Koiravideoita

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Koiravideoita 1. päivä päättyy to 19.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja justy » 19.07.2018 11:08:41

Aelina kirjoitti:Neutraaleihin mä haluaisin pyrkiä sijoittamaan ne, joilta on niin vähän materiaalia, että en oikein osaa sanoa suuntaan tai toiseen. Tai sitten vain henkilöt, jotka sinänsä epäilyttää mua, mutta viesteissä ei nyt mitään niin epäilyttävää ole. Eli haluaisin enemmän materiaalia. Jitachi on kuitenkin kirjoittanut enemmän viestejä, kuin moni muu, joten sen perusteella päätin sijoittaa hänet hyvismäisiin. Toki mun listauksessa nyt hyvismäiset ja neutraalit on tässä melko lähellä toisiaan. Samoin silmällä pidettävät ja neutraalit. Silmällä pidettävien kanssa haluan olla enemmän varuillaan. Eli kuitenkin nuo erot on tosi pieniä. Toivottavasti tämä nyt selvensi logiikkaa. Toivon kyllä Jitachilta vielä jonkinlaista pelaajalistaa, ja myös monelta muulta.


Neutraali on vähän vaikea käsite, kun se voi tarkoittaa montaa asiaa. Mutta vaikka tavallaan olen valmis hyväksymään määritelmäsi, en kuitenkaan ihan ymmärrä miksi luokittelet Jitachin hyvismäiseksi etkä neutraaliksi. Edellisessä viestissäsi sanoit, että yksi mainitsemistani asioista Jitachissa voisi olla merkki hänen pahismaisuudestaan. Tässä viestissä sanot, että koska Jitachi on postannut paljon, hän on hyvismäinen. Miksi suuri tekstimäärä tekee hänestä hyvismäisen?

Huom, en sano että sinun pitäisi epäillä Jitachia. Haluan vain saada paremmin kiinni siitä mikä hänestä tekee silmissäsi hyvismäisen. Tämä johtuu siitä, että Jitachi-readisi on mielestäni aika tyypillinen readi, jonka pahis antaa pahiskaveristaan. Mainitaan jotain epäilyttävää, mutta ei sitten kuitenkaan tunnuta käsittelevän asiaa kunnolla.

Aelina kirjoitti:Ja vielä minusta itsestäni - mä olen henkilö, joka miettii asiaa a, ja yleensä tuo sen esiin. Sitten mietinkin, että ihan hyvin tuo voisi olla myös b. Muutaman tunnin päästä taas päädyn c:hen. Eli teen välillä melko nopeita päätöksiä, mutta muutaman tunnin päästä olen todennäköisesti jo hieman eri mieltä ja saatan ensin tuoda mielipiteeni jyrkkänä, ja pian lieventää sitä. Mä olen ollut jo pidemmän aikaa erittäin tietoinen tästä "ongelmastani".


Tuon ajatuksenjuoksun esiintuominen peliketjussa (niin kuin olet tehnytkin) auttaa paljon muita pelaajia sun puolen selvittämisessä (ja tehnee pelaamisesta vaikeaa, jos sitä joutuu pahiksena feikkaamaan). Ainakin mulle vaikeinta on lukea pelaajia, jotka pitävät kaikki ajatuksensa yksityisinä, ja postaavat sitten vain päivän lopun lähestyessä äänestysviestin.


Aelina kirjoitti:Kysymys: miksi Violet on narri? Mä kyllä itsekin mietin, että Violet kuulostaa jo turhankin epäilyttävältä. Ja nyt jos otetaan vähän kauempi teoria, kuulostaa siltä, kuin yrittäisit pitää Violetia pois lynkkauksen alta?


Jos sulla on tästä vielä kysyttävää, kysy. Luulen kuitenkin että selitin tätä ajatuksenjuoksuani vastauksissani Jeekakalle tämän viestisi jälkeen.


jeekaka kirjoitti:
justy kirjoitti:Olen Violetin kanssa samaa mieltä siitä, etten usko Haliman toivoneen pahisroolia. En kuitenkaan sanoisi tämän tarkoittavan että hän on hyvis, sillä uskon että Zey on joutunut arpomaan meille pahiksia. Koska kuka hullu nyt toivoisi pahisroolia?


justy kirjoitti:Marzzuu epäilyttää siksi, että Violetin lisäksi hän on ainoa pelaaja joka olisi ehkä toivonut pahista, koska Marzzuu tuppaa pysymään paremmin pelissä mukana pahiksena kuin hyviksenä.


Tää lienee se kohta, joka herätti musta fiiliksen ristiriitaisuudesta :D Eli se, että rooleja on toisaalta jouduttu arpomaan, on yhtenä pointtina joka johtaa esim Jitan epäilemiseen, mutta roolin toivominen syy epäillä Marzzua. Ymmärrän myös hyvin, miksi Mursumus äänestää justya, justyn ääni Jitachille puolestaan herätti hämmennystä. Tää on myös yksi syy mulle epäillä justya - ekoissa yhteisissä peleissämme mun on ollut tosi helppo kompata justya ja seurata tämän logiikkaa, kun taas sitten pelissä jossa justy oli pahis, mietin muutamasta yksityiskohdasta että ei se mun mielestä kyllä ihan noin ole, mutta sitten kuitenkin syistä x järkeilin justyn hyvikseksi - ja sen jälkeen päätin epäillä aina, jos olen justyn kanssa jostain eri mieltä :D Nyt toisella lukemalla tosin ymmärsin paremmin pointin äänessä Jitachille.


Onko sulla Jeekaka vielä tästä ristiriitaisuudesta kysymyksiä? Tai vasta-argumenttia eilen antamaani vastaukseen siitä, että vaikka joku toivoisi pahisroolia (Marzzuu), ei se vielä tarkoita että pahiksia ei tarvitsisi arpoa ja meidän ei tarvitsisi ottaa huomioon mahdollisuutta että Halima on arvottu pahikseksi.


jeekaka kirjoitti:En nyt vain pääse tästä yli :D

"Pahikset on luultavasti jouduttu arpomaan" -> "Violet ei olisi valinnut pahista, vaan narrin" -> "Violetin on oltava narri"

Mihin se arpomisvaihtoehto jälleen katosi tässä skenaariossa?


Ensinnäkin, olet tässä muuttanut "pahiksia on jouduttu arpomaan" -lainini "pahikset on jouduttu arpomaan" -muotoon, mikä on ihan eri asia.

Toiseksi, miten epäilykseni siitä että Violet olisi toivonut narrin roolia liittyy tuohon arpomisskenaarioon? Enhän mä ole missään vaiheessa sanonut että Violet on 100 % narri, vaan että se on veikkaukseni siitä mitä Violet on toivonut. Ja kun hänen pelityylinsä sopii mielestäni oikein hyvin siihen miten olettaisin narrin pelaavan, ei mun mielestä kannata hylätä tätä vaihtoehtoa vain siksi että pahiksia on saatettu joutua arpomaan. Kun meillä kerran on mahdollisuus käyttää ennakko-oletuksia pelaajien preferensseistä hyväksemme, niin miksi niitä ei käytettäisi?

Kuulisin myös mielelläni että mikä on se pahismotivaatio, jonka näet toimieni takana.



Marzzuu kirjoitti:Hyvismäisiä

miina
Halima
minä Marzzuu
Aelina

Pahismaisia/En osaa sanoa
Niacin
mursumus
jeekaka
Violet
pyramidi
Jitachi
justy


Onko listasi järjestyksessä, eli justy pahismaisin, Niacin eniten "enosaasanoa"? Jos näin on kuulisin mielelläni miksi pidät Pyramidia pahismaisena? Tai Violetia? Miksi Niacinista ja Mursumuksesta on vaikea sanoa?

Jos nämä eivät ole järjestyksessä, niin ketkä justyn ja Jitachin lisäksi ovat mielestäsi pahismaisia? Miksi? Onko minun toimissani jotain alkuoutuksien jälkeistä epäilyttävyyttä, vai onko epäilysi sama kuin se oli tiistaina?


jeekaka kirjoitti:
miina kirjoitti:Joten ihan vaan laitan nopsana kommenttina, minäkään en haluais tappaa Violettiia, jos on yhtään se mahdollisuus, että se oliskin narri. En piä sitä ihan mahottomana. Eikö ookkin niin että narri jos kuolee niin se voittaa? (en jaksa puhelimella tarkistaa)


Joo narri voittaa jos se lynkataan, mutta ainakaan viimeksi peli ei päättynyt siihen, joten en nyt ihan ensiksi pitäisi täysin hypoteettista narria kauhean uhkana.


Joo, eiköhän peli jatku narrin lynkkauksen jälkeen. Narrin lynkkaaminen on mielestäni kuitenkin huono idea, koska se ei edistä hyvisten voittoa.


Violet kirjoitti:justyn fiksaatio oman roolin arvuutteluuni menee kyllä mielestäni aika pitkälle, ja suuremman keskustelun tekeminen oman roolini arvailusta lienee vain haitallista, kun se perustuu noin pitkälle meneviin arvuutteluihin siitä, mitä minä saattaisin haluta pelata ja mitä en. Ottaen huomioon, että olen jo vuosia sitten kehitellyt ihanteellisen roolin itselleni, jota olen vain halunnut päästä pelaamaan, niin näyttää mielestäni lähinnä huvittavalta - mutta vies keskustelua kuitenkin liikaa sivuraiteille. Jeekaka mielestäni on osuvasti jo huomauttanutkin tästä. Toisaalta juistyn puolustustoiminta minua kohtaan ei välttämättä ole pahismaista, sillä en näe tälle pahismotivaatiota. Joka tapauksessa olen valmis antamaan toistaiseksi ääneni justylle.


