Joulupukin kuuma linja - PAHIKSET VOITTIVAT

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Meiz » 15.12.2017 11:50:46

raynpelikoneet kirjoitti:Koska jeekaka tekee jeekaka asioita. Se että hänellä on "vaikeuksia hahmottaa" miksi vastaat typerään kysymykseen vastakysymyksellä ei tee hänestä mafiaa, eikä se ainakaan auta asiaa että heität vettä myllyyn tekemällä saman uudestaan ja uudestaan häntä kohtaan. Itse olet onnistunut tekemään viisi postausta sen jälkeen kun minä kysyin sinulta mielestäni täysin validin kysymyksen, ja vain täysin sivuuttanut sen, vaikka olen jo asiasta uudelleen maininnutkin.

Btw. olen huomannut kysymyksesi eikä tarkoituksena ole ohittaa sitä, kerään parhaillaan mietintöjä kasaan. Mutta jatkaakseni tätä, jeekaka tekee jeekaka asioita ei kerro minulle mitään siitä miten päädyt lukemaan hänet hyvikseksi. Olen samaa mieltä ettei syytös minua kohtaan yksinään tee hänestä pahista, mutta se ei voi olla hyvispointtikaan hänen puolestaan. En ole mielestäni heittänyt missään vaiheessa vettä myllyyn tässä keskustelussa, vaan asiallisesti selittänyt miksi reagoin Cameroniin kuten tein ja samalla pyrkinyt selvittämään kuinka aito tuo hänen tulkinta oikeastaan on.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Zey » 15.12.2017 12:05:03

raynpelikoneet kirjoitti:Öh nyt minun täytyy kyllä kysyä, että vaikka Halima, silloin kun pelasi, ei antanutkaan "mitään muuta puheenaihaetta" suoranaisesti, hän kuitenkin antoi kaksi kaupunkilaisreadia tuon puolen tunnin aikana jolloin hän on OIKEASTI postannut. Miten paljon sinä vaadit?

Miten kaksi kaupunkilaisreadia myöhemmin vaikuttaa mitenkään siihen, että Halima ei lähtenyt ohjaamaan pelin alkua siihen suuntaan, minkä pitää hyviksille parhainpana? Se, että Halima antoi kaksi kaupunkilaisreadia ei nosta häntä mun silmissä yhtään hyvismäisemmäksi sillä siihen hän varmasti on kykeneväinen pahiksenakin, varsinkin kun katsoo mitä readejä noi on.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja jeekaka » 15.12.2017 12:30:08

Geraldine kirjoitti:jeekakalle kysysmys: Miksi lähdit epäilemään Meizia sen perusteella että hän korjasi erehdyksesi roolinlukitsijan ja työmatkalaisen suhteen, mutta kun rayn teki samalla tavalla, et huomioinut tätä?


Mähän tulin siihen tulokseen, että se ei luultavasti ollut mitenkään validi pointti. Jos Meiz haluaa epäillä mua, niin syitä pitää jostain löytää, mutta kuten jo tosiaan sanoin, en kyl usko että tämä oisi se syy. Ja mitä tulee rayniin, mähän käytännössä syytin tätä melko karkeasta virheestä tai jopa valheesta tuossa, joten ymmärrän että halusi kororstaa tuota että oikeasti virhe oli nimenomaan mun.

Zey kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:
Meiz kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:Otan tän takaisin!

Tolla rivillä on myös mafian roolinlukitsija<snip>
Johon roolinlukitsija ei toimi.


Joo, ja luinkin säännöt loppuun :D

Et kai hae mitään meidän vastakkainasettelua tässä?

Millä tavoin tuo on vastakkainasettelun tavoittelua mielestäsi? Entä miksi Meiz haluaisi teidät vastakkain? Itselle ei ainakaan tule muuta tilannetta mieleen, kuin jos olisitte molemmat pahiksia -> hajuraon vetoa. Mutta jollet väitä itseäsi pahikseksi, niin kyse ei voi olla tuosta.


No seuraavassa viestissähän tulin jo siihen lopputulokseen että ei se ehkä oikeasti ollutkaan :D Mähän itseasiassa vähän läpällä odotin jo sitä klassista skenaariota, että kaksi hyvistä alkaa vängätä jostain randomista ja sitten ei lopulta pysty nähdä toisessa muuta kuin pahismaisia asioita. Siis itseasiassahan koitin vähän haastaa Meiziä konkretisoimaan epäilyään mua kohtaan, mutta Meiz on ihan teflonia :( Ja Meizhän kuitenkin ilmeisesti haluaa kaikkien uskovan, että olen pahis, mutta ei kuitenkaan suoraan esitä mitään syitä sille miksi olisin.

Zey kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:
Toisaalta, Violetin lynkkaus on saanut vain aika vaimeaa vastustusta, joten

++Meiz
lähdetäänkö laukalle?

Ilmeisesti päättelet tuosta, ettei Violet ole pahis? Miksi pahikset puolustaisivat kovaäänisesti Violetia, varsinkaan näin aikaisin?


