Joulupukin kuuma linja - PAHIKSET VOITTIVAT

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Joulupukin kuuma linja - 2. päivä päättyy 19.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Zey » 18.12.2017 01:34:42

Ei musta noin helposti eroon pääse. :P

Black Fox: Hyviä viestejä, aidon oloiset reaktiot. -> hyvis

Cameron: Rivien ja sarakkeiden sekoitus. -> hyvis

Geraldine: Muuten hyviä viestejä. Ainoa häiritsevä tekijä oli tuo ”joku voisi pitää”, mutta Geran viimeisimmän selityksen jälkeen se ei tunnu enää pahismaiselta. Tuon selityksen valossa ymmärrän sanavalinnan, enkä usko, että Gera olisi tuota selitystä pahiksena vain keksinyt yhtäkkiä. -> hyvis

Halima:
Halima kirjoitti:
mosaiikki kirjoitti:Violetin takia lähdin kirjaimellisesti tutkimaan suurennuslasilla hautausmaata läpi, jotta ymmärtäisin mitä tuolla pelityylin muutoksella meinataan. En löytänyt ainuttakaan lähiaikoina pelattua pahispeliä, mikä on vähän ikävää. Nyt kun katselin ainakin tuota SM-peliä ja muutamaa muuta peliä, joissa hän on ollut hyvis, niin näen kyllä jonkinlaisen muutoksen. Ei ehkä itse viestien sisällössä, niissä näen yhä jokseenkin hyvin täytettä, mutta jotenkin tulee nyt erilainen tunne kuin ennen tätä vertailua. Oon kuitenkin yhä vähän skeptinen Violetin pahikseuden suhteen.


Violetin pahiskamu? Just tällainen "onhan se ollut vähän pahismainen mut en mä nyt kuitenkaan usko että se ois pahis..." tulee usein pahiskaverin suusta, joka yrittää puolustella pahiskamuaan olematta liian vahvasti toisen hyvikseyden puolella.

Halima kirjoitti:
Meiz kirjoitti: Onko Violetin viesteissä jotain mikä saa sinut ajattelemaan hänet hyvikseksi? Jos on niin mitä?

No en mä hyviksestä tiedä, mutta Lauchuo epäilyttää paljon enemmän. Ainakin se alun epäilys Violetia kohtaan (syystä ettei halunnut puhua erikoisista) oli musta vaan hölmö, koska mä just tykkäsin siitä että ei puhuta paljon erikoisista, varsinkaan tällaisessa pelissä.

Nää oli ihan hauska lukea samalla kertaa.

Halima kirjoitti: Tämä on sellainen ajatus, jonka mä koen olevan varsinkin englanniksi pelatessa sellainen "yleinen mielipide". Että hyvisreadeja on helpompi tehdä kuin pahisreadeja. Eli periaatteessa hyvismäinen ajatus, mutta jos mosaiikki on ennen pelannut englanniksi jossain (niin kuin jostain syystä mulla on muistikuva että ehkä olisi?), niin tämä saattaisi olla pahiksen suusta tullutta hyvismäiseltä kuulostamisen yritystä.

Tässä en ihan pysty seuraamaan? Miksi pahikselle ei olisi helpompi tehdä hyvisreadeja (kuten ”yleinen mielipide” Kylässä sanoo)? Miksi englanniksi pelatessa oleva ”yleinen mielipide” tekee mosaiikista hyvismäisen?

Halima kirjoitti:
Zey kirjoitti:
Halima kirjoitti:
No en mä hyviksestä tiedä, mutta Lauchuo epäilyttää paljon enemmän. Ainakin se alun epäilys Violetia kohtaan (syystä ettei halunnut puhua erikoisista) oli musta vaan hölmö, koska mä just tykkäsin siitä että ei puhuta paljon erikoisista, varsinkaan tällaisessa pelissä.

Mäkin epäilen Violetia siitä?

Siis nimenomaan tarkoitin että se sun epäilys Violetia kohtaan oli hölmö. Ilmaisin ehkä itseäni huonosti tuossa aiemmassa viestissäni. :D Itse en epäillyt Violetia siitä alun viestistä vaan jostain muusta jota en nyt tähän hätään muista.

Luin muuten Lauchuon viestit uudelleen, eikä hän edes missään viestissään sano, että epäilisi Violetia siitä, ettei halua puhua erikoisista? Ainoa spesifi epäily hänen viesteissään Violetia kohtaan on musta miina äänestä epäily.

Halima kirjoitti:
Zey kirjoitti:
Halima kirjoitti:No mahdollista ehkä, mut en näe sitä todennäköisenä.

Haluatko avata enemmän miksi et pidä todennäköisenä? Eikö ole ihan mahdollista, että jos jeekaka kerran tietää setupin hän on pahiksena, hän olisi perehtynyt oikeaan setupiin ja jättänyt muut setupit vähemmälle pohdinnalle?

No siis kuten sanoin, mahdollista. Joku kuitenkin noissa jeekakan viesteissä vibatti hyvikseen, niin en nyt jaksa uskoa että ois pahis. Ja joka tapauksessa jeekaka ei ole lynkkauslistalla tänään niin hänestä voidaan varmaan jutella lisää huomenna.

Et avannut lainkaan, miksi et pidä todennäköisenä, joten jospa avaisit nyt? Sen sijaan tuli vain selitys, että jeekaka nyt vibattaa hyvikseen, mikä ei sekään vaikuta ihan järkevältä asialta pitää jotain vahvasti hyviksenä.

Mitä tulee Haliman ensimmäiseen postiin, niin selitys miksi ei lähtenyt uutta aihetta virittelemään on ok. Vaikka mielestäni Violetin ”miina, oletko pahis?” ja Cameronin ”Meiz oletko pahis?” ei ehkä hirveän suuria asioita ole, niin nään kuitenkin, että hyviskin voisi ajatella (varsinkin jos ei ole enempää aikaa käytössä), että kaipa peli on menossa oikeaan suuntaan. Muu peli Halimalta ei kuitenkaan vakuuta. -> pahis

jeekaka: Osa jeekakan ajatuksista tuntuu vähän pitkälle viedyiltä. En kuitenkaan nää tätä pahismaisena ”vaikea keksiä epäilyksiä, koitetaan nyt jotain saada kasaan, vaikka aika pitkälle täytyykin viedä”, vaan enemmän saan sen kuvan, että jeekaka on aidosti innostunut/kiinnostunut löytämään pahikset ja innostuksissaan menee välillä pitkälle. Samoin jeekaka vaikuttaa välillä vainoharhaiselta, mut tätäkin pidän hyvismäisenä asiana, sillä huolessa tuntuu olevan mukana, että onko toi nyt joku pahis, joka koittaa pahisjuontaan muhun, mikä tuntuu aidolta hyvis-vainoharhaisuudelta. -> hyvis

Meiz: Alkuvaiheessa peliä vaikutti vähän etäiseltä, mut mun kysymyksen jälkeen viestit alkoi muuttua ja alkoi tulla mielipiteitäkin. Muuten aika ok mielipiteitä, mitä nyt rayta kohtaan olevia epäilyksistä en ole samaa mieltä, sillä musta raylla oli ihan ok pointti Lauchuota kohtaan, kuten myös nään miksi ray vaihtoi mielipiteensä noin radikaalisti Cameronin kohdalla. Itsellekin on tullut Meizistä hieman välttelevä olo (vaikkei kyllä tuon oletko pahis -kysymyksen takia), mutten toisaalta tiedä miksi Meiz pahiksena välttelisi? En kuitenkaan usko, että Meiz voisi edes uskoa, että joku kysymys tms. vain unohtuisi, jos hän ei siihen vastaisi.
Meiz eilen kirjoitti: Äänen puute kummastuttaa myös, miksei ääni jo lähde Lauchuon tai mosaiikin suuntaan kun perusteluja tuntuu löytyvän?

Meiz tänään kirjoitti: ++Halima, tästä olen lähes täysin vakuuttunut eilisen illan viestien perusteella. Mahdollisesti Violetin pahiskamu, epäilen että tarvitsi tekosyitä muista epäilyistä jotta voisi päätyä Lauchuoon tai mosaiikkiin ennen Violettia.

Tämä tuntuu oudolta. Ensiksi tunnutaan olevan sitä mieltä, että hyviksenä Haliman tulisi äänestää Lauchuota tai mosaiikkia ja sitten mielipide onkin yhtäkkiä vaihtunut, että jommankumman äänestäminen onkin pahismainen asia.
Meizissä on kyllä jotain, mikä häiritsee, ihan niin kuin jokin ei vain täsmäisi. Lähinnä päällimmäinen tunne on tuo, että jokin häiritsee, eikä niinkään se, että hän on nyt epäilyttävä tai hyvismäinen. Koitin lukea hänen viestejään muista tänä vuonna olleista peleistä, mut en huomannut eroa verrattuna tähän. Samalla lailla oli aluksi hieman etäinen, kyseli vain, eikä niinkään tehnyt päätelmiä (tai ainakaan esittänyt niitä). -> pahis, vaikkei niin voimakkaasti mitä jotkut muut

miina: Et vastannut mulle näihin:
mie kirjoitti:
miina kirjoitti:Violet: hhmm. jotenkin erikoinen taktiikka, ihan yleensäkkin. Jotenkin erilaista Violetia mihin oon tottunu.

Mitä mieltä olet tästä?
miina kirjoitti: raynpelikoneet: Ei pelaa normaalilla tapaan. Miun mielestä rayn pelaaminen oli melko samanlaista molemmissa rooleissa, nyt jotenkin paljon.. rauhallisempi.. :D

Mitä mieltä olet tästä?
miina kirjoitti: Zey: Mullakin alko nyt ihmetyttää tuo Haliman ja Zeyn keskustelu. Jompi kumpi pahis?
Mikä siinä ihmetyttää?
miina kirjoitti: Meiz: On lähettäny useamman viestin mutta varsinkin alussa tuntuu että viesteissä ei oteta mitään kantaa mihinkään ja vielä kerran: Meiz, oletko pahis?

Mitä päättelit Meizin vastauksesta?
miina kirjoitti: Halima: Mie oon käytännössä joka kerta menny metsään Haliman kanssa. Neutraali, vaikkei tule taaskaan mitenkään kauhean kyläläisfiilis Halimasta.

Tuleeko sitten pahisfiilistä?

Mitä miinan viesteihin tulee, niin ne on hyvin samantyylisiä mitä viime pelissä, jossa miina oli pahis. Toisaalta, siinä pelissä miinan viestit taas oli samantyylisiä mitä miinan viestit hyvispeleissä. En siis osaa sanoa vielä juuta enkä jaata. -> neutraali

mosaiikki: mosaiikin viesteistä jää lähinnä vähän varovainen, ehkä jopa jarrutteleva tunne. Tuntuu, että hänen mielipiteensä pelaajista on lähinnä kommentointia, ettei usko jonkun muun tuoman pointin olevan pätevä, toteamatta kuitenkaan pelaajaa toiseenkaan suuntaan (esim. ei pitänyt Violetista tuotuja pointteja pätevinä, vaikka näkikin tyylieron, muttei kuitenkaan lähtenyt uskomaan Violetia pahikseksi). Tämä kuitenkin voi olla myös varovaisen hyvispelaajan merkki, sillä mosaiikki ei entuudestaan muiden pelityylejä tunne. Toinen seikka joka pisti silmään, oli Lauchuon epäilyn ja äänestyksen syyt. mosaiikin perustelu Lauchuota kohtaan oli se, että Lauchuo kommentoi pintapuolisesti peliä. mosaiikki ei kuitenkaan ottanut esille sitä asiaa, että Lauchuo oli kahdesti valitellut sitä miten vähän hänellä on aikaa, mainitsi jopa lukeneensa vain pintapuolisesti peliä. Ihmetyttää siis, että kun mosaiikki tuntuu olevan varovainen mielipiteissään, niin hän ei edes miettinyt voisiko Lauchuon pintapuolinen pelin käsittely johtua siitä, että hän oli vain pintapuolisesti peliä lukenut. Tämä saa mut ajattelemaan, että Lauchuon epäily oli lähinnä ”joku nyt tarvitaan epäilyksi/äänen kohteeksi” sen sijaan, että hän olisi oikeasti epäilyttänyt ja mosaiikki olisi Lauchuota pohtinut ja pyrkinyt selvittämään hänen roolinsa. -> pahis

raynpelikoneet: ray onkin sitten hankala tapaus. Hänen viesteissään on sellaisia asioita, joista jonkun toisen pelaajan kohdalla voisin ajatellakin olevan merkki hyvismäisyydestä (esim. Cameronin tapauksessa ympäri meneminen), mutta rayn kohdalla nuo eivät niinkään päde, sillä ovat enemmän merkkejä varovaisesta pahiksesta, kun taas rayta en kyllä saa mitenkään ajateltua varovaisena, oli rooli mikä tahansa. Ainoat häiritsevät tekijät on tuo alussa ollut kysymys mulle sekä se, että mulla ei ole hirveän suurta halua luottaa rayhin, toisin kuin viime pelissä, missä mulla oli aika pitkään sellainen olo, että rayhin voi luottaa, vaikken ollut sikäli nähnyt mitään rayn viesteissä, joka sai mut vakuuttuneeksi, että ray on hyvis. En kuitenkaan pidä kumpaakaan hirveän hyvänä perusteluna, miksi ray olisi pahis sillä 1) ray linkitti tuon pelin liittyen mun mietintöihin alun kysymyksestä ja oli aika itsevarma, että tuo selittää kyllä hänen toimintansa. Musta peli ei kyllä vastannut mun kysymykseen hänessä, sillä en missään vaiheessa kyseenalaistanut, etteikö ray olisi pelaaja, joka voisi ottaa kaikki erikoiset heti pelin alussa esille. Kuitenkin, vaikka peli itsessään ei vakuuta, mietin bluffaisiko ray pahiksena? En usko, sillä ray olisi kyllä muullakin tavoin voinut vastata ok:sti asiaan. Vaikuttaa siis enemmän siltä, että ray ei ymmärrä asiaa, koska ei näe pointtia asiassani, mikä saa mut miettimään, että jos mun pointtini olisi pahisrayn moka, hän todennäköisesti näksisi asian -> asia ei siis todennäköisesti kerro yhtään mitään raysta. Mitä tulee taas tuohon, että ray ei tunnu yhtä luotettavalta, niin siihen en niinkään luota vielä yhden yhteisen pelin jälkeen ja uskon, että kyseinen epäluottamus tulee ainakin osittain siitä, että olen itse ollut paljon paremmin tässä pelissä mukana verrattuna viime peliin. Ei siis auta kuin jäädä seurailemaan. -> neutraali

(En muista vastanneeni tohon kuva ongelmaan, mut kokeile laittaa [img*]kuvan osoite[/img] ilman tähteä. Välillä toimii, välillä ei. Oon tosin huomannut, että välillä on auttanut se, että menee käymään siellä osoitteessa missä kuva on. En tiedä miksi, mutta jos esim. googlen kuvahausta nappaa kuvan, niin se ei aina toimi. Sen sijaan kun menee googlen kuvahaun antamaan osoitteeseen ja sieltä nappaa kuvan osoitteen niin sitten toimii.)

Violet: Violetissa lähinnä häiritsee tuon alun harvasanaisuus rooleista, minkä näkisin sopivan enemmän pahis-Violetille kuin hyvis-Violetille. Muutenkaan Violetin viestit eivät mielipiteiden osalta ole olleet hirveän vakuuttavia, mutta koska missään ei nähdäkseni ole niinkään mitään loogista virhettä, lähinnä Violetin mielipiteet ja toiminnat ovat olleet ”helppoja”, niin pidän mahdollisena, että siihen on voinut vaikuttaa myös Violetin kiire. Haluaisin kuitenkin Violetilta kuulla, millä perusteella valitsi 1.päivänä listattavat? Mitä tulee tuohon pahisennustaja on voinut ennustaa yö0 aikana, niin moka ei herätä mun luottamusta. Kuitenkin topassa on yhtenä isona puheenaiheena ollut peliteknisyyksiin liittyvät mokat ja niiden mahdollinen tahallisuus, ja Violet kuitenkin otti asian vain yhtäkkiä esille, eikä niinkään tullut keskustelussa luonnollisesti esille -> tekee paljon helpommaksi teeskennellä moka. -> pahis

Hyvikset: Black Fox, Cameron, Gera, jeekaka
Neutraalit: miina, raynpelikoneet
Pahikset: Halima, Meiz, mosaiikki, Violet

Ja sitten voisikin siirtyä päivän lopun pohdintaan.

