Humanistit vs. tiedekunta 5. päivä päättyy 7.12. klo 21.00

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Lauchuo » 14.11.2017 13:47:31

Spoiler:
Ovela kettu rayn :D
Avatar
Lauchuo
Kyläläinen
 
Viestit: 273
Liittynyt: 12.10.2017 18:35:37
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 2

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Lauchuo » 14.11.2017 19:40:36

Zey kirjoitti:Itse näen eron siinä, että sä kommentoit edellisiä posteja ilman että olisit kuitenkaan tuonut jotain uutta niihin. Niacin taas ei nostanut mitään posteja esille, yleisesti vain viittasi koko edelliseen keskusteluun ja kysyi samalla itseään mietityttäviä asioita -> toi jotain omaa pöytään.

Ei tuo silti mielestäni ole minkään uuden tuomista peliin, että kysyy noita kysymyksiä, mitä Niacin esitti. Noista kysymyksistä ei saatu mitään antia pelille, sillä niiden vastaukset eivät vaikuttaneet peliin mitenkään, toisin kuin vaikkapa juuri täytekakun toiminnasta kysyminen (miten täytekakun haltijan kannattaisi toimia -> selvä vaikutus peliin, kun täytekakun haltija tietää, mitä kannattaa tehdä).

Lauchuo: kysyit kakkuposteistani. Menin sekaisin ajatuksissani ja unohdin hetkeksi kaikki ikävät vastapelimahdollisuudet yms yms, joten innostuin siitä mahdollisuudesta että pahis jäisi kiinni yrittäessään tappaa kakunhaltijaa. Joten nopea tyhmä posti väärällä idealla -- ei mitään sen syvällisempää. Mutta senhän kyllä varmasti havaitsitkin jo ekalla kerralla postini lukiessani, kun se SILLOIN ei herättänyt sinussa minkäänlaista ihmetystä?

Niin pointtini oli nimenomaan tuossa se, että toit esiin uutena sellaisen asian, jonka olit käytännössä maininnut (tai selvästi ainakin tiedostanut) aiemmin. Ei niinkään se, mitä sanoit postissasi siitä, kannattaako kakunhaltijan tulla esiin vai ei. Ensimmäisellä kerralla viestisi lukiessani tämä ei herättänyt ihmetystä, koska en muistanut, että olit tuon asian tuonut esiin jo aiemminkin, mutta kun myöhemmin kävin viestejäsi läpi, huomasin tämän.

Miten minun sävyni on yhtäkkiä verrattavissa siihen mistä sinua syytän pelinalussa, kun sitäkin pidit hyvänä ja proaktiivisena aiemmin? Jää kovasti viäntämisen ja kiäntämisen vaikutelma kun se, mitä asiat ovat mielestäsi, riippuu siitä onko sinua syytetty niistä!

Enhän minä pitänyt hyvänä ja proaktiivisena sitä, että syytät minua. Sanoin aiemmin, että sinulla on ollut hyviä pointteja ja pelaamisesi on ollut hyvismäistä. Kun rayn tuli kysymään, mitkä oli niitä hyviä pointteja, jotka eivät liity peliteknisiin asioihin - tällöin tajusin, että oikeastaan viesteissäsihän ei ollut muita mieleeni jääneitä hyviä pointteja, kuin juurikin niitä peliteknisyyksistä puhumisia. En minä missään vaiheessa sanonut, että se, että syytät minua, olisi hyvä pointti.
Avatar
Lauchuo
Kyläläinen
 
Viestit: 273
Liittynyt: 12.10.2017 18:35:37
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 2

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Cameron » 14.11.2017 22:37:27

Pahoittelen radiohiljaisuudesta! Oon ollut nyt pari päivää tosi kiinni töissä ja huomenna on vielä 15h töitä. Pääsen siis aikaisintaan ke-iltana töiden jälkeen lukeen topiccia kunnolla läpi, mutta todennäköisimmin musta kuuluu jotain järkevää vasta torstaina.
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Niacin » 14.11.2017 23:27:46

raynpelikoneet kirjoitti:Niacin -- Minä en saa oikein kiinni mistään, mitä Niacin yrittää tehdä. Esimerkiksi minähän en mistään "tuohtunut" (erittäin kummallinen sanavalinta tuo), minulla on aivan täysin looginen päättelyketju koko tuolle tapahtumalle jota hän niin ihmettelee, miksi hän ei ota tähän mitään kantaa? Minulle jää sellainen kuva että Niacin kommentoi tosi montaa asiaa tosi pinnallisesti menemättä oikeasti mihinkään konkreettisiin syihin miksi jokin tekee jostakin jotain.


Ei se mitään, voin kertoa mitä minä yritän tehdä. :) Yritän kertoa ajatuksiani pelistä. Luen viestejä yleensä pitkin päivää kahvitauoilla yms väleissä ehtimättä itse kommentoimaan, eikä viestien sisältö tallennu muistiini yleensäkään kovin tarkasti. Eilen luin viestejä muutaman kohdalta pelaajakohtaisesti läpi helpottaakseni mielikuvan muodostamista, eikä minulla silloin ole kovin tarkkaa hajua mitä joku muu on ko. henkilöstä jo aiemmin sanonut. Vaikka minulla ei ole tässä vaiheessa esittää kummoisia uusia näkökulmia tai vahvoja mielipiteitä, ajattelin nyt kuitenkin vähän valottaa mihin asioihin viestejä lukiessani kiinnitin huomiota ja minkälaisia fiiliksiä ne ovat minussa herättäneet, jotta saatte edes jonkinlaista kuvaa minusta tämän pelin osallistujana. Tällä hetkellä asia näyttää olevan niin, että jos tarkistan ja jätän kirjoittamatta kaiken, mistä joku muu on jo puhunut voin yhtä hyvin olla ihan hiljaa, ja se taas ei mielestäni edistä kenenkään peliä yhtään millään lailla.

