Humanistit vs. tiedekunta 5. päivä päättyy 7.12. klo 21.00

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. yö päättyy 22.11. klo 21

ViestiKirjoittaja miina » 23.11.2017 14:31:59

Ray, miten ihmeessä sait lauseesta jossa sanon että Nego on 6 ja niacin ja anblick 5, väännettyä että pidän niitä pahismaisempina?

Niacin on ehkä totta, olis ollu jatkon kannalta järkevämpi äänestää cameronia mutta mie ajattelin sen niin että kuhan jompi kumpi kuolee. Topassa toitotettu ettei sen kultistn tappo ole niin tärkeää kun mafian (mutta tajusin että nyt toisena päivänä tais olla toisin päin?) niin jotenkin oletin että on järkevää äänestää sitä jonka kuvittelee olevan mafia koska kultisti on riskimpi äänestää. Vähän niinku Cameron-case, ajattelin että ei kannata hypätä Cameron kelkkaan samalla selityksellä kun mitä Cameron meni Halimaa äänestämään, koska se ei Miusta ollu loogista.
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. yö päättyy 22.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Slendie » 23.11.2017 15:34:48

Niin epäilyttävänä kuin pidänkin Anblick:in otetta ketjuun, Anblick:in mitään-tekemättömyys eilen soittaa hälytyskelloja mulla sen suhteen että pahistiimi taitaakin löytyä muualta.

Niacin: sanoit näin
Halima sai pahissyytöksiä, kun heitteli vähän samaan tyyliin jotain kommentteja ennenkuin oli ehtinyt lukea koko peliä läpi, joten en nyt halunnut ottaa samaa riskiä, vaan antaa mielummin Negolle enemmän aikaa kuin pari tuntia kärryille pääsemiseen, enkä halunnut pantata ääntäni viimehetkille. Nyt kun ajan ja ajatuksen kanssa luen vielä Negon "eilisiä" viestejä, niin kyllä tuo kiireily mun mielestä enemmän pahismaiseen kallistuu, mutta en ensinäkemältä tiennyt mitä ajatella Negon "hätiköinnistä".
Miten näet Nego:n ja Halima:n ketjunlukuyritykset samanlaisina?

Mikä sai sut haluamaan lynkata Cameron:in, kun nähdäkseni olit koko aiemman pelin ajan sitä mieltä että epäilyt häntä kohtaan oli vääriä?
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. päivä päättyy 21.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Nego » 23.11.2017 16:16:13

jeekaka kirjoitti:
Nego kirjoitti:jeekaka - Jeekaka maalailee vähän turhia uhkakuvia seinälle salaliittoteorioillaan. Useimmiten yksinkertaisin ratkaisu on oikea, enkä siten yhdy ollenkaan hänen teorioihinsa Slendiestä tai Raystä pahiksina. Täytyy tarkkailla, että onko tän teorisoinnin taustalla synkempää motiivia; ainakin Jeekaka koittaa puskea jonkinnäköistä epäilyä Raytä kohti.


No niinhän mä sanoin jo itsekin, että etsisin mieluummin todennäköisempää vaihtoehtoa. Silti pysyn tuossa johtopäätöksessäni, että Lauchuon tappo Slendien tai rayn ollessa pahis käy käytännössä järkeen parhaiten vain jos molemmat ovat pahiksia. Enkä varsinaisesti koittanut puskea erityisempää epäilyä rayta kohtaan, halusin vain selvittää voinko luottaa siihen että rayn epäilykset Cameronia kohtaan on vilpittömiä, ja sain aikalailla sellaisen vastauksen kuin kuvittelinkin.

Tuli sellainen olo kyllä, kun myöhemmin vielä jatkoit Rayn epäilemistä joko pahikseksi tai kultistiksi.

Ja tässä taas maalailet samanlaisia teorioita musta ja Niacinista:
jeekaka kirjoitti:Niin ja se yksinkertaisin ratkaisu:

jeekaka kirjoitti:Jos oletetaan, että pahikset on olleet vain ihan hiljaa yötaposta, he löytyvät joukosta Cameron, Niacin, Jeku. Tällöin pitäisin aika todennäköisenä, että Jeku voisi olla toinen pahiksista, koska ei välttämättä ole hirveästi ollut mukana pohtimassa yötappoa, ja Lauchuo on kulttikuumotuksissa valittu ehkä vähän sen kummemmin analysoimatta. Niacinille olisi turvallisempi ratkaisu kuin Cameronille, koska Cameron on vakavammassa lynkkautumisriskissä tänään.


Lisäksi Niacin antoi Cameronille äänen, joka mahdollisti Negon pelastaa itsensä. Tällä hetkellä Nego tälleen täysin pelityyliä tuntematta hyvinkin vaikuttaa hengestään taistelevalta pahikselta. Mun mielestä rayn keissi valehtelusta on hyvä, ja lisäksi vähän hassua että Nego nyt vetoaa rayn tunnelointiin Cameronin suhteen, kun juuri kävi ilmi ettei Cameron ollut hyvis :D

(Sillä varauksella, että Anblick bluffasi yötaposta puhuessaan ja Niacinin äänestyksen suhteen kävi vain tuuri :D)

Kerropas muuten, että miten Rayn keissi valehtelusta on muka hyvä? Ray oli sitä mieltä, että valehtelin, koska hän ei uskonut, että pystyin näkemään hänen lähestymistapansa sekä Cameronin viestistä että Rayn viesteistä Cameronille. Mulla on pitkä pelihistoria Rayn kanssa, joten tunnistin tasan tarkkaan sen, miten Ray kohteli Cameronia. Sillä ei ole mitään merkitystä, että Cameron oli kultisti - pointti oli se, että Ray meni sokeana tunneliin, jossa ei suostunut kuuntelemaan yhtään mitään. Se on sitä tyypillistä Raytä, joka toistuu pelistä toiseen, ja minkä takia en rehellisesti sanottunua tykkää pelata hänen kanssaan. Pelien ulkopuolella Ray on todella mukava, mutta mafiaa pelatessa se on kuin tiiliskivi, joka ei siirry vaikka kuinka joku osoittaisi, miten väärässä hän on.

Toi sun perustelus mun epäilykselle nostaa kyllä karvat pystyyn. Todella heppoista ja vaikuttaa siltä, että yrität vaan löytää hyvän syyn epäillä mua, jotta mun äänestäminen olisi helpompaa.

++jeekaka


-----------------

raynpelikoneet kirjoitti:Mä vastaan tuohon Negon viestiin aamulla, kun pääsen töistä, mutta lähtökohtaisesti se, että Cameron osoittautui ei-hyvikseksi, ei merkkaa mitään. Jos minä olen pahis, minä tiesin ettei Cameron ole pahis -> ja että minun Cameron caseni on hevonkukkua. Tuo on Negon pointti. Mutta lisää tähän aamulla.

Missasit mun pointtini kilometreillä.

raynpelikoneet kirjoitti:Jaa uudelleenluettuna en mä kyllä oikein tiedäkään mitä Nego tuossa itseasiassa yrittää sanoa.

Eli pidät yhä mua niin tyhmänä, etten osaa lukea Cameronin ja sun viesteistä sitä tunnelointistrategiaa, jota käytät joka pelissä minuun? Myös niissä peleissä, joissa olen hyvis.

Tavallaan en oo yllättynyt, mutta tavallaan olen. Ihmettelen joka ikisessä pelissä, että voitko oikeasti olla noin jääräpäinen.


-----------------

Niacin kirjoitti:Negon pelityyli on mulle täysin vieras, mutta jotenkin pisti silmään kuinka hätä Negolla oli harppoa peliä kiinni parissa tunnissa. Jotenkin tuntuu, että pahiksella voisi tuossa tilanteessa olla enemmän paine koittaa itsensä kiireellä pelastaa. Ainakin se oli ilmeisesti jäänyt huomaamatta, että Zey oli varmaksi hyvikseksi todettu ja jotenkin lennosta napatun kuuloisia oli muutkin kommentit. Samoin vastaus miinan kysymykseen "Oliko Jekun rooli niin vaikea että piti pudottautua?" yllätti. En tiedä mitä odotin, mutta jotain muuta vastausta kuin minkä Nego antoi: "Vaikeetahan se on joskus pelata, kun ei tiedä mistään mitään.". Harvoin käytän täällä sanoja teennäinen tai väkinäinen, mutta tästä vastauksesta tuli kyllä joku sellainen fiilis.

