Humanistit vs. tiedekunta 5. päivä päättyy 7.12. klo 21.00

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. päivä päättyy 21.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Cameron » 19.11.2017 21:05:17

raynpelikoneet kirjoitti:Kukaan ei IKINÄ kaupunkilaisena tee tuota. Ei koskaan.

Siis tarkoitatko että kukaan tavis ei ikinä vaihda ääntään viime minuuteilla? :DD Kyllä vaihtaa! Jos olisin ollut pahis, niin enkö olisi silloin tyytyväisenä pitänyt vain Anblickin ääneni? Välttyen suuremmalta hässäkältä. Jos Anblick olisi ollut pahis, olisin saanut aika hyvin luottoa kerättyä sillä, ja jos olisin pahis, niin mitä väliä minulle olisi ollut kumpi olisi tipahtanut?

raynpelikoneet kirjoitti: Se on mielestäni ihan sama mitä Cameron selittää, mutta vieläkään hän ei ole antanut yhtäkään syytä miksi hän todella vahvasti ajattelisi, että Halima oli kultisti.

*Syvä huokaus* Ray, luetko sää mun viestejä ollenkaan? Lainaus edellisestä viestistä:
Cameron kirjoitti:Halimalla oli siis vähän ei-Halimamainen pelin alku, jossa vähän tuntui pelailevan vähän puolivillaisesti. Hyviksenä olen tottunut häneltä aika terävään, analyyttiseen ja rationaaliseen peliin, mutta myös tuollainen "rennonleppoisasti" pelaileva Halima on ollut joissakin peleissä. Pahikseksi en uskonut häntä siksi että pahiksena hän todennäköisesti olisi pelannut tarkemmin, sillä silloin on aina kyse kuitenkin koko joukkueen selviämisestä. Eteenkin kun pahiksia on näin vähän, vastuu kasaantuu niille kahdelle. Sitten huomasin että itse asiassahan kultti on vastuussa vain itsestään, jolloin pelin sössiessään häviää vain oman itsensä puolen, eikä ole myötäkärsiviä pahisjoukkuelaisia. Tähän sopisi hyvin tuollainen Haliman ei-niin-hyvismäinen muttei myöskään kovin tarkka pelaaminen.


Ja rayn, luulen että kaikille on selvää että pidät mua pääpahisepäilynäsi, joten keitä muita epäilet?

Niacin kirjoitti: Cameron, oliko Halima siis susta todennäköisempi kultisti kuin Anblick? Ja mitä mieltä olet Anblickistä nyt?

Kyllä Halima ois minusta ollut todennäköisempi kultisti kuin Anblick. Tämä sopiikin hyvin kun aloin tekemään vihdoin tätä pelaajalistausta että saisin vähän otetta tästä pelistä.

Anblick
Ensimmäisessä viestissään kommentoi mm. että Lauchuo ensin hyvisteli ja sitten myöhemmin sanoi että hyvistely tulee hyvikseltä luonnollisesti, mutta liian vähän materiaalia epäilyksiin ja että ray on aggressiivinen, mutta ei epäile tätä siitä.
Nyt uudelleen lukiessa mietin että sanoisko pahis näin:
Anblick kirjoitti:
Zey kirjoitti:Kakun säännöissä sanotaan, että juhlien pitäjää ei voida tappaa ilman että hänet tappanut pahis paljastuisi, eli PJ paljastaisi kyseisen pahiksen.

No hupsista, näköjään!

Eli siis Anblick ei tiennyt (tai esitti ettei tiennyt), että PJ ilmoittaa tässä tapauksessa tappajan. Luulisi että pahikset olisivat tästä keskustelleet jo keskenään tuossa vaiheessa päivää, tai että Anblick olisi tätä kysynyt pahiskavereiltaan...
Toisessa viestissä totesi että Lauchuo ei hyvistellytkään, ihmettelee Slendien ja rayn pelikulttuuria (readeja yhden lauseen perusteella), sitten vastailee kysymyksiin ja pohtii hyvistelyä. Neljännessä kommentoi miinaa, josta on ristiriitaiset fiilikset. Myöhemmin toteaa, että Lauchuo ja Slendie epäilyttävät häntä eniten, koska he epäilivät häntä hassuin perustein (ja totesikin sen ehkä vähän vaikuttavan vastahyökkäykseltä).
On mielenkiintoista lukea, että kuten Anblick itsekin jossain vaiheessa viestejä toteaa, hänellä ei ole juurikaan mielipiteitä muista pelaajista, vaikka näitä kommentoikin. Lisäksi hän toteaa että ainakin osasyynä hänen Lauchuo-syytökset hyvistelystä olivat muiden viestit, jotka olivat asiasta huomauttaneet. Myöhemmin äänestää Slendietä ja vaihtaa sitten äänensä Halimalle. Bileiden aikana tekee alun pelaajista hyvää listausta, jossa epäilee eniten Lauchuota, joka kuoli sittemmin ekana yönä. Tästä tulikin mieleen että olisiko pahiksen ylipäätään järkevää yötappaa pelaajaa, jonka epäilyksiin hänellä tuntuu olevan eniten "kättä pidempää" sillä hetkellä? Ei tunnu loogiselta. Jolleivat pahikset ajatelleet Lauchuota kultiksi...eli ei voi vetää johtopäätöstä oikein suuntaan eikä toiseen. Viimeisessä viestissään Anblick epäilee Slendietä, ja luokittelee Niacinin ja miinan neutraaleiksi. No jaa-a. Paljon pointteja, jotka sopisivat pahisAnblickin peluuseen (alun mielipiteettömyys, muiden peesissä meneminen, periaatteessa yötappokin), mutta toisaalta ei mitään superepäilyttävää pelaamista. Myöskään mitenkään erityisen hyvismäinen olo ei ole tullut, vaikka hyvispointtejakin on (tuo ettei tiennyt miksi pahis paljastuisi kakunomistajan taposta, toteaa itse että peesasi pelaajia ja että on hankala muodostaa mielipiteitä), joten tällä hetkellä luokittelen neutraaliksi.

jeekaka
Ensimmäisessä viestissä kokee, että en perustellut Lauchuon epäilyjäni pahismaisesti. Kommentoi Slendietä ja Halimaa, toteaa että lynkkaisi mieluummin Lauchuon kuin minut. Myöhemmässä viestissä yrittää selventää Slendien sanomisia ja äänestää Halimaa opportunisen äänestämisen vuoksi.
jeekaka kirjoitti:
Halima kirjoitti:jeekaka, sun mielestäkö ei pitäis pelastaa itseään jonka tietää varmasti hyvikseksi?


