Joulupukin kuuma linja - PAHIKSET VOITTIVAT

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä alkaa 12.12. klo 21.00

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 13.12.2017 08:50:26

Zey kirjoitti:2-käyttöinen työmatkalainen: Jos tunnet olevasi yöllä vaarassa, kannattaa lähteä työmatkalle. Yleensä vaarassa on, jos on joutunut tulemaan esille päivällä tai jos on hyvismäisimpiä pelaajia muiden mielestä.

Väärin. Tämä on rooli jonka pitää tulla esiin heti ja lähteä matkoille kahtena ekana yönä.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä alkaa 12.12. klo 21.00

ViestiKirjoittaja Zey » 13.12.2017 09:10:08

ray kirjoitti:Yksi kysymys tällä hetkellä;
Zey pelaatko erikoishyviksenä mielestäsi eri tavalla kun taviksena?

Yleisesti ottaen pelkkä rooli ei vaikuta, mut jos mietit viime peliä, niin varmana hyviksenä olo ei ole hirveän motivoivaa.

ray kirjoitti:Väärin. Tämä on rooli jonka pitää tulla esiin heti ja lähteä matkoille kahtena ekana yönä.

Haluatko perustella tarkemmin tätä? Pahikset osuu kuitenkin vaan 10% tarkkuudella ekana yönä työmatkalaiseen ja jos työmatkalainen tulee tänään esiin, sen vaikutus tänään pahisten nappaukseen on että se nostaa osumistarkkuutta 23%:sta 25%:iin. Sen sijaan jos työmatkalainen tulee vasta huomenna esiin, hän on hengissä neljäntenä päivänä, jolloin nostaa osumistarkkuuteen 43%:sta 50%:iin, eli hyöty on suurempi. Lisäksi uskoisin, että 1.yönä kuoleminen on todellisuudessa pienempi kuin 10%, sillä työmatkalainen pystyy itsekin arvioimaan minkälaisessa vaarassa on yöllä, jolloin jos tuntee olevansa vaarassa voi tulla tänään esille ja lähteä yöllä matkoille, kun taas itsensä turvassa tunteva voi pysyä piilossa ja tulla huomenna. Ja pahimmassa tapauksessa työmatkalainen ei aavista kuolevansa yöllä, jolloin roolinperijä saa työmatkalaisen roolin (1.päivänä ei voi kuolla erikoista, jos kaikki on vaan hereillä, joten 1.yönä kuoliessaan työmatkalainen olisi ensimmäinen erikoishyviskuolija) -> saadaan hänet pidettyä hänet varmana hyviksenä päivät 2, 3 ja 4.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä alkaa 12.12. klo 21.00

ViestiKirjoittaja Zey » 13.12.2017 09:23:47

Lisäkommenttina, että en hirveästi pidä rayn kysymyksestä "Zey pelaatko erikoishyviksenä mielestäsi eri tavalla kun taviksena?", sillä vaikka se voi auttaa rayta selvittämään olenko pahis, se voi auttaa myös pahiksia selvittämään olenko erikoishyvis. Mitä ray ajattelet kysymyksesi haittapuolesta?
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä alkaa 12.12. klo 21.00

ViestiKirjoittaja miina » 13.12.2017 09:43:53

Miekää en ymmärrä Rayn kysymystä. Ennemmin miettisin pelaako joku pahiksena erilailla kuin hyviksenä. Ei kai meidän nyt tarvihe ettiä niitä erikoishyviksiä tavallisista vaan enemmänkin pahiksia hyviksistä..
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä alkaa 12.12. klo 21.00

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 13.12.2017 10:35:44

Zey kirjoitti:
ray kirjoitti:Yksi kysymys tällä hetkellä;
Zey pelaatko erikoishyviksenä mielestäsi eri tavalla kun taviksena?

Yleisesti ottaen pelkkä rooli ei vaikuta, mut jos mietit viime peliä, niin varmana hyviksenä olo ei ole hirveän motivoivaa.

Okei, tämä vastaa jo kysymykseen.
Käy järkeen. Ideani oli siis se, että näytät pelaavan hieman eria tavalla kun viime pelissä, enkä tiedä mitä se tarkoittaa.


ray kirjoitti:Väärin. Tämä on rooli jonka pitää tulla esiin heti ja lähteä matkoille kahtena ekana yönä.

Haluatko perustella tarkemmin tätä? Pahikset osuu kuitenkin vaan 10% tarkkuudella ekana yönä työmatkalaiseen ja jos työmatkalainen tulee tänään esiin, sen vaikutus tänään pahisten nappaukseen on että se nostaa osumistarkkuutta 23%:sta 25%:iin. Sen sijaan jos työmatkalainen tulee vasta huomenna esiin, hän on hengissä neljäntenä päivänä, jolloin nostaa osumistarkkuuteen 43%:sta 50%:iin, eli hyöty on suurempi. Lisäksi uskoisin, että 1.yönä kuoleminen on todellisuudessa pienempi kuin 10%, sillä työmatkalainen pystyy itsekin arvioimaan minkälaisessa vaarassa on yöllä, jolloin jos tuntee olevansa vaarassa voi tulla tänään esille ja lähteä yöllä matkoille, kun taas itsensä turvassa tunteva voi pysyä piilossa ja tulla huomenna. Ja pahimmassa tapauksessa työmatkalainen ei aavista kuolevansa yöllä, jolloin roolinperijä saa työmatkalaisen roolin (1.päivänä ei voi kuolla erikoista, jos kaikki on vaan hereillä, joten 1.yönä kuoliessaan työmatkalainen olisi ensimmäinen erikoishyviskuolija) -> saadaan hänet pidettyä hänet varmana hyviksenä päivät 2, 3 ja 4.

Käsittääkseni tuossa setupissa jossa on työmatkalainen, ei ole mitään "piercing killiä". Eli meillä on varmistettu hyvis JA me tiedämme setupin 100% varmuudella (joka aina auttaa kaupunkia -- enemmän infoa -> parempi). Minä olen henkilökohtaisesti sitä mieltä, että se hyöty mikä saataisiin siitä, että tuo hyvis pysyy piilossa on pienempi, kuin se, että hänet tapetaan vain jonkin % varmuudella. Jos sinä pystyt selittämään sen, kuinka esiintulo auttaa vähemmän kaupunkia, kuin mitä se auttaa mafiaa, olen valmis kuuntelemaan. Muutoin en näe hirveästi järkeä tuossa.

