Ilta zombidiskossa päivä 5 päättyy 5.2. klo 22

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Ilta zombidiskossa pv1 päättyy 16.1. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 16.01.2018 13:21:10

Kertokaa joku tuolle yhdelle miksi minä laitoin itseni lynkattavaksi. Ei näköjään olisi kannattanut kun nyt siitäkin itketään täysin järjettömin perustein. Pointtina se että se on ihan sama mitä minä ikinä sanon niin puolet pelaajista huutaa "yhyy mä en ukso koska sä voisit vaan vedättää mua pahiksena" ja se on hyvin hyvin rasittavaa ja mua ei kiinnosta keskustella sellasten ihmisten kanssa jotka ei edes yritä pohtia asioiden totuusarvoa vaan koska "oot huijannut mua/muita ennenkin". Ja ei Violet (vai kuka se olikaan), miina ei koskaan yrittänyt minua sen ennemäpää analysoida, ainoastaan meni "en osaa lukea sinua" -> "olet pahis koska epäilet minua", eli aivan täysin ja puhtaasti OMGUS reaktio. Tuon lisäksi, ja tuon jäälkeen miina ei ole tehnyt yhtään mitään muuta kun tarttunut joihinkin asioihin joita on "helppo kommentoida" ja jotka eivät ole oikeasti edes pahismaisia. Yksi esimerkki:
1) Violet on pahis, koska slip
2) Myöhemmin: "nyt alkaa tuntua että ääneni onkin vahingossa oikeassa paikassa"

Jaaaa jaaaaa, eikö se ollutkaan pahismaista että Violet puhui yöllä tappamisesta? Jos se oli pahismaista, niin miksi nyt sitten ääni olisikin oikeassa paikassa vahingossa? Senhän pitäisi olla oikeassa paikassa oikeasta syystä. Eli siis miina ei näköjään ajatellutkaan alunperin tuon olevan pahismaista.

En näe mitään syytä poistaa ääntäni Halimalta. Hän oli eilenkin postaamassa kylään ja ottaen huomioon että hän vihaa pelata pahiksena, ei yllätä yhtään että postauksia peliin ei häneltä tullut.

Mä meen nyt töihin. En ole varma pääsenkö sen suuremmin enää tänään pelaamaan. Niin joo justy, mä en oikeastaan usko että Lauchuo tekisi noin pahiksena. Hän oli kuitenkin kyseenalaistamassa Vampirea, josta olisi varmaan sannut enemmänkin puhuttavaa, mutta sitten hän yksinkertaisesti vain droppasi tuon keskustelun ja sanoi ettei hänellä oikeastaan ole pahisreadeja. Mä uskoisin että Lauchuo olisi halunnut pahiksena ennemmin jatkaa tuota argumenttia koska hänellä kuitenkin oli pointti johon muutkin yhtyivät, eikä ainakaan mielestäni Vampire mnitenkään sen kummemmin asiaa selkeyttänyt. Lauchuolla olisi siis pahiksena ollut jotain josta puhua, veikkaan että hän olisi ennemmin tuon mahdollisuuden käyttänyt näyttääkseen siltä että tekee jotain, kun suoraan sanonut ettei oikein tiedä mistään mitään tällä hetkellä.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Ilta zombidiskossa pv1 päättyy 16.1. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 16.01.2018 13:21:38

Noniin jälleen kerran pure OMGUS miinalta. Onko sulla jotain syitä epäillä jotain muutakun "se epäilee mua"?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Ilta zombidiskossa pv1 päättyy 16.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Halima » 16.01.2018 13:25:38

Huh, tänne on tullut paljon lisää luettavaa sen jälkeen kun viimeksi luin.

Vampire kirjoitti:Halima, mulla ei ole aikomustakaan lukea mitään vanhoja pelejä. Osaltaan ihan jo sillä, minkä mainitsinkin; mä en halua tietää etukäteen ihmisten pelityylejäenempää kuin jo nyt, ja mä opin ne kuitenkin tän pelin aikanakin edes jotenkin. Plus musta vanhojen pelien lukeminen on tylsää.

En oo ollut sitä mieltäkään että sun pitäis lukea vanhoja pelejä.

justy kirjoitti:Jos kuolleistaherättäjä käyttää kykyään 1. yönä, MIKÄÄN ei voi estää häntä hyödyntämästä kykyään tässä pelissä. Mielestäni edes se, että lynkkaisimme ekana päivänä epäaktiivisen pelaajan ei olisi riittävä syy olla tuottamatta tätä varmaa hyvistä. Ainoa poikkeus ehkä olisi, jos lynkkaamme jonkun joka muuten putoaisi pelistä epäaktiivisuuden vuoksi. Mutta muissa tilanteissa riippumatta pelaajan panoksesta ottaisin hänet mieluusti takaisin varmana hyviksenä, joka sitten tarjoaisi yhden äänen lisää pahiksia vastaan. Hän voisi vaikka vaan seurata muita varmoja hyviksiä (ennustajaa ja kuolleistaherättäjää, jotka voisivat hyvin claimata tokana päivänä, plus ennustajan kohdetta jos tämä on hyvis).

Tää on kyllä ihan totta ja hyvä pointti sinänsä. Lisäksi mä tykkään tästä justyn kyselystä Jekulle:
justy kirjoitti:Tällä hetkellä näyttäisi olevan kaksi pahisjahtiin liittyvää keskustelunaihetta:

1) Vampirea häiritsi raynin tapa aloittaa peli. Hän avaa ajatteluaan täällä.

2) Halimaa ja Violetia häiritsi se miten kannustin kuolleistaherättäjää toimimaan ekana yönä riippumatta siitä kuka kuolee tänään. Halima kirjoitti aiheesta täällä, ja Violet totesi olevansa samaa mieltä Haliman pointeista.

Ehtisitkö lukea nuo läpi ja kertoa lyhyesti mitä mieltä olet pointeista. Jos sinun täytyisi nyt äänestää joko raynia tai minua, kumpaa äänestäisit? Ja miksi?

Tai onko pelissä muita pelaajia, jotka epäilyttävät syystä tai toisesta?

Ehkä justy saa nyt toistaiseksi hengähtää mun äänen alta. --justy

raynpelikoneet kirjoitti:Minun ääneni Halimalle on pelkästään siitä syystä, että hän sanoo tämän:
Mulle tulee näistä kommenteista sellainen vibatus että justy on pahis. Tai toinen vaihtoehto on, että justy on vähän pihalla, mutta koska en koe sen olevan todennäköistä, vibatukseni on että justy on pahis ja yrittää jollakin lailla vähän johtaa meitä harhaan.

Haliman "epäily" justya kohtaan johtuu ainoastaan siitä että justy sanoo erikoisista jotain joka ei sovi hänen maailmankuvaansa. Mielestäni tuo on aivan absurdi väite, sillä oikeasti se, että joku sanoo erikoisista jotain ei tee kenestäkään yhtään mitään. Miksi ikinä pahis "yrittäisi johtaa harhaan" tässä vaiheessa, kun pelissä on 9 hyvistä jotka varmasti osaavat tulla suht optimaaliseen ratkaisuun erikoisten suhteen? Tuo vaikuttaa erittäin pinnalliselta readilta, varsinkin kun otetaan huomioon se, että se mitä justy on puhunut peliteknisyyksien ulkopuolelta menee TÄYSIN nappiin ja on erittäin hyvismäistä. Minä en siis suoraan sanottuna usko, että Halima oikeasti uskoo justyn olevan pahis noilla syin.

