Ilta zombidiskossa päivä 5 päättyy 5.2. klo 22

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Ilta zombidiskossa päivä 2 päättyy 21.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 19.01.2018 23:37:34

Vaikka viesti tuleekin aika myöhään, mä toivon, että sisältö on riittävän selkeä, jotta pahimmilta väärinymmärryksiltä vältyttäisiin tällä kertaa.

raynpelikoneet kirjoitti:Violet ja justy, pidittekö Halimaa hyvismäisenä ensimmäisen päivän lopussa?

Halimassa epäilytti lähinnä hänen linkittäytymisensä miinaan, joten sitä kautta epäilin häntä kyllä. Etenkin lopussa, kun hän antoi miinalle mahdollisuuden pelastautua sinun kustannuksella epäilin pahispariutta, tosin myöhemmin kun miina päätti pelastautua Haliman kustannuksella, aloin tilannetta epäilemään. Äänten suhteen Halima kuitenkin joutui lynkattavaksi vasta Lauchuon äänen jälkeen, joten tulkintani tuolloin oli, että pahispari Halima&miina huomasivat pelanneensa huonon alun, ja päättivät uhrata miinan, joka äänestämällä Halimaa pyrkii etäännyttämään tätä. Eli miinan kanssa pahis, mutta muuten ei oikein. Jossain vaiheessa Halima kyllä mietitytti myös muista kuin miinaan liittyvissä syissä, esim. hänen takertuessaan termeihin "tavis" ja "hyvis" alkupelin rooliclaimien suhteen, mutta lopulta kun hän yhtyi mielipiteeseeni siitä, että asia on hiusten halkomista, ja että asian voi selittää eroilla persoonallisuuksissa, millä hän varmaankin viittasi enemmän ehkä erilaisiin lähestymistapoihin/näkökulmiin pelistä, niin pystyin tämän selityksen hyväksymään.

Marzzuu kirjoitti:Ok, unohtakaa tuo minun rayn-epäilys jos hän kerran on varma hyvis. Violetin reaktio äänestää mua nopeahkosti ehkä vähän yllätti, tätä jo kerettiinki miettiä mutta koska tykkään näytellä robottia, kysynkin nyt motiivia nopealle äänen annolle?
Koska siis ite olisin miettinyt, että annanpa tuolle aikaa herätä ennen äänestystä josko tulisi mitään viestiä.

Marzzuu, viestiesi välillä oli jotakuinkin viisi vuorokautta. Kuinka paljon aikaa oikein tarvitset? Kuinka pitkään voit kohtuudella odottaa meidän odottavan?

rayn kirjoitti:Kuitenkin ensimmäisen yön jälkeen Violet on sitä mieltä, että on ihan terveellistä (erityisesti miinalta) epäillä minua (miinallahan ei mitään oikeita syitä edes ole). Miksi? Violet on sitä mieltä että miina on pahis, miksi hän antaa miinan epäillä minua ilman syitä? Miksi hän äänestää Jekua, josta nyt ei saa painostamallakaan mitään irti? Miksei hän äänestää miinaa joka loogisesti ajatellen pitäisi olla kaikista epäilyttävin? Jos nyt kuitenkin jokin on oikeasti muuttunut, ja minun epäilemiseni on tervettä, miksei hän äänestä minua? Huomioitavaa tässä kohdassa on se seikka, että ennustajalla on tietoa jota muilla ei ole. On hyvinkin mahdollista ettei Violet uskalla sanoa juuta eikä jaata minun ja miinan suhteen, koska haluaa odottaa mitä ennustaja sanoo. Hyviksenähän tuollainen ei kiinnosta, vaan pitäisi alkaa paukuttamaan. tätä violet ei tee vaan valitsee ns. turvallisen kohteen äänelleen.


Musta tuntuu, että alan taistelemaan tuulimyllyä vastaan, mutta yritänpähä kuitenkin:

- Epäilemisesi tuossa vaiheessa oli ihan tervettä - olit tarjoutunut tiputettavaksi ensimmäisenä päivänä (uskon edelleen, että kykenisit aloittamaan tällä pahisjuonen), et ollut kuollut yöllä ja yöllä oli kuollut erikoishahmo, ja viime pelin perusteella tiedämme, että olet hyvä löytämään niitä. Tästä huolimatta mikään näistä tekijöistä ei suoraan sano, että olet pahis. Jos sinua ei oltaisi ennustettu, olisin analysoinut viestisi muita tarkempaan ihan vain yllä mainituista syistä johtuen.

- Mun on aika paha vastata, sillä termi "antaa" viittaisi siihen, että miina tarvitsisi tyyliin jonkun suostumuksen epäilemiseesi. Tai että minun tulisi suojella sinua miinan epäilyiltä. miina on heitellyt ääntään pelissä erittäin kevein perustein henkilöltä toiselle, eikä tämä uusi heitto juurikaan poikkea siitä, mistä olin miinaa muistaakseni jo aikaisemmin kritisoinut.

- Tarkoitus oli laittaa ääni Marzzuulle siksi aikaa, kunnes ennustaja saapuu ja valaisee tilannetta. Pidin todennäköisimpänä sitä, että ennustaja saapuisi, mutta en halunnut jättää sitä ainoaksi kortiksi, jonka varaan pelata. Lähinnä ajattelin tilannetta, jossa Marzzuu olisi ollut ennustaja.

- Kyllä, epäilemisesi oli tervettä, kuten aikaisemmassa kohdassa mainitsin. Tästä huolimatta, olisit ihan hyvin voinut ehdottaa tiputtamistasi hyviksenä, eikä se ole siten osoitus pahisjuonesta. Pahikset saattoivat itse spotata Vampiren erikoishahmoksi, ja siksi tappaa hänet, jolloin myös itse selviät sen seurauksena hengissä. Mikään seikka viesteissäsi ei kuitenkaan huokunut pahismaisuutta sillä tavalla, että sinut voisi sanoa pahikseksi.

Mä alan väkertämään sitä mun omaa listaa nyt, kun sain kysymyksiin vastattua. Ellei niitä ole jossakin lisää.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Ilta zombidiskossa päivä 2 päättyy 21.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 20.01.2018 00:09:01

Rayn viestistä jäi näköjään yläosa käsittelemättä.

raynpelikoneet kirjoitti:Toisekseen, vaikka minua ei oltaisikaan tutkittu, minut olisi lynkattu hyvin suurella todennäköisyydellä toisena päivänä riippumatta siitä mitä sanon koska näytti siltä että Halima -- joka on varmistettu hyvis, on laiska. Ja koska ihmiset ajattelevat idioottimaisesti että "jos erikoinen kuolee niin rayn on mafia" -- tai mafiana käyttävät tuota hyödykseen. Eli se on ihan sama tuossakin tilanteessa mitä teen tai sanon niin mielestäni parasta olisi tehdä mitä itse koen järkeväksi (eli miten voin paljastaa jonkun joukkueen) riippumatta siitä mitä muut siitä ajattelevat.

Tuo ylläoleva on erityisesti Violetin kannalta mielenkiintoista, koska yllättäen Violet ei pysty mitenkään ymmärtämään miksi minä feikkaisin olevani ennustaja sanomalla että MIINA on pahis. Edes sen jälkeen kun minut varmistetaan hyvikseksi, ei soita kelloja päässä, ja pyydetään selvittämään jotain?!?!? Ihan oikeasti, Violet täysin hyvin tietää että miina on hyvin suurella todennäköisyydellä täysin kykenemätön reagoimaan tuohon millään tavalla hyvismäisesti jos on oikeasti pahis. Mutta ei kun pitää selvittää miksi tein mitä tein.... felarof vinkkinä seuraavaan kertaan; jos sinulla on hyvisennustus pelaajasta joka feikkaa mafiacheckin, niin odota nyt edes sen aikaa että tuo toinen osapuoli reagoi jotain. ;) Nyt tuo meni ihan hukkaan ja mitä voitettiin? Ei yhtään mitään, kun mahdollisuus olisi ollut. Ei tietty tartte mitään kahta päivää odottaa muttakun miina nyt muutenkin on ollut suht aktiivinen niin olisit nyt edes jonkun aikaa voinut odottaa...


Ensinnäkin, vaikka erikoinen kuoli yöllä, ei se ole minulle syy äänestää sinua, vaan pikemminkin tarkastella postauksia entistä kriitisemmin. Kirjoitin, että epäilemisesi on tervettä, ja pysyn tällä kannalla, mutta vielä oikeampaa olisi ollut todeta, että on syytä tarkastella viestisi entistä huolellisemmin.

Toiseen pointtin vastasin jo. Ennustajaclaimisi ei pelkästään miinan reaktion kannalta olisi ollut mielestäni järkevä, joten uskoin, että sinulla oli syy tarkastella myös esim. jonkun muun pelaajan reagoimista. Nyt kun kuitenkin mainitsit nuo taustaoletuksesi, niin niiden valossa tekosi vaikuttaa sinäänsä järkevältä, tosin riskinotto sen suhteen, että ennustaja ei olisi sinua ennustanut, esim. jos olisi olettanut sinun kuolevan yöllä, olisi sotkenut kuviota rajusti, ja johtanut siihen, että kuolet varmasti. Ja saanut pelin pyörimään claimisi ympärillä.

Tiivistetysti: En uskonut, että havaitsemani ansa miinaa kohtaan oli ainut perusteesi claimiin, huomioiden sen risk/reward taso näkökulmastani, mutta nyt kun olet 1) varma hyvis ja 2) taustaoletuksesi eloonjäämisestäsi olivat, mitä olivat, kykenen tämän nyt paremmin ymmärtämään. Pyytämäni selitys ei missään vaiheessa kohdistunut rooliisi, vaan enemmänkin tavoitteiseesi, joita uskoin olevan muitakin miinan ansan lisäksi.

Pikaisen rankingin jälkeen sijoittaisin ei-varmat hyvikset tähän järjestykseen hyvismäisimmästä pahismaisimpaan.

1. justy
2. Marzzuu
3. ja 4. Geraldine ja Lauchuo
5.miina

justy on pelannut tänä päivänä todella hyvin, ja mun on hankala uskoa, että hän olisi tuolla tavalla paneutunut pahistennappaamiseen, jos hän pahiksena vain esittäisi.

Marzzuu on toisena, sillä Marzzuu pahiksena ei kirjoittaisi tänään, että rayn epäilyttää häntä, sillä hän on kuitenkin pahischatin jäsen. Sen perusteella mitä tiedän, niin vaikkei Marzzuu ole peleissä ollut aktiivinen viestiketjussa, on hän aina osallistunut sisäiseen keskusteluun, ainakin vapaamuurarien tullessa kyseeseen. Enkä usko, että hän bluffaisikaan tuota kommenttiaan raysta.

Geraldine tuntuu iskeytyvän hyvin irrallisesti tai valikoivasti häntä miellyttäviin kohtiin pelissä, eikä käsittele kokonaisuuksia suurina kappaleina. Annettakoon hänellä armoa poissaolon vuoksi, mutta tästä huolimatta readin saaminen on haastavaa. Lauchuo epäilyttää hyvinkin pitkälti justyn pointtien vuoksi. Mä olen ihan liian väsynyt päättämään kumpi näistä ansaitsee minkäkin sijan, joten saavat jakaa numeron tähän hätään.

miina on alimpana, syitä tähän on tullut itseltäni, justyltä ja raylta. Ainut asia, mikä oikeastaan puhuu miinan puolesta on, että hänellä ei oikein ole pahiskaverikandidaatteja pian jäljellä.

--Marzzuu
++miina
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Ilta zombidiskossa yö 1 päättyy 17.1. klo 21

ViestiKirjoittaja justy » 20.01.2018 10:54:05

Geraldine kirjoitti:Netittömyyteni aikana yritin väsätä jonkinmoista listaa pelaajista sen perusteella mitä topicista muistin (ja kännykän netillä nopeasti vilkuilin), lisään tähän vielä 1. päivän lopussa ja 2. päivän alussa tapahtuneet asiat ja postaan sen tänne. Nyt siis on 9 pelaajaa, joista 3 varmaa hyvistä, 2 pahista ja 4 tavista. Pahikset löytyy joukosta Marzzuu, justy, Lauchuo, miina ja Violet.


