Humanistit vs. tiedekunta 5. päivä päättyy 7.12. klo 21.00

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 15.11.2017 14:06:10

++Halima
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Halima » 15.11.2017 14:23:43

raynpelikoneet kirjoitti:++Halima

Onko tämä vain mulle kannustukseksi ottamaan peli nopeammin kiinni, vai onko sulla joku syykin?
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 15.11.2017 15:04:27

Kutsuit juuri kahta henkilöä mahdollisiksi pahiksiksi koska he mielestäai vaikuttavat hyvismäisiltä...
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Halima » 15.11.2017 15:11:49

raynpelikoneet kirjoitti:Kutsuit juuri kahta henkilöä mahdollisiksi pahiksiksi koska he mielestäai vaikuttavat hyvismäisiltä...

Tää peli on joskus vähän sellaista. Ja varsinkin sun kohdalla se on mun mielestä perusteltua, koska mun mielestä pahiksena pelasit huomattavasti selkeämpää ja vähemmän ärsyttävää peliä (jos näin on korrektia sanoa). Hyviksenä et niin harkinnyt sanojasi, mikä saikin sut epäilysten alle. Toki on mahdollista että oot vaan hoksannut roolistasi huolimatta millä tavalla kannattaa ilmaista itseään Kylässä jotta ei ole kaikkien epäilysten kohde heti ekana päivänä, mutta kyllä kun sun aikaisempia pelejä oon seurannut, niin sun ekan sivun viestit vaikutti enemmän pahispeliltä kuin hyvispeliltä.

Ja joo, en oo edennyt vielä ekalta sivulta mihinkään, muita hommia on ollut ja on jatkossakin. Varmaan menee iltaan ennen jatkoa.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Lauchuo » 15.11.2017 15:17:37

Niacinin ensimmäisestä (ja toistaiseksi ainoasta) viestistä sain jostain syystä huonoa vibaa. En toki tiedä uskallanko tähän luottaa, sillä Niacinkin on pelannut aikaisemmin tosi hyvismäisesti pahiksena. Mutta pikku-hitunen pahisvibaa sinne.


Siis onko Niacin nyt mielestäsi pelannut pahismaisesti, mikä saa sut epäilemään, ettei hän olisikaan pahis? :D Vai hyvismäisesti, mikä saa sut epäilemään, että hän oliskin pahis? Häh, en tajunnut tätä nyt ollenkaan.

// rayn tulikin vähän samalla asialla, kysyn nyt kuitenkin.
Avatar
Lauchuo
Kyläläinen
 
Viestit: 273
Liittynyt: 12.10.2017 18:35:37
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 2

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Halima » 15.11.2017 15:29:37

Lauchuo kirjoitti:
Niacinin ensimmäisestä (ja toistaiseksi ainoasta) viestistä sain jostain syystä huonoa vibaa. En toki tiedä uskallanko tähän luottaa, sillä Niacinkin on pelannut aikaisemmin tosi hyvismäisesti pahiksena. Mutta pikku-hitunen pahisvibaa sinne.


Siis onko Niacin nyt mielestäsi pelannut pahismaisesti, mikä saa sut epäilemään, ettei hän olisikaan pahis? :D Vai hyvismäisesti, mikä saa sut epäilemään, että hän oliskin pahis? Häh, en tajunnut tätä nyt ollenkaan.

// rayn tulikin vähän samalla asialla, kysyn nyt kuitenkin.

No siis lähinnä Niacinin kohdalla tää on hämmentävää, koska hän on mun mielestä pelannut tosi hyvismäisesti molemmissa rooleissa (ja ymmärrän epäselvyyden kun puhuin tossa vaan että Niacin on pelannut hyvismäisesti pahiksena). Mut jos nyt pitäis linjaa vetää niin enemmän pahiksen puolelle Niacinin laittaisin tuon ekan viestin perusteella.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 15.11.2017 16:43:47

Miksi Cameron vaikutti hyvismäiseltä?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Halima » 15.11.2017 17:00:03

raynpelikoneet kirjoitti:Miksi Cameron vaikutti hyvismäiseltä?

En muista enää tarkasti, se oli myöhemmillä sivuilla joita lueskelin jo matkan aikana vähän. Vastaan tarkemmin kunhan ehdin sinne asti.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Slendie » 15.11.2017 17:51:14

Kävin nyt viimeinkin Cameron:in postaukset lävitse tarkemman ajatuksen kanssa, ja minulle jäi kyläläismäinen vaikutelma. Myös alku oli tarkemmin ajateltuna "vihreämpi" kuin mitä ensivaikutelmani sanoi.

Uskon edelleen että Lauchuo on suhteellisen todennäköisesti ei-kyläläinen. Mieleeni juolahtaa että hän saattaisi olla todennäköisin kultistimme, mutta en ihan vielä mene tarkempiin spekulaatioihin -- perustuu siihen oletukseen että Anblick on yötappaja.

Sanoinkin jo aiemmin, etten usko miina:n olevan koskaan kultisti. Uskon että sama voidaan sanoa rayn:istä; hän vaikutti yrittävän ottaa ensimmäisen kolmen sivun aikana selville, olenko minä kultisti.
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Zey » 15.11.2017 18:44:31

No niin, koitetaanpas nyt saada vähän selvyyttä tästä pelistä.

Halima

Tämän takia mun mielestä ois aika tärkeää saada eliminoitua kultti kahden ekan päivän aikana. Toki pahikseen osuminen on myös tärkeää, mutta pahikset eivät lisäänny. Jos kultti pääsee kasvamaan kahteen jäseneen, hyvikset on jo lirissä, ja jos kultti saa kolmannen jäsenensä niin sehän voittaa. Tietysti tässä on myös se puoli, että myös pahikset haluavat eroon kultista, mutta ei me voida luottaa siihen että pahikset osuu kulttiin.

En usko, että on kultisti, sillä kultistille ei ole hirveän kannattavaa vakuuttaa, että kulttiin kannattaa keskittyä nyt. Toki tää voisi olla hämäys, jotta häntä ei uskota kultistiksi, mutta en usko tällaisen hämäyksen olevan kannattavaa, sillä aikaisemmin topassa on puhuttu, että keskitytään niihin pahismaisiin asioihin ja näin ollen mahdollisesti enemmän pahiksiin -> Halima ei tiedä minkälaisen vastaanoton hänen viestinsä siis saa ja voi silti tulla lynkatuksi pahiksena, vaikka häntä kultistiksi ei uskottaisikaan.

Pahikseudesta en vielä tiedä, sillä kultin kimppuun yllyttäminen sopisi kyllä pahiksellekin. Tällä hetkellä kysymysmerkkinä hänen viesteissään on tämä:
Slendiestä ei myöskään vielä mielipidettä, selvästi kokenut pelaaja ja kun ei ole aiempaa kokemusta hänen pelistään, pitää seurata pitemmälle ennen mielipiteen muodostumista.

Halima ei edes kertonut mielipidettään kaikista ensimmäisellä sivulla pelanneista, joten miksi päätti kertoa Slendiestä, josta hänellä ei ole mielipidettä? Varsinkin kun on ilmeisesti lukenut vain ensimmäisen sivun kunnolla -> miksi haluaa kertoa jo nyt, ettei Slendiestä ole mielipidettä, eikä odota siihen, että on lukenut kaikki sivut, jotta voisi sitten sanoa niidenkin perusteella onko sitä mielipidettä vai ei. Muissa kommentoinneissa näin jonkun pointin, sillä niissä oli mielipide pelaajasta tai sitten kertoi, ettei pitänyt ihmeellisenä sitä, mistä muut epäili. Miksi Slendie on erityisasemassa? Ajatteli mainita, ettei heitä vain alettaisi yhdistelemään sen takia, ettei Halima ole sanonut mitään pelin yhdestä aktiivisimmista pelaajasta?

miina

rayn ja slendien kommentit miinasta luettuani päätin palata miinan pahispeliä lukemaan ja oon kyllä samaa mieltä. Pahista pelatessa miina ei ollut niin rento viesteissään, mitä hyviksenä, joten nyt tämä rönsyilevä ja rento viestittelytapa puhuu musta hyvis-miinasta. Sen miten miina pelasi pahista viittaa musta siihen, ettei miina nyt kultistina olisi harhautuksena tuota kommenttia lähettänyt. Luulisin, että kultistina miina olisi vielä ”jähmeämpi” mitä pahista pelatessaan, sillä silloin hänellä ei olisi ketään tukena. Mut joo, uskon siis ettei ole pahis eikä kultisti.

