Eläimellinen vallankumous - 3. päivä päättyy 27.2.

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Eläimellinen vallankumous - 3. päivä päättyy 27.2.

ViestiKirjoittaja Violet » 13.02.2018 23:20:32

PJ: Violet
VPJ/APJ: justy
Pelityyppi: Peruspeli
Pelaajamäärä: 7
Äänestystapa:
Pelimode:

Tervehdys, Toverit!

Uusi työpäivä on jälleen koittanut maatilallamme, kunnioitettu olkoon suuri Napoleon, jonka armosta elämme! Maatilan viljantuottavuus on noussut viime viikosta 170%. Annoskokoanne on pienennetty 45%. Kaksijalkaisia ei edelleenkään sallita, ja tuulimylly ei rakenna itseään! Eläköityminen on animalismin hengen vastaista! Kunnia suurelle maatilalle!

Päivä ja äänestys (UÄ):
Päivä kestää aina 4 vuorokautta.
Päivän aikana keskustellaan ja äänestetään pelitopicissa. Ääni merkitään boldattuna ja plussilla ++Nimi. Muuten merkittyjä ääniä ei lasketa. Ääntään saa vaihtaa päivän aikana niin monta kertaa kuin haluaa. Äänen peruminen merkitään boldattuna, mutta plussat ovat vaihtuneet miinuksiin --Nimi. Vain oikein kirjoitetut äänet lasketaan. Uutta henkilöä ei saa äänestää, ennen kuin aiempi ääni on poistettu. (Jos ette poista ensin ääntä edelliseltä henkilöltä, pelinjohtaja ei laske uutta ääntänne mukaan, vaan laskee vanhan äänen mukaan.) Äänitilanne selviää PJ:n tai APJ:n tekemistä väliaikalaskennoista.
Päivän lopuksi lynkataan se, jolla on sillä hetkellä eniten ääniä. Tasatilanteessa saman äänimäärän ensin saanut lynkataan. Jos ääniä ei ole, lynkattava arvotaan.
Viestien muokkaus on ehdottomasti kiellettyä.

Yö:
Yö kestää yhden vuorokauden. Kaikkien erikoishahmojen toivotaan laittavan yönimi, eli kyseisen yön kohde, mahdollisimman pian yön alkamisen jälkeen. Lisäksi Kylässä on käytössä varanimisysteemi, johon pääsee tutustumaan varanimisysteemi -topicissa. Mikäli yönimeä ei ole käytettävissä kun vuorokausi on umpeutunut (aikaisemmin vain, jos pelinjohtaja on erikseen ilmoittanut kyseisen yön umpeutumisajan olevan lyhyempi), eivät erikoishahmot toimi lukuun ottamatta varanimisysteemi -topicissa mainittuja rooleja.


Poissaoloja ja epäaktiivisuutta koskevat säännöt:
Pelissä on puhepakko joka pelipäivä. Jokaisen pelaajan tulee siis kirjoittaa peliketjuun vähintään kerran pelipäivän aikana. Mikäli pelaaja ei täytä puhepakkoa, hänet poistetaan sen päivän iltana ulos äänestetyn pelaajan mukana. Tällöin puhepakkoaan suorittamattomalle pelaajalle haetaan varapelaajaa. Ellei varapelaajaa löydy, pelaaja tapetaan aamunkoitossa. Jos usealle pelaajalle tarvitaan varapelaaja eikä kaikille saada, aamulla lynkattavat antiaktiivit arvotaan.
Jos pelaaja korvataan varapelaajalla kesken päivän, säilyy pudottautuneen pelaajan ääni voimassa.
Poissaolo suojaa pelaajaa, jos tämä on paikalla enintään yhden vuorokauden. Ilmoitettu poissaolo suojelee enintään yhden kierroksen ajan.

Hahmot:

Hyvät:

Benjamin, kylän ainut lukutaitoinen eläin, joka ei ole sika. Benjamin voi joka yö opettaa yhtä henkilöä lukemaan, jollin hän samalla suojaa kyseistä eläintä yötapoilta. Benjamin voittaa tavallisten eläinten kanssa.

5 tavallista eläintä nukkuvat yöt ja yrittävät päivällä löytää joukostaan murhaajat ja äänestää nämä hirteen. Kyläläisten tavoite on saada kaikki pahikset pois pelistä.

Pahat:

1 Napoleon, eläinten maatilan johtaja, sekä suurkarju. Toimii tavallisen pahiksen tavoin, eli kun hän muodostaa kylästä 50%, hän voittaa pelin.


Voittaminen:
Hyvikset, eli eläimet voittavat, kun kaikki pahikset ovat kuolleet.
Pahikset, eli siat voittavat, kun heitä on saman verran tai enemmän kuin hyviksiä.

Osallistujat

Black Fox
Geraldine - 1. yö, suojelija
Halima - 2. yö, tavallinen hyvis
Ropsus - 2. päivä, tavallinen hyvis
Marzzuu
Vampire
jeekaka - 1. päivä, tavallinen hyvis
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Eläimellinen vallankumous

ViestiKirjoittaja Violet » 13.02.2018 23:32:07

Tunnelmamusiikkia tästä!

Uusi päivä post-utopistisessa maatilassamme on koittanuit. Kyselyiden mukaan 100% maatilan väestöstä pitää punaisesta väristä, joten maalaamme kaiken punaiseksi! Se on vallankumouksen väri, eikä vallankumouksemme ole ohi, ennen kuin kaikki kansat ja eläimet ovat vapaita sorrosta!

