Joulupukin kuuma linja - PAHIKSET VOITTIVAT

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä alkaa 12.12. klo 21.00

ViestiKirjoittaja jeekaka » 13.12.2017 14:19:37

Meiz kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:En voi sille mitään, että tää on vähän häiritsevä vastaus kysymykseen, onko Meiz pahis :D

En tosin vastannut tuohon kysymykseen.


No ei sen kysymyksen väistäminen kokonaan sen hyvismäisempää ole :D

Oma reaktioni Cameronin kysymykseen sulle oli se, että hetkinen onko muka noin, asian tarkastus ja toteaminen että Cameronin on pakko olla pystyrivillä. En tiedä oliko sulla jotain taka-ajatusta odottaa Cameronin reaktiota vastakysymykseesi, ja jos oli niin sori siitä että olin tilanteessa suuna päänä, mutta jotenkin toi reaktio vaikutti varautuneelta.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä alkaa 12.12. klo 21.00

ViestiKirjoittaja Zey » 13.12.2017 14:51:22

Halima kirjoitti: No siis. Siitä puhutaan mistä ketju puhuu. Jos homma olisi alkanut randomäänestyksillä ja yleisellä höpöhöpöllä, sitten puhuttaisiin siitä. Toki pääasia on se, että puhetta tulee, jotta päästään sitten niihin oikeisiin epäilyihin jossain vaiheessa.

Kyllä, siitä puhutaan, mistä ketju puhuu. Mutta ensimmäisen viestisi aikoihin puhe oli hädin tuskin alkanut ja olisi ollut erittäin helppoa vaikuttaa siihen, mistä puhutaan. Ensimmäisessä viestissäsi sanoit, että roolihöpinät ovat turhia ja ilman niitä peli lähtee paremmin käyntiin. Lisäksi olet sanonut, että mielestäsi se, pitääkö rooleista keskustella vai ei -keskustelu on yhtä turhaa kuin roolihöpinät. Kuitenkaan et ensimmäisessä viestissäsi edes yrittänyt saada aikaan keskustelua, joka ei koskisi joko rooleja tai rooleista puhumista, vaikka pidit kumpaakin keskustelua turhana ja uskoit, että peli lähtisi muulla tavoin paremmin käyntiin.

Halima kirjoitti: Ja itseasiassa se, että tuon rooliselvityksen lisäksi sä heti laitoit painetta Violetille äänestämällä perusteluiden kanssa, saa mut ajattelemaan että sä oot todennäköisemmin hyvis kuin pahis. Eli onhan tässä jo vähän päästy itse peliinkin käsiksi. :)

Mutta mun viestini tuli sun ensimmäisen viestin jälkeen -> ei kelpaa perusteluksi sille, miksi et lähtenyt aloittamaan mitään muuta keskustelua.

Violet kirjoitti: Haliman selitys on oikea, eli miinan viime pelin perusteella, jota itse modasin, päätin äänestää häntä ja katsoa, kuinka vaikeaa hänen on siihen vastata.

Ja mitä havaitsit miinan vastauksesta nyt? Entä huomasitko kun viime peli oli käynnissä, että miinan oli vaikea vastata kysymykseen?

Gera kirjoitti: "valitsen kaikista pelaajista yhden jota alan painostaa (koska se toimi aiemmmassa pelissä) ja katsotaan mitä tapahtuu"

Pieni korjaus: ei toiminut, miina voitti pelin.

Violet kirjoitti: Tässä lainauksessa on se häiritsevä asia, mikä eilen jäi mietityttämään. Halima puhuu pelistä, jossa ei juurikaan käsitelty erikoishahmoja, ja epäilyt saatiin ymmärtääkseni ihan kunnolla käyntii. Zeyn puolustus on, että rooleista pitäisi puhua, sillä "jostain on lähdettävä, koska ne epäilykset ei synny tyhjästä. Ottaen huomioon, että molemma pelaajat pelaavat saman hydra-tilin takana pelissä, johon Halima viittasi, näin vastakkaiset näkemykset saman pelin pohjalta tuntuvat oudolta.

Puolustus? Tarkoituksena ei ollut puolustella mitään, vaan kritisoida Haliman toimintaa. Hain tuolla kakkos kohdalla sitä, että jostain on puhuttava, koska epäilykset ei synny tyhjästä. Tämä on kaikille selvä juttu. Halima ei halua puhua rooleista, koska niillä peli lähtee huonosti käyntiin. Ok. Mistä Halima sitten haluaa puhua? Viestinsä perusteella rooleista/pelin mekaniikasta ja siitä, miksi ei kannata rooleista puhua. Onko rooleista puhuminen hyödyttömämpää kuin ”kannattaako rooleista puhua” -keskustelu? Mielestäni ei. -> Syytä kritisoida.

Violet kirjoitti: Ottaen huomioon, että molemma pelaajat pelaavat saman hydra-tilin takana pelissä, johon Halima viittasi, näin vastakkaiset näkemykset saman pelin pohjalta tuntuvat oudolta. Jos tämän perusteella pitäisi veikata jompaa kumpaa pahikseksi, niin veikkaisin Zeytä, sillä Haliman väittämä vaikuttaa minusta loogisemmalta, eikä Zeyn väittämä tässä valossa onnistu puolustuksessa. Uskaltaisin vääittää, että pahisparina Zey ja Halima olisivat tuon ristiriidan havainneet.

En edes kommentoinut mitään siihen, lähtikö MU:n peli paremmin käyntiin vai ei, joten en ymmärrä mistä saat näkemykseni kyseisen pelin alusta vastakkaiseksi Haliman näkemykseen. Mielestäni on täysin turhaa tässä pelissä miettiä miten MU:ssa peli lähtee käyntiin, sillä MU:ssa pelit ovat paljon nopeatempoisempia enkä siksi pidä hyvänä vertailukohtana.

mosaiikki kirjoitti:Hirveästi täällä nojataan pohdinnoissa aikaisempiin peleihin, joista taas itse en tiiä yhtään mitään. :D Ehkä tää nyt menee ihan päin mäntyä kun en täältä ketään tunne.

