Koiravideoita

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Koiravideoita 2. päivä päättyy ti 24.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja justy » 20.07.2018 21:23:17

Violet kirjoitti:Hmm. Ennakoin tämän tilanteen jo vuonna 2015.

viewtopic.php?f=25&t=18#p2738


Selittäjä vielä? Olen hämmentynyt yötapolta ja sen linkistä kahteen mefiapuhujaan. Linkkaamasi viestin lukeminen ei äkkiseltään tuonut asiaan selkoa.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Koiravideoita 2. päivä päättyy ti 24.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja justy » 20.07.2018 21:25:54

Oma tulkintani on että toinen mediapuhuja on pahis ja arvasi pyramidin olevan toinen. Sitä en tiedä miksi pahikset tappoivat Pyramidin. Voi tietty olla että mediapuhujilla on vielä jokin muu linkki, koska toinen mefiapuhuja vaikutti viestinsä perusteella varmalta siitä että Pyramidi on mediapuhuja ja että tämä kuolee.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Koiravideoita 2. päivä päättyy ti 24.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja justy » 20.07.2018 21:33:06

Kännykällä postaaminen on kyllä vihonviimeistä... En kuitenkaan taida ehtiä koneelle ennen sunnuntaita, sillä huominen menee kokonaan sukujuhlissa.

Pyramidin kuolema on tosiaan outo. Myös siksi että mutuna väittäisin häneen kohdistuneen melko lailla epäilyjä - pahiksille siis mahdollinen harhalynkkaus. Plus sit toi mediasota-aspekti.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Koiravideoita 2. päivä päättyy ti 24.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja miina » 20.07.2018 21:37:16

Pyramidi oli miun mielestä vähän outo yötappo. Olisin olettanu että joku joka on herättäny yleisesti luottoa (esim. Aelina) enemmän olis kuollu.

Olikohan marzzuu siis käyttäny tuota yllyttäjän kykyä jo ja kehenkähän? Ois hyvä tietää jos jollakin on ollu joku muu kuin oma motiivi äänessään.
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Koiravideoita 2. päivä päättyy ti 24.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Niacin » 20.07.2018 21:39:52

Jahas! Olin kaikessa rauhassa tutkimassa Suomenlinnan salaisuuksia (Marzzuun inspiroimana, kiitos siitä! Olihan se hieno paikka.) kun täällä olikin sillä välin joukolla käännytty äänestämään minua, aijai. En oikein keksi pahismotivaatiota tuolle junalle, koska luulen että minä ja Marzzuu oltais molemmat oltu pahiksille yhtälailla hyviä lynkkauskandidaatteja myös seuraaalle päivälle säästettynä. Paitsi toki minua äänestäneet saavat nyt itsensä näyttämään hyvältä kun käy ilmi että yrittivät viimehetkellä pelastaa varmistunutta hyvistä. Otaksun siis että tuo yllyttäjä oli samalla hyvisrooli? Se kai toimisi periaatteessa sekä hyviksen, että pahiksen erikoiskykynä.

Jitachi kirjoitti:Sanoi, että hyviksenäkin on varovainen pelaaja, olisiko savuverho peitelläkseen omaa pahisrooliaan?

Saanko kysyä mitä tarkoittaa savuverho? Luulen että aika moni mun kanssa aiemmin pelannut voi allekirjoittaa että mun pelityyli on ollut aina roolista riippumatta varovainen, eli en keksinyt sitä päästäni peitelläkseni pahisroolia, jos sitä tarkoitat.

Violet kirjoitti:NIacin (7): En pidä siitä, että hän on lähtenyt epäilemään sekä Mursumusta ja Marzzua. 

Sanoin, etten löytänyt Mursumusin viesteistä mitään pahismaista, millä tavalla se on epäilemistä? :D Vaikka ei tietenkään pidäkään liikaa tukeutua ihmisten roolimieltymyksiin, niin minusta tällaisessa pelissä on ihan hyvä asia tuoda ilmi, jos tietää jonkun sanoneen tykkäävänsä pelata pahista.

Mulla heräsi ihan sellainen fiilis että justy on itse narri, koska on niin vahvasti vakuuttanut kaikille että Violetin täytyy olla se, koska se on kaikkein loogisin hahmo Violetille. :D (mikä on itseasiassa aika hassu perustelu, koska Violet varmaan ymmärtäisi muidenkin hoksaavan kuinka looginen ratkaisu se olisi)

justy kirjoitti:Oma tulkintani on että toinen mediapuhuja on pahis ja arvasi pyramidin olevan toinen. Sitä en tiedä miksi pahikset tappoivat Pyramidin. Voi tietty olla että mediapuhujilla on vielä jokin muu linkki, koska toinen mefiapuhuja vaikutti viestinsä perusteella varmalta siitä että Pyramidi on mediapuhuja ja että tämä kuolee.

