Ilta zombidiskossa päivä 5 päättyy 5.2. klo 22

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Ilta zombidiskossa pv1 päättyy 16.1. klo 21

ViestiKirjoittaja miina » 13.01.2018 18:22:36

Justy: en ole pahis. Tällä kertaa olen tavallinen kyläläinen eikä tarvii stressata pahistiimin puolesta. Enkä omaa myöskään mitään erikoiskykyjä ettei huoleta vaikka kuollakin yöllä.
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Ilta zombidiskossa pv1 päättyy 16.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 13.01.2018 18:45:07

raynpelikoneet kirjoitti:
Violet kirjoitti: harva peli menee mekaniikassa niin tarkasti, että erikoisilla on yksi selvästi optimaalinen väylä.

Nyt on.


Jos saadaan ensimmäisenä päivänä tapettua pahis, ja ennustaja kokee, ettei ole ensimmäinen yökohde, voi hän lykätä ennustuksen toiselle yölle, sillä 1) ennustus tapahtuu ennen yötappoa ja 2) kuolleistäherättäjää ei voi estää tappamalla tätä yönä, jona hän aikoo käyttää kykyään. Ennustaja voi siis silloin suht turvallisesti viivyttää ennustustaan. Muissa skenaarioissa ensimmäisenä päivänä ennustaminen lienee järkevintä, ja vaikka ensimmäisenä päivänä kaatuisikin pahis, on ennustaminen ensimmäisenä yönä silloinkin vaihtoehto.

Vampirelle suosittelisin, että hän katsoisisi jotakin rayn aikaisempaa peliä. Hänen pelityylinsä kun poikkeaa aika paljon siitä, miten kylässä on aikaisempina vuosina pelattu.

justy kirjoitti:
Violet kirjoitti:En ole varma kannattaako kuolleistaherättäjän herättää jokaisessa mahdollisessa tapauksessa ensimmäisenä kuollut pelaaja henkiin. Ainakaan jos on epäilys, ettei kyseisellä henkilöllä ole paljoakaan annettavaa peliin.


Minusta taas niistä pelaajista, joilla ei ole annettavaa peliin, on aina kaikkein vaikeinta saada readia. Eli ottaisin mielelläni vastaan tiedon että X on varma hyvis (tai pahis) sen sijaan että joudun arpomaan asiaa koko loppupelin ajan vailla mitään todistusaineistoa puoleen tai toiseen.


Violet kirjoitti:Ja huvittavaa, kun Halima oikein hehkuttaa hyvisrooliaan laittaessaan kyläennustuksessa itseään vuoden todennäköisimmäksi pahikseksi.


Kertooko tämä mielestäsi jotain Haliman roolista tässä pelissä?


Vastataan ensin tohon Halimaan - ei kerro roolista tässä pelissä oikein mitään.

Toiseksi, pointtisi kuolleistaherättäjästä on väärä, sillä hän ei tarjoa tietoa kenenkään roolista - tämä tulee pelaajan kuollessa. Mielummin kuolleistaherättäjä herättää toisena yönä sen, kenet pahikset ensimmäisenä yönä tappoivat, kuin että hän palauttaa esim. ensimmäisenä päivänä harhalynkatun Jekun peliin.

Mikä häiritsee, niin se, että onko pelaajasta helppoa vai vaikeaa saada readia, on irrelevanttia sen suhteen kannattaako kuolleistaherättäjän tämä herättää henkiin. Tiedon kuolleen henkilön roolista olet saanut tämän kuoltua, minkä jälkeen kuolleistaherättäjän pitäisi tämä henkilö vielä herättää henkiin, vaikka pelaaja oli lähtökohdiltaan jo sellainen, ettei hän osallistunut paljoakaan peliin... Selittäisitkö ajatuskulkuasi tässä vielä?

Lauchuon pohdinta erikoishahmoista vaikutti ihan terveeltä.

// Onko miina oppinut sanomaan suoraan, ettei ole pahis :o
Miten me enää pärjätään hänelle?
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Ilta zombidiskossa pv1 päättyy 16.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 13.01.2018 18:47:03

Eikä. Ei.

Mulla oli niin suuret suunnitelmat sille, mikä mun tuhannes viesti kylässä voisi olla, ja nyt siitä tuli vaan tavallinen peliviesti :(
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Ilta zombidiskossa pv1 päättyy 16.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Vampire » 13.01.2018 19:40:52

Vampirelle suosittelisin, että hän katsoisisi jotakin rayn aikaisempaa peliä. Hänen pelityylinsä kun poikkeaa aika paljon siitä, miten kylässä on aikaisempina vuosina pelattu.

No, musta tuntuu, et ihan kaikki pelaa ihan eri tavalla kuin yleensä, koska oon ite ollut enemmän tai vähemmän totaalipoissa vähintäänkin vuoden (ja siinäkin ajassa tuntuu, et Kylä on menny ihan uusiks). Mut en mä kyllä halua lähteä siihenkään, että kahlaan urakalla vanhoja pelejä läpi yhtään kenenkään kohdalla ja opettelen pelityylit ulkoa, koska en halua lähteä siihen, että tietynlainen toiminta painetaan villaisella, koska ”se nyt vaan on sellanen”. Eiköhän sieltä aika nopeasti opi erottamaan ne asiat, jotka on ihan vain pelaaja itsestään ja mikä roolia. Mä kun nimenomaan haluan välttyä siltä, että jätän asioita huomiotta koska ”tuo on niin tyypillistä X:lle”. Okei, osan mulle tuttujen pelaajien kanss siltä ei voi välttyä, koska oon saattanut pelata vuosi samoiss peleissä, mutta uskon pelityylienkin muuttuneen siinä ajassa, kun omani on ainakin.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Ilta zombidiskossa pv1 päättyy 16.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Halima » 13.01.2018 20:40:33

Violet kirjoitti:Ja huvittavaa, kun Halima oikein hehkuttaa hyvisrooliaan laittaessaan kyläennustuksessa itseään vuoden todennäköisimmäksi pahikseksi.

Siis mähän veikkasin itseäni vuoden todennäköisimmäksi pahikseksi vain siksi, että siinä ois ees joku hyvä puoli jos mun pahisputki jatkuu. Mieluummin kyllä todellakin pelaan hyvistä vaikka aina. :)

raynpelikoneet kirjoitti:Moi, mä oon tavis.

Mä inhoan sitä miten rayn jo ekassa viestissään laittaa mun pelin sekaisin. Kun siis. Jos rayn on tavis, tätä ei kannata sanoa, koska se rajaa pahisten erikoistenetsintäjoukkoa. Jos rayn on erikoinen, tätä ei kannata sanoa koska pahikset vois tästä päätellä että koska rayn on rayn, rayn on erikoinen. Sitten taas jos rayn on pahis, niin tätä ei kannata sanoa, koska se rajaa erikoisenesittämismahdollisuuksia myöhemmin - paitsi ettei oikeasti rajaa yhtään mitään koska rayn on rayn. Että niin, ota tästä nyt selvää. Mutta näin ei oikeasti sanota!

raynpelikoneet kirjoitti:fun fact, Violet ei ole mafia.

Perustele.

Jitachi kirjoitti:
Violet kirjoitti:PJ: Jos kuolleistaherättäjä kohdistaa kykynsä henkilöön X samana yönä kun pahikset meinaavat tappaa kuolleistaherättäjän, herääkö pelaaja X seuraavana päivänä henkiin?

Lyhyen sisäisen keskustelun jälkeen pelinjohdon tulkinta on, että herää.

Tämä muuttaa tilannetta sen verran, että kuolleistaherättäjän ei ole pakko käyttää kykyään ekana yönä jos ei halua. Ennustajan silti mun mielestä kannattaa kaikissa skenaarioissa ennustaa ekana yönä.

raynpelikoneet kirjoitti:
raynpelikoneet kirjoitti:fun fact, Violet ei ole mafia.

unohtakaa.

Perustele.

justy kirjoitti:Kun tähän vielä lisää PJ:n myöhemmin tässä ketjussa tekemän ilmoituksen siitä että kuolleistaherätys toimii vaikka kuolleistaherättäjä tapettaisiin yöllä, olen ehdottomasti sen kannalla että molemmat roolit toimivat 1. yönä - ainakin jos siis harhalynkkaamme ekana päivänä. Tällöin mikään ei voi estää meitä saamasta yhtä varmaa hyvistä toiseksi päiväksi, vaikka kävisi niin kehnosti että kuolleistaherättäjä tapetaan heti ekana yönä.

(tekstiä poistettu)

Minusta taas niistä pelaajista, joilla ei ole annettavaa peliin, on aina kaikkein vaikeinta saada readia. Eli ottaisin mielelläni vastaan tiedon että X on varma hyvis (tai pahis) sen sijaan että joudun arpomaan asiaa koko loppupelin ajan vailla mitään todistusaineistoa puoleen tai toiseen.

