Ilta zombidiskossa päivä 5 päättyy 5.2. klo 22

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Ilta zombidiskossa päivä 2 päättyy 21.1. klo 21k

ViestiKirjoittaja Violet » 21.01.2018 14:18:52

justy kirjoitti:
Violet kirjoitti:justy: miinan suhteen en siis vaikuta siltä, että olen napannut pahiksen?


Eikun Geraldinen.

Tää meidän kommunikaatio ei nyt oikein tunnu toimivan. Mutta siis näin tulkitsin toimintasi:

-Kirjoitat postin, joka vaikuttaa siltä, että olet mielestäsi saanut Geraldinen kiinni. Sen sijaan että äänestäisit Geraldinea, näet kuitenkin tämän vain tukena Miina/Geraldine-teoriallesi.

-Kysyt, että jos perustelusi olivat mielestäni vakuuttavat, miksi en äänestä Geraldinea vaan sinua.

- Kerron, että en niinkään ollut vakuuttunut perusteluista, vaan siitä että perustelusi vaikuttivat vakuuttavan SINUT Geraldinen pahismaisuudesta, minkä vuoksi minusta oli outoa ettet kuitenkaan äänestänyt epäilyksestä mukaisesti.

-Kerrot, että esitit varmempaa kuin olut saadaksesi reaktion.

-Sanon, että tuo on viestisi perusteella hyvinkin mahdollista.

En ole mielestäni sanonut mitään muuta suhteestasi miinaa kuin sen, että viestisi vaikutti siltä että sinun olisi pitänyt sen perusteella äänestää Geraldinea miinan sijaan. Olet selittänyt sen, enkä ainakaan nyt keksi sulle mitään lisäkysymyksiä tuon asian suhteen. Voi olla että selityksesi on aito, tai sitten se on jälkikäteen luotu.

//Geraldine taas väliin. Vastailen noihin epäilyksiisi kun olen koneella.

//Violet, se on hyvä pointti, kyllä. En ajatellut sitä alunperin syyksesi, etkä sinäkään sitä ensimmäiseksi selitykseksi tarjonnut vaan sanoit ensin ettet ollut varma. Vasta kun esitin viestistäsi perustelut joiden vuoksi vaikutit varmalta, sanoit että kyse oli reaktionhausta.


Okei, kiitos kun selvensit tätä. Jos olisin ollut Gerasta varma, olisin äänestänyt häntä. En ollut hänestä yhtä varma kuin miinasta, joten jätin äänen miinalle. Epäillyt Geraa kohtaan oli esitetty varmemmin, kuin mitä ne todellisuudessa olivat, sillä jos epäilyä olisi pehmentänyt liikaa, sillä ei olisi ollut riittävää reaktionhakuvaikutusta.

Pelasin joulukuun pelissä, mutta peleissä on se ero, että viimeksi miina oli tiimissä rayn ja Haliman kanssa, ja heillä oli ainakin jonkintasoinen suunnitelma koko ajan pelissä. Tässä pelissä pahiksilla ei ole ollut varaa suunnitella yhtä paljoa, ja toisen päivän aikana heitä vastaan nousi kolme varmistettua hyvistä, mikä muuttaa heidän peliään merkittävästi. Ja jos miinan pahiskaveri on Geraldine (poissaolot ja aikaero) tai Marzzuu (epäaktiivisuus), niin saa hän aika vähän tukea peliin. Lauchuokaan ei ole ollut oikein pelikunnossa nyt :/

Voi olla, että miina on hyvis, joka on vain mennyt todella pahasti solmuun, mutta hänen näkökulmansa tuntuu niin rajatulta, että sitä on vaikea uskoa. Jos miina on hyvis, niin jäljelle jää justy, Geraldine ja Lauchuo, joista Lauchuo ja justy eivät sovellu pariksi yhtä hyvin kuin Gera ja Laucho tai Gera ja justy. Marzzuu on myös mahdollinen kaveri ihan kelle tahansa, mutta mulla ei ole aihetta epäillä häntä.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Ilta zombidiskossa päivä 2 päättyy 21.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 21.01.2018 14:41:07

Multa olitiinkin jo ainakin kysytty äänestänkö Violetia vaiko miinaa jos olisi tällä sekunnilla pakko äänestää, niin todennäköisesti ääneni kuitenkin menisi Violetille, perusteena se äänestyshomma mistä puhuin aiemmin ja vaikken alkuun pitänyt sitä riittävänä syynä äänestykselle.
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Ilta zombidiskossa päivä 2 päättyy 21.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Geraldine » 21.01.2018 16:06:26

Marzzuu kirjoitti:Multa olitiinkin jo ainakin kysytty äänestänkö Violetia vaiko miinaa jos olisi tällä sekunnilla pakko äänestää, niin todennäköisesti ääneni kuitenkin menisi Violetille, perusteena se äänestyshomma mistä puhuin aiemmin ja vaikken alkuun pitänyt sitä riittävänä syynä äänestykselle.