Tuo Haun viesti vaikuttaa minun silmään siltä, että pahiksilla on myös ennustaja käytössään, koska Hau on jo 22:00 viestin lähtiessä ollut tietoinen mediapuhujatoverin menetyksestä?
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Koiravideoita 2. päivä päättyy ti 24.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja jeekaka » 20.07.2018 21:47:07

Voi tuhannen ******* kun olen jo kolmesti kirjoittanut saman viestin ja aina sen lähettäminen feilaa.

Itse arvelin että Pyramidi saattaisi olla uhri, koska pahikset olisivat varmasti halunneet osua syvästi rakastettuun kyläläiseen, joka Hau vihjaili olevansa. Se kuitenkin tarkoittaisi, että Hau on joko hyvis tai kolmas osapuoli. Syvästi rakastettu on kuitenkin aika pahismainen claimi...

En ihan kokonaan sulkisi pois sitäkään vaihtoehtoa, että meillä on hyvistappaja tai sarjamurhaaja sekä onnistunut suojelu.

//Niacin

Totta kyllä tuo, että Haun on melkein oltava pahis, koska tiesi toisen mediapuhujan kuoleman jo aiemmin. Ellei Hau sitten ole sarjamurhaaja.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Koiravideoita 2. päivä päättyy ti 24.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja jeekaka » 20.07.2018 21:51:48

Ja eilinen äänestys näyttää aika pahalta justylle, ja Niacin näyttäytyy hyvinkin potentiaalisena pahiskaverina :D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Koiravideoita 2. päivä päättyy ti 24.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Zey » 20.07.2018 21:53:09

Otaksun siis että tuo yllyttäjä oli samalla hyvisrooli?

Kyllä. Tuplaroolit ilmoitetaan selkeästi, esim. jos kyseessä olisi ollut yllyttäjä, joka on pahis, hänen olisi kerrottu olevan pahisyllyttäjä (tai yllyttäjä & pahis tai jollain muulla tavalla selkeästi).
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Koiravideoita 2. päivä päättyy ti 24.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja jeekaka » 20.07.2018 21:59:33

Oikeastaan en yllättyisi jos hyvistappaja olisi listinyt Pyramidin pahismediapuhujana ja sekä pahikset että suojelija olisivat tähdänneet hyvismediapujalta vaikuttavaan Aelinaan :D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Koiravideoita 2. päivä päättyy ti 24.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja miina » 20.07.2018 22:01:04

jeekaka kirjoitti:Oikeastaan en yllättyisi jos hyvistappaja olisi listinyt Pyramidin pahismediapuhujana ja sekä pahikset että suojelija olisivat tähdänneet hyvismediapujalta vaikuttavaan Aelinaan :D

Tämä kuulostaa järkevältä!
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Koiravideoita 2. päivä päättyy ti 24.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja justy » 20.07.2018 22:05:54

Niacin kirjoitti:Tuo Haun viesti vaikuttaa minun silmään siltä, että pahiksilla on myös ennustaja käytössään, koska Hau on jo 22:00 viestin lähtiessä ollut tietoinen mediapuhujatoverin menetyksestä?


Mutta miksi pahikset ennustaisivat sen pelaajan jonka tappavat yöllä?

jeekaka kirjoitti:Oikeastaan en yllättyisi jos hyvistappaja olisi listinyt Pyramidin pahismediapuhujana ja sekä pahikset että suojelija olisivat tähdänneet hyvismediapujalta vaikuttavaan Aelinaan :D


Mutta silti ei-kuollut mediapuhuja vaikutti tietävän että toinen mediapuhuja kuolee jo ennen kuin tämä oli julkista tietoa. Ellei hyvistappaja ole samalla mediapuhuja (joka vielä arvasi että kohteensa on mediapuhuja), ei tää teoria oikein toimi. Ainakaan mun ymmärtääkseni.


jeekaka kirjoitti:Ja eilinen äänestys näyttää aika pahalta justylle, ja Niacin näyttäytyy hyvinkin potentiaalisena pahiskaverina :D

Selitätkö? Miksi äänestys näyttää pahalta minulle ja miksi se viittaisi että Niacin on potentiaalinen pahiskeverini?
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Koiravideoita 2. päivä päättyy ti 24.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja justy » 20.07.2018 22:07:43

jeekaka kirjoitti:Itse arvelin että Pyramidi saattaisi olla uhri, koska pahikset olisivat varmasti halunneet osua syvästi rakastettuun kyläläiseen, joka Hau vihjaili olevansa. Se kuitenkin tarkoittaisi, että Hau on joko hyvis tai kolmas osapuoli. Syvästi rakastettu on kuitenkin aika pahismainen claimi...