Miksi puolustaisivat ollenkaan missään vaiheessa, jos Violet on putoamassa kahdella äänellä eikä muutakaan tapahdu :D Tilannehan on pahiksille joka tapauksessa aika toivoton jos Violet on pahis. Ja viime hetken ninja-äänestys koko porukallahan se vasta itsemurha olisi tässä vaiheessa peliä.

Zey kirjoitti:
jeekaka kirjoitti: Tässä pelissä tavikset ei tosiaan edes tiedä setuppia, ja pahiksen esiintulo erikoisena viime tingassa voi aiheuttaa melkoisenkin kaaoksen, kun hirveästi ei ehdi miettimään.

Millä tavalla pahiksen esiintulo aiheuttaisi suuremman kaaoksen verrattuna siihen, että setuppi tiedetään? Jos pahis tulee esiin erikoisena jota pelissä ei ole -> yksi erikoishyvis tulee esiin ja paljastaa. Jos pahis tulee esiin erikoisena, joka on pelissä -> erikoishyvis tulee esiin ja paljastaa.


No, nähdäkseni kuitenkin antaa pahiksille vähemmän pelivaraa jos tietää että vaihtoehdot claimattavaksi on tasan tarkkailija ja roolinperijä, ja taviksetkin tajuaa jos yrittää jotain muuta, kuin että pahikset voi väittää käytännössä mitä tahansa ja sitten on kolme erikoishyvistä miettimässä itsekseen kuka uhraa itsensä.

Mutta siis, käytännössähän meillä on työmatkalainen olemassa huomennakin ellei lynkata työmatkalaista tänään ja roolinperijä kuole yöllä :D Että tehköön työmatkalainen miten haluaa.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja jeekaka » 15.12.2017 12:33:32

Siis, jos nyt ylipäätään on ollakseen :D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Meiz » 15.12.2017 13:35:26

raynpelikoneet kirjoitti:
Meiz kirjoitti:Raynin readeista en ole toistaiseksi kovin vakuuttunut. Kommentti Lauchuosta voi olla täysin tuulesta temmattu (vain rayn voi sen aitouden todentaa).

Ja mitä sinä nyt ajattelet kun ainakin kolme muuta pelaajaa on sanonut aivan samaa? Itseasiassa miten sinä voit ajatella edes näin alunalkaen, koska Zey oli jo tehnyt aivan saman johtopäätöksen kun häneltä siitä kysyin? Miksi tässä tapauksessa minä erotun Zeystä jollain tavalla (eli siis miksi otat kantaa ainoastaan minun Lauchuo readiini -- ja ohitat täysin Zeyn oman)? Lisäksi, kyllä jokaikinen joka on ollut noissa peleissä voi todentaa sanomani oikeaksi, ainut asia mistä voisin tässä valehdella on se peli kun olin itse pahiksena, koska silloin tottakai en kertonut ketjuun totuutta, eli siis nyt voisin siihen jotain mutta kuin totuutta keksiä.

Zey esitti konkreettisia pointteja Lauchuon toiminnasta tässä pelistä, kun taas omat epäilysi muodostuivat perustein "viime peleissä tunnistin roolin helposti/nopeasti ja nyt en". Tuo tulkinta tuntui tulevan liian aikaisessa vaiheessa että siitä voisi tehdä vielä johtopäätöksiä. Yhdistettynä Cameron readin äkilliseen muuttumiseen, pidin mahdollisena että pelissäsi saattaisi olla pahisagendaa taustalla. Hyvin nukutun yön jälkeen olen valmis uskomaan että Lauchuon pelin avauksessa oli tarpeeksi isoa eroa, minkä voisit huomioida myös hyviksenä. Nyt uudelleenlukemisella Lauchuon avausviestit vaikuttavat paljon huolitellumman näköisiltä kuin mitä muistan nähneeni edellisissä peleissä.

jeekaka kirjoitti:Siis itseasiassahan koitin vähän haastaa Meiziä konkretisoimaan epäilyään mua kohtaan, mutta Meiz on ihan teflonia :( Ja Meizhän kuitenkin ilmeisesti haluaa kaikkien uskovan, että olen pahis, mutta ei kuitenkaan suoraan esitä mitään syitä sille miksi olisin.

Noteerasin kyllä provosoinnin, mistä johtuen päätin olla jatkamatta. Oot väärässä jälkimmäisessä lauseessa, lähinnä pyrin selvittämään kuinka aito tuo epäilysi minua kohtaan on. Omasta näkökantista on vaikea ymmärtää miksi tartuit tuohon asiaan. Tai mitä pyrit saavuttamaan eilisellä provolla, josta tuli lähinnä mieleen että nimenomaan pyrit linkittämään meitä vastakkain.

mosaiikki kirjoitti:Violetin takia lähdin kirjaimellisesti tutkimaan suurennuslasilla hautausmaata läpi, jotta ymmärtäisin mitä tuolla pelityylin muutoksella meinataan. En löytänyt ainuttakaan lähiaikoina pelattua pahispeliä, mikä on vähän ikävää. Nyt kun katselin ainakin tuota SM-peliä ja muutamaa muuta peliä, joissa hän on ollut hyvis, niin näen kyllä jonkinlaisen muutoksen. Ei ehkä itse viestien sisällössä, niissä näen yhä jokseenkin hyvin täytettä, mutta jotenkin tulee nyt erilainen tunne kuin ennen tätä vertailua. Oon kuitenkin yhä vähän skeptinen Violetin pahikseuden suhteen.