Ja mitä Cameron-asioihin tulee, minun silmään varsinkin tuo lainaamani viesti vaikutti tuohtumiselta, ilmeisesti et sitä kuitenkaan niin tarkoittanut. Tuohtuneella minä taas tarkoitin, että vaikuttaa kuin olisit Slendien puolesta ikään kuin loukkaantunut siitä, että Cameron ei ymmärrä olla riittävän varuillaan mestari Slendietä tulkitessaan. Tuo päättelyketjusi ei jotenkaan minun ”ongelmaani” asiasta vastaa. Minusta se, että Cameron heitti Slendiestä tulevan hyvismäisen vaikutelman, ei todellakaan tarkoita, että hän olisi millään lailla varma Slendien roolista. Varsinkin, kun hän myöhemmin itse huomauttaa, että selviää varmaan myöhemmin paremmin onko tämä ensivaikutelma oikea. Siksi olen edelleen sitä mieltä, että teet tarpeettoman suuren numeron tuosta Cameronin Slendie-readistä.

Slendie kirjoitti:Tartutin mafia-pöpön rayn:iin aikanaan, joten olen pelannut hänen kanssaan samoissa peleissä hyvin kauan, tarkkaa aikaa en muista tosin.

raynpelikoneet kirjoitti:Millä ihmeen logiikalla sinä teet olettamuksen, että simnä voit muodostaa mielipiteen henkilöstä joka on käytännössä opettanut minut pelaamaan mafiaa (tämähän siis on ollut jo tiedossa ennenkuin readisi annoit) jollet voi muodostaa mielipidettä minusta?


Tässä boldatussa kohtaa menet minusta vikaan. En oikein tiedä miten sen selittäisin paremmin, kuin jo aiemmin yritin. Se, että Slendie on käytännössä opettanut sinut pelaamaan mafiaa, ei ollut tiedossa aiemmin, vain se, että olette molemmat pelanneet pitkään. Minuun mafia-pöpön tartutti itseasiassa juuri Cameron, mutta ei Cameron ole minua opettanut pelaamaan (paria alkuvinkkiä lukuunottamatta). Joku voi pelata vuosikausia ja olla silti huono pelaamaan esimerkiksi jotain tiettyä roolia tai miksei ihan ylipäänsäkin. Luulen, että luet itse peliä hyvin tarkasti ja taitavasti ja oletat välillä väärin, että hoksaamasi jutut ja yhteydet ovat muille yhtä itsestäänselviä, kuin sinulle. Ja näet sitten ristiriitaisena/epäloogisena, että joku ei ole toiminut jonkun pienen tiedonmurusen mukaisesti. Se voi olla tietenkin hyväkin, mutta kuten edellisessä pelissäsi itsekin totesit, niin Kylässä ei kaikki hyviksetkään aina pelaa mitenkään rautaisen loogisesti. :D Se kuuluu kaiketi sinun pelityyliisi yleisesti, mutta minulle tulee tästä myös mielleyhtymiä SM-kisoihin, joissa juutuit pahiksena vääntämään jostain vastaavanlaisesta yksityiskohdasta aika samaan tyyliin vedoten juurikin siihen, miten EPÄLOOGISTA kaikki on. Summa summarum, minusta ei ole mitenkään pahismaista tai edes epäloogista, että Cameron ”kuvitteli pystyvänsä lukemaan Slendietä”, vaikka olikin tiedossa, että hän on pelannut kauan.

En muuten omasta hyvis/pahispelaamisestani kahden kokonaisen pelin jälkeen osaa kertoa, mutta jos jotakuta kiinnostaa verrata niin Kissan viikset! -pelistä löytyy pahis-Niacin ja Leppäkertut II hyvis-Niacin.
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Slendie » 15.11.2017 07:03:54

Lauchuo kirjoitti:... mutta sillä välin toistan Slendielle tämän kysymykseni:
Mitä oli nämä Niacinin omat ajatukset? Oletan että puhutaan nyt (edelleen) tuosta Niacinin avausviestistä, johon mennessä pelissä tosiaan oli jo huomattavasti enemmän materiaalia, kuin minun avausviestissäni.

Puhuin ylipäätään ensimmäisistä viesteistä -- mitä pelkkään avausviestiin Niacin:ilta tulee, se ei ollut mitenkään selkeästi sävyltään erilainen sinun avaukseesi verrattuna.

