Joulupukin kuuma linja - PAHIKSET VOITTIVAT

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Joulupukin kuuma linja - 4. päivä päättyy 29.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Zey » 27.12.2017 22:09:44

Violet kirjoitti: Jos olen pahis, ja ray ei ole (tai vaikka molemmat olisimme), tiedän rayn tempauksen ansaksi. Miksi rynnisin siihen suoraa päätä?

Mä en pidä rayn äänestämistä pahismaisena asiana, enkä usko sunkaan pitävän, jolloin musta ei tapahtunut mitään suoraa päätä rayn ansaan rynnimistä.

Violet kirjoitti:Miksi toisena päivänä, kun Halimaa ollaan äänestämässä, pyrkisin tekemään pesäeröa miinaan? Jos minä ja Halima olemme pahiksia, olisi se järkevämpää tehdä Halimaan.

Koska vaikka sä olisit miten pyrkinyt pesäeroa tekemään Halimaan, niin Halima oli siinä vaiheessa jo kuolemassa -> asia voitaisiin helposti vain ohittaa pesäerontekona, varsinkin kun teitä oltiin jo paljon yhdistelty. Se, että teitä ei enää yhdisteltäisi, vaatisi kyllä jotain tosi suurta pesäerontekoa, enkä ees tiedä mikä liike olisi sellainen ollut. Pelkkä äänestys siihen ei ainakaan olisi riittänyt. Sen sijaan miinan tilanne vaikutti kaikista parhaimmalta, jolloin voisit ajatella, että yrität antaa nyt vain mahdollisimman parhaat eväät miinalle loppupeliin, jos ette Haliman kanssa omista epäilyistänne selviä.

Violet kirjoitti:Tämän lisäksi haluan tuoda ilmi, että äänestin miinaa toisena päivänä ensimmäisenä ja kohtuu hyvillä perusteluilla. Ainut asia, mikä viittaa pahismaisuuteen on confirmation bias, tai sitten yrität pedata minusta ja Halimasta pahiskavereita.

En väittänyt, että olet pahismainen, koska äänestit miinaa toisena päivänä, vaan väitin, että näkisin myös sen mahdolliseksi pesäeron teoksi -> en sen perusteella sanoisi sinun olevan epätodennäköinen pahiskaveri miinalle. En ymmärrä tuota sinusta ja Halimasta pahiskavereiksi petaamista?

Violet kirjoitti: Epäilyjä voi rajata kyllä, mutta ei sulkea pois. Mä en tiedä kuinka monta hyvistä sun pitää lynkata ennen kuin huomaat, miten confirmation bias on rajannut näkökenttääsi.

Missä vaiheessa mä olen sulkenut pois? 2.päivänä luin kaikki pelaajat läpi ja kerroin mielipiteeni heistä, minkä jälkeen mietin pahisparituksia yrittäen rajata 6 epäilyn joukkoa 3:een. 3.päivänä tutkailin (joskin nopeasti) edellisen illan materiaaleja edelleen kaikista pelaajista – myös ne, joita pidin/pidän hyvismäisinä – nähdäkseni oliko siellä jotain uusia viitteitä johonkin rooliin. Ja taas kerran tänään mä kävin kaikki pelaajat läpi – myös ne hyvismäiset – nähdäkseni olisiko jotain uutta ilmennyt. Joten, missä kohtaa mä olen sulkenut pois? Ja missä kohtaa mun olisi sitten pitänyt ajatella eritavalla eli mikä on nyt mun näkökentästä rajautunut pois?

Violet kirjoitti: Tunnelointi tapahtuu osaltaan sillä, että jätät muut pelaajat vähälle huomiolle (Black Fox. Jos käsittely on tasoa "Black Fox sanoi asian X miinasta" viestissäsi ilman mitään muuta merkittävää pelaajasta, kuten kolmantena päivänä teit, olet referoinut yhtä tapahtumaa, etkä missään mielessä käsitellyt pelaajaa, tai ainakaan antanut hänestä readia.

3.päivänä käsittelin 2.päivän illan tapahtumia, kuten viestistä huomaa. BF:n kohdalla asia oli niin, etten huomannut mitään, mistä olisin voinut sanoa mitään suuntaan taikka toiseen -> edellinen readi on siis edelleen voimassa, kun mikään ei sitä muuttanut.

Violet kirjoitti: mutta myös siinä, että pakotat eri suuntiin osoittavat todisteet tukemaan omaa teoriaasi, vaikka palaset eivät loksahda kohdilleen.

Ja mitkä todisteet oon pakottanut tukemaan mun teoriaani?

Violet kirjoitti:Ja Zey, tarkoitukseni ei ole väittää, että olisit tahalreen hiljentynyt pelistä. On valitettavaa, että jouduit auttamaan isääsi toipumaan leikkauksen jälkeen, ja lääkitsemään häntä, mutta sen seurauksena pääsit peliin pahiksille erittäin otolliseen aikaan. Tai vähemmän otolliseen, kun et voinut auttaa miinaa.

Jos et usko, että olisin tahallani hiljentynyt niin mitä sitten sä meinaat noilla epäilyilläsi? Nyt tuntuu, että olet vain miettinyt miten pahis X käyttäytyisi tilanteessa, etkä lainkaan miten mä käyttäytyisin. Millä tavoin käyttäytymiseni poikkesi siitä, miten mielestäsi olisi tyypillinen hyvis-Zey käyttäytynyt?

Violet kirjoitti:Olisihan Zeyn pitänyt huomata Black Fox aikaisemmin epäilyttävänä.

Jos ainoa epäilyttävä asia Black Foxin Anblickille annettu ääni, niin miten olen voinut huomata sen aikaisemmin kuin se on tapahtunut?

Violet kirjoitti:Aivan kuten minun olisi pitänyt huomata matriisissa yhden rivin yksityiskohta, joka aktualisoituisi noin neljäsosassa pelitapauksia.

Edelleen, ihan sama mitä olisit kommentoinut peliteknisyyksistä, kunhan olisi ollut edes jotain. Vaikka se olisi ollut jotain yksittäistä jostain roolista tai ihan mitä vain.

Violet kirjoitti:Jos ei käynyt ilmi, olen edelleen katkera :<

Oi, kyllä sä kettuilit tarpeeksi, että kävi ilmi sun katkeruus. Ja olit jopa oikein tehokas: paitsi että sait katkeruutes esille, niin sait kyllä kettuiltua sen verran, että katos multakin pelifiilis. :)
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Joulupukin kuuma linja - 4. päivä päättyy 29.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja justy » 27.12.2017 23:01:54

Zey on pudottautunut pelistä, varapelaajaa etsitään.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Joulupukin kuuma linja - 4. päivä päättyy 29.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Violet » 27.12.2017 23:22:55

Zey kirjoitti:Koska vaikka sä olisit miten pyrkinyt pesäeroa tekemään Halimaan, niin Halima oli siinä vaiheessa jo kuolemassa -> asia voitaisiin helposti vain ohittaa pesäerontekona, varsinkin kun teitä oltiin jo paljon yhdistelty. Se, että teitä ei enää yhdisteltäisi, vaatisi kyllä jotain tosi suurta pesäerontekoa, enkä ees tiedä mikä liike olisi sellainen ollut. Pelkkä äänestys siihen ei ainakaan olisi riittänyt. Sen sijaan miinan tilanne vaikutti kaikista parhaimmalta, jolloin voisit ajatella, että yrität antaa nyt vain mahdollisimman parhaat eväät miinalle loppupeliin, jos ette Haliman kanssa omista epäilyistänne selviä.