Mulle tulee näistä kommenteista sellainen vibatus että justy on pahis. Tai toinen vaihtoehto on, että justy on vähän pihalla, mutta koska en koe sen olevan todennäköistä, vibatukseni on että justy on pahis ja yrittää jollakin lailla vähän johtaa meitä harhaan. Tai siis nyt kun kävi ilmi että kuolleistaherättäjä pystyy herättämään henkiin myös sinä yönä kun itse kuolee, ei mun mielestä olekaan enää ihan niin välttämätöntä käyttää kuolleistaherätystä ekana yönä. Ja kuolleistaherätyksen ainoa tuloshan ei ole että pelaaja X on hyvis/pahis, vaan se on nimenomaan kuolleista herätetty pelaaja auttamaan hyviksiä jatkopelissä. Jolloin joo, kenestä tahansa varmasta hyviksestä on hyötyä, mutta tehokkaasta ja kantaaottavasta hyviksestä, jonka pahikset ovat halunneet pelistä pois, on enemmän hyötyä kuin mahdollisesti tehottomasta ja kantaaottamattomasta ensimmäisen päivän lynkattavasta.

Ymmärrän että itsekin olin paljon samalla kannalla kuin justy (ennen Jitachin sääntöselvennystä), mutta näistä tuli pelin eka pahisviba, niinpä ++justy.

Vampiresta sen sijaan kevyt ja hyvin varovainen hyvisvibatus noiden ekojen viestien perusteella. Vampiren näkemys erikoisroolien käyttöön pohjaa hyvin selvästi vanhaan kyläpelikulttuuriin, joten en usko että hän ainakaan kenenkään viime aikoina paljon pelanneen kanssa olisi pahiskaveri. Enkä oikeastaan usko että hän olisi pahis muutenkaan, sillä hän rohkeasti lähti ajamaan omaa mielipidettään, vaikka se eroaa muiden mielipiteestä suhteellisen radikaalisti.

Toinen juttu missä Vampire lähtee peliin rohkeasti, on tuo raynpelikoneiden epäily ja äänestäminen. Jos hän on yhtään seurannut viimeaikaisia pelejä (tai jos hänellä on pahiskaveri, joka on seurannut), hän tietää että raynpelikoneet ei ole se helpoiten kaadettava harhalynkkaus. :D

felarof kirjoitti:Jännä sinällään, mun päättely oli just päinvastainen. Eikö tuo PJ:n ilmoitus johda nimenomaan siihen, että kuolleistaherättäjällä ei ole niin kiirettä käyttää kykyään, koska hänen tarvitsee ainoastaan selvitä ensimmäisestä yöstä hengissä pystyäkseen käyttämään sitä toisena yönä?

PJ, jos ennustaja kuolee samana yönä kuin ennustaa, saako hän tietää ennustuksensa tuloksen?

Tällä viestillään felarof kiilaa myös hyvin niukasti hyviksien kastiin. Varsinkin tuo kysymys pj:lle, joka on todella hyvä.

miina kirjoitti:Justy: en ole pahis. Tällä kertaa olen tavallinen kyläläinen eikä tarvii stressata pahistiimin puolesta. Enkä omaa myöskään mitään erikoiskykyjä ettei huoleta vaikka kuollakin yöllä.

Sama pohdinta kuin raynin "olen tavis" kommentista, paitsi että tällä kertaa kyseessä on miina. Hmm... En osaa sanoa myöskään miinan kohdalla mitä tämä tarkoittaa, mutta näin ei sanota!

Violet kirjoitti:Eikä. Ei.

Mulla oli niin suuret suunnitelmat sille, mikä mun tuhannes viesti kylässä voisi olla, ja nyt siitä tuli vaan tavallinen peliviesti :(

Mutta tavallinen peliviestihän on just paras käyttö tuhannennelle viestille. Mikä muka sopis paremmin kylään?

Vampire kirjoitti:No, musta tuntuu, et ihan kaikki pelaa ihan eri tavalla kuin yleensä, koska oon ite ollut enemmän tai vähemmän totaalipoissa vähintäänkin vuoden (ja siinäkin ajassa tuntuu, et Kylä on menny ihan uusiks). Mut en mä kyllä halua lähteä siihenkään, että kahlaan urakalla vanhoja pelejä läpi yhtään kenenkään kohdalla ja opettelen pelityylit ulkoa, koska en halua lähteä siihen, että tietynlainen toiminta painetaan villaisella, koska ”se nyt vaan on sellanen”. Eiköhän sieltä aika nopeasti opi erottamaan ne asiat, jotka on ihan vain pelaaja itsestään ja mikä roolia. Mä kun nimenomaan haluan välttyä siltä, että jätän asioita huomiotta koska ”tuo on niin tyypillistä X:lle”. Okei, osan mulle tuttujen pelaajien kanss siltä ei voi välttyä, koska oon saattanut pelata vuosi samoiss peleissä, mutta uskon pelityylienkin muuttuneen siinä ajassa, kun omani on ainakin.

Hyvismäistä. Tervetuloa Vampire takas pelaamaan ja yhtä paljon tervetuloa mun hyvisten listalle! :)
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Ilta zombidiskossa pv1 päättyy 16.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Vampire » 13.01.2018 20:57:01

Halima, mulla ei ole aikomustakaan lukea mitään vanhoja pelejä. Osaltaan ihan jo sillä, minkä mainitsinkin; mä en halua tietää etukäteen ihmisten pelityylejäenempää kuin jo nyt, ja mä opin ne kuitenkin tän pelin aikanakin edes jotenkin. Plus musta vanhojen pelien lukeminen on tylsää. Ja mä oon varmaan aika monessa asiassa vanhan kyläpelikulttuurin mukainen, ihan jo sillä, että tää nykyinen on ihan uppo-outo ja sillä, että mä oon kuitenkin pelannut sillä vanhalla 7 vuotta, enkä ala kovin helpolla omaa logiikkaani muuttamaan. Sitä en kyllä tiedä, miten kukaan voi olla hankala lynkattava - tai harhalynkattava, mutta ehkä sillä ei tässä pelissä oo niin väliäkään.

justy on kyllä vähän sellainen, että itseänikin mietityttää, koska en vaan kerta kaikkiaan ymmärrä, miksi ennustajan tai kuolleistaherättäjän kannattaisi toimia ekana tönä, kosk mun mielestä se auttaa erityisesti pahiksia, kun kyky on käytetty eikä voi siten enää johtaa siihen, että hyvikset voisivat radikaalistikin kääntää pelin suunnan. Mun mielestä kumpaakaan erikoista ei kannata tuhlata heti ekana yönä, vaan odottaa, kunnes niistä saadan maksimihyödyt (eli ennustettua oikeasti pahismainen eikö melkein arvottu, tai herättää henkiin vahva ja tärkeä hyvispelaaja sen sijaan että herättäisi sen ekan, joka ei välttämättä olehyviksille kriittinen pelaaja vaan kasvattaisi lähinnä hyvisten määrää. Mutta tästä oonkin puhunut jo aika paljon.

Mut mä palailen paremmin huomenna peliin. Nyt haluan teetä elimistööni ja sen jälkeen unta palloon. Halimalle kiitos tervotulotoivotuksista (ehkä mä onnistun jymähtään tänne pidemmäkskin aikaa) ja moikat kaikille vanhoille tutuille siinä samalla :3 osan teidän kanssa pelailua on ollut vähän ikävä.. toki moikat ihan uusillekin kasvoille :)
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Ilta zombidiskossa pv1 päättyy 16.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 13.01.2018 21:29:55

Vampire: Ymmärrän kyllä, että vanhojen pelien lukeminen ei ole mieluisaa. Rayn tyyli kyllä aluksi hyppi monien silmile. En kyllä ainakaan itse ole vielä huomannut hänen pelissään mitään erityisen hälyttävää.

Halima näyttää olevan kanssani samoilla linjoilla justyn kanssa, tosin hän jäsenteli paremmin tuon pointin.

raynpelikoneet ja Vampire ei oikein tunnu luontevalta pahisparilta tähän asti. En jotenkin näe, että Vampire tuolla tavalla lähtisi kaverinsa kimppuun, kun huomioi eri pelikulttuurit. Enemmänkin tuntuu siltä, että Vampiren ääni pohjautuu pikemminkin pelikulttuuri-eroon, jolloin sen antaminen molempien ollessa pahis olisi erikoinen veto.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Ilta zombidiskossa pv1 päättyy 16.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 13.01.2018 21:49:20

justy kirjoitti:Oletko miina pahis?


miina kirjoitti:Justy: en ole pahis. Tällä kertaa olen tavallinen kyläläinen eikä tarvii stressata pahistiimin puolesta. Enkä omaa myöskään mitään erikoiskykyjä ettei huoleta vaikka kuollakin yöllä.


Halima kirjoitti:Sama pohdinta kuin raynin "olen tavis" kommentista, paitsi että tällä kertaa kyseessä on miina. Hmm... En osaa sanoa myöskään miinan kohdalla mitä tämä tarkoittaa, mutta näin ei sanota!


Mäkin oon samaa mieltä. Parempi jos miina olisi ollut hiljaa, tai myöntänyt olevansa pahis!

(viesti sisältää sarkasmia)
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Ilta zombidiskossa pv1 päättyy 16.1. klo 21

ViestiKirjoittaja felarof » 13.01.2018 23:41:09

Mä vähän ehkä kallistuisin sille kannalle, et ennustajan kannattaa käyttää kykynsä suht aikaisessa vaiheessa ja kuolleistaherättäjän odottaa ainakin eka yö siltä varalta et ennustaja tapetaan sillon. Tällön saadaan ainakin ennustustulos tietoon jos ennustaja on ennustnut ekana yönä vaikka kävisikin huono tuuri ja ennustaja tapetaan sillon. Toki jos kuolleistaherättäjä uskoo yötapon kohdistuavan häneen niin asia erikseen.