Niacin:ista välittyy kuva, että hän on rehellinen koko ajan. Toisinsanoen kuvailee läpinäkyvästi sitä, mitä hänen mielessään missäkin vaiheessa on liikkunut. Ja hänen postiensa lukeminen muodostaa tällä tavalla tarkasteltuna loogisen jatkumon. Ne ennemmin ketjussa mainitsemattomat asiat, mitä Niacin tuo esille (lukuunottamatta hieman outo kultin käännytysmekaniikka -kysymystä) vaikuttavat sellaisilta, että ne ovat syntyneet peliä kaupungin eduksi ratkaisevista lähtökohdista. Esim se miten hän jo toisessa postissa otti kantaa Lauchuo-kysymykseen. Esim se, miten Niacin sai idean että kakunhaltijaa voisi käyttää yötappajan löytämiseen, ja miten hän pitäytyi ajatuksessaan kiinni myöhemminkin (viestittää että hän oikeasti tarkoitti sitä ehdotusta kun sen aiemmin ilmoille heitti). Esim Niacinin havainto siitä, miten rayn syytös Cameronia kohtaan tapahtui väärin perustein. Ylipäätään se, että Niacin on vaikuttanut lukeneen kaikki ketjussa esitetyt syytökset ja miettineen niitä sen jälkeen. Nämä tulevat mieleeni näin yhtäkkiä aamukahvia hörppiessäni, ja riittänevät pointtini selkeäksi tekemiseen.

Haluan muuten selventää sen etten pidä Niacin:ia mitenkään vahvasti kyläläisenä -- näen hänen posteissaan myös asioita, jotka voisivat tulla pahikselta. Joten Niacin:ilta olisi hyvä saada vielä lisää sisältöä ketjuun. Mutta syy, miksi ääneni on sinun päällä, Lauchuo, on miten selkeästi eniten sinun sävyssäsi ja postaustyylissäsi on pelin alussa ollut pahismaisia piirteitä. (Ja myöhemmät postisi eivät ole lieventäneet epäilyksiäni.) Ja siihen Niacin on hyvä vertailukohta mielestäni, pointtini selventämiseksi.
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Slendie » 15.11.2017 07:21:37

Anblick kirjoitti:...

Zey kirjoitti:
Anblick kirjoitti:Itsekin kiinnitin huomiota siihen, että Lauchuo hyvisteli alussa ja sitten myöhemmin kommentoi, että hyvistely tulee hyvikseltä luonnollisesti. Muuten en pidä hänen peliään erityisen hyvismäisenä tai pahismaisena ainakaan tässä vaiheessa, kun pelissä on vielä materiaalia niin niukasti.

Mitä mieltä olet siis Lauchuon hyvistelystä ja hyvistelyn kommentoinnista?

Pidin siis epäilyttävänä oman aseman pönkittämisyrityksenä. En yleensäkään tykkää hyvistelystä erityisemmin. Mutta….
Lauchuo kirjoitti:Koska tää nyt näköjään paisui isommaksikin jutuksi, niin kerropa toki, miten mielestäsi hyvistelin alussa?

Hyvä kysymys sinänsä, koska sun viestisi näyttävät aikas neutraaleilta nyt kun luen uudestaan ajan (ja ajatuksen) kanssa. Lähinnä mua silloin arvelutti tämä
Cameron, koska kakun voi lähettää eteenpäin, niin jos kakunhaltija paljastaa itsensä vasta esim. D2 tai D3, niin me ei voida koskaan tietää, oliko kyseessä alkuperäinen kakunhaltija vai ei. Ja lisäksi tällöin kakku voi päätyä jollekin muulle kuin hyvikselle, enkä tiiä miksi hyvis haluaisi sitä.

mutta nyt hoksasin, että kyllähän ”me” sisällyttää myös pahikset ja kultin, koska eivät hekään sitä tietoa saa. (Pahiksillehan se ei ole oleellista, koska he tietävät ei-pahikset, mutta siitä sä et puhunutkaan.) Lisäksi mulle oli jäänyt mieleen, että olit kirjoitellut hyviksistä sitä sun tätä, mutta eivät nekään hyvistelyä liiemmin olleet. Toisin sanoen perun puheeni näiltä osin. ...
Sanot siis että epäilit aiemmin pelissä Lauchuo:ta siksi, koska tuo viimeisin lainaus erityisesti vaikutti hyvistelyltä.

Mutta sitten tajusit että Lauchuo saattoi viitata myös pahiksiin sanomalle "me", joten kaikki onkin ok tuon lainauksen suhteen.

...

...

Tämä mielipiteen perustelu aiemmasta Lauchuo-epäilyksestä (josta haluat nyt peruuttaa pois) tulee kyläläiseltä missä universumissa?

Miten voit kyläläisenä ajatella, että se että Lauchuo on ottanut huomioon myös kultin ja yötappajat, onkin PAREMPI juttu kuin se että Lauchuo olisi tarkoittanu "meitä kyläläisiä"? Miten kyläläinen perustelee rehellisesti mielipiteensä muuttumisen Lauchuo:sta tuolla tavalla? Kyläläinen olisi mielestäni vain yksinkertaisesti todennut, että "me" on sen verta neutraali ilmaisu, ettei se kuulostakaan mitenkään erityisen hyvistelevältä.

Occamin partaterä ehdottaa tässä kohdassa että olet vain yrittänyt pahiksena löytää hyvänkuuloisen kohdan ketjusta, millä perustella hyvistelyyn muka perustunutta mielipidettäsi, havaitsematta ajoissa mitä väitteesi oikeasti tarkoittaa.
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Slendie » 15.11.2017 07:27:28

--Lauchuo

++Anblick
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Slendie » 15.11.2017 07:52:32

Yritän vielä vähän ytimekkäämmin selventää sitä, mikä tuossa oli tosi outoa, koska selitykseni rönsyili pahasti.