Halima oli siis kuolemassa päivän alusta asti? Olisin voinut pahiksena alkaa lynkkaamaan häntää äivän alusta asti. miinan kuvioiden sotkeminen ei kyllä olisi mikään paras tapa antaa tälle parhaita eväitä loppupeliin - ray, joka olettamassasi kuviossasi on hyvis, oli jo pitänyt häntä hyvismäisenä, joten hänellä oli tuossa päivän vaiheessa hyvä asema. Miksi pahiksena vaarantaa sitä?

Zey kirjoitti:En väittänyt, että olet pahismainen, koska äänestit miinaa toisena päivänä, vaan väitin, että näkisin myös sen mahdolliseksi pesäeron teoksi -> en sen perusteella sanoisi sinun olevan epätodennäköinen pahiskaveri miinalle. En ymmärrä tuota sinusta ja Halimasta pahiskavereiksi petaamista?


Aikaisemmin päädyt sille kannalle, että pahiskavereita ovat minä ja mosaaikki. Nyt näyttää siltä, että päädyt minuun ja Halimaan. Ja kumpaa pidät todennäköisempänä, ottaen huomioon mahdollisuuteni tehdä pesäeroa johonkuhun muuhun (epäilyjesi perusteella Halimaan), miinan hyvä asema sekä todennäköisyys sille, että miinaan kiinnittyy haitallista huomiota? miina oli kuvioista hyvin ulkopuolella, joten miksi pahiksena haluaisin pakottaa hänet pelin ytimeen? Ja ei, pesäero ei ole järkevä selitys, sillä tekoni lisäisivät vain miinaan kohdistuvaa huomiota haitallisesti, vaikka olisinkin pahis ja kuolisin.

Zey kirjoitti:Missä vaiheessa mä olen sulkenut pois? 2.päivänä luin kaikki pelaajat läpi ja kerroin mielipiteeni heistä, minkä jälkeen mietin pahisparituksia yrittäen rajata 6 epäilyn joukkoa 3:een. 3.päivänä tutkailin (joskin nopeasti) edellisen illan materiaaleja edelleen kaikista pelaajista – myös ne, joita pidin/pidän hyvismäisinä – nähdäkseni oliko siellä jotain uusia viitteitä johonkin rooliin. Ja taas kerran tänään mä kävin kaikki pelaajat läpi – myös ne hyvismäiset – nähdäkseni olisiko jotain uutta ilmennyt. Joten, missä kohtaa mä olen sulkenut pois? Ja missä kohtaa mun olisi sitten pitänyt ajatella eritavalla eli mikä on nyt mun näkökentästä rajautunut pois?


Voi olla, että epäilysi vaikuttavat sen verran staattisilta, että kaikki tuo taustatyösi ei välity. Piirtämissäsi kaavioissa suljit pois erittäin konkreettisella tavalla pelaajia pois, ellet nyt väitä, että Geraldinen, Meizin ja Black Foxin nimet olivat paperien kääntöpuolella. Ehkä ajatuksesi oli, että Geraldine ei sovi pahikseksi minun tai Haliman kanssa, joiden pohjalta teit kaaviot, mutta kaaviosi rajaavat vain tilanteet, joissa minä tai Halima tosiasiassa olisimme pahiksia. miinan, mosaiikin, Geraldinen, Meizin ja Black Foxin liittymät olisivat olleet tuon ulkopuolella pahasti.

Haluatko muuten antaa perustellun syyn pitää Black Foxia tuonaikaisten kuvioiden ulkopuolella? Millä perusteella hän ei tuolloin olisi sopinut minun tai Haliman pahiskaveriksi?

Zey kirjoitti:3.päivänä käsittelin 2.päivän illan tapahtumia, kuten viestistä huomaa. BF:n kohdalla asia oli niin, etten huomannut mitään, mistä olisin voinut sanoa mitään suuntaan taikka toiseen -> edellinen readi on siis edelleen voimassa, kun mikään ei sitä muuttanut.


Sinun kolmannen päivän viestisi ja tämän päivän viestin välissä oli

////

Zey on näemmä tiputtautunut pelistä, eli en näe tämän viestin jatkamisessa pointtia. Mä en tiedä mitä mieltä tästä pitäisi olla Zeyn roolin kannalta, mutta intuitiivisesti veikkaisin, ettei hän pahiksena jättäisi ns. laivaa, etenkään kun hän ei ole tippumassa tai muussakaan vaarassa, mutta toisaalta putoamisen taustalla voi myös olla pelinulkoisia syitä.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Joulupukin kuuma linja - 4. päivä päättyy 29.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Violet » 27.12.2017 23:26:49

Black Fox kirjoitti:Nähtävästi oma äänestyshiljaisuus on nyt suurennuslasin alla, joten avaanpa teille ne syyt, miksi on jäänyt äänestämättä/olen äänestänyt.
Ensimmäinen äänestys: Kuten arvata saattaa, olin paniikissa siitä, että lynkkaan jonkun omalta puoleltani. Kyseessä on ensimmäinen peli ja ensimmäinen äänestys. En kokenut, että minulla olisi mitään sen suurempaa epäilystä, jonka avulla olisin uskaltanut lähteä äänestämään. Kyllä, olen nössö :D

Toinen äänestys: En ollut paikalla äänestämässä. Ystäväni päätti lyhyellä varoitusajalla tulla kylään, joten siinä meni minun äänestyspäiväni. Ei siinä, kiva ilta se oli kuitenkin :)

Kolmas äänestys: Päätin ottaa itseäni niskasta kiinni ja äänestää. Äänestin mosaiikkia. En siihen mennessä ollut kovinkaan tarkasti ehtinyt lukea (saatika analysoida) viestejä, jotka oli kirjoitettu toisesta päivästä eteenpäin. Violetia en nähnyt enää niin pahismaisena, joten lähdin mosaiikkia äänestämään ihan vain siitä syystä, että hän oli listallani pahismaisimpia.