Oot ihan oikeassa siinä, että mä en usko että justy on pahis noilla syin. Justy nyt vaan tuohon mennessä pelissä oli mun silmiin vaikuttanut pahismaisimmalta, ja koska löysin jotain mikä mua epäilytti, halusin äänestää. Minusta sä puhut liian painavin sanankääntein, tai oletat että muut on heti satavarmoja toisen pahikseudesta jos äänestää. Ei todellakaan. Mulla oli pieni viba justyä kohtaan, muita kohtaan ei -> äänestin justyä. Nyt oon jo lukenut justyn selitystä ja poistin ääneni justyltä.

raynpelikoneet kirjoitti:Jos tullaan siihen lopputulokseen, että kuolleistaherättäjä toimii ekana yönä (eli jos lynkataan kaupunkilainen hän herättää sen), niin ilmottaudun lynkattavaksi 100%.

Tämä on muuten täysin pahis-rayn mahdollisten sanottavien sisällä, ihan vain huomiona. Ja täytyy sanoa että houkutteleva ehdotus. Mä oon ihan varma että en pysty tässä pelissä missään vaiheessa olemaan varma rayn puolesta ilman apua, ja koska hyvis-rayn olisi todella hyödyllinen kyläläisille, tää houkuttaa. En oikeasti ees nää tässä kovin montaa haittapuolta, kun taas hyviä puolia on: 1) jos rayn on pahis (niin kuin ihan hyvin voi olla), hän kuolee ekana päivänä. 2) jos rayn on hyvis, hänet herätetään henkiin ja me tiedetään että raynin postit tulee hyvikseltä ja voidaan luottaa niihin. Toinen vaihtoehto tietysti on, että ennustaja ennustaa raynin yöllä. Joka tapauksessa mun mielestä raynin puolen tietäminen pelin toisena päivänä on ehdottoman tärkeää hyviksille. (Ja jos rayn ei kuole tänään ja ennustaja kuolee yöllä niin rayn on pahis, sanokaa mun sanoneen!)

raynpelikoneet kirjoitti:Ja kuten sanoin, kyllä minä omat mielipiteeni aina perustelen, ihan joukkueestani riippumatta. Esim Geraldinen viestejä läpi katsoessani uudemman kerran tulin lopputulokseen, että hän on todennäköisesti hyvis, koska aiemmin sanoi ettei pääse pelaamaan muutamaan päivään (joka antaisi pahikselle hyvän syyn olla postaamatta siihen muutamaan päivään -- ilman että kukaan häntä siitä voi syyttää, sillä joskus real life menee vaan pelaamisen edelle), mutta kuitenkin hän jo samana yönä, vieläpä keskellä yötä, tuli tekemään postin jolla mielestäni yrittää saada ajatuksiaan ilmoille ja peliä eteenpäin. Uskon että pahiksena hän olisi vain "ottanut" tuon "pari päivää" ja ollut postaamatta yhtään mitään kun ei kerran tarvitse.

Raynin kanssa on tää ongelma: esim. tää pointti Geraldinesta on ihan hyvä, ja itsekin oon valmis antamaan Geralle tuosta hitusen hyvisluottoa, mutta kun en voi luottaa raynin puoleen niin tulee väkisinkin mieleen ajatus että mitä jos rayn tässä vaan puolustelee pahiskaveriaan. Rayn on niin vaikea lukea että siitä vaan ois pakko saada jollain selventävällä tavalla puoli selville toiseen päivään mennessä.

raynpelikoneet kirjoitti:Olen itse myös sitä mieltä, että ennustajan kannattaa hyvin suurella todennäköisyydellä paljastaa itsensä toisena päivänä. Silloin mafialla ei ole hirveästi vaihtoehtoja yötappojensa kohteeksi. Se että mafia pakotetaan tappamaan joku/jotkut pelaaja(t) on mielestäni hyvä ratkaisu, sillä sen ulkopuolelta voi löytyä (ja löytyykin suurella todennäköisyydellä) pelaaja (tai pelaajia) jotka pelaavat vahvaa kaupunkilaispeliä, ja ironisesti se, että mafia "pakotetaan" tappamaan joku pelkästään sen takia, että on varmistettu hyvis, ei ole hyvä tilanne mafialle (eli siis et voi mafiana poistaa pelaajia joita haluaisit poistaa, vaan sinut pakotetaan käytännössä tekemään päätös sen perusteella, että jos et poista varmistettuja hyviksiä, process of elimination hoitaa homman loppupeleissä kaupungille).

Tässä taas yksi syy lisää miksi rayn pitäisi lynkata tänään. Jos rayn on toisena päivänä epävarmojen listalla, on aika varmaa että häntä ei yötapeta pelin aikana, eli meidän on pakko joko käyttää häneen lynkkaus joskus myöhemmin tai uskoa hänen hyvikseyteensä. Ja kuten totesin, mun luotto raynin hyvikseyteen ei oo ihan heti tapahtumassa, on niin paljon omakohtaisia kokemuksia siitä että pahis-ray voi pelata ihan miten vain. :D

Aargh täällä on tullut taas lisää viestejä mun tätä naputellessa. Nyt laitan ++raynpelikoneet ja postaan tämän ja sen jälkeen yritän paneutua kolmanteen sivuun ja siitä eteenpäin.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Ilta zombidiskossa pv1 päättyy 16.1. klo 21

ViestiKirjoittaja felarof » 16.01.2018 13:37:04

felarof kirjoitti:Haluaako joku selventää mulle mitä niin kauheen pahismaista tossa miinan sanomisessa oli, mä en nyt ihan tajuu?

Eikun unohtakaa, taisin tajuta. Mut kuten miinakin sano, niin uskoisin pahisten tajunneen ton itekin.

Sinällään toi idea asettaa myös Violetin tapetaan Jeku idean jännään valoon, vaikkei nyt kiinnittäisi huomiota siihen lynkataan yöllä osuuteen. Mä en kyllä muutenkaan oo mikään fani sille et tuhlataan lynkkauksia siihen et tapetaan hiljaisia vaan siks että ne on hiljaisia.

//Halima väliin
Just breathe. Dream.
felarof
Kyläläinen
 
Viestit: 128
Liittynyt: 21.01.2014 22:53:03

Re: Ilta zombidiskossa pv1 päättyy 16.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Halima » 16.01.2018 13:59:00

Vampire kirjoitti:Halima on kauhean fiksoitunut siihen, että ei saa sanoa "olen tavis", vaikka itsekin on yksi niistä pelaajista, jotka ovat hyvistelleet ja ilmoittaneet väitetystä hyvikseydestään. Mä näen tässä suhteellisen ison ristiriidan. Miten toinen on väärin, mutta Haliman kommentti ei ole väärin, jos toinen on?