Osaatko avata tätä yhtään tarkemmin? Entä onko Violet tähän mennessä postannut jotain joka saisi sinut ajattelemaan hänet hyvikseksi? Jos on niin mitä?

miina kirjoitti:Lauchuo: se miksi esim siusta tulee nyt pahisfiilis on se että oot kirjotellu niin vähän ja aika mitäänsanomattomasti. Aiemmissa peleissä otit heti alkuun hyvän vauhdin päälle ja sait yleisesti pahisfiilistä aikaan (nää pelit tietty huonot esimerkit; toisessa tulit varalle ja toisessa olin pahis..). No mutta kuitenkin, nyt rauhallinen alku saa hälytyskellot soimaan.

Tarkoitatko että Lauchuo sai epäilyä niskaansa vauhdikkaasta alusta aiemmin?

raynpelikoneet kirjoitti:
Meiz kirjoitti:My 2 cents, säännöissähän tosiaan on mainittu setuppeihin kuuluvan x mafiaa ja townia taulukosta riippumatta. Näen mahdollisena että tästä olisi jäänyt mielikuva että x mafiaa tulee jokatapauksessa mukaan vaikkei esim. 6 pystyrivillä näy punaista.

ja mitä tällä on tekemistä minkään kanssa?

Liittyi pointtiinsi siitä miten Cam ei kyseenalaistaisi 6 riviä kun katsonut ekaa kertaa taulukkoa, jos edes sinne riville asti pääsi ennen topicissa kommentointia. Samoin selittää mielestäni lauseen "ajattelin vaan nopeasti että no eiköhän se ole tasapainotettu sitten normipahisten määrällä". Pakko myöntää ettei mun keskittymiskysy riitä täysin tulkitsemaan tätä episodia Cameronin pahislipsahduksesta ja paikkailusta, tuntuu edelleen todella kaukaa haetulta. Mihin näköjään olet päätynyt nyt itsekin.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Halima » 15.12.2017 14:36:13

Mä käänsin hetkeksi selkäni ja ...7 sivua!!! No nyt härkää sarvista vai miten se menikään. :D

Geraldinesta aikaista hyvisvibaa. Tuntuu katsovan peliä avoimin silmin ja havainnoivan kaikkien pelaajien tekemisiä. En näe pahismotivaatiota viestien takana.

Meiz kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:En voi sille mitään, että tää on vähän häiritsevä vastaus kysymykseen, onko Meiz pahis :D

En tosin vastannut tuohon kysymykseen.

Tää hämmentää mua. Miksi Meiz vastasi tähän kysymykseen vastaamatta alkuperäiseen kysymykseen. En näe tässä ainakaan hyvis-henkisyyttä, sillä hyviksen tehtävä on olla mahdollisimman läpinäkyvä ja selkeä. Toisaalta en mä tiedä onko Meiz sellainen pelaaja, joka vastaisi näin pahiksenakaan. Itse asiassa mä luulen että eniten tässä näkyy mafia universen vaikutus, siellä vitsaillaan paljon enemmän kuin täällä. :D Mutta joo, hämmentävä vastaus silti kun en oo tämmöiseen tottunut Kylässä.

Zeylle vastaukseksi siihen miksi en aloittanut mitään muuta keskustelua: ketju näytti jo kuitenkin olevan ihan hyvin liikkeellä keskustelujen suhteen, jotain epäilyksiä oli jo mainittu ja äänikin heitetty. En kokenut tarpeelliseksi ruveta sekoittamaan pakkaa jollain tuulesta temmatuilla puheenaiheilla. Lisäksi sä ehkä tiedätkin että mulla on tässä toinenkin peli käynnissä, eli tähän peliin ei oo tuhottoman paljon aikaa käytettävissä.

Lauchuo kirjoitti:Öäää tää peli menee kauhean nopeasti eteenpäin enkä oo ehtinyt käydä kuin pintapuolisesti kaikkien viestit läpi!

Tää Lauchuon aloitus oli jotenkin outo. Tai siis tuolloin oltiin kuitenkin vasta sivulla kolme, ja en tiedä kuinka syvällisesti ne siihenastiset viestit olisi pitänyt olla luettuna läpi että ei olisi tarvinut selitellä? Miksi Lauchuo koit selittelyn tarvetta?

