Humanistit vs. tiedekunta 5. päivä päättyy 7.12. klo 21.00

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Lauchuo » 12.11.2017 19:43:38

Cameron kirjoitti:Lähinnä siis ajattelin että hän pitäis kakun itsellään toiseen tai kolmanteen yöhön. Koska toki alkuperäinen kakunlähettäjä voisi tulla esiin jos joku muu väittäisi olevansa alkuperäinen kakkutyyppi.
//jahah ray pääsi jo peliin kiinni :D odotan mielenkiinnolla hänen perusteluitaan!

Jos kakunhaltija tulisi esiin vasta tokana tai kolmantena päivänä (/yönä kun pitää juhlat), ei voida tietää, onko kyseessä alkuperäinen kakunhaltija, koska ei voida mitenkään varmistaa, onko kakkua lähetetty kertaakaan eteenpäin vai ei. Tosin kuten sanoin, koska kakunhaltija on hyvis, en keksi syytä, miksi hyvis lähettäisi kakun eteenpäin henkilölle, josta ei voi tietää, onko kyseessä hyvis vai ei. Mutta kun ei sitä ikinä voi tietää mitä kukakin pelaaja tekee :D

Cameron ja Lauchuo, keitä pelaajista tunnette entuudestaan? En tarkoita oikeassa elämässä, vaan kylä-peleissä.

Oon pelannut täällä vasta yhdessä pelissä, ja siinä oli vielä mukana minun tullessa peliin (tulin varapelaajana) raynpelikoneet ja miina. Cameron ehti kys. pelissä olemaan vain yhden pelipäivän, joten hänestä en osaa sanoa juuri mitään. Muut ovat tuntemattomia.

raynpelikoneet kirjoitti:
Lauchuo kirjoitti:Mit... Rayn ootko ihan kunnossa :P

Koska materiaalia luonnollisesti ei ole vielä mitään, niin haluaisin ottaa esille pelin tasapainotuksen. Pelissä on 11 pelaajaa, joista 3 on ei-hyviksiä. Aika suuri määrä verrattuna pelaajamäärään. Eikä hyviksillä ole mitään erityisen vahvoja erikoisroolejakaan. Täytekakku kiertävänä esineenä on mielenkiintoisen oloinen, mutta hankala sanoa, mihin sen käyttö voi johtaa, kun tuommoisesta ei ole minulla aiemmin kokemusta.

// Hyvä huomio Slendieltä. Muakin kiinnostaa raynin kysymys tuosta, ketä kakun haltijan kannattaisi recruitata.

Mä tarraudun tuohon alleviivattuun. Oletetaan että Lauchuo tässä puhuu totta. Muistakaa tuo. Toinen huomio on se, että kun Lauchuo viimeksi pelasi täällä (SM-pelissä, vaikka korvasikin jonkun D3 alussa), hänellä oli heti sanottavaa. Tämä tosin on vähäpätöisempi huomio, koska silloin pelissä oli enemmän materiaalia. Jotenkin minusta vain tuntuu siltä, että tuo posti itsessään näyttää sellaiselta PbP (post by post) analyysilta, jossa otetaan jokainen aiempi posti ja yritetään väkisin vääntää jotain sanottavaa niistä sanomatta kuitenkaan yhtään mitään. No, kuten sanoin, tästä en voi olla varma koska en ole nähnyt Lauchuon aloittavan peliä koskaan pelin alussa.

Sitten hän sanoo näin:
Lauchuo kirjoitti:Toi Slendyn kirjoittama on suora lainaus säännöistä :D

Hän on siis lukenut tämän säännön, josta puhuttiin, jolloin mielestäni jonkunlainen mielipide pitäisi olla jo syntynyt. Se onko mielipide kaupunkilaisen silmin oikea vai väärä on irrelevanttia, mutta kyllä ainakin minulla esimerkiksi syntyi idea, että "näin kakunhaltijan kannattaisi toimia" kun luin säännöt (tosin ilmeisesti en kovin tarkasti :D). Mielestäni myös tässä tilanteessa ei tule sellainen tunne, että Lauchuo saattaisi pantata jotain informaatiota saadakseen enemmän informaatiota muista (mikä olisi ihan ok kaupunkilaisen näkökulmasta).

No nimenomaan, eihän tuossa vaiheessa edes ollut mitään mistä repiä puhuttavaa :D


Halima
raynpelikoneet
Cameron
Lauchuo
Ariel
Zey
miina
Jeku
Anblick
Niacin
Slendie
Avatar
Lauchuo
Kyläläinen
 
Viestit: 273
Liittynyt: 12.10.2017 18:35:37
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 2

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Lauchuo » 12.11.2017 19:44:07

Oho, painoin sit vahingossa lähetä enkä esikatselu. No jatkan tuon kirjoittamista tässä :D
Avatar
Lauchuo
Kyläläinen
 
Viestit: 273
Liittynyt: 12.10.2017 18:35:37
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 2

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Lauchuo » 12.11.2017 20:40:52

Mä tarraudun tuohon alleviivattuun. Oletetaan että Lauchuo tässä puhuu totta. Muistakaa tuo. Toinen huomio on se, että kun Lauchuo viimeksi pelasi täällä (SM-pelissä, vaikka korvasikin jonkun D3 alussa), hänellä oli heti sanottavaa. Tämä tosin on vähäpätöisempi huomio, koska silloin pelissä oli enemmän materiaalia. Jotenkin minusta vain tuntuu siltä, että tuo posti itsessään näyttää sellaiselta PbP (post by post) analyysilta, jossa otetaan jokainen aiempi posti ja yritetään väkisin vääntää jotain sanottavaa niistä sanomatta kuitenkaan yhtään mitään. No, kuten sanoin, tästä en voi olla varma koska en ole nähnyt Lauchuon aloittavan peliä koskaan pelin alussa.

Tästä olin tosiaan sanomassa, että nimenomaan, kyseessä oli ihan ensimmäisiä posteja päivässä, joten ei mulla ollut vielä mitään sanottavaa. Roolilista oli oikeastaan ainoa mistä lähteä liikkeelle. Sitten tuli sun ja Slendyn viestit samaan aikaan kun lähetin tuota omaa viestiäni, lukaisin ne pikaisesti ja lisäsin tuon lisäyksen.
Sitten hän sanoo näin:
Lauchuo kirjoitti:Toi Slendyn kirjoittama on suora lainaus säännöistä :D

Hän on siis lukenut tämän säännön, josta puhuttiin, jolloin mielestäni jonkunlainen mielipide pitäisi olla jo syntynyt. Se onko mielipide kaupunkilaisen silmin oikea vai väärä on irrelevanttia, mutta kyllä ainakin minulla esimerkiksi syntyi idea, että "näin kakunhaltijan kannattaisi toimia" kun luin säännöt (tosin ilmeisesti en kovin tarkasti :D). Mielestäni myös tässä tilanteessa ei tule sellainen tunne, että Lauchuo saattaisi pantata jotain informaatiota saadakseen enemmän informaatiota muista (mikä olisi ihan ok kaupunkilaisen näkökulmasta).

Niin tämähän oli sen jälkeen kun olit itse sanonut, ettei kaikkia voi rekrytoida juhliin. Kävin tarkistamassa asian säännöistä, sillä välin Slendy oli sen jo kopioinut topiciin ja kun olit siinä välissä vielä kysynyt Violetilta, kuinka monta voi kutsua, niin totesin, että Slendyn lainaus oli suoraan säännöistä. Minulla ei myöskään heti syntynyt ajatusta, miten kannattaisi toimia, koska kuten sanoin, minulla ei ole kokemusta tuollaisista (ei oikeastaan kiertävistä esineistä ollenkaan). Slendyn selittämä skenaario tuntui kuitenkin järkevältä ja sanoinkin jossain vaiheessa, että se on mielestäni järkevä.

Sitäpaitsi Niacin tekee ensimmäisessä postissaan juuri sitä, mistä syytät minua tuossa viestissäsi, eli postaa postaamisen takia. Hän ei ota yhtään kantaa jo syntyneeseen keskusteluun, toteaa vain, että hänellä oli useita kysymyksiä täytekakusta mutta ei ole enää. Tämä ei kuitenkaan mielestäsi ole epäilyttävää? Mutta minun kohdallani se oli, kun pelissä oli vain kaksi (oikeaa) peliviestiä ennen minun viestiäni? (Vähän samaa tekevät tosin myöhemmin miina ja Jeku, mutta kumpikin sanoi kiireistä, joten pistäisin tän sen piikkiin)

Jos pahis tulisi esiin vale kakunhaltijana, eikö tällöin olisi oikealla kakunhaltijalla vaihtoehtona myös jättää juhlat kokonaan järjestämättä ensimmäisenä yönä? Tämä toki tarkoittaa sitä, että kultisti pystyy tällöin rekryämään ensimmäisenä yönä, mutta toisaalta oikea kakunhaltija voi tulla esiin vasta 2. pelipäivänä ja juhlat voidaan pitää 2. peliyönä, jolloin kultti ei voi rekrytoida, jos juhliin kutsutaan kaikki pelaajat. Olisko tää jostain syystä huonompi vaihtoehto kuin se, että jätetään N1 juhlista kakunhaltijana esiintyvä pahis pois?