No en itse pelastaisi ainakaan sellaisen pelaajan kustannuksella jota en itse edes epäile.....

Ihan oikeastikko? :DD Koska itsehän olet ainoa pelaaja, jonka roolin tiedät 100% varmasti. Miksi siis uhraisit ennemmin varman hyviksen kuin jonkun joka-ei-todennäköisesti-ole-pahis?
Tänään jeekaka on lähinnä pohdiskellut eilisen äänestyksiä ja tullut lähinnä siihen tulokseen, että pahis!Cameronin ei olisi kannattanut vaihtaa ääntä Anblickilta pois. jeekaka tuli aika myöhään peliin mukaan, joten hänestä ei vielä niin paljon ole kertynyt materiaalia kuin muista, jonka vuoksi mitään kovin vankkoja mielipiteitä ei oikein synny kumpaankaan suuntaan. jeekaka tuntuu tuovan kuitenkin aika paljon "raakoja" ajatuksia peliin, siis sellaisia joita ei ole suuremmin pohtinut etukäteen, mikä sopisi ennemmin hyvismäiseen peliin, joten tällä hetkellä lievästi hyvismäinen. Mitä mieltä jeekaka olet raysta?

Jeku
Jekusta ei kyllä ole kuulunut paljon mitään. Neljä viestiä koko peliin, joista peliin liittyvää asiaa on että kaikki peliin liittyvä on ruodittu, hän on lukenut säännöt ja kertonut ketkä pelaajat tuttuja ja ollut että "häh" Lauchuon yötaposta. Näistä mikään ei kerro kyllä yhtään mitään Jekun roolista, tuo viimeisin olisi helppo feikki, jonka pahiskaveri voisi vinkata heittämään.

Tällä hetkellä tuntuu että ++Jekusta ois kiva saada lisämatskua. Huomenna oon taas enemmän ku kellonympäri töissä, joten ehdin ehkä vähän lukemaan peliä mutta pääsen vasta tiistaina paremmin takaisin pelin ääreen.
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. päivä päättyy 21.11. klo 21

ViestiKirjoittaja miina » 19.11.2017 22:27:45

5-v synttärit juhlittu ja rankka paluu arkeen! Nopsaan puhelimella muutamaa asiaa kommentoin.

Niacin ja anblick (sekä Slendie omassa viestissä) vihjailee toistensa sanoilla hienovaraisesti minun suuntaan. Ei selkeää epäilyä. Tätä harrastin itse pahiksena, tänään pientä epäilyä ja huomenna voikin sitten sanoa että onpas epäilty, mutta tarvittaessa taas voi sanoa että ei tuo ollu mikään kunnon epäily.

Cameron: Mie nään epäilyttävyuden siinä sinun äänestelyssä just niin että jos epäilit anblickia ja Halima ei ole sinun mielestä pahis, niin miksi äänestää sitä joka pienemmällä todennäköisyydellä olisi pahis? ja en todellakaan sulje pois mahollisuutta pahis-anblickista Cameronin kaverina.

Cameronin kanssa kylä siitä samaa mieltä että on pahismaista jauhaa jotakin asiaa topassa monen monta sivua. Tätähän esim. Rayn ja justy tekivät pahiksena lähes koko viime pelin. Paljon huomiota pois muista pelistä. Tähän siis anblick ja Slendie sekä Lauchuo syyllistyivät..
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. päivä päättyy 21.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 20.11.2017 02:23:54

Cameron ei jälleen kerran onnistunut sanomaan yhtään mitään alkuperäiseen ayytökseen vaan ainoastaan kiertämään asioita.

En selitä enää, tehkää päätöksenne. En tule vaihtamaan ääntäni. Ymmärrätte tai ette. I dont negotiate with terrorists.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. päivä päättyy 21.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Slendie » 20.11.2017 13:24:14

Cameron, se kysymys, mihin et ole pystynyt vastaamaan, on hyvin yksinkertainen:

Minkä tähden vaihdoit äänesi Halima:an sillä perusteella että hän SAATTAA olla kultti (tai sitten vain rento kyläläinen, kuten olit juuri itse todennut!), kun olit päätynyt juuri äänestämään Anblick:ia, joka annetuista vaihtoehdoista (minä-Anblick-Halima) oli mielestäsi todennäköisimmin ei-kyläläinen?

Kyse ei ole perusteluistasi kultti!Halima-epäilylle. Kyse on siitä, että olit juuri todennut Halima:n olevan aivan täysin mahdollisesti mielestäsi kyläläinen. Ei ollut mitään vahvaa kultti!Halima-signaalia, joka olisi yhtäkkiä saanut sinut VAKUUTTUNEEKSI Halima:n lahkolaisuudesta. Oli vain signaaleja, jotka tulkitsit todennäköisesti kyläläismäisiksi, tai EHKÄ kultiksi.
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. päivä päättyy 21.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 20.11.2017 17:35:50

Uusi päivä, uusi pakollinen luentosarja pienryhmätyöskentelyineen.

Väliaikalaskenta:

Cameron 2 (Slendie, raynpelikoneet)

Jeku 2 (miina, Cameron)

Putoamassa on siis Xameron kahdella ensiksi saadulla äänellään.

Puhepakot: Jeekaka, Zey

Päivä päättyy huomenna klo 21:00!
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. päivä päättyy 21.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Anblick » 20.11.2017 17:43:59

Slendie kirjoitti: Mitä "lieventelyyni" tulee, näit varmasti postini joissa kerroin ettei mielestäni mahdoton ole koskaan oikeasti mahdotonta Kylä-pelissä. Ja lisäksi tiedät kyllä varsin hyvin miksi käytin sanaa "uskoa" tuossa yhteydessä -- pidin sanomaasi lipsahduksena, ja lipsahduksesta pitäisi lynkata 100% ajasta, tottakai. Käytin sanaa "uskoa" koska osasin ennakoida sen vaihtoehdon että joko olen sortunut aivopieruun tai sitten olen käsittänyt jotain väärin, mutta kukaan ei oikein osannut selventää sitä asiaa minulle ennenkuin vasta todella myöhään.

