Ilta zombidiskossa päivä 5 päättyy 5.2. klo 22

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Ilta zombidiskossa yö 1 päättyy 17.1. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 18.01.2018 02:09:27

olisin halunnut miinalta jotain reaktiota mutta öh.. no, ei onnistutunt :)

Violet dies. So so so mafia.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Ilta zombidiskossa yö 1 päättyy 17.1. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 18.01.2018 02:46:45

Violet kirjoitti:Nyt on kaksi ennustajaclaimia, ja molempien mukaan rayn olisi hyvis. Sangen yllättävää. rayn saa jossain vaiheessa vähän selittää tota claimiaan, tässä vaiheessa voi sitä lähinnä arvailla.

No nyt. rayn on felarofin ja rayn (lol) mukaan hyvis.
Selitätkö mulle miksi mun pitää selittää yhtään mitään?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Ilta zombidiskossa yö 1 päättyy 17.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Geraldine » 18.01.2018 04:08:40

(jes mun netti toimii taas!)

Käsittääkseni rayn tuli esittämään ennustajaa jotta oikea ennustaja saataisiin nopeammin esiin (ja jotta tuon "miina on pahis" -syytöksen jälkeen miina myöntäisi olevansa pahis (jos siis on pahis), mutta tämä ei onnistunut koska oikea ennustaja tuli esiin).

Violet, mitä epäselvää noissa ennustajaclaimeissa mielestäsi on? raynin claim oli mun mielestä aika selkeää provosointia - tämän takia felarof on lähes satavarmasti oikea ennustaja.

Netittömyyteni aikana yritin väsätä jonkinmoista listaa pelaajista sen perusteella mitä topicista muistin (ja kännykän netillä nopeasti vilkuilin), lisään tähän vielä 1. päivän lopussa ja 2. päivän alussa tapahtuneet asiat ja postaan sen tänne. Nyt siis on 9 pelaajaa, joista 3 varmaa hyvistä, 2 pahista ja 4 tavista. Pahikset löytyy joukosta Marzzuu, justy, Lauchuo, miina ja Violet.

Marzzuusta näin nopeasti loppuun: en ymmärrä miksi Violet äänestit häntä. Eikö olisi parempi vaihtoehto se että Marzzuu mahdollisesti putoaa antiaktiivisuuteen (ja äänestyspakkoon jos tässä pelissä sellainen on ???) ja hänet korvataan aktiivisemmalla pelaajalla joka panostaa peliin enemmän, kuin että Marzzuu: 1. vastaa ääneesi ja vaipuu taas hiljaisuuteen jolloin hänestä ei ole paljoa hyötyä, 2. Marzzuu lynkataan päivällä ja 2/3 todennäköisyydellä on hyvis.
Avatar
Geraldine
Kyläläinen
 
Viestit: 88
Liittynyt: 30.11.2017 07:52:55
Paikkakunta: Melbourne, Australia

Re: Ilta zombidiskossa yö 1 päättyy 17.1. klo 21

ViestiKirjoittaja miina » 18.01.2018 04:21:53

--raypelikoneet

Äänen poisto varmuuden vuoks, huomasin nyt että olin kirjottanu edellisen äänen väärin.

Hmm. Eli meillä on kolme varmaa hyvistä ja minä ite. Jäljelle jää violet, marzzuu, geraldine, Lauchuo. Mehän keretään äänestää ne pois ihan missä järkässä vaan. Kyllä Mie alan uskoa että violetin "yölunkkauksen" takana on pahis. Sori ku jatkan tätä vaan mutta silti. Nyt ei riitä kapsiteetti muuhun. ++Violet

// gera väliin. Justykin on pelissä, lisätään se mahdolliseen pahislistaan! Mie oon kyllä niin pihallla tästä pelistä! Voitteko tiputtaa miut :D
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Ilta zombidiskossa yö 1 päättyy 17.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Halima » 18.01.2018 14:07:33

Okei, ennustajahommia jne. Eli --raynpelikoneet.

Geraldine
Tosi vähän viestejä, mutta viestien sävy kuitenkin jotenkin hyvismäinen. Lisäksi tämä:
Geraldine kirjoitti:Käsittääkseni rayn tuli esittämään ennustajaa jotta oikea ennustaja saataisiin nopeammin esiin (ja jotta tuon "miina on pahis" -syytöksen jälkeen miina myöntäisi olevansa pahis (jos siis on pahis), mutta tämä ei onnistunut koska oikea ennustaja tuli esiin).

on jostain syystä mun silmiin hyvismäinen lause. En juurikaan epäile, mutta lisämateriaalia kaipaan kyllä.

justy
justy epäilytti mua pelin alussa, ja mä oon huomannut että monesti mun alkupelin vibatukset on hyviä, vaikka myöhemmin kääntäisin ne päälaelleen. Edelleen kuitenkin näen tuon justyn viestin, missä hän puolustaa raynia ja kyselee asioita Jeku/Marzzuulta todennäköisemmin hyviksen kirjoittamana.
justy kirjoitti:Olen kyllä muistaakseni tehnyt näin pahiksenakin. Tää pelaaminen on kuitenkin ennen kaikkea hauskanpitoa, ja uskon että Jekulla ja meillä kaikilla on hauskempaa jos hän saa kiinni pelistä.

Tuo viesti vielä lisää justyn hyvismäisyyttä, sillä harva pahis sanoisi tätä sen jälkeen, kun häntä ajatellaan hyvikseksi tuon Jeku-kyselyn jälkeen. Toisaalta mä itse sanoin pahiksena jotain samaan suuntaan championship-pelissäni, joten on tää ihan mahdollista pahiksenkin suusta.
justy kirjoitti:Tällä hetkellä olisin valmis lynkkaamaan:

Lauchuo, Violet, miina.

En lynkkaisi: Vampire, raynpelikoneet

Liian vähän tavaraa jotta voisin sanoa mitään: kaikki muut

Hyvismäistä on se, että en lynkkaisi -listalla on kaksi varmistunutta hyvistä ja lynkkaisi-listalla on kolme edelleen mahdollista pahista. justy nyt edelleen voisi olla pahis, ja kiinnitän häneen erityishuomiota koska hän oli mun alkupelin vibatus, mutta ei nyt ehkä ole se vahvin epäilty tällä hetkellä.

Lauchuo
Lauchuo ihmetteli/epäili Vampirea ja oli raynin infolynkkauksen puolella siinä tapauksessa ettei ole selviä pahissignaaleja (noissa syissä muuten kolmoskohta oli epäjohdonmukainen). Nämä ei tuo yhtään luottoa Lauchuon hyviksyyteen.
Lauchuo kirjoitti:Mitä tulee tuohon miinan juttuun niin miettikää sitä tältä kannalta: miina äänestää pahiksena aina (muistaakseni) jonkun muun perässä, ei ns. Itsenäisesti ja ensimmäisenä. Miinan pelissä on nyt myös selvästi samaa ns. Hätääntyneisyyttä kuin SM-pelissä hänen ollessa tippumassa viattomana hyviksenä - ihan sitä samaa ettei oikein osata sanoa mitään epäilyjä kenestäkään koska ollaan niin hädissään omasta selviytymisestä ja yritetään vaan sälyttää jonkun toisen niskoille koko juttu. En nyt mene vannomaan, että miina näiden takia olisi hyvis, mutta minusta tuntuu tosi epätodennäköiseltä että pahis!miina pelaisi tuolla tavalla.

Tää kappale saa mut miettimään että voisko Lauchuo olla miinan pahiskaveri. En nyt siis ehkä ensimmäisenä lähtis Laukkua lynkkaamaan, mutta jos miina on pahis, niin tässä on potentiaalinen pahiskaveri. Paitsi että Laun seuraava viesti:
Lauchuo kirjoitti:Hetkonen, miksi me nyt mietitään, että Halima voisi olla pahis? Siksi, että hän äänestää raynia koska "rayn on vaarallinen pelaaja"?

Mä ehdin vielä laittaa ääneni johonkin, mieluiten muualle kuin raynille. Tällä hetkellä musta vaikuttaa siltä, että rayn olis hyvis ja jos on hyvät syyt epäillä jotakuta toista pahikseksi, niin mielummin se kuin raynin informaatiolynkkaus.