Tässä on hurjan iso ero. "Hyvistely" eli se että sanoo olevansa hyvis, on mun mielestä täysin ok ja hyväksyttyä, kaikkihan me joko ollaan hyviksiä tai yritetään esittää hyviksiä. Sen sijaan se, että sanoo olevansa tavis, poistaa tavallaan sen erikoisuuden mahdollisuuden. Ja tää on se paha asia, koska mitä useampi kertoo olevansa tavis, sitä pienempi pooli pahiksille jää mistä metsästää niitä erikoisia. Sellaisille pelaajille kuten rayn (jotka vois erikoisinakin valehdella olevansa tavis) tää on ehkä vielä jotenkuten hyväksyttävissä, mutta en todellakaan haluaisi tästä uutta normia, koska aloittelevampi pelaaja todennäköisesti ei sanoisi olevansa tavis jos hän on erikoinen.

miina kirjoitti:Onko ray ainut syy epäillä mua etten oo niin hilpeä ku aiemmin? Muistaakseni jossakin pelissä joku epäili mun olevan juuri pahis koska olin niin hilpeä.. Alan epäillä että olet pahis ja yrität saaha Miusta helpon päivätapon kohteen jota kuolleistaherättäjän ei kannata herättää, koska -- no minä.

Miinan peli voisi kyllä hyvinkin olla pahiksen näppäimistöltä myös. Ja mä oon kyllä sitä mieltä, että miinakin kannattaisi kuolleistaherättää jos hän on hyvis ja jos hänet tänään lynkataan.

Violet kirjoitti:Mä en ole yllättynyt Jekun tähänastisesta hiljaisuudesta ollenkaan, ja siksi tuon esille vaihtoehdon, että hänet lynkattaisiin yöllä, ja annetaan kuolleistaherättäjän nostaa henkiin ensimmäinen yökuollut seuraavana yönä. Suunnitelman riskejä on, että Jeku on erikoinen, tai että pahikset nappaavat kuolleistaherättäjän yöllä, mutta vaihtoehto on, että pidetään pelissä mukana pelaaja, jonka sanallinen arkku ei aukea, ja joka ei välttämättä hyviksenäkään toimi lylo tilanteessa.

Tavallaan varteenotettava vaihtoehto, mutta tuo mahdollisuus että Jeku on erikoinen on mun mielestä ehkä liian iso.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Ilta zombidiskossa pv1 päättyy 16.1. klo 21

ViestiKirjoittaja miina » 16.01.2018 14:01:09

En tajua ray tuosta siun postista muuta kun sen että miun ääni violetille meni sen takia että halusin kuulla onko sillä jotakin selitystä sille lipsahdukselle, sitä ennen en ollu ajatellu violetia pahismaiseksi. Kunnes se käytännössä aikalailla ilman syitä äänestääkin perässä mua? Eikä oo vastannu kun kysyin syitä että miksi? (Vai onko tullu vastaus mutten vaan oo huomannu..)

Ja ray, Mie en oo sinnuu mitenkään suuresti epäilly ja ei mulle tarvihe selittää miks ehotit sinun lynkkaamista päivällä. Alan vaan ymmärtää miks hyviksenä tiput aina alussa :D onko se reilua, no ei varmasti!

//Halima väliin. Minä oon taas ehottomasti sitä mieltä että mua ei kannata kuolleista herättää. Mie oon luontainen petturi ja harvemmin kylälle hyödyksi :D
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Ilta zombidiskossa pv1 päättyy 16.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Vampire » 16.01.2018 14:12:53

miina kirjoitti:Mitä, oonko Mie muka ainut kuka noin ajattelee ja paljastinko pahiksille suuren menestyksen salaisuuden?

Se pointti ei olekaan tässä tällä hetkellä se, että olisit paljastanut pahiksille suuren menestyksen salaisuuden - ongelma ja pointti on se, että tuo sun kommenttisi kuulostaa siltä, että se tulee pahiksen suusta, koska hyviksellä ei ole oikeastaan koskaan mitään syytä ajatella peliä pahisten kannalta, ja sä esitit tuon kommenttisi pahiksen kannalta. Se on siinä se, mikä mua tökkäs kaikista pahimmin, koska niin ei vaan sanota. Mä sanoin jo itse, että sinällään ymmärrän kyllä sen ajatuksen siellä taustalla, mutta se ei poista tai muuta sitä faktaa, että noin ei vaan sanota, jos on hyvis.

miina kirjoitti:Ja en tajua mitä järkeä miun olis pahiksena ehottaa tätä?

Ei niin yhtään mitään järkeä. Mutta vielä vähemmän järkevää se on hyviksenä. Ja nimenomaan se on se the point siinä. Se, että tuo on pahiksen kannalta ajattelua, joka ainakin perinteisesti on ollut hyvikselle ehdoton no-no. Muutenkin vähän tuntuu, että sä puhut tällä hetkellä ympyrää.

miina kirjoitti:Ja felarof, violet epäilyttää myös nyt tuon takia että laittoi miut aika hepposin perustein tippumaan jollon toteutuu just tuo mistä puhun.

Tämä kuulostaa mun mielestä pitkälti epäilyltä, koska "sekin epäilee mua, salee pahis!!". Jotenkin musta alkaa tuntua siltä, et säkään et itse enää usko siihen, että Violetin yölynkkaus-kommentti olisi ollut vaan huolimattomuusvirhe. Jotenkin tuntuu, et sä syöt nyt vähän pohjaa omilta epäilyiltäsi, mikä ei ainakaan saa sua näyttämään hyvismäisemmältä.

miina ei myöskään vastaa felarofin kysymykseen siitä, että onko tällä muita epäilyttäviä pelaajia. miina on sen sijaan tuntunut päättäneen roikkua Violetissa niin pitkään kuin vain mahdollista, vaikka epäilyperusteet ropisisivat maahan. Kertoisitko mielipiteitäsi muistakin pelaajista kuin Violetista? Varmasti sua mietityttää muutkin.. Ellet sitten ole kuin olekin pahis, jolle on hankalaa keksiä epäilyitä kenestäkään. Muutenkin tuntuu, että miina melkeinpä luistelee sellaisten kommenttien ohi, jotka kiinnittävät huomiota erinäisiin asioihin miinan peluussa. Välillä tuntuu, että miina pyörii jossain karusellissa ja ehkä jopa ajoittain sotkeutuu omiin puheisiinsa ennen kuin tarttuu taas seuraavaan yksityiskohtaan melkein kuin toivoen, että siitä syntyisi se turvaköysi, joka pitäisi hänet pinnalla. Puhuminen siitä, että joku yritetään mustamaalata ja väkisin muotoilla pahikseksi on myös asia, jota hyviksen ei koskaan pitäisi mun mielestäni sanoa (puhun siis tästä; "Alan epäillä että olet pahis ja yrität saaha Miusta helpon päivätapon kohteen jota kuolleistaherättäjän ei kannata herättää, koska -- no minä."). Tämä ei ole missään mielessä validi pointti. Henkiin herätetty hyvis on aina yksi hyvis lisää, josta on hyötyä.

//Halima väliin

Halima kirjoitti:Tässä on hurjan iso ero. "Hyvistely" eli se että sanoo olevansa hyvis, on mun mielestä täysin ok ja hyväksyttyä, kaikkihan me joko ollaan hyviksiä tai yritetään esittää hyviksiä. Sen sijaan se, että sanoo olevansa tavis, poistaa tavallaan sen erikoisuuden mahdollisuuden

Mun mielestä näissä taas ei ole yhtään mitään eroa. Joten en nyt ihan kyllä ymmärrä, mistä sä oikein lähdet liikkeelle tän ajatuksen kanssa, että hyvistely on ok, mutta tavikseksi itsensä väittäminen ei ole ok. Molemmat on hyvistelyä ja siitä syystä kumpikaan ei mun mielestäni ole ok. En myöskään näe, miksi erikoishyvis ei voisi väittää olevansa tavis. Joten mun mielestä tämä on moot point.

