaajiin. Myöhemmin hänen viestinsä muuttuivat reaktiivisemmiksi (4. viesti). Hänen Marzzuu-äänessään oli mielestäni ihan pätevät perustelut, eikä se mielestäni yksin riitä Niacinin epäilemiseksi (ilman siis teoriaa siitä että pahis-Niacin yritti pelastaa pahis-justyn). Kaiken kaikkiaan hänen pelistään näkyi se, ettei aikaa ollut tarpeeksi.

Niacinista jää viestien uudelleenluvun jälkeen kuva kiireiden alle sortuneesta pelaajasta, joka ei kyennyt osallistumaan kunnolla. En haluaisi häntä/hänen seuraajaansa tänään lynkata. Neutraaliin kategoriaan.

***

Mursumusin viestit

En nyt käy näitä kauhena tarkasti läpi, kun olen istunut koneen ääressä jo tarpeeksi kauan tätä kirjoittamassa. Ihmeitä pitäisi tapahtua että äänestäisin Mursumusta. Hänen pelinsä alkoi hitaasti, mutta vauhtiin päästyään hän pelasi todella vakuuttavan ekan päivän. Tänään Niacinia epäilleistä hänellä on siihen loogisimmat perusteet, vaikka hänenkin kohdallaan sanoisin että hänen pitäisi selvittää mun puoleni ennen Niacinia, jos puhtaasti äänestystapahtumien perusteella menisi.

Mursumus, ehtisitkö päivittää pelaajalistauksesi tälle päivälle? Osaa pelaajista käsittelitkin jo, muistakin olisi kiva kuulla.

Hyvismäinen.

***

Jinmurua en tässä enää käsittele, olen hänen tämänpäiväisiä viestejään jo kommentoinut. Hänelle olisi kiva antaa lisää aikaa, mutta jos pelaaminen ei laajene kolmas osapuoli -spekulaatioista pahisjahtiin, voisin häntäkin äänestää.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Koiravideoita 2. päivä päättyy ti 24.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja justy » 23.07.2018 12:30:48

Alla pelaajat hyvismäisimmästä epäilyttävimpään

Aelina
Mursumus
Halima
Violet
Niacin
Miina
Jinmuru
Jeekaka
Jitachi


++Jitachi
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Koiravideoita 2. päivä päättyy ti 24.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Jita » 23.07.2018 12:44:57

Tähän pikasesti: mun on pakko pudottautua pelistä, yksinkertaisesti sanoen työkiireet ja unirytmi joka pitäisi korjata. Oon pahoillani päivän epäaktiivisuuden takia ;__;
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Koiravideoita 2. päivä päättyy ti 24.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Zey » 23.07.2018 12:53:36

Jitachi on tiputtautunut. Hänelle etsitään varapelaajaa.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Koiravideoita 2. päivä päättyy ti 24.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja justy » 23.07.2018 12:55:18

--Jitachi
++Jeekaka
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Koiravideoita 2. päivä päättyy ti 24.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Halima » 23.07.2018 13:32:48

Kiitos justy erittäin kattavista mielipideposteista. Huomasin olevani sun kanssa lähes kaikessa samaa mieltä. Mutta miksi siirsit äänen kun kuulit Jitachin pudottautuvan? Vähensikö se jotenkin hänen pahismaisuuttaan vai halusitko vain antaa mahdolliselle varapelaajalle puhtaan pöydän mistä aloittaa?
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Koiravideoita 2. päivä päättyy ti 24.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja justy » 23.07.2018 13:49:53

Halima kirjoitti:Kiitos justy erittäin kattavista mielipideposteista. Huomasin olevani sun kanssa lähes kaikessa samaa mieltä. Mutta miksi siirsit äänen kun kuulit Jitachin pudottautuvan? Vähensikö se jotenkin hänen pahismaisuuttaan vai halusitko vain antaa mahdolliselle varapelaajalle puhtaan pöydän mistä aloittaa?


Oikeastaan siksi ettei Jita pysty enää reagoimaan ääneen (ellei pudottautuminen ollut se reaktio), kun taas Jeekakasta voi saada vielä jotain irti. Varapelaaja ei toki saa puhdasta pöytää, mutta ehkä pudottautuminen myös jonkin verran vähentää epäilyitäni - ainakin siltä osaa ettei Jitan hiljaisuus ole merkki hänen halustaan välttää huomiota nyt kun kukaan ei epäile.

En ole vielä ihan varma mitä ajattelen asiasta...
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Koiravideoita 1. yö päättyy pe 20.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja jeekaka » 23.07.2018 15:04:19

justy kirjoitti:Miksi uskoit että Pyramidi = Hau?


jeekaka kirjoitti:Asiayhteydessään Jitachin kommentti kuulostaa musta vähän leikkimieliseltä syytökseltä siitä, että Halima on innoissaan pahismediapuhujan roolistaan. Pyramidin kommentin lukisin enemmän niin, että Pyra rivien välistä vihjaa olevansa se toinen, "parempi" mediapuhuja :D Sen lisäksi kun Pyramidia epäillään jotenkin osalliseksi mediapuhuja-asiaan ja toinen mediapuhuja paljastuu, ottaa mediapuhuja 2 (eli Hau) suoraan kontaktia juuri Pyramidiin. Pidän näistä mediapuhujista Hauta selkeästi enemmän sellaisena "muahhahahaa I'm evil" -tyyppisenä, mutta hitostako näistä lopulta tietää :D Se lienee myös itsestäänselvää, kenen epäilen olevan Vuhin takana :D


justy kirjoitti:Käytännössä hän epäilee kaikkia Marzzuuta äänestäneitä - mutta ei anna hyvisluottoa myöskään niille jotka tätä yrittivät pelastaa. Miina ja Aelina ovat ainoat hyvismäiset.


