Humanistit vs. tiedekunta 5. päivä päättyy 7.12. klo 21.00

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Zey » 12.11.2017 01:08:48

Slendie kirjoitti:Zey:ltä taas puolestaan hyvinkin kyläläismäinen pelinavaus mielestäni :) Sulle sama kyssä -- kuinka hyvin tunnet pelaajat entuudestaan?

Rekkasin kesällä 2010 Kylään ja siitä lähtien oon suurimmassa osassa peleissä pelannut ja jos en ole ollut pelaamassa, niin olen lukenut pelin. Joten Halima rekkasi samana vuonna aiemmin kuin mä, joten ehkä max. 2 peliä häneltä en ole nähnyt, mitä on kylässä pelannut. raynpelikoneet on lähinnä lukutasolta tuttu, nyt ekaa kertaa samassa pelissä. Cameron on mua aikaisemmin rekannut, en muista koska, mut kuitenkin jonkun verran on siis hänenkin pelejä tullut luettua/oltua mukana. Lauchuolta oon nyt yhden pelin lukenut. Arielin kaikki pelit kylässä oon lukenut / ollut mukana, sama pätee miinaan, Jekuun, Anblickiin ja Niaciniin. Vois siis sanoa, että jollain tasolla kaikki muut on tuttuja.

Vastakysymyksenä sulle: ketkä on sulle aikaisemmin tuttuja?

// 2x rayn väliin. raynilla pointti Lauchuon kakun kommentoinnista. Jos kakku kohdan säännöt lukee huolella, ja huomaa kohdan, että kakun haltija saa kutsua juhliin kaikki, niin ensimmäinen luonnollinen kysymys musta olisi, että miksi ei kutsu kaikkia, jos koitetaan miettiä kuka kutsutaan juhliin. En siis sikäli pidä epäilyttävänä, että valmista toimintasuunnitelmaa ei tullut, koska kaikki ei ole hirveän vahvoilla kun kyseessä on pelitekninen pohdinta. Mut vaikka ei olisi toimintasuunnitelmaa, niin luulisi että kysyttäessä kutsuttavia olisi sitten jotain asiaa kommentoinut (vaikka vaan ihmetellyt miksi joku pitäisi jättää juhlista pois).

// rayn väliin vielä kolmannen kerran. Oon toivottoman hidas näköjään. :D

rayn kirjoitti:Itseasiassa Zey, kysymys; Kuinka usein sinä mafiana / ei-kaupunkilaisena suoranaisesti valehtelet?

Hmm, paha kysymys. Varmaan lähes joka pelissä, jossa oon jotain muuta kuin kylää? Mulla on tapana ollessani kuolemassa sanoa olevani joku erikoishyvis. :P

//Niacin ja Violet väliin. Kiva ruuhka näin öisin. :D
Niacin kirjoitti:Mutta siis kaikkien kutsuminen tai muistotilaisuus siis tarkoittaa vain sitä, että kaikki saavat puhua normaalisti yön aikana, mutta erikoisroolit ei toimi?

Käytännössä siis tarkoittaa, että kultisti ei voi käännyttää. Pahikset voi tappaa normaalisti, mutta jos tappaa juhlien pitäjän, niin hänet tappanut pahis paljastuu.

//rayn uudestaan väliin. En tosiaan saa tätä koskaan lähetettyä. :D Tarkoitatko, että haluat täytekakun haltijan tulevan nyt esiin ennemmin nyt kuin vaikka vrk päästä? Haluatko perustella tarkemmin miksi näin?
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Slendie » 12.11.2017 01:19:57

rayn, olisi parempi jos ketjussa olisi luonnollista keskustelua, varmistettu kaupunkilainen tappaa luonnollisen keskustelun turhan tehokkaasti. Sekin, jos täytekakun haltijaa ehditään epäillä ennen ulostuloa, ei ole mitenkään haaskattua aikaa.

Mitä kysymykseesi zey:stä tulee, hän joko valehtelee siitä että kirjoitti tuon lukematta muuta keskustelua, tai sitten se on aito. Occamin partaterä, jälkimmäinen on paljon todennäköisempää. Tottakai on mahdollista että kyseessä oli ovela vale-kirjoitus, mutta sitä vaihtoehtoa ei pidä vainoharhailla ennenkuin on tullut parempia syitä epäillä aitoutta.
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Slendie » 12.11.2017 01:24:38

zey: tunnen ainoastaan rayn:in entuudestaan, jos Nego päätyy peliin mukaan niin myös hänet. Jos haluat yksityiskohtaisemman vastauksen, kuten itse annoit, niin aloitin 2010 kans ja olin aktiivinen ehkä noin viisi vuotta. Tämä taitaa olla ensimmäinen foorumi-peli pitkän tauon jälkeen. Tartutin mafia-pöpön rayn:iin aikanaan, joten olen pelannut hänen kanssaan samoissa peleissä hyvin kauan, tarkkaa aikaa en muista tosin. :) Ja Nego taas on se joka "rekrysi" minut mafia-piireihin mukaan vuonna 2010.
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Slendie » 12.11.2017 01:32:12