En mä mitään harpponut peliä kiinni parissa tunnissa. Alotin 2. päivän ekasta viestistä ja luin siitä eteenpäin joka ikisen viestin, jotta saisin jonkun käsityksen tästä pelistä. Mistä kohtaa peliä mun sitten olisi pitänyt aloittaa? Vai olisiko ollut parempi, että olisin ollut ihan hiljaa ja odottanut, että muut kertovat, mitä mun pitäisi tehdä? Mieluummin mä luen ketjua ja muodostan omat mielipiteeni kuin lampaan tavalla seuraan johtajaa.

Kerropa muuten, miten olisit itse vastannut tohon Miinan kysymykseen, kun roolikortissa lukee hyvis?


---------------------

raynpelikoneet kirjoitti:
Nego kirjoitti:Oon rättiväsynyt, joten turisen lisää huomenna töiden jälkeen, mutta haluan sanoa tämän:

@Ray: Jätän tän viestin loppuun lainauksen viestistä, johon viittaan.

Pidät kyllä mua aika tyhmänä, jos tosissasi olet sitä mieltä, etten olisi voinut lukea Cameronin viestistä rivien välistä sinun lähestymistapaasi. Pakettiin kun lisää vielä sinun itse tokana päivänä kirjoittamasi viestit Cameronille, oli mulle aika selvää, että tunneloit Cameronia aika sokeasti, ihan niin kuin teet mulle joka ikisessä pelissä: keskityt yhteen juttuun, luulet sen olevan niin kuin kuvittelet, etkä heristele korviasi yhtään sille, miten tunneloitavasi osoittaa sun olevan väärässä. Cameronin sulle kirjoittama viesti oli mulle aika turhankin tuttu sellaisten virkkeiden kautta kuin "*Syvä huokaus* Ray, luetko sää mun viestejä ollenkaan? Lainaus edellisestä viestistä: ---"...

Ensimmäinen alleviivaus: Ei tässä tuosta ole kyse. Tässä on kyse siitä, että sinä teit ainoastaan minun lähestymistapani perusteella johtopäätöksen, että minun täytyy olla väärässä (koska häntä päivän lopussa puolustit -- tai no "puolustit", eli et päässyt mihinkään lopputulokseen muutakuin minun syyttelyyni tuosta readista tänään).
Näytäpäs mulle, missä oikein puolustin Cameronia. Mähän sitä äänestinkin, enkä ainoastaan sen takia että olin itse vaakalaudalla. Mulla oli omat epäilykseni sen suhteen.

Veikkaan, että tarkoita puolustamisella sitä, että minä pystyin näkemään, miten tunneloit häntä ja sanoin, että ymmärrän miltä hänestä tuntuu. Se ei ollut millään tavalla mikään "hei Ray, Cameron on hyvis!" -puolustus. Se oli "hei Ray, iisaa vähän, koska toi sun pelityylis on äärimmäisen ärsyttävä" -kommentti. Ja sen takana myös pysyn.

Toinen alleviivaus: Tuo on mielestäni Nego todella härski lause tähän nimenomaiseen tapaukseen. Cameronhan ei KOSKAAN puolustautunut tai selvittänyt miksi teki, mistä häntä syytin, millään tavalla. Kyllä hän vähän jotain sinnepäin kierteli ja kaarteli, mutta ei koskaan - yhteenkään syytökseeni - antanut suoraa vastausta. Erityisesti minua tässä häiritsee sinun osaltasi se, että AINOA viesti jonka olet voinut asiaan liittyen lukea (koska et ole omien sanojesi mukaan lukenut ekaa päivää), on tuo viesti jota nimenomaan lainaat viestisi lopussa, ja se on KAIKISTA RÄIKEIN esimerkki siitä, kuinka "vastataan jollekin" vastaamatta yhtään mihinkään.
Cameron antoi kyllä vastauksensa, joka myös vastasi kysymykseesi. Se ei ollut musta kaikista paras vastaus, eikä se hälventänyt mun epäilyjäni Cameronin suhteen, mutta se oli kuitenkin validi vastaus. Sä taas väitit, ettei Cameron ollut vastannut yhtään mitään. Ymmärsin siis Cameronin turhautumisen, koska oon ollut itse samassa tilanteessa sun kanssas kymmeniä kertoja.

Veikkaan, että aika moni pelaaja tässä pelissä huomasi kyllä, kuinka hyppäsit heti tunneloimaan samalla tavalla mua, kun olin antanut sillä hetkellä ratkaisevan äänen Cameronille. ;) Voin kyllä sanoa jo nyt, että mä en sitä jaksa, enkä aio kuluttaa sitä vähää aikaa, jonka tähän peliin ehdin laittamaan sun kanssasi jankkaamiseen. Alkaa käydä vanhaksi.

Sinä voit sanoa sitä tunneloimiseksi tai ihan miksi haluat. Minä syytän sinua siitä, että sinä olet tullut aivan järjettömään johtopäätökseen tässä asiassa, ja minä en tällä hetkellä näe sille mitään muuta syytä kuin sen, että sinä tiesit jo ennakkoon, ettei Cameron ole mafia (koska sinä olet), ja peliä lukematta on helppo "heittää lonkalta", että "Cameron on puolustautunut validisti" (koska ei-mafia normaalisti aina toimii näin, riippumatta siitä kuinka hyvä hänen puolustuksensa on). Sun ongelmas on nyt vaan se, että kun Cameron ei IKINÄ näin tehnyt, vaan sivuutti kaikki pointit joita häntä vastaan esitettiin. :)
Kerropa mulle, mikä tämä "järjetön johtopäätös" oikein on, kun en sitä itsekään tiedä. Missään vaiheessa en ole sanonut, etten olisi epäillyt Cameronia. Se on vain ja ainoastaan sun itse tekemäsi väärä johtopäätös, joka ei perustu mihinkään järkevään.

Ja hei Ray, kerropas mulle, mihin asioihin en puuttunut päivän päättyessä ollenkaan? Niihinkö, joita kysyit sen jälkeen, kun olin lähtenyt?



--------------------------

En oo kovin tyytyväinen Miinan vastaukseen ja saatan hyvinkin äänestää häntä.


--------------------------

Niacin kirjoitti:Nego yritti ottaa peliä kiinni turhan vauhdilla lukien sieltä täältä asioita, jolloin moni asia kuulostin tosi irralliselta huomiolta. Halima sai pahissyytöksiä, kun heitteli vähän samaan tyyliin jotain kommentteja ennenkuin oli ehtinyt lukea koko peliä läpi, joten en nyt halunnut ottaa samaa riskiä, vaan antaa mielummin Negolle enemmän aikaa kuin pari tuntia kärryille pääsemiseen, enkä halunnut pantata ääntäni viimehetkille. Nyt kun ajan ja ajatuksen kanssa luen vielä Negon "eilisiä" viestejä, niin kyllä tuo kiireily mun mielestä enemmän pahismaiseen kallistuu, mutta en ensinäkemältä tiennyt mitä ajatella Negon "hätiköinnistä".
Sataprosenttisesti vääriä väitteitä. Mikä sut sai luulemaan, että olisin lukenut viestejä "sieltä täältä"? Mä luin viestit systemaattisesti läpi 2. päivän ekasta eteenpäin ja tein samalla muistiinpanoja, joita sitten muokkasin ja paksunsin sitä mukaan, kun luin eteenpäin. Nytkö väität nähneesi mut lukemassa vai?

Meillä on erilaiset pelitavat, joten et sä voi peilata omaa tapaasi pelata muiden tapaan pelata ja tehdä tollaisia äkkivääriä väitöksiä siitä, miten toinen pelaa. Mitkä on ne todelliset, viestien sisällölliset syyt, joilla epäilet mua?

Äh, tää mun tän hetkinen prosessikirjoittaminen voi näyttää oudolta, mutta tän jälkeen tekee mieli äänestää sua enemmän kuin jeekakaa.

--jeekaka
++Niacin

Ootte kyllä molemmat mun pahislistalla ykkösenä.

Tykkään kyllä siitä, miten tutkit Miinaa sen aiemman pelin myötä, mutta jos oot pahis, se on sun erittäin helppo tehdä. Jos oot hyvis, siirrän katseeni heti enemmän Miinaan.



Pitää mennä syömään, mutta palaan sen jälkeen ja toivon, että saan luettua 1. päivää edes johonkin asti. Olisko vaikka Slendiellä antaa vinkkiä siihen, mistä viestistä kannattais alottaa?
Avatar
Nego
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 04.04.2017 07:41:44
Palkinnot: 1

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. yö päättyy 22.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Nego » 23.11.2017 17:07:28

Muuten @Slendie:
Huomaan, että oot puhunut musta paljon, muttet mitään mulle. Mistä johtuu?
Avatar
Nego
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 04.04.2017 07:41:44
Palkinnot: 1

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. yö päättyy 22.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Slendie » 23.11.2017 17:19:29

En oo itseasias puhunu susta vielä mitään mielestäni, oon vain tarkkaillut. :P On hieman kiire ja oon hieman laiska tällä hetkellä, joten mulla ei ihan täysin ole "otetta" pelistä tällä hetkellä.

