Humanistit vs. tiedekunta 5. päivä päättyy 7.12. klo 21.00

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Humanistit vs. tiedekunta BILEET! päättyvät 17.11. klo 2

ViestiKirjoittaja Niacin » 16.11.2017 23:28:34

(//PS. En edes kehtaa kertoa montako viestiä tuohon väliin ehti oikeasti tulla, silmäilin ne kyllä läpi)
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Humanistit vs. tiedekunta BILEET! päättyvät 17.11. klo 2

ViestiKirjoittaja Zey » 16.11.2017 23:30:08

rayn kirjoitti:Itseasiassa minä otan takaisin mafiareadini Niacinista. Minulla oli jotenkin mielikuva, että Niacin olisi puhunut enemmänkin muista asioista kuin minusta, mutta näin ei ollutkaan kun juuri hänen postejaan tarkastelin uudemman kerran.

Tää meni ohi. Miksi Niacin on hyvismäisempi, kun ei olekaan puhunut niin paljoa muista kuin sinusta?

raynpelikoneet kirjoitti:
Spoiler:
justy tosin sanoo olevansa mafiajoukkueessa kun on mafia. :D
Sitä voidaan pitää sitten "pahisteluna"

:DDD

rayn kirjoitti:Hei mitä tää tarkoittaa?
Re: Humanistit vs. tiedekunta BILEET! päättyvät 17.11. klo 2


Virhe?

Otsikossa on niin paljoa merkkejä, että kun viestiin tulee toi "Re: " alkuun, niin ei riitä tilaa enää ykköselle viestin otsikkoon.

//Niacin x2
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Humanistit vs. tiedekunta BILEET! päättyvät 17.11. klo 2

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 16.11.2017 23:37:27

Niacin, minä pyrin lukemaan pelaajia lähtökohtaisesti sen perusteella, miksi he jotain sanovat (tai jättävät sanomatta). Olen kokemuksesta huomannut, että pelkästään siihen MITÄ joku sanoo, kantaa ottamalla, menee todella usein metsään, koska vaikka et esimerkiksi itse sanoisi jotain koskaan hyviksenä tai pahiksena, ei se tarkoita sitä etteikö joku muu sanoisi. Minä niinsanotusti etsin ristiriitoja henkilön sanotun, ja oletetun ajatusprosessin välillä. Näin kärjistettynä; sanoo (tai antaa ymmärtää) yhtä jostain asiasta, mutta tulee johonkin toiseen lopputulokseen.

Tälläisiä elementtejä minä näen esimerkiksi Cameronin pelissä. Minä en voi käsittää, sen tiedon perusteella mitä ketjussa on, ja mitä Cameron on itsestään sanonut, kuinka höön tulee Slendyn suhteen tuollaiseen lopputulokseen tuossa vaiheessa. En minä oikeasti pysty sitä paremmin selittämään ja minä kyllä ymmärrän jos joku tuota ei ymmärrä. Se vain ärsyttää, varsinkin kun Cameron ei ole tuohon millään tavalla vastannut (eipä sillä -- ei hän oikein mitenkään mielestäni pystyisikään).
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta BILEET! päättyvät 17.11. klo 2

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 16.11.2017 23:41:11

Zey kirjoitti:
rayn kirjoitti:Itseasiassa minä otan takaisin mafiareadini Niacinista. Minulla oli jotenkin mielikuva, että Niacin olisi puhunut enemmänkin muista asioista kuin minusta, mutta näin ei ollutkaan kun juuri hänen postejaan tarkastelin uudemman kerran.

Tää meni ohi. Miksi Niacin on hyvismäisempi, kun ei olekaan puhunut niin paljoa muista kuin sinusta?

Mä uskon että Niacin ihan rehellisesti epäilee minua, eikä vain yritä vääntää jotain casea jostain (niinkuin mafia tekee). Aiemman puolesta puhuu se, että hän on oikeasti lähes kaikissa viesteissään joko kommunikoinut minun kanssani tai sitten pohtinut minun joukkuettani joko yksin, tai suhteessa muihin. Toulla perusteella hänen readinsa näyttää mielestäni rehelliseltä, eikä keksityltä. Aiemmin minulla oli jostain syystä sellainen käsitys että Niacin oli enemmän puhunut muista kun minusta, tämä käsitys oli väärä.