Ei kannata siitä niin välittää, ettet vielä tunne porukoiden tapaa pelata. Näissä peleissä kun mennään todella usein päin mäntyä, vaikka tuntisikin toiset. :D
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä alkaa 12.12. klo 21.00

ViestiKirjoittaja Meiz » 13.12.2017 15:25:07

jeekaka kirjoitti:Oma reaktioni Cameronin kysymykseen sulle oli se, että hetkinen onko muka noin, asian tarkastus ja toteaminen että Cameronin on pakko olla pystyrivillä. En tiedä oliko sulla jotain taka-ajatusta odottaa Cameronin reaktiota vastakysymykseesi, ja jos oli niin sori siitä että olin tilanteessa suuna päänä, mutta jotenkin toi reaktio vaikutti varautuneelta.

Olin lähinnä hämmentynyt siitä mitä oleellista olen missannut :D
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä alkaa 12.12. klo 21.00

ViestiKirjoittaja justy » 13.12.2017 15:51:30

Puhelinkeskuksessa huomattiin, että joku on laittanut puhelimiin purkkaa. Tonttujen uusi hiusmuoti on nyt siili, ja syyllisten etsiminen jatkuu.

Äänestystilanne
Violet 1 (Zey)
miina 1 (Violet)

Violet on tippumassa ensiksi annetulla äänellä.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja miina » 13.12.2017 17:41:56

Ääh, näpyttelin viestin ja puhelin kaatuu, argh!

No mutta kuitenki. En usko violetin äänen olleen mulle muuta ku painetta. Mutta silti vähän outo. Sitä paitsi, enkö muka ihan vakuuttavasti viime pelissäkin loppui lopuks sanonu olevani kyläläinen ;D että mitä nyt ajattelet miun vastauksesta?
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Lauchuo » 13.12.2017 18:03:38

Öäää tää peli menee kauhean nopeasti eteenpäin enkä oo ehtinyt käydä kuin pintapuolisesti kaikkien viestit läpi!

miina jo esittikin tuon kysymyksen, mitä olisin itse tullut kysymään. Violet, hait miinalta reaktiota kysymykselläsi, muttet kuitenkaan reagoinut siihen itse mitenkään? Miksi et? Miksi päätit yhä pitää äänesi miinalla, vaikka kaiken järjen mukaan, jos peilaat tätä peliä edelliseen peliin, sinun pitäisi nyt olla sitä mieltä, että miina on hyvis? (Jos et aio peilata tätä peliä edelliseen peliin, miksi esitit tuon kysymyksen?)

Zeystä on minulle tullut tähän mennessä pientä hyvisvibaa, ei oikeastaan mitään sellaista, mitä Zey suoraan olisi sanonut, mikä vaikuttaisi hyvismäiseltä, mutta ylipäätään Zeyn ote peliin vaikuttaa tosi järkevältä ja hyviksen näkökulmasta ajatellulta. Vaikuttaa siltä, ettei Zey hätäänny mistään häntä kohtaan esitetyistä syytöksistä (/epäilyistä) ja osaa perustella ajatuksensa, eivät siis ole ihan tuulesta temmattuja.

Violet sen sijaan vaikuttaa jotenkin erilaiselta kuin ennen. Ei tule samalla tavalla sellaista fiilistä, että Violet yrittäisi etsiä pahiksia, vaan että Violet kommentoi vain niitä asioita, mitkä jotenkin koskettavat häntä ja jättää sanomatta/kommentoimatta jos jokin on epämiellyttävää tai voisi paljastaa hänet. Ääni miinallekin (ja tuo kysymys) tuntui olevan vain sellaisia "sanotaan jotain peliin"-juttuja.

Pakko lukea nää sivut vielä uudestaan läpi ennen kuin lähen analysoimaan mitään muuta. Hitto älkää olko noin nopeita!
Avatar
Lauchuo
Kyläläinen
 
Viestit: 273
Liittynyt: 12.10.2017 18:35:37
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 2

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Zey » 13.12.2017 18:44:39

Meiz, mitä mietit?

Lauchuo kirjoitti:Miksi päätit yhä pitää äänesi miinalla, vaikka kaiken järjen mukaan, jos peilaat tätä peliä edelliseen peliin, sinun pitäisi nyt olla sitä mieltä, että miina on hyvis?

Miksi Violetin pitäisi olla sitä mieltä, että miina on hyvis? Entä mitä mieltä itse olet miinasta?
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Lauchuo » 13.12.2017 19:03:10

Zey kirjoitti:Meiz, mitä mietit?

Lauchuo kirjoitti:Miksi päätit yhä pitää äänesi miinalla, vaikka kaiken järjen mukaan, jos peilaat tätä peliä edelliseen peliin, sinun pitäisi nyt olla sitä mieltä, että miina on hyvis?

Miksi Violetin pitäisi olla sitä mieltä, että miina on hyvis? Entä mitä mieltä itse olet miinasta?

Jos Violet perustaa kysymyksensä ja mielipiteensä miinasta edelliseen peliin, miinalle oli nyt "helppoa" (ainakin siltä vaikutti) sanoa olevansa hyvis, jolloin viime pelin mukaan hänen ei pitäisi nyt valehdella = hänen pitäisi olla sanojensa mukaan hyvis. Osasinko nyt selittää ymmärrettävästi? Minulla ei vielä ole miinasta mitään readia, en osaa sanoa onko hän hyvis vai pahis.
Avatar
Lauchuo
Kyläläinen
 
Viestit: 273
Liittynyt: 12.10.2017 18:35:37
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 2

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Meiz » 13.12.2017 21:29:51

Zey kirjoitti:Meiz, mitä mietit?

