Juonittelun SM - finaali 2017 on päättynyt, pahikset vei!

Vuoden 2017 SM-kilpailut

Re: Juonittelun SM - finaali, 4. päivä päättyy 21.10. klo 21

ViestiKirjoittaja jeekaka » 19.10.2017 18:53:10

Hukka kirjoitti:Ketä sinä jeekaka lähtisit tässä tilanteessa lynkkaamaan?


++Shirokami on mun mielestä tässä tilanteessa paras valinta. Se, että rajaan Lauchoun ja rayn eri puolille tai ei ainakaan pahiksiksi yhdessä, perustuu kuitenkin aikalailla yhteen yksittäiseen juttuun. Lisäksi Lauchuo myös petasi eilen äänenvaihtoa miinalle, joten periaatteessa olemassa mahdollisuus että hyvis!Kiirsu vain ehti ensin ja pahikset korkkaili skumppapulloja. Vaikka olisin väärässä justyn suhteen, todennäköisimmät pahiskaverit olisivat Shirokami ja Lauchuo (nojoo Kiirsu epäilyttää kyllä myös tässäkin tapauksessa, mutta tokan päivän justy-ääni tuli tilanteessa, jossa oli ihan mahdollista että Kuula tippuu antiaktiivisuuteen, joten justyn lynkkaus olisi jättänyt Kiirsun yksin jos Lauchuo olisi kolmas tässä jengissä :D). Ja muut pahikset on kyllä pelanneet gg, joten jos tää menee nyt puihin niin ovat voittonsa ansainneet.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 4. päivä päättyy 21.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Lauchuo » 19.10.2017 19:49:28

jeekaka kirjoitti:Lauchuota voin puolestaan sympata, jos tosiaan miettinyt äänen vaihtoa ja jättänyt sitten kuitenkin ratkaisun muille.

No totta puhuen, iltaa kohden miina alkoi minusta puheidensa perusteella vaikuttaa yhä epäilyttävämmältä. Mulla ei kuitenkaan loppuillasta ollut aikaa käydä topaa läpi ja lukea viestejä (varsinkaan ajatuksella), enkä ehtinyt vikoihin äänestysminuutteihin (tai oikeastaan edes -tunteihin) mukaan ollenkaan. En oikeastaan voi edes sanoa, olisinko vaihtanut ääntä vai en, koska luin vikat n. puolitoista tuntia peliä sen jälkeen kun miina oli jo paljastunut hyvikseksi.

Ja tääkin koko pelipäivä menee mulla tosi paljon muihin juttuihin, mutta yritän ehtiä edes johonkin tässä välillä kommentoida. Ja miettiä ketä nyt lähtisin äänestämään. Musta ray ja justy voi kumpikin yhä olla pahiksia (tosin ei mielestäni samaan aikaan), kun miina paljastui hyvikseksi, ja tbh musta tuntuu että enemmän oltais saatu informaatiota jos esim. ray tai justy olis lynkattu hyviksenä kuin miinan hyvislynkkauksesta.
Avatar
Lauchuo
Kyläläinen
 
Viestit: 273
Liittynyt: 12.10.2017 18:35:37
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 2

Re: Juonittelun SM - finaali, 4. päivä päättyy 21.10. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 20.10.2017 05:23:50

jeekaka kirjoitti:Eilen tosiaan ray pariin otteeseen jonkunverran myös venytti totuutta kuvatessaan edellisen illan tapahtumia.

Kun nyt alotit niin kerropa että missä.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 20.10.2017 05:40:23

justy kirjoitti:Sulla menee analyysisi suhteestani Kuulaan pikkuisen harhaan. Kuulan peli epäilytti kyllä D1 perusteella, mutta äänestin häntä 1. kerran nähdäkseni mitä miina tekisi. Myöhemmin äänestin häntä uudestaan, koska alkoi mielestäni näyttää siltä että Kuula putoaisi antiaktiivisuuteen. Nyt Lauchuo on vähentänyt epäilyitäni slottia kohtaan, mutta pahis-miina viittaisi mielestäni edelleen pahis-Kuulaan, koska niin paljon miina tätä tuntui puolustavan.

No mitä miina teki? Ja mitä sinä teit sen suhteen?

