Seitsemän veljestä - Peli on päättynyt

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Seitsemän veljestä- 3. päivä

ViestiKirjoittaja piikkisiili » 20.01.2014 17:06:12

Pelinjohtajana voisin huomauttaa, että ääni ei ole ollut voimassa, jos se perutaan samassa viestissä.
Tuhahtele vapaasti! -Omalla vastuullasi.
"-- oli ehdottomasti kiinnostava tuttavuus, vaikka aikaisempi tutkailu olikin jättänyt Piikkisiilistä vähän kyseenalaisen kuvan."- lautapeliopas.fi
Avatar
piikkisiili
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 233
Liittynyt: 15.11.2013 00:12:35
Paikkakunta: lehtikasassa
Palkinnot: 15

Re: Seitsemän veljestä- 3. päivä

ViestiKirjoittaja zeremi » 20.01.2014 23:49:25

Homma menee näin. Koska tiedän itseni hyvikseksi, niin toinen teistä on se kaipaamamme pahis. Luettuani ja pohdittuani en keksi selkeää erottelua kumpi olis pahempi. Joten mun ääneni tulee ratkasemaan pelin. Molemmat teistä oli tiputtamassa Violetia. Toisena päivänä Vampire tiputti Yutia ja Tetra minua. Tästä jää käsitys, että Tetralle oli yks hailee kumpi tippuisi - Yut vai minä. Sinäänsä tää äänen päätös oli tosi vaikee, mutta toivottavasti olen oikeassa. Tämän päivän puheet kuitenkin tekivät sen ratkaisevan eron, ketä lähden äänestämään nyt. Lähinnä Tetran viimeisin viesti. Toimitti todella nopeasti "tilauksen" huomioimatta muita asioita ollenkaan. Hänen viimeinen "puserrus" kohti hyvistä esittävää henkilöä.

Tiedätte molemmat pohjalla sydämessänne, että mä oon hyvis, koska oon ollut aivan liikaa esillä pelissä, enkä myöskään pelännyt asettaa itseäni tippumisvaaraan aluksi. Kuten Zeykin sanoi, pahikselle olisi idioottimaista riehua. Siksi tää tuleva ratkaisee pelin. Jos osuin pahikseen, niin voitetaan, jos taas hyvikseen, niin pahiksella ei ole juurikaan syytä olla antamatta toista ääntä voittaakseen peliä.

Mun ääni menee siis hyvin pienellä erolla Tetradynamialle.

++Tetradynamia

Kiitos pelistä! Se oli osittain mukavaa, osittain hiukan odottelua, mutta kuitenkin kiitän siitä, että olette kaikki jaksaneet laittaa taas kerran paljon panosta peliin ja olla myös aktiivisiakin. Kiitos myös PJ, the ainoa ja mainio piikkisiili! :)
zeremi kirjoitetaan sitten pienellä! :)
zeremi
Kyläläinen
 
Viestit: 49
Liittynyt: 03.12.2013 22:14:09
Palkinnot: 2

Re: Seitsemän veljestä- 3. päivä

ViestiKirjoittaja Tetradynamia » 21.01.2014 05:33:39

Herää kysymys siitä, mitä muita asioita olisi pitänyt huomioida? Toimitin tilauksen nopeasti, koska en vain ole mikään vatvojatyyppi ja ajattelin, että asiosita ja ajatuksista vielä keskusteltaisiiin. Ilmeisesti ei keskustella. No, näillä mennään.

++zeremi
Tetradynamia
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 222
Liittynyt: 15.11.2013 08:24:15
Palkinnot: 5

Re: Seitsemän veljestä- 3. päivä

ViestiKirjoittaja zeremi » 21.01.2014 08:50:58

Tetra: Mulla on 50/50 tsänsit osua pahikseen.. Ja nyt tuntuu siltä, että osuin sellaseen! :)

Pahiksena sulla ei ois muuta järkee ku lähtee äänestää mua, koska Vampirea äänestäessäs et vois enää selvitä, koska Vampire tuskin äänestää itseään.

