Humanistit vs. tiedekunta 5. päivä päättyy 7.12. klo 21.00

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Zey » 16.11.2017 12:17:05

Kun Slendie palaat koulusta, niin näihin olisi kiva saada selvennystä:
Slendie kirjoitti:Haliman postien kanssa olen nähnyt joitain punaisia lippuja.

Mitä pahismaisuuksia olet nähnyt?

Slendie kirjoitti:rayn, kun luin sun ja Cameronin vaihdon, se kuulosti mielestäni siltä että haukuit hieman väärää puuta. Nyt annoit paremmin artikuloidun muodon sille, mikä Cameron:issa sinua häiritsi, mutta en eilisen luvun perusteella ihmetellyt sitä jos Cam ei ymmärtänyt mitä tarkoitit. Itsekin missasin pointtisi osittain.

Nyt ilmeisesti on kuitenkin raynin pointti löytynyt, joten mitä mieltä olet siitä raynin pointista nyt?
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Slendie » 16.11.2017 12:18:44

Lauchuo: unohdat mielipiteitäsi pelaajista sen mukaan, mikä ketjun tilanne on. Esim minä olen yhdessä postissa hyvismäinen ja peliäedistävä, sitten hetken päästä en olekaan avainnut sanaista arkkuani kuin vain sinun suhteen (samalla kun vielä äänesi on Anblick:illa minun kanssani). On aika läpinäkyvää että vain reagoit siihen mitä ketjussa tapahtuu ja koitat mukautua uusiin tuuliin parhaasi mukaan -- ehkä pelin loppuun selviäminen on agendanasi tokan yön sijasta, mutta sama pointti siltikin. JOKAINEN mielipiteesi Anblick-äänestäsi lähtien on vaihtanut puolta sen mukaan, minkä olet tulkinnut ketjun yleiseksi ilmapiiriksi.

Halima:
Spoiler:
Halima kirjoitti:Säännöistä tarkennuksia (Violet!):
- täytyykö pahisten päättää yötapponsa kohde ennen kuin he saavat ennustustuloksen?
- jos alkuperäinen kultisti kuolee, voiko kultti enää laajeta? Eli saavatko kultin muut jäsenet värvätä uusia jäseniä?
- kun kulttilainen kuolee, saammeko tietää oliko kyseessä alkuperäinen kulttilainen vai kyläläinen?


Nykyisellä toimintasuunnitelmalla (kakunhaltija jo tiedossa ja juhlat ekana yönä) kultti ei siis voi kasvaa ensimmäisenä yönä, eikä pahisennustaja saa ennustettua ekana yönä. Toisena yönä sen sijaan kultti pääsee jo kasvamaan (samoin kuin pahisennustaja saa ennustaa, mutta oletan että pahisten on täytynyt valita tappokohteensa ennen ennustustuloksen saamista, jolloin kulttilaiseen osuminen pahisten toimesta on epätodennäköistä). Tämän takia mun mielestä ois aika tärkeää saada eliminoitua kultti kahden ekan päivän aikana. Toki pahikseen osuminen on myös tärkeää, mutta pahikset eivät lisäänny. Jos kultti pääsee kasvamaan kahteen jäseneen, hyvikset on jo lirissä, ja jos kultti saa kolmannen jäsenensä niin sehän voittaa. Tietysti tässä on myös se puoli, että myös pahikset haluavat eroon kultista, mutta ei me voida luottaa siihen että pahikset osuu kulttiin.

Zey kirjoitti://Lauchuo, rayn, Cam, Slendie, Slendie, rayn, Slendie, rayn, rayn, Lauchuo, Violet, Cam, Lauchuo, rayn, Lauchuo ja Cam väliin. :DD Ehkä lähetän tän ennen kuin luen teidän viestit, koska muuten en taida tällä tahdilla koskaan tätä lähettää. x)

:D Hee, melkoisen aktiivinen pelin alku näköjään!

Oon nyt lukenut ekan sivun, ja jotenkin nyt vasta tajuan miten jännä asetelma tässä onkaan! Kun siis tavallaan molemmilla "ei-kylä-osapuolilla" on ennustusmahdollisuus ja he tietysti haluavat toisensa pois pelistä. (Kultistin ennustusmahdollisuus siis siinä, että jos käännytys ei onnistu hän saa tietää oliko kyseinen pelaaja vannoutunut humanisti vai pahis). Eli jos kultisti saa tietää pahiksen henkilöllisyyden, hän tietysti haluaa äänestää pahiksen pois pelistä, mutta ei voi tulla esiin tietonsa kanssa, koska silloinhan hänet lynkattaisiin. Vitsi, nyt mä toden teolla innostuin tästä asetelmasta ja uskon että hyviksillä onkin ehkä ihan hyvätkin mahdollisuudet, kun nää osapuolet voi pommittaa toisiaan. :)

Ekan sivun perusteella tulleet pelaajapohdinnat:

rayn aloitti enemmän SM-kisapelin kuin sen toisen pelinsä (missä oli hyvis) kaltaisesti. Tämä siis tarkoittaa että hän pelaa aika hyvismäisen oloisesti, mutta oletan että se tarkoittaa ennemmin sitä että hän olisi pahis. :D

Lauchuota syyteltiin jo jostain, mutta itse en nähnyt Lauchuon avauksessa mitään kummallista, ei mielipidettä vielä suuntaan eikä toiseen.

Slendiestä ei myöskään vielä mielipidettä, selvästi kokenut pelaaja ja kun ei ole aiempaa kokemusta hänen pelistään, pitää seurata pitemmälle ennen mielipiteen muodostumista.


Niacinin ensimmäisestä (ja toistaiseksi ainoasta) viestistä sain jostain syystä huonoa vibaa. En toki tiedä uskallanko tähän luottaa, sillä Niacinkin on pelannut aikaisemmin tosi hyvismäisesti pahiksena. Mutta pikku-hitunen pahisvibaa sinne.
Aivan ensimmäinen omituisuus on, että miten nuo mekaniikkakysymykset, jotka halusit pelinjohtajan selventävän, ovat sellaisia jotka mitenkään liittyvät siihen, miten pahikset saadaan kiinni? Ei sinänsä maatamullistavan iso detalji, mutta tosi omituinen, sillä joko kysyit kylän kannalta tarpeettomia kysymyksiä vain sen tähden että vaikutat ajatelleen jotain uutta, tai sitten nuo vain yksinkertaisesti olivat sinua pahiksena kiinnostavia asioita.

Sitten lisäksi tuo Lauchuo+Slendie -mielipiteesi yhdistelmä: jos kerran minä olen se joka Lauchuo:ta äänestin, varmasti mielipiteesi äänestäni täytyi jo tuossa vaiheessa olla jotain muutakin kuin vain "Slendie on selvästi kokenut pelaaja".

Spoiler:
Halima kirjoitti:
Zey kirjoitti:Halima ei edes kertonut mielipidettään kaikista ensimmäisellä sivulla pelanneista, joten miksi päätti kertoa Slendiestä, josta hänellä ei ole mielipidettä? Varsinkin kun on ilmeisesti lukenut vain ensimmäisen sivun kunnolla -> miksi haluaa kertoa jo nyt, ettei Slendiestä ole mielipidettä, eikä odota siihen, että on lukenut kaikki sivut, jotta voisi sitten sanoa niidenkin perusteella onko sitä mielipidettä vai ei.

Slendie oli niin näkyvä hahmo ekalla sivulla että tuntui oikealta sanoa hänestä jotain. Nyt toisella sivulla tämä Slendien viesti:
Slendie kirjoitti:NIINJOO HETKINEN... jos pahis tappaa juhlien pitäjän, hänet tappanut pahis paljastuu... Perhana, olis kiva ehdottaa tähän että kakunhaltija ei teekään ulostuloa ellei ole epäiltynä, mutta mitäs sitten jos ensimmäisen päivän viimeisillä tunneilla häntä aletaankin lynkkaamaan? Ehkä se on kuitenkin parempi että nautitaan kahden päivän ajan varmistetun kaupunkilaisen olemassaolosta... Ajanhaaskaus-riski ja jopa pahan virhelynkkauksen riski on liian suuri muuten.