Slendie

Slendien kohdalla lähinnä häiritsee tuo salailevuus, että sanoo vain ajattelevansa asiaa X perustelematta ajatusta sen enempää, enkä löydä oikein syitä miksi hyvis salaisi niitä perusteluja. Koska paitsi että mielipiteet auttaa toisen roolin lukemisessa, myös ne perustelut miksi johonkin mielipiteeseen on päädytty on oleellinen osa sitä tietoa, mitä muut tarvitsevat saadakseen kuvan. rayn on tätä myöskin harrastellut peleissään, mutta ymmärtääkseni lähinnä kun hän on töissä, jolloin aikaa perusteluun ei ole. Slendie taas puuhailee tätä pidemmissäkin viesteissä -> ilmeisesti aikaa on silloin käytössä, joten miksi ei perustele? Lauchuo epäilyn perustelematta jättäminen esille tuodessa oli musta ihan ok, koska sille oli selkeä syy: ei halunnut vihjata miten muiden kannattaisi aloittaa peli. Mut sitten kun avasi tuota pelinaloitusasiaa, niin kolmesta pelaajasta perustelikin vain yhden.
Ensinnäkään, en avannut teitä kahta muuta siksi että perustelut olisivat olleet hyvin pitkälti samojen sanojen toistoa. :) Mutta myös: sinua en avannut koska et vielä ollut vastannut kysymyksiini. Cameron oli ketjussa aktiivinen samalla kun kirjoitin vastaustani, ja hänen reagointinsa rayn:in viesteihin vaikutti jotenkin kyläläismäisellä tavalla tuohtuneelta, joten ajattelin että haluan käydä hänen kaikki viestinsä lävitse vielä ajatuksen kanssa.

Slendien perustelut ei ihan vakuuttaneet. Mistä kukaan muu voi tietää, että perustelut olisivat olleet samojen sanojen toistoa, jollei sitä jotenkin sanota? Mulle esitetty kysymys ei enää liittynyt pelin aloitukseen mitenkään, joten tuskinpa se olisi muuttanut mitenkään sitä kuvaa, jonka mun pelin aloitus antoi (vaikka kokonaiskuva olisi voinut muuttua), joten en näe sitäkään mitenkään hyvänä syynä salailla perusteluja, kuten en myöskään tuota epävarmuutta Cameronista. Jos on epävarma mielipiteistään ja päättää sanoa silti, niin miksi ei voi perustellakin sitten? Ymmärtäisin jos ei epävarmana sanoisi mitään sitten, vaan jäisi tutkimaan pidempään asiaa (vaikkei se hyvä ratkaisu olisikaan), mutta jos asia sanotaan, niin kyllä perustelutkin olisi hyvä olla – vaikka se mielipide joskus vaihtuisikin.
Kävin nyt viimeinkin Cameron:in postaukset lävitse tarkemman ajatuksen kanssa, ja minulle jäi kyläläismäinen vaikutelma. Myös alku oli tarkemmin ajateltuna "vihreämpi" kuin mitä ensivaikutelmani sanoi.

Tää on yksi mielenkiintoinen perustelematta jätetty mielipide. Ensiksi Cameron oli pahismainen aloituksensa takia, sitten oltiin epävarmoja ja päätettiin lukea uudelleen ja nyt ilmeisesti jotain hyvismäistä niissä viesteissä oli, koska oli kuin olikin kääntänyt Cameronin pahiksesta hyvikseksi. Mutta eipä kerrota mitä hyvismäistä siellä sitten oli ja missä kohtaa.

Ainoa suoraan perusteltu mielipide taitaakin olla mielipide Anblickista. Itse en ole samaa mieltä tästä, mutta taidan pureutua asiaan vasta kun Anblick on ensin syytöksiin vastannut.

Itsessä tuollainen perustelematta väitteiden heittäminen saa pahistutkan piipittämään, sillä mielipiteitä nyt on helppo heitellä vaikka miten paljon – se asioiden perusteleminen on pahiksena vaikeampaa, kun oikeasti tietää ketkä niitä pahiksia ovat. Lisäksi asioiden perustelemattomuus myös tekee sen, että muut pääsevät paljon vähemmän tarkastelemaan mitä siellä mielessä liikkuu, mikä on pahikselle hyväksi. En ole vielä varma mitä mieltä oon raynistä (pitää hänenkin viestit tutkia kunnolla ja katsoa olisko niissä jotain viitteitä kun kunnolla syynää), mutta eipä raynin mielipide pahaakaan voi tehdä: Mitä tuumit Slendien tällaisesta käytöksestä?

Nyt mun täytyy taas vähäksi aikaa keskittyä koulujuttuihin (viiden tehtävän deadline on yhdeltätoista, joten vois pikkuhiljaa alkaa jo tutkimaan materiaalia ja tekemään niitä x) ). Tuun kuitenkin jatkamaan kun oon vaan saanut noi tehtävät tehtyä.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 15.11.2017 19:08:17

Mä oon myös noin 11 aikaan kotona töistä. Jatkan silloin peliä. Toivoisin että Anblick on siihen mennessä päässyt vastaamaan tuohon häntä vastaan tehtyyn keissiin niin voin sitten antaa mielipiteeni ihan kaikesta.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Anblick » 15.11.2017 20:33:25

Slendie kirjoitti:Sanot siis että epäilit aiemmin pelissä Lauchuo:ta siksi, koska tuo viimeisin lainaus erityisesti vaikutti hyvistelyltä.

En sanonut. Sanoin kiinnittäneeni huomiota hyvistelyyn ja siihen, että myöhemmin Lauchuo kirjoitti, että hyvistely voi tulla hyvikseltä luonnollisesti. Nämä kaksi asiaa olivat musta vähän epäilyttävä yhdistelmä.

Slendie kirjoitti:Sitten Anblick sanoo lukeneensa postit uudestaan ja havainneensa, että Lauchuo saattoikin pahiksena tarkoittaa myös "meitä pahiksia" tuossa viimeisessä lainauksessaan, joten se ei ollutkaan hyvistelyä.
(Tai, vaihtoehtoisesti Anblick väittää ajatelleensa, että pahisten mukaanlukeminen tuohon olisi kyläläis!Lauchuo:lta jotenkin hyväksyttävämpää kuin ihan vain se normaali "me kyläläiset" -ajattelu.)

Kukaan kyläläinen ei ajattele tuolla tavalla. Jos joku teistä muista kokee, että olisi saattanut käydä läpi saman ajatuksenjuoksun kuin Anblick, kertokaa toki.


Ei mun ajatuksenjuoksussani musta ole mitään outoa, koska edelleen tässä puhutaan hyvistelystä :D Jos joku vaikka kirjoittaisi ”me hyvikset” olisi se hyvistelyä, kun taas ”me pelaajat” ei olisi. Ei tosiaan tiedetä, mitä Lauchuo on tarkoittanut (kuten hän itsekin kommentoi), mutta eipähän ainakaan hyvistellyt.

Mä en tykkää yleensäkään hyvistelystä, kun yhtä hyvin voisi kirjoittaa neutraalimmin. Periaatteessa on ihan turha kirjoittaa tai vihjata olevansa hyvis, koska ei kenenkään tarvitse tai kannata uskoa, mutta kyllä mä uskon, että hienovarainenkin vihjailu voi alitajuntaisesti vaikuttaa siihen, miten hyvismäisenä pelaajaa pidetään. Tällainen taktiikkahan olisi pahikselle hyvä, jos käytännössä tyhjästä saisi hyvisvibaa muilta. Oon huomannut, ettei hyvistelyä karsasteta ihan hirveästi Kylässä, mutta joo, itse en vaan lämpene sille.