Selitätkö vielä tämänkin? Sori tällaisten lyhyiden postien spammaus (ja sori myös jos en ymmärrä yksinkertaisia juttuja), koetan pelata pitkien viestien tyylillä ja pidemmällä pohdinnalla taas sunnuntaina...
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Koiravideoita 2. päivä päättyy ti 24.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Niacin » 20.07.2018 22:17:18

justy kirjoitti:
Niacin kirjoitti:Tuo Haun viesti vaikuttaa minun silmään siltä, että pahiksilla on myös ennustaja käytössään, koska Hau on jo 22:00 viestin lähtiessä ollut tietoinen mediapuhujatoverin menetyksestä?


Mutta miksi pahikset ennustaisivat sen pelaajan jonka tappavat yöllä?

Jos haluaa bongata sopivan roolin listittäväksi? Jos pahisennustaja on ensin katsonut Pyramidin olevan mediapuhuja+ennustaja ja todennut sitten, että kertakäyttöisenkin ennustajan rooli on riittävän uhkaava ja kannattaa tappaa heti pois. Jos rooli olisikin ollut joku heidän mielestään ei-niin-merkittävä, niin olisivat sitten voineet valita jonkun toisen kohteeksi.
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Koiravideoita 2. päivä päättyy ti 24.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Aelina » 20.07.2018 22:20:31

Mä en nyt ehdi kamalan pitkästi laittaa, mutta tosiaan panikoin eilisessä äänestyksessä.

Selkeästi tilanne, että Marzzuu lähetään massaamaan pois. Siinä vaiheessa toinen vaihtoehto oli vielä justy, jota olisin ollut pakon edessä valmis äänestämään (perustelut laitoin eiken) . Sen sijaan Violet lähti jeekakaa äänestämään, jota olisin myös ollut valmis äänestämään. Sitten kaikki lähtivät Niacinin kimppuun. Tässä kohtaa mä en oikein tiennyt mitä tehdä. Justy oli paikalla, ja mun nähdäkseni justyn ääni esti sen, että yhdellä äänellä Niacin olisi pudonnut. (Ja mä en tajunnut ensin Pyramidin olevan paikalla, se selvisi mulle kaksi minuuttia ennen päivän loppua, eikä Pyramidi vaikuttanut halukkaalta äänestämään.) Toisaalta Niacinin kimppuun kävi niin monta pelaajaa, että mietin, onko tässä nyt kuitenkin massaaminen, jotta pelastetaan Marzzuu. Ja jos nämä muutama pelaajat laitetaan järjestykseen, mua epäilytti Marzzuu, Violet (jota aloin epäröimään viimeisimmän viestin jälkeen, ja mietinnän jälkeen lasken yhä epäilyttäväksi), justy/jeekaka, Niacin. Siinäpä se syy, miksen lähtenyt äänestämään Niacinia. Yhtä aikaa mua epäilytti Marzzuu, mutta toisaalta massaaminenkin tuntui epäilyttävältä.

Mä olin yhteen vaiheeseen ihan varma, että kuolen tänä yönä. Sitten mut yllätti Pyramidin kuolema. Marzzuu lynkattiin ihan samanlaisista sanoista, jotka Pyramidi sanoi juuri ennen yötä.

Eikö yllyttäminen tapahdu yöllä? Tarkistan säännöistä.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Koiravideoita 2. päivä päättyy ti 24.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja jeekaka » 20.07.2018 22:21:00

justy kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:Oikeastaan en yllättyisi jos hyvistappaja olisi listinyt Pyramidin pahismediapuhujana ja sekä pahikset että suojelija olisivat tähdänneet hyvismediapujalta vaikuttavaan Aelinaan :D


Mutta silti ei-kuollut mediapuhuja vaikutti tietävän että toinen mediapuhuja kuolee jo ennen kuin tämä oli julkista tietoa. Ellei hyvistappaja ole samalla mediapuhuja (joka vielä arvasi että kohteensa on mediapuhuja), ei tää teoria oikein toimi. Ainakaan mun ymmärtääkseni.