Mua vähän ärsyttää kun mä olen missannut aika paljon asioita, syytän iltavuoroa kun en muutenkaan saa koko iltavuoroviikon aikana koskaan tehtyä mitään. :(
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta BILEET! päättyvät 17.11. klo 2

ViestiKirjoittaja Zey » 16.11.2017 23:47:39

Niacin kirjoitti:Onko tosiaan niin, että pahimmassa tapauksessa peli on jo kahden harhalynkkauksen jälkeen LyLo-tilanteessa?

Siis tänään (tai no 2.päivänä) saadaan osua huti, mutta huomenna on pakko osua kulttiin, ellei ole aikaisemmin kulttia kuollut lainkaan, tai sitten pahiksien on pakko osua kulttiin 3.yönä koska 4.päivänä pelaajia on 5 -> jos kulttia on 3, niin kultti voittaa. Oikeastaan on pakko saada porukkaa pois muutenkin, sillä vaikka kultista saataisiin se yksi jäsen pois, niin tilanne 2 pahista, 1 hyvis ja 2 kulttia, ei hyviksillä enää oikeastaan ole mahdollisuuksia voittaa. (Silloin täytyisi eka päivällä tappaa pahis, sit kultin täytyisi yöllä yrittää käännyttää yhtä jäljelle jäänyttä pahista, pahiksien tappaa toinen kultista, jolloin oltaisiin vikana päivänä siinä, että on 1 pahis, 1 hyvis ja 1 kultti. Jolloin vaikka joku muu kuin hyvis tippuisi, niin hyvikset ei kuitenkaan voittaisi.)

Niacin kirjoitti:
Zey kirjoitti:Ja nyt voin uskaltaa hieman Anblick tilannettakin kommentoida. Mulle toi koko hyvistely juttu näyttäytyy sellaisena ajatuskuviona, jonka Anblick voisi tehdä roolista riippumatta. En siis sano, että olisi hyvis, mutta en pidä hyvänä perusteluna hänen pahikseudellekaan. Lisäksi pidän ihan loogisena, että jos kyseinen ryhmä, johon Niacin itsensä niputtaa, pitää kaikki pelaajat sisällään, se ei ole enää hyvistelyä (koska hyvistelyssä Niacin olisi niputtanut itsensä hyviksiin)


Loppukevennyksenä tämä. :D Anblickillä on tänään ollut monta nimeä, välillä ilmeisesti myös Niacin?

Itse asiassa taitaa olla Lauchuolle toinen nimi. :P Näköjään ajatukset vähän harhaillut sussa tota kirjoittaessa. x)

//ray x2 väliin.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 16.11.2017 23:48:48

Niacin kirjoitti:Ja tämä viimeisin "irrallinen" lause ("Slendie, mitä haluat tehdä?") mihin viimeksi viittasit, niin sehän kehittyi sitten myös todelliseksi äänestyskimpaksi, eikä vain keskusteluksi aiheesta, kuten Slendie puolusti.

Vastaan nyt vielä tähänkin. Minusta näytti siltä, että ei saada kasaan kuin muutamia ääniä. Kuten sanoin, kahdella (tai no, ei varmaan edes kolmella) äänellä ei tulla ikinä lynkkaamaan mafiaa, ihan aikuisten oikeasti. En jaksa edes ruveta kertomaan miksi, koska tuo on minusta niin päivänselvää. Slendy ei halunnut lynkata Cameronia, tiesin ettei Zey halua lynkata Cameronia. Zey ei (mielestäni) ollut hirveän luottavainen Anblickin suhteen. Minun ääneni oli Cameronin päällä, ja Zey elätteli Halima lynkkausta. Slendy oli ketjussa tuolloin, koska postasi. Hän on minun top 3 townreadini. Tottakai minä haluan tietää mitä hän haluaa tehdä, että pystymme toimimaan yhdessä, ja mahdollisesti saada vielä Zeyn kelkkaan mukaan. Valitettavasti tämä nyt jäi vähän puolitiehen, toivoisin että minulla olisi ollut enemmän aikaa. En minä sitä kiistä ettenkö olisi "äänestyskimppaa" halunnut, koska sitä juuri halusin ainakin akselilla Slendy - Zey.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta BILEET! päättyvät 17.11. klo 2

