Joulupukin kuuma linja - PAHIKSET VOITTIVAT

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 14.12.2017 07:52:57

Cameron kirjoitti:Kommentoin tuota sekaannustani vaaka- ja pystyrivien kanssa vielä kun sitä on niin moni ihmetellyt :D En ollut lukenut peliä kunnolla läpi vaan vilkasin vaan että "jee kivaa matriisipeli! ^.^" ilmoittautuessa ja sitten vilkaisin vähän rooleja kun aloin kirjoittaa ensimmäistä viestiä, mutta täytyy tunnustaa että luen säännöt kunnolla vasta pelivaiheessa jos silmään ei heti pistä jotain ihan eriskummallista (paitsi tietenkin jos tarkistan pelin :D). Ja itse asiassa taka-alalla kävi hämmennys että miten pahisten määrä voi vaihdella noin paljon setupista riippuen, mutta ajattelin vaan nopeasti että no eiköhän se ole tasapainotettu sitten normipahisten määrällä ja hyppelin iloisesti sääntöjä eteenpäin...näin jälkikäteen lukiessahan siellä on tosiaan "mafiosot" mukana setupeissa.

Tämä on todella todella irrationaalinen kappale....
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 14.12.2017 08:45:29

Graldine, kysymys:
Geraldine kirjoitti:No joo mutta ekana päivänä ei yleensä ole paljon materiaalia jonka perusteella äänestää. Tuo miinan painostaminen + roolipohdinnan sivuuttaminen (tai no enemmänkin se että Violetin pelityyli tuntuu erilaiselta) on mun mielestä tarpeeksi perusteluja siihen että joku voisi pitää Violetia pahiksena.


Geraldine kirjoitti:Zey: Minä ainakin pidän Violetia pahismaisimpana pelaajana tällä hetkellä. En siis ymmärtänyt miksi kyseenalaistit mun ”joku voisi pitää Violetia pahiksena” kommenttia.

Violet taisi aiemmin kysyä miksen äänestä häntä. Hyvä pointti tosiaan.
++Violet

Jos sinun alemman quoten sanomasi pitää paikkaansa, niin miksi juuri vähän tuota ennen valitsit sanasi tuolla tavoin?
Miksi et vain sanonut, että "Tuo miinan painostaminen + roolipohdinnan sivuuttaminen (tai no enemmänkin se että Violetin pelityyli tuntuu erilaiselta) on mun mielestä tarpeeksi perusteluja siihen että Violet on pahis."

????
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Meiz » 14.12.2017 08:54:02

Meiz kirjoitti:
Zey kirjoitti:Meiz, mitä mietit?

Toistaiseksi jeekakka nostattaa kulmia minua kohtaan heitetystä epäilystään.

Voihan... Oon tosi pahoillani tästä typosta :D
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Geraldine » 14.12.2017 11:50:08

Jeekakka..... :DDDD

Zey: Sanomalla “joku” yritin yleistää tuon kommenttini, koska joku muu mun lisäksi (en nyt muista kuka) oli myös epäillyt Violetia miina-äänen ja roolikeskustelun sivuuttamisen perusteella. Taisi olla jotenkin tönkköä suomen kieltä näin jälkeenpäin ajateltuna.
Avatar
Geraldine
Kyläläinen
 
Viestit: 88
Liittynyt: 30.11.2017 07:52:55
Paikkakunta: Melbourne, Australia

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja miina » 14.12.2017 13:37:46

Geraldine kirjoitti:No joo mutta ekana päivänä ei yleensä ole paljon materiaalia jonka perusteella äänestää. Tuo miinan painostaminen + roolipohdinnan sivuuttaminen (tai no enemmänkin se että Violetin pelityyli tuntuu erilaiselta) on mun mielestä tarpeeksi perusteluja siihen että joku voisi pitää Violetia pahiksena.



Mulla tulee jostaki syystä tästä Geraldinen sanavalinnasta mieleen, että Geraldine tietää, että violet ei ole pahis, mutta joku voisi pitää pahiksena. Vähän niinku lipsahdus. Mutta voisko kyse kuitenkin ennemmin olla käännösongelma?

Ray: en ihan tajua mitä tarkotat tuolla Cameronin kappaleen irrationaalisuudella, mutta mun teki mieli naurahtaa kun näin tuon Cameronin kommentin: niin sitä mitä Cameron tekis IRL.

Yritän kirjotella vähän ylös ajatuksia pelaajista:

Black fox: Alotti jotenkin yllättävän hyvin, jos kerta pelaa ekaa peliään? Saatko apua vai mitä ihmettä? (Omassa ekassa pelissänihän olin lähinnä huutamassa ensimmäisenä erikoisrooliani ja sekoilin kovasti Teen sitä kyllä edelleen..)