Tässä on nyt kuitenkin objektiivisesti katottuna se, että 1) Tetran ollessa pahis Vampirella on viimenen päätös käsissään se, voittaako hyvikset (eli äänestää Tetraa), 2) Tetran ollenssa hyvis, Vampirelle on yhdentekevää kumpaa meistä se äänestää.
zeremi kirjoitetaan sitten pienellä! :)
zeremi
Kyläläinen
 
Viestit: 49
Liittynyt: 03.12.2013 22:14:09
Palkinnot: 2

Re: Seitsemän veljestä- 3. päivä

ViestiKirjoittaja Tetradynamia » 21.01.2014 09:17:53

zeremi: Hyviksenä minulla ei ole muuta järkeä kuin äänestää sinua, koska Vampire ei äänestä itseään. Sinulle on ilmeisen samantekevää kuka kuolee ja näin ollen "varaa" lähteä valitsemallesi lantinheittolinjalle.
Tetradynamia
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 222
Liittynyt: 15.11.2013 08:24:15
Palkinnot: 5

Re: Seitsemän veljestä- 3. päivä

ViestiKirjoittaja Vampire » 21.01.2014 16:51:08

Mä arvasin että tää äänestäminen ja vika päivä hajoaa käsiin! Ilmeisesti mun on tehtävä ratkasu ja valittava, kumpi tippuu. En tykkään valitsijan roolista. Enkä tee valintaa äänen saajan suhteen ennen, kun oon lukenut topicin kunnolla läpi ja ajatellu läpi. Sinällään valinta olis helppo, mutta kun on 50:50 mahdollisuus osua väärin, niin en halua kovin helpoin perustein lähteä ääntä nakkelemaan. Toki ei oo vielä liian myöhästä tehdä sitä päätöstä, että keskustellaan päätös läpi ihan porukalla, mutta jotenkin mulla on fiilis, että kumpikaan zeremi tai Tetra ei oo siihen valmis (aka vetämään äänen pois), joten periaatteessa mun on tehtävä ns. haulikkopäätös ja nopeesti päätettävä se, kumman pahismaisuudelle on enemmän todisteita ja kumpi olis se oikee vaihtoehto. Ja hätiköimällä harvemmin syntyy mitään erityisen hyviä päätöksiä. On siis todella suuri todennäköisyys, että kun tässä nyt pakotetaan pelaaja(t) tekemään nopea päätös, lopputulos on pahikselle edullinen → viittaisi siis zeremin pahisrooliin, koska kuten Tetra sanoi, zeremillä olisi pahisroolissa varaa lähteä heittämään lanttia eikä mitään väliä tippujalla.

Tetran pahikseuden puolesta taas tuntuisi jollain tavalla puhuvan se, että joitain aukkoja on havaittavissa päättelyketjuissa ja muutenkin Tetra on ollut alussa aktiivinen, mutta sitten hiljennyt ja mutenkin yleisesti pysytellyt vähän sivussa. zeremi taas on oikeastaan koko ajan ollut se valokeilan kirkkain tähti (ja aina välttänyt tippumisen) ja se taas ei oikein tunnu kaikkein järkevimmältä käytökseltä pahikselle. No, totuuden hetki koittanee myöhemmin, kunhan saan murua rinnan alle ja topicin ajatuksen kanssa luettua
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Seitsemän veljestä- 3. päivä

ViestiKirjoittaja Vampire » 21.01.2014 16:54:23

Ja lisäänpä heti, että zeremissä pistää silmään varsinkin viime päivinä (mutta myös koko pelin läpi) sellainen oman hyvikseyden ja omien mielipiteiden tyrkyttäminen. Esimerkiksi tämä

1) Tetran ollessa pahis Vampirella on viimenen päätös käsissään se, voittaako hyvikset (eli äänestää Tetraa

on ainakin omasta mielestäni melkoista oman hyvismäisyyden korostamista ja oman mielipiteen tyrkyttämistä rankemmalla kädellä. Tämäkin on toimintana juuri tätä toisaalta-toisaalta -kategoriaa; pahismaista, koska hyvis ehkä ei lähtisi korostamaan itseään, mutta toisaalta taas tämä olisi järkevämpää käytöstä nimenomaan hyvikselle, kun pahis ehkä olisi hienovaraisempi ja yrittäisi nimenomaan piiloutua massaan eikä pompata sieltä räikeästi esiin.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Seitsemän veljestä- 3. päivä

ViestiKirjoittaja Tetradynamia » 21.01.2014 17:14:53

Vampire: Keskustellaan vaan. Jos olist pahis, niin peli olisi jo loppunut. äänen poistamisella ei oikeastaan ole mitään muuta merkitystä kuin se, että siten sinä voisit saada lisää miettimisaikaa. Onko se tarpeen?