Nostaa Slendietä mun silmissä hyvismäiseen kastiin. Varmasti vielä hyvälle pelaajalle mahdollisuuksien rajoissa kirjoittaa tuollainen viesti pahiksenakin, mutta vaikuttaa minusta enemmän hyviksenä kirjoitetulta viestiltä.

Ja tästä seuraavasta raynin viestistä voisin sanoa ihan samalla lailla kuin tuosta Slendien viestistä, eli ehkä mun täytyy neutraloittaa raynin sijoitusta listallani:
raynpelikoneet kirjoitti:Kyllä. Ja nimenomaan sen takia, että vaikka se täydellisessä maailmassa ei olekaan välttämättä paras peli (siis tulla esiin nyt), me elämme epätäydellisessä maailmassa, erityisesti D1. Jos esim täytekakun haltija tulee esiin vasta pari, kolmen irl-päivän päästä, se antaa enemmän mahdollisuuksia mafialle / kultille analysoida tilannetta ja tehdä itseään eniten hyödyttävä ratkaisu sen suhteen kannattaako counter-claimata, vai ei. Vaihtoehtoisesti, jos täytekakun haltija tulee esiin nyt, kuka ikinä ei-kaupnkilaisena counter-claimaa tässä vaiheessa? Minä haluan niinsanotusti eliminoida riskejä nyt kun niitä on mahdollista välttää, verrattuna myöhempiin D1 vaiheisiin, ja mielestäni kaupunki ns. "hyötyy selkeydestä ja suunnasta" (en tiedä kuinka paremmin kääntäisin "clarity and direction" tässä asiayhteydessä). Se mitä yritän sanoa, on se, että kun kaupunki toimii yhteisen päämäärän mukaan, ja vaikka suunnitelma olisikin "huono" (tai parempiakin olisi "tarjolla"), se että ON edes suunniteölma jota seurataan, jättää anti-town pelaajille vähemmän liikkumavaraa, koska he eivät voi käyttää kaupungin rikkonaisuutta, tai siis pelaajien eri mielipiteitä toistensa ja tälläisten asioiden suhteen, hyväkseen --> siis luoda "epäyhtenäistä ilmapiiriä" peliin (tästähän siis mafia hyötyy aina; eli jos kaupunkilaiset tappelevat toistensa kanssa, ja mikä parempaa, vielä jostain turhanpäiväisistä asioista, kuten erikoisroolispekulaatioista, se on täydellinen ilmapiiri mafialle).


raynpelikoneet kirjoitti:Kakku on kertakäyttöinen esine. Kun se käytetään, sitä ei enää ole. Jos kakun haltija kuolee, "käytetään" esine kollektiivisesti seuraavana yönä.
Ne henkilöt jotka ovat juhlissa tämän kakun käytön seurauksena, ei voi käyttää erikoiskykyjään (eli käytännössä tämä koskee ainoastaan kultistia joka ei voi rekrytoida, sillä muita erikoishahmoja ei ole).

Tämä alempi raynin viesti sitten taas vetää mun ajatuksia kahtaalle. Toisaalta ajattelis, että ois hyvismäistä olla huomaamatta että pahiksilla on ennustaja-erikoishahmo, mutta sitten taas rayn on kyllä mun silmissä niin kokenut ja hyvä pelaaja, että luulen että hän ois huomannut tuon pahisten erikoishahmon oli hänen oma roolinsa mikä tahansa. Jolloin se, että ei "muista" tuota pahisten erikoisroolia, olisikin pahismaista.

Rayn on kyllä hankala pelaaja, sillä mun aivoissa kummittelee todella hyvin pelattu pahis-SM-peli, ja jotenkin en "uskalla" olla epäilemättä rayniä. Tuntuu että vaikka hän mitä tekisi, niin hän voi silti olla pahis, ja en tiedä uskallanko ottaa sitä riskiä että jätän epäilemättä tällaisen pelaajan josta ei vain voi mitenkään tietää. Jotenkin tuntuisi turvallisemmalta ratkaisulta äänestää hänet ulos pelistä, mutta sitten taas jos hän onkin hyvis niin hänestä on kyllä varmasti kylälle paljon hyötyä... Vaikea tapaus!

Toisen sivun viestien perusteella sanoisin myös että miina on todennäköisemmin hyvis kuin pahis. Nyt siis olen päässyt toisen sivun loppuun. :)
Se "jotain" minusta sanoit on, tosiaan, hieman omituista kontekstin huomioonottaen. Jossain muussa tilanteessa en ehkä ihmettelisi, mutta tässä yhteydessä tuosta tosiaan tulee väkinäinen vaikutelma.

Muuten tässä postissa on itseasiassa aika paljon asioita mitkä näen "vihreässä valossa". Paria postia myöhemmin myös kommentoit, miten tässä pelissä tuntuu olevan helpompi löytää hyviksiä kuin täyttää pahislistaa väkinäisesti -- se on kans mielestäni ajatus, joka suuremman osan ajasta tulee kyläläisen kuin pahiksen suusta.

Spoiler:
Halima kirjoitti:
Cameron kirjoitti:Minun mielestäni pelissä on idea kertoa omia mielipiteitään pelaajista :D Ja perustella mielipiteensä. Tuohan on vähän niin kuin kysyisit että "miksi sinä vähä-älyinen raukka pelaat täällä meidän nerojen kanssa". Koen, että minulla on edelleen oikeus esittää mielipiteitäni pelaajista ja heidän hyvikseydestään/pahikseudestaan, olivatpa he miten kokeneita/hyviä pelaajia hyvänsä. Koen jopa, että nämä mielipiteet ovat eduksi pelin edistymisen kannalta. En ajattele, että ensimmäiset mielipiteeni olisivat kiveenhakattuja tai varmasti roolillisesti oikeita (kuten aiemmin totesin), mutta ne auttavat pelaajien roolin hahmottamisessa.

Tämä Cameronin viesti on se, minkä perusteella ihan ensimmäiseksi laitoin hänet kyläläis-kastiin. Mun mielestä tää vaikuttaa aidolta ärsyyntymiseltä ja aidolta reaktiolta, ja vaikka pahis/kulttilainenkin voisi ärsyyntyä siitä että häntä pidetään vähä-älyisempänä kuin muita pelaajia, koen että tällainen aito reaktio on todennäköisempi hyvikseltä. Lisäksi Cameronilla on mun mielestä ollut taipumusta nimenomaan hyviksenä tehdä pieniä "ajatusvirheitä", joista oon ennenkin hyvislukenut Cameronin onnistuneesti. Jos hän siis ei ole oppinut imitoimaan omia pikku hyvis-ajatusvirheitään, uskon että hän on ennemmin hyvis kuin pahis/kulttilainen.

Slendie kirjoitti:Mitä muuten rayn:iin tulee, hän on pelottava pahiksena, mutta tämä alku vaikuttaa mielestäni oikeasti kyläläismäiseltä eikä näkyvissä ole mitään syytä alkaa vainoharhailemaan. :) Kyllä hänkin tietynlaisiin lipsahduksiin syyllistyy pahiksena siinä missä me kaikki muutkin.

Oisko sulla antaa esimerkkejä näistä tietynlaisista lipsahduksista?

Slendie kirjoitti:Lauchuo, Zey ja Cameron on se kolmikko jonka pelinaloitus pisti silmään pahismaisesti.

Hämmentävä lause, sillä mun mielestä Lauchuo ja Cameron on molemmat aloittaneet pelin hyvismäisesti ja Zey on varma hyvis (jos ei toisin todisteta).

----------------------
Tällä hetkellä mun "hyvislistalla" on Zey (obv), miina, Lauchuo ja Cameron. Raynpelikoneet on vähän kiikun kaakun, en ehkä ihan uskalla päästää häntä hyvislistalleni, mutta en ois nyt just äänestämässäkään.

Mahdollisia pahiksia/kulttilaisia ois sitten loput eli Ariel, Anblick, Jeku, Niacin ja Slendie. Jos nyt hatusta pitäis heittää pahiskaksikko niin sanoisin Slendie ja Niacin. Jotenkin on tullut sellaista kevyttä Niacinin puolustelua Slendieltä, ja molemmat vaikuttaa ehkä hitusen pahismaisilta. En kuitenkaan halua vielä äänestää, koska mulla on vielä pari sivua lukematta enkä ehdi tänään enempää.