Mutta niin. Sun kannattaa varmaan aloittaa ihan alusta. Hyödynnä tota ketjun alareunassa näkyvää Järjestä->kirjoittaja->Suorita komentoa siihen kun haluat filtteröidä jotakuta erikseen. Kunhan saat meidät muut kiinni niin jos olet missannut jotain tai ymmärtänyt väärin, eiköhän me paikkailla.

rayn ei ollut lainkaan väärässä Cameron:in suhteen muuten, Nego. Kyseessä ei ollut tunnelointi vaan hän ihan oikeasti näki sellaisen jutun mitä kyläläisen ei pitäisi ikinä tehdä. Hänellä oli hankaluuksia selittää sitä, minäkin tajusin vasta ekan yön aikana mistä aivan aikuisten oikeasti oli kyse. (Mulla oli samanlainen havainto Anblick:in suhteen ekana päivänä mutta se saattoi olla kulttuuri- ja pelityylierolla selitettävissä, näet sitten kun pääset sinne asti.) Ja nähtävästi minä jäinkin ainoaks kelle se pointti selvis, vaikka lynkkaukseen asti vaunu johtikin.

Ja sun edeltäjäs Jeku ei valitettavasti tehnyt kirjaimellisesti _mitään_ kyläläismäistä, joten oot jo sen tähden hankalassa paikassa. Valitettavasti minäkin pidän sua erittäin todennäköisenä pahiksena, mutta pystyn myös näkemään Niacin:in äänestävän sinun kanssasi (tilanteessa missä se saa kulmakarvani nousemaan) niin ettette ole pahiskavereita. Jos olet kyläläinen, koita saada meidät kiinni ja eiköhän se totuus sieltä sitä kautta selviä. Ja älä turhaudu rayn:in kanssa -- hän ei ole ollut asiaton, ja hänen kysymyksensä sinulle ovat olleet valideja, joten koita vaan vastata niihin. Koska jos olet kyläläinen, kyseessä on väärinkäsitys mikä täytyy oikaista.

rayn ei ole mafioso tässä tilanteessa koskaan, ja voisin antaa pidemmänkin perustelun (näet pari sellaista ketjua lukiessasi) mutta lyhyesti ja ytimekkäästi: Lauchuo kuoli ekana yönä. rayn ei ole pahis. Piste. Yhteistyö on tärkeää.
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. yö päättyy 22.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Nego » 23.11.2017 17:30:20

Oot sä muutaman kerran mut maininnut tänään, Slendie. :P Ymmärrän, että pidät mua mahdollisena pahiksena Jekun takia, mutta sitä suuremmalla syyllä sun olis tärkeä yrittää selvittää mun roolini ihan suoraan multa kyselemällä. Tunnet kuitenkin mut aika hyvin, vaikka totta kai meidän viime pelistä on jo aika pitkä aika.

Slendie kirjoitti:rayn ei ollut lainkaan väärässä Cameron:in suhteen muuten, Nego. Kyseessä ei ollut tunnelointi vaan hän ihan oikeasti näki sellaisen jutun mitä kyläläisen ei pitäisi ikinä tehdä. Hänellä oli hankaluuksia selittää sitä, minäkin tajusin vasta ekan yön aikana mistä aivan aikuisten oikeasti oli kyse. (Mulla oli samanlainen havainto Anblick:in suhteen ekana päivänä mutta se saattoi olla kulttuuri- ja pelityylierolla selitettävissä, näet sitten kun pääset sinne asti.) Ja nähtävästi minä jäinkin ainoaks kelle se pointti selvis, vaikka lynkkaukseen asti vaunu johtikin.
Enhän mä sanonut, että Ray oli väärässä Cameronin suhteen. Kommentoin vain Rayn lähestymistapaa ja sitä, miten turhauttavalta tuntuu olla sen kohteena. Mulle paistoi Cameronin viestistä turhautuminen juurikin niistä sanoista, joita lainasin eilisillan viestissäni Raylle. Sillä, oliko Ray oikeassa vai ei, ei oo yhtään mitään väliä, etenkin kun en missään vaiheessa ole sanonut, että Cameronin puolustus olisi ollut hyvä - vain että se oli olemassa toisin kuin Ray väitti.

Ja älä turhaudu rayn:in kanssa -- hän ei ole ollut asiaton, ja hänen kysymyksensä sinulle ovat olleet valideja, joten koita vaan vastata niihin. Koska jos olet kyläläinen, kyseessä on väärinkäsitys mikä täytyy oikaista.
Mun mielestä on aika asiatonta väittää, että olisin valehdellut siitä minkä verran olin lukenut vain siksi, että Ray ei voi käsittää, miten pystyin lukemaan Rayn lähestymistavan Cameronin ja hänen itsensä toisen päivän viesteistä. Se osoittaa vain, että Ray joko pitää minua tyhmänä tai ei ymmärrä, miten joku peliin kesken kaiken tuleva voi nähdä asiat toisin päin. Ja se on sellaista, mikä on toistunut tarpeeksi monessa pelissä jo.

rayn ei ole mafioso tässä tilanteessa koskaan, ja voisin antaa pidemmänkin perustelun (näet pari sellaista ketjua lukiessasi) mutta lyhyesti ja ytimekkäästi: Lauchuo kuoli ekana yönä. rayn ei ole pahis. Piste. Yhteistyö on tärkeää.
Mä en oo missään vaiheessa pitänyt Raytä pahiksena. Itse asiassa mun mielestä se, miten Ray kohtelee mua tekee siitä hyviksen, koska en jaksa uskoa, että Ray olis pahiksena niin röyhkeä.
Avatar
Nego
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 04.04.2017 07:41:44
Palkinnot: 1

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. yö päättyy 22.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Slendie » 23.11.2017 17:38:32

Mulla on aika autopilot-fiilis tän pelin suhteen täs vaihees. Jos lynkataan kolmikko Niacin-Nego-Anblick missä tahansa järjestykses, sen pitäis aina olla meidän voitto.

Spoiler:
"Meillä" tarkoitan tietenkin mua ja Miinaa.


Spoiler:
Aikuisten oikeasti tosin, meillä on kultisti-lynkkauksesta huolimatta enää yks väärä lynkkaus jäljellä, joten tietenkin aion lukea, onko tos kolmikos kahta kyläläistä vai ei.


//Nego, mitä mä seurasin eilisen pelipäivän loppua yön aikana, mun mielestäni rayn:in huoli sun suhteen oli ihan täysin validi. Sun ketjuunsaapumisessa oli yks asia mikä haiskahtaa pahismaiselta ja se liittyy siihen mitä rayn susta sanoi, mutta haluan kommentoida tuosta tarkemmin vasta kun olen nähnyt, mitä sanot koko ketjun luettuasi.

Ja joo, tunnen sut hyvin, mut muistan myös et oot ollu suht vaikea luettava mulle. Tällä hetkellä näen sekä punaisia että vihreitä signaaleja sinulta (punaiset signaalit ei johdu Jeku:sta, Jeku vaan ei kirjaimellisesti tehnyt _yhtään_ mitään), joten en pidä itsestäänselvyytenä, missä joukkueessa olet.

Muuten hei, Nego, yks juttu: kun peliin tultuasi puhuit "syystä minkä rayn ja Slendie arvaa", kerrohan mikä se syy oli niin nähdään, arvasinko oikein?
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. yö päättyy 22.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Slendie » 23.11.2017 17:41:34

Vielä tohon rayn-juttuun: ymmärrän, että koit sen turhauttavana ja ärsyttävänä. Ymmärrän myös, että olet voinut muistaa aiempia pelejä ja sinänsä selityksesi on rehellinen. Mutta rayn:in huoli ei ole ollut asiaton.
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. yö päättyy 22.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Nego » 23.11.2017 17:57:45

Slendie kirjoitti://Nego, mitä mä seurasin eilisen pelipäivän loppua yön aikana, mun mielestäni rayn:in huoli sun suhteen oli ihan täysin validi. Sun ketjuunsaapumisessa oli yks asia mikä haiskahtaa pahismaiselta ja se liittyy siihen mitä rayn susta sanoi, mutta haluan kommentoida tuosta tarkemmin vasta kun olen nähnyt, mitä sanot koko ketjun luettuasi.
Voi mennä mun tahdilla pari päivää, etenkin kun huomenna pääsen kotiin vasta erittäin myöhään. Mutta koitan ottaa viikonloppuna kiinni.
Luin äsken Rayn ekan päivän alun epäilyt Cameronia kohtaan ja ymmärrän sitä tosi hyvin. Mut se kysymys, mistä se jankkas Cameronin kanssa tokana päivänä oli ihan eri, joten mun pointti pysyy siitä tunneloinnista sen kysymyksen suhteen.