Tämä nyt ei ole kaikista oleellisin seikka, mutta jos pidit väärinkäsitystä mahdollisena, niin mua ei pitäisi edes sun mielestäsi ”lynkata 100 % ajasta”. Jos puheeni voisi varmasti tietää pahiksen lipsautukseksi, niin sitten joo. Mutta kun kuitenkin pidit väärinkäsitystä mahdollisena, niin 100 prosentista puhuminen tarkoittaisi, että mut pitäisi lynkata myös siinä tapauksessa, että oot käsittänyt väärin (enkä välttämättä oo pahis).

Tosin varmaan olet tarkoittanut ihan oikein. Mä vaan luen aina niin kuin piru raamattua, kun puhe siirtyy prosentteihin ja todennäköisyyksiin :D

Slendie kirjoitti:Sitä paitsi kaikki muut tuntuvat ymmärtävän varsin hyvin "lynkkausmielialani", vaikka naamapalmuilisivatkin sille että olen mielestäni takertunut ekana päivänä kulttuurieroon. Joten minulle jää sellainen kuva, kuin sanottavasi minusta olisi todella vähäistä ja VALIKOIVAA verrattuna siihen, mitä ketjuun olen kirjoittanut.

Mulla ei ollut sen suurempaa kommentoitavaa sun muista puheistasi kuin ”Slendie on kyllä vienyt peliä ihan hyvin eteenpäin kyselemällä ja on perustellut epäilynsä ihan hyvin eikä ole horjunut sinne tänne mielipiteissään. Jos ei olisi tätä muhun liittyvää tapausta, voisin pitää häntä aika neutraalina”, joten en sen enempää kirjoittanut. En mä muidenkaan puheita ja tekemisiä ole yksityiskohtaisesti raportoinut listaukseeni, vaan nimenomaan valikoinut ne kohdat, jotka mua eniten mietityttävät, joten vääntäminen nyt korostui sun kohdallasi.

Niacin kirjoitti:Ja tuosta tarpeettomasta vainoharhailusta vielä, se on ihan totta, mutta minua vähän huolestuttaa se miten täällä tehdään ”liittoumia” ja perustetaan omaa mielipidettä ja pelaamista vahvasti toisen mielipiteen varaan. Lauchuo kyseli rayniltä pitäisikö sinun mukaan äänestää, ja nyt sinä kysyit rayniltä pitäisikö sun lukea miinan postit uudestaan vai antaa olla. JOS rayn onkin pahis, niin hän on taas asemassa, jossa voi ohjailla peliä ihan mielensä mukaan.

Samaa mieltä, riippumatta rayn roolista.

Rayn ihmetys Cameronin ajatuksenjuoksusta on erittäin komppailtavaa. Mulla ei itselleni tullut mitään järkevää selitystä mieleen, miksi Cameron olisi muuttanut ääntään pahiksenakaan, mutta onhan tämä viewtopic.php?f=9&t=523&start=450#p12342 varteenotettava vaihtoehto. Pidän edelleen mahdollisena, että Cameron on hyvis, joka vain ei kerennyt päivän lopussa miettiä, mitä tekee, mutta onhan tässä hyviä perusteita Cameronin pahikseudellekin. Jos häneltä ei tule hyvää selitystä edelleenkään, taidan heittää äänen siihen suuntaan.

Musta pahisten on kyllä järkevää toivoa osuvansa kulttiin niin pian kuin mahdollista, koska eivät he mitenkään hyödy kultin olemassaolosta, vaikka se ei heti ekoina öinä olisikaan vielä iso uhka. Etenkin kun erikoishyviksiäkään ei enää ole, voisi kuvitella kultin metsästämisen olevan aika korkealla prioriteettilistalla.

Jekun peli jatkuu samalla linjalla. Jos häneltä ei tänäänkään tule yhtään parempaa kommenttia, alan kyllä ihan todella ihmetellä, mistä tuulee – hän ei ole tainnut kommentoida yhdenkään elossa olevan pelaajan peliä koko aikana? Koitin muuten etsiä Jekulta aiempaa pahispeliä, mutta en löytänyt.
Avatar
Anblick
Kyläläinen
 
Viestit: 127
Liittynyt: 27.05.2017 21:25:27

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. päivä päättyy 21.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 20.11.2017 17:51:32

Jeku on pudottautunut pelistä, varapelaajaa etsitään!
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. päivä päättyy 21.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Slendie » 20.11.2017 18:13:29

Missasit mun Cameron-äänen, Violet.

Mutta varmuuden vuoksi: ++Cameron.
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. päivä päättyy 21.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 20.11.2017 18:37:59

Slendie kirjoitti:Missasit mun Cameron-äänen, Violet.

Mutta varmuuden vuoksi: ++Cameron.


Olet täysin oikeassa, viimeisin ääntenlasku on nyt päivitetty. Tämä tarkoittaa sitä, että putoamassa onkin Jekun sijaan Cameron.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. päivä päättyy 21.11. klo 21

ViestiKirjoittaja miina » 20.11.2017 20:01:04

Oliskohan Nego tulossa Jekun tilalle, Rayn ainakin puhui pystyvänsä sitä lukemaan, joten jos Rayn on kyläläinen niin Negosta voisi saada jotakin irtikin? Jeku pelas pahista pienessä peruspelissä ja Undertalessa. Kysykö tätä joku?

Itsekin Cameronia epäilen mutta silti se että tähän tilanteeseen ei ole mitään kellään sanottavaa on melko hälyttävää. Jos Cameron on pahis niinkuin oletan, niin kuka sen kaverina? Eikö kukaan yritä pelastaa Cameronia ja entä jos Cameron onkin hyvis, niin pahiksilla on super helppoa nyt vaan odotella tyytyväisenä päivän loppua.
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. päivä päättyy 21.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Slendie » 20.11.2017 20:34:29

miina kirjoitti:Oliskohan Nego tulossa Jekun tilalle, Rayn ainakin puhui pystyvänsä sitä lukemaan, joten jos Rayn on kyläläinen niin Negosta voisi saada jotakin irtikin? Jeku pelas pahista pienessä peruspelissä ja Undertalessa. Kysykö tätä joku?