4 Lauchuo (miina, raynpelikoneet, Halima, mosaiikki)
3 Violet (Zey, Geraldine, Meiz)
1 Meiz (jeekaka)

Ensimmäisenä vaihtoehtona nään sen, että Lauchuo ryntäyksen tarkoitus oli pelastaa Violet. Tältä pohjalta miinan ja rayn äänet ovat vähiten epäilyttäviä, sillä musta oli kuitenkin jo pidemmän aikaa selvä, että he lähtevät Lauchuon suuntaan, eikä epäilyksissä ole mitään vikaa. Sen sijaan Haliman ja mosaiikin perustelut eivät päde, kuten aikaisemmin tässä sanoin, minkä takia heidän äänensä vaikuttavat enemmän keksityiltä. Pahiskaverin pelastaminen on kuitenkin riski ja yleensä pelastuksessa kannattaa käyttää kyseisen kuolevassa olevan pelaajan ääntä hyödyksi, sillä se ei paljasta lisää informaatiota, toisin kuin jokainen pelamastamassa ollut pahiskaveri tekee, jos pahiskaveri myöhemmin kuolee. Haliman äänen näkisin kuitenkin tältä osin tarpeellisena, sillä se vei vasta Lauchuon Violetin kanssa tasoihin, milloin Violet voisi paikalle tullessaan pelastaa itsensä. Mitä tulee sitten mosaiikin ääneen, niin se tuli vasta 20 minuuttia ennen päivän päättymistä, vaikka mosaiikki oli kaksikymmentä minuuttia ennen sitä kirjoittanut viestin -> miksi ei äänestänyt silloin? Kenties odotteli pahiskaverinsa Violetin tulevan pelastamaan itsensä ja huolestui kun tätä ei näkynyt? Pidän mahdollisena, sillä en usko Violetin olleen paikalla ennen tuota viimeistä viestiään (9 minuuttia ennen päivän päättymistä), sillä silloin hän olisi varmasti pelastanut itse itsensä (ja vähän aikaa sitten oli juuri tullut väliaikalaskenta, joten ei olisi edes tarvinnut penkoa mikä on ääni tilanne), mitä olisi pidetty ok asiana.

Toinen vaihtoehto mikä tuli mieleen, liittyy oikeastaan lähinnä rayhin. rayn pointti Lauchuon pelityylin muutoksesta on validi, joten jos ray on pahis, on hän pahiksena voinut päätellä, että mahdollisesta Lauchuon pelityylin muutos johtuu siitä, että Lauchuo on erikoinen, minkä takia pahikset ovat voineet pyrkiä tappamaan Lauchuon mieluummin kuin Violetin. Vaikka useampi pahis olisi tämän takia lähtenyt äänestämään Lauchuota, olisi liike kuitenkin suhteellisen riskitön, sillä lähinnä pelkona olisi, että heitä pidettäisiin Violetin pahiskavereina, mikä olisi helppo osoittaa vääräksi lynkkaamalla Violet. Tämä tosin kyllä taitaa päteä myös ilman rayta, eli voi olla, että pahikset ovat vain voineet lähteä rayn aidon huomion takia Lauchuon perään, sillä ovat tienneet, ettei tämä ole pahis. Kuitenkin Lauchuota äänestäneistä pitäisin todennäköisimpänä, että raylle tulisi tällainen mahdollisuus mieleen.

Joka tapauksessa mun on hankala uskoa, että Lauchuo olisi ihan vain sattumanvaraisesti saanut viimeisen kolmen ja puolen tunnin aikana 4 ääntä ja hypännyt Violetin ohi, varsinkin kun en luota keneenkään Lauchuon äänestäjiin. Joten uskon, että joko haluttiin estää Violetin kuolema ja Lauchuo vain valikoitui, koska häntä kohtaan oli muillakin epäilyjä tai sitten pahikset halusivat nimen omaa Lauchuon kuolevan (koska en usko, että kaikki Lauchuon äänestäjät voivat olla hyviksiä, sillä silloin oon mennyt pieleen 2 hyviksen kanssa, mihin en usko). Joka tapauksessa, mun katseeni on eniten Haliman ja mosaiikin suunnilla, sillä heidän perustelunsa eivät ole niin vakuuttavat, jolloin sopii kumpaankin teoriaan.

Meiz onkin sitten ainoa kysymysmerkki, joka ei äänestänyt Lauchuota. Ottaen huomioon koska Meizin ääni tuli, niin en uskoisi hänen olevan Violetin pahiskaveri. Lauchuo oli kuitenkin juuri noussut tasoihin Violetin kanssa, joten Meiz olisi voinut vain pysytellä poissa ja odotella, että Violet tulisi pelastamaan itsensä. En kuitenkaan usko, että pahikset olisivat päättäneet antaa Violetin vain mennä, koska ottaen huomioon, ettei Violetilla ollut ollut vielä paljoa aikaa pelille, voisi hän onnistua seuraavana päivänä saada epäilykset vähenemään. Jos Meiz olisi pahiskaverina äänestänyt Violetia, niin silloin hän olisi joko luottanut siihen, että joku hyvis tulisi äänestämään Lauchuota, jolloin Violet voisi pelastaa itsensä (mikä ei topaa lukiessa tunnu siltä, että pahis voisi asiaan noin vain luottaa) tai sitten olisi päätetty, että pahiskaveri olisi myös Violetin kanssa äänestänyt Lauchuota, mikä tuntuu turhan riskialttiilta, sillä jos Violet myöhemmin lynkataan, niin voisi nopeasti pahiskaveri olla seuraavana jonossa.
Tämän perusteella pitäisin Meiziä hyvismäisempänä mitä aikaisemmin. Pidän mahdollisena, että mulla on joku virhe tässä ajattelussa ja onkin jokin 3 vaihtoehto miksi noin kävi kuin kävi eilen, minkä perusteella Meiz voikin olla pahis, mutta näiden ajatusketjujen myötä Meizin ääni alkaa tuntua rehelliseltä.

++Halima
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. yö päättyy 16.12. klo 21.00

ViestiKirjoittaja Meiz » 18.12.2017 12:37:32

raynpelikoneet kirjoitti:Miksi ei ole 2 KP:ta? Suojelija ilmeisesti onnistui suojelemaan. Kannattaisi claimata.

raynpelikoneet kirjoitti:Eikun oota, ei kannata.

Mikä oli ajatuksenvirtasi tässä?
Geraldine kirjoitti:Meiz, miksi koit tarpeelliseksi mainita erikseen että rayn voisi bluffata? Kyllähän porukka tietää että tää on aina mahdollista.

En ollut varma onko tuo selvää kaikille enkä missään nimessä halua että kukaan lähtisi vetämään mitään johtopäätöksiä tuon perusteella suuntaan tai toiseen. Ei kerro mielestäni mitään raynin roolista.
miina kirjoitti:Geraldine: miun viesti oli lyhyt koska olin ruokapöydässä vieraita ketsitsemässä ja hävetti jo kirjottaa tuokin viesti kesken syömisen, mutta halusin äänestää ja miun mielestä lauchuon peli herätti enemmän epäilyksiä kun violetin. Ois tietty pitäny nähä tämä erikoisen mahollisuus..

Oliko Violetin pelissä jotain mikä sai sinut preferoimaan vahvemmin Lauchuon lynkkausta?
Halima kirjoitti:Eli epäilet mua siksi että en äänestänyt eilen Violettia? Onko sulla joku muu syy epäillä mua? Tai miksi mä oon epäilyttävämpi kuin esim mosaiikki, joka heitti Lauchuolle sen viimeisen ja merkitsevän äänen?

Myönnettäköön että mulla on nyt takaraivossa hyvin vahva epäily sinun ja Violetin pahiskaveruudesta. Ero sinun ja mosaiikin välillä on se, etten kokenut epäilyjesi muodostuneen kovinkaan luontevasti eilen. En jaksa uskoa että olisit aidosti nähnyt Lauchuon kiireistä puhumisen selkeänä merkkinä hänen pahismaisuudestaan. Pikemminkin tuosta tulee mielikuva että jotain epäilyttävää tästä pelaajasta piti löytää. Ideasi mosaiikin ja Violetin pahiskaveruudesta antaa osviittaa siihen että epäilit Violettia jonkin verran ja sinulla olisi kiinnostusta paljastaa Violetin rooli lynkkauksella. Se että päädyitkin äänestämään Lauchuota kiireiden takia käy hyvin yhteen sen ajatuksen kanssa, että Violetista piti olla jotain sanottavaa, mutta sen verran lievästi että voit hyvillä mielin olla äänestämättä häntä (tai äänestää jopa mosaiikkia ennen Violettia).

Halima kirjoitti:Musta vähän vaikuttaa että Geraldinella oli niin kiire syytellä meitä Lauchuota äänestäneitä, ettei ehtinyt edes tarkistaa meidän epäilysten perusteita. Mistä moinen hoppu?

++Geraldine

Tämä on aika jännä käänne sikäli kun koit Geraldinen viestittelyt ekalta päivältä hyvikseen vibattavana, jopa niin paljon että näit Violetin toiminnan epäilyttävänä.
"Tuntuu katsovan peliä avoimin silmin ja havainnoivan kaikkien pelaajien tekemisiä. En näe pahismotivaatiota viestien takana."
"Mitä kummaa Violet? Mulla Geraldine on nimenomaan pistänyt silmään positiivisessa mielessä sillä, että on katsonut ja kommentoinut laajalla otannalla, ainakin laajemmalla kuin suurin osa muista pelaajista. Mihin perustat tämän väitteesi Geraldinen viestien kapeasta otannasta?"
Ja lisäksi ihmettelit itse juuri aiemmin miksi minä pidän ääntäsi epäilyttävämpänä kuin mosaiikin ääntä Lauchuolle.

Minusta taas viimehetken äänien kyseenalaistaminen Lauchuota vastaan on hyvinkin luonnollista toimintaa riippumatta siitä miten äänet oli perusteltu. En näe suoraan mitään selkeää pahisagendaa Geran viestissä, mikä selittäisi näin vahvan reaktion. Jotenkin tämä reaktiosi ei nyt sovi yhteen.

Violet kirjoitti:
++Halima, tästä olen lähes täysin vakuuttunut eilisen illan viestien perusteella. Mahdollisesti Violetin pahiskamu, epäilen että tarvitsi tekosyitä muista epäilyistä jotta voisi päätyä Lauchuoon tai mosaiikkiin ennen Violettia.


En ole edellispäivän viestejä vielä kunnolla selannut, mutta tämä osuu silmään erittäin pahasti. Haliman epäily pohjautuu erittäin vahvasti siihen, että Meiz epäilee minua. Ja vaikka minua epäileekin, ei koe tarvitsevansa painostaa minua. Mielestäni veto on sinänsä pahismainen, sillä en näe, miksi hyvis äänestäisi tässä järjestyksessä, kun Haliman roolin paljastuminen kertoo paljon vähemmän minun roolistani, kuin oma roolini kertoo Halimasta.

Pääsyyni epäillä Halimaa on hänen väkinäinen tapa päätyä äänestämään Lauchuota eilen. Oma pelisi taas eilisen perusteella on hieman epävarmempi kiireiden ja epätasaisen postaamisen takia. Mieluusti seuraan miten pelisi lähtee käyntii nnyt tänään kun aikaa pitäisi olla enemmän käytettävissä (vai?).

Violet kirjoitti:Geraldine lähtee tänään aivan liian voimakkaasti Lauchuota äänestäneiden henkilöiden kimppuun, rakentaen väitettä, että pahikset olisivat pelastaneet minut. Aika lailla sama ongelma kuin Meizillä, eli hänkin pitää minua pahiksena, mutta keskittyy enemminkin pelaajiin, jotka vähän niin kuin toimivat ympärilläni.

Tämä on kyllä niin outo ajatuksenkulku että... :D Ks. vastaukseni Halima yllä. Vaikea ymmärtää miksi kukaan näkisi Lauchuota äänestäneiden kyseenalaistamisen jotenkin epäilyttävänä toimintana. Sinunko mielestä tämän päivän hyvismäistä toimintaa olisi laittaa täysi focus lynkkaamiseesi? Ehdotan että käytät päiväsi tänään muuhunkin kuin kaiken perustelemisen sillä että eilen olisi ollut kaksi hyvistä lynkattavana. Tämä ajatus voi toimia sinulle mikäli olet hyvis, mutta kukaan muu tuskin tulee hyötymään siitä, ainakaan sinun roolisi lukemisessa.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Joulupukin kuuma linja - 2. päivä päättyy 19.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja justy » 18.12.2017 12:48:34

Äänestystilanne

2 halima (Meiz, Zey)
1 Geraldine (halima)

Päivä päättyy huomenna tiistaina 19.12. klo 21.00
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Joulupukin kuuma linja - 2. päivä päättyy 19.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Meiz » 18.12.2017 12:59:43

Zey kirjoitti:
Meiz eilen kirjoitti: Äänen puute kummastuttaa myös, miksei ääni jo lähde Lauchuon tai mosaiikin suuntaan kun perusteluja tuntuu löytyvän?

Meiz tänään kirjoitti: ++Halima, tästä olen lähes täysin vakuuttunut eilisen illan viestien perusteella. Mahdollisesti Violetin pahiskamu, epäilen että tarvitsi tekosyitä muista epäilyistä jotta voisi päätyä Lauchuoon tai mosaiikkiin ennen Violettia.

Tämä tuntuu oudolta. Ensiksi tunnutaan olevan sitä mieltä, että hyviksenä Haliman tulisi äänestää Lauchuota tai mosaiikkia ja sitten mielipide onkin yhtäkkiä vaihtunut, että jommankumman äänestäminen onkin pahismainen asia.

Ymmärrät minut ainakin osittain väärin tässä. Koin jo eilen että Halima tuntuu jarruttelevan äänensä kanssa ja epäilin ettei hän halua äänestää Violettia mikäli on tämän pahiskaveri. Ajatus syntyi nimenomaan siitä ettei nuo epäilyt Lauchuota ja mosaiikkia kohtaan tuntuneet muodostuvan kovinkaan luontevan oloisesti. Päätin sitten painostaa häntä tuosta asiasta nähdäkseni miten homma etenee. Violetin jätin tarkoituksella mainitsematta.

raynia en ole suoraan valmis laittamaan pahikseksi, mutta mielestäni hänen ensimmäinen päivä oli epätyypillinen verraten kokemukseeni hänen hyvispelistä. Kun ottaa kaiken ylimääräisen hötön pois, hänestä jää mieleen vain ääni Lauchuolle erilaisen pelin avauksen takia. Eli varsinaisia epäilyjä laajemmassa mittakaavassa oli yllättävän vähän. Hyvis-rayn piti ensimmäisen päivän pahishunttia todella tärkeänä, ja nyt pelistä jää aika laiska kuva varsinaisten epäilyjen suhteen. Toki tämä Cameron episodi voi vaikuttaa asiaan.

Zeyltä taasen erittäin hyvää postausta peliin, ajattelee asioita minipuolisesti ja monelta kantilta. Viittaa taas vahvasti hyvikseen.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Joulupukin kuuma linja - 2. päivä päättyy 19.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja miina » 18.12.2017 13:28:00

Mulle on nyt tosi hämmentävää ajatella zeytä eri roolissa kun aiemmin. Kertokaa tipsejä miten ohitan hyvis-zeyn kuoleman ja palaan taas tilanteeseen jossa sen rooli on vielä tuntematon ja edellisiä viestejä ei voi käyttää tulkitsemiseen?

Zey: Jostakin syystä tajusin vasta nyt että ne kysymykset oli osoitettu mulle! Tässäpä:

Violetin peli on edelleen vähän erilaista kun ennen. Vähän sivusta seuraaja- fiilis on jäänyt. Joulukiireet taitaa painaa itse kullakin tai sitten on rooliin liittyvä. Vielä en osaa sanoa mikä rooli se olisi. Jos eilen tapahtu violetin pelastus niin en usko että se olis ollu ray koska se oli vasta eka ääni, sitten olin minä, Halima laitto tasoihin ja mosaiikki ohi. Jos katselisi tilannetta muuna kuin itsenäni: sanoisin että pahis olis minä Halima tai mosaiikki. Mutta en nyt jotenkin usko violetin olevan pahis, koska violet ei laittanut lauchuolle ääntä. En kyllä ymmärrä enivei, miks violet ei laittanu ääntään sinne..

Ray pelaa edelleen aika rauhallisesti. Mutta kun se pelas sellasta aggressiivista peliä niin pahiksena kuin hyviksenäki niin nyt en tiiä. Joku erikoinen? Joko hyvis tai pahis?

Sinun ja Haliman keskustelu kun elit edellisessä roolissa: olitte erikoisesti samasta asiasta täysin erimieltä. Onko vaan niin että teillä oli asiasta erimielipiteiden vai pitikö Haliman saada olla eri mieltä hyvis-zeyn kanssa?