Muuten hei, Nego, yks juttu: kun peliin tultuasi puhuit "syystä minkä rayn ja Slendie arvaa", kerrohan mikä se syy oli niin nähdään, arvasinko oikein?

En halunnut sanoa tätä ääneen, mutta se, että mikäli oot hyvis, et oo pelissä mukana kovinkaan pitkään. Jos oot pahis, selviydyt loppumetreille. Eli mun on turha miettiä sun rooliasi, kun sun selviämisprosenttis paljastaa sen mulle jossain vaiheessa peliä kuitenkin.

Slendie kirjoitti:Vielä tohon rayn-juttuun: ymmärrän, että koit sen turhauttavana ja ärsyttävänä. Ymmärrän myös, että olet voinut muistaa aiempia pelejä ja sinänsä selityksesi on rehellinen. Mutta rayn:in huoli ei ole ollut asiaton.

Rayn huoli on "valhe", jonka hän itse keksi. Musta on edelleen asiatonta kuvitella, etten osaisi lukea toisten viestejä. Toki ymmärrän nyt ekaa päivää luettuani, että Rayllä oli oikeasti hyvä syy epäillä Cameronia. Se vaan, mistä se Cameronin kanssa jankkas, oli musta toissijaista. Mutta se ei myöskään edelleenkään poissulje sitä faktaa, että Cameronin vastaus oli musta huono ja sai mut sitä epäilemään. Ray vaan väittää, että olisin puolustanut Cameronia sen vastauksen takia, mikä ei pidä paikkansa.
Avatar
Nego
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 04.04.2017 07:41:44
Palkinnot: 1

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. yö päättyy 22.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Slendie » 23.11.2017 18:19:47

Okei, olisin veikannut että päättelit ekan yön kuoleman perusteella.

Mua on epäilty aika paljon pitkin peliä, Zey olis jopa saattanut jossain vaihees johtaa lynkkausta muhun jos rayn ei olis ollut puolustamassa. Joten selviämisprosenttiin vedoten et kyllä lähde johtamaan mislynkkausta muhun jos ollaan seuraavana pelipäivänä molemmat hengissä. >:)
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. yö päättyy 22.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 23.11.2017 20:53:45

Nego minulla on ongelma. Miinahan "antoi kyllä vastauksensa, joka myös vastasi kysymykseen". Onko nyt syytä olla tunneloitumatta ja vain odottaa, antaa miinan turhautua kaikkiin jotka eivät vastauksesta pidä, ja antaa asian olla? Vai tunneloitko sinä nyt miinaa?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. yö päättyy 22.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 23.11.2017 21:21:14

Nythän on siis aivan sama tilanne miinan kanssa, kun tuo tilanne Cameronin kanssa.

Kun minun toimitatapani on siis väärä, niin kerro toki, Nego, mitä sinun tulee nyt tehdä jos (hypoteettisesti) kukaan ei ymmärrä mistä miinaa syytetään ja pidät tuota asiaa pahismaisena?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. yö päättyy 22.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 23.11.2017 21:24:58

Jos joku muistaa pelin, niin voisitteko kertoa missä pelissä (tai peleissä) miina on ollut mukana pahiksena?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. yö päättyy 22.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Niacin » 23.11.2017 23:25:50

Slendie kirjoitti:Niin epäilyttävänä kuin pidänkin Anblick:in otetta ketjuun, Anblick:in mitään-tekemättömyys eilen soittaa hälytyskelloja mulla sen suhteen että pahistiimi taitaakin löytyä muualta.

Niacin: sanoit näin
Halima sai pahissyytöksiä, kun heitteli vähän samaan tyyliin jotain kommentteja ennenkuin oli ehtinyt lukea koko peliä läpi, joten en nyt halunnut ottaa samaa riskiä, vaan antaa mielummin Negolle enemmän aikaa kuin pari tuntia kärryille pääsemiseen, enkä halunnut pantata ääntäni viimehetkille. Nyt kun ajan ja ajatuksen kanssa luen vielä Negon "eilisiä" viestejä, niin kyllä tuo kiireily mun mielestä enemmän pahismaiseen kallistuu, mutta en ensinäkemältä tiennyt mitä ajatella Negon "hätiköinnistä".
Miten näet Nego:n ja Halima:n ketjunlukuyritykset samanlaisina?

Minusta Halima kommentoi peliä myös läpiluvun lomassa, jolloin ei ollut vielä kokonaiskuvaa kaikesta. Jotain tyyliin "olen nyt lukenut sivut X-Y ja tuli tällaisia huomioita", ilman että tietää onko näihin huomioihin tullut jotain selitystä myöhemmin. Negon puheista sain myös sellaisen käsityksen, että luku oli kesken ja ainakin eka päivä kokonaan lukematta, joka vaikutti esim. siihen miten Zeytä luki.

Slendie kirjoitti:Mikä sai sut haluamaan lynkata Cameron:in, kun nähdäkseni olit koko aiemman pelin ajan sitä mieltä että epäilyt häntä kohtaan oli vääriä?

Siitä rayn ekan päivän Cameron-epäilystä liittyen sun lukemiseen olin eri mieltä kyllä, mutta Cameronin selitys Haliman äänestämiselle tuntui ontuvalta rayn kommentteja ajateltuani. Mielestäni jotain siitä kyllä sanoinkin aiemmin, mutta en kovin laajasti. Kuten sanoin, en ollut Cameronin lynkkauksesta mitenkään 100% varma, mutta tuntui parhaalta vaihtoehdolta.

Nego kirjoitti:Sataprosenttisesti vääriä väitteitä. Mikä sut sai luulemaan, että olisin lukenut viestejä "sieltä täältä"? Mä luin viestit systemaattisesti läpi 2. päivän ekasta eteenpäin ja tein samalla muistiinpanoja, joita sitten muokkasin ja paksunsin sitä mukaan, kun luin eteenpäin. Nytkö väität nähneesi mut lukemassa vai?

Meillä on erilaiset pelitavat, joten et sä voi peilata omaa tapaasi pelata muiden tapaan pelata ja tehdä tollaisia äkkivääriä väitöksiä siitä, miten toinen pelaa. Mitkä on ne todelliset, viestien sisällölliset syyt, joilla epäilet mua?

:D Rauha rauha, en väitä nähneeni sua lukemassa. Mun on pakko alkaa siirtyä pikkuhiljaa nukkumaan, joten en kerkeä nyt uudelleenanalysoida sun eilisiä viestejä, mutta jostain siellä välittyi mulle käsitys, että sulla oli kiire kommentoida "mitä tahansa" vaikka luku oli vielä kesken, voin tarkentaa myöhemmin jos haluat. Varmasti ainakin tuo vaikutti, että kerroit skipanneesi koko 1. päivän ja epäilit Zeytä täysin turhaan. (Jos siis ei ole vielä selvinnyt, niin Zey tunnustautui kakulla aloittajaksi ekapäivänä ja todistettiin siten varmaksi hyvikseksi.) Nostan kyllä hattua korkealle jos tosiaan kerkesit kolmessa tunnissa lukemaan koko 20(?)-sivuisen topan läpi ja vielä kommentoimaan ja syömäänkin siinä lomassa! Minusta semmoinen urakka tuntuu täysin mahdottomalta, joten oletin sen perusteella että et varmasti ollut lukenut läheskään kaikkea. Mulla menee itsellä tosiaan helposti tunti tai kaksi yhden postin miettimiseen ja kirjoittamiseen, joten vaikea käsittää edelleen tuommoista nopeutta, vaikka tiedänkin että kokeneet pelaajat on varmasti minua joutuisampia.

Slendie kirjoitti:Jos lynkataan kolmikko Niacin-Nego-Anblick missä tahansa järjestykses, sen pitäis aina olla meidän voitto.

Jos tälle linjalle lähdetään, niin minut saa lynkata vaikka ensimmäisenä pois häiritsemästä, kunhan Nego ja Anblick on sitten varmoja osumia. Mutta miettisin kyllä ainakin miinaa vielä vaihtoehdoksi tähän porukkaan.

raynpelikoneet kirjoitti:Jos joku muistaa pelin, niin voisitteko kertoa missä pelissä (tai peleissä) miina on ollut mukana pahiksena?