// Ha. Sieltähän se tuli miinalta, heti ääni poistuu kun joku näkee hänet mahdollisena hyviksenä ja hei se on "hyvä pointti" :D kummasti miina ei kuitenkaan myöskään (edelleenkään) siirrä ääntään mihinkään muualle koska.. niin miksi? Mikset miina äänestänyt jotakuta muuta, kun olet kuitenkin pudotusuhan alla?
++miina

Eli ööö, ei sittenkään ehkä miinan pahiskaveri. Muuten Laukku voisi kyllä ihan hyvin olla pahis.

Marzzuu
Yksi viesti, voisi olla ihan yhtä lailla hyviksen kuin pahiksenkin suusta. Toisaalta jos Jeku/Marzzuu on pahis, epäilisin että pahiskaveri olisi jo painostanut osallistumaan peliin enemmän, joka olisi johtanut joko tiputtautumiseen tai pariin lisäviestiin. Voi siis ihan hyvin olla pahis, mutta ei mun pääepäilty.

miina
miina kirjoitti:Justy: en ole pahis. Tällä kertaa olen tavallinen kyläläinen eikä tarvii stressata pahistiimin puolesta. Enkä omaa myöskään mitään erikoiskykyjä ettei huoleta vaikka kuollakin yöllä.

Tämä viesti on taviksen suusta todella ajattelematon. Miksi antaa pahiksille tuollainen tieto, että miinaa ei kannata tappaa yöllä koska hän ei ole erikoinen? Eli joko miinalla oli tässä joku taka-ajatus että pahikset nimenomaan tällaisen viestin perusteella ajattelisivat miinan erikoiseksi ja tappaisivat yöllä, tai sitten miina on todennäköisemmin pahis.
miina kirjoitti:Miusta on muuten outoa ajatella että se että sanon olevani tavis olis jotenki erikoista. Miusta kaikki saa sen vaikka sanoa, osa puhuu totta ja osa ei. On kuitenkin varmaan todennäkösempää että erikoinen/pahis ei sitä sanois (raystä en mene vannomaan) ihan vaan koska miks mennä väkisin valehtelemaan jos ei oo pakko.. ite myöskin pahiksena pyrin pysymään mahollisimman paljon totuudessa ku muuten sekoilen vaiheitteni kanssa jossakin välissä kuitenkin.

Siis nimenomaan jos miina on sitä mieltä, että on todennäköisempää että erikoinen/pahis ei tuota sanoisi niin hmm... Miksi miina olisi sanonut tuon taviksena?
miina kirjoitti:Ja miun ongelma on se että oon taas yksin miettimässä näitä asioita ja en tiiä toisten rooleja. Hirveen hankala ajatella asioita ja kommentteja siltä kannalta että ne voi olla mitä vaan.. lisäks Mie pelaan taas puhelimella!

Toisaalta sitten mulla on vaikeuksia nähdä pahis-miina sanomassa tuota ylläolevaa. En näe että pahismiinalle tulisi mieleen valehdella että "oon taas yksin miettimässä näitä asioita". Jollei sitten miina ole pahiskamu Jeku/Marzzuun kanssa, jolloin varmasti olisikin olo että on yksin miettimässä asioita... hmm.
Miina tarttui aika paljon Violetin tekemisiin ja sanomisiin ekana päivänä, en usko että miina ja Violet ovat molemmat pahiksia. Lisäksi miinan haluttomuus äänestää rayta eilen illalla viittaisi miinan hyvikseyteen.
miina kirjoitti:Mie oon kyllä niin pihallla tästä pelistä! Voitteko tiputtaa miut :D

Ei voi olla pahismiina. Vai voiko? En mä tiedä.

Violet
Violet kirjoitti:4. Mä veikkaan, että tiedän mikä miinan ongelma on, mutta annan hänen itse selittää ensin.

Joko oot kertonut tämän?
Violet kirjoitti:Jos tohon yhteen sanavirheeseen meinaa kaatua mun koko peli, niin nostetaan pöydälle myös mun pudottaminen ja mahdollinen henkiinherätys seuraavana päivänä, tosin en varmaankaan saisi aikaan peliin samanlaista vaikutusta kuin esim. ray.

Tuossa Violet aika heppoisesti lähti miettimään että jos yhteen sanavirheeseen meinaa kaatua koko peli. Ei siinä mun mielestä kovin moni vielä tuon takia epäillyt, että en näe että tuo ois ollut tollaisen reaktion arvoista. Tämä on jossain määrin pahismainen reaktio.
Violet kirjoitti:Jos Halima ei enää ehdi tänne ennen päivän loppua, kuten päivän lopussa ilmoitti, voimme pahassa tapauksessa tappaa erikoisen. Tämä nyt pitää vähintäänkin tiedostaa, jos hänet halutaan lynkata miinan sijaan.

Tämä sen sijaan on hyvismäinen asia sanoa, mutta ihan hyvin pahis-Violetinkin mahdollisuuksien sisällä, eli Violet voisi olla pahis.

----------------------------------

En tiedä selvensikö tämä läpiluku mun ajatuksia paljonkaan, mutta tässä nyt järjestyksessä hyvismäisimmästä pahismaisimpaan nämä kuusi mahdollista pahista:
Geraldine
justy
miina
Marzzuu
Violet
Lauchuo

Olisin valmis lynkkaamaan tänään kumman tahansa, Lauchuon tai Violetin. Nämä kaksi voivat muuten mielestäni myös olla hyvinkin pahiksia keskenään ja ovat hyvin pitkälti samalla viivalla pahikseudessaan vaikka nyt laitoin heidät tuohon järjestykseen. Tällä hetkellä Violetilla on jo kaksi ääntä, joten on mielestäni hyvä nostaa myös ++Lauchuo äänestettävien listalle.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Ilta zombidiskossa yö 1 päättyy 17.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 18.01.2018 23:19:32

3 Halima (raynpelikoneet, miina, Lauchuo)
2 miina (justy, Violet)
2 raynpelikoneet (felarof, Halima)

Tilanne on siinä mielessä mielenkiintoinen, että tiedämme yhden wagonin puolet kokonaan, yhdestä emme mitään (okei, tiedän edelleen oman roolini, mutta tää ei ollut pointti) ja yhden tiedämme osittain. Ainakin näin alkuun epäilyttää Haliman äänestäjät, sillä pahisten olisi aika turvallista seurata väärässä olevaa rayta. Seurata on ehkä vähän väärä sana, kun miina etsi kuumeisesti kohdetta äänellensä omaa pelastumistaan varten, ja Lauchuo vaihtoi äänensä aika myöhään, ilmeisesti mietittyään sitä pitkään.

Voin huomauttaa, että miina on tänään lähtenyt seuraamaan rayta.

ray kirjoitti:tota.. tän pitäisi olla mafia 100%.
Violet? Selitä?

En usko kuitenkaan.


Tilanteessa oli kaksi claimia, ja olit molempien mukaan hyvis. Koska en uskonut, että voisit olla ennustaja (felarof ei tekisi tuollaista claimia pahiksena ja eilinen tarjouksesi uhrautua ei sovi erikoiskuvaan), niin sai miettimään, että miksi esiinnyit ennustajana? Siis kyllä, ilmeisesti kyseessä oli ansa miinalle, mutta olisit aika hyvällä todennäköisyydellä voinut joutua konfliktiin aidon ennustajan kanssa. Mä itse pelkäsin sitä, että Jeku/Marzzuu voisi olla meidän ennustaja, jolloin meillä ei olisi tullut ennustustulosta tälle päivälle, minkä vuoksi toivoinkin alkupäivästä, ettei päivä jäisi vain ennustusclaimin odotteluun. Tuossa tilanteessä jäi ihmetyttämään, että mikä sai sinut ottamaan tuollaisen riskin, ja sai sinut sekoittamaan pakkaa tuolla tavoin.

rayn kirjoitti:No nyt. rayn on felarofin ja rayn (lol) mukaan hyvis.
Selitätkö mulle miksi mun pitää selittää yhtään mitään?


Olet varma hyvis, joten oman selustasi turvaamisen vuoksi sinun ei tarvitse selitellä mitään, sen suhteen olet aivan oikeassa. Mä hain selittämisellä enemmänkin vastausta kysymyksiin, kuten "Kenen muun kuin miinan reagointia odotit tilanteeseen", sillä mun on vähän hankala uskoa, että teit tempun pelkästään miinan vuoksi - hänellä kun oli jo sen verran epäilyjä niskassa, että olisit saanut hänet suurella todennäköisyydellä muutenkin lynkattua.