Violet kirjoitti:Geraldine, 6, tähän mennessä viesteissä on ollut aika kapea otanta, mutta tässä vaiheessa peliä sen voi vielä sallia.

Mitä kummaa Violet? Mulla Geraldine on nimenomaan pistänyt silmään positiivisessa mielessä sillä, että on katsonut ja kommentoinut laajalla otannalla, ainakin laajemmalla kuin suurin osa muista pelaajista. Mihin perustat tämän väitteesi Geraldinen viestien kapeasta otannasta?
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Halima » 15.12.2017 15:07:51

Lauchuo kirjoitti:Minä oon tänään tien päällä suurimman osan päivästä, joten en valitettavasti kauheasti ehdi seurata peliä. Yritän pysyä jokseenkin mukana. En oo vielä ehtinyt lukea kuin ihan jokusen viestin eilisten viestieni jälkeen joten sori jos jotain olennaista jää huomaamatta! Lupaan lukea ne läpi kun ehdin ja ottaa nekin sitten huomioon.

Taas selittelyä Lauchuolta. Nyt alkaa kyllä jo vähän pahistuttamaan. Jos ei ehdi pelata niin sitten ei ehdi, mutta miksi kyläläinen ensin panikoisi kolmannen sivun kohdalla kun ei ole ehtinyt kovin syvällisesti lukemaan viestejä, ja uudestaan panikoisi neljännellä sivulla että ei ehdi kauheasti seurata peliä?

Black Fox kirjoitti:Voin sanoa, että sydän hypähti ilosta, kun tätä kommenttia luin! Ei, en saa apua, mutta nähtävästi olen oikeilla jäljillä siitä, kuinka peliä kuuluisi pelata. Otan siis tämän kommentin kohteliaisuutena. Mutta voit pitää minua silmällä, toimintani kestää kyllä päivänvaloa :) Pääosin parhaimmat älynväläykseni tulevat hyvin nukutun yön jälkeen. Olin aiemmin lukenut ketjun läpi ja yön aikana prosessoinut lukemaani. Aamulla sain ajatuksen ja siitä se sitten lähti.

Tämä teksti vaikuttaa minusta tosi aidolta hyviksen kirjoitukselta. Hyvisfiilis siis Black Foxista. Ja voin yhtyä miinan kehuihin, oot kyllä aloittanut hyvin jos tää oikeasti on sun eka juonittelupeli. :)

mosaiikki kirjoitti:Joo no nyt kun sanot sen noin niin ensimmäisen päivän tavalliseen materiaalimäärään verrattuna tuo kuulostaa ihan järkeenkäyvältä. Ehkä tää on nyt taas sitä kun en tunne Violetia ollenkaan. En tiedä kenet laittaisin mieluummin Violetin tilalle, tuntuu että etenkin näin pelin alussa on helpompaa kartoittaa enemmänkin ne joita ei ainakaan tule äänestämään kuin ne, joita olisi valmis tiputtamaan.

Tämä on sellainen ajatus, jonka mä koen olevan varsinkin englanniksi pelatessa sellainen "yleinen mielipide". Että hyvisreadeja on helpompi tehdä kuin pahisreadeja. Eli periaatteessa hyvismäinen ajatus, mutta jos mosaiikki on ennen pelannut englanniksi jossain (niin kuin jostain syystä mulla on muistikuva että ehkä olisi?), niin tämä saattaisi olla pahiksen suusta tullutta hyvismäiseltä kuulostamisen yritystä.

mosaiikki kirjoitti:Violetin takia lähdin kirjaimellisesti tutkimaan suurennuslasilla hautausmaata läpi, jotta ymmärtäisin mitä tuolla pelityylin muutoksella meinataan. En löytänyt ainuttakaan lähiaikoina pelattua pahispeliä, mikä on vähän ikävää. Nyt kun katselin ainakin tuota SM-peliä ja muutamaa muuta peliä, joissa hän on ollut hyvis, niin näen kyllä jonkinlaisen muutoksen. Ei ehkä itse viestien sisällössä, niissä näen yhä jokseenkin hyvin täytettä, mutta jotenkin tulee nyt erilainen tunne kuin ennen tätä vertailua. Oon kuitenkin yhä vähän skeptinen Violetin pahikseuden suhteen.

Violetin pahiskamu? Just tällainen "onhan se ollut vähän pahismainen mut en mä nyt kuitenkaan usko että se ois pahis..." tulee usein pahiskaverin suusta, joka yrittää puolustella pahiskamuaan olematta liian vahvasti toisen hyvikseyden puolella.

jeekaka kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:Ja oma pennini erikoishahmokeskusteluun: Olen rayn kanssa samaa mieltä työmatkalaisen esiintulosta. Tässä pelissä tavikset ei tosiaan edes tiedä setuppia, ja pahiksen esiintulo erikoisena viime tingassa voi aiheuttaa melkoisenkin kaaoksen, kun hirveästi ei ehdi miettimään. Paitsi että yksi varma hyvis joka väistämättä selviää kaksi yötä on aina jonkunlainen kiintopiste, niin tiedetään mitä mahdolliselta fake-claimilta voidaan odottaa. Ja tosiaan jos työmatkalainen ei ilmaannu, niin tiedetään ainakin mitä ei pitäisi odottaa :D


Otan tän takaisin!