Anblick sanoi ajatelleensa, että Lauchuo hyvisteli, ja se oli epäilyttävää. Sitten Anblick sanoo lukeneensa postit uudestaan ja havainneensa, että Lauchuo saattoikin pahiksena tarkoittaa myös "meitä pahiksia" tuossa viimeisessä lainauksessaan, joten se ei ollutkaan hyvistelyä.
(Tai, vaihtoehtoisesti Anblick väittää ajatelleensa, että pahisten mukaanlukeminen tuohon olisi kyläläis!Lauchuo:lta jotenkin hyväksyttävämpää kuin ihan vain se normaali "me kyläläiset" -ajattelu.)

Kukaan kyläläinen ei ajattele tuolla tavalla. Jos joku teistä muista kokee, että olisi saattanut käydä läpi saman ajatuksenjuoksun kuin Anblick, kertokaa toki.
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Lauchuo » 15.11.2017 08:33:12

Slendie, minä ymmärsin tuon niin, että Anblick väittää tosiaan ajatelleensa tuon jälkimmäisen ehdotuksesi mukaan (eli että pahisten (ja kultin) mukaanlukeminen "me"-lausuntoon olisi hyväksyttävämpää kuin se, että puhuisi me-sanalla vain kyläläisistä). Mikä ei minusta kyllä ole yhtään sen enempää kyläläinen ajattelutapa kuin tuo ensimmäinenkään. Minusta alunperinkin tuon lukeminen hyvistelyksi oli tosi kaukaa haettua (sekä Anblickilta että Cameronilta, lukiko tätä joku muukin hyvistelyksi? en muista enää). Todellisuushan on, että sillä ei ole mitään väliä, tarkoitinko tuolla lausumallani me-sanalla tätä "meitä kyläläisiä" vai "meitä pelaajia", koska te ette mitenkään voi tietää, mitä olen ajatellut tuota kirjoittaessani, ja on ihan yhtä todennäköistä, että hyvis olisi kirjoittanut tuon kuin pahiskin, oli siinä sitten taustalla ajatus meistä kyläläisistä tai meistä pelaajista.

Slendie, miten Anblickin roolin paljastuminen vaikuttaisi readiisi minusta, ottaen huomioon, että hän on tehnyt tuon huomion juuri minun postistani (vaikka täällä olisi varmaan ollut muitakin, jotka ovat samaan tyyliin "hyvistelleet", mihin tarttua)?
Avatar
Lauchuo
Kyläläinen
 
Viestit: 273
Liittynyt: 12.10.2017 18:35:37
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 2

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja miina » 15.11.2017 08:43:24

Piti ihan käydä lukemassa pientä peruspeliä (ja minä en kyllä yleensä jaksa tuollaiseen vaivautua..) missä anblick oli pahis, ja ovela sellainen olikin! Alussa oli samanalaista viestittelyä, hirveesti järkevää tekstiä, mutta ei epäilyksiä. Tekis mieli epäillä tuon takia, mutta koska en oo nähny anblickilta varmistettua hyvispeliä niin odottelen vielä vähän materiaalia.
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Slendie » 15.11.2017 09:12:22

Lauchuo, nimenomaan. Jos hän tarkoitti sen noin kuin äsken sanoit, sillä ei ole mitään tekemistä hyvistelyn kanssa, ja kukaan kyläläinen tässä pelissä ei ole epäilemässä sinua tuollaisen ajatteluketjun perusteella!

Kyläläinen ei ajattele sitä, luitko mukaan pahikset ja kultin. Kyläläinen ajattelee, tarkoititko sitä kun sanoit "me" vai yritätkö vain hyvistellä. Se muka-oivallus että "ahaa, Lauchuo saattoikin tarkoittaa myös pahiksia!" ei voi johtaa siihen, että Anblick ei enää pidäkään sinua hyvistelijänä. Koska Anblick ei voi olettaa, että kyläläis!Lauchuo näkisi erikseen vaivaa pahisten mukaanlukemiseen tuossa tilanteessa, siihen ei yksinkertaisesti ole minkäänlaista syytä.

Ja kuten itsekin sanoit, kaikista posteistasi juuri tuon kohdan lukeminen "erityisen hyvisteleväksi" on kaukaahaettua.

En muista tarttuiko Cameron:kin juuri tuohon kohtaan, jos teki niin en ainakaan muista. Hänen postit minun on käytävä vielä erikseen läpi joka tapauksessa.

Mitä sinuun tulee, Anblick saattoi tehdä tuon molemmissa tapauksissa. Sekä pahiksena, joka halusi vaikuttaa paremmalta siinä tapauksessa että eitiimikaveri!Lauchuo lynkataan, että siinä, että halusi ensin muka-hyökätä tiimikaveri!Lauchuo:n kimppuun ja sitten peruuttaakin epäilyksestään tekaistuin perustein. Koska tämä kaikki tuli ilmi ekana päivänä eikä myöhemmin pelissä, en usko että pystymme luotettavasti päättelemään kummasta oli kyse.