Et ole muuten vieläkään selittänyt että miksi mä pahiksena päättäisin jättää kirjoittaa rayn-epäilyni D1 viestiini, jos sun mielestä mulla on ne väkisin täytynyt olla olemassa D1 kun seurasin peliä katsojana. MIKÄ ON MUN PAHISMOTIVAATIO?

Kolmas kerta. Olenpas:
Se miksi tämä on epäilyttävää on, koska minun mielestäni on paljon todennäköisempää että justy nyt vaan ei ollut kiinnostunut sanomaan mitään kun kaupunkilaisen (Jonttu) lynkkaus oli menossa läpi. Ja minä en oikeasti ymmärrä, miksi kaupunkilaisena justyn päässä ei olisi tässä vaiheessa pieni ääni sanonut että "epäilyttävä henkilö johtaa lynkkausta, se tulee varmaankin olemaan harhalynkkaus", koska tuollainen ajatus minulle tulee ainakin AINA ensimmäisenä, mikäli epäilyttävä henkilö johtaa lynkkausta, miksi ei tulisi?

Sinä et siis edelleenkään lue viestejä tässä pelissä. Tunnut olevan hyvin perillä asioista joista olet perillä, mutta jotkut asiat (sinulle epämiellyttävät, ellet nyt pidä itsesi puolustelua epäilyihin liittyen miellyttävänä) eivat vaan rekisteröi, on se kumma...
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 4. päivä päättyy 21.10. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 20.10.2017 06:08:49

Hukka kirjoitti:
ray kirjoitti:Onneksi Violet kuoli, ei millään pahalla mutta onneksi Violet eikä Hukka.

Miksi olet tätä mieltä? Mä kuvittelin, että on itsestään selvää, että aktiivinen ja hyvin itseään perusteleva Violet kuolee kuin minä, joka olen sen verran epäilyttävä, että minua ylipäätään lähdetään tarkistamaan.

Koska minä toivon että sinä et pelaa samalla tavoin kun Violet, ja ymmärrät sen, mitä kovin moni muu täällä ei ymmärrä. Älä lynkkaa ihmisiä informaation tähden. Violet esimerkiksi eilen lynkkasi miinan ainoastaan koska
1) miinasta meni postiensa suhteen ns. hämilleen (hänestä tuli epäilyttävä) kun minä en postannut threadiin
2) miina ei sovi justyn pahispariksi, mutta jeekaka sopii, ja minä en kommentoinut jotain miinan suhteen
3) jos miina onkin hyvis, niin saamme infoa huomiselle
4) vaikka miina olisi hyvis, ei välttämättä kannata sen puolesta pitää rayta ehdottomana hyviksenä

Well done Violet! Sinun syysi lynkata miina olivat siis että "hän on pahis rayn kanssa", "jos hän ei ole pahis rayn kanssa ei noilla pointeilla ole edes mitään väliä".
Se mitä yritän sanoa Hukka, on se, että Violet ei ainoastaan lynkkaa ihmisiä perustuen aivan vääriin asioihin ("informaatio", "tää voisi olla pahis tän kanssa"), hän vieläpä lynkaa VÄÄRIÄ ihmisiä noilla perustein. aka, kun nuo kerran olivat ne syyt joiden vuoksi hän miinaa äänesti, niin nuo syythän eivät merkkaa yhtään mitään jollen minä ole pahis, Violetin olisi pitänyt äänestää minua.

Ne muut sitten jotka äänestivät miinaa, miksi te äänestitte miinaa? justyn nyt ei tarvi vastata, se nyt on mulle ihan selvää että counter-wagon äänestää toista osapuolta riippumatta omasta joukkueestaan.

----------------------

Launchuo kirjoitti:Apua, nyt en oikeesti ehdikään tän enempää. Ja tää miina vai justy -kuvio käy vielä mielenkiintosemmaksi! Justylta kieltämättä ihan hyvät viestit, vaikka en vielä vakuutukaan siitä, etteikö justy olisi pahis. Ja mulla on jostain syystä sellainen vibatus, että ray oikeasti vetää meitä kaikkia kuin pässiä narussa ja me ollaan ihan yhden pahiksen vietävissä tänään, joten harkitsen nyt kuitenkin miinan lynkkaamiseen yhtymistä. Se ei tosin mun mielestä vielä kerro tarpeeksi, sillä ray voi olla pahis vaikka miina ei olisikaan.. Mutta siitä oon aika vakuuttunut, ettei ray ja justy ole samaan aikaan pahiksia. Toivon että mulla riittää päivän lopusta aikaa vaihtaa ääni, jos näyttää siltä että niin pitäis tehdä!