Geraldine kirjoitti:Marzzuusta näin nopeasti loppuun: en ymmärrä miksi Violet äänestit häntä. Eikö olisi parempi vaihtoehto se että Marzzuu mahdollisesti putoaa antiaktiivisuuteen (ja äänestyspakkoon jos tässä pelissä sellainen on ???) ja hänet korvataan aktiivisemmalla pelaajalla joka panostaa peliin enemmän, kuin että Marzzuu: 1. vastaa ääneesi ja vaipuu taas hiljaisuuteen jolloin hänestä ei ole paljoa hyötyä, 2. Marzzuu lynkataan päivällä ja 2/3 todennäköisyydellä on hyvis.

Surullista kyllä, olet oikeassa sen suhteen, että Marzzun korvautuminen on paras ratkaisu tässä tilanteessa. Aikaisemman pelikäytännön perusteella äänen antaminen kylläkin saisi Marzzuun todennäköisemmin tiputtautumaan vapaaehtoisesti, jolloin varapelaajaa saataisiin vieläkin nopeammin paikalle (aikaisempi pelitapa puoltaa tätä). Marzzuun tiputtaminen pelistä (eli saada hänet hakemaan varapelaajaa), ei kuitenkaan ole mun tarkoitus, vaan ihan oikeasti toivon, että hänkin osallistuisi peliin parhaan kykynsä mukaan. Mä en usko, että 1 viesti per pelipäivä on parhaan kyvyn mukaista.

Ton kirjottaminen kyllä sai vähän miettimään, miten kaukaisia toiveet joskus on.

Halima: Ei, en ole kertonut, mikä oli tulkintani siinä, mikä sai miinan sekoilemaan sen suhteen, mikä sai miinan sekoilemaan rayn suhteen noissa sekoiluissa. Tuossa vaiheessa tuntui siltä, että miina sai raysta aika paljon eri suuntiin osoittavia viboja, mutta ei saanut minkäänlaista readia raysta, sillä hän ei osannut arvioida kyseisten vibojen luotettavuutta, etenkään kun kyseessä oli rayn, jonka miina tiesti hankalasti luettavaksi pelaajaksi -> olemassa oleville viboille annetaan vielä vähemmän merkitystä. Tämä on vielä silta ajalta, jolloin en pitänyt miinaa juurikaan pahismaisena, nyt rinnalla on ajatus siitä, että miina on pahis, joka ei pysy tarinassaan.

Mä olen todella epävarma Geraldinen suhteen, sillä hän oli suurimman osan eilisestä päivästä poissa - tämä ei tietenkään tee hänestä pahismaisempaa, mutta hänen analysointinsa on sen vuoksi haasteellisempaa.

Mielestäni Halima on toiminut hyvin, kun hän teki selkeän listan pelaajista, ja asetti pelaajat siihen järjestykseen, jossa pitää heitä pahismaisimpina. Mä toivoisin, että kaikilta ei varmistetuilta hyviksiltä saadaan samanlainen lista, silä se pakottaa pahikset arvioimaan toisiaan, mikä on aina hyvä hyvisten kannalta.

Pakko vielä sanoa, että mua häiritsee aika paljon se, ettei miina millään tavalla reagoinut rayn ennustajuuteen ja väitteeseen. Ainut mitä hän teki, oli äänen siirto minulle.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Ilta zombidiskossa päivä 2 päättyy 21.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Lauchuo » 19.01.2018 00:32:32

Mun piti tulla vasta huomenna kirjoittamaan viestiä, kun oon tän päivän maannut flunssassa sängyn pohjalla enkä oo jaksanut miettiä tätä peliä muuten kuin lukea uudet viestit. Mutta tää kiinnitti mun huomion niin että pakko tulla sanomaan heti:

Violet kirjoitti:Mielestäni Halima on toiminut hyvin, kun hän teki selkeän listan pelaajista, ja asetti pelaajat siihen järjestykseen, jossa pitää heitä pahismaisimpina. Mä toivoisin, että kaikilta ei varmistetuilta hyviksiltä saadaan samanlainen lista, silä se pakottaa pahikset arvioimaan toisiaan, mikä on aina hyvä hyvisten kannalta.

Miten sä voit sanoa, että haluat listaukset kaikilta ei-varmistetuilta hyviksiltä? Ja että se pakottaa pahikset arvioimaan toisiaan? Miten hyvisten tekemät listaukset pakottavat pahikset arvioimaan toisiaan? (tietysti tässä kohtaa varmasti myös pahikset tekisivät myös nuo listaukset, mutta siitä huolimatta tässä on pyydetty niitä vain hyviksiltä ja sanottu, että se pakottaa pahikset arvioimaan toisiaan)

Ja yllättäen tuo on myös "aina hyvä hyvisten kannalta", eikä "meidän kannalta" tai "meidän yrittäessä löytää pahiksia" tai "hyvisten etsiessä pahiksia"... En nyt osaa selittää tätä tarkemmin, mutta tuo sanamuoto tuo minulle mieleen sen, että tätä on nyt mietitty ihan muuten kuin oman puolen kannalta.

En tiedä, minusta Violetilla ei ole aiemmin ollut tällaisia lipsahduksia, kun hän on ollut hyvis, joista näin selkeästi paistaa, että tätä on nyt mietitty ihan muuten kuin hyviksen silmin. ++Violet
Avatar
Lauchuo
Kyläläinen
 
Viestit: 273
Liittynyt: 12.10.2017 18:35:37
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 2

Re: Ilta zombidiskossa päivä 2 päättyy 21.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Lauchuo » 19.01.2018 00:34:44

En tiedä, minusta Violetilla ei ole aiemmin ollut tällaisia lipsahduksia, kun hän on ollut hyvis, joista näin selkeästi paistaa, että tätä on nyt mietitty ihan muuten kuin hyviksen silmin.

Niin ja siis tämä selkeämmin sanottuna: Minusta Violet ei hyviksenä puhu tuolla tavalla "ulkopuolisen" näkökulmasta. Äh, ehkä mä vaan meen nukkumaan ja toivon että itseilmaisuni on huomenna parempi.
Avatar
Lauchuo
Kyläläinen
 
Viestit: 273
Liittynyt: 12.10.2017 18:35:37
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 2

Re: Ilta zombidiskossa päivä 2 päättyy 21.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 19.01.2018 00:57:28

Lauchuo kirjoitti:Mun piti tulla vasta huomenna kirjoittamaan viestiä, kun oon tän päivän maannut flunssassa sängyn pohjalla enkä oo jaksanut miettiä tätä peliä muuten kuin lukea uudet viestit. Mutta tää kiinnitti mun huomion niin että pakko tulla sanomaan heti:

Violet kirjoitti:Mielestäni Halima on toiminut hyvin, kun hän teki selkeän listan pelaajista, ja asetti pelaajat siihen järjestykseen, jossa pitää heitä pahismaisimpina. Mä toivoisin, että kaikilta ei varmistetuilta hyviksiltä saadaan samanlainen lista, silä se pakottaa pahikset arvioimaan toisiaan, mikä on aina hyvä hyvisten kannalta.

Miten sä voit sanoa, että haluat listaukset kaikilta ei-varmistetuilta hyviksiltä? Ja että se pakottaa pahikset arvioimaan toisiaan? Miten hyvisten tekemät listaukset pakottavat pahikset arvioimaan toisiaan? (tietysti tässä kohtaa varmasti myös pahikset tekisivät myös nuo listaukset, mutta siitä huolimatta tässä on pyydetty niitä vain hyviksiltä ja sanottu, että se pakottaa pahikset arvioimaan toisiaan)

Ja yllättäen tuo on myös "aina hyvä hyvisten kannalta", eikä "meidän kannalta" tai "meidän yrittäessä löytää pahiksia" tai "hyvisten etsiessä pahiksia"... En nyt osaa selittää tätä tarkemmin, mutta tuo sanamuoto tuo minulle mieleen sen, että tätä on nyt mietitty ihan muuten kuin oman puolen kannalta.

En tiedä, minusta Violetilla ei ole aiemmin ollut tällaisia lipsahduksia, kun hän on ollut hyvis, joista näin selkeästi paistaa, että tätä on nyt mietitty ihan muuten kuin hyviksen silmin. ++Violet


Listaukset kaikilta ei-varmistetuilta hyviksiltän = kaikilta muilta paitsi varmistetuilta hyviksiltä, eli raylta, Halimalta ja felarofilta, tosin mieluusti ottaisin listat myös heiltä. En siis tarkoittanut, että listat varmistamattomilta hyviksiltä, vaan muilta pelaajilta kuin edellä mainitsemiltani kolmelta. Mä en kyllä yhtään syytä sua tähän tarttumisesta, sillä luettuani pointtisi mietin, että mitä ihmettä olin tullut kirjoittaneeksi, kunnes luin oman viestini uudelleen. Mun ei pitäisi pelata tätä peliä näin myöhään illasta, mutta se alkaa olemaan ainut mahdollisuus.