Fakta on, että kaikki Marzzuuta äänestäneet eivät hyvin todennäköisesti ole pahiksia. Jos sä olet hyvis, tai jos pahikset katsoivat, että pelastumisesi on sen verran varma, että voi riskeerata, miksei pahis olisi voinut vaihtaakin ääntään, ja se olisi jopa voinut olla fiksukin liike jättää sua pelastamaan vain Marzzua massaamaan lähteneet hyvikset. Sen verran olen kyynistynyt etten anna hyvisluottoa ihan vaan yhden äänestyksen perusteella :D

Mielestäni Mursumus vaikuttaa itseasiassa hyvismäiseltä, mutten tunne pelityyliään ollenkaan niin mahdotonta sanoa millainen pahispeli olisi. Mitä tulee miinaan, Aelinaan ja Halimaan, niin muutama pikkujuttu intuitiivisesti tuntuu mielestäni siltä että voisivat olla hyviksiä.

Violetiin en kyllä tosiaan luota pätkääkään eilisen äänestyksen perusteella :D Tämän päivän perusteella epäilys ei myöskään ainakaan hälvene, kun tavallaan noiden samojen pointtien perusteella itse päätyisin juuri päinvastaiseen epäilyyn Haliman roolista :D Violetin pahikseus tekisi Niacinista aika epätodennäköisen pahiksen.

Mulla on semisti paranoidi olo kun kaikki muut pitää justya niin hyvismäisenä, kun taas mun mielestä justy ei ole tosiaan tehnyt mitään mihin ei olisi kykenevä pahiksena, ja eilinen äänestys on mun mielestä yhdenlainen aihetodiste sille, että justy todella myös voisi olla pahis :D

Meidän mediapuhuja on muuten ollut tänään aika hiljaa?
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Koiravideoita 2. päivä päättyy ti 24.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja justy » 23.07.2018 15:27:04

Luulen, että Jitachi on meidän toinen mediapuhuja. Hän oli eilen hetken sivustolla alapalkille läsnäololistan mukaan. Sen jälkeen on tullut päivän ainoa mediapuhujan viesti.

En vaan tiedä ovatko mediapuhujat välttämättä eri puolilla. Heidän välilleen voi helposti syntyä vastakkainasettelua kahtena hyviksenäkin, jolloin kumpikin voisi kuvitella toisen pahikseksi.

Vastailen sulle Jeekaka kunnolla kun olen taas koneella.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Koiravideoita 2. päivä päättyy ti 24.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Mursumus » 23.07.2018 18:48:01

justy kirjoitti:
Mursumus kirjoitti:Mietityttää minuakin Niacin-justy pahispari. Niacin keskittyy aluksi justyn puhuttamiseen ja laittaa ihan pitkänkin epäilyn yhessä vaiheessa, mutta välttää äänestämästä, ja samalla pitää mielipiteen muista aika neutraalina. Sitten kun neutraalina pysymisestä huomautetaan, niin lähetetään viesti, jossa vähän keskustellaan musta ja Jitachista, mutta enimmäkseen annetaan perusteluita Marzzuun äänestämiselle (ihan hyvät perustelut kylläkin). Tulee vaikutelma, että pahisNiacin piti mahdollisuuden avoinna äänestää justyä jos vaikuttaa siltä, että hän ei ole vaarassa tippua.

Justyn omat viestit eivät kuitenkaan ole enää juuri tuonut pahismaista tunnetta. Justyn viestejä on kyllä vaikea tulkita, koska siellä on niin paljon materiaalia sekä justy-Jitachi väittelyn että VIolet-justy kiistelyn jäljiltä, joista en kauhean hyvin saa tietoa justystä. Hyödyllinen tieto pitää etsiä pitkästä määrästä muuta tietoa.


Tän jälkeen tuntuu vähän oudolta, että äänestät Niacinia. Kun tuntuu että suurin osa (alleviivatut) Niacin-epäilyistäsi perustuvat sille että hänen toimensa voisivat olla reaktioita pahis-justyyn. Jos mä olen hyvis, niin sulle jää epäilyksi se että Niacin keskittyy yhteen pelaajaan, ja kun hänen äänestämättömyydestään huomautetaan, Niacin äänestää toista pelaajaa - perustellen äänensä.

Eli eikö sun pitäisi äänestää mua, jos Niacinin toiminta näyttää pahis-justyn suojelulta? Ja jos mä näytän hyvikseltä, eikö sen pitäisi vaikuttaa sun Niacin-readiisi? Nyt tuntuu että lähdet ratkomaan tätä mysteeriä väärästä päästä.



Viesti taisi olla hieman harhaanjohtava, en epäillyt Niacinia pelkästään sinun pahiskaverinasi. Alun perin ajattelin tilanteeksi, että pahisNiacin kirjoitti hyvisjustyä kohtaan epäilyviestin, ja että ajatus oli yrittää tehdä justystä epäilyttävemmän oloinen argumenteilla, jotka vaikuttivat todella oudoilta ja myöhästyneiltä ja strawmanmaisilta. Sitten Niacin katsoo äänestääkö muutama muu justyä (jota silloin moni muu epäili), ja äänestää sitten itse perustelunaan aikaisemmat epäilyt. Myöhemmin mulle tuli mieleen, että jos molemmat on pahiksia, niin Niacinin outo viesti vois olla pohjustusta äänestää justya, jos vaikuttaa siltä että häntä ei lynkata, ja etäännyttää itseään täten pahiskaverista, jolloin Niacin-justy pahiskavereina on täysin järkevä ajatus.