Toistaiseksi jeekakka nostattaa kulmia minua kohtaan heitetystä epäilystään. Voisi olla pahis joka heittää siimaa ja katsoo tarttuisiko joku muu syöttiin.

mosaiikki lähtee melko aikaisessa vaiheessa jarruttelemaan Violet epäilyjä ja saa ehkä liian helposti hyvisreadin Violetista, viewtopic.php?f=9&t=549&start=30#p13247

Kallistun itsekin sille kannalle että Cameron on todennäköisemmin hyvis (jos ei aiemmasta postistani tämä käynyt ilmi). Reagoi kuitenkin nimenomaan minun viestiini, ja tuo vaikutti enemmän spontaanilta kuin etukäteen mietityltä taktiikalta.

Zey antanut hyvismäistä kuvaa itsestään pitkin viestejään.

Samaa mieltä siitä että odottaisin Violetin ja Haliman huomioineen ensikertalaiset ja ajatelleen suht tärkeäksi heidän avustamisen ennakkoon siltä varalta että erikoisrooli olisi osunut heidän kohdalle. Samaa mieltä allaolevan pointin kanssa.
Zey kirjoitti:Tiedostat riskit erikoishahmoista puhumisesta -> tiedät mitä kannattaa varoa ja osaat sitä silmällä pitäen lukea viestisi läpi ja varmistaa, ettei siellä ole mitään, mikä riskeeraisi erikoishahmoja. Ja koska niistä puhuminen on yhtä hyödyllistä kuin tavallisessa pelissä (missä et tietääkseni näe erikoishahmoista puhumista turhaksi) niin näiden pointtien valossa nimen omaa näkisin järkeväksi, että sinä olisit sanonut mielestäsi pelin kannalta tarpeelliset/tarpeellisia pointteja samalla kun kehottanut muita olemaan asiasta puhumatta sen enempää. Tällöin saataisiin sekä tarpeelliset asiat kaikkien tietoon että varoitettua muita olemaan puhumatta kauheasti erikoishahmoista, mikä on musta se optimaalinen tilanne.


raynpelikoneet kirjoitti:Miksi Violet tekee mafiana noin kun tekee? Siis tämä roolikeskustelu. Sulla on kuitenkin aika paljon metaa hänestä (uskoisin?) ja minäkin voin kahden pelin perusteella sanoa että hän tekee yleensä aivan toisin roolikeskustelun suhteen. Miksi hän nyt tekisi mafiana näin? Roolikeskusteluhan ei oikeasti edistä peliä (siis meinaan mafian löytämistä) millään tavalla, miksi se ei olisi nyt Violetille helppo paikka piiloutua kun hän kaupunkilaisenakin tekee tuota?

Tässä pelissä on suht hyvät syyt pitää roolikeskustelu minimissä. Pahiksena Violet voisi helposti nähdä tästä mainitsemisen hyvispisteitä nostattavana tekijänä, ja unohtaa ensikertalaisten auttamisen siinä sivussa.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Violet » 13.12.2017 22:06:56

[quote="Meiz"Tässä pelissä on suht hyvät syyt pitää roolikeskustelu minimissä. Pahiksena Violet voisi helposti nähdä tästä mainitsemisen hyvispisteitä nostattavana tekijänä, ja unohtaa ensikertalaisten auttamisen siinä sivussa.][/quote]
Pelissä on hyvät syyt pitää roolikeskustelu minimissään. -> Pahis Violet muuttaa pelitapaansa yllättävästi (mihin pahiksena kiinnittäisi huomiota) ja ei puhu paljoakaan erikoishahmoista tarkoituksenaan saada hyvispisteitä. Tai koska roolikeskustelu kannattaa pitää minimissään, ei hyvis Violet siihen paljoakaan kuluta aikaa. Kyllä, kärjistetty vastakkainasettelu, ja skenaarioita voi kehitellä kaikkea tuolta väliltä.

Mä yritän raapia kasaan tän illan aikana jotain analyysiä, jotta saisin kaikista jo jotain sanottavaa.

Mitä tulee tuohon miinan kysymykseen, ja sen vastauksen tulkintaan, niin en ole mitenkään erityisen vakuuttunut. Mitä lähempänä miinan vastaus olisi ollut lyhyttä ja ytimekästä "en ole", sitä valmiimpi olisin ollut häntä uskomaan. Mitä enemmän vastaus sen sijaan näyttää kiertelyltä, sitä vähemmän. Vastaushan menee näiden välimaastoon, enkä ainakaan hyvikseksi häntä sen perusteella luokittelisi.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 13.12.2017 22:07:43

Olisin kiinnostunut kuulemaan että miksi jonkun mielestä tässä pelissä on jotenkin vähemmän tärkeää keskustella rooleista muihin peleihin verrattuna?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä alkaa 12.12. klo 21.00

ViestiKirjoittaja Cameron » 13.12.2017 23:18:29

Kommentoin tuota sekaannustani vaaka- ja pystyrivien kanssa vielä kun sitä on niin moni ihmetellyt :D En ollut lukenut peliä kunnolla läpi vaan vilkasin vaan että "jee kivaa matriisipeli! ^.^" ilmoittautuessa ja sitten vilkaisin vähän rooleja kun aloin kirjoittaa ensimmäistä viestiä, mutta täytyy tunnustaa että luen säännöt kunnolla vasta pelivaiheessa jos silmään ei heti pistä jotain ihan eriskummallista (paitsi tietenkin jos tarkistan pelin :D). Ja itse asiassa taka-alalla kävi hämmennys että miten pahisten määrä voi vaihdella noin paljon setupista riippuen, mutta ajattelin vaan nopeasti että no eiköhän se ole tasapainotettu sitten normipahisten määrällä ja hyppelin iloisesti sääntöjä eteenpäin...näin jälkikäteen lukiessahan siellä on tosiaan "mafiosot" mukana setupeissa.

miina pistää kyllä nyt silmään lähinnä siksi että pelityyli tuntuu täsmälleen samanlaiselta kuin humanistipelissä, jossa oli pahis. Muutama viaton kysymys sinne tänne ja hyväntahtoinen hymy -ei mene muuten tällä kertaa läpi! :D

Geraldine kirjoitti:Jotenkin tuntuu siltä ettei Zey olisi pahiksena vaivautunut kirjoittamaan noin pitkiä "toimintaohjeita" erikoishahmoille. Mun mielestä siinä oli aika hyviä neuvoja jollekin joka on uusi pelaaja tai ei ole aiemmin pelannut peleissä joissa on nuo hahmot mukana.

