Juonittelun SM - finaali 2017 on päättynyt, pahikset vei!

Vuoden 2017 SM-kilpailut

Re: Juonittelun SM - finaali, 4. päivä päättyy 21.10. klo 21

ViestiKirjoittaja justy » 20.10.2017 16:05:23

Täällä taas. Pahoittelut jälleen siitä että suurin osa päivästä meni hiljaisuudessa. Lomalla pelailuun on paradoksaalisesti vähemmän aikaa kuin työviikkoina...

Täytyy myös sanoa, että miinan paljastutuminen kyläläiseksi oli vähän shokki. Mulla on harvoin ollut lynkkauksessa niin hyvä fiilis siitä että oon napannut pahiksen kuin mitä D3 lopussa oli. Eli sori miina, meta-readini susta oli täysin pielessä.

Luen D3:n läpi ja postaan ajatuksiani siitä. Sitten siirryn neljänteen päivään. Jos on jotain akuuttia kysyttävää, koetan vastailla niihin tässä lomassa.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Juonittelun SM - finaali, 4. päivä päättyy 21.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Kiirsu » 20.10.2017 19:03:39

Otan yleensä juonarit vakavammin kun olen ottanut tämän ja ymmärrän turhautumisen ja olisin harkinnut pidempään osallistumista jos olisin osannut sanoa että oma panokseni tulee olemaan tätä tasoa.

Uskon että rayn on hyvis (tai pelaa jotain uskomatonta pahissuunnitelmaa). justy-jeekaka-Lauchuo pahiksia. Lauchuo eilen petasi itselleen äänen vaihtoa miinalle mutta sitä ei tarvittu koska itse menin tyhmänä äänestämään miinaa. Uskon että olisi ääni vaihtunut jos justy olisi ollut putoamassa. jeekakan tämän päivän Lauchuon sympatisoiminen oli epäilyttävää. Eikä ihme että ääni Shirolle koska ei tässä kauheasti vaihtoehtoja ole jos ei Lauta tai justya tahdo pudottaa.

(Sorisori koitan nyt sentään täyttää aktiivisuuspakkoa. Ehkä sanon tänään vielä jotain järkevääkin ja jopa perustelen epäilyjä)
Avatar
Kiirsu
Kyläläinen
 
Viestit: 57
Liittynyt: 19.09.2017 22:27:05
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Juonittelun SM - finaali, 2.päivä päättyy 11.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja justy » 20.10.2017 19:04:23

Aloitetaan nyt vielä 2. päivän päättäneestä äänestystilanteesta:

Halima kirjoitti:Äänet:
5 Xatalos (Odo, Hukka, jeekaka, justy, Violet)
4 justy (raynpelikoneet, Xatalos, Kiirsu, miina)
1 Odo (Shirokami)


Ei äänestänyt: Kuula

Tähän ei miinan flippi tuonut mielestäi mitään uutta ja mielenkiintoista.

Päivän ensimmäinen ääni on Kiirsun herättelyääni Shirokamille. Heti perään tulee Lauchuon ääni Violetille. Näistä oli puhe jo eilen.

Näiden äänien jälkeen Violet ilmoittautuu ennustajaksi.

Shirokami äänestää justyä. Epäilee myös jeekakaa, Lauchuota ja Kiirsua.

Tämä Shirokamin äänestys ja hänen senjälkeinen keskustelunsa Lauchuon kanssa on itse asiassa parempaa pelaamista Shirokamilta kuin mitä muistin. Ehkä osa tuosta meni eilen ohi, kun luin itseäni kiireellä ajantasalle. Mutta siis Shirokamihan tuossa hetken aikaa ihan pelasi tätä peliä ja vaikutti loogiselta näkökannoissaan.

rayn äänestää minua. Tätä edelsi pitkä pätkä keskustelua raynin, jeekakan ja Lauchuon välillä. Tästä mulle jää itse asiassa hyvismäinen kuva näistä kaikista kolmesta. Raynin kysely on välillä kärkästä ja rasittavaa, mutta kuitenkin hän vaikuttaa tässä hakevan aktiivisesti tietoa. Ja sekä jeekaka että Lauchuo vastailevat mielestäni järkevästi ja loogisesti. Varsinkin jeekaka pysyy kovin rauhallisena, eikä vaikuta siltä että pahiksena iskisi paniikki kun joku kyselee tarkemmin.

