Paluu Aikasotaan (PELI ON PÄÄTTYNYT)

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Paluu Aikasotaan (3. päivä pe 21.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja Lemni » 18.03.2014 16:44:44

Jaahas. Yritin pohtia mahdollisia motiiveja pahisten yötapoille, ja päädyin seuraaviin johtopäätöksiin.

1) Yönimet on arvottu, koska molemmat pahikset ovat torkkuneet koko pelin ajan.

2) Jäljelle jäänyt pahis on hereillä, mutta on päättänyt piiloutua hiljaisten joukkoon, ja on näin ollen päätynyt tappamaan (semi-)aktiivisia pelaajia.

2) Pahikset ovat viettäneet yönsä etsimällä erikoishahmoja. Tarkemmin sanottuna veikkaisin kyseessä olevan mediapuhujan metsästäminen, koska tältä tuli viesti ensimmäisen päivän aikana. Ei olisi siis kummallista olettaa, että kyseinen hahmo luuraisi aktiivisten pelaajien joukossa.

Tässä vaiheessa pahisten motiiveja ei voi kuin spekuloida, mutta tällä hetkellä kallistuisin arvonnan tai erikoisten metsästyksen kannalle. Metsästysteoriaa saattavat tukea seuraavat seikat:

- 1. yönä kuoli Violet, joka myönsi suojelevansa omaa henkeään viimeiseen asti. Tuosta voisi pahiksena tulla siihen lopputulokseen, että Violet saattoi vihjata oman roolinsa olevan erityisen tärkeä hyvispelin kannalta (mikä periaatteessa pitää paikkansa, hyvis kun oli), ja katsoa josko Violet paljastuisi erikoiseksi yötapon aikana.

- Viime yönä kuollut Herkkuoone, joka sattui aktivoitumaan samana päivänä mediapuhujan kanssa. Sitten koitti 2. pelipäivä, ja sekä Herkkuoone että mediapuhuja olivat hiljaisia edellisenä päivänä. Pahis saattoi tulla samaan loppupäätelmään ja käydä siksi vierailemassa Herkkuoonen luona.

Tiedostan että teoriani rakentuu tällä hetkellä pelkkään spekulointiin ja arvailuun, mutta tahdoin yrittää saada jotain tolkkua tuolle yölliselle toiminnalle. Violetin kohdalla keksin myös seikan, joka saattaisi sotia teoriaani kohtaan:

- Violet pelasti itsensä hyvikseksi osoittautuneen pelaajan kustannuksella. Totesin omassa (sittemmin poistetussa) viestissäni, että Violetin pelastautumista tultaisiin luultavasti puimaan seuraavana päivänä rankalla kädellä. Mikäli siis olisi selvinnyt yön yli. Violet olisi siis saattanut joutua epäilyjen kohteeksi päivällä, joten miksi "haaskata" yötappoa epäilyttävään hyvikseen?
Avatar
Lemni
Kyläläinen
 
Viestit: 92
Liittynyt: 05.01.2014 04:22:56
Palkinnot: 1

Re: Paluu Aikasotaan (3. päivä pe 21.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja felarof » 18.03.2014 18:47:33

Jitachi kirjoitti:Pyydän anteeksi, onnistuin näemmä lukemaan asioita tyhjästä :D

Mistä alunperin sait tämän käsityksen? Musta toi kuulostaa siltä kuin sohisit vähän kepillä jäätä ja yrittäisit löytää jonkun helpon kohteen epäilyillesi.

Jinmuru kirjoitti:Violetin tapauksessa pyysin anteeks, ku olin väärässä. Enkä halua että ihmisille tulee paha mieli mun takia.

Mä en vain käsitä, miksi pyysit anteeksi multa, että olin ymmärtänyt sun viestistäsi sun epäilevän Violetia. Tai siis epäilyt kuuluu kuitenkin juonareihin, eli niistä nyt ei oikein luulisi kenenkään loukkaantuvan. Ja erityisesti miksi loukkaantuisin siitä, että epäilet Violetia :D

Ketkä on sun mielestä epäilyttävimpiä/hyvismäisimpiä henkilöitä tällä hetkellä?

Mä alan yhä enemmän kallistua sen kannalle, että viime yön tappo tapahtui arvalla/varanimellä. Vaikka pahis olisi epäillyt Herkkuoonea mediapuhujaksi, olisi tällä silti ollut kaksi yötä aikaa lynkata erikoiset jos molemmat tippuvat olisivat säästyneet antiaktiivisuuskuolemalta. Jos taas jompikumpi/molemmat olisi tippunut varapelaajan puutteessa, olisi ollut suht suuri todennäköisyys, että yötaposta ei olisi ollut mitään hyötyä (niin kuin nyt kävi). Tämä viittaisi Pimi/Violetiin.

Ja tämä kohta oli tarkoitettu Raeganille eikä Ropsukselle, niin kuin tuossa aiemmin luki:
felarof kirjoitti:Ja Raegan, mä yleensä löydän lähes kaikista sekä hyvismäisiä, että pahismaisia piirteitä, eli mun mielestä pääsääntöisesti kaikki on ainakin jonkin verran epäilyttäviä :) Tosin yleensä saan listauksiini hyvismäisiäkin, mulla vaan tuli vähän kiire tuon kanssa niin en ehtinyt pohtia motiiveja läpi kunnolla. Yritin laittaa noita pahismainen/lievästi pahismainen, jotta siitä saisi jonkin kuvan, ketkä ovat mielestäni epäilyttävimpiä.

(On se hyvä löytää omista viesteistään kaikkia kummallisuuksia. Alkaa ne sentään samalla kirjaimella...)
Just breathe. Dream.
felarof
Kyläläinen
 
Viestit: 128
Liittynyt: 21.01.2014 22:53:03

Re: Paluu Aikasotaan (3. päivä pe 21.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja Violet » 18.03.2014 19:55:07

Lueskelen nyt topaa. Kirjoittelen huomenna viestejä paremmalla ajalla.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Paluu Aikasotaan (3. päivä pe 21.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja Jita » 18.03.2014 20:09:24

felarof kirjoitti:
Jitachi kirjoitti:Pyydän anteeksi, onnistuin näemmä lukemaan asioita tyhjästä :D

Mistä alunperin sait tämän käsityksen? Musta toi kuulostaa siltä kuin sohisit vähän kepillä jäätä ja yrittäisit löytää jonkun helpon kohteen epäilyillesi.


Totta puhuen pienen hakemisen jälkeen löysin taas kohdan, josta tulkitsin sen alkujaan.

felarof kirjoitti:Tai sitten en vain osaa etsiä perusteluja aiemmista viesteistä ja haluan ne liian rautalangasta väännettynä


En kuitenkaan ymmärrä ollenkaan, missä vaiheessa olisin väkisin keksimässä helppoa kohdetta epäilyille, kuten itse sanoit, jos jokin asia on epäselvä, parempi kysyä se selväksi :D Eikös samalla logiikalla oma tenttaamisesi olisi laskettavissa helpon epäilyn hakemiseksi?

Lemni: Mitä ajattelisit mahdolliseksi pahiskuvioksi, jos kaikki esittämäsi teoriat ovat vääriä?

//Violet väliin. Tai sitten ei.
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Paluu Aikasotaan (3. päivä pe 21.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja Lemni » 18.03.2014 21:31:44

Jitachi kirjoitti:Lemni: Mitä ajattelisit mahdolliseksi pahiskuvioksi, jos kaikki esittämäsi teoriat ovat vääriä?