Mitä tulee sanamuotoon, niin tuossa yksittäisessä kohdassa tuntui luontevammalta kirjoittaa "hyvisten kannalta" kuin "meidän kannalta". Ainakin luulen näin, sillä en jäänyt pohtimaan yksitäistä sanamuotoa. Varmaankin johtuu kyseisen lauseen rakenteesta, jossa on vahva hyvisten ja pahisten vastakkainasettelu, jossa ainakin itse ajattelen aina enemmän "hyvikset vs. pahikset" tyylisesti kuin "me vs. pahikset". Jos olisin lauseessa pitänyt hyviksiä aktiivisina toimijoina, niin silloin varmaankin olisi ollut luontevampaa kirjoittaa "Meidän kannattaa kaikkien tehdä listat, sillä se vaikeuttaa pahisten peliä". Mä toivon, että tää selventää tätä, mutta oon sen verran väsynyt jo, että pelkään tän vaan sekottavan entisestään.

Saatte mun listan toivottavasti tämän vuorokauden aikana.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Ilta zombidiskossa päivä 2 päättyy 21.1. klo 21

ViestiKirjoittaja miina » 19.01.2018 02:57:24

Violet. En Mie nää mitään pointtia reagoida siihen Rayn claimiin ja muuhun hässäkkää koska tulin paikalle kun kaikki oli jo tapahtunut. En ees aluks tajunnu että mitä ray edes multa olisi halunnu mutta kun yöaivoilta heräsin niin tajusin että se oli vaan mulle ansa, se että tajusin sen ansaksi vasta myöhemmin johtuu siitä etten käsittäny että miten se voi muka olla varma miun puolesta koska itsehän tiedän puoleni. En tiiä osaanko selittää kun taas yöllä yritän miettiä.. Miun mielestä felarofin ja Rayn roolissa ei oo mitään pohdittavaa ja jos niitä enemmän jäisin pohtimaan olis se Miusta ns turhaa jorinaa josta saisinkin hetken päästä kuulla. Ainut mitä siinä vaiheessa piti tehdä oli ottaa ääni pois raylta. Ja siirsinkin sen seuraavaan sopivaan kohteeseen. Ois pitäny eilenkin jo jättää se sulle.
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Ilta zombidiskossa päivä 2 päättyy 21.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Geraldine » 19.01.2018 05:37:42

miina kirjoitti: En ees aluks tajunnu että mitä ray edes multa olisi halunnu mutta kun yöaivoilta heräsin niin tajusin että se oli vaan mulle ansa, se että tajusin sen ansaksi vasta myöhemmin johtuu siitä etten käsittäny että miten se voi muka olla varma miun puolesta koska itsehän tiedän puoleni.

Tää nyt jäi jotenkin häiritsemään. Boldattu kohta kuulostaa pahiksen sanomalta - eli miinan reaktio rayn ”miina on pahis” -claimiin on ”miten se voi olla varma?”. Hyviksen reaktiohan olisi varmaan jotain tyyliin ”MITÄMITÄ EN VARMANA OO PAHIS, SÄ VALEHTELET” koska hyvis tietää heti että tuollainen claim on 100% valetta. Pahisvibattaa nyt aika pahasti.
Avatar
Geraldine
Kyläläinen
 
Viestit: 88
Liittynyt: 30.11.2017 07:52:55
Paikkakunta: Melbourne, Australia

Re: Ilta zombidiskossa päivä 2 päättyy 21.1. klo 21

ViestiKirjoittaja miina » 19.01.2018 08:08:01

Geraldine. Toi oli just se mitä mie ajattelinkin mutta koska oli selvinny jo että ray on hyvis niin tiesin että sen takana ei oo pahis ja en siis yöllä tajunnu että mikä se ansa edes oli. Vasta päivällä tajusin että ray tarkotti sitä että jos se olis ollu ennustaja ja ennusti miut ja miun olis pitäny siinä jotenkin tunnustaa olevani pahis. Mutta koska en sitä ole niin mie en siis oikein ymmärtäny että mikä se ansa oli. Äh, en mie osaa tätä oikein selittää.

Mutta mulle tulee geraldinesta nyt sellanen olo että halutaan väkisin ettiä miun tekstistä joku juttu johon puuttua. Hieman antaisin siitä nyt pahisfiilistä geraldinelle takasin.. (Mie taijan vaikuttaa tällaselta kostajalta :D)
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Ilta zombidiskossa päivä 2 päättyy 21.1. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 19.01.2018 14:31:26

Minun ei kyllä tarvitse selittää yhtään mitään jollen halua, koska pahimmillaan se on vain ajanhukkaa. Sen jälkeen kun felarof tulee sanomaan että hänellä on green check minusta on aivan sama feikkasinko ennustajaa trollatakseni kuuden promilen humalassa vai oliko minulla joku ajatuskuvio sen takana. Mutta selitänpä kuitenkin koska siitä lisää myöhemmin.

Ensinnäkin minä olin semi-varma että felarof on ennustaja, itseasiassa ennen kun tein miinapostaukseni olin jo kirjoittanut viestikenttään "felarof tutkitko minut?" :D No, felarofhan noin 95% todennäköisyydellä tutkii minut.

Toisekseen, vaikka minua ei oltaisikaan tutkittu, minut olisi lynkattu hyvin suurella todennäköisyydellä toisena päivänä riippumatta siitä mitä sanon koska näytti siltä että Halima -- joka on varmistettu hyvis, on laiska. Ja koska ihmiset ajattelevat idioottimaisesti että "jos erikoinen kuolee niin rayn on mafia" -- tai mafiana käyttävät tuota hyödykseen. Eli se on ihan sama tuossakin tilanteessa mitä teen tai sanon niin mielestäni parasta olisi tehdä mitä itse koen järkeväksi (eli miten voin paljastaa jonkun joukkueen) riippumatta siitä mitä muut siitä ajattelevat.

Tuo ylläoleva on erityisesti Violetin kannalta mielenkiintoista, koska yllättäen Violet ei pysty mitenkään ymmärtämään miksi minä feikkaisin olevani ennustaja sanomalla että MIINA on pahis. Edes sen jälkeen kun minut varmistetaan hyvikseksi, ei soita kelloja päässä, ja pyydetään selvittämään jotain?!?!? Ihan oikeasti, Violet täysin hyvin tietää että miina on hyvin suurella todennäköisyydellä täysin kykenemätön reagoimaan tuohon millään tavalla hyvismäisesti jos on oikeasti pahis. Mutta ei kun pitää selvittää miksi tein mitä tein.... felarof vinkkinä seuraavaan kertaan; jos sinulla on hyvisennustus pelaajasta joka feikkaa mafiacheckin, niin odota nyt edes sen aikaa että tuo toinen osapuoli reagoi jotain. ;) Nyt tuo meni ihan hukkaan ja mitä voitettiin? Ei yhtään mitään, kun mahdollisuus olisi ollut. Ei tietty tartte mitään kahta päivää odottaa muttakun miina nyt muutenkin on ollut suht aktiivinen niin olisit nyt edes jonkun aikaa voinut odottaa...

Kolmanneksi, minä en yleensä koskaan tee sellaisia asioita jotka ovat taysin typeriä mafiana.
Spoiler:
Viime pelin toinen päivä jolloin sanoin olevani pahis oli tosin poikkeus, mutta se johtui ainoastaan siitä että ainakin mulla (ja käsittääkseni Halimalla) oli mennyt kiinnostus peliin sillä hetkellä kun Zey - eli meidän yötappo N1 replacettiin takaisin peliin (joka on mielestäni aivan käsittämätön ratkaisu). Me vaan päätettiin puolitrollata ja niin sanotusti "pistää ranttaliksi", aivan sama mitä tapahtuu.