Saat tän kuulostamaan siltä että en olisi pelissä muuta tehnyt kuin arvuutellut rooliasi. Tykkään kyllä narriteoriastani, olisi hauskaa olla oikeassa. Mutta ei se minusta mitenkään pelin keskiössä ole ollut. Suurin osa aiheesta puhumistani on sitäpaitsi ollut viimeisten 12 tunnin sisään kun Jeekaka käytti kyseistä teoriaani syynä pitää minua pahiksena. Silloin on vähän pakko puhua asiasta, eikös?

Alleviivattu saa äänesi vaikuttamaan enemmän kostolta kuin pahisjahdilta. Sua ärsyttää että epäilen sinua narriksi, joten äänestät minua.

(Plus toivot varmaan multa kostoääntä, jolloin päivästä tulisi justy-Violet, ja voisit saada mitä haluat. ;) )


Jitachi kirjoitti:Mursumus: siinä vaiheessa pidin justyä todella pahismaisimpana, mutta Violetin kömpelön pelaamisen takia pidin silti häntä todennäköisempänä townflippinä. Kuten sanoin, Violet on mielestäni epätodennäköisemmin hyvis mutta jos hän ei ole hyvis niin muut vaihtoehdot ovat pahis tai kolmas osapuoli. Violetin tän hetkinen peli on ollut sen verran kömpelöä että Violet on mahdollisesti se kolmas osapuoli ja pelaa tahallaan huonosti.


Jos ehdit, olisi kiva kuulla päivitetyt ajatuksesi mahdollisimman monesta pelaajasta. Mulla on tunne etten tiedä tuota Violet-pohdintaasi lukuunottamatta ajatuksistasi mitään muuta kuin sen, että kolme päivää sitten esittämäni epäilyt sinusta tekevät minusta epäilyttävän.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Koiravideoita 1. päivä päättyy to 19.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Niacin » 19.07.2018 11:11:53

Oon tosi pahoillani, että pelaan näin laiskasti! Oon kuitenkin päättänyt olla stressaamatta siitä kuinka paljon mun pitäisi tähän peliin käyttää aikaa, koska loppujen lopuksi se on ihan henkilökohtaista kuinka paljon voi ja haluaa vapaa- (tai työ-) -aikaansa tähän käyttää. Lueskelen kyllä uusia viestejä puhelimella, mutta mun on jotenkin tosi vaikea keskittyä lukemaani ja koota ajatuksia kasaan omaksi viestiksi. Onneksi hoksasin nyt mitä tarkoittaa, että mulla on töissä useimpina päivinä aivan liikaa luppoaikaa ja pöytäkone käytössä, ehkä tää tästä vielä!

justy kirjoitti:Ensinnäkin, Jitachin lausuma ei ollut "yksinkertainen toteamus," vaan hän väittää sen olleen analyysi siitä että Halima oli innoissaan roolistaan. Jitachi näet uskoo, että peruspahis-Halima ei olisi sanonut olevansa innostunut. Tämä analyysiperustelu on mielestäni ihan hyvä. Se miten aluksi tulkitsin Jitachin lausuman oli, että hän epäilee että Halima olisi voinut valita roolikseen myös erikoispahiksen. Mielestäni tämä oli tulkinta, jonka pahis on taipuvaisempi esittämään kuin hyvis. Miksi? Siksi, että pahikset eivät halua yhtä pelaajaa kohdeltavan "varmana hyviksenä", vaan heille on tärkeää, että kyseinen pelaaja saatetaan harhalynkata. Koska muuten pahisten voitto vaikeutuu, kun Halimaa ei saa harhalynkattua.

Sinä ja muutama muu pelaaja näette tämän nyt Jitachin sanomisten vääristelynä. Okei, tulkitsin hänen sanomisensa väärin ja äänestin häntä tulkintani perusteella. Miksi pahis olisi tehnyt näin todennäköisemmin kuin hyvis? Olisiko pahis-justylle ollut suurempi hyöty tehdä näin kuin hyvis-justylle? Mielestäni tekoni voi tulkita myös ilman vaatimusta tahallisesta vääristelystä ja vääntelystä.

En (vieläkään) käsitä miten luit tuon Jitachin lauseen alunperin niin, että Halima on hänen mielestään joko omasta aloitteestaan tai Zeyn arpomana erikoispahis. ("Uskotko siis että Halima on toivonut pahisroolia, joka ei ole peruspahis? Vai että jos Zey on arponut Haliman pahikseksi, hän on antanut tälle erikoispahisroolin koska tietää ettei Halima tykkää pelata pahista?") Siitä tuli minulle sellainen olo, että pahis!justy siellä koittaa väkisin keksiä rivien välistä tulkittavia epäilyksiä, koska jostain olemattomasta niitä on pahiksena keksittävä. Se on kyllä ihan hyvä pointti, minkä Jeekaka kiteytti riittävän pelkistetysti että minäkin tajusin, että tuskin tavispahis!Halima olisi tullut ilmaisemaan tyytymättömyyttään rooliinsa ja voisi ihan hyvin bluffata olevansa tyytyväinen rooliinsa vaikkei olisi. Joten joo, ymmärrän miksi pidit Jitachin perustelua huonona. Myöskin nyt kun oikein tarkka olen, niin nuo kohdat mitä olen väittänyt sinulta sanojen vääristelyksi, on olleet kysymysmuodossa, tyyliin: "ymmärsinkö tämän nyt oikein?" Hmm!

justy kirjoitti:Pyramidi sanoi, että jos paljastun hyvikseksi hän antaa sanomisilleni enemmän painoarvoa. Tulkitsin enemmän painoarvon siten, että hän saattaisi sen jälkeen epäillä Jitachia. Koska en ollut varma, kysyin tarkennusta. En nyt ihan ymmärrä miksi tämä on sanojen vääristelyä.

Ahaa aivan, ajattelin että vedit tuon johtopäätöksen loppupäästä viestiä, missä ei minusta ollut viitteitä sellaiseen.

Mursumus kirjoitti:Tämä perustelu on Niacinin kolmannesta postauksesta. Tässä Niacinin perustelussa justya vastaan hieman epäilyttää se, miten:

a. Niacinin toinen postaus sijoittuu aikavälille, jolloin olisi ollut luontevampaa epäillä justyä yllä olevan argumentin perusteella. Hyviksenä Niacin olisi varmasti lähettänyt epäilynsä heti kun ne muodostuivat, pahiksena Niacin olisi mahdollisesti odottaa hetken, ennen kuin päättänyt julistaa epäilevänsä justyä. Toki on mahdollista, että epäily syntyi vassa tässä vaiheessa, mutta moni muu oli huomauttanut jo asiasta, joten Niacinin olisi luullut kiinnittäneen huomiota asiaan jo silloin.

b. Niacin käyttää perusteluinaan ensimmäisen viestin sekavia argumentteja, kun justy on ennen tätä postia jo lähettänyt muita viestejä, jotka selkeästi tuovat paremmin ilmi justyn syyt äänestää Jitachia. Jos tavoitteena on selvittää justyn rooli, niin viestissä olisi ollut hyvä käyttää tai vähintään ottaa huomioon justyn eksaktimmat selitykset ajatuksistaan. Jos tavoitteena on saada justy näyttämään pahismaiselta, niin silloin vain ensimmäisen viestin sisällön ottaminen huomioon on edullista.

Niacin myös vaikuttaa analyysissään välttämään kutsumasta lähes ketään hyvismäiseksi: Vain Aelinaa kohtaan ollaan luottavaisia, muita taas käsitellään äärimmäisen varovaisesti. Pahismainen

Niacin epäili justyä myös sillä perusteella, että hän olisi väännellyt pyramidin sanoja. Tämä epäily oli mielestäni validi, Justy lähetti tähän jo vastauksen, joka selittää mielestäni hänen näkökulmansa asiasta hyvin.

a.) -kohtaan on paha sanoa mitään, postaan sillon kun postaan. :D Ylin kappale ehkä selittää tätä.
b.) Toin kyllä viestissäni ilmi, että olen lueskellut justyn muitakin viestejä ja perusteluita, mutta ne menivät minulta yli hilseen ja kokonaisuus vaikutti väkisin väännetyltä. Fiilis ei siis perustunut mihinkään tiettyyn kommenttiin, jota olisin voinut tai puhelimella muutenkaan viitsinyt lainata.
+c.) Olenkin äärimmäisen varovainen pelaaja, mistä helposti herää muille epäilyksiä, ymmärrän sen hyvin. :) En tykkää muutaman viestin perusteella huudella ketään hyvikseksi tai pahikseksi, sellaiset pelaajat on minusta ihan ymmärrettävistä syistä neutraaleja. Vältin kutsumasta miinaa hyvismäiseksi, koska jäin miettimään voisiko miina olla jokin kolmannen osapuolen rooli, koska vaikutti olevan niin yllättynyt roolistaan ja kuulosti siltä, ettei rooli ollut miinalle entuudestaan tuttu. En toisaalta tiedä onko kovin luultavaa että näin pienessä pelissä sellaista on, mutta ainakaan pahikseksi en miinaa tällä haavaa usko. Muut mun pitää lukea vielä pelaaja kerrallaan -tekniikalla läpi, ennenkuin uskallan sanoa varmemmin kantaani, mutta kyllä niitä mielipiteitä sieltä alkaa sitten aikanaan tulla.