Vaikea sanoa. Päädyin miettimään noita teorioita osaksi sen vuoksi, että tahdoin saada taas jonkinlaista näppituntumaa peliin, koska edellinen päivä meni omalta osaltani aika hiljaisissa merkeissä. Ja jos nyt rehellisiä ollaan, niin en oikein osaa keksiä muita loogisia syitä pahisten yötapoille arvonnan, piiloutumisen tai erikoisten metsästyksen lisäksi. Kuten jo sanoin, en oikein ymmärrä miksi Violet joutui yötapon kohteeksi, sillä Violet oli aktiivinen ja olisi saattanut kerätä epäilyjä seuraavana päivänä. Luulisi että pahikset keskittyisivät mielummin hiljaisten tai paljon luottoa saaneiden hyvisten lynkkaamiseen?
Avatar
Lemni
Kyläläinen
 
Viestit: 92
Liittynyt: 05.01.2014 04:22:56
Palkinnot: 1

Re: Paluu Aikasotaan (3. päivä pe 21.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja felarof » 19.03.2014 10:05:46

Jitachi kirjoitti:Totta puhuen pienen hakemisen jälkeen löysin taas kohdan, josta tulkitsin sen alkujaan.
felarof kirjoitti:Tai sitten en vain osaa etsiä perusteluja aiemmista viesteistä ja haluan ne liian rautalangasta väännettynä

Mulla vaan tuli paristakin sun kohdasta sellainen olo, että oletit kaikkien automaattisesti tajuavan mihin viittaat (ja mä en ollut varma mitä niillä kohdilla tarkoitat :D).

Jitachi kirjoitti:En kuitenkaan ymmärrä ollenkaan, missä vaiheessa olisin väkisin keksimässä helppoa kohdetta epäilyille, kuten itse sanoit, jos jokin asia on epäselvä, parempi kysyä se selväksi :D Eikös samalla logiikalla oma tenttaamisesi olisi laskettavissa helpon epäilyn hakemiseksi?

Se vaan, että ensin esität epäilyjä, mutta heti kun väitän vastaan ja haluan sulta tarkennusta niin pahoittelet, että olet onnistunut lukemaan asioita tyhjästä. Mulle se tuo sellasen olo, että keksit vähän perusteluja omasta päästäsi ja katsoit saisitko mut hätääntymään. Lisäksi mä sain sen käsityksen, että sä epäilit etkä varsinaisesti kysynyt epäselvää kohtaa.
Just breathe. Dream.
felarof
Kyläläinen
 
Viestit: 128
Liittynyt: 21.01.2014 22:53:03

Re: Paluu Aikasotaan (3. päivä su 21.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja Raegan » 19.03.2014 16:22:28

Kas vaan. :D Hetken jo ajattelin ennen päivän päättymistä että liekö Lortsu kuitenkaan tiputtamisen arvoinen kun ei kukaan näyttänyt häntä olevan pelastamassa (pahiskaveri nukkui vielä?). Ainakin nyt on varmaa, että kaikki pelaajat rooleineen on hereillä.

Jitachi kirjoitti:Mua hieman mietityttää tällä hetkellä felarof, joka tuntuu tällä hetkellä lähinnä kyselevän ja keskittyvän lähinnä pariinnpelaajaan.

Etkö sä sitten? Musta tuntuu että felarofilta on tullut laajempaa pohdiskelua kuin sulta.

felarof kirjoitti:Mediapuhuja koska tämän toistaiseksi ainoa viesti tuli niihin aikoihin kun Herkkuoone on ollut hereillä tai yllyttäjä, mahdollisesti koska yllyttäjä olisi osunut yllyttämään pahista?

Miten muuten, eilisen äänistä mikään ei oikeen tuntunut olevan yllytetyn ääni? Jos yllyttäjä ei anna kohdetta, sekin varmaan arvotaan arvalla, eli yllytetty oli kyllä muttei vaan äänestänyt?
“Do not spoil what you have by desiring what you have not; remember that what you now have was once among the things you only hoped for."
- Epicurus
Avatar
Raegan
Kyläläinen
 
Viestit: 103
Liittynyt: 17.11.2013 12:12:21
Palkinnot: 1

Re: Paluu Aikasotaan (3. päivä su 21.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja felarof » 19.03.2014 16:40:40

Raegan kirjoitti:Miten muuten, eilisen äänistä mikään ei oikeen tuntunut olevan yllytetyn ääni? Jos yllyttäjä ei anna kohdetta, sekin varmaan arvotaan arvalla, eli yllytetty oli kyllä muttei vaan äänestänyt?

Aloitusviestistä:
Mikäli varanimeäkään ei jostain syystä ole käytettävissä aamunkoittoon mennessä, menettely riippuu erikoishahmosta:
Pahikset: Tappavat sen, jota joku heistä viimeksi on äänestänyt.
Yllyttäjä: Ei yllytä ketään.

Eli yllyttäjän ei ole pakko yllyttää ketään. Joko yllyttäjä ei yllyttänyt ketään, tai sitten yllytetty vain keksi hyvät perustelut äänelleen.

Tuo on mielenkiintoinen huomio, että pahiskaveri olisi luultavasti nukkunut vielä koska ei tullut pelastamaan. Toinen vaihtoehto nähdäkseni on, että pahis piti sitä liian riskialttiina, jos Lortsu olisikin joka tapauksessa tippunut yöllä antiaktiivisuuteen ja paljastunut pahikseksi.
Just breathe. Dream.
felarof
Kyläläinen
 
Viestit: 128
Liittynyt: 21.01.2014 22:53:03

Re: Paluu Aikasotaan (3. päivä pe 21.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja Jita » 19.03.2014 18:27:40

[quote="Raegan][quote=Jitachi]Mua hieman mietityttää tällä hetkellä felarof, joka tuntuu tällä hetkellä lähinnä kyselevän ja keskittyvän lähinnä pariin pelaajaan. [/quote]


Etkö sä sitten? Musta tuntuu että felarofilta on tullut laajempaa pohdiskelua kuin sulta.
[/quote]

Musta tuntuu, että olin lähes kokonaisen kierroksen poissa, ja vasta tekemässä yhteenvetoa mietteistäni :D Saatte huomiseksi.
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Paluu Aikasotaan (3. päivä pe 21.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja Vampire » 19.03.2014 18:45:09

Rose kirjoitti:Kävi kymmenen pientä pelaajaa yhdessä pöytähän,
vaan yksi kun Violetin ääneen tukehtuu, on jäljellä yhdeksän.
Vietti yhdeksän pientä pelaajaa illan niin rattoisan,
vaan aamun tullen avaa vain silmänsä kahdeksan.
Lähti kahdeksan pientä pelaajaa onneaan etsimään,
Lortsu kun sille tielle jäi, joukko väheni seitsemään.
Ja seitsemän pientä pelaajaa sytykkeitä vuoli,
nyt kuusi on enää jäljellä, kun Herkkuoone heistä kuoli.

Pidetään kaikki silmät auki, vaikka kaikki ei olekaan ehkä sitä miltä näyttää... be aware, pahis!
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Paluu Aikasotaan (3. päivä pe 21.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja felarof » 20.03.2014 19:24:52

Onpas täällä hiljaista. Mun ääni nyt menee tällä kertaa näin: ++Violet, pääasiassa siksi, että loogisin selitys yötapoille tällä hetkellä on mielestäni arpa. Violetista/Pimistä nyt on muuten paha mennä sanomaan mitään kun kumpikaan ei ole sanonut muuta kuin heräilyviestin, jossa on luvannut tulla kirjoittamaan pidempää viestiä.
Just breathe. Dream.
felarof
Kyläläinen
 
Viestit: 128
Liittynyt: 21.01.2014 22:53:03

Re: Paluu Aikasotaan (3. päivä pe 21.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja Jita » 20.03.2014 20:40:52

No niin, nyt sitä eilen lupailemaani pelaajalistausta. Pidän itsekin todennäköisimpänä yötapon "motiivina" varanimien puuttumista, mutta olisin totta puhuen myös pitämässä mahdollisena, että kunniallinen pahis olisi asialla käynyt; pari pelaajaa sopisivat nimittäin siihen skenaarioon.