Meizin vastaus tyydytti tällä erää. Miun mielestä on vaan erikoista että jos kysytään kysymys niin siihen ei vastata suoraan. Tuo on juurikin se tapa joten ite yritän aina kiemurrella pahiksena etten joutuis valehtelemaan suoraan päin naamaa. Mutta lopulta sieltä tuli suora vastaus.

Halima on neutraali, jos pitäis laittaa jompaan kumpaan suuntaan niin pahis kuitenkin.
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Joulupukin kuuma linja - 2. päivä päättyy 19.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Meiz » 18.12.2017 16:43:46

Miinalta aikamoista jahkailua, tervetuloa mun epäiltyjen listalle :)
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Joulupukin kuuma linja - 2. päivä päättyy 19.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Zey » 18.12.2017 19:37:41

Ja taas hieman pohdintaa eilisestä.

mosaiikin myöhäinen äänen anto sopii parhaiten ajatukseen siitä, että oli pelastamassa pahiskaveriaan Violetia. Jos mosaiikki olisi vain tappamassa Lauchuota, koska pahikset arvelivat hänen olevan erikoinen, niin mosaiikilla ei olisi ollut mitään syytä pantata ääntään, vaan olisi voinut äänestää jo 20 minuuttia aiemmin sovitusti. Miksi pahis-mosaiikki olisi pantannut ääntään, ellei Violet olisi pahiskaveri (jolloin panttaaminen olisi järkevää, sillä pahis-mosaiikki olisi odottanut Violetia pelastamaan itsensä)? Ainoa syy, minkä keksin, olisi se, että pahikset yrittäisivät saada Violetin näyttämään pahismaisemmalta, milloin tämä päivä menisi Violetin lynkkaamiseen. Mahdollinen, mutta en pidä niin todennäköisenä, sillä mitä monimutkaisempi suunnitelma, sitä epätodennäköisempi se on. Sikäli siis ajattelisin, että jos mosaiikki on pahis, todennäköisesti Violet on myös. Pitäisin todennäköisempänä sitä, että mosaiikki olisi hyvis kuin kuuluisi pelkkään pahisjoukkoon, jonka suunnitelma oli tappaa Lauchuo, koska tämä voi olla erikoinen. Kuitenkin pidän todennäköisempänä pahis-mosaiikkia kuin hyvis-mosaiikkia, mistä päästään, että todennäköisesti pahisjoukossa on mosaiikki & Violet. Meiz ei sovi Violetin pahiskaveriksi, joten kolmas pahis olisi joukosta miina/ray/Halima. Sikäli kenessäkään ei ole mitään, miksi ei sopisi Violetin ja mosaiikin pahiskaveriksi. Kuitenkin Haliman perusteluiden huolimattomuus nostaa Haliman heistä todennäköisimmäksi.

Jos Violet on pahis, mutta mosaiikki ei ole, niin Violetin pahiskaverit olisivat joukossa miina, raynpelikoneet ja Halima. Näistä edelleen Halima on todennäköisin, miina ja ray taas yhtä todennäköisiä. Muuten heidän kaikkien kolmen toistensa kommentoinnit ovat sillä tasolla, ettei ihmetyttäisi jos ovat pahiskavereita. Ainoa ehkä enemmän silmään pistävä juttu on rayn haluttomuus kommentoida miinaa tarkemmin – tekisikö hän näin pahiskaveristaan? En pitäisi mahdottomana, jos ray on oikeasti nähnyt jonkun jutun miinassa, jonka avulla voi pitää häntä hyvismäisenä. Kuitenkin tekee hieman epätodennäköisemmäksi tätä pahisparia. Sanoisin siis että Violet & Halima & ray/miina.

Jos taas Violet ei ole pahis, niin silloin tarkoituksena on ollut todennäköisesti Lauchuon tappaminen (tai esille paljastaminen), sillä saattaa olla erikoinen. Meiz ei tähänkään kuvioon sovi kauhean hyvin, sillä hänen äänensä tuli sellaisessa kohtaa, mikä teki Lauchuon tappamisesta vaativampaa. Tuolla tavoitteella Meiz sopisi pahikseksi vain jos olisi Haliman ja mosaiikin pahiskaveri, mut kuten sanoin mosaiikista, pidän todennäköisempänä että hän on hyvis, kuin olisi ollut Lauchuota lynkkaamassa Lauchuon roolin tähden. Pidän siis aika epätodennäköisenä tätä kolmikkoa.

Näin ollen, jos Meiz eikä mosaiikki sovi kuvioon, jossa Violet ei ole pahis, niin jäljelle jäisi miina & ray & Halima. En pitäisi mahdottomana sitä, että kaikki pahikset äänestäisivät peräkkäin samaa henkilöä, sillä tiedän Haliman pitävän sitä pahiksena hyvänä ideana.

Tänään haluan siis lynkata joko Haliman tai Violetin, sillä heidän avulla uskon tän pelin avautuvan:
Kuva
Kuva

miina kirjoitti: Mutta en nyt jotenkin usko violetin olevan pahis, koska violet ei laittanut lauchuolle ääntä.

Miksi Violet olisi laittanut Lauchuolle ääntä, jos hänen ei tarvinnut pelastaa itseään (mosaiikkihan pelasti Violetin 11 minuuttia ennen Violetin topaan tuloa)? Vai uskotko Violetin olleen jo aikaisemmin topaa lukemassa ja voineen pelastaa silloin itsensä? Miksi Violet tällöin hyviksenäkään olisi jättänyt äänestämättä Lauchuota?

miina kirjoitti:Sinun ja Haliman keskustelu kun elit edellisessä roolissa: olitte erikoisesti samasta asiasta täysin erimieltä. Onko vaan niin että teillä oli asiasta erimielipiteiden vai pitikö Haliman saada olla eri mieltä hyvis-zeyn kanssa?

Miksi pidit/pidät erikoisena eri mieltä olemista? Entä miksi Halima välttämättä haluaisi olla erimieltä hyvis-Zeyn kanssa missään roolissa?

Meizin vastaus oli selventävä.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Cameron » 18.12.2017 20:45:26

Huh sainpahan kahlattua topicin läpi!
Ihan teki pahaa kattoa miten paljon aikaa tuon mun alun sekoilun kanssa, pahoittelut siitä! Ray, jos haluata että selvennän siitä vielä jotain kohtaa niin kerro, mutta Zey kertoi asian juuri miten oma ajatuksenjuoksuni oli mennyt. Olin myös hämmentynyt Lauchuon tippumisesta, en olisi arvannut hänen putoavan ensimmäisenä päivänä. Kuten useampikin on sanonut, tämä haiskahtaa vähän sille että taustalla oli ehkä pahisten Violet-seivaus.

Zey kirjoitti:Mitä Cam ajattelet Violetista ja Halimasta?

Tämä tulee tässä viestissä myöhemmin selville.

Hyvismäiset:
ariel -> Zey
Tuntuu jatkavan samalla radalla kuin edellisessä roolissaan. Todella kattavia viestejä, hyvin perustellut mielipiteet. Ollaan myös näköjään aikalailla samalla katsantokannalla tällä hetkellä roolien suhteen. Ainoa, mitä pohdin on se, että miksi äänestät Halimaa etkä Violetia? Koska kaaviosi mukaan riippumatta Haliman roolista Violet on pahis. Jos Violetin rooli selviäsi, eikö olisi helpompi lähteä sitä kautta selventämään eilisen tapahtumia? Jossain kohti perustelit että Lachuota saattoivat äänestää pahikset myös ilman Violetin seivaustarkoitusta, mutta pidit sitäkin epätodennäköisenä.

Geraldine
Hyvää, terävää peliä. Tosin se "voisi jonkun mielestä olla pahis" kuulosti kyllä niin pahismaiselta että melkein käänsin jo kelkkani, mutta Gera selitti sen mielestäni ihan hyvin.

Geraldine kirjoitti:Meiz: Tuntuu olevan aika kovasti puolustuskannalla, jopa epäilyttävän kovasti. Esim. näistä kommenteista tulee jotenkin passiivi-aggressiivinen fiilis.

Meizistä sen verran, että minusta hänen tyylilleen on tyypillistä sellainen lyhytsanaisuus, josta voi jäädä vähän pasiivis-aggressiivinen kuva. Olen itse epäillyt Meiziä tuosta ainakin yhdessä pelissä, jossa hän paljastui hyvikseksi. En tiedä muistatko piikkisiiltä, mutta minusta Meiz vaikuttaa vähän joltain piikkisiilin kadonneelta pikkuveljeltä. :D

Geraldine kirjoitti:En osaa sanoa raynista yhtään tässä vaiheessa. Vähän hämmästyttää se että rayn takertui Cameronin "ristiriitaisuuteen" aika kovasti ja väitteli tästä melkein kokonaisen sivun verran, mutta sitten yhtäkkiä vaihtoi kantaansa ja lopetti asiasta puhumisen. Ristiriidan huomaaminen Cameronin viesteissä on hyvismäistä mutta nopea mielipiteen muutos ei kovin hyvismäistä. En tiiä.

Koetko, että pahikset yleensä muuttavat nopeammin mielipiteitänsä kuin hyvikset?

Meiz
En seuraa ihan kaikkea Meizin ajatuksenjuoksua, mutta peli on kuitenkin päivien edetessä mennyt koko ajan omaan silmään hyvismäisempään suuntaan. Eteenkin tämä viesti oli minusta verrattoman hyviä huomioita täynnä: http://juonittelupelit.foorumi.eu/viewtopic.php?f=9&t=549&sk=a&start=90#p13497, jonka ansiosta Meiz nousi neutraalista hyvismäisiin. Todella relevantteja pointteja eilisestä illasta hyvin perusteltuna. En usko Meiziä Violetin tai Haliman pahiskaveriksi.

Neutraalit:
Black Fox
Itse asiassa mun mielipide BF:n roolista vaihteli aika paljon topaa lukiessa. Olin muutaman muun tavoin hämmentynyt noin "hyvästä" pelistä ja pohdin myös, että olisiko joku ollut neuvomassa, mutta toki tässä pääsee jo aika pitkälle jos tykkää pelin hengestä ja osaa kirjoittaa hyvin, joka kyllä Finin taustalla selittyy. Ehkä vähän pehmoista peliä siinä mielessä että epäilyjä ei ole kovin paljon, mutta toisaalta ei myöskään mitään suuresti pahismaista. Kallistuu hyvismäinen/neutraali -akselille.

jeekaka
Äh en tiiä mitä mieltä oon jeekakasta! Topiccia lukiessa se on vieraillut jokaisesta näissä kolmesta kategoriasta, joten ei mitenkään helppo luettava. Esimerkiksi tuo sekaannus työmatkalaisen-roolinlukitsijan kanssa olisi voinut sattua oikeasti, tai olisi voinut sattua pahiksenakin. Myös tuo Meizin haastaminen ilman mitään selviä perusteita tai edes selvää näkökantaa olivat minusta hassuja, toisaalta en myöskään näe, miksi pahis-jeekaka olisi tällaisella kerännyt huomiota itseensä. Kaikenkaikkiaan tulee kuva, että ehkä jeekaka on vain hyvis, jolla on hauskaa pelatessa :D

miina
miina tuntuu vähän säätävän ja jahkailevan enemmän kuin aiemmissa peleissää:D En oikein osaa sanoa, johtuuko se siitä, että hän pelaa nyt rennoin rantein hyvistä (mihin tällä hetkellä kallistun) vai ressaako pahisroolista. Toisaalta lähti eilen lynkkaamaan Lauchuota hyvissä ajoin, mikä olisi voinut olla suunniteltu taktiikka pahiksilta. Jos Violet paljastuu pahikseksi, joutaa vielä parempaan syyniin.

raynpelikoneet
raylta periaatteessa ihan hyvää peliä, mutta vähän ihmettelin tuota että se takertui noin pitkäksi aikaa tuohon mun alun kämmiin ja sen selitykseen. Ray on tehnyt niin aiemminkin ollessaan hyvis, mutta koska tämä tuli nyt vähän niin kuin "jälkijättöisesti" ja mun mielestä epäloogisesta asiasta niin mietin että yrittääkö Ray vaan mallintaa toimintaa jota on tehnyt joskus aiemmin pelatessaan hyvistä, jotta mulle tulisi sellainen olo että hän olisi hyvis. Myös tuo kaksi yötappoa kerralla -sekaannus vaikutti vähän päälleliimatulta, enkä ollut varma oliko se aito reaktio. Muutoin Rayn peli herättää hyvistuntemuksia.

Pahismaiset:
Halima
Halimassa häiritsee tällä hetkellä monikin juttu. Esimerkiksi tuo ihan täys käännös Geraldinen suhteen. Lisäksi Halima tuntuu pelaavan tällä hetkellä vähän puolivaloilla. 15.12. kun oli lukenut koko topicin läpi niin tuli ihan hyviä juttuja, mutta se olikin juuri kun piti alkaa päättämään että kenet tässä lynkataan. Tuntuu, että Halima tekee vain juuri sen verran mitä tarvitaan että pysyy pelissä mukana, mutta ei juurikaan yritä viedä peliä eteenpäin tai ylipäätään ole sellainen aktiivinen Halima, johon on tottunut. Eikä myöskään tällaiset Geran tapaiset ristiriidat ole tyypillisiä Halimalle, yleensä peli on aika loogista ja nyt tuntuu että sekä Lauchuon äänen perusteet että Geran perusteet tuntuvat aika heppoisilta.

mosaiikki
Lähinnä epäilyttää eilisen äänestyskäyttäytymisen perusteella. Alla siis mosaiikin epäilyt Lauchuon suhteen, äänestää pari viestiä myöhemmin.
mosaiikki kirjoitti:Lauchuon ekasta viestistä vähän ristiriitaiset fiilikset. Hän kyllä ottaa huomioon päivän aiheet, mutta kommentoi niitä jotenkin tosi.. pintapuolisesti? Sain itse jotain irti oikeastaan vain Violetin osuudesta, mitä nyt toisaalta on helppo kommentoida kun tämä on muutenkin tulilinjalla. Kolmannessa viestissään kyselee miinalta asioita tämän listauksesta, mistä ei herännyt sen kummempia tuntemuksia.

Eli pintapuolinen asioiden kommentointi oli ainoa Lauchuossa epäilyttävä asia, ja hän oli kuitenkin kirjoittanut vain kolme viestiä. Tuntuu, että vähän petaa ääntään tulevaa varten. Muuten mosaiikilta ihan hyvää peliä, en lähde ensimmäisenä äänestämään mutta jos Violet paljastuu pahikseksi, on potentiaalinen pahiskaveri.

Äääh ja nyt en ehdi kirjoittaan Violetista kun pitää lähtä töihin heti (tai piti lähteä 5min sitten!), mutta käsittelen Violetin heti kun ehdin.
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Meiz » 18.12.2017 21:12:19

Cameron kirjoitti:En tiedä muistatko piikkisiiltä, mutta minusta Meiz vaikuttaa vähän joltain piikkisiilin kadonneelta pikkuveljeltä. :D

Kiitos! :D
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Joulupukin kuuma linja - 2. päivä päättyy 19.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Halima » 18.12.2017 22:02:37

mosaiikki kirjoitti:Halimalla on nyt jotenkin vähän heikot perusteet Geraldine-äänelleen. Ainakin mun mielestä Geraldine on pelannut täällä ehkä eniten hyvismäisesti, ja tuo Lauchuon äänestäjien syyttelykin vaikuttaa aidolta turhautumiselta kun hänen pääepäiltynsä ei tullutkaan lynkatuksi. En tiedä, miksi pahis menettelisi näin, oli Violet sitten kummalla puolella tahansa.

Jos ihan totta puhutaan niin mun ääni oli enimmäkseen reaktionhakuääni, mutta tää nyt vähän meni mönkään kun Geraldine ei oo tullut kommentoimaan mitenkään. En siis oikeasti epäile Geraldinea, muistan kyllä että hän pelasi ekana päivänä hyvismäisesti, ja tuon toisen päivän alun Lauchuota äänestäneiden epäilyn olisi varmasti voinut tehdä hyviskin. Geraldine siis ehkä neutraaleissa, mutta olisin tykännyt saada häneltä reaktion jolla olisin voinut siirtää Geraldinea joko hyvisten tai pahisten kastiin.

