Kirjoittaja Violet » 11.11.2017 22:53:39
PJ: Violet
VPJ/APJ: Haku on auki!
Pelityyppi: Peruspeli
Pelaajamäärä: 11
Äänestystapa: UÄ
Pelimode: Jitachi
Olipa kerran yliopisto. Yliopistolla meni hyvin. Opiskelijat saivat paljon opintotukea. Niin paljon opintotukea, että eräs opiskelija osti sillä toistuvasti täytekkakuja, ja järjesti niillä kovia bileitä iltaisin. Yhtäkkiä yliopistolla ei enää mennytkään niin hyvin. Koulutuslupaus oli petetty, ja nyt säästötoimissa liitettiin kaksi tiedekuntaa - humanistinen ja pienempi matemaattinen tiedekunta yhdeksi kokonaisuudeksi. Tämäkään ei riittänyt, vaan tiedekunnan edustajat alkoivat kirjaimellisesti leikkaamaan opiskelijoita pois kurssilta säästösyistä. Tätä systeemiä vastaan opiskelijat alkoivat taistelemaan. Yksi matemaattisen tiedekunnan oppilas alkoi taistelemaan kuitenkin omalla tavallaan - humanistiset tieteet ovat heikkoja tieteitä, ja hänen tehtävänsä oli saattaa nämä poloiset rationaalisen maailman turvalliseen satamaan. Mitä tiedekunnasta on lopuksi enää jäljellä, ja onko se enää se sama humanistinen tiedekunta, mikä se oli hakiessasi sinne?
Päivä ja äänestys (UÄ):
Päivä kestää aina 4 vuorokautta.
Päivän aikana keskustellaan ja äänestetään pelitopicissa. Ääni merkitään boldattuna ja plussilla ++Nimi. Muuten merkittyjä ääniä ei lasketa. Ääntään saa vaihtaa päivän aikana niin monta kertaa kuin haluaa. Äänen peruminen merkitään boldattuna, mutta plussat ovat vaihtuneet miinuksiin --Nimi. Vain oikein kirjoitetut äänet lasketaan. Uutta henkilöä ei saa äänestää, ennen kuin aiempi ääni on poistettu. (Jos ette poista ensin ääntä edelliseltä henkilöltä, pelinjohtaja ei laske uutta ääntänne mukaan, vaan laskee vanhan äänen mukaan.) Äänitilanne selviää PJ:n tai APJ:n tekemistä väliaikalaskennoista.
Päivän lopuksi lynkataan se, jolla on sillä hetkellä eniten ääniä. Tasatilanteessa saman äänimäärän ensin saanut lynkataan. Jos ääniä ei ole, lynkattava arvotaan.
Viestien muokkaus on ehdottomasti kiellettyä.
Yö:
Yö kestää yhden vuorokauden. Kaikkien erikoishahmojen toivotaan laittavan yönimi, eli kyseisen yön kohde, mahdollisimman pian yön alkamisen jälkeen. Lisäksi Kylässä on käytössä varanimisysteemi, johon pääsee tutustumaan varanimisysteemi -topicissa. Mikäli yönimeä ei ole käytettävissä kun vuorokausi on umpeutunut (aikaisemmin vain, jos pelinjohtaja on erikseen ilmoittanut kyseisen yön umpeutumisajan olevan lyhyempi), eivät erikoishahmot toimi lukuun ottamatta varanimisysteemi -topicissa mainittuja rooleja.
Poissaoloja ja epäaktiivisuutta koskevat säännöt:
Pelissä on puhepakko joka pelipäivä. Jokaisen pelaajan tulee siis kirjoittaa peliketjuun vähintään kerran pelipäivän aikana. Mikäli pelaaja ei täytä puhepakkoa, hänet poistetaan sen päivän iltana ulos äänestetyn pelaajan mukana. Tällöin puhepakkoaan suorittamattomalle pelaajalle haetaan varapelaajaa. Ellei varapelaajaa löydy, pelaaja tapetaan aamunkoitossa. Jos usealle pelaajalle tarvitaan varapelaaja eikä kaikille saada, aamulla lynkattavat antiaktiivit arvotaan.
Jos pelaaja korvataan varapelaajalla kesken päivän, säilyy pudottautuneen pelaajan ääni voimassa.
Poissaolo suojaa pelaajaa, jos tämä on paikalla enintään yhden vuorokauden. Ilmoitettu poissaolo suojelee enintään yhden kierroksen ajan.
Hahmot:
Hyvät:
7 tavallista kyläläistä nukkuvat yöt ja yrittävät päivällä löytää joukostaan murhaajat ja äänestää nämä hirteen. Kyläläisten tavoite on saada kaikki pahikset pois pelistä.