En haluaisi lynkata ketään ekana päivänä. :( justy on ollut lähestulkoon ainoa kenen tekemisiin olen isommin puuttunut, mutta mun on pakko tunnustaa, että olen keskittynyt lähinnä tähän Jita/justy vääntöön, mikä alkaa pikkuhiljaa selkiytyä minulle, eikä näytä enää justyn kannalta niin pahalta. Haluaisin lukea huolella muunkin tuotannon. Koitan ehtiä tässä päivän mittaan lukea justya ja muutamia muitakin minua sillä silmällä kiinnostavia pelaajia vielä läpi ennenkuin heitän ääntäni mihinkään.
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Koiravideoita 1. päivä päättyy to 19.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja justy » 19.07.2018 11:26:08

Mursumuksen ja Haliman pelaajalistaukset vaikuttivat hyviltä. En jaa Violetin huolta Haliman listauksesta, osittain siksi että olen hänen kanssaan samaa mieltä Niacinista, ja Pyramidikin epäilytti. Kuitenkin Pyramidin pelaajalistaus oli kanssa hyvää luettavaa, ja juuri sitä mitä häneltä kaipasin. En haluaisi lynkata ketään näistä kolmesta tänään.

Toivoisin, että lynkkaamme tänään jonkun seuraavista (alimpana epäilyttävin)

Niacin-Jeekaka
Jitachi
Marzzuu


Jos joku on mielestään saanut Marzzuusta jonkinlaisen hyvisreadin, kuulisin siitä mielelläni. En ole koskaan osannut lukea häntä, mutta mielestäni hänen pelissään ei ole oikein mitään hyvismäistä mihin tarttua, eikä oikein mitään mikä saisi toivomaan että hänestä on helpompi saada selkoa huomenna.

Jitachi on listan kakkosena oikeastaan samanlaisista syistä. Itsensä puolustamisen ja epäilijöidensä epäilyn lisäksi hän ei ole oikein kommentoinut mitään - paitsi mediapuhujaa, jonka kommentointia hänkin pitää turhana. Syy miksi Jitachi on Marzzuun takana kakkosena on se, että Jitachista uskon todennäköisemmin saatavan jotain irti tulevina päivinä.

Niacinia ja Jeekakaa en osaa laittaa järjestykseen. Allekirjoitan Mursumuksen analyysin Niacinin äänestyspostista, se oli jotenkin oudon vanhentunut. Niacin tuntui myös tulkitsevan kommenttejani väkisin siten, että ne oikeuttavat äänen. Tätä readia toki heikentää se, että Niacin ei ole vielä reagoinut hänen postistaan esitettyihin kommentteihin, joten on vaikea tehdä tulkintoja hänen ajatuksistaan.

Jeekakasta tulee fiilis, että hän tuo ajatuksiaan esiin niin vähän kun vain uskaltaa. Alkupelin mekaniikkapuhe, ja perustelemattomat epäilyt. Sitten kun perustelut tulevat, ne tuntuvat oudoilta. Hän näkee mielestään ristiriidan, ja tulkitsee sen merkkinä pahikseudesta. Ei kommentteja vasta-argumentteihin.

(Voi olla että mun Niacin ja Jeekaka-readeja värittää se että kumpikin epäilee minua. Tahtoisin kuitenkin uskoa että pitäisin noita epäilyjä ristiriitaisina vaikka ne kohdistuisivat johonkuhun muuhunkin.)

//NIacinilta posti. Jos haluat lukea yhden pelaajan kaikki viestit tästä pelistä, kopioi osoitekenttään tämä: "http://juonittelupelit.foorumi.eu/search.php?f=9&t=627&author=Niacin" (ilman lainausmerkkejä). Sitten vaan laitat loppuun Niacinin tilalle sen pelaajan nimen, jonka viestit haluat lukea. Klikkaamalla viestin otsikkoa pääset siihen kohtaan peliketjua, missä kyseinen viesti on kirjoitettu. :)
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Koiravideoita 1. päivä päättyy to 19.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja miina » 19.07.2018 11:36:28

Pyramidi kirjoitti:
miina kirjoitti:-En nää mitään järkeä siinä justy-jitachi venkoilussa. Jitachi ei siis epäilytä. Kummemmin.
Tässä on mielenkiintoista, kun ei epäile toista puolta alun väittelystä, mutta toisesta osapuolesta eli justysta ei sano halaistua sanaa. Haluaisinkin kuulla tähän liittyen, mitä mieltä olet tämän alun venkoilun toisesta osapuolesta eli justysta. Lievää pahisvibaa.


Samassa viestissä muistaakseni vastasin myös justysta ja sanoin, että justyn pitkät viestit epäilyttää. En koe, että sen asian tiimoilta siis Jitachi vaikuttaisi minusta epäilytävältä. Eikä Justykaan kummemmin. Aika moni ajatteli että siinä keskustelussa oli joku pointti ja sen takia epäili jompaa kumpaa. Mulla ei oikein jitachista ollut ajatusta joten ajattelin ottaa huomioon tämä muita mietityttävän asian. Ainut oli, etten osannut sen keskustelun pohjalta sanoa että Jitachi epäilyttäisi. Voin kaiketi miettiä vielä Justyn motiiveja, en kyllä kyllä vielä äkkiseltään sanois että niissäkään mitään vilpillisempää oli. Huh mikä selitys, eikä oikein itekkään tajua.

Nyt kun tässä lueskellut Justyn viestejä niin en oikein usko, että se olis pahis. Siis minähän menen aivan fiiliksen mukaan, mutta nyt ei tuu sellasta oloa.

Niacin vaikka onkin varovainen, niin susta tulee nyt ehkä kuitenkin sellanen fiba, että voisin vaikka äänestää.

Marzzuu on ihan samanlainen kun ennenkin. Viime peli pahiksena oli jopa samanlaista kun nyt. Marzzuu tulee mulle aina olemaan melko mysteeri. Oiskohan Marzzuu muuten myös voinut toivoa narrin roolia?

Aelina on satavarmasti hyvis vaikka sitä vähän mietinkin, jotenkin en voi nyt uskoa, että aloitteleva pahis uskaltais laittaa noin reippaasti viestiä.

Jotenkin hankala saada otetta tästä pelistä. Mutta Violetia en halua nyt äänestää ja justysta oon samaa mieltä kun Halima, ei vielä aineskaan pois.

Joten kuitenkin nyt++Marzzuu ihan vaan koska haluan äänestää jotakin enkä koe, että Justy olisi hyvä vaihtoehto.
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Koiravideoita 1. päivä päättyy to 19.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Niacin » 19.07.2018 12:16:43

justy kirjoitti:Niacinia ja Jeekakaa en osaa laittaa järjestykseen. Allekirjoitan Mursumuksen analyysin Niacinin äänestyspostista, se oli jotenkin oudon vanhentunut. Niacin tuntui myös tulkitsevan kommenttejani väkisin siten, että ne oikeuttavat äänen. Tätä readia toki heikentää se, että Niacin ei ole vielä reagoinut hänen postistaan esitettyihin kommentteihin, joten on vaikea tehdä tulkintoja hänen ajatuksistaan.

Mutta enhän minä ole vielä edes äänestänyt ketään? :o

justy kirjoitti://NIacinilta posti. Jos haluat lukea yhden pelaajan kaikki viestit tästä pelistä, kopioi osoitekenttään tämä: "http://juonittelupelit.foorumi.eu/search.php?f=9&t=627&author=Niacin" (ilman lainausmerkkejä). Sitten vaan laitat loppuun Niacinin tilalle sen pelaajan nimen, jonka viestit haluat lukea. Klikkaamalla viestin otsikkoa pääset siihen kohtaan peliketjua, missä kyseinen viesti on kirjoitettu. :)

Kiitos tästä, muistelinkin että joku helpompi tapa tähän oli!
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Koiravideoita 1. päivä päättyy to 19.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja justy » 19.07.2018 12:21:01

Sori, epälypostista, ei äänestyspostista.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Koiravideoita 1. päivä päättyy to 19.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Jita » 19.07.2018 13:01:42

Viimeinkin ehdin kirjoittelemaan jonkin verran muista pelaajista, asioita ollut jonkin verran mielessäni mutta en ole valitettavasti vielä ehtinyt pidemmin kirjoittelemaan ajatuksiani ^^’

Aelina: Lähtenyt hyvin innokkaasti peliin mukaan. Valitettavasti syyllistyi hyvistelyyn sanomalla että ”Halima, ei ole pelikokemusta eikä pahiskaveria takataskussa. :( Alan kyllä kallistua siihen, että kaikki ovat pahiksia (paitsi tietysti minä), koska jossain määrin en uskalla ketään sanoa hyvikseksi.” Silmissäni hyvistely laskee aina hyvispisteitä, juonareissahan on tarkoituksena valehdella, joten uskon että pahis ei todellakaan sanoisi, että hänellä on pahiskaveri takataskussa koska siitähän saattaisi jäädä kiinni. Silti on mielestäni edistänyt hyvin paljon peliä eteenpäin omilla ajatuksillaan ja kysymyksillään. Tällä hetkellä neutraali.