Mä en sinällään nää mitään outoa tai pahaa siinä että claimaa itsensä tavikseksi, noin lähtökohtaisesti sanoisin itseni tavikseksi riippumatta roolista :D Ainakin livepeleissä toi on aika perus erityisesti sillon kun pelissä on vähän erikoisia, mut foorumilla tota toki näkee harvemmin.
Just breathe. Dream.
felarof
Kyläläinen
 
Viestit: 128
Liittynyt: 21.01.2014 22:53:03

Re: Ilta zombidiskossa pv1 päättyy 16.1. klo 21

ViestiKirjoittaja felarof » 14.01.2018 00:47:20

Violet kirjoitti:Rayn tyyli kyllä aluksi hyppi monien silmile. En kyllä ainakaan itse ole vielä huomannut hänen pelissään mitään erityisen hälyttävää.

Millä tavoin sun mielestä raynin peli eroaa normaalista silloin kun hän on pahis? Muutkin toki saa vastata..
Just breathe. Dream.
felarof
Kyläläinen
 
Viestit: 128
Liittynyt: 21.01.2014 22:53:03

Re: Ilta zombidiskossa pv1 päättyy 16.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 14.01.2018 00:58:34

Hyvää lisäätähänsopivaaika! :)
Näin vasta nyt kunnolla pelin alkaneen, puoliunessa kirjoitan tätä joten pahoittelen töksähtävää tyyliä viestissä.
felarof kirjoitti:Mä vähän ehkä kallistuisin sille kannalle, et ennustajan kannattaa käyttää kykynsä suht aikaisessa vaiheessa ja kuolleistaherättäjän odottaa ainakin eka yö siltä varalta et ennustaja tapetaan sillon. Tällön saadaan ainakin ennustustulos tietoon jos ennustaja on ennustnut ekana yönä vaikka kävisikin huono tuuri ja ennustaja tapetaan sillon. Toki jos kuolleistaherättäjä uskoo yötapon kohdistuavan häneen niin asia erikseen.
*Poistettu tekstiä*

Mä oon ainakin vielä tässä kohdassa samaa mieltä felarofin kanssa.
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Ilta zombidiskossa pv1 päättyy 16.1. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 14.01.2018 02:11:40

Miksi äänestät minua?
Samoista syistä kun aiemmin?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Ilta zombidiskossa pv1 päättyy 16.1. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 14.01.2018 02:12:38

Tuo edellinen siis Vampirelle.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Ilta zombidiskossa pv1 päättyy 16.1. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 14.01.2018 02:15:05

justy on muuten hyvis koska sanoo oikeita asioita, että ne jotka ei häntä hyviksenä pidä, nostattaa kulmakarvoja.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Ilta zombidiskossa pv1 päättyy 16.1. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 14.01.2018 02:16:17

++Halima
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Ilta zombidiskossa pv1 päättyy 16.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Geraldine » 14.01.2018 03:04:20

Halima kirjoitti:Mä inhoan sitä miten rayn jo ekassa viestissään laittaa mun pelin sekaisin. Kun siis. Jos rayn on tavis, tätä ei kannata sanoa, koska se rajaa pahisten erikoistenetsintäjoukkoa. Jos rayn on erikoinen, tätä ei kannata sanoa koska pahikset vois tästä päätellä että koska rayn on rayn, rayn on erikoinen. Sitten taas jos rayn on pahis, niin tätä ei kannata sanoa, koska se rajaa erikoisenesittämismahdollisuuksia myöhemmin - paitsi ettei oikeasti rajaa yhtään mitään koska rayn on rayn. Että niin, ota tästä nyt selvää. Mutta näin ei oikeasti sanota!

Mä en oikein näe mitään hyötyä sen pohtimisessa mitä joku roolikseen sanoi. Kuka tahansa voi helposti sanoa olevansa mikä tahansa. En oikein usko että tämä mitenkään rajaa pahisten erikoistenetsintäjoukkoa, kaikkihan tässä vaiheessa peliä sanoisivat olevansa tavis. :D

Rayn: Sua on pyydetty jo monta kertaa perustelemaan mielipiteitäsi, olis ihan hyvä jos selventäisit näitä.
Muutenkin mun on vaikeaa saada raynista mitään readia koska pelasin hänen kanssaan yhdessä pelissä aiemmin, hän pelasi samanlaisella pelityylillä kuin nyt ja oli pahis. Toisaalta en tiedä onko raynin pelityyli aina tällainen, roolista riippumatta.

Violetista pientä hyvisvibaa, viesteissä on hyvää pohdintaa sille miten erikoishahmojen kannattaisi toimia. Esim tää vaikuttaa mun mielestä aika järkevältä:
Violet kirjoitti:Jos saadaan ensimmäisenä päivänä tapettua pahis, ja ennustaja kokee, ettei ole ensimmäinen yökohde, voi hän lykätä ennustuksen toiselle yölle, sillä 1) ennustus tapahtuu ennen yötappoa ja 2) kuolleistäherättäjää ei voi estää tappamalla tätä yönä, jona hän aikoo käyttää kykyään. Ennustaja voi siis silloin suht turvallisesti viivyttää ennustustaan. Muissa skenaarioissa ensimmäisenä päivänä ennustaminen lienee järkevintä, ja vaikka ensimmäisenä päivänä kaatuisikin pahis, on ennustaminen ensimmäisenä yönä silloinkin vaihtoehto.


Enempää en nyt ehdi kirjoitella, jospa huomenna onnistuisi paremmin.
Avatar
Geraldine
Kyläläinen
 
Viestit: 88
Liittynyt: 30.11.2017 07:52:55
Paikkakunta: Melbourne, Australia

Re: Ilta zombidiskossa pv1 päättyy 16.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Vampire » 14.01.2018 11:20:52

Miksi äänestät minua?
Samoista syistä kun aiemmin?

Muunmuassa. Mä arvostaisin sitä, että perustelisit puheitasi, koska perustelemattomilla heitoilla ei ole oikeastaan muuta annettavaa kuin viihdearvona. Sulta on jopa ihan pyydetty niitä perusteluja, ja se pätee edelleen. Perustele. Mä en myöskään tunne sun pelityyliäsi enkä aio mennä lukemaan vanhoja pelejä, joten pelkkä ”tää on mun pelityyli”-argumentti ei tuu päästämään sua pälkähästä mun epäilyjen kanssa. Voi olla, että mä olen itse pelaamisellani ja muuten mammutinaikainen nykykylän pelikulttuurissa, mutta en ala muuttumaan, joten kaipaan nyt sulta vähän jotain konkreettistakin ennen kuin näytät mun silmissä vähemmän epäilyttävältä. Eikä noi sun ”X on hyvis”-heitot ainakaan sitä auta, koska a) ne olis hyvikselle hyvin tyhmiä heittoja, koska hyvis ei sitä tiedä, b) pahis on tässä pelissä ainoa, joka tietää varmaksi toisen roolin ja c) se olisi vähintäänkin hyvin riskialtis tapa kertoa epäilyistään, koska absoluuttiset ilmaukset (”toi on hyvis” vs. ”toi on hyvismäinen”) kuulostaa aina siltä, että sanojalla on extratietoa, eli yleensä pahis. Ja Halima-äänellekin olis kiva saada perusteluita.

Mä en sinällään nää mitään outoa tai pahaa siinä että claimaa itsensä tavikseksi, noin lähtökohtaisesti sanoisin itseni tavikseksi riippumatta roolista :D

En mäkään sinällään näe taviksen claimaamista itsessään pahana, mutta se ei vaan ole hyvä taktiikka. En ehkä itse oo ihan samaa mieltä kuin Halima, koska itelleni ei tule fiilistä, et revitään suunnilleen pelihousut, jos joku claimaa tavista, mutta hyvä taktiikkahan se ei oo missään nimessä. Mä kurtistelen myös tavisclaimeille kulmiani, mutta en ehkä ihan yhtä isosti kuin Halima, jonka reaktio oli musta vähän ehkä blown out of proportions, mutta kyllä mäkin ne huomaan ja muistan. Koska se ei vaan ole taktisesti järkevä veto, osaltaan syistä, jotka Halimakin mainitsi.

. En kyllä ainakaan itse ole vielä huomannut hänen pelissään mitään erityisen hälyttävää.

Juuri tämän takia mä haluan vältellä sitä, että vartavasten opettelen ihmisten pelityylit. Koska sitten saatan antaa anteeksi asioita, joita ei kuuluisi antaa anteeksi ja antaisi ihmisille mahdollisuuden pelata mun syvästi vihaamalla pelityylikortilla.

felarof näköjään on jymähtänyt peliteknisyyksiin kuin rikkinäinen levy. Alkaisko sieltä löytyä jotain muutakin sanottavaa, vaikka eka päivä onkin? Mielellään kuulisin sieltä suunnasta jotain kommentointia pelaajistakin. Sama pätee kyllä ihan kaikkiin muihinkin pelaajiin, toki erityisesti niihin jotka eivät jo ole kommentoineet pelaajia. Raylta kaipailisin niitä perusteluja puheille, joita muutkin on jo vähän kaipailleet.

Mä itse siirryn kohta tietokoneelle (toivottavasti), niin sitten pelin kommentointikin on hieman helpompaa ja lainauksiinkin saa helpommalla nimet, kun nyt ei halua luurilla lähteä räpeltämään.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Ilta zombidiskossa pv1 päättyy 16.1. klo 21

ViestiKirjoittaja justy » 14.01.2018 11:27:26

Vampire kirjoitti:
. Minusta "keino" viittaa nimenomaan siihen että rayn haluaa tehdä jotain ja käyttää "keinoa" tavoitteensa saavuttamiseen. Mutta tarkoititko siis sanoa, että rayn vahingossa paljasti tietävänsä jotain mitä hyvis ei tietäisi?