Mitäs tälle listalle kuuluu? Olisi kiva lukea ajatuksiasi pelaajista. :)

Geraldine kirjoitti:Marzzuusta näin nopeasti loppuun: en ymmärrä miksi Violet äänestit häntä. Eikö olisi parempi vaihtoehto se että Marzzuu mahdollisesti putoaa antiaktiivisuuteen (ja äänestyspakkoon jos tässä pelissä sellainen on ???) ja hänet korvataan aktiivisemmalla pelaajalla joka panostaa peliin enemmän, kuin että Marzzuu: 1. vastaa ääneesi ja vaipuu taas hiljaisuuteen jolloin hänestä ei ole paljoa hyötyä, 2. Marzzuu lynkataan päivällä ja 2/3 todennäköisyydellä on hyvis.


Tässä vaikuttaisi olevan taustalla hyvismäiset ajatusmallit. Ymmärrän siis edelleen Violetin turhautumisen, mutta jos ei ole ollut vastaavissa tilanteissa useissa peleissä aiemmin, näin kuvittelisin hyviksen Violetin ehdotukseen suhtautuvan (toki aika helposti feikattavissa pahiksellekin).

Halima kirjoitti:miina
miina kirjoitti:Justy: en ole pahis. Tällä kertaa olen tavallinen kyläläinen eikä tarvii stressata pahistiimin puolesta. Enkä omaa myöskään mitään erikoiskykyjä ettei huoleta vaikka kuollakin yöllä.

Tämä viesti on taviksen suusta todella ajattelematon. Miksi antaa pahiksille tuollainen tieto, että miinaa ei kannata tappaa yöllä koska hän ei ole erikoinen? Eli joko miinalla oli tässä joku taka-ajatus että pahikset nimenomaan tällaisen viestin perusteella ajattelisivat miinan erikoiseksi ja tappaisivat yöllä, tai sitten miina on todennäköisemmin pahis.
miina kirjoitti:Miusta on muuten outoa ajatella että se että sanon olevani tavis olis jotenki erikoista. Miusta kaikki saa sen vaikka sanoa, osa puhuu totta ja osa ei. On kuitenkin varmaan todennäkösempää että erikoinen/pahis ei sitä sanois (raystä en mene vannomaan) ihan vaan koska miks mennä väkisin valehtelemaan jos ei oo pakko.. ite myöskin pahiksena pyrin pysymään mahollisimman paljon totuudessa ku muuten sekoilen vaiheitteni kanssa jossakin välissä kuitenkin.

Siis nimenomaan jos miina on sitä mieltä, että on todennäköisempää että erikoinen/pahis ei tuota sanoisi niin hmm... Miksi miina olisi sanonut tuon taviksena?


Tässä on nyt ehkä vähän se vaara, että kun epäilee pelaajaa, näkee kaikki tämän teot epäilyttävinä, mutta siitä huolimatta tän lukeminen toi mieleeni ajatuksen, että ehkä syy miinan "olen tavis" -kommentille oli juuri se, että hän keskittyi miettimään miten voisi vastata kysymykseen vaikuttamatta siltä, että vastaaminen siihen on vaikeaa. Sitten hän ei enää osaakaan ajatella, että hyvis-miinalla voisi olla syitä miksi tämä ei vastaisikaan niin avoimesti tuohon kysymykseen.

Halima kirjoitti:
miina kirjoitti:Ja miun ongelma on se että oon taas yksin miettimässä näitä asioita ja en tiiä toisten rooleja. Hirveen hankala ajatella asioita ja kommentteja siltä kannalta että ne voi olla mitä vaan.. lisäks Mie pelaan taas puhelimella!

Toisaalta sitten mulla on vaikeuksia nähdä pahis-miina sanomassa tuota ylläolevaa. En näe että pahismiinalle tulisi mieleen valehdella että "oon taas yksin miettimässä näitä asioita". Jollei sitten miina ole pahiskamu Jeku/Marzzuun kanssa, jolloin varmasti olisikin olo että on yksin miettimässä asioita... hmm.
Miina tarttui aika paljon Violetin tekemisiin ja sanomisiin ekana päivänä, en usko että miina ja Violet ovat molemmat pahiksia. Lisäksi miinan haluttomuus äänestää rayta eilen illalla viittaisi miinan hyvikseyteen.
miina kirjoitti:Mie oon kyllä niin pihallla tästä pelistä! Voitteko tiputtaa miut :D

Ei voi olla pahismiina. Vai voiko? En mä tiedä.


Kieltämättä tämä vähän epäilyttää itseäkin, varsinkin kun muistan miten solmuun saimme raynin kanssa miinan SM-pelissä. Kävinpä itse asiassa lukaisemassa läpi pahis-miinan viestit joulukuun pelistä, ja siellä miina pelasi aika eri tavalla. Kolme selitystä tulee mieleen:

1) Miina on tässä pelissä hyvis.
2) Miina on tässä pelissä pahis, mutta esim. kiireen vuoksi pelaa epävarmemmin
3) Miina on tässä pelissä pahis, jolla ei ole kahta kokenutta pelaajaa pahiskavereinaan (joulukuussa oli Halima ja rayn).

Jos miina on pahis, tää vie kyllä pohjaa Lauchuo on miinan pahispari-epäilyiltäni, koska laskisin Lauchuon tarpeeksi kokeneeksi pariksi miinalle. Pitäisi varmaan tarkastaa, oliko Lauchuo jotenkin kiireinen ekana päivänä. Mutta joka tapauksessa, Marzzuu ja Geraldine sopisivat näin ajateltuina paremmin miinan pareiksi. Jos siis miina on pahis.

Violet kirjoitti:
Lauchuo kirjoitti:Miten sä voit sanoa, että haluat listaukset kaikilta ei-varmistetuilta hyviksiltä? Ja että se pakottaa pahikset arvioimaan toisiaan? Miten hyvisten tekemät listaukset pakottavat pahikset arvioimaan toisiaan? (tietysti tässä kohtaa varmasti myös pahikset tekisivät myös nuo listaukset, mutta siitä huolimatta tässä on pyydetty niitä vain hyviksiltä ja sanottu, että se pakottaa pahikset arvioimaan toisiaan)

Ja yllättäen tuo on myös "aina hyvä hyvisten kannalta", eikä "meidän kannalta" tai "meidän yrittäessä löytää pahiksia" tai "hyvisten etsiessä pahiksia"... En nyt osaa selittää tätä tarkemmin, mutta tuo sanamuoto tuo minulle mieleen sen, että tätä on nyt mietitty ihan muuten kuin oman puolen kannalta.

En tiedä, minusta Violetilla ei ole aiemmin ollut tällaisia lipsahduksia, kun hän on ollut hyvis, joista näin selkeästi paistaa, että tätä on nyt mietitty ihan muuten kuin hyviksen silmin. ++Violet


Listaukset kaikilta ei-varmistetuilta hyviksiltän = kaikilta muilta paitsi varmistetuilta hyviksiltä, eli raylta, Halimalta ja felarofilta, tosin mieluusti ottaisin listat myös heiltä. En siis tarkoittanut, että listat varmistamattomilta hyviksiltä, vaan muilta pelaajilta kuin edellä mainitsemiltani kolmelta. Mä en kyllä yhtään syytä sua tähän tarttumisesta, sillä luettuani pointtisi mietin, että mitä ihmettä olin tullut kirjoittaneeksi, kunnes luin oman viestini uudelleen. Mun ei pitäisi pelata tätä peliä näin myöhään illasta, mutta se alkaa olemaan ainut mahdollisuus.

Mitä tulee sanamuotoon, niin tuossa yksittäisessä kohdassa tuntui luontevammalta kirjoittaa "hyvisten kannalta" kuin "meidän kannalta". Ainakin luulen näin, sillä en jäänyt pohtimaan yksitäistä sanamuotoa. Varmaankin johtuu kyseisen lauseen rakenteesta, jossa on vahva hyvisten ja pahisten vastakkainasettelu, jossa ainakin itse ajattelen aina enemmän "hyvikset vs. pahikset" tyylisesti kuin "me vs. pahikset". Jos olisin lauseessa pitänyt hyviksiä aktiivisina toimijoina, niin silloin varmaankin olisi ollut luontevampaa kirjoittaa "Meidän kannattaa kaikkien tehdä listat, sillä se vaikeuttaa pahisten peliä". Mä toivon, että tää selventää tätä, mutta oon sen verran väsynyt jo, että pelkään tän vaan sekottavan entisestään.


Lauchuo, mitä mieltä olet tästä Violetin vastauksesta?


raynpelikoneet kirjoitti:miina jatkaa samaa rataa. Edelleenkään ei ole yhtäkään epäilyä joka perustuisi mihinkään oikeisiin asioihin. Menkää nyt oikeasti ja lukekaa ne miinan viestit minua ja Violetia kohtaan:
"rayn on pahis koska en osaa lukea sitä"
"kuitenkin annan hänelle hyvisfibaa tuosta ja tästä, mutta ehklä onkin kuitenkin pahis mutta kuitenkin äänestän sen kanssa (vaikka en halua pelastaa itseäni)"
"no nyt se erikoinen sitten kuoli eli rayn on pahis"
"Violet on pahis koska slippi"
"ei se ollutkaan slippi, mutta ääneni onkin vahingossa oikeassa paikassa" (jos violet on pahis niin tuo todennäköisesti on slippi jolloin ääni ei voi mitenkään olla vahingossa oikeassa paikassa)
"no mutta nyt kun rayn ei ollutkaan pahis niin oli se sittenkin slippi" (miina nyt on jo sanonut ettei edes itse usko tuon olevan slippi mutta palaa silti tuohon samaan takaisin)


Mutta eikös miina ollut just tällainen SM-pelissä? Vai muistanko nyt ihan väärin? Kun kävin lukemassa miinan viestit tuossa joulukuun pelissä, mua alkoi hämätä että pahis-miina ei näyttänyt siellä menevän ollenkaan tällaiseen solmuun. Vai johtuiko se siitä että häntä siellä pyöritteli lähinnä hänen pahiskaverinsa (eli sinä). En tiedä.

@Halima, olisi kiva kuulla sinunkin kommenttejasi tähän, kun pelasit kuitenkin miinan pahiskaverina joulukuun pelissä.


rayn kirjoitti:Violet ei halunnut lynkata minua ekana päivänä, kuten käy viesteistä ilmi. Halima lynkattiin, mutta se ei kerro mitään minun joukkueestani, sillä Violet poiti minun epäilyjäni Halimaa kohtaan kohtuullisina (ellei hän sitten halua tulla väittämään että väärässä oleminen ekana päivänä on jotenkin pahismaista). Violet halusi lynkata miinan. Miina on kaikista pahismaisin henkilö. Kuitenkin ensimmäisen yön jälkeen Violet on sitä mieltä, että on ihan terveellistä (erityisesti miinalta) epäillä minua (miinallahan ei mitään oikeita syitä edes ole). Miksi? Violet on sitä mieltä että miina on pahis, miksi hän antaa miinan epäillä minua ilman syitä? Miksi hän äänestää Jekua, josta nyt ei saa painostamallakaan mitään irti? Miksei hän äänestää miinaa joka loogisesti ajatellen pitäisi olla kaikista epäilyttävin? Jos nyt kuitenkin jokin on oikeasti muuttunut, ja minun epäilemiseni on tervettä, miksei hän äänestä minua? Huomioitavaa tässä kohdassa on se seikka, että ennustajalla on tietoa jota muilla ei ole. On hyvinkin mahdollista ettei Violet uskalla sanoa juuta eikä jaata minun ja miinan suhteen, koska haluaa odottaa mitä ennustaja sanoo. Hyviksenähän tuollainen ei kiinnosta, vaan pitäisi alkaa paukuttamaan. tätä violet ei tee vaan valitsee ns. turvallisen kohteen äänelleen.