Miksi Violet tekee mafiana noin kun tekee? Siis tämä roolikeskustelu. Sulla on kuitenkin aika paljon metaa hänestä (uskoisin?) ja minäkin voin kahden pelin perusteella sanoa että hän tekee yleensä aivan toisin roolikeskustelun suhteen. Miksi hän nyt tekisi mafiana näin? Roolikeskusteluhan ei oikeasti edistä peliä (siis meinaan mafian löytämistä) millään tavalla, miksi se ei olisi nyt Violetille helppo paikka piiloutua kun hän kaupunkilaisenakin tekee tuota?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä alkaa 12.12. klo 21.00

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 13.12.2017 10:38:10

Zey kirjoitti:Lisäkommenttina, että en hirveästi pidä rayn kysymyksestä "Zey pelaatko erikoishyviksenä mielestäsi eri tavalla kun taviksena?", sillä vaikka se voi auttaa rayta selvittämään olenko pahis, se voi auttaa myös pahiksia selvittämään olenko erikoishyvis. Mitä ray ajattelet kysymyksesi haittapuolesta?

Jos isnä uskot että tämä on pahismaista niin voin sanoa että olet tosi väärässä. :)
Minä nimittäin outtaan kaikki erikoiset jos vaan voin, koska all vanilla + confirmed townies = helppo peli.
Paitsi tietysti pahiksena, sit vaan tapan ne erikoiset.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä alkaa 12.12. klo 21.00

ViestiKirjoittaja Meiz » 13.12.2017 10:40:57

Zey kirjoitti:
Meiz kirjoitti: Sama pätee tavisten spekuloinnissa, josta pahikset saattavat helposti päätellä mikäli pelaajalla olisi rooli vai ei.

Mitä tarkoitat tällä? Kaikkihan yrittävät teeskennellä tavista, joten tietämättömyys mitä rooleja on pelissä, ei paljasta mitään.

Itse olen ainakin pahiksena pystynyt hyvin päättelemään pelaajia taviksiksi roolikeskustelun perusteella. Varsinkin kokemattomampia pelaajia.

Geraldine kirjoitti:Jotenkin tuntuu siltä ettei Zey olisi pahiksena vaivautunut kirjoittamaan noin pitkiä "toimintaohjeita" erikoishahmoille. Mun mielestä siinä oli aika hyviä neuvoja jollekin joka on uusi pelaaja tai ei ole aiemmin pelannut peleissä joissa on nuo hahmot mukana.

Suht heppoinen townread
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä alkaa 12.12. klo 21.00

ViestiKirjoittaja Black Fox » 13.12.2017 11:19:27

Cameron kirjoitti:No niin opettelis lukemaan :D Tässähän olikin tosiaan vaakariveistä kyse!

Meiz kirjoitti:Nyt voikin pohtia oisko Cameron niin ovela pahis että lähtisi bluffaamaan väärinkäsitystä setupista :D

Jäin Cameronin kommentin jälkeen itsekin pohtimaan Meizin ääneen sanomaa ajatusta. Lähdenkin nyt tämän ajatuksen pohjalta liikkeelle.

Zey kirjoitti:
Cameron kirjoitti: Itse asiassa 1. ja 4. Setuppi taitavat näyttäytyä pahiksille samanlaisena.
Vai ootko Meiz pahis joka tiedät että roolijako on joku muu kuin 1. tai 4.?

Pahiksena Cam tietäisi, ettei mikään pystyrivi voi olla voimassa (koska pahisten roolit pystyriveissä eivät sovi mihinkään vaakariviin). En usko, että pahiksena Cam teeskentelisi sekaannusta, sillä en usko, että hänelle moinen tulisi mieleen. Ja Cam kuitenkin selvästi oli tutkinut roolikokoonpanoja -> en usko, että olisi mahdollista, että Cam ei vain olisi huomannut pystyrivien mahdottomuutta. Uskon siis Camin hyvikseksi.

Pahiksilla on ollut vuorokausi aikaa miettiä taktiikkansa kuntoon. Muiden ihmisten pelityylejä tuntematta tuo voinee olla myös pahisten juoni saadakseen huomio pois joistakin jäsenistä. Ja ajatuksena, että pahis-Cameron ei teeskentelisi sekaannusta, koska hänellä ei ehkä tule sellainen mieleen voi olla totta (tai sitten ei, Cameron on ymmärtääkseni aiemminkin pelannut pelejä ja nähnyt erilaisia taktiikoita), mutta joku muu voi olla keksinyt tämän juonen. Mikäli Cameron on pahis, hänellä on takana muita fiksuja pelaajia, joista joku voikin keksiä moisen juonen?

Geraldine kirjoitti:
miina kirjoitti:
Zey kirjoitti:
miina kirjoitti:Cameron on nyt tainnu aloittaa varmaan joka ikisen viime pelin jollakin tuollasella kämmillä. Edellisessä oli kultisti..

Uskotko siis, että tämän pelin kämmi voisi tulla pahis-Camiltakin?

En poissulkis sitä mahollisuutta.

Mutta toisaalta tämä peli alkoi yöllä, joten pahikset saivat puhua keskenään kokonaisen (irl)päivän ennen (peli)päivän alkua ja päätellä mikä vaakarivi tähän peliin arvottiin. En usko että tämän jälkeen pahis voisi enää sekoittaa vaakarivit ja pystyrivit keskenään...

Geraldine, en näe tuon vaaka- ja pystyrivien keskenään sekoittumisen olevan kovinkaan vahva perustelu Cameronin hyvyydelle. Itse en haluaisi poistaa pahis-Cameronin mahdollisuutta vain sen takia että ”hän lukee väärin ohjeita”. Ainahan on mahdollisuus näin sanoa toisin, vaikka oikeasti tietäisi säännöt kuinka tarkkaan tahansa.

