Pieni luolaseikkailu - Peli on päättynyt

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Pieni luolaseikkailu - 1. päivä alkaa ma 12.3. klo 21.00

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 13.03.2018 14:09:27

Kyllä ja se, että vaikka onniatuisikin käyttämään voimaansa, ei saada +1 mislynkkausta.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Pieni luolaseikkailu - 1. päivä alkaa ma 12.3. klo 21.00

ViestiKirjoittaja Lauchuo » 13.03.2018 16:20:49

raynpelikoneet kirjoitti:
Lauchuo kirjoitti:Niin ja siis pointtini on, tällaisessa pelissä varsinkin hyviksen tulisi käyttää sanamääräänsä harkiten. Juuri päinvastoin kuin mitä Marzzuu ekassa viestissään teki.

Sinä siis äänestit Marzzuuta, että hän sanoisi jotain? Mutta kun hän sanoi jotain, se ei ollutkaan hyvä? Mitä hänen olisi pitänyt sitten sanoa, koska ilmeisesti se perimmäinen syy äänestykseen oli nimenomaan se että "hänen pitäisi sanoa jotain". Nyt vaikuttaa hieman siltä että valitsit kohteen (ja tavan) sen mukaan että kaikki tavat reagoida siihen mitä teit ovat vääriä.

Tämähän ei ole totta jos luit viestini :) minä halusin, että Marzzuusta saadaan irti jotain, kun normaalisti hänestä on vaikea saada irti mitään. No sain hänestä irti jotain, kyllä, mutta se ei vakuuttanut siitä, että hän olisi hyvis, koska hän ei yksinkertaisesti tehnyt mitään hyvispeliä edistävää.
Avatar
Lauchuo
Kyläläinen
 
Viestit: 273
Liittynyt: 12.10.2017 18:35:37
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 2

Re: Pieni luolaseikkailu - 1. päivä alkaa ma 12.3. klo 21.00

ViestiKirjoittaja Lauchuo » 13.03.2018 16:28:27

Tetradynamia kirjoitti:Erityisesti Lauchuo vähemmässä määrin Jinmuru tuntuvat olevan huolissaan sanamäärästä. Pyrkiikö Lauchuo passivoimaan peliä ja näin helpottamaan pahisten urakkaa kehottamalla erityisesti hyviksiä käyttämään sanamääräänsä harkiten? Jos ei, niin mihin hän pyrkii? En näe mielekkäänä, että säästellään sanoja kaiken varalta pahan päivän varalle.



Geraldine kirjoitti:Onko kukaan aiemmin pelannut 300 sanan pelissä? Riittääkö 300 mukavasti yhdelle pelipäivälle vai pitääkö säästellä alusta asti?

Hyvä huomio Tetralta Lauchuon ja sanamäärän suhteen.
Lauchuo: Tunnut ajattelevan sanamäärää aika usein ja sanoit että hyvisten kannattaisi säästellä sanojaan. Montako sanaa olet itse jo postannut tänään?

Minä en sanonut, että sanoja pitäisi säästellä. Minä sanoin, että pitäisi miettiä, mitä kirjoittaa. Sillä, että jauhaa jotain mikä ei mitenkään vaikuta peliin, ei edistetä hyvispeliä, mutta pahispeliä kylläkin. Tämän päivän sanat minulla täynnä about nyt, katsellaan ysiltä :)
Avatar
Lauchuo
Kyläläinen
 
Viestit: 273
Liittynyt: 12.10.2017 18:35:37
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 2

Re: Pieni luolaseikkailu - 1. päivä alkaa ma 12.3. klo 21.00

ViestiKirjoittaja Tetradynamia » 13.03.2018 18:10:27

++Lauchuo

Äänestää Marzzuuta saadakseen tästä jotain irti. Ilmeisesti saa jotain, mutta mitä se on jää arvoitukseksi. On vakaasti sitä mieltä, että hyvisten tulisi kirjoittaa harkiten, pahiksiin ei ota kantaa.

Lauchuo pyrkii aktiivisesti hämmentämään peliä äänestämällä ensimmäisessä mahdollisessa tilanteessa epäselvästä syystä ja kuten raynpelikoneet huomauttaa on Marzzuun reagointi ääneen joka tapauksessa väärä. Toisaalta Lauchuo pyrkii aiheuttamaan kanssapelaajissaan epävarmuutta painottamalla sanojen harkittua käyttöä. Epävarmempi pelaaja saattaa tällöin jättää sanansa sanomatta, mikä vähentää analysoitavaa materiaalia ja helpottaa pahisten työtä.