Puhumispakko: Kaikki

Kuolleet: Ei ole

Ensimmäinen päivä alkaa nyt, ja päättyy 17.2.2018 klo 23.30!
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Eläimellinen vallankumous

ViestiKirjoittaja Halima » 13.02.2018 23:48:40

Muu! Peli alkoi ja mulla ei oo aikaa, ylläri. :D No voi ollakin ehkä huomenna tai ylihuomenna. Mut kiva pelata silti, hei vaan kaikille.

Ja kiva Ropsus kun tulit pitkästä aikaa pelaamaan!
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Eläimellinen vallankumous

ViestiKirjoittaja Halima » 13.02.2018 23:54:51

Niin ja vielä sellaista, että pj ilmeisesti luottaa meidän pahiksennappauskykyihin aika lailla, kun kerran peli loppuu jo 17.2. :D
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Eläimellinen vallankumous

ViestiKirjoittaja Vampire » 14.02.2018 00:09:11

Halima kirjoitti:Niin ja vielä sellaista, että pj ilmeisesti luottaa meidän pahiksennappauskykyihin aika lailla, kun kerran peli loppuu jo 17.2. :D

Katoin samaa :D

Peliteknisyyksistä ei roolien osalta oikein voi sanoa oikein mitään. Pelissä on lauma taviksia, suojelija ja pahis. Eli suojelija pyrkiköön suojelemaan niitä, jotka todennäköisimmin joutuvat pahisten kohteeksi (kannattaa oikeasti miettiä niitä vaihtoehtoja, että kuka on se kaikkein todennäköisin vaihtoehto kuolemaan, jotta sais mahdollisesti maksimoitua suojelijan onnistumismahdollisuudet). En halua tässäkään pelissä antaa erikoiselle liian selviä askelmerkkejään, muuta, kun että tekee parhaansa osuakseen oikeaan (ei siis paineita :::D). Yks pahis on toki siinä mielessä jees, että ei tarvitse löytää kuin se yks pahis, mutta samalla sitä pahista voi olla haastavampi löytää, koska pahis pelaa yksin eikä siten linkity kehenkään sitä kautta, että olisi pahiskavereita, joiden kautta lähteä epäilyttävien joukkoa rajaamaan.

++Ropsus, oletko pahis? :D

Joo, saatan olla taas hieman yli-innokas :P Siitä on liian kauan, kun oon oikeasti ehtinyt pelaamaan kunnolla Kylässä + ainakin tähän hätään mulla on aivan liikaa aikaa ::D Tosin se korjaantuu heti ylihuomenna (eli huomenna, torstaina), koska reissailen suurimman osan päivästä + olen viikonlopun porukoiden luona. En kuitenkaan ota vielä poissaoloa, koska tod.näk. pystyn ainakin jollakin tasolla osallistumaan peliin, vaikken joka välissä pääsiskään kirjoittamaan. Varmaan ehdin vähintään lukea pelitopicia myös to-su välillä, ja toivottavasti kirjoittamaan ainakin jonkin viestinkin, vaikka oonkin pitkälti puhelimen varassa.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Eläimellinen vallankumous

ViestiKirjoittaja Vampire » 14.02.2018 00:10:28

PJ, sellainen pyyntö, että saisko otsikkoon päivän loppumisajan?
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Eläimellinen vallankumous - 1. päivä päättyy 17.2.2018

ViestiKirjoittaja Violet » 14.02.2018 00:57:07

Ai mitä väität, että viestini olivat erilaisia eilen? Oletko muka varma tästä? Osaatko edes lukea?!? Totuus on, että ne olivat tuollaisia koko ajan, ja ne ovat 78% tehokkaampia kuin eilen! Jos väität muuta, niin olet valehtelija!

Viestit korjattu.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Eläimellinen vallankumous - 1. päivä päättyy 17.2.2018

ViestiKirjoittaja Geraldine » 14.02.2018 01:04:31

Moi!

Harmittaa vähän kun tähän peliin ilmoittautui vain 7 pelaajaa eikä saatu alkuperäistä setupia (käänteinen petturi oli mun suosikkirooli). Noh, pienemmällä ryhmälläkin onnistuu, kiva että päästään pelaamaan kuitenkin. :)

Enpä ole ennen pelannut pelissä jossa on vain yksi pahis. Kuten Vampire jo sanoi, tämän pahiksen nappaamista hankaloittaa se ettei hän linkity toisiin pahiskaveruuden kautta.

Pitää lähteä nyt töihin mutta tulen myöhemmin kirjoittelemaan lisää!
Avatar
Geraldine
Kyläläinen
 
Viestit: 88
Liittynyt: 30.11.2017 07:52:55
Paikkakunta: Melbourne, Australia

Re: Eläimellinen vallankumous - 1. päivä päättyy 17.2.2018

ViestiKirjoittaja Vampire » 14.02.2018 01:20:27

Pitää lähteä nyt töihin mutta tulen myöhemmin kirjoittelemaan lisää!

OT: Hetkellinen hämmennys, että miten niin töihin kello 1 yöllä. Sitten väsyneen Vampiren aivotkin pääsi mukaan kartalle ja tuli ”niin joo, aikavyöhykkeet”-oivallus.

PJ, sellainen vieno pyyntö vielä, että jos millään sais sen päivän päättymiskellonajankin otsikkoon mukaan?