Cameron: En nyt kuitenkaan usko, että Cameron olis pahis. Vähän liian pitkälle mietitty moka.. toisaalta, pahiksilla on ollu kuitenki aikaa miettiiä ekaa postiaan aika paljon.

Geraldine: Yrittää kuitenkin miun mielestä kyläläismäisesti ettiä pahiksia, sanoisin että hyvis.

Violet: hhmm. jotenkin erikoinen taktiikka, ihan yleensäkkin. Jotenkin erilaista Violetia mihin oon tottunu.

raynpelikoneet: Ei pelaa normaalilla tapaan. Miun mielestä rayn pelaaminen oli melko samanlaista molemmissa rooleissa, nyt jotenkin paljon.. rauhallisempi.. :D

Zey: Mullakin alko nyt ihmetyttää tuo Haliman ja Zeyn keskustelu. Jompi kumpi pahis?

Meiz: On lähettäny useamman viestin mutta varsinkin alussa tuntuu että viesteissä ei oteta mitään kantaa mihinkään ja vielä kerran: Meiz, oletko pahis?

Jeekaka (rakkaalla lapsella monta nimeä): Lähtee liikkeelle eritavalla kun normaalisti. Pahis?

Halima: Mie oon käytännössä joka kerta menny metsään Haliman kanssa. Neutraali, vaikkei tule taaskaan mitenkään kauhean kyläläisfiilis Halimasta.

miina: Kyläläinen.

Lauchuo: Alottaa pelin todella eritavalla kuin aiemmin. Pahis.

mosaiikki: Pari viestiä mistä tulee ihan hyvisfiilis.

Ariel: ei sanottavaa.

Tästä niinku yhteenvetona sanoisin, että tällä pidän silmällä: Lauchuo, jeekaka, Violet ja BlackFox..


Ja sori Violet, jos en oikein tajunnu reagoida toivotusti siihen siun ääneen :D
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Geraldine » 14.12.2017 13:48:26

miina miksi lisäsit itsesi listaukseesi? Tulee vähän sellainen tunne että yrität vaikuttaa lukijoiden alitajuntaan sanomalla että olet kyläläinen. Aika outoa se että päätit korostaa että olet hyvis..
Avatar
Geraldine
Kyläläinen
 
Viestit: 88
Liittynyt: 30.11.2017 07:52:55
Paikkakunta: Melbourne, Australia

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Meiz » 14.12.2017 14:17:19

miina kirjoitti:ja vielä kerran: Meiz, oletko pahis?

En
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja miina » 14.12.2017 14:25:08

Geraldine: mulla on ollu tapana tehä noin ihan alusta asti. Silkka vitsi. Yleensä oon vielä sanonu jotakin "teksteistä huokuu kyläläisyys, tms."

Erityisesti se tulee tehtyä sillon kun kopsaan alusta pelaajalistan jossa siis minunkin nimi roikkuu..
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Lauchuo » 14.12.2017 15:04:28

Miina, voisitko selventää miksi joidenkin pelaajien viestit ovat mielestäsi hyvismäisiä? Esim tuo listauksesi maininta mosaiikista. Entä miten minä ja jeekaka ollaan aloitettu eri tavalla kuin aiemmin? Voisit muutenkin avata noita sanomisiasi enemmän kun nyt noille ei ole mitään perusteita.

Minä oon tänään tien päällä suurimman osan päivästä, joten en valitettavasti kauheasti ehdi seurata peliä. Yritän pysyä jokseenkin mukana. En oo vielä ehtinyt lukea kuin ihan jokusen viestin eilisten viestieni jälkeen joten sori jos jotain olennaista jää huomaamatta! Lupaan lukea ne läpi kun ehdin ja ottaa nekin sitten huomioon.
Avatar
Lauchuo
Kyläläinen
 
Viestit: 273
Liittynyt: 12.10.2017 18:35:37
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 2

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Niacin » 14.12.2017 16:11:44

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Äänestystilanne:
Violet 2 (Zey, Geraldine)

Violet on putoamassa ainoana ääntensaajana.

Puhepakko suorittamatta:
Ariel

Ariel on putoamassa antiaktiivisuuteen.
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Meiz » 14.12.2017 16:38:24

Violet kirjoitti:Pelissä on hyvät syyt pitää roolikeskustelu minimissään. -> Pahis Violet muuttaa pelitapaansa yllättävästi (mihin pahiksena kiinnittäisi huomiota) ja ei puhu paljoakaan erikoishahmoista tarkoituksenaan saada hyvispisteitä. Tai koska roolikeskustelu kannattaa pitää minimissään, ei hyvis Violet siihen paljoakaan kuluta aikaa. Kyllä, kärjistetty vastakkainasettelu, ja skenaarioita voi kehitellä kaikkea tuolta väliltä.