Niin muuten, totta.

justy kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:Ja eilinen äänestys näyttää aika pahalta justylle, ja Niacin näyttäytyy hyvinkin potentiaalisena pahiskaverina :D

Selitätkö? Miksi äänestys näyttää pahalta minulle ja miksi se viittaisi että Niacin on potentiaalinen pahiskeverini?


En oikein tykkää näistä, missä äänestystilanne kääntyy yhtäkkiä päälaelleen, koska yleensä niissä on joku koira haudattuna :D Niacin oli pelastamassa sua, etkä vaihtanut ääntäsi Niacinille (taikka muillekaan, vaikka aiemmin oltiin tän päivän lynkkausmahdollisuuksissa). Marzzuu oli lisäksi aika helppo kohde, olen mä itsekin sitä mieltä että Marzzuu on hankala lukea mikä on loppupelissä riski (lisäksi toi yllättäjä olisi voinut parhaimmillaan olla aika kusinen rooli :D)

justy kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:Itse arvelin että Pyramidi saattaisi olla uhri, koska pahikset olisivat varmasti halunneet osua syvästi rakastettuun kyläläiseen, joka Hau vihjaili olevansa. Se kuitenkin tarkoittaisi, että Hau on joko hyvis tai kolmas osapuoli. Syvästi rakastettu on kuitenkin aika pahismainen claimi...


Selitätkö vielä tämänkin? Sori tällaisten lyhyiden postien spammaus (ja sori myös jos en ymmärrä yksinkertaisia juttuja), koetan pelata pitkien viestien tyylillä ja pidemmällä pohdinnalla taas sunnuntaina...


Pahikset ois varmaan halunneet kaksi yötä putkeen, joten jos epäilivät kuten minä että Hau on Pyramidi, niin olisivat varmasti napanneet jos olisivat tienneet ettei Hau ole pahis.

Syvästi rakastettua kyläläistä ei myöskään helposti uskallettaisi lynkata päivällä, ja öistä selviämiseen voisi vedota suojeluun = suht täydellinen suojarooli.

Sori en jaksa karsia quoteja puhelimella.

/Niacin
/Aelina
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Koiravideoita 2. päivä päättyy ti 24.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja jeekaka » 20.07.2018 22:22:27

Muillekaan = mullekaan tuossa yhdessä kohdassa :P
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Koiravideoita 2. päivä päättyy ti 24.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Aelina » 20.07.2018 22:32:56

jeekaka kirjoitti:Oikeastaan en yllättyisi jos hyvistappaja olisi listinyt Pyramidin pahismediapuhujana ja sekä pahikset että suojelija olisivat tähdänneet hyvismediapujalta vaikuttavaan Aelinaan :D

Miksi mä vaikutan hyvismediapuhujalta? :o
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Koiravideoita 2. päivä päättyy ti 24.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Aelina » 20.07.2018 22:34:00

Ja Marzzuu/Violet ennemminkin, korjauksena.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Koiravideoita 1. päivä päättyy to 19.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja jeekaka » 20.07.2018 22:35:07

Niin ja justy, jos siis kaipasit sitä mistä revin tuon syvästi rakastetun:

Hau kirjoitti:Hän laulaa, hän tanssii. Hän on upea ja täydellinen, sekä puhuu itsestään kolmannessa persoonassa! Hyvä yleisö, laskeudun taas estradille ihailtavaksenne hyvää hyvyyttäni, vaikkette sitä tällä pelillä ansaitse. Todellakaan ette ansaitse m i n u a . Syvästi rakastettuna on vaikea elääa, vaikeampaa kuin kirottuna tässä epäkiitollisessa kylässä.

Valistuneena ihmisenä näen pienimmätkin virheenne täältä estradilta asti, pelinjohtajan suoman näön ansiosta. Me näemme yöllä, tai ainakin minä näen teidät. Se on kyllä sääli, sillä pitäisin paljon enemmän siitä, että palvovat katseenne näksivät minut - tai vielä parempaa, että itse näkisin itseni!


Tää kyllä vihjaisi että mediapuhuja saa jotain tietoja yötoimista, mikä selittäisi päivän ekan viestin.

//Aelina
Sun freudilainen kahdesta mediapuhujasta + yleisesti olit hyviksenä pidetty ;)
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Koiravideoita 2. päivä päättyy ti 24.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Aelina » 20.07.2018 22:38:43

miina kirjoitti:Pyramidi oli miun mielestä vähän outo yötappo. Olisin olettanu että joku joka on herättäny yleisesti luottoa (esim. Aelina) enemmän olis kuollu.