Lauchuo äänestää justya. Toteaa, että "Kaikki puhuu joka tapauksessa sen puolesta että justy on pahis." Tämä viittaa ilmeisesti omaan caseensa ja raynin syihin epäillä minua.

Kiirsu vaihtaa äänensä Shirokamilta justylle. Ei varsinaista syytä äänelle, mutta rivien välistä voisi päätellä että syynä on yhä raynin keissi 2. päivältä. Toteaa, että Lauchuo ja jeekaka olisivat mahdollisia kavereita justylle.

Tässä vaiheessa äänitilanne on:
Halima kirjoitti:Äänestystilanne:
4 justy (Shirokami, raynpelikoneet, Lauchuo, Kiirsu)


Neljä ääntä ja kaksi casea (raynin ja Lauchuon) minua vastaan. Tässä on nyt kyllä ehkä vahvin tähän mennessä näkemäni syy alkaa epäillä jeekakaa. Nimittäin jos hän on hyvis, tässä vaiheessa 3. päivää kaikki mafioosot äänestävät yhtä kohdetta. Okei, kyse on väliaikalaskennasta, mutta yleensä mafia välttelee sellaista massausta päivän kaikissa vaiheissa.

Violet äänestää miinaa.

justy äänestää miinaa.

Hukka äänestää miinaa.

jeekaka äänestää miinaa.

kiirsu vaihtaa äänensä justylta miinalle. Tämä tulee vain pari minuuttia jeekakan äänen jälkeen. Kiirsun ääni siis muuttaa lynkattavan justysta miinaksi.

miina äänestääLauchuoa.

Tämän jälkeen jeekaka ehdottaa Shirokamia Lauchuon sijaan. Justy sanoo että mieluiten miina.

miina vaihtaa äänensä Lauchuolta justylle.

Lopputulos:
Halima kirjoitti:Äänet:
5 miina (Violet, justy, Hukka, jeekaka, Kiirsu)
4 justy (Shirokami, raynpelikoneet, Lauchuo, miina)


Jos tätä vertaa tilanteeseen, jossa mulla oli neljä ääntä, ja jos olettaa että Jeekaka on hyvis, tää lopputulos viittaisi mielestäni siihen että Kiirsu on pahis, joka halusi hajauttaa pahisten ääniä.

Toisella tavalla tarkasteltuna Kiirsun äänenmuutos minulta miinalle oli turhaa huomionvetämistä itseensä tilanteessa, jossa tekemättä mitään olisi saanut pahiksen lynkattua. Mutta jos Kiirsu on hyvis, se tarkoittaisi että joko Jeekaka on pahis, tai että Lauchuo-Shirokami-rayn-kombo äänesti yhdessä minua - ja että Shirokami avoimesti käytti pahiskaverinsa keissiä äänensä pohjana.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Juonittelun SM - finaali, 4. päivä päättyy 21.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Lauchuo » 20.10.2017 19:14:08

Kiirsu kirjoitti:Otan yleensä juonarit vakavammin kun olen ottanut tämän ja ymmärrän turhautumisen ja olisin harkinnut pidempään osallistumista jos olisin osannut sanoa että oma panokseni tulee olemaan tätä tasoa.

Uskon että rayn on hyvis (tai pelaa jotain uskomatonta pahissuunnitelmaa). justy-jeekaka-Lauchuo pahiksia. Lauchuo eilen petasi itselleen äänen vaihtoa miinalle mutta sitä ei tarvittu koska itse menin tyhmänä äänestämään miinaa. Uskon että olisi ääni vaihtunut jos justy olisi ollut putoamassa. jeekakan tämän päivän Lauchuon sympatisoiminen oli epäilyttävää. Eikä ihme että ääni Shirolle koska ei tässä kauheasti vaihtoehtoja ole jos ei Lauta tai justya tahdo pudottaa.