Jitachi:

Olen kuullut huhua, että pelaajalistauksessa ei yleensä arvioida itseään, ellei syystä tai toisesta pyydetä. Tehdään siis niin tälläkin kertaa :P

Ropsus

Ropsus on ollut totta puhuen hämmästyttävän hiljainen: koko pelin aikana häneltä on tullut tasan 4 viestiä. Joista yksikään ei ole tullut tämän päivän aikana. Hereillään ollessaan hän ei ole tuntenut erityisesti tuntenut ketään kohtaan vahvoja tuntemuksia: olisiko kyseessä se, että pahiksen tietäessä koko roolilistan tuntemuksia ei pysty muodostumaan samalla tavalla? Hän taisi käsittääkseni äänestää Jinmurua, näkisin tässä, että hän näki siinä hyvän sauman äänestää suorittaakseen äänestyspakon ilman, että tarvitsee miettiä sen enempää. Toisaalta, mua hieman vaivaa se, että koska hän äänesti, niin eikös pahiksena olisi ollut järkevämpää yrittää pelastaa oma pari? Heränneistä omasta mielestäni kuitenkin pahismaisin.

Lemni

Mietiskellyt jonkin verran motiivia pahiksen yötapolle (tosin tähän on syyllistynyt pelin aikana ainakin myös Jinmuru, minä sekä felarof), enemmän mua kuitenkin kiinnostaa aihetta enemmän se, missä välissä hän sen otti esille. Kun päivä oli polkaistu kunnolla käyntiin. Ehkä hän halusi pelata aikaa, ja aloittamaan analysoinnin toivoen, että joku intoutuisi mukaan. Hän myös mainitsi aikaisemmin, ettei haluaisi lynkata hiljaisia, pitäisin häntä vaihtoehtona kunniallisen pahiksen skenaariossa. Mua kiinnostaisi muuten tietää, että jos hän ei olisi halunnut lynkata hiljaisia, niin miksi hän ei tehnyt mitään pelastaakseen Lortsun?

Jinmuru

Eilisestä tuuritaposta (?) tuli itselleni sellainen kuva, että Jin olisi hyvis. Omasta mielestäni on aivan liian uhkarohkeaa asettaa omaa pahiskaveriaan putoamisvaaran alle, ja vaikeuttaa siten varmasti peliä. Teoriassa on myös mahdollista, että Jin onkin koko hessuhopotaktiikan kummitäti, mutta en tähän oikein halua uskoa.

Raegan:

Häneltä on tullut suurimmaksi osaksi pitkiä ja asiallisia viestejä, joista olen saanut kuvan, että hän todella yrittää edistää peliä. Suurimmaksi osaksi. Hän on pelatessaan myös syyllistynyt pieneen peeloiluun, joka on ainakin omissa silmissäni syönyt hieman hänen uskottavuuttaan. Sanoisin silti häntä hyvismäiseksi pienellä varauksella.

[b]felarof


felarof tuntuu ainakin päällisin puolin yrittävän edistää kysymyksillään peliä. Hän on tulkinnut kuitenkin myös vastauksia väärin ja kyselee asioita, joihin on jo vastattu: leikkiikö hän tyhmää pahista, vai onko kyse tosiaan siitä, että asiat ilmaistaan toisinaan epäselvästi, eikä alkuperäinen kirjoittaja sitä erikseen tajua?

Mua myös kiinnostaa hieman felarofin ääni Violetille: muistanko oikein, että sanoit vastustavasi hiljaisten lynkkausta? Jos muistan oikein, niin mikä on saanut sut muuttamaan mieltäsi?

Violet/Pimi

Ainoastaan herännyt. Ei muuta.

Näillä näkymin siis ääneni on: ++Ropsus
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Paluu Aikasotaan (3. päivä pe 21.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja felarof » 20.03.2014 21:32:30

^Mitä vastauksia olen mielestäsi ymmärtänyt väärin? Tai kysellyt sellaisia, joihin on jo vastattu? Löysin nopeasti selaamalla yhden sellaisen, mihin oli jo vastattu (kysymys Lemnille siitä miksi epäilee Arokiurua muttei Ropsusta), jonka olin kysynyt koska en ollut yhdistänyt saman vastauksen pätevän myös minun kysymykseeni.

Mä en kannata nukkuvien lynkkausta enkä perusteluttomia randomääniä hiljaisille vaan siksi, että ne on hiljaisia, mutta en pidä Violetia heräämättömänä ja mulla on perustelut äänelleni (eli ainakaan mun mielestä se ei ole randomääni). Eli oletan Violetin olevan sen verran hereillä kerta on viestinkin laittanut, että on huomannut olevansa taas pelissä mukana ja seuraavan topikia ainakin sen verran, että huomaa jos on tulossa lynkatuksi (jolloin voi tarvittaessa tulla esiin erikoishahmona).

Mustakin on kieltämättä vähän huvittavaa, että pidät mun toiminnassa epäilyttävänä sellaista, mikä pätee sinuunkin (keskityn vain pariin pelaajaan listausviestiä lukuun ottamatta). Pitäisikö tästä vetää johtopäätös, että pidät itseäsi epäilyttävänä? Aka olet pahis, kerta oletettavasti oman roolisi tiedät :D

Ja felarof kyselee jälleen: Mitä tarkoittaa peeloilu?
Just breathe. Dream.
felarof
Kyläläinen
 
Viestit: 128
Liittynyt: 21.01.2014 22:53:03

Re: Paluu Aikasotaan (3. päivä pe 21.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja Jita » 20.03.2014 21:52:43

felarof kirjoitti:^Mitä vastauksia olen mielestäsi ymmärtänyt väärin? Tai kysellyt sellaisia, joihin on jo vastattu? Löysin nopeasti selaamalla yhden sellaisen, mihin oli jo vastattu (kysymys Lemnille siitä miksi epäilee Arokiurua muttei Ropsusta), jonka olin kysynyt koska en ollut yhdistänyt saman vastauksen pätevän myös minun kysymykseeni.


Huoh. Mul alkaa pikkuhiljaa tulemaan sellanen fiilis, että hakkaan vain päätäni seinään keskustellessani kanssasi. Olen selittänyt sulle ton asian jo aikaisemmin.

[quote="felarof]Mustakin on kieltämättä vähän huvittavaa, että pidät mun toiminnassa epäilyttävänä sellaista, mikä pätee sinuunkin (keskityn vain pariin pelaajaan listausviestiä lukuun ottamatta). Pitäisikö tästä vetää johtopäätös, että pidät itseäsi epäilyttävänä? Aka olet pahis, kerta oletettavasti oman roolisi tiedät :D[/quote]

Jos välttämättä sen haluaa vääntää noin, niin siitä vain, mutta silloin menet metsään siinä virheolettamassa, että menet olettamaan, että pidän sua epäilyttävänä. Pidän omasta mielestäni sua tällä hetkellä neutraalina, jos sulle on suotu kyky lukea edes hieman rivien välistä?

[quote]Ja felarof kyselee jälleen: Mitä tarkoittaa peeloilu?[/quote]

Sori, mul loppui nyt huumorintaju. Googleta se.
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Paluu Aikasotaan (3. päivä pe 21.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja felarof » 20.03.2014 23:18:04

Jitachi kirjoitti:Jos välttämättä sen haluaa vääntää noin, niin siitä vain, mutta silloin menet metsään siinä virheolettamassa, että menet olettamaan, että pidän sua epäilyttävänä. Pidän omasta mielestäni sua tällä hetkellä neutraalina, jos sulle on suotu kyky lukea edes hieman rivien välistä?

felarof kirjoitti:Mustakin on kieltämättä vähän huvittavaa, että pidät mun toiminnassa mietittyttävänä sellaista, mikä pätee sinuunkin (keskityn vain pariin pelaajaan listausviestiä lukuun ottamatta). Pitäisikö tästä vetää johtopäätös, että pidät itseäsi mietityttävänä?