Olikohan marzzuu siis käyttäny tuota yllyttäjän kykyä jo ja kehenkähän? Ois hyvä tietää jos jollakin on ollu joku muu kuin oma motiivi äänessään.


Sääntöjen mukaan yllyttäjä lähettää äänet yöllä, joten periaatteessa Marzzuun ei olisi pitänyt ehtiä nimetä ketään. Toki onhan sääntöjä voitu vääntää, mutta en nyt heti uskoisi. Ihan sivuhuomiona: mun mielestä yllyttäjä vaikuttaa niin pahisroolilta, että olisiko mahdollista sen olleen toiveissa, mutta ei tapahtunut? En kyllä tiedä, auttaako tämä mitään.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Koiravideoita 1. päivä päättyy to 19.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Aelina » 20.07.2018 22:49:49

jeekaka kirjoitti://Aelina
Sun freudilainen kahdesta mediapuhujasta + yleisesti olit hyviksenä pidetty ;)

Lähinnä mä alan jo melkein itse epäillä itseäni tämän mediapuhuja-asian takia, ja sentään tiedän roolini. Jos kovin moni ajattelee mua mediapuhujaksi, mä muutuin juuri erittäin epäilyttäväksi.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Koiravideoita 1. päivä päättyy to 19.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja jeekaka » 20.07.2018 22:52:51

Aelina kirjoitti:
jeekaka kirjoitti://Aelina
Sun freudilainen kahdesta mediapuhujasta + yleisesti olit hyviksenä pidetty ;)

Lähinnä mä alan jo melkein itse epäillä itseäni tämän mediapuhuja-asian takia, ja sentään tiedän roolini. Jos kovin moni ajattelee mua mediapuhujaksi, mä muutuin juuri erittäin epäilyttäväksi.


Pidän todennäköisenpänä että olet hyvis kuin että olet mediapuhuja, enkä usko että Haun henkilöllisyys on edes kauhean tärkeää.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Koiravideoita 2. päivä päättyy ti 24.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Aelina » 20.07.2018 22:56:28

Niacin kirjoitti:
justy kirjoitti:
Niacin kirjoitti:Tuo Haun viesti vaikuttaa minun silmään siltä, että pahiksilla on myös ennustaja käytössään, koska Hau on jo 22:00 viestin lähtiessä ollut tietoinen mediapuhujatoverin menetyksestä?


Mutta miksi pahikset ennustaisivat sen pelaajan jonka tappavat yöllä?

Jos haluaa bongata sopivan roolin listittäväksi? Jos pahisennustaja on ensin katsonut Pyramidin olevan mediapuhuja+ennustaja ja todennut sitten, että kertakäyttöisenkin ennustajan rooli on riittävän uhkaava ja kannattaa tappaa heti pois. Jos rooli olisikin ollut joku heidän mielestään ei-niin-merkittävä, niin olisivat sitten voineet valita jonkun toisen kohteeksi.

Voiko näin tehdä? Tuleeko ennustuksen tulos ennen tappoa?
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Koiravideoita 2. päivä päättyy ti 24.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 21.07.2018 03:37:37

Torstainen työpäivä venyki kivasti kello 23 asti, enkä pystyny ees lounastauolla käyä kirjottamasa mitään. Anteeks siitä. :/ Raahauduin just kotiin perjantai-illan aktiviteeteistä eikä huominen tuu olemaan yhtään sen parempi pelin lukemiseen. Mut sunnuntaille oon nyt oikeesti pyhittäny aikaa pelille! Lupaan äänestää myös sillon ja mahollisesti pitänee avata jo vähän rooliaki, koska niin pelkään et mut lynkataan nyt vaan koska en oo pystyny kirjottelemaan. :/ (Mun tilanne ois parempi jos peli ois alkanu sillon ku alun perin ilmotettiin, mut minkäs sille voi et niin monella oli poissaolo just sillon viikonloppuna :'D)
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Koiravideoita 2. päivä päättyy ti 24.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja justy » 21.07.2018 09:49:48

Niacin kirjoitti:
justy kirjoitti:
Niacin kirjoitti:Tuo Haun viesti vaikuttaa minun silmään siltä, että pahiksilla on myös ennustaja käytössään, koska Hau on jo 22:00 viestin lähtiessä ollut tietoinen mediapuhujatoverin menetyksestä?


Mutta miksi pahikset ennustaisivat sen pelaajan jonka tappavat yöllä?