Olipas hauska huomata, että minusta on kokonaisuudessaan tehty yksi postaus. Tässähän tuntee itsensä kovin tärkeäksi tällä hetkellä :D Anyway, en tiedä Halima yritätkö ihan tahallasi laittaa epäilyksiäsi minua kohtaan, olet samaa siementä kuitenkin yrittänyt kylvää jo hetken aikaa? Näillä epäilyillä tuntemukseni on, että pahiksen on jostakin kaivettava joku henkilö, johon voisi mahdollisesti lähteä rakentamaan jotakin pahismaista. Kaipaisin kuitenkin hieman paremmat perusteet kuin toisena päivänä kirjoitetut hahmoanalyysit ja ”syrjäänvetäytyvyyden”. Työharjoittelu, koulun viimeistely sekä joulu toivat kiirettä ja joulun aikana sairastuttuani ei energiatasoni ole kovin korkeita suureen päättelytyöhön. Ja muistetaan näiden päälle edelleen se, että olen aloittelija. Mielenkiinnolla odotan parempia perusteluja epäilyillesi, jos sellaisia edes on.

Violetin viestiin olen osittain jo vastannutkin. Niiltä osin, mitä ei edellä olla jo käsitelty, vastaan nyt. Sinua epäilyttää minun ja miinan keskinäisen vuorovaikutuksen vähyys. Kuitenkin unohdat katsoa vuorovaikutustani muiden pelaajien kanssa. Joidenkin kanssa olen kommunikoinut enemmän, joidenkin vähemmän. Esimerkkinä jälkimmäisistä voisin sanoa vaikkapa Jeekaka tai Meiz.


Vastaukset äänestämättömyyteen tulivat kuin apteekin hyllyltä, paitsi että äänestää voi muulloinkin kuin päivän lopussa. Tai viimeisenä IRL päivänä. Mikä sai sinut pysymään äänestämättömänä koko pelin ajan lukuun ottamatta mosaiikkia?

Ja toisekseen, minulla on erittäin epäselvä kuva siitä, keitä tällä hetkellä epäilet. Olisi hyvä kuulla.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Joulupukin kuuma linja - 4. päivä päättyy 29.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 28.12.2017 00:46:39

Mä pääsen tossa neljän-viiden tunnin päästä taas pelaamaan. Luen uudet postit silloin.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Joulupukin kuuma linja - 4. päivä päättyy 29.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Violet » 28.12.2017 01:25:11

--Zey

Zey on sen verran hyvässä asemassa, ja tehnyt tänään viesteissään sen verran paljon työtä, että pitäisin omituisena, jos hän on nyt pahiksena päättänyt lopettaa pelin. Pahoittelut siitä, että koit pelaamiseni turhauttavaksi, mutta oma tunneloimisesi on rasittanut minua käytännössä koko pelin ajan. Tunnontuskiani kuitenkin vähentää muistutuksesi siitä, että "Violetin olisi mielestäni pitänyt puhua peliteknisyyksistä", oli se, mistä koko epäilysi ja confirmation bias lähti liikkeelle.

jeekaka on mielestäni hyvismäinen, sillä hän lähti oikealla hetkellä miinan kimppuun rayn esiintulon aikana, ja mikä tärkeintä, oli vahvasti rayn puolella jo ennen tämän esiintuloa. Ainut tapa, millä oikeastaan näkisin jeekakan pahiksena, olisi jos hän ja rayn olisivat suunnitelleet koko jutun, mutta tämä menee nyt salaliittoteoriatasolle.

Listani on tällä hetkellä muotoa:

Black Fox > Cameron > raynpelikoneet > Zey >>>>> jeekaka

Mun piti investoida aika, mikä meni Zeyn kanssa väittelemiseen, niin Haliman tarkasteluun, mutta en samankaltaista analyysiä hänestä ole ehtinyt tehdä. Tämän päivän viestissä hän lähinnä lähtee kannattamaan Black Foxin lynkkausta, nojautuen vahvasti viestiini, vaikka hän oli jo eilen esittänyt epäilyjä Black Foxista. Zey oli kuitenkin yksi hänen eilisistä epäilyistään Black Foxin ja mosaiikin ohella, mutta tästä ei lausuta sanaakaan. Haliman reaktio rayn tempaukseen oli kuitenkin sen laatuinen, etten häntä pahikseksi epäilisi. Jos minä "astuin" rayn "ansaan", niin Halima suorastaan rynnisti sinne, mikä viittaa siihen, ettei hän tiennyt rayn bluffaavan, ja siten ei ole pahis. En osaa päättää, laitanko hänet listalla ennen vai jälkeen Cameronin.

++Cameron, kunnes hänestä tulee materiaalia. Hän on ratsastanut aivan liian pitkään matriisisekoilusta saamillaan hyvispisteillä. Jos Cameronin tulevat viestit eivät ota kantaa peliin laajemmin, tai jos hän jää vain lurkkaamaan, jätän äänen hänelle.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Joulupukin kuuma linja - 4. päivä päättyy 29.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Black Fox » 28.12.2017 15:49:44

Violet kirjoitti:Vastaukset äänestämättömyyteen tulivat kuin apteekin hyllyltä, paitsi että äänestää voi muulloinkin kuin päivän lopussa. Tai viimeisenä IRL päivänä. Mikä sai sinut pysymään äänestämättömänä koko pelin ajan lukuun ottamatta mosaiikkia?
Ja toisekseen, minulla on erittäin epäselvä kuva siitä, keitä tällä hetkellä epäilet. Olisi hyvä kuulla.

Kuten sanoin, ensimmäinen päivä meni nössöillessä. Toisena päivänä olisin voinut miettiä aiemmin äänestämistä, jos olisin tiennyt tulevasta vieraastani. Olin jo siihen mennessä huomannut, että mielipiteeni heittelivät laidasta laitaan, kun yritin ihmisiä kategorisoida. En kokenut siinä vaiheessa tarvetta äänestää, sillä se olisi voinut taas muuttua esimerkiksi seuraavan ketjuun tulevan viestin takia, joten päätin odottaa ääneni kanssa. Kuten huomattu, jäi sitten äänestämättä. Mosaiikin tapauksessa tiesin jo aiemmin, että myöhemmin äänestäminen on mahdotonta IRL elämästäni johtuen, joten äänestin ajoissa.

Mitä omiin epäilyihin tulee, en mielelläni niitä vielä tässä vaiheessa kerro. Odottelen erään pelaajan postauksia, jonka jälkeen avaan epäilyksiäni enemmän.
Avatar
Black Fox
Kyläläinen
 
Viestit: 229
Liittynyt: 06.12.2017 22:16:17
Palkinnot: 1

Re: Joulupukin kuuma linja - 4. päivä päättyy 29.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Niacin » 28.12.2017 16:58:34

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Äänestystilanne:
Violet 1 (Cameron)
Black Fox 1 (Halima)
Cameron 1 (Violet)

Violet on putoamassa ensiksi saadulla äänellä.