Pahiksena et välttämättä kiinnittäisi huomiota pelitavan muutoksen aiheuttamaan epäilyyn, mikäli aidosti koet että roolikeskustelun minimoinnilla autetaan erikoisia pysymään piilossa. Tuskin kukaan ennakkoon olettaisi tuon paisuvan mainintaa isommaksi.

mosaiikki kirjoitti:Tätä jäin myös pohtimaan. Itse ainakin pahiksena pyrkisin pitämään keskustelun mahdollisimman pitkään näissä ns. epäolennaisissa asioissa pahisten nappaamisen kannalta ja pyrkinyt lypsämään mahdollisimman paljon materiaalia erikoishahmojen arvailun helpottamiseksi. Ja täähän olisi ehkä maailman helpointa pelissä, jossa voi analysoida neljää mahdollista roolikokoonpanoa, jolloin yli puolet päivän keskustelusta tulisi joka tapauksessa olemaan turhaa lätinää. Sen takia ainakin itse uskon, että tän pohtimisen sivuuttaminen on hyviksille vaan parempi juttu.

Tämä on muuten aika yksulotteista pohdintaa pelissä, jossa pahikset pyrkivät näyttämään hyviksiltä.

Onko muilla kuin jeekakalla ollut vaikeuksia hahmottaa miksen suoraan vastannut Cameronin pahis kysymykseen?

Raynin readeista en ole toistaiseksi kovin vakuuttunut. Kommentti Lauchuosta voi olla täysin tuulesta temmattu (vain rayn voi sen aitouden todentaa). Ahaa elämys Cameronista on myös vähän outo kun miettii aiempaa 99% town readia.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Black Fox » 14.12.2017 18:16:05

Tällä hetkellä ajatukseni ei toimi ja en pysty sen suurempaan analysointiin väsymyksen takia. Vastaanpas nyt kuitenkin pintapuolisen lukemisen jälkeen niihin kommentteihin, joissa itseni mainittiin.

raynpelikoneet kirjoitti:Enpäs kirjoitakaan enempää vielä. Aloitin lukemaan Black Foxin postia -- scumreadasin jo, sitten luinkin Cameronin postit, ja itseasiassa Black Foxilla on tosi hyvä ja mahdollisesti validi pointti

Mitä tarkoittaa scumread?

miina kirjoitti:Black fox: Alotti jotenkin yllättävän hyvin, jos kerta pelaa ekaa peliään? Saatko apua vai mitä ihmettä? (Omassa ekassa pelissänihän olin lähinnä huutamassa ensimmäisenä erikoisrooliani ja sekoilin kovasti Teen sitä kyllä edelleen..)

Voin sanoa, että sydän hypähti ilosta, kun tätä kommenttia luin! Ei, en saa apua, mutta nähtävästi olen oikeilla jäljillä siitä, kuinka peliä kuuluisi pelata. Otan siis tämän kommentin kohteliaisuutena. Mutta voit pitää minua silmällä, toimintani kestää kyllä päivänvaloa :) Pääosin parhaimmat älynväläykseni tulevat hyvin nukutun yön jälkeen. Olin aiemmin lukenut ketjun läpi ja yön aikana prosessoinut lukemaani. Aamulla sain ajatuksen ja siitä se sitten lähti.

Minulla on sekä haittana että etuna se, etten tunne kenenkään pelaajan pelityylejä. Monet ovat tämän pelin aikana verranneet pelaajien käytöstä aiempiin peleihin, joista itselläni ei ole kokemusta, joten en omia päätelmiäni voi aiempien pelien varaan rakentaa. Toisin sanoen minulla on käsityksen saamiseksi ainoastaan yksi vaihtoehto: yrittää löytää jotakin, mihin voin kiinnittää huomiota. Aloittelijana en voi ajatella pelaajista, ettei pelaaja olisi niin fiksu keksiäkseen kummallisia suunnitelmia. Tässä voisin ottaa esiin aloittelijan hyödyn siitä, jos ei pelaajien pelityylejä tunne: ketään ei parane aliarvioida.

Plussaksi vielä tämä kommentti:
Meiz kirjoitti:Raynin readeista en ole toistaiseksi kovin vakuuttunut. Kommentti Lauchuosta voi olla täysin tuulesta temmattu (vain rayn voi sen aitouden todentaa). Ahaa elämys Cameronista on myös vähän outo kun miettii aiempaa 99% town readia.