Lauchuo kirjoitti:Slendie, miten Anblickin roolin paljastuminen vaikuttaisi readiisi minusta, ottaen huomioon, että hän on tehnyt tuon huomion juuri minun postistani (vaikka täällä olisi varmaan ollut muitakin, jotka ovat samaan tyyliin "hyvistelleet", mihin tarttua)?

Sivuhuomiona: muut eivät ole kirjoittaneet
Mutta usein nuo lausahdukset ovat juurikin, kuten sanoin, hyvikselle luonnollisia tapoja kertoa, että ajattelen näin tai hyvisten kannattaisi tehdä näin

Eli en kommentoinut pelkkää hyvistelyä :)

Cameronin viesti itse asiassa saattoi vaikuttaakin siihen, miksi unenpöpperössä muistin Lauchuon hyvistelleen enemmänkin. Olisi aika höpsöä lähteä pelkästään muiden viestien perusteella kommentoimaan asiaa, mutta oli se varmaan osasyy.

Lauchuo kirjoitti:Anblick tulee sitten komppaamaan Cameronia (huom! sanomatta että komppaa häntä, toteaa vain "itsekin kiinnitin huomiota"), mutta kun kysyn asiaa häneltä tarkemmin, hän nostaa esiin tuosta lainauksestani tuon "me"-kohdan.

”Itsekin kiinnitin huomiota” viittasi ennemmin Zeyn kommenttiin: ”Häiritsevä kommentti, kun ottaa huomioon, että Lauchuota itseä syytettiin hyvistelystä.” viewtopic.php?f=9&t=523&start=60#p11936

Lauchuo kirjoitti:miina on noin 99% varmuudella hyvis :)

Onko tälle jotain perusteluita?

Saatoin vahingossa jättää jonkun mulle kohdistetun kommentin tai kysymyksen huomiotta, mutta nykäiskää ihmeessä hihasta, jos näin kävi :)
Avatar
Anblick
Kyläläinen
 
Viestit: 127
Liittynyt: 27.05.2017 21:25:27

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Slendie » 15.11.2017 20:39:09

Zey: quote:aat perusteluni ja sanot että olen jättänyt perustelematta? Sori jos kuulostan saivartelevalta, mutta en nyt keksi mitä selitin puutteellisesti mielestäsi. Olin kysynyt sinulta tämän kysymyksen: "Miltä ketju tähän mennessä on sinusta vaikuttanut, Zey -- onko tullut mielipiteitä kenestäkään pelaajasta suuntaan tai toiseen?" joten toisin sanoen halusin nähdä sinulta enemmän sanoja ennenkuin lähden tekemään mahdollista erillistä postia aiheesta. Ja Cameron kirjaimellisesti postasi rayn:in kanssa samaan aikaan kun luin ketjua ja kirjoitin omaa postiani -- vaikka lähden äänestämään varhain, se ei tarkoita, että mielipiteeni muista pelaajista toimisivat musta/valko-kytkimellä. En kuvittele, että joku on 100% pahis sen tähden että hänen sävynsä pingaa pahistutkaani. Enkä nähnyt hyödylliseksi tuplata jo muutenkin pitkän postini pituutta sillä, että toistaisin lähes samoja lauseita teidän kahden kohdalla. Joten oletin tuon perustelun olevan tarpeeksi selkeän.

Uudelleenlukukerralla Cameronin ensimmäinen posti oli itseasiassa se mikä sai minut eniten miettimään. (Ja herätti huomioni jo pelin alussa, mutta negatiivisesti.) Ihmettelin sitä, mutta kun pyörittelin eri vaihtoehtoja päässäni, tulin siihen tulokseen että pahis!Cameron olisi oletettavasti puhunut mekaniikasta eri sävyyn. Kommentti siitä, miten hän oletti kakunhaltijan tulevan ulos tokana tai kolmantena päivänä, vaikutti siltä että hän aiemman mafiapelikokemuksen pohjalta oletti, että kylän kannalta roolien ulostulo välittömästi ei yleensä toimi. (Ja voin samaistua siihen ajatukseen -- useimmissa setupeissa se on terve oletus, joten moni mafiakonkari varmasti lähtee siitä oletuksesta liikkeelle.) Eli toisinsanoen tulin siihen tulokseen, että hänen lähtökohtansa roolilistaa lukiessa oli "Miten tämä toimii kylän kannalta edullisesti?" En näe, että pahis lähtisi kovalla kiireellä miettimään, minä päivänä kakunhaltija todennäköisesti tulee ulos.

Tämän jälkeen seuratessani hänen myöhempiä postejaan sain niistä rehellisen vaikutelman -- ei tullut missään kohtaa fiilistä, että tässä hän on joutunut pysähtymään miettimään, miten reagoisi tai mitä sanoisi. Tai että hän olisi yrittänyt postaamisellaan vaikuttaa mihinkään piiloagendaan. Ainoa mahdollinen piiloagenda olisi varmaan epäilys Lauchuo:ta kohtaan -- se oli lyhytsanaista Cameron:ilta, mutta en nähnyt sitä opportunistisena. (Joskin muistan reaaliajassa ihmetelleeni sitäkin sävyn lisäksi.)

Mitä salailevuuteen tulee, en tietenkään postaa ketjuun ihan kaikkea mitä ajattelen -- ei se aina ole hyödyllistä. Mutta uskallan väittää että mielipiteitäni ei ole ketjusta tarvinnut etsiä kivien ja kantojen alta. Eikä perustelujakaan, joita olen kyllä antanut muistakin asioista kuin "vain" Anblickista, mutta pahoittelen sitä jos olen ollut epäselvä. Se ei ole ollut tarkoitukseni.
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Lauchuo » 15.11.2017 20:49:20

Anblick kirjoitti:Onko tälle jotain perusteluita?

Mitä mietit itse miinan roolista? En halua vastata tähän, ennen kuin olet itse (perustelujen kera) kertonut miina-readisi, mutta lupaan vastata sen jälkeen. (rayn varmaan osaa arvata, miksi sanoin tämän ja uskoisin että Slendie myös, mutta älkää pliis paljastako)
Avatar
Lauchuo
Kyläläinen
 
Viestit: 273
Liittynyt: 12.10.2017 18:35:37
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 2

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Slendie » 15.11.2017 20:52:07

Anblick: et vastannut siihen, miksi äänestän sinua.

Vastasit siis näin aiemmin:

"Hyvä kysymys sinänsä, koska sun viestisi näyttävät aikas neutraaleilta nyt kun luen uudestaan ajan (ja ajatuksen) kanssa. Lähinnä mua silloin arvelutti tämä...
*lainaus postista*
...mutta nyt hoksasin, että kyllähän ”me” sisällyttää myös pahikset ja kultin, koska eivät hekään sitä tietoa saa. (Pahiksillehan se ei ole oleellista, koska he tietävät ei-pahikset, mutta siitä sä et puhunutkaan.) Lisäksi mulle oli jäänyt mieleen, että olit kirjoitellut hyviksistä sitä sun tätä, mutta eivät nekään hyvistelyä liiemmin olleet. Toisin sanoen perun puheeni näiltä osin. "

Miten alleviivattu on erityisesti voinut lieventää epäilyjäsi Lauchuo:n suhteen?
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Lauchuo » 15.11.2017 21:16:33

Noniin, yritän nyt kirjoittaa jotain omia ajatuksiani pelaajista ylös sen mitä ehdin/jaksan. Sori kun tää viesti jäi eilen tekemättä - ei vaan jaksanut enää illalla pureutua juonariin niin paljon, että olisin pystynyt muodostamaan jotain järkevää koostetta.