--Geraldine

Zey kirjoitti:
Halima kirjoitti: Tämä on sellainen ajatus, jonka mä koen olevan varsinkin englanniksi pelatessa sellainen "yleinen mielipide". Että hyvisreadeja on helpompi tehdä kuin pahisreadeja. Eli periaatteessa hyvismäinen ajatus, mutta jos mosaiikki on ennen pelannut englanniksi jossain (niin kuin jostain syystä mulla on muistikuva että ehkä olisi?), niin tämä saattaisi olla pahiksen suusta tullutta hyvismäiseltä kuulostamisen yritystä.

Tässä en ihan pysty seuraamaan? Miksi pahikselle ei olisi helpompi tehdä hyvisreadeja (kuten ”yleinen mielipide” Kylässä sanoo)? Miksi englanniksi pelatessa oleva ”yleinen mielipide” tekee mosaiikista hyvismäisen?

Siis tarkoitin että englanninkielisellä foorumilla tuntuu olevan yleistä se, että ensin ihmisillä on pitkä lista hyvisreadeja, ennen kuin alkaa tipahdella pikku hiljaa niitä pahisreadeja. En ole vastaavaa huomannut kylässä. Siksi ajattelin (en tiedä mistä olin saanut luulon että mosaiikki ois pelannut jossain englanninkielisellä foorumilla aiemmin), että mosaiikki pelaisi englanninkielisen pelikulttuurin mukaisesti, jolloin pahiksenakin antaisi ensin hyvisreadeja ja myöhemmin vasta pahisreadeja. Mutta koska mosaiikki ei ilmeisesti ole pelannut ennen missään englanniksi niin tämä pointtini on nyt turha.

Zey kirjoitti:
Halima kirjoitti:
Zey kirjoitti:
Halima kirjoitti:
No en mä hyviksestä tiedä, mutta Lauchuo epäilyttää paljon enemmän. Ainakin se alun epäilys Violetia kohtaan (syystä ettei halunnut puhua erikoisista) oli musta vaan hölmö, koska mä just tykkäsin siitä että ei puhuta paljon erikoisista, varsinkaan tällaisessa pelissä.

Mäkin epäilen Violetia siitä?

Siis nimenomaan tarkoitin että se sun epäilys Violetia kohtaan oli hölmö. Ilmaisin ehkä itseäni huonosti tuossa aiemmassa viestissäni. :D Itse en epäillyt Violetia siitä alun viestistä vaan jostain muusta jota en nyt tähän hätään muista.

Luin muuten Lauchuon viestit uudelleen, eikä hän edes missään viestissään sano, että epäilisi Violetia siitä, ettei halua puhua erikoisista? Ainoa spesifi epäily hänen viesteissään Violetia kohtaan on musta miina äänestä epäily.

Enhän mä sanonutkaan että Lauchuo ois epäillyt Violetia. Mä sanoin että sun (Zeyn) alun epäilys Violetia kohtaan oli hölmö, ja ite en nähnyt epäilyttävänä sitä että Violet ei halunnut puhua erikoisista. Mistä sä sait luulon/käsityksen että mä oisin luullut Lauchuon epäilleen Violetia tuon takia?

Zey kirjoitti:
Halima kirjoitti:No siis kuten sanoin, mahdollista. Joku kuitenkin noissa jeekakan viesteissä vibatti hyvikseen, niin en nyt jaksa uskoa että ois pahis. Ja joka tapauksessa jeekaka ei ole lynkkauslistalla tänään niin hänestä voidaan varmaan jutella lisää huomenna.

Et avannut lainkaan, miksi et pidä todennäköisenä, joten jospa avaisit nyt? Sen sijaan tuli vain selitys, että jeekaka nyt vibattaa hyvikseen, mikä ei sekään vaikuta ihan järkevältä asialta pitää jotain vahvasti hyviksenä.

Mun mielestä nuo jeekakan "hoksaamiset" ensin yhteen suuntaan ja sitten toiseen suuntaan vaikutti hyvismäisiltä, sellaisen kuvan mä niistä sain. Toki nyt kun tiedetään että ei olla tuossa setupissa, niin joo on ehkä vähän entistä todennäköisempää että tuo olisi voinut tulla pahiksenkin suusta. Kuitenkin mun mielestä edelleen todennäköisemmin hyviksen suusta. Jos sä sait niistä erilaisen kuvan, se on ihan ok, mutta miksi sä yrität vänkäämällä saada mut olemaan samaa mieltä tästä asiasta kuin sä? Tai siis sä jopa sanot että sunkin mielestä jeekaka on hyvismäinen, niin miksi vänkäät? Sanon vielä kerran ja toivon että se riittää: Joo, on mahdollista että jeekaka olisi sanonut nuo asiat pahiksena, mutta mä luin nuo kyllä hyvismäisinä, ja yllätyn jos jeekaka tuollaiset kirjoitti pahiksena. Joko riittää?

Meiz kirjoitti:Myönnettäköön että mulla on nyt takaraivossa hyvin vahva epäily sinun ja Violetin pahiskaveruudesta. Ero sinun ja mosaiikin välillä on se, etten kokenut epäilyjesi muodostuneen kovinkaan luontevasti eilen. En jaksa uskoa että olisit aidosti nähnyt Lauchuon kiireistä puhumisen selkeänä merkkinä hänen pahismaisuudestaan. Pikemminkin tuosta tulee mielikuva että jotain epäilyttävää tästä pelaajasta piti löytää. Ideasi mosaiikin ja Violetin pahiskaveruudesta antaa osviittaa siihen että epäilit Violettia jonkin verran ja sinulla olisi kiinnostusta paljastaa Violetin rooli lynkkauksella. Se että päädyitkin äänestämään Lauchuota kiireiden takia käy hyvin yhteen sen ajatuksen kanssa, että Violetista piti olla jotain sanottavaa, mutta sen verran lievästi että voit hyvillä mielin olla äänestämättä häntä (tai äänestää jopa mosaiikkia ennen Violettia).

Luitko sä mun epäilyksiä Violetia kohtaan? Omasta mielestäni nimittäin ne oli vielä heppoisempia kuin Lauchuota kohtaan olevat pahisvibatukset, ja sen takia äänestin mieluummin Lauchuota kuin Violetia. Musta tuntuu että sä (kuten itse sanoitkin) äänestät mua siksi että luulet että mä pelastin pahis-Violetin lynkkaukselta. Tällöin mun mielestä loogisemmalta järjestykseltä tuntuis äänestää lynkattavaksi ensin Violet, vai mitä? Vai onko Violetin tämän päivän peli vakuuttanut sut Violetin hyvikseydestä?

miina kirjoitti:Mulle on nyt tosi hämmentävää ajatella zeytä eri roolissa kun aiemmin. Kertokaa tipsejä miten ohitan hyvis-zeyn kuoleman ja palaan taas tilanteeseen jossa sen rooli on vielä tuntematon ja edellisiä viestejä ei voi käyttää tulkitsemiseen?

Zeyn tämänpäiväiset viestit huomioiden, mun mielestä voit vaan olettaa että Zey on edelleen hyvis. :D

Zeyn kuvalliset pahislistaukset on vakuuttavat, mutta haluaisin kysyä, että miksi ei ensin siis lynkattaisi Violetia? Musta tuntuu että se paljastaisi paljon enemmän, kun Violetista suunnilleen kaikki ovat sanoneet jotain joko puolesta tai vastaan, ja suurin osa on myöskin joko äänestänyt Violetin lynkkauksen puolesta tai vastaan. Lisäksi Violet on todennäköisempi pahis kuin minä, koska minä en ole!

Cameron kirjoitti:Halimassa häiritsee tällä hetkellä monikin juttu. Esimerkiksi tuo ihan täys käännös Geraldinen suhteen. Lisäksi Halima tuntuu pelaavan tällä hetkellä vähän puolivaloilla. 15.12. kun oli lukenut koko topicin läpi niin tuli ihan hyviä juttuja, mutta se olikin juuri kun piti alkaa päättämään että kenet tässä lynkataan. Tuntuu, että Halima tekee vain juuri sen verran mitä tarvitaan että pysyy pelissä mukana, mutta ei juurikaan yritä viedä peliä eteenpäin tai ylipäätään ole sellainen aktiivinen Halima, johon on tottunut. Eikä myöskään tällaiset Geran tapaiset ristiriidat ole tyypillisiä Halimalle, yleensä peli on aika loogista ja nyt tuntuu että sekä Lauchuon äänen perusteet että Geran perusteet tuntuvat aika heppoisilta.

Selitinkin ylempänä tuota Geraldinen ääntä. En siis tehnyt täyskäännöstä, vaan toivoin saavani selvyyden Geran roolista. Mutta en saanut kun ei tullut Geralta mitään viestiä tuohon vastaukseksi. :(

Puolivalot taas johtuu siitä että mulla on kiireistä. Hydrapelistä (onneksi) tiputtiin jo pois, mutta joulu ei oo ihan helpointa aikaa pelaamiselle. Eikä tää peli oo mun ykkösprioriteetti, mieluummin oon lasten kanssa ja valmistelen stressitöntä joulua.

Mä luulen että Violetin roolin paljastuminen nyt selkiyttäis eniten tätä peliä, eli
++Violet
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Joulupukin kuuma linja - 2. päivä päättyy 19.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Black Fox » 18.12.2017 22:13:48

Lähden nyt hieman kirjoittamaan omia mietteitäni ylös, kun olen päässyt hieman enemmän sisälle peliin (tai ainakin yritys on ollut kova). Tällä hetkellä kaikki pointit, jotka itselläkin oli, on sanottu jo edellisissä viesteissä. No kirjoitan nyt kuitenkin, vaikka ihan vain itselleni selvyydeksi, jos ei muuten.

Cameron: Laittaisin Cameroniin tällä hetkellä hyvis-leiman otsaan. Ensimmäisen päivän olin liikkeellä enemmänkin mitä jos-ajatuksella, joka kyllä karisi viestien mittaan. Viimeisimmän viestin koin jotenkin hellyyttävänä :D

Geraldine: Jossakin vaiheessa alussa minulle tuli pieni pahisviba, mutta tällä hetkellä se on haudattu. Hyviksenä näkisin hänet tällä hetkellä parhaiten.

Halima: En osaa sanoa oikein mitään suurempaa. En oikein saa kunnollista otetta alkupään viesteihin, loppupäähän en ole vielä kovin ajatuksella päässyt tutustumaan. Voi liikkua suuntaan tai toiseen, tällä hetkellä eniten neutraalilla alueella.

Halima kirjoitti:Ja voin yhtyä miinan kehuihin, oot kyllä aloittanut hyvin jos tää oikeasti on sun eka juonittelupeli. :)

Btw, kiitokset kehuista :)

Jeekaka: En osaa sanoa vielä oikein mitään ihmeellistä. Pitäisi perehtyä hänen peliinsä paremmin, kun vain olisi aikaa.

Meiz: Sama kuin Jeekaka

miina: Taas yksi arvoitus. Olin laittavinani miinan aiemmin hyviksiin, mutta täytyy vielä perehtyä paremmin toisen päivän ja edellisen päivän lopussa tulleisiin viesteihin kun näyttänee olevan muiden mahdollinen pahis-listalla.

mosaiikki: Pahisvibaa, ainakin mikäli Violet on pahis. Tuntuu, että on varsinkin alkupelin aikana kovasti Violetin puolella.

raynpelikoneet: Seurasin muutaman sivun edellistä peliä ja itseäni silloin jopa pelotti rayn tiukat kysymykset ja painostus heti alusta lähtien muita kohtaan. Nyt en ole saanut samaa tuntemusta hänestä (paitsi lievästi esimerkiksi Cameronin kohdalla), mutta en osaa tulkita mistä se johtuu. En tätä nyt sen kummemmin osaa selittää, mutta peli tuntuu olevan varovaisempaa kuin edellinen (muista rayn peleistä en osaakaan sanoa).

Violet: Joku ei tunnu olevan kohdillaan. Voisin nähdä hänet pahiksena. Nähtävästi muillakin on samansuuntaisia ajatuksia hänen suhteen.

Zey: Hyvisviba, hyvää pohdintaa. Jotenkin tuntuu siltä, että hän jatkaa siitä pisteestä mihin ennen lynkkaustaan jäi.

Haluaisin tähän loppuun kysyä varsinkin Violetilta ja mosaiikilta, että ketkä ovat teidän mielestänne pahismaisimmat pelaajat tällä hetkellä ja miksi?
Avatar
Black Fox
Kyläläinen
 
Viestit: 229
Liittynyt: 06.12.2017 22:16:17
Palkinnot: 1

Re: Joulupukin kuuma linja - 2. päivä päättyy 19.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Zey » 18.12.2017 23:24:34

Cam kirjoitti: Ainoa, mitä pohdin on se, että miksi äänestät Halimaa etkä Violetia? Koska kaaviosi mukaan riippumatta Haliman roolista Violet on pahis. Jos Violetin rooli selviäsi, eikö olisi helpompi lähteä sitä kautta selventämään eilisen tapahtumia? Jossain kohti perustelit että Lachuota saattoivat äänestää pahikset myös ilman Violetin seivaustarkoitusta, mutta pidit sitäkin epätodennäköisenä.

Ensimmäisen viestini aikaan ajattelin lähinnä, että Halima on hyvä ehdokas ja hänellä on jo ääni alla, joten ääni sinne. Toisen viestin aikana pallottelinkin sillä, pitäisikö ehdottaa Violetia tämän päivän kohteeksi vai ei. Mä kirjoitin monta kertaa, että meidän kannattaa lynkata Violet sillä Violetista selviää nämä ja nämä ja sitten taas miettisin, että kyllähän Halimasta selviää taas nämä ja pyyhin tekstin ja lähdin kirjoittamaan Halimasta – kunnes taas tulin siihen tulokseen, että ei, Violet kannattaa lynkata. Mä menin edes takaisin ja luulin jo, että mun aivoni on rikki, kun en löydä ratkaisua, kunnes tein noi kaaviot. :D Koska jos sä katsot tarkkaan noita kaavioita, niin jos tapetaan Violet ja hän on hyvis -> Halima on pahis. Jos Violet on pahis -> Halima saattaa olla pahis. Jos tapetaan Halima ja hän on hyvis -> Violet on pahis. Jos Halima on pahis -> Violet saattaa olla pahis. Kummassakin tapauksessa jos lynkattava on pahis, ei tiedetä toisen roolia ja jos taas hyvis, niin tiedetään toinen pahikseksi. Siltä kannalta siis ei ole väliä kumpi tapetaan. Laskin vielä harhalynkkauksetkin joka polulle ja niissäkin luvut tosiaan täsmäsi: Toisessa polussa tuli aina maks. 2 harhalynkkausta ja toisessa maks. 1 harhalynkkaus.
En pidä epätodennäköisenä ray & miina & Halima kolmikkoa, joka halusi Lauchuon tappaa, koska epäilevät hänen olevan erikoinen. Mut pidän sitä kyllä epätodennäköisempänä kuin Violet & mosaiikki & Halima kolmikkoa. Mut mitä enemmän luen topaa, niin sitä enemmän ray & miina & Halima kolmikko alkaa vaikuttaa paremmalta kandidaatilta (ei siis paremmalta, mitä tuo pahis-Violet skenaario, vaan paremmalta verrattuna aikaisempaan). Se kuitenkin selittää joitakin häiritseviä asioita, mitä V&m&H ei selitä: rayn passiivisempi peli, miinan sekoitus äänestysjärjestyksestä (sanoi rayn tuskin pelastaneen Violetia koska antoi äänen ensin, vaikka todellisuudessa miina antoi ensimmäisen äänen ja ray vasta toisen -> sekottuiko koska ray oli pahiskeskustelussa aikaisemmin sanonut äänestävänsä Lauchuota? Ei ainakaan luo miinasta tarkkaavaisen hyviksen kuvaa), sekä Haliman lähtöasetelma tälle päivälle: selittäisi miksi Halima haluaa Violetin lynkattavan ennen häntä. Jos Halima olisi Violetin kanssa pahiskaveri, ei ehkä noin lähtisi epäilemään Geraa siitä, ettei tämä äänestänyt ensin Violetia, sillä asia ei olisi niin tärkeä hänelle, koska joka tapauksessa joutuisi seuraavana lynkkauslistalle? Sen sijaan Violet voisi ehkä pyristellä vielä pois, milloin Haliman lynkkaus ensin sopisi paremmin V&H parille?

Oon siis oikeastaan vieläkin siinä vaiheessa pohdintaa, että yritän miettiä tuoko jommankumman ensin lynkkaaminen jotain suurempaa hyötyä. Tällä hetkellä pidän kuitenkin ääneni Halimalla, kun siellä on ääni pohjalla. Jos mieleeni tulee miksi Violet olisi nyt parempi lynkattava tai Violet alkaa samaan enemmän ääniä niin vaihdan ääneni.