Joka tapauksessa, ellen nyt vain jotenkin kulje laput silmillä ja en tajua sitä, en pysty käsittämään mitään kyläläis-motivaatiota tuolle, joten haluan lynkata Anblick:in.
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Lauchuo » 15.11.2017 09:44:37

Joo itseasiassa tää olikin mun moka, Cameron lukikin hyvistelyksi tän kohdan, eikä tuota koko sanomaani fraasia:

Cameron kirjoitti:Lauchuon pelin alusta tulee vähän hyvistelevä olo, esim.

Lauchuo kirjoitti: Ja lisäksi tällöin kakku voi päätyä jollekin muulle kuin hyvikselle, enkä tiiä miksi hyvis haluaisi sitä.

(Ei sillä, että tietäisin miksi tuokaan on hyvistelyä, mutta.)

Oikeestaan mulle tulee tästä koko jutusta vähän epäilevä olo nyt sekä Cameronia, että Anblickia kohtaan. Tuo koko sanomani juttu on tässä:

Mut joo, samaa mieltä, ehdottomasti kakunhaltija kertoo kuka on D1 ja kutsuu N1 kaikki juhliin. Cameron, koska kakun voi lähettää eteenpäin, niin jos kakunhaltija paljastaa itsensä vasta esim. D2 tai D3, niin me ei voida koskaan tietää, oliko kyseessä alkuperäinen kakunhaltija vai ei. Ja lisäksi tällöin kakku voi päätyä jollekin muulle kuin hyvikselle, enkä tiiä miksi hyvis haluaisi sitä.

Ensin Cameron tulee sanomaan, että luki hyvistelyksi tuon jälkimmäisen (yllä lainaamani) kohdan. Anblick tulee sitten komppaamaan Cameronia (huom! sanomatta että komppaa häntä, toteaa vain "itsekin kiinnitin huomiota"), mutta kun kysyn asiaa häneltä tarkemmin, hän nostaa esiin tuosta lainauksestani tuon "me"-kohdan. Herättää minussa epäilyksen, huomasiko hän tässä olleensa väärässä ja komppailleensa pahiskaveria ihan väärin perustein, mutta kun ei löytänyt tuosta Cameronin lainaamasta lauseesta mitään hyvistelyä, hänen oli pakko keksiä tuossa postissa joku muu hyvistelevä kohta?

Anblick kirjoitti:Itsekin kiinnitin huomiota siihen, että Lauchuo hyvisteli alussa ja sitten myöhemmin kommentoi, että hyvistely tulee hyvikseltä luonnollisesti.

Itseasiassa jos nyt ihan pilkkua viilataan, niin minä en sanonut noin :P
Mutta usein nuo lausahdukset ovat juurikin, kuten sanoin, hyvikselle luonnollisia tapoja kertoa, että ajattelen näin tai hyvisten kannattaisi tehdä näin, eikä niinkään sellaista hyvistelyä, kuin miksi ne yleensä tulkitaan.

Minun tulkintani mukaan hyviksen luonnollinen "me hyvikset" ei ole varsinaisesti hyvistelyä.

En nyt ihan tän perusteella vielä sanoisi, että Cameron välttämättä on pahis, jos Anblick on ja että Anblick välttämättä olisi kompannut nimenomaan pahiskaveria - on myös ihan mahdollista, että Anblick on nähnyt "helpon" sauman lähteä epäilemään minua Cameronin perusteilla, kun minua oli jo aiemminkin epäilty (rayn ja Slendie). On siis mahdollista, että Cameron nyt vain on hyviksenä (tai kulttina, hmm), tehnyt virhetulkinnan tuosta minun viestistäni ja Anblick on käyttänyt sitä hyväkseen.

++Anblick

(Se eilen lupaamani viesti yleensäkin readeistani eri pelaajista on muuten työn alla - laitan sen tänne kunhan saan tehtyä)
Avatar
Lauchuo
Kyläläinen
 
Viestit: 273
Liittynyt: 12.10.2017 18:35:37
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 2

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja miina » 15.11.2017 09:57:34

raynpelikoneet kirjoitti:On toki mahdollista, että hän on kultisti, mutta minua ei suoraansanottuna kultisti tällä hetkellä kiinnosta, sillä mafian lynkkaaminen ensimmäisenä päivänä on paljon tärkeämpää.


Mie tajuan sen, että pahiksen kiinni saanti on tärkeetä tänään, mutta mua vähän pelottaa tuo kultismin leviäminenkin. Tänä yönä se ei vielä leviä, mutta sitten se alkaakin levitä jos sitä ei kiinni saada ja äkkiä ollaan tilanteessa jossa pahiksia ja kultisteja on enemmän kuin muita. Toisaalta, eikö kultistikin halua pahikset veke (tai kulttiinsa) ja toisin päin. Mie siis ajattelen että molemmista pitää päästä yhtä nopeasti eroon. Oonko mie tajunnu jotakin vääärin?
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja miina » 15.11.2017 10:01:46

Ja nytkun rupesin laskemaan miten tilanne menis huonoimmassa tapauksessa ja luin sääntöjä niin tajusin (vaikuttaa siltä etten lue alkuun sääntöjä/välilaskentoja kovin hyvin) että tässä pelissä on puhepakko eikä äänestyspakko. Oletan, että Halima tulee postaamaan, mutta pitääkö tässä olla huolissaan mahdollisesta Arielin antiaktiivisuuteen kuolemisesta..
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Lauchuo » 15.11.2017 10:08:46

miina on noin 99% varmuudella hyvis :)
Avatar
Lauchuo
Kyläläinen
 
Viestit: 273
Liittynyt: 12.10.2017 18:35:37
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 2

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 15.11.2017 11:11:30

miina kirjoitti:
raynpelikoneet kirjoitti:On toki mahdollista, että hän on kultisti, mutta minua ei suoraansanottuna kultisti tällä hetkellä kiinnosta, sillä mafian lynkkaaminen ensimmäisenä päivänä on paljon tärkeämpää.


