Arvaa Muut!

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Arvaa Muut!

ViestiKirjoittaja Halima » 03.11.2017 20:07:25

Arvaa Muut!

PJ: Halima
VPJ/APJ: justy
Pelityyppi: Piste-tahoma
Pelaajamäärä: 6
Äänestystapa: Yksityisviestillä pj:lle
Pelimode: Cameron

Ammut olivat niityllä ja päättivät leikkiä arvausleikkiä. Kaikki vetivät lakanat ylleen ja yrittivät pelkän ammumisäänen perusteella arvailla toistensa henkilöllisyyksiä. No eihän siitä tullut kuin sanomista...

Pelisysteemi
Pelissä ei ole päiviä eikä öitä, vaan ideana on arvata toisten pelaajien henkilöllisyydet. Aloitusviestissä kerrotaan keitä pelaajia on mukana, mutta kaikilla on arvotut anonyymitilit. Arvaaminen tapahtuu niin, että lähetät yksityisviestillä pj:lle viestin, esim. "Arvaan että Metsäherukka on Halima".
    1) Jos arvaat oikein, Metsäherukka eli Halima tipahtaa pois pelistä ja saat 3 pistettä pistetilillesi.
    2) Jos arvaat väärin (eli Metsäherukka on oikeasti joku muu kuin Halima), Metsäherukka saa yhden pisteen(+1) ja sinä menetät kaksi(-2)
    3) Mikäli jonkun pelaajan pisteet tippuvat nollaan tai sen alle, hän tipahtaa pois pelistä
Jokainen pelaaja aloittaa kuudesta(6) pisteestä ja se voittaa kenellä on eniten pisteitä kun peli loppuu. Peli loppuu kun jäljellä on enää viimeiset kaksi pelaajaa. Vääriä arvauksia ei kerrota julkisesti (vain arvannut pelaaja saa niistä tiedon), mutta kun joku arvaa oikein, tippuneen pelaajan henkilöllisyys paljastetaan ketjussa kaikille. Arvauksiaan ei saa myöskään paljastaa ketjussa.

Arvauksia saat tehdä korkeintaan kaksi yhden irl-vuorokauden aikana. Arvausviestiin saat pj:ltä vastauksen menikö veikkauksesi oikein, sekä sen hetkisen pistetilanteesi. Pj lähettää pistetilanteen myös sille pelaajalle, jota arvattiin väärin. Näitä en kuitenkaan pysty lupaamaan reaaliaikaisesti, vaan ne tulevat kun tulevat, silloin kun olen koneella ja käytettävissä.


Poissaoloja ja epäaktiivisuutta koskevat säännöt:
Pelissä on puhepakko joka toinen päivä. Periaatteessa on sallittua vain kirjoittaa "Vielä täällä!", mutta jotta pelissä pysyisi mielenkiinto yllä, suosittelen kirjoittamaan vähän enemmän. :)
Jos tipahdat puhepakkoon, pj paljastaa henkilöllisyytesi ketjussa ja tipahdat pois pelistä. Silloin kukaan ei saa sinusta kolmea pluspistettä. Antiaktiivisuuteen tipahtanut ei voi voittaa peliä, eli vaikka hänellä olisi eniten pisteitä pelistä tipahtaessaan, hänen pisteensä tippuvat nollille antiaktiivisuuteen tippuessa.

Hahmot:
Paula
Käpy
Milka
Valio
Mamma Muu
Mansikki

Voittaminen:
Kun kaikkien henkilöllisyys on arvattu (paitsi viimeisen kahden hengissä olevan), se voittaa jolla on pistetilillään eniten pisteitä.

Mukana ammumassa:
Jeku
Jitachi
miina
Niacin
Violet
Zey

Huom! Säännöt ovat muuttuneet vähän, koska mukaan ilmoittautui vain kuusi pelaajaa. Alussa jokaisella on vain kuusi pistettä kymmenen sijaan ja päivän aikana saa arvata korkeintaan kahden muun henkilöllisyyttä.

Teen anonyymitilit nyt ja lähetän pelaajille nimimerkit ja salasanat. Peli ei ole vielä alkanut vaan sitten kun ilmoitan!
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Arvaa Muut!

ViestiKirjoittaja Halima » 03.11.2017 20:32:25

Peli alkaa än-yy-tee-nyt! Muistattehan että peliketjuun saa kirjoittaa vain anonyymitileillä! Onnea peliin. :)
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Arvaa Muut!

