Humanistit vs. tiedekunta 5. päivä päättyy 7.12. klo 21.00

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. päivä päättyy 21.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Zey » 21.11.2017 17:47:07

miina kirjoitti: Jjos minä tipun niin Cameron on pahis, paitsi että hentoisko se mua lynkata? Taino vaikken tippuiskaan niin silti cam on pahis!

Mitä tarkoitat tällä viestillä? Miksi Cam tappaisi sut pahiksena tai miksi hän ei hentoisi sua tappaa?

Pööh, aikaa ei hirveästi olisi, koska harkkatyöt selostuksineen vie käsittämättömästi aikaa. Nopea käsittely siis edessä. En kuitenkaan käsittele miinaa, jeekakaa ja Cameronia, sillä he ovat musta (edelleen) hyviksiä ja olen sen jo perustellut, enkä siis tuhlaa aikaani siihen enempää.

Eli 5 pelaajaa, joissa on 2 pahista ja 1 kultisti.

Oon koittanut lukea rayn postejaan tästä pelistä ja muista ja oikeastaan ainoa mikä on varmistunut, on se, että mä en voi sanoa oikeastaan mitään rayn puolesta. Ajatukset fiksuja ja helposti seurattavia, mutta niin oli pahiksena pelatessakin. Joten täytyy kai koittaa pohtia tosi vaarallisella tavalla tätä: yötapon kautta. Lauchuo kuoli hyvin todennäköisesti kultisti epäilyjen takia. Olisko ray pahiksena lähtenyt Lauchuon tappoon? //Enpä muuten jatkakaan enää tän jutun pohtimista viestissä, alkoi sen verran paljon tulemaan jo vinkkejä pahiksille, että ketä kannattaa tappaa yöllä ja ketä ei, että en halua niitä ajatuksia jakaa. :D Lopputuloksena kuitenkin: Uskon, että pelissä on ainakin kaksi sellaista ihmistä, jonka näkisin rayn tappavan Lauchuota aikaisemmin ja koska pahiksia ei ole kolme, niin ainakin toisen näistä pitäisi olla sopiva kohde pahiksille, joten siis en usko rayn olevan pahis. En ihan hirveän varma ole tämän mielipiteen kanssa, mut parempaakaan ei ole tarjolla, joten näillä mennään.

Koska rayn uskon hyvikseksi, niin en näe järkeä epäillä Slendietä. raylla on paljon enemmän kokemusta Slendiestä, eikä raylla ole hyviksenä mitään järkeä valehdella Slendiestä saamastaan kuvasta, niin luotan rayn mielipiteeseen tässä asiassa. (Ja vaikka ray olisi pahis, niin silti pitäisin todennäköisempänä, että puhuu Slendiestä totta, ihan vain, koska ray olisi voinut olla vielä epävarmakin Slendiestä, mikä olisi paljon järkevämpää jos olisivat pahiskavereita.)

Jos ray ja Slendie ovat myös hyviksiä, niin jäljelle jää kolme: Anblick, Niacin ja Jeku/Nego. Tilanne on käsittääkseni niin, että Cameronilla ja Jekulla on kummallakin kaksi ääntä, mutta Cam on saanut äänensä ensin. Joten ++Nego.

En tiedä ketkä kaksi noista on pahiksia ja kuka on sitten kultisti, kun en ole ehtinyt vielä tutkimaan heidän välisiä kanssakäymisiä. Katotaan josko senkin tänään ehtisi, mut nyt täytyy taas jatkaa selostuksen tekoa.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. päivä päättyy 21.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 21.11.2017 17:50:39

Minä voin Zey ihan suoraan sanoa että vaikka minä mitä tahansa ikinä pahiksena voisinkin tehdä niin minä en koskaan ikipäivänä tappaisi henkilöä joka
1) käytännössä sheeppaa minua jos niin haluan JA
2) jonka voin käytännössä lynkata jos haluan (kultistiepäily)

Paljon minä voin pahiksena tehdä, mutta en ole -- enkä tule koskaan ampumaan mun mislynkkaustargetteja, varsinkin jos he ovat vielä melko suoraan sanottuna +1 ääni minulle. :)
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. päivä päättyy 21.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 21.11.2017 17:51:23

Slendie kirjoitti:rayn muuten sulle tärkeä pyyntö -- en yhtään muista miten Nego:a piti lukea, muistan vain että siihen liittyi epä-intuitiivisuuksia.

Osaisitko jotenkin vinkata mulle mitä mun pitäis etsiä, sellaisella tavalla ettei Nego itse tajua mistä puhutaan? Esim vertaamalla johonkin pelaajaan -- voi olla sellainenkin pelaaja jonka kanssa Nego on itsekin pelannut.

Alsark
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. päivä päättyy 21.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 21.11.2017 17:57:47

Eti erityisesti Slendy se peli jossa oli se typerä mekaniikka että joku pystyi päivän lukemaan DT:tä (tais olla Raziki muistaakseni jolla tuo rooli oli). Ootas mä katon kun pääsen kaupasta.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. päivä päättyy 21.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Nego » 21.11.2017 18:07:45

Terve.