Leppäkertut II on ainakin miinan viimeisin pahispeli, johon minä viittasin, muista ei ole tietoa. Miksi muuten luulet, että Slendie voisi olla miinan pahispari?
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. päivä päättyy 21.11. klo 21

ViestiKirjoittaja miina » 24.11.2017 12:48:23

Heippa hei!

Nego kirjoitti:
En oo kovin tyytyväinen Miinan vastaukseen ja saatan hyvinkin äänestää häntä.



No höh, kerroppa, että miks et oo tyytyväinen? Taino ymmärrän toisaalta, ääneni oli sulla joten kaipa sitä pitää hieman kritisoida. Mutta voisit vähän avata jos on jääny jotakin vielä epäselväksi, miun on helpompi muutenkin tuottaa tekstiä kun multa kysytään jotakin konkreettistä eikä vaan jätetä tuollasta aukinaista asiaa johon pitäis osata vaan kirjottaa tekstiä out-of-nowhere..

raynpelikoneet kirjoitti:Nego minulla on ongelma. Miinahan "antoi kyllä vastauksensa, joka myös vastasi kysymykseen". Onko nyt syytä olla tunneloitumatta ja vain odottaa, antaa miinan turhautua kaikkiin jotka eivät vastauksesta pidä, ja antaa asian olla? Vai tunneloitko sinä nyt miinaa?


Mulla on nyt sisälukuongelmia. Oliko vastauksessa siis jotaki sellasta josta myöskin minun tulisi turhautua. Tai siis turhauduin suhun, mutta se nyt vaan siksi että vaikutti ettet halunnu ymmärtää, mutta tulin nyt siihen tulokseen, että taisit tehä sen tarkotuksella?

Miun mielestö on huolestuttavaa, että anblick on nyt ollu niin hiljaa, kun epäilyt ei enää häneen niin voimakkaasti kohdistukkaan. Anblickilla ei siis edelleenkään epäilyjä kenestäkään, niinkö?

Vähän vanha lainaus jo mutta kun pääsin kerrankin koneellee niin voi puuttua näihin juttuihin.

jeekaka kirjoitti:miina; En äänestänyt eilen, kun mulle oli oikeastaan aika sama kumpi lynkataan :D Olin aikalailla niissä johtopäätöksissä että pahikset+kultti löytyy Negon, Cameronin, Anblickin ja Niacinin joukosta, mutta ei mulla ollut sen kummempia epäilyksiä, meni viime tinkaan jo oli muutenkin säätöä. Vähän mietin olisiko pitänyt äänestää Nego tasoihin Cameronin kanssa niin Anblick olisi voinut näyttää karvansa jos olisi ollut Cameronin pahistoveri, mutta sitten sekin tuntui vähän turhalta kun siinä tapauksessa olisi kumminkin saanut pahiksen lynkattua :D Sinänsä aika tärkeä olo, kun tuntuu että olen parhaiten hyödyksi kun en tee mitään :D


Selititkin tätä jo mutta kerroppa vielä että mitä? Kerroitko just tietäväsi, että Nego on pahis vai mikä tuo alleviivattu juttu on? Mie oon kyllä vakuuttunut, että Nego vois olla pahis, mutta sulta ei oo epäilyjä oikein tullut kehenkään. Ketä siis jeekaka epäilet?

Niacin kirjoitti:Pahispelinsä alussa miina kyseli paljon säännöistä ja eirkoishahmoista ja oli (olevinaan?) pihalla, vaikka siinä ne olivat mielestäni paljon selkeämmät kuin tässä pelissä. Joten se, että "miina olisi kysynyt nuo asiat pahiskaveriltaan" ei ole hyvä syy. Ja miina taisikin kysellä lähinnä kultista ja täytekakusta, jotka ei sinänsä pahisroolin epäselvyyteen liity, joten miksi ei kysyä topassa.

Cameron oli mielestäsi varma kultisti, mutta miksei sitä tarvinut lynkata? Onhan tämä nyt paljon parempi tilanne, kuin että olisi ehkä lynkattu pahis ja jäljellä olisi yksi pahis ja kasvanut kultti. Tähän et ole vastannut vieläkään mitään.


Niacin, teit niin kattavan koonnin mun pahispelistä, ettei muitten tarvii lähtä enää tonkimaan, mutta tähän haluaisin lisätä, että pahispeli oli aika lailla ensimmäisiä pelejäni, joten mekaniikka oli ihan varmasti hakusessa ja syy miksi kysyin sitä topassa oli, että pahiskaverini ei halunnu kovastikkaan keskustella mun kanssa (kiitti vaan cam!), vaan sanoi heti alkuun, että käyttäydy kuin et olisi nähnyt tätä viestiä (jossa siis kertoi meijän olevan pahisparit) :D Joten mekaniikasta nyt ainakaan ei keskusteltu vaan enemmänkin työasioista <3

Vastasinko tuohon cameronin äänestykseen aiemmin?

Slendie kirjoitti:Mulla on aika autopilot-fiilis tän pelin suhteen täs vaihees. Jos lynkataan kolmikko Niacin-Nego-Anblick missä tahansa järjestykses, sen pitäis aina olla meidän voitto.


Mulla kans tuntuu että semmone järeä ote tästä pelistä puuttuu. Kaikissa näissä on epäilyttävää.
-Niacin ei suorastaan oo tehny mitään kovin epäilyttävää (muuta kun tuo cameronin äänestys ilman epäilyjä), mutta sen pahispeli on ihan järkyttävän hienovarasta, en missään nimessä halua jättää sitä huomiotta.
-Anblick taas on tällä hetkellä ihan mitään sanomaton, jaksoi vastailla kun oli tippumassa ja perustella toimiaan, mutta ny kun ääniä ei hälle ole, niin ei oo näkyny.
-Nego taas.. Jotenkin tuollanen kärkäs tyyli viittaa mulla enemmänkin panikoivaan pahikseen. Ymmärrän kyllä tuon turhautumisen tuohon rayn kanssa selkkaukseen, mutta se että jatkaa sitä vois olla hyvinkin pahiksen tekniikka puhua jostakin millä ei niitä pahiksia kiinni saada.

Kerro mulle slendie, miks ray ajattelee että me voitais olla pahispari koska minun kysymyksen hälle ray sivuutti täysin, mitä se teki kyllä edellisessäkin pelissä.. Saa raykin vastata :D


Huoh, nyt on taas lapset ollu muutaman hetken heitteillä ja ruokakin tekemättä jne. jne.
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 3. päivä päättyy 26.11. Klo 21

ViestiKirjoittaja Anblick » 24.11.2017 14:33:24

miina kirjoitti: Miun mielestö on huolestuttavaa, että anblick on nyt ollu niin hiljaa, kun epäilyt ei enää häneen niin voimakkaasti kohdistukkaan. Anblickilla ei siis edelleenkään epäilyjä kenestäkään, niinkö?

Edelleenkään? :D Oon mielestäni epäillyt kohtalaisen selväsanaisesti Slendietä, Lauchuota sekä eilen Cameronia. Plus Jekun ja jeekakan touhuja olen ihmetellyt, vaikken muistaakseni ihan eksplisiittisesti olekaan kirjoittanut epäileväni heitä. Mutta joo, se on toki fakta, että viime päivinä oon kyllä ollut hiljempaa.

Niin ja sivumennen sanoen: Nego ei ole oikein vakuuttanut mua hyvikseydestään, vaikka itse en lähtisi tuomitsemaan häntä aktiivisuuden takia. Katselen nyt vielä hänen tulevia viestejään tänään, vaikka jekun jättämä tilanne ei olisi hirveän optimaalinen kenellekään.

Nego kirjoitti: Slendie - Vaikuttaa hyvikseltä ensilukemalta, enkä aio myöskään kiinnittää huomiota häneen liikaa. Syytä saa kysyä, mutta uskon ainakin Slendien itse ja ehkä Raynkin tietävän, minkä takia.

Muakin kiinnostaisi, mikä tässä on syynä.

jeekaka kirjoitti:
Anblick kirjoitti:
Jeekaka kirjoitti:Vähän mietin olisiko pitänyt äänestää Nego tasoihin Cameronin kanssa niin Anblick olisi voinut näyttää karvansa jos olisi ollut Cameronin pahistoveri, mutta sitten sekin tuntui vähän turhalta kun siinä tapauksessa olisi kumminkin saanut pahiksen lynkattua :D

Eikö sun nimenomaan olisi kannattanut äänestää Negoa, jos ajattelet, että mä olisin voinut paljastua siinä samalla? Mä en nyt kyllä muutenkaan ihan ymmärrä tätä logiikkaa.