Itsekin Cameronia epäilen mutta silti se että tähän tilanteeseen ei ole mitään kellään sanottavaa on melko hälyttävää. Jos Cameron on pahis niinkuin oletan, niin kuka sen kaverina? Eikö kukaan yritä pelastaa Cameronia ja entä jos Cameron onkin hyvis, niin pahiksilla on super helppoa nyt vaan odotella tyytyväisenä päivän loppua.
Hälyttävää, joo, mut ei Cameron:in joukkueen kannalta. Vaan ihan sen kannalta et meidän saumat voittaa peli on surkeat jos ollaan inaktiivisia. (En oo itsekään pystyny ajattelemaan peliä niin paljon ku pitäis -- huomenna vaikea tentti, eilen oli töitä. Cameron:in lisäksi Anblick olis tärkeä selvitettävä tälle päivälle. Ja taisin missata jotain kyssiäkin aiemmin.)

Mutta mitä huoleesi tulee. Ensinnäkään, ei ole mahdotonta että kaveri olis Jeku. Toisekseen, miten lähtisit pahiksena puolustamaan Cam:ia? Varsinkin kun ekana päivänä jo minun vihreä-mielipide Niacin:ista sai useamman kuin yhden pelaajan postailemaan, että posteissani on kyse joko nuoleskelusta tai pahiskaverin auttamisesta. Joten suora Cameron:in puolustaminen olisi hyvin helposti pahiskaverille ojasta allikkoon -tilanne. Etenkin jos samalla havaitsee rayn:in ristikuulustellessa, että onkin oma jalka suussa. Tajuat pointin.

Toki voi olla että sekin mitä sanoit helposta päivästä pahiksille paljastuu todeksi. Mutta tuollaisen ajattelun tähden ei saa lähteä olemaan epäilemättä omasta mielestään epäilyttävintä. :)
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. päivä päättyy 21.11. klo 21

ViestiKirjoittaja miina » 20.11.2017 20:56:45

Slendie, muotoilin lauseen ehkä vähän huonosti. Tarkotin sitä että pahiskaveri varmaan yrittäisi jotakin toista tarjolle tippumaan. Voihan se tietty olla että Cameron äänestää jekua kun sen tulevaisuus näyttää (näytti?) huonolta.
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. päivä päättyy 21.11. klo 21

ViestiKirjoittaja jeekaka » 20.11.2017 21:25:03

Cameron kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:
Halima kirjoitti:jeekaka, sun mielestäkö ei pitäis pelastaa itseään jonka tietää varmasti hyvikseksi?


No en itse pelastaisi ainakaan sellaisen pelaajan kustannuksella jota en itse edes epäile.....

Ihan oikeastikko? :DD Koska itsehän olet ainoa pelaaja, jonka roolin tiedät 100% varmasti. Miksi siis uhraisit ennemmin varman hyviksen kuin jonkun joka-ei-todennäköisesti-ole-pahis?


Ja joku muukin tätä vähän samaa kysyi, mutta oikeasti. Siis tiedän kyllä, että hyviksetkin näköjään tuota tekee, mutta tulen kyllä aina aina aina pitämään sitä epäilyttävänä. Ensinnäkin pelistä tulee vähän liian helppo pahiksille, jos mistä tahansa kököstäkin pelastusliikkeestä johtopäätös on että "no se voi ihan hyvin olla hyviskin" :D Lisäksi, koska taviksena ei ole mitenkään 100% varma hyvis muille, tilastollisesti pelin lopputuloksen kannalta ei ole mitään väliä kuoleeko ekan päivän lynkkauksessa yksi hyvis vai (kuten todennäköisesti ja kokemuksen perusteella myös yleensä) joku toinen hyvis, ja bonuksena sitten seuraava päivä menee sen jahkailuun, että oliko tuo nyt sittenkin pahis kun teki tuollaisen perustelemattoman pelastusliikkeen. Mun mielestä hyviksenä pitäisi lähtökohtaisesti pelata tiimille ja äänestää pahismaisinta pelaajaa, ei pyrkiä pysymään hengissä muiden kustannuksella, koska juuri jälkimmäisestä on tarkoitus tunnistaa pahikset.

Oon nyt oikeasti jonkinverran puolivillainen varapelaaja joten sori siitä :D Viikonloppuna selailin lähinnä viestit puhelimen varassa, ja sitä ennen olen seurannut peliä enemmän sivustakatsojana. Pähkäilin yötappoa jonkun verran, mutta koska lopputulos on periaatteessa +-0 niin en tiedä onko hirveästi hyötyä näitten analyysien jakamisesta. Kuitenkin tässä pelissä on siitä harvinainen tilanne, että aiheesta on oikeasti jonkin verran aineistoa jo ennen kuin Lauchuo listittiin.


1. päivä
ray jossain vaiheessa pitää Slendietä mahdollisena yötapon kohteena.
Mä käytännössä ehdotin että pahikset voisi tappaa Lauchuon :D
rayn mielestä tyhmä idea.
miinan mielestä hyvä idea.

1. yö
Slendie on melko varma siitä, että yötapon kohde on ray.
Lauchuo pitää sitä myös todennäköisenä.
Myös ray pitää sitä selkeästi mahdollisena.
Pahikset tappavat Lauchuon.

2. päivä
Anblick ei ole tajunnut yön päättyvän niin pian, joten on jo valmistellut vastauksia Lauchuolle, jotka myös nyt esittää.
Anblick on myös sitä mieltä, että ymmärrettävää että pahikset lähtivät kulttijahtiin.

Kysymys siis kuuluu, bluffaako joku ja jos, niin kuka :D

Jos oletetaan, että pahikset on olleet vain ihan hiljaa yötaposta, he löytyvät joukosta Cameron, Niacin, Jeku. Tällöin pitäisin aika todennäköisenä, että Jeku voisi olla toinen pahiksista, koska ei välttämättä ole hirveästi ollut mukana pohtimassa yötappoa, ja Lauchuo on kulttikuumotuksissa valittu ehkä vähän sen kummemmin analysoimatta. Niacinille olisi turvallisempi ratkaisu kuin Cameronille, koska Cameron on vakavammassa lynkkautumisriskissä tänään.

raylla on mun mielestä järkisyyt sille, miksi pahisten ei olisi kannattanut lähteä ekana yönä kulttijahtiin. Voin paljastaa, etten edes tiennyt kultistien voittosääntöä kun heitin tuon idean, lähinnä se oli sellainen pumpulinen ajatus siitä että pahikset tappaa kultin ja hyvikset nappaa pahikset :D Voisin lisätä siihen, miksei se ollut pahiksien kannalta oikeasti järkevää vielä sen, että jos eivät olisi lähteneet, hyviksillä olisi lähestyvä kultistipaniikki käsillä, mikä myös luultavasti olisi eduksi pahiksille ja olisi todennäköisesti johtanut Lauchuon lynkkaukseen tänään :D Jos luen oikein draaman kaarta, myös ray pohjusti Lauchuon lynkkausta päivällä. Mun mielestä uskottavaa, että Lauchuo ei olisi ollut pahis!rayn tiimin valinta, vaikken hetkeäkään usko etteikö ray toisaalta pystyisi vetämään tällaisen bluffin läpi ja myös tekisi sen, jos siitä on hyötyä.