NIINJOO HETKINEN... jos pahis tappaa juhlien pitäjän, hänet tappanut pahis paljastuu... Perhana, olis kiva ehdottaa tähän että kakunhaltija ei teekään ulostuloa ellei ole epäiltynä, mutta mitäs sitten jos ensimmäisen päivän viimeisillä tunneilla häntä aletaankin lynkkaamaan? Ehkä se on kuitenkin parempi että nautitaan kahden päivän ajan varmistetun kaupunkilaisen olemassaolosta... Ajanhaaskaus-riski ja jopa pahan virhelynkkauksen riski on liian suuri muuten.
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 12.11.2017 01:35:19

Kyllä. Ja nimenomaan sen takia, että vaikka se täydellisessä maailmassa ei olekaan välttämättä paras peli (siis tulla esiin nyt), me elämme epätäydellisessä maailmassa, erityisesti D1. Jos esim täytekakun haltija tulee esiin vasta pari, kolmen irl-päivän päästä, se antaa enemmän mahdollisuuksia mafialle / kultille analysoida tilannetta ja tehdä itseään eniten hyödyttävä ratkaisu sen suhteen kannattaako counter-claimata, vai ei. Vaihtoehtoisesti, jos täytekakun haltija tulee esiin nyt, kuka ikinä ei-kaupnkilaisena counter-claimaa tässä vaiheessa? Minä haluan niinsanotusti eliminoida riskejä nyt kun niitä on mahdollista välttää, verrattuna myöhempiin D1 vaiheisiin, ja mielestäni kaupunki ns. "hyötyy selkeydestä ja suunnasta" (en tiedä kuinka paremmin kääntäisin "clarity and direction" tässä asiayhteydessä). Se mitä yritän sanoa, on se, että kun kaupunki toimii yhteisen päämäärän mukaan, ja vaikka suunnitelma olisikin "huono" (tai parempiakin olisi "tarjolla"), se että ON edes suunniteölma jota seurataan, jättää anti-town pelaajille vähemmän liikkumavaraa, koska he eivät voi käyttää kaupungin rikkonaisuutta, tai siis pelaajien eri mielipiteitä toistensa ja tälläisten asioiden suhteen, hyväkseen --> siis luoda "epäyhtenäistä ilmapiiriä" peliin (tästähän siis mafia hyötyy aina; eli jos kaupunkilaiset tappelevat toistensa kanssa, ja mikä parempaa, vielä jostain turhanpäiväisistä asioista, kuten erikoisroolispekulaatioista, se on täydellinen ilmapiiri mafialle).

Yritän siis sanoa, että huonokin suunnitelma (mikä tämä siis ei ole), on parempi kun se, ettei voida hhyväksyä mitään suunnitelmaa, ja käytetään pelissä tuhottomasti aikaa sen spekuloimiseen.

Ja Zey, tarkoitin tuolla valehtelukysymykselläni sitä, että kuinka usein sinä esim teet niin, että "paikkaat" jonkun tilateen sanomalla että "oho, enpä huomannut tuota postia tuolta henkilöltä" vaikka olet oikeasti kyseisen postauksen lukenut? En tarkoittanut ihan noin suoranaista valehtelua tuollaisissa tilanteissa, koska tuo on enemmänkin tuollaista "tilanteeseen soveltumista", kuin lähtökohtaisesti valehtelua. Eli siis öh... kuinka sen sanoisi, kuinka usein valehtelet ei-kaupunkilaisena ns. "pro-aktiivisesti", ei reaktiivisesti (kuten tuo sinun esimerkkisi mielestäni oli).
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 12.11.2017 01:40:39

Slendie kirjoitti:Mitä kysymykseesi zey:stä tulee, hän joko valehtelee siitä että kirjoitti tuon lukematta muuta keskustelua, tai sitten se on aito. Occamin partaterä, jälkimmäinen on paljon todennäköisempää. Tottakai on mahdollista että kyseessä oli ovela vale-kirjoitus, mutta sitä vaihtoehtoa ei pidä vainoharhailla ennenkuin on tullut parempia syitä epäillä aitoutta.