Minä myös oletan että pelaajat ovat fiksuja ja kykeneviä loogiseen ajatteluun (se nyt on pikkaisen niinkun edellytys mafian pelaamiselle). Jos oletetaan että minä olen pahis -- niin miina on aina hyvis, niin se mitä tapahtuu on suraavaa:
1) ennustaja on ennustanut miinan hyvikseksi
2) ennustaja on ennustanut minut pahikseksi
3) ennustaja on ennustanut jonkun muun hyvikseksi
4) ennustaja on ennustanut jonkun muun pahikseksi

se mitä tapahtuu on seuraavaa:
1) minut lynkataan (koska vaikka minä olisinkin oikea ennustaja, peli loppuu koska toinen ennustaja on feikki ja siten pahis miinan kanssa)
2) minut lynkataan (koska sama kun edellinen)
3) minut lynkataan (koska sama kun edellinen)
4) minut lynkataan (koska sama kuin edellinen)

Eli siis, kun ennustaja tulee ulos jokatapauksessa, riippumatta tilanteesta, minut lynkataan aina jos olen pahis (siksi koska jos olenkin hyvis niin minut lynkataan silti koska jos olen hyvis niin peli loppuu jokatapauksessa). Minä henkilökohtaisesti luotan siihen, että ihmiset ovat sen verran järkeviä, että tajuavat etten minä tuollaista tekisis koska jään siitä 100% varmuudella aina kiinni (varsinkaan kun minun ei sitä tarvitse tehdä -- tai siis voin tehdä muutakin). Minä en ikipäivänä ennustajana tuossa tilanteessa claimaisi AINAKAAN mafia checkiä, koska siinä onnistumisprosentti tiimisi auttamisella on tasan 0%. Mafia ei ikinä pysty fakeclaimaamaan toisena päivänä tässä pelissä. Jos on vähääkään fiksu pelaaja, tämä pitäisi tajuta. Siis se että tuossa on ainoastaan hyvismotivaatiota tehdä mitä tein.

Nyt tilanne on se, että käytännössä toisen Violetista ja miinasta on oltava pahis. En usko heidän olevan pahiksia yhdessä, koska ekan päivän loppu.

miina jatkaa samaa rataa. Edelleenkään ei ole yhtäkään epäilyä joka perustuisi mihinkään oikeisiin asioihin. Menkää nyt oikeasti ja lukekaa ne miinan viestit minua ja Violetia kohtaan:
"rayn on pahis koska en osaa lukea sitä"
"kuitenkin annan hänelle hyvisfibaa tuosta ja tästä, mutta ehklä onkin kuitenkin pahis mutta kuitenkin äänestän sen kanssa (vaikka en halua pelastaa itseäni)"
"no nyt se erikoinen sitten kuoli eli rayn on pahis"
"Violet on pahis koska slippi"
"ei se ollutkaan slippi, mutta ääneni onkin vahingossa oikeassa paikassa" (jos violet on pahis niin tuo todennäköisesti on slippi jolloin ääni ei voi mitenkään olla vahingossa oikeassa paikassa)
"no mutta nyt kun rayn ei ollutkaan pahis niin oli se sittenkin slippi" (miina nyt on jo sanonut ettei edes itse usko tuon olevan slippi mutta palaa silti tuohon samaan takaisin)

Minä puhuin ekana pelipäivänä siitä Violetin täysin järjettömästä kommentista, jota pidin hyvismäisenä. Nyt minua rupeaa oikeasti jo hieman mietityttämään, koska yksi tuollainen menisi, mutta kun niitä tulee kokoajan.... Tässä nyt muutama esimerkki:
Pikaisella lukaisulla raynpelikoneet vähän epäilyttää, sillä hän tarjoutui lynkattavaksi, mutta on nyt mennyt vahvasti Haliman kimppuun.

"On vähän pahismaista että sen jälkeen kun rayn tarjoutui lynkattavaksi, hän rupesikin etsimään pahiksia"

Violet kirjoitti:Katsoin rayn perusteet Haliman äänelle, vaikuttivat sellaisilta, jotka tulisivat hyvisraylta. Enemmän kyllä ihmetyttää, että ray antoi minulle hyvispisteitä erikoishahmojen analysoinnista (viittaus aikaisempiin peleihin), mutta en näe, miksi hän olisi noin toiminut pahiksena.

++miina

Violet kirjoitti:Halima: Jätät nyt rayn asemaan, josta miina pääsee hänet lynkkaamaan. Käytännössä pelastat miinan, ja jätät rayn kuolemaan. Onko tämä mielestäsi tarkoituksenmukaista? Eikö sinulla ole muita vahvoja epäilyjä?

Violet kirjoitti:++Marzzuu ainakin nyt alkuun. Voin ihan rehellisesti sanoa, että äänen taustalla on oma turhautumiseni Jekun/Marzzuun jatkuvaan hiljaisuuteen, mikä on toistunut pelistä toiseen.

miinan epäily rayta kohtaan ei oikein yllätä, ja olen itse sitä mieltä, että rayn epäily tässä vaiheessa on hyvinkin terveellistä.

Violet ei halunnut lynkata minua ekana päivänä, kuten käy viesteistä ilmi. Halima lynkattiin, mutta se ei kerro mitään minun joukkueestani, sillä Violet poiti minun epäilyjäni Halimaa kohtaan kohtuullisina (ellei hän sitten halua tulla väittämään että väärässä oleminen ekana päivänä on jotenkin pahismaista). Violet halusi lynkata miinan. Miina on kaikista pahismaisin henkilö. Kuitenkin ensimmäisen yön jälkeen Violet on sitä mieltä, että on ihan terveellistä (erityisesti miinalta) epäillä minua (miinallahan ei mitään oikeita syitä edes ole). Miksi? Violet on sitä mieltä että miina on pahis, miksi hän antaa miinan epäillä minua ilman syitä? Miksi hän äänestää Jekua, josta nyt ei saa painostamallakaan mitään irti? Miksei hän äänestää miinaa joka loogisesti ajatellen pitäisi olla kaikista epäilyttävin? Jos nyt kuitenkin jokin on oikeasti muuttunut, ja minun epäilemiseni on tervettä, miksei hän äänestä minua? Huomioitavaa tässä kohdassa on se seikka, että ennustajalla on tietoa jota muilla ei ole. On hyvinkin mahdollista ettei Violet uskalla sanoa juuta eikä jaata minun ja miinan suhteen, koska haluaa odottaa mitä ennustaja sanoo. Hyviksenähän tuollainen ei kiinnosta, vaan pitäisi alkaa paukuttamaan. tätä violet ei tee vaan valitsee ns. turvallisen kohteen äänelleen.

rayn saa jossain vaiheessa vähän selittää tota claimiaan

Ei varmaan tätä tarvitse enempää selittää.....

Pakko vielä sanoa, että mua häiritsee aika paljon se, ettei miina millään tavalla reagoinut rayn ennustajuuteen ja väitteeseen. Ainut mitä hän teki, oli äänen siirto minulle.

ei ole mitään regoitavaa enää, juna meni jo ennenkun miina pääsi paikalle.

Ainakin näin alkuun epäilyttää Haliman äänestäjät, sillä pahisten olisi aika turvallista seurata väärässä olevaa rayta.

Pyh ja pah, Haliman äänestäjät pitäisi epäilyttää vain siinä tapauksessa jos miina on mafia. Muutoin on ihan sama ketä mafia äänestää (jos lynkkauskohteena on kolme kaupunkilaista niin mafia voi äänestää vaikka omenaa, tai olla äänestämättä). Sinällään hauska kommentti että Violet epäilee miinaa, jolloin OIKEASTI Haliman äänestäjät olisivat todennäköisemmin mafiaa -- kuitenkaan tämä ei ole perusteluna (vaikka se olisikin täysin looginen johtopäätös), tietääkö Violet miinan olevan hyvis?

-----------------------------------

Lauchuo kirjoitti:Miten sä voit sanoa, että haluat listaukset kaikilta ei-varmistetuilta hyviksiltä? Ja että se pakottaa pahikset arvioimaan toisiaan? Miten hyvisten tekemät listaukset pakottavat pahikset arvioimaan toisiaan? (tietysti tässä kohtaa varmasti myös pahikset tekisivät myös nuo listaukset, mutta siitä huolimatta tässä on pyydetty niitä vain hyviksiltä ja sanottu, että se pakottaa pahikset arvioimaan toisiaan)

Mielestäni tämä on erittäin hyvä kommentti, vaikkakin kertoo enemmän Lauchuosta kun Violetista. Toisekseen minä "syytin", tai no oikeastaan heitin pientä epäilystä Vampirea kohtaan eilen, kun minusta tuntui että on mahdollisuus että Lauchuo päästi vähän liian helpolla irti Vampire-epäilystään ja niinsanotusti tarjosin Laulle "porkkanaa", jonka uskoin hänen ottavan mafiana. Ei kuitenkaan ottanut, ja lisäksi Vampiren yötappo ei ole järkevä Lauchuolle. Vampire nyt ei koskaan ollut ennustaja ja kuolleistaherättäjän tappaminen ekana yönä on aika turhaa (kun järkevä pelaaja sen kuitenkin käyttää jos kaupunkilainen lynkataan). Vampire nyt oli käytännössä kaikkien mielestä hyvis, mutta uskon Lauchuon tappavan ennemmin minut kun Vampiren, riippumatta siitä kuinka epäilyttävä minä muiden silmissä olen. Hän nyt varmaan tietää ettei voi oikeasti missään tilanteessa minua ruveta epäilemään tokana päivänä vaikka tarvitsisikin, tulisin aika helposti näkemään sen läpi.