(Ai miten niin piti mennä ajoissa nukkuun? Ai miten niin joku on hieman innoissaan? Pahoittelen jo etukäteen mahdollista superpallo-VladiaVamia, joka ei malta olla hiljaa.. enkä osaa edes näköjään ajatella itseäni Kylä-nickillä, oon ollut liian kauan poissa täältä.)
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Eläimellinen vallankumous - 1. päivä päättyy 17.2.2018

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 14.02.2018 10:19:40

Köh köh kröhh-höh... Minä ja flunssanalku ollaan hereillä ja yritän alkavan kuumeen hapettamin ajatuksin käynnistyä peliin. :)

Samaa mietin kuin Gera, että ensi kertaa pelaan peliä, jossa hääräilee vain yksi pahis, joten saa nähdä miten mun käy. Vielä en mitään hirmuisen tähdellistä keksi, ja tämän viestin idea onkin tahallisesti lietsoa keskustelua.
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Eläimellinen vallankumous - 1. päivä päättyy 17.2.2018

ViestiKirjoittaja Black Fox » 14.02.2018 10:59:42

Hei vaan kaikki, kiva päästä taas pelaamaan! Joidenkin teidän kanssa olen jo pelaillut, toisten peliä seurannut, mutta Ropsus on minulle aivan uusi henkilö kylässä. Haluaisitko kertoa itsestäsi jotain? :D

Nähtävästi saatiin jo ensimmäinen äänikin kehiin, vaikka reaktioääni (toivottavasti) onkin. Kiva nähdä, että Vampire on innokkaasti mukana pelissä!

Olen tällä hetkellä porukoilla, mutta täältä kotiudun illalla. Saan sitten paremmin rauhaa keskittyä pelaamiseen. Nyt koira itkee pihalle, joten kai sitä pitää lähteä ulos koneella olemisen sijaan.
Avatar
Black Fox
Kyläläinen
 
Viestit: 229
Liittynyt: 06.12.2017 22:16:17
Palkinnot: 1

Re: Eläimellinen vallankumous - 1. päivä päättyy 17.2.2018

ViestiKirjoittaja jeekaka » 14.02.2018 11:13:51

Olin jo päättänyt etten todellakaan pelaa nyt mitään, aloitan teemaan sopivasti eläintenhoitajaopinnot tuossa kuun lopussa ja ennen sitä onkin kauhea kiire hoitaa muut velvollisuudet kuntoon, mutta aattelin nyt että ehkä näin pienen pelin kerkee, varsinkin kun Animal Farm on mulle henkilökohtaisesti niin tärkeä teos :D Joskus lapsena tuli nimittäin nähtyä se piirretty, minkä jälkeen leikittiinkin siskon kanssa melkein pelkästään eläinten kapinaa sellaisilla pikku muovieläimillä. On se kirjakin sittemmin tullut luettua, ja sikälikin harmittaa pelin pienentyminen, kun oli niin hyvin alkuperäisteokseen sopivat roolit ja kaikkea (feel for you Violet, olen itsekin kauhea nörtti näissä asioissa :D). Tietty oon myös onneton puusilmä kaikissa pahismaisuuksissa jotka ei liity äänestämiseen, joten yksinäinen pahis on mulle lähtökohtaisesti suurempi haaste kuin useampi. Varmaan vaan hävyttömästi sheeppaan mielestäni hyvismäisiä pelaajia joilla on mielestäni hyvä pointti :D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Eläimellinen vallankumous - 1. päivä päättyy 17.2.2018

ViestiKirjoittaja jeekaka » 14.02.2018 12:00:02

Laskeskelin tässä, että perustapauksessa kolmantena päivänä lylo, parhaassa tapauksessa jos suojelija osuu niin kaksi varmaa hyvistä + yksi päivä lisää. Ihan hyvät mahdollisuudet kai :D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Eläimellinen vallankumous - 1. päivä päättyy 17.2.2018

ViestiKirjoittaja Halima » 14.02.2018 14:56:39

Ensimmäisten viestien perusteella tulleet vibatusfiilikset:

Vampire vaikuttaa hyvikseltä. Niin innoissaan ja näyttää sen, ei vaikuta pahismaiselta.

Geraldinelta yksi mitäänsanomaton viesti. Ei mitään kuvaa, eli neutraalit vibat.

Marzzuultakin vain yksi viesti jossa ei myöskään paljon asiaa. Jokin tuossa keskustelun lietsomisen ilmoittamisessa kuitenkin tuntui minusta enemmän hyviksen sanomalta kuin pahiksen, eli eeehkä neutraali+ (eli siis hitusen neutraalista hyvikseen kallellaan).

Black Foxin viestissä oli jotain mikä vibatti mulle pahista. Yritin katsella viestiä uudestaan läpi, mutta en osaa paikallistaa mikä se on. Kuitenkin pieni pahisviba.

jeekakalta taas ihan rennon tuntuiset viestit, tuntuu hyvikseltä.

Ropsus ei oo sanonut mitään, eli neutraali. Kuitenkin Geraldinen alapuolella, sillä on mun muistaakseni todennäköisempää että pahis on pelin alussa hiljaa kuin hyvis. Mut joo, tuu Ropsus pelaamaan!

Tällä hetkellä siis mun lista hyvismäisimmästä pahismaisimpaan:
Vampire
jeekaka
Marzzuu
Geraldine
Ropsus
Black Fox

Ja koska oon hurjan rohkea, lähden heti äänestämään ekan viestin viban perusteella.
++Black Fox
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Eläimellinen vallankumous - 1. päivä päättyy 17.2.2018

ViestiKirjoittaja Vampire » 14.02.2018 15:27:42

Hmmm....
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Eläimellinen vallankumous - 1. päivä päättyy 17.2.2018

ViestiKirjoittaja Ropsus » 14.02.2018 22:58:03

Täällähän on jo käynyt kuhina :D Mieki vihdoin pääsin koneen ääree kunnolla.