Näin jälkeenpäin ajateltuna päättelyketju on huono koska johtopäätöksenä on "Niacinin ollessa pahis justy joko on tai ei ole pahis", eli se ei kerro kenellekään mitään. Kirjoitushetkellä katsoin kuitenkin Niacinin postin sopivan hyvin pahisten väliseksi etäännyttämiseksi, ja että se olisi mainitsemisen arvoista. En kuitenkaan enää tiedä Niacinin epäilyistäni, koska jos Niacinille on tavanomaista hyvin varovainen mielipiteenmuodostus alussa, epäilyviesti justylle on ainut epäilyttävä asia Niacinissa. Vaikka tämä viesti oli outo ja epälooginen ja siksi epäilin sitä, niin epäloogisuus ei välttämättä tarkoita pahista. En enää tunne, että Niacin olisi oikea henkilö jota pitää kaikista epäilyttävimpänä pelaajana, ja varsinkin kun hän ei pysty nyt puolustamaan itseään, niin ääni tuntuu hölmöhköltä. --Niacin

Toisin kuin useimpien mielestä, niin Violetin käyttäytyminen illalla antoi minulle jonkin verran uskoa hänen hyvismäisyyteensä, koska se vaikutti joltakin mitä hyvismäinen Violet ehdottomasti tekisi. Yksi asia vain jäi arvelluttamaan: Violet sanoi pelaajien analysointiviestissään, että justy on pahismainen ja haluaisi vakuuttaa meidät hänen pahismaisuudestaan. Kun kuitenkin illalla antoi ihmisille vaihtoehtoja joita äänestää, niin listalla oli jeekaka, Halima ja Niacin, ei justyä. Eli epäilit justyä pahismaiseksi, mutta et ollut valmis äänestämään häntä loppumetreillä? Kaiken kaikkiaan hämmentynyt olo, varsinkin kun en yhtään tiedä millaiselta pahisVioletin peli vaikuttaisi.

Violet, sun ihan ensimmäinen huomio tästä pelistä oli että Halima ei ole pahisrooli, koska roolit saa valita, mutta nyt kuitenkin haluat pudottaa sen. Onko Halima siis susta nyt niin pahismainen verrattuna kaikkiin muihin pelaajiin pelinsä kannalta, että roolien valitsemisen merkitystä ei tarvitse edes ottaa huomioon?

miina on tuntunut hyvismäiseltä viestien sävyjen takia, mutta koska en tiedä miten miina pelaisi pahiksena ja että pysyisikö tyyli samanlaisena, niin ehkä minun ei tähän pitäisi luottaa kauhean vahvasti. En kuitenkaan aktiivisesti menisi lynkkaamaankaan. Jos Niacin on pahis, miina on huomattavan todennäköisesti hyvis.

Violet kirjoitti:Pyrqmidin kuolemasta tulee jostain syystä mieleen Halima.


Pyramidi oli yksi kahdesta pelaajasta jotka melko voimakkaastikin epäilivät Halimaa, ja Halima epäiltyä pyramidia aika heppoisin perustein tämän mielikuva Halimasta tuskin parani, joten siinä mielessa on yhteys. Kaksi muuta syytä pyramidin yötappoon mitä keksin olisi joko Pyramidin taipumus epäillä "pelinjohtajia" pahiksiksi (mikä viittaisi siihen, että hyvin aktiivisista pelaajista löytyy todennäköisemmin pahis kuin hiljaisemmista) tai sitten ihan vaan väistääkseen suojelijoita.

miina, voitko kertoa ketä epäilet tällä hetkellä?

Jitachi, voitko selittää, miksi saat tietyistä henkilöistä hyvis/pahisvibaa? Ihan vaan nopeasti suunnilleen jos aika ei riitä.

jeekaka, jos justy olisi pahis, niin ketkä olisi mielestäsi todennäköisiä pahiskavereita?

Yritän nyt tänä illalla/yöllä lukea asioita läpi ja saada paremman otteen tästä pelistä, kun ei ole näin kuuma ja on mukavan hiljaista. Tällä hetkellä on semmonen olo, että kenestäkään ei ole tarvittavan selkeää kuvaa lopullisten johtopäätöksien vetämiseen. Jeekaka ja Niacin vaikuttaa tällä hetkellä vielä parhaimmilta vaihtoehdoilta äänelle, mutta kumpaankaan en olisi täysin tyytyväinen.
Mursumus Walruski, the self-proclaimed walrus king
Avatar
Mursumus
Kyläläinen
 
Viestit: 63
Liittynyt: 23.05.2017 16:38:08

Re: Koiravideoita 2. päivä päättyy ti 24.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja miina » 23.07.2018 19:03:07

Justy: Kerroppa nyt että mikä siinä äänestyksessä siis vielä mietitytti? Menin jotenkin hämilleni kun rupesit kyselemään, mutta miun mielestä tuo miun äänestely on ihan loogista kun noita tekstejäni luen. Just noin se meni. Mietin marzzuun ja niacinin välillä, äänestin marzzuuta. Kun alko näyttämään oudolta, vaihdoin toiseen ketä epäilin. Nyt kun mietin tätä sinun tenttaamista tästä asiasta niin alat olla epäilyttävä.