Ensimmäinen fiilis mikä mulle tuli Halimasta on, että hänen ensimmäiset teorisoinnit musta ja Pyramidista tuntui kuin huonosta komediasta: jokaisella pelaajalla on mieltymyksensä ja niiden yhdistäminen pahismaisuuteen kuulostaa ainakin omaan korvaani ylipäätään absurdilta. Jos ruvetaan teorioita kaukaa hakemaan, niin voisin kuvitella pahennuksen aiheuttajaksi myös tilanteen, että ensimmäisessä viestissäni syyttäessäni leikkimielisesti mediapuhujaa pahikseksi sohaisin vahingossa muurahaispesää ja mediapuhuja reagoi hieman äkäisesti. Välttää rutiininomaisesti Aelinan tiedustelun, onko Halima mediapuhuja (tässä vaiheessa uskon, että koko kysymys johtui Aelinan kokemattomuudesta). Siihen nähden, että Halima on valittanut kiireitä, hän on osallistunut peliin mukavasti, ja viimeisimpien viestien perusteella hän pelaa mielestäni tyypillisen Halimamaisesti. Haluan uskoa hyvikseksi, mutta en uskalla juuri nyt sijoittaa kumpaankaan kastiin koska Halima.

jeekaka heitti mielestäni hyvin mielenkiintoisen teorian siitä, että pahiksia on jouduttu arpomaan pelin tasapainottamiseksi ja mielekkyyden lisäämiseksi. Olen valmis uskomaan tämän osittain. Esimerkiksi kahden mediapuhujan kanssa tilanne ei ole voinut olla ihan täysin arvottu: todennäköisempänä uskon, että Zey on toiveista katsonut, että meillä on kaksi mediapuhujaa, joista toinen on pahis ja siitä arvonnut kumpi heistä on paha mediapuhuja. Ajattelen siis osittaisen arpomisen mahdollisuutta. Eniten jeekakassa häiritsee justyyn suhtautuminen: en ymmärrä oikein mikä ristiriitaisuus on siinä, että justy uskoo, että roolit on arvottu, mutta Marzzuu on todennäköisesti harvoja pelaajia jotka olisi saattanut haluta vapaaehtoisesti pahikseksi. Molemmat skenaariot ovat mielestäni mahdollisia, jos toinen pahiksista on jouduttu arpomaan. Henkilökohtaisena huomiona, tykkään hyvin paljon jeekakan rennosta tyylistä :> Mielestäni kuitenkin justyn oletus Violetin narriudesta on kuitenkin legitimpi case kuin mun Halima-olettama jota ei oikeasti edes koskaan ollut.

Jinmurusta en voi sanoa yhtään mitään vaikka haluaisin, tyhjästä kun on hyvin paha nyhjäistä >_> Toivon että hänkin heräisi viimeistään huomenna.

Ensimmäisenä mieleeni justystä tuli pienimuotoinen debatti josta sain ainakin alkuun kuvan, että hän saattaisi olla pahis mutta nyt päivän edetessä se kuva on hälventynyt ehdittyäni miettimään reaktioita. Mielestäni justyn ei olisi kannattanut pahiksena suoraan myöntää epäilyjen olevan hyvin heppoisia vaikkakin olen sitä mieltä edelleen, että hän on joko onnistunut vääntelemään sanomisia aika tehokkaasti tai vaihtoehtoisesti ymmärtänyt sanani vahingossa väärin: loppupeleissä sain kuvan, että justy halusi enemmänkin avata keskustelua kuin että hän olisi halunnut tosissaan päättää noin aikaisessa vaiheessa äänestyskohdettaan. Jotenkin mulle tuli tilanteesta totta puhuen mieleen tietynlainen deja vú :D Loppupeleissä en usko, että pahis-justy yrittäisi ottaa paremmin selkoa pelaajasta, jonka ajatuksenjuoksu on hänelle hieman epäselvä. Yleisesti ottaen justy on mielestäni pelannut muuten hyvin turvallisesti ja peliä edistävästi. Hänen pointtinsa mun pelaamisesta reaktiivisesti on aika lailla totta; mä pelaan hetkessä, joten reagoin hieman nopeammin kysymyksiin jotka liittyvät suoraan muhun, mietintöjen tapahtuessa hieman paremmalla analysointiajalla. Joka tapauksessa tällä hetkellä hyvismäinen. En olisi valmis lynkkaamaan häntä tällä hetkellä, ihmettelen samoin, miten hän on ylipäätään äänestyksessä johdossa.

Marzzuu on aina yhtä hämmentävä kuin ennenkin, hän äänesti justyä koska ”epäili” häntä mun ohessa, mutta mulle ei käynyt ikinä selväksi miksi Marzzuu epäilee mua ja justyä. Välinpitämättömyys peliä kohtaan enemmänkin raivostuttaa mua kuin häiritsee: hyviksellä ei ole syytä pitää samantekevänä kumpi parista aktiivisesta pelaajasta kuolee. Pelissä yleensä äänestetään pahismaisinta. Olen nähnyt Marzzuun pelaavan paremmin, kun hänellä on joku mukana neuvomassa, joten en välttämättä olisi ihan heti laskemassa pahikseksi tätä peilaten. Oli rooli mikä tahansa, hän on aina hankala pelaaja. Jos rooleja on vain osin arvottu uskon pahikseksi.
miina vihjailee jotain järkevästä perusteesta rooliin liittyen jota ei erityisesti halua paljastaa. Mulla on muutama ajatus minkä takia, mutta toisaalta en tajua miksi hän ylipäätään ottaa sen esille: hyvisten kannalta on parempi, että pelaajat välttävät turhien vihjeiden viljelyn. Kuulemma hankalaa ottaa pelaajista kiinni. Tän väitteen takia laskisin hyvismäiseksi, olen nähnyt miinalla olevan hieman enemmän päättäväisyyttä pahiksena.
Ihanaa että Mursumus on päässyt takaisin mukaan pelailemaan! Mursun viesteistä on tullut oivallista pohdintaa, ja esittänyt jonkin verran kysymyksiäkin pelaajille. Erityisesti ääni Niacinille on hyvin perusteltu. Silmissäni Mursumus on justyn kanssa hyvismäisimmästä päästä.

Niacinilla tuntuu olevan pienimuotoinen obsessio liittyen justyyn, enkä oikein pidä siitä. Yhteen konfliktiin keskittyminen mutta sitten pyhimyksen leikkiminen ”ettei oikeasti haluaisi lynkata ketään” kuulostaa mun mielestäni hieman omituiselta. Loppujen lopuksi mun ja justyn keskustelu oli semilyhyt, joten uskon hyvin, että materiaalia löytyisi muutenkin kuin vain pienestä kevytepäilystä ja sanailusta. Pahikselle on hyvin kätevää takertua yhteen pelaajaan jättäen muut enemmän tai vähemmän omaan arvoonsa, ja mielestäni Niacin syyllistyy siihen. Sanoi, että hyviksenäkin on varovainen pelaaja, olisiko savuverho peitelläkseen omaa pahisrooliaan?
Pyramidin viestit ja omat mielipiteet ovat olleet loogista luettavaa eikä mulla ole tällä hetkellä erityisesti mitään syytä epäillä häntä. Vastaukset muiden pelaajien kysymyksiin ja syytöksiin ovat olleet hyvin rauhallisia, itsessään se ei kerro oikein mitään muuta kuin että Pyramidi vaikuttaa mielestäni rauhalliselta pelaajalta. Hänellä on pointti, että Mursumus antaa vanhoista pelitottumuksista ehkä liian helposti hyvispisteitä. Tällä hetkellä sanoisin neutraali.

Kuten jo aikaisemmin mainitsin, Violet on pelannut mielestäni heikointa peliä aikoihin. En ole ikinä nähnyt hänen vetävän listausta ilman kunnollisia perusteluita, yleisesti ottaen puolivillaisia perusteluita, ja viimeisimpänä temppuna justyn äänestäminen, jota hän oli edellisessä viestissä pitänyt hyvismäisenä pelaajana. Veikkaan kolmatta osapuolta, mutten ole varma, että onko tehtävä kuolla vai selvitä.
++Marzzuu
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Koiravideoita 1. päivä päättyy to 19.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Halima » 19.07.2018 13:17:54

Jitachi kirjoitti:Molemmat skenaariot ovat mielestäni mahdollisia, jos toinen pahiksista on jouduttu arpomaan.

Mistä päättelet että pahiksia on juuri kaksi?
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Koiravideoita 1. päivä päättyy to 19.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Jita » 19.07.2018 13:20:50

Mun mielestäni kolme pahista tuntuu pahiksille liian helpolta kahdellatoista pelaajalla, ja yksi taas liian vaikealta. Etenkin kun meillä saattaa olla muukin tappaja kuin pahikset.
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Koiravideoita 1. päivä päättyy to 19.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 19.07.2018 13:21:45

Mä tulin vaan pikaisesti ilmoittamaan, että olen iltapäivän ajan poissa pelistä äkkiä pamahtaneen "suureen maailmaan" lähdön takia, yritän päästä ennen päivän loppua kuikkimaan tilannetta vielä.