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 16.11.2017 23:51:05

Zey kyllä meidän on käytännössä pakko osua 2. ja 3. päivänä joko pahikseen tai kulttiin molempina. Tämä on oikeasti aika vaikea peli kaupungille.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta BILEET! päättyvät 17.11. klo 2

ViestiKirjoittaja Zey » 17.11.2017 00:01:12

Joo, parempi kun ei turhaan tuudittaudu noihin muihin mahdollisuuksiin. Vaikka periaatteessa 2.päivänä on varaa mennä huti, jos vaan pahikset osuu jossain vaiheessa kulttiin. Mut en kyl paljoa laskis sen varaan.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Humanistit vs. tiedekunta BILEET! päättyvät 17.11. klo 2

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 17.11.2017 00:04:47

Toivottavasti selitin tuon Niacin jutun tarpeeksi selvästi. Pointti oli siis se, että jos alkuperäinen olettamukseni olisi ollut oikea (eli Niacin olisi puhunut paljon muistakin pelaajista kuin minusta - erityisesti myöhemmin D1 aikana), se olisi viestinyt sitä, että hänen epäilynsä on tekaistu, koska miksi sinä puhuisit muusta kun sinun top mafia readistasi, kuitenkin kaupunkilaiset yrittaa lynkata mafiaa (mafia muuten aika usein tekee tuon virheen, heillä on joku suoer hyvä case mutta niin vain kiinnostaa puhua kiakesta muusta kun siitä casesta). :)
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta BILEET! päättyvät 17.11. klo 2

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 17.11.2017 00:06:05

Zey mitä ajattelet cameronin Halima-äänestä?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta BILEET! päättyvät 17.11. klo 2

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 17.11.2017 00:09:29

Katso nyt oikeasti sitä perustelua....
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta BILEET! päättyvät 17.11. klo 2

ViestiKirjoittaja Zey » 17.11.2017 00:16:15

Joo, selitit hyvin ton. Täytyy koittaa analysoida kaikki sun postis huomenna tarkkaan, koska se olis niin hyvä, jos saisin todettua sut oikeesti perustelujen kanssa hyvikseksi, koska sit joukko pienentyis Niaciniin, Jekuun, Lauchuoon ja Anblickiin, josta täytyis löytää kultisti ja kaks pahista. Mut joo, se kyllä jää huomiselle, koska muuten mä en nuku tänä yönä lainkaan, jos luen sun kaks peliäs kylässä + tän pelin postit, kun et ihan oo tuppisuuna pysynyt. :D

Mä miettisin sitä, mut en oikein näe sille mitään pahismaista syytä. Ei ole looginen, mut ei oo looginen pahiksenkaan näkökulmasta. Miksi pahiksena Cameron haluaisi vaihtaa äänensä Halimalle, kun oli sen jo Anblickille antanut? Mahdollisuutena olisi Anblickin pelastaminen, mutta miksi sitten alunperin lähti sanomaan, että pitää Halimaa hyviksenä tuossa tilanteessa, jos kuitenkin aikomuksena on pelastaa Anblick? Yleensä pahiksena ei vaihdella tuolla tavalla päättömästi ääntä, ellei oikeasti ole jonkinlainen kiire päällä. Jos sekä Halima että Anblick ovat hyviksiä, pahiksena Cam olisi tosi rento, kun kaikki näyttää menevän hyvin. Silloin toi olisi suunniteltu juttu, eikä tuommoista mokaa, että sanotaan toista hyvikseksi ja sitten vaihdetaankin mieltä. Ja kuten sanoin, jos tarkoitus olisi pelastaa Anblick, niin Cameron tuskin olisi Halimaa sanonut hyvikseksi tuolla tavalla, kun se ei kuulu mitenkään pelastussuunnitelmaan ja tekee Cameronista vain pahismaisemman näköisen. Niinpä lähinnä nään ton hätääntyneen hyviksen tekona, jolla oli vaan kauhea paine, että nyt täytyy päättää kumpi tippuu, eikä aikaa ollut kunnolla ajatella -> tuli toimittua tosi oudolla perusteella.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Humanistit vs. tiedekunta BILEET! päättyvät 17.11. klo 2

ViestiKirjoittaja Zey » 17.11.2017 00:23:31

mie kirjoitti:Mahdollisuutena olisi Anblickin pelastaminen, mutta miksi sitten alunperin lähti sanomaan, että pitää Halimaa hyviksenä tuossa tilanteessa, jos kuitenkin aikomuksena on pelastaa Anblick? Yleensä pahiksena ei vaihdella tuolla tavalla päättömästi ääntä, ellei oikeasti ole jonkinlainen kiire päällä.