Niin onkin, mutta miksi se tekee hänestä kaupunkilaisen, kuten tunnuit sanovan?
Koska minun mielestäni, valehtelee = mafia, ei valehtele = ei voi sanoa mitään.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 12.11.2017 01:42:24

Noh, nyt tuo kysymys Zeylle ei sitten olekaan enää relevantti. :P
Ei tarvitse vastata, en minä siitä mitään enää irti saa kun annoin jo käytännössä oikean vastauksen.

Jatketaan huomenna, nukkumatin aika!
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Niacin » 12.11.2017 01:55:19

Ahhaa, kiitos Violet!

raynpelikoneet kirjoitti:Hän on siis lukenut tämän säännön, josta puhuttiin, jolloin mielestäni jonkunlainen mielipide pitäisi olla jo syntynyt. Se onko mielipide kaupunkilaisen silmin oikea vai väärä on irrelevanttia, mutta kyllä ainakin minulla esimerkiksi syntyi idea, että "näin kakunhaltijan kannattaisi toimia" kun luin säännöt (tosin ilmeisesti en kovin tarkasti :D).

Minäkin luin säännöt ja niiden pohjalta syntynyt mielipide kakun käytöstä oli lähinnä "wtf" :D Koitin kovasti miettiä, miksi kukaan haluaisi eristää jonkun tietyn porukan keskustelemaan yöllä, mutta näköjään sen merkitys onkin tärkeämpi erikoishahmojen jäädyttäjänä. Enkä hoksannut sitäkään, että kakulla aloittajan hyvisvarmuutta voisi jotenkin käyttää kyläläisten hyväksi. En siis sinällään pidä epäilyttävänä sitä, ettei Lauchuolla ollut mitään ideaa kakun käytöstä alussa. Kuitenkin jo hetki myöhemmin Lauchuollakin oli muodostunut oma (komppaileva) mielipiteensä kakun käytöstä, mikä voisi toisaalta viitata siihen, että oli oikeastaan asiasta paremmin perillä jo aiemminkin.

Tällä hetkellä minusta kuulostais "turvallisimmalta" kakunhaltijan tunnustautua ja käyttää kaakku heti eka päivänä. Toki siitä saisi enemmän irti jos vain käyttäisi kakun eikä tulisi esiin JA pahikset sattuisi tappamaan juhlien keskipisteen, mutta se kai on aika arpapeliä. Vai olisiko siinä mitään ideaa, että kakku käytettäisi heti, mutta sen käyttäjä paljastaisi itsensä vasta seuraavana aamuna? Eikai silloinkaan ole pahisten järkevää alkaa esiintyä kakun(ex-)haltijana? (Siis counter claimata, mutta mitä ihmettä se on suomeksi :D)


Mitä tulee pelaajien tuttuuteen, niin muistin varassa kutakuinkin näin:
Pelattu 1-2 peliä ja luettu 1: Cameron, miina
Pelattu 1-2 peliä: Halima, Zey, Jeku, Anblick
Luettu 1 peli: raynpelikoneet, Lauchuo, (justy)
Uusia nimiä: Ariel, Slendie, (Nego?)
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Slendie » 12.11.2017 02:02:58

Joo unohdin sen kultinkin kun muistin uudelleen sen pahiksenpaljastumis-mekaniikan.

Olin kirjoittamassa vastausta siitä miten Zey:n ajatuksenjuoksu oli sama kuin minulla, mutta samalla tajusin että niin joo tosiaan, eihän hän missanutkaan KOKO ketjua aloittaessaan pelin, vaan vain jälkimmäiset postit. Eli hän oli nähnyt jo aiemman keskustelun kakkuun liittyen, eikä toisintanut samoja ajatuksia itsenäisesti. Eli ymmärsin siis väärin, hups. Ei olekaan kyläläis-signaali.

Niacin taas heitti kyläläis-signaalit juuri ilmoille. :) Ja mitä mekaniikkahuomioon tulee -- niin, jos kakun käyttää, tiedetään että omistaja ei voi olla kultattu toisena päivänä... Sinänsä tosi kiva idea. Mutta käykö ekan päivän lynkkaus-vaiheessa huonosti? Mitä jos tulee viime hetken äänivyöry kakunhaltijan päälle, ja hän ei olekaan ajoissa puolustamassa itseään? Tai kaikki äänestäjät eivät voi vaihtaa ääntään ajoissa? Sen tähden ehdotinkin, että kakunhaltija ulostulisi vasta 48h-24h ennen ekan päivän loppua. Ehkä 36h-24h ennen, kaikista mieluiten.
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Zey » 12.11.2017 02:07:16

Slendie kirjoitti:rayn, olisi parempi jos ketjussa olisi luonnollista keskustelua, varmistettu kaupunkilainen tappaa luonnollisen keskustelun turhan tehokkaasti.