Nyt vielä kysymys teille, jotka paremmin ihmiset ja heidän pelityylinsä tuntevat: Mikäli Cameron sattuisi olemaan pahis, olisiko hän voinut keksiä näinkin viekkaan suunnitelman, että saisi itsensä pois epäilyjen alta? Toinen kysymys: Olisiko joku tästä porukasta voinut olla näin fiksu ja pahiksena kertonut toiselle miten hänen tulisi toimia ja sanoa, että epäilyt hälvenisivät edes yhden pahiksen suuntaan?

En edes tiedä sainko sanottua kaiken, mitä ajatuksissani oli, mutta mielenkiinnolla odotan näihin spekulaatioihin jotakin vastausta. Nyt alkaa olla hoppu, että ehdin valmistella itseni töihin, palailen taas iltasella.
Avatar
Black Fox
Kyläläinen
 
Viestit: 229
Liittynyt: 06.12.2017 22:16:17
Palkinnot: 1

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä alkaa 12.12. klo 21.00

ViestiKirjoittaja Halima » 13.12.2017 11:21:05

Zey kirjoitti:
Halima kirjoitti:
Ihan samaa ajattelin ehdottaa. Pelaan tässä samalla hydrapeliä mafia universella, ja siellä tykkäsin siitä että vaikka on matriisipeli hankaline rooleineen, kukaan ei oikeastaan sanallakaan viitannut rooleihin. Eipä ollut turhaa lätinää eka päivä täynnä, ja epäilykset lähti käyntiin ihan eri tavalla. :)

Tästä kommentista taas en niin pidä, johtuen siitä, että Halima ajatteli ehdottaa samaa asiaa, mutta ilman sitä ajatusta, että erikoishyvis voisi paljastua keskustelun takia. Koska musta hänen perustelunsa roolien pohtimattomuudelle on huonot: 1) Rooli pohdinta ei ole yleensä ”turhaa lätinää”, vaan nimen omaa se on yleensä sitä mitä tarvitaan: jos kaikki pelaajat ovat useamman pelin pelanneita, käydään yleensä vain läpi ne erikoiset pointit, jotka on hyvä kaikkien huomata ja jotka eivät ole itsestään selviä kaikille, jos taas on uusia mukana, varmistetaan, että hekin ymmärtävät roolit ja näin ollen pystyvät paremmin pelaamaan. 2) Jostain on lähdettävä, koska ne epäilykset ei synny tyhjästä. Enkä näe mitään syytä, miksi ”kannattaako puhua rooleista vai ei” -keskustelu aloittaisi peliä yhtään sen paremmin kuin ”mitä erikoisia ja epäselviä juttuja rooleissa on” -keskustelu.

//Meiz väliin. Sanoisin, että Cam ei lähtisi semmoseen kikkailuun.


Hei vaan Zey ja kilometripostaus heti alkuun. :D

Tuo "ihan samaa ajattelin ehdottaa" tarkoittaa sitä että olin samaa mieltä Violetin tekstin kanssa, missä Violet huomautti että erikoishahmo voi vahingossa ilmiantaa itsensä. En kokenut syytä toistaa Violetin jo sanomaa.

Tuosta oon sun kanssa samaa mieltä, että "kannattaako puhua rooleista vai ei" -keskustelu on ihan yhtä turhaa kuin itse roolikeskustelukin.

Violet kirjoitti:Cameronissa nyt mietityttää, että miten tuossa taulukossa voi mennä noin sekaisin :D Pystyriveissä on eri määrät pahiksia. Joko hän on ollut erittäin pihalla pelistä, tai sitten bluffaa pahiksena, ja jostain syystä molemmat vaihtoehdot tuntuvat hänen kohdallaan epätodennäköisiltä. Cameron on kuitenkin mielessäni profiloitunut erittäin varovaiseksi pahispelaajana, joten en usko hänen bluffaavan. Pidän häntä myös hyviksenä.

Oon samaa mieltä. Siis siitä että Cameron on todennäköisesti hyvis. Ihmettelin kyllä itsekin tuota sekaannusta, koska joillakin pystyriveillä ei oo yhtään pahista.

Geraldine kirjoitti:Moikkamoi! Ihanaa päästä taas pelaamaan 5(?) vuoden tauon jälkeen! Asun Australiassa joten anteeksi jos suomen kieleni on vähän tökeröä ja aikaeron takia postaan viestejä keskellä yötä :D

Jotenkin tuntuu siltä ettei Zey olisi pahiksena vaivautunut kirjoittamaan noin pitkiä "toimintaohjeita" erikoishahmoille. Mun mielestä siinä oli aika hyviä neuvoja jollekin joka on uusi pelaaja tai ei ole aiemmin pelannut peleissä joissa on nuo hahmot mukana.

Violet: Epäilyttävän kovasti taisit säikähtää Zeyn ääntä sulle, niin että piti heittää ääni pelaajalle (miina) joka ei aiempaan kysymykseesi edes vielä ehtinyt vastata. Siis ymmärrettävää toki jos kysyy kerran joltain, onko hän pahis, mutta että kahdesti sama kysymys ja vielä ääni perään..? Oletko pahis joka panikoi kun sai pelin ensimmäisen äänen itselleen?

Kiva kun tulit pelaamaan pitkästä aikaa!

Mä taas luulen että Zey olisi kirjoittanut samat toimintaohjeet sekä hyviksenä että pahiksena. Itse asiassa mä jopa luulen, että Zey on saattanut kirjoittaa nuo toimintaohjeensa jo ennen rooliviestinsä saamista. Mun käsityksen mukaan Zey on vähän semmoinen. <3 Ja siis ihan hyvä että kirjoitti, en mä sitä, mutta toivon ettei erikoisrooleista kovin pitkään jäädä jaappasemaan.

Mä luulen että Violetin kysymys pohjaa edellisestä pelistä, missä miina oli pahis ja pelin jälkeen ilmoitti että hänen oli hankala vastata rayn suoraan kysymykseen "oletko pahis". Tuosta miinan vastauksesta en kyllä osaa sanoa mitään, vaikka hän silloin sanoi että oli hankala valehdella suoraan niin nyt olisi varmasti vastannut samalla tavalla sekä hyviksenä että pahiksena.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä alkaa 12.12. klo 21.00

ViestiKirjoittaja Halima » 13.12.2017 11:24:04

raynpelikoneet kirjoitti:Yksi kysymys tällä hetkellä;
Zey pelaatko erikoishyviksenä mielestäsi eri tavalla kun taviksena?