Tähän tarkennuksena, että jos tavoitteena on pelastaa Anblick, niin kaikki aika olisi varmasti käytetty siihen, että Cameronin Halima äänestä olisi saatu mahdollisimman hyvismäinen, eikä pelastukselta näyttävä. Cam ja Anblick ei millään olisi tuossa ajassa keksinyt noin monimutkaista suunnitelmaa siihen, että Camin tuollainen äänenvaihtelu (mun ajatteluketjun läpikäytyä) olisi hyvismäistä. Ei mitenkään.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Humanistit vs. tiedekunta BILEET! päättyvät 17.11. klo 2

ViestiKirjoittaja Zey » 17.11.2017 00:30:51

Näetkö sä jonkun syyn, miks Cam olisi tuon pahiksena tehnyt?
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Humanistit vs. tiedekunta BILEET! päättyvät 17.11. klo 2

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 17.11.2017 00:30:59

Mä en tarkoita sitä, että hän ns. "vaihtaisi mielipidettään", enkä katso asiaa tolta kantilta, koska jos Cameron on pahis minä en voi yksinkertaisesti tietää mitä hän ajattelee tuossa tilanteessa. Viittaan siis siihen kun sanot, että "miksi hän pahiksena tekisi näin". Tuo on kuitenkin sellainen asia, joka vaikuttaa johonkin (kumpi lynkataan - Anblick vai Halima), enkä minä tiedä kuka Cameronin pahiskaveri tässä olisi, sehän muuttaa tilannetta koska oletettavasti pahistiimillä on joku suunnitelma pelistä jonka vain he itse tietävät, ja sitä on aika mahdotonta spekuloida koska ei ole varmuutta kuka hänen kaverinsa on jos hän on pahis.

Esimerkki: En nyt näin usko, mutta jos esim. Slendy olisi Cameronin pahiskaveri, heidän suunnitelmansa voisi olla, että "äänestä Halimaa kun sitten voidaan lynkata Anblick huomenna". Kuten sanoin tuollaisia asioita on mielestäni turha spekuloida kun niille ei lähtökohtaisesti voi löytää mitään totuuspohjaa.

Meinaan ihan vaan sitä, että tekisitkö itse niin, että kun ole jonkun lukenut hyvikseksi (ja erityisesti hyvismäisemmäksi kun sen toisen osapuolen -- todistettavasti), tulet johtopäätökseen, että "ai niin se VOISIKIN OLLA VAIKKAPA kultti! Laitanpa ääneni sittenkin tuohon, tämä menee oikein suuremmalla varmuudella" ??

P.S. Ooksä Turusta?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta BILEET! päättyvät 17.11. klo 2

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 17.11.2017 00:32:03

Ja ei, minä en tiedä miksi Cameron noin tekisi pahiksena mutta en keksi kirjaimellisesti yhtäkään syytä miksi hän noin ajattelisi hyviksenä.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta BILEET! päättyvät 17.11. klo 2

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 17.11.2017 00:35:30

Ja ihan oikeasti, sun ei varmaan kannata lukea aikaisempia pelejä, mä pelaan kuitenkin samalla "logiikalla" molemmissa joukkueissa ollessani. Teen vain asioita eri syistä. Se on se mikä ratkaisee. Mua ei ole pystynyt "metaamaan" kuin yksi henkkilö ikinä, ei edes Slendy, joka minut parhaiten suomalaisisa mafian pelaajista tuntee.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta BILEET! päättyvät 17.11. klo 2

ViestiKirjoittaja Anblick » 17.11.2017 00:38:58

rayn kirjoitti: Se kuinka asian selitit käy niinsanotusti järkeen siinä mielessä, että olisit voinutkin ajatella noin. Se taas ei käy järkeen, että jos ajattelit kuten sanoit, Lauchuosta ei pitäisi tulla millään tavalla hyvismäisempi sinun mielestäsi, koska kuten selitit, jos sinun mielestäsi Lauchuon "me"-sana hänen postissaan sisällyttää myös pahikset ja kultin, sinun pitäisi siltikin ajatella että Lauchuon postaus on pahismainen, koska hyvistä ei suoraansanottuna kiinnosta sisällyttää pahista ja kulttia "meihin". Eli se kuinka asian selitit pitäisi tuoda sinulle lopputuleman, että Lauchuo on siltikin pahis, koska hyvis ei siitäkään huolimatta, ettei se ollut hyvistelyä, sanoisi koskaan tuolla tavoin.