Haluaisin Geraldineltä hieman lisää muista pelaajista. Samoin justyltä. Jekulta nyt on valitettavasti varmaan turha odottaa yhtään mitään.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Ilta zombidiskossa päivä 2 päättyy 21.1. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 19.01.2018 14:32:31

Ja onko ihme....
Mutta mulle tulee geraldinesta nyt sellanen olo että halutaan väkisin ettiä miun tekstistä joku juttu johon puuttua. Hieman antaisin siitä nyt pahisfiilistä geraldinelle takasin.. (Mie taijan vaikuttaa tällaselta kostajalta :D)


miina ei näköjään pysty mitään muuta tekemään kun syyttämään pelaajia jotka esittävät epäilyjä häntä kohtaan.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Ilta zombidiskossa päivä 2 päättyy 21.1. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 19.01.2018 14:47:46

Geraldine, minulla on sinulle kysymys johon toivoisin sinun vastaavan niin perusteellisesti kun mahdollista.

Oletetaan hypoteettisesti että sinä olet pahis. Kenen kanssa sinä voisit olla pahis yhdessä, ja kenen kanssa et? Ja mistä syystä?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Ilta zombidiskossa pv1 päättyy 16.1. klo 21

ViestiKirjoittaja justy » 19.01.2018 15:56:57

Olipahan viikko... Pahoittelut kaikille.

Olen seuraillut viestejä mutta kirjoittamaan en ole ehtinyt. Vampirelle kiitokset hyvästä 1. päivästä ja 1. yöstä. Onneksi päätit käyttää sen kuolleistaherätyksesi heti alkuun.

Aloitetaanpa äänianalyysillä:

3 Halima (raynpelikoneet, miina, Lauchuo)
2 miina (justy, Violet)
2 raynpelikoneet (felarof, Halima)

Ei ääniä: Geraldine, Marzzuu, Vampire.

Vaihtoehto 1: miina on pahis. Tämä tarkoittaisi mielestäni sitä, että Lauchuo on pahis, koska muussa tapauksessa miinan kaveri joko yritti heittää hänet bussin alle (Violet) tai ei pystynyt/välittänyt äänestää - ehkä luottaen ettei kukaan enää siirry Halimasta miinaan.

Vaihtoehto 2: miina on hyvis, ja eka päivä oli hyvis vs hyvis vs hyvis. Tässä tilanteessa epäilyttävimmältä vaikuttavat Violet, Geraldine ja Marzzuu. Violet siksi, että mielestäni pahiksille olisi ollut parasta tappaa miina - varsinkin jos he olivat arvanneet Vampiren kuolleistaherättäjäksi. Halima ja rayn olisivat todennäköisemmin tulleet henkiinherätetyiksi kuin miina. Toisaalta, jos kyse oli hyvis vs hyvis vs hyvis tilanteesta, en ihmettelisi jos ainakin toinen pahiksista päätti olla äänestämättä kokonaan.


Nyt palaan siihen kohtaan 1. päivää, jonka muistan lukeneeni huolella. Tärkeimpänä kysymyksenä sen määrittäminen onko miina pahis. Lähinnä katson tätä nyt miinan itsensä ja Lauchuon toimien kannalta.

Stay tuned.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Ilta zombidiskossa pv1 päättyy 16.1. klo 21

ViestiKirjoittaja justy » 19.01.2018 16:52:25

Violet kirjoitti:Tai vaihtoehtoisesti voi oppurtunistisesti sivuuttaa kaiken pohdinnan, ja äänestää minua miinan tavoin. Mun mielestä tämä ei olisi pahismiinalta mahdotonta, ja tarkoittaa, että minun tulee arvioida tilanne uudelleen. miina myös tarttuu toiseen helppoon kohteeseen, Jekuun, vaikka Jeku kieltämättä on ongelmallinen tapaus. Vielä yksi tähän liittymätön huomio miinan pelistä, hän on vahvasti korostanut viesteissään olevansa hyvis.


Oletko sitä mieltä että hyvistely on pahismaista?

miina kirjoitti:Mie en myöskään vampiren tavoin usko että tuollasta yölynkkaus-sanavirhettä tulee aivan huolimattomuudesta vaan. Lisäksi Mie olisin pahiksille tosi hyvä päivätapon kohde koska kenenkään ikinä ei kannata herättää minua kuolleista verrattuna esim vaikka hyvis-justyn tai -rayniin tai -vampireen. Sama jatkuis myös violetin mutta uskon sen olevan pahis. Tänään siis pahisten kannattaa tiputtaa joku johon kuolleistaherättäjä joutuu "tuhlaamaan" kykynsä tai sitten säästämään kykynsä jollon riski tippumiseen on parempi.



Tässä miinalla samanlaista ajattelua kuin mulla. Mielenkiintoista nähdä, johtaako tämä Violet-ääneen toisena päivänä.

Hmm, eipä näköjään johda, ainakaan ennen kuin rayn paljastuu hyvikseksi. Alla miinan toisen päivän 1. posti.

miina kirjoitti:Huh, onneks vampire käytti kykynsä kun kerta kuoli heti! Miten voi olla mahollista että osu pahikset taas erikoiseen. Samanlaista sherlockkia on mm. Raynpelikoneissa nähny aiemmissa peleissä.. ja nyt ei enää päde pahikset joukosta Halima-miina-jeku--felafor.

Joten. ++Raynpelikoneet


No, entä sitten raynin paljastumisen jälkeen?

miina kirjoitti:--raypelikoneet

Äänen poisto varmuuden vuoks, huomasin nyt että olin kirjottanu edellisen äänen väärin.

Hmm. Eli meillä on kolme varmaa hyvistä ja minä ite. Jäljelle jää violet, marzzuu, geraldine, Lauchuo. Mehän keretään äänestää ne pois ihan missä järkässä vaan. Kyllä Mie alan uskoa että violetin "yölunkkauksen" takana on pahis. Sori ku jatkan tätä vaan mutta silti. Nyt ei riitä kapsiteetti muuhun. ++Violet


Okei, nyt osuu Violetiin, mutta vähän eri syistä kuin oletin. Mitähän tästä pitäisi ajatella? Miina vaikuttaa äänestävän reaktiivisesti, käyttäen perusteluja jotka tulevat mieleen sen sijaan että yhdistelisi ajatuksiaan pelaajista jonkinlaisiksi kokonaiskuviksi. Pahiksen luulisi olevan tarkempi siitä, mitä hän päästää suustaan? Hyviksen luulisi olevan helpompaa muistaa kaikki epäilynsä, kun ne ovat hänen aitoja ajatuksiaan, eivätkä keksittyjä.



Muita huomioita ekalta päivältä:

felarof kirjoitti:
felarof kirjoitti:Haluaako joku selventää mulle mitä niin kauheen pahismaista tossa miinan sanomisessa oli, mä en nyt ihan tajuu?

Eikun unohtakaa, taisin tajuta. Mut kuten miinakin sano, niin uskoisin pahisten tajunneen ton itekin.

Sinällään toi idea asettaa myös Violetin tapetaan Jeku idean jännään valoon, vaikkei nyt kiinnittäisi huomiota siihen lynkataan yöllä osuuteen. Mä en kyllä muutenkaan oo mikään fani sille et tuhlataan lynkkauksia siihen et tapetaan hiljaisia vaan siks että ne on hiljaisia.


Samaa mieltä miinan ja Felarofin kanssa siitä, että tuskinpa miina pahiksille mitään syvää salaisuutta paljasti. Tai no, ehkä jos tiimi on Geraldine ja Marzzuu, joista edellinen on pelannut yhden pelin(?) ja jälkimmäinen ei varmaan ehdi kauheasti tätä peliä miettiä kiireiltään(?).

Vampire totesi aiheesta vielä, että miinan lausunnossa oli pahismaista se, ettei hyviksellä ole tarvetta ajatella peliä pahisten kannalta. Tuosta olen aika vahvasti eri mieltä, koska esim. äänestysanalyysi vaatii sitä, että yrittää miettiä miten pahikset pelin näkevät.