Tuo rautalanka mitä slendie laitoit aiemmin ei vastannu vielä kaikkiin kysymyksiin, mutta josko ne tässä selviäis vielä.

miina, mihin kysymyksiisi tuo Slendien rautalanka ei vastannut? Tuon pitäisi mielestäni vastata kaikkiin kysymyksiisi olettaen, että kakku on tosiaan kertakäyttöinen. Tarkemmalla vilkaisulla tätä ei lue säännöissä.

Violet, onko täytekakku kertakäyttöinen, vai voiko sitä käyttää useampana yönä?

Tähän mennessä Slendie on vaikuttanut vähän hyvismäiseltä, pointit on ollut hyviä ja pelaaminen on minusta aika hyvismäistä, selkeästi sellaista, että yrittää edistää hyvisten peliä ja myös miettiä, mikä olisi hyviksille edullisinta. En oikein ole vielä osannut muodostaa mitään kunnon readeja muista pelaajista, paitsi että miina vaikuttaa yhtä pihalla olevalta kuin viime pelissäkin (kaikella rakkaudella miina :P). Tuo Cameron-tapaus on kyllä kieltämättä outo (enkä tbh ole ihan varma, mikä tuossa aiemmassa lausumassani olisi hyvistelyä - imo Slendie on kyllä hyvistellyt viesteissään paljon enemmän kuin tuo minun yksi lauseeni, mutta Cameron ei niihin ole tarttunut yhtään). Cameronissa olisi potentiaalista pahista, mutta en nyt vielä mene sanomaan mitään.

Pakko mennä hoitamaan niskakipuja ja koettaa pysäyttää alkava migreeni, joten palaan pelin pariin tarkemmin sitten viimeistään huomenna, tänä iltana ei ehkä enää pysty.
Avatar
Lauchuo
Kyläläinen
 
Viestit: 273
Liittynyt: 12.10.2017 18:35:37
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 2

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Slendie » 12.11.2017 21:06:07

Nyt tarvitsen varmistuksen etten ymmärrä teidän "natiivien" perusteluja väärin -- mitä tarkkaan ottaen tarkoitatte "hyvistelyllä"?
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Lauchuo » 12.11.2017 21:15:50

Slendie kirjoitti:Nyt tarvitsen varmistuksen etten ymmärrä teidän "natiivien" perusteluja väärin -- mitä tarkkaan ottaen tarkoitatte "hyvistelyllä"?

Hyvistely tarkoittaa noin yleisesti ottaen sitä, että pelaaja kirjoittaa viestiinsä "me hyvikset" tai jotain vastaavaa, eli yrittäisi tavallaan viitata ihan erityisesti siihen, että on hyvis ja saada muut uskomaan niin sillä, että sanoo olevansa hyvis. Ainakin Finissä (jossa siis olen aloittanut juonarien pelaamisen), hyvistelyyn tarttuminen ei kuitenkaan ole vissiinkään ikinä johtanut pahiksen lynkkaamiseen, vaan pahimmassa tapauksessa jopa erikoishyviksen lynkkaamiseen, joten itse en tälle antaisi niin paljon painoarvoa. Mutta huom. "hyvistely" ja "hyvismäinen pelaaminen" on myöskin eri asioita, eli hyvistely on ainakin mun käsityksen mukaan (ja miten itse käytän sitä sanaa) enemmän sellaista harkittua ja mietittyä "laitan tähän nyt että me hyvikset", jolla pahikset yrittäisi saada hyvikset uskomaan, että kuuluvat myös hyviksiin. Mutta usein nuo lausahdukset ovat juurikin, kuten sanoin, hyvikselle luonnollisia tapoja kertoa, että ajattelen näin tai hyvisten kannattaisi tehdä näin, eikä niinkään sellaista hyvistelyä, kuin miksi ne yleensä tulkitaan.

Äh, osasinko ees selittää järkevästi, saitko ideasta kiinni?
Avatar
Lauchuo
Kyläläinen
 
Viestit: 273
Liittynyt: 12.10.2017 18:35:37
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 2

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 12.11.2017 21:54:12

Haluaisin esittää sellaisen kysymyksen, että millä perusteella esim sinä Lauchuo (tai Cameron) annatte Slendylle hyvisluottoa koska hän "yrittää viedä peliä eteenpäin", verrattuna esimerkiksi minuun? Suosittelisin olemaan vastaamatta mitään liittyen pelimekaniikoihin sillä - vaikka tässä nimenomaisessa pelissä se onkin "välttämätön paha", koska on yksi strategia ylitse muiden - niistä puhuminenhan ei ihan oikeasti vie peliä eteenpäin.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 12.11.2017 21:57:15

Jaa kun sinä ihan kirjaimellisesti kirjoitit, että "pointsit on ollut hyviä", niin voit varmaan sitten kertoa mitkä niistä on ollut hyviä. Se että sinä olet mafia, koska "tarkemmat perustelut varmaan parempi jättää siihen vaiheeseen kun on nähty muidenkin pelinaloitus"? Vai tuo Zey readi josta hän jo otti takapakkia kun se ei ollutkaan hyvä pointti? Vai... niin mitä muita pointteja hänellä on ollut?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Niacin » 12.11.2017 21:59:21

En kyllä itse sanoisi Lauchuon peliä hyvisteleväksi, ainakaan tuota lausetta, mihin Cameron viittasi. Vähän erikoinen väite, ihan kuin Cameron olisi koittanut väkisin keksiä jotain omia syitä liittyä kenties myöhemmkn mukaan jo ääniä/epäilyjä saaneen Lauchuon lynkkaamiseen.

Jäin nyt pikkuisen vielä jumiin kakkuasiaan, vaikkei siitä varmaan hyvä ole loputtomiin jauhaa. Mutta ilmeisesti ainakin osa piti ihan järkevänä mun ehdotusta, että kakunhaltija ilmoittautuisi vasta juhlien jälkeen? Silloin voisi todella hyvällä tuurilla sattua pahis osumaan kakunhaltijaan ja paljastumaan itse. Nykyisellä(?) suunnitelmalla siihen ei ole mitään mahdollisuutta. Täytyy myöntää etten ensin tätä ehdottaessa muistanut, että joku pitää lynkata jo ennen ekaa yötä. Jos kävisikin niin huonosti, että kakunhaltijalle koituisi tuo hypoteettinen viime hetken äänivyöry kohtaloksi, niin juhlathan järjestyisi kuitenkin samalla kokoonpanolla. Ainoastaan se varmistetun hyviksen etu jäisi silloin puuttumaan. Mitä ootte siis mieltä, onko kuitenkin parempi jo tänään kuulla kenellä kakku on vai voisko tää toimia paremmin?
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 12.11.2017 22:04:40

Ihan sama, tehdään sitten vaikka niin että kakunhaltija päättää itse tuleeko esiin vai ei, kuitenkin juhlat kannattaa pitää.
Sitten D1 lopussa kun ollaan lynkkaamassa mafiaa/kakunhaltijaa niin syytän sitten sinua kun meillä on counter-claim tilanne. :)
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 12.11.2017 22:06:20

Eli suomeksi sanottuna jos olemme lynkkaamassa mafiaa / kultistia niin tulevat jokatapauksessa claimaamaan kakunhaltijan joten jos olemme lynkkaamassa pahista (tai toki kakunhaltijaa -- ja jos seuraavana listalla on pahis) meillä on aina counter-claim tilanne.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 12.11.2017 22:13:44

Slendie kirjoitti:"Itse en ole tätä ilmiötä huomannut, musta keskustelu on poreillut varman hyviksen kanssa muuten ihan samalla tavalla, paitsi ettei varman hyviksen sanomia ole syynätty pahistutka ojossa. Haluatko kertoa tarkemmin minkälaisen luonnollisen keskustelun varma hyvis tappaa?"

Zey, kaksi asiaa. Ensimmäinen haittapuoli on siinä että kun kaikilla on automaattinen mielipide yhdestä pelaajasta ekana päivänä, heitä ei voi arvioida sen perusteella. Pahikset saa kiinni tekaistusta ajatuksenjuoksusta, ja jotta sen voi todistaa, pitää olla tuotettua sisältöä pahiksilta.
Toinen pointti (eräänlaista vuosien kokemuksen opettamaa inhorealismia): toki on totta, että täydellisessä maailmassa sillä ei pitäisi olla väliä ulostuleeko varma kaupunkilainen heti vai viimeisellä minuutilla. Mutta käytännössä se menee aina niin että kyläläiset "sysäävät vastuun" varman kaupunkilaisen harteille ja alkavat "laiskottelemaan", koska Kylä on stressaava peli, varsinkin ensimmäisenä päivänä kun pitää löytää informaatiota tyhjältä taululta. :)

Myönnän ettei kumpikaan pointti ole elämää suurempi, mutta näkisin että hyödyllisen ensimmäisen päivän sisällön kannalta ei-liian-aikainen-muttei-myöskään-liian-myöhäinen -ulostulo olisi optimaalinen.

Miltä ketju tähän mennessä on sinusta vaikuttanut, Zey -- onko tullut mielipiteitä kenestäkään pelaajasta suuntaan tai toiseen?