Itse en ole tätä ilmiötä huomannut, musta keskustelu on poreillut varman hyviksen kanssa muuten ihan samalla tavalla, paitsi ettei varman hyviksen sanomia ole syynätty pahistutka ojossa. Haluatko kertoa tarkemmin minkälaisen luonnollisen keskustelun varma hyvis tappaa?

//Slendie väliin.
Slendie kirjoitti:Perhana, olis kiva ehdottaa tähän että kakunhaltija ei teekään ulostuloa ellei ole epäiltynä, mutta mitäs sitten jos ensimmäisen päivän viimeisillä tunneilla häntä aletaankin lynkkaamaan?

Silloin sitten täytyisi tulla huikkaamaan roolistaan, mikä onnistuu jos vain kakun haltija pystyy seuraamaan peliä. Eikä sikäli tänään edes haittaisi, vaikka joku muukin väittäisi olevansa kakunhaltija. Asia kuitenkin ratkeaisi helposti sillä, että oikea kakun haltija jättäisi juhlista pois tänään kakun haltijaksi itsensä väittävän -> todistaa, ettei kyseinen henkilö ole kakun haltija. Ainoa mikä tuossa mietityttää, on se, jos kukaan ei tosiaan sano olevansa kakun haltija tänään ja kaikki kutsutaan juhliin, milloin joku muu voi väittää olevansa kakun haltija myöskin, eikä asiaa voida ratkaista muuten kuin lynkkaamalla, milloin voidaan vahingossa lynkata oikea kakun haltija. Tämäkin toki ihan hyvä tilanne, sillä silloin saataisiin viimeistään 3.päivänä lynkattua valekh. Varma hyvis meillä olisi myös vähemmän aikaa, mutta nyt tänään varma hyvis ei vielä kauheasti osumistarkkuutta edes paranna.

//rayn x3 väliin.

rayn kirjoitti:Jos esim täytekakun haltija tulee esiin vasta pari, kolmen irl-päivän päästä, se antaa enemmän mahdollisuuksia mafialle / kultille analysoida tilannetta ja tehdä itseään eniten hyödyttävä ratkaisu sen suhteen kannattaako counter-claimata, vai ei.

Musta mafialla/kultilla ei ole mitään järkeä tulla esille tänään lainkaan, sillä kakun haltija joko a) kuolee tänään päivällä (erittäin epätodennäköistä), milloin esille tullut kuolee 2.päivänä tai b) kakun haltija pitää juhlat eikä kutsu vale kakun haltijaa mukaan -> todistaa ettei itseään kakun haltijaksi väittänyt ole kakun haltija, koska ei voi puhua -> kuolee 2.päivänä. En siis näe järkeväksi esittää olevansa kakunhaltija, ellei sitten henkilö ole tilanteessa, jossa on kuolemassa tänään joka tapauksessa. Jos oikea kakunhaltija tulee kuitenkin jo vaikka viimeistään 1 vrk aiemmin esiin, ei viimeisen 10 minuutin aikana esille tullut vale kakun haltija ole kauhean uskottava -> kuolee joka tapauksessa 1.päivänä.

rayn kirjoitti:Ja Zey, tarkoitin tuolla valehtelukysymykselläni sitä, että kuinka usein sinä esim teet niin, että "paikkaat" jonkun tilateen sanomalla että "oho, enpä huomannut tuota postia tuolta henkilöltä" vaikka olet oikeasti kyseisen postauksen lukenut?

Tää ei ole enää relevanttia, mutta vastaan nyt silti. Yleensä jos sanon jotain, etten lukenut/muistanut jotain, niin se pitää paikkaansa. Joskus olen laittanut // X väliin, en ehdi nyt lukemaan, luen myöhemmin tms. jos henkilö on tullut kirjoittaessa väliin ja olen lukenut/silmäillyt uutta viestiä, mutten ole sen paremmin jaksanut juuri silloin lukea tai kommentoida tekstiä.

//Niacin väliin.
Niacin kirjoitti:Vai olisiko siinä mitään ideaa, että kakku käytettäisi heti, mutta sen käyttäjä paljastaisi itsensä vasta seuraavana aamuna? Eikai silloinkaan ole pahisten järkevää alkaa esiintyä kakun(ex-)haltijana?