Mitä tulee päättelyketjujeni aukkoihin, niin varmaan niitä joo on, minkäs niille. Aktiivisuuteen vaikuttaa yhtäältä peliväsymys, yleinen innon hiipuminen ja toisaalta pelin ulkopuoliset syyt, kiire.
Tetradynamia
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 222
Liittynyt: 15.11.2013 08:24:15
Palkinnot: 5

Re: Seitsemän veljestä- 3. päivä

ViestiKirjoittaja Vampire » 21.01.2014 18:20:34

äänen poistamisella ei oikeastaan ole mitään muuta merkitystä kuin se, että siten sinä voisit saada lisää miettimisaikaa. Onko se tarpeen?

Äänen poistamisella olisi se merkitys, että saataisiin oikeasti keskusteltua asioista ja varmistettua se että pahikseen osuminen olis maksimoitua. Hätiköimällä se ei onnistu, joten kyllä ainakin itse sanoisin että olisi lisäaika kyllä tarpeen. Ei pelkästään minun takiani, vaan koko pelin ja hyvispelin takia. Sen nimittäin tiedän varmaksi, että kiireessä järkevimmän ratkaisun tekeminen ei onnistu ja on todennäköisintä että jo kiireen takia tekee virheen.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Seitsemän veljestä- 3. päivä

ViestiKirjoittaja zeremi » 21.01.2014 18:47:52

Tottakai mä hyvistelen. Oon niin aina tehnyt, kun oon hyvis ja on pakko saada tiputettua yks mahdollisuus pois. Varsinkin tässä tilanteessa mulla ei oo mitään muuta järkee ku huutaa sulle, että mä oon hyvis. Ja koska sä et vaan äänestäny jompaa kumpaa, niin sä oot se toinen hyvis. Tetra jäi kiinni ja tajus heti mun äänen jälkeen, että se siitä sitten. Se selkeesti odotti, kumpi meistä äänestäis toisiaan ensin, koska mehän epäiltiin toisiamme päivän alussa, jollo Tetralle olis ollut yks hailee.

Tetra on ihan selkee pahis, koska en ymmärtäis ollenkaan, miks Vampire ei olis lähteny äänestää jo.

Tetradynamia, jäit kiinni! :)
zeremi kirjoitetaan sitten pienellä! :)
zeremi
Kyläläinen
 
Viestit: 49
Liittynyt: 03.12.2013 22:14:09
Palkinnot: 2

Re: Seitsemän veljestä- 3. päivä

ViestiKirjoittaja zeremi » 21.01.2014 18:50:00

Mulla ei oo mitään epäilyjä Vampirea kohtaan enää, koska sen ois pitäny olla täysi nuubi, jotta ei ois käyttäny jo tilaisuuttaan hyväkseen. Tetra on siis meijän jäljelle jäänyt pahis.
zeremi kirjoitetaan sitten pienellä! :)
zeremi
Kyläläinen
 
Viestit: 49
Liittynyt: 03.12.2013 22:14:09
Palkinnot: 2

Re: Seitsemän veljestä- 3. päivä

ViestiKirjoittaja zeremi » 21.01.2014 18:58:32

Ihan selkeehän Vampire sun valinta on. Mä oon yrittäny kikkailla saadakseni ihmisistä reaktiota, kun taas Tetra on ollut aika passiivinen koko pelin ajan, eikä oo lähteny rohkeesti haastamaan kanssapelaajiaan. Täten Tetra on hyvin välttänyt silmätikuks joutumisen. Mä taas en oo tikkuna olemisesta välittäny ja mun kuolema ei ois haitannu ollenkaan, koska se ois selkeyttäny myös hyvisten tilannetta. Lisäksi mä laitoin itteni vielä tippumisvaaraan toisen päivän aikana vaihtamalla ääntä! Tetra natsaa täydellisesti pahiksen rooliin: Ei korkeella profiililla liikenteessä, ei ensimmäisenä äänestämässä, ekana päivänä lähti mukaan Violetin tappoon, tokana päivänä lähti mua tiputtamaan, kun sain kannatusta, muttei tietenkään enää vaihtanut ääntään loppuhetkellä, jottei saisi huomiota.