Voitko hieman avata tätä postia. Mitä hyötyä siitä voi ikinä olla että confirmed town pysyy piilossa kauemmin kun on tarve (oletetaan nyt siis - niinkuin sinä näet järkevimmäksi että hän jokatapauksessa claimaa D1)? Sinä tiedät aivan varmasti että täällä on ainakin kaksi pelaajaa jotka eivät laiskottele, tai anna laiskotella. En käsitä kuinka voi olla hyödyllisempää se, että:
- kaupunkilaisilla on 10 kohdetta analysoitavanaan, kun se, että
- kaupunkilaisilla on 9 kohdetta analysoitavanaan, varsinkaan kun se, että joku syyttää lopullista kakunhaltijaa ei ikinä tee itsessään tästä henkilöstä pahista.

Sinun ehdotuksesi käytännössä ainoastaan antaa enemmän mahdollisuuksia puhua turhista asioista, näin minä tuon näen. Joten mitä ne hyödylliset asiat tässä nyt sitten ovat?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 12.11.2017 22:52:36

Sitäpaitsi Niacin tekee ensimmäisessä postissaan juuri sitä, mistä syytät minua tuossa viestissäsi, eli postaa postaamisen takia. Hän ei ota yhtään kantaa jo syntyneeseen keskusteluun, toteaa vain, että hänellä oli useita kysymyksiä täytekakusta mutta ei ole enää. Tämä ei kuitenkaan mielestäsi ole epäilyttävää? Mutta minun kohdallani se oli, kun pelissä oli vain kaksi (oikeaa) peliviestiä ennen minun viestiäni? (Vähän samaa tekevät tosin myöhemmin miina ja Jeku, mutta kumpikin sanoi kiireistä, joten pistäisin tän sen piikkiin)

Minun mielestäni ei. Ja vaikka tekisikin, niin minulla on tiettyjä odotuksia niiden pelaajien pelistä, joiden kanssa olen aiemmin pelannut. Jos esimerkiksi Slendie olisi tehnyt miinan postit tässä pelissä olisi hän ihan satavarmasti mafia. Mutta se, että näin olisi, ei tee miinasta mafiaa vaikka hän samat postit tekikin. Minulla ei ole mitään hajua millä tavoin Niacin suhtautuu peliin kaupunkilaisena, tai mafiana, mutta minulla on hajua kuinka sinä suhtaudut peliin kaupunkilaisena, aka. viime pelissä, kun otit Kuulan paikan, tulin ketjuun niin sanotusti aseet paukkuen mielipiteiden kanssa. Tällä kertaa sinä komppasit minun kysymystäni jostain jossa jo perusolettamus oli väärä (minä siis jotenkin kuvittelin, että kakun haltija voi rekrytä 4 henkilöä juhliin, en tiedä mistä tuo tuli, oliko se alunperin setupissa vai mistä sain sen päähäni), mutta tosiasia on että sinä tiesit oletuksena että "juhliin voi kutsua niin monta pelaajaa kun haluaa, vaikka kaikki" jolloin minun mielestäni sinun olisi pitänyt tulla johtopäätökseen, että "kaikki", jolloin sinun komppaus kysymykseeni oli aivan turhaa jauhantaa.

Esimerkkinä, tuo kun sanot että "en ole koskaan pelannut kiertävän esineen pelissä" on vähän sama kun sanoisit ettet koskaan aikaisemmin ole ollut Ruotsissa eli nyt kun sinulla on siellä ruotsin kruunuja et osaa ostaa kaupasta mitään. Mitä väliä sillä on oletko ollut kiertävän esineen pelissä vai et? Mekaniikka on selkeä, sinä tunsit sen säännöt, ja minä olisin olettanut sinulla olevan jokin johtopäätös kun sinulla ei ollut.

Niacin toisaalta sanoo postissaan, että "minä olin päässäni miettinyt näitä asioita ja minulle jäi vähän kysyttävää, mutta tuo mitä muut sanoivat, kuullostaa ihan järkevältä". En minä tässä mitään vikaa näe. Näkisin enemmän vikaa siinä ettei hän ota jo tarjottuihin ehdotuksiin kantaa ja rupeaa spekuloimaan jotain turhanpäiväistä.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 12.11.2017 22:54:26

ebwop:

Näkisin enemmän vikaa siinä ettei hän ota jo tarjottuihin ehdotuksiin kantaa ja rupeaa spekuloimaan jotain turhanpäiväistä.

tarkoitin tällä siis sitä jos hän yllämainitun olisi tehnyt.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Niacin » 12.11.2017 23:21:15

raynpelikoneet kirjoitti:Eli suomeksi sanottuna jos olemme lynkkaamassa mafiaa / kultistia niin tulevat jokatapauksessa claimaamaan kakunhaltijan joten jos olemme lynkkaamassa pahista (tai toki kakunhaltijaa -- ja jos seuraavana listalla on pahis) meillä on aina counter-claim tilanne.

Niin no tämä on tietenkin riski. En tiedä kuinka luultavaa olisi, että pahis/kultisti tulisi heti päivän alussa esiintymään kakkuilijana, jos ei vielä ole tietoa ketä tulee olemaan lynkkausuhan alla. (Ja loppupäivästä tullutta vastaesiintuloa pitäisin selvänä feikkinä.) Mutta onhan se aina mahdollista ja varminta ehkä kuitenkin olisi sitten tänään hoitaa tuo pois alta, kun mahdollisen counter-claimauksen voi juhlien pitäjä paljastaa. Ei siis tarvi syyttää minua siitä että esitin vaihtoehtoja. :D Mutta joo, itsehän sen kakun omistaja loppupeleissä päättää. Nyt nukun!
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Cameron » 12.11.2017 23:33:26

raynpelikoneet kirjoitti:
Cameron kirjoitti:Slendiestä näin alkumetreillä tulee hyvismäinen kuva. Edistää peliä ja heitti jo ensimmäisen ääneenkin, josta oon samaa mieltä. Lauchuon pelin alusta tulee vähän hyvistelevä olo, esim.

Lauchuo kirjoitti: Ja lisäksi tällöin kakku voi päätyä jollekin muulle kuin hyvikselle, enkä tiiä miksi hyvis haluaisi sitä.

Tässä kommentissa on jotain erittäin kummallista. En pysty suoraan osoittamaan mitä, mutta mulle tämä huutaa punaista kun vertaan sitä siihen mitä pelissä on aiemmin tapahtunut Lauchuon suhteen.


Ah totta tämä voi kuulostaa vähän irralliselta huomiolta minulta. En huomannut selventää, että luin tuossa kohtaa ensimmäistä kertaa viestit pelaajakohtaisesti järjestettynä josko joistain pelaajista syntyisi jo mielikuvaa. Muista sain lähinnä neutraalin tai lievästi hyvismäisen vaikutelman, joten en kokenut tarpeelliseksi alkaa erittelemään näitä, mutta tuo Lauchuon kommentti pisti silmään. Ja näköjään Rayn myöhemmin kysyy, miksi en äänestänyt Lauta; tykkään siitä, että minulla on vähän enemmän perusteluita ääneni takana ennen kuin alan äänestämään kuin yksittäinen huomio pelin alusta. Toisin kuin sinä, en ole aina ihan satavarma ”readeistani” :D Ja Lauchuo näköjään selittikin tuon hyvistelyn jo.
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 12.11.2017 23:37:06

No voisitko sinä sitten selventää miksi sinä pidät Slendietä hyvismäisempänä kun esimerkiksi minua? Ja mihin hänen mielipiteeseensä sinä alunperin oikeastaan yhdyit kun hän äänesti Lauchuota?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Cameron » 12.11.2017 23:48:44

Slendie kirjoitti:++Lauchuo:n alku sopii hyvin tyypilliseen ei-kyläläiseen peliin.

Tähän. Minulla tuli samanlainen olo lukiessani viestejä uudestaan, mutta en keksinyt mistä muusta se voisi johtua kuin tuosta hyvistelystä. Jonkinlaista alkuintuitiota? :D

Ja minusta Ray sun peli on hyvismäistä, mutta SM:ssä näin miten pelottavan hyvismäisesti osaat pelata pahiksenakin, joten en kokenut että mulla ois vielä tarpeeksi materiaalia muodostaa sinusta sen eksaktimpaa mielipidettä. Tähän vaikuttaa myös se, että ekassa pelissä kun olit hyvis, olin vakuuttunut että oot pahis ja sm-pelissä olin vakuuttunut että olit hyvis ja olit pahis :D
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 13.11.2017 00:03:13

Tiesin jo vastauksen, mutta sitten se kuuluisa jatkokysymys:
Millä ihmeen logiikalla sinä teet olettamuksen, että simnä voit muodostaa mielipiteen henkilöstä joka on käytännössä opettanut minut pelaamaan mafiaa (tämähän siis on ollut jo tiedossa ennenkuin readisi annoit) jollet voi muodostaa mielipidettä minusta? Miksi sinä lähtökohtaisesti oletat että Slendie ei mafiana pystyisi samaan kun minä viime pelissä? Tai miksi ei tullut mieleen kysyä minulta hänestä?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Cameron » 13.11.2017 00:37:08

Minun mielestäni pelissä on idea kertoa omia mielipiteitään pelaajista :D Ja perustella mielipiteensä. Tuohan on vähän niin kuin kysyisit että "miksi sinä vähä-älyinen raukka pelaat täällä meidän nerojen kanssa". Koen, että minulla on edelleen oikeus esittää mielipiteitäni pelaajista ja heidän hyvikseydestään/pahikseudestaan, olivatpa he miten kokeneita/hyviä pelaajia hyvänsä. Koen jopa, että nämä mielipiteet ovat eduksi pelin edistymisen kannalta. En ajattele, että ensimmäiset mielipiteeni olisivat kiveenhakattuja tai varmasti roolillisesti oikeita (kuten aiemmin totesin), mutta ne auttavat pelaajien roolin hahmottamisessa.