Mie tajuan sen, että pahiksen kiinni saanti on tärkeetä tänään, mutta mua vähän pelottaa tuo kultismin leviäminenkin. Tänä yönä se ei vielä leviä, mutta sitten se alkaakin levitä jos sitä ei kiinni saada ja äkkiä ollaan tilanteessa jossa pahiksia ja kultisteja on enemmän kuin muita. Toisaalta, eikö kultistikin halua pahikset veke (tai kulttiinsa) ja toisin päin. Mie siis ajattelen että molemmista pitää päästä yhtä nopeasti eroon. Oonko mie tajunnu jotakin vääärin?

Kyllä, ongelmana on vain se, että kultistin tunnistaminen on paljon vaikempaa kun mafian tunnistaminen, koska kultistikin (kaupunkilaisten tavoin) etsii mafiaa.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 15.11.2017 11:18:13

Mua melkein ei huvita enää selittää Cameron readiani, koska mulla alkaa mennä hermot siihen että tietyt henkilöt yrittää tahattomasti tai tahallisesti väittää että minun mielestäni omenakorin pitäisikin olla banaanikori vain koska siellä ei ollutkaan viittä omenaa vaan neljä omenaa.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 15.11.2017 11:24:58

Selitäpä minulle Lauchuo mitä "hyvistely" tarkoittaa -- ihan kirjaimellisesti?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Lauchuo » 15.11.2017 11:27:38

raynpelikoneet kirjoitti:Selitäpä minulle Lauchuo mitä "hyvistely" tarkoittaa -- ihan kirjaimellisesti?

Tuollahan minä sen Slendielle jo selitin
Hyvistely tarkoittaa noin yleisesti ottaen sitä, että pelaaja kirjoittaa viestiinsä "me hyvikset" tai jotain vastaavaa, eli yrittäisi tavallaan viitata ihan erityisesti siihen, että on hyvis ja saada muut uskomaan niin sillä, että sanoo olevansa hyvis.

Eli sellaista tarkoituksenomaista itsensä hyviksenä esiin tuomista.
Avatar
Lauchuo
Kyläläinen
 
Viestit: 273
Liittynyt: 12.10.2017 18:35:37
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 2

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 15.11.2017 11:33:42

Ja miksi sinä oikeastaan äänestät Anblickia, oletko sinä oikeasti sitä mieltä että ensinnäkin pahis komppaa pahiskaveriaan, ja toisekseen, vieläpä väärin perustein?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 15.11.2017 11:35:09

Tai vaihtoehtoisesti, jos Anblick haluaa jotain kompata sinun epäilemisessään, miksi hän ei Cameronin (erittäin huonon perusteen) sijaan komppaa minua tai Slendyä?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 15.11.2017 11:39:05

Slendie kirjoitti:Esim Niacinin havainto siitä, miten rayn syytös Cameronia kohtaan tapahtui väärin perustein. Ylipäätään se, että Niacin on vaikuttanut lukeneen kaikki ketjussa esitetyt syytökset ja miettineen niitä sen jälkeen. Nämä tulevat mieleeni näin yhtäkkiä aamukahvia hörppiessäni, ja riittänevät pointtini selkeäksi tekemiseen.

Sinä siis kirkkain silmin väität näin?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Lauchuo » 15.11.2017 11:49:49

Minä en tunne Anblickin pelityyliä tai pelaajaa muutenkaan, joten en tiedä, millainen hän on ja mitä hän voisi tai ei voisi tehdä. Siksi ajattelen nyt tällä hetkellä, ettei hänelle pelaajana mikään ole ns. mahdotonta. Sanoin myös jo, että voi olla, ettei Cameron ole hänen pahiskaverinsa. En vielä oikein tiedä, mitä ajatella Cameronista.

Anblickhan ei ole erityisen näkyvästi tässä epäillyt ketään, joten tuo saattoi ihan hyvin olla sellainen ns. "pohjustus" sille, jos tuntuisi, että minua voisi myöhemmin epäillä enemmänkin. En tiedä, miksi hän ei komppaisi sinua tai Slendietä, mutta (etenkin) jos Cameron on pahiskaveri, saattoi hän kokea, että olisi helppo lähteä komppaamaan pahiskaveria. Anblickin viesteistä myös päättelisin, että hän tuntee sinun tyylisi pelata ja saattoi tajuta, ettei sinua kannata lähteä komppailemaan sillä ajatuksella, että samoja perusteita voisi myöhemmin käyttää epäilyyn, koska sinä saatat helposti vaihtaa mielipidettäsi tietystä pelaajasta (kuten teit minun kohdallani), jos kys. pelaaja osoittaa, että mielipiteen vaihtamiselle olisi syytä. Tai sitten Anblick lähti komppaamaan hyvis!Cameronia (ollessaan itse pahis), jotta saisi hyvisluottoa hänen komppaamisestaan, jos Cameron tippuu ja paljastuu hyvikseksi (huom, tässä pitää ottaa huomioon, että sinä olit jo tässä vaiheessa epäillyt Cameronia).