Ahaa. Olen ainakin koittanut vastata tuohon lainaamaan viestiinkin (tai jos en suoraan tuohon, niin johonkin samansuuntaiseen), mutta yritetäänpä nyt vielä kerran. Jos kirjoittaa ”me” ja ”meihin” lukeutuu kaikki pelaajat, mä edelleen pidän sitä ennemmin neutraalina kuin pahismaisena nimenomaan siksi, että siihen nimenomaan lukeutuu kaikki pelaajat. Siis toisin sanoen me-sanaa käytettäessä ei oteta lainkaan kantaa omaan rooliin eikä erotella vaan viitataan ylipäänsä kaikkiin pelin pelaajiin. Topicissa me pelataan yhdessä, vaikka kaikki ei ollakaan samalla puolella.

Niacin kirjoitti: Jos sillä nyt on tuon asian kannalta mitään väliä, niin jos katsot tarkkaan tuota pesäeroksi väittämääsi viestini viimeistä riviä, niin itse asiassa kirjoitin postia jo ennenkuin kukaan muu tuosta Slendien puolustelusta oli maininnut. Olin oikein ylpeä itsestäni kun mulla oli vihdoin jotain ihan omaa sanottavaa, mutta Halima ja rayn ehtivät tietenkin kiilaamaan väliin ennenkuin sain postattua. :(

Voihan sillä ollakin väliä. Mutta jos olette yhdessä pahiksia, olette toki voineet sopia pesäeron tekemisestä keskenänne. Ei mulla kyllä mitään vahvaa teoriaa ole just teitä kahta vastaan, kunhan heitin.

Niacin kirjoitti: Anblickillä on tänään ollut monta nimeä, välillä ilmeisesti myös Niacin?

:DD Anibald on ihan jees, mutta jos mua aletaan kutsua Niaciniksi, niin sitten voi kyllä mennä pelaaminen hankalaksi :D

Zey kirjoitti: Itse asiassa taitaa olla Lauchuolle toinen nimi. :P Näköjään ajatukset vähän harhaillut sussa tota kirjoittaessa. x)

No voihan kehveli, ajattelin jo saaneeni sulta lempinimen :’((
Avatar
Anblick
Kyläläinen
 
Viestit: 127
Liittynyt: 27.05.2017 21:25:27

Re: Humanistit vs. tiedekunta BILEET! päättyvät 17.11. klo 2

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 17.11.2017 00:43:17

Anblick kirjoitti:
rayn kirjoitti: Se kuinka asian selitit käy niinsanotusti järkeen siinä mielessä, että olisit voinutkin ajatella noin. Se taas ei käy järkeen, että jos ajattelit kuten sanoit, Lauchuosta ei pitäisi tulla millään tavalla hyvismäisempi sinun mielestäsi, koska kuten selitit, jos sinun mielestäsi Lauchuon "me"-sana hänen postissaan sisällyttää myös pahikset ja kultin, sinun pitäisi siltikin ajatella että Lauchuon postaus on pahismainen, koska hyvistä ei suoraansanottuna kiinnosta sisällyttää pahista ja kulttia "meihin". Eli se kuinka asian selitit pitäisi tuoda sinulle lopputuleman, että Lauchuo on siltikin pahis, koska hyvis ei siitäkään huolimatta, ettei se ollut hyvistelyä, sanoisi koskaan tuolla tavoin.

Ahaa. Olen ainakin koittanut vastata tuohon lainaamaan viestiinkin (tai jos en suoraan tuohon, niin johonkin samansuuntaiseen), mutta yritetäänpä nyt vielä kerran. Jos kirjoittaa ”me” ja ”meihin” lukeutuu kaikki pelaajat, mä edelleen pidän sitä ennemmin neutraalina kuin pahismaisena nimenomaan siksi, että siihen nimenomaan lukeutuu kaikki pelaajat. Siis toisin sanoen me-sanaa käytettäessä ei oteta lainkaan kantaa omaan rooliin eikä erotella vaan viitataan ylipäänsä kaikkiin pelin pelaajiin. Topicissa me pelataan yhdessä, vaikka kaikki ei ollakaan samalla puolella.