Ummikkona tuun, joten koitan tässä illan mittaan ottaa selvää, missä mennään.

Olisko jotain tärkeetä tai hyvää yhteenvetoa siitä, mitä pitäis tietää? :P
Avatar
Nego
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 04.04.2017 07:41:44
Palkinnot: 1

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. päivä päättyy 21.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Nego » 21.11.2017 18:09:06

Nego kirjoitti:Terve.

Ummikkona tuun, joten koitan tässä illan mittaan ottaa selvää, missä mennään.

Olisko jotain tärkeetä tai hyvää yhteenvetoa siitä, mitä pitäis tietää? :P


Huomasin just otsikosta, että tässä ei ookaan kuin pari tuntia enää aikaa. :D Ei siis kannata odottaa mitään ihmeellistä, mut yritetään. Sitä suuremmalla syyllä olis yhteenvedolle tarvetta.
Avatar
Nego
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 04.04.2017 07:41:44
Palkinnot: 1

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. päivä päättyy 21.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Nego » 21.11.2017 18:34:18

Pitää mennä syömään, mut palaan sen jälkeen taas lueskelemaan. Huomasin, että oon kerännyt ainakin jonkin äänen, joten pyydän, että jos mitenkään huvittaa antaa mulle mahis, niin korvaan sen viimeistään 3. päivänä. Jos ei huvita niin ei sitte. Sayonara, bye bye, adios.

Pari lukiessa herännyttä ajatusta:

Anblick - En tykkää yhtään päivän aloituksesta ja viestistä Lauchuolle. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että pahiksen on helppo kirjoittaa yön aikana viestiä tapettavalle pelaajalle ja sitten esittää päivän alkaessa, että "oho, no ei kait mitään, postataan tää silti". Etenkin kun Lauchuon lisäksi vastaus tuli vain Slendielle.

Niacin - Niacinin päivän alotus on epäröivä, mikä ei itsessään ole ongelma. Kysymys Raylle siitä, miksi tämä luottaa Slendieen on aika outo, etenkin kun en ihan ymmärrä, miksei Ray olisi saanut kysyä Slendyltä erikseen sen mielipiteitä ilman Zeytä. Ollaan kuitenkin Rayn ja Slendien kanssa pelattu yhessä niin monta vuotta, että tollanen käytös on ihan normaalia. Cameron-tulkinta näyttää ainakin päällisin puolin olevan ihan ok-kamaa, joten annan siitä hieman plussaa.

Slendie - Vaikuttaa hyvikseltä ensilukemalta, enkä aio myöskään kiinnittää huomiota häneen liikaa. Syytä saa kysyä, mutta uskon ainakin Slendien itse ja ehkä Raynkin tietävän, minkä takia.
Avatar
Nego
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 04.04.2017 07:41:44
Palkinnot: 1

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. päivä päättyy 21.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 21.11.2017 18:41:47

Slendy, tässä.
Aloita tuosta ja jatka hieman alaspäin. Pääset tähän. Erityisesti viimeinen lause. Nego tekee aivan samaa. Cameron tekee näköjään aivan samaa. Ongelma näissä kaikissa on se että jengi -- jopa sinä, ainakin ennen -- uskoo. En ole koskaan ymmärtänyt, miksi. :(
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. päivä päättyy 21.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 21.11.2017 18:43:57

Nego kirjoitti:Pitää mennä syömään, mut palaan sen jälkeen taas lueskelemaan. Huomasin, että oon kerännyt ainakin jonkin äänen, joten pyydän, että jos mitenkään huvittaa antaa mulle mahis, niin korvaan sen viimeistään 3. päivänä. Jos ei huvita niin ei sitte. Sayonara, bye bye, adios.

Pari lukiessa herännyttä ajatusta:

Anblick - En tykkää yhtään päivän aloituksesta ja viestistä Lauchuolle. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että pahiksen on helppo kirjoittaa yön aikana viestiä tapettavalle pelaajalle ja sitten esittää päivän alkaessa, että "oho, no ei kait mitään, postataan tää silti". Etenkin kun Lauchuon lisäksi vastaus tuli vain Slendielle.

Niacin - Niacinin päivän alotus on epäröivä, mikä ei itsessään ole ongelma. Kysymys Raylle siitä, miksi tämä luottaa Slendieen on aika outo, etenkin kun en ihan ymmärrä, miksei Ray olisi saanut kysyä Slendyltä erikseen sen mielipiteitä ilman Zeytä. Ollaan kuitenkin Rayn ja Slendien kanssa pelattu yhessä niin monta vuotta, että tollanen käytös on ihan normaalia. Cameron-tulkinta näyttää ainakin päällisin puolin olevan ihan ok-kamaa, joten annan siitä hieman plussaa.

Slendie - Vaikuttaa hyvikseltä ensilukemalta, enkä aio myöskään kiinnittää huomiota häneen liikaa. Syytä saa kysyä, mutta uskon ainakin Slendien itse ja ehkä Raynkin tietävän, minkä takia.