ViestiKirjoittaja Milka » 04.11.2017 09:42:14

Täällä ollaan! :)
Tämä on uusi ja vieras tapa pelata mulle, katsotaan mitä tästä tulee?
Avatar
Milka
Kyläläinen
 
Viestit: 1
Liittynyt: 03.11.2017 20:10:37

Re: Arvaa Muut!

ViestiKirjoittaja Valio » 04.11.2017 11:35:11

Hereillä ollaan!
En ole pitkään aikaan päässyt pelailemaan tahomaa, ja pisteversio onkin mulle aivan uusi tuttavuus. Koska pelaajat aloittavat kuudesta pisteestä ja tipahtavat vasta kun pisteet tippuu nollaan, peli on hieman armollisempi veikkausten suhteen kuin vanha tahoma. Muilla mietteitä siitä, miten tämä sääntö muuttaa peliä?
Avatar
Valio
Kyläläinen
 
Viestit: 1
Liittynyt: 03.11.2017 20:11:43

Re: Arvaa Muut!

ViestiKirjoittaja Halima » 04.11.2017 13:37:14

Muu-huu! Ensimmäinen oikea arvaus ja ensimmäinen pelistä tippuja:
Valio oli Jitachi

Kiitos osallistumisesta ja parempaa onnea ensi kerralla.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Arvaa Muut!

ViestiKirjoittaja Käpy » 04.11.2017 14:11:01

Olen koko lauantain matkoilla, joten en ehdi tänään kummemmin tähän peliin paneutua. Tahomasta ei löydy niin minkäänlaista kokemusta, joten en osaa tuohon pistesääntöön oikein ottaa kantaa. Tulen huomenna ammumaan lisää, jos olen vielä mukana.
Avatar
Käpy
Kyläläinen
 
Viestit: 2
Liittynyt: 03.11.2017 20:08:07

Re: Arvaa Muut!

ViestiKirjoittaja Mansikki » 04.11.2017 14:20:56

Mujuu, hereillä, olen pyhäinpäivän vietossa sukulaisilla, yritän ehtiä jotain huutelemaan välillä. Tahomaa en ole ennen kokeillutkaan, eli katsotaan miten aloittelijan käy. :)
Avatar
Mansikki
Kyläläinen
 
Viestit: 1
Liittynyt: 03.11.2017 20:09:59

Re: Arvaa Muut!

ViestiKirjoittaja Paula » 04.11.2017 14:47:47

Paula täällä hei!

Pitikö Valio saada alas keinolla millä hyvänsä? Hienosti arvattu, jollakin posahti pistetili käyntiin! Meitä sen pieni porukka, että vähiin käy ennenkun loppuu!
Avatar
Paula
Kyläläinen
 
Viestit: 2
Liittynyt: 03.11.2017 20:11:13

Re: Arvaa Muut!

ViestiKirjoittaja Mamma Muu » 04.11.2017 14:56:48

Vielä täällä... :D
Peli on mulle myös uusi ja ihmettelen myö Jitachin putoamista kans.
Avatar
Mamma Muu
Kyläläinen
 
Viestit: 1
Liittynyt: 03.11.2017 20:09:19

Re: Arvaa Muut!

ViestiKirjoittaja Paula » 05.11.2017 08:43:16

Nyt kerkeän hieman miettimään tätäkin peliä. Useampi jo ilmoittanut, ettei ole tahomaa aiemmin pelannut, ensimmäisenä tulee mieleen siis tuoreimmat pelaajat foorumilla, niacin, miina ja jeku. Mutta voisin ajatella tätä myöski kokeneemmilta pelaajilta, tässä tapauksessa Zey ja Violet, hämäyksenä yrittää saada itseensä kohdistumaan vääriä äänestyksiä. Täytyyköhän minunkin siis sanoa, että tahoma minulle uusi tuttavuus. ;)

Kaikki ovat kuitenkin jo pelin huomanneet, mutta lisää tekstiä kaipaisi peli, niin pääsisi vauhtiin. Rohkeasti vaan muutkin!
Avatar
Paula
Kyläläinen
 
Viestit: 2
Liittynyt: 03.11.2017 20:11:13

Re: Arvaa Muut!

ViestiKirjoittaja Halima » 05.11.2017 10:47:40

Lakana vedetään toisenkin ammun päältä ja sieltä paljastuu:
Paula oli miina.

Parempaa onnea ensi kerralla!
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Arvaa Muut!

ViestiKirjoittaja Käpy » 05.11.2017 12:19:30

Neljä jäljelle jäänyttä väittävät siis kaikki olevansa tahoma-aloittelijoita. Joukossamme näyttää olevan valehtelevia ammuja.
Avatar
Käpy
Kyläläinen
 
Viestit: 2
Liittynyt: 03.11.2017 20:08:07

Re: Arvaa Muut!