Haluaisin raynin vastaavan myöskin tuohon, että mistä moinen mielenmuutos Cameronin suhteen?

Perehdyn ihmisten viesteihin paremmin huomisen/viikonlopun aikana ja pyrin selvittämään omia ajatuksiani pelaajista. Tällä hetkellä takki on kovin tyhjä ja minun on hankalaa muodostaa ihmisistä mielipidettä ilman syvempää viesteihin tutustumista, johon taas energiani ei tänään riitä.
Avatar
Black Fox
Kyläläinen
 
Viestit: 229
Liittynyt: 06.12.2017 22:16:17
Palkinnot: 1

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja mosaiikki » 14.12.2017 18:29:53

Cameron kirjoitti:
mosaiikki kirjoitti:Ja en tiiä, musta on jotenkin yhtä heppoista äänestää Violetia roolipohdinnan sivuuttamisesta kuin Violetin ääni miinalle. Tähän nyt saattaa toki vaikuttaa se, että en itse usko Violetilla olleen mitään taka-ajatuksia tekemisissään.

Tarkoitatko tällä, että sinun mielestäsi tässä vaiheessa ei kannata vielä äänestää lainkaan? Jos näin niin miksi? Vai että koet yhtä heppoisiksi tässä vaiheessa kaikki äänet, jolloin niitä ei tulisi kritisoida?

En ajatellut ihan noin pitkälle heittäessäni tuon kommentin. Kyllä mun puolesta saa äänestää ja ääniä saa kritisoida, en vaan usko että kannattaa lähteä tekemään noin järeitä johtopäätöksiä tuollaisessa vaiheessa kun peliä on kulunut hädin tuskin vuorokausi.

Zey kirjoitti:Ei kannata siitä niin välittää, ettet vielä tunne porukoiden tapaa pelata. Näissä peleissä kun mennään todella usein päin mäntyä, vaikka tuntisikin toiset. :D

Cameron kirjoitti:Toisinaan on ihan hyvä ettei ole niin paljon "metatietoa" muista pelaajista niin ei tule tehneeksi virheolettamia muista pelaajista :)

Geraldine kirjoitti:Minäkään en tiedä/muista monia pelejä tai pelaajia joten et ole ainoa. Oot ollut hyvin mukana, en usko että mikään menee päin mäntyä :)

Hyvä tietää että tästä on jotain hyötyäkin :D Lähdin nyt kuitenkin haravoimaan näitä aikaisempia pelejä ihan vaan, jotta saan edes jotain tuntumaa ihmisistä. Ja luonnollisesti kahden viimeisimmän pelin tutkiminen on kuin Raamattua selaisi.

Geraldinelta on tullut lyhyitä, mutta pohtivia ja omaan silmääni ihan hyviä viestejä. Hän on nyt aika vahvasti epäillyt Violetia ja antoi tälle äänenkin, joten jos Violet paljastuu pahikseksi niin pitäisin Geraldinea hyviksenä. Tulee jotenkin hänen viesteistään sellainen tunne, että hän on oikeasti täällä etsimässä pahiksia ja kuvittelisin, että pahiksena hän ei ehkä olisi näin rohkeasti liikkeellä. Jotkut ihmettelivät tuota "joku voisi pitää Violetia pahiksena"-sanavalintaa, mutta en ainakaan itse nähnyt siinä lipsahdusta saati muutenkaan mitään ihmeellistä.

Geraldine kirjoitti:No joo mutta ekana päivänä ei yleensä ole paljon materiaalia jonka perusteella äänestää. Tuo miinan painostaminen + roolipohdinnan sivuuttaminen (tai no enemmänkin se että Violetin pelityyli tuntuu erilaiselta) on mun mielestä tarpeeksi perusteluja siihen että joku voisi pitää Violetia pahiksena.

mosaiikki: Violet on tällä hetkellä putoamassa ja sanoit ettet pidä häntä pahismaisena. Kuka on mielestäsi pahismaisin pelaaja? - Eli kenet pitäisi mielestäsi äänestää ulos Violetin sijaan?

Joo no nyt kun sanot sen noin niin ensimmäisen päivän tavalliseen materiaalimäärään verrattuna tuo kuulostaa ihan järkeenkäyvältä. Ehkä tää on nyt taas sitä kun en tunne Violetia ollenkaan. En tiedä kenet laittaisin mieluummin Violetin tilalle, tuntuu että etenkin näin pelin alussa on helpompaa kartoittaa enemmänkin ne joita ei ainakaan tule äänestämään kuin ne, joita olisi valmis tiputtamaan.