Miksi ihmeessä kysyt tällaista asiaa?
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä alkaa 12.12. klo 21.00

ViestiKirjoittaja Halima » 13.12.2017 11:30:29

Black Fox kirjoitti:Nyt vielä kysymys teille, jotka paremmin ihmiset ja heidän pelityylinsä tuntevat: Mikäli Cameron sattuisi olemaan pahis, olisiko hän voinut keksiä näinkin viekkaan suunnitelman, että saisi itsensä pois epäilyjen alta? Toinen kysymys: Olisiko joku tästä porukasta voinut olla näin fiksu ja pahiksena kertonut toiselle miten hänen tulisi toimia ja sanoa, että epäilyt hälvenisivät edes yhden pahiksen suuntaan?

Olisi varmasti voinut keksiä, mutta en tiedä lähtisikö toteuttamaan. Toisaalta jos hänellä olisi viekas pahiskamu (esim ray), Cameron saattaisi olla suostuteltavissa tällaiseen pahisjuoneen aika helposti. Eli nyt kun tätä ajattelen, niin kyllä se voisi olla pahisjuonikin, mutta kyllä mä pidän todennäköisempänä että Cam on ihan vaan hyvis.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä alkaa 12.12. klo 21.00

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 13.12.2017 11:36:55

Halima kirjoitti:
raynpelikoneet kirjoitti:Yksi kysymys tällä hetkellä;
Zey pelaatko erikoishyviksenä mielestäsi eri tavalla kun taviksena?

Miksi ihmeessä kysyt tällaista asiaa?

Miksi ihmeessä et lue ketjua loppuun?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä alkaa 12.12. klo 21.00

ViestiKirjoittaja Geraldine » 13.12.2017 11:37:44

Black Fox kirjoitti:Pahiksilla on ollut vuorokausi aikaa miettiä taktiikkansa kuntoon. Muiden ihmisten pelityylejä tuntematta tuo voinee olla myös pahisten juoni saadakseen huomio pois joistakin jäsenistä. Ja ajatuksena, että pahis-Cameron ei teeskentelisi sekaannusta, koska hänellä ei ehkä tule sellainen mieleen voi olla totta (tai sitten ei, Cameron on ymmärtääkseni aiemminkin pelannut pelejä ja nähnyt erilaisia taktiikoita), mutta joku muu voi olla keksinyt tämän juonen. Mikäli Cameron on pahis, hänellä on takana muita fiksuja pelaajia, joista joku voikin keksiä moisen juonen?

Joo siis voihan tämä olla bluffia mutta en tiedä kuinka todennäköistä. Aika useinhan tapahtuu niin että ekana päivänä äänestetään pelaajaa joka on saanut paljon huomiota (kun ei ole paljon pelaajamateriaalia josta nostaa epäilyksiä). Tässä tapauksessa jos Cameron on pahis, tällainen stuntti ei ole eduksi.

Moi Halima <3

Meiz kirjoitti:Suht heppoinen townread

Mitä tarkoitat tällä?

// Halima väliin
..ja rayn
Avatar
Geraldine
Kyläläinen
 
Viestit: 88
Liittynyt: 30.11.2017 07:52:55
Paikkakunta: Melbourne, Australia

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä alkaa 12.12. klo 21.00

ViestiKirjoittaja Halima » 13.12.2017 11:39:07

raynpelikoneet kirjoitti:
Halima kirjoitti:
raynpelikoneet kirjoitti:Yksi kysymys tällä hetkellä;
Zey pelaatko erikoishyviksenä mielestäsi eri tavalla kun taviksena?

Miksi ihmeessä kysyt tällaista asiaa?

Miksi ihmeessä et lue ketjua loppuun?

Nyt olen lukenut. :D
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä alkaa 12.12. klo 21.00

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 13.12.2017 11:40:40

Geraldine kirjoitti:
Meiz kirjoitti:Suht heppoinen townread

Mitä tarkoitat tällä?

No onhan se. :)

Mut joo olet kaupunkilainen todennäköisesti.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä alkaa 12.12. klo 21.00

ViestiKirjoittaja Halima » 13.12.2017 11:44:18

Gera: townread = luen sinut kaupunkilaiseksi eli hyvikseksi.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä alkaa 12.12. klo 21.00

ViestiKirjoittaja Zey » 13.12.2017 11:52:28

ray kirjoitti: Eli meillä on varmistettu hyvis JA me tiedämme setupin 100% varmuudella (joka aina auttaa kaupunkia -- enemmän infoa -> parempi).

Meillä on varmistettu hyvis joka tapauksessa päivinä 2 ja 3, kysymys vain kuuluu halutaanko varmistettu hyvis mieluumin päiväksi 1 vai 4, mistä mielestäni päivä 4 on järkevämpi tapaus. Jos saisit tietää pelin setupin nyt 100% varmuudella, miten toimisit eritavalla verrattuna nyt epävarmaan setupiin?

ray kirjoitti: Miksi Violet tekee mafiana noin kun tekee? Siis tämä roolikeskustelu. Sulla on kuitenkin aika paljon metaa hänestä (uskoisin?) ja minäkin voin kahden pelin perusteella sanoa että hän tekee yleensä aivan toisin roolikeskustelun suhteen. Miksi hän nyt tekisi mafiana näin? Roolikeskusteluhan ei oikeasti edistä peliä (siis meinaan mafian löytämistä) millään tavalla, miksi se ei olisi nyt Violetille helppo paikka piiloutua kun hän kaupunkilaisenakin tekee tuota?

Lähinnä mun ajatukseni on, että en tiedä miksi Violet hyviksenä jättäisi kommentoimatta roolitusta itse, koska hyviksenä kuitenkin varmasti miettisi peliä siltä kannalta, mikä on hyviksille järkevintä ja hänelle varmasti tulisi pointteja mieleen, jotka olisi järkevä jakaa. Kun taas voisin kuvitella, että pahis-Violet helpommin jättäisi asian vain tuohon, koska sai jo tuotua esille hyviksille kannattavan tavan käsitellä rooleja (eli olla käsittelemättä paljoa) eikä siksi kokenut tarvetta jatkaa asian pohtimista.

ray kirjoitti: Jos isnä uskot että tämä on pahismaista niin voin sanoa että olet tosi väärässä. :)
Minä nimittäin outtaan kaikki erikoiset jos vaan voin, koska all vanilla + confirmed townies = helppo peli.
Paitsi tietysti pahiksena, sit vaan tapan ne erikoiset.