Okei, korjattuna niihin sanoihin, mitä sä käytit. Mulle ei ainakaan ihan selvinnyt sun listausviestisi perusteella mitä mun hyvis-/pahismaisuudesta ajattelet. Ja toi oli oikeastaan viittaus siihen sun aiempaan viestiin, ei listausviestiin.

Jitachi kirjoitti:Olen selittänyt sulle ton asian jo aikaisemmin.

Ainoa, joka mielestäni muistutti selitystä oli tämä:
Jitachi kirjoitti:Totta puhuen pienen hakemisen jälkeen löysin taas kohdan, josta tulkitsin sen alkujaan.
felarof kirjoitti:Tai sitten en vain osaa etsiä perusteluja aiemmista viesteistä ja haluan ne liian rautalangasta väännettynä

Mä käsitin, että toi kohta olisi ollut vastaus siihen, milloin olen pahoitellut sitä, että kyselen asioita joita olisi mahdollisesti jo sanottu, en siihen mitä vastauksia olen mielestäsi ymmärtänyt väärin tai mihin olisi jo vastattu. Ilmeisesti en nyt siis osaa lukea tarpeeksi hyvin rivien välistä niin kuin asian ilmaiset, haluaisitko valaista?

Mä googletin sen ennen jo kuin kysyin. Koen vain, että vieraiden sanojen kanssa (joilla oletettavasti voi olla useampi merkitys) on mielekkäämpää kysyä myös mitä sä ymmärrät sillä. Varsinkaan kun "häisitsevä käytös internetissä", mikä tuntui olevan suurimmassa osassa sanan selitys, ei nyt ihan vastaa sitä miten Raegan on toiminut.

Sori jos sain sut ärsyyntymään, se ei ollut tarkoitukseni.
Just breathe. Dream.
felarof
Kyläläinen
 
Viestit: 128
Liittynyt: 21.01.2014 22:53:03

Re: Paluu Aikasotaan (3. päivä pe 21.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja Vampire » 21.03.2014 13:05:25

VÄLIKAIKALASKENTAA

Äänet:
1 Violet (felarof)
1 Ropsus (Jitachi)

Äänestyspakossa:
Lemni, Raegan

Poissaoleilijat:
Jinmuru 28.3.-30.3.

Päivä päättyy tänään 21.3. klo 20. Äänestyspakkoilijoiden olisi suotavaa äänestää ennen sitä!
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Paluu Aikasotaan (3. päivä pe 21.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja Jita » 21.03.2014 18:06:03

felarof kirjoitti:
Jitachi kirjoitti:Jos välttämättä sen haluaa vääntää noin, niin siitä vain, mutta silloin menet metsään siinä virheolettamassa, että menet olettamaan, että pidän sua epäilyttävänä. Pidän omasta mielestäni sua tällä hetkellä neutraalina, jos sulle on suotu kyky lukea edes hieman rivien välistä?

felarof kirjoitti:Mustakin on kieltämättä vähän huvittavaa, että pidät mun toiminnassa mietittyttävänä sellaista, mikä pätee sinuunkin (keskityn vain pariin pelaajaan listausviestiä lukuun ottamatta). Pitäisikö tästä vetää johtopäätös, että pidät itseäsi mietityttävänä?

Okei, korjattuna niihin sanoihin, mitä sä käytit. Mulle ei ainakaan ihan selvinnyt sun listausviestisi perusteella mitä mun hyvis-/pahismaisuudesta ajattelet. Ja toi oli oikeastaan viittaus siihen sun aiempaan viestiin, ei listausviestiin.


Juurikin noin. Käytännössä katsoen pidän itse sellaisena, ettei mulla ole oikeutta tuomita pelaamistasi, koska olen käyttäytynyt samalla tavalla.

felarof kirjoitti:
Jitachi kirjoitti:Olen selittänyt sulle ton asian jo aikaisemmin.

Ainoa, joka mielestäni muistutti selitystä oli tämä:
Jitachi kirjoitti:Totta puhuen pienen hakemisen jälkeen löysin taas kohdan, josta tulkitsin sen alkujaan.
felarof kirjoitti:Tai sitten en vain osaa etsiä perusteluja aiemmista viesteistä ja haluan ne liian rautalangasta väännettynä

Mä käsitin, että toi kohta olisi ollut vastaus siihen, milloin olen pahoitellut sitä, että kyselen asioita joita olisi mahdollisesti jo sanottu, en siihen mitä vastauksia olen mielestäsi ymmärtänyt väärin tai mihin olisi jo vastattu. Ilmeisesti en nyt siis osaa lukea tarpeeksi hyvin rivien välistä niin kuin asian ilmaiset, haluaisitko valaista?


Paha tohon on mitään sen enempää valaista, kun tarrasit hyvin asian ytimeen. Vika on kuitenkin kai osittain myös mussa, koska kaikki eivät loppujen lopuksi omaa samaa ajatuksenjuoksua kuin itselläni, enkä välillä sitä tajua ^^ Ehkä pitäisi enemmän ajatella, mitä kirjoittaa kääntäessäni omia ajatuksiani kuin kirjoittaa suoraan siinä muodossa, miten itse ymmärrän selkeästi.

felarof kirjoitti:Mä googletin sen ennen jo kuin kysyin. Koen vain, että vieraiden sanojen kanssa (joilla oletettavasti voi olla useampi merkitys) on mielekkäämpää kysyä myös mitä sä ymmärrät sillä. Varsinkaan kun "häisitsevä käytös internetissä", mikä tuntui olevan suurimmassa osassa sanan selitys, ei nyt ihan vastaa sitä miten Raegan on toiminut.


Ihan isoveljellisenä vinkkinä, tuollaiset kysymykset eivät auta ollenkaan pahisten nappaamisessa. Niillä saa vain todennäköisesti muut pelaajat hermostumaan suhun.

Noteeraan anteeksipyyntösi, ja pyydän samalla itse anteeksi kimpaantumistani. Eihän pelkästä pelistä saisi suuttua :P
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Paluu Aikasotaan (3. päivä pe 21.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja Violet » 21.03.2014 19:19:47

Felarof kirjoitti:Mä en kannata nukkuvien lynkkausta enkä perusteluttomia randomääniä hiljaisille vaan siksi, että ne on hiljaisia, mutta en pidä Violetia heräämättömänä ja mulla on perustelut äänelleni (eli ainakaan mun mielestä se ei ole randomääni). Eli oletan Violetin olevan sen verran hereillä kerta on viestinkin laittanut, että on huomannut olevansa taas pelissä mukana ja seuraavan topikia ainakin sen verran, että huomaa jos on tulossa lynkatuksi (jolloin voi tarvittaessa tulla esiin erikoishahmona).

Perustelusi eivät ole kovinkaan pätevät, sillä ne liittyvät pahisten yötappoihin. Mistä tiedät, etteivät pahikset halua yötapoillaan saada sinua ajattelemaan tuolla tavoin? Vai oletko kenties itse pahis? Ja muuten, Lemniltä tuli mielestäni ihan hyvät spekulaatiot yötapoista, jonka olet kuitenkin jättänyt vähemmälle huomiolle.

Lemni kirjoitti:- 1. yönä kuoli Violet, joka myönsi suojelevansa omaa henkeään viimeiseen asti. Tuosta voisi pahiksena tulla siihen lopputulokseen, että Violet saattoi vihjata oman roolinsa olevan erityisen tärkeä hyvispelin kannalta (mikä periaatteessa pitää paikkansa, hyvis kun oli), ja katsoa josko Violet paljastuisi erikoiseksi yötapon aikana.

- Viime yönä kuollut Herkkuoone, joka sattui aktivoitumaan samana päivänä mediapuhujan kanssa. Sitten koitti 2. pelipäivä, ja sekä Herkkuoone että mediapuhuja olivat hiljaisia edellisenä päivänä. Pahis saattoi tulla samaan loppupäätelmään ja käydä siksi vierailemassa Herkkuoonen luona.