Mä en yrittänyt implikoida sitä, että ray olisi päättänyt ”tämä on hyvä taktiikka”, mutta se toki on mahdollista, että pahis paljastaisi oman roolinsa vastaavalla tavalla, koska sitä harvemmin otetaan tosissaan. En sanoisi, että rayn kommentti olisi puhdas vahinko, mutta sanoisin että mikäli ray on pahis, niin tuollaisessa olisi jotakin suunnitelmallisuutta taustalla. Okei, tässä ei ehkä ole muille niin selkeää eroa kuin itselleni, mutta sille en mahda mitään.


Eli siis jos rayn on pahis, hän oli jossain määrin suunnitellut kommenttinsa "violet ei muuten ole pahis". Mutta että hän ei välttämättä kuitenkaan pyrkinyt sillä mihinkään tiettyyn päämäärään (eli hän ei tavoitellut sillä mitään erityistä)?

Tässä on linkki viestiin, jossa rayn sanoo samankaltaisen asian kyläläisenä. Katsoin hänen vanhoja hyvispelejään tällä foorumilla (JooJoon kummalliset harharetket ja Humanistit vs. tiedekunta) koska olin itse nähnyt raynin tekevän tuollaisia heittoja pahiksena, mutten ollut varma tekisikö hän niitä hyviksenä (oletin että tekee, koska rayn on sen verran vahva pahispelaaja etten uskoisi hänellä olevan tuollaisia "tellejä").

Muuttaako tämä jotenkin readiasi raynista?

Violet kirjoitti:
justy kirjoitti:
Violet kirjoitti:En ole varma kannattaako kuolleistaherättäjän herättää jokaisessa mahdollisessa tapauksessa ensimmäisenä kuollut pelaaja henkiin. Ainakaan jos on epäilys, ettei kyseisellä henkilöllä ole paljoakaan annettavaa peliin.


Minusta taas niistä pelaajista, joilla ei ole annettavaa peliin, on aina kaikkein vaikeinta saada readia. Eli ottaisin mielelläni vastaan tiedon että X on varma hyvis (tai pahis) sen sijaan että joudun arpomaan asiaa koko loppupelin ajan vailla mitään todistusaineistoa puoleen tai toiseen.


Toiseksi, pointtisi kuolleistaherättäjästä on väärä, sillä hän ei tarjoa tietoa kenenkään roolista - tämä tulee pelaajan kuollessa. Mielummin kuolleistaherättäjä herättää toisena yönä sen, kenet pahikset ensimmäisenä yönä tappoivat, kuin että hän palauttaa esim. ensimmäisenä päivänä harhalynkatun Jekun peliin.

Mikä häiritsee, niin se, että onko pelaajasta helppoa vai vaikeaa saada readia, on irrelevanttia sen suhteen kannattaako kuolleistaherättäjän tämä herättää henkiin. Tiedon kuolleen henkilön roolista olet saanut tämän kuoltua, minkä jälkeen kuolleistaherättäjän pitäisi tämä henkilö vielä herättää henkiin, vaikka pelaaja oli lähtökohdiltaan jo sellainen, ettei hän osallistunut paljoakaan peliin... Selittäisitkö ajatuskulkuasi tässä vielä?


Ajatuskulkuni oli se, että tulkitsin sinun hyväksyvän pelaajan "jolla ei ole paljoakaan annettavaa peliin" kuoleman siksi, että tällaisia pelaajia on vaikea lukea. Totesin, että tätä ongelmaa ei olisi, jos pelaaja olisi varma hyvis ja tällöin voisimme olla loppupelin käyttämättä energiaa hänen lukemsieensa.

Sinänsä syy miksi otan mieluusti kenet tahansa ekana päivänä lynkatun takaisin kuolleistaherättäjän toimesta on se, että yksi hyvis enemmän pelissä vie pahisten voittoa aina kauemmaksi. Ja aina on olemassa riski siitä, että kuolleistaherättäjä tapetaan ekana yönä, jolloin myöhemäksi säästetty herätys menee hukkaan.

Halima kirjoitti:
justy kirjoitti:Kun tähän vielä lisää PJ:n myöhemmin tässä ketjussa tekemän ilmoituksen siitä että kuolleistaherätys toimii vaikka kuolleistaherättäjä tapettaisiin yöllä, olen ehdottomasti sen kannalla että molemmat roolit toimivat 1. yönä - ainakin jos siis harhalynkkaamme ekana päivänä. Tällöin mikään ei voi estää meitä saamasta yhtä varmaa hyvistä toiseksi päiväksi, vaikka kävisi niin kehnosti että kuolleistaherättäjä tapetaan heti ekana yönä.

(tekstiä poistettu)

Minusta taas niistä pelaajista, joilla ei ole annettavaa peliin, on aina kaikkein vaikeinta saada readia. Eli ottaisin mielelläni vastaan tiedon että X on varma hyvis (tai pahis) sen sijaan että joudun arpomaan asiaa koko loppupelin ajan vailla mitään todistusaineistoa puoleen tai toiseen.


Mulle tulee näistä kommenteista sellainen vibatus että justy on pahis. Tai toinen vaihtoehto on, että justy on vähän pihalla, mutta koska en koe sen olevan todennäköistä, vibatukseni on että justy on pahis ja yrittää jollakin lailla vähän johtaa meitä harhaan. Tai siis nyt kun kävi ilmi että kuolleistaherättäjä pystyy herättämään henkiin myös sinä yönä kun itse kuolee, ei mun mielestä olekaan enää ihan niin välttämätöntä käyttää kuolleistaherätystä ekana yönä. Ja kuolleistaherätyksen ainoa tuloshan ei ole että pelaaja X on hyvis/pahis, vaan se on nimenomaan kuolleista herätetty pelaaja auttamaan hyviksiä jatkopelissä. Jolloin joo, kenestä tahansa varmasta hyviksestä on hyötyä, mutta tehokkaasta ja kantaaottavasta hyviksestä, jonka pahikset ovat halunneet pelistä pois, on enemmän hyötyä kuin mahdollisesti tehottomasta ja kantaaottamattomasta ensimmäisen päivän lynkattavasta.


Eli pahis-justy yrittää saada kylän olemaan pelaamalla strategialla, joka tuottaa 2-4 varmaa hyvistä toiselle päivälle?

Jos kuolleistaherättäjä käyttää kykyään 1. yönä, MIKÄÄN ei voi estää häntä hyödyntämästä kykyään tässä pelissä. Mielestäni edes se, että lynkkaisimme ekana päivänä epäaktiivisen pelaajan ei olisi riittävä syy olla tuottamatta tätä varmaa hyvistä. Ainoa poikkeus ehkä olisi, jos lynkkaamme jonkun joka muuten putoaisi pelistä epäaktiivisuuden vuoksi. Mutta muissa tilanteissa riippumatta pelaajan panoksesta ottaisin hänet mieluusti takaisin varmana hyviksenä, joka sitten tarjoaisi yhden äänen lisää pahiksia vastaan. Hän voisi vaikka vaan seurata muita varmoja hyviksiä (ennustajaa ja kuolleistaherättäjää, jotka voisivat hyvin claimata tokana päivänä, plus ennustajan kohdetta jos tämä on hyvis).


Vampire kirjoitti:justy on kyllä vähän sellainen, että itseänikin mietityttää, koska en vaan kerta kaikkiaan ymmärrä, miksi ennustajan tai kuolleistaherättäjän kannattaisi toimia ekana tönä, kosk mun mielestä se auttaa erityisesti pahiksia, kun kyky on käytetty eikä voi siten enää johtaa siihen, että hyvikset voisivat radikaalistikin kääntää pelin suunnan. Mun mielestä kumpaakaan erikoista ei kannata tuhlata heti ekana yönä, vaan odottaa, kunnes niistä saadan maksimihyödyt (eli ennustettua oikeasti pahismainen eikö melkein arvottu, tai herättää henkiin vahva ja tärkeä hyvispelaaja sen sijaan että herättäisi sen ekan, joka ei välttämättä olehyviksille kriittinen pelaaja vaan kasvattaisi lähinnä hyvisten määrää. Mutta tästä oonkin puhunut jo aika paljon.

Yllä oleva vastaukseni Halimalle ehkä selvensi tätä jo, mutta minusta siis varmat hyvikset alkupelissä ovat todella arvokkaita, kun todisteita pelaajien lukemisen tueksi on vielä vähän. Jos 10 pelaajasta on kaksikin varmaa hyvistä tokana päivänä, puhumattakaan neljästä, on pahisten elintila niin ahdas, että ei kylä oikein voi enää epäonnistua tämän voittamisessa. Jos taas erikoiset odottelevat jotain optimaalista hetkeä, he voivat hyvin kuolla ennen kuin se koittaa, jolloin meille jää käteen tyhjä arpa ja joudumme ratkaisemaan tämän pelin vanhanaikaisesti. Mikä on vaikeaa tai helppoa, riippuen kylän aktiivisuudesta.

felarof kirjoitti:Mä en sinällään nää mitään outoa tai pahaa siinä että claimaa itsensä tavikseksi, noin lähtökohtaisesti sanoisin itseni tavikseksi riippumatta roolista :D Ainakin livepeleissä toi on aika perus erityisesti sillon kun pelissä on vähän erikoisia, mut foorumilla tota toki näkee harvemmin.