Puhepakko suorittamatta: Jeekaka

4. päivä päättyy pe 29.12 klo 21
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Joulupukin kuuma linja - 4. päivä päättyy 29.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 28.12.2017 18:50:30

Mä en nyt oikein ymmärrä miten Violet menee paikasta toiseen äänensä kanssa.

Hän siis sanoo että black fox on kaikista epäilyttävin mutta äänestää Cameronia? Ja aiemmin Zeytä. Pystyn jotenkin ymmärtämään tuon zey readin muutoksen, joskaan en ole samaa mieltä että zeyn pudottautuminen tekee hänestä jotenkin hyvismäisemmän, en käsitä miksi näin olisi..

Jos Black Fox on mielestäsi pahismaisin, miksi sinun äänesi on jossain muualla? Ymmärrän tuon cameronin painostamisen, mutta mielestäni se on täysin turhaa. Joko cameronin sekoilu rivien kanssa tekee häneatä hyviksen, tai sitten ei. Tuo asia ei muutu vaikka hän postaisi mitä tahansa tai olisi postaamatta. Eli siis, riippumatta siitä kuinka cameron peliään jatkaa, mielestäni Violet tällä hetkellä käyttää jotain aivan kummallista syytä aasinsiltana jonkun muun kun mieleatään pahismaisimman pelaajan äänestämiseen. En pidä siitä.

En myöskään pidä Black Foxin pelistä viimeisen parin päivän aikana. Hänen kysymyksensä minulle, esim minun Violet readistani ekana ja tokana päivänä, ovat aivan turhia. Tuohon kysymykseen löytyy aivan selvä vastaus minun posteistani noiden päivien aikana, koska olen readini Violetiata selittänyt hyvin tarkkaan. Eikö hän lue posteja ollenkaan? Vai mitä. Olen pahoillani jos vaikutan tylyltä, mutta minua ei oikeasti kiinnosta selittää jotain joka pitäisi olla aivan selvää jos minun postini lukee. Ja se vaikuttaa minusta pahismaiselta, koska se näyttää siltä, että hän on enemmän kiinnostunut näyttämään aktiiviselta kun että hän yrittäisi oikeasti selvittää miksi joku tekee viestejään niinkuin tekee. Toisekseen tuo "odotanpa vielä ennenkuin joku postaa ennenkun sanon mitään" on mielestäni aika hevonkukkua. Tässähän ei nyt siis ole kye sellaisesta että odotettaision vastausta johonkin, vaan hän koknaisvaltaisesti kieltäytyy tai pitäytyy sanomasta mitään. Minä näen tuollaisen pelin enemmän reaktiivisena kun proaktiivisena ja mieleatäni se on tyypillisempää mafialle kun kaupungille, koska readien antaminen ei ainoastaan auta löytämään mafiaa, vaan myös antaa paremman kuvan kyseisen pelaajan joukkueesta. En ymmärrä miksi kaupunkilainen ei haluaisi "paljastaa" joukkuettaan muille pelaajille.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Joulupukin kuuma linja - 4. päivä päättyy 29.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja jeekaka » 28.12.2017 19:33:12

No niin, uuteen nousuun!

Cameronia on aika laajasti pidetty hyviksenä tuon eka päivän matriisisekoilun takia. Mä en oikeasti osaa sanoa, tekeekö se Camista hyvistä vai ei, mutta joka tapauksessa Cameronin äänestyskäytös D2 olisi miinan pahistoverille sopivin.

Halima lähtee tänään aika helpolle. Mun mielestä vaikuttaa edelleen potentiaaliselta pahistoverilta Violetille ensimmäisen päivän perusteella, siinä valossa mitä äänestäneiden roolit nyt on paljastaneet. Miina äänesti Halimaa toka päivänä, mikä ei tosiaan olisi mitenkään mahdotonta pahis!miinaa, tosin tekisikö nyt niin kun se alkaa olla jo vähän miinan allekirjoitus :D

Meiz kirjoitti:
Geraldine kirjoitti:Zey ja Meiz: Miksei Violetin ollut tarvetta pelastaa itseään? Hänhän oli tasoissa Lauchuon kanssa ennen kuin mosaikki(ko? en pysty puhelimella tarkistamaan) laittoi Lauchuolle neljännen äänen. Tuossa tasatilanteessa hän olisi voinut pelastaa itsensä ennen mosaiikkia. Pahis olisi varmasti pelastanut itsensä tuossa tilanteessa, varsinkin koska tiesi että oli ollut putoamisvaarassa koko päivän.

Emme tässä vaiheessa voi tietää olisiko Violet äänestänyt Lauchota vaikkapa 5 minuuttia ennen päivän päättymistä. Tässä voi olla taustalla myös IRL kiireet. Minusta tämä äänestämättä jättäminen ei vain kerro yhtään mitään Violetin roolista suuntaan taikka toiseen.


Tässä on musta hyvä pointti Meizillä. Jos mosaiikki olisi jättänyt äänestämättä, Violet olisi ihan hyvin voinut vielä loppuminuuteilla ninjata itsensä selville vesille. Se että mosaiikki pelasti miinan, saattoi olla vain todella hyvää tuuria. Periaatteessa miina ja Halima (tai raynpelikoneet :D) on onnistuneet rakentamaan Violetille pelastumismahdollisuuden.

Varmaan tuosta ekan päivän ihmepelastumisesta johtuen en oikein osaa luottaa Violetiin. Vaikka joukossa on hyviäkin pointteja, esimerkiksi tuo Zeyn syyttäminen tunneloinnista on vähän hassu, kun Zey toka päivänä äänesti ensimmäiseksi Halimaa ja sitten miinaa eikä edes Violetia ollenkaan.

Äh, toisaalta, Violetilla ei ollut kyllä pohjustettuna mitään syytä äänestää Lauchuota. Tietty sillä nyt ei välttämättä ole mitään väliä, yksi päivä selviytymistä on kuitenkin yksi päivä selviytymistä tuossa vaiheessa.

Black Foxin kanssakäyminen miinan kanssa eka päivänä viittaisi vähän siihen suuntaan, että Bläkkis ei olisi pahis. Lisäksi ei tosiaan ollut mitenkään kiinnostunut siitä, mikä on toka päivän lopputulos. Tietty pahiksellekin voi käydä niin, että ei oikeasti pääse koneelle päivän päättyessä, joten ei voi välttämättä mitään. Black Fox ei ole hirveästi tehnyt mitään, mikä on sinänsä aina vähän huolestuttavaa, mutta voi kyllä selittyä ihan sillä että kyseessä on eka peli.

Ariel->Zey->??? tosiaan Zeyn uuden inkarnaation suoritus olisi voinut olla pahiksellekin mahdollinen, ja ääni miinalle tuli vaiheessa kun kaikki on jo menetetty, mutta jotenkin munkin intuitio sanoisi ettei pahiksena jättäisi tiimiä pulaan, vaikka itseä ärsyttäisikin.