Sikäli ei, että joka tapauksessa kyseinen valehaltija kuolisi viimeistään 3.päivänä. Toisaalta he voivat saada varman hyviksen pois 2.päivänä. En kuitenkaan usko, että kukaan pitäisi vaihtokauppaa järkevänä, ellei ole jo valmiiksi se ykkösvaihtoehto 2.päivänä kuolevaksi.

//Slendie väliin. Mitä tulee äänivyöryihin, niin niitä on Kylässä harvemmin nähty 1.päivänä, joten hirveästi en sitä pelkäisi. Toki nyt on enemmän porukkaa kyllä mukana muistakin pelikulttuureista, joten se saattaa vaikuttaa asiaan.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Slendie » 12.11.2017 06:04:40

"Itse en ole tätä ilmiötä huomannut, musta keskustelu on poreillut varman hyviksen kanssa muuten ihan samalla tavalla, paitsi ettei varman hyviksen sanomia ole syynätty pahistutka ojossa. Haluatko kertoa tarkemmin minkälaisen luonnollisen keskustelun varma hyvis tappaa?"

Zey, kaksi asiaa. Ensimmäinen haittapuoli on siinä että kun kaikilla on automaattinen mielipide yhdestä pelaajasta ekana päivänä, heitä ei voi arvioida sen perusteella. Pahikset saa kiinni tekaistusta ajatuksenjuoksusta, ja jotta sen voi todistaa, pitää olla tuotettua sisältöä pahiksilta.
Toinen pointti (eräänlaista vuosien kokemuksen opettamaa inhorealismia): toki on totta, että täydellisessä maailmassa sillä ei pitäisi olla väliä ulostuleeko varma kaupunkilainen heti vai viimeisellä minuutilla. Mutta käytännössä se menee aina niin että kyläläiset "sysäävät vastuun" varman kaupunkilaisen harteille ja alkavat "laiskottelemaan", koska Kylä on stressaava peli, varsinkin ensimmäisenä päivänä kun pitää löytää informaatiota tyhjältä taululta. :)

Myönnän ettei kumpikaan pointti ole elämää suurempi, mutta näkisin että hyödyllisen ensimmäisen päivän sisällön kannalta ei-liian-aikainen-muttei-myöskään-liian-myöhäinen -ulostulo olisi optimaalinen.

Miltä ketju tähän mennessä on sinusta vaikuttanut, Zey -- onko tullut mielipiteitä kenestäkään pelaajasta suuntaan tai toiseen?
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Cameron » 12.11.2017 10:28:26

Slendie: Olen tainnut olla Kylässä vuodesta 2009 asti, välillä aktiivisempana ja välillä vähemmän :D mutta uudempia tuttavuuksia (Kylän puolella) ovat miina ja Niacin, joiden kanssa on nyt tullut 2-4 peliä pelattua. Rayn kanssa oon pelannut kahdessa pelissä, Lauchuolta oon vaan lukenut yhtä peliä (olin jo kuollut kun hän tuli varapelaajaksi siihen). Muiden kanssa on tullut pelailtua useampia pelejä. Ja jos Slendie laitat itsellesi vielä Avatarin niin se helpottaa sun mieleenjäämistä :)
Kiitos kun pyritte puhumaan suomeksi, tämä helpottaa huomattavasti lukemista! :D

Olen samaa mieltä Zeyn kanssa että kakunhaltija voisi tulla esiin melko pian. En usko että se kuolettaa keskustelua, eipähän mene niin kauan sen yhden pelaajan roolin pohtimiseen. Lisäksi tietää että hänen mielipiteensä ovat aidosti kyläläisen mietteitä.

Slendiestä näin alkumetreillä tulee hyvismäinen kuva. Edistää peliä ja heitti jo ensimmäisen ääneenkin, josta oon samaa mieltä. Lauchuon pelin alusta tulee vähän hyvistelevä olo, esim.

Lauchuo kirjoitti: Ja lisäksi tällöin kakku voi päätyä jollekin muulle kuin hyvikselle, enkä tiiä miksi hyvis haluaisi sitä.


Mää aloin ihmetteleen että miten ihmeessä Hali ei oo heränny vielä, mutta sillähän näyttää olevan Tietotoimistossa poissaolo, ei ole vaan hoksannut laittaa sitä pelien poissaolotopicciin :D Muuten heräämättä ovat enää Anblick, Jeku, miina ja Ariel.
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja miina » 12.11.2017 11:02:21

Moikka!