Tässä pelissä on jo 10 sivun verran materiaalia, ja sun vahvin epäily on Violetia kohtaan, perusteena se että hän herättelyäänesti sua..?
Mitä mieltä olet Marzzuu kaikista muista pelaajista?

Missä on muuten meidän varmat hyvikset? Olisi hyvä saada heidän pohdintojaan viimeisimmistä tapahtumista.
Avatar
Geraldine
Kyläläinen
 
Viestit: 88
Liittynyt: 30.11.2017 07:52:55
Paikkakunta: Melbourne, Australia

Re: Ilta zombidiskossa päivä 2 päättyy 21.1. klo 21k

ViestiKirjoittaja Geraldine » 21.01.2018 16:14:33

Violet kirjoitti:Marzzuu on myös mahdollinen kaveri ihan kelle tahansa, mutta mulla ei ole aihetta epäillä häntä.

Miksei ole aihetta epäillä? Alussa olit aika vahvasti Marzzuuta herättelemässä, hän ei näköjään ole vieläkään kunnolla herännyt kun häneltä ei löyty yhtään kunnollista epäilyä tai mielipidettä. Miksi siis Marzzuu on mielestäsi enemmän hyvismäinen kuin Lauchuo, justy ja minä?
Avatar
Geraldine
Kyläläinen
 
Viestit: 88
Liittynyt: 30.11.2017 07:52:55
Paikkakunta: Melbourne, Australia

Re: Ilta zombidiskossa päivä 2 päättyy 21.1. klo 21

ViestiKirjoittaja miina » 21.01.2018 16:57:31

Violet, kyllä Mie pystyn näkemään siinä myös hyvismotivaatiota. Mielestäni kirjotinkin että en ymmärrä miks tekisit niin pahiksena.
Paljonhan äänet on?
Miten muuten menee että jos tänään lynkataan hyvis niin huomenna lylo?
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Ilta zombidiskossa päivä 2 päättyy 21.1. klo 21

ViestiKirjoittaja justy » 21.01.2018 18:22:17

Geraldine kirjoitti:Selasin läpi kaikki justyn viestit järjestyksessä ja jotenkin justyn sanomiset tuntuu ristiriitaisilta moneen kertaan. Esimerkiksi:

- Justy pitää miinaa hyvismäisenä alussa. Myöhemmin kommentoi raynin epäilyjä miinaa kohtaan neutraalisti ja mitäänsanomattomasti, tyylillä “no joo onhan se miina epäilyttävä mutta toisaalta ei”. Samassa viestissä justy äänestää miinaa, sitten poistaa äänensä äänestääkseen Lauchuota. Sitten äänestää TAAS miinaa sen takia että tämä piti Violetin “yölynkkaus”-lipsautusta pahismaisena. Kun Vampire (jonka pahis-justy tietäisi hyvikseksi) myös pitää Violetin lipsautusta pahismaisena, justy ikään kuin perääntyy vähän muttei poista ääntään miinalta. Aika jännä siis vaihtaa ääntä Lauchuolta miinalle, koska Lauchuota vastaan justylla oli äänestysperusteita, mutta miina sai äänen pelkästään sen takia että äänesti Violetia. Violet on justyn listassa pahismainen, joten tämä on ristiriitaista. Miksi justya häiritsee se että miina äänestää Violetia, jos justy itsekin pitää Violetia pahismaisena? Uskoisin että hyvispelaajan epäilyt olisivat enemmän systemaattisia.


No ymmärrän että tuntuvat ristiriitaisilta, kun keksit näemmä mulle tekoja, joita en ole tehnyt. Tässä on viesti, jossa äänestin Lauchuota. En kyllä äänestänyt samassa viestissä miinaa. En ollut äänestänyt miinaa tuossa vaiheessa muutenkaan, vaan ennen Lauchuota äänestin raynpelikoneita katsoakseni lähtisikö joku tuollaiseen täysin infoköyhään lynkkaukseen mukaan. Sitten näin Lauchuon ehdottaneen jo sellaista, joten vaihdoin äänen häneen.

Äänestin miinaa, koska raynin pointit hänen pelistään olivat fiksuja, ja miinan reaktioääni Violetia vastaan toi mulle mieleen muistoja pahis-miinan pelistä. Se vaikutti juuri sellaiselta hyökkäilevältä tyyliltä, jota muistan miinan harrastaneen.