Voi kyllä olisi :D Zey tekee sen roolista riippumatta. Ja kuten Halima sanoi, olisi hyvin zeymäistä kirjoittaa se jo ennen roolin saamista (vaikka nyt sanoikin ettei niin tehnyt). Itse koen että perusjutut on ihan hyvä sanoa alkuun kun on ensikertalaisia mukana.

raynpelikoneet kirjoitti:Ei minua kiinnosta oletko erikoinen vai et (jos olet kaupunkilainen -- eikä sinuakaan pitäisi), minua kiinnostaa vaan se, oletko mafia vai et.

Totta kai kaikkia kiinnostaa kuka on erikoishyvis. Minuakin kyläläisenä kiinnostaa kuka on erikoishyvis. Jos saan jostakin sellaista haisua, voin yrittää vähän enemmän puollustaa häntä ja välttää äänestämästä. En tietenkään huutele ketjussa että "hei tuo on varmaan erikoinen!" mutta totta kai sitä pähkäilee itsekseen. Ja kuten itsekin Zeyltä kysyit eri pelityyleissä: joskus muuttunut pelityyli on mafian, joskus erikoisroolin merkki ja on toki hyvä erottaa nämä pelaajista.

Geraldinelta tulee hyviä, teräviä kysymyksiä. Tällä hetkellä hyvistyttää.

jeekaka kirjoitti:
raynpelikoneet kirjoitti:Miksi Violet tekee mafiana noin kun tekee? Siis tämä roolikeskustelu. Sulla on kuitenkin aika paljon metaa hänestä (uskoisin?) ja minäkin voin kahden pelin perusteella sanoa että hän tekee yleensä aivan toisin roolikeskustelun suhteen. Miksi hän nyt tekisi mafiana näin? Roolikeskusteluhan ei oikeasti edistä peliä (siis meinaan mafian löytämistä) millään tavalla, miksi se ei olisi nyt Violetille helppo paikka piiloutua kun hän kaupunkilaisenakin tekee tuota?


Mä itseasiassa mietin tätä samaa, kun muistin että teillähän on Violetin kanssa historiaa pelin avaamisesta tällä aiheella :D Voisin kuvitella, että pahiksena Violet haluaisi välttää hinnalla millä hyvänsä vänkäämistä aiheesta, kun siinä voi käydä miten vaan. Tai jopa yhdessä pahiksina olisitte sopineet, ettei tätä aihetta nyt oteta esiin, ettei tosiaan vahingossa kävisi niin, että saat pahistoverisi lynkatuksi.

Tai sitten rayn voisi syöttää Violetia hyvisten suuhun pahiskaverina, kuten teki justylle tässä pari peliä sitten! Kolmantena päivänä nieltiin syötti siimaa myöten ja pahis-ray tassutteli voittoon :D Tosin en usko että Violet olisi ehkä näin alkuvaiheessa peliä suostunut tähän. (Ja heti toisaalta -en tiedä olisiko Ray edes kysynyt :D)

//off//Tässä vaiheessa viestin kirjoitusta mun kone läppäsi koko selaimen kiinni ja olin ihan että eeeeeei ;;;;___;;; ja sitten muistin avaa juuri suljetut ikkunat -napin. Huh! Jotain on oppinut näiden vuosien aikana :D//off

Violet kiteyttää seuraavassa hyvin sen, mikä mulla häiritsee tällä hetkellä Zeyn pelissä:
Violet kirjoitti:
Zey kirjoitti:
Halima kirjoitti:
Ihan samaa ajattelin ehdottaa. Pelaan tässä samalla hydrapeliä mafia universella, ja siellä tykkäsin siitä että vaikka on matriisipeli hankaline rooleineen, kukaan ei oikeastaan sanallakaan viitannut rooleihin. Eipä ollut turhaa lätinää eka päivä täynnä, ja epäilykset lähti käyntiin ihan eri tavalla. :)

Tästä kommentista taas en niin pidä, johtuen siitä, että Halima ajatteli ehdottaa samaa asiaa, mutta ilman sitä ajatusta, että erikoishyvis voisi paljastua keskustelun takia. Koska musta hänen perustelunsa roolien pohtimattomuudelle on huonot: 1) Rooli pohdinta ei ole yleensä ”turhaa lätinää”, vaan nimen omaa se on yleensä sitä mitä tarvitaan: jos kaikki pelaajat ovat useamman pelin pelanneita, käydään yleensä vain läpi ne erikoiset pointit, jotka on hyvä kaikkien huomata ja jotka eivät ole itsestään selviä kaikille, jos taas on uusia mukana, varmistetaan, että hekin ymmärtävät roolit ja näin ollen pystyvät paremmin pelaamaan. 2) Jostain on lähdettävä, koska ne epäilykset ei synny tyhjästä. Enkä näe mitään syytä, miksi ”kannattaako puhua rooleista vai ei” -keskustelu aloittaisi peliä yhtään sen paremmin kuin ”mitä erikoisia ja epäselviä juttuja rooleissa on” -keskustelu.


Tässä lainauksessa on se häiritsevä asia, mikä eilen jäi mietityttämään. Halima puhuu pelistä, jossa ei juurikaan käsitelty erikoishahmoja, ja epäilyt saatiin ymmärtääkseni ihan kunnolla käyntii. Zeyn puolustus on, että rooleista pitäisi puhua, sillä "jostain on lähdettävä, koska ne epäilykset ei synny tyhjästä. Ottaen huomioon, että molemma pelaajat pelaavat saman hydra-tilin takana pelissä, johon Halima viittasi, näin vastakkaiset näkemykset saman pelin pohjalta tuntuvat oudolta. Jos tämän perusteella pitäisi veikata jompaa kumpaa pahikseksi, niin veikkaisin Zeytä, sillä Haliman väittämä vaikuttaa minusta loogisemmalta, eikä Zeyn väittämä tässä valossa onnistu puolustuksessa. Uskaltaisin vääittää, että pahisparina Zey ja Halima olisivat tuon ristiriidan havainneet.