Tai itse asiassa voisin sittenkin äänestää ++Jeku. Jekun roolista mulla ei ole mitään hajua, mutta haluan painostaa häneltä jotain, mitä tahansa, mielipiteitä pelaajista. Edellisiin peleihin pohjaten luulen, että Jekulta ei ole helppo saada oikein mitään mielipiteitä, ja jos niitä ei tule niin fakta on vaan että on ehkä parempi äänestää jo alkupelissä Jeku ulos kuin kiikuttaa mukana loppupeliin.
----------------------
Sellainen pikku pyyntö kaikille, että kun lainaatte, voisitteko laittaa sen lainatun pelaajan nimen mukaan? Tai edes selkeästi sanoa kenelle/kenestä tässä kyseisessä lainauksessa puhutaan? Mulle on välillä vähän vaikea seurata kuka puhuu kenestäkin jos ei ole nimiä.

//sieltä tuli raytä ja Zeytä väliin, en nyt oikeasti ehdi enää paneutua noihin vaan jää huomiseen.
Mitä boldattuun kysymykseesi tulee: suurin erottava tekijä rayn:in pahis-ja hyvispelissä on emotionaalinen investointi. Jotkut vanhat pelikaverimme osasivat lukea häntä suht hyvin ihan pelkän sävyn perusteella -- mutta itse en sitä taitoa koskaan kehittänyt. Emotionaalinen investointi näkyy kuitenkin niissä proaktiivisissa asioissa, mitä rayn päättää tehdä pelinratkaisemisen eduksi, ja kuten me kaikki muutkin, myös rayn ihan simppelisti "lipsahtaa" tietyillä vaivihkaisilla tavoilla pahiksena. Esimerkiksi rayn saattaa jossain postauksessaan unohtaa, että jotain mekaniikkaa pitäisikin lähestyä kyläläistä hyödyttävästä näkökulmasta. Ja lähtökohtaisesti rayn on paljon laiskempi pahiksena. Suurin yksittäinen asia, minkä avulla minä itse kuitenkin rayn:iä luen, on se että pystynkö seuraamaan hänen perusteluitaan mielipiteilleen muista pelaajita, ja onko hänen progressionsa mielipiteestä toiseen sellainen mihin pystyn samaistumaan. Tällä hetkellä itseasiassa en pysty samaistumaan, vaikka hän monella tavalla "vihreältä" onkin vaikuttanut, joten myös sen tähden olis kiva että jos olen väärässä Anblick-tulkinnastani, joku oikeasti vääntäis sen raudan mulle suoraksi, koska mielestäni Anblick on räikeän selkeästi lipsahtanut sellaisella tavalla, että hänet tulisi lynkata 100% ajasta, heti.

Alleviivattu on taasen TOSI omituisen ja väkinäisen kuuloinen huomio, kuten rayn:kin jo aiemmin huomautti.

Ja toisen kerran alleviivattu: sun pahislista on omituinen. Sulla on siinä vain kaks inaktiivista, sen lisäks minä ja Niacin joita yhdistää heikko väkisin-yhteenniputus (tuollaiset ei toimi vielä tässä vaiheessa peliä, eikä koskaan vain yhden kanssakäymisen perusteella), ja sen lisäks Anblick, josta sulla ei kuitenkaan ollut mitään sanottavaa. Niinkuin siis kirjaimellisesti YHTÄÄN mitään -- ei edes sen verran, että olisit sanonut Anblick:in sävyn häirinneen. (Niinkuin minä totesin aiemmin pelissä, ja minulle kerrottiin etten perustellut tarpeeksi.) Olet nähdäkseni parhaasi mukaan sivuuttanut hänet, mutta hän on kuitenkin pahislistallasi jostain mystisestä syystä. Ja sitten vielä varmeentaaksesi pahislistan omituisuutta, valitset listan toiseksi helpoimman kohteen äänestettäväksesi.

Spoiler:
Halima kirjoitti:....
raynpelikoneet kirjoitti:
Halima kirjoitti:
Slendie kirjoitti:Lauchuo, Zey ja Cameron on se kolmikko jonka pelinaloitus pisti silmään pahismaisesti.

Hämmentävä lause, sillä mun mielestä Lauchuo ja Cameron on molemmat aloittaneet pelin hyvismäisesti ja Zey on varma hyvis (jos ei toisin todisteta).

Hämmentävä lause, sillä Slendyhän postasi tuon ennen kuin Zey oli varmistettu hyvis.

Tarkoitan sitä, että minun näkökannastani Slendien kolme esiinnostamaa pahismaista aloitusta ovat kolmelta todennäköiseltä hyvikseltä. En tarkoita että Slendien olisi tuossa vaiheessa pitänyt tietää että Zey on hyvis, mutta koska jossain määrin luotan omiin hyvisreadeihini, ja nyt tiedetään että Zey on hyvis, oletan että Slendie "syyttää" tuossa kolmea hyvistä. Mikä on vähintäänkin kummallista jos ei nyt ihan suoraan epäilyttävää. Joo hyviskin saattaa syyttää kolmea hyvistä, mutta kun pelissä on jokaisen itsensä lisäksi kymmenen pelaajaa, joista kolme on väärällä puolella, olisi todennäköistä että kaikki kolme epäilyttävintä eivät olisi hyviksiä.
Joten miksi pelin alussa ainoa sanottavasi minusta oli, että olen selvästi kokenut pelaaja? Itseasiassa Lauchuo-epäilyni ei nähtävästi häirinnyt sinua oikeasti lainkaan, koska alkusivujen analyysissäsi sain sinulta lopulta hyvispisteitä. Mutta sitten kun ketjun mielipide alkoi kääntyä, sultakin alkas tuleen erisävyistä tekstiä mun suhteen.
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Slendie » 16.11.2017 12:21:19

Unohdin tuosta ekasta lainauksesta, että se kultisti-kysymys oli kylä!perspektiivistä ihan validi ja sen kanssa mulla ei ollut ongelmaa. Ja toka kysymys, vaikkakin validi, oli kysytty jo. Eli siis olisi pitänyt suomenkielellä sanoa, että se EKA ranskalainen viiva vaikutti "filleriltä" tai oudolta, ja nostatti punaisen lipun. Ei niinkään ne kaks muuta. Pahoittelen epäselvyyttäni.
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Zey » 16.11.2017 12:23:08

Lauchuo kirjoitti:
Slendie kirjoitti:Lauchuo on ääniensä kanssa opportunistisen tuntuinen, itselläni tulee mieleen että hän haluaa vain parhaansa mukaan selvitä hengissä toiseen yöhön asti, siksi (ja sen oletuksen kanssa että Anblick on yötappaja jolla on siis tiimikaveri) pidän häntä todennäköisimpänä kultistinamme.

Jos olisin kultisti, mitä mua hyödyttäisi pysyä hengissä toiseen yöhön asti? Jos kuolisin sitä seuraavana päivänä (tai yönä, tai jopa samana yönä), niin olisin saanut kulttiini max 1 henkilön, jolloin voitto kulttini kanssa olisi silti varsin epätodennäköistä, koska pelissä olisi kuitenkin mukana kaksi osapuolta, jotka yrittäisi tappaa mun kulttikaverin. Mun tavoite ei missään roolissa ole "pysyä hengissä siihen ja siihen asti" (kuten tässä ehdotat) vaan pysyä hengissä pelin loppuun asti, koska se on todennäköisin tapa, jolla voin voittaa pelin omalle puolelleni, olin sitten millä puolella tahansa.

Jos sulla olisi vaihtoehdot 1)kuolet ennen toista yötä ja häviät varmasti 2)kuolet toisena yönä tai sen jälkeen ja voit vielä voittaa, etkö valitsisi vaihtoehtoa 2?

Lauchuo kirjoitti: En nyt voi yksinkertaisesti nähdä, että tää kommentti mitenkään olis tullut hyvikseltä, koska en tajua, miksi hyvis kuvittelisi, että mikään osapuoli ei haluaisi pysyä hengissä pelin loppuun asti :D

Miksi pahis/kultisti kuvittelisi, että mikään osapuoli ei haluaisi pysyä hengissä pelin loppuun asti? (Vaikkakin tuo ei musta ollut Slendien pointti.)