Se, miksi minulla on suurin ongelma muodostaa sinusta mielipidettä, tuli jo varmaan ensimmäisessä pelissä selväksi. Pelaat aika aggressiivisella, tylylläkin tavalla, jonka ajattelen automaattisesti pahismaiseksi. Tämä ajattelumalli paljastui kuitenkin vääräksi, ja se hämää edelleen minua sinua analysoidessa, joten en vielä osaa lukea sinua. Sen sijaan koen pystyväni tulkitsemaan Lauchuota (sm-peliä lukiessa) ja Xatalosta. Se, osaanko lukea Slendietä, selvinnee myöhemmin.

Roolisi voi vaikuttaa siihen, mitä haluat kertoa Slendiestä, jolloin "miten hän pelaa hyvistä/pahista" -kysymys on vähän irrelevantti, mutta kysytään kuitenkin kun kerran haluat :D Miten Slendie pelaa pahiksena?
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Slendie » 13.11.2017 01:40:49

Noniin, verrataas aloituksia, pystyn samalla aukaisemaan sitä mikä Lauchuossa minua pisti silmään.

Yksi avainasia, mistä lähden muodostamaan mielipiteitä pelaajista, on reaktiivisuus ketjussa. Reaktiivisuus tarkoittaa tässä yhteydessä sitä, että pelaajan tuottama sisältö ei ole läpinäkyvää ja ei lähde halusta ratkaista peliä kylän eduksi, vaan ottaa kiinni milloin mistäkin mitä ketjussa tapahtuu ympärillä. Toisinsanoen pelaaja ajattelee pelistä paljon enemmän kuin antaa posteissaan ymmärtää, mutta valitsee sanansa sen mukaan, mitä muut tekevät. Kaupunkilaisten postit voivat olla (ja usein ovatkin!) varovaisia tai epävarmoja, mutta kaupunkilaisten peli (yleensä) onnistuu olemaan läpinäkyvää, eli toisinsanoen heidän ajatuksenjuoksunsa käy ilmi heidän posteistaan, he reagoivat asioihin reaaliajassa, ja ristiriidat joihin he syyllistyvät eivät ole sellaisia, että ne kertoisivat epärehellisyydestä.

miina on esimerkki pelaajasta, jonka sisääntulo tällä tavoin tarkasteltuna ei soita hälytyskelloja. Ajatuksenjuoksua on selkeä seurata ja kokonaisvaikutelmasta ei tule epärehellistä tai reaktiivista vaikutelmaa. (Kysymysten kysyminenhän ei automaattisesti tarkoita, että postaaja olisi reaktiivinen.) rayn on toinen selkeä esimerkki tällaisesta aloituksesta. Mitä muuten rayn:iin tulee, hän on pelottava pahiksena, mutta tämä alku vaikuttaa mielestäni oikeasti kyläläismäiseltä eikä näkyvissä ole mitään syytä alkaa vainoharhailemaan. :) Kyllä hänkin tietynlaisiin lipsahduksiin syyllistyy pahiksena siinä missä me kaikki muutkin.

Lauchuo, Zey ja Cameron on se kolmikko jonka pelinaloitus pisti silmään pahismaisesti. Ääneni on Lauchuo:lla ja olen siihen toistaiseksi tyytyväinen. Laitan alle kaikki hänen postauksensa ekat postit ja kommenttini uudemmista, jotta luettavuus vähän paranisi:
Spoiler:
Lauchuo:n eka posti kirjoitti:
...haluaisin ottaa esille pelin tasapainotuksen. Pelissä on 11 pelaajaa, joista 3 on ei-hyviksiä. Aika suuri määrä verrattuna pelaajamäärään. Eikä hyviksillä ole mitään erityisen vahvoja erikoisroolejakaan. ...

...// Hyvä huomio Slendieltä. Muakin kiinnostaa raynin kysymys tuosta, ketä kakun haltijan kannattaisi recruitata.


Lauchuo:n toka posti kirjoitti:Toi Slendyn kirjoittama on suora lainaus säännöistä :D


Lauchuo 3 kirjoitti:No oltiinpas samaan aikaan postaamassa. Mut joo, samaa mieltä, ehdottomasti kakunhaltija kertoo kuka on D1 ja kutsuu N1 kaikki juhliin. Cameron, koska kakun voi lähettää eteenpäin, niin jos kakunhaltija paljastaa itsensä vasta esim. D2 tai D3, niin me ei voida koskaan tietää, oliko kyseessä alkuperäinen kakunhaltija vai ei. Ja lisäksi tällöin kakku voi päätyä jollekin muulle kuin hyvikselle, enkä tiiä miksi hyvis haluaisi sitä.


Lauchuo 4 kirjoitti:Voi rayn :D


Verratkaapa näiden neljän postin sävyä esimerkiksi siihen, miltä Niacin kuulosti peliin saapuessaan. Niacin tuo ajatuksenjuoksunsa esiin läpinäkyvästi -- reagoi kyllä ketjun tapahtumiin, mutta siinä samalla tuo omia ajatuksiaan mukaan. Osoittaa ajatelleensa peliä siitä näkökulmasta, että miten se ratkaistaisiin kylän eduksi. Lauchuo:n sävy taas vaikuttaa teennäiseltä. Hän on aktiivinen, mutta postien sisällöstä välittyy tarve tuottaa mahdollisimman paljon sanoja mahdollisimman neutraaleista aiheista. (Sama välittyy myöhemmissä posteissa.) Lisäksi "hyvis"-puhe kolmannessa persoonassa kuulostaa jopa hieman lipsahduksenomaiselta. Ja haluan täsmentää vielä yhden asian: kyllä, peli oli vasta juuri alkanut, ja "mitään ei ollut tapahtunut", mutta tuo pieni detalji, tuo sävy millä Lauchuo erityisesti aloitti, on hyvin tyypillinen aloitus-sävy pahiksille.

En sittenkään lähde lainaamaan viimeisimpiä Lauchuo:n posteja, tästä tulee muuten hyödyttömän pitkä luettava. Joka tapauksessa -- reaktio on mielenkiintoinen. Hän ei ensinnäkään ole lainkaan turhautunut siitä, että äänestän häntä. Sen sijaan häntä kiinnostaa osoittaa, miten muutkin ovat (hänen mielestään) tehneet samoja asioita joista häntä syytetään. Tällainen itsensäpuolustaminen on tyypillistä pahikselle -- hyvin usein kyläläinen ottaa epäilyksen häntä kohtaan henkilökohtaisesti ja turhautuu syyttäjäänsä kohtaan, mutta pahis pystyy "hyväksymään" sen koska tietää syyllisyytensä. Se mitä pahis ei kuitenkaan hyväksy, vaan pitää epäreiluna, on se jos häntä epäillään vääristä syistä. Joten pahis tyypillisesti lähtee puolustamaan itseään heittämällä lokaa muiden pelaajien päälle (mikä on eri asia kuin proaktiivinen oikeiden syyllisten metsästäminen).

Lauchuo, minkä tähden muuten ekassa tän sivun postissasi luettelit listan kaikista pelaajista, muttet sitten jatkanutkaan siitä mitenkään? Sanoit vain tämän:
Lauchuo kirjoitti:Oho, painoin sit vahingossa lähetä enkä esikatselu. No jatkan tuon kirjoittamista tässä :D


Tosi ikävä muuten kuulla niskakivuistasi ja migreenistä, toivottavasti menevät ohi!
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Slendie » 13.11.2017 01:55:54

raynpelikoneet kirjoitti:Voitko hieman avata tätä postia. Mitä hyötyä siitä voi ikinä olla että confirmed town pysyy piilossa kauemmin kun on tarve (oletetaan nyt siis - niinkuin sinä näet järkevimmäksi että hän jokatapauksessa claimaa D1)? Sinä tiedät aivan varmasti että täällä on ainakin kaksi pelaajaa jotka eivät laiskottele, tai anna laiskotella. En käsitä kuinka voi olla hyödyllisempää se, että:
- kaupunkilaisilla on 10 kohdetta analysoitavanaan, kun se, että
- kaupunkilaisilla on 9 kohdetta analysoitavanaan, varsinkaan kun se, että joku syyttää lopullista kakunhaltijaa ei ikinä tee itsessään tästä henkilöstä pahista.

Sinun ehdotuksesi käytännössä ainoastaan antaa enemmän mahdollisuuksia puhua turhista asioista, näin minä tuon näen. Joten mitä ne hyödylliset asiat tässä nyt sitten ovat?
Niin, jostain syystä se joka pelissä menee siltikin niin että kun varmistettu kaupunkilainen astuu esiin, vuorovaikuttamisen määrä laskee radikaalisti. Riippumatta siitä ketkä pelaavat. Ehkä olen väärässä kun painotan interaktioita, ehkä on yksinkertaisinta vain että kakunhaltija astuu esiin välittömästi, niin saadaan pienempi epäiltyjen joukko ja vältytään äärimmäisen kiusallisilta pahisten viime hetken vastapeleiltä.