Tolla rivillä on myös mafian roolinlukitsija, joka estää työmatkalaista toimimasta.

//miina


AAaaa eikun ei näköjään estäkään :D

Nää jeekakan viestit vaikuttaa aidosti hyviksen oivalluksilta - ensin yhteen suuntaan ja sitten toiseen. Jos teit tällaisen muka-oivalluksen pahiksena niin onnittelut loistavasta pahispelistä. Vahva hyvisfiilis nyt jeekakasta.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Geraldine » 15.12.2017 15:34:52

Zey kirjoitti:
mosaiikki kirjoitti: Ja en tiiä, musta on jotenkin yhtä heppoista äänestää Violetia roolipohdinnan sivuuttamisesta kuin Violetin ääni miinalle. Tähän nyt saattaa toki vaikuttaa se, että en itse usko Violetilla olleen mitään taka-ajatuksia tekemisissään.

Tämä on vain mosaiikin yleistä pohdintaa. Ilmeisesti kuitenkin halusit asiaan puolustautua, mihin mielestäni sopisi paremmin vastaus siitä, miksi sinun mielestäsi Violet on pahismainen ja yrittäisit perustella sen tarpeeksi hyvin, jotta mosaiikki ei enää pitäisi sitä heppoisena. Sen sijaan sanot, että joku voisi pitää Violetia pahismaisena noiden seikkojen takia. Miten sen seikan, että joku voisi, pitäisi muuttaa mosaiikin näkemystä perusteluiden heppoisuudesta?

Mulla ei ollut tässä tarkoituksena muuttaa mosaiikin näkemystä perustelujen heppoisuudesta. Enemmän mietin yrittikö mosaiikki pelastaa pahiskaveriaan Violetia sanomalla että perustelut on heppoisia. Siksi kysyin häneltä kenet hän mieluummin pudottaisi jos ei kerran usko Violetin olevan pahis.

Zey kirjoitti:Entä jos heität pelityylin syrjään? Mitä mieltä olet hänen viesteistä?

En osaa sanoa raynista yhtään tässä vaiheessa. Vähän hämmästyttää se että rayn takertui Cameronin "ristiriitaisuuteen" aika kovasti ja väitteli tästä melkein kokonaisen sivun verran, mutta sitten yhtäkkiä vaihtoi kantaansa ja lopetti asiasta puhumisen. Ristiriidan huomaaminen Cameronin viesteissä on hyvismäistä mutta nopea mielipiteen muutos ei kovin hyvismäistä. En tiiä.
Avatar
Geraldine
Kyläläinen
 
Viestit: 88
Liittynyt: 30.11.2017 07:52:55
Paikkakunta: Melbourne, Australia

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja justy » 15.12.2017 15:59:04

Äänestystilanne
2 Violet (Zey, Geraldine)
1 Meiz (jeekaka)

Violet putoamassa suurimmalla äänimäärällä.

Arielilla puhepakko suorittamatta.



Ensimmäinen päivä päättyy tänään klo 21.00!
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja jeekaka » 15.12.2017 16:03:33

Mä parhaillaan sabotoin mun elämää päiväkaljoittelulla ennen yärkeää tilaisuutta, joten en uskalla järkevää kontribuutiota enää tänään :D

Mutta Meiz, mä ihan rehellisesti epäilen sua kun tuntuu että jotenkin väistät vähän kaiken, Cameronin ja rayn kysymykset ja mun provokaation :D En tunne sun pelityyliä, vaikka oon saattanut ehkä jonkun sun pelin lukeakin niin ei oo jäänyt mitään mielikuvaa. Sen perusteella oletan ettet hyviksenäkään ole mikään räväkkä pelaaja, mutta olkoon nyt näin. Aika moni on myös kokonaan mun tutkan ulkopuolella, eli ei mitään mielipidettä ollenkaan, mikä on tietty aina vähän riski.

Seurailen tilannetta minkä ehdin ja muistan :D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja miina » 15.12.2017 17:32:23

Mulla epäilyttää tällä hetkellä eniten lauchuo. Normaalisti Lauchuo on alkanut epäilemään reippaasti, nyt on varovaisempi.

Mites muuten tuo arielin antiaktiivisuuteen tippuminen?

++Lauchuo
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 15.12.2017 18:42:15

Äh, mä en kerkeä enää tänään pelaamaan. :(
Minun mielestäni Meiz ei nyt kyllä ota ollenkaan kaikkea huomioon tuossa Lauchuoasiassa ja siinä mitä minä hänestä sanoin.

++Lauchuo
Minä äänestän Lauchuota aiemmin mainitsemani syiden perusteella.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Meiz » 15.12.2017 19:20:42

miina kirjoitti:Mites muuten tuo arielin antiaktiivisuuteen tippuminen?