(Sorisori koitan nyt sentään täyttää aktiivisuuspakkoa. Ehkä sanon tänään vielä jotain järkevääkin ja jopa perustelen epäilyjä)

Kiirsu what??? Tää oli ehkä typerintä mitä olet tässä pelissä sanonut. Mä sanoin jo pitkän aikaa ennen päivän päättymistä että olen vikat tunnit pelipäivästä pois KOSKA MULLA ON MENOA. Olin koiran kanssa rallytokossa joka päättyi tasan yhdeksältä ja sinne menee ajaakin puoli tuntia, eli olin siis kokonaan poissa pelistä vikat puolitoistatuntia illasta. Plus sen ajan mikä meni lähtöön valmistautuessa. Haluatko todisteeksi kuvia joiden teknisissä tiedoissa varmaan lukee kuvausaika ettei sun tarvitse keksiä että tää on vaan selitys?

Tää oli nyt niin keksitty juttu että hohhoijaa. Eli sun ainoa case sille miksi olen pahis on se, etten vaihtanut ääntäni miinalle?
Avatar
Lauchuo
Kyläläinen
 
Viestit: 273
Liittynyt: 12.10.2017 18:35:37
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 2

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Halima » 20.10.2017 19:59:45

Väliaikalaskenta

Äänestystilanne:
2 justy (Shirokami, raynpelikoneet)
1 Shirokami (jeekaka)
1 jeekaka (Hukka)

Tällä hetkellä kuolemassa on justy äänienemmistöllä.

Puhepakot (puhuttu/pitää puhua):
Kiirsu (1/3)
Shirokami (1/3)
justy (2/3)

4.päivä päättyy lauantaina 21.10. kello 21.00.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Juonittelun SM - finaali, 4. päivä päättyy 21.10. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 20.10.2017 20:31:52

Lauchuo kirjoitti:
Kiirsu kirjoitti:Otan yleensä juonarit vakavammin kun olen ottanut tämän ja ymmärrän turhautumisen ja olisin harkinnut pidempään osallistumista jos olisin osannut sanoa että oma panokseni tulee olemaan tätä tasoa.

Uskon että rayn on hyvis (tai pelaa jotain uskomatonta pahissuunnitelmaa). justy-jeekaka-Lauchuo pahiksia. Lauchuo eilen petasi itselleen äänen vaihtoa miinalle mutta sitä ei tarvittu koska itse menin tyhmänä äänestämään miinaa. Uskon että olisi ääni vaihtunut jos justy olisi ollut putoamassa. jeekakan tämän päivän Lauchuon sympatisoiminen oli epäilyttävää. Eikä ihme että ääni Shirolle koska ei tässä kauheasti vaihtoehtoja ole jos ei Lauta tai justya tahdo pudottaa.

(Sorisori koitan nyt sentään täyttää aktiivisuuspakkoa. Ehkä sanon tänään vielä jotain järkevääkin ja jopa perustelen epäilyjä)

Kiirsu what??? Tää oli ehkä typerintä mitä olet tässä pelissä sanonut. Mä sanoin jo pitkän aikaa ennen päivän päättymistä että olen vikat tunnit pelipäivästä pois KOSKA MULLA ON MENOA. Olin koiran kanssa rallytokossa joka päättyi tasan yhdeksältä ja sinne menee ajaakin puoli tuntia, eli olin siis kokonaan poissa pelistä vikat puolitoistatuntia illasta. Plus sen ajan mikä meni lähtöön valmistautuessa. Haluatko todisteeksi kuvia joiden teknisissä tiedoissa varmaan lukee kuvausaika ettei sun tarvitse keksiä että tää on vaan selitys?

Tää oli nyt niin keksitty juttu että hohhoijaa. Eli sun ainoa case sille miksi olen pahis on se, etten vaihtanut ääntäni miinalle?

En nyt tähän sen enempää puutu, mutta sanoit kuitenkin aiemmin päivällä näin:
Toivon että mulla riittää päivän lopusta aikaa vaihtaa ääni (justysta miinaan), jos näyttää siltä että niin pitäis tehdä!