Siis tuon lauseen pitäisi ajatus oli kokonaisuudessaan jotakuinkin se, että jos sinä ja Cameron olisitte olleet pahiksia niin siinä tapauksessa olisi kumminkin saanut pahiksen lynkattua antamalla ihan vaan Cameronin tippua. Ei siinä siis ollut hirveästi logiikkaa :D

Mutta jos oikeasti ajattelit, että mä olisin paljastunut siinä samalla, niin olisihan sun kannattanut äänestää Cameronia ihan vaikka vaan yrittääksesi provosoida mua. Sähän oot sanonut epäileväsi myös Negoa (”Olin aikalailla niissä johtopäätöksissä että pahikset+kultti löytyy Negon, Cameronin, Anblickin ja Niacinin joukosta”), joten tämä näyttää mun järkeni mukaan lähinnä siltä, ettet halunnut ottaa riskiä, että Nego oikeasti tippuisi.

miina kirjoitti: -Niacin ei suorastaan oo tehny mitään kovin epäilyttävää (muuta kun tuo cameronin äänestys ilman epäilyjä), mutta sen pahispeli on ihan järkyttävän hienovarasta, en missään nimessä halua jättää sitä huomiotta.

Epäilet Niacinia, koska tiedät tämän osaavan pelata hyvin pahista, mutta et kuitenkaan epäile esim. rayta tai Slendietä samalla perusteella, vaikka molemmat ovat selvästi kokeneita pelaajia? Ainakin ray ilmeisesti pelaa hyvin samalla tavalla puolesta riippumatta.

Mulla on pelaajalistauskin edelleen kesken (ainakin ray on lukematta), mutta jatkan sitä varmaan nyt viikonloppuna :)
Avatar
Anblick
Kyläläinen
 
Viestit: 127
Liittynyt: 27.05.2017 21:25:27

Re: Humanistit vs. tiedekunta 3. päivä päättyy 26.11. Klo 21

ViestiKirjoittaja Slendie » 24.11.2017 16:16:51

Voisko joku linkata mulle Anblickilta suht tuoreen hyvispelin? Pahispelikin käy mut ei oo yhtä tärkeä.

Tekis taas mieli lynkata tuonkuuloisen postin jälkeen. Joten haluaisin ny selvyyden siitä onko tää vain tyylierokysymys.
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Humanistit vs. tiedekunta 3. päivä päättyy 26.11. Klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 24.11.2017 16:55:41

miina, tästä on kyse:

Ensinnäkin sinä äänestit Anblickia D1 lopussa. Kun luen sinun D1 viestejäsi niin tuo näytti olevan sinun oikeasti ainut pahisepäilysi johon sinulla oli syy jonka ketjussa perustelit. Ekana yönä sinä kirjaimellisesti sanot näin:
Jeku taas.. voi jekujeku. Eipä paljo kylälle hyötyä. Ei voi lainkaan tietää mikä sen rooli on kun viestiä ei tule.

ja toisen päivän alussa...
En nää Jekua kaikista epäilyttävimpänä, mutta haluaisin nyt kumminkin vähän lisää materiaalia.

Tuossa on sinun Jeku-pahis"epäilysi", ihan sinun omin sanoin.

Sinä olet jo "varma" että Cameron ei ole hyvis N1 aikana:
Jjos minä tipun niin Cameron on pahis, paitsi että hentoisko se mua lynkata? Taino vaikken tippuiskaan niin silti cam on pahis!


Kun Nego liittyy peliin, sinä sanot hänestä, toisen päivän lopussa:
Nego nyt on vähän hälventänyt Jekun aiheuttamaa pahisleimaa, mutta ei täysin.

Ensinnäkin sinulla ei oikeasti ollut ikinä mitään pahisreadia Jekusta, jälleen kerran, aivan omien sanojesi mukaan. Eli tuo sanomasi on täysin ristiriidassa sen kanssa mitä sanoit aiemmin. Toisekseen, sinä samassa postissa sanot, että epäilet Anblickia ja Niacinia. Se on ihan sama puuttuuko siitä lauseesta "myös" sana vai ei, sinun pitäisi mielestäni epäillä heitä enemmän (koska sanot epäileväsi heitä pahiksiksi), ja Jeku ei sinun mukaasi alunperinkään ollut OIKEASTI pahismainen, vain inaktiivinen ja Nego on vieläpä mukaasi "hälventänyt" näitä Jeku-epäilyksiä (jota ei ollut alunperinkään -- ainakaan postejesi mukaan?) posteillaan.

Eli miksi et äänestänyt Anblickia tai Niacinia?

Toisekseen, sinä teit monta postia D2 lopussa jossa vakuutit, että ajattelit Cameronin olevan kultisti. Sinulla tuntui siis olevan:
- 3 henkilöä joista 2 on mafia (Anblick, Niacin, Nego)
- 1 henkilö joka on kultisti (Cameron)

Näistä neljästä henkilöstä sinä valitsit äänesi kohteeksi sen, josta omien N1-D2 postiesi mukaan olit vähiten varma.

Lisäksi sanot että "sinulle oli ihan sama kumpi tippuu" (mikä alunperinkin on aika kummallinen päätös), mutta sinä kuitenkin vakuuttelit kaikille että Cameron on kultisti, ja mietiskelit, että "mitähän tapahtuu / kuka nyt opikein putoaa jos vaihdan ääneni" (miksi? jos ei ole kerran väliä kumpi tippuu). Nuo edelliset tuossa eivät ollenkaan tue "ihan sama kuka tippuu mentaliteettia".
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 3. päivä päättyy 26.11. Klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 24.11.2017 17:19:06

Niacin jossain kysyi että miksi epäilen että Slendy voisi olla pahis miinan kanssa. Jos miina on pahis tämä peli kääntyy aika kummalliseksi. Nego ei voi olla pahis miinan kanssa. Ei voi mielestäni oikein Anblick tai Niacinkaan. Joten ei minulle jää oikein hirveen montaa vaihtoehtoa enää. Jeekaka tai Slendie. Minähän en siis usko Slendien olevan pahis, ja tuo oli sellainen puolittainen heitto perustuen salaliittoteoriaan. :p

Hauskaahan tässä pelissä on se, että minä pystyn todennäköisesti ratkaisemaan pelin tänä viikonloppuna. ^^
On kaksi kolmikkoa:

Niacin (en tällä hetkellä usko että on mafia)
Nego
Anblick

Slendy (en tällä hetkellä usko että on mafia)
miina
jeekaka (en tällä hetkellä usko että on mafia)

Jommasta kummasta kolmikosta löytyvät molemmat pahikset. Jos tänään lynkataan mafia, minä väitän että me voitetaan tämä peli aina. Jos minä myöskin pystyn täysin eliminoimaan esim Slendien (no, periaatteessa tämä on jo aika varmaa) ja jeekakan, silloin miinakaan ei voi olla mafia. Katson vielä läpi Anblick-Niacin parin, ja sitten tuossa on Anblick/Niacin-jeekaka parit, joista en nyt ole täysin varma voiko he olla mafia yhdessä. En kuitenkaan tänään, menee huomiselle. Nyt on pakko lähteä saunomaan ja illanviettoon. Voin vastailla puhelimella jos jollain jotain kysyttävää on, huomatkaa nyt sitten kuitenkin, että en kovin suuria uudelleenlukuja tai viestin quoteemisia tule puhelimella tekemään.

Koitan vähän selventää Nego-juttuja tuohon liittyen ensimmäisenä huomenna.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. päivä päättyy 21.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 24.11.2017 17:27:48

miina kirjoitti:Miekin olen vakuuttunut ettei Niacin ole kultisti, mutta ihan hyvin vois olla miun mielestä mafia.

Oon melko varma että Cameron on kultisti.

Mafiaksi epäilen myös Anblickia ja Niacinin. Nego nyt on vähän hälventänyt Jekun aiheuttamaa pahisleimaa, mutta ei täysin. Voisin hyvin ajatella Negon olevan pahiskin. Mutta joku näistä kolmesta ei ole mafia. Miksi ihmeessä oon vakuuttunut että slendie ja Rayn olis kyläläisiä?? JOku niiden viesteissä on niin rehellisen kuuloista, että olette saanu miut uskomaan niin..