Tässä hyvää pohdintaa. Olen jo sanonut, että ymmärrän miksi Violet tuntee halua Jekun lynkkaamiseen, ja olen myös sitä mieltä että Violetin yksittäiset kommentit (esim. yölynkkaus eilen ja ei-varmistetut hyvikset tänään) eivät mielestäni ole sellaisia kielellisiä lipsauksia joista hänet kannattaisi lynkata. Mutta olen samaa mieltä siitä, että on outoa miksi hyvis-Violet lähtisi toiseen päivään promoamalla Jeku-lynkkausta. Se on samalla tavalla laiskaa kuin miten Violet 1. päivänä totesi, että voisi lynkata raynin varmuuden vuoksi, vaikka preferoisikin sitä että lynkataan pahismaisin (tms.).

Mun täytyy lukea Violet uudestaan ajatuksella.

(Ärh, onnistuin kadottaamaan johonkin vastaukseni Lauchuon postiin. Lähetän nyt tämän ennen kuin kadotan mitään muuta, ja vastaan sitten vielä nopeasti Lauchuolle...
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Ilta zombidiskossa päivä 2 päättyy 21.1. klo 21

ViestiKirjoittaja justy » 20.01.2018 11:03:22

Lauchuo kirjoitti:No, sitten tuli tämä viesti miinalta, joka tosiaankin huusi sitä punaista ja jota en oikein voinut ohittaa. Heti, kun jonkun mielestä miina oli jossain kohtaa hyvismäinen, miina poisti äänensä ja sanoi että tuo on hyvä pointti. Aivan kuin miinalla itselläänkin olisi ollut vaikeuksia keksiä, mikä hänen pelissään olisi hyvismäistä ja miksi häntä tulisi pitää hyviksenä.


Okei, eli äänenpoisto ei ollut ainoa epäilyttävä juttu, vaan lisäksi epäilytti se miten miina suhtautui Violetin pointtiin. Ok.

Lauchuo kirjoitti:Tuon lisäksi, että ääni poistuu, miina ei anna sitä tässä vaiheessa kenellekään muulle, vaikka on itse tippumisuhan alla. Ja miina ei mukamas "tiennyt" ketä äänestäisi. No, vaihtoehtoja luonnollisesti ei ollut kovin montaa, ja koska miina toki haluaisi pelastaa itsensä. Ja kohta äänestää Halimaa ilman syitä (no, koska "ei halua informaatiolynkata raynia"). Kun sitten kyseenalaistan tätä ja selitän, miksi miinan pitäisi äänestää raynia Haliman sijaan, miinalta tuli minusta ihan ok:sti mietitty vastaus (joka tosin ei vastannut kaikkeen, mutta siihen hetkeen riitti minulle), joka kuulosti siltä, että saattoi olla tottakin, eikä vain hätäpäissään mietitty keksintö. Tämä sai sitten minut miettimään, että ehkä olen kuitenkin väärässä miinan suhteen ja miina onkin se hyvis, joksi ajattelin häntä ensin.


Kaksi asiaa, mitkä tässä vaivaavat:
1) Miksi pahis-miina olisi jättänyt äänestämättä jotakuta muuta todennäköisemmin kuin hyvis-miina?
2) Miksi pahis-miina ei olisi voinut yhtä hyvin äänestää Halimaa kuin hyvis-miina? Varsinkin kun miinan perustelut äänelle olivat että hän uskoo Haliman olevan todennäköisempi lynkkaus kuin raynin (perustelu, joka on lynkkausvaarassa olevalle pelaajalle ok tämän puolesta riippumatta).

Lauchuo kirjoitti:Tässä kohtaa pitää ottaa huomioon, että ajan tosiaan työkseni taksia enkä pysty kontrolloimaan sitä milloin tai mihin saan keikan, joten olin koko ajan vähän varpaillaan, että ehdinkö vielä vaihtaa ääntäni jos tarvitsee. Päivän loppuun oli enää puolisen tuntia (vai oliko vähän enemmän? jotain sellaista kuitenkin, alle tunti), ja minusta vaikutti oudolta, ettei miina vaihtanut ääntään kuitenkin raylle, eikä kukaan tullut pelastamaan miinaa (tässä vaiheessahan se olisi ollut vielä ihan mahdollista, jollei toinen pahis ollut joko felarof tai Halima - Haliman ja miinan yhteinen pahikseus tuntui kaukaa haetulta, vaikka kumpikin saattoi olla erikseen, felarof oli vähän villi kortti tässä suhteessa, en osannut arvata hänen olevan erikoinen). Tässä kohtaa vaihdoin siis ääneni siksi, että aloin epäröidä olisiko miina kuitenkin ihan vain tavallinen hyvis, ja tuntui myös todennäköiseltä, että Halima olisi voinut olla myös pahis. Lisäksi rayn oli minusta pitkälti koko pelipäivän vaikuttanut hyvikseltä ja menin osittain sen perässä, että hän halusi lynkata mielummin Haliman.


No, mun näkökulmasta sinä voisit olla hyvinkin se pelaaja, joka tuli pelastamaan miinaa (aiottuaan ensin heittää tämän bussin alle). Mutta sun näkökulmasta tuo havainto pelastusyrityksen puutteesta on validi.

Tuota en oikein ymmärrä, että miksi halimasta tuli silmissäsi pahismainen? Aloitit kuitenkin viestisi, jossa äänestit miinaa kysymällä että miksi Halimaa pidetään epäilyttävänä. Sitten ilman että kukaan vastasi tähän, puolisen tuntia myöhemmin ilmoitit olevasi valmis äänestämään Halimaakin. Tämä on outoa koska: a) miina-tilanteesi ei ollut selvinnyt siinä ajassa lainkaan ja b) kukaan ei ollut tosiaan esittänyt mitään perusteluja halima-epäilyilleen.

Lauchuo kirjoitti:No, eilinen lopputulos ei nyt ainakaan hälventänyt miina-epäilyjäni, eikä tämän päivänkään pelaaminen häneltä ole vakuuttanut. Olen periaatteessa täysin valmis äänestämään miinaa tänään, mutta tässä vaiheessa päivää on minusta turha kasata kaikkia ääniä miinalle koska 1) jos miina on pahis, toisen pahiksen on tosi helppo lähteä mukaan äänestämään häntä ja kerätä näin hyvisluottoa, sekä pysytellä itse ns. "piilossa" jos ketään muuta kuin miinaa ei painosteta äänillä, ja 2) jos miina on hyvis, niin sama juttu kuin äsken, mutta kummankin pahiksen on helppo pysytellä pois parrasvaloista.


Eikös ne miina-epäilysi eilen hälvenneet, kun äänestit Halimaa miinan sijaan? En nyt ymmärrä tuota ekaa virkettäsi.

Toisesta virkkeestä tulee taas fiilis miinan pahiskaverista, joka yrittää välttää kaverinsa putoamista, mutta pohjustaa samalla bussaamista. Vähän tosin mietityttää, että eikö pahis-Lauchuo jo tässä vaiheessa jättäisi pahis-miinan sinne bussin alle suosiolla? Tosin jos miina/Lauchuo ovat pahiksemme, ovat he sen verran pulassa ettei ehkä vaan ole varaa antaa miinan tulla lynkatuksi taistelutta.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Ilta zombidiskossa päivä 2 päättyy 21.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Halima » 20.01.2018 11:42:23

justy kirjoitti:@Halima, ollaan ilmeisesti eri mieltä siitä voisiko Lauchuo olla miinan pari. Mutta selityksiä mulle tuota mielipidettäsi siitä että Lauchuo on pahismainen koska halusi lynkata raynin jos ei tule kunnon pahisreadeja? Mä muistelin että olit itsekin samalla kannalla vielä tänään, ennen kuin Rayn varmistui hyvikseksi?

No sun viestin jälkeen oon vähän kallistumassa siihen, että Lauchuo vois olla myös miinan pahispari. Mutta mä en jotenkin silti näe kaikkea mitä miina on sanonut/tehnyt pahismiinan tekemisiksi. Tuo Lauchuon rayninlynkkaushalu ei välttämättä ole sinänsä pahismaista, mutta se on aika kätevä lähestymiskohta peliin pahikselle, koska silloin ei tarvitse olla oikeasti mitään mieltä. Joo, mä itse tein ihan samaa ja olin todistetusti hyvis, mutta mä oonkin vähän laiska pelaaja. Mulla on Lauchuosta aktiivisempi ja kantaaottavampi kuva kun nyky-itsestäni, joten hyvis-Lauchuolta odottaisin muuta.

Sellaista mietin että jos mä nyt yhdistelen Violet-Lauchuo pahisparia ja sä yhdistelet miina-Lauchuo pahisparia, niin miksi ei vaan lynkattaisi Lauchuo ensin? Tuo Lauchuon selitys miina-readien elämisestä ei ainakaan mua ihan vakuuttanut.

justy kirjoitti:Kieltämättä tämä vähän epäilyttää itseäkin, varsinkin kun muistan miten solmuun saimme raynin kanssa miinan SM-pelissä. Kävinpä itse asiassa lukaisemassa läpi pahis-miinan viestit joulukuun pelistä, ja siellä miina pelasi aika eri tavalla. Kolme selitystä tulee mieleen:

1) Miina on tässä pelissä hyvis.
2) Miina on tässä pelissä pahis, mutta esim. kiireen vuoksi pelaa epävarmemmin
3) Miina on tässä pelissä pahis, jolla ei ole kahta kokenutta pelaajaa pahiskavereinaan (joulukuussa oli Halima ja rayn).

Jos miina on pahis, tää vie kyllä pohjaa Lauchuo on miinan pahispari-epäilyiltäni, koska laskisin Lauchuon tarpeeksi kokeneeksi pariksi miinalle. Pitäisi varmaan tarkastaa, oliko Lauchuo jotenkin kiireinen ekana päivänä. Mutta joka tapauksessa, Marzzuu ja Geraldine sopisivat näin ajateltuina paremmin miinan pareiksi. Jos siis miina on pahis.

Musta tuntuu että Lauchuo oli aika kiireinen ekana pelipäivänä, ainakin viestien määrän ja syvyyden perusteella. Mutta Geraldinea en laskisi kokemattomaksi pelaajaksi, hän on vuosia sitten pelannut kylässä paljon ja hyvin.

Joulukuun peliin vertaus justy: joo mun mielestä miina ei ois pelannut näin pahiksena. Ja siis en nytkään pidä miinaa kovin todennäköisenä pahiksena. Miina on tehnyt pahismaisia asioita, mutta myös paljon sellaisia asioita, joita en näe pahismiinan tekevän.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Ilta zombidiskossa päivä 2 päättyy 21.1. klo 21

ViestiKirjoittaja miina » 20.01.2018 12:18:30

Mulla jää hulluna kysymyksiin vastaamatta mutta pakko pikaiseen vastata justylle ennen kun unohtuu. Se miks pahis-pelissä oon johdonmukaisempi (jos niin voi edes sanoa) johtuu siitä että tiedän roolit. Miun on oikeesti hyviksenä tosi hankala epäillä ketään kun tulee olo että syytän syyttömiä ja oon vietävissä. Jostakin syystä pahiksena syyttömien syyttäminen ei oo ongelma..

Violet toteaakin ettei mulla oo pahiskavereita. Silti äänestää mua.

Justyltä tulee kyllä niin hyvää pohdintaa että sanoisin kyläläiseks. Selvästi ettii pahiksia.