Eipä tuolle oikein mitään voi, toivottavasti löytyy varapelaaja. En lähtisi ainakaan Arielia äänestämään.

raynpelikoneet kirjoitti:Minun mielestäni Meiz ei nyt kyllä ota ollenkaan kaikkea huomioon tuossa Lauchuoasiassa ja siinä mitä minä hänestä sanoin.

Selitin miksi reagoin viesteihisi kuten tein. En varmasti ole ottanu kaikkea huomioon tuolloin. Oon nyt samaa mieltä ettei Lauchuo välttämättä ollut ihan itsensä tyylinen avauksessa.

--
Mulle selkeimmät hyvikset tällä hetkellä ovat Zey ja Cameron. Lisäksi Geraldine sekä Black Fox ovat vaikuttaneet viestien sävyn ja sisällön puolesta rehellisiltä, ei juurikaan epäilytä.

Haliman tulkinta mosaiikista ei nyt vakuuta, molemmat pointit ovat tavallaan valideja (jep, näin saattaisi olla), mutta mielestäni silti aika kaukaa haettuja ideoita. Äänen puute kummastuttaa myös, miksei ääni jo lähde Lauchuon tai mosaiikin suuntaan kun perusteluja tuntuu löytyvän?

Violetilta odottelen edelleen viestiä joka herättäisi jonkin sortin luottoa hänen hyvismäisyydestä. Mieluiten pudottaisin kumman tahansa heistä tällä hetkellä. ++Violet
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja justy » 15.12.2017 19:29:25

Äänestystilanne
3 Violet (Zey, Geraldine, Meiz)
2 Lauchuo (miina, raynpelikoneet)
1 Meiz (jeekaka)

Violet putoamassa suurimmalla äänimäärällä.

Arielilla puhepakko suorittamatta.



Ensimmäinen päivä päättyy tänään klo 21.00!
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Halima » 15.12.2017 20:11:32

Meiz kirjoitti:Haliman tulkinta mosaiikista ei nyt vakuuta, molemmat pointit ovat tavallaan valideja (jep, näin saattaisi olla), mutta mielestäni silti aika kaukaa haettuja ideoita. Äänen puute kummastuttaa myös, miksei ääni jo lähde Lauchuon tai mosaiikin suuntaan kun perusteluja tuntuu löytyvän?

En äänestänyt viime viesteissä kun mulla oli vielä pari sivua lukematta ketjusta ja piti tehdä muita asioita välillä. Nyt kahlasin loputkin sivut läpi ja pääpointti tuntui olevan Zeyn ja rayn keskustelu/riitely, eli ei mitään maata mullistavaa mun pahislistaa ajatellen.

Eli joo, Lauchuo epäilyttää ja lynkkaisin hänet mieluummin kuin Violetin.
++Lauchuo
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Meiz » 15.12.2017 20:16:08

Onko Violetin viesteissä jotain mikä saa sinut ajattelemaan hänet hyvikseksi? Jos on niin mitä?
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja mosaiikki » 15.12.2017 20:17:24

UM APUA PÄIVÄ PÄÄTTYY TÄNÄÄN?? Oon elänyt kaikessa rauhassa siinä uskossa, että aikaa on vielä huomiseen.

Halima kirjoitti:
mosaiikki kirjoitti:Joo no nyt kun sanot sen noin niin ensimmäisen päivän tavalliseen materiaalimäärään verrattuna tuo kuulostaa ihan järkeenkäyvältä. Ehkä tää on nyt taas sitä kun en tunne Violetia ollenkaan. En tiedä kenet laittaisin mieluummin Violetin tilalle, tuntuu että etenkin näin pelin alussa on helpompaa kartoittaa enemmänkin ne joita ei ainakaan tule äänestämään kuin ne, joita olisi valmis tiputtamaan.

Tämä on sellainen ajatus, jonka mä koen olevan varsinkin englanniksi pelatessa sellainen "yleinen mielipide". Että hyvisreadeja on helpompi tehdä kuin pahisreadeja. Eli periaatteessa hyvismäinen ajatus, mutta jos mosaiikki on ennen pelannut englanniksi jossain (niin kuin jostain syystä mulla on muistikuva että ehkä olisi?), niin tämä saattaisi olla pahiksen suusta tullutta hyvismäiseltä kuulostamisen yritystä.

Umh, en ole pelannut ennen englanniksi.

Halima kirjoitti:
mosaiikki kirjoitti:Violetin takia lähdin kirjaimellisesti tutkimaan suurennuslasilla hautausmaata läpi, jotta ymmärtäisin mitä tuolla pelityylin muutoksella meinataan. En löytänyt ainuttakaan lähiaikoina pelattua pahispeliä, mikä on vähän ikävää. Nyt kun katselin ainakin tuota SM-peliä ja muutamaa muuta peliä, joissa hän on ollut hyvis, niin näen kyllä jonkinlaisen muutoksen. Ei ehkä itse viestien sisällössä, niissä näen yhä jokseenkin hyvin täytettä, mutta jotenkin tulee nyt erilainen tunne kuin ennen tätä vertailua. Oon kuitenkin yhä vähän skeptinen Violetin pahikseuden suhteen.