Raysta mulla ei toistaiseksi ole mitään syytä muuttaa näkemystäni.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Joulupukin kuuma linja - 4. päivä päättyy 29.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja jeekaka » 28.12.2017 19:35:20

...ja jälleen kerran mosaiikki tietysti pelasti Violetin eikä miinaa :D Oon kyl ihanan skarppina koko ajan.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Joulupukin kuuma linja - 4. päivä päättyy 29.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja jeekaka » 28.12.2017 19:43:03

Black Fox: vaikuttiko sun päätökseen äänestää Anblickia se, että tämä oli muutenkin jo tippumassa?
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Joulupukin kuuma linja - 4. päivä päättyy 29.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Black Fox » 28.12.2017 22:14:58

Sainkin nyt vastauksen, jonka takia jätin epäilykseni aiemmin kertomatta. Koin paremmaksi pysyä omista ajatuksistani hiljaa, sillä en halunnut antaa mitään suuntaa epäilyilleni ennen vastauksen saantia. Nyt Violet voin kertoa omat epäilykseni.

Lähden ensimmäiseksi nostamaan epäilyjä raysta. Hänen puheensa koskien Violettia sekä minun kanssani käyty keskustelu Violetin epäilyistä pisti itseäni silmään ristiriitaisena. Lisäksi vastaus viimeisimpään kysymykseen oli kovinkin hyökkäävä (vaikkakin taitaa olla aika normaalia rayta, jota ei ole paljoakaan tässä pelissä näkynyt?). Eli tässä tämä, mistä puhun:

Rayn epäilyt Violetista ensimmäisten päivien aikaan, 1. päivä:

raynpelikoneet kirjoitti:Violet - koko härdelli hänen miina-readin ympärillä ei tunnu luonnolliselta, tuntuu että violet pelaa enemmän reaktiivisesti kun proaktiivisesti ja se ei sovi hyvis!violetiin mitä minä hänestä hyviksenä tiedän

2. päivä:

raynpelikoneet kirjoitti:Täällä on nyt aika paljon keskustelua siitä, onko Violet pahis vai ei, ja mitä se merkitsee. Minä en itseasiassa usko että Violet on pahis.

*** Tässä välissä tekstiä, joka ei liity Violetiin***

Se syy sille, miksi uskon ettei Violet ole pahis, on se, että Violet olisi kyllä varmasti tullut pahiksena itsensä pelastamaan päivän lopussa. sanokaa mitä sanotte, mutta minä uskon tähän jokatapauksessa, sillä hyvistä saattaa olla kiinnostamatta lynkataanko hänet vai ei, pahista kiinnostaa aina enemmän. Lisäksi käytännössä kaikki pelaajat epäilivät Violetia (tai eivät häntä ainakaan pitäneet hyvismäisenä), joten en usko että Violet pahiksena olisi jättänyt tulematta paikalle tai äänestämättä toista lynkkausta (Lauchuota), kun sen olisi voinut perustella hänen suhteensa vain ja ainoastaan "minä tiedän että olen hyvis ja en voi olla varma onko Lauchuo.." -perusteella paremman puutteessa.

sekä

raynpelikoneet kirjoitti:Jos minun pitää valita Violetin ja Haliman väliltä niin äänestän aina Halimaa mutta en usko että he ovat pahiksia, kumpikaan.

Neljäntenä päivänä kysyit minulta kysymyksen:

raynpelikoneet kirjoitti:
Black Fox kirjoitti:Toisen päivän aikana sain Violetista paremman kuvan kuin ensimmäisenä päivänä. Edelleen mosaiikki/Anblick pahisvibattaa, ja hän epäilyttääkin tällä hetkellä minua eniten. Ääneni menee siis ++Anblick

Voitko avata tuota Violet hommaa paremmin kun kerkeät? Minulla kun on aivan päinvastainen kuva Violetin pelistä.

Itse näin Violetin ensimmäisenä päivänä pahismaisempana kuin toisena päivänä näkemykseni hänestä parani. Ray kuitenkin kertoo hänellä olleen päinvastainen kuva Violetin pelistä (eli minun ymmärtääkseni tämän kommentin perusteella hän näki Violetin ensimmäisenä päivänä paremmassa valossa kuin toisena). Hassua, sillä tämä kuitenkin hänen omien sanojensa mukaan voisin vaikka väittää, että hän näki Violetin samoin kuin itse näin hänet. Lähdinkin asiasta kyselemään lisää:

Black Fox kirjoitti:Haluaisin kuulla tarkennuksen tuohon ”minulla kun on aivan päinvastainen kuva Violetin pelistä”, mitä tarkoitit tällä? Koitko hänet ensimmäisenä päivänä hyvismäiseksi, mutta toisesta päivästä pahismaiseksi, vai miten tuo lause pitää tulkita? :)

Ja vastaukseksi sain kovinkin hyökkäävän tuntuisen vastauksen:

raynpelikoneet kirjoitti:En myöskään pidä Black Foxin pelistä viimeisen parin päivän aikana. Hänen kysymyksensä minulle, esim minun Violet readistani ekana ja tokana päivänä, ovat aivan turhia. Tuohon kysymykseen löytyy aivan selvä vastaus minun posteistani noiden päivien aikana, koska olen readini Violetiata selittänyt hyvin tarkkaan. Eikö hän lue posteja ollenkaan? Vai mitä. Olen pahoillani jos vaikutan tylyltä, mutta minua ei oikeasti kiinnosta selittää jotain joka pitäisi olla aivan selvää jos minun postini lukee.

Vastaus kuulostaa minun korvaani puolustautumiselta. Kysymykseeni olisi voinut vastata esimerkiksi ”ymmärsit oikein/väärin”. Selvyyteen Violetin asiasta en kuitenkaan vieläkään päässyt, varsinkaan kun sitä ei edes haluttu yrittää selittää, vaan hyökättiinkin suoraan päälle.

Sitten tuohon kummalliseen äänestykseen, jossa ray pelasi radikaalisti ja ilmoitti olevansa pahis. Jäin tässä miettimään, että oliko hänen ajatuksensa saada huomio jonnekin muualle kuin Halimaan, joka oli sillä hetkellä äänestyksen kärjessä. Hämminki äänestystilanteessa auttoi Haliman pois liipasimelta ja ray sai hyvispisteitä löytäessään pahismiinan. Jos Halima-kortin olisi kääntänyt, olisiko sieltä löytynytkin erikoispahis? ++raynpelikoneet

Rayn pahistoveriksi voisin laittaa Haliman, joka on yrittänyt kylvää siementä minun pahismaisuudestani. Tietenkin pahikset tarvitsevat seuraavan syntipukin ja niinhän sitä lähdetään mielestäni väkisin etsimään. Epäilyt ovat kuitenkin hyvin huteralla pohjalla, mikäli parempia epäilyjä ei synny. (Näitä epäilyjä ray lähtee myös komppaamaan, totta kai.)