Kylläpä te ootte aktiivisia yökyläläisiä, mie nukuin! Miun pitää lukea vielä säännöistä huolella tuo täytekakku-juttu. Mulla ei siitä suurempaa mielipidettä vielä ole.
En oikein ymmärrä miksi lauchuo on epäilyksen alla, minä en nähny mitään epäilyttävää tekstissä?
Slendie uusi tuttavuus, tervetuloa. Vaikuttaa pelityyliltään samanlaiselta rayn kanssa..

Nyt on pakko keskittyä nuihin isi-juttuihin hetkeks. Tulee muuten jo heti pelin alkuun pahoja katseita..
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja miina » 12.11.2017 11:28:34

Kertokaapa mulle vielä, miksi kakun haltija ei pitäisi kakkuaan aina itsellään, jollon koko pelin olisi tiedossa hyvis, koska tuskinpa pahikset lähtee yöllä sitä ampumaan, vai? Enko vaan ymmärä jotakin? Tietty jos haluaa suojata kakulla jotakin muuta/huijata pahiksen paljastumaan?


Kirjotan muuten välillä läppärillä jossa ei toimi p-kirjain joten joudun vähän kikkailemaan. Mutta välillä saattaa siis puuttua tämä kyseinen kirjain jos en tajua sitä korjata..
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Niacin » 12.11.2017 11:46:15

miina, mun käsittääkseni kakunhaltijan tappanut pahis paljastuu vain jos tappo tapahtuu juhlien aikana. Jos siis huutaa vain: "minulla on kakku!", muttei käytä sitä, voi pahikset tappaa hänet ihan huoletta heti seuraavana yönä. (Kakun käyttö pitää kai ilmaista pelinjohtajalle jo päivän aikana?) Myöskään sitä väitettä ei voi todistaa oikeaksi muuten kuin käyttämällä kakun.
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 12.11.2017 14:32:14

Joo, huomentapäivääiltaamitävaan :)
Itse olen vähän hiljainen tänään isän juhlistamisen takia, tää on lähinnä malliin olen herännyt ja tiedän pelin alkaneen-ilmoittautuminen.
Täällä onkin jo peliä mietitty hyvin, tosin yöllä mie nukuin yökyöpelien pelatessa, mutta joo, minä palaan kertomaan viisaampia kommentteja peliin vielä.
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Slendie » 12.11.2017 15:28:50

miina kirjoitti:Kertokaapa mulle vielä, miksi kakun haltija ei pitäisi kakkuaan aina itsellään, jollon koko pelin olisi tiedossa hyvis, koska tuskinpa pahikset lähtee yöllä sitä ampumaan, vai? Enko vaan ymmärä jotakin? Tietty jos haluaa suojata kakulla jotakin muuta/huijata pahiksen paljastumaan?
Koska kultti.

Kakun käyttö kaikkiin ekana yönä -> kultti ei saa etulyöntiasemaa pelin alussa.

Ja lisäksi, koska kultti, se että meillä on ekana päivänä varmistettu hyvis ei meinaa että sama hyvis olisi enää kyläläinen toisena päivänä... ellei kakkua käytetä ekana yönä, ja mieluusti kaikkiin pelaajiin.

Ja vielä sellainenkin ongelma, että tottakai pahikset voivat tappaa kakunhaltijan -- ainoa tilanne jossa se ei kannata on se, missä kakunhaltija onnistuu pitämään yöjuhlat niin, että kutsuu pelkkiä kaupunkilaisia. Sellaisen onnistumisen varaan meidän ei pidä laskea. Kun pitää murehtia käännytyksistäkin.

Joten, tän pitäis olla se tapahtumaketju mikä antaa meille eniten hyötyä, luotettavimmin: kakunhaltijan ulostulo->käyttää kakun kaikkiin->ekana yönä keskustellaan, kultti ei voi käännyttää, pahikset ei voi tappaa kakunhaltijaa->varmistettu kyläläinen on elossa vielä tokana päivänä.
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 12.11.2017 16:18:30

Cameron kirjoitti:Slendiestä näin alkumetreillä tulee hyvismäinen kuva. Edistää peliä ja heitti jo ensimmäisen ääneenkin, josta oon samaa mieltä. Lauchuon pelin alusta tulee vähän hyvistelevä olo, esim.

Lauchuo kirjoitti: Ja lisäksi tällöin kakku voi päätyä jollekin muulle kuin hyvikselle, enkä tiiä miksi hyvis haluaisi sitä.

Tässä kommentissa on jotain erittäin kummallista. En pysty suoraan osoittamaan mitä, mutta mulle tämä huutaa punaista kun vertaan sitä siihen mitä pelissä on aiemmin tapahtunut Lauchuon suhteen.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Slendie » 12.11.2017 17:04:26

Eli tarkoitat siis että miksei Cameron kommentoinut Lauchuo:n suhteen tuolla tavalla aiemmin, kun oli kuitenkin ketjussa samaan aikaan?