Voitko näiden jälkeen sanoa, että vain sattuma voi olla yhdistävä tekijä yötapoissa? Et oikeastaan voi, sillä se tarkoittaisi että sinun täytyy tietää nämä asiat ja täten olla pahis.

En uskalla äänestää tässä tapauksessa ketään, kun en ole muodostanut kokonaiskuvaa tilanteesta.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Paluu Aikasotaan (3. päivä pe 21.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja Lemni » 21.03.2014 19:25:40

[sarkasmi]Päivä loppuu parin tunnin päästä, nythän on täydellinen hetki kirjoittaa pitkä listaus![/sarkasmi]

Joo. Tajunnanvirtaa edessä, katsokaa ja kauhistelkaa! Nyt jälkeenpäin katsottuna erityisesti Jitachista tekemäni arvio on säälittävän lyhyt ja ympäripyöreä, mutta koska aika ei ole puolellani, keskityin mieluummin puimaan epäilyttävämpiä pelaajia kuin niitä, joita pidän neutraaleina. Katsotaan josko minulla olisi aikaa kirjoitella tarkemmin ennen kahdeksaa.

Jinmuru: Jinmurusta ei ole paljon sanottavaa, eli hypätään nyt muiden kelkkaan: Jinmuru vaikuttaa hyvikseltä. Veikkaisin että pahis ei olisi lähtenyt tiputtamaan pariaan pois pelistä näin varhaisessa vaiheessa, oli pahiskaveri hiljainen tai ei. Varsinkin jos ottaa huomioon, että kukaan muu ei ollut muistaakseni ottanut Lortsua silmätikuksi muiden hiljaisten pelaajien joukosta. Eli tuossa vaiheessa toisen pahiksen tiputtaminen tuskin toisi juurikaan luottoa, koska Jinmuru myönsi kyseessä olevan randomääni joka lähti liikkeelle koska.. no, koska äänetyspakko. Luulisi että pahis olisi yrittänyt keksiä paremmat perustelut siinä vaiheessa kun lähtee tiputtamaan toveriaan.

Jitachi: Liikkuu jossain neutraalin ja hyviksen välimaastossa.

Raegan: Peliä ei tarvitse - saati sitten kannata - pelata otsa rypyssä, mutta tuo soutaminen asiallisuuden ja hymiöiden ylikäytön välillä mietityttää. On vastannut kaikkiin kysymyksiin kohtuullisen hyvin ja mietiskellyt asioita, mutta tuntuu välillä lyövän koko homman leikiksi vastauksiensa kanssa.

Felarof: Felarof on muuttunut kysymysmerkiksi. Vaikutti aluksi suhteellisen hyvismäiseltä ja neutraalilta, mutta on näköjään intoutunut leikkmään paholaisen asianajajaa viimeisen päivän ajan. Tiedä onko tämä sitten tarkoituksella tehdy suunnanmuutos vai ei. Eli aikalailla sama ilmiö kuin Raeganin kohdalla, sillä erotuksella että Raeganin pelityyli on pysynyt koko pelin ajan samanlaisena, kun taas felarof aloitti tuon "ailahtelun" vasta tänään. Felarof tiedosti vain pariin pelaajaan keskittymisen olevan kehno tapa edistää peliä, mutta tuntuu nyt takertuneen tuohon arvontateoriaan kynsin ja hampain. Hmm?

Felarof, oletko harkinnut muita vaihtoehtoja arvottujen yötappojen lisäksi? Olen itsekin sitä mieltä että arvonta on mahdollinen syy pahisten yötapoille, ja näin ollen pidän ääntäsi Violetille suhteellisen hyvin perusteltuna. Tuntuu kuitenkin vähän hassulta että et tunnu edes harkitsevan muita lähestymisvaihtoehtoja arvonnan lisäksi. Aiotko pitää äänesi Violetilla myös siinä tapauksessa, että tämä ei tule puolustautumaan ennen päivän päättymistä? Violetin voi laskea heränneeksi pelaajaksi, mutta en menisi haukkumaan häntä aktiiviseksi. Heränneen ja aktiivisen pelaajan välillä on mielestäni aika paljon eroa.

felarof kirjoitti:Mä en kannata nukkuvien lynkkausta enkä perusteluttomia randomääniä hiljaisille vaan siksi, että ne on hiljaisia, mutta en pidä Violetia heräämättömänä ja mulla on perustelut äänelleni (eli ainakaan mun mielestä se ei ole randomääni). Eli oletan Violetin olevan sen verran hereillä kerta on viestinkin laittanut, että on huomannut olevansa taas pelissä mukana ja seuraavan topikia ainakin sen verran, että huomaa jos on tulossa lynkatuksi (jolloin voi tarvittaessa tulla esiin erikoishahmona).


Eh. Edelleen, ymmärrän miksi olet äänestänyt Violetia, mutta tämä haiskahtaa vähän siltä että yrität nyt siirtää osan vastuusta Violetin harteille. Jos lähdetään kärjistämään, niin tämän pätkän voisi vääntää muotoon "Ei ole minun vikani jos Violet putoaa, mitäs ei tullut puolustautumaan vaikka ilmoitti olevansa hereillä".

Jätin Ropsuksen ja Violetin pois laskuista, koska minulla ei ole juurikaan sanottavaa kummastakaan. Tuntuu vähän siltä, että kaikki perustelut Violetin pahismaisuudesta tai hyvismäisyydestä voisi ihan hyvin soveltaa myös Ropsukseen (jonka nimimerkkiä ei ole kiva taivuttaa, varsinkaan jos kirjoittaa silmät puoliksi ummessa). Ainoa erottava tekijä on se, että "alkuperäinen" Violet oli aktiivisempi 1. päivänä. Molemmat ovat olleet hiljaa, ja jos tuo arvontateoria pitää paikkansa, molemmat ovat kelvollisia pahisehdokkaita.

Ai niin joo, ja Ropsus äänesti Jinmurua samana päivänä kun Jinmuru äänesti Lortsua. Perusteli äänensä näin:

Ropsus kirjoitti:Jinmurusta on hieman noussut pahismainen viba tuon hiljaisen äänestämisen takia, mutta toisaalta hänen selityksensä tuntuu ihan okeilta ja eilisen perusteella hän vaikuttaa enemmän hyvikseltä. Mene sitten ja tiedä.

Enempää en nyt tässä vaiheessa päivää osaa sanoa (meikäläinen kun ei oikein pärjää kahdeksan tunnin yöunilla univelkaisen viikon jälkeen ja aivot on ihan puuroa). Ääntä pitäisi kuitenkin heittää joten ++Jinmuru ihan tuon tämän päiväisen perusteella. Tiedän ettei ole järkevää äänestää poissaolevaa, koska hän ei voi tulla puolustautumaan, mutta parempaankaan en tällä hetkellä pysty. Toivottavasti ehdin vielä tulla kirjoittelemaan ennen päivän loppua ja äänikin saattaa vaihtua, jos syytä ilmenee..


... Jinmuru nousee pahismaista vibaa koska äänesti hiljaista, mutta edellisen päivän perusteella Jinmuru taas vaikuttaa hyvikseltä. Häh? Puhumattakaan siitä, että Ropsus itse osallistui yhtä epäilyttävään käytökseen äänestäessään Jinmurua, jolla muistaakseni oli poissaolo siinä vaiheessa kun Ropsus antoi äänensä.