Joten eikö asia oo aika selvä jo?
zeremi kirjoitetaan sitten pienellä! :)
zeremi
Kyläläinen
 
Viestit: 49
Liittynyt: 03.12.2013 22:14:09
Palkinnot: 2

Re: Seitsemän veljestä- 3. päivä

ViestiKirjoittaja Vampire » 21.01.2014 19:53:21

Joten eikö asia oo aika selvä jo?

No ei kyllä ole! Enkä tällä hetkellä tarvitse "Tetra on pahis"-propagandaa, koska haluan muodostaa oman mielipiteeni ilman, että joku muu yrittää vaikuttaa siihen. Ja millä tavalla se, että minä en ole tehnyt jotain tekee Tetrasta pahiksen? Okei, tajuan että tuskin kukaan epäilee itseään, mutta silti jotenkin toi sun "mä oon pieni ja söpö hyvis, yhyy"-propaganda alkaa tökkiä. Liika on liikaa ja sä oot ylittänyt sen ärsyttävyys-rajan jo. Ja sitten kuitenkin kohta joku tulee nurisemaan, että mie olen salee pahis, kun provosoidun niin herkästi (tiedän tekeväni niin, mutta tänään on pinna harvinaisen lyhyellä...)
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Seitsemän veljestä- 3. päivä

ViestiKirjoittaja Vampire » 21.01.2014 20:01:14

Uaa, ei ole kyllä pelin loppuna sellanen, josta tykkäisin erityisen paljon. Ratkasun tekeminen on aina ihan yhtä kamalaa, varsinkin minipeleissä, jossa peli päättyy siinä vaiheessa, kun äänimäärä X on tullu täyteen. Oon aivan varma siitä, että teen nyt väärän päätöksen äänen suhteen, mutta kun en jaksa enää keskittyä (aka jollain tasolla heitän hanskat tiskiin, vaikka sinällään olis hienoo jos onnistuis tekeen sen oikeen päätöksen ja antaan äänensä pahikselle). Tää päivä ei menny nyt ihan sillain, miten olisin toivonut, mutta kelvatkoon.

++Tetradynamia, pidän sormet ristissä sen suhteen, että osuisin oikeeseen, vaikka tunnetusti onni ei ole mun puolella, mutta nyt päätin sitten kuitenkin luottaa tunteeseen, vaikka zeremin kohdalla näyttöä olis enemmän. Mulla on kuitenkin ollut jo pidempään tunne, että tässä on haukuttu väärää puuta. Siitä huolimatta ja annetuissa olosuhteissa tää ääni ei tarkota sitä, että luottaisin zeremiin, itse asiassa kautta pelin oon luottanut nimenomaan Tetraan, mutta tällä kertaa ei enää voi luottaa luottamukseen.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: Seitsemän veljestä- 3. päivä

ViestiKirjoittaja piikkisiili » 21.01.2014 20:26:13

Tjuu, päivä on päättynyt.
Tuhahtele vapaasti! -Omalla vastuullasi.
"-- oli ehdottomasti kiinnostava tuttavuus, vaikka aikaisempi tutkailu olikin jättänyt Piikkisiilistä vähän kyseenalaisen kuvan."- lautapeliopas.fi
Avatar
piikkisiili
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 233
Liittynyt: 15.11.2013 00:12:35
Paikkakunta: lehtikasassa
Palkinnot: 15

Re: Seitsemän veljestä- 3. päivä

ViestiKirjoittaja piikkisiili » 21.01.2014 21:28:30

Äänestystulos:
2 Tetradynamia (zeremi, vampire)
1 zeremi (Tetradynamia)