No, sitten vähän Lauchuosta, joka siis sopisi mielestäni parhaiten pahis-miinan pahiskaveriksi.

Ensin Lauchuo kirjoittaa täällä, että miinan peli muistuttaa tämän hyvispelejä, ei pahispelejä.

Sitten vähän ajan kuluttua tulee ääntenlasku:

2 miina (justy, Violet)
2 raynpelikoneet (felarof, Halima)
1 Halima (raynpelikoneet)
1 Violet (miina)

Tämän jälkeen miina poistaa äänensä Violetilta. Lauchuo äänestää miinaa, koska tämä poistaa äänensä Violetilta. Tässä vaiheessa Lauchuo nostaa siis miinan kärkeen. Eli jos miina ja Lauchuo ovat pahiskavereita, Lauchuo aikoo heittää miinan bussin alle tilanteessa jossa uskoo tämän olevan kuollut joka tapauksessa.

Sitten rayn ilmoittaa voivansa äänestää Halimaa. Lauchuo ilmoittaa perään, että voisi äänestää Halimaakin. Miina kysyy mikäs Halimassa epäilyttää. Saamatta vastausta, miina äänestää Halimaa.

Tämän jälkeen on viestienvaihtoa miinan ja Lauchuon välillä, joissa Lauchuo tivaa miinalta, miksi tämä äänesti Halimaa ja ennen kaikkea miksi raynin sijaan. Lopulta Lauchuo hyväksyy miinan vastauksen ja vaihtaa äänensä Halimalle.

Ymmärrän hyvin miksi miina äänesti Halimaa saamatta vastausta kysymykseensä. Mutta Lauchuon käytös tilanteessa, jossa ensin miina näyttää kuolemaantuomitulta (äänestää miinaa) ja sen jälkeen seuranneessa "Halimakin on pöydällä" -tilanteessa (vaihtaa äänensä Halimalle) vaikuttaa kovin sopivalta miina/Lauchuo-pahisparin peliksi.

@Lauchuo, haluaisitko vähän selventää ajatuksiasi kun menit miina-hyvisreadista miinan äänestäjäksi ja sitten Haliman äänestäjäksi?


Lisää myöhemmin, nyt uimaan.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Ilta zombidiskossa yö 1 päättyy 17.1. klo 21

ViestiKirjoittaja justy » 19.01.2018 17:39:43

Taas saa odotella uintiseuraa...


raynpelikoneet kirjoitti:Eikun ennustajan pitää tulla esille nyt. Kukaan ei ikinä tutki Vampirea niin meillä on kolme varmistettua hyvistä tai kaksi + yksi pahis.
Kysymys Violetille, ja kaikille muillekin (paitsi miina); Jos lynkataan joukkoon rayn-miina-Halima ja riippumatta kahden muun joukkueesta se joka lynkataan on hyvis, missä järjestyksessä herättäisit lynkatun kuolleista (eli siis kenestä olisi tässä pelissä sinun mielestäsi varmistettuna hyviksenä eniten hyötyä, toiseksi eniten, kolmanneksi eniten)?


En tiedä kaipaatko tähän enää vastauksia, mutta oma järjestyksen on Rayn>Halima>Miina. Rayn ja Halima voisivat mennä toisinkin päin, jos olettaisi valmistetun Haliman säilyvän pidempään hengissä. Ja sitten toisaalta, Rayn ja Halima todennäköisesti normipelissä tippuisivat aika aikaisin eniveis, eli ehkä miinan alignmentista olisi kuitenkin suurin hyöty.

Ei tää ollutkaan niin helppo kysymys kuin aluksi luulin.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Ilta zombidiskossa yö 1 päättyy 17.1. klo 21

ViestiKirjoittaja justy » 19.01.2018 17:50:06

Violet kirjoitti:Nyt on kaksi ennustajaclaimia, ja molempien mukaan rayn olisi hyvis. Sangen yllättävää. rayn saa jossain vaiheessa vähän selittää tota claimiaan, tässä vaiheessa voi sitä lähinnä arvailla.


Tähän Rayn jo tarttuikin. Kieltämättä tästä tulee olo että Violet on joko jäässä, tai sitten epäonnistuu pahiksena reaktion feikkaamisessa. Tarkitan siis sitä että pahis-violet tietäisi jo, että Rayn on hyvis, mutta kuvittelee että jollei tietäisi niin reagoisi jotenkin näin.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Ilta zombidiskossa päivä 2 päättyy 21.1. klo 21

ViestiKirjoittaja justy » 19.01.2018 20:26:48

@Halima, ollaan ilmeisesti eri mieltä siitä voisiko Lauchuo olla miinan pari. Mutta selityksiä mulle tuota mielipidettäsi siitä että Lauchuo on pahismainen koska halusi lynkata raynin jos ei tule kunnon pahisreadeja? Mä muistelin että olit itsekin samalla kannalla vielä tänään, ennen kuin Rayn varmistui hyvikseksi?

Lauchuon Violet-ääni on kyllä heikko. Vähän tuntuu väkisin sanamuotoihin tarttumisesta. Mut muutenkin tuntuu että Violet on joutunut tässä pelissä pahasti kielipoliisien uhriksi. Onko aiheesta, en tiedä, koska kyllähän pahikset joskus jäävät kielestä kiinni (kröhöm SM-peli kröhöm).

Vielä osa tän päivän postista lukematta. Mutta tällä hetkellä luulen, että näkisin mieluiten mitä ++miina on syönyt.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Ilta zombidiskossa päivä 2 päättyy 21.1. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 19.01.2018 21:23:53

Violet ja justy, pidittekö Halimaa hyvismäisenä ensimmäisen päivän lopussa?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Ilta zombidiskossa päivä 2 päättyy 21.1. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 19.01.2018 21:49:44

Lauchuo voiaitko vastata justylle pikimmiten?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Ilta zombidiskossa päivä 2 päättyy 21.1. klo 21

ViestiKirjoittaja justy » 19.01.2018 22:10:59

raynpelikoneet kirjoitti:Violet ja justy, pidittekö Halimaa hyvismäisenä ensimmäisen päivän lopussa?


En erityisen. En kyllä ehtinyt kauhean tarkkaan lukea posteja ekan päivän lopussa, mutta muistan etten kokenut halua taistella sen edestä ett Miina kuolisi Haliman sijaan.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Ilta zombidiskossa päivä 2 päättyy 21.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 19.01.2018 22:18:28

Ärhmfthashuighhh, mikä päivä ja viikko, pahoittelut mykkäkoulusta kaikille, Marzzuu on taas linjoilla.
Yritin jahdata justyn(?) mulle esittämiä kysymyksiä ja jatkan viestin puhelimella naputtelun jälkeen etsimistä, tarkoitus ei ole siis ignoorata niitä. :) Hmh. Oma syy kun ei osallistu niin paljon kuin haluaisi osallistua, ja nyt mulle tuli sitten täydellinen ei internetyhteyttä-tila pelin suhteen muistiin, ja kaikki, mitä sioin sanoa, katosi mielestäni. Ääh...
Jokin ray:n pelissä tökkäisee, ja jos pitäisi nyt-tällä-sekunnilla äänestää, niin varmaan ääneni menisinray:n suuntaan mututuntumalla.
Palaien areenalle kun saan mieleni internetyhteyden taas toimimaan ja ajatukset kirkkaiksi.

//Ja hop, justy pomppasi eteen
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Ilta zombidiskossa päivä 2 päättyy 21.1. klo 21

ViestiKirjoittaja justy » 19.01.2018 22:27:07

Kiva Marzzuu että pääsit paikalle. Kysymykseni eivät ole enää kauhean oleellisia. Nyt tiedetään, että Rayn, Halima ja felarof ovat varmoja hyviksiä.

Ehditkö karsia sivuilta 7 ja 8 viestit, jotka on kirjoitettu 2. päivän aikana? Kerro mitä mieltä olet tuoreemmasta viesteistä. Mitä ajatuksia sulle tulee miinan ja Violetin pelistä?
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Ilta zombidiskossa päivä 2 päättyy 21.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 19.01.2018 22:40:33

justy kirjoitti:Kiva Marzzuu että pääsit paikalle. Kysymykseni eivät ole enää kauhean oleellisia. Nyt tiedetään, että Rayn, Halima ja felarof ovat varmoja hyviksiä.