//Halima & Black Fox

Halima, miksi päätit lähteä hakemaan juuri Geran reaktiota?

Halima kirjoitti:
Siis tarkoitin että englanninkielisellä foorumilla tuntuu olevan yleistä se, että ensin ihmisillä on pitkä lista hyvisreadeja, ennen kuin alkaa tipahdella pikku hiljaa niitä pahisreadeja. En ole vastaavaa huomannut kylässä. Siksi ajattelin (en tiedä mistä olin saanut luulon että mosaiikki ois pelannut jossain englanninkielisellä foorumilla aiemmin), että mosaiikki pelaisi englanninkielisen pelikulttuurin mukaisesti, jolloin pahiksenakin antaisi ensin hyvisreadeja ja myöhemmin vasta pahisreadeja. Mutta koska mosaiikki ei ilmeisesti ole pelannut ennen missään englanniksi niin tämä pointtini on nyt turha.

Halima kirjoitti: Eli periaatteessa hyvismäinen ajatus, mutta jos mosaiikki on ennen pelannut englanniksi jossain (niin kuin jostain syystä mulla on muistikuva että ehkä olisi?), niin tämä saattaisi olla pahiksen suusta tullutta hyvismäiseltä kuulostamisen yritystä.

Mitä sitten hait tällä kommentilla? Ts. luulin että ajattelit, että jos mosaiikki on pelannut englanniksi -> pahismainen, jos ei -> hyvismäinen. Ilmeisesti kuitenkin näin ei ole, koska pointtisi on turha, kun mosaiikki ei olekaan pelannut englanniksi. Mitä jos mosaiikki olisi sanonut pelanneensa englanniksi, mitä olisit tästä päätellyt ja miksi? Koska mun nähdäkseni sitten tuo pointti on ”voi olla hyvismäinen tai voi olla pahismainen” eikä eroa voi päätellä -> koko pointti oli alun perin turha.

Halima kirjoitti: Enhän mä sanonutkaan että Lauchuo ois epäillyt Violetia. Mä sanoin että sun (Zeyn) alun epäilys Violetia kohtaan oli hölmö, ja ite en nähnyt epäilyttävänä sitä että Violet ei halunnut puhua erikoisista. Mistä sä sait luulon/käsityksen että mä oisin luullut Lauchuon epäilleen Violetia tuon takia?

Halima kirjoitti: No en mä hyviksestä tiedä, mutta Lauchuo epäilyttää paljon enemmän. Ainakin se alun epäilys Violetia kohtaan (syystä ettei halunnut puhua erikoisista) oli musta vaan hölmö, koska mä just tykkäsin siitä että ei puhuta paljon erikoisista, varsinkaan tällaisessa pelissä.

Tästä mä sain sen käsityksen, että kerroit miksi Lauchuo epäilyttää enemmän (=hänen alun epäilys Violetia kohtaan oli hölmö)?

Halima kirjoitti: Kuitenkin mun mielestä edelleen todennäköisemmin hyviksen suusta. Jos sä sait niistä erilaisen kuvan, se on ihan ok, mutta miksi sä yrität vänkäämällä saada mut olemaan samaa mieltä tästä asiasta kuin sä?

Mä en yritä saada sua olemaan samaa mieltä mun kanssa, mä yritän saada sut perustelemaan miksi se on todennäköisemmin hyviksen suusta. Esim. Cameronin mokalle on helppo perustella miksi tulisi todennäköisemmin hyviksen suusta: 1) reagointi jonkun muun viestiin -> epätodennäköistä, että olisi suunniteltu. 2) pahiksena hän olisi varmasti tiennyt, että kyseessä on rivit eikä sarakkeet. Selkeä ajatteluketju, jonka perusteella voi sanoa, että Cameron on tuon perusteella todennäköisesti hyvis. Mikä on se ajatteluketju, jonka perusteella jeekakan moka tekee jeekakasta todennäköisemmin hyviksen? Oletan kuitenkin, että siellä on joku ajatteluketju, sillä pelkän viban takia toisen pitäminen vahvasti hyviksenä on outoa.

Halima kirjoitti: Zeyn kuvalliset pahislistaukset on vakuuttavat, mutta haluaisin kysyä, että miksi ei ensin siis lynkattaisi Violetia? Musta tuntuu että se paljastaisi paljon enemmän, kun Violetista suunnilleen kaikki ovat sanoneet jotain joko puolesta tai vastaan, ja suurin osa on myöskin joko äänestänyt Violetin lynkkauksen puolesta tai vastaan.

Osaatko objektiivisesti perustella, miksi Violetin lynkkaus olisi järkevämpää?
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Joulupukin kuuma linja - 2. päivä päättyy 19.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Violet » 19.12.2017 00:40:47

Zey kirjoitti:Miksi Violet olisi laittanut Lauchuolle ääntä, jos hänen ei tarvinnut pelastaa itseään (mosaiikkihan pelasti Violetin 11 minuuttia ennen Violetin topaan tuloa)? Vai uskotko Violetin olleen jo aikaisemmin topaa lukemassa ja voineen pelastaa silloin itsensä? Miksi Violet tällöin hyviksenäkään olisi jättänyt äänestämättä Lauchuota?

Tää on ensimmäinen peli, jota pelaan työskennellessäni opiskelujen ohella, ja ensimmäisen pelipäivän aikana minulla oli yksi tiedekunnan hankalimmista tenteistä. Epäilysi perustuivat sille, että miksi en alun alkaen puhunut erikoishahmoista, kun olin todennut sen olevan melkoisen hyödytöntä, ja perustelit itse, että mielummin teet turhaa työtä, kuin jätät jotakin peliteknisyyksisä käsittelemättä. Hienoa, että sinulla oli aikaa sille, mutta suurin osa tekemisistä erikoishahmojen saralla jäi täysin turhaksi, eikä itselläni olisi ollut tähän aikaa. Annan sinulle kuitenkin pisteet pelimotivaationi syömisestä syyttämällä minua siitä, etten pelannut "tavalla", jolla mielestäni sinun olisi pitänyt.

Kaikki epäaktiivisuus huomioon ottaen, uskoisitko että pahiksena en olisi ollut selvillä äänestystilanteesta? Ja että jos nyt saisin yli puolentoista vuoden jälkeen itselleni pahisroolin, aloittaisin tietoisesti pelaamisen itselleni epätyypillisellä tavalla?

Zey, olet rakentanut pitkän ajatuspäätelmän sen varaan, että joko minä tai Halima olemme pahiksia. Millä perusteella olet sulkenut sen mahdollisuuden pois, että olemme molemmat hyviksiä? Noin pitkälle ei pidä mennä, ennen kuin meillä todella on pahis kiinni. Nyt minusta lähinnä tuntuu, että a) olet pahis, joka laittaa minut ja hyvis Haliman leikkuulaudalle kuolemaan, sillä pohdintojesi mukaan toisen meistä täytyy olla pahis, eikä pelissä ole sijaa millekään muulle vaihtoehdolle tai b) keskityt liikaa minun ja Haliman tunneloimiseen, mikä voi koitua hyviksen tappioksi tai c) olet oikeassa, ja Halima on pahis.

Zey, kysyit muuten, että millä perusteella aikaisemmin valitsin listaamani pelaajat... Kyseessä oli aakkosjärjestys?

Hyvismäisinä pidän tällä hetkellä Cameronia aikaisemman matriisisekoilun perusteella, sekä pelityylillisesti hän tuntuu olevan enemmän hyvis-Cameron kuin pahis, sekä Black foxia, jota olen pitänyt ensimmäisestä listauksestani asti hyvismäisenä.

Geraldine ei saa minulta luottoa, mutta vielä suuremmalla varauksella suhtaudun rayhin, joka mielestäni on hyviksenä ottanut asioihin hyvinkin vahvasti kantaa, mutta jäänyt nyt hiljaiseksi.

Meiz on hankala analysoida siitä, että pahiksena hän ei tekisi loogista virhettä, josta jäisi kiinni. Eilisen perusteella vaikuttaa hyvismäiseltä, sillä kykenen ymmärtämään, että hän päätyisi minun äänestämiseen, mutta tämänpäiväinen Haliman äänestäminen hämää. Kykenen kuitenkin hahmottamaan siinä seurattavaa logiikkaa, joten pidän Meiztä hyvismäisenä.

mosaiikki menee kirjoissani hyvismäisen puolelle, sillä jos tämä on hänen ensimmäisiä pelejään, en usko, että hän pahiksena lähtisi minua pelastamaan. Ellei joku pahiskaveri vahvasti ehdottaisi tätä... Hmm. Occam's razor sanoo, että hyvis tältä erää.

Mä lähetän tän nyt tässä vaiheessa, ettei viesti katoa. Luen pian miinan, jeekakan ja Haliman, sekä jäsentelen mielipiteeni Zeystä. Jos aikaa, niin katon vielä rayta ja Geraa tarkemmin, mutta mulla on huomenna aamuvuoro, joten voipi olla että jää.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Joulupukin kuuma linja - 2. päivä päättyy 19.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Violet » 19.12.2017 01:04:27

jeekaka tuntuu erittäin vaimealta, tähän vaikuttanee hänen tämänpäiväinen hiljaisuutensa. Pidän kuitenkin siitä, että hän haki ensimmäisenä päivänä uutta kohdeta Meiztä - pahiksena ei ehkä tekisi näin.

miina on mielestäni epäilyttävä, ja minusta tuntuu siltä, että hän saattaisi olla rayn kanssa pahis, joka on päättänyt tappaa Lauchuon päivällä. Tämä havainto on tullut yhteisestä äänestämisestä, vähäisestä vuorovaikutuksesta (mikä on yllättävää, huomioiden viime peli), sekä miinan listasta, jonka laitan tähän:

Yritän kirjotella vähän ylös ajatuksia pelaajista:

Black fox: Alotti jotenkin yllättävän hyvin, jos kerta pelaa ekaa peliään? Saatko apua vai mitä ihmettä? (Omassa ekassa pelissänihän olin lähinnä huutamassa ensimmäisenä erikoisrooliani ja sekoilin kovasti Teen sitä kyllä edelleen..)

Cameron: En nyt kuitenkaan usko, että Cameron olis pahis. Vähän liian pitkälle mietitty moka.. toisaalta, pahiksilla on ollu kuitenki aikaa miettiiä ekaa postiaan aika paljon.

Geraldine: Yrittää kuitenkin miun mielestä kyläläismäisesti ettiä pahiksia, sanoisin että hyvis.

Violet: hhmm. jotenkin erikoinen taktiikka, ihan yleensäkkin. Jotenkin erilaista Violetia mihin oon tottunu.

raynpelikoneet: Ei pelaa normaalilla tapaan. Miun mielestä rayn pelaaminen oli melko samanlaista molemmissa rooleissa, nyt jotenkin paljon.. rauhallisempi.. :D

Zey: Mullakin alko nyt ihmetyttää tuo Haliman ja Zeyn keskustelu. Jompi kumpi pahis?

Meiz: On lähettäny useamman viestin mutta varsinkin alussa tuntuu että viesteissä ei oteta mitään kantaa mihinkään ja vielä kerran: Meiz, oletko pahis?

Jeekaka (rakkaalla lapsella monta nimeä): Lähtee liikkeelle eritavalla kun normaalisti. Pahis?

Halima: Mie oon käytännössä joka kerta menny metsään Haliman kanssa. Neutraali, vaikkei tule taaskaan mitenkään kauhean kyläläisfiilis Halimasta.

miina: Kyläläinen.

Lauchuo: Alottaa pelin todella eritavalla kuin aiemmin. Pahis.

mosaiikki: Pari viestiä mistä tulee ihan hyvisfiilis.

Ariel: ei sanottavaa.

Tästä niinku yhteenvetona sanoisin, että tällä pidän silmällä: Lauchuo, jeekaka, Violet ja BlackFox..


Ja sori Violet, jos en oikein tajunnu reagoida toivotusti siihen siun ääneen :D


miina on aina tuntunut varovaiselta, hieman jopa epäröivältä pelaajalta, joka pohtii aika paljon vaihtoehtoja. Tämä heijastuu siinä, että hän toteaa hyvin vähän ehdottomia lausahduksia. Tämä näkyy kaikessa hänen listassaan paitsi Lauchuon kohdalla (sekä oman itsensä kohdalla). Vähäin kuin miina olisi tehnyt listaa aluksi normaalisti, muistanut sopineensa että tapetaan Lauchuo päivällä, ja muuttanut sen perusteella Lauchuon listan mukaan pahismaiseksi. En mitenkään usko, että miina olisi saanut Lauchuon kolmesta viestistä itsenäisesti noin ehdotonta pahiskuvaa hänestä. ++miina

Halima äänesti myös Lauchuota, ehkä hän on sen sijaan se, kenen kanssa miina sopi äänestämisestä. Joka tapauksessa, äänen peräytys Geraldinelta ei oikein vakuuta, vaan mielestäni näyttää siltä, että hän olisi saattanut pahiksena tunnustella, voiko siihen suuntaan heittää ääntä. Kuvio, jossa Halima aluksi pohtii mosaiikin linkittymistä minuun, minkä jälkeen lynkkaa tämän kanssa Lauchuota ja unohtaa mosaiikin kokonaan tämän päivän aikana tuossa linkittymässä ei oikein vakuuta.

Jos Ariel oli pahis, ja Zey oli alkuperäisessä roolissa vain väärässä oleva hyvis, on hän erittäin hyvässä asemassa, sillä hän voi jatkaa nyt pahiksena ilman suuria muutoksia pelissä. Mä uskoisin kuitenkin, että Zey on tällä hetkellä hyvis, joka kylläkin keskittää pelikuviotansa liikaa minun ja Haliman ympärille, sillä koko kuvio romahtaa siihen, jos olemme molemmat hyviksiä.

Mä olen tällä hetkellä varmempi miinasta kuin kenestäkään muusta, mutta Halima menee myös. Valitettavasti nyt ei kyllä muuhun enää ole aikaa.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Joulupukin kuuma linja - 2. päivä päättyy 19.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Zey » 19.12.2017 01:33:59

Violet kirjoitti:Epäilysi perustuivat sille, että miksi en alun alkaen puhunut erikoishahmoista, kun olin todennut sen olevan melkoisen hyödytöntä, ja perustelit itse, että mielummin teet turhaa työtä, kuin jätät jotakin peliteknisyyksisä käsittelemättä. Hienoa, että sinulla oli aikaa sille, mutta suurin osa tekemisistä erikoishahmojen saralla jäi täysin turhaksi, eikä itselläni olisi ollut tähän aikaa.

Ja kuten olen sanonut, olettaisin sinulla olevan jotain. Pidän ok:na, ettei kiire huomioiden sinulla ollut kaiken kattavaa analyysiä jokaisesta pikkuseikasta liittyen teknisyyksiin. Mutta lähinnä näkisin, että hyviksenä sulla todennäköisesti olisi ollut jotain, vaikka muutama irrallinen huomio, jotka olisi hyvä huomioida.

Violet kirjoitti: Annan sinulle kuitenkin pisteet pelimotivaationi syömisestä syyttämällä minua siitä, etten pelannut "tavalla", jolla mielestäni sinun olisi pitänyt.

Olen pahoillani jos olen epäilyilläni jollain tavalla loukannut ja/tai vienyt pelimotivaatiosi. Se ei ollut tarkoitukseni. Jos olet hyvis, saat kaikin mokomin syyttää minua typeryydestä, kun en huomannut sinun olevan vain kiireinen hyvis – niin mäkin tulen tekemään. :)

Violet kirjoitti:Kaikki epäaktiivisuus huomioon ottaen, uskoisitko että pahiksena en olisi ollut selvillä äänestystilanteesta?

Mä uskon, että pahiksena olisit selvillä äänestystilanteesta aina paikalla ollessasi: joko katsoisit topasta tai kysyisit pahiskavereilta, mutta joka tapauksessa se todennäköisesti olisi ensimmäinen asia mikä sua pahiksena kiinnostaisi. Mutta mä myös uskon, että sun perjantaisi oli kiireinen, milloin et varmaan ollut paikalla silloin kun sinulla oli mahdollisuus pelastaa itsesi.

Violet kirjoitti:Ja että jos nyt saisin yli puolentoista vuoden jälkeen itselleni pahisroolin, aloittaisin tietoisesti pelaamisen itselleni epätyypillisellä tavalla?

Epätyypillinen on ehkä väärä sana. Musta sä aloitit itsellesi tyypilliseen tapaan: miettisit miten hyviksien kannattaa tässä pelissä toimia ja tässä tapauksessa se nyt oli rooleista hiljaa oleminen. Lähinnä mä vain mietin, että hyviksenä ehkä olisit ajatellut vielä pidemmälle.