Eero. Siinä ovat päätelmiemme tulokset, eikä niitä ole kiistäminen.
Lauri. Miksi ihmeessä valitsitte minut, saanen ihmetellä? Enhän minä ole teille mitään harmia aiheuttanut.
Eero. Siinäpä se, puhtaita jauhoja ei ole kenenkään meidän pussissa, sillä kukaan ei jaksa niitä tarpeeksi jauhaa. Miksi siis nyt jauhat?
Simeoni.Tutki hänen taskunsa.
Eero. Selvä pyy, sellainen joka ei ole syönyt pihlajanmarjoja. Haahaa! Mikäs se tämä kilisevä pussi on? Ah tämä ilon sävel on tuomion kellosi.
Lauri. Hyvä on. Myönnän tekoni.
Simeoni. Jalkapuuhun sinä kuuluisit, mutta sinun ollessani veljeni kehoittanen paria katekismusta tihrustamaan hartaudella.
Eero.Avainkin löytyi. Eiköhän päästetä veljemme lukaalistaan.
Juhani. Jumala sentään onko tuo valoa? Onko syyllinen löytynyt? Ai on vai? Kuka? Kappas vain, Lauri!
Tuomas. Tiesin, että sovitun rikkominen ei kannattaisi.
Juhani. Mitä siis teemme tälle retaleelle?
Aapo. Jos yrittäisimme olla ymmärtäväisiä kuuntelemalla Laurin aatokset.
Lauri. Ai että miksi lähdin tekemään näin? Eihän tätä jaksa sivussa seurata, kun sohellatte omianne. Seinät kaatuvat päälle, joten miksi nähdä vaivaa niiden pystyssä pitämiseen. Enkö voisi ottaa osuuttani perinnöstä ennakkoon ja lähteä? Luonto kutsuu, enkä koe täällä olevan mitään minulle.
Aapo. Voi Lauri, kuinka olet lyhytnäköinen. Yhden lähtiessä jäävät toiset seinien painon alle. Haluatko sitä kohtaloa omille veljillesi? Meillä on oleva yhteisvastuu vanhempiemme tilasta ennen kuin joku sen omakseen perii. Sitten voimme kukin lähteä omille teillemme, jos siltä vaikuttaa.
Juhani. Kuuntelisit Aapoa. Laurilla on kuitenkin huomionsa. Liian kauan olemme norkuneet omissa nurkissamme mitään aikaansaamatta. Emäntä saisi tämän tilan seinät tanssimaan ripaskaa.
Eero. Ja näin palaamme lähtöpisteeseen.
Aapo. Kun tämänkin veljesongelman kerran yhdessä onnistuimme ratkaisemaan, miksi emme siis myös vähäistä naisongelmaa.
Timo. Voisivat naiset omat ongelmansa ratkaista.
Lauri. Niin, mitä syytä pohtia meidän välillä, jos ei tuleva emäntä tätä mieli.
Aapo. Antaa hänen siis tehdä valintansa meistä kaikista. Menkäämme kaikki yhdessä kosimaan Venlaa.
Juhani. Miksi emme tuota heti keksineet? Eiköhän laiteta parhaimmat päälle ja lähdetä!
Simeoni. Aamen.

Pudonneet:
1. päivä: Violet/Tuomas, hyvis
1. yö: Arokiuru/Timo, hyvis
2. päivä: Hagrid->Yut/Aapo, hyvis
2. yö: Zey/Juhani, hyvis
3. päivä: Tetradynamia/Lauri, pahis

Jäljelle jäivät:
Vampire/Simeoni, hyvis
zeremi/Eero, hyvis

Peli on päättynyt hyvisten voittoon! Onnittelut! Minkälaiselta minipelin pelaaminen tuntui? Itse sivusta seuranneena yllätyin, kuinka sulavasti peli eteni, sillä tällaiset helposti jumittuvat. Mitä mieltä te olette pelin toimivuudesta? Olivatko aktiivissuussäänöt kohtuullisia ja toimivia?
Viimeksi muokannut piikkisiili päivämäärä 13.04.2015 18:07:38, muokattu yhteensä 3 kertaa
Tuhahtele vapaasti! -Omalla vastuullasi.
"-- oli ehdottomasti kiinnostava tuttavuus, vaikka aikaisempi tutkailu olikin jättänyt Piikkisiilistä vähän kyseenalaisen kuvan."- lautapeliopas.fi
Avatar
piikkisiili
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 233
Liittynyt: 15.11.2013 00:12:35
Paikkakunta: lehtikasassa
Palkinnot: 15