Ja se että on syyttänyt kakunhaltijaa ei tietenkään tee kenestäkään pahista -- mutta se miten joku on rakentanut väärän epäilyksensä ja/tai käyttäytynyt paljastuksen jälkeen voi olla arvokasta infoa, kumpaan tahansa suuntaan.
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 13.11.2017 02:15:58

Mietit kuumeisesti elämänvalintojasi. Jos olisit vain mennyt opiskelemaan alaa, joka oikeasti kiinnostaa sinua, ei tulevaisuutesi uurastus tuntuisi edes työnteolta. Todennäköisesti siksi, koska kyseinen ala ei työllistäisi ihmisiä.

Väliaikalaskenta:

Lauchuo 1 (Slendie)

Putoamassa on siis Lauchuo ainokaisella äänellään.

Puhepakot:

Halima (poissaolo 14.11. asti)
Ariel
Anblick

Päivä päättyy 16.11. klo 21.00!
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Zey » 13.11.2017 04:07:53

Isänpäivä on vietetty, kotiin on selvitty ja päivän pakolliset opiskelut opiskeltu, joten eiköhän ole aika palata takaisin pelin pariin. :>

Lauchuo kirjoitti: Jos pahis tulisi esiin vale kakunhaltijana, eikö tällöin olisi oikealla kakunhaltijalla vaihtoehtona myös jättää juhlat kokonaan järjestämättä ensimmäisenä yönä? Tämä toki tarkoittaa sitä, että kultisti pystyy tällöin rekryämään ensimmäisenä yönä, mutta toisaalta oikea kakunhaltija voi tulla esiin vasta 2. pelipäivänä ja juhlat voidaan pitää 2. peliyönä, jolloin kultti ei voi rekrytoida, jos juhliin kutsutaan kaikki pelaajat. Olisko tää jostain syystä huonompi vaihtoehto kuin se, että jätetään N1 juhlista kakunhaltijana esiintyvä pahis pois?

Olisi se huono, sillä kultisti voisi käännyttää kakun haltijan -> koko juhlia ei välttämättä koskaan tapahtuisi.

En näe järkeväksi pysyä kauempaa piilossa sillä a) voin pysyä koko päivän piilossa vain siinä tapauksessa, että meille tulee tänään harhalynkkaus, emmekä edes hyötyisi piilossa pysymisestäni, sillä pahikset ei koittaisi ensi yönä tappaa mua. Lisäksi b) kukaan ei ole onnistunut vakuuttamaan mua, että tänään myöhäisempi esille tulo olisi jotenkin järkevämpää kuin nyt esille tulo. Eli kakun haltija tässä terve.

Slendie: Miksi päätit juuri nyt avata Lauchuo epäilystäsi, etkä aiemmin? Kolme pelaajaa kun on vielä heräämättäkin, niin ei voi edes sanoa, että olisit odottanut muiden heräämistä. Entä miksi avasit pahismaisista pelinaloituksista vain Lauchuo epäilyksiä, etkä minuun tai Cameroniin kohdistuvia?

Slendie kirjoitti:Miltä ketju tähän mennessä on sinusta vaikuttanut, Zey -- onko tullut mielipiteitä kenestäkään pelaajasta suuntaan tai toiseen?

Luetaanpa uudestaan ja katsotaan. :>

Cameron:

Cam oli yllättävän pihalla aluksi mekaniikasta. Eihän se mekaniikka ehkä helpoimmasta päästä ole, mut Camilla on kuitenkin kokemusta jonkin verran takana. Pahiksen/kultistin luulisi tutkivan mekaniikan erittäin tarkkaan, sillä harvemmin topassa neuvotaan miten pahiksien/kultin tulisi toimia, vaan se on keksittävä itse ja yritettävä löytää ne hyvisten roolien heikot kohdat. Joko Camin aloitus on siis joku pahiksen/kultistin manipulaatio yritys, tai sitten hän on oikeasti pihalla. Camin oma ajatusmaailma juoksi siinä, että kakun haltija tulisi 2.päivänä tai vasta 3.päivänä esille. Mikäli Cam on pahis/kultisti ja hän on tutkinut tarkkaan mekaniikan, niin hän tietää oman ”ehdotuksensa” olevan sellainen, ettei sitä koskaan hyväksyttäisi, milloin ehdotus on turha, ellei tarkoituksena ollut luoda pihalla olevan hyviksen kuvaa. En kuitenkaan uskoisi Camin lähtevän tuollaiseen esitykseen, sillä aikaisemmin pihalla oleminen on lähinnä tehnyt hänet epäilyksen alaiseksi. Näin ollen uskon hänen olleen oikeasti pihalla mekaniikasta, minkä uskoisin tapahtuvan enemmän hyvis-Camille. Hyvis kun voi suhtautua hieman rennommin: jos hän ei jotain tajua/on tajunnut väärin, niin pelissä on 7 muuta hyvistä ja asiasta voi puhua topassa avoimesti, milloin yleensä asia ratkeaa. Pahiksena/kultistina ei voi oikein pohtia topassa mekaniikasta omasta lähtökohdastaan, jolloin asia täytyy selvittää itse lukemalla tarkkaan säännöt ja epäselvissä kohdissa kysymällä pahiskaverilta/pelinjohtajalta.

Olen samaa mieltä Zeyn kanssa että kakunhaltija voisi tulla esiin melko pian.

En ole sanonut, että kh voisi tulla esiin pian -> huolimatonta viestien lukua Camilta. Vahvistaa kuvaa siitä, et Cam on rennosti pelailemassa, eikä viestit ole hirveän tarkkaan mietittyjä.

Tähän kuitenkin kaipaisin selvennystä:
Ja Lauchuo näköjään selittikin tuon hyvistelyn jo.

Tarkoitatko, että Lauchuo selitti oman hyvistelynsä vai viittaatko tässä siihen, että Lauchuo selitti mitä ylipäänsä hyvistely tarkoittaa?

Lauchuo:

Pelissä on 11 pelaajaa, joista 3 on ei-hyviksiä. Aika suuri määrä verrattuna pelaajamäärään. Eikä hyviksillä ole mitään erityisen vahvoja erikoisroolejakaan.

Roolilistan kommentointi ilman, että toisi mitään hyödyllistä esille. Toteaa vain itsestään selviä asioita, eikä sen enempää lähde pohtimaan mitä nämä sitten tarkoittaa. Esim. tuosta, että ei-hyviksiä on suuri määrä, olisi saanut pohdittua, että koska nämä ei-hyvikset täytyy sitten saada kiinni, tai kannattaako toiseen uhkaan keskittyä aluksi enemmän tms.

Muakin kiinnostaa raynin kysymys tuosta, ketä kakun haltijan kannattaisi recruitata.

Tästä kommentista onkin topassa puhuttu. Lauchuon oma selitys miksi ei tässä kohtaa jo sanonut, että kaikki kannattaa kutsua, on ok (kertasi välissä säännöt).

Sen sijaan olen samaa mieltä Slendien kanssa siitä, että Lauchuon muu puolustautuminen on epäilyttävää, joskin ehkä hieman eri syystä. Itse näen, että hyviskin voi lähteä heittämään lokaa muiden päälle puolustautuessaan, mutta yleensä vasta hyvin turhautuneena (asia tullut monessa eri pelissä usein vastaan, henkilö ei koe, että asia liittyy mitenkään rooliin jne.). En kuitenkaan näe tällaista turhautumista tai edes syytä turhautumiselle, mikä selittäisi hyviksen loan heiton. Lisäksi mielestäni hyvis heittää lokaa paljon tarkemmin ja tällöin oikeasti joku toinen on tehnyt samalla tavalla (tai ainakin se kyetään tulkitsemaan niin), eikä ole saanut kuittailua asiasta. Lauchuon loan heitto sen sijaan vaikuttaa nopealta, sillä mielestäni hänen pointtinsa koko asiassa ontuu: rayn epäilyksissään oli vielä tarkentanut millaista postaa postaamisen takia -viestiä hän tarkoittaa, mihin kriteereihin ei mielestäni Niacinin viestiä saa menemään -> on aika hätiköityä lähteä syyttämään raynia erilaisesta suhtautumisesta häneen verrattuna Niaciniin.

Lisäksi tämä kommentti pistää silmään:
Ainakin Finissä (jossa siis olen aloittanut juonarien pelaamisen), hyvistelyyn tarttuminen ei kuitenkaan ole vissiinkään ikinä johtanut pahiksen lynkkaamiseen, vaan pahimmassa tapauksessa jopa erikoishyviksen lynkkaamiseen, joten itse en tälle antaisi niin paljon painoarvoa.

Häiritsevä kommentti, kun ottaa huomioon, että Lauchuota itseä syytettiin hyvistelystä. En itsekään pidä hyvistelyä mitenkään parhaimpana pahiksen merkkinä, mutta tuollainen ”se voi johtaa erikoishyviksen lynkkaamiseen, niin älä anna painoarvoa tälle” on häiritsevää. Kyseiseen kohtaan olisi ihan hyvin riittänyt pelkkä selitys siitä, mitä hyvistely on, kun muuta ei kerran kysytty ja Slendie varmasti voi sitten itse pohtia mitä mieltä on perustelujen vahvuudesta/oikeudesta. Sen lisäksi Lauchuo kuitenkin koki tarpeelliseksi kertoa, että tällä tavalla ei pahiksia kiinni saa, mutta erikoishyviksiä kylläkin -> tuntuu vihjaavan, että koska hän hyvisteli, hän on myös silloin hyvis (piilohyvisteli siis :D), mahdollisesti jopa erikoishyvis, mikä on outoa, koska mun lisäksi pelissä on vain yksi muu erikoishyvis, joka ei edes tiedä olevansa erikoishyvis. Ei paranna Lauchuosta saamaani kuvaa.