Tämähän on siis se mitä Cameron:illa oli Lauchuo-epäilyjen suhteen reaaliajassa sanottavanaan:
Cameron kirjoitti://jahah ray pääsi jo peliin kiinni :D odotan mielenkiinnolla hänen perusteluitaan!
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 12.11.2017 17:13:34

Joo ja sitä ettei kommentoinut minun ajatuksiini Lauchuosta mitenkään kun minä ne esitin. Kuitenkin hänellä on town-readi sinusta, kun sinun Lauchuo casesi oli, no... siis eihän sitä vielä edes ole. :)
Sitten vielä se, että hän antaa sinulle hyvisluottoa siitä että äänestit Lauchuota (eli äänensä pistäminen epäilyjen tueksi on hönen mielestään hyvismäistä). Hän ei kuitenkaan itse äänestä Lauchuota vaikka pitää tätä epäilyttävänä.

Jotenkin tuo koko kuvio Lauchuon ympärillä -- tai siis se kuinka Cameron siihen suhtautuu ja miten hän suhtautuu muihin pelaajiin jotka ovat Lauchuosta mielipiteensä antaneet (eli minuun ja sinuun) haiskahtaa tosi pahasti, lopputulema tällä hetkellä ei oikein sovi yhtään minkäänlaiseen loogiseen päättelyketjuun.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja miina » 12.11.2017 17:27:20

Mie nyt haluaisin ymmärtää tän kakku homman ennen kun alan hirveesti epäilemään, jotten epäile ihmisiä sen takia, että luulen väärin. Onko kakku siis yhdellä henkilöllä kertakäyttöinen? Eli jos pitää juhlat niin se on luovutettava toiselle? Vai voiko kakun pitää ikuisesti itsellään ja pitää joka yö juhlat koko lössille? Voiko olettaa, että jos kakku ei liiku (saako tätä mistään kyläläiset tietoonsa) niin kultisti rekryää edellisen yön haltijan porukkaansa, että kakku olisi näin kultin käytettävissä? Vai haluaako kakunhaltija juuri tästä syystä kakusta eroon? Vai pystyykö kultisti ikinä rekryämään jos juhlia pidetään koko ajan, whaaaaaattt... Oon monesti kokeillu lukea nuo säännöt, mutta voisko joku vääntää rautalangasta? Tämä mun kysely ehkä kertoo sen, etten ole ikinä pelannut kiertävän esiin peleissä :D

Rayn, epäiletkö nyt siis lauchuota vaiko cameronia?
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja miina » 12.11.2017 17:34:51

Mie tajusin, että kulttikin pitää saada kaadettua! Eikö tässä ole kylä ihan epäreilussa astelemassa?
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 12.11.2017 17:40:01

Molempia, en kuitenkaan usko että he voisivat olla mafia yhdessä.

Kakku on kertakäyttöinen esine. Kun se käytetään, sitä ei enää ole. Jos kakun haltija kuolee, "käytetään" esine kollektiivisesti seuraavana yönä.
Ne henkilöt jotka ovat juhlissa tämän kakun käytön seurauksena, ei voi käyttää erikoiskykyjään (eli käytännössä tämä koskee ainoastaan kultistia joka ei voi rekrytoida, sillä muita erikoishahmoja ei ole).
Kakun voi myös antaa jollekin toiselle, jos sitä ei jostain syystä itse halua käyttää.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Slendie » 12.11.2017 17:40:59

miina, olennaista olisi kuulla mitä mieltä itse olet Lauchuo:sta ja Cameron:ista? Ja mitä tarkoitat sillä, että saatat epäillä ihmisiä sen tähden että luulet väärin -- kerro toki millaisia epäilyksiä on herännyt? Ja miten mekaniikka-puhe vaikuttaa mielipiteeseesi muista pelaajista?

Väänsin jo aika hyvin mielestäni rautalangasta aiemmin:
Slendie kirjoitti:
miina kirjoitti:Kertokaapa mulle vielä, miksi kakun haltija ei pitäisi kakkuaan aina itsellään, jollon koko pelin olisi tiedossa hyvis, koska tuskinpa pahikset lähtee yöllä sitä ampumaan, vai? Enko vaan ymmärä jotakin? Tietty jos haluaa suojata kakulla jotakin muuta/huijata pahiksen paljastumaan?
Koska kultti.

Kakun käyttö kaikkiin ekana yönä -> kultti ei saa etulyöntiasemaa pelin alussa.