Violet kirjoitti:Zey, olet rakentanut pitkän ajatuspäätelmän sen varaan, että joko minä tai Halima olemme pahiksia. Millä perusteella olet sulkenut sen mahdollisuuden pois, että olemme molemmat hyviksiä?

Mielestäni en rakentanut ajatusketjuani sen varaan, että joko sinä tai Halima olette pahiksia, vaan sille, että joko sinä olet tai et ole pahis ja oletan hyviksinä pitämiäni pelaajien olevan hyviksiä (jossa toki voi virhe olla. Jos alan sellaista epäilemään, käyn mietintäni läpi uudelleen.), ja lähdin sen perusteella tutkimaan mitä eilen mahtoi tapahtua, mistä päädyin siihen, että joko sinä tai Halima olette pahiksia.

Violet kirjoitti: b) keskityt liikaa minun ja Haliman tunneloimiseen, mikä voi koitua hyviksen tappioksi

Millä tavoin tunneloin teitä? Kävin kuitenkin heti päivän aluksi kaikki pelaajat läpi ja mielestäni olen pyöritellyt tämän jälkeenkin paljon teidän lisäksi Meiziä, miinaa, rayta ja mosaiikkia?
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Joulupukin kuuma linja - 2. päivä päättyy 19.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja mosaiikki » 19.12.2017 03:13:15

Zey kirjoitti:mosaiikki: mosaiikin viesteistä jää lähinnä vähän varovainen, ehkä jopa jarrutteleva tunne. Tuntuu, että hänen mielipiteensä pelaajista on lähinnä kommentointia, ettei usko jonkun muun tuoman pointin olevan pätevä, toteamatta kuitenkaan pelaajaa toiseenkaan suuntaan (esim. ei pitänyt Violetista tuotuja pointteja pätevinä, vaikka näkikin tyylieron, muttei kuitenkaan lähtenyt uskomaan Violetia pahikseksi). Tämä kuitenkin voi olla myös varovaisen hyvispelaajan merkki, sillä mosaiikki ei entuudestaan muiden pelityylejä tunne.

Varovaisuus johtuu siitä, että olen luonteeltani sellainen :D Tykkään ennemmin kokeilla kepillä jäätä kuin syöksyä sokeana uuteen ympäristöön, jos ymmärrät mitä tarkoitan. Koen vieläkin oloni vähän epävarmaksi, mutta josko nyt ajan myötä rohkaistuisin.

Tuon pätevyyden tai epäpätevyyden harjoittamista muistan itseltäni ainoastaan Violetin kohdalla. Mun mielestä on kuitenkin tärkeää omien pohdintojen lisäksi myös ottaa huomioon muiden esittämiä huomioita ja esittää niistä oma mielipiteensä. Moni Violetin kanssa aikaisemmin pelannut ja hänet minua paremmin tunteva huomasi selkeän eron hänen pelityylissään. En mä tietenkään tällöin voinut jättää tätä huomiotta, eihän se edistäisi peliä mitenkään. Pelityyli voi muuttua lukemattomista syistä, Violetin kohdalla näemmä nyt sitten uliopistokiireiden vuoksi, enkä itse ainakaan sen takia olisi ollut valmis äänestämään häntä ulos.

Zey kirjoitti:Toinen seikka joka pisti silmään, oli Lauchuon epäilyn ja äänestyksen syyt. mosaiikin perustelu Lauchuota kohtaan oli se, että Lauchuo kommentoi pintapuolisesti peliä. mosaiikki ei kuitenkaan ottanut esille sitä asiaa, että Lauchuo oli kahdesti valitellut sitä miten vähän hänellä on aikaa, mainitsi jopa lukeneensa vain pintapuolisesti peliä. Ihmetyttää siis, että kun mosaiikki tuntuu olevan varovainen mielipiteissään, niin hän ei edes miettinyt voisiko Lauchuon pintapuolinen pelin käsittely johtua siitä, että hän oli vain pintapuolisesti peliä lukenut. Tämä saa mut ajattelemaan, että Lauchuon epäily oli lähinnä ”joku nyt tarvitaan epäilyksi/äänen kohteeksi” sen sijaan, että hän olisi oikeasti epäilyttänyt ja mosaiikki olisi Lauchuota pohtinut ja pyrkinyt selvittämään hänen roolinsa. -> pahis

Tiedostan että mun vastaus tähän on vähän heikko, mutta mä huomasin Lauchuon käyttäneen tuota tismalleen samaa sanaa liian myöhään. Kirjoitin sitä listaukseni kohtaa Lauchuosta ulkomuistista, ja ulkomuistista kirjoittaessa mulle käy hyvin usein niin että käytän jotain tismalleen samaa lauserakennetta tai sanontaa huomaamattani :D

Ja noh.. mun mielestä mun perusteet Lauchuo-äänelle oli niin hyvät kuin tuossa vaiheessa peliä pystyi aineistoa kasaan saamaan. Mutta oliko toisaalta kellään muullakaan, Violetin äänestäjät mukaan lukien, mitään valtavia todistusaineistoja ääntensä takana? Myönnän kuitenkin jossain määrin tiedostetusti olleeni Violetia pelastamassa, mutta puhtaasti sen takia, että Lauchuo vaikutti mun silmissä pahismaisemmalta ja oli luonnollisesti mulle parempi vaihtoehto kuin Violet.

Zey kirjoitti:Mitä tulee sitten mosaiikin ääneen, niin se tuli vasta 20 minuuttia ennen päivän päättymistä, vaikka mosaiikki oli kaksikymmentä minuuttia ennen sitä kirjoittanut viestin -> miksi ei äänestänyt silloin? Kenties odotteli pahiskaverinsa Violetin tulevan pelastamaan itsensä ja huolestui kun tätä ei näkynyt?

Okei, selitetäänpä nyt tämäkin tilanne. Mä olin tuota ennen ollut jostain syystä tuudittautuneena siinä uskossa, että päivä päättyy vasta seuraavana päivänä, ja huomasinkin vasta joskus pari tuntia ennen päivän päättymistä että asia ei olekaan ihan näin. Totesin että mulla on aikaa paneutua ainoastaan mulle esitettyihin kysymyksiin ja pieneen topicin uudelleenselailuun, mutta ei todellakaan mihinkään muuhun koska oon hyvin hidas kirjoittamaan viestejä. Sen takia en ollut alun perin liikenteessä sillä mentaliteetillä, että olisin käyttänyt ääntäni. Sitten huomasin äänitilanteen ihan kunnolla ja mulla oli vain hetki aikaa miettiä, että mitä tekisin ja lopulta päätin sitten antaa ääneni Lauchuolle niistä syistä, mitä oon tässä nyt selittänyt.

Vastaan kaikkeen muuhun ja kerron mun epäilyksiä päivemmällä kunhan koulusta pääsen, mun pitäisi oikeastaan olla jo nukkumassa :D
mosaiikki
Kyläläinen
 
Viestit: 15
Liittynyt: 12.10.2017 21:46:37

Re: Joulupukin kuuma linja - 2. päivä päättyy 19.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 19.12.2017 04:50:27

Täällä on nyt aika paljon keskustelua siitä, onko Violet pahis vai ei, ja mitä se merkitsee. Minä en itseasiassa usko että Violet on pahis. On eräs asia joka hieman tuossa kaivertaa ja puhuu sen puolesta, ja se on se, että oikeastaan kaikki (paitsi Zey -- päivän 1 perusteella) epäilevät Halimaa koska -- ja aiemmin pääsääntöisesti sen perusteella, että hän on Violetin pahiskaveri, mutta yllättäen kukaan ei ole valmis äänestämään Violetia Haliman sijaan (jonka pitäisi olla looginen ratkaisu). Koitan paneutua tarkempaan selitykseen tälle iltapäivällä. Se syy sille, miksi uskon ettei Violet ole pahis, on se, että Violet olisi kyllä varmasti tullut pahiksena itsensä pelastamaan päivän lopussa. sanokaa mitä sanotte, mutta minä uskon tähän jokatapauksessa, sillä hyvistä saattaa olla kiinnostamatta lynkataanko hänet vai ei, pahista kiinnostaa aina enemmän. Lisäksi käytännössä kaikki pelaajat epäilivät Violetia (tai eivät häntä ainakaan pitäneet hyvismäisenä), joten en usko että Violet pahiksena olisi jättänyt tulematta paikalle tai äänestämättä toista lynkkausta (Lauchuota), kun sen olisi voinut perustella hänen suhteensa vain ja ainoastaan "minä tiedän että olen hyvis ja en voi olla varma onko Lauchuo.." -perusteella paremman puutteessa.

Lisäksi Meizillä on pari hommaa, ja todella suuresti soittaa punaisia kelloja. Ensimmäinen on tuo Lauchou tapaus ja se miten hän kohteli muita pelaajia sen tiimoilta. Palaan tähänkin iltapäivällä kunhan pääsen töistä.
Samoin Meiz teki juurikin tuon Violet -- Halima homman, erityisesti toisen päivän alussa. Minua ei hirveästi kiinnosta mitä hän nyt selittää koska selitys tuli sen jälkeen kun häntä asiasta kyseenalaistin, eikä se ole mielestäni ollenkaan vakuuttava, koska nuo asiat olivat jo tosia ensimmäisenä päivänä. Kuitenkaan Meiz ei ollut ensimmäisenä päivänä halukas äänestämään Halimaa Violetin sijaan. Violetin roolista riippumatta tuossa ei ole mitään järkeä.

++Meiz

On mielestäni enemmän mahdollista, että tässä yritetään nyt maalata Halimasta ja Violetista pahiskaverereita, kun se, että he oikeasti olisivat yhdessä pahiksia. Myöskin se, että minä tiedän olevani itse hyvis, ja uskon miinan olevan hyvis, kertoo minulle sen, että Lauchuon äänestämisen aloittaminen, eli siis Violetin "pelastaminen" ei ole pahisvetoista. Joka taas kertoo siitä, että minun mielestäni on todennäköisempää, että pahikset olisivat yrittäneet tehdä asialle jotain aikaisemmin ekan päivän lopussa -- jos siis Violet olisi pahis.
Kolmas pointti, joka hieman liittyy ensimmäiseen, tulee hieman myöhemmin.

Toki tuo voisi olla mahdollista, jos Zey olisi pahis nyt, Arielin "roolissa", mutta en oikein usko siihenkään koska sama vahva peli jatkuu.

Niin joo ja kaikille jotka sanovat minun pelityylistäni yhtään mitään; minun pelityylini rippuu tasantarkkaan siitä paljonko minulla on aikaa pelata. Jos ei ole aikaa, ei ole aikaa. On aivan hevonkukkua väittää että olisin pahis sen takia että olen "rauhallisempi kuin hyvispelissäni" koska jo viime pelissä (hyvispelissä) oli paljon rauhallisempi kun pahispelissäni. Pahiksena minä haluan pitää pelin kontrollissani, ihan vain koska sillä voittaa pelejä, että ajaa omaa asiaansa eikä anna muille "tilaa" tulla eriäviin ratkaisuihin. Syy miksi epäröin Violetin joukkuetta niin paljon ekana päivänä, oli se, että vaikka hän onkin tehnyt asioita jotka mielestäni vaikuttavat hieman pahismaisilta, hän oli ainoa joka pystyi tulemaan täysin oikeaan ratkaisuun minun joukkueeni suhteen pelin alkupuolella, täysin oikein loogisin perustein. Kaikissa peleissä joissa olen pelannut "rauhallisemmin", aina AINA AINA mafia yrittää heittää kuraa päälleni, koska se readina "näyttää hyvältä" kun pelaan "eri tavalla kun hyviksenä" (vaikka oikeastihan siis pelaan myös eritavalla kuin pahiksenakin -- jolloin tuon readin totuusarvo on täysi nolla). Minä uskon, että Meiz on tarpeeksi hyvä pelaaja ymmärtämään tämän. Minua ei kiinnosta onko hän tai kukaan lukenut minun pahispeliäni (tai pahispelejäni), mutta jos ei ole niin on aivan turha edes mitään meta-readeja ruveta rakentamaan -- tämä hänen pitäisi tietää. Meiz ei muutenkaan koskaan oikeastaan syytä minua, vain heittää sellaisen "epäilyksen varjon" ja minä uskon että tämän on vain ja ainoastaan tarkoitus syödä minun uskottavuuttani muiden pelaajien silmissä aivan täysin väärin perustein. So there is that.

En ole vielä kerennyt paneutua mosaiikin ja geraldinen viesteihin tokana päivänä. Luen nekin iltapäivällä. Yksi vinkki niille kaupunkilaisille jotka tuota Halima -- Violet kuviota pohtivat. Älkää koskaan perustako readianne jostain siihen, mitä joku toinen (vielä pelissä oleva pelaaja) on jostain sanonut. Mafia voi puolustaa mafiaa, mafia voi puolustaa kaupunkilaista, aivan yhtä hyvin kaupunkilainen voi tehdä molempia. Se että joku sanoo sinusta jotain ei tee sinusta yhtään minkään joukkueen edustajaa -- varsinkin jos kumpikin pelaaja teistä on vielä elossa. Miettikääpä itse omalle kohdallenne worst case scenariona:

Te olette Violet ja olette kaupunkilainen. Oletetaan että "Halima pitäytyi äänestämästä Violetia" (itse en tähän aivan tällä tavalla usko, koska minusta se näytti hieman muulta) on totta. Onko teistä reilua että teitä syytetään pahikseksi sen takia mitä Halima teki? Mitä te voitte mielestänne vastata tuohon syytökseen muutakuin "enpä ole"?

Ns. "unflipped associations" on tämän pelin syöpä, jota liian moni pelaaja harrastaa.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Joulupukin kuuma linja - 2. päivä päättyy 19.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 19.12.2017 05:01:23

Geraldine kirjoitti:Siis mikä ihme tää Lauchuon massalynkkaus nyt oli? Ryntäsivätkö pahiskaverit pelastamaan Violetia kenties?

rayn selitti viime päivän aikana miksi Lauchuo häntä epäilytti, mutta muiden äänestäjien perustelut jäivät todella hämäriksi.

miina kirjoitti:Mulla epäilyttää tällä hetkellä eniten lauchuo. Normaalisti Lauchuo on alkanut epäilemään reippaasti, nyt on varovaisempi.

miinalta tuli vain tällainen lyhyt kommentti. Ja Halima tuntui äänestäneen Lauchuota yhden kommentin perusteella joka hänestä vaikutti selittelyltä. Ei vakuuta.

mosaiikki kirjoitti:Syteen tai saveen, ++Lauchuo

Siis mitä? "Syteen tai saveen, yritän nyt kuitenkin pelastaa pahiskaverini Violetin" ???

Haliman puolustukseksi täytyy kyllä sanoa että tämä on oikeasti todella heikko postaus.
Kyllä, selkeästi epäillään, mutta ei tulla yhtään mihinkään johtopäätökseen. Lisäksi perusteluna on se, että "lähtikö tuossa nyt mafia pelastamaan Violetia" (huomaa jälleen pelkkä "mietintä" ilman mitään johtopäätöstä), mutta yllätys yllätys;
Jos tuo on oikeasti se, mitä tapahtui, niin miten sitten selitetään se, että noita pelaajia jotka Geraldine tähän ryhmittää, on kolme; miina - Halima - mosaiikki. Jos Violetia lähdettiin pelastamaan, niin silti vähintään yhdellä noista pelaajista on takanaan hyvismotivaatio, sillä jos Violet on pahis, kaikki kolme eivät voi olla pahiksia.

Jälleen kerran pohdinta jätetään aivan puolitiehen.

Haliman suhteen enemmän epäilyttää se, että hän päästi hyvästä pointistaan nopeasti irti, kun häntä ruvettiin siitä kyseenalaistamaan.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Joulupukin kuuma linja - 2. päivä päättyy 19.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 19.12.2017 05:15:47

Black Fox kirjoitti:Rayn, pelin alussa kysyit Zeyltä, pelaako hän erikoishyviksenä eri tavalla kuin taviksena. Kerroit huomanneesi Zeyn pelaavan peliä jotenkin hieman eri tavalla kuin viime pelissä etkä tiennyt mitä se tarkoittaa. Nyt Zey lynkattiin yöllä, mitkä ovat sinun mietteet koko asiasta? Haluaisin saada sinun näkemyksen ennen kuin vedän mitään johtopäätöksiä :) Ja jos oikein myös ymmärsin, niin Cameronin suhteen mielenmuutostasi kommentoit, kun saat ensin Cameronin vastauksen asiaan. Olenko ymmärtänyt oikein?