Violetin pahiskamu? Just tällainen "onhan se ollut vähän pahismainen mut en mä nyt kuitenkaan usko että se ois pahis..." tulee usein pahiskaverin suusta, joka yrittää puolustella pahiskamuaan olematta liian vahvasti toisen hyvikseyden puolella.

En sanonut missään vaiheessa, että pidän Violetin muutosta vähän pahismaisena. Sanoin, että huomaan jonkinlaisen eron hänen pelaamisessaan. Ymmärrän siis nyt paremmin, miksi Violetia äänestetään, mutta en itse kuitenkaan pidä häntä edelleenkään aidosti pahismaisena.

Meiz kirjoitti:Osaatko avata tätä yhtään tarkemmin? Entä onko Violet tähän mennessä postannut jotain joka saisi sinut ajattelemaan hänet hyvikseksi? Jos on niin mitä?

Avasin tuossa Haliman kohdassa hieman. Nyt kun sanoit niin kävin lukemassa nopeasti Violetin viestit läpi, enkä ainakaan näistä viimeisimmistä viesteistä oikein herännyt mitään ihmeellisempiä tuntemuksia.

// Halima ja Meiz väliin!
mosaiikki
Kyläläinen
 
Viestit: 15
Liittynyt: 12.10.2017 21:46:37

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja justy » 15.12.2017 20:29:05

Äänestystilanne
3 Violet (Zey, Geraldine, Meiz)
3 Lauchuo (miina, raynpelikoneet, Halima)
1 Meiz (jeekaka)

Violet putoamassa ensiksi saaduilla äänillä.

Arielilla puhepakko suorittamatta.



Ensimmäinen päivä päättyy tänään klo 21.00!
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Halima » 15.12.2017 20:31:29

Meiz kirjoitti:Onko Violetin viesteissä jotain mikä saa sinut ajattelemaan hänet hyvikseksi? Jos on niin mitä?

No en mä hyviksestä tiedä, mutta Lauchuo epäilyttää paljon enemmän. Ainakin se alun epäilys Violetia kohtaan (syystä ettei halunnut puhua erikoisista) oli musta vaan hölmö, koska mä just tykkäsin siitä että ei puhuta paljon erikoisista, varsinkaan tällaisessa pelissä.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja mosaiikki » 15.12.2017 20:40:23

Syteen tai saveen, ++Lauchuo
mosaiikki
Kyläläinen
 
Viestit: 15
Liittynyt: 12.10.2017 21:46:37

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Zey » 15.12.2017 20:41:50

jeekaka kirjoitti:Miksi puolustaisivat ollenkaan missään vaiheessa, jos Violet on putoamassa kahdella äänellä eikä muutakaan tapahdu :D Tilannehan on pahiksille joka tapauksessa aika toivoton jos Violet on pahis. Ja viime hetken ninja-äänestys koko porukallahan se vasta itsemurha olisi tässä vaiheessa peliä.

Eli et usko Violetia hyvikseksi, haluat vain antaa pahiksille mahdollisuuden pelastaa pahiskaverinsa?

Halima kirjoitti:
Tää hämmentää mua. Miksi Meiz vastasi tähän kysymykseen vastaamatta alkuperäiseen kysymykseen. En näe tässä ainakaan hyvis-henkisyyttä, sillä hyviksen tehtävä on olla mahdollisimman läpinäkyvä ja selkeä. Toisaalta en mä tiedä onko Meiz sellainen pelaaja, joka vastaisi näin pahiksenakaan. Itse asiassa mä luulen että eniten tässä näkyy mafia universen vaikutus, siellä vitsaillaan paljon enemmän kuin täällä. :D Mutta joo, hämmentävä vastaus silti kun en oo tämmöiseen tottunut Kylässä.

Ihmettelen, että ihmetyttää noin paljon, kun itse olen Meizin vastauksia kyseisestä aiheesta katsoessa miettinyt, että vastaustyyli on lähinnä hämmentävän samanlainen mitä mun ja olisin samalla tavoin vastannut ja jättänyt alkuperäisen virheellisillä perusteilla tehdyn kysymyksen vastaamatta.

Halima kirjoitti:
Nää jeekakan viestit vaikuttaa aidosti hyviksen oivalluksilta - ensin yhteen suuntaan ja sitten toiseen. Jos teit tällaisen muka-oivalluksen pahiksena niin onnittelut loistavasta pahispelistä. Vahva hyvisfiilis nyt jeekakasta.

Etkö pidä sitä mahdollisena, että jeekaka on pahis, joka tietää setupin olevan jokin muu kuin 4.rivi ja tällöin voisi tulla pahiksenakin aito oivallus asiasta?