Myös Halima epäilyttää nyt. Jotenkin Halima ei ole pealnnut itselleen tyyillisesti. Jeekakan posteissa alkaa olla jopa jotakin pointtia. Jinmurusta en osaa sanoa vieläkään mitään. Enkä mursumuksesta. Violet vois olla edelleen hyvä ehdokas joksikin.. Aelina ei epäilytä, ei myöskään se sen äänestämättömyys, pystyn hyvin tajuaman logiikan.

Justy, violet, ketä teitä nyt on. Miks tässä pelissä ei vois olla jinmurun ehdotuksen mukaisesti vaan kolmansia osapuolia?
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Koiravideoita 1. yö päättyy pe 20.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja justy » 23.07.2018 19:44:39

jeekaka kirjoitti:
justy kirjoitti:Käytännössä hän epäilee kaikkia Marzzuuta äänestäneitä - mutta ei anna hyvisluottoa myöskään niille jotka tätä yrittivät pelastaa. Miina ja Aelina ovat ainoat hyvismäiset.


Fakta on, että kaikki Marzzuuta äänestäneet eivät hyvin todennäköisesti ole pahiksia. Jos sä olet hyvis, tai jos pahikset katsoivat, että pelastumisesi on sen verran varma, että voi riskeerata, miksei pahis olisi voinut vaihtaakin ääntään, ja se olisi jopa voinut olla fiksukin liike jättää sua pelastamaan vain Marzzua massaamaan lähteneet hyvikset. Sen verran olen kyynistynyt etten anna hyvisluottoa ihan vaan yhden äänestyksen perusteella :D


Joo, olen samaa mieltä kyllä siitä että kaikki pahikset tuskin äänestivät Marzzuuta. Musta vaan tuntui ettet oikein sanonut mitään analyysissäsi, kun lopputulema oli että Marzzua äänestäneet epäilyttävät mutta niin epäilyttävät ehkä nekin jotka eivät tätä äänestäneet.

***

Mursumus, Jitachi on pudottautunut pelistä. Ellei Zey saa tälle korvaavaa pelaajaa ennen yötä, kuulemme Jitachin pelislotista tuskin mitään ennen 3. päivää.

***

miina kirjoitti:Justy, violet, ketä teitä nyt on. Miks tässä pelissä ei vois olla jinmurun ehdotuksen mukaisesti vaan kolmansia osapuolia?


On se mahdollista. En vaan tiedä onko meidän mitään järkeä pelata sen oletuksen mukaisesti, ainakin ennen kuin asiasta saadaan jotain todistusaineistoa. Koska kolmansien osapuolien, ehkä kulttia lukuunottamatta, metsästäminen on kovin erilaista kuin pahisjahti. Etenkin jos nämä kolmannet osapuoletkaan eivät tiedä ettei pelissä ole pahiksia.

Onko sulla miina joku ehdotus, mitä meidän pitäisi tehdä pahisjahdin sijaan?


miina kirjoitti:Justy: Kerroppa nyt että mikä siinä äänestyksessä siis vielä mietitytti? Menin jotenkin hämilleni kun rupesit kyselemään, mutta miun mielestä tuo miun äänestely on ihan loogista kun noita tekstejäni luen. Just noin se meni. Mietin marzzuun ja niacinin välillä, äänestin marzzuuta. Kun alko näyttämään oudolta, vaihdoin toiseen ketä epäilin. Nyt kun mietin tätä sinun tenttaamista tästä asiasta niin alat olla epäilyttävä.


Selkeyden vuoksi alla on alkuperäinen äänestyksesi:

miina kirjoitti:
Pyramidi kirjoitti:
miina kirjoitti:-En nää mitään järkeä siinä justy-jitachi venkoilussa. Jitachi ei siis epäilytä. Kummemmin.
Tässä on mielenkiintoista, kun ei epäile toista puolta alun väittelystä, mutta toisesta osapuolesta eli justysta ei sano halaistua sanaa. Haluaisinkin kuulla tähän liittyen, mitä mieltä olet tämän alun venkoilun toisesta osapuolesta eli justysta. Lievää pahisvibaa.


Samassa viestissä muistaakseni vastasin myös justysta ja sanoin, että justyn pitkät viestit epäilyttää. En koe, että sen asian tiimoilta siis Jitachi vaikuttaisi minusta epäilytävältä. Eikä Justykaan kummemmin. Aika moni ajatteli että siinä keskustelussa oli joku pointti ja sen takia epäili jompaa kumpaa. Mulla ei oikein jitachista ollut ajatusta joten ajattelin ottaa huomioon tämä muita mietityttävän asian. Ainut oli, etten osannut sen keskustelun pohjalta sanoa että Jitachi epäilyttäisi. Voin kaiketi miettiä vielä Justyn motiiveja, en kyllä kyllä vielä äkkiseltään sanois että niissäkään mitään vilpillisempää oli. Huh mikä selitys, eikä oikein itekkään tajua.

Nyt kun tässä lueskellut Justyn viestejä niin en oikein usko, että se olis pahis. Siis minähän menen aivan fiiliksen mukaan, mutta nyt ei tuu sellasta oloa.

Niacin vaikka onkin varovainen, niin susta tulee nyt ehkä kuitenkin sellanen fiba, että voisin vaikka äänestää.