Samaa mieltä. Kysymykseni miinalle johtui siis siitä, että voitettuaan yhden pahispelin hän totesi että hänelle on vaikeaa vastata tuollaiseen kysymykseen. Sen jälkeen Violet kysyi häneltä tuon kysymyksen edellisessä pelissä (jossa miina oli pahis) ja päätin jatkaa perinnettä.

Ei sillä, en kyllä osannut vetää hänen vastauksestaan johtopäätöksiä.


Jeku kirjoitti:Hyvää lisäätähänsopivaaika! :)
Näin vasta nyt kunnolla pelin alkaneen, puoliunessa kirjoitan tätä joten pahoittelen töksähtävää tyyliä viestissä.
felarof kirjoitti:Mä vähän ehkä kallistuisin sille kannalle, et ennustajan kannattaa käyttää kykynsä suht aikaisessa vaiheessa ja kuolleistaherättäjän odottaa ainakin eka yö siltä varalta et ennustaja tapetaan sillon. Tällön saadaan ainakin ennustustulos tietoon jos ennustaja on ennustnut ekana yönä vaikka kävisikin huono tuuri ja ennustaja tapetaan sillon. Toki jos kuolleistaherättäjä uskoo yötapon kohdistuavan häneen niin asia erikseen.
*Poistettu tekstiä*

Mä oon ainakin vielä tässä kohdassa samaa mieltä felarofin kanssa.


Tällä hetkellä näyttäisi olevan kaksi pahisjahtiin liittyvää keskustelunaihetta:

1) Vampirea häiritsi raynin tapa aloittaa peli. Hän avaa ajatteluaan täällä.

2) Halimaa ja Violetia häiritsi se miten kannustin kuolleistaherättäjää toimimaan ekana yönä riippumatta siitä kuka kuolee tänään. Halima kirjoitti aiheesta täällä, ja Violet totesi olevansa samaa mieltä Haliman pointeista.

Ehtisitkö lukea nuo läpi ja kertoa lyhyesti mitä mieltä olet pointeista. Jos sinun täytyisi nyt äänestää joko raynia tai minua, kumpaa äänestäisit? Ja miksi?

Tai onko pelissä muita pelaajia, jotka epäilyttävät syystä tai toisesta?
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Ilta zombidiskossa pv1 päättyy 16.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Vampire » 14.01.2018 12:24:22

justy kirjoitti:Eli siis jos rayn on pahis, hän oli jossain määrin suunnitellut kommenttinsa "violet ei muuten ole pahis". Mutta että hän ei välttämättä kuitenkaan pyrkinyt sillä mihinkään tiettyyn päämäärään (eli hän ei tavoitellut sillä mitään erityistä)?

Suunnilleen. Mut on toki jo pyöritetty tän kanssa niin pahasti solmuun, että alan olla jo itekin vähän pihalla :D Mut tahallisuuden aste-erosta ja suunnitelmallisuuserosta ollut kyse mun silmissä noiden vaihtoehtojen välillä.

justy kirjoitti:Muuttaako tämä jotenkin readiasi raynista?

Ei oikeastaan. Tilanne tuossa on mun näkökulmasta eri. Kontekstista irrotettuna toki samanlainen heitto, mutta tässä yhteydessä sillä kontekstilla on väliä - ja aika paljonkin. Tässä pelissä tuollaista kontekstia ei ole ollut, jolloin tämä toiminta näyttäytyy mun silmissä pahismaisena. Samalla tavalla se näyttäytyisi pahismaisena siinä tilanteessa, että joku muu tulisi heittämään peliin samanlaisen heiton. Toki on myönnettävä, että osa tästä heiton pahismaisena kokemisesta tulee siitä, että mä olen nähnyt vastaavaa käytettävän pahiksen toimesta - ja kyseinen peli päättyi pahisten voittoon. Voi olla, että ilman tuota kokemusta kyseinen kommentti ei näyttäytyisikään ihan yhtä pahismaisena. Mutta omaa fiilistäni raysta tämä ei muuta oikeastaan mihinkään, juurikin johtuen siitä, että tilanne on ollut erilainen. Toki tää voi olla vain joku asia, mitä ray tekee (vähän niin kuin zeremillä oli tapana aina manata omaa tavikseuttaan - myös pahiksena, koska se olisi ollut paljastavaa, jos tavis-jupina olisi loppunut), mutta mulla ei ole siitä kokemusta, ja en halua lähteä sille linjalle, että antaisin asioita liikaa anteeksi, "koska se on sen pelityyli".

justy kirjoitti:Ajatuskulkuni oli se, että tulkitsin sinun hyväksyvän pelaajan "jolla ei ole paljoakaan annettavaa peliin" kuoleman siksi, että tällaisia pelaajia on vaikea lukea. Totesin, että tätä ongelmaa ei olisi, jos pelaaja olisi varma hyvis ja tällöin voisimme olla loppupelin käyttämättä energiaa hänen lukemsieensa.

Mä olen tässä asiassa ehkä enemmän Violetin kannalla. Mä itse koen hyödyllisemmäksi sen, että kuolleistaherättäjä herättää esimerkiksi vahvan ja aktiivisen pelaajan kuin hiljaisen ja mitäänsanomattoman. Ihan vaan sillä, että vahva, aktiivinen pelaaja on hyvispelin kannalta voimakkaampi ja kriittisempi kuin pelaaja, joka todennäköisemmin henkiin herättyään taas vaipuisi sinne hiljaisuuden alhoon uudelleen - eikä siten tarjoaisi hyviksille oikein mitään muuta etua kuin sen yhden numeron. Mutta sä ilmeisesti olet eri mieltä? Mulle itselleni kelpaa kyllä se hyvisten määrän kasvattaminen numeroarvonakin, mutta itse kaikkein mieluiten näkisin kuolleistaherättäjän herättävän pelaajan, jonka avulla voidaan maksimoida hyvisten saama hyöty - eli pelaaja, joka on aikaisemminkin pelissä ollut aktiivinen ja vahva hyvispelaaja.

justy kirjoitti:Eli pahis-justy yrittää saada kylän olemaan pelaamalla strategialla, joka tuottaa 2-4 varmaa hyvistä toiselle päivälle?

Jos kuolleistaherättäjä käyttää kykyään 1. yönä, MIKÄÄN ei voi estää häntä hyödyntämästä kykyään tässä pelissä. Mielestäni edes se, että lynkkaisimme ekana päivänä epäaktiivisen pelaajan ei olisi riittävä syy olla tuottamatta tätä varmaa hyvistä. Ainoa poikkeus ehkä olisi, jos lynkkaamme jonkun joka muuten putoaisi pelistä epäaktiivisuuden vuoksi. Mutta muissa tilanteissa riippumatta pelaajan panoksesta ottaisin hänet mieluusti takaisin varmana hyviksenä, joka sitten tarjoaisi yhden äänen lisää pahiksia vastaan. Hän voisi vaikka vaan seurata muita varmoja hyviksiä (ennustajaa ja kuolleistaherättäjää, jotka voisivat hyvin claimata tokana päivänä, plus ennustajan kohdetta jos tämä on hyvis).

Mä olen myös sitä mieltä, että molempien erikoisvoimien käyttäminen heti ekana yönä paitsi auttaa hyviksiä myös olisi ihanteellista pahiksille. Oon tän sanonutkin jo aikaisemmin. Koska ekana yönä käytetyt voimat on käytettyjä jo. Ekana päivänä tuskin kuolee joku hyvispelille hyvin kriittinen pelaaja ja ekan päivän jäljiltä ennustajalla tuskin on kovinkaan vahvaa käsitystä vielä kenenkään roolista, mikä lisää mahdollisuuksia siihen, että ennustaja ennustaa kuolleistaherättäjän tai joutuu muuten vähintäänkin arpomaan kohteensa. Säästämällä kykyjä myöhempään lisätään prässiä pahiksille ja parhaassa tapauksessa neljän varman hyviksen saamisella on voimakkaampi vaikutus, kun pelaajamäärä on pienempi - tai ennustaja kykenee tähtäämään ennustuksensa paremmin, kun on liikkeellä varmemmalla pohjalla, jolloin on ihan oikea mahdollisuus siihen, että ennustetaan pahis. Tämä on pahiksille mun näkökulmasta se ihan oikea uhka, jolloin pahiksille helpointa olis saada molemmat erikoiset käyttämään kykynsä heti ekana yönä, kun ne eivät vielä kykene tuottamaan kovinkaan suurta vahinkoa pahiksille. Toki hyvikset saa sillä parhaassa tapauksessa neljä varmaa hyvistä, mutta itse sanoisin, että tässä kohdassa tuo hyöty ei ole vielä kovinkaan kummoinen verrattuna siihen, mitä se voisi olla, jos voimien käyttö onnistutaan optimoimaan. Tästä näkökulmasta katsoen sun ehdotus voimien käyttöön heti ekana yönä vaikuttaa enemmän tai vähemmän pahismaiselta. Koska ekana yönä käytetyt voimat on jo käytetty, niistä ei ole enää uhkaa pahiksille myöhemmässä vaiheessa peliä.