Slendien varmuus siitä, että pahikset nappaavat rayn, herättää tietysti kysymyksen, mikseivät napanneet :D Mietin mahdollisuutta, voisiko kyseessä olla mustamaalaus, mutta siinä tapauksessa Lauchuo oli huono valinta - yötapolle oli kuitenkin selkeä selitys. Oikeastaan melkein loogisinta olisi, että jos Slendie tai ray olisi pahis, olisivat tappaneet toisensa ekana yönä. Oikeastaan ainoa selitys miksi ei näin, olisi se että olisivat pahiksia yhdessä, jolloin Lauchuo on oikeastaan ainoa jota voi järkevästi lähteä lynkkaamaan ilman, että se herättää kysymyksiä miksi juuri tuo :D Rakastan salaliittoteorioita ja tämä olisi mun lempparivalinta, varsinkin kun mukana on kaksi pelaajaa joilta voisin tällaista odottaa, mutta ensisijaisesti hakisin ehkä vielä virallista selitystä :D

miinasta mulla on se käsitys, että oikeasti miettii pahiksena yötappojaan, tai ainakin niin viimeksi sanoi tehneensä. Pelkäisi siis ehkä lähteä tappamaan Lauchuota sanottuaan että se olisi hyvä idea (tai sitten on taas sellainen kissanpentu, jota pörröisenä paijailee kun se iskekiin kynnet kämmenselkään :D).

Anblick joko bluffaa tai sitten ei.

//miina. No mä olen ehkä vähän sitä mieltä, että Cameron ei välttis ole pahis :S En kyllä silti tiedä ketä ehdottaisin tilalle. Ehkä Anblick kuitenkin olisi se järkevin valinta tänään, mutten ole tosiaan väitä olevani tällä perehtymisellä paras sanomaan :D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. päivä päättyy 21.11. klo 21

ViestiKirjoittaja jeekaka » 20.11.2017 21:36:56

Ai niin ja mietin tosiaan sitäkin että ray olisi kultisti. Mutta sitä vastaan tosiaan puhuu se, että pikemminkin olisi kannattanut olla vain hiljaa siitä että pahisten ei kannata lynkata Lauchuota. Toisaalta tosin, jos se että pahikset saa yllytettyä jahtaamaan kulttia on huono idea vain pahisten näkökulmasta, eikö hyviksenä kannattaisi olla siitä hiljaa yhtä lailla? ray, kaipaan nyt vähän näkökulmaasi tähän.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. päivä päättyy 21.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Niacin » 20.11.2017 23:29:44

Mulla on vähän samanlainen fiilis Cameronista kuin Anblickilläkin, en näe ihan mahdottomana hyvis!Camia, mutta voisin ehkä lynkata paremman epäillyn puutteessa. Mietin tuossa päivällä, että johtuuko tää paremman puutteessa -tilanne siitä, että meillä onkin "nukkuvat" pahikset Jeku ja Ariel, koska minä nään kyllä kaikissa tällä hetkellä jonkin verran hyvispotentiaalia. Jos Jekulle nyt tulee varapelaaja, niin pidän kyllä hyvin tarkkaan silmällä. Ei kuitenkaan tunnu hyvältä lähtä tässä vaiheessa Jekua lynkkaamaan ilman käytännössä mitään materiaalia vain siksi ettei kukaan muukaan sovi, mielummin odotan vielä varittajan antia. Jeekaka nyt tulikin jo aktiivisemmin peliin ja äkkiseltään vaikuttaa minusta aika perus hyvis!Jeekakalta parin aiemman pelin perusteella. Raynkään ei kovin epäilytä enää, kun on osannut hyvin selittää mulle miksi mun epäilyissä ei ole järkeä. Yhden mun kysymyksen rayn taisi sivuuttaa, mutta en nyt tähän hätään jaksa kaivaa sitä tuolta esiin. Tykkään kyllä periaatteessa yhä myös tuosta Jeekakan salaliittoteoriasta. :D Mutta rayn ja Slendie ovat molemmat niin vakuuttavasti kertoneet miksi pitävät toisiaan kyläläisinä ja niitä perusteluita seuraamalla näen mistä se rakentuu. Tuntuu siis, että ovat kuitenkin ennemmin molemmat kyläläisiä, kuin mafia yhdessä, niin maukas ajatus kuin tuo olisikin.

Joku muuten sanoi jossain vaiheessa myös, että kultistista lähtee samanlaisia viboja kuin pahiksesta, mutta eikö kultistin rooli ole vielä tässä vaiheessa peliä paljon lähempänä kyläläistä kuin mafiosoa? Kultistikaan ei tiedä kenenkään muiden rooleja, eikä sillä ole vielä muita kulttilaisia suojeltavana ja sen pääagenda on napata pahiksia. Eli kultistin ei tarvi tekaista perusteluja sen enempää kuin kyläläisenkään.

Huh kun väsyttää, vähän laiskasti jäsenneltyjä ajatuksia.
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. päivä päättyy 21.11. klo 21

ViestiKirjoittaja miina » 21.11.2017 00:05:12

Niacin: pakko korjata yön kohmelossa. Ariel ei ole nukkuva enää, vaan sen tilalle on tullut jeekaka. eikö vaan, rupes itteäkin jo epäilyttämään eikä jaksa puhelimella tarkistaa viestejä?
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. päivä päättyy 21.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 21.11.2017 06:45:21

jeekaka kirjoitti:Ai niin ja mietin tosiaan sitäkin että ray olisi kultisti. Mutta sitä vastaan tosiaan puhuu se, että pikemminkin olisi kannattanut olla vain hiljaa siitä että pahisten ei kannata lynkata Lauchuota. Toisaalta tosin, jos se että pahikset saa yllytettyä jahtaamaan kulttia on huono idea vain pahisten näkökulmasta, eikö hyviksenä kannattaisi olla siitä hiljaa yhtä lailla? ray, kaipaan nyt vähän näkökulmaasi tähän.