Lauchuo kirjoitti:Sillä, että jauhaa jotain mikä ei mitenkään vaikuta peliin, ei edistetä hyvispeliä, mutta pahispeliä kylläkin.


Jos pelissä "jauhaa" jotain, ihan mitä tahansa, se vaikuttaa peliin jotenkin.
Tetradynamia
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 222
Liittynyt: 15.11.2013 08:24:15
Palkinnot: 5

Re: Pieni luolaseikkailu - 1. päivä alkaa ma 12.3. klo 21.00

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 13.03.2018 19:54:39

Mä olen henk.koht. samaa mieltä Tetran kanssa, vaikka pelissä sanoisi vain "Ammuu", sekin auttaisi peliä ainakin niin, että joku kysyisi "Mitäs tuo nyt tarkoitti?" tai vastaavaa (Okei, leikki leikkinä), mutta siis joo. Oikeastaan mikä hyvänsä puhe on parempi kuin mykistynyt peli, jossa kaikki odottavat sitä jokua puhumaan.
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Pieni luolaseikkailu - 1. päivä alkaa ma 12.3. klo 21.00

ViestiKirjoittaja Halima » 13.03.2018 20:35:11

Tykkäsin Lauchuon aloituksesta. Hyvä että lähtee heti äänen kanssa potentiaalisen hankalalukuisen pelaajan kimppuun.

Marzzuu lähti perinteiselle "paljon sanoja vaan vähän asiaa" -linjalleen.

Black Fox komppailee kovin saman tyylisesti kuin edellisessä pelissään missä oli pahis.
Black Fox kirjoitti:Erikoisten löytäminen ei ole vahvuuksiani.

Tää oli silmiinpistävän pahismainen lähestymistapa. Luulisi että hyvis keskittyisi pahistennappaamiseen eikä erikoisten löytämiseen.

Jinmuru aloitti jotenkin kivasti. En muista miten Jin aiemmin pelasi, mut nyt tykkään aloituksesta!
Jinmuru kirjoitti:ToS:ista oon saanu vähän itsevarmuutta pelaamiseen mut hirveesti ei oo luottoo vieläkään siihen et löytäsin pahiksia :D

Tää on paljon hyvismäisempi ajattelutapa kuin tuo Black Foxin.

Tetradynamia on yhtä kärkäs kuin yleensäkin. Yleensä olen tästä syystä epäillyt vahvasti heti alusta, mutta nyt yritän olla suistumatta samaan ojaan. Hyvismäisenä pidän sitä, että Tetra lähti jo ekan vuorokauden aikana äänestämään pahismaisena pitämäänsä pelaajaa.

raynpelikoneet aloitti yhtä töksähtelevästi ja selittelemättä kuin yleensäkin. Raysta ei ikinä voi olla varma, mutta nyt mulla jostain syystä on enemmän hyvisviba raysta heti alkuun.
raynpelikoneet kirjoitti:Sen varmistetun hyviksen kannattaa claimata nyt. Yksinkertaisesti järkevämpää ratkaisua ei ole.

Miksi?

******************************************************

Eli nopea summaus mun fiiliksistä tähän mennessä. Hyvismäisiä ovat:
Lauchuo
Jinmuru
Tetradynamia
raynpelikoneet

Ainut joka mulle tähän mennessä vibattaa pahista on Black Fox, eli sinne lähtee myös ääni.
++Black Fox

Loput on vielä siellä neutraalikasassa, osa toki vielä kokonaan heräämättäkin. Ja jee, ehdin käyttämään edes osan tän vuorokauden sanoistani! :) Kiva pelata taas ja jännää kokeilla tällaista sanarajoitettua.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Pieni luolaseikkailu - 1. päivä alkaa ma 12.3. klo 21.00

ViestiKirjoittaja justy » 13.03.2018 20:47:22

Vaikka 12 rohkeaa eivät olekaan tottuneet taistelemaan yhtenä joukkueena, oli hiisien päihittäminen helppoa. Lyhyen taistelun jälkeen kuusi hiittä makasi tyrmättyinä ja köytettyinä keskellä huonetta, joka paljastui jonkinlaiseksi vartiotuvaksi.

Katsokaa tätä! huudahti huonetta arvokkaiden mineraalien varalta tutkinut Alkemisti. Joku on lähettänyt näille otuksille varoituksen saapumisestamme!

Toden totta, pöydällä lojui kirje, jossa kerrottiin Kylän aikovan lähettää 12 rohkeaa luolaan. Kuka oli pettänyt 12 rohkeaa ja varoittanut vihollista vaarasta? Onneksi hiidet eivät ilmeisesti osanneet lukea.