raynpelikoneet -> No, minä en oikeastaan osaa sanoa hänestä vielä mitään. Rayn vaikuttaa tosi hyvismäiseltä ja siltä, että hän pelaisi hyvisten pussiin ja on esittämässä kysymyksiä, antamassa omia mielipiteitä ja selkeästi yrittää saada selville, miten muut pelaajat ovat ajatelleet asioita ja haastaa muita pelaajia heidän ajatuksistaan ja mielipiteistään ja sanomisistaan. Sinänsä tosi hyvismäisiä piirteitä, mutta kun rayn teki tätä edellisessäkin pelissä. En tiedä, minä jään vielä katsomaan, koska en nyt vaan luota rayniin, sori rayn :(

Cameron -> Toteaa ensimmäisessä viestissään, että olisi itse ajatellut, että haluaisi varman hyviksen esiin vasta toisena tai kolmantena päivänä. Tämä saa kyllä ihan tosissaan jostain syystä kylmät väreet kulkemaan selkäpiitäni pitkin, vaikka Cameron samaisessa viestissään ikään kuin "pehmenteli" tuota ajatusta sillä, että kysyi, onko jotain mitä hän ei ole tajunnut. Toisaalta myös en tiedä, miksi pahis!Cameron toisi ihan tarkoituksella tällaisen asian esiin, joten periaatteessa kyse voisi olla vahingosta, mutta... äh, en tiedä. Cameron kyllä vaihtoi kakunhaltijan esiintulemisesta mielipidettä nopeasti, kun asia oli hänelle selitetty, itseasiassa hän kannusti, että kakunhaltija voisi tulla esiin heti. Cameron ei kuitenkaan kommentoinut, millä tapaa tuo hänen lainauksensa minun viestistäni oli hyvistelyä (kun tätä kysyin). Eikä hän muuten koskaan vastannut rayninkään kysymykseen siitä, miten Slendien viestit ovat olleet peliä edistäviä.

Myöhemmin Cameron toteaa, että hänen mielestään jokaisen pelaajan on tärkeää esittää omia mielipiteitä ja ajatuksia pelistä ja pelaajista (ja perustella ne), mutta oikeastaan hänen omat mielipiteensähän ovat:
- Ei tiedä, mitä mieltä olla raynista
- Samaa mieltä Zayn kanssa, että kakunhaltijan pitäisi tulla esiin mahd. pian
- Slendiestä tuli hyvismäinen kuva (edisti peliä ja heitti ensimmäisen äänen)
- Minä olen hyvistellyt (ei perusteluita, miten tuo lainaamansa kohta olisi hyvistelyä)
Eli ne omat mielipiteet muista pelaajista... no, niitä ei ole. Kävin vielä lukaisemassa Cameronin viestejä juonittelupelien SM-kisoista, ja siellä Cameron oli kyllä alusta asti tuottanut heti paljon enemmän omaa ja ihan hyvääkin tekstiä, ihan perustelujenkin kera. Mitä enemmän Cameronin viestejä selaan, sitä enemmän alkaa tuntua, että Cameron olisi pahis.

Slendie -> Uudemmissa posteissaan hänellä on alkanut olla jo mielipiteitäkin pelaajista pelkkien peliteknisyyksien sijaan. Oikeastaan minusta tuntuu, että heti kun rayn (ja minä) otti esille, että Slendie on puhunut pääasiassa peliteknisyyksistä, ja omia mielipiteitä on ollut vain pari, niin Slendie on siirtynyt pelaajien pohtimiseen. Slendiellä on kyllä ollut paljon lähinnä yksittäisiä huomioita pelaajista, ei sillä tavalla yleistä kokonaiskuvaa. Ainoa kokonaisuudessaan epäilyttävä pelaaja hänen mielestään olen minä. Lisäksi tuo Cameron readin vaihtuminen epäilyttää. Perustitko siis Slendie alkuperäisen Cameronin epäilyttävyyden yhden viestin pohjalle?

Anblickista olenkin jo puhunut, Zey on varma hyvis (tai no, varma sitten kun juhlat on järkätty/alkaneet, mutta en näe mitään syytä miksi pahis/kultisti!Zey olisi tullut esiin kakunhaltijana siinä vaiheessa peliä kuin tuli), Ariel on vielä heräämättä, Jeku ei ole vielä(kään) sanonut mitään oikeasti kunnollista ja miinasta sanoinkin jo mielipiteeni. Haliman ja Niacinin tarkastelu jää nyt huomiselle, mutta toivoisin, että ainakin Halimalta saadaan siihen mennessä vähän lisää inputtia. Niacinilta nyt onkin jo jokunen viesti tullut.
Avatar
Lauchuo
Kyläläinen
 
Viestit: 273
Liittynyt: 12.10.2017 18:35:37
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 2

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Anblick » 15.11.2017 21:26:32

Miinasta mulla on vähän vaihteleva mielipide. Hän on nostanut esille ihan hyviä pointteja, esimerkiksi tämä oli musta mielenkiintoinen (raynpelikoneisiin liittyen):
Nyt nimittäin teit samanlaista kommentoitia slendien suhteen kun mitä shirokamin (ja myös xatalosin kanssa) kanssa edellisessä pelissä (karrikoiden: slendie kyllä tajuaa jos valehtelen joten tämä on totta. PISTE) ja se saa mulla hälytyskellot soimaan.

En tosin osaa arvioida tämän huomion paikkansapitävyyttä, koska en ole tätä edellistä peliä lukenut, mutta mielenkiintoinen nosto silti.
Toisaalta miina on kova hyvistelemään eikä hänen tyylinsä siksi herätä mussa hirveästi luottamusta. Lisäksi hän kyselee paljon kysymyksiä ja vaikuttaa epävarmalta ja jotenkin viattomalta, ehkä osin murteensa takia. Onko tarkoituksena vain hämätä muita ja esittää tietämättömämpää kuin oikeasti on? Esim.
Mie tajuan sen, että pahiksen kiinni saanti on tärkeetä tänään, mutta mua vähän pelottaa tuo kultismin leviäminenkin. -- Mie siis ajattelen että molemmista pitää päästä yhtä nopeasti eroon. Oonko mie tajunnu jotakin vääärin?

Muistelisin tosin, että miinan tyyli on aiemminkin ollut samankaltaista, kun hän on pelannut hyvistä, joten en mä vielä lähtisi leimaamaan suuntaan tai toiseen.

Odotan suurella jännityksellä, mahtaako Lauchuo kertoa syytä siihen, että halusi kuulla mun mielipiteeni ennen omansa kertomista :D

Slendie kirjoitti:Anblick: et vastannut siihen, miksi äänestän sinua.

Vastasit siis näin aiemmin:

"Hyvä kysymys sinänsä, koska sun viestisi näyttävät aikas neutraaleilta nyt kun luen uudestaan ajan (ja ajatuksen) kanssa. Lähinnä mua silloin arvelutti tämä...
*lainaus postista*
...mutta nyt hoksasin, että kyllähän ”me” sisällyttää myös pahikset ja kultin, koska eivät hekään sitä tietoa saa. (Pahiksillehan se ei ole oleellista, koska he tietävät ei-pahikset, mutta siitä sä et puhunutkaan.) Lisäksi mulle oli jäänyt mieleen, että olit kirjoitellut hyviksistä sitä sun tätä, mutta eivät nekään hyvistelyä liiemmin olleet. Toisin sanoen perun puheeni näiltä osin. "

Miten alleviivattu on erityisesti voinut lieventää epäilyjäsi Lauchuo:n suhteen?