//miinakin väliytyi

miina kirjoitti:En tajua ray tuosta siun postista muuta kun sen että miun ääni violetille meni sen takia että halusin kuulla onko sillä jotakin selitystä sille lipsahdukselle, sitä ennen en ollu ajatellu violetia pahismaiseksi. Kunnes se käytännössä aikalailla ilman syitä äänestääkin perässä mua? Eikä oo vastannu kun kysyin syitä että miksi? (Vai onko tullu vastaus mutten vaan oo huomannu..)

Ei vakuuta. Tällä hetkellä vaikuttaa vähän siltä, että miina yrittää maalata Violetista syntipukin ("se aloitti!") ja siirtää huomiota itsestään Violetiin.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Ilta zombidiskossa pv1 päättyy 16.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Halima » 16.01.2018 14:29:26

raynpelikoneet kirjoitti:
justy kirjoitti:Mua häiritsee tässä se, että Haliman lisäksi myös Vampire ja Violet ovat epäilleet mua samankaltaisilla syillä. Kaikki kolme eivät voi olla pahiksia, vaikea uskoa että edes kaksi näistä. Miksi tämä siis on epäilyttävämpää Halimalta kuin Violetilta tai Vampirelta?

Siinä on pieni ero että äänestääkö vai sanooko jonkun asian hiertävän. Itseasiassa jos kumpikaan heistä väittää epäilevänsä sinua niin on pahis aivan varmasti (no Vampire jo sanoikin mitä ajattelin hänen "epäilynsä" olevan). Violet ei ole puhunut sinusta mitään sen alun jälkeen eli hän ei ihan oikeasti sinua epäile. Halima taas äänesti sinua. Siinä on se ero.

Eli sun mielestä on todennäköisempää että pahis äänestää alkupelissä kevyillä perusteluilla kuin hyvis? Mä oon kyllä täysin eri mieltä. Pahis on enemmän tietoinen itsestään ja siitä, että heppoisilla perusteluilla äänestäminen voi tuoda epäilyjä niskaan, kun taas hyviksenä itse ainakaan en niin kauheasti ajattele omaa nahkaani.

miina kirjoitti:Tänään siis pahisten kannattaa tiputtaa joku johon kuolleistaherättäjä joutuu "tuhlaamaan" kykynsä tai sitten säästämään kykynsä jollon riski tippumiseen on parempi.

Eli siis suomeksi "Tänään siis pahisten kannattaa tiputtaa kuka tahansa paitsi heitä itseään". Vai ymmärsinkö jotain väärin? Aika itsestäänselvää vai ööh?

Vampire kirjoitti:Halima, missä sinä olet? Susta ei oo tainnut kuulua vielä kuin kahden viestin verran, tule kertomaan mietteistäsi.Esim. mitä mieltä olet miinasta?

Mulla on elämä. Juonarit on harrastus, muu elämä on etusijalla. Miinasta olenkin jo sanonut asioita, mielestäni jossain määrin epäilyttävä tällä hetkellä mutta mieluummin tänään lynkkaisin raynin, koska miinan voin lukea paremmin jatkossa, raynia en usko pystyväni.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Ilta zombidiskossa pv1 päättyy 16.1. klo 21

ViestiKirjoittaja miina » 16.01.2018 14:39:24

Vampire kirjoitti:
miina kirjoitti:Ja en tajua mitä järkeä miun olis pahiksena ehottaa tätä?

Ei niin yhtään mitään järkeä. Mutta vielä vähemmän järkevää se on hyviksenä. Ja nimenomaan se on se the point siinä. Se, että tuo on pahiksen kannalta ajattelua, joka ainakin perinteisesti on ollut hyvikselle ehdoton no-no. Muutenkin vähän tuntuu, että sä puhut tällä hetkellä ympyrää.


Mie oon erimieltä siitä, että onko jotakin asioita jota ei voi sanoa. Ja mulla ainakin auttaa asioitten järjestelyssä se kun mietin miten pahis voisi toimia. Jos se on sellanen asia jonka kaikki tietää niin miks siitä ei voi puhua?

Ja Vampirella oli paljon epäilyjä miun suuntaan, miks et kuitenkaan äänestä? Tiiätkö että oon hyvis ja näyttäis jatkossa huonolta jos äänestät minnuu? Ja sama oikeestaan Ray?

Piti ihan tarkemmin käydä kattomassa niin Violetin ääni on mulla ehkä sen takia että "olen tarttunut jekuun".. Samassa lauseessa Violet vähän niinku tarttuu siihen itsekkin. Jos siis multa vaaditaan perusteluja äänelleni niin vaadin niitä nyt kyllä violetiltakin?

Kokeilen tehä hetken päästä jotakin kattavampaa muistakin kuhan käyn hakemassa lapsen kotia. Mulla vaan ei puhelinselailun perusteella tule mitään mielikuvaa kuin vaan niistä joihin joudun ite jotenkin reagoimaan. Huomasin muuten, että Justynkin ääni on mulla, miksköhän, täytyy vähän lueskella näköjään :D

Ps. meillä tulee tänään illasta muurari joten saattaa tulla muutaman tunnin poissaolo, ellei koko illan, mutta veikkaan että se lähtee kasin maissa viimestään.

//Halima, ei vaan, että nyt päivällä pahisten kannattaa pyrkiä tiputtamaan joku sellanen kenen herätyksestä ei niin kylä hyödy. Esim. minut koska ei musta nyt rehellisesti ole hyötyä muuhun kuin siihen että peli saadaan käyntiin. Jollon herätys on tuhlattu. Toinen vaihtoehto on ettei herättäjä käytä kykyään esim minuun jollon on suurempi todennäköisyys että se kuolee ennen kun pääsee kykyään käyttämään. Mutta mikäli tietty pysyy elossa niin onhan se älytön hyöty siinä vaiheessa kylälle.
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Ilta zombidiskossa pv1 päättyy 16.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 16.01.2018 14:46:40

miina kirjoitti:Nii violet miksi äänestät mua? Ei oikein vielä käyny selväksi? Mie alan olla sitä mieltä että miun ääni taitaa olla ihan oikeassa paikassa vähän niinku vahingossa.

Mie en myöskään vampiren tavoin usko että tuollasta yölynkkaus-sanavirhettä tulee aivan huolimattomuudesta vaan. Lisäksi Mie olisin pahiksille tosi hyvä päivätapon kohde koska kenenkään ikinä ei kannata herättää minua kuolleista verrattuna esim vaikka hyvis-justyn tai -rayniin tai -vampireen. Sama jatkuis myös violetin mutta uskon sen olevan pahis. Tänään siis pahisten kannattaa tiputtaa joku johon kuolleistaherättäjä joutuu "tuhlaamaan" kykynsä tai sitten säästämään kykynsä jollon riski tippumiseen on parempi.


"Ääni on ihan oikeassa paikassa vähän niinku vahingossa" on mielestäni lipsahdus, sillä ääni minulla voi olla oikeassa paikassa "vahingossa" vain, jos miina ei epäillyt minua oikeasti ääntään antaessa.