Kerropa vähän lisää tästä? Vedänpä tosi "kuin pässiä narussa", eikös joo? Minä yritin estää Xatalosin (ja Odon) lynkkaamisen D2. Minä sanoin, että minä uskon miinan olevan hyvis. Joten miten sinä voit sanoa, että minä vedän teitä kun pässiä narussa? Violet teitä on vetänyt kuin pässiä narussa (kaivoon).

jeekaka miksi sinä et yrittänyt lynkata shirokamia eilen?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 4. päivä päättyy 21.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Shirokami » 20.10.2017 08:53:28

Hei taas. Katsotaas..

jeekaka kirjoitti:Ja muut pahikset on kyllä pelanneet gg, joten jos tää menee nyt puihin niin ovat voittonsa ansainneet.


Huhhuh että nosti hännän pystyyn, aikamoinen mentaliteetti sulla :D oon törmänny tätä "jos nyt menee väärin niin pahikset on ansainneet voittonsa" vain pahisten suusta. voin lynkata sut pelkästään tuon kommentin perusteella.

Hukka kirjoitti:Nego-Shirokami
Päästään viimein siihen oikeasti kiinnostavaan osuuteen. Viime päivät sopivissa kohdissa sopivan viestimäärän jälkeen hiljentynyt ja yllättävän vähän asiaa koskaan itse sanonut. Lähinnä nyt Odon epäily ja justyn äänestys rayn mukana. (Epäilee muuten Kiirsua samassa viestissä kun aloittaa viestin äänestämällä justya ja sitten perustelee ääntään viestin lopussa.)


Ja mikähän tuossa nyt tekee minusta pahiksen?

Mä oon pelannu samoissa peleissä rayn kanssa todella monta kertaa ja oon huomannu et jos rayn on jostain varma niin se on silloin yleensä kans oikeassa. Mulla ei oo ollu tähän peliin lähellekkään niin paljon aikaa kun olisin toivonut ja koska sain raynista hyvisreadin niin sheeppaan tottakai ykkös townreadiani. Ihmiset jotenkin halveksuu eikä ymmärrä että tässä pelissä ei oo tarkotus jokaisen olla oman elämänsä sherlokkeja vaan 80% ajasta kun olet samaa mieltä jonkun kanssa kannattaa mennä sen mukana. se että kaikki vaan yrittää olla ITSE oikeassa ja etsimällä etsiä eriäviä mielipiteitä "koska enhän mä voi olla samaa mieltä ton kanssa" tekee peleistä tämmösiä tragedioita. et jumankekka kyllä äänestä minua ulos viimeisenä, oisit tehnyt sen aikaisemmin vaikka siksi että en ehtinyt pelaamaan. nyt se on kyllä tosi surkea syy minun äänestämiselleni.

lakataan munailemasta ja lynkataan justy ensin, jeekaka sitten. kolmas on varmasti outannut itsensä siihen mennessä kun siihen päästään, oli se sitten kuka tahansa (pssst.. kiirsu tai lauchuo, melko varmasti kiirsu)

++justy
Avatar
Shirokami
Kyläläinen
 
Viestit: 38
Liittynyt: 28.09.2017 15:10:58
Kotiyhteisö: Vendetta Strada
Palkinnot: 1

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Halima » 20.10.2017 09:04:59

Väliaikalaskenta

Äänestystilanne:
2 Shirokami (Hukka, jeekaka)
1 justy (Shirokami)

Tällä hetkellä kuolemassa on Shirokami äänienemmistöllä.

Puhepakot (puhuttu/pitää puhua):
Hukka (1/3)
Kiirsu (0/3)
Lauchuo (1/3)
Shirokami (1/3)
justy (0/3)

4.päivä päättyy lauantaina 21.10. kello 21.00.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Juonittelun SM - finaali, 4. päivä päättyy 21.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Hukka » 20.10.2017 09:30:32

--Shirokami
Mä en tykkää, kuinka jeekaka tulee heti äänestämään Shirokamia, kun joku on aloittanut. Ei tunnu hyvältä jättää ääntä nyt tuohon osoitteeseen, vaikka epäilyttävä onkin. Toisaalta jeekaka on kyllä alustanut Shirokamin epäilyä jo kauemmin, ettei se nyt ihan puun takaa tullut. Katsotaan. Sitä paitsi Shirokamin vastaus vaikutti ok.

jeekaka kirjoitti:Ja muut pahikset on kyllä pelanneet gg, joten jos tää menee nyt puihin niin ovat voittonsa ansainneet.