Väliaikalaskenta

1 Marzzuu (Lauchuo)
1 Lauchuo (Tetradynamia)
1 Black Fox (Halima)

Marzzuu on putoamassa ensimmäisenä saavutetulla äänellä. Mikäli tulos on lopullinen, lynkattava arvotaan päivän päätteeksi.

1. päivä päättyy torstaina 15.3. klo 21.00.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Pieni luolaseikkailu - 1. päivä alkaa ma 12.3. klo 21.00

ViestiKirjoittaja Violet » 13.03.2018 20:48:48

++raynpelikoneet

En tiedä, onko erikoisen esiintulo tänä päivänä optimaalista vai ei, mutta itseäni häiritsee kuviossa eniten se, että paljastit olevasi Bardi, mikä syö sitä pelaajien joukkoa, missä erikoishahmomme voi piileksiä. Vaikka voisit matemaattisesti osoittaa, että erikoishahmon olisi järkevintä astua esiin nyt (mitä ei ole tehty), niin et siltikään voi saada varmuutta siitä, että erikoishahmomme todella astuu esiin. Nähdäkseni olet nyt konkreettisesti helpottanut pahisten erikoishahmonappausta, jos he nyt tähän aikovat ryhtyä, ja jos muut pelaajat olisivat seuranneet perässä, olisi tilanne vielä vakavempi.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Pieni luolaseikkailu - 1. päivä alkaa ma 12.3. klo 21.00

ViestiKirjoittaja Black Fox » 13.03.2018 20:56:59

Tulenpas vielä ennen päivän vaihdosta kommentoimaan.

Mielestäni Marzzuu pelaa samalla tyylillä kuin edellisessä pelissä, puhuu oikeastaan ei mistään/sanoo jo sanottuja asioita toisella tavalla.
Marzzuu kirjoitti:Mun rooli hyviksenä on juuri "aitomarzzuumainen" eli syrjäänvetäytyvä, josta lupaan yrittää päästä irti tän pelin aikana : D

Tuo lause kuitenkin pisti miettimään sitäkin vaihtoehtoa, että Marzzuu valmistelisi itseään erilaiseen peliin, ehkäpä pahisryhmän suunnitelma? Kuitenkaan mielestäni Marzzuussa ei ole vielä mitään kovin hälyttävää.

Miksi ihmeessä Halima otat minut silmätikuksi taas kerran? Ymmärrän kyllä, että olet hyvin skeptinen suhteeni varsinkin viime pelin jälkeen, mutta tällä kertaa olet kyllä täysin väärässä :) Oletko Halima tällä kertaa pahis ja haluat minut vain pois pelistä, etten varmasti pääse taas sinun jäljillesi niin kuin ensimmäisessä pelissäni? Miten tuo minun komppaaminen eroaa esimerkiksi Violetin komppaamisesta? Vai olisiko minun parempi olla ollut hiljaa komppaamatta?

PJ, väliaikalaskennassa sanotaan Marzzuun tippuvan ensimmäisellä äänellään, mutta ensimmäisessä viestissä sanotaan näin: ”Tasatilanteessa lynkattava arvotaan eniten ääniä saaneista pelaajista.” Kumpi on oikein?
Avatar
Black Fox
Kyläläinen
 
Viestit: 229
Liittynyt: 06.12.2017 22:16:17
Palkinnot: 1

Re: Pieni luolaseikkailu - 1. päivä alkaa ma 12.3. klo 21.00

ViestiKirjoittaja justy » 13.03.2018 21:17:28

Black Fox kirjoitti:PJ, väliaikalaskennassa sanotaan Marzzuun tippuvan ensimmäisellä äänellään, mutta ensimmäisessä viestissä sanotaan näin: ”Tasatilanteessa lynkattava arvotaan eniten ääniä saaneista pelaajista.” Kumpi on oikein?


Hyvä huomio. En enää muistanutkaan muuttaneeni tasatilanteiden ratkaisun tähän peliin!

Eli alkuperäinen sääntöpostaus on oikea. Korjaan tämän väliaikalaskentaan!
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Pieni luolaseikkailu - 1. päivä alkaa ma 12.3. klo 21.00

ViestiKirjoittaja Jita » 13.03.2018 22:14:50

Violet kirjoitti:++raynpelikoneet

En tiedä, onko erikoisen esiintulo tänä päivänä optimaalista vai ei, mutta itseäni häiritsee kuviossa eniten se, että paljastit olevasi Bardi, mikä syö sitä pelaajien joukkoa, missä erikoishahmomme voi piileksiä. Vaikka voisit matemaattisesti osoittaa, että erikoishahmon olisi järkevintä astua esiin nyt (mitä ei ole tehty), niin et siltikään voi saada varmuutta siitä, että erikoishahmomme todella astuu esiin. Nähdäkseni olet nyt konkreettisesti helpottanut pahisten erikoishahmonappausta, jos he nyt tähän aikovat ryhtyä, ja jos muut pelaajat olisivat seuranneet perässä, olisi tilanne vielä vakavempi.