En tosiaankaan osaa tässä nyt sanoa, minkälainen ajatuksenjuoksu Anblickilla on ollut, mutta minusta on vähän outoa, että kaksi pelaajaa tarttuu tuohon yhteen postiini ja väittää sen olevan hyvistelyä, kun siitä ei oikein parhaalla tahdollakaan saa sellaista.
Avatar
Lauchuo
Kyläläinen
 
Viestit: 273
Liittynyt: 12.10.2017 18:35:37
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 2

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 15.11.2017 11:56:41

Lauchuo kirjoitti:En tosiaankaan osaa tässä nyt sanoa, minkälainen ajatuksenjuoksu Anblickilla on ollut, mutta minusta on vähän outoa, että kaksi pelaajaa tarttuu tuohon yhteen postiini ja väittää sen olevan hyvistelyä, kun siitä ei oikein parhaalla tahdollakaan saa sellaista.

Niin Anblickhan sanoi ettei se ollutkaan hyvistelyä, ja että teki virheen, silti sinä äänestit häntä. No, olet nyt saanut itsesi tilanteeseen, jossa mitä tahansa ikinä Anblick vastaakin se on pahismaista, eli en luota sinun äänesi vaihtumiseen enää tämän pelin aikana. En minä tähän sen tarkemmin halua vielä mennä, Anblick osaa varmasti itsekin puolustaa itseään. Katson ensin mitä hän sanoo.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 15.11.2017 11:57:22

* siis D1:n aikana. :p
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Lauchuo » 15.11.2017 12:01:40

raynpelikoneet kirjoitti:
Lauchuo kirjoitti:En tosiaankaan osaa tässä nyt sanoa, minkälainen ajatuksenjuoksu Anblickilla on ollut, mutta minusta on vähän outoa, että kaksi pelaajaa tarttuu tuohon yhteen postiini ja väittää sen olevan hyvistelyä, kun siitä ei oikein parhaalla tahdollakaan saa sellaista.

Niin Anblickhan sanoi ettei se ollutkaan hyvistelyä, ja että teki virheen, silti sinä äänestit häntä. No, olet nyt saanut itsesi tilanteeseen, jossa mitä tahansa ikinä Anblick vastaakin se on pahismaista, eli en luota sinun äänesi vaihtumiseen enää tämän pelin aikana. En minä tähän sen tarkemmin halua vielä mennä, Anblick osaa varmasti itsekin puolustaa itseään. Katson ensin mitä hän sanoo.

Niin minä punnitsin asiaa tuon Anblickin selityksen kannalta, minkä Slendie avasi aiemmin :D Eli jos Anblickin ajatuksenjuoksu on oikeasti kulkenut noin, minusta se on varsin epäilyttävää. Minusta tuo muutenkin vaikuttaa siltä, että Anblickin oli keksittävä selitys sille, miksi ensin ajatteli tuon sanomani olevan hyvistelyä ja sitten seuraavalla tarkastelulla se ei hyvistelyä ollutkaan (Anblickhan ei voinut sanoa, että komppasi vain Cameronia katsomatta asiaa sen tarkemmin, koska sekös vasta epäilyttävää olisi ollutkin).
Avatar
Lauchuo
Kyläläinen
 
Viestit: 273
Liittynyt: 12.10.2017 18:35:37
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 2

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Slendie » 15.11.2017 12:11:10

miina: koitamme lynkata kolme epäilyttävintä tyyppiä. Emme voi alkaa vaikuttamaan järjestykseen sillä perusteella, onko joku todennäköisempi kultisti kuin yötappaja -- se menee aina liian spekulatiiviseksi, ja siinä käy helposti rumasti. Jos löydämme ne tyypit, jotka eivät ole kyläläisiä, saumamme pysäyttää kultti ovat niin hyvät kuin ne voivat olla. :)

rayn: kyllä. Minun on ollut paljon helpompi seurata Niacin:in posteja kyläläis!perspektiivistä kuin Anblick:in.

Kerro toki miten Anblick:in läsnäolo ketjussa on ollut sinun silmissäsi luottamustaherättävämpää. Tai miten hän on ollut "syvällisempi" kuin Niacin (käytän sanaa syvällinen koska luonnehdit N:n havaintoja pinnallisiksi).
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Halima » 15.11.2017 12:35:44

Hei hoi, moi moi!

Olen palannut kotimaan kamaralle, joten nyt ois vissiin aika ilmoittautua tänne läsnäolevaksi. :) Lueskelin matkalla jonkin verran harppoen viestejänne, mutta en siis todellakaan ole lukenut kaikkea, saati että muistaisin juuri mitään. Alustavasti kuitenkin olen saanut hyvisvibaa Cameronin viesteistä, ja ymmärsin että Zey on kakunhaltija, eli varma hyvis. Tästä lähdetään siis liikkeelle.