Voitko selventää miksi sinä olet päässyt D2:n saakka nimenomaan Anblickin viesteissä (muttet muiden)?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. päivä päättyy 21.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Zey » 21.11.2017 18:46:11

ray: Joo, Lauchuo tappo ei kyllä sovi sulle. Lähinnä epävarmuutta mulle tuo tosiaan se, että kyseessä on yötapon pohdinta, jota yleensä yritän kaikin tavoin vältellä.

//Negoa ja rayta väliin.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. päivä päättyy 21.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 21.11.2017 18:53:13

Zey kirjoitti:ray: Joo, Lauchuo tappo ei kyllä sovi sulle. Lähinnä epävarmuutta mulle tuo tosiaan se, että kyseessä on yötapon pohdinta, jota yleensä yritän kaikin tavoin vältellä.

//Negoa ja rayta väliin.

Minun mielestäni ihan kuka vaan voi tuon tapon tehdä, paitsi Slendy. Jos minut tai Slendy tapetaan, näyttää se pahalta Cameronille (tai Anblickille -- enkä ole ollenkaan varma, että Anblick olisi kaupunkilainen). Lauchuo käytännössä "antoi äänensä meille", mikäli katsot hänen viimeisiä postejaan. Esimerkiksi Cameron; Jos Cameron on mafia ja hän ampuu minut, tulee hän varmemmin lynkatuksi. Miksi siis ei ampuisi Lauchuota (joka on käytännössä minulle (tai Slendylle) +1 ääni)? Poistat yhden äänen itsesi päältä etkä ota "pahiscredittiä" ampumalla suoranaisesti sitä joka sinua syyttää -> sama lopputulos (-1 ääni), parempi lähtökohta D2:n (miksi sitten rayn ei kuollut jos minä olen mafia?).

Huomaa nyt että minä en syytä ketään Lauchuon ampumisesta, koska vaikka minulla teorioita onkin, en minä voi noita mitenkään todistaa, ja minä en henkilökohtaisesti pidä noista "tämähän olisi mafia!X:lle hyvä idea", koska argumentti ilman tuon suurempia perusteita on aivan typerä. Sanon vain, että toivon ettei jengi tule sanomaan, että "no toi ei AINAKAAN tehnyt tuota night killiä", koska minä en yksinkertaisesti usko, että kukaan muu ei "olisi kykenevä" tekemään tuota tappoa, muutakuin Slendie tai minä.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. päivä päättyy 21.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 21.11.2017 18:54:43

Toisin sanoen kaikki muut pahiksena hyötyvät tuosta taposta ainakin jollain tasolla paitsi minä ja Slendie.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. päivä päättyy 21.11. klo 21

ViestiKirjoittaja miina » 21.11.2017 19:04:56

Zey kirjoitti:
miina kirjoitti: Jjos minä tipun niin Cameron on pahis, paitsi että hentoisko se mua lynkata? Taino vaikken tippuiskaan niin silti cam on pahis!

Mitä tarkoitat tällä viestillä? Miksi Cam tappaisi sut pahiksena tai miksi hän ei hentoisi sua tappaa?



äh, tää oli tosi huono vitsi ja viittasin sillä lähinnä siihen, että Cam on miut tänne houkutellu ja aina kun nähään niin ulisen sille miten kauheen hankalaa on ja kuolen aina. :D Outoa, että olit ainut joka tähän puuttui..

Ja tuo Rayn viimeinen kommentti laittaa miettimään taas sitä villiä ideaa slendiestä ja raysta pahiksina. Tuohan on kaikista kätevin keino hiivuttaa epäilyksiä itsestään pois.

Jes, Nego heräsi. Kuunnellaanpa mitä se kerkiää saaha aikaan tässä muutama tunnin aikana. Nego, oliko Jekun rooli niin hankala, että piti tiputtautua?
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. päivä päättyy 21.11. klo 21

ViestiKirjoittaja miina » 21.11.2017 19:10:43

Nego kirjoitti:
Slendie - Vaikuttaa hyvikseltä ensilukemalta, enkä aio myöskään kiinnittää huomiota häneen liikaa. Syytä saa kysyä, mutta uskon ainakin Slendien itse ja ehkä Raynkin tietävän, minkä takia.


Kysyn syytä? Ja aika erikoista, ettet aio kiinnittää liikaa huomiota häneen. Mikä nyt on niin selkee näyttö slendien hyvyydestä?
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. päivä päättyy 21.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 21.11.2017 19:14:42

Minä myös toivoisin, että sinä Zey, olisit nyt tekemättä virhettä jonka Violet teki viime pelissä, eli siis annat omien "vibojesi" mennä tosiasioiden edelle. Tosiasiahan viime pelissä oli, että justy teki ihan juurikin sitä mitä minä sanoin. On varmasti mahdollista, jopa todennäköistä, että justy ei ihan oikeasti lukenut kaikkia viestejä ajatuksella, mutta on aivan varmasti 100% totta, että justy OLISI reagoinut esim Jonttu lynkkaukseen D1 aivan toisella tavalla ollessaan kaupunkilainen.