On kuitenkin eri asia saada erikoinen tulemaan esille kuin helpottaa pahisten työtä tappaa erikoinen yöllä (jälkimmäinen ei vaadi ensimmäistä). Kysymyksesi "Zey pelaatko erikoishyviksenä mielestäsi eri tavalla kun taviksena?" vastauksena voi olla kyllä (jolloin voidaan päätellä, että olen joko tavis tai pahis, ja pahikset tietävät ketkä ovat pahiksia) tai ei (jolloin roolistani ei voida päätellä mitään). Jos olisin vastannut kyllä, se olisi vain auttanut pahiksia, eikä millään tavoin hyviksiä, sillä vastaus ei rajaisi millään tavoin minua tai ketään muutakaan pois pahiksista. Sen sijaan vastaus rajaisi minut pois erikoishyviksistä -> pahikset osuisi helpommin yöllä erikoishyviksiin ja edelleenkään ketään ei olisi rajattu pois pahiksista.

Black Fox kirjoitti:Mikäli Cameron sattuisi olemaan pahis, olisiko hän voinut keksiä näinkin viekkaan suunnitelman, että saisi itsensä pois epäilyjen alta? Toinen kysymys: Olisiko joku tästä porukasta voinut olla näin fiksu ja pahiksena kertonut toiselle miten hänen tulisi toimia ja sanoa, että epäilyt hälvenisivät edes yhden pahiksen suuntaan?
Toisenlaisesta mokasta voisin uskoakin tähän, esim. jos Cam olisi vain sotkenut pahiksien määrän tms. Mutta rivien sekoittaminen sarakkeisiin on jo vähän outo asia, jonka en uskoisi helposti kenellekään tulevan mieleen. Ehkä jos jollekin olisi tuo sekoittaminen oikeasti aikaisemmin käynyt niin sitten voisi tulla mieleen. Tosin senkin jalostaminen vielä ideaksi, että joku sekoittaisi rivit sarakkeisiin tahallaan ei tunnu todennäköiseltä, varsinkin kun kyseessä on kokenut pelaaja. Jos kyseessä olisi uusi pelaaja, niin helpommin voisin uskoa, että oltaisiin lähdetty ajatuksella ”sekoile vain rauhassa, niin näytät siltä ettei ole taustajoukkoja takana” liikkeelle. Cam taas on kokenut pelaaja ja pärjää mainiosti ilman tuollaista kikkailuakin + hän on saanut aikaisempien roolikeskustelumokien takia huomata, että mokista voi helposti joutua silmätikuksi. Pidän siis todennäköisempänä, että Cam ei tuota tarkoituksella tehnyt.

Halima kirjoitti: Tuosta oon sun kanssa samaa mieltä, että "kannattaako puhua rooleista vai ei" -keskustelu on ihan yhtä turhaa kuin itse roolikeskustelukin.

Onko mielestäsi joku muu aihe parempi aihe aloitukseen kuin nuo kaksi? Jos on, niin miksi et lähtenyt siitä puhumaan, kun kerran ensimmäinen viestisi koostui vain noista kahdesta aiheesta?

Halima kirjoitti: Mä taas luulen että Zey olisi kirjoittanut samat toimintaohjeet sekä hyviksenä että pahiksena. Itse asiassa mä jopa luulen, että Zey on saattanut kirjoittaa nuo toimintaohjeensa jo ennen rooliviestinsä saamista. Mun käsityksen mukaan Zey on vähän semmoinen. <3

Itseasiassa kirjoitin kyllä toimintaohjeet vasta rooliviestin saamisen jälkeen, mut olisin ihan yhtä hyvin voinut kirjoittaa aikaisemmin. En siis itsekään lähtisi itseäni hyvikseksi tuon perusteella julistamaan, koska mä nyt oon vähän tämmönen. :3

Gera kirjoitti:
Meiz kirjoitti: Suht heppoinen townread

Mitä tarkoitat tällä?

Townread = lukea joku hyvikseksi.

raynpelikoneet kirjoitti:
Geraldine kirjoitti:
Meiz kirjoitti:Suht heppoinen townread

Mitä tarkoitat tällä?

No onhan se. :)

Mut joo olet kaupunkilainen todennäköisesti.

Haluatko perustella miksi pidät Geraa hyviksenä?

//Halima väliin.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä alkaa 12.12. klo 21.00

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 13.12.2017 11:53:46

Halima kirjoitti:
raynpelikoneet kirjoitti:
Halima kirjoitti:
raynpelikoneet kirjoitti:Yksi kysymys tällä hetkellä;
Zey pelaatko erikoishyviksenä mielestäsi eri tavalla kun taviksena?

Miksi ihmeessä kysyt tällaista asiaa?

Miksi ihmeessä et lue ketjua loppuun?

Nyt olen lukenut. :D

Joo oletan näin.
Miksi et sitten kommentoinut vastaustani Zeyn ja sinun epäilyysi aiemmin tuosta?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä alkaa 12.12. klo 21.00

ViestiKirjoittaja Halima » 13.12.2017 12:03:07

Zey kirjoitti:
Halima kirjoitti: Tuosta oon sun kanssa samaa mieltä, että "kannattaako puhua rooleista vai ei" -keskustelu on ihan yhtä turhaa kuin itse roolikeskustelukin.

Onko mielestäsi joku muu aihe parempi aihe aloitukseen kuin nuo kaksi? Jos on, niin miksi et lähtenyt siitä puhumaan, kun kerran ensimmäinen viestisi koostui vain noista kahdesta aiheesta?

No siis. Siitä puhutaan mistä ketju puhuu. Jos homma olisi alkanut randomäänestyksillä ja yleisellä höpöhöpöllä, sitten puhuttaisiin siitä. Toki pääasia on se, että puhetta tulee, jotta päästään sitten niihin oikeisiin epäilyihin jossain vaiheessa.