Yritän saada luettua kaikki viestit kunnolla tänään, mutta en uskalla luvata, sillä on muitakin rästiasioita reissun jälkeen hoidettavana. Tämän pelipäivän aikana kuitenkin varmasti! Kiva pelata taas! :)
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Humanistit vs. tiedekunta, coming soon!

ViestiKirjoittaja Halima » 15.11.2017 13:39:38

Säännöistä tarkennuksia (Violet!):
- täytyykö pahisten päättää yötapponsa kohde ennen kuin he saavat ennustustuloksen?
- jos alkuperäinen kultisti kuolee, voiko kultti enää laajeta? Eli saavatko kultin muut jäsenet värvätä uusia jäseniä?
- kun kulttilainen kuolee, saammeko tietää oliko kyseessä alkuperäinen kulttilainen vai kyläläinen?

Nykyisellä toimintasuunnitelmalla (kakunhaltija jo tiedossa ja juhlat ekana yönä) kultti ei siis voi kasvaa ensimmäisenä yönä, eikä pahisennustaja saa ennustettua ekana yönä. Toisena yönä sen sijaan kultti pääsee jo kasvamaan (samoin kuin pahisennustaja saa ennustaa, mutta oletan että pahisten on täytynyt valita tappokohteensa ennen ennustustuloksen saamista, jolloin kulttilaiseen osuminen pahisten toimesta on epätodennäköistä). Tämän takia mun mielestä ois aika tärkeää saada eliminoitua kultti kahden ekan päivän aikana. Toki pahikseen osuminen on myös tärkeää, mutta pahikset eivät lisäänny. Jos kultti pääsee kasvamaan kahteen jäseneen, hyvikset on jo lirissä, ja jos kultti saa kolmannen jäsenensä niin sehän voittaa. Tietysti tässä on myös se puoli, että myös pahikset haluavat eroon kultista, mutta ei me voida luottaa siihen että pahikset osuu kulttiin.

Zey kirjoitti://Lauchuo, rayn, Cam, Slendie, Slendie, rayn, Slendie, rayn, rayn, Lauchuo, Violet, Cam, Lauchuo, rayn, Lauchuo ja Cam väliin. :DD Ehkä lähetän tän ennen kuin luen teidän viestit, koska muuten en taida tällä tahdilla koskaan tätä lähettää. x)

:D Hee, melkoisen aktiivinen pelin alku näköjään!

Oon nyt lukenut ekan sivun, ja jotenkin nyt vasta tajuan miten jännä asetelma tässä onkaan! Kun siis tavallaan molemmilla "ei-kylä-osapuolilla" on ennustusmahdollisuus ja he tietysti haluavat toisensa pois pelistä. (Kultistin ennustusmahdollisuus siis siinä, että jos käännytys ei onnistu hän saa tietää oliko kyseinen pelaaja vannoutunut humanisti vai pahis). Eli jos kultisti saa tietää pahiksen henkilöllisyyden, hän tietysti haluaa äänestää pahiksen pois pelistä, mutta ei voi tulla esiin tietonsa kanssa, koska silloinhan hänet lynkattaisiin. Vitsi, nyt mä toden teolla innostuin tästä asetelmasta ja uskon että hyviksillä onkin ehkä ihan hyvätkin mahdollisuudet, kun nää osapuolet voi pommittaa toisiaan. :)

Ekan sivun perusteella tulleet pelaajapohdinnat:

rayn aloitti enemmän SM-kisapelin kuin sen toisen pelinsä (missä oli hyvis) kaltaisesti. Tämä siis tarkoittaa että hän pelaa aika hyvismäisen oloisesti, mutta oletan että se tarkoittaa ennemmin sitä että hän olisi pahis. :D

Lauchuota syyteltiin jo jostain, mutta itse en nähnyt Lauchuon avauksessa mitään kummallista, ei mielipidettä vielä suuntaan eikä toiseen.

Slendiestä ei myöskään vielä mielipidettä, selvästi kokenut pelaaja ja kun ei ole aiempaa kokemusta hänen pelistään, pitää seurata pitemmälle ennen mielipiteen muodostumista.

Niacinin ensimmäisestä (ja toistaiseksi ainoasta) viestistä sain jostain syystä huonoa vibaa. En toki tiedä uskallanko tähän luottaa, sillä Niacinkin on pelannut aikaisemmin tosi hyvismäisesti pahiksena. Mutta pikku-hitunen pahisvibaa sinne.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 15.11.2017 13:54:21

Ariel on tiputtautunut pelistä, hänelle haetaan varapelaajaa.

Kaikki ovat suorittaneet puhepakkonsa!

Halima kirjoitti:- täytyykö pahisten päättää yötapponsa kohde ennen kuin he saavat ennustustuloksen?
- jos alkuperäinen kultisti kuolee, voiko kultti enää laajeta? Eli saavatko kultin muut jäsenet värvätä uusia jäseniä?
- kun kulttilainen kuolee, saammeko tietää oliko kyseessä alkuperäinen kulttilainen vai kyläläinen?

Pahikset saavat ennustuksen tietonsa vasta yön loputtua, eli he eivät saa ennustustulosta ennen tappoa.
Alkuperäisen kultistin kuolema estää kultin laajentumisen.
Saatte tietää onko kuollut henkilö kultisti (eli alkuperäinen kultisti) vaiko kulttilainen (kultistin kulttiin rekrytoima henkilö).
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 53 vierailijaa

cron