Anteeksi, "teen kärpäsestä härkäsen" mutta mun on pakko kysyä.
Minä en ihan ymmärtänyt, mitä Jita tarkoitit "on vaikea pelaaja" sanoillasi miuun liittyen?
Oli noin tai näin, en lähde tietämättä olettelemaan, jokin (intuitio?) laukaisi miun epäilykset siua ja justya kohtaan (ja olen tietty väärässä ja putoan yöllä, koska justy sai äänet ensin).

//Halima, Jitachi
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Koiravideoita 1. päivä päättyy to 19.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Zey » 19.07.2018 13:52:26

Väliaikalaskenta

Äänet:
3 justy (jeekaka, Marzzuu, Violet)
3 Marzzuu (justy, miina, Jitachi)
1 Violet (Aelina)
1 Pyramidi (Halima)
1 Niacin (Mursumus)

Kuolemassa on justy saatuaan äänimäärän ensin.

Poissaolot:
Kukaan ei ole poissa.

Vuh kirjoitti:Hyvää päivää, oi rakkaat kuulijani. Minulla on niin hyvä olo, kun vihdoin ja viimein tuo toinen mediapuhuja näyttää hyväksyneen oikean paikkansa roskatunkiolla ja sallii minun olla se tähti edes hetken aikaa.

Haluaisitteko kuulla pienen tarinan? En kuule mitään. Hiljaisuus on aina ollut myöntymisen merkki, joten olkaapa hyvät. Tässä on pieni ja opettavainen tarina teille rakkaille kuulijoille.

Olipa kerran viisi kullankaivaaa, jotka lähtivät matkaan kohti kultakaivosta, jonka nimi oli sattumalta Kirppuinen koira. Kultakaivoksessa heille tuli riitaa ja jokainen uskoi toisen yrittävän ryöstää toisen kultasaaliin. Mielenkiintoistam ottaen huomioon että koko kultasaaliis oli vielä kaivettavana. Vanhin heistä sai tähän lopulta järkeä, mutta ei ennen kuin parin naama oli muokattu uuteen uskoon ja kaikkien vaatteet olivat täysin pölyiset ja reikäiset, ja he lähtivät ensin kaivamaan kultaa. Loppujen lopuksi, sen jälkeen on oikein hyvää aikaa kiistellä omistusoikeudesta argumenteilla "minä löysin tämän ensin" ja "minä tein enemmän työtä, joten suurin osa kullasta kuuluu minulle. Valitettavasti he jättivät täysin huomiotta ulkoa tulevan vaaran ja oli jo liian myöhäistä kunnes he huomasivat, että koko kaivos oli haamujen saartama. Neljä lähti pakenemaan välittömästi, suuresti peloissaan ilman kultaa. Ja he selvisivät. Sen sijaan viimeinen ei pelännyt aaveita, vaan keräsi rauhassa tovereidensa unohtaman kullan ja lähti kävelemään ulos varmana siitä, etteivät haamut tekisi hänelle mitään. Aineettomia kun ovat ja siten eivät pysty kuin säikyttelemään. Mutta koska haamutkin tuntevat nälkää niin he kävivät käsiksi viimeiseen kullankaivajaan ja söivät hänet. Nälkä kun oli ihan kyltymätön. Tarinan opetus on mikä?
1. Aaveet tuntevat nälkää
2. Älä ole koskaan ahne.
3. Älä keskity liikaa keskinäiseen tappeluun, kun vastassa on jokin uhka.

Tämän hauskan ja täysin vaikka merkitystä olevan tarinan myötä päätoimittaja Zey on täysin sitä mieltä, että hänen tähtitoimittajallaan ei ole minkäänlaisia kirjoitustaitoja. Mutta mitäpä siitä, nauttikaa kuunnelmasta, jossa tulee pian tulemaan jännät paikat, kun ensimmäinen lynkkaus lähenee. This is so cool!

(oikeasti, se on se pahin paikka. Ei kukaan halua jättää tätä peliä pois vielä nyt. Varsinkaan allekirjoittanut, jolla on niin hauskaa.)


Päivä päättyy tänään kello 22:00 eli reilun 7 tunnin päästä!
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Koiravideoita 1. päivä päättyy to 19.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Halima » 19.07.2018 13:56:48

Tehdäänpä nyt näin
--Pyramidi
++Marzzuu

Marzzuusta ei ota ikinä selkoa ja hän on väistämättä siellä poisäänestettävien listalla, jos ei tänään niin todennäköisesti huomenna.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Koiravideoita 1. päivä päättyy to 19.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Niacin » 19.07.2018 14:11:20

Ai hitsi että tämä peli aukeaa ihan uuteen ulottuvuuteen kun pääsee kunnolla koneen ääreen koluamaan viestejä haluamassaan järjestyksessä. Mulla ehtii loppua työpäivä ennenkuin saan luettua läheskään kaikki justyn viestit läpi, mutta näin puolivälissä voin sanoa, että justy on kyllä tosiaan tehnyt paljon muutakin kuin kiistellyt Jitachin kanssa. Paljon on ollut keskustelunherättelyä suuntaan jos toiseenkin ja paljon hyviä neuvoja esim. ensikertalaiselle Aelinalle siitä, miten hyvisten kannattaa pelata. Jitachi on ihan oikeassa siinä että olen pelannut hyvin kapeakatseisesti, kun jäin jumiin tuohon yhteen kiinnostukseni herättäneeseen asiaan. Justy jääköön nyt rauhaan tältä päivää, haluan tutustua vähän muihinkin.

Marzzuun viestit tiivistetysti:

- Epäillyt Jitachia ja justyä, koska etenkin Jitan viestien tyylistä huokui tietty jokin epäilyksiä herättävä.
- Todennut että hänelle on ihan sama putoaako Jitachi vai ei.
- Todennut Jitachin olevan pudotusuhan alla, joten tekisi mieli äänestää Niacinia.
- Todennut listauksessaan miinan, Haliman, Aelinan ja itsensä hyvismäisiksi, muihin ei ota käytännössä mitään kantaa. ("Pahismaisia/en osaa sanoa")
- Äänestääkin justya, koska Jita on ollut työhaastattelussa.
- Lisäksi ohittaa täysin kaikki hänelle esitetyt kysymykset, joilla ainakin justy on pyrkinyt auttamaan häntä antamaan itsestään edes jonkinlaisen kuvan.

Tästä tulee lähinnä fiilis että Marzzuu on Jitan kanssa pahiksia ja yrittää erittäin läpinäkyvin keinoin välttyä pudottamasta Jitachia, jota kohtaan meni alussa esittämään epäilyjä. :D Mutta Jitachista on kyllä sanottava, että perun aiemman muisteluni siitä, että Jita pelaisi mieluiten pahista, löysin nyt sen kohdan nimittäin mitä aiemmin hain. Tuntuu vähän epäreilulta kaivella tällaisia toisesta pelistä, mutta kun tämä nyt kerran sattuu olemaan julkisesti nähtävillä ja käytettävissä niin jaan sen nyt kuitenkin:

Jitachi kirjoitti: Jos nyt rehellisiä ollaan niin olisin mieluiten kolmas osapuoli, mieluiten sellainen joka suorittaa tehtävää. Tykkään hieman hankalammista voittoehdoista, ja haasteesta. Jos hyvis/pahis-akselilla on kuitenkin pakko pysyä (:<) niin vastaukseni on hyvis. Hyvispelaaminen on mun mielestäni kuin palapelin ratkaiseminen: hyvin haastavaa mutta myös hyvin palkitsevaa ..

Sen sijaan Mursumus kertoi ainakin livepeleissä tykänneensä enemmän pahiksen roolista. Hmm hmm! En pidä Mursumusin itseeni kohdistuvista epäilyistä, mutta muilta osin viesteistä ei kylläkään herännyt mitään pahistutkaan tarttuvaa. Syytä pitää silmällä kuitenkin.

Mulla loppuu aivan aika kesken tämän läpiluvun kanssa, joten lähden nyt tässä kohtaa mukaan tälle Marzzuu-linjalle, koska en itsekään usko, että hänen roolinsa tulee millään lailla selkenemään ajan kanssa. Muistelen, että Marzzuu on myös ollut pahiskamun kannustamana hyvisrooliaan aktiivisempi, mitä on nyt ollut myöskin, vaikkei kummoista sisältöä viesteissä juurikaan ole. Hyviksenä on usein ollut useamman päivänkin hiljaisuuksia, nyt on käynyt ainakin jotain huikkaamassa suhteellisen tiheään. Joka tapauksessa jos Marzzuu onkin hyvis, on hänen harhalynkkauksestaan kaiketi vähiten haittaa tänä päivänä.

++Marzzuu

//Halima väliin
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Koiravideoita 1. päivä päättyy to 19.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Aelina » 19.07.2018 14:14:56

Mä luen nämä myöhemmin uudelleen ja vastaan justylle, kunhan pääsen koneelle (ja muille, jos mun piti jollekin vastata).