En nyt sano, että ääneni 1. päivänä oli Paras Mahdollinen Ikinä - olin aika kiireinen koko päivän. Mutta muistan pitäneeni miinan reaktiota pahismaisena häntä äänestäessäni, enkä sen vähän perusteella mitä ehdin viestejä selailla läpi nähnyt parempaa keissiä Violetia, Halimaa tai raynia vastaan, jotka olivat muita ääniä keränneitä.

Jos päivän lopussa olisi ollut valinta Lauchuon tai miinan välillä, en tiedä olisinko muuttanut mieltäni näiden kahden välillä.

Geraldine kirjoitti:- justy epäilee raynia siitä että tämä tarttui Halimaan eikä Violetiin tai Vampireen, vaikka kaikki 3 epäilivät justya samasta syystä. Justy sitten virittää raynille äänellään “ansan” mutta peruu sen seuraavassa viestissään. En ymmärtänyt mistä tässä ansassa oli kyse. Seuraavassa viestissään justy pitääkin raynia hyviksenä ja sanoo että raynilla on hyviä pointteja sille miksi Violet ja Lauchuo eivät ole hyviksiä. Justy aiemmin epäili Lauchuota ja jonkin verran Violetia, jonka takia pahis-justyn olisi nyt kätevää pitää raynia hyvismäisenä koska hän on justyn kanssa samaa mieltä. Mua tässä häiritsee se että justy piti raynia aiemmin pahiksena, joten miksi hän yhtäkkiä tuntui luottavan raynin mielipiteeseen Violetista ja Lauchuosta, jos kerran epäilee raynia pahikseksi? Ristiriitaista.
- Sitten vielä se että justy ei kannattanut raynin infolynkkausta. Mun mielestä tämä voisi helposti tulla pahis-justyn suusta, koska pahis haluaisi pudottaa raynin pelistä (sen takia epäili raynia viesteissään), muttei kuitenkaan halua pudottaa 1. päivänä koska silloin kuolleistaherättäjä toisi raynin takaisin peliin.


En ymmärrä miten voit tulkita viestini tällä tavalla, mutta koska mulla oli jo vaikeaa tulla ymmärretyksi Violetin kanssa, niin ehkä kysymys on sitten vaan kirjoitustaidoistani.

1) En epäillyt raynia 1. päivänä. Kysyin, miksi hän tarttui Halimaan muttei Violetiin tai Vampireen, koska yritin ymmärtää miksi rayn epäili näistä kolmesta Halimaa. Halusin siis kuulla hänen ajatuksiaan pelistä. Toki tämä olisi voinut johtaa pahis-readiin raynista, jos vastaus olisi vaikuttanut oudolta, mutta epäilys ei motivoinut kysymystäni.

2) En virittänyt ansaa raynille. Enemmän mielessäni oli esim. Violet, joka oli aiemmin heittänyt esiin ajatuksen raynin infotaposta. Halusin nähdä, keräisikö tällainen vaihtoehto ääniä, koska mielestäni se olisi pahiksille helppo tapa esittää aktiivista ilman että tarvitsiis feikata pahis-readeja.

Siitä olen samaa mieltä, että pahis-justy voisi hyvinkin vastustaa raynin infolynkkausta mainitsemastasi syystä. Tähän samaan liittyy se, että mielestäni miinan äänestäminen oli paras paikka pahikselle, koska jos noista kolmesta joku jäisi herättämättä, se olisi varmasti miina (Jos sillä on jotain väliä, mielestäni myös miinan herättäminen olisi ollut hyvä veto Vampirelle, koska silloin meillä olisi yksi varma hyvis joka tapauksesa enemmän. Mutta jos pahikset haluaisivat minimoida kuolleistaherättämisen mahdollisuuden, miina olisi hyvä veto). Mä epäilenkin Violetia pahikseksi, ja tämä äänestysanalyysi on osa sitä epäilyä. Miksi sinä muuten epäilet minua tästä, mutta et Violetia, joka ei myöskään lopulta halunnut äänestää raynia ekana päivänä? Tai miinaa?

Geraldine kirjoitti:Lauchuo ja justy näyttää mun silmään molemmat pahismaisilta, mutten usko että he olisivat pahiksia yhdessä. Tämä siksi koska justy oli jo 1. päivänä esittänyt epäilyksiä Lauchuota kohtaan, mikä ei olisi pelin alkuvaiheessa mitenkään hyödyllistä. Jompikumpi todennäköisesti on pahis. Marzzuu sopisi molempien pahiskaveriksi, Violet sopisi justylle ja miina Lauchuolle. Pitääpä katsoa miinaa ja Violetia vähän tarkemmin tässä.