Viittaatko tässä siihen, että Shirokami olisi se pahis, jonka “muut pahikset” on pelanneet hyvin? Ollaanko me saatu jo pahis kiinni? Vai viittaatko itsesi lisäksi kahteen muuhun pahikseen? Vai niin kuin mitä?

Shirokami kirjoitti:Ja mikähän tuossa nyt tekee minusta pahiksen?

Ei tee pahista, vaan oli kummallisuus viestissäsi järjestyksen takia ja linkkaa sinut Kiirsuun. Ei siinä sen pahismaisempaa.

Mä lähden kokeilemaan: ++Kiirsu
Avatar
Hukka
Kyläläinen
 
Viestit: 150
Liittynyt: 15.07.2017 18:34:03
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 4. päivä päättyy 21.10. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 20.10.2017 09:42:13

Aivan sama, en jaksa odotella.

justyn pelaaminen ja erityisesti hänen readinsa kehittyminen minusta ei noudata mitään järkevää kaavaa. Tarkoitan tällä sitä, että se, miksi hänen mielipiteensä minusta muuttuu ja mitä hän vastaa minun esittämiini epäilyihin ei ole millään tavalla loogista. Olen mielestäni osoittanut, että hän tietoisesti jättää sanomatta asioita jotka ovat hänelle epäedullisia, tai vaan yksinkertaisesti ei lue postejani kunnolla. Tässä muutama esimerkki:
raynpelikoneet kirjoitti:
justy kirjoitti:
Et ole muuten vieläkään selittänyt että miksi mä pahiksena päättäisin jättää kirjoittaa rayn-epäilyni D1 viestiini, jos sun mielestä mulla on ne väkisin täytynyt olla olemassa D1 kun seurasin peliä katsojana. MIKÄ ON MUN PAHISMOTIVAATIO?

Kolmas kerta. Olenpas:
Se miksi tämä on epäilyttävää on, koska minun mielestäni on paljon todennäköisempää että justy nyt vaan ei ollut kiinnostunut sanomaan mitään kun kaupunkilaisen (Jonttu) lynkkaus oli menossa läpi. Ja minä en oikeasti ymmärrä, miksi kaupunkilaisena justyn päässä ei olisi tässä vaiheessa pieni ääni sanonut että "epäilyttävä henkilö johtaa lynkkausta, se tulee varmaankin olemaan harhalynkkaus", koska tuollainen ajatus minulle tulee ainakin AINA ensimmäisenä, mikäli epäilyttävä henkilö johtaa lynkkausta, miksi ei tulisi?

Sinä et siis edelleenkään lue viestejä tässä pelissä. Tunnut olevan hyvin perillä asioista joista olet perillä, mutta jotkut asiat (sinulle epämiellyttävät, ellet nyt pidä itsesi puolustelua epäilyihin liittyen miellyttävänä) eivat vaan rekisteröi, on se kumma...


10.10. kello 19:27
justy kirjoitti:Lihavoit jopa pointtini ja silti ymmärsit sen väärin. Enhän minä tuossa sanonut että SINÄ PITÄISIT JOTAKUTA PAHIKSENA sen takia että hän scumreadaisi sinut. Sanoin että SINÄ VAADIT MUITA LOPETTAMAAN SCUMREADAAMISESI sillä perusteella, että he ovat kanssasi samaa mieltä jostain pointista.


05.10. kello 00:43
rayn kirjoitti:Kiirsulla on kaksi asiaa, joissa minä ja hän "kohtaamme". Toinen on Violet (myöhemmin), ja toinen on Nevski readi. Kiirsu tulee samaan lopputulokseen Nevskin postista. On toki totta, että se, että tulemme samaan lopputulokseen, ei automaattisesti tee minusta hyvistä, mutta se, että hän jättää asian kokonaan "huomiotta", on mielestäni aika epäilyttävää. Erityisesti pelin alussa kaupunkilaisreadit ovat hyvin pitkälti sitä, kuka näkee pelin samalla tavalla, tulee samoihin johtopäätöksiin, painostaa pelaajia joita itsekin pidät epäilyttävinä... tekee siis mielestäsi OIKEITA asioita. Minun mielestäni Kiirsun pitäisi olla tästä sitä mieltä, että minä teen oikeita asioita, koska olin ensimmäinen, joka kutsui Nevskin postia epäilyttäväksi, vieläpä aivan samoin syin kun hän itsekin. Jostain syystä hän vain ohittaa tämän tosiseikan.