Mä bongasin tän junassa ennen rikosoikeuden luentoa. En oo uusia viestejä vielä lukenut, 15 min päästä oon koneella.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Ilta zombidiskossa pv1 päättyy 16.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Halima » 16.01.2018 14:47:37

raynpelikoneet kirjoitti:En näe mitään syytä poistaa ääntäni Halimalta. Hän oli eilenkin postaamassa kylään ja ottaen huomioon että hän vihaa pelata pahiksena, ei yllätä yhtään että postauksia peliin ei häneltä tullut.

Eilen illalla kävin nopeasti kylässä joo. Turun miitti kiinnosti siinä vaiheessa yötä enemmän kuin monta lisäsivua tekstiä tässä pelissä, pahoitteluni siitä. :D

miina kirjoitti:Ja ray, Mie en oo sinnuu mitenkään suuresti epäilly ja ei mulle tarvihe selittää miks ehotit sinun lynkkaamista päivällä. Alan vaan ymmärtää miks hyviksenä tiput aina alussa :D onko se reilua, no ei varmasti!

Onko rayn muka kylässä missään pelissä tippunut alussa, hyviksenä tai pahiksena? Mä en ainakaan muista.

Vampire kirjoitti:
Halima kirjoitti:Tässä on hurjan iso ero. "Hyvistely" eli se että sanoo olevansa hyvis, on mun mielestä täysin ok ja hyväksyttyä, kaikkihan me joko ollaan hyviksiä tai yritetään esittää hyviksiä. Sen sijaan se, että sanoo olevansa tavis, poistaa tavallaan sen erikoisuuden mahdollisuuden

Mun mielestä näissä taas ei ole yhtään mitään eroa. Joten en nyt ihan kyllä ymmärrä, mistä sä oikein lähdet liikkeelle tän ajatuksen kanssa, että hyvistely on ok, mutta tavikseksi itsensä väittäminen ei ole ok. Molemmat on hyvistelyä ja siitä syystä kumpikaan ei mun mielestäni ole ok. En myöskään näe, miksi erikoishyvis ei voisi väittää olevansa tavis. Joten mun mielestä tämä on moot point.

No se on sitten vaan sun mielipide. Onhan termeissä "tavis" ja "hyvis" paljonkin eroa.
tavis = tavallinen kyläläinen, ei erikoisominaisuuksia
hyvis = hyvien puolella, eli joko tavallinen kyläläinen tai erikoinen
Mä ymmärrän että ennen vanhaan kylässä oli sellainen pelikulttuuri että hyvistely oli pahismaista, mutta itse en koe sitä yhtään pahismaiseksi että kertoo olevansa hyvis. Miksi hyvis ei saisi sanoa olevansa hyvis, jos kerran on hyvis?

Sitten taas tuon tavis-claimauksen ollessa kyseessä mua riistää se, että mun mielestä hyvisten ei pitäis valehdella. Pahikset valehtelee ja nimenomaan niistä valheista ne pitäisi saada kiinni. Jos hyviksetkin rupeaa valehtelemaan niin se vaikeuttaa niiden valehtelijoiden erottamista toisistaan. Tavistenhan ei tarvitse tietenkään valehdella sanoessaan olevansa tavis, mutta jos normiksi tulee että erikoistenkin pitää sanoa olevansa taviksia, niin se on jo valehtelua. Valehtelu on mulle irl-elämässäkin hirmuinen punainen vaate, ja näissä peleissä pitäytyisin mieluusti siinä, että hyviksenä ei tarvitsisi valehdella.

miina kirjoitti://Halima, ei vaan, että nyt päivällä pahisten kannattaa pyrkiä tiputtamaan joku sellanen kenen herätyksestä ei niin kylä hyödy. Esim. minut koska ei musta nyt rehellisesti ole hyötyä muuhun kuin siihen että peli saadaan käyntiin. Jollon herätys on tuhlattu. Toinen vaihtoehto on ettei herättäjä käytä kykyään esim minuun jollon on suurempi todennäköisyys että se kuolee ennen kun pääsee kykyään käyttämään. Mutta mikäli tietty pysyy elossa niin onhan se älytön hyöty siinä vaiheessa kylälle.

No nyt tajusin sun pointin mutta no, en tiedä. Pahisten kannattaa tietysti pyrkiä päivälläkin tiputtamaan tai vähintään paljastamaan erikoisia. Ja jos ei erikoisia löydy niin sitten varmaan pääasia on vaan että kukaan pahis ei tipu eikä oo suurissa epäilyissä toisenakaan päivänä.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Ilta zombidiskossa pv1 päättyy 16.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Lauchuo » 16.01.2018 15:14:41

Mä oon kännykällä nyt joten en pysty kirjoittaa ainakaan vielä kunnon peliviestiä. Mutta yks juttu alkoi hälyttää vähän punaista, pakko varmistaa se. Rayn muistatko sen pelin missä Slendie oli myös mukana? Oliko Halima siinä myös? Jos oli, muistatko ottiko hän kantaa siihen juttuun jossa minua syytettiin hyvistelystä? Hitto kun on niin surkea muisti ettei ees muista kenen kanssa on pelannut missäkin pelissä.
Avatar
Lauchuo
Kyläläinen
 
Viestit: 273
Liittynyt: 12.10.2017 18:35:37
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 2

Re: Ilta zombidiskossa pv1 päättyy 16.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Vampire » 16.01.2018 15:21:15

miina kirjoitti:Ja Vampirella oli paljon epäilyjä miun suuntaan, miks et kuitenkaan äänestä? Tiiätkö että oon hyvis ja näyttäis jatkossa huonolta jos äänestät minnuu?

Ei, mä en vaan tällä hetkellä koe tarvetta äänestää sua. Oot tippumassa tällä hetkellä muutenkin, ja mä haluan tällä hetkellä ennemmin seurata sun reaktioita kuin heittää vielä yhden äänen. Mun epäilyt eivät ole yhtään sen vähemmän painokkaita ilman ääntä kuin äänen kanssa. Mä en vain koe tällä hetkellä sitä ääntä tarpeelliseksi.

Väistit muuten taas näppärästi felarofin kysymyksen siitä, ketä muita epäilet tällä hetkellä kuin Violetia.

raylta hyvä nosto tuo, että miina on kommentoinut, että taitaa ääni olla ihan oikeassa osoitteessa vahingossa. Ihmettelen itsekin, miten ääni voi olla yhtään missään vahingossa. Tämä vie vain entistä enemmän pohjaa miinan epäilyiltä Violetia kohtaan, koska ilmeisesti mitään epäilyjä ei alunperin ollutkaan, jos kerran ääni on vahingossa oikeassa paikassa.

Halima kirjoitti:Mä ymmärrän että ennen vanhaan kylässä oli sellainen pelikulttuuri että hyvistely oli pahismaista, mutta itse en koe sitä yhtään pahismaiseksi että kertoo olevansa hyvis. Miksi hyvis ei saisi sanoa olevansa hyvis, jos kerran on hyvis?

Koska niin ei vaan tehdä? :D Mä en kyllä tiedä, mitä mieltä mun pitäisi olla siitä, että hyvistely olisikin yhtäkkiä sallittua tai jopa hyvismäistä. Mun mielestä se on pitkälti itsestään selvää, että ei hyvistellä ja että se on pahismaista. Mä en vaan voi mitään sille, että jos sulle valehtelu on punainen vaate, niin mulle hyvistely on punainen vaate - oli sitten kyse siitä, sanooko olevansa vain hyvis vai tavis.