Pyytäisin sinua -- vaikka et muuta casestani ymmärtäisikään, miettimään ihan oikeasti tätä:

Tämä oli se, mitä minä sanoin Cameronin äänenvaihdosta Anblickistä Halimaan.
Sinä äänestät Anblickia (eli siis sinun mielestäsi Anblick voi olla pahis). Sen jälkeen sinä vaihdat äänesi Halimalle, koska Halima EI KYLLÄ AINAKKAN ole pahis, mutta voisi olla kultisti. Sinä et edes mitenkään selitä miksi Halima voisi olla kultisti, sinä et usko että Halima on pahis (erityisesti verrattuna Anblickiin). Miksi sinä IKINÄ kaupunkilaisena vaihtaisit äänesi pahismaisesta pelaajasta johonkin joka on mielestäsi hyvis, tai voisi olla kultisti.

Kukaan ei IKINÄ kaupunkilaisena tee tuota. Ei koskaan. Se on mielestäni ihan sama mitä Cameron selittää, mutta vieläkään hän ei ole antanut yhtäkään syytä miksi hän todella vahvasti ajattelisi, että Halima oli kultisti. Hänen perustelunsa vain ja ainoastaan - jälleen kerran - sanovat, että Halima olisi voinut olla myös kultisti. Tuohan käytännössä tarkoittaa "en tiedä", ja kun hän ajatteli että Anblick on pahis, hän ei ikinä koskaan kaupunkilaisena vaihda ääntään pois pahismaisesta pelaajasta tuolla perusteella. Ihan oikeasti ei koskaan.


Katso kuinka Cameron tähän vastaa:
Siis tarkoitatko että kukaan tavis ei ikinä vaihda ääntään viime minuuteilla? :DD Kyllä vaihtaa!

Ei mitään tekemistä syytöksen kanssa.
Kyllä Halima ois minusta ollut todennäköisempi kultisti kuin Anblick.

Mitä tekemistä tällä on minkään kanssa (tuohon liittyen)? No suoraan sanottuna tämä oli vastaus Niacinin kysymykseen, eli saattaa olla ettei tämä ole vastaus minulle, joten palaamme tähän:

Siis tarkoitatko että kukaan tavis ei ikinä vaihda ääntään viime minuuteilla? :DD Kyllä vaihtaa!

Ihan oikeasti, en minä Cameronia ole siitä syyttänyt, että hän vaihtoi äänensä. Minä en usko ettei Cameron oikeasti tajua mistä minä häntä syytän ja hänellä ei ole järkevää vastausta. Koska hänellä ei ole järkevää vastausta, hän ottaa vain sen osan argumenttia johon pystyy "järkevästi" vastaamaan, joka tässä tapauksessa on "sinä vaihdoit ääntäsi", ja jättää kokonaan kertomatta oman versionsa siitä, MIKSI hän ääntään vaihtoi, joka OIKEASTI on se pointti. Miksei kaupunkilainen haluaisi selvittää MIKSI hän jotain teki, kun sitä suoraan kysytään (tai kun siitä epäillään)?

Tuota aivan samaa tekee myös muuten sitten Nego, silloin kun hän on mafiana tehnyt virheen, eikä pysty sitä oikein mitenkään selittämään. Sitä yritin Slendylle selventää tässä postissani:
raynpelikoneet kirjoitti:Slendy, tässä.
Aloita tuosta ja jatka hieman alaspäin. Pääset tähän. Erityisesti viimeinen lause. Nego tekee aivan samaa. Cameron tekee näköjään aivan samaa. Ongelma näissä kaikissa on se että jengi -- jopa sinä, ainakin ennen -- uskoo. En ole koskaan ymmärtänyt, miksi. :(

Sitten on vielä tämä:
mua huvittaa kun joku jaksaa jostain tuommosesta vääntää vielä sivulla 16 kun tuntuu että pelissä saattaisi olla jo ehkä muitakin keskustelunaiheit

Tämä on mielestäni aivan typerä kommentti, erityisesti ottaen huomioon että Cameron kiertää esittämiäni pointteja kuin kissa kuumaa puuroa. Minähän jaksan, vaikka 100 sivua, yrittää lynkata sitä jonka koen olevan mafia! Varmasti saattaa olla että muut turtuvat, eikä enää kiinnosta lukea, kun hän vaan heittelee jotain "off-hand puolustuksia", mutta minä en. Miettikää siitä itse mikä motivaatio tuonkin hemmetin lauseen postaamiseen on....
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. päivä päättyy 21.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Nego » 21.11.2017 19:19:36

raynpelikoneet kirjoitti:
Nego kirjoitti:Pitää mennä syömään, mut palaan sen jälkeen taas lueskelemaan. Huomasin, että oon kerännyt ainakin jonkin äänen, joten pyydän, että jos mitenkään huvittaa antaa mulle mahis, niin korvaan sen viimeistään 3. päivänä. Jos ei huvita niin ei sitte. Sayonara, bye bye, adios.