Jos haluaa bongata sopivan roolin listittäväksi? Jos pahisennustaja on ensin katsonut Pyramidin olevan mediapuhuja+ennustaja ja todennut sitten, että kertakäyttöisenkin ennustajan rooli on riittävän uhkaava ja kannattaa tappaa heti pois. Jos rooli olisikin ollut joku heidän mielestään ei-niin-merkittävä, niin olisivat sitten voineet valita jonkun toisen kohteeksi.



@Zey, onko tämä mahdollista? Eli voivatko pahikset ilmoittaa yötapon kohteen vasta saatuaan muiden yötoimien tuloksia?
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Koiravideoita 2. päivä päättyy ti 24.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Zey » 21.07.2018 10:17:54

@Zey, onko tämä mahdollista? Eli voivatko pahikset ilmoittaa yötapon kohteen vasta saatuaan muiden yötoimien tuloksia?

Yötoimien tulokset lähetetään vasta sitten, kun kaikki yötoimet ovat tiedossa eikä ne voi enää muuttua eli kun yönimiä ei voi enää lähettää (viime yön tapauksessa kello 21 jälkeen).
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Koiravideoita 2. päivä päättyy ti 24.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja jeekaka » 21.07.2018 12:03:37

Ok, nyt kun on aikaa niin koitan vähän koota ajatuksiani pelaajista.

Myönnän että mun epäilykset justya kohtaan oli eilen aika fiilispohjaisia, ja oikeastaan epäilin jo vakavasti olevani väärässä, koska yleensä jos ketään ei kiinnosta kuka on tippumassa niin tippumassa on hyvis, mutta sitten yhtäkkiä tilanne kääntyikin niin, että putoamassa olikin Marzzuu :D Tällaisia pelastuskuvioita en henk koht pysty katsomaan sormien läpi, vaikka saattaahan ne joskus olla sattumaakin...

Niacin tosiaan edellä mainituin perustein sopisi Marzzuuta äänestäneistä aika hienosti justyn pahistoveriksi.

Molemmat myös näyttävät ajavan teoriaa, että jäljellä olevan mediapuhujan on oltava pahis. Saa mut ajattelemaan, että mediapuhuja saattaa todella ollakin se mikä sanoo olevansa. Ehkä jonkun sortin confirmation bias saattaa vaikuttaa tähän teoriaan, myönnetään :D

Se on nyt selvää, ettei mediapuhuja ole pahisennustaja, mutta pidän lähes varmana että jonkun sortin yötoimien tietäjä kyllä. Joko tiedoista on sallittua puhua vain mediatiedotteissa tai sitten mediapuhuja on pahis, eikä haluakaan niistä puhua, tai sitten vain ei halua vielä paljastaa itseään. Ainakin vaikuttaisi siltä, että tiesi Pyramidin olevan hyvis, (mediapuhujuuden on voinut arvata, koska mielestäni se oli suht helposti epäiltävissä, ja roolia kuitenkaan ei suoraan aamuviestissään mainitse, joskin se taitavasti kyllä tässä vaiheessa antaa vaikutelman kaikkitietävyydestä :D) mikä puhuisi sen puolesta että mediapuhuja on pahis.

Melkein houkutteleva teoria että Jitachi olisi kuin olisikin pahismediapuhuja ja tiimi olisi Marzzua äänestänyt justy-Niacin-Jitachi XD

Neljäs tän vankkurin jäsen on Halima, josta en taas eilisen jälkeen ihan tiedä mitä ajatella. Melkein silti veikkaisin edelleen hyvistä.

Mursumus taisi olla eka, joka kiinnitti huomiota siihen että Marzzuu on tippumassa aika helpolla. miina oli heti mukana tässä ajatuksessa, ja Violet oli eka joka lähti konkreettisiin toimiin asian suhteen. Täytyy kyllä sanoa, että tässä on sellainen kolmikko, jolle en uskalla antaa ihan täysillä antaa luottamusta siitä, koska ainakin miinasta ja Violetista uskon että olisivat täysin kykeneväisiä tällaiseen pahispeliin :D miina kuitenkin vaikuttaa mun silmiin tällä hetkellä muuten hyvikseltä. Myös Aelina on luultavasti hyvis.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Koiravideoita 2. päivä päättyy ti 24.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Jita » 21.07.2018 19:15:15