Halima voi tietysti olla ajatellut tämän ihan eri tavalla, mutta ajattelin tulla kuitenkin itsekin kommentoimaan, koska vähän samoilla linjoilla olen itsekin.

justy kirjoitti:Jos 10 pelaajasta on kaksikin varmaa hyvistä tokana päivänä, puhumattakaan neljästä, on pahisten elintila niin ahdas, että ei kylä oikein voi enää epäonnistua tämän voittamisessa. Jos taas erikoiset odottelevat jotain optimaalista hetkeä, he voivat hyvin kuolla ennen kuin se koittaa, jolloin meille jää käteen tyhjä arpa ja joudumme ratkaisemaan tämän pelin vanhanaikaisesti. Mikä on vaikeaa tai helppoa, riippuen kylän aktiivisuudesta.

Joo, mutta. 10 pelaajasta 4 varmaa hyvistä on 6 epävarmaa ja kun mukana on 2 pahista, niin en sanoisi, että pahisten elintila on vielä ahdas. Tai ainakaan niin ahdas kuin voisi olla. Koska jos oletetaan, että ennustaja ja kuolleistaherättäjä selviävät sekä ekasta päivästä, ekasta yöstä että vielä tokasta päivästäkin, mutta ei tapeta pahiksia päivien aikana. Silloin pelaajia olisi jäljellä 8 pelaajaa hengissä, joista vaikkapa se 4 olisi varmoja hyviksiä. Silloin epävarmoja olisi se samainen 4, joista 2 olisi pahiksia. Siinä kohtaa olisi jo 50-50 mahdollisuus osua pahiksiin, eli pahiksilla alkaisi olla jo todella ahdasta. Tämä kuulostaisi paljon paremmalta omasta mielestäni, ja itse sanoisin, että okei, tämäkin olisi jo riskipelaamista, mutta onnistuessaan tarjoaisi ihan hirmuisen ison edun hyvispelille.

Tästä tulikin näköjään vastailuviesti, mutta koska oon selvästi aivan liian innoissani tästä pelistä, niin enköhän mä taas kohta ole täällä puhumassa, ainakin oon suunnitellut lukevani koko topicin taas läpi ja katsovani herääkö vielä jotain uusia ajatuksia. Note to self: se on huono yhdistelmä, jos on sekä yli-innokas Vampire sekä Vampire, jolla on aivan liikaa aikaa käytettävissä viikonloppuna. Lopputuloksena se on suunnilleen koko ajan postaamassa :D onneks aikatilanne helpottaa huomenna, koska sitten oon taas kiinni yliopistolla isompiakin siivuja päivästä enkä ehkä pääse ihan jatkuvalla syötöllä postailemaan, jollon ehkä viestien sisältökin tasaantuu siihen, että siellä on sekä vastailua että epäilyä. Mut tän hetken tilanne epäilyrintamalla on se, että rayn lisäksi justy mietityttää, molempiin olen pyrkinyt parhaani mukaan avaamaan syitäni.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Ilta zombidiskossa pv1 päättyy 16.1. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 14.01.2018 12:51:24

Nojoo. Mä kirjottelin toissa iltana kiireessä ja ainoastaan dumppasin kaikki ajatukseni ketjuun (mm. se Violet readi). Minun mielestäni Violet suhtautui tuohon erikoisrooleihin, tai oikeastaan enemmänkin se tapa jolla hän tuosta kirjoitti, hyvin hyvismäisesti. Siellä oli muutamia sellaisia kohtia jotka olivat mielestäni aivan väärin tai todella huonosti ilmaistu, ja minun mielestäni se se (hieman ironisesti) on paljon todennäköisempää hyvikseltä kuin pahikselta, koska mielestäni näyttäisi siltä, että Violet on oikeasti pohtinut mikä on järkevää ja mikä ei. Jos tuota hänen postiaan vertaa vaikkapa Haliman avaukseen, jossa hän puhuu erikoisista, ero on huomattava. Tätä on hieman vaikea selittää paremmin sanoin, toivottavasti joku tajuaa mistä puhun. Mä jostain syystä vedin readini takaisin, ja se liittyi jotenkin siihen mitä PJ sanoi hieman tuon jälkeen. En oikeasti muista mikä siinä oli ideana, mutta kun en kerran muista niin se oli varmaan jokin typerä ajatuskuvio, jolla ei sen suurempaa painoarvoa loppujenlopuksi ole. Eli mielestäni Violet on hyvis.

justy on myöskin hyvis. Käytännössä hän sanoo aivan oikeita asioita. Erityisesti tuo kysymys Vampirelle oli aivan mahtava, sillä itsekin otin tuosta kiinni (parin muun asian lisäksi -- niistä lisää hieman alempana) luettuani postin jossa hän äänestää minua. Lisäksi tuntuu siltä ettei justy niinsanotusti ylipelaa tuota millään tavalla. Tällä tarkoitan sitä, että:
1) minä tiedän olevani hyvis
2) jos oletetaan että Vampire olisi justyn kanssa pahis, tuossa tarttumisessa ei ole mitään järkeä, koska justy tuolla käytännössä "outtaa" Vampiren, kun hänen ei tarvitse sitä tehdä
3) jos oletetaan että Vampire on hyvis (jolloin rayn-Vampire argumentti on town vs town), justyn kannattaisi ottaa puoli asiassa, varsinkin kun hän löytää ristiriitaisuuden Vampiren puheista. Eli siis ihan hyvillä mielin voisi syyttää Vampirea sen kummemmin ajattelematta (jo siitäkin syystä että hän tietää Vampiren syyttävän minua väärin perustein). Mielestäni näyttää enemmän siltä, että justy on oikeasti kiinnostunut siitä MIKSI Vampire sanoo mitä sanoo, kun siltä että justy haluaisi löytää jonkun jonka lynkata (tätähän siis mafia tekee).

Minä myös pidän siitä, että justy kysyy Jekulta todella kohdennettuja kysymyksiä. Tuo on juurikin se tapa jolla kommunikoidaan sellaisen pelaajan kanssa jonka on vaikeaa antaa mielipiteitään mistään. Esim kysymys "mitä mieltä sinä olet muista pelaajista" ei välttämättä johda yhtään mihinkään ja Jeku tulisi tuollaiseen kysymykseen toddennäköisesti vastaamaan tavalla joka ei pelaajia tyydytä (eli jos oletetaan että Jeku on hyvis, saisi justy tässä pahiksena hyvän syyn syyttää Jekua pahikseksi myöhemmin). Tuolla tavalla millä justy kysymyksensä asettelee, hän pahiksena itselleen jättäisi vähemmän outteja (koska Jeku suuremmalla todennäköisyydellä vastaa kysymykseen hyvismäisesti -- jos siis on hyvis), siksi pidän tätä erittäin hyvismäisenä. Jälleen kerran, justy puhuu aivan oikeista asioista ja erittäin hyvismäisellä tavalla.

Minun ääneni Halimalle on pelkästään siitä syystä, että hän sanoo tämän:
Mulle tulee näistä kommenteista sellainen vibatus että justy on pahis. Tai toinen vaihtoehto on, että justy on vähän pihalla, mutta koska en koe sen olevan todennäköistä, vibatukseni on että justy on pahis ja yrittää jollakin lailla vähän johtaa meitä harhaan.

Haliman "epäily" justya kohtaan johtuu ainoastaan siitä että justy sanoo erikoisista jotain joka ei sovi hänen maailmankuvaansa. Mielestäni tuo on aivan absurdi väite, sillä oikeasti se, että joku sanoo erikoisista jotain ei tee kenestäkään yhtään mitään. Miksi ikinä pahis "yrittäisi johtaa harhaan" tässä vaiheessa, kun pelissä on 9 hyvistä jotka varmasti osaavat tulla suht optimaaliseen ratkaisuun erikoisten suhteen? Tuo vaikuttaa erittäin pinnalliselta readilta, varsinkin kun otetaan huomioon se, että se mitä justy on puhunut peliteknisyyksien ulkopuolelta menee TÄYSIN nappiin ja on erittäin hyvismäistä. Minä en siis suoraan sanottuna usko, että Halima oikeasti uskoo justyn olevan pahis noilla syin.