Halima kirjoitti:Ja kiva Ropsus kun tulit pitkästä aikaa pelaamaan!

Kiva olla täällä pitkästä aikaa!

Vampire kirjoitti:++Ropsus, oletko pahis? :D

Jaa että heti tällästä :D Ei, en ole pahis, mut ootko Vampire ite? Pitäskö tässä heittää jo vastaääntä sinne suuntaan? :D (tykkään siun innokkuudesta, mut oliko pakko valita miut kohteeks häh :DD)

Black Fox kirjoitti:Joidenkin teidän kanssa olen jo pelaillut, toisten peliä seurannut, mutta Ropsus on minulle aivan uusi henkilö kylässä. Haluaisitko kertoa itsestäsi jotain? :D

Moi Black Fox! Ka voinha mie kertoo. Pitkästä aikaa oon siis takasi täällä, pelailu jäi yliopiston takia tossa pari vuotta sitte, mutta nyt aattelin et vois tulla kurkkaa et onko Kylä vielä hengissä ja olihan se! Nyt sit mietin et ois kiva kokeilla taas miten tää juonittelu sujuu, kun on (pitäs olla) aikaaki (*kröh*mikä kandi*kröh*). Katotaa miten tää sujuu!

Mut joo, kuten jotku muutki on jo sanonu, ni miulle on kans (muistaakseni??) uutta peli, jossa on vaan yks pahis. Toisaalta ehkä helpottaa, kun on vaa yks napattava, mut toisaalta pahiksella on ehkä myös paremmat mahikset piiloutua joukkoon.

Mikä muuten saa siut Vampire noin mietteliään kuuloiseksi?
Let's go poke it with a stick!
Avatar
Ropsus
Kyläläinen
 
Viestit: 91
Liittynyt: 15.11.2013 08:34:24
Paikkakunta: Joensuu

Re: Eläimellinen vallankumous - 1. päivä päättyy 17.2.2018

ViestiKirjoittaja Vampire » 14.02.2018 23:24:12

Ropsus kirjoitti:Jaa että heti tällästä :D Ei, en ole pahis, mut ootko Vampire ite? Pitäskö tässä heittää jo vastaääntä sinne suuntaan? :D (tykkään siun innokkuudesta, mut oliko pakko valita miut kohteeks häh :DD)

En onneksi, mutta saat toki heittää äänellä, jos se saa sut iloiseksi :D Sä valikoiduit kohteeksi pitkälti sattumalta. Osaltaan halusin ihan vaan kokeilla kepillä jäätä ja katsoa, millaista reagointia saan tällä aikaan. En kauheesti mitään hyödyllistä, mutta oli hauskaa :D

--Ropsus

Aika moni on sanonut, että tää on heille eka peli, jossa on vain yksi pahis. Mulle ei ole eka (koska väkisinkin on jokunen osunut melkein 8 vuotta kestäneelle juonittelu-uralle), mutta ei näitä liikaa ole tullut vastaan. En haluaisi olla pahiksen kengissä tällasissa peleissä, ei ole se helpoin tilanne lähtökohtaisesti, koska vaikka ei ole sitä kaveria mahdollisesti paljastamassa linkkien kautta, niin samalla ei ole sitä kaveria tukena. Koska tällasissa yhden pahiksen peleissä se on kerrasta poikki. Pahiksen kannalta paha tilanne, koska siinä vaiheessa kun pahis paljastuu, niin se on pitkälti siinä. Eli sanoisin, että paineet meidän ainokaisella pahiksella on todennäköisesti melkoiset, mikä taas todennäköisesti näkyy pelaamisessa.

Ropsus kirjoitti:Mikä muuten saa siut Vampire noin mietteliään kuuloiseksi?

Tämä on hyvä kysymys, johon tulen vastaamaan myöhemmin :D Mulla on jo kyseinen viesti kirjoitettuna odottamassa luonnoksissa postaamista, joten kyse ei ole siitä, että mun tarvisi ensin keksiä se vastaus. Sille on ihan validi syy, joka on kyllä sinällään ihan keksittävissä, jos vaan miettii vähän aikaa. Mutta vastaan kyllä tähän kysymykseen vielä tämän ekan päivän aikana, oli tilanne mikä hyvänsä, eli mahdottoman kauaa en aio vastausta pihdata. Joo, tiedän, että tää on vähän riskipeliä tällä hetkellä, koska tää voi niin helposti kääntyä mua itseäni vastaan, mutta olin valmis ottamaan sen riskin jo siinä vaiheessa, kun päädyin kirjoittamaan "Hmmm..." sen sijaan, että olisin kirjoittanut sen pidemmän viestin, jonka tuun postaamaan vähän myöhemmin.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Eläimellinen vallankumous - 1. päivä päättyy 17.2.2018

ViestiKirjoittaja Black Fox » 15.02.2018 00:10:31

Menikin oletettua pidempään koneelle pääseminen, mutta nyt taas täällä käymässä. Kovin paljoa ei näytä tulleen viestejä omani jälkeen, joten tarttumispintaa on vähänlaisesti.