Nopeasti Jitachille:
Mitä tulee hyvistelyyn, se on yksi asia minkä epäily mua häiritsee (ei pahismaisesti, vaan yksinkertaisesti en ymmärrä). Mun mielestä lause "Musta tuntuu, että kaikki täällä on pahiksia", ei kuulosta yhtään paremmalta kuin minun versioni. :D Ja mä en nyt keksi, mitä muutakaan voisin sanoa pahiskaveriin, tai kukaan muukaan, hyviksenä tai pahiksena. Sen takia nyt en ymmärrä, miksi tuolle pitäisi varata painoa - ei tuohon vaan voi muutakaan vastata. Ymmärrän kyllä, miksi pidit tuota hyvistelynä (ja ehkä tätäkin?), mutta toivottavasti nyt ymmärrät, miksi sanoin noin. (Musta tuntuu, etten osaa nyt ilmaista itseäni.)
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Koiravideoita 1. päivä päättyy to 19.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja jeekaka » 19.07.2018 14:27:53

justy kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:
justy kirjoitti:Olen Violetin kanssa samaa mieltä siitä, etten usko Haliman toivoneen pahisroolia. En kuitenkaan sanoisi tämän tarkoittavan että hän on hyvis, sillä uskon että Zey on joutunut arpomaan meille pahiksia. Koska kuka hullu nyt toivoisi pahisroolia?


justy kirjoitti:Marzzuu epäilyttää siksi, että Violetin lisäksi hän on ainoa pelaaja joka olisi ehkä toivonut pahista, koska Marzzuu tuppaa pysymään paremmin pelissä mukana pahiksena kuin hyviksenä.


Tää lienee se kohta, joka herätti musta fiiliksen ristiriitaisuudesta :D Eli se, että rooleja on toisaalta jouduttu arpomaan, on yhtenä pointtina joka johtaa esim Jitan epäilemiseen, mutta roolin toivominen syy epäillä Marzzua. Ymmärrän myös hyvin, miksi Mursumus äänestää justya, justyn ääni Jitachille puolestaan herätti hämmennystä. Tää on myös yksi syy mulle epäillä justya - ekoissa yhteisissä peleissämme mun on ollut tosi helppo kompata justya ja seurata tämän logiikkaa, kun taas sitten pelissä jossa justy oli pahis, mietin muutamasta yksityiskohdasta että ei se mun mielestä kyllä ihan noin ole, mutta sitten kuitenkin syistä x järkeilin justyn hyvikseksi - ja sen jälkeen päätin epäillä aina, jos olen justyn kanssa jostain eri mieltä :D Nyt toisella lukemalla tosin ymmärsin paremmin pointin äänessä Jitachille.


Onko sulla Jeekaka vielä tästä ristiriitaisuudesta kysymyksiä? Tai vasta-argumenttia eilen antamaani vastaukseen siitä, että vaikka joku toivoisi pahisroolia (Marzzuu), ei se vielä tarkoita että pahiksia ei tarvitsisi arpoa ja meidän ei tarvitsisi ottaa huomioon mahdollisuutta että Halima on arvottu pahikseksi.


jeekaka kirjoitti:En nyt vain pääse tästä yli :D

"Pahikset on luultavasti jouduttu arpomaan" -> "Violet ei olisi valinnut pahista, vaan narrin" -> "Violetin on oltava narri"

Mihin se arpomisvaihtoehto jälleen katosi tässä skenaariossa?


Ensinnäkin, olet tässä muuttanut "pahiksia on jouduttu arpomaan" -lainini "pahikset on jouduttu arpomaan" -muotoon, mikä on ihan eri asia.

Toiseksi, miten epäilykseni siitä että Violet olisi toivonut narrin roolia liittyy tuohon arpomisskenaarioon? Enhän mä ole missään vaiheessa sanonut että Violet on 100 % narri, vaan että se on veikkaukseni siitä mitä Violet on toivonut. Ja kun hänen pelityylinsä sopii mielestäni oikein hyvin siihen miten olettaisin narrin pelaavan, ei mun mielestä kannata hylätä tätä vaihtoehtoa vain siksi että pahiksia on saatettu joutua arpomaan. Kun meillä kerran on mahdollisuus käyttää ennakko-oletuksia pelaajien preferensseistä hyväksemme, niin miksi niitä ei käytettäisi?

Kuulisin myös mielelläni että mikä on se pahismotivaatio, jonka näet toimieni takana.


Siis se mikä tässä kokonaisuudessa epäilyttää, on se että jotenkin saan siitä fiiliksen, että oikeasti tietäisit että roolit on jaettu toiveiden perusteella, mutta yrittäisit bluffata että uskoisit niiden olevan arvottuja. Sitä en tiedä olisitko toivonut pahisroolia :D

Violetin narriasia on muuten ihan sillin maku, mutta koska sen esität sinä minun on vaikea hyväksyä että olen niin eri linjoilla siitä, kun yleensä olen niin samanmielinen kanssasi + tosiaan se olisi sopinut myös tuohon pahiskaveriksi lavastamiseen ;)



Mitä tulee syytöksiin siitä etten anna hirveästi tähän peliin, niin en ole tosiaan edes varma, olenko lukenut kaikkia viestejä :D Koitan tosiaan selailla puhelimella pysyäkseni kärryillä, mutta nytkin on birummoinen kiire enkä tosiaan kerkeä käydä topiccia sen syvällisemmin läpi.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Koiravideoita 1. päivä päättyy to 19.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja justy » 19.07.2018 15:51:21

Huh hellettä. Näillä säillä ei muuten ole siivoaminen herkkua...

Meille on illalla tulossa vieraita, joten voi olla että mun pitkät postit on tältä päivää kirjoitettu. Mursumuksen, Pyramidin ja Jitachin pitkien postien postien olemassaolo jo saa minut kannattamaan ettei heistä ketään tänään lynkattaisi. Olen oikeastaan aika tyytyväinen Marzzuu-lynkkaukseen. Hän on sen verran usein onnistunut voittamaan pelin kun kukaan ei osaa häntä lukea, etten haluaisi sen tapahtuvan täällä. Plus hänen epäilyihinsä on hyviä syitä, esim. Niacinin katsaus Marzzuun viesteihin.

Pari pikaista kommenttia:

Aelina kirjoitti:Mä luen nämä myöhemmin uudelleen ja vastaan justylle, kunhan pääsen koneelle (ja muille, jos mun piti jollekin vastata).

Nopeasti Jitachille:
Mitä tulee hyvistelyyn, se on yksi asia minkä epäily mua häiritsee (ei pahismaisesti, vaan yksinkertaisesti en ymmärrä). Mun mielestä lause "Musta tuntuu, että kaikki täällä on pahiksia", ei kuulosta yhtään paremmalta kuin minun versioni. :D Ja mä en nyt keksi, mitä muutakaan voisin sanoa pahiskaveriin, tai kukaan muukaan, hyviksenä tai pahiksena. Sen takia nyt en ymmärrä, miksi tuolle pitäisi varata painoa - ei tuohon vaan voi muutakaan vastata. Ymmärrän kyllä, miksi pidit tuota hyvistelynä (ja ehkä tätäkin?), mutta toivottavasti nyt ymmärrät, miksi sanoin noin. (Musta tuntuu, etten osaa nyt ilmaista itseäni.)


Olen kanssasi samassa veneessä, en ole koskaan oikein ymmärtänyt hyvistelyyn perustuvia epäilyitä. Ilmeisesti ne ovat kuitenkin olleet Kylässä aikanaan tehokas keino pahisten nappaamiseen. Muistan ekassa kyläpelissä saaneeni hyvistelyistä epäilyitä niskaani myöskin, ehkä se kuuluu vaan asiaan kun tulee Kylään pelaamaan. :)

jeekaka kirjoitti:Siis se mikä tässä kokonaisuudessa epäilyttää, on se että jotenkin saan siitä fiiliksen, että oikeasti tietäisit että roolit on jaettu toiveiden perusteella, mutta yrittäisit bluffata että uskoisit niiden olevan arvottuja. Sitä en tiedä olisitko toivonut pahisroolia :D


Okei, nyt ymmärrän sua paremmin. Joo, jos olisin pahis joka on pahischatissa todennut että kaikki pahikset toivoivat kyseistä roolia, minulla kieltämättä olisi aiheesta tietoa joka voisi johtaa tuollaiseen "lipsahdukseen". Ihan hyvä perustelu, sori etten aiemmin ymmärtänyt. Jos tuo mahdollinen lipsahdus on tähän asti epäilyttävintä mitä pelissä on tapahtunut (tai jos olen muutenkin epäilyttävä), saat mun luvan äänestää mua tuolla perusteella. :D


Jeekaka kirjoitti:Violetin narriasia on muuten ihan sillin maku, mutta koska sen esität sinä minun on vaikea hyväksyä että olen niin eri linjoilla siitä, kun yleensä olen niin samanmielinen kanssasi + tosiaan se olisi sopinut myös tuohon pahiskaveriksi lavastamiseen ;)


Tääkin on ihan validi linkki, mutta merkityksellinen vasta jos paljastun pahikseksi, eikö? Eli tää on aika huono syy epäillä mua pahikseksi tässä kohtaa peliä?