Erikoisen esiintulon jälkeen pahisten on pakko yrittää tappaa hänet. Jos he yrittävät jotakuta muuta, he eivät voi saada varmuutta siitä käyttääkö tutkimusmatkailija kilpeään vai ei. Tämän vuoksi en ole erityisen innostunut että tutkimusmatkailija tulisi vielä esiin ellei ole aivan pakko esimerkiksi putoamisuhan takia.
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Pieni luolaseikkailu - 1. päivä alkaa ma 12.3. klo 21.00

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 13.03.2018 23:09:08

Tetradynamia kirjoitti:Erityisesti Lauchuo vähemmässä määrin Jinmuru tuntuvat olevan huolissaan sanamäärästä.

En oo huolisani niinkään muista mut en halua vahingosa tuhlata sanojani. Nyt ainaki tiiän olla käyttämättä hymiöitä ni voin käyttää johonki merkityksellisempään ne! Oon koko pelin ajan yrittäny tiivistää ilmasuani.

Marzzuu kirjoitti: Oikeastaan mikä hyvänsä puhe on parempi kuin mykistynyt peli, jossa kaikki odottavat sitä jokua puhumaan.

Paha kärjistys tämä "mikä hyvänsä puhe" vs. "mykistynyt peli", parasta olisi vain että kaikki osallistuvat "normaalisti" ja yrittävät saada mahdollisimman paljon asiaa viesteihinsä.

Eräs viisas ihminen sano et hyviksen pitäis äänestää joka päivä tai toimii omia voittoehtojaan vastaan. Vielä kukaan ei oo mulle selkeästi pahis, mut äänestän sitä, jonka poistuminen selkiyttäis mun ajatuksia eniten. Kukaan muu ei oikeen vibata, vaikkaki Black Fox vs. Halima .-kuvio vaikuttaa jännittävältä!

++Marzzuu
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Pieni luolaseikkailu - 1. päivä alkaa ma 12.3. klo 21.00

ViestiKirjoittaja Violet » 13.03.2018 23:14:02

Kannatti sitten tulla esiin tai ei, erikoishahmon suojan kavenataminen ei liene optimaalista.

Haliman peli vibattaa pahista, sillä hänen tyylinsä muistuttaa minua gieman enemmän hänen pahispeleistään. Tämä tyylinmuutos toki osittain johtunee siitä, että sanarajoitukset ovat vielä tuoreessa muistissa, mutta tällä hetkellä jos jompikumpi Black Foxin ja Haliman väliltä tulisi valita, ääni menisi Halimalle.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Pieni luolaseikkailu - 1. päivä alkaa ma 12.3. klo 21.00

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 14.03.2018 02:21:12

Jitachi kirjoitti:
Violet kirjoitti:++raynpelikoneet

En tiedä, onko erikoisen esiintulo tänä päivänä optimaalista vai ei, mutta itseäni häiritsee kuviossa eniten se, että paljastit olevasi Bardi, mikä syö sitä pelaajien joukkoa, missä erikoishahmomme voi piileksiä. Vaikka voisit matemaattisesti osoittaa, että erikoishahmon olisi järkevintä astua esiin nyt (mitä ei ole tehty), niin et siltikään voi saada varmuutta siitä, että erikoishahmomme todella astuu esiin. Nähdäkseni olet nyt konkreettisesti helpottanut pahisten erikoishahmonappausta, jos he nyt tähän aikovat ryhtyä, ja jos muut pelaajat olisivat seuranneet perässä, olisi tilanne vielä vakavempi.

Erikoisen esiintulon jälkeen pahisten on pakko yrittää tappaa hänet. Jos he yrittävät jotakuta muuta, he eivät voi saada varmuutta siitä käyttääkö tutkimusmatkailija kilpeään vai ei. Tämän vuoksi en ole erityisen innostunut että tutkimusmatkailija tulisi vielä esiin ellei ole aivan pakko esimerkiksi putoamisuhan takia.