Marzzuu on ihan samanlainen kun ennenkin. Viime peli pahiksena oli jopa samanlaista kun nyt. Marzzuu tulee mulle aina olemaan melko mysteeri. Oiskohan Marzzuu muuten myös voinut toivoa narrin roolia?

Aelina on satavarmasti hyvis vaikka sitä vähän mietinkin, jotenkin en voi nyt uskoa, että aloitteleva pahis uskaltais laittaa noin reippaasti viestiä.

Jotenkin hankala saada otetta tästä pelistä. Mutta Violetia en halua nyt äänestää ja justysta oon samaa mieltä kun Halima, ei vielä aineskaan pois.

Joten kuitenkin nyt++Marzzuu ihan vaan koska haluan äänestää jotakin enkä koe, että Justy olisi hyvä vaihtoehto.



Lihavoidut kohdat herättivät minussa kysymyksen, että miksi äänestit Marzzuuta Niacinin sijaan. Vastauksesi oli kutakuinkin että uskoit Marzzuun äänestämisen olevan parempi tapa pelastaa minut kuin Niacinin äänestämisen.

Ok, tämä on ihan mahdollinen selitys - ehkä et tajunnut että Niacinilla oli ääni alla. Toki voi myös olla, että epäilysi olivat keksittyjä, ja menit sekaisin siinä ketä piditkään pahiksimpana.

Sen lisäksi alla olevat kysymykset ja kommentit vielä mietityttävät - mielestäni et ole niihin vastannut:

justy kirjoitti:
miina kirjoitti:
justy kirjoitti:
Miina, miksi ääni Marzzuulle oli parempi tapa pelastaa mua kuin ääni Niacinille? Marzzuulla ja Niacinilla oli molemmilla yksi ääni mun sä äänestit Marzzuuta.


Jahas, nyt onkin sitten hyvä kysymys. Jotenkin olin siinä käsityksessä että marzzuu olis ollu tippumassa ennemmin. Noh anyway, en ollu siitäkään mitenkään supervarma, kuten illan sekoilu taas sen osoitti. Ja se että marzzuuta aloin epäilllä narriksi oli ihan siinä viestin lähettämisen lopulla tullut ajatus jonka halusin kuitenkin antaa ulos. Samantien tajusin että vaikuttaa vähän pahalta muitten silmiin kun äänestän samalla marzzuuta, mutta rehellisesti sanottuna en enää jaksanu muuttaa koko tekstiä ja miettiä asiaa uusiks joten äänestin vaan.


Jaksoit käydä lisäämässä yhden lauseen keskelle postiasi, muttet jaksanut vaihtaa ääntäsi Marzzuulta Niacinille? Muutenhan sun ei olisi muuttaa tekstiä, kun olit jo kirjoittanut epäilyt Niacinia kohtaan viestiin. Mitä sun ois siis pitänyt miettiä uusiksi? Tässä vielä linkki viestiin, josta nyt on siis puhe.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Koiravideoita 2. päivä päättyy ti 24.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja justy » 23.07.2018 19:57:49

Tulen huomenna aamulla taas postaamaan. Huomenna lähden reissuun, joten olen varmaan taas iltapäivän ja illan kännykän varassa. Eli jos on jotain isompaa mistä haluatte mielipiteeni, kyselkää mielellään vielä tänään illalla niin pystyn niihin aamusta vastaamaan...

@Mursumus: sanoit näin eilen:

Mursumus kirjoitti:Puhuessani Violetista onnistuin näköjään tuhoamaan jotenkin viestin loppuosan. Aioin kirjoittaa, että vaikka Violetin pelaaminen tähän mennessä ei ole vakuuttanut minua hänen hyvismäisyydestään, niin mieluummin lynkkäisin jonkun toisen epäilyttävän henkilön ensimmäisenä yönä. Ihan vain siksi, että jos Violet on tässä pelissä hyvis, niin en haluaisi häntä pois ennen kuin ensimmäiset varmistetut tapot, ja sitä kautta varmistetut roolit, ovat tapahtuneet ja jolloin keskustelu monimutkaistuu.


Onko Violet täyttänyt hänelle asettamasi odotukset? Olen kanssasi samaa mieltä siitä, että hyvis-Violet tekisi vastaavaa pyörittelyä kuin mitä eilen nähtiin. Mutta luulen että niin voisi tehdä pahis-Violetkin, varsinkin jos kaikki pyöriteltävät ovat hyviksiä.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Koiravideoita 2. päivä päättyy ti 24.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja miina » 23.07.2018 20:00:19

Aa, pointti siis on se että kun sanoin että halusin pelastaa siut mutta molemmilla olikin saman verran ääniä. En oo ollu selvästikään perillä äänitilanteesta. Muistaakseni (nyt en mee vannomaan ku en jaksa puhelimella selata) niacinilla ei ollu epäilyksiä yhtä paljon kuin marzzuusta oli puhuttu. Ja aattelin (ennen sitä massausta) että marzzuu on kuitenkin se kenen tiputtamisesta hyödytään alussa enemmän.

Miusta tuntuu että miun selitykset ei oikein kuulostaa kauheen hyviltä :D
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Koiravideoita 2. päivä päättyy ti 24.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Halima » 23.07.2018 20:58:40

Mä olin suunnitellut että tänään keskityn ihan tosissaan ainakin tunnin ajan tähän peliin, mutta nyt koko päivän helteessä huhkittuani on pää kipeä ja väsyttää, eli en pystykään toteuttamaan suunnittelemaani.