Miina/Lauchuo parin ymmärrän. Mielestäni Lauchuon pahismaisuus on ymmärrettävää, jos miina on pahis jota Lauchuo yrittää suojella.

Violet/justy on kyllä aika erikoinen. Eli pahis-Violet olisi keksinyt validin syyn epäillä sua yksityisviestien vuoksi, ja sitten pahis-justy olisi tullut ampumaan Violetin ajatuksia alas ja epäilemään Violetia niiden perusteella?


Geraldine kirjoitti:Violet taitaa olla nyt putoamassa. Mulla oli koosteviestissäni monta syytä epäillä häntä, mutta sitten tuo Kylän paikallaolijoiden katselu vaikuttaa niin hyviksen toiminnalta. Jos Violet lynkataan ja on pahis, tästä voi mielestäni päätellä että miina on todennäköisesti hyvis, koska miina ja Violet ovat olleet niin kovasti toistensa kimpussa pelin alusta asti. Lisäksi, jos miina on hyvis, alkaisin epäillä aika kovasti Lauchuota ylläolevien pointtien takia.


Meinasitko jotenkin yrittää vaikuttaa siihen kuka tänään lynkataan, vai katseletko vain sivusta? Et ole muistaakseni äänestänyt tänään.

Violet kirjoitti:Okei, kiitos kun selvensit tätä. Jos olisin ollut Gerasta varma, olisin äänestänyt häntä. En ollut hänestä yhtä varma kuin miinasta, joten jätin äänen miinalle. Epäillyt Geraa kohtaan oli esitetty varmemmin, kuin mitä ne todellisuudessa olivat, sillä jos epäilyä olisi pehmentänyt liikaa, sillä ei olisi ollut riittävää reaktionhakuvaikutusta.


Sori jos pilasin reaktiohakusi. Olisi ehkä pitänyt tajuta mitä ajat takaa, mutta kun olin päässyt pitkän lukemisen ja kirjoittamisen jälkeen tuohon viestiisi, mulla oli valmiiksi jos sen verran epäilyksiä sinua kohtaan, että en miettinyt tarpeeksi muita vaihtoehtoja.

Olen kyllä edelleen sitä mieltä, että jos olet hyvis mulla on kovia vaikeuksia lukea sun kirjoitustyyliäsi. En tiedä johtuuko siitä, ettei me olla taidettu kovin usein pelata samassa pelissä niin että molemmat ovat olleet a) pelaajia b) hyviksiä.

Violet kirjoitti:Pelasin joulukuun pelissä, mutta peleissä on se ero, että viimeksi miina oli tiimissä rayn ja Haliman kanssa, ja heillä oli ainakin jonkintasoinen suunnitelma koko ajan pelissä. Tässä pelissä pahiksilla ei ole ollut varaa suunnitella yhtä paljoa, ja toisen päivän aikana heitä vastaan nousi kolme varmistettua hyvistä, mikä muuttaa heidän peliään merkittävästi. Ja jos miinan pahiskaveri on Geraldine (poissaolot ja aikaero) tai Marzzuu (epäaktiivisuus), niin saa hän aika vähän tukea peliin. Lauchuokaan ei ole ollut oikein pelikunnossa nyt :/


Toivoisin todella, että Halima tai rayn ehtisi tänne kertomaan miten paljon miina sai tukea joulukuun pelissä. Bussin allehan hän päätyi aika nopeasti raynin toimesta, mutta se ei tietty tarkoita ettei häntä olisi coachattu chatissa pelin aikana.


Geraldine kirjoitti:Missä on muuten meidän varmat hyvikset? Olisi hyvä saada heidän pohdintojaan viimeisimmistä tapahtumista.


miina kirjoitti:Violet, kyllä Mie pystyn näkemään siinä myös hyvismotivaatiota. Mielestäni kirjotinkin että en ymmärrä miks tekisit niin pahiksena.
Paljonhan äänet on?
Miten muuten menee että jos tänään lynkataan hyvis niin huomenna lylo?


Ei nyt sentään vielä. Meitä on nyt 9 jäljellä, joten jos tänään menee pieleen, huomenna ollaan 5-2 tilanteessa. Eli huomennakin on periaatteessa varaa harhalynkata.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Ilta zombidiskossa päivä 2 päättyy 21.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Jita » 21.01.2018 20:00:32

Myöhäistä äänenlaskua, pj pahoittelee kiirettä ja mahdollisia laskuvirheitä. Mut saa lynkata jos virheitä on :P

4 Violet (raynpelikoneet, miina, Lauchuo, justy)
1 Lauchuo (Halima)
1 miina (Violet)

Putoamassa Violet enemmistöllä.