//Lauchuo kiilaili.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Ilta zombidiskossa pv1 päättyy 16.1. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 16.01.2018 15:40:42

Ah klassinen "en mä epäillytkään eikä mafia ainaskaan noin tekisi" -puolustus.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Ilta zombidiskossa pv1 päättyy 16.1. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 16.01.2018 15:41:31

Lauchuo kirjoitti:Mä oon kännykällä nyt joten en pysty kirjoittaa ainakaan vielä kunnon peliviestiä. Mutta yks juttu alkoi hälyttää vähän punaista, pakko varmistaa se. Rayn muistatko sen pelin missä Slendie oli myös mukana? Oliko Halima siinä myös? Jos oli, muistatko ottiko hän kantaa siihen juttuun jossa minua syytettiin hyvistelystä? Hitto kun on niin surkea muisti ettei ees muista kenen kanssa on pelannut missäkin pelissä.

Oli mukana mutten muista, enkä kerkeä katsoa enää tänään.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Ilta zombidiskossa pv1 päättyy 16.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 16.01.2018 15:43:05

Ja nyt huomaan, että ray oli jo huomannut kommentoida tuon vahingossa jutun miinalta, oli vaan menny toiselle sivulle, ja jäänyt sen vuoksi multa lukematta :D

Jeku varsin taktisesti vaihtoi äänensä Marzzuuksi, jotta häntä olisi vaikeampi äänestää, eiku... Mutta joka tapauksessa, Marzzuun olisi aika kommentoida jotain pelistä. Mitä mieltä olet tällä hetkellä miinasta?

raynpelikoneet kirjoitti:Itseasiassa Violet, miksi sinulla ei ole mitään sanottavaa felarofin postiin jossa hän ensin toteaa että minä olen epäilyttävä ja myöhemmin että sinäkin olet koska epäilet minua samasta syystä kun hänkin? :D


felarof kirjoitti:Mä en Violetin tavoin pidä raynia kovin hyvismäisenä tällä hetkellä, osittain samoista syistä kuin Violet, osittain siksi että tuntuu että hänen perustelunsa miinan pahismaisuudesta ovat aika heppoiset. Lisäksi se miten hän tuo asiansa esille ei mun mielestä ainakaan auta tilannetta, tosta saa lähinnä tuntuman, että yrität hiljentää miinan. Sanot joo että hänen pitäisi antaa enemmän inputia peliin, mutta samalla kaikki mitä hän sanoo on on väärin tai ainakin väärin ilmaistu. Mä sanoisin, että kaikista mielipiteistä tai huomioista on hyötyä, vaikkei niistä itse välttämättä mitään suoria päätelmiä osaisi itse tehdä niin ehkä joku muu osaa. Lisäksi sä hyökkäät niin kovaa ja agressiivisesti, että mulla ainakin tulisi tosta pieni paniikki ja puolustusreaktio täysin riippumatta roolista.

++raynpelikoneet

Jos rayn on pahis, veikkaisin Violetia hänen pahisparikseen (tulee aika sopivasti ensin rayn infolynkkausviestin jälkeen vähän laittamaan argumenttia vastaan ja toisaalta ottaa nopeasti pesäeroa rayniin kun alkaa näyttää siltä, että lynkkaus saataa toteutua). Noin muuten Violet ei ole jättänyt hirveästi vibatusta suuntaan tai toiseen. Vampire ja Halima vibattavat vähän pahismaisina, justy hyvismäisenä ja muista en osaa sanoa. Yritän ehtiä illalla vielä seurailemaan topicia ja vähän selventämään itsellenikin mielipiteitä muistakin.


felarof ei oikeastaan sano tässä minua epäilyttäväksi, vaan linkittää minua sinun pahiskaveriksesi. On aika omituista, jos felarof pitää minua pahiksena sen takia, koska esitin epäilyjä, jotka hän kokee päteviksi. Koska hän tässä kuviossa enemmänkin linkittää minua pahiskaveriksesi, sen sijaan että lähtisi suoraan epäilemään minua, saa tilanteen näyttämään siltä, että hän hyviksenä näkee pahiskuvioita siellä, missä niitä ei ole, sen sijaan että hän pahiksena yrittää saada minua huonoon valoon. Joka tapauksessa, mielestäni hyviksen eikä pahiksen ei pitäisi päätyä tuollaiseen lopputulokseen, mutta jos pahiksena tähän kumminkin päätyy, ei hänen kannattaisi pitää minua loppujen lopuksi neutraalina.

Halima kirjoitti:No se on sitten vaan sun mielipide. Onhan termeissä "tavis" ja "hyvis" paljonkin eroa.
tavis = tavallinen kyläläinen, ei erikoisominaisuuksia
hyvis = hyvien puolella, eli joko tavallinen kyläläinen tai erikoinen
Mä ymmärrän että ennen vanhaan kylässä oli sellainen pelikulttuuri että hyvistely oli pahismaista, mutta itse en koe sitä yhtään pahismaiseksi että kertoo olevansa hyvis. Miksi hyvis ei saisi sanoa olevansa hyvis, jos kerran on hyvis?

Jos loppujen lopuksi jokainen pelaaja väittää olevansa hyvis, mitä arvoa kyseisellä väittämällä edes on pelissä? Ja kun pelaaja tämän kokoonpanon pelissä ilmoittaa olevansa "hyvis", eikö se lähes automaattisesti tarkoita samaa kuin olen "tavis", sillä eihän kukaan ilmoittamalla "olen hyvis" pyri ilmiantamaan arikoisominaisuuksiaan?

Ja kaikkein olennaisimpana, eikö oletus tällä kokoonpanolla ole, että oli rooli mikä tahansa, pelaaja väittäisi olevansa tavis? Lukuunottamatta tietenkin erikoishahmon putoamistilanteita. Jos jokainen lähtökohtaisesti väittää olevansa tavis, tai esiintyy taviksena, miksi tuo on noin häiritsevää?

miina kirjoitti:Piti ihan tarkemmin käydä kattomassa niin Violetin ääni on mulla ehkä sen takia että "olen tarttunut jekuun".. Samassa lauseessa Violet vähän niinku tarttuu siihen itsekkin. Jos siis multa vaaditaan perusteluja äänelleni niin vaadin niitä nyt kyllä violetiltakin?

Ääni sinulle tuli kyllä siitä, että äänestystuloksista sinä epäilytit eniten. Tämä oli oiva keino saada reaktiota aikaan, ja muuttaa äänitasapainoa. Vastauksesi epäilyihin ei ole juurikaan vakuuttanut, mikä oli yksi seuraus. Halima on siirtänyt äänensä justyltä raylle, mikä voi myös olla osaltaan seuraus. Ainakin hän tarjoaa sinulle pelastautumistilaisuuden, mikä on mielestäni mielenkiintoista huomioiden teidän molempien asettuminen vastakkain rayn kanssa. En olisi yllättynyt, jos pian sinultakin siirtyy ääni hänelle.