Kyllä minulle jää hieman epäselväksi se, peilaten tuota sanomaasi tähän mitä sanot nyt, että olisiko sinulla oikeasti ollut aikaa vaihtaa se ääni (esim puhelimella pelaten), jos olisi tarvinnut? Jos ei olisi, niin miksi sitten alunperin sanoit noin?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 4. päivä päättyy 21.10. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 20.10.2017 20:33:10

Hei justy muuten just sanoi että on pahis. :)
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 4. päivä päättyy 21.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Lauchuo » 20.10.2017 21:03:11

Kyllä, rallytokon olisi pitänyt loppua klo 20:50. Meillä kuitenkin meni vähän yliaikaa (no, tää ois pitänyt aavistaa koska niin käy aina), joten pääsin lähtemään vasta vähän ysin jälkeen. Mulla kuitenkin periaatteessa ois aikataulun mukaan pitänyt olla sellainen 10min aikaa, mutta ei lopulta ollut.
Avatar
Lauchuo
Kyläläinen
 
Viestit: 273
Liittynyt: 12.10.2017 18:35:37
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 2

Re: Juonittelun SM - finaali, 4. päivä päättyy 21.10. klo 21

ViestiKirjoittaja jeekaka » 20.10.2017 22:06:34

raynpelikoneet kirjoitti:Hei justy muuten just sanoi että on pahis. :)


Kiinnitin huomiota samaan ja nyt en taas tiedä yhtään mitä ajatella :D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 4. päivä päättyy 21.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Lauchuo » 20.10.2017 22:15:11

Vähän kesti tajuta. En tiedä miksi pahis tekisi tuollaisen mokan mutta ++justy.

Mikset jeekaka äänestä justya jos kerran huomasit saman?
Avatar
Lauchuo
Kyläläinen
 
Viestit: 273
Liittynyt: 12.10.2017 18:35:37
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 2

Re: Juonittelun SM - finaali, 4. päivä päättyy 21.10. klo 21

ViestiKirjoittaja jeekaka » 20.10.2017 22:16:53

I want to believe.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 4. päivä päättyy 21.10. klo 21

ViestiKirjoittaja jeekaka » 20.10.2017 22:27:47

Ja siis, mun on vaikea uskoa justya pahikseksi, koska TIEDÄN että pahikset äänesti justya eilen (mukaanlukien siis Kiirsu, vaikka vaihtoi ääntään), ja silloin on loogista että äänestävät myös tänään, tilanteessa jossa voittoon tarvitaan vain yksi lynkatty hyvis. Toisaalta se että antaisi pahis!justyn mennä tänään pitkittäisi voittoa vain yhden päivän, koska ei täällä varmaan ole ketään joka edes spekuloisi ajatuksella että mä en olekaan justyn pahistoveri :D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 4. päivä päättyy 21.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Shirokami » 21.10.2017 09:24:59

no tulipas helppo päivä. kiitti justy :D
Avatar
Shirokami
Kyläläinen
 
Viestit: 38
Liittynyt: 28.09.2017 15:10:58
Kotiyhteisö: Vendetta Strada
Palkinnot: 1

Re: Juonittelun SM - finaali, 4. päivä päättyy 21.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Hukka » 21.10.2017 10:56:48

raynpelikoneet kirjoitti:Tarkoitan siis sitä, että tässä vaiheessa tuosta puhuminen ei hirveästi auta, koska kaupunkilaisilla pitäisi olla luonnollinen halu auttaa kaupunkia postaamalla.

Huomaatko, että puhut aiheesta silti koko ajan? Tai no mä taidan olla kyselemässä mutta silti.

jeekaka, joka ei ole justyn pahismaisuuden puolella, tulee komppailemaan kun on tarkastanut ilmapiiriä, yhdistyy helposti justyyn. Nyt yrittää uskoa vähän liian kovasti justyn hyvismäisyyteen. (Toki on edelleen mahdollista, että justy on hyvis, tuollaisia lipsahduksia voi tulla hyviksiltäkin, mutta come on yrität vielä keksiä syitä, miksi pahikset ovat äänestäneet häntä, mutta tulet hienosti myös lopputulokseen, että voivat äänestää pahiskaveriaan aivan yhtä hyvin. Silti justy on hyvis?)