ViestiKirjoittaja Halima » 05.11.2017 16:53:48

Mansikki kuljeskeli muina ammuina niityllä, kun se yhtäkkiä kompastui ruohonkorteen ja lakana lipesi sen päältä. Sieltähän paljastui Jeku!
Mansikki oli siis jeku.

Kiitos pelistä ja ensi kerralla uusi yritys!
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Arvaa Muut!

ViestiKirjoittaja Halima » 05.11.2017 17:20:30

Mamma Muu katseli taivaita mietiskellessään kukahan jäljellä olevista olisi kuka... Kuljeskeli ja mietiskeli. Mietiskeli ja kuljeskeli. Sitten se äkkäsi variksen: "Kraa!" vaakkui varis ja veti lakanan Mamma Muun yltä. Siellä oli Violet!

Nyt on kaikki paitsi kaksi lehmää paljastunut, ja peli päättyy. Kiitokset kaikille osallistumisesta. :)

Tässä lopulliset pisteet ja henkilöllisyydet:
Mamma Muu - Violet - 4 pistettä
Milka - Zey - 4 pistettä
Valio - Jitachi - 6 pistettä
Paula - miina - 7 pistettä
Mansikki - Jeku - 8 pistettä
Käpy - Niacin - 13 pistettä

Voittajaksi selviytyi siis Niacin käpylehmineen, onnittelut!

Nyt on sana vapaa. Toimiko tämä pistesysteemi? Peli olisi toki ollut pitempi ja haastavampi useammalla osallistujalla, mutta antakaa palautetta sen verran mitä tästä pystyy. :)
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Arvaa Muut!

ViestiKirjoittaja Violet » 05.11.2017 17:34:44

Eikä minulla pitänyt olla myös seitsemän pistettä, kun arvasin Jekun oikein? Mä tuun kommentoimaan peliä vähän myöhemmin, onnittelut tässä vaiheessa vielä Niacinille :)
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Arvaa Muut!

ViestiKirjoittaja Halima » 05.11.2017 17:45:09

Violet kirjoitti:Eikä minulla pitänyt olla myös seitsemän pistettä, kun arvasin Jekun oikein? Mä tuun kommentoimaan peliä vähän myöhemmin, onnittelut tässä vaiheessa vielä Niacinille :)

Olet oikeassa, unohdin nuo viimeiset pisteet päivittää listaani. Eli tässä vielä korjattu pistelista:
Milka - Zey - 4 pistettä
Valio - Jitachi - 6 pistettä
Paula - miina - 7 pistettä
Mamma Muu - Violet - 7 pistettä
Mansikki - Jeku - 8 pistettä
Käpy - Niacin - 13 pistettä
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Arvaa Muut!

ViestiKirjoittaja Niacin » 05.11.2017 17:58:23

Oo! ^^ Vähän hassua oli kun kukaan ei oikein kerenny kirjottaa mitään ennenku alko arvauksia lenteleen, tuli itellä hätä että pakko jotain vaan arvailla ennenku ite ehtii tipahtaa. Oli kyllä aikalailla tuuria että alotusviestien perusteella sain veikattua pari kohdilleen. :'D Mutta hauska idea minusta ja mukava tämmöinen kevyt ja lyhyt versioki!

Kävin muuten aamulla unenpöpperössä vahingossa omilla käyttiksillä postaamassa jotain, muttei näyttäny ketään muita olevan sillon paikalla niin poistin viestin heti. Se kai oli ihan sallittu korjaus? :<
Avatar
Niacin
Mafioso
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.07.2017 08:49:32
Palkinnot: 4

Re: Arvaa Muut!

ViestiKirjoittaja Halima » 05.11.2017 18:11:11

Niacin kirjoitti:Kävin muuten aamulla unenpöpperössä vahingossa omilla käyttiksillä postaamassa jotain, muttei näyttäny ketään muita olevan sillon paikalla niin poistin viestin heti. Se kai oli ihan sallittu korjaus? :<

Joo hyvä että poistit heti kun kerran huomasit. Oli siis ainakin mun mielestä sallittu. :)
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Arvaa Muut!

ViestiKirjoittaja Jita » 05.11.2017 18:24:29

Musta tää oli aikamoinen pettymys, ekana odotellaan ja sitten kun päästään pelaamaan se onkin jo ohi. Ehkä säännöt kannustavat liikaa väärin arvaamiseen?
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Arvaa Muut!