Jos ”me” sisällyttää hyvikset + pahikset + kultin, se ei ole hyvistelyä. Jos mua on epäilyttänyt yhdistelmänä hyvistely + Lauchuon myöhempi hyvistelykommentointi ja hyvistelyargumentti viedään pois, ei ole oikein loogista epäillä edelleen tällä perusteella.
Avatar
Anblick
Kyläläinen
 
Viestit: 127
Liittynyt: 27.05.2017 21:25:27

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Lauchuo » 15.11.2017 21:42:50

Odotan suurella jännityksellä, mahtaako Lauchuo kertoa syytä siihen, että halusi kuulla mun mielipiteeni ennen omansa kertomista :D

Minä halusin nähdä, millaisen readin annat miinasta. Nyt sinä et sanonut miinasta mitään oikeastaan suuntaan tai toiseen, eli teit juuri sitä, mitä pahikset usein tekevät, jätit ovet auki joka suuntaan. Jätit itsellesi vaihtoehdot lähteä sanomaan miinaa niin hyvikseksi kuin pahikseksikin. Ja lisäksi halusin tietysti nähdä, mihin readisi miinasta perustuu, ja jätit huomiotta ne postit, joiden perusteella minä olen itse valmis sanomaan, että miina on melkein täysin varmasti hyvis.

miina kirjoitti:
raynpelikoneet kirjoitti:On toki mahdollista, että hän on kultisti, mutta minua ei suoraansanottuna kultisti tällä hetkellä kiinnosta, sillä mafian lynkkaaminen ensimmäisenä päivänä on paljon tärkeämpää.


Mie tajuan sen, että pahiksen kiinni saanti on tärkeetä tänään, mutta mua vähän pelottaa tuo kultismin leviäminenkin. Tänä yönä se ei vielä leviä, mutta sitten se alkaakin levitä jos sitä ei kiinni saada ja äkkiä ollaan tilanteessa jossa pahiksia ja kultisteja on enemmän kuin muita. Toisaalta, eikö kultistikin halua pahikset veke (tai kulttiinsa) ja toisin päin. Mie siis ajattelen että molemmista pitää päästä yhtä nopeasti eroon. Oonko mie tajunnu jotakin vääärin?

Tässä ensimmäisessä sen lisäksi, että miina on selvästi myös kultistin etsimisen puolesta (en usko että ikinä, ikinä, kultisti!miina usuttaisi hyviksiä etsimään kultistia), tuo boldattu kohta. Jos miina olisi kultisti, hän tietäisi, ettei kultisti pysty rekrytoimaan pahiksia. Hän tietäisi tämän ihan varmasti, koska uskon, että jopa miina olisi lukenut kyllä oman peliroolinsa kuvauksen huolellisesti. Tämä ei myöskään vaikuta pahiksen sanomalta - jos miina olisi pahis, hän olisi aika varmasti kysynyt ensin pahiskaveriltaan, voiko kultisti rekrytä pahiksiakin.

miina kirjoitti:Ja nytkun rupesin laskemaan miten tilanne menis huonoimmassa tapauksessa ja luin sääntöjä niin tajusin (vaikuttaa siltä etten lue alkuun sääntöjä/välilaskentoja kovin hyvin) että tässä pelissä on puhepakko eikä äänestyspakko. Oletan, että Halima tulee postaamaan, mutta pitääkö tässä olla huolissaan mahdollisesta Arielin antiaktiivisuuteen kuolemisesta..

Tässä kohtaa miina on selkeästi huolissaan siitä, että pelistä tippuu antiaktiivisuuteen pelaaja. On todennäköisempää, että antiaktiivisuuteen kuoleva pelaaja on hyvis kuin ei-hyvis (ihan vain siksi että hyviksiä on enemmän kuin ei-hyviksiä), ja jos yksikin hyvis kuolee antiaktiivisuuteen, se vähentää (todennäköisesti) hyvisten voittomahdollisuuksia radikaalisti, varsinkin kun joka päivä ja joka yö kuolee 100% varmasti yksi pelaaja ja 2. yöstä lähtien on todennäköistä, että yksi pelaaja liittyy kulttiin per yö. Jos miina olisi pahis, hän tuskin olisi tuonut tätä esille topicissa. Jos miina olisi kultisti, hän ei olisi huolissaan toisen pelaajan tippumisesta, koska sehän olisi hänen tavoitteensa. En siis näe tätä kommenttia kenenkään muun kuin hyvis!miinan kirjoittamana.
Avatar
Lauchuo
Kyläläinen
 
Viestit: 273
Liittynyt: 12.10.2017 18:35:37
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 2

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Halima » 15.11.2017 22:05:47

Zey kirjoitti:Halima ei edes kertonut mielipidettään kaikista ensimmäisellä sivulla pelanneista, joten miksi päätti kertoa Slendiestä, josta hänellä ei ole mielipidettä? Varsinkin kun on ilmeisesti lukenut vain ensimmäisen sivun kunnolla -> miksi haluaa kertoa jo nyt, ettei Slendiestä ole mielipidettä, eikä odota siihen, että on lukenut kaikki sivut, jotta voisi sitten sanoa niidenkin perusteella onko sitä mielipidettä vai ei.

Slendie oli niin näkyvä hahmo ekalla sivulla että tuntui oikealta sanoa hänestä jotain. Nyt toisella sivulla tämä Slendien viesti:
Slendie kirjoitti:NIINJOO HETKINEN... jos pahis tappaa juhlien pitäjän, hänet tappanut pahis paljastuu... Perhana, olis kiva ehdottaa tähän että kakunhaltija ei teekään ulostuloa ellei ole epäiltynä, mutta mitäs sitten jos ensimmäisen päivän viimeisillä tunneilla häntä aletaankin lynkkaamaan? Ehkä se on kuitenkin parempi että nautitaan kahden päivän ajan varmistetun kaupunkilaisen olemassaolosta... Ajanhaaskaus-riski ja jopa pahan virhelynkkauksen riski on liian suuri muuten.

Nostaa Slendietä mun silmissä hyvismäiseen kastiin. Varmasti vielä hyvälle pelaajalle mahdollisuuksien rajoissa kirjoittaa tuollainen viesti pahiksenakin, mutta vaikuttaa minusta enemmän hyviksenä kirjoitetulta viestiltä.

Ja tästä seuraavasta raynin viestistä voisin sanoa ihan samalla lailla kuin tuosta Slendien viestistä, eli ehkä mun täytyy neutraloittaa raynin sijoitusta listallani:
raynpelikoneet kirjoitti:Kyllä. Ja nimenomaan sen takia, että vaikka se täydellisessä maailmassa ei olekaan välttämättä paras peli (siis tulla esiin nyt), me elämme epätäydellisessä maailmassa, erityisesti D1. Jos esim täytekakun haltija tulee esiin vasta pari, kolmen irl-päivän päästä, se antaa enemmän mahdollisuuksia mafialle / kultille analysoida tilannetta ja tehdä itseään eniten hyödyttävä ratkaisu sen suhteen kannattaako counter-claimata, vai ei. Vaihtoehtoisesti, jos täytekakun haltija tulee esiin nyt, kuka ikinä ei-kaupnkilaisena counter-claimaa tässä vaiheessa? Minä haluan niinsanotusti eliminoida riskejä nyt kun niitä on mahdollista välttää, verrattuna myöhempiin D1 vaiheisiin, ja mielestäni kaupunki ns. "hyötyy selkeydestä ja suunnasta" (en tiedä kuinka paremmin kääntäisin "clarity and direction" tässä asiayhteydessä). Se mitä yritän sanoa, on se, että kun kaupunki toimii yhteisen päämäärän mukaan, ja vaikka suunnitelma olisikin "huono" (tai parempiakin olisi "tarjolla"), se että ON edes suunniteölma jota seurataan, jättää anti-town pelaajille vähemmän liikkumavaraa, koska he eivät voi käyttää kaupungin rikkonaisuutta, tai siis pelaajien eri mielipiteitä toistensa ja tälläisten asioiden suhteen, hyväkseen --> siis luoda "epäyhtenäistä ilmapiiriä" peliin (tästähän siis mafia hyötyy aina; eli jos kaupunkilaiset tappelevat toistensa kanssa, ja mikä parempaa, vielä jostain turhanpäiväisistä asioista, kuten erikoisroolispekulaatioista, se on täydellinen ilmapiiri mafialle).


raynpelikoneet kirjoitti:Kakku on kertakäyttöinen esine. Kun se käytetään, sitä ei enää ole. Jos kakun haltija kuolee, "käytetään" esine kollektiivisesti seuraavana yönä.
Ne henkilöt jotka ovat juhlissa tämän kakun käytön seurauksena, ei voi käyttää erikoiskykyjään (eli käytännössä tämä koskee ainoastaan kultistia joka ei voi rekrytoida, sillä muita erikoishahmoja ei ole).