Geraldine jää nyt hieman epämääräiseksi, vois hyvinkin olla pahis violet ja ehkäpä myös marzzuun kanssa.
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Ilta zombidiskossa päivä 2 päättyy 21.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 20.01.2018 12:49:22

miina kirjoitti:Mulla jää hulluna kysymyksiin vastaamatta mutta pakko pikaiseen vastata justylle ennen kun unohtuu. Se miks pahis-pelissä oon johdonmukaisempi (jos niin voi edes sanoa) johtuu siitä että tiedän roolit. Miun on oikeesti hyviksenä tosi hankala epäillä ketään kun tulee olo että syytän syyttömiä ja oon vietävissä. Jostakin syystä pahiksena syyttömien syyttäminen ei oo ongelma..

Violet toteaakin ettei mulla oo pahiskavereita. Silti äänestää mua.

Justyltä tulee kyllä niin hyvää pohdintaa että sanoisin kyläläiseks. Selvästi ettii pahiksia.

Geraldine jää nyt hieman epämääräiseksi, vois hyvinkin olla pahis violet ja ehkäpä myös marzzuun kanssa.


Miina, laitoin sut listan viimeiseksi aika monesta hyvästä syystä, joita viestien mittaan on tullut. Mainitsin yhden pointin puolestasi, ja nyt yrität sillä väittää ääntäni epäjohdonmukaiseksi. Ei mene läpi, ja pahistuttaq lisää.

Sotä paitsi, Gera sopii kaveriksesi
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Ilta zombidiskossa päivä 2 päättyy 21.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Geraldine » 20.01.2018 13:38:03

Tässä ensimmäinen osa pelaajalistauksestani, loput tulee myöhemmin.

Violet
jotenkin tosi epäselvä kuva Violetista. Ensin melkeinpä puolustaa miinaa, nyt on tämän kimpussa. Sitten välissä kuitenkin kommentteja miksi miina vaikuttaa hyvismäiseltä. Tuntuu siltä että pahis-Violet tietää miinan olevan hyvis ja siksi kääntää kelkkaansa kun miina yhtäkkiä saakin epäilyjä niskaansa. Pahikselle olisi myös tyypillistä myös mainita pari hyvismäistä asiaa pääepäillystään, jottei häntä leimattaisi äkäiseksi hyviksenlynkkaajaksi jos/kun miina kuolee ja paljastuu hyvikseksi.

Ja sit tuo Marzzuun tarttuminen ja jopa hänen äänestäminen. Voisko olla pahiskaveri joka ei ole pahiskeskusteluun vastannut joten pitää herätellä topicissa?

Sitten vielä se kun sanoo ettei miinalla ole pahiskandidaatteja jäljellä, mutta äänestää miinaa. Miksei ole kandidaatteja?

= Violet näyttää mun mielestä pahismaisimmalta tällä hetkellä.

miina

hyvismäisiä kommentteja:
- “Justy: en ole pahis. Tällä kertaa olen tavallinen kyläläinen eikä tarvii stressata pahistiimin puolesta. Enkä omaa myöskään mitään erikoiskykyjä ettei huoleta vaikka kuollakin yöllä.” - hyvismäinen kommentti. Jos miina olisi pahis, hänen ei olisi kannattanut “paljastaa” ettei ole erikoinen. Pahikset ja erikoiset voi kummatkin tunnistaa ns. varovaisesta pelityylistä, tämän takia pahikselle olisi edullista jos hänen ajateltaisiin olevan erikoinen.
- Miina oli aika vahvasti sitä mieltä ettei kuolleistaherättäjän kannata “tuhlata” kykyään häneen. Sanoi tätä samaa aika monessa viestissä, vähän tulee hyvisvibaa tuosta toistelusta koska pahikselle olisi riskialtista yrittää tuolla tavoin välttyä lynkkaukselta.
- Lauchuo kysyi miksei miina äänestänyt ketään vaikka oli putoamisuhan alla, miina sanoi ettei tiedä ketä äänestää. Tämä plus se “en halua että mut herätetään kuolleista” on jo niin raskasta marttyyrisointia etten usko että pahis on tämän takana.
- Lisäksi miina kysyy Vampirelta ja raynilta mikseivät äänestä häntä kun kerran epäilevät. Tää on hyvismäistä sillä pahis olisi varmaan vain iloinen ettei ääniä ole tullut.

hämmentäviä kommentteja:
- miina halusi äänestää raynia sen takia että häntä on hankala lukea. Tämä tuntuu rehelliseltä kommentilta, pahis olisi varmaan keksinyt jotain epäilyksiä tuohon kuitenkin ja tosiaan äänestänyt. Miina sitten selitti moneen kertaan että haluaisi tietää rayn roolin muttei sinällään haluaisi häntä pudottaa. 2. päivänä miina sitten äänesti raynia, perusteena se että pahikset osuivat yöllä erikoishyvikseen. Miina poisti äänen kun paljastui että rayn on hyvis, tarttui taas Violetiin. Tämä näyttää olevan tuota samaa meininkiä että äänestetään ketä tahansa kunhan ei miina itse putoa.

Pahismaisia kommentteja:
- Miinan vastaepäilyt pistää vähän silmään. Esim. se kun miina epäili raynia siitä että rayn epäili häntä. Saan pahisvibaa tuollaisesta puolustuskannalla olemisesta
- äänesti Violetia “yölynkkays”-lipsahduksen takia. Myöhemmin sanoi että ääni on “vahingossa” Violetilla. Sitten poisti äänen Violetilta kun tämä ehdotti skenaariota jossa miina on hyvis ja Halima pahis. Sitten taas epäili Violetia sen takia että Violet laittoi hänet putoamisuhkaan.
- Lisäksi pointti jonka mainitsin aiemmin, se kun miina pohti kenet pahisten kannattaa tiputtaa. En ymmärrä miksi tällaisia po

= hankala tapaus mutta taidan kallistua hyviksen puolelle. Pahis ei varmaan olisi marttyyrisoinut ihan näin paljoa.


Marzzuu

- ekassa viestissään myötäilee felarofia joka on varma hyvis
- sanoo rayta epäilyttäväksi vaikka tämä on varma hyvis. En näe syytä sille miksi pahis-Marzzuu bluffaisi tällä tavalla, joten tää virhe vaikuttaa mun mielestä hyvismäiseltä.
- epäilee Violetia sen takia että Violet äänesti häntä. Sanoo ettei kuitenkaan äänestäisi Violetia tän takia.

= neutraali tässä vaiheessa, ehkä vähän hyvismäinen.

Marzzuulle kysymys: jos nyt pitäisi äänestää, ketä äänestäisit?


Loput listasta tulee myöhemmin kun kerkeän.
Avatar
Geraldine
Kyläläinen
 
Viestit: 88
Liittynyt: 30.11.2017 07:52:55
Paikkakunta: Melbourne, Australia

Re: Ilta zombidiskossa päivä 2 päättyy 21.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 20.01.2018 15:03:11

Violet kirjoitti:Ainut asia, mikä oikeastaan puhuu miinan puolesta on, että hänellä ei oikein ole pahiskaverikandidaatteja pian jäljellä.


Tykkään siitä, miten Geraldine ja miina molemmat tulkitsevat minun todenneen, että olen todennut, ettei miinalla ehdottomasti ole pahiskaverimahdollisuuksia. Tämä on mielestäni väärintulkinta viestistäni, jossa viittasin siihen, että justy ja Lauchuo eivät tämän päivän perusteella oikein sovi miinan pariksi, jolloin jäljelle jää Marzzuu, jota en itse pidä pahismaisena, sillä käytös tähänasti ei sovi hänen tunnettuun pahisprofiiliin sekä Geraldine, joka käyttää yllättävän paljon aikaa yksityisviestien kirjoittamiseen ja lukemiseen kylän läsnäololistan mukaan.

Mulla oli siis jäänyt yhdelle välilehdelle paikallaolijoiden sivu auki, ja kun aloin sulkemaan rikosoikeuden pienryhmätehtävän jäljiltä välilehtiä, törmäsin oikaan välilehteen oikealla hetkellä. Keskusteltuani pelimoden ja pelinjohtajan kanssa aiheesta, päätyivät he ratkaisuun, jonka mukaan voin jatkaa pelissä, sillä 1) Kaikki pelaajat pääsevät katsomaan muiden paikallaoloa niin halutessaan ja 2) en ole saanut varsinaisesti tietoa kenenkään roolista.

Varmaankin on nyt aika selvää, että epäilen tällä hetkellä Geraldinea ja miinaa pahispariksi. Ja muuten, mun Marzzuun ääntä voi kyllä kritisoida, mutta Geran siitä tekemät epäilyt on aika.

Ja tulevaisuuden pelien varalta, suosittelen piilottamaan paikallaolon kylässä pelien ajaksi.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Ilta zombidiskossa päivä 2 päättyy 21.1. klo 21

ViestiKirjoittaja miina » 21.01.2018 00:04:07

Violet kirjoitti:miina on alimpana, syitä tähän on tullut itseltäni, justyltä ja raylta. Ainut asia, mikä oikeastaan puhuu miinan puolesta on, että hänellä ei oikein ole pahiskaverikandidaatteja pian jäljellä.


Miten tän voi tulkita niin että puhut vaan jostakin päivästä?

En oikein ymmärrä miks violet pahiksena ilmottais nähneensä Geran kirjottelemassa viestejä? Varsinkin jos gera on sen kaveri? Voisko olla mahdollinen irtiotto, koska jos gera nyt olis pahis niin eihän kukaan ikinä uskois violetin tehneet tuollasta paljastusta kaverina?
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Ilta zombidiskossa päivä 2 päättyy 21.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 21.01.2018 00:30:40

miina kirjoitti:
Violet kirjoitti:miina on alimpana, syitä tähän on tullut itseltäni, justyltä ja raylta. Ainut asia, mikä oikeastaan puhuu miinan puolesta on, että hänellä ei oikein ole pahiskaverikandidaatteja pian jäljellä.


Miten tän voi tulkita niin että puhut vaan jostakin päivästä?

En oikein ymmärrä miks violet pahiksena ilmottais nähneensä Geran kirjottelemassa viestejä? Varsinkin jos gera on sen kaveri? Voisko olla mahdollinen irtiotto, koska jos gera nyt olis pahis niin eihän kukaan ikinä uskois violetin tehneet tuollasta paljastusta kaverina?


Tykkään siitä, miten joudun kaiken mahdollisen kielipolisoinnin kohteeksi tässä pelissä. Joka tapauksessa, käytin sanaa "pian" tuossa lauseessa, sillä tämän pelipäivän kehitystrendin jatkuessa, jossa niin justy kuin Lauchuo olivat nopeaan tahtiin kääntyneet miinaa vastaan, sinulta tosiaan loppuisi nuo pahiskaverit. Siinä on loppujen lopuksi aika ilmeinen viittaus siihen, että kyseessä on "pian" eli tulevaisuudessa oleva tapahtuma, joten kirjoittamishetkellä sinulla oli pahiskandidaatteja - Marzzuu ja Gera.

miina, anna nyt vastaus, kuinka reaktiosi viestiini oli tämä:

miina kirjoitti:Violet toteaakin ettei mulla oo pahiskavereita. Silti äänestää mua.


Huomioiden, että:
1) sanoin, ettei sinulla ole pahiskaverikandidaateja _pian_ jäljellä (eli niitä viestin lähetysajankohtana vielä oli)
2) Tietoisesti nostat sanomieni asioiden joukosta sen yhden asian, jonka sanoin puolestasi, ja yrität saada ääntäni näyttämään epäloogiselta sen valossa.

miinan lähestyminen siihen, mitä sanoin Geraldinesta ei vakuuta - miina pitää minua vahvasti pahiksena, mutta kaikki hänen ajatuksensa perustuvat siihen, että mitä äsken sanoin, on totta, eikä hän lähtenyt miettimään vaihtoehtoa, että olisin valehdellut, mikä hänellä tulisi varmaan mieleen, jos hän oikeasti on hyvis, joka minua epäilee. Pahiksena hän tietäisi minun puhuneen totta.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Ilta zombidiskossa päivä 2 päättyy 21.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Geraldine » 21.01.2018 07:51:06

raynpelikoneet kirjoitti:Geraldine, minulla on sinulle kysymys johon toivoisin sinun vastaavan niin perusteellisesti kun mahdollista.
Oletetaan hypoteettisesti että sinä olet pahis. Kenen kanssa sinä voisit olla pahis yhdessä, ja kenen kanssa et? Ja mistä syystä?