Se syy miksi minä avasin pelin tavalla jolla tein, on se, että minä en käytännössä tunne muita pelaajia kun justyn, Violetin, Haliman ja Lauchuon. Toki olen muidenkin kanssa pelannut mutta esimerkiksi Geraldinestä minulla ei ole mitään sanottavaa hänen postiensa perusteella. Viime pelissähän minä en oikeastaan lukenut koko threadia ollenkaan, se mitä pahiksena teen on se, että otan yleiskuvan pelistä ja päätän mitä voin tehdä ja mitä en, ja ns. "väännän totuutta" vastaamaan sitä mitä haluan tehdä (yleensä aika hyvällä menestyksellä :p). Siksi en pysty oikein muista pelaajista sanomaan tässä vaiheessa yhtään mitään, ja siitä syystä halusin avata pelin "ärsyttävällä", tai ööö... kuinka sen sanoisi, kulmia nostattavalla tavalla -- siis tavalla joka herättää reaktioita. Eli että saadaan keskustelua, ja minä saan kuvan pelaajista joita en tunne sen paremmin. Kuvalla tarkoitan siis sitä että mitä voin heiltä odottaa, minkälaisiin asioihin he kiinnittävät huomiota jne. Minähän en koskaan sano asioita joille minulla ei ole perusteluita. Esim jos joku joukosta justy-Violet-Halima-Lauchuo olisi tuohon minun avaukseeni sen suuremmin tarttunut (esim tyyliin Vampire), äänestäisin heti suoraan enkä ikinä vaihtaisi ääntäni, koska ei vain ole mitenkään mahdollista että joku tuosta nelikosta kuvittelisi sen tekevän minusta mafian. Vampirelle annettakoon tuo koko episodi tässä vaiheessa vielä anteeksi vain sillä perusteella ettei hän ole aiemmin kanssani pelannut. Minulla olisi kuitenkin muutama kysymys hänelle:

1) Sinä väitit että äänestät minua samoilla syin kun aiemminkin. Minun on hyvin vaikeaa uskoa tätä, koska siinä samassa lauseessa jossa äänestit minua, sanoit "koitas ryhdistäytyä". Jos sinä oikeasti uskot minu olevan mafia, miksi minun pitää ryhdistäytyä? Parempihan olisi, että en ryhdistäydy ja te lynkkaatte minut, vai? Tuon perusteella minun on hyvin vaikea uskoa, että sinä OIKEASTI kuvittelet minun olevan mafia tuossa vaiheessa. Siksi minä kysyin että "vieläkö äänestät minua samoin syin". Kyse siis ei ole painostuksesta, koska sanoit kyllä, eli selitäpä sitten tuo miksi minun pitäisi ryhdistäytyä jos minä olen mielestäsi mafia?
2) Sinun syysi äänestää minua alunperin olivat että "sinkoilee paikasta toiseen" (ilmeisesti tarkoitat tällä Violet readia koska paljon muuta en ollut tuossa vaiheessa sanonut) ja "sanoi olevansa tavis". Minäkin takerrun justyn tapaan tuohon toiseen pointtiin (no, ensimmäinenhän ei ole mitenkään pahismaista, koska vain sillä on merkitystä miten sanomani selitän jälkeenpäin) ja haluasin kysyä että; Jälkeenpäin sinä vastasit justylle, että se ei oikeastaan olekaan välttämättä pahismaista. Herää ajatus että miksi sinä äänestät minua syyllä joka ei mielestäsi olekaan välttämättä pahismaista? Ymmärtäisin jos kysymyksessä olisi vain painostus, muttakun sinä olet jo käytännössä sanonut ettei tuo ole homman nimi. Eli siis et vain painosta minua, vain oikeasti ajattelet minun olevan pahismainen. Joten, vielä kerran, miksi minä olen mielestäsi pahismainen syystä, josta et ole varma onko se pahismaista?

felarofhan on aivan oikeassa siinä että jokaikinen pelaaja kysyttäessa sanoisi olevansa tavis joten se että minä (tai miina) sanoo noin, ei merkitse yhtään mitään. Huomiona se, että miina voi kyllä oikein hyvin olla pahis, miina vaikuttaa jälleen kerran ei-iloiselta, ja se on aika tyypillistä pahis!miinalle.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Ilta zombidiskossa pv1 päättyy 16.1. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 14.01.2018 12:56:04

Jos tullaan siihen lopputulokseen, että kuolleistaherättäjä toimii ekana yönä (eli jos lynkataan kaupunkilainen hän herättää sen), niin ilmottaudun lynkattavaksi 100%.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Ilta zombidiskossa pv1 päättyy 16.1. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 14.01.2018 13:10:00

Geraldine on hyvis. :)
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Ilta zombidiskossa pv1 päättyy 16.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Vampire » 14.01.2018 13:54:25

Ensinnäkin, jes! Raylta vihdoin sitä, mitä odotinkin. Tuntuu vähän hölmöltä olla niin onnellinen jostain yhdestä viestistä, mutta olkoon.

raynpelikoneet kirjoitti: Sinä väitit että äänestät minua samoilla syin kun aiemminkin. Minun on hyvin vaikeaa uskoa tätä, koska siinä samassa lauseessa jossa äänestit minua, sanoit "koitas ryhdistäytyä". Jos sinä oikeasti uskot minu olevan mafia, miksi minun pitää ryhdistäytyä? Parempihan olisi, että en ryhdistäydy ja te lynkkaatte minut, vai?

Totta kai mä sanoin äänestäväni sua samoilla syillä kuin aikaisemminkin, koska sehän veis koko pointin mun ääneltä, jos sanoisin, että teen sen hakeakseni reaktioita. Eli kyllä, siinä olet oikeassa, että jos oikeasti olisin vakuuttunut, että olet mafiaa, niin en mä siinä kohtaa käskisi ryhdistäytymään. Se ei silti vähennä sitä, että mä en henkilökohtaisesti kauheasti näe järkeä siinä, että postailee yhden-kahden rivin viestejä ilman mitään perusteluita, vaikka toki se on reaktionhakuna tehokasta. Isoin syy siinä äänen taustalla oli kuitenkin se, että halusin tökätä ihan kunnolla ja katsoa, mitä siitä seuraa. Mutta tietenkään mä en voi suoraan myöntää hakevani reaktioita, koska se söisi äänen koko merkityksen - se on mahdollista vasta sen jälkeen, kun olen tavoitteeseeni päässyt ja saanut sen vasteen, jota kaipasinkin.

--raynpelikoneet

Joo, osa tästä koko jutusta meidän kahden välillä on varmasti sitä, että mä en ole pelannut sun kanssasi aikaisemmin, jollon en tiedä, mitä mun pitäisi sulta odottaa. Joten en osaa suhtautua asioihin samalla tavalla kuin muut, ja ehkä samalla reagoin asioihin turhan voimakkaasti. Osa on varmaan ihan muista syistä johtuvia, ilman että edes varsinaisesti tiedän, mitä ne muut syyt ovat. Eli joo, ykköskysymykseesi vastauksena: ei, en oikeasti tällä hetkellä ole vakuuttunut siitä, että oot pahis. Se ei kuitenkaan täysin syö pohjaa siltä, mitä oon tähän asti sanonut, koska mä oikeasti en pidä noista perustelemattomista heitoista, mutta nyt kun ymmärrän sua paremmin, niin, ei, mä en tällä hetkellä sanoisi sua mafiaksi. Kakkoskysymyksesikin on osaltaan vastattavissa tuolla aikaisemmin mainitsemallani reaktionhaulla. Tiesin jo ääntä laittaessa, että sua ei noilla perusteilla varmastikaan tiputeta. Käytännössä se siis pitkälti oli sitä painostusta, mutta enhän mä piru vie voi sitä ääneen sanoa, koska sehän söisi koko hommalta pohjan. En mä sano, jos mä äänestän hakeakseni reaktioita tai painostaakseni, totta ihmeessä mä koitan saada sen näyttämään edes jokseenkin uskottavalta epäilyääneltä, koska ei se prässää muuten yhtään. Eli et ole pahismainen syystä, josta en ole varma onko se pahismaista. Tällä hetkellä mä ehkä laittaisin sua enemmän sinne hyvismäisen neutraalin suuntaan - ihan vaan jo sillä, että mä tiedän omien epäilyideni olleen aukkoiset ja se, että mä ymmärrän sun motiivit tuolla taustalla selventää koko hommaa ihan pirusti. Koko episodilta olisi voinut välttyä, jos olisit perustellut heti kättelyssä eikä vasta jälkikäteen.

Toivottavasti tää selvensi vähän ja tarjosi vastauksia avoimiin kysymyksiin. Nyt mä voin jo sanoa, mikä oli todellinen syy siellä äänen takana, koska se on tehtävänsä aika pitkälti tehnyt, mutta ei sen paljastamisessa mitään järkeä olisi etukäteen ollut. Mä olin ajatellut, että jo se pelkkä "ryhdistäydys nyt"-kommentti on ihan riittävä vihje siihen suuntaan, että en mä ihan tosissani ole liikkeellä, vaan sillä on joku muukin taka-ajatus kuin pyrkiä lynkkaamaan. Mä harkitsin laittavani sinne vielä silmäniskuhymiönkin, mut totesin, että se ehkä olis ollut liian paljastava siitä, että mä haluan jotain muuta kuin lynkata :D
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Ilta zombidiskossa pv1 päättyy 16.1. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 14.01.2018 14:01:55

Se on parempi ettei noilta episodeilta vältytä, ainakin mun mielestä, koska se antaa mulle myös paremman kuvan sinun joukkueestasi (mikä nyt oli koko homman pointtikin alunperin). Olisin toki voinut itseäni selventää aiemmin, päätin jättää sen tekemättä koka halusin nähdä kuinka justy asiaan suhtautuu kun tuon pointtinsa otti esille.