Nähtävästi olen saanut Halimalta äänen, jossa suuremmat perustelut tuntuivat puuttuvan. Enpä tiedä mitä siitä tulisi ajatella, varsinkin kun viimeksi sain pahisHaliman kimppuuni tekaistuilla perusteluilla. Toisaalta tällä hetkellä Halima ei kyllä mielestäni vaikuta pahismaiselta, eikä tilannekaan ole samanlainen kuin silloin. Pientä hyvisvibaa antaisin Halimalle, vaikka äänestyskäyttäytymistä ihmettelenkin. Vampireakin olisin laittamassa hyvisten kastiin lähetettyjen viestien perusteella.

Ropsuskin on heräillyt rennon kuuloisesti. Kiva saada myös susta vähän tietoa, vaikka olisi se tässä pelinkin edetessä luultavasti karttunut. Hauska kuitenkin päästä pelaileen sunkin kanssa ja tervetuloa takaisin :)

Kovin hiljaista täällä on ollut, mutta ehkä se tästä. Hiljaisimmista pelaajista en osaa kyllä vielä sanoa mitään suuntaan tai toiseen, joten edelleen on aika monta neutraalia omalla listallani. Itsellenihän tämä peli on nyt toinen elämässäni, joten ei varmasti mitenkään yllätä, että ennen en ole pelannut yhden pahiksen pelejä. Edelleen olen hieman pihalla, mutta ehkä se taas tästä lähtee liikkeelle.
Avatar
Black Fox
Kyläläinen
 
Viestit: 229
Liittynyt: 06.12.2017 22:16:17
Palkinnot: 1

Re: Eläimellinen vallankumous - 1. päivä päättyy 17.2.2018

ViestiKirjoittaja Geraldine » 15.02.2018 07:10:25

Marzzuu kirjoitti:Samaa mietin kuin Gera, että ensi kertaa pelaan peliä, jossa hääräilee vain yksi pahis, joten saa nähdä miten mun käy. Vielä en mitään hirmuisen tähdellistä keksi, ja tämän viestin idea onkin tahallisesti lietsoa keskustelua.

Miten viesti jossa ei ole muuta kuin offtopic-tyylistä sisältöä lietsoo keskustelua?
Mulle tulee tästä sellainen tunne että Marzzuu yrittää antaa meille mielikuvan että hän on hyödyllinen pelaaja, vaikkei hänen viestien sisällössä ole oikeastaan mitään huippuhyödyllistä.

Vampire: Huomasin että reaktioäänet pelin alussa on osa sun pelityyliä. Tässä ja viime pelissä poistit äänen aika nopeasti sen jälkeen kun äänen kohde "heräsi" ja kommentoi ääntä. Millainen käyttäytyminen saisi sinut pitämään äänesi?

Black Fox: miksi Halima on mielestäsi hyvismäinen?
Avatar
Geraldine
Kyläläinen
 
Viestit: 88
Liittynyt: 30.11.2017 07:52:55
Paikkakunta: Melbourne, Australia

Re: Eläimellinen vallankumous - 1. päivä päättyy 17.2.2018

ViestiKirjoittaja Black Fox » 15.02.2018 10:01:01

Geraldine kirjoitti:Black Fox: miksi Halima on mielestäsi hyvismäinen?

Luulen, että pahiksena Halima ei olisi lähtenyt alussa noin uskaliaasti äänestämään ja herättämään huomiota itseensä. Toisaalta Halima on ymmärtääkseni kokenut pelaaja ja hänen pelityylistään minulla ei ole kokemusta kuin sen yhden pelin verran, joten en tiedä mihin hän pystyy. Kuitenkin tällä hetkellä antaisin tuosta pientä vibaa hyviksen suuntaan.
Avatar
Black Fox
Kyläläinen
 
Viestit: 229
Liittynyt: 06.12.2017 22:16:17
Palkinnot: 1

Re: Eläimellinen vallankumous - 1. päivä päättyy 17.2.2018

ViestiKirjoittaja Vampire » 15.02.2018 12:19:38

Vampire: Huomasin että reaktioäänet pelin alussa on osa sun pelityyliä. Tässä ja viime pelissä poistit äänen aika nopeasti sen jälkeen kun äänen kohde "heräsi" ja kommentoi ääntä. Millainen käyttäytyminen saisi sinut pitämään äänesi?

Sille on hankala antaa mitään selkeätä määrettä, koska tilanteet vaihtelee ja kaikki riippuu kaikesta. Mutta jos tilnne/puheet/reaktiot saisi henkilöstä riippumatta hälytyskellot soimaan, niin silloin ääni lähtee siihen kohteeseen/pysyy äänensaajalla. Pelkkä äänen kommentointi ei yleensä saa ääntä poistumaan, se riippuu reaktiosta. Ääni yleensä lähtee, kun olen saanut haluamani. Tässä pelissä se oli Ropsuksen herääminen (puhepakon takia olisi todennäköisesti tapahtunut anyway, mutta tällä oli potentiaalia antaa enemmänkin tietoa) ja edellispelissä raynin perustelut. Mutta tokia reaktioita hakevalla äänellä on mahdollisuus muuttua epäilyääneksk, mutta tällä kertaa niin ei käynyt, koska ainakaan tällä hetkellä Ropsus ei ole herättänyt mun huomiota siinä mielessä. Tilannehn toki voi muuttua, mutta siihen asti näin.

Black Fox, Halima on sen verran kokenut pelaaja, että en menisi vetämään mitään johtopäätöksiä siitä, että tämä vetää huomiota itseensä. Tämä Halima, joka tässä pelissä on voi ollayhtä hyvin hyvis kuin pahiskin.