Okei hmm. Musta tuntuu että pahis-Geraldine sopisi melkeinpä kenen tahansa pahiskaveriksi, koska on ollut niin epäaktiivinen pelissä. :( Kirjoitan toisen puoliskon listauksestani loppuun ja voin sen jälkeen yrittää vastata tähän uudelleen, kun saan muodostettua selkeämmät mielipiteet toisista pelaajista.

Oho, aiemmassa viestistäni näyttää puuttuvan osa.
Gera kirjoitti:Lisäksi pointti jonka mainitsin aiemmin, se kun miina pohti kenet pahisten kannattaa tiputtaa. En ymmärrä miksi tällaisia po...

En ymmärrä miksi tällaista pohdittaisiin pelitopicissa, missä pahiksetkin sen näkevät. Siis totta kai jokainen voi itsekseen yrittää analysoida tilannetta pahiksen näkökulmasta jos tuntuu siltä että se helpottaisi pahisten nappaamista, mutta mun mielestä ei sitä tulisi pelitopiciin kaikkien nähtäväksi kirjoittaa.

Violet: epäilet siis minua pahikseksi sen perusteella että yhden kerran näit minun kirjoittavan yksityisviestiä? Eikö tää ole vähän samanlainen tilanne kuin se jossa sua epäillään yhdestä huonosta sanavalinnasta/"lipsautuksesta"? :D
Avatar
Geraldine
Kyläläinen
 
Viestit: 88
Liittynyt: 30.11.2017 07:52:55
Paikkakunta: Melbourne, Australia

Re: Ilta zombidiskossa päivä 2 päättyy 21.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 21.01.2018 09:53:03

Gera: Olen viesteissäni sanonut, että olet paras pahiskaveri miinalle, että olet selektiivisesti valinnut sinulle sopivia aiheita, joihin tartut ja että epäilysi eivät tunnu minusta johdonmukaisilta (esim. kommentti minusta ja Marzzuusta, pohdinta kommentistani liittyen miinan pahispariehdokkaisiin etc.) Jos haluat tiivistää sen "Violet epäilee mua, koska kirjotin yhen yksityisviestin", niin ok.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Ilta zombidiskossa päivä 2 päättyy 21.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Geraldine » 21.01.2018 10:17:28

Violet kirjoitti:Gera: Olen viesteissäni sanonut, että olet paras pahiskaveri miinalle, että olet selektiivisesti valinnut sinulle sopivia aiheita, joihin tartut ja että epäilysi eivät tunnu minusta johdonmukaisilta (esim. kommentti minusta ja Marzzuusta, pohdinta kommentistani liittyen miinan pahispariehdokkaisiin etc.) Jos haluat tiivistää sen "Violet epäilee mua, koska kirjotin yhen yksityisviestin", niin ok.

Aa okei. Mulla taisi mennä ohi nuo muut seikat joista mua epäilet, sori. Kommenttini sinun ja Marzuun pahiskaveruudesta oli enemmänkin reaktionhakua siitä että olit pitkään Marzzuun kimpussa. Jos luit koosteeni Marzzuusta, pidän häntä hieman enemmän hyvismäisenä kuin pahismaisena.

Violetille antaisin viimeisten viestien perusteella hyvisvibaa. En usko että pahista missään vaiheessa kiinnostaisi kuka on milloinkin Kylässä paikalla, tuollainen huomio ja PJ:n kanssa puhuminen on paljon luonnollisempaa hyvikselle kuin pahikselle. Pidin Violetia aiemmin pahismaisena mutta tämän seikan takia kallistun ehkä enemmän hyvis/neutraalin puolelle.
Avatar
Geraldine
Kyläläinen
 
Viestit: 88
Liittynyt: 30.11.2017 07:52:55
Paikkakunta: Melbourne, Australia

Re: Ilta zombidiskossa päivä 2 päättyy 21.1. klo 21

ViestiKirjoittaja miina » 21.01.2018 10:49:39

Violet! Olin täysin missannut sanan pian! Tämä selventää jonkun verran.

Oon Geraldinen kanssa samaa mieltä kyllä tuosta violetin tapauksesta että kuulostaa kyllä oudolta pahiksen tekemänä tuo keskustelu Pj:n kanssa jne. Mutta jos violet on hyvis niin geraldine, marzzuu ja Lauchuo ei oo koska justyn kyllä ajattelisin olevan hyvis.
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Ilta zombidiskossa päivä 2 päättyy 21.1. klo 21

ViestiKirjoittaja justy » 21.01.2018 11:15:43

Violet kirjoitti:
rayn kirjoitti:Kuitenkin ensimmäisen yön jälkeen Violet on sitä mieltä, että on ihan terveellistä (erityisesti miinalta) epäillä minua (miinallahan ei mitään oikeita syitä edes ole). Miksi? Violet on sitä mieltä että miina on pahis, miksi hän antaa miinan epäillä minua ilman syitä? Miksi hän äänestää Jekua, josta nyt ei saa painostamallakaan mitään irti? Miksei hän äänestää miinaa joka loogisesti ajatellen pitäisi olla kaikista epäilyttävin? Jos nyt kuitenkin jokin on oikeasti muuttunut, ja minun epäilemiseni on tervettä, miksei hän äänestä minua? Huomioitavaa tässä kohdassa on se seikka, että ennustajalla on tietoa jota muilla ei ole. On hyvinkin mahdollista ettei Violet uskalla sanoa juuta eikä jaata minun ja miinan suhteen, koska haluaa odottaa mitä ennustaja sanoo. Hyviksenähän tuollainen ei kiinnosta, vaan pitäisi alkaa paukuttamaan. tätä violet ei tee vaan valitsee ns. turvallisen kohteen äänelleen.


Musta tuntuu, että alan taistelemaan tuulimyllyä vastaan, mutta yritänpähä kuitenkin:

- Epäilemisesi tuossa vaiheessa oli ihan tervettä - olit tarjoutunut tiputettavaksi ensimmäisenä päivänä (uskon edelleen, että kykenisit aloittamaan tällä pahisjuonen), et ollut kuollut yöllä ja yöllä oli kuollut erikoishahmo, ja viime pelin perusteella tiedämme, että olet hyvä löytämään niitä. Tästä huolimatta mikään näistä tekijöistä ei suoraan sano, että olet pahis. Jos sinua ei oltaisi ennustettu, olisin analysoinut viestisi muita tarkempaan ihan vain yllä mainituista syistä johtuen.

- Mun on aika paha vastata, sillä termi "antaa" viittaisi siihen, että miina tarvitsisi tyyliin jonkun suostumuksen epäilemiseesi. Tai että minun tulisi suojella sinua miinan epäilyiltä. miina on heitellyt ääntään pelissä erittäin kevein perustein henkilöltä toiselle, eikä tämä uusi heitto juurikaan poikkea siitä, mistä olin miinaa muistaakseni jo aikaisemmin kritisoinut.

- Tarkoitus oli laittaa ääni Marzzuulle siksi aikaa, kunnes ennustaja saapuu ja valaisee tilannetta. Pidin todennäköisimpänä sitä, että ennustaja saapuisi, mutta en halunnut jättää sitä ainoaksi kortiksi, jonka varaan pelata. Lähinnä ajattelin tilannetta, jossa Marzzuu olisi ollut ennustaja.

- Kyllä, epäilemisesi oli tervettä, kuten aikaisemmassa kohdassa mainitsin. Tästä huolimatta, olisit ihan hyvin voinut ehdottaa tiputtamistasi hyviksenä, eikä se ole siten osoitus pahisjuonesta. Pahikset saattoivat itse spotata Vampiren erikoishahmoksi, ja siksi tappaa hänet, jolloin myös itse selviät sen seurauksena hengissä. Mikään seikka viesteissäsi ei kuitenkaan huokunut pahismaisuutta sillä tavalla, että sinut voisi sanoa pahikseksi.


Tää vastaa osittain omaan ihmettelyyni sun mielenmuutoksesta. Tulin toiseen päivään aika myöhään mukaan, joten en varmaankaan osannut tarpeeksi hyvin huomioida viestejä lukiessani sitä, että eihän rayn ollut päivän alusta asti varma hyvis.

Mutta silti ihmettelen vielä sitä, että kun kuitenkin epäilit miinaa 1. päivän lopusssa pahikseksi, eikö tämä epäilys vaikuttanut mitenkään siihen miten tulkitsit miinan rayn-ääntä? Kuitenkin jos miina on pahis, hänhän tietää raynin olevan hyvis (tai sitten etäännyttää itseään pahiskaveristaan, jos ajatellaan että päivän alussa ei vielä tiedetty raynin olevan varma hyvis. Jotenkin tässä olisi ollut aika luonteva paikka jatkaa miinan puolen selvittämistä, mutta sen sijaan päädyit herättelemään Marzzuuta ja odottamaan ennustajaa. Tää on laiskaa tavalla joka sopisi hyvin pahikselle, joka ei halua turhaan feikata epäilyitä ennen kuin selviää kenet ennustaja on varmistanut.

Violet kirjoitti:Pikaisen rankingin jälkeen sijoittaisin ei-varmat hyvikset tähän järjestykseen hyvismäisimmästä pahismaisimpaan.

1. justy
2. Marzzuu
3. ja 4. Geraldine ja Lauchuo
5.miina

justy on pelannut tänä päivänä todella hyvin, ja mun on hankala uskoa, että hän olisi tuolla tavalla paneutunut pahistennappaamiseen, jos hän pahiksena vain esittäisi.

Marzzuu on toisena, sillä Marzzuu pahiksena ei kirjoittaisi tänään, että rayn epäilyttää häntä, sillä hän on kuitenkin pahischatin jäsen. Sen perusteella mitä tiedän, niin vaikkei Marzzuu ole peleissä ollut aktiivinen viestiketjussa, on hän aina osallistunut sisäiseen keskusteluun, ainakin vapaamuurarien tullessa kyseeseen. Enkä usko, että hän bluffaisikaan tuota kommenttiaan raysta.


Haluaisitko tarkentaa tuota minusta antamaasi hyvis-readia? Mielestäni paneuduin aika aktiivisesti SM-pelissä pahistennappaamiseen. Tää tuntuu nyt taas vähän tällaiselta laiskalta readilta, jonka teet kun a) tiedät sen olevan oikea ja b) et halua käydä pahiksena aktiivista pelaajaa vastaan.

Marzzuusta hyvä pointti. Kävin tarkastamassa Pienen peruspelin pelitopasta, ja siellä Jeku ainakin sanoi pelin jälkeen jutelleensa pahiskaverinsa einarin kanssa pelin aikana jonkin verran.

Miinasta ja Geraldinesta olet puhunut myöhemmin lisää, jätän ne kohdat tuosta viestistäsi kommentoimatta tässä vaiheesa.

Halima kirjoitti:Sellaista mietin että jos mä nyt yhdistelen Violet-Lauchuo pahisparia ja sä yhdistelet miina-Lauchuo pahisparia, niin miksi ei vaan lynkattaisi Lauchuo ensin? Tuo Lauchuon selitys miina-readien elämisestä ei ainakaan mua ihan vakuuttanut.


Mun ongelma Lauchuo ensin -ajatuksessa on se, etten ole keksinyt Lauchuon äänestyskäyttäytymistä selittävää pahismotivaatiota tilanteessa, jossa miina ei ole pahis. Miksi pahis-Lauchuo pomppisi tuolla tapaa pelastaakseen hyvis-miinan? Periaatteessa ehkä saadakseen raynin tai sinut lynkattua, mutta eikö silloinkin olisi ollut helpompaa kehittää jokin syy epäillä suoraan sinua tai raynia (ihan vaikka vaan lähteä mukaan ajatukseen että rayn on niin vaarallinen että hänet on tapettava).