Muista en vielä osaa sanoa. Mutta tällä hetkellä sanoisin siis ++Lauchuo.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 13.11.2017 09:22:05

Anteeksi nyt mutta sanoitko sinä juuri olevasi mafia?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 13.11.2017 09:23:34

Ai, eikun ei mitään, ilmeisesti pidät kakkua "erikoisuutena". :)
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Anblick » 13.11.2017 09:36:53

Hellurei! Huomasin pelin alkaneen vasta eilen illalla ja nyt oon lukaissut topan läpi, mutta koska mulla on nytkin kiire luennolle, en ehdi tähän hätään kirjoitella hirveästi.

Zey on ilmeisesti hyvis. Kuten hän sanoikin, hänellä on pahiksena pelatessaan ollut tapana tulla esiin erikoishyviksenä, mutta ehkä tämän esiintulon voisi jopa uskoa tässä vaiheessa päivää ja peliä :D

Itsekin kiinnitin huomiota siihen, että Lauchuo hyvisteli alussa ja sitten myöhemmin kommentoi, että hyvistely tulee hyvikseltä luonnollisesti. Muuten en pidä hänen peliään erityisen hyvismäisenä tai pahismaisena ainakaan tässä vaiheessa, kun pelissä on vielä materiaalia niin niukasti. Pelaajissa ja heidän pelityyleissään on sen verran variaatiota, etten usko, että yksittäisistä viesteistä tai etenkään lauseista voi vielä tehdä päätelmiä hirveän pitkälle, joskin näin aikaisessa vaiheessa on toki väännettävä asiaa vaikka tikusta.

Slendie kirjoitti:NIINJOO HETKINEN... jos pahis tappaa juhlien pitäjän, hänet tappanut pahis paljastuu... Perhana, olis kiva ehdottaa tähän että kakunhaltija ei teekään ulostuloa ellei ole epäiltynä, mutta mitäs sitten jos ensimmäisen päivän viimeisillä tunneilla häntä aletaankin lynkkaamaan? Ehkä se on kuitenkin parempi että nautitaan kahden päivän ajan varmistetun kaupunkilaisen olemassaolosta... Ajanhaaskaus-riski ja jopa pahan virhelynkkauksen riski on liian suuri muuten.

Mä en nyt kyllä ymmärrä tätä. Siis jos pahis x tappaa kakkuihmisen, niin x paljastuu? Miten?

Raynpelikoneet on taas aika hyökkäävällä päällä (etenkin tässä viewtopic.php?f=9&t=523&start=60#p11930), mutta niin paljon kuin mun tekisi mieli laittaa se pahikseuden piikkiin, se voisi olla taas harha-askel. Viime pelissä epäilin raynpelikoneita osittain juuri hänen aggressiivisen pelityylinsä takia, mutta hän paljastui hyvikseksi, joten se ei selvästikään ole pätevä perustelu.
Avatar
Anblick
Kyläläinen
 
Viestit: 127
Liittynyt: 27.05.2017 21:25:27

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 13.11.2017 09:59:22

Cameron kirjoitti:Minun mielestäni pelissä on idea kertoa omia mielipiteitään pelaajista :D Ja perustella mielipiteensä. Tuohan on vähän niin kuin kysyisit että "miksi sinä vähä-älyinen raukka pelaat täällä meidän nerojen kanssa". Koen, että minulla on edelleen oikeus esittää mielipiteitäni pelaajista ja heidän hyvikseydestään/pahikseudestaan, olivatpa he miten kokeneita/hyviä pelaajia hyvänsä. Koen jopa, että nämä mielipiteet ovat eduksi pelin edistymisen kannalta. En ajattele, että ensimmäiset mielipiteeni olisivat kiveenhakattuja tai varmasti roolillisesti oikeita (kuten aiemmin totesin), mutta ne auttavat pelaajien roolin hahmottamisessa.

Tottakai se on juurikin näin. Mutta erityisesti kun sinä hieman myöhemmin sanot näin:

Se, miksi minulla on suurin ongelma muodostaa sinusta mielipidettä, tuli jo varmaan ensimmäisessä pelissä selväksi. [....] Se, osaanko lukea Slendietä, selvinnee myöhemmin.

Minä oletan, että pelaajat tekevät johtopäätöksiä sen suhteen, mitä toisista pelaajista tietävät, ja sen suhteen, kuinka he itse näkevät omien pohditojensa vahvuuden. Sinä olet aiemmin sanonut, että:
tykkään siitä, että minulla on vähän enemmän perusteluita ääneni takana ennen kuin alan äänestämään kuin yksittäinen huomio pelin alusta. Toisin kuin sinä, en ole aina ihan satavarma ”readeistani”

ja:
luin tuossa kohtaa ensimmäistä kertaa viestit pelaajakohtaisesti järjestettynä josko joistain pelaajista syntyisi jo mielikuvaa. Muista sain lähinnä neutraalin tai lievästi hyvismäisen vaikutelman, joten en kokenut tarpeelliseksi alkaa erittelemään näitä, mutta tuo Lauchuon kommentti pisti silmään

Minä lähtökohtaisesti oletan, että sinä puhut ensimmäisessä kommentissasi totta, koska en näe mitään syytä sinulle valehdella tästä pahiksena. Eli minä siis oletan, että sinä (vaikka lähtökohtaisesti puhutkin pahiksista tässä) sovellat myös samaa periaatetta pelaajiin, joita pidät hyviksinä (koska en oikein ymmärrä miksi et tekisi niin). Lisäksi toinen kommenttisi vahvistaa tätä olettamaa mielestäni. Ongelmalliseksi kuitenkin tulee tuo koko toinen kommentti, sillä sinä siinä sanot että:
- Muista sain lähinnä neutraalin tai lievästi hyvismäisen vaikutelman (eli siis Slendie on osa tätä porukkaa)
- en kokenut tarpeelliseksi alkaa erittelemään näitä (aloitpa kuitenkin, kun annoit (mielestäni perusteettomasti) hyvisluottoa Slendielle JUURIKIN näiden kyseisten tapahtumien johdosta), tässä:
Slendiestä näin alkumetreillä tulee hyvismäinen kuva. Edistää peliä ja heitti jo ensimmäisen ääneenkin, josta oon samaa mieltä.

Kun otetaan vielä huomioon, että Slendie on tehnyt tämän postauksen:
Slendie kirjoitti:zey: tunnen ainoastaan rayn:in entuudestaan, jos Nego päätyy peliin mukaan niin myös hänet. Jos haluat yksityiskohtaisemman vastauksen, kuten itse annoit, niin aloitin 2010 kans ja olin aktiivinen ehkä noin viisi vuotta. Tämä taitaa olla ensimmäinen foorumi-peli pitkän tauon jälkeen. Tartutin mafia-pöpön rayn:iin aikanaan, joten olen pelannut hänen kanssaan samoissa peleissä hyvin kauan, tarkkaa aikaa en muista tosin. :) Ja Nego taas on se joka "rekrysi" minut mafia-piireihin mukaan vuonna 2010.

Nimeomaan tämä postauksen "ansiosta", ja sen, mitä olet omasta pelityylistäsi kertonut, minä uskon, että sinun kaupunkilaisena tulisi olla epävarmempi Slendien joukkueesta, toisin sanoen en näe mitä syytä sinulla on olettaa, etteikö hän niinsanotusti pystyisi samaan kun mitä minä tein viime pelissä. Lisäksi sinä otat jo takapakkia tuosta readistasi viimeisimmässä postauksessasi, jossa sanot, että "Se, osaanko lukea Slendietä, selvinnee myöhemmin." Eli edelliseen lisättynä tämä on ainakin minun mielestäni ristiriidassa myös sen kanssa, mitä olet omasta pelitavastasi sanonut, ja miten sinun pitäisi toimia (readejesi vahvuuden suhteen).

Roolisi voi vaikuttaa siihen, mitä haluat kertoa Slendiestä, jolloin "miten hän pelaa hyvistä/pahista" -kysymys on vähän irrelevantti, mutta kysytään kuitenkin kun kerran haluat :D Miten Slendie pelaa pahiksena?

No ei se kyllä oikein voi vaikuttaa. Vaikka haluaisinkin, minä en voi koskaan valehdella siitä mitä hänen pelistään pahiksena ajattelen, ellemme toki ole molemmat mafia (koska muuten hän saa minut välittömästi kiinni valheesta). Ja sinun lähtökohtainen olettamuksesi tässä vaiheessahan oli, ettei hän ole mafia, joten emme siis (oletuksellisesti) molemmat ole mafia, eikä minulla tässä tapauksessa edes ole mahdollisuutta valehdella. Slendie on kyllä ihan yhtä hyvä pelaaja mafiana kuin minäkin olen.

--------------------------------------------

Slendie, miten sinä menet tästä:
Zey:ltä taas puolestaan hyvinkin kyläläismäinen pelinavaus mielestäni :)

tähän:
Lauchuo, Zey ja Cameron on se kolmikko jonka pelinaloitus pisti silmään pahismaisesti.

??????