Kaikki viestit oon jotakuinkin lukenut läpi, ja tällä hetkellä tilanne on se, että voisin kuvitella äänestäväni ketä tahansa näistä:
Jitachi - Violet - jeekaka - Jinmuru

Ainut näistä jolla on jo ääni alla on jeekaka, ja jeekakan ääni on justyltä, jonka uskon hyvikseksi ja jonka pelikykyihin uskon ja luotan. Eli ajan ja pystymisen puutteessa ratsastan häpeilemättömästi justyn kintereillä ja siirrän ääneni:
--Jinmuru
++jeekaka

Pahoittelen tätä vajavaista osallistumistani peliin, mulla on tosiaan muutto tulossa perjantaina ja kiirettä pitää. En halua kuitenkaan pudottautua, koska luulen että jo kahden varapelaajan löytämisessä on haastetta. Sitäpaitsi mulla on tosi kiva rooli ja tää ois ihan huippu peli kun vaan ois aikaa ja mahdollisuutta pelata!
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Koiravideoita 2. päivä päättyy ti 24.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Aelina » 24.07.2018 00:02:53

Okei, lyhyesti: Meni vähän pidempään, kun työjutun jälkeen oli pakko käydä kaupungilla. Nyt en kuitenkaan mene nukkumaan, ennen kuin olen saanut listauksen tehtyä. Huomenna yritän taas olla aktiivisesti mukana, ja toivottavasti löydetään pahis. Listan pohja on edellisessä pelipäivässä, joten ei kannata ihmetellä, jos samanlaisuuksia löytyy. Olen kuitenkin yrittänyt päivittää sen täysin, ja jättää vain osan huomioista mukaan.

HALIMA: Mun mielestä Halima aloitti hieman kaukaa haetulta Jitachi-Pyramidi/pahismediapuhuja-pahis yhtälöllä. Ehkä eniten mua huvittaa, että Pyramidi paljastui hyvismediapuhujaksi, ja alan kallistua Jitachin olevan toinen mediapuhuja. Mun mielestä Halima on sen jälkeen antanut melko hyvismäisen kuvan itsestään. Moni on sanonut Haliman kyllästyneen pahisrooleihin. Mua hieman kummeksuttaa listan hyvismäisimmästä päästä “tarkastelun alle ottaminen”, mutta toisaalta ymmärrän. Toivoisin kuitenkin vielä jonkinlaista listausta mielipiteillä, muuten on vähän vaikea sanoa mitään. Tämän perusteella ehkä varauksella laitan Haliman hyvismäisiin/neutraaleihin, mutta toisaalta mua jostain syystä mulla on tunne “entä jos…”. (Ja yhteen Haliman kommenttiin viitaten: Sanoin aiemminkin, mutta mun mielestä pelaajat on vuorotellen hyvismäisiä ja pahismaisia.)

JEEKAKA: Mun mielestä alussa jeekaka oli vähän taustalla, enkä oikein saanut mitään ajatuksia irti jeekakan puheista. Mun mielestä jeekakalla on hyvin samanlaisia ajatuksia mun kanssa, kun tuo niitä ilmi. Kuitenkin jeekaka vaikuttaa vähän välttävän tekemästä mitään erikoista. Mä en oikein osaa sijoittaa jeekakaa minnekään. Tänään puheet on eniten liittyneet äänestykseen ja sen pohjalta mahdollisiin pahiksiin. Edelleenkin vähän taustalla. Epäilyttää.

JINMURU: Ei saa oikein mitään irti myöskään. Kävi miettimässä peliä pelkkien kolmansien osapuolien kanssa, ja mietti ketkä voisivat olla kolmansia osapuolia. Jotain perusteluja haluaisin. Väkisinkin tulee mieleen, ettei Jinmuru itse olisi kolmas osapuoli? En ehkä lähtisi lynkkaamaan (ellei ole ihan pakko), mutta en kyllä laske hyvismäiseksikään.

JITACHI: Ensin on justyn ja Jitachin vääntöä, joka ollaan käsitelty noin tuhat kertaa. Mainittakoon vieläkin kerran, että en edelleenkään näe tässä Jitachille mitään epäilyttävää. Seuraavaksi keskustelua mediapuhujasta, jonka voi laskea pahismaiseksi. Jitachilta tulee pitkä viesti, jossa käsittelee pelaajat. Kakkospäivänä käy kommentoimassa mediapuhujaa, jonka uskoo pahaksi. Pudottautuu pelistä. Mediapuhuja hiljenee. Halima oli jollain tasolla oikeassa ensimmäisessä mediapuhuja-epäilyssään Pyramidista, joten tämäkin olisi minun mielestäni mahdollista. Jitachin ihan ensimmäinen kommentti (ääni Vuhille), ekan päivän mediapuhujan käsittely, tokan päivän ainoa viesti mediapuhujasta, (justyn sanoma Jitachin paikallaolosta ja Haun viestistä,) mediapuhujan hiljeneminen… Edellisenä pelipäivänä ei vielä niin epäilyttänyt, mutta tänään erityisesti ainoa huomio mediapuhujasta + mediapuhujan hiljeneminen epäilyttää ja toki ensimmäinen päivä näiden kanssa… hmm. Mun on vaikea nähdä, miksi Jitachi haluaa niin kovasti leimata kakkospäivänä mediapuhujan pahikseksi? Epäilyttää ja paljon. (Ja lisänä luettuani justyn viestin: Jitachi tosiaan lähti linjalle 2 mediapuhujaa ja osoitti sen Haliman keksintönä - paitsi että Halima oli juuri sanonut minulle tarkoittaneensa ihan muuta. En tiedä, eikä Jitachi vain lukenut kaikkia viestiä, vai miksi lähti ajattelemaan Haliman sanoneen juuri noin, kun Halima oli juuri tyrmännyt sen.)