Pari lukiessa herännyttä ajatusta:

Anblick - En tykkää yhtään päivän aloituksesta ja viestistä Lauchuolle. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että pahiksen on helppo kirjoittaa yön aikana viestiä tapettavalle pelaajalle ja sitten esittää päivän alkaessa, että "oho, no ei kait mitään, postataan tää silti". Etenkin kun Lauchuon lisäksi vastaus tuli vain Slendielle.

Niacin - Niacinin päivän alotus on epäröivä, mikä ei itsessään ole ongelma. Kysymys Raylle siitä, miksi tämä luottaa Slendieen on aika outo, etenkin kun en ihan ymmärrä, miksei Ray olisi saanut kysyä Slendyltä erikseen sen mielipiteitä ilman Zeytä. Ollaan kuitenkin Rayn ja Slendien kanssa pelattu yhessä niin monta vuotta, että tollanen käytös on ihan normaalia. Cameron-tulkinta näyttää ainakin päällisin puolin olevan ihan ok-kamaa, joten annan siitä hieman plussaa.

Slendie - Vaikuttaa hyvikseltä ensilukemalta, enkä aio myöskään kiinnittää huomiota häneen liikaa. Syytä saa kysyä, mutta uskon ainakin Slendien itse ja ehkä Raynkin tietävän, minkä takia.

Voitko selventää miksi sinä olet päässyt D2:n saakka nimenomaan Anblickin viesteissä (muttet muiden)?

Alotin suoraan 2. päivän alusta vailla aikomustakaan lukea sitä edeltäviä viestejä, joten sulla on nyt vähän väärä oletus. Lukasepa mun viesti uudelleen tän tiedon varjolla ennen kuin juutut vahingossa tunneliin. :P

miina kirjoitti:Jes, Nego heräsi. Kuunnellaanpa mitä se kerkiää saaha aikaan tässä muutama tunnin aikana. Nego, oliko Jekun rooli niin hankala, että piti tiputtautua?
Vaikeetahan se on joskus pelata, kun ei tiedä mistään mitään.

miina kirjoitti:
Nego kirjoitti:
Slendie - Vaikuttaa hyvikseltä ensilukemalta, enkä aio myöskään kiinnittää huomiota häneen liikaa. Syytä saa kysyä, mutta uskon ainakin Slendien itse ja ehkä Raynkin tietävän, minkä takia.


Kysyn syytä? Ja aika erikoista, ettet aio kiinnittää liikaa huomiota häneen. Mikä nyt on niin selkee näyttö slendien hyvyydestä?

Perusfibat, jotka tulee sen tyylistä pelata. Mulle ei tuu sellainen olo, että Slendie sanois asioita vaan sanoakseen jotain vaan taustalla on joku hyvismäinen tarkotus. En ota sen enempää kantaa Slendien rooliin, koska mulle sillä ei oo merkitystä tässä vaiheessa peliä.




Jatkan lukemista.
Avatar
Nego
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 04.04.2017 07:41:44
Palkinnot: 1

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. päivä päättyy 21.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Nego » 21.11.2017 19:22:22

raynpelikoneet kirjoitti:Tuota aivan samaa tekee myös muuten sitten Nego, silloin kun hän on mafiana tehnyt virheen, eikä pysty sitä oikein mitenkään selittämään. Sitä yritin Slendylle selventää tässä postissani:
raynpelikoneet kirjoitti:Slendy, tässä.
Aloita tuosta ja jatka hieman alaspäin. Pääset tähän. Erityisesti viimeinen lause. Nego tekee aivan samaa. Cameron tekee näköjään aivan samaa. Ongelma näissä kaikissa on se että jengi -- jopa sinä, ainakin ennen -- uskoo. En ole koskaan ymmärtänyt, miksi. :(

Psssh. Koskas ootkaan viimeks pelannut mun kanssani? :P
Avatar
Nego
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 04.04.2017 07:41:44
Palkinnot: 1

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. päivä päättyy 21.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 21.11.2017 19:26:35

Nego kirjoitti:[...]
Niacin - Niacinin päivän alotus on epäröivä, mikä ei itsessään ole ongelma. Kysymys Raylle siitä, miksi tämä luottaa Slendieen on aika outo, etenkin kun en ihan ymmärrä, miksei Ray olisi saanut kysyä Slendyltä erikseen sen mielipiteitä ilman Zeytä. Ollaan kuitenkin Rayn ja Slendien kanssa pelattu yhessä niin monta vuotta, että tollanen käytös on ihan normaalia. Cameron-tulkinta näyttää ainakin päällisin puolin olevan ihan ok-kamaa, joten annan siitä hieman plussaa.[...]