ViestiKirjoittaja Halima » 05.11.2017 18:26:12

Joo peli oli kyllä munkin mielestä turhan nopeasti ohi. Ehkä näin pienellä pelaajamäärällä olisi pitänyt antaa vain yksi arvaus päivässä? Toisaalta oisko se sitten ollut liian vähän?

Ja nollille ei nyt tipahtanut yksikään pelaaja, mikä kyllä saattoi myös paljon johtua pelin pienuudesta, eli niitä vääriä arvauksia ei tullut niin paljoa kuin isommassa pelissä olisi varmasti tullut.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Arvaa Muut!

ViestiKirjoittaja Zey » 05.11.2017 20:07:56

Olis kans kiva nähdä kaikki arvaukset aikajärjestyksessä. :>

Mut joo, näin jälkikäteen sanoisin, että vanha systeemi toimii paremmin, kun tässä tuli aika kevyesti heitettyä arvauksia (ajatuksena koko ajan pyöri se, että käytän joka päivä kaikki mahdollisuudet arvata) ja toisaalta, sitten taas oli tylsää, kun piti odottaa seuraavaan päivään ennen kuin voi arvata taas, kun oli jo kaksi arvausta käyttänyt. Eli sikäli en pitäisi hyvänä ratkaisunakaan yhtä arvausta per päivä. Lisäksi vanha systeemi kannusti enemmän puhumaan: Nyt tuntui, että lähinnä peli käytiin omassa päässä, mut vanhassa systeemissä täyty olla aika varma ennen kuin uskaltaa arvata -> varmuus täytyy hankkia jotenkin -> puhutaan. Toisaalta vanhassa systeemissä edelleen ilman arvauksiakin voi voittaa. Ehkä jonkinnäköinen hybridi näistä voisi olla, eli että jos arvaa väärin niin tippuu, mutta toisaalta se pelaaja, joka arvaa eniten oikein, voittaisi, niin tulisi kannustettua kuitenkin arvaamiseen, tai jotain vastaavaa.

Mitä sitten tulee tähän peliin, niin koska en päässyt ajatuksiani jakamaan pelin aikana, niin jaanpas nyt sitten pelin loputtua. :D

Ekaksi miettisin, että ketä alkaisin esittää ja päätin, että Jekua. Jekuun päädyin siksi, että hänen kirjoitustapansa tuntui itselle mahdolliselta kopioida ja toisaalta oli sopivan erilainen verrattuna omaan tyyliin. miinaa mietin kanssa, mut se kaatui sit siihen, että totesin olevani ihan liian synkkä ihminen kirjoittamaan yhtä iloisia viestejä kuin miina aina kirjoittaa. :D Joten niinpä Jeku valikoitui mun peitehenkilöllisyydeksi ja laitoin herätyksen lauantai aamulla kahdeksalta soimaan. Siinä sitten ihan liian aikaisin aamulla luin ja analysoin Jekun viestejä yli puoltoistatuntia ja sain ton yhden viestin aikaiseksi. :D Ja olin ihan hirveen hermostunut, että paljastiko toi eka viestikin mut heti, koska a) Jeku ei ole peleissä koskaan puhunut aamulla ennen aamu kymmentä (en ainakaan sellaista tapausta huomannut peliviestejä lukiessa) ja b) Jeku ei ole peleissä musta koskaan puhunut ensimmäisenä. Joten pelkäsin, että sieltä paistaa nyt mun innokkuuteni heti läpi. :D

Sitten tulikin Valion viesti:
Valio kirjoitti:Hereillä ollaan!
En ole pitkään aikaan päässyt pelailemaan tahomaa, ja pisteversio onkin mulle aivan uusi tuttavuus. Koska pelaajat aloittavat kuudesta pisteestä ja tipahtavat vasta kun pisteet tippuu nollaan, peli on hieman armollisempi veikkausten suhteen kuin vanha tahoma. Muilla mietteitä siitä, miten tämä sääntö muuttaa peliä?

Valio kertoi pelanneensa aiemmin tahomaa. Oletin, että Niacin, Jeku ja miina eivät ole aiemmin pelailleet, mihin perustui oikeastaan mun päättelyketju. He kuitenkin voisivat silti huijata ja sanoa, että ovat pelanneet (olinhan itsekin väittänyt, että en ole), mutta koska viestissä myös mietittiin sen erilaisuutta normi tahomaan, tulin siihen tulokseen, että ehkei peliä pelaamattomat olisi uskaltaneet väittää pelanneensa ja vielä vertailla peliä pelkän teorian valossa. Niinpä tulin siihen tulokseen, että hän on Jitachi tai Violet. Viesti oli lähetetty ennen puoltapäivää (=mun mielestä aikaisin :D), joten pidin todennäköisempänä, että Jitachi olisi kirjoittaja, sillä jostain syystä mulla on semmonen kuva, että keskimäärin Jitachi on aikaisemmin hereillä mitä Violet. Lisäksi viestin tyyli poikkesi enemmän Jitachin tyylistä kuin Violetin, joten ajattelin, että sen takia Jitachi olisi myös todennäköisempi. Niinpä veikkasin Jitachia ja oikein meni (ja siihen se hyvä tuuri sitten loppukin :D).