Violet epäili itseäni myös, mutta en usko hänen olevan pahis. Ehkäpä suurin vaikutus oli, että hän ei lähtenyt komppaamaan ketään. Koin hänen viestiään lukiessani, että hän oikeasti yrittää miettiä omaa rooliani peliin nähden. Hän nostaa esille huolenaiheet ja pyrkii niitä analysoimaan.

Cameron on aika hiljainen ollut viime aikoina. Mikäli Halima ei ole pahis, voisin hänet nostaa rayn rinnalle kaveriksi, mutta katsoisin tällä hetkellä ensin ray + Halima combon läpi.

Jeekaka, hyvismäisiä vastauksia ja kävi hyvää analyysiä läpi kolmantena päivänä äänestyksestä. Ja vastaus sun kysymykseen äänestämisestäni: Kyllä itseäni helpotti, että muutkin olivat häntä äänestäneet, varsinkin kun en ollut ehtinyt käymään läpi ajatuksen kanssa kaikkia postauksia siihen asti.
Avatar
Black Fox
Kyläläinen
 
Viestit: 229
Liittynyt: 06.12.2017 22:16:17
Palkinnot: 1

Re: Joulupukin kuuma linja - 4. päivä päättyy 29.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 28.12.2017 23:00:47

Black Fox unohtaa koko pointin minun Violet readissani. Onpa ihme... ei, se ei mennyt noin kun hän sanoo. Ajallisesti kyllä "periaatteessa" muttakun yön aikana ei saa puhua niin vaikea sitä on silloin kirjoittaa. Ensimmäinen viestini toisena päivänä, jos sen lukee ihan oikeasti eikä vaan snippaa jotain paloja joyka sopii omaan tarinaan, antaa aika selvän kuvan siitä miksi ensimmäisen päivän lopussa en pitänyt Violetia pahismaisena, vaikken sitä suoraan ajanpuutteen takia silloin ketjuun kirjoittanutkaan. Erityisesti päivän lopun tapahtumat vaikuttivat tuohon, ja sen pitäisi kullä käydä aivan selvästi ilmi viestistäni.

Lisäksi, eipä tuo näyttänyt hirveästi eilen kiinnostavan, vaikka kaikki tämä oli jo tiedossa. Iloisesti vaan äänestettiin mosaiikkia.... kysynpä vain miksi? Koska jos minä olen mafia, tuon olisi TODELLAKIN pitänyt kiinnostaa jo eilen.

Kolmmanneksi. BF voi väittää ihan mitä tahansa mutta minä en edes muista ainuttakaan viestiä Halimalta tänään joten en kyllä "komppaa" yhtään ketään. Ei sillä, ei siinä edes olisi mafiana mitään järkeä ääneatää tuolla tavoin Haliman kanssa.

Jokainen boi itse mennä ja katsoa ketä minä ja Halima ollaan äänestetty ja miettiä onko järkee vai ei. Pieni vinkki, lukekaa toinen päivä mafiatiimillä miina-rayn-halima.

Spoiler:
ROFLMAO. Enough said.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Joulupukin kuuma linja - 4. päivä päättyy 29.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Cameron » 29.12.2017 00:04:22

--Violet. Perustelut äänelle olivat verraten kattavat. Ja kyllä, olen ollut joulu"kiireissä" eli kiireettömyydessä kiinni syömässä suklaata ja pelaamassa lautapelejä sen jälkeen kun pyhän työvuorot sai selätettyä!
JA täytyy sanoa että olen pelannut tätä peliä erittäin löysin rantein ja täysin tietoisesti vähän rennommin. Juuri sen takia että nyt on kuitenkin loma enkä halua stressata tästä! Ja täytyy sanoa lisäksi, että olen nauttinut siitä oikein paljon. Tämä peli on ollut hauska pelata, siis oikeasti hauska, olen nauranut monta kertaa, tosin pahisten osuminen kerta toisensa jälkeen erikoisiin on vähän jähmettänyt hymyä. Mutta! en aio nytkään uhrata yöuniani puollustautumalla panssarivaunujen kanssa tai kirjoittamalla hehtaaripostausta. Katsotaan uudestaan suorituskeskeisessä tammikuussa jos lähden paahtamaan täysillä.

Tällä hetkellä pidän hyvismäisinä:
- jeekaka: Hyvismäisintä peliä valovuosiin jeekakalta. Aika haukkana metsästämässä pahiksia ja minusta tosi teräviä huomioita ja kommentteja pelaajista.
- raynpelikoneet: En usko että miina olisi hyväksynyt pahiskaverilta tuollaista myllytystä, joten hyviskirjoissa pelin loppuun asti. Jos on pahis niin olkoon sitten kaikessa rauhassa ja ampukoon minut uudenvuoden raketilla.
- Zey->Ariel

Neutraalit:
- Black Fox: Minusta perusalottelevan hyviksen peluuta. En voi sanoa näkeväni tässä suuria pahisjuonia punovaa sutta ketun vaatteissa.

Pahismaiset:
- Halima
- Violet

Jotenkin tuntuu ylipäätään kummalliselta että miten ootte ees hengissä vielä kun tuntuu että molemmat on epäilyttäny vähän kaikkia ekasta päiväst äasti :D
Mutta oikeastaan mua epäilyttää molemmat samasta syystä. Oon yleensä molempien kanssa pitkälti samaa mieltä pelaaja-readeista hyvispelissä, mutta nyt oon kyllä ihan eri linjoilla :D Jotenki tuntuu erikoiselta että Violet tunneloitu tuohon Zeyn kans vääntämiseen noin vahvasti ja sitte lähtee BF:n perään (joka alottelijana tuntuu aika helpolta kohteelta.) Kun musta on aika normaalia että alottelija jättäytyy vähän taka-alalle, ei äänestä välttämättä joka päivä jne. Jos BF ois pahis niin luulisin että tyyliin just ensimmäisiä asioita mitä hälle neuvottais ois että ÄÄNESTÄ JOKA PÄIVÄ!! Ja jotenkin Halima lähti kyllä niin jotenki höttösin eväin BF:n perään. Mutta Violetilta on tuntunut tulevan enemmän matskua peliin, joten kyllä (edelleen) Haliman kortit kiinnostais enemmän. Sitä paitsi se on selvinny jo neljänteen päivään joten sen on pakko olla pahis :D
++Halima
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Joulupukin kuuma linja - 4. päivä päättyy 29.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Violet » 29.12.2017 00:46:44

Pidän Cameronin rennon oloisesta vastauksesta enemmän, kuin Black Foxin teorisoinnista ray&Halima pahisparista. --Cameron. Asia, joka nyt mietityttää, niin Balck Foxin ja Haliman ollessa pahiskaksikko BF varmaankin osaisi kiinnittää huomiota siihen, että Halima ja ray eivät sopisi pahiskaksikoksi.