Alotin suoraan 2. päivän alusta vailla aikomustakaan lukea sitä edeltäviä viestejä, joten sulla on nyt vähän väärä oletus. Lukasepa mun viesti uudelleen tän tiedon varjolla ennen kuin juutut vahingossa tunneliin. :P

Jos et ole lukenut ensimmäistä päivää, miten voit tehdä johtopäätöksen tästä? Siis sinulle saattaa olla aivan selvää, että tuo on ihan normaalia, miksi oletat sen Niacinille olevan?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. päivä päättyy 21.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 21.11.2017 19:30:21

Voisitko Nego vielä kertoa, mitkä Slendyn postit saavat sinulle tuon vaikutelman?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. päivä päättyy 21.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 21.11.2017 19:34:21

Nopeasti vaan ,ei tartte selittää yhtään mitään. Ja jos olet kaupunkilainen älä pliis tee tuollaisia filler posteja niinkuin viimeisesti. On paljon tärkeämpää että pääset lukemisessa loppuun asti tai ainakin mahdollisimman pitkälle ennen kun päivä loppuu, että sinusta pystyy jonkun readin muodostamaan.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. päivä päättyy 21.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Nego » 21.11.2017 19:35:35

raynpelikoneet kirjoitti:
Nego kirjoitti:[...]
Niacin - Niacinin päivän alotus on epäröivä, mikä ei itsessään ole ongelma. Kysymys Raylle siitä, miksi tämä luottaa Slendieen on aika outo, etenkin kun en ihan ymmärrä, miksei Ray olisi saanut kysyä Slendyltä erikseen sen mielipiteitä ilman Zeytä. Ollaan kuitenkin Rayn ja Slendien kanssa pelattu yhessä niin monta vuotta, että tollanen käytös on ihan normaalia. Cameron-tulkinta näyttää ainakin päällisin puolin olevan ihan ok-kamaa, joten annan siitä hieman plussaa.[...]

Alotin suoraan 2. päivän alusta vailla aikomustakaan lukea sitä edeltäviä viestejä, joten sulla on nyt vähän väärä oletus. Lukasepa mun viesti uudelleen tän tiedon varjolla ennen kuin juutut vahingossa tunneliin. :P

Jos et ole lukenut ensimmäistä päivää, miten voit tehdä johtopäätöksen tästä? Siis sinulle saattaa olla aivan selvää, että tuo on ihan normaalia, miksi oletat sen Niacinille olevan?

Pitäiskö mun lukea ekan päivän viestit tietääkseni sen, mitä Niacin mainitsee tokan päivän viestissään? :D

Musta on aika normaalia se, että ihmiset, jotka ovat pelanneet pitkään yhdessä koittaa poissulkea toisensa epäilyistä jo alkumetreillä. Ehkei ollut Niacinille normaalia, mutta sillä nyt ei ole yhtään mitään väliä. Yritätkö tarrautua pikkujuttuihin, jotta voisit lukea mua paremmin?

raynpelikoneet kirjoitti:Voisitko Nego vielä kertoa, mitkä Slendyn postit saavat sinulle tuon vaikutelman?

Slendien toisen päivän postit ainakin sivulla 16/18. Aloittelen nyt sivua 17.
Avatar
Nego
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 04.04.2017 07:41:44
Palkinnot: 1

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. päivä päättyy 21.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Nego » 21.11.2017 19:37:15

Sillä aikaa kun luen, voisitko Ray ystävällisesti joko linkata tai lainata mulle ekan päivän lopputuloksen? Huvittais tietää, ketkä kaikki Halimaa oikein äänesti.
Avatar
Nego
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 04.04.2017 07:41:44
Palkinnot: 1

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. päivä päättyy 21.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 21.11.2017 19:43:16

Niacin on kultisti.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. päivä päättyy 21.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Zey » 21.11.2017 19:44:33

Mä miettisinkin ray koska nostat ton Violet jutun esiin, koska mäkin oon toivonut, etten nyt tee samalla tavalla. :D Sun viesteissäs on pointti ja kaikki on loogista. Ongelma vain on se, että mun oma kokemus Cameronin pelaamisesta huutaa vaan toista. Esim. toi Cameronien pointtien kiertäminen on epäilyttävää ja sä olet kyllä sanonut pointtisi selkeästi. Mutta mulla vaan on kokemus siitä, miten oon itse ollut sun asemassa ja oon oikein rautalangasta vääntänyt Cameronille, että miksi häntä epäilen - ja sieltä on tullut kiertelyä ja juurikin tuollaista "eikö voitaisi jo puhua muusta" -heittoja. Ja oon luullut, että noi on merkkejä pahis-Camista, mut niin vaan on hyvikseksi osoittautunut. En siis tuon kiertelyn takia olisi Cameronia hyvikseksi lukemassa, mutta kun fakta on se, että Cameron kiertelee ainakin hyviksenä, niin en saa sitä mitenkään pahismaiseksi seikaksi väännettyä hänen kohdillaan.

//Ja Negoa ja raynia väliin.

Nego kirjoitti:Alotin suoraan 2. päivän alusta vailla aikomustakaan lukea sitä edeltäviä viestejä

Tänään vai lainkaan?