Vastakysymyksenä: Keitä muita epäilet Violetin lisäksi?

Violetin takia lähdin kirjaimellisesti tutkimaan suurennuslasilla hautausmaata läpi, jotta ymmärtäisin mitä tuolla pelityylin muutoksella meinataan. En löytänyt ainuttakaan lähiaikoina pelattua pahispeliä, mikä on vähän ikävää. Nyt kun katselin ainakin tuota SM-peliä ja muutamaa muuta peliä, joissa hän on ollut hyvis, niin näen kyllä jonkinlaisen muutoksen. Ei ehkä itse viestien sisällössä, niissä näen yhä jokseenkin hyvin täytettä, mutta jotenkin tulee nyt erilainen tunne kuin ennen tätä vertailua. Oon kuitenkin yhä vähän skeptinen Violetin pahikseuden suhteen.

Black Foxilta on tullut pari viestiä, joista toisessa lähti aika tarmokkaasti epäilemään Cameronia. En osaa sanoa hänestä nyt tämän perusteella mitään, joten odottelen lisää matskua.

Violetia tarkastellessani vilkaisin myös mielenkiinnosta raynin pelejä täällä, enkä nyt oikein tiedä. Ehkä vähän rennompi ote peliin, mutten usko että hän olisi pahiksena ottanut niin rajua täyskäännöstä "1% pahis Cameronista" "bluffaavaan Cameroniin" vaan lähtisi heti epäilemään Cameronia.

Zeystä mulle tuli tuon edellisen viestin kirjoittamisen aikaan hiuksenhieno pahismainen fiilis, koska pohdin tilannetta enemmän Violetia ajatellen. Ensin siis pidin vähän erikoisena sitä, että hän vaikutti olevan vahvasti roolipohdinnan kannalla, mutta ilmeisesti se on osa hänen pelityyliään. Ja olihan siellä se Violetin tekemä huomiokin vaikuttamassa. Kuitenkin Zeyn vastaus tähän oli mielestäni hyvä ja ylipäätään hänen viestinsä ovat olleet kärkeviä, kyseenalaistavia ja täynnä nokkelia huomioita, jotka puskevat peliä eteenpäin.

Meizistä mulla oli aluksi sellainen kuva, että hän käy vähän tökkimässä sieltä sun täältä tulematta oikein mitenkään lopputulokseen, mutta nyt häneltä on tullut jo ihan hyvää materiaalia ja häneltä on tullut sellaisia pointteja, joita olen itsekin miettinyt. En ehkä kuitenkaan ole valmis laskemaan häntä hyvikseksi.

Meiz kirjoitti:Tämä on muuten aika yksulotteista pohdintaa pelissä, jossa pahikset pyrkivät näyttämään hyviksiltä.

En kokenut tarpeelliseksi todeta uudelleen kaikkia muita mahdollisuuksia, sillä muistaakseni joku oli jo aikaisemmin maininnut että Violet on saattanut toivoa että juurikin näin ajatellaan.

Jeekakasta (jonka "lempinimelle" vähän naurahdin, lapsellisuus kunniaan) mulle ei ole jäänyt nyt oikein mitään käteen. Tuo hänen Meiz-ihmettelynsä hämmentää vähän. Haliman ja miinan kohdalla sama juttu, en oikein saa heistä mitään irti vaikka viestejä on tullut jo melkoisesti.

Lauchuon ekasta viestistä vähän ristiriitaiset fiilikset. Hän kyllä ottaa huomioon päivän aiheet, mutta kommentoi niitä jotenkin tosi.. pintapuolisesti? Sain itse jotain irti oikeastaan vain Violetin osuudesta, mitä nyt toisaalta on helppo kommentoida kun tämä on muutenkin tulilinjalla. Kolmannessa viestissään kyselee miinalta asioita tämän listauksesta, mistä ei herännyt sen kummempia tuntemuksia.

Arielista ei sanottavaa, toivottavasti heräilee nyt. Cameronista sanoin mielipiteeni jo aiemmassa viestissäni.

// Black Fox väliin
mosaiikki
Kyläläinen
 
Viestit: 15
Liittynyt: 12.10.2017 21:46:37

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja jeekaka » 14.12.2017 20:16:04

Meiz kirjoitti:
Zey kirjoitti:Meiz, mitä mietit?

Toistaiseksi jeekakka nostattaa kulmia minua kohtaan heitetystä epäilystään. Voisi olla pahis joka heittää siimaa ja katsoo tarttuisiko joku muu syöttiin.