En ymmärrä kysymystä.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. päivä päättyy 21.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Niacin » 21.11.2017 08:10:08

miina kirjoitti:Niacin: pakko korjata yön kohmelossa. Ariel ei ole nukkuva enää, vaan sen tilalle on tullut jeekaka. eikö vaan, rupes itteäkin jo epäilyttämään eikä jaksa puhelimella tarkistaa viestejä?

Niin on, mutta Ariel/Jeekaka -hahmo on suurimman osan peliä ollut nukuksissa, jolloin ei ole kauheasti (epäilyttävää) materiaalia ehtinyt kertyä, sitä meinasin.
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. päivä päättyy 21.11. klo 21

ViestiKirjoittaja jeekaka » 21.11.2017 12:19:28

raynpelikoneet kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:Ai niin ja mietin tosiaan sitäkin että ray olisi kultisti. Mutta sitä vastaan tosiaan puhuu se, että pikemminkin olisi kannattanut olla vain hiljaa siitä että pahisten ei kannata lynkata Lauchuota. Toisaalta tosin, jos se että pahikset saa yllytettyä jahtaamaan kulttia on huono idea vain pahisten näkökulmasta, eikö hyviksenä kannattaisi olla siitä hiljaa yhtä lailla? ray, kaipaan nyt vähän näkökulmaasi tähän.

En ymmärrä kysymystä.


Siis, jos kultistiepäillyn tappaminen on tyhmää vain pahisten näkökulmasta, niin kannattaako pahiksia varoittaa siitä, jos hyviksiä kuitenkin hyödyttää se että pahikset tarttuisivat ajatukseen?

Toinen pikkuseikka mitä mietin mutta josta en nyt löydä kohtaa lainattavaksi, nimittäin rayn tunnustus siitä että on laiskempi pahiksena kuin hyviksenä :D Mielestäni se on vähän samantyyppinen "vale", kuin se mistä ray syytti Cameronia eilen. Kylän pahisdebyytissään ray oli kuitenkin varmaan heittämällä pelin aktiivisin pelaaja, ja mielestäni nyt taas ei vaikuta panostavan yhtään niin paljon. Eikä tuollaisen valeen esittämisessä ole silti mitään järkeä, joten oletan että mahdollisesti tosiaan yleensä on näin, tai rayn tulkinta omasta panostuksestaan eroaa mun tulkinnasta.

Cameron on nyt tehnyt molempina päivinä tuota, että äänestää pudotusuhassa itsensä kanssa tasoihin melko köykäisin perustein sellaisen aika helpon kohteen. Vähän voisi näyttää siltä, että pahistoveria ei ole, toisaalta eilen tilanne meni aika äkkiä päälaelleen ja voihan kyseessä nytkin olla vain jonkunlainen varmistelu. Ja kultistilla tietenkään ei ole pahistoveria.. :D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. päivä päättyy 21.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Slendie » 21.11.2017 15:25:33

miina kirjoitti:Slendie, muotoilin lauseen ehkä vähän huonosti. Tarkotin sitä että pahiskaveri varmaan yrittäisi jotakin toista tarjolle tippumaan. Voihan se tietty olla että Cameron äänestää jekua kun sen tulevaisuus näyttää (näytti?) huonolta.
Ihan hyvä huomio, myös jos ajattelee ekaa päivää tolta kantilta... lauon taas lonkalta, mutta eilenhän vaunut menivät jotakuinkin: Halima (Zey:n ja rayn:in liikkeellepanema), Slendie (Halima:n liikkeellepanema) ja Anblick (mun liikkeellepanema). Jeku (ray:n aloittama) oli kans jossain vaihees vaunu, niin ja Lauchuossa (mun aloittama) kävi useampi kuin yksi kans.

Joten jos miettii siltä kantilta että kenen vaunuunhyppääminen on ollut pahismaista, niin ainoat vaihtoehdot joita pahis on voinut yrittää puolustaa on Jeku tai Anblick. Eli hyppäykset (Halima:n lisäksi, köh köh Cameron, tietenkin) Slendie:en (Anblick:in puolustaminen) tai Lauchuo:on (Jeku:n puolustaminen) ois niitä mielenkiintoisia.

Ja kun tarkastelee ketkä ovat vaunut aloittaneet, pahikset ei välttämättä oo yksinkertaisesti ehtineet aloittaa mitään kun on ollut jo muuta ketjussa tarjolla.
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. päivä päättyy 21.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Slendie » 21.11.2017 15:29:45

Mun listat tälle päivälle:

Lynkataan:
Cameron
...
Anblick
...
Jeku

Ei lynkata:
Zey
rayn
miina
...
jeekaka

Ja jeekaka: kyllä, myös laiska!rayn on heittämällä pelin aktiivisin pelaaja useimmissa ympyröissä. :) Mutta se sisältö on laiskempaa -- mielipiteet on pinnallisempia ja niihin ei oo käytetty yhtä paljon aikaa ja energiaa. Postausten lukumäärän perusteella ei kannata lähteä mielipidettä hänestä muodostamaan, vaan sitä sisältöä pitää yrittää puntaroida.
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. päivä päättyy 21.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Slendie » 21.11.2017 15:34:55

Niinjoo nyt ei saadakaan enää yöllä postailla ketjuun.

Mulla kävi jossain vaiheessa Niacin:in alkupäivän posteja seuratessa mielessäni että hän saattaa olla todennäköisin kultistimme -- en sanoisi että epäilyttävyyden tähden vaan sen tähden että se tapa, millä hän puhuu kultista (ja hän tykkää ottaa kultin puheeksi tosi usein) haiskahtaa hieman teennäiseltä. Esim tän pelipäivän alussa kun Niacin:ilta tuli se "hups, en havainnutkaan tota mekaniikkaa" -posti -- siitä tuli mieleen että ehkä hän yrittää matkia miina:n ekaa päivää olemalla "tietämätön" siitä miten kultti toimii, kun eka yö on just päättynyt.