jeekaka: jos mediapuhuja ei ole pahis, miksi hän peeloilee viesteissään aivan randomisti ja ainakin vaikuttaa sellaiselta että hänen tarkoituksenaan on haitata kyläläisten toimintaa? En usko että mediapuhujilla on varsinaisesti muuta linkkiä suuntaan tai toiseen kuin että he tietävät että pelissä on toinen mediapuhuja koska tämä tarkoittaisi että peli menee hyvin helposti siihen että hyvä mediapuhuja saisi tulemalla esille mediapuhujana tapatettua pahan mediapuhujan. Mahdollisesti linkki saattaa myös olla keskustelu jossa molemmat ovat anonyymejä? Hieman mietin itse Halimaa ensimmäisen päivän takia. Hänen epäilynsä että mediapuhujaa dissannut Pyramidi on itse mediapuhuja on tietyllä tavalla hieman pelottava juttu. Mutta jännin juttu hänen ajattelussaan oli että otti esille pahan mediapuhujan josta oli vain vitsillä aikaisemmin implikoitu ja myöhemmin selviää että mediapuhujia onkin kaksi, jolloin pahan mediapuhujan mahdollisuudet ovat suuremmat. Nyt kun on selvinnyt että Pyramidi oli hyvismediapuhuja, en tiedä mitä ajatella tästä.
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Koiravideoita 2. päivä päättyy ti 24.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Mursumus » 21.07.2018 19:47:35

Aelina kirjoitti:Tämä huononee loppua kohden ja mun ajatukset ehtii kyllä huomiseen mennessä muuttua radikaalisti.

SNIP

Sori, tämä on tosiaan erittäin sekava. Muutaman ekan kohdalla ehdin miettiä, mutta loppua kohden... Eiköhän sen näe. Joten en nyt osaa sanoa, kuinka pätevä tämä on muutaman kohdalla. Pahoittelut. Lupaan korjailla huomiseksi.


Oliko mitään oleellista korjattavaa? Vai ovatko mielipiteet suunnilleen samoja kuin ennen ensimmäisen päivän loppua?

Aelina kirjoitti:Selkeästi tilanne, että Marzzuu lähetään massaamaan pois. Siinä vaiheessa toinen vaihtoehto oli vielä justy, jota olisin ollut pakon edessä valmis äänestämään (perustelut laitoin eiken) . Sen sijaan Violet lähti jeekakaa äänestämään, jota olisin myös ollut valmis äänestämään. Sitten kaikki lähtivät Niacinin kimppuun. Tässä kohtaa mä en oikein tiennyt mitä tehdä. Justy oli paikalla, ja mun nähdäkseni justyn ääni esti sen, että yhdellä äänellä Niacin olisi pudonnut. (Ja mä en tajunnut ensin Pyramidin olevan paikalla, se selvisi mulle kaksi minuuttia ennen päivän loppua, eikä Pyramidi vaikuttanut halukkaalta äänestämään.) Toisaalta Niacinin kimppuun kävi niin monta pelaajaa, että mietin, onko tässä nyt kuitenkin massaaminen, jotta pelastetaan Marzzuu. Ja jos nämä muutama pelaajat laitetaan järjestykseen, mua epäilytti Marzzuu, Violet (jota aloin epäröimään viimeisimmän viestin jälkeen, ja mietinnän jälkeen lasken yhä epäilyttäväksi), justy/jeekaka, Niacin. Siinäpä se syy, miksen lähtenyt äänestämään Niacinia. Yhtä aikaa mua epäilytti Marzzuu, mutta toisaalta massaaminenkin tuntui epäilyttävältä.


Huomaa, että justyn ääni Marzzulle oli ennen mitään ääntä justylleja jeekakan ääni justylle tulee ennen muita ääniä Marzzulle. Jos justy vaihtaa äänensä tuossa tilanteessa, hän häviäisi tasaäänitilanteessa justy-Marzzuu äänestyksessä vaikka hän vaihtaisi äänensä takaisin Marzzuun, kun taas pitämällä äänen hän todennäköisesti selviää. Justy ei tule tuossa tilanteessa ääntään vaihtamaan, joten ainoat keino mahdollisesti muuttaa asioita olisi ollut varmaan äänestää justyä tai äänestää jeekakaa ja ilmoittaa, ettet halua äänestää Niacinia. Ei todennäköisesti johda mihinkään, mutta aikaansaavat todennäköisesti enemmän kuin ääni Violetille tuossa tilanteessa.