Oon fifty-sixty onko tää hyvismäinen reaktio mun epäilyyn vai ei :D Hyviksenä voi helposti tuntua juuri siltä, että pahis keksii epäilyjä mistä vaan (mihin asemaan olen itsekin kahdessa viime pelissä joutunut), mutta toisaalta hyökkäys voi tässä tapauksessa olla myös paras puolustus.

Ymmärrän täysin, että ihmettelit Cameronin logiikkaa, mutta koska oma reaktioni sen suhteen oli täysin erilainen eli tarkistaa itse, siinä missä sä vastasit kysymykseen kysymyksellä, niin piti nyt vain ottaa asia esille. Sillä ei oikeasti ole mitään väliä, vastasitko suoraan siihen että oletko pahis vai et, en itsekään oikein tykkää siitä kysymyksestä, koska vastaus on tietysti roolista riippumatta ei :D

Ja no offence taken typostasi, itseasiassa se on juurikin mun nickin etymologia ja on ollut mulla alt-nickinä irkissäkin aikoinaan :D Lapsellisuus kunniaan, kuten mosaiikki jo sanoikin :D

Violetin suhteen oon myös mietteissäini. Erilainen aloitus peliin ei sinänsä välttämättä kerro roolista mitään, olenhan mäkin saanut jo epäilyjä ihan samasta aiheesta. Omaksi puolustuksekeni sanon, että pariin viime peliin olen tullut varapelaajana eli tavallaan valmiiseen pöytään, joskin toki jo ekan päivän loppupuolella. Objektiivisesti siihen on vaikea kommentoida mitään, esimerkiksi viimeisimmässä pelissä Anblick kaivoi omaa hautaansa linkkaamalla aiemman hyvispelinsä, jossa oli ollut paljon hyvismäisempi, ja syyt pelityylin muuttumiseen oli loppujen lopuksi ihan muualla kuin roolissa.

Katselin muutamia Violetin aiempia pelejä, ja random-äänestentelyllä Violet aloitti ainoastaan yhdessä, jossa äänesti Jekua jopa vähän anteeksipyydellen. Se ei loogisesti tietenkään olisi toiminut miinan tapauksessa, koska ”++miina, ootko pahis? Ei sun äänestämisessä tällä perusteella kyllä ole välttämättä järkeä” -tyylinen viesti olisi samantien ollut ihan turha :D Randomääneksi tuon äänen kuitenkin laskisin, koska samanlaisen haasteen olisi voinut heittää vaikka mulle mun ilmoittautumisviestin perusteella. Erikoisroolikeskustelut Violet olisi ihan hyvin voinut jättää väliin niistä hyvissyistä jotka aiemmin mainitsikin, mutta toisaalta myös mun tulkinnan mukaan käytännössä myönsi ajatelleensa mahdollisuutta että sellainen avaus olisi voinut johtaa konfliktiin. Mun mielestä siis Violet on avannut pelin eri lailla kuin mihin olen aiemmin tottunut, mutta en voi suoraan vetää tästä johtopäätöksiä että se olisi pahismainen tapa avata peli.

Lauchuo on kanssa avannut pelin eri lailla kuin parissa viime pelissä, joissa Lau on esittänyt aika hyökkääviä väitteitä, ja nyt taas sitten ei hirveästi mitään mielipiteitä. Mun mielestä itseasiassa vaikuttaa hyvismäiseltä, mutta toisaalta sitten taas oon aiemmin pitänyt hyvis-Lauchuota pahismaisena :D Tosin tällekin on jo tarjottu selitys siitä, että ei ole vain kerinnyt kovin syvällisesti lukemaan viestejä.

Ja oma pennini erikoishahmokeskusteluun: Olen rayn kanssa samaa mieltä työmatkalaisen esiintulosta. Tässä pelissä tavikset ei tosiaan edes tiedä setuppia, ja pahiksen esiintulo erikoisena viime tingassa voi aiheuttaa melkoisenkin kaaoksen, kun hirveästi ei ehdi miettimään. Paitsi että yksi varma hyvis joka väistämättä selviää kaksi yötä on aina jonkunlainen kiintopiste, niin tiedetään mitä mahdolliselta fake-claimilta voidaan odottaa. Ja tosiaan jos työmatkalainen ei ilmaannu, niin tiedetään ainakin mitä ei pitäisi odottaa :D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja miina » 14.12.2017 20:27:11

Lauchuo: se miksi esim siusta tulee nyt pahisfiilis on se että oot kirjotellu niin vähän ja aika mitäänsanomattomasti. Aiemmissa peleissä otit heti alkuun hyvän vauhdin päälle ja sait yleisesti pahisfiilistä aikaan (nää pelit tietty huonot esimerkit; toisessa tulit varalle ja toisessa olin pahis..). No mutta kuitenkin, nyt rauhallinen alku saa hälytyskellot soimaan.