Kiirsu taas pelasti justyn eilen (onnekasta pahiksille jos hyvis, normaalia toimintaa pahiksille jos pahis) ja justyn lipsahduksessa juuri Kiirsun äänestyskäyttäytyminen: tekisikö lipsahduksen pahiskaverin kohdalla (ei, koska olisi muutenkin miettinyt asiaa enemmän ja ei siis tekisi virhettä, vai kyllä, koska on muuten niin pitkälle ajatellut, virhe tulee helpommin juuri pahiskaverin kohdalla? Pitkälle vietyä pohdintaa, tiedän)?

Shirokami sopisi pahiskaveriksi myös, justy on häntä sen verran alkanut epäilemään, että voisi olla pesäeron hakua eikä vain pahismaista käytöstä, johon helppo tarttua. Sekä:

Shirokami kirjoitti:no tulipas helppo päivä. kiitti justy :D

Okei, entäs nyt. Käytetäänkö aika muiden etsintään, vai ollaanko nyt vaan tyytyväisiä valheellisesti kun yksi pahis hyvin todennäköisesti kiinni. Olisko sulla muuta sanottavaa? Kuulostaa vähän liikaa pahiskaverin sanomalta...

Pitää vaihtaa ääni tässä vaiheessa, kun vielä muistan, kenelle sen viimeksi laitoin: --jeekaka ++justy

Yritän miettiä tilannetta siltä kantilta, että justy pystyy käsittelemään tällä hetkellä viittä pelaajaa, joista kaksi on pahiskavereita ja kolme hyviksiä, jotka on tiennyt koko pelin hyviksiksi. Tällä hetkellä alan taipua siihen, että kolmesta kaikista epäilyttävämmästä pahisehdokkaasta Kiirsu on hyvismäisin, mutta syyni ovat “koska pelasti justyn” ja “justy teki virheen juuri hänestä puhuessaan” eli ei tästä tule yhtään mitään. Nuo ovat aivan hyvin voineet tapahtua molempien ollessa pahiksia että Kiirsun ollessa hyvis, mutta jotenkin tahtoisin luottaa tässä tapauksessa siihen, että pahikset eivät näin olisi tehneet (mutta taas esim. Kissan viikset -pelissä tällainen päättely johti lopulta pahisten voittoon että niin).

Seuraavaksi eniten luottaisin jeekakaan, joka on aiemmat päivät pelannut ihan ok ja jonka halu uskoa justyn hyvismäisyyteen voisi olla todella vain erehdys. Shirokami taas pelannut paljon epäilyttävämmin tai ainakin mielipiteitä jakavammin (viittaan siihen kun pidin häntä hyvismäisenä ja monet muut eivät). Lynkkausjärjestykseksi justyn jälkeen voisin ehdottaa siis Shirokamia ja sitten jeekakaa tällä hetkellä, jos ja kun toivottavasti niin pitkälle peli etenee.
Avatar
Hukka
Kyläläinen
 
Viestit: 150
Liittynyt: 15.07.2017 18:34:03
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 4. päivä päättyy 21.10. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 21.10.2017 11:12:05

Joo olet kyselemässä. :) Kyllä minä omaa mindsettiäni selvennän jos joku kysyy.

Minä en usko että justyn slippi liittyy mitenkään Kiirsuun, voisin jopa ymmärtää että tuo slippi tulee kaupunkilaiselta (tiedän montakin tapausta jossa joku sekaantuu jonkun alignmentistä, olen tainnut joskus itsekin kirjoittaa town tai scum kun on pitänyt kirjoittaa se päivastainen), mutta en ole ikinä nähnyt tapausta jossa joku sekaantuu nimenomaan OMASTA alignmentistään.