Seuraavaksi tulikin sitten Kävyn ja Mansikin viestit (luin ne samalla kertaa):
Käpy kirjoitti:Olen koko lauantain matkoilla, joten en ehdi tänään kummemmin tähän peliin paneutua. Tahomasta ei löydy niin minkäänlaista kokemusta, joten en osaa tuohon pistesääntöön oikein ottaa kantaa. Tulen huomenna ammumaan lisää, jos olen vielä mukana.

Mansikki kirjoitti:Mujuu, hereillä, olen pyhäinpäivän vietossa sukulaisilla, yritän ehtiä jotain huutelemaan välillä. Tahomaa en ole ennen kokeillutkaan, eli katsotaan miten aloittelijan käy. :)

Kävyn viesti oli asiallisen oloinen, mistä ajatukset meni Niaciniin ja Violetiin. miinalta en uskonut tulevan noin vakavaa viestiä ja toisaalta Jekun viestejä olin analysoinut kauan, eikä sekään sopinut kuvioon. Mansikin viesti taas oli pirteämpi, joten ajattelin, että kyseessä voisi olla miina. Toisaalta, Niacin tuntui nopealla selailulla käyttävän usein myös ":)" -hymiötä noin, joten Niacin voisi myös olla kyseessä. Alun "Mujuu" oli kuitenkin sellainen, jonka ajattelin sopivan enemmän miinan suuhun kuin Niacinin, joten veikkasin, että Mansikki olisi miina. No ei ollut. :D

Pian lähetettyäni arvauksen tuli Paulan viesti:
Paula kirjoitti:Paula täällä hei!

Pitikö Valio saada alas keinolla millä hyvänsä? Hienosti arvattu, jollakin posahti pistetili käyntiin! Meitä sen pieni porukka, että vähiin käy ennenkun loppuu!

Tää oli pirteä avaus, joten vähän harmitti, että tuli arvattua Mansikkia miinaksi, sillä Paula olisi sopinut paremmin miinaksi. Pidin kuitenkin mahdollisena, että Paula voisi olla myös Violet, lähinnä tuon "Pitikö Valio saada alas keinolla millä hyvänsä?" -kommentin takia. Tosin, toi Violetmaisuus taisi johtua ehkä kuitenkin enemmän omasta vainoharhaisuudesta: Jitachin ja Violetin kanssa on kuitenkin tullut monta vuotta pelattua, joten he todennäköisesti tajuaisivat nopeasti, että olisi just mun tyylistä esiintyä Jekuna. Joten aloin jo vainoharhaisuudessani kuvitella, että tuo kommentti oli oikein Violetin viesti mulle, että tietää mun arvanneen Jitan, mistä ei kauaa kestäisi, että Violet arvaisi mun olevan Milka. x) Joten päätin, että Violet on saatava nopeasti pois, ennen kuin oma henki lähtee. Oli kuitenkin helpommin sanottu kuin tehty, mut siihen palaan myöhemmin, että pysytään aika järjestyksessä. :P

Eli seuraavaksi Mamma Muun viesti:
Mamma Muu kirjoitti:Vielä täällä... :D
Peli on mulle myös uusi ja ihmettelen myö Jitachin putoamista kans.

Tää sopi niin rakenteellisesti kuin sanastoltaan Jekun viestiksi! Olin oikeasti ihan 100% varma, että Mamma Muu on Jeku. :D Sattumaa, vai valitsiko Violet saman peitehenkilöllisyyden? ;)

Tässä vaiheessa tulikin pieni mietintätauko, sillä olin jo mun kaks arvausta käyttänyt. Olin siis tällaiset ajatukset saanut kasaan viestien tullessa:
Käpy (Violet, Niacin)
Mansikki (Niacin, miina)
Paula (miina, Violet)
Mamma Muu (Jeku)
Koska sain tosiaan Mansikki=miina arvauksesta kieltävän vastauksen, ajattelin Mansikin olevan Niacin, mistä totesin, että Kävyn olisi silloin oltava Violet ja Paulan miina. Mamma Muulle en ajatellutkaan muita mahdollisuuksia kuin Jekun. :D Niinpä odotin, että puoliyö tuli ja meni ja lähetin arvauksen Käpy = Violet. Väärin meni. :D