Saattaa olla että tuo oli ihan rehellinen hyvispelaajan randomääni, mutta jokin tässä mättää. Ropsus jätti itselleen takaportin, mahdollisesti siltä varalta että joutuu perumaan äänensä? Ja nuo äänestelyperusteet ovat järisyttävän kummalliset. Mutta toisaalta, miksi äänestää Jinmurua kun tarjolla oli muita pelaajia, joita äänestämällä olisi saanut pelastettua uinuvan pahistoverin? Tuo olisi tosin ollut aika ilmiselvä liike jota Ropsus olisi luultavasti joutunut selittelemään seuraavana päivänä. Ropsus ei myöskään ollut ainoa joka kummasteli Jinmurun randomääntä, joten on saattanut äänestää tätä siinä toivossa, että hyvispelaajat olisivat lähteneet massaamaan. Näin ollen Ropsus olisi voinut piiloutua muiden Jinmurua äänestäneiden taakse.

++Ropsus.

/Jitachi väliin. Joo, olen hidas.

/Violet väliin.
Avatar
Lemni
Kyläläinen
 
Viestit: 92
Liittynyt: 05.01.2014 04:22:56
Palkinnot: 1

Re: Paluu Aikasotaan (3. päivä pe 21.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja Raegan » 21.03.2014 19:59:56

Iik oon kännykällä ja kauhee kiire, unohdin päivän päättymisen ihan kokonaan. Varmistaakseni että oon huomenna pelissä mukana, heitän ++Jinmuru ehheh
“Do not spoil what you have by desiring what you have not; remember that what you now have was once among the things you only hoped for."
- Epicurus
Avatar
Raegan
Kyläläinen
 
Viestit: 103
Liittynyt: 17.11.2013 12:12:21
Palkinnot: 1

Re: Paluu Aikasotaan (3. päivä pe 21.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja Vampire » 21.03.2014 20:12:29

Päivä onpi päättynyt, iltaviestiä seuraa hetken kuluttua.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Paluu Aikasotaan (3. päivä pe 21.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja Vampire » 21.03.2014 20:35:02

3. ilta

Oli jälleen ilta ja aika laskea päivän aikana kertyneet äänet sinisestä äänestyslippaasta. Donna Noble poimi lippaan sen päivänaikaiselta paikalta ja K9 seurasi silmä kovana vieressä. Peltikoira ei kuitenkaan kommentoinut äänien laskemista, se halusi vain seurata tapahtumaa ja kuvitella, että joskus laskisi äänet itse. Rose istuutui koiran viereen ja paijasi sen päätä hiljainen hymy huulillain keikkuen. Martha seurasi tilannetta hieman kauempaa syventyneenä varsin mielenkiintoiseen keskusteluun lääketieteestä ja avaruusmatkailusta Tohtorin kanssa. Mestari ja Clara istuivat syrjempänä kumpikin täysin omiin oloihinsa unohtuneina. Molempien silmät kuitenkin seurasivat ääniä laskevaa Chiswickistä kotoisin olevaa naista herkeämättä.

"Okei, nyt tiedän seuraavan, joka saa jättää tämän sodan muiden huoleksi ja lähteä."

Näiden sanojen jälkeen Donna ojensi lähtijän nimen sisältävän äänestyslipun Roselle, jonka tehtävänä olisi julistaa poistuja.

Rose otti lapun vaieten vastaan ja purskahti lohduttomaan itkuun heti luettuaan paperissa lukevan nimen. Se oli ensimmäinen merkki, joka kertoi muille, että tämä päivä päättyisi surkeasti. Clara nousi välittömästi paikaltaan ja riensi halaamaan vaaleaa lontoolaistyttöä, joka yritti kovasti nieleskellä kyyneleitään, vaikka jokainen yritys oli tuhoon tuomittu jo ennen kuin Rose edes tiesi yrittävänsä. Clara sieppasi äänestyslipukkeen Rosen kädestä ja luki sen ääneen jouduttuaan ensin nielaisemaan palan kurkustaan.

"Tohtori."

Tytön sanat saivat järkyttyneen kohahduksen juoksemaan pitkin jokaisen paikalle kokoontuneen selkäpiitä. He olivat äänestäneet Tohtorin pois! Äänienemmistön saanut herra kuitenkaan ei itse vaikuttanut kovin järkyttyneeltä. Ilmeisesti mies oli aavistanut tämän tapahtuvan ennemmin tai myöhemmin. Mies kiersi halaamassa kaikkia ystäviään (ja Mestaria) sydämellisesti ja kumartui taputtamaan K9:n päätä ja käski tätä olemaan kiltisti ennen kuin astui siniseen puhelinkoppiinsa ja ah, niin tutun äänen säestyksellä puhelinkoppi haipui näkyvistä kadoten aikaan ja avaruuteen, kohti uusia seikkailuja.

Äänet:
1 Violet (felarof)
2 Ropsus (Jitachi, Lemni)
1 Jinmuru (Raegan)

Täten siis Ropsus jättää pelin saatuaan eniten ääniä.

Kuolleet: (5/11)
1. päivä: Arokiuru, tavis (Sarah Jane Smith)
1. yö: Violet, tavis (River Song)
2. päivä: Lortsu, dalek Thay (Jack Harkness)
2. yö: Herkkuoone, tavis (Jackie Tyler)
3. päivä: Ropsus, Tohtori

Äänestyspakkoilijat:
Lemni, Raegan Kumpikin suoritti pakkonsa, hienoa!

Poissaoleskelijat:
Jinmuru 28.3.-30.3.

Nyt alkaa 3. yö ja seuraava aamu koittaa huomenna lauantaina 22.3. kello 20. Yönimet sitä ennen PJ:lle!
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Paluu Aikasotaan (3. yö la 22.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja Vampire » 22.03.2014 20:24:52

4. päivä

Martha Jones kieriskeli levottomana unessaan, edellinen ilta oli ollut sokki. Kukaan ei ollut olettanut Tohtorin joutuvan tulilinjalle ja lopulta lähetettyä pois Aikasodasta. Tämän ikävän tapahtuman jälkeen Martha oli pystynyt näkemään ainakin muutamien Tohtorille läheisten ihmisten silmissä sen saman lyödyn epätoivon, mikä eli hänen sydämessään. Martha ei uskonut, että heillä olisi suuriakaan mahdollisuuksia voittaa Aikasota ilman Tohtoria heidän rinnallaan. Aina siitä asti, kun nuori lääkäriopiskelija oli kohdannut Tohtori-nimellä kulkevan salaperäisen ajan herran sairaalalla (Marthaa puistatti vieläkin jo pelkkä ajatus hänen ensimmäisestä seikkailustaan, kaappauksesta kuuhun, joka oli maksaa hänelle hänen henkensä - ja koko sairaalan hengen) hän oli huomannut, että ajan herra pystyi ihmeellisiin suorituksiin ja oli pelastanut Maan niin monta kertaa, että neiti Jones oli mennyt laskuissa sekaisin. Uudessa Maassa Tohtori oli onnistunut pelastamaan päivän, Manhattanilla Tohtori oli jälleen kerran pelastanut Maan ja sama oli toistunut niin moneen kertaan, että Martha ei oikein tiennyt, mihin hänen olisi pitänyt luottaa.

Martha käänsi kylkeään vuoteessa, mutta havahtui terävään räsähdykseen, joka kantautui hänen olohuoneestaan.

"Trish?" Martha kysyi puoliunessa. Vastausta ei kuitenkaan kuulunut, joten tumma nainen työnsi jalkansa aamutossuihin ja hiipi yötopissaan kohti epäilyttävää ääntä. Hän oli melko varma siitä, että tämä oli dalekien - anteeksi, dalekin - tekosia, joten hän oli varuillaan, mutta se ei kuitenkaan ollut tarpeeksi pelastaakseen hänen henkeään. Vielä viimeisillä hetkillään Martha huokaisi ja ajatteli Mickeytä, jonka kanssa hän oli lyöttäytynyt yhteen Tohtorin siirryttyä toisaalle. Ajatteli kaikkea sitä tulevaisuutta, mikä heillä olisi ollut edessä, jos Aikasota ei olisi syttynyt.

"TUHOTAAN!"