Jos molemmat ovat pelanneet samassa pelissä samaa roolia, luulisi että molemmilla olisi se käsitys, että haa onpa toimivaa että rooleista ei juurikaan puhuta ensimmäisenä päivänä. Loogisin selitys minkä tähän keksin on se, että Zey on pahis ja lähti pelaamaan itselleen turvallisella, tutulla taktiikalla eli käymään peliteknisyydet läpi, koska hänen on todettu tekevän kylässä aina niin roolista riippumatta, vaikka olisikin viime pelissä kokenut hyviksille hyväksi taktiikaksi jättää peliteknisyydet aika lailla välistä. No, myöhemmin Zey sanoi tässä että eihän hän ole missään vaiheessa sanonut että taktiikka oli hänen mielestään toimiva, mutta luulisi että se joko olisi tai ei olisi näyttäytynyt kaikille hyviksille toimivana taktiikkana. Zeyn vastaukset ovat olleet kuitenkin aihetta käsiteltäessä niin viiltävän analyyttisiä ja takuvarmaa zeyläisyyttä että ne ovat välillä jopa hymyilyttäneet, joten Zey ei epäilytä tällä hetkellä.

mosaiikki kirjoitti:Ja en tiiä, musta on jotenkin yhtä heppoista äänestää Violetia roolipohdinnan sivuuttamisesta kuin Violetin ääni miinalle. Tähän nyt saattaa toki vaikuttaa se, että en itse usko Violetilla olleen mitään taka-ajatuksia tekemisissään.

Tarkoitatko tällä, että sinun mielestäsi tässä vaiheessa ei kannata vielä äänestää lainkaan? Jos näin niin miksi? Vai että koet yhtä heppoisiksi tässä vaiheessa kaikki äänet, jolloin niitä ei tulisi kritisoida?

mosaiikki kirjoitti:Hirveästi täällä nojataan pohdinnoissa aikaisempiin peleihin, joista taas itse en tiiä yhtään mitään. :D Ehkä tää nyt menee ihan päin mäntyä kun en täältä ketään tunne.

Toisinaan on ihan hyvä ettei ole niin paljon "metatietoa" muista pelaajista niin ei tule tehneeksi virheolettamia muista pelaajista :)

Violet: Jos olet tätä mieltä
Violet kirjoitti:Mitä tulee tuohon miinan kysymykseen, ja sen vastauksen tulkintaan, niin en ole mitenkään erityisen vakuuttunut. Mitä lähempänä miinan vastaus olisi ollut lyhyttä ja ytimekästä "en ole", sitä valmiimpi olisin ollut häntä uskomaan. Mitä enemmän vastaus sen sijaan näyttää kiertelyltä, sitä vähemmän. Vastaushan menee näiden välimaastoon, enkä ainakaan hyvikseksi häntä sen perusteella luokittelisi.

miinan vastauksesta kysymykseen oletko pahis? Niin mitä mieltä olet siitä että Meiz ei ole vastannut minulle samaiseen kysymykseen vielä kolmanteen sivuunkaan mennessä, vaikka jeekaka on sitä häneltä vielä peräänkuuluttanut?
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 14.12.2017 00:01:50

Lauchuo lauchuo... mikä sinä olet?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Zey » 14.12.2017 00:24:47

Violet kirjoitti: Mä yritän raapia kasaan tän illan aikana jotain analyysiä, jotta saisin kaikista jo jotain sanottavaa.

Miksi moinen kiire?

Cameron kirjoitti: No, myöhemmin Zey sanoi tässä että eihän hän ole missään vaiheessa sanonut että taktiikka oli hänen mielestään toimiva, mutta luulisi että se joko olisi tai ei olisi näyttäytynyt kaikille hyviksille toimivana taktiikkana.

No jos tää kerran mietityttää niin voin puhua aiheesta enemmän. Mä en tiedä pidänkö kyseisen pelin aloitustapaa toimivampana tapana kuin tätä vai en. Ja musta tuntuu, että Haliman mielipide asiasta tuli liian kevyesti (ainakin omaan makuun), enkä usko hänen miettineen asiaa loppuun. Ensinnäkin yhden vuorokauden aikana täällä tulee näköjään alle 70 viestiä. Tuossa MU pelissä yhden vuorokauden aikana tulee lähemmäs 7 sivua tekstiä eli lähemmäs 350 viestiä. Hieman eroa eikö? Onko siis MU:n aloitus oikeasti parempi, vai tekeekö aktiivisempi aloitus siitä paremman oloisen kun päästään nopeammin eteenpäin? En voi verrata peliä suoraan Kylän peliin ja toisaalta en ole paljon pyörinyt MU:lla, joten en ole muitakaan aloitustyyppejä nähnyt -> en voi verrata aloituksia MU:n asteikollakaan. Entä miten paljon mielipiteeseen vaikuttaa se, että kumpikaan meistä ei pystynyt parin ekan vrk aikana pelaamaan, jolloin aloittaessamme tulimme jo ”valmiiseen pöytään” emmekä joutuneet odottelemaan sitä, että peli pääsisi eteenpäin tai tekemään mitään sen eteen? Tai miten paljon minun mielipiteeseeni pelistä vaikuttaa se, että olen pelissä hyvin kaukana omalta mukavuusalueeltani, koska en ole hirveän hyvä englannissa, enkä näin ollen ymmärrä läheskään kaikkea topassa sanottua ja lukemiseni on hyvin hidasta? Joten ei, en ole sanonut mielipidettäni pelin aloituksesta, koska en ole näitä seikkoja ratkaissut (ja uskon niiden vaikuttavan hyvin paljon siihen, miten voin verrata Kylän pelejä MU:n peliin), enkä todennäköisesti tule koskaan ratkaisemaankaan. (Mutta jos yleisesti katsoo, niin peli alkoi vitsailulla ja randomäänillä. Randomääniä on täälläkin nähty, enkä muista niiden olleen yhtään sen parempi aloitustapa. Vitsailulla on taidettu vähemmän aloitella, joten ehkä seuraavaan peli kannattaakin aloittaa kivoilla kuvilla ja selata vitsikirjasta muutama vitsi höysteeksi ja unohtaa roolikeskustelut?)