Kaikki ovat suorittaneet äänestyspakkonsa.

Päivä päättyy tunnin kuluttua.
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Ilta zombidiskossa päivä 2 päättyy 21.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Halima » 21.01.2018 20:01:16

Sori, en oo ehtinyt kauhean tarkasti perehtyä loppupäivän viesteihin, mutta luin kuitenkin enimmäkseen läpi. Nyt mulla alkaa olla sellainen olo, että sekä miina että Violet on hyviksiä. Geraldine on sen sijaan alkanut epäilyttämään enemmän, ja pyörittelen tällä hetkellä sellaista mahdollista pahisparia kuin Geraldine ja Lauchuo.

Katsotaan, mulla on tässä tunti vielä aikaa päivän päättymiseen. Mieluummin kuitenkin lynkkaisin Geraldinen tai Lauchuon kuin miinan tai Violetin. Miinasta ja Violetista mieluummin lynkkaan edelleen Violetin, koska en näe miinaa pahiksena tässä pelissä. Ja ei meillä nyt joulukuun pelissä kovin kummoisia suunnitelmia ollut ennen sitä sekopäivää, kun rayn julkisti olevansa pahis. Eli en koe että miina ois kauheasti saanut meiltä silloin apua, ja se että miina nyt pelaa eri lailla tarkoittaa ainakin mun mielestä sitä että on paljon todennäköisempää että miina on hyvis.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Ilta zombidiskossa päivä 2 päättyy 21.1. klo 21

ViestiKirjoittaja miina » 21.01.2018 20:02:16

Siis häh! Onko pahiksia vaan kaks?! Mie kyllä mielestäni luin uuden setupin mutta mutta..
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Ilta zombidiskossa päivä 2 päättyy 21.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 21.01.2018 20:09:07

Nyt on kyllä vähän vaikea uskoa, että miina tässä vaiheessa peliä huomasi pahiksia olevan vain kaksi, mutta on myös hankala uskoa, että hän pahiksena yrittäisi kikkailla, kun ei ole putoamassa.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Ilta zombidiskossa päivä 2 päättyy 21.1. klo 21

ViestiKirjoittaja miina » 21.01.2018 20:09:55

No tämähän muutti tilanteen. Jos Halima on satavarma siitä että violet ei voi olla pahis, oon valmis kuuntelemaan hyviä ideoita. Jotenkin en oo saanu lauchuosta oikein mitään mielikuvaa, geraldine myös jääny epäselväks. Voiko ne olla merkkejä pahisroolista?
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Ilta zombidiskossa päivä 2 päättyy 21.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Halima » 21.01.2018 20:14:58

En mä Violetista oo satavarma, aikaisemmin kuitenkin epäilin häntä ja tämän päivän viestit oon lukenut aika pikaisesti. Mutta kyllä mä oon nyt saanut Violetista hyvismäisemmän kuvan.

Nimenomaan tuo ettei oo oikein jäänyt muistikuvaa on hyvä pahismerkki mun mielestä. Lauchuoon tää sopii vielä paremmin kuin Geraldineen, koska Gera on kuitenkin poissaololta tultuaan osallistunut ihan aktiivisesti. Lauchuon viestit ei oo kyllä paljon silmiin pompanneet eikä niistä paljoa muista. Ainakin toistaiseksi olen hyvin tyytyväinen ääneeni Lauchuolla.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Ilta zombidiskossa päivä 2 päättyy 21.1. klo 21

ViestiKirjoittaja miina » 21.01.2018 20:17:41

Mie oon siis koko ajan kuvitellu että joukosta Lauchuo, violet, geraldine ja marzzuu pitäis kaivaa kolme pahista. (Koska justy on hyvis..) Nyt pitää kattoa että mille aletaan. Oon niin ajatellu että violetin on oltava pahis kolmella pahiksella..
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Ilta zombidiskossa päivä 2 päättyy 21.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 21.01.2018 20:27:54

--miina
++Geraldine


Mä en usko, että miinaa äänestetään mun kanssa, joten Geraldine on listallani seuraava. miinan viimeisimmät viestit antaa myös aihetta pohtimiseen, sillä tuo olisi niin iso bluffi pahismiinalta, että on hankala uskoa hänen sellaiseen ryhtyvän.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Ilta zombidiskossa päivä 2 päättyy 21.1. klo 21

ViestiKirjoittaja justy » 21.01.2018 20:33:44

Okei, alkaa olla päivän päätöksen aika omalta kohdalta. Jos olen ymmärtänyt lukemani oikein, seuraavat pelaajat ovat tällä hetkellä todennäköisimmät lynkattavat: Lauchuo, miina ja Violet. En usko että kukaan muu nousee enää tunnin sisällä varteenotettavaksi vaihtoehdoksi, eikä minulla kyllä ole mielessäkään ketään jonka haluaisin keskusteluun nostaa.