Mihn perustat tuon Shirokami readin? Ja mikä tekee sinun mielestäsi Launchuosta kaupunkilaisen?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 4. päivä päättyy 21.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Kiirsu » 21.10.2017 11:16:51

Tuota tarkoitin sillä että justy jännästi etäännyttää itsensä analyyseistaan ja nähtävästi hän nyt itsekin meni itsensä kanssa solmuun.

++justy

Sen verran tuossa yritettiin puolustella jeekakaa että uskon vaan entistä enemmän että ovat pari. Vielä pitäisin Shiron auki vaihtoehtona Lauchuolle koska en ole lauchuosta vielä saanut niin selkeää kuvaa mutta nuo kaksi vaikuttavat aika selkeiltä.
Avatar
Kiirsu
Kyläläinen
 
Viestit: 57
Liittynyt: 19.09.2017 22:27:05
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Juonittelun SM - finaali, 4. päivä päättyy 21.10. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 21.10.2017 11:24:52

Shirokami olit eilen "varma" että Kiirsu on mafia, miksi mieli muuttui Kiirsusta jeekakaan?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 4. päivä päättyy 21.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Kiirsu » 21.10.2017 11:26:50

Ja Lauchuo tosiaan itse totesit että toivot tarpeen tullen ehtiväsi vaihtaa äänesi. Tämä oli lisäksi sen jälkeen kun olin itse todennut että todennäköisesti tulen itse äänestämään miinaa joten varmasti oli myös helppo tuudittautua siihen että tätä tarvetta ei sinulle tule.
Avatar
Kiirsu
Kyläläinen
 
Viestit: 57
Liittynyt: 19.09.2017 22:27:05
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Juonittelun SM - finaali, 4. päivä päättyy 21.10. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 21.10.2017 11:30:12

Kiirsu voitko selventää tuota äänenvaihtoasi justylle D2, mitä ajattelit silloin kun teit sen, ja miten tuota peilaa D3 kun (1) justyä ei lynkattu ja (2) kaupunkilainen Xatalos lynkattiin, ja D3 alussa alat suurinpiirtein huutamaan että "vooi miksi ikinä luotinkaan raynpelikoneisiin"?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 4. päivä päättyy 21.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Zey » 21.10.2017 11:31:47

Väliaikalaskenta

Äänestystilanne:
5 justy (Shirokami, raynpelikoneet, Lauchuo, Hukka, Kiirsu)
1 Shirokami (jeekaka)

Tällä hetkellä kuolemassa on justy äänienemmistöllä.

Puhepakot (puhuttu/pitää puhua):
Kiirsu (2/3)
Shirokami (2/3)
justy (2/3)

4.päivä päättyy tänään kello 21.00.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Juonittelun SM - finaali, 4. päivä päättyy 21.10. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 21.10.2017 11:33:27

Tai no, sanotaan ihan suoraan, mitäpä sitä tässä turhaa mitään träppejä tekemään.

Miksi minun pitäisi ajatella, ottaen huomioon sinun (mielestäni mahdollisesti alunperinkin jo epäilyttävän) insta-komppaamisen Violetin claimin jälkeen, että sinulla on joku muu syy kuin se, että haluat ainoastaan miellyttää Violetia (joka siis ei usko että justy on mafia) ja saada jonkun muun kun mafian lynkattua D3?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 4. päivä päättyy 21.10. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 21.10.2017 11:51:27

Mikä se Odon erikoisslippi oli ja kuka sen toi esille D3?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 4. päivä päättyy 21.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Hukka » 21.10.2017 11:57:11

Totta puhuen mulla ei ole mitään sanottavaa Lauchuosta ja epäilyttäviä henkilöitä on jo valmiiksikin liikaa... Lauchuo on sanonut ihan riittävästi mielestäni, aikatauluasia vähän kummallinen, sillä jos suunnitelmassa 10 min aikaa niin aika riskialtista/optimistista lupailla ehtivänsä tänne analysoimaan niin paljon, että vaihtaisi vielä äänensäkin. Tässä siis hyvin hatara hyvisvaikutelma, joka on syntynyt lähinnä siitä, että täällä kuitenkin pitäisi vielä niitä hyviksiäkin olla.