***

Koetan tulla vielä ketjuun ennen deadlinea, mutten ole ollenkaan varma ehdinkö. Toivottavasti saadaan kaikilta äänet perusteluineen ennen kuin päivä loppuu.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Koiravideoita 1. päivä päättyy to 19.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Niacin » 19.07.2018 16:17:52

Pikainen ilmoitus että unohdin puhelimen töihin ja olen lähdössä illaksi ulos, joten voi olla että jää minunkin osalta päivä tähän.
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Koiravideoita 1. päivä päättyy to 19.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Aelina » 19.07.2018 17:15:05

Mä oon tosiaan tulossa tänään vielä kommentoimaan

Mutta sellainen kysymys, että kannattaako lähteä äänestämään kahden väliltä, joista jompikumpi vaikuttaa putoavan, vai pitää ääni jollain henkilöllä, joka ei tässä vaiheessa vaikuta putoavalta? (Tämä kyllä saattaa olla osittain mielipidekysymys. Nyt en osaa ollenkaan ajatella...)
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Koiravideoita 1. päivä päättyy to 19.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Aelina » 19.07.2018 18:24:42

justy kirjoitti:Neutraali on vähän vaikea käsite, kun se voi tarkoittaa montaa asiaa. Mutta vaikka tavallaan olen valmis hyväksymään määritelmäsi, en kuitenkaan ihan ymmärrä miksi luokittelet Jitachin hyvismäiseksi etkä neutraaliksi. Edellisessä viestissäsi sanoit, että yksi mainitsemistani asioista Jitachissa voisi olla merkki hänen pahismaisuudestaan. Tässä viestissä sanot, että koska Jitachi on postannut paljon, hän on hyvismäinen. Miksi suuri tekstimäärä tekee hänestä hyvismäisen?

Huom, en sano että sinun pitäisi epäillä Jitachia. Haluan vain saada paremmin kiinni siitä mikä hänestä tekee silmissäsi hyvismäisen. Tämä johtuu siitä, että Jitachi-readisi on mielestäni aika tyypillinen readi, jonka pahis antaa pahiskaveristaan. Mainitaan jotain epäilyttävää, mutta ei sitten kuitenkaan tunnuta käsittelevän asiaa kunnolla.

Koska oikeastaan en ollut ajatellut tuota mediapuhuja-asiaa sen kummemmin. Nostit sen tuossa kohtaa esiin, jolloin itsellekin tuli ajatus "hetkinen". Mä vähän annoin sen mennä ohi, koska mua itseäni häiritsee jonkin verran mediapuhujat. Yritän kuitenkin lähinnä selata nuo läpi kiinnittämättä sen enempää huomiota. Sitten sä nostit sen tuossa esiin ja oikeastaan aloin tuossa kohtaa ekaa kertaa ajattelemaan, ja kirjoitinkin tuohon sen. Eli ihan yksinkertaisesti en vain ollut aiemmin ajatellut tuota noin tarkkaan.

Ja tekstimäärästä. Mun mielestä on helpompi päästä perille henkilöstä, jolta on tullut useampi viesti kuin pari lyhyttä viestiä, joista toinen on, että on hereillä. Tällä tavalla näin Jitachin hyvismäisempänä kuin monta muuta tuosta vaiheessa. Nyt on kuitenkin tullut jo useammalta tekstiä, ja ajattelin yrittää nopeasti käydä läpi vielä kaikki viestit.

Musta vaan tuntuu, että meillä on hieman erilaiset määritelmät. Muistaakseni sä aiemmin sanoit, että pidät Jitachia pahismaisena, koska et ole saanut hyvismäistä kuvaa (tai jotain vastaavaa, sori, en nyt jaksa kahlata). Mä taas sanoin Jitachia hyvismäiseksi, koska en ole saanut pahismaista kuvaa.

Onko vielä jotakin, mihin sä haluaisit vastauksen?
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Koiravideoita 1. päivä päättyy to 19.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Violet » 19.07.2018 18:56:28

Marzzuun tappaminen käy mielestäni järkeen, mutta ihan siltä varalta, että joku kumminkin haluaisi tapattaa justyn, niin jätän ääneni hänelle.

justy kirjoitti:Saat tän kuulostamaan siltä että en olisi pelissä muuta tehnyt kuin arvuutellut rooliasi. Tykkään kyllä narriteoriastani, olisi hauskaa olla oikeassa. Mutta ei se minusta mitenkään pelin keskiössä ole ollut. Suurin osa aiheesta puhumistani on sitäpaitsi ollut viimeisten 12 tunnin sisään kun Jeekaka käytti kyseistä teoriaani syynä pitää minua pahiksena. Silloin on vähän pakko puhua asiasta, eikös?

Alleviivattu saa äänesi vaikuttamaan enemmän kostolta kuin pahisjahdilta. Sua ärsyttää että epäilen sinua narriksi, joten äänestät minua.

(Plus toivot varmaan multa kostoääntä, jolloin päivästä tulisi justy-Violet, ja voisit saada mitä haluat. ;) )


Jos aiot kaataa koko pelisi confirmation biasilla siihen, että tykkäät omasta ideastasi, niin mikäpäs siinä. Jos pelissä ylipäätänsä on narri, niin pelkään sen olevan Marzzuu.

Nyt ajattelin jonkin verran lukea viestiketjua, mutta vastaisin mieluusti myös minulle esitettyihin kysymyksiin.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Koiravideoita 1. päivä päättyy to 19.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja justy » 19.07.2018 19:22:12

@Aelina, ei mulla muistaakseni muita kysymyksiä ole. Palaan asiaan 2. päivänä. Ja mun mielestä aina kannattaa äänestää sellaista vaihtoehtoa joka voi tulla lynkatuksi. Hankalaa tietty on tietä milloin pitää alkaa valita suosituista vaihtoehdoista sen sijaan että yrittää saada epäilyttävimmän pelaajan lynkattua.


@Violet, miksi sun pitäminen narrina kaataisi mun pelini? Siksikö kun olet pahis? Vai häh? En nyt ollenkaan pysty seuraamaan sun ajatulsenjuoksuasi tässä pelissä.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Koiravideoita 1. päivä päättyy to 19.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Violet » 19.07.2018 19:49:28

Aelina (28): Aloitus on ollut ilahduttavan aktiivinen. Pelissään hän on kuitenkin ollut myös huomattavan varovainen, mikä pistää silmään. Esimerkiksi ainut pahisepäilty olen minä, ja vaikka muutkin pelaajat sinäänsä epäilyttävät, niin pehmein sanankääntein ne epäillyt tapuutellaan pieniksi, jotta seuraavana pelipäivänä pääsisi aloittamaan mahdollisimman puhtaalta pöydältä. Neutraaliin kategoriaan hän on piilottanut kolme pelaajaa (jeekaka, Mursumus sekä Marzzuu) jotka kaikki ovat mielestäni hyviä pahiskandidaatteja pelaajien omien toiveiden puolesta.

Halima (11): Kuten aikaisemmin mainitsin, Haliman listat eivät minua vakuuta. Toisekseen en niinkään pidä Haliman tavasta puolustaa justyä - Halima vetoaa justyn hyödyllisyyteen pelaajana, kun taas pelissä tapot pitää valita epäilysten puolesta, eikä niinkään sen perusteella, että mitä hyötyä pelaajasta voi mahdollisesti tulla. Tässä pelissä varmaan aika monella pelaajalla on potentiaalista hyötyä jokaisen ollessa erikoishahmo.

jeekaka (14): Alkuun mainitsen, että jäi häiritsemään kun bongasin pahispari jeekakan & jitachin yhteisen trendisanan "puolivillainen" molempien viesteistä. jeekakan tapa kontribuoida muiden tekemiin syytöksiin tekemättä itse kuitenkaan syytöstä on pahispeliä, jollaista häneltä ennakoisin. Suhtautuisin häneen siis hyvin varauksellisesti.

Jinmuru (3): Tässä vaiheessa hänen rooliaan on turha lähteä arvuuttelemaan. Itselläni on syy pitää häntä hyvismäisenä.

Jitachi (14): Jitachilta tulee rationaalista pohdintaa, mutta yksittäiset asiat lisäävät häneen kohdistuvia epäilyksiä.

justyn jätän suosiolla huomiseksi. Marzzuu näyttää joka tapauksessa lynkkaantuvan, enkä pysty näin lyhyessä ajassa vakuuttamaan massoja justyn pahikseudesta.

Marzzuu (7): Marzzuun peli nyt on hyvin erilaista kuin aikaisemmin. Tähän on yksinkertainen selitys - viime pelissään Marzzuu pelasi pahista Haliman mentoroitavana. Nyt hän on sen sijaan yksin, ja oman lukemiseni perusteella hyvisroolissa, ja yrittää hyödyntää oppimaansa pelaten hyvistä. Siksi hänen pelinsä näyttää nyt menee oikeaan suuntaan, muttei riittävällä teholla, jättäen hänet helpoksi lynkkaukseksi.

miina (6): Tarkempi tarkastelu pistää miettimään, että miinan kuudella viestillä saama luotto on aivan liian hyvää ollakseen hyvä merkki. miina antaa vielä varovaisesti äänen pelin helpoimmalle kohteelle, eli Marzzuulle. En pidä tästä käytöksestä, joten vaikkei tällä olekaan vaikutusta, niin --justy++miina

Mursumus (4): Mursumus on taas neljällä viestillä kerännyt itseensä niin paljon epäilystä, että veikkaan pahiksien yhtyvän tuohon joukkoon.

NIacin (7): En pidä siitä, että hän on lähtenyt epäilemään sekä Mursumusta ja Marzzua. Muutoinkin Niacinin peli on ollut hyvin varovaista. Tässä on pahismerkkejä, joita minusta tulee pitää silmällä.