Tällä hetkellä en halua lynkata Lauchuota. Hänen epäilyttävyytensä on mielestäni peräisin nimenomaan skenaariosta, jossa miinakin olisi pahis. Se ettei Lauchuo ole enää vastaillut epäilyihini, tai oikeastaan mihinkään, päivän jälkimmäisellä puolikkaalla, on kyllä itsessäänkin epäilyttävää, mutta voi hyvin olla kiireestä johtuvaa.

(LISÄYS: Lauchuo alkaa kyllä näyttää itsessäänkin aika huonolta, unohdin miten heppoinen hänen Violet-äänensä tänään oli. Yhdessä heppoisen Halima-äänen kanssa alan olla sitä mieltä, että Lauchuo voi hyvin olla pahis miinasta riippumatta.)

Miinan lynkkaisin aina mielummin kuin Lauchuon. Miinassa epäilyttää tällä hetkellä lähinnä ne ekan päivän epäloogisuudet raynin suhteen, hänen outo halunsa puhua tavisroolistaan, vaikka myös myönsi että siitä puhuminen voisi auttaa pahiksia. Tänään hän on ollut todella passiivinen, lähinnä puolustanut itseään ja epäillyt niitä jotka ovat häntä epäilleet.

MUTTA: miina on myös pelannut tosi eri tavalla kuin joulukuun pelissä. Halimalla oli hyvä kokoelma aiemmassa pelissään: ne tappakaa minut nyt, olen niin yksin, eivät tuntuneet samalta pahismiinalta. Samoin ne "miina menee solmuun logiikan" -kanssa hetket vaikuttivat enemmän miinalta SM-pelistä.

MUTTA 2: Miinan hetket ekana päivänä, etenkin se kun äänesti Violetia tämän "slipin" vuoksi, oli kyllä niin pahis-miinaa. Eli voisiko miina taas pyörittää kylää esittämällä sekavaa logiikkaa kun sai painetta niskaansa? Ja sitten kun näyttää siltä, että paine häntä kohtaan siirtyykin ehkä Violetin päälle, miina on pelannut aika varovaisesti.

Sitten Violet

Täältä löytyvät Violetin viestit tästä pelistä. Luempa vielä nuo läpi.

Okei, Violetin pelin alku oli paljon aktiivisempi kuin muistin (varmaan siksi en muistanut, kun olin itse niin epäaktiivinen). Violet alkaa epäillä miinaa samasta syystä kuin minäkin - miinan äänen jälkeen. Violet sekä puhuu mekaniikasta, että jahtaa pahiksia.

Rayn epäili Violetia tämän kommentissa, jossa Violet epäilee raynia kun tämä ensin tarjoutuu lynkattavaksi ja sitten lähtee Haliman perään. Violetin reaktio tähän on aika rento "taidan mennä nukkumaan". Olisiko pahis-Violet ruvennut puolustelemaan ajatustaan enemmän?

Violet yrittää saada Haliman äänestämään tavalla, joka ei salli miinaa pelastamaan itsensä äänestämällä raynia. Eli äänestämään miinaa? Tämä sinänsä tukisi teoriaani, että pahis-Violet pyrkisi tiputtamaan miinan Haliman tai raynin sijaan. Samaan tavoitteeseen voisi pyrkiä "jos lynkataan Halima, saatetaan vahingossa lynkata erikoinen".

Mutta toki tiedän että hyviskin voi äänestää miinaa 1. päivänä...

No, eka päivä näyttää paremmalta kuin muistin. Olisi ehkä pitänyt lukea tämä uudestaan jo aiemmin.

Toisen päivän Violet aloittaa äänestämällä Marzzuuta, jonka hiljaisuus turhauttaa. Ja samalla Violet sanoo, että ei halua tuhlata päivää ennustajan odotteluun (implikoiden että herättelyääni edistää peliä?). Tässä ehkä jonkinlainen ristiriita - eikö miinan grillaaminen olisi edistänyt peliä enemmän kuin herättelyääni.