Kuolleet: (6/11)
1. päivä: Arokiuru, tavis (Sarah Jane Smith)
1. yö: Violet, tavis (River Song)
2. päivä: Lortsu, dalek Thay (Jack Harkness)
2. yö: Herkkuoone, tavis (Jackie Tyler)
3. päivä: Ropsus, Tohtori
3. yö: Jinmuru, tavis (Martha Jones)

Äänestyspakko:
Violet

Poissa:
Ei ketään!

Nyt alkaa 4. päivä ja ilta laskeutuu ke 26.3. klo 20.
Viimeksi muokannut Vampire päivämäärä 23.03.2014 10:59:44, muokattu yhteensä 1 kerran
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Paluu Aikasotaan (4. yö ke 26.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja felarof » 22.03.2014 21:02:39

Jita: Musta tuollaiset sanakysymyksetkin auttaa pahiksen nappauksessa siinä mielessä, että ne auttaa mua ymmärtämään, mitä sä tarkoitat sillä mitä sanot. Pelissä, joka perustuu lähes pelkästään muiden sanomisten analysointiin ja arviointiin, koen suhteellisen tärkeäksi että tajuan mitä puhutaan.

Anteeksipyyntö noteerattu, rauha maassa taas toivottavasti? :)

Violet ja Lemni:
felarof kirjoitti:Olipas taas jännä yötappo, tai siis luulisi pahisten mielummin tappavan jonkun, joka ei ole vaarassa kuolla antiaktiivisuuteen. Tai sitten lynkkaus tapahtui arvalla, mikä kaiketi jättäisi Pimin (Violetin) ainoaksi mahdollisuudeksi. Tai pahikset olettivat hänen saavan varapelaajan ja että hän olisi jompi kumpi hyvisten erikoishahmoista. Mediapuhuja koska tämän toistaiseksi ainoa viesti tuli niihin aikoihin kun Herkkuoone on ollut hereillä tai yllyttäjä, mahdollisesti koska yllyttäjä olisi osunut yllyttämään pahista? Tai sitten pahis haluaa vaan trollata ja katsoa kun me ihmetellään outoja yötappoja :D ..joo mulla on liikaa teorioita.

felarof kirjoitti:Mä alan yhä enemmän kallistua sen kannalle, että viime yön tappo tapahtui arvalla/varanimellä. Vaikka pahis olisi epäillyt Herkkuoonea mediapuhujaksi, olisi tällä silti ollut kaksi yötä aikaa lynkata erikoiset jos molemmat tippuvat olisivat säästyneet antiaktiivisuuskuolemalta. Jos taas jompikumpi/molemmat olisi tippunut varapelaajan puutteessa, olisi ollut suht suuri todennäköisyys, että yötaposta ei olisi ollut mitään hyötyä (niin kuin nyt kävi). Tämä viittaisi Pimi/Violetiin.

felarof kirjoitti:Onpas täällä hiljaista. Mun ääni nyt menee tällä kertaa näin: ++Violet, pääasiassa siksi, että loogisin selitys yötapoille tällä hetkellä on mielestäni arpa. Violetista/Pimistä nyt on muuten paha mennä sanomaan mitään kun kumpikaan ei ole sanonut muuta kuin heräilyviestin, jossa on luvannut tulla kirjoittamaan pidempää viestiä.

En koe, että olisin missään vaiheessa pitänyt arpaa mitenkään ainoana vaihtoehtona. Noissa yllä olevista lainauksista mietin kahdessa myös muita teorioita (ja kolmas on äänestysviesti). Pidän muitakin vaihtoehtoja mahdollisina, mutta tuo on mielestäni tällä hetkellä todennäköisin.

Violet kirjoitti:Mistä tiedät, etteivät pahikset halua yötapoillaan saada sinua ajattelemaan tuolla tavoin?

En tiedäkään. Ei kai sitä koskaan tiedä?

En sano, että vain sattuma voi olla yhdistävä tekijä, pidän mahdollisena myös erikoishahmoteoriaa tai pahisten juonta. Mielestäni on myös mahdollista, että ensimmäinen yötappo on ollut ns normaali (pahisten yöviestillä tapahtunut) ja toinen on arvalla/varanimellä.

Jos et tietäisi rooliasi, pitäisitkö arvontateoriaa mahdollisena? Mikä on sun mielestäsi todennäköisin selitys yötapoille?

Lemni, mitä tarkoitat mun ailahtelulla? Arvontateoriasta yläpuolella, mistä olet saanut sen käsityksen, että takerrun siihen kynsin ja hampain?

Lemni kirjoitti:Edelleen, ymmärrän miksi olet äänestänyt Violetia, mutta tämä haiskahtaa vähän siltä että yrität nyt siirtää osan vastuusta Violetin harteille. Jos lähdetään kärjistämään, niin tämän pätkän voisi vääntää muotoon "Ei ole minun vikani jos Violet putoaa, mitäs ei tullut puolustautumaan vaikka ilmoitti olevansa hereillä".

En yritä laittaa vastuuta Violetin harteille. Yritin vain selittää sitä, että koen siinä olevan eroa, onko henkilö kokonaan heräämätön vai ei (koska erikoisen tiputtamisen mahdollisuus laskee ainakin jos äänet tulevat ajoissa). Tämä oli myös yksi syy siihen, miksi äänestin jo eilen, sillä se antaa mahdolliselle erikoishahmolle enemmän aikaa huomata olevansa putoamisvaarassa. Ja mä en koe, että heränneet hiljaiset on automaattiseti sellaisia, joita ei voi äänestää/epäillä. Tällöinhän ainoa, mitä pahisten täytyisi tehdä, olisi pysytellä mahdollisimman hiljaa ja keksiä jotkut siedettävät perustelut äänelleen kun tulee äänestyspakko.

Raegan: Miksi valitsit juuri Jinmurun äänestettäväksesi?

Kaikille: Jos pahis tippuu antiaktiivisuuteen, tapahtuuko tällöin yötappo mahdollisella varanimellä vai arvalla? Mä olettaisin, että pahis ei voi ainakaan sinä yönä jona on jo tippunut laittaa itse yöllä nimeä. Vai olisiko Violet saanut laittaa yönimen jos on saanut roolinsa tietoon riittävän ajoissa?
Just breathe. Dream.
felarof
Kyläläinen
 
Viestit: 128
Liittynyt: 21.01.2014 22:53:03

Re: Paluu Aikasotaan (4. yö ke 26.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja Violet » 22.03.2014 21:45:31

Felarof kirjoitti:Jos et tietäisi rooliasi, pitäisitkö arvontateoriaa mahdollisena?

Pitäisin sitä mahdollisena, mutta huomioisin silti, että se on hataralla pohjalla.

Tämän viestin pääasiallinen tarkoitus oli osoittaa elonmerkkejä. Yritän kirjoittaa analyysiviestin huomenna, ja jos en muuten ehdi, niin osissa. Koeviikko kun alkaa lähestymään uhkaavasti...
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Paluu Aikasotaan (4. yö ke 26.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja Vampire » 23.03.2014 10:59:29

PJ korjaa oman typonsa:

Äänestyspakot:
Violet
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Paluu Aikasotaan (4. yö ke 26.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja Violet » 23.03.2014 18:17:32

Felarof: Felarof on pelannut aktiivisesti, mutta nyt en ole oikein selvillä hänen ajatuksistaan. Tuntuu siltä, että hän yritti eilen äänestää minut ulos, sillä olin ns. helppo kohde. Ketä pidät tällä hetkellä epäilyttävimpänä minua lukuunottamatta?

Jitachi: Jitachi on vaikuttanut hyvismäiseltä ja aktiiviselta. Hän on kertonut mielipiteensä selkeästi ja pidän häntä tällä hetkellä lievästi hyvismäisenä.