//Slendie väliin.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Slendie » 16.11.2017 12:39:43

Zey: se posti, mihin rayn AIEMMIN linkkasi "loogiseksi perustelukseen" epäilylleen, johti juuri siihen postiin missä rayn mielestäni haukkui väärää puuta -- eli toisinsanoen vaikutti siltä, että se selkkaus perustui vain väärinymmärrykseen.

Mutta nyt rayn:iltä tuli tämä:
raynpelikoneet kirjoitti:Kuitenkin se jo tässä vaiheessa, kun Cameron readinsa antoi, tiedettiin, että Slendy on:
- pelannut mafiaa vuodesta 2010
- recruitannut minut alunperin mafiaa pelaamaan
- pelannut aktiivisesti 5 vuotta (vuoteen 2015)
- pelannut tosi monta peliä minun kanssani

Minä en pysty käsittämään kuinka "varovainen"!Cameron (kuten hän itsensä määrittelee -- ja antaa ymmärtää esim alun Lauchuo readissaan, jossa hän epäilee mutta ei kuitenkaan äänestä), pystyy tulemaan threadiin ja sanomaan, että "Slendy vaikuttaa hyvikseltä" (LUE NUO YLEMMÄT BULLETPOINTIT). Minä olettaisin, että Cameron hyviksenä on paljon varovaisempi tämänlaisten readien kanssa, varsinkin kun Slendyn peli on HYVIN samanlaista kun minun pelini (joukkueesta riippumatta). Me olemme molemmat hyvin agressiivisia, me otamme kantaa hyvin samantyylisiin asioihin, jne jne.

En tiedä kuinka suomeksi kääntyy "read progress on a person" mutta minun mielestäni tässä tilanteessa Cameron ei huomioi kaikkia asioita joita hänen ehdottomasti kaupunkilaisena tulisi huomioida, hän heittää vaan Slendystä sellaisen puolivillaisen readin, joka näyttää pinnallisesti tarkasteltuna hyvältä.
Kuulostaa jo paljon ymmärrettävämmältä ja paremmalta, jjjja ei, se on siltikin vieläkin väärän puun haukkumista. Ei minusta pidä olettaa liikoja noidenKAAN asioiden tähden.

Ymmärrän miten kyläläis!rayn vieläkin pitäytyisi tuossa ajatuksenjuoksussaan (näin on käynyt aiemminkin) mutta se ei yksinkertaisesti siltikään ole validi moite toista kohtaan, tai siis peruste epäilylle. Jos olisin tullut ketjuun henkselit paukkuen MM-kisakokemuksistani (tai jotenkin muutenkin käyttäytynyt mahdollisimman leuhkasti; tai joku olisi erikseen lähtenyt veisaamaan ylistyslauluja minusta), tuo olisi vettäpitävämpi ajattelutapa, mutta silloinKAAN en välttämättä ihmettelisi, jos kyläläinen ei nielisi hypetystä pureskelematta. Se että olen pelannut kauan ja nimenomaan rayn:in kanssa ei tarkoita vielä itsessään mitään, ja rayn:inkin kyllä pitäisi tämä tajuta kun miettii vähän tarkemmin.

(Ja, mitä yleiseen pelifilosofiaan tulee, minusta muutenkaan ei pitäisi olettaa pelaajille minkäänlaista "hyvyyttä", ei varsinkaan yksittäisessä pelissä, mutta se on kokonaan toinen kysymys eikä enää liity tämän pelin ratkaisemiseen mitenkään.)

Niinnojoo, yksi olennainen kohta Cameron:iin liittyen minulta jäi mainitsematta.

Tämähän nimittäin OLI omituista Cameron:in alussa:
Slendie kirjoitti:Eli tarkoitat siis että miksei Cameron kommentoinut Lauchuo:n suhteen tuolla tavalla aiemmin, kun oli kuitenkin ketjussa samaan aikaan?

Tämähän on siis se mitä Cameron:illa oli Lauchuo-epäilyjen suhteen reaaliajassa sanottavanaan:
Cameron kirjoitti://jahah ray pääsi jo peliin kiinni :D odotan mielenkiinnolla hänen perusteluitaan!


Mutta uudelleenlukukerralla tämä perustelu vaikutti minusta rehelliseltä:

Cameron kirjoitti:
raynpelikoneet kirjoitti:
Cameron kirjoitti:Slendiestä näin alkumetreillä tulee hyvismäinen kuva. Edistää peliä ja heitti jo ensimmäisen ääneenkin, josta oon samaa mieltä. Lauchuon pelin alusta tulee vähän hyvistelevä olo, esim.

Lauchuo kirjoitti: Ja lisäksi tällöin kakku voi päätyä jollekin muulle kuin hyvikselle, enkä tiiä miksi hyvis haluaisi sitä.

Tässä kommentissa on jotain erittäin kummallista. En pysty suoraan osoittamaan mitä, mutta mulle tämä huutaa punaista kun vertaan sitä siihen mitä pelissä on aiemmin tapahtunut Lauchuon suhteen.


Ah totta tämä voi kuulostaa vähän irralliselta huomiolta minulta. En huomannut selventää, että luin tuossa kohtaa ensimmäistä kertaa viestit pelaajakohtaisesti järjestettynä josko joistain pelaajista syntyisi jo mielikuvaa. Muista sain lähinnä neutraalin tai lievästi hyvismäisen vaikutelman, joten en kokenut tarpeelliseksi alkaa erittelemään näitä, mutta tuo Lauchuon kommentti pisti silmään. Ja näköjään Rayn myöhemmin kysyy, miksi en äänestänyt Lauta; tykkään siitä, että minulla on vähän enemmän perusteluita ääneni takana ennen kuin alan äänestämään kuin yksittäinen huomio pelin alusta. Toisin kuin sinä, en ole aina ihan satavarma ”readeistani” :D Ja Lauchuo näköjään selittikin tuon hyvistelyn jo.
Ja selvennyksen vuoksi vielä: en väitä, että pitäisin Cameron:ia VAHVASTI vihreänä (hänen ei ole ollut tarpeeksi vahvasti läsnä ketjussa, että siihen johtopäätökseen uskaltaisi hypätä näiden postien perusteella), mutta en näe mitään varsinaista epäilyksenaihettakaan.
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Zey » 16.11.2017 12:52:12

Halima kirjoitti:Tietämättömyys pelin säännöistä jne tuntuu aidolta, eli en usko että miina on pahis. Ja tuosta kulttilaisuudesta onkin jo puhuttu paljon, ja olen samaa mieltä siinä että miina mitä todennäköisimmin ei ole kultisti.

Tarkistin miinan viestit sivuilta 1 ja 2 ja siinä hän vaikutti olevan epätietoinen kakusta + tuo yksi kultisti kommentti. Miksi pahis ei olisi epätietoinen näistä säännöistä?

Cameron kirjoitti:Hauskaa, miten aloitat aikalailla joka pelin nykyään näin :D Jos viittaat tällä siihen, että olen aikanani myös tarkastanut pelejä, huomautan että mulla on ollut siitä yli neljän vuoden tauko ja että tarkastajana ajattelen pelin rakennetta huomattavasti useampaan otteeseen kuin pelaajana. Mikä ei ole ehkä viisasta, pelaajanakin olisi varmasti usein fiksumpaa pohtia peliteknisyyksiä etukäteen pariin otteeseen ennen kuin tulee kirjoittelemaan topaan.

Joo, onhan siitä aikaa, mutta uskon silti, että verrattuna sellaiseen pelaajaan, joka ei ole paljon pelimekaniikkaa miettinyt kuin itse pelatessa vähän jotain pelkästään omasta näkökulmasta, olet paljon ”vahvempi” mekaniikassa. Uskon, että huomaat silti helpommin eroavaisuudet normi peliin ja pystyt muita helpommin/nopeammin huomaamaan ne hyvät taktiikat, ihan vain koska kokemus auttaa. Mut en näe mitään pahisagendaa tuossa, joten koita huomioida sekin, että tällä kertaa mä lasken sut hyvikseksi ton perusteella. ;)

Cameron kirjoitti:
mie kirjoitti:
Cameron kirjoitti:Olen samaa mieltä Zeyn kanssa että kakunhaltija voisi tulla esiin melko pian.

En ole sanonut, että kh voisi tulla esiin pian -> huolimatonta viestien lukua Camilta.