Äänestysanalyysissään Violet jättää äänestämättä jättäneet käsittelemättä. Sanoisin että linkki Geraldineen tai Marzzuun, mutta koska Violet nosti Geraldinen viestinkirjoittelut esiin, sanoisin että mahdollinen linkki Violetin ja Marzzuun välillä. Periaatteessa myös aktivointiääni Marzzuulle tilanteessa, jossa ennustajan toimista ei ole vielä selkoa voisi olla pahispariin viittaava - jos Violet pelkää tulleensa ennustetuksi, tuo voisi olla hyvä etäännys kun siihen ei tarvitse antaa mitään readia mukaan.


No, loppupäivän osalta Violetin viestit muistankin jo suht hyvin. Mutta tulipahan tuossa huomattua, että myös Lauchuon perustelut Violetin epäilyyn ja äänestämisen ova todella heikot.

--Violet
++Lauchuo

//Halima, miina

Miina, mitä ihmettä? Mitähän tuosta sun "kolme pahista" -jutusta pitäisi ajatella...

//Violetkin vaihtaa ääntään...
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Ilta zombidiskossa päivä 2 päättyy 21.1. klo 21

ViestiKirjoittaja justy » 21.01.2018 20:36:13

Nyt tuo miina kyllä vibattaa pahasti. Tuo "onko huomenna LYLO" oli aika sopiva pohjustus tämän väärinymmärryksen esiintuomiseen. Muistan että miina on korostanut kokemattomuuttaan pahiksena, voisiko tämä olla nyt joku uusi leveli kun on saanut tänään jo town-crediä epäloogisuuksistaan?

Geraldinelta kuulisin itse mielelläni vastauksia ennen kuin äänestäisin. Hänellä oli kyllä outoja epäloogisuuksiaan epäilyissään mua kohtaan.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Ilta zombidiskossa päivä 2 päättyy 21.1. klo 21

ViestiKirjoittaja justy » 21.01.2018 20:40:23

Tää on nyt tilanne, kai:

3 Violet (raynpelikoneet, miina, Lauchuo)
2 Lauchuo (Halima, justy)
1 Geraldine (Violet)
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Ilta zombidiskossa päivä 2 päättyy 21.1. klo 21

ViestiKirjoittaja justy » 21.01.2018 20:42:11

Marzzuu on sanonut että Violetista ja miinasta äänestäisi Violetia. Liekö tulee äänestämään. Geraldine on sanonut epäilevänsä minua ja Lauchuota, eli äänestäisi varmaan Lauchuota. Liekö tulee äänestämään.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Ilta zombidiskossa päivä 2 päättyy 21.1. klo 21

ViestiKirjoittaja miina » 21.01.2018 20:42:31

Äh, luin nopsaan lauchuon viestit ja ei niissä oikein oo sellasta miks se ei vois olla pahis. Ensiks pitää mua hyviksenä, melkeinpä samantien kuitenkin muuttaa mieltään.. ei kovin vahvoja epäilyksiä muutenkaan.

--Violet
++Lauchuo
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Ilta zombidiskossa päivä 2 päättyy 21.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 21.01.2018 20:45:24

Mä en itse ole satavarma Lauchuosta, mutta tämä johtuu varmaankin siitä, että miina ja Geraldine ovat keskittäneet huomioni. Hänen epäilyperusteet minua kohtaan olivat kyllä aika heikot, se on totta. Päivän alkupuolella hän ja Geraldine olivat kyllä hyvin tasoissa epäilyjeni suhteen, mutta sitten se yksityisviestijuttu muutti kuviota.

// miina vaihtoi ääntään.

--Geraldine
++Lauchuo


Tosin lynkkaisin kyllä edelleen mieluummin Geraldinen.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Ilta zombidiskossa päivä 2 päättyy 21.1. klo 21

ViestiKirjoittaja justy » 21.01.2018 20:46:57

No nyt alkaa ainakin mun miina/Lauchuo romuttua.

Kävin nyt vielä tuon "kolme pahista" jutun hämmentämänä katsomassa miinan ekaa pahispeliä, Leppäkerttuja. Tässä viestit: search.php?st=0&sk=t&sd=d&sr=posts&t=485&author=miina&ch=-1

Alussa on just semmoista en osaa, en ymmärrä, miten nää roolit toimii. Mutta onhan tuo tyyli muuten ihan erilaista kuin tässä pelissä. Mutta voisiko kuitenkin olla kyse miinan pahisstrategiasta esittää hönömpää kuin on?
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Ilta zombidiskossa päivä 2 päättyy 21.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 21.01.2018 20:48:15

Eikun hetkinen, miinan äänenvaihto tarkoitti jo itsessään, etten ole putoamassa. Katsoin tilanteen väärin.