Jeekaka taas on saanu omalla toiminnallaan aina multa voimakasta hyvisluottoa jota nyt ei jeekakassa näy ollenkaan. Tää on enemmän fiilisperusteinen..

Mosaiikki taas saa hyvisluottoa koska ne muutamat viestit oli rauhallisen analysoivia. Tässä ero sinuun on esimerkiksi se että oon nähny siun pelityyylin aiemmin ja se on ollu erilainen. Mosaiikista en aiempaa historiaa mistään saa joten nyt mennään tällä. Jos pelaisin siun kaa ekan pelin niin saattaisit siekin vaikuttaa hyvikseltä.

Sori, nyt ei pysty enää muita analysoimaan tähän hätään tarkemmin.
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja jeekaka » 14.12.2017 21:06:08

miina kirjoitti:Jeekaka taas on saanu omalla toiminnallaan aina multa voimakasta hyvisluottoa jota nyt ei jeekakassa näy ollenkaan. Tää on enemmän fiilisperusteinen..

Mosaiikki taas saa hyvisluottoa koska ne muutamat viestit oli rauhallisen analysoivia. Tässä ero sinuun on esimerkiksi se että oon nähny siun pelityyylin aiemmin ja se on ollu erilainen. Mosaiikista en aiempaa historiaa mistään saa joten nyt mennään tällä. Jos pelaisin siun kaa ekan pelin niin saattaisit siekin vaikuttaa hyvikseltä.


Johtuisko siitä, että 50% meidän yhteisistä peleistä oot itse ollut pahis ;D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja miina » 14.12.2017 21:19:41

jeekaka kirjoitti:
miina kirjoitti:Jeekaka taas on saanu omalla toiminnallaan aina multa voimakasta hyvisluottoa jota nyt ei jeekakassa näy ollenkaan. Tää on enemmän fiilisperusteinen..

Mosaiikki taas saa hyvisluottoa koska ne muutamat viestit oli rauhallisen analysoivia. Tässä ero sinuun on esimerkiksi se että oon nähny siun pelityyylin aiemmin ja se on ollu erilainen. Mosaiikista en aiempaa historiaa mistään saa joten nyt mennään tällä. Jos pelaisin siun kaa ekan pelin niin saattaisit siekin vaikuttaa hyvikseltä.


Johtuisko siitä, että 50% meidän yhteisistä peleistä oot itse ollut pahis ;D


Johtuis :) tähän piti lisätä tuo sama ku Lauchuolle, mutta unohtu. Mutta silti, edellisessä pelissä aina välillä unohtu om rooli ja lisäks, sie pelasit Miusta siinäkin pelissä tosi hyvimäisesti mitä miun oli helppo tajuta. Että siis, vaikka olin pahis niin silti siun pelityyli oli aika selkee mulle.
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja jeekaka » 14.12.2017 21:21:06

jeekaka kirjoitti:Ja oma pennini erikoishahmokeskusteluun: Olen rayn kanssa samaa mieltä työmatkalaisen esiintulosta. Tässä pelissä tavikset ei tosiaan edes tiedä setuppia, ja pahiksen esiintulo erikoisena viime tingassa voi aiheuttaa melkoisenkin kaaoksen, kun hirveästi ei ehdi miettimään. Paitsi että yksi varma hyvis joka väistämättä selviää kaksi yötä on aina jonkunlainen kiintopiste, niin tiedetään mitä mahdolliselta fake-claimilta voidaan odottaa. Ja tosiaan jos työmatkalainen ei ilmaannu, niin tiedetään ainakin mitä ei pitäisi odottaa :D


Otan tän takaisin!

Tolla rivillä on myös mafian roolinlukitsija, joka estää työmatkalaista toimimasta.

//miina
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja jeekaka » 14.12.2017 21:25:32

jeekaka kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:Ja oma pennini erikoishahmokeskusteluun: Olen rayn kanssa samaa mieltä työmatkalaisen esiintulosta. Tässä pelissä tavikset ei tosiaan edes tiedä setuppia, ja pahiksen esiintulo erikoisena viime tingassa voi aiheuttaa melkoisenkin kaaoksen, kun hirveästi ei ehdi miettimään. Paitsi että yksi varma hyvis joka väistämättä selviää kaksi yötä on aina jonkunlainen kiintopiste, niin tiedetään mitä mahdolliselta fake-claimilta voidaan odottaa. Ja tosiaan jos työmatkalainen ei ilmaannu, niin tiedetään ainakin mitä ei pitäisi odottaa :D


Otan tän takaisin!