JUSTY: Mua vieläkin häiritsee, että justy tuntuu välillä hakevan turhan kaukaa epäilyjään ja sitten väännetään ja käännetään. Kuitenkin selitykset tuntuu hieman valoittavan teoriaa tämän takana. Yhtä aikaa mua epäilyttää justy, mutta ei kuitenkaan. Mä en haluaisi lynkata justya, mutta toisaalta justy joko a) olisi pahis, jolloin hänen viesteissään voisi löytyä viitteitä muista b) on hyvis, jolloin voisi luottaa, että niitä on mietitty. Kuten sanoin aiemminkin, justyn ääni Marzzua kohtaan aiheuttaa epäilyksiä, jos Niacin osoittautuu pahikseksi, justyn ääni kuitenkin pelasti Niacinin äänellään. (Mä en siis oikein tuohon pahis-justya pelastettiin usko.) En lynkkaisi tänään, paitsi jos olisi pakko.

MIINA: Alkaa omituisella roolikommentilla. Sitten miina kommentoi pelaajia kahdessa viestissä. Mun mielestä tämä on hieman sekavaa, mutta toisaalta kertoo lukeneensa viestejä näiden kahden välissä. Tämän pelipäivän aikana ollut melko hiljainen, eikä ole kamalasti kertonut ajatuksistaan ja epäilyksistään. Sekava joo ja ehkä hieman vaikea lukea pelaajana. En kuitenkaan sanoisi pahismaiseksi ainakaan vielä, mutta haluaisin kuulla uusimmat mietteet. Aiemmin laitoin hyvismäisiin, mutta nyt ehkä enemmänkin hyvismäinen/neutraali.

MURSUMUS: Mun oli aluksi vaikeaa saada otettu Mursumuksesta ekana päivänä ekojen viestien kohdalla. Sinänsä mitään pahismaista ei ollut. Toisena päivänä mulle tulee hyvismäinen olo. Mä en vaan vieläkään ymmärrä, miksi kovin moni sijoitti Mursumuksen epäilyttävien listaan. Jos tälle on jotain muuta selitystä, kuin se ensimmäinen ääni, olisi kiva kuulla.

NIACIN: Okei, mun on vieläkin vaikea oikein saada mistään kiinni Niacininkaan viesteissä. Niacinilta on kuitenkin tullut asiaa ja osallistunut jossain määrin myös keskusteluun, mutta jumittaa justy-Jitachissa. Mun mielestä Niacin on kuitenkin osallistunut enemmän kuin jeekaka ja uskaltanut tehdä enemmän. Tällä tavalla laskisin Niacinin neutraaleihin, ja myös kallellaan hyvismäisiin. Kuitenkin äänestyksen jälkeen alkoi epäilyttämään hieman (lähinnä pahisparien ja -kolmikoiden takia). Tiputtautuu pois kiireiden takia. Tässä kohdassa näkisin ehkä Niacinin entistä enemmän hyvismäisenä. Koska Jitachi on siirretty epäilyttävien listaan, en usko, että molemmat pahikset tiputtautuisivat. Haluan antaa toivon mukaan saatavalle varapelaajalle mahdollisuuden.

VIOLET: Mun mielestä Violetin viestit eivät keskenään olleet kovin loogisia. Ensin pelaaja on hyvismäinen tai pahismainen, ja sitten yhtäkkiä pelaaja onkin toisella puolella ilman kummempia selityksiä. Mua epäilyttää. Toisaalta mua myös epäilyttää, miksi Violet on nyt suoraan leimattu narriksi. Eräässä vaiheessa kaikki epäilivät Violetia, mutta kukaan ei ollut valmis äänestämään. Toisaalta äänestyksen voisi laskea hyvismäiseksi merkiksi, mutta en tiedä. Pahismainen.

Hyvismäisemmästä pahismaisempaan:
Mursumus (hyvismäinen)
Halima (hyvismäinen)
Miina (hyvismäinen)
Niacin (neutraali)
Justy (neutraali)
Jinmuru (neutraali)
Jeekaka (epäilyttävä)
Violet (pahismainen)
Jitachi (pahismainen)

Jos tuo Jitachin tiputtaminen pohjalle on jollekin epäselvä (muut taisivat olla kohtuu samoilla paikoilla?), eikä täysin ymmärtänyt tuosta kohdastaan, voi kysyä tarkennusta (kuten muustakin).
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Koiravideoita 2. päivä päättyy ti 24.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Mursumus » 24.07.2018 05:07:17

justy kirjoitti:Onko Violet täyttänyt hänelle asettamasi odotukset? Olen kanssasi samaa mieltä siitä, että hyvis-Violet tekisi vastaavaa pyörittelyä kuin mitä eilen nähtiin. Mutta luulen että niin voisi tehdä pahis-Violetkin, varsinkin jos kaikki pyöriteltävät ovat hyviksiä.