Geralla hyvä pointti Marzzuusta. Tuli nimittäin itekin pohdittua tuota, koska tuo kommentti kuulostaa vähän siltä, että mallaillaan itseä hyödyllisen hyviksen muottiin ja ehkä pedataan mahdollisuutta puolustautua epäilyjä kohtaan sanomalla, että halusi vain herätellä keskustelua. En tiedä onnistuiko toi kommentti muuta kuin herättämään mun uteliaisuuteni. Toisaalta tää on kyllä niin tyypillistä Marzzuulle, että eipä tuosta kauheesti pysty sanomaan sen kummemmin mitään.

Nyt menen vihdoin jonottamaan ruokaa...
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Eläimellinen vallankumous - 1. päivä päättyy 17.2.2018

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 15.02.2018 20:24:10

Geraldine kirjoitti:
Marzzuu kirjoitti:Samaa mietin kuin Gera, että ensi kertaa pelaan peliä, jossa hääräilee vain yksi pahis, joten saa nähdä miten mun käy. Vielä en mitään hirmuisen tähdellistä keksi, ja tämän viestin idea onkin tahallisesti lietsoa keskustelua.

Miten viesti jossa ei ole muuta kuin offtopic-tyylistä sisältöä lietsoo keskustelua?
Mulle tulee tästä sellainen tunne että Marzzuu yrittää antaa meille mielikuvan että hän on hyödyllinen pelaaja, vaikkei hänen viestien sisällössä ole oikeastaan mitään huippuhyödyllistä.

Tätä (?) onkin jo Geran jälkeen kyselty, ja koska kysymyksiin on tapana kommentoida jotain, niin "ot"tyylisellä kommentilla hain tietoisesti juuri sitä, että joku kysyisi miksi. Koska eka päivä on mulle aina se paha päivä, kun en oikein tykkää "vain räiskiä ääniä" x:lle ja voisin jopa ottaa äänestyspakon jos ekana päivänä olisi PAKKO äänestää (Anteeksi jos kiusasin Capsia).
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Eläimellinen vallankumous - 1. päivä päättyy 17.2.2018

ViestiKirjoittaja Black Fox » 15.02.2018 23:59:10

Vampire kirjoitti:Black Fox, Halima on sen verran kokenut pelaaja, että en menisi vetämään mitään johtopäätöksiä siitä, että tämä vetää huomiota itseensä. Tämä Halima, joka tässä pelissä on voi ollayhtä hyvin hyvis kuin pahiskin.

Nyt sekoitit mun ajatukset tällä kommentilla ja en uskalla enää ajatella tuota hyvismäisenä asiana. Taidan ottaa sun näkemyksen takia Haliman takaisin neutraaliksi ja lähteä liikkeelle hänen kanssaan alusta.

Marzzuu kirjoitti:
Geraldine kirjoitti:
Marzzuu kirjoitti:Samaa mietin kuin Gera, että ensi kertaa pelaan peliä, jossa hääräilee vain yksi pahis, joten saa nähdä miten mun käy. Vielä en mitään hirmuisen tähdellistä keksi, ja tämän viestin idea onkin tahallisesti lietsoa keskustelua.

Miten viesti jossa ei ole muuta kuin offtopic-tyylistä sisältöä lietsoo keskustelua?
Mulle tulee tästä sellainen tunne että Marzzuu yrittää antaa meille mielikuvan että hän on hyödyllinen pelaaja, vaikkei hänen viestien sisällössä ole oikeastaan mitään huippuhyödyllistä.

Tätä (?) onkin jo Geran jälkeen kyselty, ja koska kysymyksiin on tapana kommentoida jotain, niin "ot"tyylisellä kommentilla hain tietoisesti juuri sitä, että joku kysyisi miksi. Koska eka päivä on mulle aina se paha päivä, kun en oikein tykkää "vain räiskiä ääniä" x:lle ja voisin jopa ottaa äänestyspakon jos ekana päivänä olisi PAKKO äänestää (Anteeksi jos kiusasin Capsia).

En tiedä olenko hidas ymmärtämään vai mikä, mutta itselleni jäi pimentoon syy miksi halusit jonkun kysyvän miksi? Ja toinen kysymys miten se, että joku kysyy miksi, liittyy ekan päivän äänestykseen? Mitä sinulle Marzzuu selvisi tästä käydystä keskustelusta ja tuosta miksi-kysymyksestä?
Mikäli joku muu ymmärsi Marzzuun ajatuksen, niin voi myös vapaasti vääntää ne mulle rautalangasta, en meinaan itse onnistu millään näkemään yhteyttä asioiden välillä. Tai sitten menen nukkumaan ja yritän huomenna uudelleen paremmalla ymmärryksellä.
Avatar
Black Fox
Kyläläinen
 
Viestit: 229
Liittynyt: 06.12.2017 22:16:17
Palkinnot: 1

Re: Eläimellinen vallankumous - 1. päivä päättyy 17.2.2018

ViestiKirjoittaja Geraldine » 16.02.2018 10:35:14

Tuo Haliman “rohkea äänestäminen” on aika jännä. Black Foxin mielestä Halima on hyvismäinen, Vampiren mielestä ei voi päätellä suuntaan eikä toiseen.
Häiritseekö ketään muuta Halimassa se että hän teki ns. listauksen pelaajista yhden viestin perusteella. En oikein ymmärrä onko yhden viestin analysoinnissa mitään hyötyä, kun pelaajamateriaalia on aika vähän. Siinä mielessä siis Haliman viesti tuntuu vähän tekohyödylliseltä.