//ray vielä kerran. Haluutko perustella miksi Niacin on kultisti?
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. päivä päättyy 21.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Zey » 21.11.2017 19:45:00

Ts. aikaisemmin jo siitä puhuit, mikä varmisti asian?
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 21.11.2017 19:45:23

Violet kirjoitti:Halima 6 (Zey, raynpelikoneet, jeekaka, Lauchuo, Cameron, Anblick )
Anblick 3 (Slendie, miina, Halima)
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. päivä päättyy 21.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Niacin » 21.11.2017 19:48:12

Slendie kirjoitti:Mulla kävi jossain vaiheessa Niacin:in alkupäivän posteja seuratessa mielessäni että hän saattaa olla todennäköisin kultistimme -- en sanoisi että epäilyttävyyden tähden vaan sen tähden että se tapa, millä hän puhuu kultista (ja hän tykkää ottaa kultin puheeksi tosi usein) haiskahtaa hieman teennäiseltä. Esim tän pelipäivän alussa kun Niacin:ilta tuli se "hups, en havainnutkaan tota mekaniikkaa" -posti -- siitä tuli mieleen että ehkä hän yrittää matkia miina:n ekaa päivää olemalla "tietämätön" siitä miten kultti toimii, kun eka yö on just päättynyt.

Mua aikalailla nolottaa tuo aamuposti, koska totta kai olin huomannut ja ymmärtänyt tuon juhlamekaniikan jo aiemmin ja varmaan jotain siitä kommentoinutkin, mutta silti onnistuin sen unohtamaan kun aamulla aloin touhukkaana pohtia tilannetta. Sitä mun on mahdoton todistaa, mutta en yhtään ihmettele että tuo kömmähdys näyttää susta oudolta. :D Kultisti kiinnostaa mua, koska en oikein oo saanut otetta tästä kultistinmetsästyksestä ja mua ärsyttää kun oon tottunut miettimään pelaajia vain hyvis vai pahis -kannalta, ja sitten jälkeenpäin muistan, että pitäisi myös se kultistimahdollisuus ottaa huomioon. Siksi oon koittanut kysellä siihen vinkkejä.

Nego kirjoitti:Niacin - Niacinin päivän alotus on epäröivä, mikä ei itsessään ole ongelma. Kysymys Raylle siitä, miksi tämä luottaa Slendieen on aika outo, etenkin kun en ihan ymmärrä, miksei Ray olisi saanut kysyä Slendyltä erikseen sen mielipiteitä ilman Zeytä. Ollaan kuitenkin Rayn ja Slendien kanssa pelattu yhessä niin monta vuotta, että tollanen käytös on ihan normaalia. Cameron-tulkinta näyttää ainakin päällisin puolin olevan ihan ok-kamaa, joten annan siitä hieman plussaa.

En muista itse koskaan nähneeni kenenkään muun kuin raynin tekevän tuollaista. Zeyn ”sivuuttamista” ihmettelin aluksi siksi, että kun Zey on 100% varma hyvis, niin jos jonkun kanssa haluaa yhteistyötä tehdä niin minusta Zey olisi kyläläiselle ensimmäinen vaihtoehto, eikä joku jonka roolista ei ole 100% varmuutta, vaikka vahva usko olisikin.

raynpelikoneet kirjoitti:Niacin on kultisti.

Miksikähän näin luulet? Olet väärässä. :(
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. päivä päättyy 21.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 21.11.2017 19:54:23

Niacin kirjoitti:Aamun eka ajatus kun lukaisin eilisen läpi:

Minä näkisin erittäin loogisena, että oikea kultisti on heittänyt tarkoituksella kultisti-viittaa Lauchuon ylle, ja vielä kannustanut pahiksia kohdistamaan yötapon Lauchuoon/kultistiin. Kultistille kuitenkin oli ensiarvoisen tärkeää olla joutumatta itse kohteeksi eka yönä, jotta hänellä on minkäänlaisia mahkuja voittaa. Zeyhän se oli joka viimeisimpänä asiasta muistutteli, mutta kun Zeyn jättää laskuista niin muistaakseni ainakin jeekaka, rayn ja Slendie ovat puhuneet tästä kultisti!Lauchuosta (ja hänen yötapostaan?) Pahiksille siihen (Laun kultiksi väittämiseen) en niinkään motivaatiota näe, koska Lauchuolla oli jo niin monta epäilijää, että olisi varmaan ollut suht helppo harhalynkkayksen kohde seuraavana päivänä.

Sekin piti sanoa, että en usko että Zeytä on käännytetty. Pahikset kuitenkin hyvin luultavasti haluaa varman hyviksen hengiltä heti kuin mahdollista, joten olisi kai aika haaskausta käännyttää se? Paitsi että pahiksillakin pitäisi tuo kultti jo kuumotella, että ehkä varma hyvis voi ainakin tässä vaiheessa vielä olla pienenpi uhka kuin kultti. Mutta todennäköisempää minusta on vielä olettaa Zeyn olevan hyvis. PAITSI että jos kultisti haluaa varmasti onnistuneen käännytyksen, niin varma hyvishän on siihen tarkoitukseen paras. En tiiä, ei tämä sittenkään ollut ihan niin selvä juttu. :(

Palaan tässä päivän mittaan vielä kommentoimaan muitakin juttuja, kun oon paremmin orientoitunu (ja heränny).