Cameron kirjoitti: Zeyn vastaukset ovat olleet kuitenkin aihetta käsiteltäessä niin viiltävän analyyttisiä ja takuvarmaa zeyläisyyttä että ne ovat välillä jopa hymyilyttäneet, joten Zey ei epäilytä tällä hetkellä.

Zeyläisyys <3 :D

Mitä Cam ajattelet Violetista ja Halimasta?
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 14.12.2017 00:27:29

Itseasiassa tuli tuosta Cameronin Violet lainauksesta mieleen;

Violet miksi sinun äänesi on miinalla? Sanoit juuri ettet tiedä mikä miina on vastauksensa perusteella. Eli siis äänestät pelaajaa jonka et tiedä olevan pahis? Ja painostushan loppui jo siihen, kun tuon analyysisi miinan vastauksesta annoit, eli sekään ei voi olla syynä enää.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 14.12.2017 00:29:34

raynpelikoneet kirjoitti:Itseasiassa tuli tuosta Cameronin Violet lainauksesta mieleen;

Violet miksi sinun äänesi on miinalla? Sanoit juuri ettet tiedä mikä miina on vastauksensa perusteella. Eli siis äänestät pelaajaa jonka et tiedä olevan pahis? Ja painostushan loppui jo siihen, kun tuon analyysisi miinan vastauksesta annoit, eli sekään ei voi olla syynä enää.

Öh selitin huonosti.. tajuatte kai mitä tarkoitan.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Violet » 14.12.2017 01:11:39

Zey kirjoitti:Miksi moinen kiire?


Koska tiedän, että tänään torstaina on töitä + pikkujoulut ja perjantaina tentti + perhetapaaminen, joten mulla on aika huonosti mahdollisuuksia kirjoitella tämän pelipäivän aikana.

ray kirjoitti:Violet miksi sinun äänesi on miinalla? Sanoit juuri ettet tiedä mikä miina on vastauksensa perusteella. Eli siis äänestät pelaajaa jonka et tiedä olevan pahis? Ja painostushan loppui jo siihen, kun tuon analyysisi miinan vastauksesta annoit, eli sekään ei voi olla syynä enää.


Mä olin pallotellut sen idean kanssa, että lähtisin miinaa vielä vahvemmin painostamaan, mutta hän näyttää aika vakaasti olevan sillä kannalla, että ääneni on vain painostusta, joten varsinainen tehokkuus tällaisesta liikkeestä jäisi vähäiseksi.

Geraldine, 6, tähän mennessä viesteissä on ollut aika kapea otanta, mutta tässä vaiheessa peliä sen voi vielä sallia. Yksi asia mikä kiinnittää huomiota on, että Geraldine ei ole äänestänyt minua, tosin jos pelityyli on viiden vuoden takaista kylää, niin ääniä ei pitäisi paljoakaan sadella. Townread Zeystä on aika kevyellä pohjalla, jos se perustuu vain listaan, tosin tilanne on saattanut muuttua?

Geraldine kirjoitti:Mulle on edelleen epäselvää miksi takerrut miinaan, Violet. Juuri nyt taktiikkasi tuntuu olevan "valitsen kaikista pelaajista yhden jota alan painostaa (koska se toimi aiemmmassa pelissä) ja katsotaan mitä tapahtuu". Eikö olisi helpompaa tarkkailla kaikkia pelaajia yhtä aikaa ja miettiä kuka on epäilyttävin?

miinaan takerruin, sillä hänen äänestäminen olisi voinut paljastaa jotakin. Sikäli kun kuitenkin itse näen, niin kuvaamasi taktiikka sopii myös sinulle, tosin äänen varmaan heittäisit päivän päättyessä alustettuasi sitä pitkään, ja toivoisit että pääset siitä mahdollisimman vähällä.

Black Fox, 2, ei mitään suoraan pahismaista. Päälimmäisenä jäi suhtautuminen Cameroniin, ja haluttomuus pitää häntä varmana hyviksenä. Tämän lisäksi hän pyysi ihmisiä analysoimaan Camia aikaisemman pelikokemuksen perusteella. Asenne on pikemminkin analysoiva, kuin varman hyvikseyden vahvasti torjuva. Musta tuntuu, että on kyläläinen, ja että ei ainakaan sovi Cameronin pahiskaveriksi.


Ariel, 0, ei herännyt.

Cameron, 3, päälimmäisenä on jäänyt mieleen sekoilu matriisissa, mitä ei kyllä pahiksena olisi tapahtunut. Kolmas viesti on mielestäni aika hyvä, sillä siinä käsitellään pelaajia laajasti, eikä tunneloida yhtä henkilöä

Violet: Jos olet tätä mieltä
Violet kirjoitti:
Mitä tulee tuohon miinan kysymykseen, ja sen vastauksen tulkintaan, niin en ole mitenkään erityisen vakuuttunut. Mitä lähempänä miinan vastaus olisi ollut lyhyttä ja ytimekästä "en ole", sitä valmiimpi olisin ollut häntä uskomaan. Mitä enemmän vastaus sen sijaan näyttää kiertelyltä, sitä vähemmän. Vastaushan menee näiden välimaastoon, enkä ainakaan hyvikseksi häntä sen perusteella luokittelisi.

miinan vastauksesta kysymykseen oletko pahis? Niin mitä mieltä olet siitä että Meiz ei ole vastannut minulle samaiseen kysymykseen vielä kolmanteen sivuunkaan mennessä, vaikka jeekaka on sitä häneltä vielä peräänkuuluttanut?