Mietityttää minuakin Niacin-justy pahispari. Niacin keskittyy aluksi justyn puhuttamiseen ja laittaa ihan pitkänkin epäilyn yhessä vaiheessa, mutta välttää äänestämästä, ja samalla pitää mielipiteen muista aika neutraalina. Sitten kun neutraalina pysymisestä huomautetaan, niin lähetetään viesti, jossa vähän keskustellaan musta ja Jitachista, mutta enimmäkseen annetaan perusteluita Marzzuun äänestämiselle (ihan hyvät perustelut kylläkin). Tulee vaikutelma, että pahisNiacin piti mahdollisuuden avoinna äänestää justyä jos vaikuttaa siltä, että hän ei ole vaarassa tippua.

Justyn omat viestit eivät kuitenkaan ole enää juuri tuonut pahismaista tunnetta. Justyn viestejä on kyllä vaikea tulkita, koska siellä on niin paljon materiaalia sekä justy-Jitachi väittelyn että VIolet-justy kiistelyn jäljiltä, joista en kauhean hyvin saa tietoa justystä. Hyödyllinen tieto pitää etsiä pitkästä määrästä muuta tietoa.

Suurin osa justyn kattavista mielipiteistä jotka löysin tulevan 17. päivä olevasta postista (en tiedä, miten linkata posteja, sori). Olisi kiva saada posti mielipiteistä nyt kun suurin osa tarpeesta selitellä alkupelin toimia jatkuvasti on jo takana.

Aelinaa kohtaan luotto hieman tippui tuon edellisen päivän takia, mutta vaikuttaa mielestäni silti kokonaisuudessaan hyvikseltä.

Halima varmaan menee mulla nyt neutraaliin. Viestit eivät vaikuttaneet kokeneen pelaajan yritykseltä etsiä pahista. Haliman mainitsema kiire on varmaan tähän se tärkein syy, mutta haluaisin silti vähän enemmän.

++Niacin on yhä se, jota eniten epäilen.

Jeekaka on yhä itselleni epäselvä. Uusissakin posteissa on jonkin verran villiä teorisointia pyramidin yötapon mahdollisista merkityksistä ja pelissä olevista rooleista, mutta myös jotain mielenkiintoisiakin pointteja.

jeekaka]Neljäs tän vankkurin jäsen on Halima, josta en taas eilisen jälkeen ihan tiedä mitä ajatella. Melkein silti veikkaisin edelleen hyvistä.[/quote]

Miksi? Miksi et enää tiedä eilisen jälkeen, mitä ajatella?

[quote="jeekaka kirjoitti:
Se on nyt selvää, ettei mediapuhuja ole pahisennustaja, mutta pidän lähes varmana että jonkun sortin yötoimien tietäjä kyllä. Joko tiedoista on sallittua puhua vain mediatiedotteissa tai sitten mediapuhuja on pahis, eikä haluakaan niistä puhua, tai sitten vain ei halua vielä paljastaa itseään. Ainakin vaikuttaisi siltä, että tiesi Pyramidin olevan hyvis, (mediapuhujuuden on voinut arvata, koska mielestäni se oli suht helposti epäiltävissä, ja roolia kuitenkaan ei suoraan aamuviestissään mainitse, joskin se taitavasti kyllä tässä vaiheessa antaa vaikutelman kaikkitietävyydestä :D) mikä puhuisi sen puolesta että mediapuhuja on pahis.


Hau kirjoitti:Ah ja voih. Traagista kun sankari tekee kaikkensa ylivoimasen esteen, tuon aivottoman masssan typeryyn, pysäyttämiseen ja hänen rakas ystävänsä menehtyy hänen omien kykyjensä rajallisuuden vuoksi. Tästä voisi oppia jotain, mutta koska olen täydellinen, niin minun ei tarvitse. Teidän sen sijaan kannattaisi.


Tuon ylemmänkö perusteella sanot, että mediapuhuja tietää asioita? Musta toi kertoo Marzzuun kuolemasta, ja mediapuhuja yrittää vihjailla, että Violet olisi muka mediapuhuja (mediapuhuja ei kuitenkaan voi olla Violet, koska tossa on kirjoitusvirhe).
Mursumus Walruski, the self-proclaimed walrus king
Avatar
Mursumus
Kyläläinen
 
Viestit: 63
Liittynyt: 23.05.2017 16:38:08

Re: Koiravideoita 2. päivä päättyy ti 24.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Mursumus » 21.07.2018 19:50:56

Sori jeekaka, tajusin just mitä viestiä tarkotit.
Mursumus Walruski, the self-proclaimed walrus king
Avatar
Mursumus
Kyläläinen
 
Viestit: 63
Liittynyt: 23.05.2017 16:38:08

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 85 vierailijaa

cron