No miksi sinun mielestäsi on ihan OK että Lauchuo sisällyttää myös kultin ja pahikset lauseeseensa?
Ihan oikeastihan se ei käy edes oikein järkeen siinä alkuperäisessä lauseessa, sillä pahiksethan kyllä tietää onko kyseessä oikea kakunhaltija vai ei.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta BILEET! päättyvät 17.11. klo 2

ViestiKirjoittaja Zey » 17.11.2017 01:03:34

Se ei ole mitenkään järkevää, eikä varmasti jos on enemmän aikaa miettiä, niin tuollaista olisi edes tapahtunut. Mut omasta kokemuksesta kiire aiheuttaa sen (ainakin mulle), että ajatukset menee vähän sekaisin, eikä niitä pysty niin pitkälle miettimään kun on vain niin kiire. Lisäksi näen myös, että kiireen lisäksi hyviksen epävarmuus voisi tossa aiheuttaa ton. Ts. siinä oli hyvismäisiä pelaajia äänestämässä Halimaa + mäkin varmana hyviksenä toitotin, että nyt vaan äkkiä Halimalle ääniä. Kyllä mä nään, että vaikka se oma mielipide ei olisi se, että toi on pahis, niin voisi olla hyvin suuri houkutus silti äänestää sitä pelaajaa - varsinkin kun tulee mieleen, että hänen perustelunsa Haliman hyvismäisyydelle pätee vain pahikseutta vastaan, eikä kultistia. Eli lähinnä kiireessä tehtynä hätäisenä päätöksenä pitäisin mahdollisena. En siis osaa suoraan sanoa olisinko itse tehnyt, koska musta tää on kiireen vaikutuksen alaisena tehty päätös, enkä osaa arvioida miten kiire olisi juuri tähän päätökseen mussa vaikuttanut. Mut oon kyllä tehnyt hätäisesti päätöksiä joita oon katunut jo siinä vaiheessa, kun päivän päättymisestä on ilmoitettu ja iltaviestiä ei ole vielä tullut.

Oon alunperin Raumalta. :P Asuin 18 vuotta Raumalla (+ oikeastaan puoliksi myös Porissa, kun olin siellä aikalailla kaikki viikonloput ja lomat) ja nyt oon pari vuotta asunut Turussa. :D Oletan, että tää liittyy murteeseen. Sitä raumalaisuutta ei kyl helposti huomaa, kun sitä osaan hillitä aika hyvin varsinkin kirjoittaessa (mm. konditionaalin käyttö menneestä puhuttaessa on helpompi nähdä tekstistä). Mut ett jos mnää ala puhhu rauman giält ni ei tart toisalttas gummastel. :P

//ray x2. En uskokaan, että saisin sieltä mitään selkeää ohjenuoraa, että tässä ray pahiksena ja tässä hyviksenä. Mut nään, että voin vähän paremmin (vaikken vielä välttämättä hyvin) päästä sisälle sun ajatusmaailmaas, mistä ei mitään haittaa ole.

//Anblick väliin.

//ray väliin.
ray kirjoitti:Ihan oikeastihan se ei käy edes oikein järkeen siinä alkuperäisessä lauseessa, sillä pahiksethan kyllä tietää onko kyseessä oikea kakunhaltija vai ei.

Jos tarkotat oikealla kakunhaltijalla alkuperästä, niin ei välttämättä tiedä. Jos hyvis on uusi kakunhaltija ja tulee esille, niin todennäköisesti sanoo, että ei oo alkuperäinen, joten silloin pahikset tietää. Jos pahikset saa kakun, niin pahikset tietää, et ei oo alkuperäinen. Mut jos kulttilainen saa kakun, niin pahikset ei tiedä onko kyseessä alkuperäinen vai ei.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Humanistit vs. tiedekunta BILEET! päättyvät 17.11. klo 2