-------------------------------------------

miina ei muuten ole koskaan kultisti, eikä noin 95% todennäköisyydellä pahiskaan.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Zey » 13.11.2017 12:16:44

Anblick kirjoitti:Itsekin kiinnitin huomiota siihen, että Lauchuo hyvisteli alussa ja sitten myöhemmin kommentoi, että hyvistely tulee hyvikseltä luonnollisesti. Muuten en pidä hänen peliään erityisen hyvismäisenä tai pahismaisena ainakaan tässä vaiheessa, kun pelissä on vielä materiaalia niin niukasti.

Mitä mieltä olet siis Lauchuon hyvistelystä ja hyvistelyn kommentoinnista?

Anblick kirjoitti:Mä en nyt kyllä ymmärrä tätä. Siis jos pahis x tappaa kakkuihmisen, niin x paljastuu? Miten?

Kakun säännöissä sanotaan, että juhlien pitäjää ei voida tappaa ilman että hänet tappanut pahis paljastuisi, eli PJ paljastaisi kyseisen pahiksen.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Lauchuo » 13.11.2017 12:39:01

Koitanpa nyt vastailla jotain tässä töiden ohessa sen minkä ehdin. Varmaankin tarkemmat ajatukset ja analyysit muista pelaajista jää kuitenkin myöhemmälle.

Haluaisin esittää sellaisen kysymyksen, että millä perusteella esim sinä Lauchuo (tai Cameron) annatte Slendylle hyvisluottoa koska hän "yrittää viedä peliä eteenpäin", verrattuna esimerkiksi minuun?

Tää tuntuu vähän samalta kuin niissä SM-kisoissa, kun joku antoi hyvisluottoa Xatalokselle ja kyseenalaistit, miksi Xatalos on enemmän hyvis kuin sinä. Kieltämättä nostaa mun niskakarvat pystyyn. Mitä itse kysymykseesi tulee, niin kyllä, Slendie on puhunut tosi paljon pelimekaniikoista, tai lähinnä tuosta täytekakusta, mutta minusta se on herättänyt hyvin keskustelua ja minusta nimenomaan kylälle on hyödyllistä juuri tuollainen pohdinta - kakunhaltija kun voi olla kuka vain hyviksistä, myös joku sellainen, joka ei ole kovin hyvä pelimekaaniselta kannalta, jolloin tuosta on oikeasti hyötyä miettiä miten kakunhaltijan tulisi toimia ja tuoda esiin niitä skenaarioita. Toki nyt Zey tuli esiin kakunhaltijana, mutta ennen tuota hänen viimeisintä viestiään kakunhaltija olisi voinut olla kuka tahansa pelissä (ja mitä ilmeisimmin siis kuka tahansa muu kuin Slendie itse, jos hän on hyvis tai kultti). En myöskään välttämättä sanoisi, että Slendy olisi juuri tuon asian takia sen enempää hyvis kuin sinä, mutta minulla nyt vain ei ole vielä mitään varteenotettavaa readia sinusta ja viime pelin jälkeen vähän sellainen fiilis, etten välttämättä voisi luottaa townreadiini sinusta, jos sellaiseen päädyn :D

Niin ja mitä siis tulee tuohon alkuperäiseen kysymykseen, niin ehkä sitten pelin eteenpäin vieminen on vähän väärä sananmuoto, mutta joka tapauksessa minusta Slendy on vaikuttanut tässä pelin alkuun ainakin siltä, että hän yrittää saada pelattua peliä hyvisten hyväksi.

Jaa kun sinä ihan kirjaimellisesti kirjoitit, että "pointsit on ollut hyviä", niin voit varmaan sitten kertoa mitkä niistä on ollut hyviä.

Oikeastaan nyt kun luin Slendien viestejä tarkemmin uudelleen, niin ei hänellä juuri muita hyviä pointteja ollutkaan kuin noita peliteknisyyksiin liittyviä täytekakkujuttuja. Minulle oli jäänyt sellainen olo, että Slendie oli kirjoittanut muustakin, mutta eipä itseasiassa juurikaan ollut. Niin ja peliteknisyyksiin takertuminenhan on oikein hyvä tapa pahikselle näyttäytyä aktiivisena ja paljon postaavana, kun ei tarvitse sanoa mitään muista pelaajista.

Itseasiassa huomasin nyt pienen ristiriidan Slendien viesteissä. Tässä on Slendien viesti ekalta sivulta:
Hmm. Voi hyvin olla, että kakunhaltijan kannattaa vaan tylysti kutsua kaikki ekana yönä juhliin, koska D1 lynkkauksen jälkeinen keskustelu on äärimmäisen hedelmällistä. Plus sillä tavalla kultti ei pysty ekana yönä rekryamaan yhtään ketään? Kakun antamisesta eteenpäin ei ole hyötyä -- se ei enää tee kenestäkään clear:ia, ja muistelutilaisuus (eli sama asia mikä tapahtuisi jos kakunhaltija vain pitäisi juhlat ekana yönä) vain lykkääntyy yhdellä tai kahdella yöllä. Niin, itseasiassa tällä tavalla taataan, että kakku-clear on myös elossa D2, joten joo, ehdottomasti juhlat kaikille N1 (ekana yönä).

Huomatkaa alleviivattu ja boldattu kohta.
Tässä sitten viesti tokalta sivulta:
NIINJOO HETKINEN... jos pahis tappaa juhlien pitäjän, hänet tappanut pahis paljastuu... Perhana, olis kiva ehdottaa tähän että kakunhaltija ei teekään ulostuloa ellei ole epäiltynä, mutta mitäs sitten jos ensimmäisen päivän viimeisillä tunneilla häntä aletaankin lynkkaamaan? Ehkä se on kuitenkin parempi että nautitaan kahden päivän ajan varmistetun kaupunkilaisen olemassaolosta... Ajanhaaskaus-riski ja jopa pahan virhelynkkauksen riski on liian suuri muuten.

Minä nyt käsitän tämän niin, että Slendie on tuon asian tiennyt jo ekalla sivulla, mutta tuo sen esiin ikäänkuin uutena asiana tässä tokan sivun postissaan. Vai Slendie, mitä olet tarkoittanut tuossa ekassa lainauksessa mainitsemassasi, että kakkuclear on elossa myös D2, jos tosiaan olet tajunnut tämän asian vasta tuon tokan lainauksen kohdalla? En nyt suoraan menisi sanomaan, että tää olisi pahismaista, koska luulisin että pahis (varsinkin ilmeisen pitkään näitä pelejä pelannut), olisi tutustunut siihen, ketä kannattaa tappaa ja ketä ei, eikä pahis ehkä näin suoraan toisi sitä topicissa esiin heti sen huomattuaan... Mutta toisaalta tää voisi hyvinkin olla lipsahdus pahikselta, joka ei muista, että on kirjoittanut tuon saman asian jo aiemmin topiciin.

Minun mielestäni ei. Ja vaikka tekisikin, niin minulla on tiettyjä odotuksia niiden pelaajien pelistä, joiden kanssa olen aiemmin pelannut. Jos esimerkiksi Slendie olisi tehnyt miinan postit tässä pelissä olisi hän ihan satavarmasti mafia. Mutta se, että näin olisi, ei tee miinasta mafiaa vaikka hän samat postit tekikin. Minulla ei ole mitään hajua millä tavoin Niacin suhtautuu peliin kaupunkilaisena, tai mafiana, mutta minulla on hajua kuinka sinä suhtaudut peliin kaupunkilaisena, aka. viime pelissä, kun otit Kuulan paikan, tulin ketjuun niin sanotusti aseet paukkuen mielipiteiden kanssa.

Sinulla ei ole mitään hajua siitä, miten suhtaudun peliin pelin alussa, kuten myönsit jo itsekin aiemmin. Tämä päättelyketju ei siis millään tapaa ole looginen, koska aiemmassa pelissä peliin mukaan tullessani materiaalia oli jo, mitä, parinkymmenen? sivun verran, jotka olin jo ennen peliin mukaan tuloa lukenut läpi. Tottakai minulla tässä vaiheessa on jo jonkinlainen mielipide pelissä pelaavista pelaajista. Tuossa vaiheessa kun tulin tähän peliin mukaan, ei yksinkertaisesti ollut vielä mitään, mistä lähteä liikenteeseen.

Tällä kertaa sinä komppasit minun kysymystäni jostain jossa jo perusolettamus oli väärä (minä siis jotenkin kuvittelin, että kakun haltija voi rekrytä 4 henkilöä juhliin, en tiedä mistä tuo tuli, oliko se alunperin setupissa vai mistä sain sen päähäni), mutta tosiasia on että sinä tiesit oletuksena että "juhliin voi kutsua niin monta pelaajaa kun haluaa, vaikka kaikki" jolloin minun mielestäni sinun olisi pitänyt tulla johtopäätökseen, että "kaikki", jolloin sinun komppaus kysymykseeni oli aivan turhaa jauhantaa.

Ja nyt sinä takerrut taas asiaan, jonka olen jo mielestäni selventänyt:
Niin tämähän oli sen jälkeen kun olit itse sanonut, ettei kaikkia voi rekrytoida juhliin. Kävin tarkistamassa asian säännöistä, sillä välin Slendy oli sen jo kopioinut topiciin ja kun olit siinä välissä vielä kysynyt Violetilta, kuinka monta voi kutsua, niin totesin, että Slendyn lainaus oli suoraan säännöistä.