Ja kuten sanoin, kyllä minä omat mielipiteeni aina perustelen, ihan joukkueestani riippumatta. Esim Geraldinen viestejä läpi katsoessani uudemman kerran tulin lopputulokseen, että hän on todennäköisesti hyvis, koska aiemmin sanoi ettei pääse pelaamaan muutamaan päivään (joka antaisi pahikselle hyvän syyn olla postaamatta siihen muutamaan päivään -- ilman että kukaan häntä siitä voi syyttää, sillä joskus real life menee vaan pelaamisen edelle), mutta kuitenkin hän jo samana yönä, vieläpä keskellä yötä, tuli tekemään postin jolla mielestäni yrittää saada ajatuksiaan ilmoille ja peliä eteenpäin. Uskon että pahiksena hän olisi vain "ottanut" tuon "pari päivää" ja ollut postaamatta yhtään mitään kun ei kerran tarvitse.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Ilta zombidiskossa pv1 päättyy 16.1. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 14.01.2018 14:08:36

Lauchuo lauchuo... mikä sinä olet?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Ilta zombidiskossa pv1 päättyy 16.1. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 14.01.2018 14:14:44

Miksi muuten justy sinua epäilyttää?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Ilta zombidiskossa pv1 päättyy 16.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Vampire » 14.01.2018 14:22:48

raynpelikoneet kirjoitti:Esim Geraldinen viestejä läpi katsoessani uudemman kerran tulin lopputulokseen, että hän on todennäköisesti hyvis, koska aiemmin sanoi ettei pääse pelaamaan muutamaan päivään (joka antaisi pahikselle hyvän syyn olla postaamatta siihen muutamaan päivään -- ilman että kukaan häntä siitä voi syyttää, sillä joskus real life menee vaan pelaamisen edelle), mutta kuitenkin hän jo samana yönä, vieläpä keskellä yötä, tuli tekemään postin jolla mielestäni yrittää saada ajatuksiaan ilmoille ja peliä eteenpäin. Uskon että pahiksena hän olisi vain "ottanut" tuon "pari päivää" ja ollut postaamatta yhtään mitään kun ei kerran tarvitse.

Mä en tiedä, menisinkö Geraa sanomaan hyvikseksi pelkästään tuon takia. Toki tällä hetkellä mulla on itsellänikin vähän sellainen fiilis, että sanoisin Geraa ennemmin hyvikseksi kuin pahikseksi, mutta lähinnä siitä syystä, että tämä ei ole sanonut vielä mitään, mikä mun mielestä olisi erityisen pahismaista. Toki se hyvismäisyyskin on vielä niin hataraa, että en menis valalle siitä, et Gera olis hyvis, koska se voi olla mitä vaan. Lisäksi noi postaamisten ajankohdat ei Geran kohdalla ole samoja kuin mitä Kylä sanoo, koska aikavyöhykkeet (en ala nyt laskemaan, mitä meidän "keskellä yötä" on todennäköisesti ollut oikeasti, mutta anyways). Mut ymmärrän kyllä sinällään, mikä sulla on tässä pointtina, vaikka sinällään oonkin vähän eri mieltä asiasta.

//ray kiilaili...

Varmaan suurin syy siinä justyn kanssa on tuo, että mä en vaan millään koe parhaaksi hyvistaktiikaksi käyttää molempien erikoisten kykyä heti ensimmäisenä mahdollisena ajankohtana pelkästään siitä pelosta, että entä jos ne kuolee. Koska molemmat roolit on kuitenkin isoja uhkia pahikselle, jolloin mä voisin kuvitella, että pahikset haluais molempien käyttävän roolinsa mahdollisimman nopeasti, jolloin näiden muodostama uhka saadaan minimoitua. Koska eihän pahis voi tulla topiciin kailottamaan, että olis parempi, jos erikoiset ei ehtisi käyttää voimiaan. Joten järkevämpää vaan kailottaa sitä toiseksi parasta vaihtoehtoa - eli erikoisten voimien käyttöä ekana yönä, jolloin niiden uhka väistyisi sillä tavalla ja pahikset eivät joutuisi olemaan varpaillaan ihan niin pitkää aikaa. Tää on se isoin syy, miks mä suhtaudun tällä hetkellä justyyn hyvin suurella varauksella, vaikka en äänestämään näillä näkymin lähdekään pelkästään tällä syyllä. Koska asiahan voi olla ihan mielipide-erokin enkä mä halua äänestää pelkän mielipide-eron perusteella. Jos justy tekee tai sanoo jotain muuta, mikä vielä lisää tän jo nyt olemassa olevan epäilyttävyyden päälle, niin siinä tapauksessa lähden miettimään äänestystä uudelleen.

Ja oletin nyt, että esitit tuon kysymyksesi mulle...
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Ilta zombidiskossa pv1 päättyy 16.1. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 14.01.2018 14:52:27

Siis ennustajan kannattaa AINA tutkia ensimmäisenä yönä, sillä se on ihan sama minkä tuloksen hän saa, se on aina oikein. Optimaalinen ratkaisu on toki jotain muuta mutta kun nämä pelit eivät mene optimaalisesti (esim ennustaja kuolee ekana yönä), se on vain yksinkertaisesti paras ratkaisu aina ottaen huomioon riskit joita eriävään ratkaisuun sisältyy. Olen itse myös sitä mieltä, että ennustajan kannattaa hyvin suurella todennäköisyydellä paljastaa itsensä toisena päivänä. Silloin mafialla ei ole hirveästi vaihtoehtoja yötappojensa kohteeksi. Se että mafia pakotetaan tappamaan joku/jotkut pelaaja(t) on mielestäni hyvä ratkaisu, sillä sen ulkopuolelta voi löytyä (ja löytyykin suurella todennäköisyydellä) pelaaja (tai pelaajia) jotka pelaavat vahvaa kaupunkilaispeliä, ja ironisesti se, että mafia "pakotetaan" tappamaan joku pelkästään sen takia, että on varmistettu hyvis, ei ole hyvä tilanne mafialle (eli siis et voi mafiana poistaa pelaajia joita haluaisit poistaa, vaan sinut pakotetaan käytännössä tekemään päätös sen perusteella, että jos et poista varmistettuja hyviksiä, process of elimination hoitaa homman loppupeleissä kaupungille).

En ole samaa mieltä siitä, että herättäjän kannattaisi välttämättä toimia ekana yönä. Toisaalta se, että hän näin tekee, antaa kaupungille +1 harhalynkkauksen, mutta jos tuolla strategialla mennään, niin sitten tulisi lynkata joku, joka on vahva pelaaja, ja jonka roolista "ei voi koskaan olla varma". No, esim minä. :p Kuten sanoin, en ole sitä mieltä, että tämä on paras vaihtoehto, mutta jos tähän päädytään, niin sitten kaikki saavat kyllä olla samaa mieltä, ja se on kuitenkin aika lähellä parasta vaihtoehtoa. Parastahan olisi jos herättäjä herättää ekan yön tapon kohteen, mutta aina vaarana on se, että se herättäjä kuolee ekana yönä, jolloin menetetään yksi harhalynkkaus (jos kyky jää käyttämättä). Minulle on käytännössä ihan sama, mitä herättäjä tekee, kunhan vain kaupunki on samalla kartalla asiasta. Paska strategia on mafiapeleissä parempi kuin ei strategiaa ollenkaan, ihan oikeasti, erityisesti nyt kun joillain teoilla saadaan ihan oikeasti parannettua kaupungin mahdollisuuksia voittoon.

Minua hieman ihmetyttää tuo sinun justy epäilysi, erityisesti koska peliteknisyyksien ulkopuolelta minun mielestäni sinun pitäisi olla sitä mieltä että justy on kaupunkilainen. Siitä syystä että sinä itse tiesit casesi minua kohtaan olevan "väärin" ja justy kyseenalaisti aivan oikeita asioita siinä.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Ilta zombidiskossa pv1 päättyy 16.1. klo 21

ViestiKirjoittaja miina » 14.01.2018 15:25:38

Sorge mulla on ollu kiireistä ja jotenkin hankala saada nyt tästä pelistä kiinni. Eilisen perusteella olisin vaan voinu äänestää raynpelikoneita, ihan vaan siksi että miun on hankala tajuta sinnuu ja en ikinä tuu olemaan varma siun roolista. Ja se on vaarallista. Mutta nyt nuo viimeisimmät viesti antaa hyviskuvaa.

Terve vampire! Onpa hauska pelata siun kanssa ku me ei oikein päästy sillon miun ekassa pelissä/siun viimeisimmässä pelissä vauhtiin vapaamuurareina kun kuolitkin jo.

Miusta on muuten outoa ajatella että se että sanon olevani tavis olis jotenki erikoista. Miusta kaikki saa sen vaikka sanoa, osa puhuu totta ja osa ei. On kuitenkin varmaan todennäkösempää että erikoinen/pahis ei sitä sanois (raystä en mene vannomaan) ihan vaan koska miks mennä väkisin valehtelemaan jos ei oo pakko.. ite myöskin pahiksena pyrin pysymään mahollisimman paljon totuudessa ku muuten sekoilen vaiheitteni kanssa jossakin välissä kuitenkin.
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Ilta zombidiskossa pv1 päättyy 16.1. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 14.01.2018 15:42:47

Tää päivä on ollut kiireinen, joten en ole ajatuksella noita viestejä vielä lukenut. Asiat, mitkä kiinnittivät huomioni:

- Jos haluamme tehdä informaatiolynkkauksen, ja kuolleistaherättäjän avulla herättää kyseisen pelaajan taas henkiin, tämän ollessa tavis, kannatan rayta. Olen kuitenkin sitä mieltä, että kyseinen tapa ei ole paras mahdollinen keino käyttää roolia, vaan että tapetaan niitä oikeasti epäilyttäviä pelaajia, ja pyritään herättämään yöllä kuollut pelaaja. Toisaalta ensimmäinen päivä on lähes aina harhalynkkaus, ja tyypillisesti vähäarvoisin päivätappo, joten jos haluamme käyttää roolin informaatioon, siitä tulisi päättää tämän päivän aikana.

- raylle muistutuksena, että kun pohdit Geraldinen viestittelyaikoja, huomioi tämän asuvan Australiassa, ja sen aikavyöhykkeen vaikutus. Hän ei siten ymmärtääkseni tullut postailemaan keskellä yötä.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 64 vierailijaa

cron