Eli jos miina paljastuu pahikseksi, uskon Lauchuon olevan vahva kandidaatti hänen parikseen. Mutta jos miina ei ole pahis, mulla ei ole kauheasti syytä epäillä Lauchuota.

Halima kirjoitti:Musta tuntuu että Lauchuo oli aika kiireinen ekana pelipäivänä, ainakin viestien määrän ja syvyyden perusteella. Mutta Geraldinea en laskisi kokemattomaksi pelaajaksi, hän on vuosia sitten pelannut kylässä paljon ja hyvin.


Okei, Geraldine on kokenut, hyvä tietää. Mutta ei hän ainakaan muistaakseni ekana päivänä ollut kovin aktiivinen, eli jos Lauchuo kiireidensä vuoksi olisi voinut jättää miinan tuetta, olisi voinut myös Geraldine.

Tietysti voisin kysyä, tuitteko te raynin kanssa miinaa joulukuun pelissä paljon? Tarvitsiko ja saiko hän siellä apua?

Geraldine kirjoitti:jotenkin tosi epäselvä kuva Violetista. Ensin melkeinpä puolustaa miinaa, nyt on tämän kimpussa. Sitten välissä kuitenkin kommentteja miksi miina vaikuttaa hyvismäiseltä. Tuntuu siltä että pahis-Violet tietää miinan olevan hyvis ja siksi kääntää kelkkaansa kun miina yhtäkkiä saakin epäilyjä niskaansa. Pahikselle olisi myös tyypillistä myös mainita pari hyvismäistä asiaa pääepäillystään, jottei häntä leimattaisi äkäiseksi hyviksenlynkkaajaksi jos/kun miina kuolee ja paljastuu hyvikseksi.

Ja sit tuo Marzzuun tarttuminen ja jopa hänen äänestäminen. Voisko olla pahiskaveri joka ei ole pahiskeskusteluun vastannut joten pitää herätellä topicissa?


Mihin pahis-Violet mielestäsi kääntää kelkkaansa? Ketä hän vaikuttaa haluavan lynkattavaksi miinan sijaan? Miinan lisäksi Violet on äänestänyt Marzzuuta, jota tunnut pitävän enneminkin hänen pahiskaverinaan.

Lisäksi musta on mielenkiintoista, että kommentoit tämän olevan Violetilta pahismaista, vaikka mielestäni olen tehnyt ihan samaa miinan suhteen. Violet ja minä molemmat äänestimme miinaa 1. päivänä. Olemme molemmat epäilleet häntä myös toisena päivänä, vaikka esitämme myös syitä miksi miina vaikuttaa hyvismäiseltä.

Minusta tässä siis ei ole mitään ongelmaa, harvoin kukaan pelaaja näyttää 100 % pahismaiselta. Mutta siis ihmettelen miksi tartuit Violetiin etkä muhun.

Geraldine kirjoitti:miina

hyvismäisiä kommentteja:
- “Justy: en ole pahis. Tällä kertaa olen tavallinen kyläläinen eikä tarvii stressata pahistiimin puolesta. Enkä omaa myöskään mitään erikoiskykyjä ettei huoleta vaikka kuollakin yöllä.” - hyvismäinen kommentti. Jos miina olisi pahis, hänen ei olisi kannattanut “paljastaa” ettei ole erikoinen. Pahikset ja erikoiset voi kummatkin tunnistaa ns. varovaisesta pelityylistä, tämän takia pahikselle olisi edullista jos hänen ajateltaisiin olevan erikoinen.
- Miina oli aika vahvasti sitä mieltä ettei kuolleistaherättäjän kannata “tuhlata” kykyään häneen. Sanoi tätä samaa aika monessa viestissä, vähän tulee hyvisvibaa tuosta toistelusta koska pahikselle olisi riskialtista yrittää tuolla tavoin välttyä lynkkaukselta.
- Lauchuo kysyi miksei miina äänestänyt ketään vaikka oli putoamisuhan alla, miina sanoi ettei tiedä ketä äänestää. Tämä plus se “en halua että mut herätetään kuolleista” on jo niin raskasta marttyyrisointia etten usko että pahis on tämän takana.
- Lisäksi miina kysyy Vampirelta ja raynilta mikseivät äänestä häntä kun kerran epäilevät. Tää on hyvismäistä sillä pahis olisi varmaan vain iloinen ettei ääniä ole tullut.


Tuosta ekasta kohdasta olen eri mieltä. Mielestäni miinan posti vaikuttaa vähän yliyrittämiseltä - yritetään antaa niin tavallinen hyvisvastaus kuin vain mahdollista, että samalla unohtuu ettei tavallinen hyvis välttämättä haluaisi toitottaa olevansa tavallinen hyvis. Olen myös siitä eri mieltä etteikö hyviksen kannattaisi feikata erikoista pelaamalla ylikorostetun varovaisesti - siinähän voisi parhaimmillaan saada pahikset ampumaan huti. Mutta tää ei sinänsä liity enää miinaan.

Nuo muut pointit ovat mielestäni parempia. Kävin lukemassa Joulukuun pelistä miinan postit eilen, eikä siellä ainakaan ollut tuollaista marttyroitumista. Eli jos miina marttyroi pahiksena, se ei ainakaan ole hänen tavaramerkkinsä joka toistuisi pelistä toiseen.

Listaat myös noita epäselviä ja epäilyttäviä juttuja miinasta. Olen sinänsä samaa mieltä kaikista niistä, mutta juuri miinan tapauksessa mietin että onkohan todella vain kyse siitä että hän menee hyviksenä solmuun.

Geraldine kirjoitti:Marzzuu

- ekassa viestissään myötäilee felarofia joka on varma hyvis
- sanoo rayta epäilyttäväksi vaikka tämä on varma hyvis. En näe syytä sille miksi pahis-Marzzuu bluffaisi tällä tavalla, joten tää virhe vaikuttaa mun mielestä hyvismäiseltä.
- epäilee Violetia sen takia että Violet äänesti häntä. Sanoo ettei kuitenkaan äänestäisi Violetia tän takia.

= neutraali tässä vaiheessa, ehkä vähän hyvismäinen.

Marzzuulle kysymys: jos nyt pitäisi äänestää, ketä äänestäisit?


Ymmärsin alkuviestisi siten, että epäilit Marzzuuta Violetin mahdollseksi pahispariksi. Nyt luet Marzzuun kuitenkin hyvismäiseksi. Selvennätkö ajatteluasi tämän suhteen?

(Op, vastasitkin tähän näemmä Violetille myöhemmin. Eipä mitään enää.)

Violet kirjoitti:Tykkään siitä, miten Geraldine ja miina molemmat tulkitsevat minun todenneen, että olen todennut, ettei miinalla ehdottomasti ole pahiskaverimahdollisuuksia. Tämä on mielestäni väärintulkinta viestistäni, jossa viittasin siihen, että justy ja Lauchuo eivät tämän päivän perusteella oikein sovi miinan pariksi, jolloin jäljelle jää Marzzuu, jota en itse pidä pahismaisena, sillä käytös tähänasti ei sovi hänen tunnettuun pahisprofiiliin sekä Geraldine, joka käyttää yllättävän paljon aikaa yksityisviestien kirjoittamiseen ja lukemiseen kylän läsnäololistan mukaan.

Mulla oli siis jäänyt yhdelle välilehdelle paikallaolijoiden sivu auki, ja kun aloin sulkemaan rikosoikeuden pienryhmätehtävän jäljiltä välilehtiä, törmäsin oikaan välilehteen oikealla hetkellä. Keskusteltuani pelimoden ja pelinjohtajan kanssa aiheesta, päätyivät he ratkaisuun, jonka mukaan voin jatkaa pelissä, sillä 1) Kaikki pelaajat pääsevät katsomaan muiden paikallaoloa niin halutessaan ja 2) en ole saanut varsinaisesti tietoa kenenkään roolista.

Varmaankin on nyt aika selvää, että epäilen tällä hetkellä Geraldinea ja miinaa pahispariksi. Ja muuten, mun Marzzuun ääntä voi kyllä kritisoida, mutta Geran siitä tekemät epäilyt on aika.


Eli siis näit Geraldinen kirjoittamassa yksityisviestejä, mikä viittaa siihen, että hän on foorumilla keskustelemassa pahiskaverinsa kanssa. Mutta tulkitset tämän osoituksena siitä että Geraldine on nimenomaan miinan pahispari. Miksi et äänestä Geraldinea miinan sijaan, Geraldinen pahismaisuudestahan tämä tuntuu mielestäsi kertovan?


Geraldine kirjoitti:Violetille antaisin viimeisten viestien perusteella hyvisvibaa. En usko että pahista missään vaiheessa kiinnostaisi kuka on milloinkin Kylässä paikalla, tuollainen huomio ja PJ:n kanssa puhuminen on paljon luonnollisempaa hyvikselle kuin pahikselle. Pidin Violetia aiemmin pahismaisena mutta tämän seikan takia kallistun ehkä enemmän hyvis/neutraalin puolelle.


Mulle tulee tuosta itse asiassa päinvastaiset Vibat. Violetin viesti vaikutti ainakin omiin silmiini siltä, että hän uskoi saavansa sinut kiinni tekemästä pahismaisia juttuja. Mutta sen sijaan että hän haluaisi lynkata sinut, hän näkee pahismaisuutesi yhtenä uutena naulana miinan arkkuun.

--miina
++Violet
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Ilta zombidiskossa päivä 2 päättyy 21.1. klo 21

ViestiKirjoittaja justy » 21.01.2018 11:18:55

miina kirjoitti:Violet! Olin täysin missannut sanan pian! Tämä selventää jonkun verran.

Oon Geraldinen kanssa samaa mieltä kyllä tuosta violetin tapauksesta että kuulostaa kyllä oudolta pahiksen tekemänä tuo keskustelu Pj:n kanssa jne. Mutta jos violet on hyvis niin geraldine, marzzuu ja Lauchuo ei oo koska justyn kyllä ajattelisin olevan hyvis.


Mun mielestä tuo keskustelu PJ:n kanssa on ihan loogista pahikselle. Itse asiassa pahistiimille olisi paljon vaarallisempaa, jos PJ päättäisi vaikka poistaa Violetin pelistä pahisrikkomuksesta (en kyllä tiedä onko se tällä foorumilla tapana, mutta toisella foorumilla jolla pelaan, mod kill on pelote, jonka välttämiseksi hyvikset ja pahikset ovat aika tarkkoja siitä etteivät vahingossa riko pelin sääntöjä). Eli jos Violet päättäisi pahiksena tehdä tuollaisen peliliikkeen, uskoisin hänen varmistavan sen olevan pelin sääntöjen mukainen.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Ilta zombidiskossa päivä 2 päättyy 21.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 21.01.2018 12:29:25

justy: Hyvisreadiisi vaikuttaa se, että sanomasi asiat nyt toisena päivänä käyvät minulle loogisesti järkeen, ja olet käyttänyt varmistamattomista pelaajista eniten resursseja pahistennappaamiseen. miinan äänestäminen ensimmäisenä päivänä oli mielestäni hyvismäistä, ja äänestysanalyysisi toisena päivänä oli mielestäni vaikuttava.

Nyt kun kyllä mainitsit, niin aloin miettimään, pystyisitkö näin vakuuttavaan peliin pahiksena. Readini sinusta on edelleen hyvis, mutta ei ole yhtä varmalla pohjalla.

Geraldinen sijaan ääneni on miinalla, sillä vaikka Geraldine on kirjoittanut yksityisviestiä, hän on voinut kirjoittaa sitä esim. pelimodelle. Jos pelaaja on pelitopicissa käyttäytynyt epäilyttävästi, menee se pelinulkoisen vihjeen edelle.