[quote=”Halima"]
No en mä hyviksestä tiedä, mutta Lauchuo epäilyttää paljon enemmän. Ainakin se alun epäilys Violetia kohtaan (syystä ettei halunnut puhua erikoisista) oli musta vaan hölmö, koska mä just tykkäsin siitä että ei puhuta paljon erikoisista, varsinkaan tällaisessa pelissä.[/quote]
Mäkin epäilen Violetia siitä?

//mosaiikki väliin.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Zey » 15.12.2017 20:46:55

Mitä jeekaka ajattelit tehdä äänesi kanssa? Meiz nyt tuskin tänään tulee kuolemaan.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Halima » 15.12.2017 20:48:15

Zey kirjoitti:
Halima kirjoitti:
Nää jeekakan viestit vaikuttaa aidosti hyviksen oivalluksilta - ensin yhteen suuntaan ja sitten toiseen. Jos teit tällaisen muka-oivalluksen pahiksena niin onnittelut loistavasta pahispelistä. Vahva hyvisfiilis nyt jeekakasta.

Etkö pidä sitä mahdollisena, että jeekaka on pahis, joka tietää setupin olevan jokin muu kuin 4.rivi ja tällöin voisi tulla pahiksenakin aito oivallus asiasta?

No mahdollista ehkä, mut en näe sitä todennäköisenä.

Zey kirjoitti:
Halima kirjoitti:
No en mä hyviksestä tiedä, mutta Lauchuo epäilyttää paljon enemmän. Ainakin se alun epäilys Violetia kohtaan (syystä ettei halunnut puhua erikoisista) oli musta vaan hölmö, koska mä just tykkäsin siitä että ei puhuta paljon erikoisista, varsinkaan tällaisessa pelissä.

Mäkin epäilen Violetia siitä?

Siis nimenomaan tarkoitin että se sun epäilys Violetia kohtaan oli hölmö. Ilmaisin ehkä itseäni huonosti tuossa aiemmassa viestissäni. :D Itse en epäillyt Violetia siitä alun viestistä vaan jostain muusta jota en nyt tähän hätään muista.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Violet » 15.12.2017 20:51:12

En ehdi enää puhua, sori kun aikataulutin huonosti.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Zey » 15.12.2017 20:51:51

Halima kirjoitti:No mahdollista ehkä, mut en näe sitä todennäköisenä.

Haluatko avata enemmän miksi et pidä todennäköisenä? Eikö ole ihan mahdollista, että jos jeekaka kerran tietää setupin hän on pahiksena, hän olisi perehtynyt oikeaan setupiin ja jättänyt muut setupit vähemmälle pohdinnalle?

//Violet
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja justy » 15.12.2017 20:52:51

Äänestystilanne
4 Lauchuo (miina, raynpelikoneet, Halima, mosaiikki)
3 Violet (Zey, Geraldine, Meiz)
1 Meiz (jeekaka)

Lauchuo putoamassa äänienemmistöllä.

Arielilla puhepakko suorittamatta.



Ensimmäinen päivä päättyy tänään klo 21.00!
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Zey » 15.12.2017 20:54:30

Peli kuitenkin alkoi sillä, että sanottiin, ettei erikoisista saa puhua -> voisin hyvin nähdä, että pahis!jeekaka olisi sitten vain jättänyt perehtymättä muihin setupeihin sen tarkemmin, kun kerran näytti siltä, ettei hänen tarvitsisi koko pelin aikana mitään niistä sanoa.

//justy
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Halima » 15.12.2017 20:54:36

Zey kirjoitti:
Halima kirjoitti:No mahdollista ehkä, mut en näe sitä todennäköisenä.

Haluatko avata enemmän miksi et pidä todennäköisenä? Eikö ole ihan mahdollista, että jos jeekaka kerran tietää setupin hän on pahiksena, hän olisi perehtynyt oikeaan setupiin ja jättänyt muut setupit vähemmälle pohdinnalle?

No siis kuten sanoin, mahdollista. Joku kuitenkin noissa jeekakan viesteissä vibatti hyvikseen, niin en nyt jaksa uskoa että ois pahis. Ja joka tapauksessa jeekaka ei ole lynkkauslistalla tänään niin hänestä voidaan varmaan jutella lisää huomenna.

Sunko mielestä jeekaka on pahis?
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Zey » 15.12.2017 20:57:26

En oo kerrannut jeekakan viestejä, mutta siitä, mikä tuntuma hänestä on jäänyt, niin en uskoisi hänen olevan pahis. Kuitenkin, tuon perusteella jeekakan luokitteleminen vahvasti hyvikseksi on mielestäni todella heppoista, sillä nään hyvin mahdolliseksi että pahis!jeekaka olisi voinut myös tuon viestin kirjoittaa, jos ei ole 4.setuppi kyseessä.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja justy » 15.12.2017 21:00:10

Päivä on päättynyt!
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 72 vierailijaa

cron