Oikeastaan tää miinan ajatus siitä, että pelissä on pakko olla kolme pahista selittää mielestäni sitä, miten hän suhtautui mainintaani Geran viesteistä, sillä hänen laskujensa mukaan minun oli käytännössä pakko olla pahis. Tää aikaisempi miinan peli ainakin siltä osin tukee sitä, että hän olisi aidosti erehtynyt.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Ilta zombidiskossa päivä 2 päättyy 21.1. klo 21

ViestiKirjoittaja justy » 21.01.2018 20:49:00

Mä en kyllä tykkää siitäkään, että Geraldine ja Marzzuu ovat molemmat taas äänestämättä. Marzzuusta tän ehkä oletan, mutta Geraldinen vikasta viestistä ei kyllä jäänyt sellainen kuva että hänellä olisi ollut vaikeuksia löytää pelaajaa, joka epäilyttää.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Ilta zombidiskossa päivä 2 päättyy 21.1. klo 21

ViestiKirjoittaja justy » 21.01.2018 20:49:48

Violet kirjoitti:Eikun hetkinen, miinan äänenvaihto tarkoitti jo itsessään, etten ole putoamassa. Katsoin tilanteen väärin.

Oikeastaan tää miinan ajatus siitä, että pelissä on pakko olla kolme pahista selittää mielestäni sitä, miten hän suhtautui mainintaani Geran viesteistä, sillä hänen laskujensa mukaan minun oli käytännössä pakko olla pahis. Tää aikaisempi miinan peli ainakin siltä osin tukee sitä, että hän olisi aidosti erehtynyt.


Selitätkö? En nyt ehdi mennä lukemaan miinan viestejä löytääkseni tän.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Ilta zombidiskossa päivä 2 päättyy 21.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 21.01.2018 20:51:27

justy: Mun mielestä osa miinan sekoiluista ja omituisista kannoista aukeaa eri tavalla, jos ajattelee pelissä olevan kolme pahista. Ja tuo olisi sen verran iso valhe miinalle, että olisi vaikea uskoa hänen taktikoivan pahiksenakaan.

Ja selitys tolle: Miina alkoi miettimään, miksi pahiksena olisin paljastanut Geraldinen yksityisviestikeskustelujen olemassaolon, mikä minusta tuntui aika oudolta. Hän myös ehdotti, että olisimme pahiksia yhdessä. Tämä selittyy paremmin, jos hän uskoi pelissä olevan kolme pahista jäljellä, koska kahdella pahiksella miina löytäisi kyllä parempiakin vaihtoehtoja.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Ilta zombidiskossa päivä 2 päättyy 21.1. klo 21

ViestiKirjoittaja justy » 21.01.2018 20:53:20

No ei se nyt ainakaan miina/Lauchuo ole. Miina olisi voinut pitää äänensä Violetissa ihan turvallisesti, enkä usko että jos miina on pahiksena näin solmussa kuin tässä pelissä on, hän uskaltaisi tehdä tällaista.

Eli kenen kanssa Lauchuo olisi pari? Tuskin Violetin? Geraldinen tai Marzzuu?

Kumminkin vielä pidän Lauchuota epäilyttävämpänä kuin näitä kahta, joten mielummin Lauchuo kuin Geraldine. Ja mielummin Lauchuo nyt kuin Violet. Tai miina, täytyy vielä lukea tuota miinaa.

//Violet, okei. Täytyy lukea miinan viestit tuosta näkökulmasta.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Ilta zombidiskossa päivä 2 päättyy 21.1. klo 21

ViestiKirjoittaja justy » 21.01.2018 20:54:41

Eli nyt ollaan:

1 Violet (raynpelikoneet)
4 Lauchuo (Halima, justy, miina, Violet)

?
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Ilta zombidiskossa päivä 2 päättyy 21.1. klo 21

ViestiKirjoittaja miina » 21.01.2018 20:55:21

Violet, osasit selittää sen paremmin ku Mie ite ikinä olisin osannu. Uskon että pahikset vois siis olla Lauchuo ja geraldine, onko violet sulla ajatusta että Lauchuo ei oliskaan pahis vaan kaveri olis marzzuu?

//justy
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Ilta zombidiskossa päivä 2 päättyy 21.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 21.01.2018 20:56:09

Lauchuo + Geraldine on ihan mahdollinen pahiskombo, tosin Marzzuu sopii vielä kumman tahansa pariksi. miina periaatteessa sopii pariksi, jos tämä olisi äärimmäisen ovela ja valehteleva miina, jollaista kylässä ei ole vielä nähty.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Ilta zombidiskossa päivä 2 päättyy 21.1. klo 21

ViestiKirjoittaja miina » 21.01.2018 20:57:51

En oo ovela, vaan hirveessä univajeesta päivästä toiseen.
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 61 vierailijaa

cron