Analysoin Lemnin ja Raeganin seuraavassa viestissäni, jossa tulee yhteenveto, lisää analyysiä ja ehkä jopa ääni.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Paluu Aikasotaan (4. yö ke 26.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja Lemni » 23.03.2014 20:28:05

Meitä on tänään viisi, eli tämän päivän jälkeen ei ole enää varaa osua harhaan. Pitäisikö alkaa harkitsemaan mediapuhujan paljastamista? Tiedostan että tällä suunnitelmalla on riskinsä - tärkeimpänä se, että jos tänään osutaan harhaan ja pahis on aktiivinen, mediapuhuja ei luultavasti selviä viimeiseen päivään. Mutta näin saisimme vähennettyä epäilyttävien pelaajien lukumäärän neljään. Tämä nostattaisi siis hyviksien mahdollisuuksia osuuksia osua oikeaan tänään, mutta saattaisi hankaloittaa asioita viimeisenä päivänä:

4. päivä, mediapuhuja on paljastanut roolinsa:
4 epäilyttävää pelaajaa
1 varma hyvis
mahdollisuus osua oikeaan = 25%

4. päivä, mediapuhuja on piilossa:
4 tavista
1 pahis
mahdollisuus osua oikeaan = 20%

Prosenttilukemissa katsottuna tilanne ei paranne radikaalisti, mutta elossa olevat pelaajat eivät ole pelkkää kylmää statistiikkaa. Jos meillä on yksi varma hyvis, voimme tutkia jäljelle jääneiden pelaajien käytöstä ja näin yrittää päätellä, kuka saattaisi olla jäljelle jäänyt pahis. Jos taas mennään sillä olettamuksella, että peli jatkuu 5. päivään, mahdollisuudet hyvisvoittoon näyttäisivät tältä:

5. päivä, mediapuhuja elossa:
2 epäilyttävää pelaajaa
1 varma hyvis
mahdollisuus osua oikeaan = 50%

5. päivä, mediapuhuja kuollut:
2 tavista
1 pahis
mahdollisuus osua oikeaan = n. 33%

Mahdollisuus siihen, että pahis osuu mediapuhujaan myös siinä tapauksessa että tämä pysyy piilossa kiekkuu joka tapauksessa 50% kohdalla. Joku paremman matikkapään omaava saa toki korjata, jos olen onnistunut laskemaan kaiken päin mäntyä.

Muistaakseni ainakin Jitachi ja felarof olivat esittäneet minulle kysymyksiä. Yritän palata kommentoimaan niitä jo tälle illalle, mutta saattaa olla että menee huomisen puolelle.
Avatar
Lemni
Kyläläinen
 
Viestit: 92
Liittynyt: 05.01.2014 04:22:56
Palkinnot: 1

Re: Paluu Aikasotaan (4. yö ke 26.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja Violet » 23.03.2014 21:06:32

Jatkoa listaukseeni:

Lemni: Lemni on ollut mielestäni hyvismäinen. Hän on vienyt peliä eteenpäin hyvismäisellä tavalla.

Raegan: Raegan aloitti pelaamisen aktiivisesti, mutta nyt on hieman hiljentynyt. Raegan ei ole minusta aivan yhtä hyvismäinen kuin Jitachi tai Lemni, mutta tähän saattaa vaikuttaa.

Tällä hetkellä pidän Felaroffia kaikkein epäilyttävimpänä, eikä minulla ole mitään syytä pantata ääntäni, kun kerran äänestyspakkokin on, siispä ++felarof. Felarof voi vastailla näihin kysymyksiin.

1. Jos olisin pelin toinen erikoishahmo (en ole), niin ketä pitäisit epäilyttävimpänä?
2. Kuinka pitäisi toimia erikoishahmojen suhteen?

Lemnille nämä kysymykset:

1. Uskon matikkaasi, mutta miksi et ottanut kantaa? Kumpaa kannatat?
2. Kuka on tällä hetkellä epäilyttävin?

Raegan ja Jita:

1. Kuka on epäilyttävin ja millä perusteilla? Ketä pidät hyvismäisimpänä?

Ja kaikille: Ehdotan, että jokainen henkilö kertoo keitä kahta henkilöä epäilee eniten. Jos teemme tämän, niin voi olla, että viimeiselle päivälle selviävät pelaajat voivat saada uusia näkökulmia pohdintoihinsa, jos joku noista epäillyistä henkilöistä sattuu selviämään viimeiselle päivälle. Itse epäilen eniten Raegania ja Felarofia.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Paluu Aikasotaan (4. yö ke 26.3. klo 20 asti)

ViestiKirjoittaja felarof » 23.03.2014 23:12:29

Lemni, mun mielestä sun laskut näyttää oikeilta, mä laskin vielä jonkinnäköisen yhdistetyn todennäköisyyden kaikille vaihtoehdoille (korjatkaa joku jos olen väärässä!):

Lemni kirjoitti:4. päivä, mediapuhuja on paljastanut roolinsa:
4 epäilyttävää pelaajaa
1 varma hyvis
mahdollisuus osua oikeaan = 25%

4. päivä, mediapuhuja on piilossa:
4 tavista
1 pahis
mahdollisuus osua oikeaan = 20%

5. päivä, mediapuhuja elossa:
2 epäilyttävää pelaajaa
1 varma hyvis
mahdollisuus osua oikeaan = 50%

5. päivä, mediapuhuja kuollut:
2 tavista
1 pahis
mahdollisuus osua oikeaan = n. 33%

tapaus1: Mediapuhuja tulee esiin 4:nä päivänä.
Pahis saadaan kiinni tänään TAI huomenna
= 1 - (pahista ei saada kiinni tänään JA pahista ei saada kiinni huomenna)
= 1 - (3/4 * 2/3)
= 50%

tapaus2: Mediapuhuja tulee esiin 5:nä päivänä
Pahis saadaan kiinni tänään TAI huomenna
= 1 - (pahista ei saada kiinni tänään JA pahista ei saada kiinni huomenna)
= 1 - (4/5 * 1/2)
= 1 - 2/5
= 3/5 = 60%

tapaus3: Mediapuhuja ei tule esiin 4:nä päivänä ja kuolee yöllä
Pahis saadaan kiinni tänään TAI huomenna
= 1 - (pahista ei saada kiinni tänään JA pahista ei saada kiinni huomenna)
= 1 - (4/5 * 2/3)
= 1 - 8/15
= 7/15 = n. 47%

Lisäksi pahiksen mahdollisuus osua mediapuhujaan yöllä on n. 33%

Violet, miksi musta tuntuu, että sä yrität saada nyt musta helppoa kohdetta ja saada mut pois kun äänestin sua eilen? Sun listaus tuntui olevan lähinnä luokkaa aktiivinen, hyvismäinen, kai sulla jotain muitakin mielipiteitä tai huomioita on pelaajista (muistakin kuin musta) tässä vaiheessa peliä? Miksi sun mielestä perusteluni eivät ole pätevät, koska ne liittyvät pahisten yötappoihin? Mun kokemuksen perusteella pahikset jää helpoiten kiinni nimenomaan yötappojen (tai päivä-äänestysten) perusteella. Pahiksethan ne yötapot tekee, miksi sun mielestä niihin sitten on jotenkin heppoista perustella päättelynsä?

Sun perustelut on muuten jäänyt Raeganin kohdalla kesken.

Muutenkaan sun tän ja eilisen päivän toiminta ei oo ainakaan vähentänyt mun epäilyjä, olet käytännössä pelkästään hyökännyt mua vastaan koska äänestin sua eilen. Musta toi tuntuu vähän sellaiselta, miten lievästi epätoivoinen pahis voisi toimia.

Tulen huomenna lukemaan topikin läpi ja tekemään laajempaa pohdintaa pelaajista sekä vastaamaan Violetin kysymyksiin.
Just breathe. Dream.
felarof
Kyläläinen
 
Viestit: 128
Liittynyt: 21.01.2014 22:53:03

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 57 vierailijaa

cron