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 17.11.2017 01:09:32

Tässä pelissä on ongelmana se kun pahikset voi näköjään syyttää ketä tahansa kultistiksi antamatta mitään perusteluja ja jengi vaan uskoo että se on ihan legit hommaa. :(
Kiroan kaikki 3 faction pelit alimpaan helsinkiin.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta BILEET! päättyvät 17.11. klo 2

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 17.11.2017 01:10:19

Olisi sitten vaan sanonut että "komppaan Zeytä" tai ihan sama ketä.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta BILEET! päättyvät 17.11. klo 2

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 17.11.2017 01:14:40

Zey kirjoitti:Oon alunperin Raumalta. :P Asuin 18 vuotta Raumalla (+ oikeastaan puoliksi myös Porissa, kun olin siellä aikalailla kaikki viikonloput ja lomat) ja nyt oon pari vuotta asunut Turussa. :D Oletan, että tää liittyy murteeseen. Sitä raumalaisuutta ei kyl helposti huomaa, kun sitä osaan hillitä aika hyvin varsinkin kirjoittaessa (mm. konditionaalin käyttö menneestä puhuttaessa on helpompi nähdä tekstistä). Mut ett jos mnää ala puhhu rauman giält ni ei tart toisalttas gummastel. :P

Laitan viestiä seuraavan kerran kun meen broidin luokse Turkuun niin käydään kippaamassa kaffit tai oluset. ^^
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta BILEET! päättyvät 17.11. klo 2

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 17.11.2017 01:18:20

Niinjoo ja Lauchuohan puhui nimenomaisesti alkuperäisestä kakunhaltijasta (tuossa Anblick jutussa).
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta BILEET! päättyvät 17.11. klo 2

ViestiKirjoittaja Zey » 17.11.2017 01:26:18

ray kirjoitti:Tässä pelissä on ongelmana se kun pahikset voi näköjään syyttää ketä tahansa kultistiksi antamatta mitään perusteluja ja jengi vaan uskoo että se on ihan legit hommaa. :(
Kiroan kaikki 3 faction pelit alimpaan helsinkiin.

Mä toivon, ettei sentään ihan kaikissa tilanteissa mee kultistiksi syyttäminen perusteetta läpi. Mut joo, kultisti on siinä vielä huono 3.osapuoli, että 3.päivänä ei voi sitten luottaa enää edes hyvislukemisiinsa vaan täytyy arvioida uudestaan pelaajat, koska joku on voinut kääntyä. Ite toivoin mieluumin sarjamurhaajaa + kahta psykiatria, mut muut näköjään halusi vähän vaikeempaa sorttia. :P

ray kirjoitti:Laitan viestiä seuraavan kerran kun meen broidin luokse Turkuun niin käydään kippaamassa kaffit tai oluset. ^^

Joo, laita ihmeessä. :> Ootko miten kauas karannut Turusta? Oon tässä kateellisena kattellut Oulu miitin järjestystä ja miettinyt, että pitäiskö alkaa väsätä tänne Turkuunkin miittiä. :D
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Humanistit vs. tiedekunta BILEET! päättyvät 17.11. klo 2

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 17.11.2017 01:35:15

En mä ole koskaan turussa asunutkaan, vaasassa olen. siellä nyt vaan tulee sillointällöin käytyä kun broidi sinne muutti opiskelemaan.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta BILEET! päättyvät 17.11. klo 2

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 17.11.2017 02:04:04

Zey kirjoitti:Mä toivon, ettei sentään ihan kaikissa tilanteissa mee kultistiksi syyttäminen perusteetta läpi.

Minun mielestäni tuo Cameronin homma meni juurikin näin.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta BILEET! päättyvät 17.11. klo 2

ViestiKirjoittaja miina » 17.11.2017 11:52:48

Slendie kirjoitti:
Ja niin vainoharhaa herättävää kuin miina:n iloisuus Iltaviesti:n jälkeen olikin (hyi miina, häpeä!) niin en näe mitään syytä olettaa etteikö Anblick-vaunu olisi ollut puhdas. Mutta toisaalta unohdin kyllä että Niacin ei ollut online.



Hyi hyi mua. Mulla on tapana ehkä sortua tällaseen rumaan kielenkäyttöön, niin peleissä kuin tosielämässäkin. Yök :D Mutta silti tämä on jotenkin käsittämätöntä, että taitaapa olla joka ainoa peli minkä olen täällä pelannu niin erikoinen kuolee heti alkuun, mutta nyt se on jo enemmän vitsi kun kuolee sellanen hyvis joka ei tiedä olemassa olostaan.