Niin muttakun se on ihan sama onnistuuko tutkimusmatkailija käyttämään kykyään vai ei, lylo on silti yhtä nopeasti. Ja pahishan lynkaausuhan alla tulee kuitenkin claimaamaan olevansa tutkimusmatkailija (koska häntä uskotaan jollei esim oikea pääse enää loppupäivän aikana paikalle -- tai jopa joissain counterclaim tilanteissa). Koko kyky sinällään on aivan turha ja paras tapa saada siitä jotain irti on se, että ei anna pahiksille koskaan mahdollisuutta sanoa olevansa tutkimusmatkailija ja vähentää niiden pelaajien määrää, jotka voivat olla mafia (aka claimaa heti).

No, ihan sama, en jaksa päivänselvistä asioista vääntää. Violetille vain sanon että jos koskaan tulet minua syyttämään peliteknisyyksiin tai strategiaan perustuen, sinun perusteesi tulevat aina olemaan vääriä.

Lauchuo, sanoit:
minä halusin, että Marzzuusta saadaan irti jotain, kun normaalisti hänestä on vaikea saada irti mitään. No sain hänestä irti jotain, kyllä, mutta se ei vakuuttanut siitä, että hän olisi hyvis, koska hän ei yksinkertaisesti tehnyt mitään hyvispeliä edistävää.

Mitä Marzzuun olisi pitänyt sanoa että hän olisi vaikuttanut hyvikseltä? Vastaa vain, äläkä sano että "en halua sanoa" koska et tule tuolla argumentilla vakuuttamaan ketään siitä että hän on mafia, ja tässä pelissä on sanarajoitukset niin en nyt rupea kirjoittamaan miljardin sanan viestiä siitä miksi sinun tulee ehdottomasti tehdä näin. Älä siis stallaa, please.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Pieni luolaseikkailu - 1. päivä alkaa ma 12.3. klo 21.00

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 14.03.2018 03:04:40

Eikun hä.. Nyt minä vasta tajusin miksi Violet äänestää minua. Tuohan on aivan uskomattoman typerä syy. Täytyypä miettiä hänen suhteensa uudemman kerran.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Pieni luolaseikkailu - 1. päivä alkaa ma 12.3. klo 21.00

ViestiKirjoittaja Jita » 14.03.2018 11:56:21

Sait vakuutettua, olen tutkimusmatkailija.
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Pieni luolaseikkailu - 1. päivä alkaa ma 12.3. klo 21.00

ViestiKirjoittaja Geraldine » 14.03.2018 13:29:46

Marzzuu: Onko mitään sanottavaa nyt kun olet putoamisvaarassa? Kuka on mielestäsi epäilyttävin?

Violet: Miksi äänestät raynia jos oletat hänen olevan hyvis?
Ja toiseksi:
Violet kirjoitti:jos jompikumpi Black Foxin ja Haliman väliltä tulisi valita, ääni menisi Halimalle

Onko Black Fox siis toiseksi pahismaisin? Missä vaiheessa ja miksi aloit epäillä häntä?

Jinmuru hyvisvibattaa hieman. Viestit tuntuu jotenkin tosi rehellisiltä, esim. tuo pelityyleistä kysyminen ja perusteet sille miksi äänesti Marzzuuta.

Lauchuosta saan myös hyvisvibaa. Lähti rohkeasti liikkeelle ja tuntuu olevan aidosti edistämässä peliä.
Avatar
Geraldine
Kyläläinen
 
Viestit: 88
Liittynyt: 30.11.2017 07:52:55
Paikkakunta: Melbourne, Australia

Re: Pieni luolaseikkailu - 1. päivä alkaa ma 12.3. klo 21.00

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 14.03.2018 15:09:16

[/quote]En tiedä, onko erikoisen esiintulo tänä päivänä optimaalista vai ei, mutta itseäni häiritsee kuviossa eniten se, että paljastit olevasi Bardi, mikä syö sitä pelaajien joukkoa, missä erikoishahmomme voi piileksiä. Vaikka voisit matemaattisesti osoittaa, että erikoishahmon olisi järkevintä astua esiin nyt (mitä ei ole tehty), niin et siltikään voi saada varmuutta siitä, että erikoishahmomme todella astuu esiin. Nähdäkseni olet nyt konkreettisesti helpottanut pahisten erikoishahmonappausta, jos he nyt tähän aikovat ryhtyä, ja jos muut pelaajat olisivat seuranneet perässä, olisi tilanne vielä vakavempi.[/quote]

Jos minä osoitan, että erikoisen esilletulo on optimaalista, ja ei-esilletulo hyödyttää edes välillisesti AINOASTAAN pahiksia, niin on aivan sama pienennänkö minä joukkoa jossa erikoinen voi "piileksiä" claimini myötä. Sinä et miettinyt ollenkaan MIKSI kerroin roolini, etkä ole edes miettinyt onko esilletulo järkevää. Kuitenkin se, että minä yritän "pakottaa" hyviksille 100%:sti optimaalista peliä, on mielestäsi pahismaista, koska "joku ei ehkä halua tehdä sitä". Tuollahan ei ole mitään merkitystä, koska kuten selitin, se, että saavatko pahikset selville kuka on erikoinen ei auta PÄTKÄÄKÄÄN pahisten peliä. Se auttaa, jos erikoinen claimaa väärässä tilanteessa (joka on potentiaalisesti aina paitsi heti pelin alussa, koska pelin alussa KUKAAN pahis ei IKINÄ claimaa).