Sanoitpas! Heti ensimmäisessä viestissäsi:
mie kirjoitti:Olen samaa mieltä, että täytekakun haltijan kannattaa tulla tänään esille, sillä kyseinen henkilö kuitenkin pysyy hengissä 1.yön pitämällä silloin juhlat.

Tuo mun kommenttihan oli siinä vaiheessa kun pohdittiin vain päivää, jolloin kakun haltija tulee esille. Sinä taas kontekstista päätellen puhuit siitä, mihin aikaa tätä päivää kannattaisi tulla esille, mihin en ottanut tarkoituksella mitään kantaa.

Hassua Cam, että puolustaudut niihin syihin, joiden takia pidän sua hyviksenä. :D

//Slendie.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Halima » 16.11.2017 13:12:17

Jeku kirjoitti:En tosiaan seikkaile Jeku-nickillä muualla kuin täällä, vähän ärsyttää kun en rekannu Marzzuuna tännekkin, noh, ei auta enää valittaa.

Ihan vaan tiedoksi, että nimimerkkiä on kyllä mahdollista vaihtaa, mutta ei kesken pelin. Eli kunhan peli päättyy, laita Jitachille yksityisviesti asiasta niin eiköhän se nimimerkin vaihtaminen onnistu jos haluat.

Jeku kirjoitti:Parempaa peliviestiä tulossa :)

Tätä odotellessa (tästä viestistä on nyt kolme päivää...).

Niacin kirjoitti:Jekusta tuli vähän hassu fiilis myös. Jeku ei tunnetusti ole mikään kilometripostailun suurin harrastaja, mutta jotenkin se, miten Jeku on jo kolme viestiä postannut puhumatta _yhtään_mitään_ käynnissä olevasta pelistä, on jo aika outoa. Annan kuitenkin Jekulle vielä aikaa käynnistyä.

Annatko yhä?

Anblick kirjoitti:
rayn kirjoitti:Anblick -- Tätä on nyt hirveän vaikea selittää mutta minulle tulee posteistaan sellainen tunne, että Anblickillä ei ole joukkuekaveria. Olen pahaoillani, en pysty selittämään tätä tarkemmin mutta sanon että kaupunkilainen.

Kultistillakaan ei ole vielä joukkuekavereita ;)

Tämä kommentti jotenkin pomppasi mun silmään. Tai siis että mikä motivoi Anblickiä sanomaan tämän? Jos Anblick on hyvis, miksi hän haluaisi sanoa raynille että hän voisi olla kultistikin? Pahiksena/kultistina sen sijaan voisi tuntua että tämä olisi sellainen "kevyt heitto", joka vähentäisi häneen kohdistuvia epäilyjä ehkä? En nyt kovin hyvää syytä keksi pahikselle/kultistillekaan tuohon lauseeseen, mutta hyvikselle vielä vähemmän.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Halima » 16.11.2017 13:33:16

Slendie kirjoitti:Aivan ensimmäinen omituisuus on, että miten nuo mekaniikkakysymykset, jotka halusit pelinjohtajan selventävän, ovat sellaisia jotka mitenkään liittyvät siihen, miten pahikset saadaan kiinni?

Tekniikkakysymysten ei ollut tarkoituskaan saada pahiksia kiinni, vaan selventää pelin mekaniikkaa minulle. On helpompi pelata kun tietää miten homma toimii, ja nuo kysymykset tulivat mieleeni kun luin ensimmäistä viestiä, enkä muistanut niihin lukeneeni vielä vastauksia.

Slendie kirjoitti:Sitten lisäksi tuo Lauchuo+Slendie -mielipiteesi yhdistelmä: jos kerran minä olen se joka Lauchuo:ta äänestin, varmasti mielipiteesi äänestäni täytyi jo tuossa vaiheessa olla jotain muutakin kuin vain "Slendie on selvästi kokenut pelaaja".

Mä en itseasiassa edes muistanut että se olit sinä joka Lauchuota äänesti. Mulla ei ollut susta mitään ennakkokäsitystä, eli mulla ei todella ollut susta ekan sivun perusteella mitään hyvis-pahis-linjausta vielä. Nyt pitemmälle sun viestejä luettuani oon alkanut kallistua pahikseen sun kohdalla.

Slendie kirjoitti:Se "jotain" minusta sanoit on, tosiaan, hieman omituista kontekstin huomioonottaen. Jossain muussa tilanteessa en ehkä ihmettelisi, mutta tässä yhteydessä tuosta tosiaan tulee väkinäinen vaikutelma.

Ok, ymmärrän että se vaikuttaa väkinäiseltä. Tuntui vain että haluan sinusta jotain sanoa kun sun viestejä oli eka sivu pullollaan. Mutta en sitten oikein kuitenkaan osannut sanoa mitään, niin tuollaiseksi se sitten jäi.

Slendie kirjoitti:sun pahislista on omituinen. Sulla on siinä vain kaks inaktiivista, sen lisäks minä ja Niacin joita yhdistää heikko väkisin-yhteenniputus (tuollaiset ei toimi vielä tässä vaiheessa peliä, eikä koskaan vain yhden kanssakäymisen perusteella), ja sen lisäks Anblick, josta sulla ei kuitenkaan ollut mitään sanottavaa. Niinkuin siis kirjaimellisesti YHTÄÄN mitään -- ei edes sen verran, että olisit sanonut Anblick:in sävyn häirinneen.

Mun pahislista ei sinänsä oo pahislista, mainitsinhan jo aiemmin että mun on tässä pelissä helpompi löytää hyviksiä kuin pahiksia, ja että mulla ei oo pahislistaa. Pahislistalle jäi ne pelaajat joita en oo lukenut hyviksiksi. Siellä on siis myös Anblick, josta minulla ei ollut yhtään mitään mielipidettä. Siellä oli myös Ariel, ihan samasta syystä: hän ei nollalla viestillään ole päässyt hyvislistalle, eli hän on mahdollisten pahisten listalla.

Ja selitätkö vielä miksi tuollaiset yhteenniputukset eivät toimisi tässä vaiheessa peliä ihan yhtä hyvin kuin myöhemminkin? Vaikka itseasiassa mielipiteeni on kyllä jo kääntynyt sille suunnalle, että todennäköisesti teistä kahdesta vain sinä olet pahis ja Niacin hyvis/kultisti, jota sinä yrität nätisti kääriä omaan taskuusi mielistelemällä. :)

Slendie kirjoitti:Ja sitten vielä varmeentaaksesi pahislistan omituisuutta, valitset listan toiseksi helpoimman kohteen äänestettäväksesi.

Äänestin Jekua, koska luulen että hänestä ei saada kovinkaan paljon panosta/mielipiteitä tähänkään peliin. En halua hävitä LyLo-tilanteessa siksi, että silloin on vielä mukana pelaaja josta kukaan ei pysty sanomaan mitään, koska mielipiteitä ei vain ole ollut. Parempi joko painostaa niitä mielipiteitä nyt esiin tai äänestää ulos.

Slendie kirjoitti:Joten miksi pelin alussa ainoa sanottavasi minusta oli, että olen selvästi kokenut pelaaja? Itseasiassa Lauchuo-epäilyni ei nähtävästi häirinnyt sinua oikeasti lainkaan, koska alkusivujen analyysissäsi sain sinulta lopulta hyvispisteitä. Mutta sitten kun ketjun mielipide alkoi kääntyä, sultakin alkas tuleen erisävyistä tekstiä mun suhteen.

Kuten jo selitin, ensimmäisen sivun perusteella en osannut rakentaa sinusta minkäänlaista mielipidettä. Sitten kun olin lukenut ensimmäiset kolme sivua, tilanne oli jo eri, minulla oli enemmän viestejä sekä sinulta, että interaktioistasi muiden kanssa, ja mielipide alkoi muodostua.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Halima » 16.11.2017 13:42:08

Zey kirjoitti:Tarkistin miinan viestit sivuilta 1 ja 2 ja siinä hän vaikutti olevan epätietoinen kakusta + tuo yksi kultisti kommentti. Miksi pahis ei olisi epätietoinen näistä säännöistä?

Koska hänellä on pahiskaveri? No ok, ehkä vähän heikko pointti vain tuon perusteella sanoa että miina ei ois pahis. Viestien sävy oli silti minusta hyvä, eli ei hän kuitenkaan ole pahislistallani.