Ja itseasiassa se, että tuon rooliselvityksen lisäksi sä heti laitoit painetta Violetille äänestämällä perusteluiden kanssa, saa mut ajattelemaan että sä oot todennäköisemmin hyvis kuin pahis. Eli onhan tässä jo vähän päästy itse peliinkin käsiksi. :)
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä alkaa 12.12. klo 21.00

ViestiKirjoittaja Halima » 13.12.2017 12:05:37

raynpelikoneet kirjoitti:
Halima kirjoitti:
raynpelikoneet kirjoitti:
Halima kirjoitti:
raynpelikoneet kirjoitti:Yksi kysymys tällä hetkellä;
Zey pelaatko erikoishyviksenä mielestäsi eri tavalla kun taviksena?

Miksi ihmeessä kysyt tällaista asiaa?

Miksi ihmeessä et lue ketjua loppuun?

Nyt olen lukenut. :D

Joo oletan näin.
Miksi et sitten kommentoinut vastaustani Zeyn ja sinun epäilyysi aiemmin tuosta?

Ymmärsin sun vastauksen Zeylle. Ei mulla ollut siitä sen kummempaa sanottavaa enää tuossa vaiheessa.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä alkaa 12.12. klo 21.00

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 13.12.2017 12:07:11

Vastaan Zey nyt vaan niihin pointteihin joita pidän tärkeinä. Me voidaan tapella siitä kuka tulee esiin ja koska varmuudella 100% ajasta mutta ei se mitään auta.

Minun kysymykseni sinulle, eli tuo "pelaatko erikoishyviksenä mielestäsi eri tavalla kun taviksena" SAATTAA mahdollistaa sen, että minä voin kertoa sinun joukkueesi toisesta (tämä on taas noita sanoja -- mikä on "discern" suomeksi??? -- no tiedät mitä tarkoitan). Ei minua kiinnosta oletko erikoinen vai et (jos olet kaupunkilainen -- eikä sinuakaan pitäisi), minua kiinnostaa vaan se, oletko mafia vai et. J se oli se jota yritin selvittää kysymykselläni.

Cameron ei ole pahis. That's it. No voi olla 1% mutta ei ole.

Geraldine näyttää olevan täällä selvittääkseen kuka on mafia. Erityisesti posti jossa hän sanoo "on todennäköisempää että..." on niin paljon todennäköisempää kaupunkilaisen suusta, siis meinaan sitä että hän yrittää oikeasti miettiä mikä on todennäköisempää ja mikä ei, ja mun mielestä se näkyy. Siitähän tää peli on loppujenlopuks kiinni.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä alkaa 12.12. klo 21.00

ViestiKirjoittaja Geraldine » 13.12.2017 12:13:33

Siis joo en tiennyt mitä townread tarkoittaa, kiitos!

Halima kirjoitti:Mä luulen että Violetin kysymys pohjaa edellisestä pelistä, missä miina oli pahis ja pelin jälkeen ilmoitti että hänen oli hankala vastata rayn suoraan kysymykseen "oletko pahis". Tuosta miinan vastauksesta en kyllä osaa sanoa mitään, vaikka hän silloin sanoi että oli hankala valehdella suoraan niin nyt olisi varmasti vastannut samalla tavalla sekä hyviksenä että pahiksena.

Aa okei kiitos selvennyksestä. En ollut viime pelissä mukana niin en tiennyt.
Mutta silti, tuntuu siltä että Violet on tässä tarttunut helppoon kohteeseen - miinaan, joka ei "osannut" tuohon kysymykseen aiemmin vastata. Pelasin Violetin kanssa kerran aiemmin pelissä jossa hän oli hyvis, ja mielestäni hänen pelityylinsä silloin erosi aika paljon tämän pelin tyylistä.

Violet, miksi tartuit helppoon kohteeseen?
Avatar
Geraldine
Kyläläinen
 
Viestit: 88
Liittynyt: 30.11.2017 07:52:55
Paikkakunta: Melbourne, Australia

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä alkaa 12.12. klo 21.00

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 13.12.2017 12:17:14

Geraldine kirjoitti: Pelasin Violetin kanssa kerran aiemmin pelissä jossa hän oli hyvis, ja mielestäni hänen pelityylinsä silloin erosi aika paljon tämän pelin tyylistä.

Voitko avata tätä hieman enemmän?
Mulla on muuten sitten yövuoroviikko että perjantaihin asti olen nukkumaan VIIMEISTÄÄN niinku nyt. :)
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä alkaa 12.12. klo 21.00

ViestiKirjoittaja Violet » 13.12.2017 12:24:41

Geraldine kirjoitti:Siis joo en tiennyt mitä townread tarkoittaa, kiitos!

Halima kirjoitti:Mä luulen että Violetin kysymys pohjaa edellisestä pelistä, missä miina oli pahis ja pelin jälkeen ilmoitti että hänen oli hankala vastata rayn suoraan kysymykseen "oletko pahis". Tuosta miinan vastauksesta en kyllä osaa sanoa mitään, vaikka hän silloin sanoi että oli hankala valehdella suoraan niin nyt olisi varmasti vastannut samalla tavalla sekä hyviksenä että pahiksena.

Aa okei kiitos selvennyksestä. En ollut viime pelissä mukana niin en tiennyt.
Mutta silti, tuntuu siltä että Violet on tässä tarttunut helppoon kohteeseen - miinaan, joka ei "osannut" tuohon kysymykseen aiemmin vastata. Pelasin Violetin kanssa kerran aiemmin pelissä jossa hän oli hyvis, ja mielestäni hänen pelityylinsä silloin erosi aika paljon tämän pelin tyylistä.

Violet, miksi tartuit helppoon kohteeseen?


Haliman selitys on oikea, eli miinan viime pelin perusteella, jota itse modasin, päätin äänestää häntä ja katsoa, kuinka vaikeaa hänen on siihen vastata. Pakko muuten arvostaa, jos muistat jotain pelityylistäni viiden vuoden takaa :D (ellet sitten tarkoita sitä torilla pelattua pikapeliä, joka nyt on täysin oma lukunsa).
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä alkaa 12.12. klo 21.00

ViestiKirjoittaja Geraldine » 13.12.2017 12:30:49

raynpelikoneet kirjoitti:
Geraldine kirjoitti: Pelasin Violetin kanssa kerran aiemmin pelissä jossa hän oli hyvis, ja mielestäni hänen pelityylinsä silloin erosi aika paljon tämän pelin tyylistä.