Paulalta oli kuitenkin tullut uusi viesti:
Paula kirjoitti:Nyt kerkeän hieman miettimään tätäkin peliä. Useampi jo ilmoittanut, ettei ole tahomaa aiemmin pelannut, ensimmäisenä tulee mieleen siis tuoreimmat pelaajat foorumilla, niacin, miina ja jeku. Mutta voisin ajatella tätä myöski kokeneemmilta pelaajilta, tässä tapauksessa Zey ja Violet, hämäyksenä yrittää saada itseensä kohdistumaan vääriä äänestyksiä. Täytyyköhän minunkin siis sanoa, että tahoma minulle uusi tuttavuus. ;)

Kaikki ovat kuitenkin jo pelin huomanneet, mutta lisää tekstiä kaipaisi peli, niin pääsisi vauhtiin. Rohkeasti vaan muutkin!

Tästä tulin siihen tulokseen, että kyllä Paulan on oltava miina, lähinnä tästä osasta:
hämäyksenä yrittää saada itseensä kohdistumaan vääriä äänestyksiä. Täytyyköhän minunkin siis sanoa, että tahoma minulle uusi tuttavuus. ;)
Tuli sellainen olo, että koitetaan vihjailla, että tahoma ei ole uusi tuttavuus, vihjailemalla, että pitäisi sanoa sen olevan uusi tuttavuus, mikä taas vaikutti siltä, että se tahoma on uusi tuttavuus, mutta vain esitetään muuta. :D Joten jos Paula oli miina ja Mamma Muu Jeku ja Käpy taas ei ollut Violet, niin selkeästihän Violet sitten on Mansikki, eikö? Eli arvausta kehiin ja pieleen taas. :D

Siinä vaiheessa olinkin kaverilla ja sieltä palattua huomasinkin, että peli on ohi ja aloin tätä viestiä kirjoittamaan, eli hirveän syvällisiä en sen jälkeen ehtinyt miettiä. :D Mutta äkkiseltään ajatukset olivat, että jos Violet ei ole Käpy, eikä Mansikki, niin se on Mamma Muu tai Paula, joista kummastakin olin ollut varma, että on joku muu. :D Mansikki tippui Jekuna, joten virhe täytyi olla Mamma Muussa, mikä toisaalta kävi oikein hyvin järkeen, sillä olisi tosi Violetmaista esiintyä Jekuna. :P

Siinä siis oli mun hienot ajatukseni, jotka olivat suurimmaksi osaksi väärässä. :D Hauskaa oli, mutta ehkä vähän liikaa kuitenkin päänsisäistä pohdintaa. Olisin niin halunnut pohtia topassa, mut se taas olisi ollut ihaaaaan liian Zeymäistä, joten sitä en voinut tehdä.

Mut joo, haluun kuulla mitä te ootte miettineet ja arvailleet! :>
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Arvaa Muut!

ViestiKirjoittaja Zey » 05.11.2017 20:35:59

Eihän tossa muuten ollut kaikki! :D

Lauantaihiljaisuudesta ilmoittautuneita pohdin erityisesti, että oliko joku sanonut olevansa nyt lauantaina pois, mutta ei tullut mieleen. Tän lisäksi Mansikin kommentti, että on nimenomaa pyhäinpäivän vietossa, herätti mun kiinnostuksen. Onko siis viettämässä pyhäinpäivää sukulaisilla ihan muuten vain, että sattuu vain olemaan pyhäinpäivä, vai onko viettämässä sitä tarkoituksella, kuten vaikka pääsiäistä tai joulua vietetään? Tulin jälkimmäiseen tulokseen, sillä ekassa vaihtoehdossa olisi luultavasti vain sanottu, että on sukulaisilla käymässä. Sitten aloin miettiä, että missä päin pyhäinpäivää vietetään. Ts. en ole kuullut aikaisemmin, että joku viettäisi pyhäinpäivää. Yleensä ihmiset kyllä tietää, että on pyhäinpäivä ja näin, mutta muuten sitä ei niinkään erityisesti vietetä. Joten miettisin, että vietetäänkö sitä esimerkiksi hieman pohjoisemmassa useammin tms. Yritin etsiä tietoa, mutta en siihen hätään sitten löytänyt. Lopulta miettisin, että Mansikki tuskin on Violet sen(kään) takia, että en ole tosiaan Violetin kuullut näiden vuosien aikana viettävän pyhäinpäivää, mikä olisi voinut tulla peleissä aiemmin esille. miina taas vaikuttaa siltä, että voisi ollakin sellainen ihminen, että on sukuihmisiä, joten ajattelin, että miina voisi hyvinkin olla sukulaisilla viettämässä sellaisia päiviä, jotka itselle ei ehkä niin merkityksellisiä ole.