Mulla on nyt lukematta vielä sivu 5 (+ kertaamatta sivut 6-8), mutta tällä hetkellä mun lista näyttää tällaiselta:

Hyvikset:
Zey
miina
Lauchuo
Cameron
raynpelikoneet

Keskikasti:
Ariel
Niacin
Anblick

Pahikset/kultti:
Jeku
Slendie

Ääneni on tällä hetkellä Jekulla, ja tavallaan haluaisin pitää sen siellä painostamassa, mutta toisaalta epäilen kyllä enemmän Slendietä, eli
--Jeku
++Slendie
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Slendie » 16.11.2017 14:08:37

Jjjjjjoo eli olen pahis mutta syytä ei oikein löydy. Selvä homma.

Anblick on vieläkin jäänyt sulta selvittämättä.

Ja en muista sun sanoneen Niacin-"yhteyden" (josta nyt pyörsit itsekin pois) lisäksi mitään konkreettista syytä, miten olen ollut pahis. Mielipiteenihän Niacin:ista onkin ollut niin kamalan huonosti perusteltu, kun se on kevyt vihreä-mielipide minulta, ja minulla on siltikin enemmän sanoja siitä ketjussa kuin sinulla siitä miksi motivaationi ovat kylävastaiset.

Että niin, et ole edes viitannut sävyyni, olen vain epäilyttävä ilman oikeasti jäsenneltyä syytä. Mutten sitten kumminkaan niin mahdottoman epäilyttävä kun oli tärkeämpää äänestää Jeku:a kuin minua. Ja et myöskään pitänyt kovin tärkeänä sitä, että suoraan haastaisit minut selittämään epäilyttävyyksiäni.

Ja todettakoon vielä lopuksi ettet itsekään osannut sanoa miksi olisit oikeasti utelias sen suhteen, tietävätkö yötappajat ennustuskohteensa ennenkuin joutuvat jonkun listimään.

(Jos ei se käynyt selväksi, en usko että Halima on kyläläinen.)
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja miina » 16.11.2017 14:14:16

Tää on ihan kamalaa kun edellisestä postista on jo vuorokausi ja tekstiä tulee hulluna. Yritän nyt vähän pistää ylös asioita joita oon huomioinu yön pimeinä tunteina jollon vaan luen topaa.

Slendie kirjoitti:miina: koitamme lynkata kolme epäilyttävintä tyyppiä. Emme voi alkaa vaikuttamaan järjestykseen sillä perusteella, onko joku todennäköisempi kultisti kuin yötappaja -- se menee aina liian spekulatiiviseksi, ja siinä käy helposti rumasti. Jos löydämme ne tyypit, jotka eivät ole kyläläisiä, saumamme pysäyttää kultti ovat niin hyvät kuin ne voivat olla. :)


Tajuan tän. Mutta silti Rayn "kultisti ei jaksa kiinostaa" oli jotenkin omituinen jos kuitenkin kultisti ja pahis antaa hieman erilaista viestiä. Minä siis yrittäisin osua jompaan kumpaan, enkä jättäisi kultisti epäilyjä myöhemmäksi.

Halima kirjoitti:Säännöistä tarkennuksia (Violet!):
- täytyykö pahisten päättää yötapponsa kohde ennen kuin he saavat ennustustuloksen?
- jos alkuperäinen kultisti kuolee, voiko kultti enää laajeta? Eli saavatko kultin muut jäsenet värvätä uusia jäseniä?
- kun kulttilainen kuolee, saammeko tietää oliko kyseessä alkuperäinen kulttilainen vai kyläläinen?


Onko näistä kahdesta ekasta kysymyksestä hyötyä muulle kuin pahikselle tai kultistille? Heti alkuun tuli hieman omituinen fiilis Halimasta kun aloitaa käytännössä näin.. Toisaalta, ei Halima tekis tuollasta varmastikkaan pahiksena. Paitsi tekiskö kuitenki?

Niacin kirjoitti:Mulla meinaa iskeä vähän epätoivo tän pelin kans. :D Mukana on niin monta konkaria ja tulee aiempiin peleihin verrattuna paljon enemmän tekstiä lyhyessä ajassa, mulla ei vaan tunnu riittävän aivokapasiteetti tehdä tästä mitään tolkkua. Kaikki tuntuu puhuvan yleisesti ottaen ihan järkeviä juttuja, eikä kukaan ole vielä pompannut silmään erityisen pahismaisena. Muutenkin vihaan ensimmäisen päivän lynkkausta, kun ei ole vielä mitään yötappoja ja äänestyskäyttäytymistä lisämateriaalina apuna.

Mua naurattaa tämä pointti, mutta mua vähän vaivaa se, miten mukava Slendie on ollut mua kohtaan. :D Mun anti tälle pelille on muihin verrattuna ollut omasta mielestänikin aika heikkoa, mutta Slendie on jaksanut kehua mun vähäisiä ideoita ja puolustaa muutenkin. Se on hirveän kiva tietysti ja en missään nimessä ole sitä vastaan, että tsempataan epävarman oloista pelaajaa, mutta peliin kuuluvan kaiken kyseenalaistamisen myötä mietin sitäkin, että yritetäänkö mua jotenkin aivopestä pahis!Slendien kaveriksi. Haluaisin tietty mielummin uskoa, että olen oikeasti esittänyt Slendien mielestä kehumisen arvoisia pointteja, ilman mitään taka-ajatuksia!


Eläpä aliarvioi itteäs. Sie oot tainnu olla jokaisessa pelissässä voittajajoukkueessa ja vieläpä elossa (?), joten oot pärjänny tosi hyvin, joka tulis myös meidän muiden huomioida. Mun mielessä sie oot vaarallinen jos oot pahis, osaat perustella hyvin ja kuitenkin vaikutat niin viattomalta..

Alleviivattu on se mitä itekkin vainoharhailen koko ajan :D

raynpelikoneet kirjoitti:Edelleenkään ei ole kyse siitä mitä Cameron minusta ajattelee. uhh.. mä oon niin huono selittämään mitä tarkoitan. :( Saakeli jos tämä minun pointtini ei oikeasti selviä teille ennen D1 loppua niin Slendy on mafia. Final answer.


Mitä tarkotat tällä, että slendy on mafia?

raynpelikoneet kirjoitti:Nyt oikeasti yksi kysymys....
Nyt en ryitä sanoa mitenkään pahalla millään tapaa mutta miettiikö joku tollaisen postin, jonka Niacin juuri teki, juttuja 40 minuuttia?


THodhellakin, nyt jo kirjottanu tätä viestiä 20min ja just lähen kesken viestin tekemään jotakin tuolle itkevälle lapselle ja tulen jatkamaan x ajan päästä, koska paljon vielä kommentoitavaa.. (Ja tutut, ei ole vielä aihetta lasuun, ei se itkeny kauaa)
--
Ja laitoin vielä välissä takkaankin tulen. Kaikenlaista sitä tulee tehtyä tässä välillä. Ja koska keskittyminen tasoa hiiri, niin korjasin myös yhet housut tuolla jo aiemmin pohdinnan välissä :D

BAck to business..

Zey kirjoitti:Mä en löydä Cameron-analyysistä sinänsä mitään loogisesti väärää, mutta en usko silti siihen. :D Lähinnä vaan se, että en usko, että kyseinen epäloogisuus johtuu roolista, vaan ihan vaan Camista. Sä rayn huijasit Camia viime pelissä, joten nyt se on oikein tuoreessa muistissa ja on vaikea luottaa suhun. Suurin osa meistä muista on varmaan myös huijannut Camia jossain vaiheessa. Asia ei oo enää niin tuoreessa muistissa, mut tarpeeksi, jotta mielipiteitä kauhean heppoisesti uskallettaisiin tehdä. Slendie taas ei ole vielä kertaakaan huijannut Camia (kun ei ole kerran ollut mahdollisuuksiakaan), joten Cam ei ole niin epävarma siinä kohtaa, kun kokemus ei ole näyttänyt, että hän olisi väärässä. Ei hirveän loogista, enemmän tunneperäistä juttua.