Haluan vielä vastata miinan pointtiin Vampiresta, koska tämä voi olla hyvä selventää - kylän vanhassa pelikulttuurissa äänestäminen oli oikeastaan aika varovaista touhua, etenkin ensimmäisenä päivänä. Hautausmaalta löytynee säilöttyjä pelejä, joissa ensimmäiset äänet on heitetty vasta ensimmäisen pelipäivän viimeisen vuorokauden aikana perusteilla, jotka on tyyliin "Tämä pelaaja epäilyttää, enkä halua jättää ekaa tappoa sattuman varaan". Pelikulttuurien yhteentörmäys sai Vampiren aluksi antamaan äänen raylle, mikä ei toisaalta yllätä minua. Kaiken kaikkiaan Vampiren äänestyskäyttäytyminen ei minua tässä pelissä ole pahismaisella tavalla yllättänyt.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Ilta zombidiskossa pv1 päättyy 16.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 16.01.2018 15:57:35

Lauchuo kirjoitti:Mä oon kännykällä nyt joten en pysty kirjoittaa ainakaan vielä kunnon peliviestiä. Mutta yks juttu alkoi hälyttää vähän punaista, pakko varmistaa se. Rayn muistatko sen pelin missä Slendie oli myös mukana? Oliko Halima siinä myös? Jos oli, muistatko ottiko hän kantaa siihen juttuun jossa minua syytettiin hyvistelystä? Hitto kun on niin surkea muisti ettei ees muista kenen kanssa on pelannut missäkin pelissä.

Vilkaisin pelin nopeasti läpi (Tiedekunta vastaan humanistit), ja Halima piti sinua siinä hyvismäisenä loppuun asti. Katsoin ainoastaan Haliman postit järjestettyäni ne kirjoittajan mukaan, joten viestien konteksti vähän meni, En nopealla vilauksella nähnyt suuria kannanottoja.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Ilta zombidiskossa pv1 päättyy 16.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Halima » 16.01.2018 16:09:35

Violet kirjoitti:Ja kaikkein olennaisimpana, eikö oletus tällä kokoonpanolla ole, että oli rooli mikä tahansa, pelaaja väittäisi olevansa tavis? Lukuunottamatta tietenkin erikoishahmon putoamistilanteita. Jos jokainen lähtökohtaisesti väittää olevansa tavis, tai esiintyy taviksena, miksi tuo on noin häiritsevää?

Mähän selitin jo. En haluais että hyvikset joutuu valehtelemaan.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Ilta zombidiskossa pv1 päättyy 16.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Lauchuo » 16.01.2018 16:16:05

Violet kirjoitti:
Lauchuo kirjoitti:Mä oon kännykällä nyt joten en pysty kirjoittaa ainakaan vielä kunnon peliviestiä. Mutta yks juttu alkoi hälyttää vähän punaista, pakko varmistaa se. Rayn muistatko sen pelin missä Slendie oli myös mukana? Oliko Halima siinä myös? Jos oli, muistatko ottiko hän kantaa siihen juttuun jossa minua syytettiin hyvistelystä? Hitto kun on niin surkea muisti ettei ees muista kenen kanssa on pelannut missäkin pelissä.

Vilkaisin pelin nopeasti läpi (Tiedekunta vastaan humanistit), ja Halima piti sinua siinä hyvismäisenä loppuun asti. Katsoin ainoastaan Haliman postit järjestettyäni ne kirjoittajan mukaan, joten viestien konteksti vähän meni, En nopealla vilauksella nähnyt suuria kannanottoja.

Juu kontekstilla ei ole väliä, hain tässä takaa sitä, että pitikö Halima epäilyttävänä sitä minun "hyvistelyäni" tuossa pelissä. Koska jos tuolloin hyvistely olisi ollut epäilyttävää mutta nyt ei (kuten Halima tuolla aiemmin sanoi), niin se olisi ollut aika selvä merkki siitä, että mielipiteet muuttuu oman aseman mukaan. Ilmeisesti ainakaan tässä tapauksessa näin ei nyt kuitenkaan ollut, joten tämä ok ja väärä hälytys. Selasin ite kans vähän noita pintapuolisesti, enkä tosiaan nähnyt Haliman epäilleen mua siitä hommasta.

Öäh toivon että tänään ehtis töiden ohella vähän katsomaan mitä muuta täällä on tapahtunut tänään. Oon tosiaan iltavuorossa eli töissä ihan pelipäivän lopun ylitse ja mun aika riippuu puhtaasti siitä onko paljon asiakkaita vai ei.

Mitä tulee tuohon miinan juttuun niin miettikää sitä tältä kannalta: miina äänestää pahiksena aina (muistaakseni) jonkun muun perässä, ei ns. Itsenäisesti ja ensimmäisenä. Miinan pelissä on nyt myös selvästi samaa ns. Hätääntyneisyyttä kuin SM-pelissä hänen ollessa tippumassa viattomana hyviksenä - ihan sitä samaa ettei oikein osata sanoa mitään epäilyjä kenestäkään koska ollaan niin hädissään omasta selviytymisestä ja yritetään vaan sälyttää jonkun toisen niskoille koko juttu. En nyt mene vannomaan, että miina näiden takia olisi hyvis, mutta minusta tuntuu tosi epätodennäköiseltä että pahis!miina pelaisi tuolla tavalla.
Avatar
Lauchuo
Kyläläinen
 
Viestit: 273
Liittynyt: 12.10.2017 18:35:37
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 2

Re: Ilta zombidiskossa pv1 päättyy 16.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Vampire » 16.01.2018 16:17:10

Halima kirjoitti:Mähän selitin jo. En haluais että hyvikset joutuu valehtelemaan.

Tähän on niinkin yksinkertainen ratkaisu kuin olla hyvistelemättä kokonaan. Sillä ei ole mitään virkaa pelissä, koska siihen sanaan ei voida luottaa, joten sen sanominen on jo lähtökohtaisesti täysin turhaa.

//Lauchuo väliin
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Ilta zombidiskossa pv1 päättyy 16.1. klo 21

ViestiKirjoittaja miina » 16.01.2018 16:20:34

Violet, en ole ajatellut että äänestäisin raytä mutta tottahan sen teen jos tippumassa olen. Mitä se kertoo minun roolista? Jos kuolleistaherättäjää ei olisi ja kokisin Rayn olevan hyvis, en todennäköisesti siirtäisi omaa ääntäni. Tai ehkä siirtäisi.. mutta tässä kokoonpanossa nään järkevämmäksi lynkata jonkun jonka roolin tiedosta on oikeasti hyötyä. Mutta en nyt suorilta haluaisi äänestä raytä..

Vampire, en vielä tiedä ketkä muut epäilyttää enkä ikinä pääse tietämäänkään koska en kerkeä käyä viestejä kunnolla läpi..
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Ilta zombidiskossa pv1 päättyy 16.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 16.01.2018 16:28:10

Halima kirjoitti:
Violet kirjoitti:Ja kaikkein olennaisimpana, eikö oletus tällä kokoonpanolla ole, että oli rooli mikä tahansa, pelaaja väittäisi olevansa tavis? Lukuunottamatta tietenkin erikoishahmon putoamistilanteita. Jos jokainen lähtökohtaisesti väittää olevansa tavis, tai esiintyy taviksena, miksi tuo on noin häiritsevää?

Mähän selitin jo. En haluais että hyvikset joutuu valehtelemaan.