1 vannoutunut humanisti, joka on niin uskollinen tavoilleen, että vaatii kaksi käännytyskertaa kääntyäkseen luonnontieteilijäksi. Ei tiedä olevansa vannoutunut humanisti. Kultisti erottaa hänet pahiksesta huomattuaan käännytyksen epäonnistuneen.
Pahat:
Pahikset tuntevat toisensa ja voivat puhua keskenään yksityisviestein. Joka yö he valitsevat yhden muista pelaajista tapettavaksi ja päivällä he yrittävät esittää viatonta ja saada samalla hyvikset äänestämään jonkun viattoman kuolemaan. Pahisten tavoite on tappaa niin monta hyvistä, että pahiksia on saman verran tai enemmän kuin hyviksiä.
1 tavallinen pahis
1 paha ennustaja - tiedekunnan tenttivalvoja, joka tutkii koepaperit erittäin tarkkaan, ja osaa tunnistaa luonnontieteilijät marginaaleista löytyviä numeroita. Kyseessä on pahis, joka kykenee ennustustoiminnollaan paikantamaan luonnontieteilijöitä. eli kulttilaisia. Voi ennustaa joka yö tarkkuudella onko kohde kultin jäsen vai ei. Kyky toimii yöjärjestyksissä kultistin käännytyksen jälkeen, eli jos ennustaja ja kultisti osuvat samaan kohteeseen, kohde liittyy kulttiin, ja ennustaja tietää tämän olevan kultissa.
3.osapuoli:
1 Kultisti, joka rekryää joka yö yhden pelaajan kulttiinsa. Tämä ei voi rekrytä pahiksia taikka erikoishahmoja. Kultisti sekä kultti voittavat, kun sen pelaajat muodostavat enemmistön kylästä. Kultti voi kommunikoida keskenään.
Kiertävät esineet:
Täytekakku
Täytekakun haltija voi järjestää valitsemanaan yönä juhlat. Päätettyään minä yönä hän pitää juhlat, hän lähettää pelinjohtajalle listan kutsutuista pelaajista. Kyseiset pelaajat sekä juhlan pitäjä saavat puhua yön aikana viestiketjussa. Juhliin kutsutut pelaajat eivät voi käyttää yökykyjään. Ainut poikkeus tähän on pahisten yötappo, johon kyky ei vaikuta. Illan keskipisteenä olevaa juhlanpitäjää ei kuitenkaan voi tappaa ilman, että hänet tappanut pahis paljastuisi. Esineen käyttö ei paljasta täytekakun haltijan henkilöllisyyttä muille pelaajille. Juhlien ulkopuolelle jääneet henkilöt voivat käyttää kykyjään. Juhlien pitäjä voi kutsua kaikki pelaajat juhliin.
Kiertävänä esineenä kakun voi antaa toiselle pelaajalle yön aikana, jos haltija näin tahtoo. Tämä toteutetaan lähettämällä pelinjohtajalle viestiä. Kakun lähettäjän henkilöllisyys ei selviä vastaanottajalle.
Jos täytekakun haltija kuolee päivällä, seuraavan yön aikana pidetään muistelutilaisuus, eli juhlat, joihin kaikki osallistuvat. Jos kakun haltija kuolee yönä, pidetään muistelutilaisuus seuraavana yönä. Jos kultisti käännyttää täytekakun haltijan, ei sillä ole vaikutusta kakun toimintaan.
Täytekakku arvotaan pelin alussa sattumanvaraiselle hyvikselle. Pelin ainut erikoishyvis, vannoutunut humanisti, voi myös päätyä arvalla täytekakun haltijaksi.
Voittaminen:
Hyvikset voittavat, kun kaikki uhat kylästä on eliminoitu (sisältää pahikset sekä kultin)
Pahikset voittavat, kun he muodostavat vähintään puolet kylästä.
Kultisti sekä tämän kultti voittavat, kun he muodostavat vähintään puolet kylästä.
Jos pahikset sekä kultistit saavuttavat 50 % osuuden pelaajista saman vaiheen aikana, pahikset voittavat, sillä 1) Kultisti ei voi rekrytä enää pelaajia puolelleen ja 2) pahisten yötappo säilyisi pelissä, jolloinka he ovat tässä tilanteessa vahvempi osapuoli.
Mukana:
Halima
raynpelikoneet
Cameron
Lauchuo
Ariel
Zey
miina
Jeku
Anblick
Niacin
Slendie
Varapelaajat:
Nego
justy
Geraldine
(varapelaajat ilmosta poikkeavassa järjestyksessä, sillä viestien perusteella Nego on valmis aloittamaan pelaamisen aikaisemmin, jos on tarve).
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014