Re: Seitsemän veljestä- 3. päivä

ViestiKirjoittaja zeremi » 21.01.2014 21:28:49

JES JES JES
zeremi kirjoitetaan sitten pienellä! :)
zeremi
Kyläläinen
 
Viestit: 49
Liittynyt: 03.12.2013 22:14:09
Palkinnot: 2

Re: Seitsemän veljestä- 3. päivä

ViestiKirjoittaja zeremi » 21.01.2014 21:33:14

Piikkis: aktiivisuussäännöissä vois ehkä olla vaikka viikon äänestysaika, kuitenkin kerran viikossa pitäis ihmisten päästä koneelle. Muuten peli sujui mustakin yllättävän liukkaasti. Itse oon vaan ehkä vähän kärsimättömämpi kaveri, joka kaipais enemmän aktiivisuutta. Itellä tosin lomat ja koulun alku vähän hajotti tätä, mutta jatkossa todellakin mukana. :)

Kiva fiilis, ku pohdin Tetraa vakavasti jo aikasemminkin. Olin siis jäljillä pidempään. Ehkä vähän hutastuin perustein, mutta jotain mätää Tetrassa oli kokoajan. Täytyy kyllä Tetraa kiittää siitä, että pelasit kuitenkin erittäin hyvin. Liian hyvin ollakseen totta, mikä varmaan sut paljastikin. :)
zeremi kirjoitetaan sitten pienellä! :)
zeremi
Kyläläinen
 
Viestit: 49
Liittynyt: 03.12.2013 22:14:09
Palkinnot: 2

Re: Seitsemän veljestä- 3. päivä

ViestiKirjoittaja Tetradynamia » 21.01.2014 22:18:18

Että semmoinen. En tykkää pelata pahiksena, (olin tosi möks kun luin hahmoviestin) mutta jotain piti yrittää. Into ja jaksaminen kyllä loppui kuin seinään joskus 2. päivän loppupuolella (pelistä riippumattomat syyt) ja sen jälkeen oli fiilis, että halusi vain koko pelistä eroon. Toisaalta 2.päivänä tuli tunne että olen ns. siirtopakossa [shakkitermi], eli tilanteessa jossa mikä tahansa siirto huonontaa omaa asemaa (mutta joku siirto pitää tehdä) 3. päivänä ei sitten oikein uskaltanutkaan mitään ja kun peli seisoi muutenkin niin siinä sitä oltiin. Olen, kuten zeremi, ehkä vähän kärsimättömämpi kaveri, enkä oikein malta istua pitkään hiljaa.

Voi olla, että tässä on vähän "tappion karvasta kalkkia", mutta en kyllä tykännyt loppuratkaisusta yhtään. Siis tappionkin olisi vielä niellyt jos se olisi tarjoiltu eri tavalla... Tämä oli tällainen lantinheitto, joka olisi ehkä voinut mennä toisinkin. Osasyy tähän oli tietysti koko pelin formaatti. Peli oli yksinkertaisesti liian pieni, eikä pahiksella yhtään "selkänojaa". [joku parempi pahis olisi tämän toki hoitanut] Tietysti ymmärrettävää, että etenkin nykyään (kaikkien) pelien pitää olla pieniä, jotta joskus täyttyisivät, eikä minipeli (luultavammin) vedä väkeä sitäkään vertaa. :(

Kiitokset kanssapelaajille, kivaa oli (ainakin niin kauan kuin oli) ja PJ:lle, minipelejä ei ole koskaan liikaa (tarpeeksi)
Tetradynamia
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 222
Liittynyt: 15.11.2013 08:24:15
Palkinnot: 5

Re: Seitsemän veljestä- 3. päivä

ViestiKirjoittaja Jita » 21.01.2014 22:25:44

Ja nyt arvon pelimode saa oman suunvuoron, pakollisten keksipakettien kera. Ensinnäkin haluaisin kiittää piikkisiiltä mielenkiintoisista, ja kirjalle uskollisista ingametuksista, sekä jo siitä, että uskalsi peluuttaa minipeliä.