Ei lynkkauksen arvoinen havainto, mutta kumminkin ajatus minkä haluan jakaa.
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. päivä päättyy 21.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Slendie » 21.11.2017 15:37:10

Slendie kirjoitti:
miina kirjoitti:Slendie, muotoilin lauseen ehkä vähän huonosti. Tarkotin sitä että pahiskaveri varmaan yrittäisi jotakin toista tarjolle tippumaan. Voihan se tietty olla että Cameron äänestää jekua kun sen tulevaisuus näyttää (näytti?) huonolta.
Ihan hyvä huomio, myös jos ajattelee ekaa päivää tolta kantilta... lauon taas lonkalta, mutta eilenhän vaunut menivät jotakuinkin: Halima (Zey:n ja rayn:in liikkeellepanema), Slendie (Halima:n liikkeellepanema) ja Anblick (mun liikkeellepanema). Jeku (ray:n aloittama) oli kans jossain vaihees vaunu, niin ja Lauchuossa (mun aloittama) kävi useampi kuin yksi kans.

Joten jos miettii siltä kantilta että kenen vaunuunhyppääminen on ollut pahismaista, niin ainoat vaihtoehdot joita pahis on voinut yrittää puolustaa on Jeku tai Anblick. Eli hyppäykset (Halima:n lisäksi, köh köh Cameron, tietenkin) Slendie:en (Anblick:in puolustaminen) tai Lauchuo:on (Jeku:n puolustaminen) ois niitä mielenkiintoisia.

Ja kun tarkastelee ketkä ovat vaunut aloittaneet, pahikset ei välttämättä oo yksinkertaisesti ehtineet aloittaa mitään kun on ollut jo muuta ketjussa tarjolla.
Kyllähän Cameron:iakin ekana päivänä kuumoteltiin, mutta se ei tainnut vaunuksi asti ikinä edetä... mutta siinäkin on voinut tapahtua vaikeammin havaittavaa puolustamista.
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. päivä päättyy 21.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Slendie » 21.11.2017 16:12:03

Niin, minulta kysyttiin Anblick:ista aiemmin, ja muutenkin olisi korkea aika jäsennellä niitä ajatuksia.

Eli, mitä tarkoitin sillä että Anblick:in ketjuläsnäolo ei ole auttanut hälventämään epäilyjäni. Ihan ensinnäkin se, että alusta alkaen Anblick:in postaustyyli on ollut hyvin "fencesitting". En ole ihan varma, mikä on tälle paras käännös, mutta pointtina on se että välttää minkään sorttiseen lopputulokseen päätymistä. Jättää kaikki ovet auki eikä sulje itseltään vaihtoehtoja. Lähes kaikki mielipiteet pelaajista ovat olleet tämän tyylisiä: "voisi olla näin, mutta toisaalta näinkin". Pahiksen on helppo piiloutua tällaisen postaustyylin taakse -- voi sanoa paljon sanoja ketjuun ja olla aktiivinen, muttei kuitenkaan tarvitse sitoutua mihinkään mielipiteeseen. Toki myös kyläläisillä esiintyy tällaista tyyliä, mutta se ei ole Kylää hyödyttävää -- sillä tällainen postaus johtaa vain epävarmuuden lietsomiseen ja ruokkii (tai pyrkii ruokkimaan) kyläläisten välistä keskenäistä luottamuspulaa.

(Oletan muuten, ettei mun erikseen tarvi lähteä Anblick:in posteja tähän lainailemaan, koska Järjestä->kirjoittaja komennolla hän on ekan sivun ekan postaaja, joten pitäis olla kaikille hyvin helppo löytää ne postit ja verrata mielipiteeseeni.)

Toisinsanoen Anblick ei ole juurikaan esittänyt mielipiteitä muista pelaajista: kun perusteli Lauchuo-mielipidettään, siinä oli se kummallinen kohta, jota pidin lipsahduksena (antaa sen nyt olla koska saattaa myös olla kulttuurijuttu) mutta joka joka tapauksessa oli hyvin outo kohta Lauchuo:n posteista, mihin takertua. Toinen äänekkäämpi mielipide häneltä on ollut, että minä olen pahis.
Ensimmäinen yhteinen perustelu mikä häneltä liikeni meille molemmille, oli että olemme "lynkkausmielialalla"... Öö, lynkkaaminen on Kylän ainoa keino yrittää voittaa peli. Ja aktiivinen kylä=menestyksekäs kylä. Voi olla, että kulttuurijuttu taas. Kirjaan vain ylös että mielipiteen progressio käy ilmi myöhemmin.
Hetken päästä Anblick äänestää minua, kiireiden keskeltä omien sanojensa mukaan. Olen kuulemma liian fakkiutunut ja lynkkausmielialalla -- voi olla, että kyläläis!Anblick tosiaan ei ymmärrä, mistä touhussani on kyse, ja pitää sitä epäilyttävänä.
Sitten ei oikein tule varsinaista sisältöä ennen kuin neljää minuuttia ennen pelipäivän päättymistä äänestää Halima:a. Jälkeenpäin vaikuttaa omituiselta että välissä kulunutta aikaa ei käyttänyt kyselyyn tai uusien mahdollisuuksien selvittämiseen, ikäänkuin vain "odotti" sormi liipasimella että tarvitseeko pelastaa itsensä (joka oli toinen vaunu) vai ei. Mutta toisaalta... en nyt ole ihan varma onko siinä järkeä pahis!perspektiivistäkään, totean vain että tuntuu minusta oudolta ajoituksen puolesta.

Jjja sen jälkeen postit jatkuneet samantyylisesti. Uskoisin ymmärtäväni tän "kulttuuriero"-jutun, selvästi Anblick:in pelityylikin vaikuttaa ainakin jonkin verran epäilyksiini. Mutta siitä huolimatta jää sellaisia "solmukohtia" tuohon progressioon jotka saa mut pitämään hänet "voitaisiin mahdollisesti lynkata -porukassa". Erityisesti kun niiden kolmen lisäksi jotka tuohon olen listannut aiempaan postiini, mitään jäätävää epäilyttävyyttä ei ole ketjussa tullut vastaan.