Tämä alempi raynin viesti sitten taas vetää mun ajatuksia kahtaalle. Toisaalta ajattelis, että ois hyvismäistä olla huomaamatta että pahiksilla on ennustaja-erikoishahmo, mutta sitten taas rayn on kyllä mun silmissä niin kokenut ja hyvä pelaaja, että luulen että hän ois huomannut tuon pahisten erikoishahmon oli hänen oma roolinsa mikä tahansa. Jolloin se, että ei "muista" tuota pahisten erikoisroolia, olisikin pahismaista.

Rayn on kyllä hankala pelaaja, sillä mun aivoissa kummittelee todella hyvin pelattu pahis-SM-peli, ja jotenkin en "uskalla" olla epäilemättä rayniä. Tuntuu että vaikka hän mitä tekisi, niin hän voi silti olla pahis, ja en tiedä uskallanko ottaa sitä riskiä että jätän epäilemättä tällaisen pelaajan josta ei vain voi mitenkään tietää. Jotenkin tuntuisi turvallisemmalta ratkaisulta äänestää hänet ulos pelistä, mutta sitten taas jos hän onkin hyvis niin hänestä on kyllä varmasti kylälle paljon hyötyä... Vaikea tapaus!

Toisen sivun viestien perusteella sanoisin myös että miina on todennäköisemmin hyvis kuin pahis. Nyt siis olen päässyt toisen sivun loppuun. :)
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Halima » 15.11.2017 22:34:32

Todella hyvä viesti muuten Lauchuolta tuossa mun edellisen viestin yläpuolella. Hyvisten kastiin menee nyt ihan vaan tuon viestin perusteella. :)
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 15.11.2017 22:55:48

Ei mun ajatuksenjuoksussani musta ole mitään outoa, koska edelleen tässä puhutaan hyvistelystä :D Jos joku vaikka kirjoittaisi ”me hyvikset” olisi se hyvistelyä, kun taas ”me pelaajat” ei olisi. Ei tosiaan tiedetä, mitä Lauchuo on tarkoittanut (kuten hän itsekin kommentoi), mutta eipähän ainakaan hyvistellyt.

ding ding ding!!! Aivan juurikin näin. Se mitä Slendy ja lauchuo tuossa vaiheessa kuitenkin tekevät, he kääntävät asian niin, että kun Lauchuo ei sanonutkaan mitään pahismaista (alkuperäisen olettaman mukaan), olikin se mitä hän sanoi itseasiassa VEILÄ ENEMMÄN pahismaista. Tämä häiritsee erityisesti Slendyn näppäimistöltä kirjoitettuna.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 15.11.2017 22:56:29

*
...Lauchuo ei sanonutkaan...

siis Anblick ei sanonutkaan
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 15.11.2017 23:06:55

Halima kirjoitti:Tämä alempi raynin viesti sitten taas vetää mun ajatuksia kahtaalle. Toisaalta ajattelis, että ois hyvismäistä olla huomaamatta että pahiksilla on ennustaja-erikoishahmo, mutta sitten taas rayn on kyllä mun silmissä niin kokenut ja hyvä pelaaja, että luulen että hän ois huomannut tuon pahisten erikoishahmon oli hänen oma roolinsa mikä tahansa. Jolloin se, että ei "muista" tuota pahisten erikoisroolia, olisikin pahismaista.

Minä en lukenut ensimmäistä postia tässä pelissä. Minä luulin että setuppi on sama kun ilmoittautumistopicissa -1 kaupunkilainen. En ole tottunut siihen, että erikoishahmojen määrää muutellaan pelaajamäärän mukaan (varsinkin pahisten, kun heille pelistä tuli vielä HELPOMPI kun isommalla pelaajamäärällä, jolle peli oli suunniteltu). Voit ajatella siitä mitä ajattelet.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Anblick » 15.11.2017 23:13:50

Lauchuo kirjoitti:Nyt sinä et sanonut miinasta mitään oikeastaan suuntaan tai toiseen, eli teit juuri sitä, mitä pahikset usein tekevät, jätit ovet auki joka suuntaan. Jätit itsellesi vaihtoehdot lähteä sanomaan miinaa niin hyvikseksi kuin pahikseksikin. Ja lisäksi halusin tietysti nähdä, mihin readisi miinasta perustuu, ja jätit huomiotta ne postit, joiden perusteella minä olen itse valmis sanomaan, että miina on melkein täysin varmasti hyvis.

Toki on myös mahdollista, että jahkailu ja ovien auki jättäminen kuuluu joidenkin ihmisten perusluonteeseen eikä niinkään liity rooliin. En myöskään usko, etteikö pahis voisi ihan harkitusti esittää tietämättömämpää ja viattomampaa kuin oikeasti on (minkä itse asiassa mainitsin viime viestissänikin), eli en ihan suunnattomasti antaisi painoarvoa sille, että joku kyselee topicissa tai murehtii antiaktiivisuuskuolemia. Jos et usko, että pahis pystyisi tuollaista kirjoittamaan, niin mikäs siinä, mutta koko pelin ideanahan on, että pahikset ja kaikki muutkin yrittävät vaikuttaa hyvismäisiltä ja olla kuolematta. Miinan viestit kyllä näyttävät munkin silmääni pitkälti aika spontaaneilta eivätkä laskelmoivilta, mutta mistäpä sitä oikeasti tietää. Eli joo, en aio sulkea näitä ovia tässä vaiheessa peliä.

Mä en ole jaksanut tänään lukea läheskään kaikkia viestejä kunnolla ajatuksella, mutta palailen huomenissa sen puuhan pariin :) Tällä hetkellä Lauchuo ja Slendie ovat saamassa minulta eniten negatiivista huomiota osakseen, koska he tuntuvat olevan kovasti lynkkausmielialalla. Lauchuo ei ole kommentoinut vastauksiani hyvistelyvääntöön mitenkään (olen kyllä kiinnostunut kuulemaan, selkenikö ajatuskulkuni sulle ollenkaan viewtopic.php?f=9&t=523&start=150#p12020), eli oletan hänen edelleen epäilevän minua vahvasti, ja lisäksi näyttää tuomitsevan minut kärkkäästi miinankin suhteen. Mutta eipä siinä, pelityylejä on toki erilaisia :D Samaten Slendie ilmeisesti epäilee minua edelleen eniten. Musta koko hyvistelyväännössä meni vähän puurot ja vellit sekaisin, kun heidän mukaansa epäilin Lauchuota hyvistelyn takia ja itse taas koen ilmaisseeni ihan riittävän selvästi, ettei kyse ollut pelkästään hyvistelystä. Tämän takia mua kiinnostaisi kyllä teidän näkemykset nyt, kun oon vastaillut kysymyksiinne ja spekulointeihinne.

Toisaalta tämä näyttää höpsösti vastahyökkäykseltä, kun kerran juuri kyseinen kaksikko on mua selkeimmin epäillyt :D Ehkä huomenna herää laajemmin ajatuksia, kun toivottavasti kerkeän lukemaan loputkin viestit ihan ajatuksella.

//rayn väliin x 3.
Avatar
Anblick
Kyläläinen
 
Viestit: 127
Liittynyt: 27.05.2017 21:25:27

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Halima » 15.11.2017 23:15:51

raynpelikoneet kirjoitti:Voit ajatella siitä mitä ajattelet.

Kiitos luvasta omaan ajatteluun! Mutta tää sun vastaus oli kyllä ihan ok, eli et ainakaan toistaiseksi ole mun pahislistan kärjessä. Mulla ei kylläkään oo vielä mitään pahislistaa, mutta ehkä tajuat mitä tarkoitan! :D Tuntuu tässä pelissä olevan helpompi löytää hyviksiä kuin pahiksia, mutta ehkä niistä sitten karsimalla jossain vaiheessa rupeaa niitä pahiksiakin löytymään.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 15.11.2017 23:23:46

Zey:
En ole vielä varma mitä mieltä oon raynistä (pitää hänenkin viestit tutkia kunnolla ja katsoa olisko niissä jotain viitteitä kun kunnolla syynää), mutta eipä raynin mielipide pahaakaan voi tehdä: Mitä tuumit Slendien tällaisesta käytöksestä?