Äänesi on aivan perusteeton, enkä näe miten olet edes yrittänyt tätä miettiä.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Pieni luolaseikkailu - 1. päivä alkaa ma 12.3. klo 21.00

ViestiKirjoittaja justy » 14.03.2018 17:22:39

Hiisien vartiotuvassa oli edessä valinta: Huoneen perällä oli raudoitettu puuovi, jonka takaa aukesi hitaasti alaspäin viettävä käytävä. Lisäksi huoneessa oli kivinen luukku, jonka alla portaat laskeutuivat jyrkästi maan sisään. Kumpikin reiteistä oli pimeä, mutta portaikosta lehahti kostea tuoksu, aivan kuin jossain alhaalla odottaisi vettä.

Hetken neuvoteltuaan 12 rohkeaa päätti valita portaikon. Mikä ikinä Kylää piinaakaan, odottaa varmasti heitä syvyyksissä.


Väliaikalaskenta
2 Marzzuu (Lauchuo, Jinmuru)
1 Lauchuo (Tetradynamia)
1 Black Fox (Halima)
1 raynpelikoneet (Violet)

Marzzuu on putoamassa kahdella äänellään.


1. päivä päättyy torstaina 15.3. klo 21.00
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Pieni luolaseikkailu - 1. päivä alkaa ma 12.3. klo 21.00

ViestiKirjoittaja Lauchuo » 14.03.2018 18:32:12

Minusta Marzzuu on yleensä hyviksenä pudotusuhan alla ollessaan yrittänyt tehdä edes jotain hyvispeliä edistävää, esimerkiksi miettinyt ketkä hänen mielestään ovat pahismaisempia, vaikkei aina olekaan perustellut. Kuitenkin minusta Marzzuu ylipäätään hyviksenä on yleensä yrittänyt tehdä jotain. Pahiksena hän on lähinnä passivoitunut tai vaihtoehtoisesti jauhanut kiireistään tai toistellut muiden sanoja sanomatta mitään omaa. Minusta Marzzuu on nyt tässä tehnyt juurikin tuota jälkimmäistä, eikä siis mitään mitä normaalisti liitän hänen hyvispeliinsä. Toki Marzzuulla on myös näitä hyvispelejä, joissa ei ole sanonut mitään omaa ja on passivoitunut, mutta Marzzuu on niin villi kortti varsinkin lylo-tilanteessa, että jos ei ennen päivän loppua tunnu siltä, että joku olisi enemmän pahis kuin hän, niin pidän varmaan ääneni hänellä.
Avatar
Lauchuo
Kyläläinen
 
Viestit: 273
Liittynyt: 12.10.2017 18:35:37
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 2

Re: Pieni luolaseikkailu - 1. päivä alkaa ma 12.3. klo 21.00

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 14.03.2018 20:52:18

Hahah, tunnen itseni fiksuksi kun luulin, että päivä loppus tänään (kyllä, olen lukenut säännöt), mutta joo.
Enivei, Laun toteamus siihen, että pyrin pudotusuhan alla
"tekemään edes jotain" on totta, hienosti unohdin pelin hetkeksi tajutakseni, että olen unohtamassa jotain hyvin tärkeää.
Jinkin näköjään antoi äänen mulle, muuta Jinmurulla oli ja on hyvät perusteet sille.
Mä olen nyt vähän epävarmalla kannalla tietäen itseni hyvisten riveissä olevaksi ja pahispelini onkin jo uusi tarina, koska jos pitäisi vain päättää hetinyt ketä äänestän, en todellakaan tietäisi, koska osa pelaajista nukkuu vielä peliä ajatellen.
Hm.
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Pieni luolaseikkailu - 1. päivä alkaa ma 12.3. klo 21.00

ViestiKirjoittaja Halima » 14.03.2018 21:28:22

Black Fox kirjoitti:Miksi ihmeessä Halima otat minut silmätikuksi taas kerran? Ymmärrän kyllä, että olet hyvin skeptinen suhteeni varsinkin viime pelin jälkeen, mutta tällä kertaa olet kyllä täysin väärässä :) Oletko Halima tällä kertaa pahis ja haluat minut vain pois pelistä, etten varmasti pääse taas sinun jäljillesi niin kuin ensimmäisessä pelissäni? Miten tuo minun komppaaminen eroaa esimerkiksi Violetin komppaamisesta? Vai olisiko minun parempi olla ollut hiljaa komppaamatta?