Tänä pelipäivänä ei kyllä riittänyt aika yhtään järkevästi eilisen miettimiseen, huh huh. Joudun vähän ennen viittä lähtemään ja todnäk en ole takaisin ennen yhdeksää.
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. päivä päättyy 21.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 21.11.2017 16:33:49

Nego saapuu varittamaan Jekua!
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. päivä päättyy 21.11. klo 21

ViestiKirjoittaja jeekaka » 21.11.2017 16:38:19

Slendie kirjoitti:Ja jeekaka: kyllä, myös laiska!rayn on heittämällä pelin aktiivisin pelaaja useimmissa ympyröissä. :) Mutta se sisältö on laiskempaa -- mielipiteet on pinnallisempia ja niihin ei oo käytetty yhtä paljon aikaa ja energiaa. Postausten lukumäärän perusteella ei kannata lähteä mielipidettä hänestä muodostamaan, vaan sitä sisältöä pitää yrittää puntaroida.


Ymmärrän ja tarkoitan myös tätä :D Nyt ray tuntuu paljon lauhkeammalta kuin viime pahispelissään, ja siis sinällään ihan ymmärrettävääkin ettei jaksa tai ehdi panostaa yhtä paljoin kuin viimeksi (ja toki mun tulkintaan voi jossain määrin vaikuttaa sekin, etten tällä kertaa esim ole rayn hampaissa itse :D). Lähinnä pointtini oli se, että mun näkökulmasta ray syyllistyi samaan, mistä eilen syytti Cameronia, eli kertoi pelityylistään jotain, mikä ei ainakaan yhden tulkitsijan mielestä pidä paikkaansa :D Tavallaan semi merkityksetön yksityiskohta, koska kumpaakin epäilisin ihan muista syistä kuin tuosta :D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. päivä päättyy 21.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Slendie » 21.11.2017 16:53:34

rayn muuten sulle tärkeä pyyntö -- en yhtään muista miten Nego:a piti lukea, muistan vain että siihen liittyi epä-intuitiivisuuksia.

Osaisitko jotenkin vinkata mulle mitä mun pitäis etsiä, sellaisella tavalla ettei Nego itse tajua mistä puhutaan? Esim vertaamalla johonkin pelaajaan -- voi olla sellainenkin pelaaja jonka kanssa Nego on itsekin pelannut.
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. päivä päättyy 21.11. klo 21

ViestiKirjoittaja miina » 21.11.2017 16:59:40

Mie en oikein tiiä mitä tekisin tuon Jekun ääneni kanssa, haluaisin nyt negolta jotakin materiaalia mutta ei nyt missään tapauksessa oo reilua oletTaa että sais kiinni 17 sivua tekstiä muutamassa tunnissa..

Alan epäillä että Cameron on kultisti, juurikin siksi ettei vaikuta olevan ketään joka millään lailla yrittäisi tuoda toista epäiltyä rinnalle (paitsi minä Jekun, mutta en nyt kyllä ilmoa olevani cameronin pahiskaveri :D).. Tai voi olla mahollista että pahikset ovat nähneet että Cameronin päivät on luetut ja sitä onkin äänestämässä joku pahis..
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. päivä päättyy 21.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 21.11.2017 17:28:17

jeekaka kirjoitti:Siis, jos kultistiepäillyn tappaminen on tyhmää vain pahisten näkökulmasta, niin kannattaako pahiksia varoittaa siitä, jos hyviksiä kuitenkin hyödyttää se että pahikset tarttuisivat ajatukseen?

Niinkun mä en oikein pysty antamaan tähän mitään vastausta, koska mä en edes ajattele tuolla tavalla. Mun mielestä se on ihan sama mitä pahiksille yrittää "syöttää" tai olla syöttämättä D1 kultistiin liittyen on aivan turhaa koska se että pahikset nimenomaan haluaisi osua kultistiin ekana yönä on mielestäni aivan absurdia. No ilmeisesti näin nyt on käynyt mutta silti, en osaa vastata tuon paremmin. Vähän kärjistettynä; kannattaisiko pahikset saada yrittämään ampua heidän oma pahiskaverinsa? Tai jos joku niin ehdottaa, kannattaisiko vain olla hiljaa, jos pahikset vaikka uskoiskin että se kannattaa?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 2. päivä päättyy 21.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 21.11.2017 17:34:21

Slendie kirjoitti:
miina kirjoitti:Slendie, muotoilin lauseen ehkä vähän huonosti. Tarkotin sitä että pahiskaveri varmaan yrittäisi jotakin toista tarjolle tippumaan. Voihan se tietty olla että Cameron äänestää jekua kun sen tulevaisuus näyttää (näytti?) huonolta.
Ihan hyvä huomio, myös jos ajattelee ekaa päivää tolta kantilta... lauon taas lonkalta, mutta eilenhän vaunut menivät jotakuinkin: Halima (Zey:n ja rayn:in liikkeellepanema), Slendie (Halima:n liikkeellepanema) ja Anblick (mun liikkeellepanema). Jeku (ray:n aloittama) oli kans jossain vaihees vaunu, niin ja Lauchuossa (mun aloittama) kävi useampi kuin yksi kans.

Joten jos miettii siltä kantilta että kenen vaunuunhyppääminen on ollut pahismaista, niin ainoat vaihtoehdot joita pahis on voinut yrittää puolustaa on Jeku tai Anblick. Eli hyppäykset (Halima:n lisäksi, köh köh Cameron, tietenkin) Slendie:en (Anblick:in puolustaminen) tai Lauchuo:on (Jeku:n puolustaminen) ois niitä mielenkiintoisia.

Ja kun tarkastelee ketkä ovat vaunut aloittaneet, pahikset ei välttämättä oo yksinkertaisesti ehtineet aloittaa mitään kun on ollut jo muuta ketjussa tarjolla.

Hetkinen, mitä tämä tarkoittaa? Minähän en koskaan äänestänyt Jekua, kerroin vielä myöhemmin miksi nimenomaan en halunnut lynkata Jekua missään tapauksessa. Mä ajattelin ensin että sä jotenkin sekaannuit akselilla Jeku-Cameron, mutta sitten sanoit:
Kyllähän Cameron:iakin ekana päivänä kuumoteltiin, mutta se ei tainnut vaunuksi asti ikinä edetä... mutta siinäkin on voinut tapahtua vaikeammin havaittavaa puolustamista.

..joten tuo ylläoleva ei voi pitää paikkaansa.

Mistä sinä saat sellaisen päähäsi, että Jeku olisi ollut ensinnäkin minun liikkeellepanema vaunu, ja tisekseen, että Jeku olisi ollut jotenkin enemmän lynkkausvaarassa kun Cameron?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 60 vierailijaa

cron