Nego, kielitieteilijänä; Lisäsin tuon "myös" sanan tuonne mihin miina sanoo sen kuuluvan. Onko tuossa kappaleessa mitään järkeä? Vaikuttaa mielestäni tosi väkinäiseltä. Meinaan silleen että miksi sinä ENSIN kirjoittaisit Anblickista ja Niacinista ja sitten vasta Negosta? Loogisesti ajateltuna lausemuoto menisi "Negoa epäilen, myös Anblick ja Niacin epäilyttävät".
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 3. päivä päättyy 26.11. Klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 24.11.2017 17:31:21

Ei hitto. Slendy jos sä oot kaupnkilainen niin me voitetaan.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 3. päivä päättyy 26.11. Klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 24.11.2017 17:34:07

Viimeinen viesti. Nyt on ensiarvoisen tärkeää tietää voiko Niacin tai Anblick olla mafia jeekakan kanssa.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 3. päivä päättyy 26.11. Klo 21

ViestiKirjoittaja jeekaka » 24.11.2017 18:07:19

raynpelikoneet kirjoitti:Viimeinen viesti. Nyt on ensiarvoisen tärkeää tietää voiko Niacin tai Anblick olla mafia jeekakan kanssa.


Onnea asian selvitykseen :D En itse oikein keksi miksen voisi olla. Uskon että jompikumpi on Negon pahistoveri, mutta siinä tapauksessa että olisin mafia jommankumman kanssa, mun olisi helppo esittää tuo epäily koska silloin Nego olisi hyvis ja tämän lynkkaamalla voisin "puhdistaa" pahistoverinikin :D Molemmat ovat epäilleet mua tänään, mutta taitaa olla enemmän "pitää tarkkailla" -periaatteella.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Humanistit vs. tiedekunta 3. päivä päättyy 26.11. Klo 21

ViestiKirjoittaja jeekaka » 24.11.2017 18:28:15

miina kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:miina; En äänestänyt eilen, kun mulle oli oikeastaan aika sama kumpi lynkataan :D Olin aikalailla niissä johtopäätöksissä että pahikset+kultti löytyy Negon, Cameronin, Anblickin ja Niacinin joukosta, mutta ei mulla ollut sen kummempia epäilyksiä, meni viime tinkaan jo oli muutenkin säätöä. Vähän mietin olisiko pitänyt äänestää Nego tasoihin Cameronin kanssa niin Anblick olisi voinut näyttää karvansa jos olisi ollut Cameronin pahistoveri, mutta sitten sekin tuntui vähän turhalta kun siinä tapauksessa olisi kumminkin saanut pahiksen lynkattua :D Sinänsä aika tärkeä olo, kun tuntuu että olen parhaiten hyödyksi kun en tee mitään :D


Selititkin tätä jo mutta kerroppa vielä että mitä? Kerroitko just tietäväsi, että Nego on pahis vai mikä tuo alleviivattu juttu on?


Puhun siinä lynkkautumassa olleesta Cameronista.
Nego kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:
Nego kirjoitti:jeekaka - Jeekaka maalailee vähän turhia uhkakuvia seinälle salaliittoteorioillaan. Useimmiten yksinkertaisin ratkaisu on oikea, enkä siten yhdy ollenkaan hänen teorioihinsa Slendiestä tai Raystä pahiksina. Täytyy tarkkailla, että onko tän teorisoinnin taustalla synkempää motiivia; ainakin Jeekaka koittaa puskea jonkinnäköistä epäilyä Raytä kohti.


No niinhän mä sanoin jo itsekin, että etsisin mieluummin todennäköisempää vaihtoehtoa. Silti pysyn tuossa johtopäätöksessäni, että Lauchuon tappo Slendien tai rayn ollessa pahis käy käytännössä järkeen parhaiten vain jos molemmat ovat pahiksia. Enkä varsinaisesti koittanut puskea erityisempää epäilyä rayta kohtaan, halusin vain selvittää voinko luottaa siihen että rayn epäilykset Cameronia kohtaan on vilpittömiä, ja sain aikalailla sellaisen vastauksen kuin kuvittelinkin.

Tuli sellainen olo kyllä, kun myöhemmin vielä jatkoit Rayn epäilemistä joko pahikseksi tai kultistiksi.

Ja tässä taas maalailet samanlaisia teorioita musta ja Niacinista:
jeekaka kirjoitti:Niin ja se yksinkertaisin ratkaisu:

jeekaka kirjoitti:Jos oletetaan, että pahikset on olleet vain ihan hiljaa yötaposta, he löytyvät joukosta Cameron, Niacin, Jeku. Tällöin pitäisin aika todennäköisenä, että Jeku voisi olla toinen pahiksista, koska ei välttämättä ole hirveästi ollut mukana pohtimassa yötappoa, ja Lauchuo on kulttikuumotuksissa valittu ehkä vähän sen kummemmin analysoimatta. Niacinille olisi turvallisempi ratkaisu kuin Cameronille, koska Cameron on vakavammassa lynkkautumisriskissä tänään.


Lisäksi Niacin antoi Cameronille äänen, joka mahdollisti Negon pelastaa itsensä. Tällä hetkellä Nego tälleen täysin pelityyliä tuntematta hyvinkin vaikuttaa hengestään taistelevalta pahikselta. Mun mielestä rayn keissi valehtelusta on hyvä, ja lisäksi vähän hassua että Nego nyt vetoaa rayn tunnelointiin Cameronin suhteen, kun juuri kävi ilmi ettei Cameron ollut hyvis :D

(Sillä varauksella, että Anblick bluffasi yötaposta puhuessaan ja Niacinin äänestyksen suhteen kävi vain tuuri :D)

Kerropas muuten, että miten Rayn keissi valehtelusta on muka hyvä? Ray oli sitä mieltä, että valehtelin, koska hän ei uskonut, että pystyin näkemään hänen lähestymistapansa sekä Cameronin viestistä että Rayn viesteistä Cameronille. Mulla on pitkä pelihistoria Rayn kanssa, joten tunnistin tasan tarkkaan sen, miten Ray kohteli Cameronia. Sillä ei ole mitään merkitystä, että Cameron oli kultisti - pointti oli se, että Ray meni sokeana tunneliin, jossa ei suostunut kuuntelemaan yhtään mitään. Se on sitä tyypillistä Raytä, joka toistuu pelistä toiseen, ja minkä takia en rehellisesti sanottunua tykkää pelata hänen kanssaan. Pelien ulkopuolella Ray on todella mukava, mutta mafiaa pelatessa se on kuin tiiliskivi, joka ei siirry vaikka kuinka joku osoittaisi, miten väärässä hän on.

Toi sun perustelus mun epäilykselle nostaa kyllä karvat pystyyn. Todella heppoista ja vaikuttaa siltä, että yrität vaan löytää hyvän syyn epäillä mua, jotta mun äänestäminen olisi helpompaa.

++jeekaka


Sun ja Niacinin epäily ei ole mikään salaliittoteoria :D Sä pelastit itsesi eilen äänestämällä pelaajaa kohtuullisen heppoisin perustein. Kun kerran luit kakkospäivän viestit, luit varmaan myös sen, että lupasin epäillä moisesta käytöksestä aina X) Niacinin ääni Cameronille mahdollisti sun tehdä tämän. Suoraan sanottuna tuo on yksinkertaisin ja loogisin johtopäätös jonka pystyn tekemään. Se ei tietenkään tarkoita, että se olisi välttämättä oikea.

Ymmärrän tosin pointtisi raysta, ei siinä mitään. Teknisesti ottaen kuitenkin totta, että Cameron ei sanonut mitään rayn lähestymistavasta, enkä voi tietää, puhutko totta siitä mistä oikeasti teit johtopäätöksesi, koska siitä on vain sinun sanasi. Tän kaltaisissa ihmisten tulkinnoissa en kyllä rehellisesti sanottuna ole parhaimmillani, joten näiden suhteen koitan vaan luottaa oikeaan itseäni fiksumpaan henkilöön :D

Siis vähän sama juttu miinan suhteen. Mä olisin ihan asioita kyseenalaistamatta ymmärtänyt asian niin, että miina oli tyytyväinen että kultisti-Cameron lynkattiin ja oli roolista oikeassa niin ettei oikeastaan edes muistanut että äänestikin Negoa. Nyt kun miina rupesi selittämään asiaa, niin se kyllä häiritsevästi kuulostaa siltä, ettei ne selitykset ole ihan totta.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Humanistit vs. tiedekunta 3. päivä päättyy 26.11. Klo 21

ViestiKirjoittaja Slendie » 24.11.2017 18:30:35

Niacin ja Anblick on joka tapauksessa ne ensiarvoisen tärkeät selvitettävät tänään.

Jos jeekaka on pahis tässä pelissä, tällä tavalla, sen pelityyli on sellainen et yhteyksiä on tosi vaikea vetää.

En oikein ymmärrä tota miina-juttua -- miina:n posteissa on välillä ollut "ristiriitaisuuksia" mutta ne eivät ole vaikuttaneet pahis!omituisuuksilta?

Nego:on palaan sitten kun hän on lukenut ketjun kokonaan oikeasti.