Tää on mulla heikko kohta, jotenkin en osaa irrottautua edellisestä pelistä ja ajatella uusia rooleja. Tästä syystä esim. ihmiset joiden kanssa oon pelannu ainoastaan yhden pelin ja ne on ollu pahiksia, on mulle edelleen pahikseen kääntyviä ennen uutta . Just rayn ja anblick! Halima ja Jeku on mua kans koijjannu joskus, mutta on pelannu myös hyvispelin miun kanssa. Ja Zey olis mulle ultimatepahis jos ei olis kakunhaltija ihan vaan siksi, koska on pahiksena ilmonnut olevansa vapaamuurari, joka siis minä olin. Edelleen tätä ajatellessa tuohtumus nostaa päätään :D

Äh, mulla on puhelimessa lauseita joista pitäis ymmärtää että mitä piti kommentoida mutta en tajua. Yöaivot <3

Ainakin piti kommentoida Rayn kommenttiin siitä että miksi puututaan yhteen lauseeseen tjs. (EN löydä nyt sitä postausta) Mun mielestä just ne yksittäiset lauseet/pienet virheet paljastaa pahikset. Esim. viime pelissä justyn pahis-lipsahdus..

Lauchuo kirjoitti: Mun tavoite ei missään roolissa ole "pysyä hengissä siihen ja siihen asti" (kuten tässä ehdotat) vaan pysyä hengissä pelin loppuun asti, koska se on todennäköisin tapa, jolla voin voittaa pelin omalle puolelleni, olin sitten millä puolella tahansa. En nyt voi yksinkertaisesti nähdä, että tää kommentti mitenkään olis tullut hyvikseltä, koska en tajua, miksi hyvis kuvittelisi, että mikään osapuoli ei haluaisi pysyä hengissä pelin loppuun asti :D


Mulle tää ei ole automaatio, on miun mielestä hetkiä jollon kannattaa ennemmin kuolla ite kun jonkun toisen hyviksen (jos siis varma toisen hyvyydestä esim. ennustaja tms) koska ainakin ite koen, että jos itse jäisin epäilyttävänä henkiin ja joku toinen hyvis tapetaan niin olisin todnäk seuraava (turha) päivätappo.. Mutta tietty siinä tapauksessa vain, että ite on epäilyksen alla myös ja on varma toisen tippumassa olevan roolista. En tiiä osaanko selittää..

Mulla lukee tässä muistiinpanossani vielä, että Rayn: cameron case. Oon siis yöllä ollu tästä jotakin mieltä mutta nyt en osaa sanoa että mitä, odotellaan seuraavaa yöajatusta.

Ja sitten Zey sanoin jossakin, että pahis ei joutuisi kommenttejaan miettimään niin paljon niin selitätkö? Miun mielestä just pahiksena piti tarkkaan miettiä, että miten epäilee, ettei jää kiinni epäloogisuudesta.

Tää hyvistely-case menee multa ihan ohi. Ite teen mielestäni paljonkin tuota "hyvistelyä", koko ajan ehkä yritän sitä vähemmän tehä mutta tulee luonnostaan. Joten en oikein nää pointtia validina. Lauchuo on mulle ainakin hyvikseen kallistuva. Samanlaista viestittelyä kun edellisessä pelissä, epäilyttävää, mutta oli kuitenkin kyläläinen.

Halima kirjoitti:
Slendie kirjoitti:Ja sitten vielä varmeentaaksesi pahislistan omituisuutta, valitset listan toiseksi helpoimman kohteen äänestettäväksesi.

Äänestin Jekua, koska luulen että hänestä ei saada kovinkaan paljon panosta/mielipiteitä tähänkään peliin. En halua hävitä LyLo-tilanteessa siksi, että silloin on vielä mukana pelaaja josta kukaan ei pysty sanomaan mitään, koska mielipiteitä ei vain ole ollut. Parempi joko painostaa niitä mielipiteitä nyt esiin tai äänestää ulos.


Mitä jos Arielille ei saada illan mittaan korvaajaa niin ketä äänestäisit sitten?


Huoh, tässä tämän reilun tunnin (!!) aikana miät tätä oon kirjotellu niin viestejä tuli väliin sivun verran! Oon niitä kyllä tässä myöskin lueskellu mutten niin tarkkaan. Nyt lähetän tän kuitenki!
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Slendie » 16.11.2017 14:50:48

miina kirjoitti:...
Ja sitten Zey sanoin jossakin, että pahis ei joutuisi kommenttejaan miettimään niin paljon niin selitätkö? Miun mielestä just pahiksena piti tarkkaan miettiä, että miten epäilee, ettei jää kiinni epäloogisuudesta....
Jep, näin se useammin menee. Toki jotkin pelaajat ovat tosi epävarmoja myös kyläläisinä, mikä helposti antaa heistä ainakin minun tyyppisilleni pelaajille pahis-vaikutelman.

Kun puhut hyvistely-keissin ohimenemisestä, puhutko Anblick:ista?
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Slendie » 16.11.2017 14:52:39

Tai siis tarkoitin että TUOLLA TAVALLA epävarmoja. Kyläläisethän ovat aina epävarmoja kun tietävät vain oman roolinsa.
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja miina » 16.11.2017 15:05:56

Slendie: tarkotin tuolla ohimenemisellä etten enää tiiä että ketä syytetään ja mistä :D

Ja kysymys halimalla tuosta ariel-hommasta voi unohtaa. Isken päätäni täällä seinään ku tajuan asioita myöhässä, sehän vaan tippuu antiaktiivisuuteen ja thats it!
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 16.11.2017 15:19:54

Mä en itseasiassa edes muistanut että se olit sinä joka Lauchuota äänesti. Mulla ei ollut susta mitään ennakkokäsitystä, eli mulla ei todella ollut susta ekan sivun perusteella mitään hyvis-pahis-linjausta vielä.

Slendy käypä kattomassa käykö tämä yhteen Haliman aiemmin sanoman kanssa.

Slendy ei ikinä ole mafia. Tää menee nyt ihan reisille. Melkein myöhästyin töistä. Neljältä on kaffi.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Slendie » 16.11.2017 15:54:49

rayn: sinänsä käy että ainoa mitä hän sanoi on tämä:
Lauchuota syyteltiin jo jostain, mutta itse en nähnyt Lauchuon avauksessa mitään kummallista, ei mielipidettä vielä suuntaan eikä toiseen.

Slendiestä ei myöskään vielä mielipidettä, selvästi kokenut pelaaja ja kun ei ole aiempaa kokemusta hänen pelistään, pitää seurata pitemmälle ennen mielipiteen muodostumista.
Mutta toki se että jos on lukenut kaksi ekaa sivua niin tarkasti kuin Haliman myöhemmistä posteista käy ilmi ja ei sitten muistakaan että minä äänestin Lauchuo:ta (erityisesti kun Halima kiinnitti erityishuomiota meihin kahteen), niin jokinhan siinä mättää ja pahasti. On omituista jos Halima siis viittasi "Lauchuo:ta syyteltiin jo jostain" -kommentillaan vain sinun ekan sivun postiisi, mutta sitä tulkintaa hän tässä käsittääkseni tarjoaa.
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 16.11.2017 15:59:59

Mä herätessäni tajusin, mistä tossa anblick-casessa oli kyse. Siis mä kirjaimellisesti heräsin sellaseen ahaa-elämykseen. Hitto kun ei ole aikaa.

Slendy, mitä haluat tehdä? Mä olisin vieläkin täysin valmis lynkaamaan Cameronin, mutta ilmeisesti et ole samaa mieltä. Niacin ei ole sanonut oikein yhtään mitään. Melkein huvittaisi lynkata Halima, mä en oikein näe mitään päätä enkä häntää sen viesteissä, kyseessä on kuitenkin pelaaja joka on pelannut mafia champs pelissä. En ole samaa mieltä kanssasi Lauchuosta.

En lynkkaa:
Zey
Miina
Slendy
Lauchuo

Ariel

Jeku ei ole mikään huonoin lynkkausvaihtoehto myöskään. Jos olet varma Anblickistä niin sheeppaan.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Zey » 16.11.2017 16:04:47

Mitä mieltä Halima olet Camin ”puolustautumisesta” niihin seikkoihin, jotka nostin Camin hyvismäisyyden puolesta esille?

miina kirjoitti:Ja Zey olis mulle ultimatepahis jos ei olis kakunhaltija ihan vaan siksi, koska on pahiksena ilmonnut olevansa vapaamuurari, joka siis minä olin. Edelleen tätä ajatellessa tuohtumus nostaa päätään :D

Mä vaan niin tykkään tulla erikoisena esille. 0:>

miina kirjoitti:Ja sitten Zey sanoin jossakin, että pahis ei joutuisi kommenttejaan miettimään niin paljon niin selitätkö? Miun mielestä just pahiksena piti tarkkaan miettiä, että miten epäilee, ettei jää kiinni epäloogisuudesta.