Ja lisäksi, koska kultti, se että meillä on ekana päivänä varmistettu hyvis ei meinaa että sama hyvis olisi enää kyläläinen toisena päivänä... ellei kakkua käytetä ekana yönä, ja mieluusti kaikkiin pelaajiin.

Ja vielä sellainenkin ongelma, että tottakai pahikset voivat tappaa kakunhaltijan -- ainoa tilanne jossa se ei kannata on se, missä kakunhaltija onnistuu pitämään yöjuhlat niin, että kutsuu pelkkiä kaupunkilaisia. Sellaisen onnistumisen varaan meidän ei pidä laskea. Kun pitää murehtia käännytyksistäkin.

Joten, tän pitäis olla se tapahtumaketju mikä antaa meille eniten hyötyä, luotettavimmin: kakunhaltijan ulostulo->käyttää kakun kaikkiin->ekana yönä keskustellaan, kultti ei voi käännyttää, pahikset ei voi tappaa kakunhaltijaa->varmistettu kyläläinen on elossa vielä tokana päivänä.
Hyvä kysymys muuten että voiko kakkua käyttää useammin kuin kerran -- oletin että ei voi, mutta säännöissä ei nähdäkseni mainita siitä mitään. Jos kakkua voi käyttää useammin, taktiikka säilyy samana, sillä erolla että kultilla ei ole saumaa voittaa ja pahisten täytyy uhrata yksi omistaan päästäkseen varmistetusta kaupunkilaisesta eroon. :)
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 12.11.2017 17:41:20

miina kirjoitti:Mie tajusin, että kulttikin pitää saada kaadettua! Eikö tässä ole kylä ihan epäreilussa astelemassa?

Kyllä, siksi nimenomaan kakunhaltijan pitää käyttää kakku ensimäisenä yönä, ja kutsua kaikki pelaajat juhliin.
Sillon kultti ei voi rekrytoida ensimmäisen yön aikana -> se parantaa mahdollisuuksia kultin kaatamiseen huomattavasti.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Slendie » 12.11.2017 17:43:48

Toisinsanoen se tärkein juttu: kakun käyttäminen ekana yönä KAIKKIIN pelaajiin estää kultin rekrytointiyritykset ekana yönä. Ja on siksi tosi tärkeä, koska meillä tulee olemaan hankaluuksia kultin pysäyttämisessä ellemme saa vahvaa alkua pelille.
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Slendie » 12.11.2017 17:44:37

Jahas, rayn ehti leikata. :)
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja Slendie » 12.11.2017 17:50:17

Muuten rayn, pahiksillakin on erikoishahmo joka yrittää löytää kultin. Ja sitten kaupungilla on sleeper-erikoishahmo mutta siihen kakku ei vaikuta.
Avatar
Slendie
Kyläläinen
 
Viestit: 237
Liittynyt: 10.11.2017 22:09:53

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 12.11.2017 17:56:37

Ai niinpäs olikin, no ei sillä nyt hirveästi vaikutusta ole kaupungin strategiaan.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Humanistit vs. tiedekunta 1. päivä päättyy 16.11. klo 21

ViestiKirjoittaja miina » 12.11.2017 18:40:30

Slendie: Cameron pelaa mun mielestä ihan samalla lailla kun aiemminkin, ehkä vähän varovaisesti. Kerran nähnyt vain sen pahis peliä, jollon olin sen parina joten siitä en osaa sanoa oikein mitään puolueetonta? Enkä nää sitä kommenttia lauchuosta mitenkään pahsimaisena, ainakaan noin muitten kommenteista irrotettuna. Lauchuo taas miun mielestä ei oo tehny mitään kriittistä mokaa. (Mie muuten meen pitkälle peliä iha fiilispohjalla mikä varmasti ärsyttää monia, mutta sellasiin aivojumppiin mitä täällä harrastetaan ei mulla paukut riitä..)

Tuo rautalanka mitä slendie laitoit aiemmin ei vastannu vielä kaikkiin kysymyksiin, mutta josko ne tässä selviäis vielä.

Ja sitä tarkotan sillä etten pysyy oikein epäilemään, kun jos en ymmärrä koko pelin tekniikkaa niin saatan tavallaan ruveta kuvittelemaan vääriä asioita (esim just tämä kakku homma, että rekryääkö kultisti kakunhaltijan jos siitä kultille hyötyä -> kannattaako huomenna epäillä tämän päivän kakunhaltijaa kulttilaiseksi. Mutta jos tekniikka toimiikin aivan erilailla niin ei kannata..) en tiiä osaanko selittää?
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 60 vierailijaa

cron