En ymmärrrä kysymystä? Minä kysyin Zeyltä kysymyksen siinä tarkoituksessa, että hän näytti pelaavan eri tavalla kuin viime pelissä ja kokemukseni mukaan erikoiset yleensä pelaavat hyvin "mafiamaisesti", tai siis öh.. kuinka sen sanoisi, varovaisemmin. Zeyn vastauksesta minä päättelin, tai sain "varmistuksen" että hänen on pakko olla tavis (tuon ajatuskulkuni nyt pitäisi näkyä jo kysymyksenasettelustani alunperinkin). Mitä minun pitäisi ajatella yötaposta? En minä tiedä, jos minä olisin mafia ja olisin halunnut johonkin mahdolliseen erikoiseen tähdätä niin en kyllä olisi koskaan ainakaan Zeyta ampunut, jos sinä sitä kysyt. Kuten sanoin minä mielelläni paljastaisin kaikki erikoiset vain suoraa että voisin välttyä tuollaisilta lynkkauksilta kun tässä pelissä ekana päivänä, suoraan sanottuna minun mafian löytämiseni olisi paljon helpompaa jos peli olisi vaan peli jossa kaikki ovat taviksia.

Tuohon Cameron hommaan liittyen olen jo sanonut kaiken sanottavan, ja kuten sanoin, ei ole tarvetta Cameronin enää ainakaan minulle asiaan vastata millään tavalla.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Joulupukin kuuma linja - 2. päivä päättyy 19.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Geraldine » 19.12.2017 06:11:41

Geraldine kirjoitti:Siis mikä ihme tää Lauchuon massalynkkaus nyt oli? Ryntäsivätkö pahiskaverit pelastamaan Violetia kenties?

rayn selitti viime päivän aikana miksi Lauchuo häntä epäilytti, mutta muiden äänestäjien perustelut jäivät todella hämäriksi.

miina kirjoitti:Mulla epäilyttää tällä hetkellä eniten lauchuo. Normaalisti Lauchuo on alkanut epäilemään reippaasti, nyt on varovaisempi.

miinalta tuli vain tällainen lyhyt kommentti. Ja Halima tuntui äänestäneen Lauchuota yhden kommentin perusteella joka hänestä vaikutti selittelyltä. Ei vakuuta.

mosaiikki kirjoitti:Syteen tai saveen, ++Lauchuo

Siis mitä? "Syteen tai saveen, yritän nyt kuitenkin pelastaa pahiskaverini Violetin" ???

Luin 1. päivän viestejä tarkemmin ja olihan miinalla, Halimalla ja mosaiikilla enemmän perusteluja kuin mitä muistelin. Yritin tällä viestillä vähän provota noita Lauchuota äänestäneitä, mutta keneltäkään ei tullut oikein reaktioita, muuta kuin "no onhan mulla Gera perusteluja, menepä lukemaan". Periaatteessa siis reaktionhakuviesti, mutta kyllä mua ihan oikeasti ihmetytti ja edelleen ihmetyttää tämä että Lauchuota tultiin joukolla äänestämään, vaikka aiemmin melkein kaikki epäilivät Violetia.

rayn: En missään vaiheessa olettanut että kaikki kolme (miina, Halima ja mosaiikki) olisivat yhdessä pahiksia, se olisi aika epätodennäköistä. Musta tuntuu että ainakin yksi voisi olla, koska pahiksen olisi helppoa lähteä äänestämään pelaajaa joka oli päivän lopussa saamassa paljon ääniä. Varsinkin jos Violet on pahis - mutta ei välttämättä. Joku aiemmin mainitsi että pahikset saattoivat epäillä Lauchuota erikoiseksi, jonka takia äänestivät ulos. Tää on mun mielestä aika mahdollinen skenaario.
Se etten tullut mihinkään "johtopäätöksiin" vaikka mielestäsi olisi pitänyt, on varmaan osa mun persoonallisuutta. En kokenut tarpeelliseksi päätyä johtopäätöksiin, kun kukaan ei vielä ollut Lauchuon äänestäjiä kommentoinut, eikä mulla ollut tarpeeksi materiaalia jonka perusteella päätellä. Plus, epäilin viestissäni kolmea pelaajaa, joista kuka vaan voisi olla pahis, mutta en ole varma kuka.

Haliman ääni mulle ja sen peruuttaminen on aika jännä tapaus. Pahoittelen etten päässyt ääneesi reagoimaan, just sattui kohdalle se päivä jona en päässyt ollenkaan koneelle. :D Jos tämä oli tosiaan reaktionhakuääni, miksi kerroit siitä ja peruit äänen ennen kuin tulin paikalle?

Halima oli tuolla hetkellä saanut 2 ääntä ja peruuttamalla äänensä minulle, Halima laittoi itsensä suurempaan putoamisvaaraan. Jos hän taas olisi pysynyt epäilyissään mua kohtaan ja pitänyt äänensä, olisi joku voinut helposti tulla tähän mukaan ja tasoittaa äänitilanteen (2 ääntä Halimalle, 2 minulle). Jos Halima on pahis, hän olisi todennäköisesti toiminut näin. Lisäksi Halima on kokenut pelaaja, enkä usko että hän olisi peruuttanut äänensä mulle sen takia että moni lähti häntä sen perusteella epäilemään. Tämän takia uskon että Haliman ääni minulle oli tosiaan reaktionhakua ja annan pientä hyvisvibaa Halimalle.

Violetista en nyt osaa sanoa suuntaan enkä toiseen. Kävisi järkeen että Violet on pahis ja hänet pelastettiin äänestämällä Lauchuota. Toisaalta miksei Violet äänestänyt 1. päivänä pelastaakseen itsensä? Pahiksena hän olisi varmasti tehnyt näin koska tiesi olevansa putoamisvaarassa aika pitkään (ja jos Violet olisi Lauchuota äänestänyt, ei olisi pahiskaverin tarvinnut tulla häntä pelastamaan mikä olisi ollut edullista pahiksille). Jos Violet on taas tavallinen hyvis, ymmärrän miksi hän olisi jättänyt äänestämättä.

Olenko ainoa jota häiritsee Zeyn piirretyissä diagrammeissa se että niissä käsitellään vain muutamaa (5?) pelaajaa, eikä kaikkia. Voihan olla että pahiksia löytyy siitä joukosta joka ei äänestänyt ketään 1. päivänä tai oli vähän hiljaisempi. En tiedä miksi kaikki antaa Zeylle tästä hyvisvibaa.

Cameron kirjoitti:En tiedä muistatko piikkisiiltä, mutta minusta Meiz vaikuttaa vähän joltain piikkisiilin kadonneelta pikkuveljeltä. :D

Tää kommentti on jotenkin niin söpö. Muistan kyllä piikkisiilin, olis kivaa päästä taas pelaamaan hänen kanssaan pitkästä aikaa.

Cameron kirjoitti:Koetko, että pahikset yleensä muuttavat nopeammin mielipiteitänsä kuin hyvikset?

Uskon että mielipiteen muuttaminen helposti on edullista pahiksille, mutta en oikein tiedä miten usein pahikset tätä tekee. Mielipiteen muutoksethan yleensä näyttää epäilyttäviltä.

// rayn väliin
Avatar
Geraldine
Kyläläinen
 
Viestit: 88
Liittynyt: 30.11.2017 07:52:55
Paikkakunta: Melbourne, Australia

Re: Joulupukin kuuma linja - 2. päivä päättyy 19.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Geraldine » 19.12.2017 06:53:04

Ääniä on tullut niin paljon PJ:n viimeisimmän viestin jälkeen, etten pysynyt perässä joten listasin ne itselleni paperille. Laitan nämä nyt tähänkin, helpottaakseni peliä toisille. :)

2 Halima (Meiz, Zey)
1 Violet (Halima)
1 Meiz (raynpelikoneet)
1 miina (Violet)
Avatar
Geraldine
Kyläläinen
 
Viestit: 88
Liittynyt: 30.11.2017 07:52:55
Paikkakunta: Melbourne, Australia

Re: Joulupukin kuuma linja - 2. päivä päättyy 19.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja justy » 19.12.2017 09:56:46

Skypeyhteys saatiin hetkeksi pelaamaan, mutta sitten katkesivat sähköt ja kauhea palaneenkäry täytti Joulupukin pajan! Sähkötonttu huomasi, että joku oli työntänyt naulan sähköjohtoon ja saanut aikaan oikosulun. Naulan irrottaminen ei kuitenkaan mennyt ihan putkeen, ja sähkötontulle meinasi käydä köpelösti.

Kuva

Äänestystilanne
2 Halima (Meiz, Zey)
1 Violet (Halima)
1 miina (Violet)
1 Meiz (raynpelikoneet)

Halima putoamassa äänienemmistöllä

Kaikki ovat suorittaneet puhepakkonsa


2. päivä päättyy tänään klo 21.00
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Joulupukin kuuma linja - 2. päivä päättyy 19.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja miina » 19.12.2017 10:04:45

Kirjoitin yöllä useemman viestin puhelimella ja puhelin kaatuu aina ennen ku viesti on valmis! Söi nimittäin motivaatiota! Ja nyt en enää muista mitä piti sillon kirjottaa ku on tullu taas niin paljo viestejä.

Yks pointti oli ainakin tuo mitä Geraldinekin sanoo. Tässä pelissä on vielä Cameron, jeekaka, black fox ja geraldinekin joita Zey ei ota millään tavalla huomioon. Mitä jos pahiskolmikko katto eilen että hyviksiä tippuu, ei äänestetä..

Ja Zey, onko tosiaan niin että minä äänestin lauchuota ekana? No, mutta siinä tapauksessa, ite en oikeestaan enää itseäni ajattelis sitten pahikseksi, kyllähän niitten seuraavien äänet on huomattavasti epäilyttävämpiä. Mie siis oon nyt selannu vaan puhelimella joten muistin varassa pitkälti mennään.

Violet. Se että kirjoitin että Lauchuo on pahis, johtu oikeestaan siitä, että itekki huomasin että kaikki oli vaan sellasta epämäärästä mutinaa ja halusin että tulee edes jotakin vaihtelua eri pelaajien rooleihin, ts. että saan niitä vähän eri linjoille. Ja jos olisin ollut viisas niin olisin laittanu lauchuon perään, se joka epäilyttää eniten. Mulle se vaan tarkotti = pelaaja jota tulen todennäköisesti äänestämään. Ja toivon että äänestämäni pelaajat olis pahiksia.
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Joulupukin kuuma linja - 2. päivä päättyy 19.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Meiz » 19.12.2017 10:59:13

Halima kirjoitti:Musta tuntuu että sä (kuten itse sanoitkin) äänestät mua siksi että luulet että mä pelastin pahis-Violetin lynkkaukselta. Tällöin mun mielestä loogisemmalta järjestykseltä tuntuis äänestää lynkattavaksi ensin Violet, vai mitä? Vai onko Violetin tämän päivän peli vakuuttanut sut Violetin hyvikseydestä?

Ei, pääsyy ääneeni on viestiesi sisältö. "Violet on todennäköisempi pahis kuin minä, koska minä en ole!" . Perustele miksi mielestäsi Violet on paras mahdollisuus pahikseksi, sen sijaan että yrität lynkata häntä vain sen takia että säästyisit itse lynkkaukselta.
Violet kirjoitti:Jos Ariel oli pahis, ja Zey oli alkuperäisessä roolissa vain väärässä oleva hyvis, on hän erittäin hyvässä asemassa, sillä hän voi jatkaa nyt pahiksena ilman suuria muutoksia pelissä. Mä uskoisin kuitenkin, että Zey on tällä hetkellä hyvis, joka kylläkin keskittää pelikuviotansa liikaa minun ja Haliman ympärille, sillä koko kuvio romahtaa siihen, jos olemme molemmat hyviksiä.

Ja tämänkö takia tuota ajatteluketjua pitäisi jarruttaa? Ei tämä peli oikein etene jos hyvinkin perustellut pahistiimiepäilyt pitää perua sen takia, että ne saattavat mennä väärin :D
raynpelikoneet kirjoitti:Täällä on nyt aika paljon keskustelua siitä, onko Violet pahis vai ei, ja mitä se merkitsee. Minä en itseasiassa usko että Violet on pahis. On eräs asia joka hieman tuossa kaivertaa ja puhuu sen puolesta, ja se on se, että oikeastaan kaikki (paitsi Zey -- päivän 1 perusteella) epäilevät Halimaa koska -- ja aiemmin pääsääntöisesti sen perusteella, että hän on Violetin pahiskaveri, mutta yllättäen kukaan ei ole valmis äänestämään Violetia Haliman sijaan (jonka pitäisi olla looginen ratkaisu). Koitan paneutua tarkempaan selitykseen tälle iltapäivällä. Se syy sille, miksi uskon ettei Violet ole pahis, on se, että Violet olisi kyllä varmasti tullut pahiksena itsensä pelastamaan päivän lopussa. sanokaa mitä sanotte, mutta minä uskon tähän jokatapauksessa, sillä hyvistä saattaa olla kiinnostamatta lynkataanko hänet vai ei, pahista kiinnostaa aina enemmän. Lisäksi käytännössä kaikki pelaajat epäilivät Violetia (tai eivät häntä ainakaan pitäneet hyvismäisenä), joten en usko että Violet pahiksena olisi jättänyt tulematta paikalle tai äänestämättä toista lynkkausta (Lauchuota), kun sen olisi voinut perustella hänen suhteensa vain ja ainoastaan "minä tiedän että olen hyvis ja en voi olla varma onko Lauchuo.." -perusteella paremman puutteessa.

Eli Violet on hyvis koska ei pelastanut itseään äänestämällä eilen? Huomasitko ettei hänen tarvinnut tehdä sitä?
raynpelikoneet kirjoitti:Lisäksi Meizillä on pari hommaa, ja todella suuresti soittaa punaisia kelloja. Ensimmäinen on tuo Lauchou tapaus ja se miten hän kohteli muita pelaajia sen tiimoilta. Palaan tähänkin iltapäivällä kunhan pääsen töistä.
Samoin Meiz teki juurikin tuon Violet -- Halima homman, erityisesti toisen päivän alussa. Minua ei hirveästi kiinnosta mitä hän nyt selittää koska selitys tuli sen jälkeen kun häntä asiasta kyseenalaistin, eikä se ole mielestäni ollenkaan vakuuttava, koska nuo asiat olivat jo tosia ensimmäisenä päivänä. Kuitenkaan Meiz ei ollut ensimmäisenä päivänä halukas äänestämään Halimaa Violetin sijaan. Violetin roolista riippumatta tuossa ei ole mitään järkeä.

Viestissä viewtopic.php?f=9&t=549&start=180#p13424 kerron suht selkeästi että olisin valmis äänestämään myös Halimaa. Äänestin Violettia koska Violetilla oli ennestään ääniä alla ja ääneni nosti hänet yli Lauchuon tasatilanteessa. En nähnyt mitään syytä alkaa tuossa vaiheessa ajamaan Halimaa uudeksi lynkkauskohteeksi Violetin yli.
raynpelikoneet kirjoitti:Niin joo ja kaikille jotka sanovat minun pelityylistäni yhtään mitään; minun pelityylini rippuu tasantarkkaan siitä paljonko minulla on aikaa pelata. Jos ei ole aikaa, ei ole aikaa. On aivan hevonkukkua väittää että olisin pahis sen takia että olen "rauhallisempi kuin hyvispelissäni" koska jo viime pelissä (hyvispelissä) oli paljon rauhallisempi kun pahispelissäni. Pahiksena minä haluan pitää pelin kontrollissani, ihan vain koska sillä voittaa pelejä, että ajaa omaa asiaansa eikä anna muille "tilaa" tulla eriäviin ratkaisuihin. Syy miksi epäröin Violetin joukkuetta niin paljon ekana päivänä, oli se, että vaikka hän onkin tehnyt asioita jotka mielestäni vaikuttavat hieman pahismaisilta, hän oli ainoa joka pystyi tulemaan täysin oikeaan ratkaisuun minun joukkueeni suhteen pelin alkupuolella, täysin oikein loogisin perustein. Kaikissa peleissä joissa olen pelannut "rauhallisemmin", aina AINA AINA mafia yrittää heittää kuraa päälleni, koska se readina "näyttää hyvältä" kun pelaan "eri tavalla kun hyviksenä" (vaikka oikeastihan siis pelaan myös eritavalla kuin pahiksenakin -- jolloin tuon readin totuusarvo on täysi nolla). Minä uskon, että Meiz on tarpeeksi hyvä pelaaja ymmärtämään tämän. Minua ei kiinnosta onko hän tai kukaan lukenut minun pahispeliäni (tai pahispelejäni), mutta jos ei ole niin on aivan turha edes mitään meta-readeja ruveta rakentamaan -- tämä hänen pitäisi tietää. Meiz ei muutenkaan koskaan oikeastaan syytä minua, vain heittää sellaisen "epäilyksen varjon" ja minä uskon että tämän on vain ja ainoastaan tarkoitus syödä minun uskottavuuttani muiden pelaajien silmissä aivan täysin väärin perustein. So there is that.