Ei se ole silmätikuksi ottamista, jos sun aloitus vaikuttaa saman tyyliseltä kuin viimeksi ollessasi pahis. Silloinkin lähdit samalla tavalla kevyesti komppaillen matkaan. Yhtä lailla epäilen sua sen takia, että mietit enemmän erikoisten kuin pahisten löytämistä. Se on musta pahismainen lähestymistapa peliin. Itse asiassa mulla on aika vahva tunne siitä että Black Fox on pahis tälläkin kertaa, kun viimeksikin oli kun sain samanlaisen viban hänen ensimmäisestä viestistään. Ja tämä takaisinepäily mun epäilyn takia ei kyllä ainakaan lievennä mun epäilyitä.

Sinun komppaamisesi eroaa Violetin komppaamisesta siinä, että olen nähnyt sinun avaavan samalla lailla pahiksena. Lisäksi Violet oli ensimmäinen komppaaja ja jotenkin toi ajatuksensa esiin neutraalimmin/hyvismäisemmin. Vaikea selittää näitä vibatuksia mitä sanavalinnoista saa, mutta Violetin viestistä ei mulle tullut pahismaista vibaa, kun taas sun viestistä tuli.

Violet kirjoitti:Haliman peli vibattaa pahista, sillä hänen tyylinsä muistuttaa minua gieman enemmän hänen pahispeleistään. Tämä tyylinmuutos toki osittain johtunee siitä, että sanarajoitukset ovat vielä tuoreessa muistissa, mutta tällä hetkellä jos jompikumpi Black Foxin ja Haliman väliltä tulisi valita, ääni menisi Halimalle.

Mitenhän mä en oo yhtään yllättynyt.

Missä muuten luuraa Unisieppari, Satunnoitu ja Cameron? Päivä päättyy alle vuorokauden päästä ja ei vielä sanaakaan keltään näistä.

Mun täytyy nyt varoittaa/kertoa, että en tuu pääsemään koneelle huomenna ainakaan puolenpäivän jälkeen. Aamupäivällä ehkä, mutta sekään ei varmaa. Eli ääneni on ja todennäköisesti pysyy Black Foxilla jos ei jotain ihmeellistä nyt melko pian tapahdu.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Pieni luolaseikkailu - 1. päivä alkaa ma 12.3. klo 21.00

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 14.03.2018 21:36:28

Lauchuo kirjoitti:Minusta Marzzuu on yleensä hyviksenä pudotusuhan alla ollessaan yrittänyt tehdä edes jotain hyvispeliä edistävää, esimerkiksi miettinyt ketkä hänen mielestään ovat pahismaisempia, vaikkei aina olekaan perustellut. Kuitenkin minusta Marzzuu ylipäätään hyviksenä on yleensä yrittänyt tehdä jotain. Pahiksena hän on lähinnä passivoitunut tai vaihtoehtoisesti jauhanut kiireistään tai toistellut muiden sanoja sanomatta mitään omaa. Minusta Marzzuu on nyt tässä tehnyt juurikin tuota jälkimmäistä, eikä siis mitään mitä normaalisti liitän hänen hyvispeliinsä. Toki Marzzuulla on myös näitä hyvispelejä, joissa ei ole sanonut mitään omaa ja on passivoitunut, mutta Marzzuu on niin villi kortti varsinkin lylo-tilanteessa, että jos ei ennen päivän loppua tunnu siltä, että joku olisi enemmän pahis kuin hän, niin pidän varmaan ääneni hänellä.

Voitko näyttää esimerkin?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Pieni luolaseikkailu - 1. päivä alkaa ma 12.3. klo 21.00

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 14.03.2018 21:38:31

Marzzuu kirjoitti:Jinkin näköjään antoi äänen mulle, muuta Jinmurulla oli ja on hyvät perusteet sille.