Lisäksi tosiaan, vaikka olin lähes koko pelin ajan varma siitä, että Paula on miina ja Mamma Muu on Jeku, en tosiaan edes koittanut arvata heitä, koska ajattelin, että Jeku on hyvä pitää mahdollisimman pitkään hengissä, koska se antaa mulle hieman suojaa. Paulaa taas en arvannut miinaksi, sillä siinä vaiheessa kun olin varma, oli miina jo laittanut ekalla viestillään mut liian pelokkaaksi, että mä vaan koitin saada Violetin pois päiviltä. :D

Eli oikeastaan ne mun pelin pilaavat asiat: Jeku, joka oli niin epäjekumainen, Violet, joka taas oli niin jekumainen ja miina, jonka eka viesti sai mun pasmani ihan sekaisin, etten pystynyt miettimään muuta kuin mun Violet pelkoa. :D

Mut joo, onnea Niacinille! 13 pistettä lopuksi vaatii sen, että on pelin aikana saanut 7 pistettä, eikä ole menettänyt yhtään (tai jos on menettänyt, niin vaatii enemmän pisteitä), mikä ei ole helppo suoritus.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Arvaa Muut!

ViestiKirjoittaja Violet » 05.11.2017 20:56:16

Zey, mä lähdin ihan samalla suunnitelmalla kuin sinä liikkeelle, eli imitoimalla jekua, koska koin sen helpoimmaksi lähestymistavaksi. Mä arvelin, että itse lähtisit myös imitoimaan jekua, joten arvattuani jekun oikein, olin melko valmis esittämään arvaukseni, että olet itse Milka, sillä hän vaikutti siltä, että joku yrittäisi imitoida jekua. Mä en kuitenkaan ennättänyt koneelle ajoissa, ja jekun paljastaminen jätti oman suojani erittäin avoimeksi. Oma pelini kaatui siihen, etten tarpeeksi seurannut peliä. Sain tietää jekun arvaukseni mennen oikein samaan aikaan, kuin kuulin omasta putoamisestani.

Itse tein kaksi arvausta, joista ensimmäinen meni väärin (Paula = Niacin), lauseenrakenteet tuntuivat sopivan hyvin Niacinille, ja ei tuntunut miinalta. Jekun arvasin Mansikiksi, sillä Käpy ei viimeisen viestinsä perusteella sopinut, ja Milka tuntui enemmänkin teatterilta.

// Lukaisin Zeyn viestejä tarkemmin, ja huvittaa, miten paljon pelkäsit minua :D Kyllä, arvasin että juuri sinä paikansit Jitachin. Mua vähän harmittaa se, että kukaan ei näemmä arvannut minua jekuksi, vaikka mielestäni esiinnyin aika vakuuttavasti. Vähän tuntuu siltä, että omat näyttelijänlahjani johtivat siihen, että menit arvaamaan muita minuksi, ja muut saivat tästä kerättyä ne pisteet.

/// Ja totta myös tuo, että peli käytiin vahvasti pelaajien pään sisässä. Itse pelkäsin myös aika paljon Zeytä, mutta olin aika luottavainen mun esiintymiseen jekuna.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Arvaa Muut!

ViestiKirjoittaja Jita » 05.11.2017 21:12:24

Äh, meanwhile mä yritin imitoida Zeytä koska mulle on hyvin vaikeaa imitoida Jekua ja uskoin että joku kuitenkin koittaisi matkia häntä :D Jotenkin mun mielestäni vain sopivaa että Zey itse pudotti mut.
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Arvaa Muut!

ViestiKirjoittaja Halima » 05.11.2017 21:50:24

Zey kirjoitti:Olis kans kiva nähdä kaikki arvaukset aikajärjestyksessä. :>

Jitachi arvasi että Milka on Jeku.
Zey arvasi että Valio on Jitachi -> Jitachi tipahti pois pelistä.
Zey arvasi että Mansikki on miina.
Violet arvasi että Paula on Niacin.
Niacin arvasi että Paula on miina -> miina tipahti pois pelistä.
Zey arvasi että Käpy on Violet.
Zey arvasi että Mansikki on Violet.
Violet arvasi että Mansikki on Jeku -> Jeku tipahti pois pelistä.
Niacin arvasi että Mamma Muu on Violet -> Violet tipahti pois pelistä.