Selität tähän astisen hyvispelisi IRL kiireillä. Samaan syssyyn kerrot kuinka pahiksena kontrolloisit peliä vahvasti, mikä tekee sinusta nyt hyviksen. Tämä ei vain päde, juurikin IRL kiireistä johtuen. Olet oikeassa siinä että eka päiväsi voi selittyä IRL kiireillä, minkä takia en sinua olekaan ajamassa ykköslynkattavaksi.
Ymmärrät varmaan että rooliasi pystyy tänään tulkitsemaan huomattavasti paremmin heti kun pohdinnat eivät perustu vain siihen että olet hyvis. Eli sama toive kuina Violetille aiemmin, tuo pohdinta auttaa lähinnä itseäsi jos olet hyvis, muttei auta muita lukemaan rooliasi.
Geraldine kirjoitti:Halima oli tuolla hetkellä saanut 2 ääntä ja peruuttamalla äänensä minulle, Halima laittoi itsensä suurempaan putoamisvaaraan. Jos hän taas olisi pysynyt epäilyissään mua kohtaan ja pitänyt äänensä, olisi joku voinut helposti tulla tähän mukaan ja tasoittaa äänitilanteen (2 ääntä Halimalle, 2 minulle). Jos Halima on pahis, hän olisi todennäköisesti toiminut näin. Lisäksi Halima on kokenut pelaaja, enkä usko että hän olisi peruuttanut äänensä mulle sen takia että moni lähti häntä sen perusteella epäilemään. Tämän takia uskon että Haliman ääni minulle oli tosiaan reaktionhakua ja annan pientä hyvisvibaa Halimalle.

Tätä en usko hyvismerkiksi Haliman suuntaan, koska osoitin aika selkeästi ristiriidat hänen äänessään (erityisesti mielipiteen muutos sinusta ekaan päivään verraten). Pahiksena hän ymmärtäisi syytöksen olleen huono eikä mitenkään voisi luottaa siihen, että joku muu lähtee äänestämään sinua.
Geraldine kirjoitti:Violetista en nyt osaa sanoa suuntaan enkä toiseen. Kävisi järkeen että Violet on pahis ja hänet pelastettiin äänestämällä Lauchuota. Toisaalta miksei Violet äänestänyt 1. päivänä pelastaakseen itsensä? Pahiksena hän olisi varmasti tehnyt näin koska tiesi olevansa putoamisvaarassa aika pitkään (ja jos Violet olisi Lauchuota äänestänyt, ei olisi pahiskaverin tarvinnut tulla häntä pelastamaan mikä olisi ollut edullista pahiksille). Jos Violet on taas tavallinen hyvis, ymmärrän miksi hän olisi jättänyt äänestämättä.

Ks. kommenttini yllä raynille. Pahis-Violetilla ei olisi ollut eilen tarvetta pelastaa itseään. Ei mielestäni kerro mitään Violetin roolista.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Joulupukin kuuma linja - 2. päivä päättyy 19.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Meiz » 19.12.2017 11:17:43

miina kirjoitti:Yks pointti oli ainakin tuo mitä Geraldinekin sanoo. Tässä pelissä on vielä Cameron, jeekaka, black fox ja geraldinekin joita Zey ei ota millään tavalla huomioon. Mitä jos pahiskolmikko katto eilen että hyviksiä tippuu, ei äänestetä..

Kertoisitko oman näkemyksesi ja analyysin tästä ideasta? Ja miksi se on varteenotettavampi vaihtoehto kuin Zeyn esittämä ajatus.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Joulupukin kuuma linja - 2. päivä päättyy 19.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja miina » 19.12.2017 11:46:17

Meiz: ei se ole varteenotettavampi vaihtoehto. En kai antanu niin ymmärtää? Mutta lähinnä mulla huolestuttaa se että en välillä ees muista että tässä pelissä on esim. Jeekakakin jota pidin alussa epäilyttävänä, nyt useamman päivän ollut hissukseen ja olenkin unohtanu ne epäilyni ja keskityn vaan siihen mitä muut kirjoittelee. Sinällään miun pitäis olla kiinnostuneempi muusta kun tästä Zeyn casesta koska itsehän taijan olla jokaisessa skenaariossa epäiltynä :)
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Joulupukin kuuma linja - 2. päivä päättyy 19.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Meiz » 19.12.2017 11:48:48

No nimenomaan, älä jää odottelemaan Zeyn pohdintoja vaan tee omasi. Pääset samalla näyttämään muille parhaita puoliasi mikäli olet hyvis :)
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Joulupukin kuuma linja - 2. päivä päättyy 19.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Zey » 19.12.2017 12:21:47

mosaiikki kirjoitti: Tiedostan että mun vastaus tähän on vähän heikko, mutta mä huomasin Lauchuon käyttäneen tuota tismalleen samaa sanaa liian myöhään.

Mitä tarkoitat tuolla, että huomasit ”liian myöhään”?

mosaiikki kirjoitti:Ja noh.. mun mielestä mun perusteet Lauchuo-äänelle oli niin hyvät kuin tuossa vaiheessa peliä pystyi aineistoa kasaan saamaan. Mutta oliko toisaalta kellään muullakaan, Violetin äänestäjät mukaan lukien, mitään valtavia todistusaineistoja ääntensä takana? Myönnän kuitenkin jossain määrin tiedostetusti olleeni Violetia pelastamassa, mutta puhtaasti sen takia, että Lauchuo vaikutti mun silmissä pahismaisemmalta ja oli luonnollisesti mulle parempi vaihtoehto kuin Violet.

Miten tulit siihen tulokseen, että Violet kannattaa pelastaa? Etkö pelännyt pelastavasi pahiksen? Ainakin itse olen yleensä aika varovainen siinä, lähdenkö toista tiedostetusti pelastamaan ja vaatii sen että olen sitä mieltä, että hän on hyvis. Nähdäkseni Violet oli sulle kuitenkin neutraali, kun Meizin kyselyynkin vastasit, ettet mitään hyvismäistä ole hänessä huomannut. Ja jos katsotaan Violetia äänestäneitä, niin uskoit mun ja Geran olevan hyviksiä, Meiziä ilmeisesti pidit neutraalina -> tuskin olet ajatellut, että kyseessä on joku pahisten juoni. Lauchuota äänestäneiden joukossa taas oli enemmän sinulle kysymysmerkkejä, ainakaan minusta et ole Halimasta tai miinasta vielä tuolloin sanonut juuta etkä jaata.

ray kirjoitti: sanokaa mitä sanotte, mutta minä uskon tähän jokatapauksessa, sillä hyvistä saattaa olla kiinnostamatta lynkataanko hänet vai ei, pahista kiinnostaa aina enemmän.

Pidätkö siis todennäköisempänä, että Violet olisi ollut paikalla niin, että olisi voinut pelastaa itsensä ja olisi vain ajatellut, että ihan sama (mikä ei mielestäni ole yhtään violetmainen ajatus) kuin sitä, että kenties Violetilla oli niin kiireinen perjantai mitä sanoi olevan, eikä päässyt Kylään aikaisemmin kuin tuli – milloin Violetin itsensä pelastamattomuus ei kerro mitään Violetin roolista?

ray kirjoitti: Minä en itseasiassa usko että Violet on pahis. On eräs asia joka hieman tuossa kaivertaa ja puhuu sen puolesta, ja se on se, että oikeastaan kaikki (paitsi Zey -- päivän 1 perusteella) epäilevät Halimaa koska -- ja aiemmin pääsääntöisesti sen perusteella, että hän on Violetin pahiskaveri, mutta yllättäen kukaan ei ole valmis äänestämään Violetia Haliman sijaan (jonka pitäisi olla looginen ratkaisu).

Mitä sä päättelet tästä? Et kuitenkaan ilmeisesti usko, että ihmiset eivät olisi valmiita äänestämään Violetia Haliman sijaan, koska voivat olla Violetin pahiskavereita, kun et kerran usko Violeti olevan pahis. Jos Violet on hyvis, eikö Violetin tappaminen tänään olisi pahiksille ihan hyvä juttu, jolloin luulisi pahisten olevan myös valmiita äänestämään Violetia?

ray kirjoitti: Yksi vinkki niille kaupunkilaisille jotka tuota Halima -- Violet kuviota pohtivat. Älkää koskaan perustako readianne jostain siihen, mitä joku toinen (vielä pelissä oleva pelaaja) on jostain sanonut. Mafia voi puolustaa mafiaa, mafia voi puolustaa kaupunkilaista, aivan yhtä hyvin kaupunkilainen voi tehdä molempia. Se että joku sanoo sinusta jotain ei tee sinusta yhtään minkään joukkueen edustajaa -- varsinkin jos kumpikin pelaaja teistä on vielä elossa. Miettikääpä itse omalle kohdallenne worst case scenariona:

Te olette Violet ja olette kaupunkilainen. Oletetaan että "Halima pitäytyi äänestämästä Violetia" (itse en tähän aivan tällä tavalla usko, koska minusta se näytti hieman muulta) on totta. Onko teistä reilua että teitä syytetään pahikseksi sen takia mitä Halima teki? Mitä te voitte mielestänne vastata tuohon syytökseen muutakuin "enpä ole"?

Nyt mä kyllä vähän tipahdin. Viestisi alussa kuitenkin sanot, että jos epäilee Haliman olevan Violetin pahiskaveri, looginen ratkaisu olisi se, että Violet äänestettäisiin pois, ei Halima. Tän perusteella sain kuitenkin kuvan, että Halima pitäisi lynkata, koska kyseessä oli Haliman teot/sanat, eikä Violet ole voinut millään tavoin asiaan vaikuttaa, jos hän on hyvis. Mikä siis susta olisi tässä tapauksessa looginen lynkkauksen kohde: Violet vai Halima?

Haluatko muuten vielä ray pitää miina mielipiteesi salassa?

Gera kirjoitti: Halima oli tuolla hetkellä saanut 2 ääntä ja peruuttamalla äänensä minulle, Halima laittoi itsensä suurempaan putoamisvaaraan. Jos hän taas olisi pysynyt epäilyissään mua kohtaan ja pitänyt äänensä, olisi joku voinut helposti tulla tähän mukaan ja tasoittaa äänitilanteen (2 ääntä Halimalle, 2 minulle).

Millä tavoin Halima laittoi itsensä suurempaan putoamisvaaraan? Halima kuitenkin heitti saman tien äänen Violetille -> edelleen tarvitaan se 2 ääntä lisää, jotta Halima ei kuolisi. Päinvastoin, musta Halima vähensi putoamisvaaraansa, jos ottaa huomioon miten hän vaihtoi äänensä: sua ollaan kuitenkin pidetty aika hyvin hyviksenä -> epätodennäköisempää saada kaksi muuta ihmistä sun lynkkaamisen taakse, kuin Violetin lynkkaamisen, jota eilen jo kannatti 3 ihmistä, eikä monia eilisen illan tapahtumat ainakaan vakuuttaneet Violetin hyvismäisyydestä.

Gera kirjoitti: Olenko ainoa jota häiritsee Zeyn piirretyissä diagrammeissa se että niissä käsitellään vain muutamaa (5?) pelaajaa, eikä kaikkia. Voihan olla että pahiksia löytyy siitä joukosta joka ei äänestänyt ketään 1. päivänä tai oli vähän hiljaisempi.

Kyseiset diagrammit liittyivät kyseisen viestin pohdintaan. Meiz jäi diagrammista pois, koska hänen äänestyskäyttäytymisensä ei sopinut ”Violet pelastettiin” -skenaarion pahikseen, eikä ”Lauchuo tapettiin koska vaikutti erikoiselta” -skenaarion pahikseen, kuten viestissäni perustelin. Sinä, BF, jeekaka ja Cam taas jäitte pois, koska en ylipäänsä tällä hetkellä usko teidän olevan pahiksia missään skenaariossa.

miina kirjoitti: Tässä pelissä on vielä Cameron, jeekaka, black fox ja geraldinekin joita Zey ei ota millään tavalla huomioon.

Otinhan mä heidät huomioon heti ensimmäisessä viestissäni, kun tein listauksen. Ja heidän kaikkien kohdalla tulin tulokseen, että uskon heidän olevan hyvis -> en siis ole lähtenyt sellaisia skenaarioita miettimään, joissa he olisivat pahiksia, sillä en ole nähnyt vielä sellaista, joka olisi mut saanut muuttamaan mieleni sitten tuosta viestistä, enkä näe järkeä siinä, että lähtisin tekemään pitkiä mietintöjä siitä, miten he olisivat eilen pahiksena toimineet, kun joka tapauksessa mietinnät päättyisivät siihen, että en usko heidän olevan pahis, joten en usko sellaiseen skenaarioonkaan, jossa he olisivat pahiksia.

miina kirjoitti:Ja Zey, onko tosiaan niin että minä äänestin lauchuota ekana?

Joo, rayn ääni tuli reilu tunti sun äänen jälkeen.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Joulupukin kuuma linja - 2. päivä päättyy 19.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Geraldine » 19.12.2017 14:37:57

Meiz: Sanoit että Haliman ääni mulle ja sen peruuttaminen ei vaikuta hyvismäiseltä. Mun mielestä päinvastoin. Halima on kokenut pelaaja joka ei pahiksena olisi varmaan lähtenyt äänestämään mua ollenkaan, koska aiemmin piti mua hyviksenä. Pahiksena hän olisi tiennyt että tuollainen äkillinen mielipiteen muutos näyttäisi epäilyttävältä.

Zey ja Meiz: Miksei Violetin ollut tarvetta pelastaa itseään? Hänhän oli tasoissa Lauchuon kanssa ennen kuin mosaikki(ko? en pysty puhelimella tarkistamaan) laittoi Lauchuolle neljännen äänen. Tuossa tasatilanteessa hän olisi voinut pelastaa itsensä ennen mosaiikkia. Pahis olisi varmasti pelastanut itsensä tuossa tilanteessa, varsinkin koska tiesi että oli ollut putoamisvaarassa koko päivän.
Avatar
Geraldine
Kyläläinen
 
Viestit: 88
Liittynyt: 30.11.2017 07:52:55
Paikkakunta: Melbourne, Australia

Re: Joulupukin kuuma linja - 2. päivä päättyy 19.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Meiz » 19.12.2017 14:55:41

Geraldine kirjoitti:Meiz: Sanoit että Haliman ääni mulle ja sen peruuttaminen ei vaikuta hyvismäiseltä. Mun mielestä päinvastoin. Halima on kokenut pelaaja joka ei pahiksena olisi varmaan lähtenyt äänestämään mua ollenkaan, koska aiemmin piti mua hyviksenä. Pahiksena hän olisi tiennyt että tuollainen äkillinen mielipiteen muutos näyttäisi epäilyttävältä.

Halima on kokenut pelaaja ja erittäin hyvä pelaamaan hyvistä, mutta hänen pahispeluunsa on nimenomaan pitänyt sisällä vastaavan tyylisiä aukkoja logiikassa, joihin en usko hänen syyllistyvän hyviksenä. En siis pitäisi ainakaan sitä merkkinä hänen hyvismäisyydestään, että huolimattomasti menee vastaan aiempaa tulkintaa pelistäsi. Pidän mahdollisena että hän toimi tässä vaiston varassa ja asiaa enempää ajattelematta, nähdessään mosaiikin reaktion tuohon viestiisti. Koko homman kuittaus reaktion hakemisella ei ollut minusta kovinkaan uskottava.

Geraldine kirjoitti:Zey ja Meiz: Miksei Violetin ollut tarvetta pelastaa itseään? Hänhän oli tasoissa Lauchuon kanssa ennen kuin mosaikki(ko? en pysty puhelimella tarkistamaan) laittoi Lauchuolle neljännen äänen. Tuossa tasatilanteessa hän olisi voinut pelastaa itsensä ennen mosaiikkia. Pahis olisi varmasti pelastanut itsensä tuossa tilanteessa, varsinkin koska tiesi että oli ollut putoamisvaarassa koko päivän.

Emme tässä vaiheessa voi tietää olisiko Violet äänestänyt Lauchota vaikkapa 5 minuuttia ennen päivän päättymistä. Tässä voi olla taustalla myös IRL kiireet. Minusta tämä äänestämättä jättäminen ei vain kerro yhtään mitään Violetin roolista suuntaan taikka toiseen.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 69 vierailijaa

cron