Esimerkkinä, tuo kun sanot että "en ole koskaan pelannut kiertävän esineen pelissä" on vähän sama kun sanoisit ettet koskaan aikaisemmin ole ollut Ruotsissa eli nyt kun sinulla on siellä ruotsin kruunuja et osaa ostaa kaupasta mitään. Mitä väliä sillä on oletko ollut kiertävän esineen pelissä vai et? Mekaniikka on selkeä, sinä tunsit sen säännöt, ja minä olisin olettanut sinulla olevan jokin johtopäätös kun sinulla ei ollut.

Minusta kiertävän esineen, varsinkin noinkin monimutkaisen kuin tuo täytekakku, kanssa pelaaminen on kyllä ihan eri asia kuin tuo vertauksesi. On helppoa sanoa että "suojelijan kannattaa suojella ekana yönä itseään" tai muuta vastaavaa, kuin miettiä niin monelta kantilta mitä täytekakun kanssa kannattaisi tehdä ja mitä ei. Minä en ole mikään peliteknisyyksien asiantuntija.

Slendie kirjoitti:Niacin tuo ajatuksenjuoksunsa esiin läpinäkyvästi -- reagoi kyllä ketjun tapahtumiin, mutta siinä samalla tuo omia ajatuksiaan mukaan.

Mitä oli nämä Niacinin omat ajatukset? Oletan että puhutaan nyt (edelleen) tuosta Niacinin avausviestistä, johon mennessä pelissä tosiaan oli jo huomattavasti enemmän materiaalia, kuin minun avausviestissäni.

Lisäksi "hyvis"-puhe kolmannessa persoonassa kuulostaa jopa hieman lipsahduksenomaiselta.

Tämä on ihan täysin perua Finipeleistä, joissa (kuten aiemmassa hyvistely-selityksessäni mainitsin) aletaan heti syytellä siitä, että puhuu "me hyvikset" tai muuta vastaavaa.

Slendie kirjoitti:Hän on aktiivinen, mutta postien sisällöstä välittyy tarve tuottaa mahdollisimman paljon sanoja mahdollisimman neutraaleista aiheista.

Ja itse asiassa sama pätee ihan näitä viimeisimpiä viestejäsi lukuunottamatta myös sinuun, kun olet puhunut pääosin tuosta täytekakusta, etkä niinkään pelaajista :) Että tervetuloa kerhoon.
Ja haluan täsmentää vielä yhden asian: kyllä, peli oli vasta juuri alkanut, ja "mitään ei ollut tapahtunut", mutta tuo pieni detalji, tuo sävy millä Lauchuo erityisesti aloitti, on hyvin tyypillinen aloitus-sävy pahiksille.

Mikä se sävy siis oli?

Sinun syysi äänestää minua oli siis.. se että "yritin tuottaa mahdollisimman paljon sanoja neutraaleista aiheista". Ja että en sanonut olevani itse hyvis. Selvä :D

Minä turhaudun siitä, jos minua syytetään väärin perustein, olin sitten hyvis tai pahis. En kuitenkaan näe, että olisi mitään hyötyä heittäytyä marttyyriksi, varsinkin, kun en ollut vielä saanut kunnon perusteluja sille, miksi äänestit minua. Lisäksi minähän en nyt varsinaisesti yrittänyt heittää lokaa Niacinin niskaan, minusta Niacinin aloitus peliin on ihan hyvä eikä siinä ole mitään vikaa, halusin vain näyttää sinulle, että en ole ainoa, joka aloitti tuohon tyyliin.

Se lista oli muistilista, kun kirjoitin vastausta tuohon kysymykseen, keiden kanssa olen ennen pelannut. Myöhemmin meinasin vielä tarkistaa, ketkä on vielä heräämättä ja kirjoittaa ylös, mutta se sitten unohtui, koska oli lähinnä kiire saada viesti loppuun juurikin tuon alkavan migreenin takia. (Migreeni tuntuu muuten nyt ainakin toistaiseksi olevan aisoissa - sehän johtuu siis noista järkyttävistä niskakivuista joten helpotti vähän kun vedin naamaan kasan särkylääkkeitä.)

Zey kirjoitti:Olisi se huono, sillä kultisti voisi käännyttää kakun haltijan -> koko juhlia ei välttämättä koskaan tapahtuisi.

Totta, unohdin tän puolen kokonaan. Ja tässä tapauksessahan tuo esittämäni skenaario ei enää toimisikaan, kun tulit esille kakun kanssa. Tai no tietysti siinä tapauksessa, jos et olisikaan oikea kakunhaltija, mutta en näe tässä mitään syytä, miksi olisit juuri nyt tullut esille kakunhaltijana, jos olisit pahis (saatika sitten kultisti).

rayn epäilyksissään oli vielä tarkentanut millaista postaa postaamisen takia -viestiä hän tarkoittaa, mihin kriteereihin ei mielestäni Niacinin viestiä saa menemään

Siis raynhan sanoi näin:
Jotenkin minusta vain tuntuu siltä, että tuo posti itsessään näyttää sellaiselta PbP (post by post) analyysilta, jossa otetaan jokainen aiempi posti ja yritetään väkisin vääntää jotain sanottavaa niistä sanomatta kuitenkaan yhtään mitään.

1) Minulla ei ollut aiempia posteja, joista vääntää jotain väkisin, lukuunottamatta Slendien ja raynin kahta postia, joista toisen kysymystä komppasin, joten minusta tuo selitys oli ihan alusta alkaen täysin väärä.
2) Minusta Niacinin aloitusviesti täytti juurikin nuo ehdot "yritetään vääntää jotain sanottavaa sanomatta yhtään mitään". Ja tässä vaiheessa huomautan, etten edelleenkään itse pidä tässä vaiheessa peliä epäilyttävänä tuollaista aloitusta peliin, koska pelissä ei ollut juurikaan materiaalia, mistä aloittaa. Pointtini on kuitenkin se, että Niacinilla oli aloittaessaan jopa enemmän materiaalia kuin minulla, mutta aloitus oli silti hyvin samankaltainen.

Häiritsevä kommentti, kun ottaa huomioon, että Lauchuota itseä syytettiin hyvistelystä. En itsekään pidä hyvistelyä mitenkään parhaimpana pahiksen merkkinä, mutta tuollainen ”se voi johtaa erikoishyviksen lynkkaamiseen, niin älä anna painoarvoa tälle” on häiritsevää. Kyseiseen kohtaan olisi ihan hyvin riittänyt pelkkä selitys siitä, mitä hyvistely on, kun muuta ei kerran kysytty ja Slendie varmasti voi sitten itse pohtia mitä mieltä on perustelujen vahvuudesta/oikeudesta. Sen lisäksi Lauchuo kuitenkin koki tarpeelliseksi kertoa, että tällä tavalla ei pahiksia kiinni saa, mutta erikoishyviksiä kylläkin -> tuntuu vihjaavan, että koska hän hyvisteli, hän on myös silloin hyvis (piilohyvisteli siis :D), mahdollisesti jopa erikoishyvis, mikä on outoa, koska mun lisäksi pelissä on vain yksi muu erikoishyvis, joka ei edes tiedä olevansa erikoishyvis. Ei paranna Lauchuosta saamaani kuvaa.

Niin no siis, tuo minun kommenttinihan ei oikeastaan edes ollut hyvistelyä. Ei ainakaan siinä mielessä, miten selitin sen aiemmin Slendielle. Olisi varmaan pitänyt tajuta kysyä Cameronilta, miksi tuo kommenttini hänen mielestään oli hyvistelevä, mutta en pitänyt siinä vaiheessa sitä erityisen tärkeänä pointtina. Ja tietysti hassuahan tässä on se, että Slendie puhuu (ilmeisesti?) samasta kommentista "kolmannen persoonan lipsahduksena", mikä taas ei mene mitenkään hyvistelyksi :D

Anblick kirjoitti:Itsekin kiinnitin huomiota siihen, että Lauchuo hyvisteli alussa ja sitten myöhemmin kommentoi, että hyvistely tulee hyvikseltä luonnollisesti.

Koska tää nyt näköjään paisui isommaksikin jutuksi, niin kerropa toki, miten mielestäsi hyvistelin alussa?

Äh sori hirveestä romaaniviestistä. Nyt mä meen jatkaa töitä ja palaan tosiaan toivottavasti iltapuolella sitten enempien kommenttien kera muista pelaajista.
Avatar
Lauchuo
Kyläläinen
 
Viestit: 273
Liittynyt: 12.10.2017 18:35:37
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 2

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 13.11.2017 13:18:42

Päivää, salamavastaus työn tiimellyksestä!
Mukavastihan peli keräsi porukkaa, Slendie on itselle uusi tuttavuus, tervetuloa Kylään. :)
Lauchuon mä muistankin FinFanFunin puolelta, jossa siis myös vaikutan. Muita en luettele erikseen, mutta kommentoin, että olen muistaakseni heidän kanssaan noin 1-3 peliä ehtinyt pelata vaikken Kyläkonkari ihan vielä olekkaan.

Haha, mulle tuli Laun tähtitieteellisen pitkästä viestistä kotoinen olo :D Ja öö.. Tuntuu, että "kaikki tärkeä" on jo ruodittu niin viimeistä ruotoa myöten, että tuntuu jotenkin tönköltä lähteä lisäämään mitään.
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 72 vierailijaa

cron