Viittaatko tässä siihen ehdotukseen, jonka annoin Anblickille kun oltiin yhdessä pahiksia? Pointti oli se, että Anblickillä on tapana olla todella epävarma mielipiteidensä suhteen ja tuoda aina esille, miksi näkisi henkilön tekevän asian X niin hyviksenä kuin pahiksena. Jos Anblick on pahis, niin Anblick tietää ketkä muut ovat pahiksia, eikä oikeasti etsi heitä saati että koittaisi saada heidät lynkattua (jolloin mielipiteillä ei pahisten nappauksen kannalta ole väliä, vain oman hyvismäisyyden pönkittämisen ja muiden harhaanjohtamisen kannalta). Niinpä ehdotin, että Anblick voisi kirjoittaa pohdintansa ja sitten pahiksena ollessaan muokata niitä mielipiteitä varmempaan suuntaan jättämällä joitain asioita sanomatta (esim. jos haluaa maalata henkilöä A pahismaiseksi, ei sanokaan enää sitä, miksi henkilö A tekisi asian X hyviksenä, vaan vain miksi hän tekisi sen pahiksena). Eli sillä tavalla hänen mielipiteensä olisivat edelleen loogisia, mutta varmemman oloisia kun jättää muita loogisia päätelmiä pois.

raylta olisi kiva kuulla mikä Slendiessä nyt vakuutti ja mistä tuossa Anblick tapauksessa on kyse (olettaen, että kyse on jostain muusta, mitä ei ilmeisesti ole topassa vain sanottu)?
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 16.11.2017 16:05:11

Siis Halimalla on paljon noita. Esim myös toi cameron readi.
- luin ekan sivun
- cameronista tuli hyvismäinen vaikutelma
- itse asiadsa cameronin posteja luin enemmänkin kun ekan sivun

Woot woot????? Ihan kummallista.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Slendie » 16.11.2017 16:06:26

Koitapa edes jotenkuten selittää mistä siinä on kyse, rayn, koska miina ja Lauchuo tuntuivat olevan ainoat jotka edes osittain ymmärsivät mitä yritin sanoa. Ja mun mielestäni, ellen nyt ole tajunnut jotain TOSI pahasti väärin, siinä on sellainen lipsahdus että sen pitäisi 100% ajasta johtaa lynkkaukseen.

Halima-lynkkausta en vastustaisi tässä vaiheessa myöskään.

Miksi et lynkkaa Lauchuo:ta ikinä? Mielipiteeni hänestä alkoi sävy-mielipiteenä, mutta sen jälkeen hänen ketju-läsnäolonsa on säilynyt tosi pahismaisen epämääräisenä.
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 16.11.2017 16:13:27

Siis minä ajattelin vain lauseen totuusarvoa, jolta kantilta casea "ei ole".

Tajusin kuitenkin, että on ihan totta ettei hyvis ikinä laita pahiksia ja kultistia tuohon joukkoon hyvisten lisäksi, joten on erittäin kummallista että anblickin mielipide lauchuosta muuttuu tuon perusteella (siis vaikka hän puhuisikin totta, pitäisi lauchuon sanomisen siltikin olla hänelle pahismainen).

Lukekaa se Slendyn case ajatuksella.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Slendie » 16.11.2017 16:15:06

Zey: olen sanonut ihan kaiken topassa Anblick:iin liittyen, mutta ilmeisesti en vain osaa selittää oikeilla sanoilla, miksi se lipsahdus on tosi tosi pahismainen.

Se me-sana oli outo, ja se että Anblick ensin väitti hyvistely-mielipiteeseen vaikuttaneen ERITYISESTI sen postin, sitten myöhemmin ei ollutkaan enää siitä postista mukamas kyse.

Ja lähtökohtaisestikaan kukaan kyläläinen ei lähde arvioimaan Lauchuo:n hyvistelyä sen postin perusteella.
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 16.11.2017 16:20:49

Se että Lauchuo olisi pahis vaatisi anblickin ja cameroin molempien olevan hyviksiä enkä minä oikein usko siihen.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Zey » 16.11.2017 16:24:44

raynpelikoneet kirjoitti:Se että Lauchuo olisi pahis vaatisi anblickin ja cameroin molempien olevan hyviksiä enkä minä oikein usko siihen.

Lauchuo voi silti olla kultisti.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Lauchuo » 16.11.2017 16:25:18

Slendie, jos lähtökohtaisesti kukaan hyvis ei tuon postin perusteella syytä minua hyvistelystä, miksi Cameron ei sitten myös epäilytä sua? Sähän olet kuitenkin puolustellut Cameronia tässä.

Oon kännykällä nyt mutta yritän saada vielä jotain parempaa viestiä aikaiseks kun pääsen koneen ääreen.
Avatar
Lauchuo
Kyläläinen
 
Viestit: 273
Liittynyt: 12.10.2017 18:35:37
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 2

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Slendie » 16.11.2017 16:29:44

Lauchuo:n välitön tarttuminen jokaiseen signaaliin joka voisi pidentää hänen selviytymistään puhuu kulttiuden puolesta yllättävän paljon. Toki, on joitain kyläläisiä jotka toimivat myös sillä tavalla, mutta ellei joku erikseen osoita Lauchuo:n kuuluvan tähän pelaajatyyppiin, en lähde olettamaan sitä harvinaisempaa skenaariota.

Enkä näkisi yötappaja!Lauchuo:takaan mitenkään mahdottomana, en vaikka Anblick paljastuisi yötappajaksi (Cameron on minunkin muistikuvani mukaan epätodennäköinen pari), mutta joka tapauksessa mahdollisten parien miettiminen ei tässä kohtaa kauheasti hyödytä joten jätän tämän aiheen tähän.
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Slendie » 16.11.2017 16:31:43

Ihan pakko muuten täs kohtaa kysyä ku alkaa hektiset tunnit lähestyä -- onko täällä jotain filtteri-toimintoa, millä saa katsottua yhden pelaajan postit ketjusta? Nopeuttaisi kysymyksiin vastaamista. En nimittäin muista että Cameron olisi juuri samaan lauseeseen vedoten puhunut hyvistelystä sinun kohdallasi, Lauchuo.
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 16.11.2017 16:33:29

Zey kirjoitti:
raynpelikoneet kirjoitti:Se että Lauchuo olisi pahis vaatisi anblickin ja cameroin molempien olevan hyviksiä enkä minä oikein usko siihen.

Lauchuo voi silti olla kultisti.

Niin voi mutyakun kultistia on melkein mahdotonta tunnistaa ekana päivänä koska hän voi ihan kaupukilaisten tapaan etsiä mafiaa.

Slendy ei ole kultiatikaan koska hänen pelillään hän on tosi suurella prosentilla ekan yön tapon kohde ja kultistinahan se tarkottaisi auto-häviötä.

Lisäksi kultti ei voi rekrytä ensimmäisenä yönä joten mielestäni noiden syiden pohjalta kannattaisi lynkata mafiaa. Ei oikein kukaan voi perustella että joku on kultisti, kun sille ei oikeasti mitään perusteita ekana päivänä ole.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 16.11.2017 16:34:17

Pakko tehdä välillä vähän töitä.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Zey » 16.11.2017 16:36:42

Slendie kirjoitti:Ihan pakko muuten täs kohtaa kysyä ku alkaa hektiset tunnit lähestyä -- onko täällä jotain filtteri-toimintoa, millä saa katsottua yhden pelaajan postit ketjusta? Nopeuttaisi kysymyksiin vastaamista. En nimittäin muista että Cameron olisi juuri samaan lauseeseen vedoten puhunut hyvistelystä sinun kohdallasi, Lauchuo.

Pika vastauksen alla on kolme valintakohtaa, joista keskimmäisessä on järjestä -kohdassa päiväys. Sen voi vaihtaa kirjoittajaksi, jolloin ne ovat aakkosjärjestyksessä.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 62 vierailijaa

cron