09.10. kello 18:08
rayn kirjoitti:Anteeksi nyt mutta tämä on aika paljon minun sanojeni väärintulkitsemista. Minä en KOSKAAN pidä ketään pahiksena sen takia, että joku scumreadaisi minut. Jos syyt ovat aivan epäloogiset, eikä niissä ole mitään järkeä, silloin kyllä. Ja kyllä, minä olen sitä mieltä, että sinun tulisi pitää hyviksinä sellaisia pelaajia, jotka sanovat "oikeita asioita". Tällä tarkoitan sitä, että hyvikset yrittävät löytää pahiksia, kaikilla hyviksillä tässä pelissä on sama "agenda". Jos joku tekee hyvän pointin jostain toisesta pelaajasta, niin kyllä, minun mielestäni se on automaattisesti peruste pitää tätä pelaajaa hyvismäisenä, vain koska se on LOOGISTA. Pahikset haluavat lähtökohtaisesti pitää vaihtoehdot avoinna, koska jos he esim kutsuvat jotain hyvistä hyvikseksi, saattaa tulla tilanne jossa he joutuvat valitsemaan vaikkapa tämän hyviksen ja oman pahiskaverin lynkkaamisen välillä, jolloin he joutuvat joko muuttamaan mieltään jollain huonolla, epäloogisella perusteella (joka yleensä näkyy), tai lynkkaamaan oman pahiskaverinsa (joka on ainakin yhtä huono vaihtoehto). Minä yritän ajaa pelin tilanteisiin, jossa tälläisiä tapauksia tulee, koska niiden pohjalta kaikkein todennäköisimmin saadaan kiinni pahiksia. Siksi minä myös pidän sitä pahismaisena, että kaiken logiikan mukaan jonkun pitäisi ajatella toisen henkilön olevan todennäköisemmin hyvis, mutta hän ei näin tee -- se on nimenomaan tuota "keep your options open", joka IHAN OIKEASTI on pahismaista, toisin kun aika moni asia joita noin 70% tämän pelin pelaajista väittää olevan.



Tässä ylläolevassa, oletteko te sitä mieltä, että minä teen, mitä justy väittää minun tekevän? Minä olen mielestäni hyvin selvästi sanonut miksi minä teen asioita, ja miksi minä pidän tietylaisia asioita (jotka minä tiedän olevan sellaisia joita mafian yksinkertaisesti TÄYTYY tehdä -- toki he yrittävät näyttää siltä etteivät he tee niitä) epäilyttävinä. Minä yksinkertaisesti esitin epäilyni Kiirsua (ja Hukkaa myös -- samasta asiasta) kohtaan koska minun mielestäni tuollainen toiminta on epäilyttävää. Minä myös selvästi sanoin, D1 alkupuolella että "tämä on se syy miksi minä pidän tälläista toimintaa epäilyttävänä.

Pointtini tässä on se, että justy (erityisesti tehdessään caseaan) jättää täysin huomiotta nämä syyt, mitkä olen antanut toiminnalleni. Lisäksi sama homma toistuu hänen puolustaessaan itseään. Lyhyesti sanottuna; hänen selityksensä sille miksi hän jotain tekee (teki aiemmin) ei vastaa sitä mitä hän kirjoittaa minäkin aikana ketjuun. Minä voin teille kaivaa ne muutkin esimerkit jos te olette niin pirun laiskoja ettette itse jaksa lukea ja analysoida pitääkö jonkun sanomiset paikkaansa. Tässä pelissä analysoidaan asioita. Tässä on esimerkki siitä kuinka EI analysoida asioita:
- rayn tekee asian X
- justy: sinä olet epäilyttävä koska teit asian X (tässähän ei ole mitään vikaa itsessään)
- rayn: niin tein, miksi se tekee minusta epäilyttävän? minä olen jo sanonut miksi tein X:n
- justy: niin muttakun minä pidin sitä epäilyttävänä
- rayn: niin muttakun sinä sanoit, että tein asian X syystä A, ja minä sanoin että tein sen syystä B, sinun tulee kertoa, miksi A on todennäköisempää kun B
- justy: ei mutta minä sanoin että teit sen koska A
- rayn: ei se noin mene
- justy: ei muttakun minä sanoin että teit sen koska A