Shirokamin näen pahismaisena erityisesti viime päivien hiljenemisenä sopivaan aikaan ja siinä, ettei hän ole sanonut viime aikoina oikeastaan paljon mitään. Komppaa täysin raynpelikoneita justy-asiassa ja äänestää jo reilusti aikaisessa vaiheessa päivää: tulkitsen hyvissä ajoin äänestämisen turvallisemmaksi pahikselle koska "ei ainakaan massaa", varsinkin tällaisessa tilanteessa, jossa pahiskaveria uhrataan ja on selkeästi kuitenkin lynkkautumassa. Nyt myöhemmin tulee sitten vain kommentoimaan, että "tulipas helppo päivä. kiitti justy", mikä olisi helppo kommentti oman pahiskaverin lipsahdukseen: muut ovat jo kommentoineet, ei tuo itse mitään uutta esille kyseisestä asiasta tai mistään muusta, mistä on keskusteltu aiemmin, siirtää huomiota juuri tuohon ja vähentää arvoa muulta sanotulta, ja vaikuttaa asenteelta "tämä päivä olikin tässä", kun taas hyvisten tulisi etsiä seuraavia pahiksia jo nyt, huomenna kuitenkin taas lylo.

Lauchuo (3. päivän toinen viesti) kirjoitti:Äh hitto. Odon paljastuminen (erikois)hyvikseksi veti mun pasmat ihan sekaisin :D Olin varma, että Odo olisi pahis, sillä vaikutti siltä, ettei hän ole yhtään ollut niin analyyttinen ja pohtiva tässä pelissä kuin yleensä aiemmin.

Tähän varmaan rayn viittaat?
Avatar
Hukka
Kyläläinen
 
Viestit: 150
Liittynyt: 15.07.2017 18:34:03
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 4. päivä päättyy 21.10. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 21.10.2017 12:01:22

Eikun joku ihan sanoi että Odo vinkkasi olevansa erikoishahmo.

Tuo sinun teoriasi ei päde siinä mielessä, että meillä TL:ssä ja myöskään Vendetta Stradalla (jossa olen siis myös pelannut -- itseasiassa enemmän pelejä kun Nego + shirokami yhteensä) ei tuollaista " tulkitsen hyvissä ajoin äänestämisen turvallisemmaksi pahikselle" hommaa tunneta millään tavalla. Lisäksi tuo "hiljeneminen" ei mielestäni tee hänestä automaattisesti pahista, shirokami on tosi low-volume postaaja muutenkin. Mulla on sanottavaa hänestä, ehdottomasti vielä ennen deadlinea, mutta odotetaan nyt ensin mitä hän vastaa minulle ja miten peliään jatkaa tänään jos jatkaa.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 4. päivä päättyy 21.10. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 21.10.2017 12:02:41

Jaa se oli näköjään Violet, no ei sitten mitään.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 4. päivä päättyy 21.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Hukka » 21.10.2017 12:09:49

jeekaka kommentoi Lauchuon, Violetin ja miinan jälkeen: (vähän ehkä hyvistelynä?)
jeekaka kirjoitti:Niin joo, ehkä Odon erikoishahmovihjailu on sinänsä ollut ihan riittävä syy yötapolle, mä oon näköjään ollut täysin puusilmä sille :D

Tarkoittaako se, ettei tuollaista tunneta, sitä, ettei pahis voisi niin toimia? En mä tiedä, "tunnetaanko" tuota täälläkään :D Tuli vain ajatuksena.
Avatar
Hukka
Kyläläinen
 
Viestit: 150
Liittynyt: 15.07.2017 18:34:03
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 4. päivä päättyy 21.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Kiirsu » 21.10.2017 12:12:07

Koska ihan yhtälailla kun olin valmis luottamaan sinuun olin valmis myös luottamaan Violetiin jonka uskoin heti ennustajaksi koska tämä ei vaikuttanut aiemminkaan. En halunnut mielistellä vaan koska uskoon hänet hyvikseksi uskoin että hänen epäilynsä ovat aitoja. Koska hän epäili sinua niin rupesin itsekin kyseenalaistamaan oliko fiksua luottaa sinuun.