Itse asiassa 1. ja 4. Setuppi taitavat näyttäytyä pahiksille samanlaisena.
Vai ootko Meiz pahis joka tiedät että roolijako on joku muu kuin 1. tai 4.?

Sanoisin, että tapaus on riittävän erilainen. On perusteltua aatella, että tämä heitto on menettänyt merkityksensä, kun totuus viimein valkeni sinulle, ja kyllä Meiz taisi vastata tähän kommentoimalla erehdystäsi matriisista.

Mun on näemmä pakko taikoa itselleni torstai-illaksi aikaa että saan nää muutkin analysoitua, oon siirtynyt opiskelun lisäksi työelämään, ja töissä ei kehtaa olla ihan zombina.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Zey » 14.12.2017 01:24:24

Violet kirjoitti:Mä olin pallotellut sen idean kanssa, että lähtisin miinaa vielä vahvemmin painostamaan, mutta hän näyttää aika vakaasti olevan sillä kannalla, että ääneni on vain painostusta, joten varsinainen tehokkuus tällaisesta liikkeestä jäisi vähäiseksi.

Muttet edelleenkään poista ääntäsi miinalta?
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Geraldine » 14.12.2017 01:35:44

Violet kirjoitti:En itsekään pelityyliäsi juurikaan muista näin viiden vuoden takaa, mutta muistelisin, että olit keskivertoa parempi pelaaja

Oot kiva :3

mosaiikki kirjoitti:Hirveästi täällä nojataan pohdinnoissa aikaisempiin peleihin, joista taas itse en tiiä yhtään mitään. :D Ehkä tää nyt menee ihan päin mäntyä kun en täältä ketään tunne.

Minäkään en tiedä/muista monia pelejä tai pelaajia joten et ole ainoa. Oot ollut hyvin mukana, en usko että mikään menee päin mäntyä :)

mosaiikki kirjoitti:Ja en tiiä, musta on jotenkin yhtä heppoista äänestää Violetia roolipohdinnan sivuuttamisesta kuin Violetin ääni miinalle. Tähän nyt saattaa toki vaikuttaa se, että en itse usko Violetilla olleen mitään taka-ajatuksia tekemisissään.

No joo mutta ekana päivänä ei yleensä ole paljon materiaalia jonka perusteella äänestää. Tuo miinan painostaminen + roolipohdinnan sivuuttaminen (tai no enemmänkin se että Violetin pelityyli tuntuu erilaiselta) on mun mielestä tarpeeksi perusteluja siihen että joku voisi pitää Violetia pahiksena.

mosaiikki: Violet on tällä hetkellä putoamassa ja sanoit ettet pidä häntä pahismaisena. Kuka on mielestäsi pahismaisin pelaaja? - Eli kenet pitäisi mielestäsi äänestää ulos Violetin sijaan?

// Zey väliin
Avatar
Geraldine
Kyläläinen
 
Viestit: 88
Liittynyt: 30.11.2017 07:52:55
Paikkakunta: Melbourne, Australia

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Violet » 14.12.2017 01:38:41

Hyvä, että katoin vielä. Alkuperäinen tarkotus oli analysoida kaikkia, ja pohtia uusi äänen kohde, mutta kokeeseen luku veikon yllättävän paljon aikaa. Joka tapauksessa --miina
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Zey » 14.12.2017 01:43:02

Gera kirjoitti:Tuo miinan painostaminen + roolipohdinnan sivuuttaminen (tai no enemmänkin se että Violetin pelityyli tuntuu erilaiselta) on mun mielestä tarpeeksi perusteluja siihen että joku voisi pitää Violetia pahiksena.

Joku voisi pitää?
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 14.12.2017 01:55:45

Zey, mitä mieltä Lauchuosta? Go!
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Zey » 14.12.2017 02:17:59

Kaks viestiä, joista toka oli pelkkä vastaus mulle ja eka aika höttönen. Erityisenä seikkana silmään pistää tuo varmuus, että miinan pitäisi Violetille olla hyvis. Itse en nähnyt mitään vaikeutta viime pelissä miinalta valehdella, vaan asia selvisi mulle vasta sitten kun miina siitä itse sanoi. Ilmeisesti kuitenkin Lauchuolla on parempi käsitys asiasta, koska oli noin varma siitä, että miinan vastaus oli nyt helppoa. Mielestäni on tämän pohjalta outoa, ettei Lauchuo pidä miinaa hyviksenä, sillä miinan kommentti ”pahiksena on vaikea valehdella” tuli kuitenkin pelin ulkopuolelta -> vaikea uskoa valheeksi, jolloin luonnollisempi lopputulema olisi mielestäni ollut se, että miina olisi edes jollain tasolla hyvismäinen. Pidän siis lievästi pahismaisena.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 14.12.2017 02:21:51

Minun ongelmani Lauchuon suhteen liittyy lähinnä siihen että hän on ollut todella "väritön" (kuten sinäkin välillisesti sanoit). Jokaisessa pelissä jossa olen hänen kanssaan pelannut, olen saanut tosi nopeasti vahvan readin hänestä. Riippumatta siitä olenko ollut oikeassa vai väärässä, minulla on kuiyenkin ollut mielipide. Nyt tuo puuttuu kokonaan.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Zey » 14.12.2017 02:23:52

Lauchuohan pelasi viime pelin lisäksi vain SM:ssä eikö? Mikä hänen roolinsa olikaan siinä? Ja mitä tuumit hänestä silloin siinä pelissä?
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja Geraldine » 14.12.2017 03:12:30

Violet: Zey tuntuu nyt enemmän neutraalilta kuin hyvikseltä, sen jälkeen kun muut huomauttivat että Zey olisi voinut kirjoittaa tuollaiset toimintaohjeet erikoisille riippumatta hänen hyvis/pahisroolistaan. Lisäksi muistelen (5 vuoden takaa) että Zey pahiksena pelaa aika lailla hyvismäisesti ja voi mainita hyviksille hyödyllistä tietoa. Tämän takia neutraali.