Pelaajille taas suurkiitosta aktiivisuudesta, ilman teidän aktiivisuutta pelistä ei olisi tullut näin jännää. Käsintehty keksi meneepi tänään Arokiurulle, jonka aktiivisuus ja pohdinnat oli todella kivaa luettavaa. Välillä ainakin allekirjoittaneella oli tunne, että olisit aina ollut Kylässä :D

Ei ne käsintehdyt keksit kuitenkaan tässä ollut, toisen kappaleen haluaisin antaa zeremille hänen rohkeasta taktiikastaan alkupelissä. Ehkä se on vain oma preferenssi, mutta tykkäsin paljon.

Ja kaikille muillekin myös on tarjolla keksiä ja (Jitachin omaan piikkiin) jääteetä, oli kiva peli :)
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: Seitsemän veljestä- 3. päivä

ViestiKirjoittaja Arokiuru » 22.01.2014 17:22:56

Hohoo, kiitti Jite :D

Hieman sääli että ensimmäinen pelini täällä loppui niin lyhyeen (jäi listaukset ja kaikki tekemättä, heh), mutta sellaista näissä sattuu. Yötappo ei kylläkään tullut yllätyksenä kun niin monet olivat jo antaneet luottoa hyvismäisyydestä. Tetra pelasi pelin etenkin pelin alussa kyllä tosi hyvin, enkä ite häntä pahikseksi arvannut, hoh. Täytyy kyllä sanoa että oli tosi mukava pelata täällä teidän kanssanne niin kauan kun sitä kesti, ja sitten ulkopuolisena seurata pelin etenemistä.

Jään innolla odottamaan tulevia pelejä. :D
We're all stories in the end. Let's make it a good one. -The Doctor
Avatar
Arokiuru
Kyläläinen
 
Viestit: 72
Liittynyt: 04.12.2013 14:40:47
Paikkakunta: Villa Auditore a Monteriggioni
Palkinnot: 1

Re: Seitsemän veljestä- 3. päivä

ViestiKirjoittaja Zey » 22.01.2014 22:42:12

Jee! :) Täytyy kyllä sanoa että vasta silloin kun putosin niin tajusin että Tetra on pahis, kun kerran Vampirelle ja zeremille kummallekin olisi ollut edullista pitää mut hengissä kun kerran kumpikin oli minun epäilyttävyyteni kannalla. :D Tosin silloinkin vielä jännitin, kun päivä loppui, että menikö nyt varmasti oikeaan osoitteeseen. :D

Mielestäni antiaktiivisuus säännöt oli toimivia, äänestyspakko tietyin väliajoin normaalin puhepakon sijaan oli toimiva ratkaisu ja pakotti näin pelaajat ottamaan enemmän kantaa, eikä pj:n täytynyt asettaa deadlinejä, kuten yleensä käy useamman kerran. Äänestyspakot voisi olla useamminkin, mutten nyt nähnyt mitään huonoa tuossakaan, varsinkin kun viimeisinä päivinä tuo äänestyspakko voi määrätä päivän päättymisen, milloin mahdollisimman pitkä aika voi olla kiva.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Seitsemän veljestä- 3. päivä

ViestiKirjoittaja Vampire » 27.01.2014 07:15:11

Oh, ilmeisesti teinkin sitten tunnepohjalla oikeen päätöksen tippujan suhteen, hihi :)

Joo, mäkin tykkäsin tästä pelistä, vaikka noin yleisesti minipelit ei oo ihan mun juttu, kun oon vaan joissain tilanteissa niin hyperaktiivinen ja kärsimätön tyyppi, että ei malttais odotella muita puhumaan. Itellä minipeleissä on vielä se, että mun on tlsi vaikea pitää yllä kiinnostusta itse peliin, mutta tällä kertaa siinä ei ollu ongelmia.

Omasta mielestä puhepakon sijaan äänestyspakko toimii, koska puhepakko on helpompi kuitata tekemättä okeestaan mitään, mutta äänestyspakko pakottaa samalla osallistuun peliin. Huu, ja ingamet oli ihan huippuja!
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Edellinen

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 76 vierailijaa

cron