Voitko avata tätä hieman enemmän?

Pelasin Violetin kanssa Itsenäisyyspäivän pelissä jossa Violet kirjoitti pitkiä viestejä jotka olivat hyviksille aidosti eduksi. Tässä pelissä Violetin pelityyli vaikuttaa erilaiselta koska viesteissä ei ole yhtä paljon pohdintaa. Plus se takertuminen miinaan ilman syytä.

// Violet väliin.

Joo pikapeliä tarkoitin. Olispa niin hyvä muisti että muistaisin miten pelasit (hyvistä ja pahista) 5 vuotta sitten.. :D
Avatar
Geraldine
Kyläläinen
 
Viestit: 88
Liittynyt: 30.11.2017 07:52:55
Paikkakunta: Melbourne, Australia

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä alkaa 12.12. klo 21.00

ViestiKirjoittaja Geraldine » 13.12.2017 12:38:33

Mulle on edelleen epäselvää miksi takerrut miinaan, Violet. Juuri nyt taktiikkasi tuntuu olevan "valitsen kaikista pelaajista yhden jota alan painostaa (koska se toimi aiemmmassa pelissä) ja katsotaan mitä tapahtuu". Eikö olisi helpompaa tarkkailla kaikkia pelaajia yhtä aikaa ja miettiä kuka on epäilyttävin?
Avatar
Geraldine
Kyläläinen
 
Viestit: 88
Liittynyt: 30.11.2017 07:52:55
Paikkakunta: Melbourne, Australia

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä alkaa 12.12. klo 21.00

ViestiKirjoittaja jeekaka » 13.12.2017 12:42:13

raynpelikoneet kirjoitti:Miksi Violet tekee mafiana noin kun tekee? Siis tämä roolikeskustelu. Sulla on kuitenkin aika paljon metaa hänestä (uskoisin?) ja minäkin voin kahden pelin perusteella sanoa että hän tekee yleensä aivan toisin roolikeskustelun suhteen. Miksi hän nyt tekisi mafiana näin? Roolikeskusteluhan ei oikeasti edistä peliä (siis meinaan mafian löytämistä) millään tavalla, miksi se ei olisi nyt Violetille helppo paikka piiloutua kun hän kaupunkilaisenakin tekee tuota?


Mä itseasiassa mietin tätä samaa, kun muistin että teillähän on Violetin kanssa historiaa pelin avaamisesta tällä aiheella :D Voisin kuvitella, että pahiksena Violet haluaisi välttää hinnalla millä hyvänsä vänkäämistä aiheesta, kun siinä voi käydä miten vaan. Tai jopa yhdessä pahiksina olisitte sopineet, ettei tätä aihetta nyt oteta esiin, ettei tosiaan vahingossa kävisi niin, että saat pahistoverisi lynkatuksi. Tuo, että miksei tekisi jotain pahiksena kun tekee niin hyviksenäkin kun on kuitenkin aina ihan hyvä puolustus.

Violetin äänestä miinalle mulle jäi kanssa vähän samanlainen fiilis kuin Geraldinelle, vaikka tosiaan tajusin miksi Violet teki niinkuin teki. Tää on nyt kyllä ihan henkimaailman hommia, koska en muista noin äänestelyn puolesta mitään konkreettista esimerkkiä Violetin pelinavauksesta. Pitänee tarkistaa.

Meiz kirjoitti:Kuinka niin?


En voi sille mitään, että tää on vähän häiritsevä vastaus kysymykseen, onko Meiz pahis :D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä alkaa 12.12. klo 21.00

ViestiKirjoittaja Violet » 13.12.2017 13:16:02

Erilaisista pelityyleistä puheen ollen, en ole tainnut koskaan nähdä raytä näin kiinnostuneena erikoishahmoista. Aikaisemman pelikokemuksen perusteella olisin odottanut hänen olevan hyökkäävempi Zeytä kohtaan, etenkin kun Zey oli erikoishahmojen käytöstä eri mieltä kuin ray.

Geraldine, en usko että vielä tässä vaiheessa voidaan puhua "taktiikastani", kun miinan painostaminen tapahtui ensimmäisten pelituntien aikana. Jos suhteutetaan siihen ensimmäiseen peliin, ei pelistä olisi ehtinyt kulua montaakaan minuuttia. En itsekään pelityyliäsi juurikaan muista näin viiden vuoden takaa, mutta muistelisin, että olit keskivertoa parempi pelaaja.

Zey kirjoitti:
Halima kirjoitti:
Ihan samaa ajattelin ehdottaa. Pelaan tässä samalla hydrapeliä mafia universella, ja siellä tykkäsin siitä että vaikka on matriisipeli hankaline rooleineen, kukaan ei oikeastaan sanallakaan viitannut rooleihin. Eipä ollut turhaa lätinää eka päivä täynnä, ja epäilykset lähti käyntiin ihan eri tavalla. :)

Tästä kommentista taas en niin pidä, johtuen siitä, että Halima ajatteli ehdottaa samaa asiaa, mutta ilman sitä ajatusta, että erikoishyvis voisi paljastua keskustelun takia. Koska musta hänen perustelunsa roolien pohtimattomuudelle on huonot: 1) Rooli pohdinta ei ole yleensä ”turhaa lätinää”, vaan nimen omaa se on yleensä sitä mitä tarvitaan: jos kaikki pelaajat ovat useamman pelin pelanneita, käydään yleensä vain läpi ne erikoiset pointit, jotka on hyvä kaikkien huomata ja jotka eivät ole itsestään selviä kaikille, jos taas on uusia mukana, varmistetaan, että hekin ymmärtävät roolit ja näin ollen pystyvät paremmin pelaamaan. 2) Jostain on lähdettävä, koska ne epäilykset ei synny tyhjästä. Enkä näe mitään syytä, miksi ”kannattaako puhua rooleista vai ei” -keskustelu aloittaisi peliä yhtään sen paremmin kuin ”mitä erikoisia ja epäselviä juttuja rooleissa on” -keskustelu.