Cameron, listassasi on kaksi pahismaista pelaajaa. Sovimmeko minä ja Halima mielestäsi keskenämme pahispariksi, ja jos emme, kumman pahispari Black Fox on?

Mua häiritsee se, että kaikista pelaajista Black Foxia lukuunottamatta löytyy jokin hyvismäinen piirre, joka estää pitämästä tätä automaattisesti pahiksena:

- raynpelikoneet vale-esiintulonsa vuoksi
- Cameron matriisisekoilussaan
- jeekakan halukkuus tukeutua rayhin jo ennen esiintuloa
- Haliman reaktio rayn esiintuloon
- zeyn peliin investoima aika ja pudottautuminen

Noista Zeyn ja jeekakan toimet pitävät heidät puhtaimmin kyläläisinä. Cameronin roolisekoilu on myös sen tason tempaus, etten lähtisi ihan heti sitä valheeksikaan epäilemään, ja ainakin tuo viimeinen viesti sai minut rauhoittumaan. Jäljelle jäisivät Halima, raynpelikoneet sekä Black Fox, eikä näistä kahdesta Halima sekä ray mielestäni ole samassa tiimissä. Kun toisena päivänä on putoamassa pahis-Halima, päättäisi pahisray tehdä vale-esiintulon, ja tehdä äänestyksestä pahisrayn ja pahismiinan välisen? Occam's razor puhuu tätä vastaan, mutta ehkä sitä vastaan toimiminen olisi ainut tapa, jolla ray voisi pahiksena oikeastaan toimia.

Nyt kyllä vähän näyttä, etteivät Black Fox ja raynpelikoneet ole pahispari, tosin voi olla vielä pesäeron ottoa.

Cameron ja rayn eivät ole pahiksia keskenään. Cameronin olisi tällöin tullut valehdella matriisisekoilusta, ja pahischatissa tästä oltaisiin varmasti tietoisia. ray ei tällöin viestittelisi ketjussa Zeyn kanssa pitkään aiheesta tekeekö Cameronin sekoilu hänestä hyviksen, sillä hän jo tietää sekoilun tapahtuneen tavalla, joka viittaisi Cameronin hyvismäisyyteen.

++Black Fox

Epäilyn perusteet: Sopii sekä Haliman, rayn, Zeyn että Cameronin pahispariksi, tämän päivän epäilyt rayta kohtaan, etenkin kohta jossa hänet paritettiin Haliman kanssa, sekä aikaisemmin mainitsemani perusteet. Cameron on periaatteessa oikeassa, ja että kyseessä saattaa olla vain epäröivä hyvis, mutta Black Foxin epäilyissä tämä pointti ei vaikuta siihen, että hänen ulkopuoleltaan on vaikea löytää sopivia pareja: Cameron-Halima on oikeastaan se ainut, joka tuntuu tällä hetkellä vähääkään mahdolliselta.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Joulupukin kuuma linja - 4. päivä päättyy 29.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja justy » 29.12.2017 11:25:03

Väliaikalaskenta
2 Black Fox (Halima, Violet)
1 Violet (Zey)
1 raynpelikoneet (Black Fox)
1 Halima (Cameron)

Kaikki ovat suorittaneet puhepakkonsa.

Zeylle etsitään yhä varapelaajaa. Mikäli ketään ei löydy ennen 4. yön loppua, Zey kuolee 4. yön lopuksi



4. päivä päättyy tänään klo 21.00
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Joulupukin kuuma linja - 4. päivä päättyy 29.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Black Fox » 29.12.2017 12:41:06

raynpelikoneet kirjoitti:Ensimmäinen viestini toisena päivänä, jos sen lukee ihan oikeasti eikä vaan snippaa jotain paloja joyka sopii omaan tarinaan, antaa aika selvän kuvan siitä miksi ensimmäisen päivän lopussa en pitänyt Violetia pahismaisena, vaikken sitä suoraan ajanpuutteen takia silloin ketjuun kirjoittanutkaan. Erityisesti päivän lopun tapahtumat vaikuttivat tuohon, ja sen pitäisi kullä käydä aivan selvästi ilmi viestistäni.

Kävinpäs asian tarkastamassa ja nähtävästi asia on nyt oma mokani, kun en lukenut sitä tarpeeksi tarkasti. Vastaus tyydytti, joten --raynpelikoneet ja ++Halima

Äänen vaihdon perusteena on rayn vastaus sekä Haliman toisena epäiltynäni oleminen. Samalla nostan hänet rinnalleni, kuten ehkä huomasitte. Kyllä, haluan pelastaa itseni äänestykseltä ihan siitä syystä, että en halua luovuttaa pelissä vaikka välillä on mieli tehnytkin. Halima on roikkunut epäiltyjen listoilla monilla jo monta päivää tippumatta. Lisäksi hänen perustelunsa minun epäilemiselle ovat kovin hatarat.

Violet kirjoitti:++Black Fox
Epäilyn perusteet: Sopii sekä Haliman, rayn, Zeyn että Cameronin pahispariksi, tämän päivän epäilyt rayta kohtaan, etenkin kohta jossa hänet paritettiin Haliman kanssa, sekä aikaisemmin mainitsemani perusteet. Cameron on periaatteessa oikeassa, ja että kyseessä saattaa olla vain epäröivä hyvis, mutta Black Foxin epäilyissä tämä pointti ei vaikuta siihen, että hänen ulkopuoleltaan on vaikea löytää sopivia pareja: Cameron-Halima on oikeastaan se ainut, joka tuntuu tällä hetkellä vähääkään mahdolliselta.

Mikäli Violet olen oikeassa sinun hyvyydestäsi, suosittelen alkaa miettiä muitakin vaihtoehtoja pahiksiksi kuin minä :) Tällä hetkellä itselleni on se ja sama äänestetäänkö minut pois vai ei. Pelaaminen on nimittäin vienyt hyvin paljon energiaa, kun kaikki on pitänyt opetella alusta lähtien. Voihan tietenkin olla, että olen sinun suhteesi erehtynyt hyvismäisyydestäsi ja nyt naureskelet minulle siellä toisessa päässä. :D
Avatar
Black Fox
Kyläläinen
 
Viestit: 229
Liittynyt: 06.12.2017 22:16:17
Palkinnot: 1

Re: Joulupukin kuuma linja - 4. päivä päättyy 29.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja justy » 29.12.2017 12:54:10

Väliaikalaskenta
2 Black Fox (Halima, Violet)
2 Halima (Cameron, Black Fox)
1 Violet (Zey)

Black Fox putoamassa ensiksi saaduilla äänillä.

4. päivä päättyy tänään klo 21.00
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Joulupukin kuuma linja - 4. päivä päättyy 29.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja jeekaka » 29.12.2017 13:00:21

Nyt en kyllä yhtään allekirjoita Violetin johtopäätöksiä. Mun mielestä Black Foxille ei oikeasti ole kovin järkeviä pahiskavereita, eikä BF:n peli nyt muutenkaan hirveästi sellaiseen viittaa.