Pyramidi (6): ALuksi pidin häntä epäilyttävänä, mutta kuten selitin, aiemmin Kylässä oli erittäin varovainen pelikulttuuri ja siihen heijastettuna Pyramidi vaikuttaa minusta enemmän hyvikseltä kuin pahikselta. Vaikka pointit ovat varovaisia, pystyn useimmiten seuraamaan ajatuksenjuoksua.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Koiravideoita 1. päivä päättyy to 19.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Violet » 19.07.2018 19:56:06

justy kirjoitti:@Aelina, ei mulla muistaakseni muita kysymyksiä ole. Palaan asiaan 2. päivänä. Ja mun mielestä aina kannattaa äänestää sellaista vaihtoehtoa joka voi tulla lynkatuksi. Hankalaa tietty on tietä milloin pitää alkaa valita suosituista vaihtoehdoista sen sijaan että yrittää saada epäilyttävimmän pelaajan lynkattua.


@Violet, miksi sun pitäminen narrina kaataisi mun pelini? Siksikö kun olet pahis? Vai häh? En nyt ollenkaan pysty seuraamaan sun ajatulsenjuoksuasi tässä pelissä.

En usko että kaataa, mutta jos tämän vuoksi et myöhemmin usko rooliväitettä, jonka ennemmin tai myöhemmin varmasti teen, niin peli voi vaikeutua.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Koiravideoita 1. päivä päättyy to 19.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Mursumus » 19.07.2018 20:04:31

Aelina kirjoitti:Mutta sellainen kysymys, että kannattaako lähteä äänestämään kahden väliltä, joista jompikumpi vaikuttaa putoavan, vai pitää ääni jollain henkilöllä, joka ei tässä vaiheessa vaikuta putoavalta? (Tämä kyllä saattaa olla osittain mielipidekysymys. Nyt en osaa ollenkaan ajatella...)


Sanoisin henkilökohtaisesti, että sinun itse kaikista epäilyttävimpänä pitävän henkilön äänestäminen ennen paria viimeistä tuntia on hyvä idea, koska alustavasti jokaisen pitäisi yrittää pudottaa se pelaaja, jota pitää epäilyttävimpänä. Äänen vaihto liian aikaisin pienentää sitä mahdollisuutta, että jotkut muut pelaajat vaihtavat äänensä sitä pelaajaa kohtaan, jota juuri äänestit ja jota pidit epäilyttävimpänä, koska se ei enään vaikuta yhtä todennäköiseltä lynkattavalta. Riipppuu tietenkin siitä, miten vapaa on illalla ennen äänestystä, ja ehkä minua kokeneemmilla pelaajilla on syvällisempia tai laajempia ajatuksia asiasta.

Olen nyt yrittänyt miettiä tässä jotain. Normaaleisssa peleissä, joissa olen pelannut, niin juuri lynkattavissa oleva pelaaja on justiinsa ennen päivän loppua väittänyt omaavansa jonkun roolin, esim. ennustajan tai suojelijan, ja yrittänyt siirtää äänet viime hetkellä muualle. Tätä teki roolin todellisten haltijoiden lisäksi usein myös pahikset epätoivoisena viime vetona. Normaalissa pelissä tämä on riskikästä pahikselle, koska seuraavana päivänä roolin todellinen haltija tietää tämän valehdelleen, mutta koska tässä pelissä on hyvin monia mahdollisia eri rooleja, niin mahdollisuudet jäädä kiinnit luulisi olevan pienemmät. Normaalissa pelissä vaniljahyvikset eivät myöskään yleisesti valehtele olevansa hyviserikoisrooli juuri ennen lynkkausta, joten vain pieni osa pelaajista joutui kikkailemaanviime hetken paljastuksilla. Tässä pelissä taas uskoisin lähes jokaisellaolevan joko hyviserikoisrooli tai syy valehdella juuri ennen kuolemaansa.

Mitään ideoita siitä, mikä on oikea tapa reagoida, jos juuri jotain kymmenen minuuttia ennen pelin loppua joku väittää olevansa hyviserikoisrooli? Normaalipelissä äänen vaihtaminen toiseen epäilyttävään pelaajaan oli ainakin näin alussa oikea vaihtoehto, koska erikoishyviksen kuoleminen heti alussa on siinä kamalaa, mutta kaikkien ollessa erikoisrooleja tämä ei vaikuta välttämättä niin järkevältä.

Niacin ei vaikuta enää niin todennäköisesti lynkattavalta, joten
--Niacin
++Marzzuu

Katson varmaan tässä loppupäivän vielä justyn viestejä ja uusia viestejä vuorotellen.
Mursumus Walruski, the self-proclaimed walrus king
Avatar
Mursumus
Kyläläinen
 
Viestit: 63
Liittynyt: 23.05.2017 16:38:08

Re: Koiravideoita 1. päivä päättyy to 19.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Zey » 19.07.2018 20:15:13

Väliaikalaskenta

Äänet:
6 Marzzuu (justy, miina, Jitachi, Halima, Niacin, Mursumus)
2 justy (jeekaka, Marzzuu)
1 Violet (Aelina)
1 miina (Violet)

Kuolemassa on Marzzuu suurimmalla äänimäärällä.

Poissaolot:
Kukaan ei ole poissa.

Päivä päättyy tänään kello 22:00 eli alle tunnin päästä!
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Koiravideoita 1. päivä päättyy to 19.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Halima » 19.07.2018 20:15:39

Aelina: samaa mieltä Mursun kanssa, että pelipäivän aikana kannattaa äänestää sitä ketä epäilee eniten, mutta mitä lähemmäksi päivän loppua mennään, sitä "tiiviimmäksi" äänet olisi hyvä tiivistää, niin että päivän lopussa olisi kaksi tai kolme "junaa", joista sitten valitaan se lynkattava. Ja päivän lopussa olisi hyvä jos suurin osa pelaajista olisi mukana jossain näistä "johtojunista", jotta sitten on huomenna tieto siitä ketkä olivat mitäkin mieltä pelaajista, joista ainakin yhden rooli tiedetään suurella todennäköisyydellä huomenna.

Mursumus: Minusta tässä pelissä ei kauheasti kannata ruveta ääniä siirtelemään erikoisroolipaljastusten takia. Pahikset esittävät erikoisia ja varmaan hyvikset lähes kaikki ovat erikoisia, eli jos lähdetään yhdestä siirtämään niin osutaan vain toiseen erikoiseen ja näin paljastetaan monen rooli. Parempi lynkata se epäilyttävä vaikka hän väittäisi olevansa kuinka voimakas hyvisrooli.

Toki tästä voi olla jotain poikkeuksia, esim. jos joku toinen pelaaja pystyy vahvistamaan lynkattavan pelaajan hyviksyyden (esim vapaamuurarit vahvistavat toisensa, ennustaja vahvistaa ennustamansa tms). Pääsääntöisesti kuitenkin jos vain pelaaja itse väittää rooliaan eikä kukaan sitä vahvista, niin en antaisi roolipaljastuksen vaikuttaa lynkkaukseen.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Koiravideoita 1. päivä päättyy to 19.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Mursumus » 19.07.2018 20:26:21

Oikeastaan se, miten Marzzua äänestää nyt puolet pelaajista, ja miten niin moni on epäilly sitä, saa sen pahismaisuuden vaikuttamaan epätodennäköisemmältä. Onko muut yhä täysin varmoja tästä? En kuitenkaan ehkä ihan justyä halua mieluummin pudottaa.
Mursumus Walruski, the self-proclaimed walrus king
Avatar
Mursumus
Kyläläinen
 
Viestit: 63
Liittynyt: 23.05.2017 16:38:08

Re: Koiravideoita 1. päivä päättyy to 19.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja miina » 19.07.2018 20:29:02

Miusta on jotenki omituista että marzzuu saikin noin paljon ääniä. Erityisesti Halima ääni joka siis laittoi marzzuun tippumaan justyn sijasta on aika jännä.

Violet. Kyllä esim niacin vois olla mahdollinen äänen kohde, en nyt valinnu mielestäni helppoa kohdetta vaan kohteen jota en osaa lukea ja jonkun muun kuin justyn tai sinut.


//mursumus. Ihan samaa mietin. Oon valmis miettimään ääneni kohdetta.
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Koiravideoita 1. päivä päättyy to 19.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Aelina » 19.07.2018 20:32:35

Epäilyttää muakin nyt hieman.

Mä näprään yhä listaa, se ei nyt tule olemaan niin kattava, kuin haluaisin. Eikä kyllä vaikuta enää mihinkään tämän pelipäivän aikana.
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Koiravideoita 1. päivä päättyy to 19.7. klo 22:00

ViestiKirjoittaja Mursumus » 19.07.2018 20:36:33

miina kirjoitti:mursumus. Ihan samaa mietin. Oon valmis miettimään ääneni kohdetta.


Ainut realistinen tapa muuttaa tätä on varmaan se, että jos me molemmat vaihdettais äänet justyyn. Sillon justy olis putoamisvaarassa. Jonkun toisen saaminen putoamisvaaraan olisi huomattavasti vaikeampaa, Violet ehkä vielä teoriassa mahollinen, mutten itse varmaan aikoisi.
Mursumus Walruski, the self-proclaimed walrus king
Avatar
Mursumus
Kyläläinen
 
Viestit: 63
Liittynyt: 23.05.2017 16:38:08

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa

cron