Halima 6 (Zey, raynpelikoneet, jeekaka, Lauchuo, Cameron, Anblick )
Anblick 3 (Slendie, miina, Halima)

- Zey on hyvis.
- Ja jeekaka vielä ennen kuin uutta todistettavaa tulee, tämä vain siksi, että mun mielestä jeekakan jutut on järkeviä ja kyläläiselle ominaisia (ja ajatusketjumo on mulle helppoa seurata).
- Tuossa Halima lössissä eniten epäilyttää Cameron ja Rayn (Anblick epäilyttää mutta sen äänen Halimalla luonnollisesti ymmärrän). Rayn siksi, koska et tainnut halimaa mitenkään suuresti pölkylle haluta, mutta silti sitä äänestit. Miekin olin epäillyt Cameronia ja valmis sitä äänestämään, mutta vaikutti, että sulle oli oikeastaan sitten lopulta ihan sama että meneekö halima. Vaikuttaa pahismaiselta.
- Cameron yleisesti vaan vielä epäilyttää, samat syyt kun aiemmin + tuo äänestyskäyttäytyminen,
- Lauchuo ei nyt niin epäilytä, ei oikein kyllä vakuutakaan se miten äänesti aivan Rayn perässä Halimaa ilman omaa pointtia.
- Jotenkin tuntuu älyttömältä, että kaikki pahikset olisi tuossa läjässä, joten Niacin ja Jeku epäilyttää myös. Niacin on semmonen mustalammas jota miun on hankala oikein tulkita.
- Jeku taas.. voi jekujeku. Eipä paljo kylälle hyötyä. Ei voi lainkaan tietää mikä sen rooli on kun viestiä ei tule. Joten ++Jeku (ei taida olla äänestys laillista juhlissa joten siksi näin..)!!
- Slendien viime hetken mielenmuutos on nyt kyllä jotenkin epäilyttävää, vaikutat pelaajalta joka ei koskaan muuta mielipidettä vaan tuolla lailla "tuntuu vähän oudolta, tulikohan moattua.."
- Ja Anblick, edelleen pahis mun silmissä.
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta BILEET! päättyvät 17.11. klo 2

ViestiKirjoittaja Anblick » 17.11.2017 13:57:41

rayn kirjoitti: No miksi sinun mielestäsi on ihan OK että Lauchuo sisällyttää myös kultin ja pahikset lauseeseensa?
Ihan oikeastihan se ei käy edes oikein järkeen siinä alkuperäisessä lauseessa, sillä pahiksethan kyllä tietää onko kyseessä oikea kakunhaltija vai ei.

rayn kirjoitti: Niinjoo ja Lauchuohan puhui nimenomaisesti alkuperäisestä kakunhaltijasta (tuossa Anblick jutussa).

No musta on ihan ok puhua yleisesti ottaen kaikista pelaajista, etenkin kun mun ymmärtääkseni pahiksetkaan eivät voi tietää, onko kyseessä alkuperäinen kakkuihminen vai ei. En mä osaa enempää selittää tätä, meillä vaan on vissiin niin eri näkemys. Ja Lauchuohan kirjoitti:
Lauchuo kirjoitti:Cameron, koska kakun voi lähettää eteenpäin, niin jos kakunhaltija paljastaa itsensä vasta esim. D2 tai D3, niin me ei voida koskaan tietää, oliko kyseessä alkuperäinen kakunhaltija vai ei.

Eli eihän tässä nimenomaan alkuperäisestä kakunhaltijasta puhuta, kun Lauchuo sanoo, että kakkuhenkilö voi olla alkuperäinen tai olla olematta.
Avatar
Anblick
Kyläläinen
 
Viestit: 127
Liittynyt: 27.05.2017 21:25:27

Re: Humanistit vs. tiedekunta BILEET! päättyvät 17.11. klo 2

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 17.11.2017 14:16:41

En nyt oikein miina ymmärrä tuota ajatustasi minusta sillä minä olen kyllä ihan koko ajan epäillyt Halimaa, jos olet viestejäni ollenkaan lukenut.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 62 vierailijaa

cron