Osan niistä kyllä. Violet äänesti henkilöä jota kauhean moni muu ei edes epäillyt, koska uskoi hänen olevan pahismainen. Tämä oli jotakin, mitä oletin Violetin tekevän, ja ajattelin että tämä toisi uuden näkökulman keskusteluun. Tästä ei kuitenkaan seurannut paljoakaan ainakaan vielä, mutta Halima ei ole reagoinut vielä Violetin ääneen millään tavalla, joten siinä mielessä ei yllätys. Vaikuttaa siltä, että noin puolella pelaajista on huomattavia kiireitä tällä hetkellä, minkä vuoksi tää päivä tulee olemaan hiljainen ja vaikea päivä ylipäätänsä.

Mursumus kirjoitti: Jitachi, voitko selittää, miksi saat tietyistä henkilöistä hyvis/pahisvibaa? Ihan vaan nopeasti suunnilleen jos aika ei riitä.


Jinmurua siis tarkoitin

Ensinnäkin keksiikö kukaan mitään perusteltua syytä äänestää tällä hetkellä jotakuta, joka on tiputtautunut? Jos tiputtautuneelle ei löydetä varapelaajaa, hän ymmärtääkseni kuolee, ja jos hänelle löydetään varapelaaja, niin se todennäköisesti vain auttaa tämän roolin selvittämisessä, ja jos varapelaajakin vaikuttaa yhä epäilyttävältä, niin lynkkauksen voi tehdä ihan yhtä hyvin silloin.

Vähän inhottaisi lynkata sellainen pelaaja nyt, jolla ei ole aikaa pelata nyt mutta jolla on realistinen mahdollisuus myöhemmin aktivoitua (Halima, Violet, jinmuru). Se johtaa kuitenkin riskiin siitä, että pelaajalla ei vielä seuraavana tai sitä seuraavana päivänä ole aikaa.

En nyt kännykällä jaksa kirjoittaa enempää, mutta jeekaka, miina vaikuttaa mahdollisilta ääniltä. Justy on se kolmas, riskikkäämpi vaihtoehto äänelle. Kuten joku ensimmäisen päivän puolella sanoi (pyramidi?), niin justy tuntuu sopivan hyvin peliä johtavemman pahiksen rooliin ja sen roolin selvittäminen saattaisi olla hyvinkin arvokasta. Varmaan laitan äänen nyt ++jeekaka:lle, pidän tauon, ja ajattelen asiaa myöhemmin.
Mursumus Walruski, the self-proclaimed walrus king
Avatar
Mursumus
Kyläläinen
 
Viestit: 63
Liittynyt: 23.05.2017 16:38:08

Re: Koiravideoita 2. päivä päättyy ti 24.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja justy » 24.07.2018 06:16:31

Aelina, miten suuri osa sun Jitachi-pahisreadiasi perustuu siihen että uskot hänen olevan mediapuhuja? Toisin sanoen, oletatko että toinen kahdesta mediapuhujasta on pahis, vai epäilyttääkö Jitachi muista syistä niin paljon että hän on listasi pohjalla?
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Koiravideoita 2. päivä päättyy ti 24.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja justy » 24.07.2018 06:26:06

Musta tiputtautunutta kannattaa äänestää jos on jokin painava syy pitää jompaakumpaa pahiksena - siis yötuloksia, lipsahdus tms. Tai jos on kovin vahvasti sitä mieltä että Jota-Niacin on pahistiimi, sillä tässä pelissä saattaa olla vain kaksi pahista.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Koiravideoita 2. päivä päättyy ti 24.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja justy » 24.07.2018 06:30:19

justy kirjoitti:Aelina, miten suuri osa sun Jitachi-pahisreadiasi perustuu siihen että uskot hänen olevan mediapuhuja? Toisin sanoen, oletatko että toinen kahdesta mediapuhujasta on pahis, vai epäilyttääkö Jitachi muista syistä niin paljon että hän on listasi pohjalla?


Tähän se tarkennus, että jos on mekaanista syytä, ennen kuin äänestät, mieti haluatko paljastaa että sulla on sellaista syytä.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Koiravideoita 2. päivä päättyy ti 24.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja jeekaka » 24.07.2018 08:12:17

Toivottavasti Jitachi tai Niacin on pahis, jos molemmat tippuu hyviksinä niin huomenna on ilman suojelijan onnistumisia lylo, ja jos pahistiimissä on kolme niin ette tule lynkkaamaan pahista :D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Koiravideoita 2. päivä päättyy ti 24.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja jeekaka » 24.07.2018 08:47:14

Jitachi: Monen mielestä pahismainen, monen mielestä mediapuhuja, ja mun mielestä ihan syitä olettaa että mediapuhuja on pahis. Vaikka Mursumus olisi oikeassa, ja mediapuhujalla ei ole tietoja yötoimista, mikä syy hyvismediapuhujalla olisi vihjailla nyt jo parissakin viestissä olevansa Violet?

Niacin: Jos Niacin on pahis, voidaan tätä eilen äänestäneille antaa varovaisesti hyvisluottamusta. Jos Niacin on hyvis, Violetin toiminta eilen näyttäytyy epäilyttävämmässä valossa. Merkittävin hyöty kuitenkin, että säästetään yksi harhalynkkaus.

Kolmas vaihtoehto on se, että lynkataan pahis tänään.

Mitä ajattelette hyötyvänne mun lynkkauksesta tänään worst case skenaariossa jossa huomenna on viimeinen tilaisuus napata pahis?
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 73 vierailijaa

cron