Ehditkö karsia sivuilta 7 ja 8 viestit, jotka on kirjoitettu 2. päivän aikana? Kerro mitä mieltä olet tuoreemmasta viesteistä. Mitä ajatuksia sulle tulee miinan ja Violetin pelistä?

Ok, unohtakaa tuo minun rayn-epäilys jos hän kerran on varma hyvis. Violetin reaktio äänestää mua nopeahkosti ehkä vähän yllätti, tätä jo kerettiinki miettiä mutta koska tykkään näytellä robottia, kysynkin nyt motiivia nopealle äänen annolle?
Koska siis ite olisin miettinyt, että annanpa tuolle aikaa herätä ennen äänestystä josko tulisi mitään viestiä.

Miina ja Violet ja heidän pelinsä. Hmmmm......
Aikaisemmin mainitsemani äänestysjuttu ehkä hiukan tökki omaan silmään, mutta en vielä sen perusteella alkaisi äänestämään Violetia. Hm.
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Ilta zombidiskossa päivä 2 päättyy 21.1. klo 21

ViestiKirjoittaja justy » 19.01.2018 23:03:45

Okei. Mä tavallaan ymmärrän Violetin äänen kun hävisin jos yhden pelin sinulle Pieni peruspeli), jossa voitit Einarin kanssa kun kukaan ei osannut lukea sinua kun olit niin hiljaa. :)

Mutta siis sinänsä ymmärrän myös epäilysi, koska periaatteessa tuollainen strategia olisi pahiksille hyvä tapa pelata informaatioköyhästi - ajatus, jonka kanssa Violet flirttailu jo 1. päivänä. Mutta sitten taas - ei Violet noin muuten ole mielestäni pelannut kynttilä vakan alla - hän on ollut äänekkäämpi kuin minä.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Ilta zombidiskossa päivä 2 päättyy 21.1. klo 21

ViestiKirjoittaja justy » 19.01.2018 23:04:37

Mutta jos sinun olisi pakko valita miinan ja Violetn välillä, kumpaa äänestäisit?
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Ilta zombidiskossa päivä 2 päättyy 21.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Lauchuo » 19.01.2018 23:15:29

Mä oon taas about nukkunut koko päivän kun ei jaksa muutakaan tehdä - valitettavasti mun kunnollinen pelaaminen jää siis kuitenkin huomiselle. Sairastaminen on tyhmää :(

justy kirjoitti:@Lauchuo, haluaisitko vähän selventää ajatuksiasi kun menit miina-hyvisreadista miinan äänestäjäksi ja sitten Haliman äänestäjäksi?

Minulle tuli miinan pelityylistä alunperin sellainen olo, että hän pelaa samaan tapaan kuin on pelannut niissä hyvispeleissä, joissa ollaan pelattu samaan aikaan. Enkä nähnyt hänen pelissään mitään ihan tosi suoraan punaista huutavaa, paitsi sen, että miinalla ei ollut missään vaiheessa mitään kunnon epäilyjä. Olin kuitenkin valmis sivuuttamaan tuon sillä, että miina ei ehkä ole ehtinyt paneutua peliin niin kovin tarkasti, että osaisi muodostaa ajatuksia siitä, kuka on epäilyttävä ja kuka ei. Lisäksi eihän minullakaan tuossa vaiheessa ollut juurikaan esittää omia epäilyjä pelaajista - tosin tässä vaiheessa taaksepäin miinan viestejä miettiessä, niin onhan tuossa se ero, että minä sentään yritin tehdä pelissä jotain (mm. Vampiren kyseenalaistaminen), kun taas miina tuntui lähinnä puolustelevan itseään ja yrittävän keksiä miksi rayn vibattaisi.

No, sitten tuli tämä viesti miinalta, joka tosiaankin huusi sitä punaista ja jota en oikein voinut ohittaa. Heti, kun jonkun mielestä miina oli jossain kohtaa hyvismäinen, miina poisti äänensä ja sanoi että tuo on hyvä pointti. Aivan kuin miinalla itselläänkin olisi ollut vaikeuksia keksiä, mikä hänen pelissään olisi hyvismäistä ja miksi häntä tulisi pitää hyviksenä. Tuon lisäksi, että ääni poistuu, miina ei anna sitä tässä vaiheessa kenellekään muulle, vaikka on itse tippumisuhan alla. Ja miina ei mukamas "tiennyt" ketä äänestäisi. No, vaihtoehtoja luonnollisesti ei ollut kovin montaa, ja koska miina toki haluaisi pelastaa itsensä. Ja kohta äänestää Halimaa ilman syitä (no, koska "ei halua informaatiolynkata raynia"). Kun sitten kyseenalaistan tätä ja selitän, miksi miinan pitäisi äänestää raynia Haliman sijaan, miinalta tuli minusta ihan ok:sti mietitty vastaus (joka tosin ei vastannut kaikkeen, mutta siihen hetkeen riitti minulle), joka kuulosti siltä, että saattoi olla tottakin, eikä vain hätäpäissään mietitty keksintö. Tämä sai sitten minut miettimään, että ehkä olen kuitenkin väärässä miinan suhteen ja miina onkin se hyvis, joksi ajattelin häntä ensin.

Tässä kohtaa pitää ottaa huomioon, että ajan tosiaan työkseni taksia enkä pysty kontrolloimaan sitä milloin tai mihin saan keikan, joten olin koko ajan vähän varpaillaan, että ehdinkö vielä vaihtaa ääntäni jos tarvitsee. Päivän loppuun oli enää puolisen tuntia (vai oliko vähän enemmän? jotain sellaista kuitenkin, alle tunti), ja minusta vaikutti oudolta, ettei miina vaihtanut ääntään kuitenkin raylle, eikä kukaan tullut pelastamaan miinaa (tässä vaiheessahan se olisi ollut vielä ihan mahdollista, jollei toinen pahis ollut joko felarof tai Halima - Haliman ja miinan yhteinen pahikseus tuntui kaukaa haetulta, vaikka kumpikin saattoi olla erikseen, felarof oli vähän villi kortti tässä suhteessa, en osannut arvata hänen olevan erikoinen). Tässä kohtaa vaihdoin siis ääneni siksi, että aloin epäröidä olisiko miina kuitenkin ihan vain tavallinen hyvis, ja tuntui myös todennäköiseltä, että Halima olisi voinut olla myös pahis. Lisäksi rayn oli minusta pitkälti koko pelipäivän vaikuttanut hyvikseltä ja menin osittain sen perässä, että hän halusi lynkata mielummin Haliman.

No, eilinen lopputulos ei nyt ainakaan hälventänyt miina-epäilyjäni, eikä tämän päivänkään pelaaminen häneltä ole vakuuttanut. Olen periaatteessa täysin valmis äänestämään miinaa tänään, mutta tässä vaiheessa päivää on minusta turha kasata kaikkia ääniä miinalle koska 1) jos miina on pahis, toisen pahiksen on tosi helppo lähteä mukaan äänestämään häntä ja kerätä näin hyvisluottoa, sekä pysytellä itse ns. "piilossa" jos ketään muuta kuin miinaa ei painosteta äänillä, ja 2) jos miina on hyvis, niin sama juttu kuin äsken, mutta kummankin pahiksen on helppo pysytellä pois parrasvaloista.
Avatar
Lauchuo
Kyläläinen
 
Viestit: 273
Liittynyt: 12.10.2017 18:35:37
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 2

Re: Ilta zombidiskossa päivä 2 päättyy 21.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Lauchuo » 19.01.2018 23:18:30

Marzzuu kirjoitti:Koska siis ite olisin miettinyt, että annanpa tuolle aikaa herätä ennen äänestystä josko tulisi mitään viestiä.

Mutta sinullahan oli ollut aikaa herätä koko edellinen pelipäivä? :D Miksi Violetin olisi pitänyt vieläkin odotella, kun oli kuitenkin hyvin todennäköistä, ettei sinusta välttämättä kuulu mitään koko pelipäivänä, varsinkaan jos et ole vaarassa pudota? Ei tuosta äänestä olisi ollut hyötyä jos se olisi annettu vaikkapa vasta tänään tai huomenna, koska sinun ei olisi ollut ns. "pakko" tulla pelaamaan ja olisit vain voinut myöhemmin sanoa, että "et ehtinyt" tai muuta vastaavaa, ja että huomasit epäilyt sinua kohtaan vasta myöhemmin.
Avatar
Lauchuo
Kyläläinen
 
Viestit: 273
Liittynyt: 12.10.2017 18:35:37
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 2

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 63 vierailijaa

cron