Minulla on muutama semisti "red flag" Slendyn suhteen. Esimerkiksi tuo hänen Anblick readinsa, jossa en näe mitään järkeä. Siis alunperinhän tuo oli ihan ok, jos tuolla haetaan reaktiota (itse teen samaa aika paljon), mutta se, että Slendy ei näytä ymmärtävän, että tuo Anblickin selitys tilanteeseen on aivan validi ajatusketju kaupunkilaiselta on mielestäni hälyyttävää. En myöskään pidä pahismaisena noita "selittämättömiä readeja". Slendyllä on ihan varmasti niin sanotusti lihaa luun päällä noissa asioissa, joukkueestaan riippumatta, hänellä on kuitenkin joku syy miksi hän ei halua syitään alunperin paljastaa. Minä tapasin aiemmin tehdä aika paljon samaa, mutta kun huomasin pelikulttuurin muuttuvan (ja oman aikani vähenevän -- ennen saatoin käyttää tyyliin 6h päivässä mafian pelaamiseen), ei tuosta ollut enää paljoakaan hyötyä, koska ihmiset vaan lopettivat postaamisen ja alkoivat odottaa mitä minä sanon. Ylipäätään se, että hän muuttaa readiaan noin "näkyvästi" ja yllättäen on mielestäni lievästi hyvismäistä (esim cameronin nyt, ja sinun suhteesi aiemmin), sillä minun mielestäni hän ei hyödy siitä mitään pahiksena. Kukaan ei ole kyseenalaistanut hänen alkuperäisiä readejaan noista henkilöistä ja pahiksena sinä haluat AINAKIN olla valmis pitämään mahdollisuuksia auki. Tietysti jos et koskaan "osaa sanoa mitään kenestäkään" asia on aivan eri, mutta tässä ei nyt puhuta siitä. Toivottavasti ymmärrät mitä tarkoitan, ja toivottavasti tämä vastasi kysymykseesi.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Zey » 15.11.2017 23:29:33

Slendie kirjoitti:Zey: quote:aat perusteluni ja sanot että olen jättänyt perustelematta?

Lainasin perustelusi sille, miksi et perustellut mielipidettäsi sitä esittäessäsi. Mut nyt on kysymys mielipiteiden perustelusta, ei perustelusta jättää mielipiteet perustelematta (joka koskee vain osaa perustelematta jääneistä mielipiteistä).

Slendie kirjoitti:Olin kysynyt sinulta tämän kysymyksen: "Miltä ketju tähän mennessä on sinusta vaikuttanut, Zey -- onko tullut mielipiteitä kenestäkään pelaajasta suuntaan tai toiseen?" joten toisin sanoen halusin nähdä sinulta enemmän sanoja ennenkuin lähden tekemään mahdollista erillistä postia aiheesta. Ja Cameron kirjaimellisesti postasi rayn:in kanssa samaan aikaan kun luin ketjua ja kirjoitin omaa postiani -- vaikka lähden äänestämään varhain, se ei tarkoita, että mielipiteeni muista pelaajista toimisivat musta/valko-kytkimellä.

Ymmärrän, ettet halunnut mitään kaiken kattavaa analyysia tehdä musta ennen materiaalia, mutta olit kuitenkin jo siinä vaiheessa tullut, että aloitukseni oli pahismainen ja totesit sen, joten olisi sen voinut perustella ihan vaikka vain yhteen lauseeseen tiivistäen. Ei se, että mielipide perustellaan, tarkoita, että pitäisi olla jotenkin 100% varma. Perusteltunakin se olisi vain mielipide aloituksesta.

Slendie kirjoitti:Mutta uskallan väittää että mielipiteitäni ei ole ketjusta tarvinnut etsiä kivien ja kantojen alta. Eikä perustelujakaan, joita olen kyllä antanut muistakin asioista kuin "vain" Anblickista, mutta pahoittelen sitä jos olen ollut epäselvä.

Mielipiteitä ei tarvitse, mutta perusteluja ei musta kyllä ole näkynyt hirveän oma-aloitteisesti. Tai siis tässä käsittääksesi sun mielipiteet:
-Lauchuo on pahismainen. Ei perusteluja, koska haluat katsoa muiden avaukset.
-Zey on hyvismäinen. Ei perusteluja samasta syystä. (rayn kysyy -> perustelet)
-Zeystä peruutus.
-Niacin on hyvismäinen. Ei perusteluja (samasta syystä?).
-miina on hyvismäinen. Perustelut. (Näköjään olikin jostain muusta kuin Anblickista.)
-Perustellaan Lauchuon pahismaisuus (ja samalla Niacinin hyvismäisyys? En oo varma oliko noi syyt siihen, miksi Niacin oli hyvismäinen).
-Zey on pahismainen. Ei perusteluja. (Perusteltiin kun kysyin.)
-Cameron on pahismainen. Ei perusteluja. (Perusteltiin kysyttäessä miksi ei ollut perusteluja. Perustelut siis vielä esittämättä, mut ilmeisesti sävyn takia?)
-miina ei ole koskaan kultisti. Ei perusteluja. (Perusteltiin kun miina kysyi.)
-Niacinissa pahismaisia asioita. Ei perusteluja.
-Anblick pahis. Perustelut.
-Cameron hyvismäinen. Ei perusteluja. (Perusteltiin myöhemmin kysyttäessä.)
-Lauchuo kultistimainen. Ei perusteluja.

Aika paljon siis sellaisia viestejä, joissa on mielipide esitetty, mut perusteluja ei oo kerrottu. Ymmärrän tuon aloitusasian, miksi siinä ei heti perusteltu, mutta noita muita perustelemattomia/kysyttäessä perusteltuja en ymmärrä, kun en näe mitään syytä, miksi niitä täytyisi pitää piilossa.

Slendie kirjoitti:Mitä salailevuuteen tulee, en tietenkään postaa ketjuun ihan kaikkea mitä ajattelen -- ei se aina ole hyödyllistä.

Kaikkea ei tietenkään tarvitsekaan postata, eihän sellaiseen kukaan pystyisikään. Mutta jos aloittaa jo kertomaan, niin miksi jättää niinkin oleellinen osa kuin perustelu pois? Jos viesti sen takia venyy, niin sittenpähän venyy – ei se olisi ensimmäinen kerta kun yksi viesti on sen 5 A4:sta pitkä. Mielestäni olennaisempi asia on sanoa kaikki tärkeät asiat (kuten mielipiteiden perusteet) ja vähemmän oleellista miettiä minkä mittainen viestistä tulee.

Ja nyt voin uskaltaa hieman Anblick tilannettakin kommentoida. Mulle toi koko hyvistely juttu näyttäytyy sellaisena ajatuskuviona, jonka Anblick voisi tehdä roolista riippumatta. En siis sano, että olisi hyvis, mutta en pidä hyvänä perusteluna hänen pahikseudellekaan. Lisäksi pidän ihan loogisena, että jos kyseinen ryhmä, johon Niacin itsensä niputtaa, pitää kaikki pelaajat sisällään, se ei ole enää hyvistelyä (koska hyvistelyssä Niacin olisi niputtanut itsensä hyviksiin). Eikä toisaalta itsensä pelaajiin lukeminen ole mitenkään poikkeavaa, enemmänkin normaali tapa puhua. Mielestäni siis on loogista pohtia asiaa myös siltä kannalta, mitkä ryhmät sana ”me” käsittää, sillä se on oikeastaan se pointti asiassa. Vasta kun tietää, mitkä ryhmät ”me” sisältää, voi analysoida onko kyseessä hyvistelyä vai aito ilmaisu.