Black Fox: Käsittääkseni Marzzuu yrittää sanoa että hän postasi offtopic-tyylisen viestin toivomuksenaan että joku tarttuisi siihen. Tämä Marzzuun mielestä on tapa lietsoa keskustelua. (Korjaa toki jos ymmärsin väärin Marzzuu)

Mua tämä Marzzuun ei oikein vakuuta. Jokaisen on helppoa bluffata ja vastata kysymykseen ”miksi teit näin?” sanomalla ”tein näin tarkoituksella, saadakseni juuri sen reaktion joka sulta tuli”.

Marzzuu: Miksei ”äänien räiskiminen” ole mielestäsi hyvä tapa aloittaa peli?
Avatar
Geraldine
Kyläläinen
 
Viestit: 88
Liittynyt: 30.11.2017 07:52:55
Paikkakunta: Melbourne, Australia

Re: Eläimellinen vallankumous - 1. päivä päättyy 17.2.2018

ViestiKirjoittaja Ropsus » 16.02.2018 11:24:53

Geralta ihan hyvä huomio siitä, että Haliman viesti tuntuu tekohyödylliseltä, mutta itse en välttämättä näe asiaa ihan samalla tavalla. Ymmärrän kyllä Geran pointin ja onhan tuo ihan mahdollista, mutta toisaalta ekana päivänä on vähän vaikea ruveta epäilemään muiden kuin vibojen kannalta, koska materiaalia ei ole vielä paljon, niin vibojen listaaminen voi olla ihan toimivakin tapa saada keskustelua aikaiseksi.

Geralta tuli myös hyvä kysymys Marzzuulle, koska Black Foxin tavoin en oikein saanut kiinni Marzzuu ajatusketjusta. Marzzuu vähän vibattaa, mutta toisaalta hän itse sanoi, että eka päivä on paha, minkä ymmärrän, koska sama täällä, mutta hmm, mene sitten ja tiedä.

Vampiren vastaus kysymykseeni vähän kummastuttaa, mutta siitä en lähtisi vielä mitään johtopäätöksiä tekemään, parempi ehkä odotella tuota luvattua viestiä ja katsoa sitten mikä on tilanne.

Nyt pitäs vissiin mennä välillä opiskelemaanki…
Let's go poke it with a stick!
Avatar
Ropsus
Kyläläinen
 
Viestit: 91
Liittynyt: 15.11.2013 08:34:24
Paikkakunta: Joensuu

Re: Eläimellinen vallankumous - 1. päivä päättyy 17.2.2018

ViestiKirjoittaja Vampire » 16.02.2018 11:42:23

Vastauksena Ropsuksen kysymykseen (kuten lupasin): "Hmmmm...." oli reaktio Haliman viestiin. Omasta mielestäni sen kytkös Halimaan oli aika selkeä, koska se tuli varsin nopeasti Haliman viestin jälkeen, joka oli aika pitkälti ainoa tapahtuma topicissa, joka olisi voinut toimia kimmokkeena kyseiselle viestille. Lähdin sen kanssa liikenteeseen suht isolla riskillä, mutta nähtäväksi jää, kannattiko se. Tässä alla kuitenkin viesti, joka mun piti kirjoittaa sen mietiskelevän kommentin sijaan (eli kyllä, tuo "Hmmm..." oli reaktionhakua omalta osaltani, koska tulkitsin Haliman viestin pitkälti mahdolliseksi reaktionhauksi, joten halusin kääntää sen mahdolliseksi keinoksi hakea itse reaktioita sen sijaan, että olisin vain jäänyt odottamaan, että mitä muut sanovat asiaan);

Sorry, Halima, mun silmiin toi sun viestisi ei näytä kovin hyvismäiseltä :'D Okei, nyt on eka päivä ja pitää saada keskustelua heräämään, mutta vaikka en sanois sua ton perusteella pahismaiseksi, niin se saa vaistomaisesti sen jonkun "what the heck!"-ajatuksen heräämään :D koska mä en vain näe tuossa listailussa järkeä tämän tähän mennessä kertyneen aineiston perusteella, koska sitä ei kerta kaikkiaan ole. Joo, aktivisuus on hyvästä ja sitä rataa, mutta mun silmissä tuon vuoro on myöhemmässä vaiheessa peliä, kun alkaa olla materiaaliakin. Okei, tiedostan, että toi todennäköisesti on ollut myös ihan reaktionhakua, mutta siinä tapauksessa mä ihan mielelläni annan sulle sen reaktion. Koska jostainhan tämä peli on potkaistava käyntiin. Mikä innokkuudessa on hyvismäistä? Mikä saa Black Foxin sijoittumaan alemmas listalla, vaikka tämä on käynyt jo puhumassa, mutta Ropsus ei?

Halima kirjoitti:Black Foxin viestissä oli jotain mikä vibatti mulle pahista. Yritin katsella viestiä uudestaan läpi, mutta en osaa paikallistaa mikä se on. Kuitenkin pieni pahisviba.

Okei, tämäkään ei kyllä kerro oikeastaan yhtään mitään. Muuta kuin että lähdet hätäisesti liikkeelle :D Koska Black Fox ei ole tähän mennessä tehnyt muuta kuin sanonut, että kiva päästä pelaamaan, että pelissä on myös vieraita naamoja, että eka ääni on jo pelissä ja että on porukoilla, mutta kotiutuu pian. Mikä piru tässä muka voi edes aiheuttaa yhtään mitään pahismaista vibaa? :D Tuo on ihan tavallinen heräämisviesti mun mielestä, ei mitään kummallista.