Zey: Minä ainakin pidän Violetia pahismaisimpana pelaajana tällä hetkellä. En siis ymmärtänyt miksi kyseenalaistit mun ”joku voisi pitää Violetia pahiksena” kommenttia.

Violet taisi aiemmin kysyä miksen äänestä häntä. Hyvä pointti tosiaan.
++Violet
Avatar
Geraldine
Kyläläinen
 
Viestit: 88
Liittynyt: 30.11.2017 07:52:55
Paikkakunta: Melbourne, Australia

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 14.12.2017 03:15:17

Hän oli kaikissa peleissä hyvis.

Viime pelissä olin ihan varma tyyliin ekan postin jälkeen että on pahis, ja seuraavan jälkeen satavarma että on hyvis (tai kultisti mutta siinä nyt ei huomattavaa eroa ekana päivänä ole).

SM-pelissä röyhkeästi hyökkäsin hänen kimppuunsa asiasta josta en olisi koskaan ketään epäillyt kaupunkilaisena, oletin vaan että se menee läpi niinkuin menikin. Lauchuo vaikutti SM-pelissä itseasiassa mun mielestä tosi helposti kaupunkilaiseksi luettavaksi.

Siinä yhessä turbo pelissä olin alussa aika varma että hän on kultisti. No, se meni semisti oikein koska hän yritti pelata vaan kultin pussiin. :)

Pointti on se, että olen aiemmissa peleissä pystynyt helposti muodostamaan häneatä readin -- eli siis hänen postinsa herättävät tunteita johonkin suuntaan, tässä pelissä mielikuvaksi on jäänyt vain "mehhh....."
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 14.12.2017 07:21:25

Noniin iltaa, tai huomenta, mikä teillä onkaan. :)

Haluaisin aivan ensimmäisenä palata tuohon roolikeskusteluun, jos jollekin jäi vielä epäselväksi minun kantani siihen ylipäätään. Muistaakseni ainakin muutama pelaaja "epäili" minua (tai enemmänkin piti minun sanomisiani kummallisina) sen suhteen. Minähän siis keskustelen rooleista, hyvinkin paljon, silloin kun se on setupin kannalta kannattavaa. Tässä on esimerkkinä filtterini pelistä jossa roolikeskustelu oli oikeasti järkevä:
http://www.teamliquid.net/forum/mafia/4 ... pelikoneet
Peli alkaa minun postistani #152. Ei tartte hirveän montaa sivua lukea saadakseen käsityksen puhunko totta vai en tuossa aiemmassa kappaleessani.

Tässä pelissä se on vain ja ainoastaan kannattavaa työmatkalaisroolin suhteen. Ja työmatkalaisen kannattaa tulla esiin nyt. Zey varmasti vastustaa, ja en jaksa tästä enempää jauhaa, se nyt vaan on paras peli koska:
1) varmistettu hyvis (mafia ei ikinä fakeclaimaa tässä vaiheessa) = 1 pelaaja vähemmän jonka analysoimiseen käyttää aikaa
2) varmistettu setup sillä "kustannuksella" että hyvis joka ei voi oikein tehdä mitään (eli siis ei ole informaatiorooli) paljastuu, jos joku on sitä mieltä, että on jotenkin parempi että vain mafia (ja erikoiset) tietää setupin, niin olen todella kiinnostunut kuulemaan että miksi? (kysyinkin tuosta jo ketjussa) Koska mielestäni tuo on aivan absurdi väite sillä se auttaa ainoastaan mafiaa. Erikoiset kun nyt tuppaavat pelaamaan "erikoisesti" (käytän esimerkkinä Odoa SM-pelistä, koska se on oikeasti hyvä esimerkki) ja vaikka "roolinmetsästys" onkin kannattavaa taviksenakin, ei sitä voi tehdä jos ei tiedä mitä rooleja etsii. Pahiksethan kyllä voi, koska he setupin tietävät.
3) jos ei claimia tule, niin tiedetään missä setupissa ei AINAKAAN olla = kaupungille informaatiota 0-riskillä
4) jos käykin niin että satutaan olemaan tuossa setupissa ja työmatkalainen menee Zeyn polkua ja sattuu kuolemaan ekana tai vaikka tokana yönä niin sitten kysyn että miten meni noin niinku omasta mielestä? :)

Toinen tilanne, jossa puutun roolikeskusteluun, on se jos joku väittää jotain aivan typerää -- esim jos joku vaikka sanoisi, että "jos olet hyvistappaja niin muista sitten tähdätä kaupunkilaisiin niin päästään nopeampaa LYLOon". Muissa tapauksissa yleensä vaan jätän sanomatta, koska kuten joku jo sanoikin, on aivan turhaa sanoa että "jos olet ennustaja niin tutki joku pahismainen".

My 2c.
Seuraavaksi palaan readien kanssa.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 14.12.2017 07:33:47

Hei yks pikku juttu. Kuka se oli joka kyseenalaisti joukkueeni tuosta minun lähestymistavastani roolikeskusteluun???
No näen sen pian, mutta varo, jos olit kakkupelissä niin mä tiedän millä puolella katua sä asut!
Spoiler:
hint:
Kuva


off-topickina, miksei mun lataamat kuvat näy? Koitin joskus aikaisemminkin eikä toimi.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 14.12.2017 07:51:41

Enpäs kirjoitakaan enempää vielä. Aloitin lukemaan Black Foxin postia -- scumreadasin jo, sitten luinkin Cameronin postit, ja itseasiassa Black Foxilla on tosi hyvä ja mahdollisesti validi pointti.

Cameron:
Jos puhut totta, kuten väität, että sekaannuit vaaka- ja pystyriveistä, niin miltä sinun mielestäsi tuohon peilaten setup 6 näyttää?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 55 vierailijaa

cron