(Tää on ehkä jo hieman kauempana aiheesta mutta:
Slendie kirjoitti:Koska Anblick ei voi olettaa, että kyläläis!Lauchuo näkisi erikseen vaivaa pahisten mukaanlukemiseen tuossa tilanteessa, siihen ei yksinkertaisesti ole minkäänlaista syytä.

Tää riippuu niin taustasta. Itse rekkasin Kylään niihin aikoihin, kun hyvistely oli erityisen epäilyttävää -> oppi aika nopeasti kirjoittamaan neutraalisti, jottei syytöksiä hyvistelystä tulisi ja edelleen neutraali teksti on mulla pyrkimyksenä, kun se hyvistely ei tosiaan kaikkien silmiin sovi, niin turha sitä puuhailla. Eli vaikka näkyvää pelillistä syytä ei ole, niin sieltä pelikulttuurista voi syitä silti löytyä.)

Mitä tulee Anblickin juupas-eipäs tyyppiseen meininkiin, niin sekin on Anblickille ominaista roolista riippumatta – edes loppuvaiheessa peliä hänellä ei musta ole koskaan kauhean varmoja mielipiteitä ollut. Itseasiassa mä olisin lähtenyt epäilemään Anblickia jos hänellä olisi ollut varmempia mielipiteitä mitä normaalisti, sillä viimeksi kun oltiin pahiksia yhdessä, mä ehdotin hänelle, että pahiksena voisi muokata mielipiteistään varmempia, niin ei keräisi sillä tavalla niin paljoa katseita niskaan, eikä pahiksena niillä mielipiteillä ole niin paljoa väliä. :P

Halima kirjoitti:Toisen sivun viestien perusteella sanoisin myös että miina on todennäköisemmin hyvis kuin pahis.

Miksi?

Halima kirjoitti: Todella hyvä viesti muuten Lauchuolta tuossa mun edellisen viestin yläpuolella. Hyvisten kastiin menee nyt ihan vaan tuon viestin perusteella. :)

Mikä teki tuosta viestistä hyvän/hyvismäisen?

Halima kirjoitti:Mutta tää sun vastaus oli kyllä ihan ok, eli et ainakaan toistaiseksi ole mun pahislistan kärjessä.

Tarkoitatko, että rayn vastaus oli hyvismäinen? Eikö rayn olisi yhtä hyvin vaikka kultistina ohittaa samalla tavalla ekan viestin olettaen että yksi tavis vain tippui pois?

//Ja rayn väliin antamaan pohdinnan aihetta.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 15.11.2017 23:33:28

Tehdäänpäs nyt sitten näin:

--Halima
++Cameron


Menkääpä ja tehkääpä kaikki kansat.... lukekaapa tämä postaus ja kertokaa minulle miksi minä olen väärässä? Jos minä en ole väärässä niin se tarkoittaa sitä, että Cameron on mafia. Se mitä tähän asti "tuosta casesta" on sanottu on aivan hevonkukkua koska kukaan ei ole ottanut oikeasti kantaa tuohon millään tavalla, vaan mielestäni säälittävästi sivunnut yhtä lausetta *cough* Niacin & Slendy *cough* joka ei ollut mikään kokonaisvaltainen pointti minun Cameron-analyysissani.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Halima » 15.11.2017 23:39:06

Cameron kirjoitti:Minun mielestäni pelissä on idea kertoa omia mielipiteitään pelaajista :D Ja perustella mielipiteensä. Tuohan on vähän niin kuin kysyisit että "miksi sinä vähä-älyinen raukka pelaat täällä meidän nerojen kanssa". Koen, että minulla on edelleen oikeus esittää mielipiteitäni pelaajista ja heidän hyvikseydestään/pahikseudestaan, olivatpa he miten kokeneita/hyviä pelaajia hyvänsä. Koen jopa, että nämä mielipiteet ovat eduksi pelin edistymisen kannalta. En ajattele, että ensimmäiset mielipiteeni olisivat kiveenhakattuja tai varmasti roolillisesti oikeita (kuten aiemmin totesin), mutta ne auttavat pelaajien roolin hahmottamisessa.

Tämä Cameronin viesti on se, minkä perusteella ihan ensimmäiseksi laitoin hänet kyläläis-kastiin. Mun mielestä tää vaikuttaa aidolta ärsyyntymiseltä ja aidolta reaktiolta, ja vaikka pahis/kulttilainenkin voisi ärsyyntyä siitä että häntä pidetään vähä-älyisempänä kuin muita pelaajia, koen että tällainen aito reaktio on todennäköisempi hyvikseltä. Lisäksi Cameronilla on mun mielestä ollut taipumusta nimenomaan hyviksenä tehdä pieniä "ajatusvirheitä", joista oon ennenkin hyvislukenut Cameronin onnistuneesti. Jos hän siis ei ole oppinut imitoimaan omia pikku hyvis-ajatusvirheitään, uskon että hän on ennemmin hyvis kuin pahis/kulttilainen.

Slendie kirjoitti:Mitä muuten rayn:iin tulee, hän on pelottava pahiksena, mutta tämä alku vaikuttaa mielestäni oikeasti kyläläismäiseltä eikä näkyvissä ole mitään syytä alkaa vainoharhailemaan. :) Kyllä hänkin tietynlaisiin lipsahduksiin syyllistyy pahiksena siinä missä me kaikki muutkin.

Oisko sulla antaa esimerkkejä näistä tietynlaisista lipsahduksista?

Slendie kirjoitti:Lauchuo, Zey ja Cameron on se kolmikko jonka pelinaloitus pisti silmään pahismaisesti.

Hämmentävä lause, sillä mun mielestä Lauchuo ja Cameron on molemmat aloittaneet pelin hyvismäisesti ja Zey on varma hyvis (jos ei toisin todisteta).

----------------------
Tällä hetkellä mun "hyvislistalla" on Zey (obv), miina, Lauchuo ja Cameron. Raynpelikoneet on vähän kiikun kaakun, en ehkä ihan uskalla päästää häntä hyvislistalleni, mutta en ois nyt just äänestämässäkään.

Mahdollisia pahiksia/kulttilaisia ois sitten loput eli Ariel, Anblick, Jeku, Niacin ja Slendie. Jos nyt hatusta pitäis heittää pahiskaksikko niin sanoisin Slendie ja Niacin. Jotenkin on tullut sellaista kevyttä Niacinin puolustelua Slendieltä, ja molemmat vaikuttaa ehkä hitusen pahismaisilta. En kuitenkaan halua vielä äänestää, koska mulla on vielä pari sivua lukematta enkä ehdi tänään enempää.

Tai itse asiassa voisin sittenkin äänestää ++Jeku. Jekun roolista mulla ei ole mitään hajua, mutta haluan painostaa häneltä jotain, mitä tahansa, mielipiteitä pelaajista. Edellisiin peleihin pohjaten luulen, että Jekulta ei ole helppo saada oikein mitään mielipiteitä, ja jos niitä ei tule niin fakta on vaan että on ehkä parempi äänestää jo alkupelissä Jeku ulos kuin kiikuttaa mukana loppupeliin.
----------------------
Sellainen pikku pyyntö kaikille, että kun lainaatte, voisitteko laittaa sen lainatun pelaajan nimen mukaan? Tai edes selkeästi sanoa kenelle/kenestä tässä kyseisessä lainauksessa puhutaan? Mulle on välillä vähän vaikea seurata kuka puhuu kenestäkin jos ei ole nimiä.

//sieltä tuli raytä ja Zeytä väliin, en nyt oikeasti ehdi enää paneutua noihin vaan jää huomiseen.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 15.11.2017 23:39:27

Jos nyt Zey haluat tietää tarkemmin niin ne ongelmat joita minulla Slendyn postausten kanssa on ovat seuraavat:
- Anblick readi
- Kommentoimattomuus minun Cameron caseeni
- Hänen mielipiteensä Niacinista. Erityisesti se, että hän pitää "erittäin hyvänä huomiona" Niacinin kommenttia minun Cameron caseeni. (Niacinhan vain tarttuu tasan yhteen lauseeseen ja sivuuttaa aivan kaiken muun)
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 66 vierailijaa

cron