Niacin:in vastaus ääneeni (joskaan nyt en väitä että ääneni välttämättä oli maailman pelottavin) oli kyllä sellainen että hattua täytyy nostaa jos paljastuu pahikseksi.

Himo lynkata Anblick on palannut.

rayn: jos olisin pahis, et olisi elossa ihmettelemässä sitä mahdollisuutta. Pidempi vastaus tägätty ettei tästä postista tule liian vaikealukuinen:
Spoiler:
Minkä ihmeen tähden jättäisin sut henkiin N1? Siksi että puolustaisit mua Zey:tä vastaan? Ensinnäkään, en pelkää epäillyks tulemista missään tiimissä, niinkuin varmaan tiesitkin jo. (Olit muuten osittain väärässä siinä et millä perusteilla clear:asit mut kultisti-mahdollisuudesta: olisin muuten aloittanut pelin yhtälailla "pyssyt paukkuen", mutta se sun ihan eka kysymys mulle oli tosi osuva. Siihen nimittäin olisin joutunut sepittämään jotain bullshit:iä kultistina. Nyt kun kultisti on flipannut, uskallan sanoa tän ilman et se turhaan ruokkii kenenkään vainoharhaa. :P)
Toisekseen, vaikka nyt saisinkin päähäni pelätä jotain sellaista, teit jo niin hyvän työn D1 mun puolustamises, et olisin silti ampunut sut 11 kertaa 10:stä. Koska Zey:tä ei voinut ampua niin ei olis jäänyt valinnanvaraa. Aktiivisin kaupunkilainen jolla on suurin vaikutus lynkkaustulokseen kuolee N1 kun minä olen pahis tässä pelissä.
Ja kolmannekseen, jos tästä huolimatta haluaisin vetää trolo-vaihteen päälle ekana yönä, niin miksi Lauchuo? Sahaan vain omaa jalkaani siinä pahiksena, kun Anblick!epäilyni herätti niin skeptisen tai ihmettelevän reaktion useimmissa.
Eli sinänsä olet kyllä "oikeassa" että ainoa selitys tilanteelle, missä Slendie on pahis tässä pelissä ja Lauchuo kuolee N1, on tosiaan se että olisin nimenomaan miina:n kanssa pahis, koska miina olis ollut Zey:n ja sun jälkeen se paras N1 targetti, koska yhtään kukaan ei epäillyt häntä. Mutta epäilen että tässäkin tilanteessa oltais päädytty hittaamaan joko Niacin (koska puhuin sen vihreydestä Lauchuo:on ja Anblick:iin verrattuna verrattain paljon D1), tai ehkä jopa Cameron, sen tähden että sais ihmiset ehkä ihmettelemään sua enemmän (ei oikeasti järkevää, mutta tämä skenaario olettaa jo alusta alkaen että trololollataan).
Mutta jos miina olis mun pahis!kaveri, en usko että hänellä olis ollut mitään syytä olla eri mieltä tän aiemman ajatuksenjuoksun suhteen. Joten eiköhän siltikin oltais päädytty ampumaan sut N1. :P

Ja sama vielä toisinpäin käännettynä: jos nyt paljastuisi että oot vetänyt älyttömän vihreä!rayn-pahispelin ja hitannut vielä Lauchuo:n ekana yönä kaiken muun lisäks, ei mulla olis pienintäkään hinkua alkaa jossittelemaan sen suhteen että "hitsi kun olis nähny rayn:in läpi". Toteaisin vaan että okei, muistetaan jatkossa että rayn:kin osaa trollata, ja pitää keksiä uudet keinot vihreyden arvioinnille. :P Niin epätodennäköistä etten ala haaskaamaan peliin varattua aivokapasiteettia tuollaiselle mahdollisuudelle, ellet tyyliin kleimaa mafioso:a ketjussa.
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Humanistit vs. tiedekunta 3. päivä päättyy 26.11. Klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 24.11.2017 18:40:23

Tärkeää ilmoitusluonteista asiaa!

PJ:nne lähtee opintomatkalle Georgiaan (ei se osavaltio, vaan se hassu maa itäisessä Euroopassa) 25.11 - 30.11. väliseksi ajaksi, minkä aikana Jitachi toimii pelinjohtajana. Hän on saanut tiedot pelin rooleista, ja on täysin valmis ottamaan tilanteesta kopin!

Niacin 2 (Slendie, Nego)

Putoamassa on siis Niacin kahdella äänellään!

Kaikki suoriutuivat puhepakosta!

Päivä päättyy 26.11. klo 21.10!
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Humanistit vs. tiedekunta 3. päivä päättyy 26.11. Klo 21

ViestiKirjoittaja jeekaka » 24.11.2017 18:53:04

Nyt jos haluatte niitä salaliittoteorioita, niin täältä pukkaa :D

Mun mielestä miinalta ei olisi itseasiassa ihan mahdotonta olla Negon pahistoveri. miina edellisessäkin pahispelissään teki vähän samalla tavalla ja nytkin kumminkin pähkäili, mitä tekee Jeku-äänelleen ja tuli koko ajan varmemmaksi siitä, että Cameron on kultisti. Tuon äänen olisi helposti voinut siis vaihtaa ilman ihmetyksiä, mutta ei tarvinnut, koska Niacin äänesti Cameronia ja Nego pystyi pelastautumaan itse. Se että miina äänesti Negoa, olisi voinut hyvinkin tuoda tarvittavia hyvispisteitä myöhemmin.

En kyllä tiedä muun topicin valossa onko tuo muuten kovin todennäköistä. Nego kumminkin taisi olla eka joka kyseenalaisti tuota miinan ääntä.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Humanistit vs. tiedekunta 3. päivä päättyy 26.11. Klo 21

ViestiKirjoittaja jeekaka » 24.11.2017 19:10:13

Anblick kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:
Anblick kirjoitti:
Jeekaka kirjoitti:Vähän mietin olisiko pitänyt äänestää Nego tasoihin Cameronin kanssa niin Anblick olisi voinut näyttää karvansa jos olisi ollut Cameronin pahistoveri, mutta sitten sekin tuntui vähän turhalta kun siinä tapauksessa olisi kumminkin saanut pahiksen lynkattua :D

Eikö sun nimenomaan olisi kannattanut äänestää Negoa, jos ajattelet, että mä olisin voinut paljastua siinä samalla? Mä en nyt kyllä muutenkaan ihan ymmärrä tätä logiikkaa.


Siis tuon lauseen pitäisi ajatus oli kokonaisuudessaan jotakuinkin se, että jos sinä ja Cameron olisitte olleet pahiksia niin siinä tapauksessa olisi kumminkin saanut pahiksen lynkattua antamalla ihan vaan Cameronin tippua. Ei siinä siis ollut hirveästi logiikkaa :D

Mutta jos oikeasti ajattelit, että mä olisin paljastunut siinä samalla, niin olisihan sun kannattanut äänestää Cameronia ihan vaikka vaan yrittääksesi provosoida mua. Sähän oot sanonut epäileväsi myös Negoa (”Olin aikalailla niissä johtopäätöksissä että pahikset+kultti löytyy Negon, Cameronin, Anblickin ja Niacinin joukosta”), joten tämä näyttää mun järkeni mukaan lähinnä siltä, ettet halunnut ottaa riskiä, että Nego oikeasti tippuisi.


Niin tää jäi huomaamatta :D Kello oli tyyliin jotain viittä vaille, en olisi ehtinyt reagoida jos olisitkin tehnyt jotain, ja jos olisitte oikeasti olleet Cameronin kanssa pahiksia, olisin vain laittanut hyvin mahdollisesti hyviksen lynkkausuhan alle ihan turhaan. Nähdäkseni tuollaisesta kikkailusta olisi ollut kaikin tavoin enemmän haittaa kuin hyötyä jos Cameron olisi ollut pahis :D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Humanistit vs. tiedekunta 3. päivä päättyy 26.11. Klo 21

ViestiKirjoittaja Anblick » 24.11.2017 19:24:08

Slendie kirjoitti: Tekis taas mieli lynkata tuonkuuloisen postin jälkeen. Joten haluaisin ny selvyyden siitä onko tää vain tyylierokysymys.

Jaahas :D Onko ”tuonkuuloiselle” jotain tarkempaa määritelmää? Tässä ainakin olin hyvis: viewtopic.php?f=10&t=439
Avatar
Anblick
Kyläläinen
 
Viestit: 127
Liittynyt: 27.05.2017 21:25:27

Re: Humanistit vs. tiedekunta 3. päivä päättyy 26.11. Klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 24.11.2017 20:32:39

Anblick ketä sinä epäilet ja miksi?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 62 vierailijaa

cron