Niacin tietää, että kultisti ei voi rekrytoida ekana yönä. Katso;

Aiemmin;
Niacin kirjoitti:Ahhaa, kiitos Violet!

raynpelikoneet kirjoitti:Hän on siis lukenut tämän säännön, josta puhuttiin, jolloin mielestäni jonkunlainen mielipide pitäisi olla jo syntynyt. Se onko mielipide kaupunkilaisen silmin oikea vai väärä on irrelevanttia, mutta kyllä ainakin minulla esimerkiksi syntyi idea, että "näin kakunhaltijan kannattaisi toimia" kun luin säännöt (tosin ilmeisesti en kovin tarkasti :D).

Minäkin luin säännöt ja niiden pohjalta syntynyt mielipide kakun käytöstä oli lähinnä "wtf" :D Koitin kovasti miettiä, miksi kukaan haluaisi eristää jonkun tietyn porukan keskustelemaan yöllä, mutta näköjään sen merkitys onkin tärkeämpi erikoishahmojen jäädyttäjänä. Enkä hoksannut sitäkään, että kakulla aloittajan hyvisvarmuutta voisi jotenkin käyttää kyläläisten hyväksi. En siis sinällään pidä epäilyttävänä sitä, ettei Lauchuolla ollut mitään ideaa kakun käytöstä alussa. Kuitenkin jo hetki myöhemmin Lauchuollakin oli muodostunut oma (komppaileva) mielipiteensä kakun käytöstä, mikä voisi toisaalta viitata siihen, että oli oikeastaan asiasta paremmin perillä jo aiemminkin.

Tällä hetkellä minusta kuulostais "turvallisimmalta" kakunhaltijan tunnustautua ja käyttää kaakku heti eka päivänä. Toki siitä saisi enemmän irti jos vain käyttäisi kakun eikä tulisi esiin JA pahikset sattuisi tappamaan juhlien keskipisteen, mutta se kai on aika arpapeliä. Vai olisiko siinä mitään ideaa, että kakku käytettäisi heti, mutta sen käyttäjä paljastaisi itsensä vasta seuraavana aamuna? Eikai silloinkaan ole pahisten järkevää alkaa esiintyä kakun(ex-)haltijana? (Siis counter claimata, mutta mitä ihmettä se on suomeksi :D)
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. päivä päättyy 21.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 21.11.2017 19:56:16

Äh hitto, unohtakaa tuo viimeisin posti. Ajatus karkasi kun yritin Negoa analysoida samalla. Hitto.. en muista mitä yritin sanoa.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. päivä päättyy 21.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Zey » 21.11.2017 19:59:56

En tiiä ray mikä sun pointti oli, mut tän nyt ainakin bongasin sun avulla:

Niacin kirjoitti:Aamun eka ajatus kun lukaisin eilisen läpi:

Minä näkisin erittäin loogisena, että oikea kultisti on heittänyt tarkoituksella kultisti-viittaa Lauchuon ylle, ja vielä kannustanut pahiksia kohdistamaan yötapon Lauchuoon/kultistiin. Kultistille kuitenkin oli ensiarvoisen tärkeää olla joutumatta itse kohteeksi eka yönä, jotta hänellä on minkäänlaisia mahkuja voittaa. Zeyhän se oli joka viimeisimpänä asiasta muistutteli, mutta kun Zeyn jättää laskuista niin muistaakseni ainakin jeekaka, rayn ja Slendie ovat puhuneet tästä kultisti!Lauchuosta (ja hänen yötapostaan?) Pahiksille siihen (Laun kultiksi väittämiseen) en niinkään motivaatiota näe, koska Lauchuolla oli jo niin monta epäilijää, että olisi varmaan ollut suht helppo harhalynkkayksen kohde seuraavana päivänä.

Sekin piti sanoa, että en usko että Zeytä on käännytetty. Pahikset kuitenkin hyvin luultavasti haluaa varman hyviksen hengiltä heti kuin mahdollista, joten olisi kai aika haaskausta käännyttää se? Paitsi että pahiksillakin pitäisi tuo kultti jo kuumotella, että ehkä varma hyvis voi ainakin tässä vaiheessa vielä olla pienenpi uhka kuin kultti. Mutta todennäköisempää minusta on vielä olettaa Zeyn olevan hyvis. PAITSI että jos kultisti haluaa varmasti onnistuneen käännytyksen, niin varma hyvishän on siihen tarkoitukseen paras. En tiiä, ei tämä sittenkään ollut ihan niin selvä juttu. :(

Palaan tässä päivän mittaan vielä kommentoimaan muitakin juttuja, kun oon paremmin orientoitunu (ja heränny).


Aka kesken viestin olisi unohtanut, että kultisti ei voinut käännyttää.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 57 vierailijaa

cron