Mitä tulee Geraldinen yksityisviesteihin tässä vaiheessa, niin jos väittämäni olisi valetta, olisi Geraldine jo syyttänyt minua valehtelusta. Tämä jättää neljä vaihtoehtoa:

1) Olen hyvis, ja nähnyt pahis Geraldinen lähetämässä yksityisviestiä pahiskaverille
2) Olen hyvis, ja nähnyt hyvis Geraldinen lähettämässä yksityisviestiä pelimodelle
3) Olen pahis, ja tämä on minun ja pahis Geraldinen juoni, jolla pidän huolen siitä, että toinen meistä selviää loppuun asti. Yötapot toteutetaan kuitenkin varmoihin hyviksiin, joten tästä syntyvä "varma" hyvis selviäisi loppuun asti.
4) Olen pahis, ja nähnyt hyvis Geraldinen lähettämässä yksityisviestiä pelimodelle.

Se, että miina ennen Geraldinea sivuutti kokonaan vaihtoehdot siitä, että valehtelisin, vaikuttaa minusta johtuvan siitä, että pahis miina tiesi minut hyvikseksi, jolloin ei käynyt läpi vaihtoehtoa, jossa pahiksena olisin valehdellut aiheesta.

justylle vielä sen verran, että jos tekemäni huomio on sen verran vahva osoitus Geraldinen pahikseudesta, että minun pitäisi luopua omista miina epäilyistäni ja äänestää sen perusteella Geraldinea, niin miksei sama pätisi sinun epäilyihisi? Geraldinen reaktiosta päätellen väittämäni on totta, ja jos sen painoarvon tulisi totena olla noin suuri, että sen perusteella luovutaan aikaisemmista epäillyistä, mikset huomioi sitä omassa äänenkäytössäsi?

Tähän väliin, olen valmis tänään äänestämää Geraldinea, mutta olen sitä mieltä, että miina on pahismaisempi.

justy kirjoitti:Mun mielestä tuo keskustelu PJ:n kanssa on ihan loogista pahikselle. Itse asiassa pahistiimille olisi paljon vaarallisempaa, jos PJ päättäisi vaikka poistaa Violetin pelistä pahisrikkomuksesta (en kyllä tiedä onko se tällä foorumilla tapana, mutta toisella foorumilla jolla pelaan, mod kill on pelote, jonka välttämiseksi hyvikset ja pahikset ovat aika tarkkoja siitä etteivät vahingossa riko pelin sääntöjä). Eli jos Violet päättäisi pahiksena tehdä tuollaisen peliliikkeen, uskoisin hänen varmistavan sen olevan pelin sääntöjen mukainen.


Keskustelu oli oikeastaan enemmänkin siitä, että jos saa pelinulkoista tietoa tuolla tavoin, voiko enää jatkaa pelissä. Mä esimerkiksi muistan tapauksia, joissa foorumin moderaattori oli pelaajana, ja kyseinen moderaattori vastasi Sukalle lähetettyyn yksityisviestiin pahisten yönimijärjestelyistä koskien samaa peliä, minkä vuoksi hän spoilaantui pelistä, ja joutui hakemaan varapelaajaa.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Ilta zombidiskossa päivä 2 päättyy 21.1. klo 21

ViestiKirjoittaja justy » 21.01.2018 12:47:12

Violet kirjoitti:justylle vielä sen verran, että jos tekemäni huomio on sen verran vahva osoitus Geraldinen pahikseudesta, että minun pitäisi luopua omista miina epäilyistäni ja äänestää sen perusteella Geraldinea, niin miksei sama pätisi sinun epäilyihisi? Geraldinen reaktiosta päätellen väittämäni on totta, ja jos sen painoarvon tulisi totena olla noin suuri, että sen perusteella luovutaan aikaisemmista epäillyistä, mikset huomioi sitä omassa äänenkäytössäsi?


Ymmärsit minut väärin. En pidä sitä erityisen vahvana osoituksena Geraldinen pahikseudesta. En oikeastaan edes tiedä, miten tuohon pitäisi suhtautua kun en yleensä käytä tuollaisia peruteita pahisjahtaamiseen. Lähinnä mun mielestä vaikutit viestisi perusteella itse kovin vakuuttuneelta että nappasit Geraldinen pahistöistä (etenkin se viestin loppusi "jatkossa kannattaa piilottaa läsnäolo" tuntui viittaavan siihen, että pidit Geraldinea jo napattuna pahiksena - koska jos hän on hyvis, miksi hänen pitäisi piilottaa läsnäolonsa).
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Ilta zombidiskossa päivä 2 päättyy 21.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 21.01.2018 13:11:27

justy kirjoitti:
Violet kirjoitti:justylle vielä sen verran, että jos tekemäni huomio on sen verran vahva osoitus Geraldinen pahikseudesta, että minun pitäisi luopua omista miina epäilyistäni ja äänestää sen perusteella Geraldinea, niin miksei sama pätisi sinun epäilyihisi? Geraldinen reaktiosta päätellen väittämäni on totta, ja jos sen painoarvon tulisi totena olla noin suuri, että sen perusteella luovutaan aikaisemmista epäillyistä, mikset huomioi sitä omassa äänenkäytössäsi?


Ymmärsit minut väärin. En pidä sitä erityisen vahvana osoituksena Geraldinen pahikseudesta. En oikeastaan edes tiedä, miten tuohon pitäisi suhtautua kun en yleensä käytä tuollaisia peruteita pahisjahtaamiseen. Lähinnä mun mielestä vaikutit viestisi perusteella itse kovin vakuuttuneelta että nappasit Geraldinen pahistöistä (etenkin se viestin loppusi "jatkossa kannattaa piilottaa läsnäolo" tuntui viittaavan siihen, että pidit Geraldinea jo napattuna pahiksena - koska jos hän on hyvis, miksi hänen pitäisi piilottaa läsnäolonsa).


Jos mun viestin perusteella vaikutan vakuuttuneelta siltä, että olen napannut Geraldinen pahistöistä, on aika mielenkiintoista sinulta äänestää minua. Joka tapauksessa, olen varmempi miinasta kuin Geraldinesta. Tietenkin esitän kyseisen väitteen aluksi siten, että se on osoitus Geraldinen pahismaisuudesta, jotta saadaan reaktioita - jos olisin puhunut mahdollisuuksista "ehkä Gera vain puhui pj:n kanssa", niin pahis Geraldine saisi helpon väitteen tekoa vastaan, ja miinakin olisi voinut reagoida eri tavalla.

Haluan vielä huomauttaa, että jos olisin kyseistä Geraldinen yv-kirjoittelua pitänyt painavempana perusteena, kuin miinan kommentteja viestiketjussa, olisin siirtänyt ääneni hänelle.

"Läsnäolon piilotus" kommentti koski oikeastaan kaikkia pelaajia, eikä ollut viittaus Geraldineen. Jos Sm-kisoissa pahikset olisivat nähneet mun kirjoittavan ensimmäisenä yönä pj:lle yöennustusviestiä, olisi kisasta voinut tulla omalta kohdaltani varsin lyhyt. Uskoisin, että jokaisen pelaajan intresseissä tulevaisuudessa on, ettei kukaan pääse stalkkaamaan, milloin toinen pelaaja lukee/kirjoittaa yksitysiviestejään.

Tää sananvaihto on kyllä saanut sinut mielestäni linkitettyä Geraldineen vahvemmin. Tulkintasi tilanteesta vaikuttaa menevän jotenkin ohi, ikään kuin taustalla olisi aie suojata Geraa. Etenkin kantaaottamattomuus väitteeseeni Geran kirjoittelusta häiritsee.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Ilta zombidiskossa päivä 2 päättyy 21.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Geraldine » 21.01.2018 13:28:17

justy kirjoitti:Mihin pahis-Violet mielestäsi kääntää kelkkaansa? Ketä hän vaikuttaa haluavan lynkattavaksi miinan sijaan? Miinan lisäksi Violet on äänestänyt Marzzuuta, jota tunnut pitävän enneminkin hänen pahiskaverinaan.

Tarkoitin siis sitä että Violet ensin piti miinaa hyviksenä, sitten käänsi kelkkansa kun lähti epäilemään miinaa.

justy kirjoitti:Lisäksi musta on mielenkiintoista, että kommentoit tämän olevan Violetilta pahismaista, vaikka mielestäni olen tehnyt ihan samaa miinan suhteen. Violet ja minä molemmat äänestimme miinaa 1. päivänä. Olemme molemmat epäilleet häntä myös toisena päivänä, vaikka esitämme myös syitä miksi miina vaikuttaa hyvismäiseltä.

Sinua en ole vielä kommentoinut koska en ole vielä ehtinyt kirjoittaa sinusta samanlaista koostetta kuin miinasta, Violetista ja Marzzuusta. Sun ja Lauchuon koosteet tulee kohta kun saan ne kirjoitettua valmiiksi.
Avatar
Geraldine
Kyläläinen
 
Viestit: 88
Liittynyt: 30.11.2017 07:52:55
Paikkakunta: Melbourne, Australia

Re: Ilta zombidiskossa päivä 2 päättyy 21.1. klo 21

ViestiKirjoittaja justy » 21.01.2018 13:40:20

Violet kirjoitti:
justy kirjoitti:
Violet kirjoitti:justylle vielä sen verran, että jos tekemäni huomio on sen verran vahva osoitus Geraldinen pahikseudesta, että minun pitäisi luopua omista miina epäilyistäni ja äänestää sen perusteella Geraldinea, niin miksei sama pätisi sinun epäilyihisi? Geraldinen reaktiosta päätellen väittämäni on totta, ja jos sen painoarvon tulisi totena olla noin suuri, että sen perusteella luovutaan aikaisemmista epäillyistä, mikset huomioi sitä omassa äänenkäytössäsi?


Ymmärsit minut väärin. En pidä sitä erityisen vahvana osoituksena Geraldinen pahikseudesta. En oikeastaan edes tiedä, miten tuohon pitäisi suhtautua kun en yleensä käytä tuollaisia peruteita pahisjahtaamiseen. Lähinnä mun mielestä vaikutit viestisi perusteella itse kovin vakuuttuneelta että nappasit Geraldinen pahistöistä (etenkin se viestin loppusi "jatkossa kannattaa piilottaa läsnäolo" tuntui viittaavan siihen, että pidit Geraldinea jo napattuna pahiksena - koska jos hän on hyvis, miksi hänen pitäisi piilottaa läsnäolonsa).


Jos mun viestin perusteella vaikutan vakuuttuneelta siltä, että olen napannut Geraldinen pahistöistä, on aika mielenkiintoista sinulta äänestää minua. Joka tapauksessa, olen varmempi miinasta kuin Geraldinesta. Tietenkin esitän kyseisen väitteen aluksi siten, että se on osoitus Geraldinen pahismaisuudesta, jotta saadaan reaktioita - jos olisin puhunut mahdollisuuksista "ehkä Gera vain puhui pj:n kanssa", niin pahis Geraldine saisi helpon väitteen tekoa vastaan, ja miinakin olisi voinut reagoida eri tavalla.


//Gera, OK

Häh? Viestisi oli minusta outo juuri siksi, että vaikutit siinä vakuuttuneelta siitä että nappasit pahiksen, mutta et kuitenkaan äänestänyt tätä pahista. Tämä on se ristiriita, joka yhdessä muiden sinussa epäilyttäviin asioiden (passiivinen joo, voitais lynkata Rayn ekana päivänä, miinan kimppailussa päivän alussa vaikka epäilit eilen, minun hyvis-readini koska olen nähnyt vaivaa) sai minut äänestämään sinua (plus epäilykseni miinan ovat samalla vähentyneet).