//Meiz väliin. Sanoisin, että Cam ei lähtisi semmoseen kikkailuun.


Tässä lainauksessa on se häiritsevä asia, mikä eilen jäi mietityttämään. Halima puhuu pelistä, jossa ei juurikaan käsitelty erikoishahmoja, ja epäilyt saatiin ymmärtääkseni ihan kunnolla käyntii. Zeyn puolustus on, että rooleista pitäisi puhua, sillä "jostain on lähdettävä, koska ne epäilykset ei synny tyhjästä. Ottaen huomioon, että molemma pelaajat pelaavat saman hydra-tilin takana pelissä, johon Halima viittasi, näin vastakkaiset näkemykset saman pelin pohjalta tuntuvat oudolta. Jos tämän perusteella pitäisi veikata jompaa kumpaa pahikseksi, niin veikkaisin Zeytä, sillä Haliman väittämä vaikuttaa minusta loogisemmalta, eikä Zeyn väittämä tässä valossa onnistu puolustuksessa. Uskaltaisin vääittää, että pahisparina Zey ja Halima olisivat tuon ristiriidan havainneet.

jeekaka: Mun ja rayn ensimmäisen pelin jälkeen, missä siis kaksi hyvistä pyrkivät täysmittaisesti tuhoamaan toistensa pelin, pyrkisin kyllä joka roolissa välttämään samaa fiaskoa. Itse SM-kisan pelissäkin jätin keskustelut erittäin vähälle, tosin siinä pelissä riskin välttämiseen vaikutti erikoishahmostatukseni.

rayn kysymykseen on jo tässä viestiketjussa tartuttu, enkä usko, että hän kysyisi tuota tarkoituksenaan saada selville Zeyn mahdollinen erikoishahmostatus, ainakaan ensisijaisesti. Hyviksenä hänellä ei tällaista motivaatiota olisi, jolloin ensisijainen tarkoitus on selvittää onko Zey hyvis vai pahis, ja pahiksena uskoisin, että hänellä on jo aiheesta mielipide, minkä lisäksi hän ensisijaisesti pyrkii vaikuttamaan siltä, että etsii pahiksia. Joka tapauksessa, kyseinen kysymys saa varmasti vastustusta ketjussa, ja rayn on tullut ymmärtää tämä. Hyviksenä hän tuskin välittäisi siitä, mutta pahiksena hän varmaankin kiinnittäisi tähän huomiota, sillä nähdäkseni ray on pelaaja, joka hyötyy siitä, että saa olla hyökkäävä eikä puolustautuva osapuoli. Antanen siis hieman hyvisluottoa raylle tässä pelin vaiheessa.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä alkaa 12.12. klo 21.00

ViestiKirjoittaja Meiz » 13.12.2017 13:40:56

Geraldine kirjoitti:
Meiz kirjoitti:Suht heppoinen townread

Mitä tarkoitat tällä?

Tää taiskin jo selvitä, mutta Halima tiivisti omat ajatukset tuossa yllä.
Halima kirjoitti:Mä taas luulen että Zey olisi kirjoittanut samat toimintaohjeet sekä hyviksenä että pahiksena. Itse asiassa mä jopa luulen, että Zey on saattanut kirjoittaa nuo toimintaohjeensa jo ennen rooliviestinsä saamista.


jeekaka kirjoitti:En voi sille mitään, että tää on vähän häiritsevä vastaus kysymykseen, onko Meiz pahis :D

En tosin vastannut tuohon kysymykseen.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä alkaa 12.12. klo 21.00

ViestiKirjoittaja mosaiikki » 13.12.2017 14:07:04

Okei, kauheesti on tullut viestejä sillä välin kun oon ollut nukkumassa mutta yritetään.

Ensin tapaukseen Cameron. Kuten todettua, mä en jotenkin jaksa nyt uskoa että hän olisi pahiksena lähtenyt jo pelin alkumetreillä vetämään huomiota itseensä. Lisäksi ainakin itselle tuli hänen viesteistään melko leppoisa fiilis. Cameron on kuitenkin melko kokenut pelaaja, ja kuten Geraldine sanoi, kokeneena pelaajana hän varmasti keksisi parempiakin tapoja poistua epäilysten alta joksikin aikaa.

raynpelikoneet kirjoitti:Miksi hän nyt tekisi mafiana näin? Roolikeskusteluhan ei oikeasti edistä peliä (siis meinaan mafian löytämistä) millään tavalla, miksi se ei olisi nyt Violetille helppo paikka piiloutua kun hän kaupunkilaisenakin tekee tuota?

Tätä jäin myös pohtimaan. Itse ainakin pahiksena pyrkisin pitämään keskustelun mahdollisimman pitkään näissä ns. epäolennaisissa asioissa pahisten nappaamisen kannalta ja pyrkinyt lypsämään mahdollisimman paljon materiaalia erikoishahmojen arvailun helpottamiseksi. Ja täähän olisi ehkä maailman helpointa pelissä, jossa voi analysoida neljää mahdollista roolikokoonpanoa, jolloin yli puolet päivän keskustelusta tulisi joka tapauksessa olemaan turhaa lätinää. Sen takia ainakin itse uskon, että tän pohtimisen sivuuttaminen on hyviksille vaan parempi juttu.

Ja en tiiä, musta on jotenkin yhtä heppoista äänestää Violetia roolipohdinnan sivuuttamisesta kuin Violetin ääni miinalle. Tähän nyt saattaa toki vaikuttaa se, että en itse usko Violetilla olleen mitään taka-ajatuksia tekemisissään.

Tuosta Zeyn ja Haliman sanaharkasta tulee jotenkin vähän sellainen fiilis, että nämä kaksi tuskin on yhdessä pahiksia. Samaten Violet ja miina/Violet ja Zey tuskin on todennäköisiä pahispareja.

Hirveästi täällä nojataan pohdinnoissa aikaisempiin peleihin, joista taas itse en tiiä yhtään mitään. :D Ehkä tää nyt menee ihan päin mäntyä kun en täältä ketään tunne.
mosaiikki
Kyläläinen
 
Viestit: 15
Liittynyt: 12.10.2017 21:46:37

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 69 vierailijaa

cron