Miksi Jinmurulla on hyvät perustelut sinun äänestämisellesi?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Pieni luolaseikkailu - 1. päivä alkaa ma 12.3. klo 21.00

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 14.03.2018 21:54:45

++Lauchuo
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Pieni luolaseikkailu - 1. päivä alkaa ma 12.3. klo 21.00

ViestiKirjoittaja Violet » 14.03.2018 23:52:23

Gera: En oleta raynin olevan hyvis. Black Foxia en ole lähemmin tarkastellut, mutta ei sinänsä vaikuttanut niin pahalta - en usko, että pahiksena tuolla lailla menisi puhumaan erikoishahmojen etsimisestä.

Jos minä osoitan, että erikoisen esilletulo on optimaalista, ja ei-esilletulo hyödyttää edes välillisesti AINOASTAAN pahiksia, niin on aivan sama pienennänkö minä joukkoa jossa erikoinen voi "piileksiä" claimini myötä. Sinä et miettinyt ollenkaan MIKSI kerroin roolini, etkä ole edes miettinyt onko esilletulo järkevää. Kuitenkin se, että minä yritän "pakottaa" hyviksille 100%:sti optimaalista peliä, on mielestäsi pahismaista, koska "joku ei ehkä halua tehdä sitä". Tuollahan ei ole mitään merkitystä, koska kuten selitin, se, että saavatko pahikset selville kuka on erikoinen ei auta PÄTKÄÄKÄÄN pahisten peliä. Se auttaa, jos erikoinen claimaa väärässä tilanteessa (joka on potentiaalisesti aina paitsi heti pelin alussa, koska pelin alussa KUKAAN pahis ei IKINÄ claimaa).


En usko, että olet saanut ketään vakuutetuksi siitä, että esittämäsi skenaario on 100% optimaalinen, ja vaikka esittämäsi skenaario olisi 100% optimaalinen, sinun tulisi saada muut tästä vielä vakuutetuksi - vähintäänkin joko itse erikoishahmo, tai sitten saada myös kaikki muut paljastamaan oma tavisroolinsa. En usko, että tulet saamaan minkäänlaisella suostuttelulla erikoishahmoamme astumaan esiin (muistan aikaisemmista peleistä hyvin vähän näin varhaisia esiintuloja), jolloin käytännössä vain syöt tutkimusmatkailijan piiloutumistilaa.

Ongelma on kuitenkin vielä siinä, että voisit vakuuttamisen tehdä myös ilman, että paljastat omaa rooliasi, jolloin siltä varalta jos erikoishahmo ei ole tullut esiin, et ole vienyt häneltä piiloutumistilaa. En näe yhtään hyvää syytä tuon claimin tekemiselle taviksena.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Pieni luolaseikkailu - 1. päivä alkaa ma 12.3. klo 21.00

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 15.03.2018 00:03:04

raynpelikoneet kirjoitti:
Marzzuu kirjoitti:Jinkin näköjään antoi äänen mulle, muuta Jinmurulla oli ja on hyvät perusteet sille.

Miksi Jinmurulla on hyvät perustelut sinun äänestämisellesi?

Musta on mielenkiintosta että, Marzzuu, vaan hyväksyt nää äänet, ku jos oot hyvis ni sun näkökulmastahan meijjän äänet menee hukkaan ku ne tulee sulle. En oottanu todellakaan että "kehuisit" mun perusteita :'D
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Pieni luolaseikkailu - 1. päivä alkaa ma 12.3. klo 21.00

ViestiKirjoittaja Jinmuru » 15.03.2018 00:05:07

Violet, jäikö joku viesti lukematta? (Sori tuplapostaus, viestistä ei tullu ilmoitusta!)

Jitachi kirjoitti:Sait vakuutettua, olen tutkimusmatkailija.
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni
Avatar
Jinmuru
Kyläläinen
 
Viestit: 1105
Liittynyt: 03.02.2014 17:06:38
Paikkakunta: Oulu
Palkinnot: 6

Re: Pieni luolaseikkailu - 1. päivä alkaa ma 12.3. klo 21.00

ViestiKirjoittaja Violet » 15.03.2018 00:13:54

Jinmuru kirjoitti:Violet, jäikö joku viesti lukematta? (Sori tuplapostaus, viestistä ei tullu ilmoitusta!)

Jitachi kirjoitti:Sait vakuutettua, olen tutkimusmatkailija.

Näemmä jäi.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Pieni luolaseikkailu - 1. päivä alkaa ma 12.3. klo 21.00

ViestiKirjoittaja Violet » 15.03.2018 00:21:27

Ei kylläkään muuta mielipidettäni rayn paljastuksen suhteen. Edelleen täysin turhaa mielestäni, jos hän on tavis, etenkin kun pelissä on rajallinen sanamäärä.

--raynpelikoneet, voi olla että ymmärrän kuvion nyt paremmin.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 73 vierailijaa

cron