Jäljelle jäivät Niacin ja Zey.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Arvaa Muut!

ViestiKirjoittaja Halima » 05.11.2017 21:56:02

Violet kirjoitti:Oma pelini kaatui siihen, etten tarpeeksi seurannut peliä. Sain tietää jekun arvaukseni mennen oikein samaan aikaan, kuin kuulin omasta putoamisestani.

Tästä voi syyttää minua. Mulla oli lauantaina paljon muita hommia ja pääsin vain silloin tällöin koneelle, jolloin melkein joka kerralla oli kaksi arvausta kerralla ratkottavana. Olisi siis ollut hyvä jos pj olisi pystynyt olemaan aktiivisemmin paikalla.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Arvaa Muut!

ViestiKirjoittaja Zey » 05.11.2017 22:01:20

Violet: No hyvä, etten ihan turhaan sentään nähnyt Jekua Mamma Muun viesteissä. :P Miksi päätit yrittää arvata Jekua ensin, ennen kuin mua?

Violet kirjoitti:Itse pelkäsin myös aika paljon Zeytä, mutta olin aika luottavainen mun esiintymiseen jekuna.

Jos Jeku olis kirjoittanut jekumaisesti, niin sitten olisin ollut varma, että kolmas Jeku pelissä olet sinä. Mut kun Jeku oli niin epäjekumainen, niin olin vaan tyytyväinen, että paikansin Jekun, etten sitä lähtenyt kyseenalaistamaan. :D Miettisin kyllä yhdessä vaiheessa, et ihme, ettei kukaan ole arvannut Mamma Muuta Jekuksi, mut aattelin sen johtuvan siitä, että koska mäkin koitin olla Jeku, niin muut ei vielä olleet ihan varmoja kumpi on oikea Jeku, enkä sitten sen pidemmälle asiaa miettinyt.

Mut joo, mun Violetin pelko on kyllä näin jälkikäteen ajateltuna huvittavaa, vaikka se ihan aiheellinen pelko olikin. :P Se vaan valtas mut niin totaalisesti, että musta tuntuu, että se meni voiton tavoittelun edellekin. Miettisin eilen illalla, että pitäisikö vain arvata miina ja Jeku ja kerätä sen verran pisteitä, että mahdollisesti tulisi voitto, mut aina mun pää vaan sano, et Violet on nyt vaan pakko saada äkkiä pois ennen kuin hän saa mut pois. x) Sinne ne mun pisteeni sit hävisikin. :P

Ihanaa Jitachi, et imitoit mua! :D Tajusin nyt muuten, etten tiedä kuka arvas mut väärin. Samalla kun sain vastauksen, et olin arvannut Jitan oikein, sain tietää, et joku oli arvannut mut väärin. Oletin koko ajan, että Jita arvas mut Jekuksi, mutta Jitalla on kaikki pisteet tallella. Olis kiva tietää kuka mut arvas väärin (ja arvasko ees Jekuks). :D

//Halima väliin. Jitalla varmaan kuuluis sit olla neljä pistettä?
Olin näköjään aktiivisin arvailija. :P

Mä niin ootan kuulevani Niacinilta miten pääty siihen, että Mamma Muu on Violet. :D
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Arvaa Muut!

ViestiKirjoittaja Halima » 05.11.2017 22:11:49

Zey kirjoitti://Halima väliin. Jitalla varmaan kuuluis sit olla neljä pistettä?

No niin pitäiskin. Kylläpä mä nyt mokailen. :/
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Arvaa Muut!

ViestiKirjoittaja Halima » 05.11.2017 22:20:34

Eli vielä kerta kiellon päälle (toivottavasti viimeinen kerta), pisteet:
Milka - Zey - 4 pistettä
Valio - Jitachi - 4 pistettä
Paula - miina - 7 pistettä
Mamma Muu - Violet - 7 pistettä
Mansikki - Jeku - 8 pistettä
Käpy - Niacin - 13 pistettä
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Arvaa Muut!

ViestiKirjoittaja Violet » 05.11.2017 22:45:10

Mä olin paljon varmempi Jekun oikeasta paikannuksesta, kuin siitä, että olisit ollut milka. Vasta tämän jälkeen aloin miettimään, että Mansikin ollessa Jeku on Milkan pakko olla Zey. Mitä pitemmälle alkuperäisistä huomioista tästä ketjusta olisin mennyt, sitä enemmän epävarmuustekijät olisivat vaikuttaneet arvaukseeni, jolloin olisin saanut myös aina vain vähemmän informaatiota väärästä arvauksesta.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Seuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 54 vierailijaa

cron