Allekirjoitan tuon Cameronin kommentin siitä, että yleensä Violet on sellainen pelaaja, jonka logiikkaa ja epäilyksiä mun on helppo seurata. Nyt kaikki tuntuu vähän kaukaa haetulta.

++Violet
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Joulupukin kuuma linja - 4. päivä päättyy 29.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 29.12.2017 16:35:56

Menin taaksepäin ja luin tuon koko tilanteen Black Foxin epäilyistä, siis siihen liittyen kun hän sanoi minun komppaavan Halimaa ja Violetin komppaavan ei-ketään. Tuo mitä hän sanoo ei pidä paikkaansa.

Minä olin itseasiassa ensimmäinen joka toi eaille Black Foxin pelin muuttumisen (siis hänen "katoamisensa kartalta" niinsanottuna), kolmannen päivän alussa. Kaikkien muiden pelaajien, jotka hänyä pitävät epäilyttävänä, keissit pohjautuvat enemmän tai vähemmän tuohon. Violet ja Halima käyttävät vain enemmän sanoja tuon ilmaisemiaeen, mutta pääpointti on täsmälleen sama. Lisäksi pidän sitä erittäin kummallisena, että BF tuo esiin minun lisäkseni ainoastaan Violetin ja Haliman, vaikka myös Zey sanoo aivan samaa. Ehkä tässä on etsimämme pahikset. Se että Zey ei BF:a äänestä, on aivan yhdentekebää sen kannalta, komppaako joku jotain vai ei, ja kuitenkin hän käsittelee kaikki muut pelaajat jotka häntä epäilevät, vaan ei Zeyta (siis tietenkin Ariel slottia tässä tapauksessa).

Toisekseen, se mihin minä epäilykseni tänään perustin, ei ole edes sama asia, mihin violet/halima viittaavat. Minä en puhumattomuutta pidä automaattisesti epäilyttävänä, mutta toki se on todennäköisempää pahikselta kun hyvikseltä. Ja se motä minä sanoin on jotain aivan muuta, joten siksi myöskin näen tuon BF:n viestin minusta erittäin irrationaalisena.

++Black Fox
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Joulupukin kuuma linja - 4. päivä päättyy 29.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 29.12.2017 17:00:16

Vastaan vielä nopeasti Violetin kysymykseen siitä, miten olisin hyviksen/pahiksen reagoivan tuohon minun tokan päivän loppuuni.

Erityisesti kun miina paljastui pahikseksi, olisin olettanut pahisten sekaantuvan asiasta, ja tämän tuottavan heille vaikeuksia vastata. Eli siis toisin sanoen pysyvän hiljaa tai äänestävän minua. Ymmärrän nyt että tuo on varmaankin väärä olettama, erityisesti kun Meiz paljastuikin hyvikseksi. Itse ainakin näin Meizin vastauksen lähes yhtä pahismaisena kun sinunkin, mutta olet oikeassa siinä mitä sanoit että olen tehnyt väärän johtopäätöksen (toki tietysti voit tässä mafiana sanoa noin koska jo tiesit Meizin olevan hyvis - mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että olit oikeassa).

Pidin aiemmin Zeyn vastausta hyvismäisenä, mutta huomasin myöhemmin, että Zeyhän itseasiassa tuli paikalle vasta kun asia oli jo ns. "käsitelty" joten annoin kyllä Zeylle hyvisluottoa tuosta aivan väärin perustein.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Joulupukin kuuma linja - 4. päivä päättyy 29.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja jeekaka » 29.12.2017 18:44:14

No Zey onkin enää ainoa, joka sopii Black Foxin pahiskaveriksi.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Joulupukin kuuma linja - 4. päivä päättyy 29.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja jeekaka » 29.12.2017 18:50:44

ray, ethän sä taas huijaa mua?
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Joulupukin kuuma linja - 4. päivä päättyy 29.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Violet » 29.12.2017 18:56:48

Miksi Cameron tai Halima ei sopisi? Ray ei kyllä enää sovi, ja olisi pitänyt aiemminkin huomioida, että hän esitti BF:stä epäilyjä jo kolmantena päivänä.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Joulupukin kuuma linja - 4. päivä päättyy 29.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja jeekaka » 29.12.2017 19:00:26

En usko että Cameron ois pahistoverina luopunut yhden äänen johdosta lynkkauksessa tuossa tilanteessa jossa Black Foxilla oli jo yksi ääni alla + epäilyjä kohdistunut. Halima äänesti Bläkkistä tänään ekana. Jos laskin oikein, tänään on myös viimeinen harhalynkkaus riippumatta siitä tippuuko Zey vai ei. Ei vaan näytä mulle siltä että olisi pahis kiinni, tai sit on aika luovarit.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Joulupukin kuuma linja - 4. päivä päättyy 29.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja jeekaka » 29.12.2017 19:06:09

Ja jos lynkataan tänään harhaan ja Zey tippuu antiaktiivisuuteen, pahikset voittaa 2vs2 äänestyksen huomenna.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Joulupukin kuuma linja - 4. päivä päättyy 29.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Violet » 29.12.2017 19:14:50

Tiimi Halima + BF olisi niin alhaalla, että heidän olisi käytännössä pakko äänestää toisiaan pesäeron vuoksi. Cameron ja BF vetävät sen sijaan yhteiseloa, kumpikin pitää toista hyviksenä. Cameron aloittelevana hyviksenä, vaikka kumminkin neutraaleihin pisti. En pidä kumpaakaan mahdottomana.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Joulupukin kuuma linja - 4. päivä päättyy 29.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja jeekaka » 29.12.2017 19:25:35

En ole kovin vakuuttunut.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Joulupukin kuuma linja - 4. päivä päättyy 29.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Black Fox » 29.12.2017 19:29:15

Kuten sanottua minulle on ihan sama tipahdanko pelistä pois tänään vai en. Mikäli tipahdan tänään teillä edelleen on etsittävänä pahikset, joten äänestys meni turhaan (paitsi pahisten mielestä). Jeekaka onneksi tuntuu käyttävän tervettä järkeään miettiessään edes seuraavaan päivään. Pelissä on hurjan monta kokenutta pelaajaa, he aivan varmasti tietävät kuinka pahiksena pelataan hyvismäisesti. Oma lähtökohtani on tässä pelin aikana ollut opetella pelaamaan huolimatta siitä annanko hyvis vai pahisvaikutelman.

Otetaan ajatusleikki seuraavaan päivään. Jos minä olen tippunut ja osoittautunut hyvikseksi, ketkä olisivat pahiksia?
Avatar
Black Fox
Kyläläinen
 
Viestit: 229
Liittynyt: 06.12.2017 22:16:17
Palkinnot: 1

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 67 vierailijaa

cron