En tiedä, en pidä sua tällä hetkellä oikein hyviksenä tai pahiksena. Vielä. Oot kuitenkin onnistunut herättämään mun huomioni, mikä ei välttämättä ole aina hyvä asia. En pidä tällaista huomion vetämistä itseensä edes reaktionhakumielessä kovin fiksuna toimintana pahikselle, koska pahikselle huomio on aina pahasta, mutta koska pahiksen toiminta riippuu aina siitä, kuka pahista pelaa, niin en menis täysin sulkemaan sitä vaihtoehtoa pois, että tää olis jotain muutakin kuin hyviksen reaktionhakua. Toisaalta tuollainen yhden viestin perusteella listaaminen ei saa sua öähtökohtaisesti näyttämään kovin hyvältä, koska valitettavasti se mun silmiini näyttää lähinnä näennäisaktiivisuudelta.

Joo, en ihan päässyt haluamaani tällä yrityksellä Hmmm-viestini kanssa..
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Eläimellinen vallankumous - 1. päivä päättyy 17.2.2018

ViestiKirjoittaja Geraldine » 16.02.2018 14:42:08

Jaaha, en ollut vissiin ainoa jota Haliman viesti häiritsi.

Vampire: mulle ei oikein auennut mikset heti postannut tuota viestiäsi sen ”hmm”-kommentin sijaan? Millaista reaktiota yritit hakea?
Avatar
Geraldine
Kyläläinen
 
Viestit: 88
Liittynyt: 30.11.2017 07:52:55
Paikkakunta: Melbourne, Australia

Re: Eläimellinen vallankumous - 1. päivä päättyy 17.2.2018

ViestiKirjoittaja Violet » 16.02.2018 17:22:33

Kaikki on maalattu punaisella!

Äänestystilanne:

Black Fox 1 (Halima)

Putomassa Black Fox

Puhepakot: Jokainen hoiti ajallaan.

Päivä päättyy huomenna klo 23.30!
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Eläimellinen vallankumous - 1. päivä päättyy 17.2.2018

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 16.02.2018 21:09:03

Geraldine kirjoitti:
*Poistettu tekstiä*
Käsittääkseni Marzzuu yrittää sanoa että hän postasi offtopic-tyylisen viestin toivomuksenaan että joku tarttuisi siihen. Tämä Marzzuun mielestä on tapa lietsoa keskustelua. (Korjaa toki jos ymmärsin väärin Marzzuu)

*Tekstiä poistettu*

Marzzuu: Miksei ”äänien räiskiminen” ole mielestäsi hyvä tapa aloittaa peli?

Juurikin mainitsemaasi ajoin takaa, en vain onnistunut esittämään asiaani ymmärrettävästi.
Kysymykseen, "äänien räiskiminen" ei minusta ole se paras tapa aloittaa peli (välttämättä), koska jos fiktiivisessä tilanteessa vaikka minä annan vaan äänen puhumattomalle pelaaja xlle puun takaa, ja mmut innostuvat esimerkistä äänestämään Puhumatonta, on olemassa riski, että pudotetaan hyvis, joka on esim. unohtanut pelin olemassaolon. Tottakai riski pätisi myös pahiksiin, mutta mielestäni hyviksille olisi pahempi juttu menettää omanpuolelainen, jonka olisi kenties saanut heräämään ystävällisellä kysymyksellä, että huhuu, oletko huomannut pelin alun.
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Eläimellinen vallankumous - 1. päivä päättyy 17.2.2018

ViestiKirjoittaja Black Fox » 16.02.2018 22:37:48

Geraldine kirjoitti:Black Fox: Käsittääkseni Marzzuu yrittää sanoa että hän postasi offtopic-tyylisen viestin toivomuksenaan että joku tarttuisi siihen. Tämä Marzzuun mielestä on tapa lietsoa keskustelua. (Korjaa toki jos ymmärsin väärin Marzzuu)

Jäin kiinni Marzzuun vastauksessa tuohon koska-sanaan ja luulin sen ekan päivän äänestämisen vaikeuden liittyvän tuohon offtopic asiaan. Nyt kun uudelleen lukee niin ne taitavat olla kaksi ihan erillistä asiaa, vaikka olisi ehkä kannattanut lauseet erottaa toisistaan hämmennyksen välttämiseksi. Toivoisin edelleen kuitenkin Marzzuulta vastausta yhteen kysymykseen, jonka aikaisemmassa viestissäni kysyin. Eli, toivoit miksi-reaktiota kysymykseesi, nyt kun sellaisen sait, mitä selvisi? Bonuskysymys: mitä taas olisi selvinnyt, jos sitä miksi-kysymystä ei olisi tullut?

Täällä on kanssa yksi ensimmäisen päivän äänestyksen vihaaja. Eikä tää peli kyllä tee sitä yhtään helpommaksi, kun tuntuu, että materiaalia on todella paljon vähemmän kuin aiemmassa pelissä. Onneksi on vielä yksi päivä aikaa saada lisää informaatiota, jonka aikana toivottavasti hiljaisemmatkin ihmiset aktivoituisivat.
Avatar
Black Fox
Kyläläinen
 
Viestit: 229
Liittynyt: 06.12.2017 22:16:17
Palkinnot: 1

Seuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 56 vierailijaa

cron