Tuo reaktion haku on hyvä pointti, tosin väittäisin että siinäkin tapauksessa sun olisi ollut järkevää äänestää Geraldinea samalla - siinäpä vasta jotain mihin reagoida!
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Ilta zombidiskossa päivä 2 päättyy 21.1. klo 21

ViestiKirjoittaja justy » 21.01.2018 13:41:18

Jaahas, väärään kohtaan //:t

Illalla taas koneella, jatkan sitten.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Ilta zombidiskossa päivä 2 päättyy 21.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 21.01.2018 13:44:15

justy: miinan suhteen en siis vaikuta siltä, että olen napannut pahiksen?
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Ilta zombidiskossa päivä 2 päättyy 21.1. klo 21

ViestiKirjoittaja miina » 21.01.2018 13:46:48

Violet, en oikein tajua miksi miun ois pitäny pitää sinun valehtelua vaihtoehtona? Ymmärrän että pelissä joutuu valehtelemaan mutta tuo nyt ois jo aika kaukaa haettu valhe. Varsinkin kun voi ihan hyvin pitää paikkaansa.
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Ilta zombidiskossa päivä 2 päättyy 21.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Geraldine » 21.01.2018 13:52:13

Tässä tulee pelaajalistaukseni toinen puolisko.

Justy

Selasin läpi kaikki justyn viestit järjestyksessä ja jotenkin justyn sanomiset tuntuu ristiriitaisilta moneen kertaan. Esimerkiksi:

- Justy pitää miinaa hyvismäisenä alussa. Myöhemmin kommentoi raynin epäilyjä miinaa kohtaan neutraalisti ja mitäänsanomattomasti, tyylillä “no joo onhan se miina epäilyttävä mutta toisaalta ei”. Samassa viestissä justy äänestää miinaa, sitten poistaa äänensä äänestääkseen Lauchuota. Sitten äänestää TAAS miinaa sen takia että tämä piti Violetin “yölynkkaus”-lipsautusta pahismaisena. Kun Vampire (jonka pahis-justy tietäisi hyvikseksi) myös pitää Violetin lipsautusta pahismaisena, justy ikään kuin perääntyy vähän muttei poista ääntään miinalta. Aika jännä siis vaihtaa ääntä Lauchuolta miinalle, koska Lauchuota vastaan justylla oli äänestysperusteita, mutta miina sai äänen pelkästään sen takia että äänesti Violetia. Violet on justyn listassa pahismainen, joten tämä on ristiriitaista. Miksi justya häiritsee se että miina äänestää Violetia, jos justy itsekin pitää Violetia pahismaisena? Uskoisin että hyvispelaajan epäilyt olisivat enemmän systemaattisia.

- justy epäilee raynia siitä että tämä tarttui Halimaan eikä Violetiin tai Vampireen, vaikka kaikki 3 epäilivät justya samasta syystä. Justy sitten virittää raynille äänellään “ansan” mutta peruu sen seuraavassa viestissään. En ymmärtänyt mistä tässä ansassa oli kyse. Seuraavassa viestissään justy pitääkin raynia hyviksenä ja sanoo että raynilla on hyviä pointteja sille miksi Violet ja Lauchuo eivät ole hyviksiä. Justy aiemmin epäili Lauchuota ja jonkin verran Violetia, jonka takia pahis-justyn olisi nyt kätevää pitää raynia hyvismäisenä koska hän on justyn kanssa samaa mieltä. Mua tässä häiritsee se että justy piti raynia aiemmin pahiksena, joten miksi hän yhtäkkiä tuntui luottavan raynin mielipiteeseen Violetista ja Lauchuosta, jos kerran epäilee raynia pahikseksi? Ristiriitaista.
- Sitten vielä se että justy ei kannattanut raynin infolynkkausta. Mun mielestä tämä voisi helposti tulla pahis-justyn suusta, koska pahis haluaisi pudottaa raynin pelistä (sen takia epäili raynia viesteissään), muttei kuitenkaan halua pudottaa 1. päivänä koska silloin kuolleistaherättäjä toisi raynin takaisin peliin.


Lauchuo

- kannattaa raynin infolynkkausta päivällä, esittää perusteluja. Kuitenkin sanoo muutamaan kertaan että mieluummin lynkkaisi jonkun joka on oikeasti pahismainen — säikähtikö pahis-Lauchuo sitä ettei raynin infolynkkausta kannatettukaan joukolla?
- Felarofin kysymykseen pelin alussa vastaa ettei vielä epäile ketään, kun ei ole pahisreadeja. Epäilee miinaa kuitenkin tästä samasta syystä myöhemmin pelissä.
- Haluaa tietää miten Halima suhtautui hyvistelystä syyttelyyn aiemmassa pelissä, tuli siihen tulokseen ettei Halima ole pahismainen. Sitten Lauchuo kysyy miksi ollaan lynkkaamassa Halimaa ja sanoo “Voin äänestää Halimaakin, jos siihen tulee muita mukaan”. Miksi siihen pitäisi tulla muita mukaan? Hyvishän äänestäisi vain sitä pelaajaa jota itse epäilee, vaikkei kukaan muu epäilisi. Pahista taas kiinnostaa kuka lähtee äänestämään ketäkin.
- Lauchuo piti ensin miinaa hyviksenä heppoisin perustein (tyyliin “pahismiina ei pelaa tällä tavalla”), sen jälkeen äänestääkin miinaa koska miina poisti äänensä Violetilta tämän sanoessa häntä hyvikseksi.
- Jälleen kerran syyttää miinaa siitä mitä ihan itse tekee: kysyy miksi Halima on pahis ja sitten äänestää tätä. Sitten Lauchuo vaihtaa äänen miinalta Halimaan. Myöhemmin tulee selittämään että ensin piti miinaa pahiksena ja sitten hyviksenä, jonka jälkeen äänesti Halimaa. Jotenkin outoa tää mielipiteestä toiseen hyppiminen sekä Haliman että miinan suhteen, kun hänen mielestään Halima ja miina olivat molemmat pelin alussa hyviksiä.
- 2. päivänä äänestää Violetia lipsahdusten ja huonon sanavalinnan takia. Sanoo että miina edelleen epäilyttää muttei halua että päivänä menee kokonaan miinan massaäänestämiseen. Yrittääkö Lauchuo tällä kerätä hyvisvibaa ja samalla alustaa tulevaisuuden Violet-epäilyjään, koska tietää että miina todennäkoisesti kuolee pian ja paljastuu hyvikseksi?

Lauchuo ja justy näyttää mun silmään molemmat pahismaisilta, mutten usko että he olisivat pahiksia yhdessä. Tämä siksi koska justy oli jo 1. päivänä esittänyt epäilyksiä Lauchuota kohtaan, mikä ei olisi pelin alkuvaiheessa mitenkään hyödyllistä. Jompikumpi todennäköisesti on pahis. Marzzuu sopisi molempien pahiskaveriksi, Violet sopisi justylle ja miina Lauchuolle. Pitääpä katsoa miinaa ja Violetia vähän tarkemmin tässä.

Violet taitaa olla nyt putoamassa. Mulla oli koosteviestissäni monta syytä epäillä häntä, mutta sitten tuo Kylän paikallaolijoiden katselu vaikuttaa niin hyviksen toiminnalta. Jos Violet lynkataan ja on pahis, tästä voi mielestäni päätellä että miina on todennäköisesti hyvis, koska miina ja Violet ovat olleet niin kovasti toistensa kimpussa pelin alusta asti. Lisäksi, jos miina on hyvis, alkaisin epäillä aika kovasti Lauchuota ylläolevien pointtien takia.
Avatar
Geraldine
Kyläläinen
 
Viestit: 88
Liittynyt: 30.11.2017 07:52:55
Paikkakunta: Melbourne, Australia

Re: Ilta zombidiskossa päivä 2 päättyy 21.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Geraldine » 21.01.2018 13:54:27

// Oho, mun viestin väliin taisi tulla justy x2, Violet ja miina
Avatar
Geraldine
Kyläläinen
 
Viestit: 88
Liittynyt: 30.11.2017 07:52:55
Paikkakunta: Melbourne, Australia

Re: Ilta zombidiskossa päivä 2 päättyy 21.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 21.01.2018 13:56:46

justy: jos pidät reaktionhakua hyvänä pointtina, niin tämän pohjalta on mielenkiintoista kritisoida sitä, että esitin asiani siinä valossa, että pidin Geraldinea pahismaisena. Äänen antaminen Geralle oli mielessäni, mutta miina on edelleen ehdottomasti ykkösepäilyni, ja pelkästään tuohon väitteeseen reagoiminen vaatisi Geraa toimimaan.

miina: reaktiosi oli tämä:

En oikein ymmärrä miks violet pahiksena ilmottais nähneensä Geran kirjottelemassa viestejä? Varsinkin jos gera on sen kaveri? Voisko olla mahdollinen irtiotto, koska jos gera nyt olis pahis niin eihän kukaan ikinä uskois violetin tehneet tuollasta paljastusta kaverina?


-> Et ymmärrä, miksi ilmiantaisin Geran pahiksena ilman, että edes harkitset minun valehdelleen.
-> Menet nopeasti siihen, että voisin olla Geran pahiskaveri - jos Geraa aletaan tämän vuoksi epäilemään, olet pyrkinyt linkittämään meitä. Toimii, jos sinä ja Gera olette pahiskavereita keskenänne.
-> Vaikket ymmärrä miksi olisin toiminut näin pahiksena, ei viestissäsi ole yhtään harkintaa siitä, että teolleni saattaa olla hyvismotivaatio. Ottaen huomioon perustelujesi taso minun epäilyille, luulisi tällaiselle harkinnalle olevan aihetta.

Tuntuu vähän siltä, että olet lukkiutunut minun epäilyyni pahiksena, sillä se on oikeastaan ainut keino, jolla selviät tästä päivästä.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Ilta zombidiskossa päivä 2 päättyy 21.1. klo 21k

ViestiKirjoittaja justy » 21.01.2018 14:03:03

Violet kirjoitti:justy: miinan suhteen en siis vaikuta siltä, että olen napannut pahiksen?


Eikun Geraldinen.

Tää meidän kommunikaatio ei nyt oikein tunnu toimivan. Mutta siis näin tulkitsin toimintasi:

-Kirjoitat postin, joka vaikuttaa siltä, että olet mielestäsi saanut Geraldinen kiinni. Sen sijaan että äänestäisit Geraldinea, näet kuitenkin tämän vain tukena Miina/Geraldine-teoriallesi.

-Kysyt, että jos perustelusi olivat mielestäni vakuuttavat, miksi en äänestä Geraldinea vaan sinua.

- Kerron, että en niinkään ollut vakuuttunut perusteluista, vaan siitä että perustelusi vaikuttivat vakuuttavan SINUT Geraldinen pahismaisuudesta, minkä vuoksi minusta oli outoa ettet kuitenkaan äänestänyt epäilyksestä mukaisesti.

-Kerrot, että esitit varmempaa kuin olut saadaksesi reaktion.

-Sanon, että tuo on viestisi perusteella hyvinkin mahdollista.

En ole mielestäni sanonut mitään muuta suhteestasi miinaa kuin sen, että viestisi vaikutti siltä että sinun olisi pitänyt sen perusteella äänestää Geraldinea miinan sijaan. Olet selittänyt sen, enkä ainakaan nyt keksi sulle mitään lisäkysymyksiä tuon asian suhteen. Voi olla että selityksesi on aito, tai sitten se on jälkikäteen luotu.

//Geraldine taas väliin. Vastailen noihin epäilyksiisi kun olen koneella.

//Violet, se on hyvä pointti, kyllä. En ajatellut sitä alunperin syyksesi, etkä sinäkään sitä ensimmäiseksi selitykseksi tarjonnut vaan sanoit ensin ettet ollut varma. Vasta kun esitin viestistäsi perustelut joiden vuoksi vaikutit varmalta, sanoit että kyse oli reaktionhausta.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Ilta zombidiskossa päivä 2 päättyy 21.1. klo 21

ViestiKirjoittaja justy » 21.01.2018 14:04:31

Ja Violet, onko sulla kommenttia siihen että Miina pelaa tosi eri tavalla kuin joulukuun pelissä pahiksena? En muista pelastiko pelissä, mutta linkkasin miinan postit siitä pelistä tänne ketjuun aiemmin.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 64 vierailijaa

cron