Mutta käytännössä erikoishyvisten tulisi joka tapauksessa esiintyä taviksina, oli tilanne mikä hyvänsä? Koska näin kuitenkin on, ei siinä ole tosiasiallisesti eroa, väittääkö pelaaja olevansa hyvis vai tavis. Mä nään tän lähinnä hiusten halkomisena.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Ilta zombidiskossa pv1 päättyy 16.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Halima » 16.01.2018 16:54:19

Ok, ehkä se on hiusten halkomista, mutta tää on varmaan ero meidän persoonallisuuksissa. Mun kannattais varmaan kertoa teille etten todennäköisesti ehdi tänne päivän loppuun. Nyt vielä ehkä reilun tunnin voin vilkuilla tänne välillä, sitten en enää todennäköisesti voi ennen yhdeksää.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Ilta zombidiskossa pv1 päättyy 16.1. klo 21

ViestiKirjoittaja felarof » 16.01.2018 16:58:33

Halima kirjoitti:
raynpelikoneet kirjoitti:Olen itse myös sitä mieltä, että ennustajan kannattaa hyvin suurella todennäköisyydellä paljastaa itsensä toisena päivänä. Silloin mafialla ei ole hirveästi vaihtoehtoja yötappojensa kohteeksi. Se että mafia pakotetaan tappamaan joku/jotkut pelaaja(t) on mielestäni hyvä ratkaisu, sillä sen ulkopuolelta voi löytyä (ja löytyykin suurella todennäköisyydellä) pelaaja (tai pelaajia) jotka pelaavat vahvaa kaupunkilaispeliä, ja ironisesti se, että mafia "pakotetaan" tappamaan joku pelkästään sen takia, että on varmistettu hyvis, ei ole hyvä tilanne mafialle (eli siis et voi mafiana poistaa pelaajia joita haluaisit poistaa, vaan sinut pakotetaan käytännössä tekemään päätös sen perusteella, että jos et poista varmistettuja hyviksiä, process of elimination hoitaa homman loppupeleissä kaupungille).

Tässä taas yksi syy lisää miksi rayn pitäisi lynkata tänään. Jos rayn on toisena päivänä epävarmojen listalla, on aika varmaa että häntä ei yötapeta pelin aikana, eli meidän on pakko joko käyttää häneen lynkkaus joskus myöhemmin tai uskoa hänen hyvikseyteensä. Ja kuten totesin, mun luotto raynin hyvikseyteen ei oo ihan heti tapahtumassa, on niin paljon omakohtaisia kokemuksia siitä että pahis-ray voi pelata ihan miten vain. :D

Eikö tää päde kaikkiin pelaajiin, eikä vaan rayniin? Onko rayn susta oikeasti epäilyttäväkin, vai äänestätkö häntä vain, jotta rooli selviäisi?

Mä sinällään ymmärrän sun pointin tosta että alottelevammat pelaajat helpommin claimaa itsensä helpommin vaan hyvikseksi eikä tavikseksi, mutta musta tuntuu silti, että laitat nyt vähän turhan paljon painoarvoa tuolle (varsinkin kun sen jälkeen kun eka pelaaja sanoo olevansa tavis, niin sanovat luultavasti kaikki muutkin). Tällä hetkellä laittaisin Haliman johonkin hieman pahismaiseen päähän neutraalia, lähinnä siksi etten hahmota, mitkä hänen syynsä äänestää raynia ovat.

Mäkään en luultavasti kerkee enään ainakaan koneella kylään ennen päivän loppua (tai mahdollisesti ollenkaan).
Just breathe. Dream.
felarof
Kyläläinen
 
Viestit: 128
Liittynyt: 21.01.2014 22:53:03

Re: Ilta zombidiskossa pv1 päättyy 16.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Halima » 16.01.2018 17:15:20

felarof: tuo pätee toki kaikkiin pelaajiin, mutta muut ei oo yhtä vaikeita lukea kuin rayn. Mä uskon/tiedän että rayn on pahiksena kykeneväinen ihan mihin vaan, eli en usko että pystyn missään vaiheessa tätä peliä lukemaan raynia täysin hyvikseksi. Muiden kohdalla tämä on mahdollista. Tämmöinen pelaaja on ensinnäkin vaarallinen, ja toisekseen mulle tosi vaikea pelaaja mukana pidettäväksi, koska en vain voi koskaan tietää. Mieluummin lynkkaisin nyt.

Ja siis kyllä myös epäilen, en mitenkään erityisesti, mutta epäilen silti, koska rayn voisi ihan hyvin nytkin pelata pahista.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Ilta zombidiskossa pv1 päättyy 16.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Vampire » 16.01.2018 17:40:05

Halima kirjoitti:Ja siis kyllä myös epäilen, en mitenkään erityisesti, mutta epäilen silti, koska rayn voisi ihan hyvin nytkin pelata pahista

Niin voi käytännössä aivan kuka tahansa muukin. Silti lähdet jahtaamaan vain rayta, vaikket ilmeisesti epäile tätä mitenkään erityisesti. Mun mielestä "se on vain vaikea pelaaja tulkita" ei ole riittävän pätevä syy lynkkaamiseen. Tai pelaajan vaarallisuus.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Ilta zombidiskossa pv1 päättyy 16.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 16.01.2018 17:41:55

Halima: Jätät nyt rayn asemaan, josta miina pääsee hänet lynkkaamaan. Käytännössä pelastat miinan, ja jätät rayn kuolemaan. Onko tämä mielestäsi tarkoituksenmukaista? Eikö sinulla ole muita vahvoja epäilyjä?
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Ilta zombidiskossa pv1 päättyy 16.1. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 16.01.2018 17:42:41

Mä en koe tota miinan juttua noin Lauchuo. Miina äänestää mafiana typerien syiden perusteella, jopa pahiskavereitaan. Lisäksi miina samaan aikaan haluaa ettei häntä lynkata, ja sitten kyselee muutamalta pelaajalta että "miksi ette äänestä minua kun kerran epäilette". Tuo on hyvin riatiriitaista ja esim toissa pahispelissään miina oli tosi kiinnoatunut siotä että miksi joku pitää häntä hyviksenä (miksi se kiinnostaisi jos j8ku on oikeassa sinun suhteeseedi). Näen samaa kaavaa tässä pelissä.

Halima ei ole vieläkään onnistunut sanomaan motään muukan justy oli pahis paitsi ei ollutkaan ja rayn voisi olla pahis koska se vaan voisi olla pahis.

Voin äänestää kumpaa tahansa.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Ilta zombidiskossa pv1 päättyy 16.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Vampire » 16.01.2018 17:51:13

Toihan olis itse asiassa aika näppärää, jos sekä Halima että miina olisivat pahiksia. Haliman äänestyskäyttäytyminen mahdollistaa sen, että miina pystyy pelastamaan itsensä ja tiputtamaan rayn sen sijaan. Eli käytännössä Halima on tällä hetkellä passiivisesti pelastamassa miinaa, eikä ilmeisesti edes varsinaisesti epäile rayta, vaan on äänestänyt tätä niinkin hyvillä perusteilla kuin "ray voi olla pahis, koska se voi olla pahis". Samat perusteet kävisivät kehen tahansa pelaajaan tässä pelissä, mutta syystä tai toisesta Halima kokee vain rayn uhkana.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Ilta zombidiskossa pv1 päättyy 16.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Jita » 16.01.2018 17:54:37

Happy hour, äänenlaskut ja tiedoitukset veloituksetta!
2 miina (justy, Violet)
2 raynpelikoneet (felarof, Halima)
1 Halima (raynpelikoneet)
1 Violet (miina)


Poissaolot
Geraldine 13.-18.1.

Putoamassa miina ensin saaduilla äänillään.

Kaikki ovat suorittaneet puhepakkonsa.

Päivä päättyy tänään klo 21.
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 66 vierailijaa

cron