Lähdin ihan tyhjästä sinunkin mukaasi äänestämään justya D2. Äänestin mukanasi koska se oli mielestäni riski joka johtaisi pahiksen jäljille tavalla tai toisella ja olin valmis siihen että olisin väärässä ja justy paljastuisi hyvikseksi jolloin olisin epäillyt sinua pahikseksi. En ollut epäillyt justya joten oletin että lasket sen varaan etten kuienkaan häntä äänestä ja joku muu putoaa jolloin voit todeta että ainakin yritit lynkata jotain muuta. Tahdoin nähdä mitä tapahtuu jos äänestän perässäsi koska en uskonut sinun oikeasti luottavan saavasi minua mukaasi. Koska justyn suhteen en saanutkaan vastausta jäi kysymykseksi sinunkin tarkoitusperäsi. Enkä itkenyt että yhyy miksi luotinkaan sinuun, älä ole dramaattinen. Mietin jo äänestäessä että kannattaako sinuun luottaa ja mietin sitä myös kun Violet epäili sinua.
Avatar
Kiirsu
Kyläläinen
 
Viestit: 57
Liittynyt: 19.09.2017 22:27:05
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Juonittelun SM - finaali, 4. päivä päättyy 21.10. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 21.10.2017 12:13:20

Siis tarkoitan sitä että koska pelaajat tietää, että pahiskaverin äänestäminen aikaisessa vaiheessa ei anna minkäänlaista town-credittiä myöhemmässä vaiheessa (erityisesti shirokami tietää, että minä en tule hänelle antamaan), niin voin kyllä sanoa että toi on täysin NAI (non-alignment indicative). Voi olla että hän teki sen pahiksena, voi olla että teki sen hyviksenä, se ei mielestäni kerro hänestä mitään.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 4. päivä päättyy 21.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Kiirsu » 21.10.2017 12:13:47

* luottamaan Violetiin jonka uskoin heti ennustajaksi koska tämä ei vaikuttanut aiemminkaan epäilyttävältä
Avatar
Kiirsu
Kyläläinen
 
Viestit: 57
Liittynyt: 19.09.2017 22:27:05
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Juonittelun SM - finaali, 4. päivä päättyy 21.10. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 21.10.2017 12:14:25

Kiirsu kirjoitti:Koska ihan yhtälailla kun olin valmis luottamaan sinuun olin valmis myös luottamaan Violetiin jonka uskoin heti ennustajaksi koska tämä ei vaikuttanut aiemminkaan. En halunnut mielistellä vaan koska uskoon hänet hyvikseksi uskoin että hänen epäilynsä ovat aitoja. Koska hän epäili sinua niin rupesin itsekin kyseenalaistamaan oliko fiksua luottaa sinuun.

Lähdin ihan tyhjästä sinunkin mukaasi äänestämään justya D2. Äänestin mukanasi koska se oli mielestäni riski joka johtaisi pahiksen jäljille tavalla tai toisella ja olin valmis siihen että olisin väärässä ja justy paljastuisi hyvikseksi jolloin olisin epäillyt sinua pahikseksi. En ollut epäillyt justya joten oletin että lasket sen varaan etten kuienkaan häntä äänestä ja joku muu putoaa jolloin voit todeta että ainakin yritit lynkata jotain muuta. Tahdoin nähdä mitä tapahtuu jos äänestän perässäsi koska en uskonut sinun oikeasti luottavan saavasi minua mukaasi. Koska justyn suhteen en saanutkaan vastausta jäi kysymykseksi sinunkin tarkoitusperäsi. Enkä itkenyt että yhyy miksi luotinkaan sinuun, älä ole dramaattinen. Mietin jo äänestäessä että kannattaako sinuun luottaa ja mietin sitä myös kun Violet epäili sinua.

Jos tämä on totta niin miksi sitten äänestit miinaa minun/justyn sijaan D3?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

EdellinenSeuraava

Paluu Juonittelun SM 2017

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa

cron