Tolla rivillä on myös mafian roolinlukitsija, joka estää työmatkalaista toimimasta.

//miina


AAaaa eikun ei näköjään estäkään :D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Meiz » 14.12.2017 21:26:27

jeekaka kirjoitti:Ymmärrän täysin, että ihmettelit Cameronin logiikkaa, mutta koska oma reaktioni sen suhteen oli täysin erilainen eli tarkistaa itse, siinä missä sä vastasit kysymykseen kysymyksellä, niin piti nyt vain ottaa asia esille.

Lisään tähän nyt vielä, että kiinnosti tosissaan kuulla Cameronin suusta mihin tuo kommentti perustuu, sen sijaan että alan selittämään miten itse luulen ymmärtäneeni setupin.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja jeekaka » 14.12.2017 21:27:29

Meiz kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:Ymmärrän täysin, että ihmettelit Cameronin logiikkaa, mutta koska oma reaktioni sen suhteen oli täysin erilainen eli tarkistaa itse, siinä missä sä vastasit kysymykseen kysymyksellä, niin piti nyt vain ottaa asia esille.

Lisään tähän nyt vielä, että kiinnosti tosissaan kuulla Cameronin suusta mihin tuo kommentti perustuu, sen sijaan että alan selittämään miten itse luulen ymmärtäneeni setupin.


Mikset sanonut että näin on silloin kun käytännössä kysyin onko näin?
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Meiz » 14.12.2017 21:28:47

jeekaka kirjoitti:Otan tän takaisin!

Tolla rivillä on myös mafian roolinlukitsija<snip>
Johon roolinlukitsija ei toimi.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja jeekaka » 14.12.2017 21:30:25

Meiz kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:Otan tän takaisin!

Tolla rivillä on myös mafian roolinlukitsija<snip>
Johon roolinlukitsija ei toimi.


Joo, ja luinkin säännöt loppuun :D

Et kai hae mitään meidän vastakkainasettelua tässä?
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Meiz » 14.12.2017 21:31:30

jeekaka kirjoitti:Mikset sanonut että näin on silloin kun käytännössä kysyin onko näin?

Ei tullut mieleen koska koko juttu tuntuu niin mitättömältä. Ajattelin nyt vielä selventää lisää siltä varalta että olet hyvis ja aidosti hämmentynyt siitä kommentista.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Meiz » 14.12.2017 21:31:56

jeekaka kirjoitti:Et kai hae mitään meidän vastakkainasettelua tässä?

wut? :D
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja jeekaka » 14.12.2017 21:40:02

Meiz kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:Mikset sanonut että näin on silloin kun käytännössä kysyin onko näin?

Ei tullut mieleen koska koko juttu tuntuu niin mitättömältä. Ajattelin nyt vielä selventää lisää siltä varalta että olet hyvis ja aidosti hämmentynyt siitä kommentista.


Mitä muuta ekan päivän epäilyt yleensä on kuin mitättömiä?

Meiz kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:Et kai hae mitään meidän vastakkainasettelua tässä?

wut? :D


Toi kommentti tuli kun olin jo itse korjannut virheeni, ja koska oon ainoa joka on epäillyt sua ja oon muistaakseni ainoa jota olet itse epäillyt, niin häivähti vain ajatus että hait vettä myllyyn :D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Meiz » 14.12.2017 21:43:44

My bad, missasin tuon postin täysin. Oon niin tottunut forumin ilmoituksiin uusista posteista, mutta pikavastauksista tuo toiminto näyttääkin puuttuvan.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja jeekaka » 14.12.2017 21:50:39

Meiz kirjoitti:My bad, missasin tuon postin täysin. Oon niin tottunut forumin ilmoituksiin uusista posteista, mutta pikavastauksista tuo toiminto näyttääkin puuttuvan.


Mun mielestä pitäisi kai toimia, mutta ei kai tuohon tarttumisessa olisi ollut mitään järkeä jos tosiaan olisit nähnyt/huomioinut sen mun viestin.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja jeekaka » 14.12.2017 22:27:34

Toisaalta, Violetin lynkkaus on saanut vain aika vaimeaa vastustusta, joten

++Meiz
lähdetäänkö laukalle?
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Violet » 14.12.2017 22:27:52

Jeekaka, ääni miinalle ei ollut randomääni, sillä viime pelin perusteella koin äänen heittämisen juuri hänelle hyödyllisenä.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 80 vierailijaa

cron