Jos joku sanoo, että "tämä asia minkä joku teki, tulee todennäköisemmin mafialta", tulee hänen esittää ne syyt, MIKSI se tulee todennäköisemmin mafialta. ERITYISESTI kun kyseinen henkilö on antanut ERI syyn sille, miksi hän asian tekee. Minä nyt käsi sydämellä toivon että te viimeinkin tajuatte mitä minä tarkoitan, koittakaa nyt please ajatella ja ymmärtää tämä pointti, koska pohjimmiltaan tästä asiasta tässä pelissä on kyse. Ihan samalla tapaa mafia, kun kaupunkilaisetkin, esittävät syitä toiminnalleen. Se, että justy ei ollenkaan halua analysoida sitä, miksi MINÄ SANON asioita tekeväni, millään tavalla, tekee hänestä mafian, koska jo tuon tekeminen osoittaisi sen että hän on tehnyt oman logiikkansa vastaisia asioita aiemmin.

Toinen pointtini on se, että kuten olen jo sanonut aiemmin, minä vaikutan 100% varmalta kun yritän puskea readejani. Todellisuushan on se, että kukaan ei voi koskaan olla 100% varma. Ihan esimerkkinä tässä; kun kaikki muut olivat postanneet eilen, paitsi justy, ei ollut 100% varmaa, että Violet oli ennustaja. Mennään vielä pidemmälle, kun KAIKKI olivat postanneet eilen, ei ollut 100% varmaa että Violet on ennustaja (jos ennustaja on vaan niin pirun tyhmä ettei tajua counter-claimata). Haluan tällä osoittaa, että kukaan ei mafiapelissä kaupunkilaisena voi ikinä olla 100% varma (taviksena) mistään. Mutta se, miksi minä haluan vaikuttaa varmalta, on siksi, että jos syytän mafiaa, minä haluan luoda painetta tälle henkilölle (jos syytän kaupunkilaista, tämähän ei mitään painetta luo samalla tapaa, koska kaupunkilainen tietää että hänen syynsä tehdä asioita ovat kaupunkilaiset -- mafia tietää päinvastoin). Puhuin tästä jo aiemmin, en halua jättää "outteja", kuten esim Xatalos ärsyttävästi tekee. Ja nyt siihen oikeaan pointtiin; minä olisin voinut ymmärtää toun D1 vs D2 readi "sekaannuksen" justyltä, jos hän olisi selittänyt asiansa toisin. Olin ehkä noin about 70% varma että tuo readi, sen "tulemattomuus D1", ja sen muutos myöhemmin tulee mafialta. En kuitenkaan täysin varma. Justy selitti sen sillä, ettei lukenut tarkasti peliä D1 ennen kun replacesi. Okei, tämä voi olla (tuo 30%) mahdollista. Mutta; sama toiminta jatkuu, ja nyt sama selitys ei enää käy. Se vaan ei käy, koska nyt justy on pelissä, ja hän pelaa peliä, ei voi enää sanoa "en lukenut kunnolla kun en ollut pelissä". Ja, once again, sama toiminta ("en lukenut kunnolla") jatkuu, kuten olen mielestäni yllä hyvin osoittanut.

Pointti 3 (tämä ei nyt ole pointti miksi justy on mafia, mutta muihin pelaajiin liittyen). justy on ollut vaarassa pudota D2 ja D3. Tästä syystä mielestäni ei ole mitään syytä antaa mitään painoarvoa sille, mitä hän muista pelaajista sanoo (tässä tulee erityisesti esille se virhe minkä mielestäni Violet teki). Jos olet mafia ja vaarassa pudota, ja tiedät sen, voit sanoa ihan mitä huvittaa ja se on aina vain WIFOM. Aina aina aina. On aivan mahdotonta sanoa sanooko justy nuo asiat kaupunkilaisena vai mafiana (ollessaan putoamisvaarassa -- siis OIKEASTI PUTOAMISVAARASSA). Justy voi tässä siis vaikkapa syyttää kahta mafiakaveriaan aivan surutta ja oh boy se näyttää "hyvältä" jos hän flippaa. On aivan typerää jättää huomiotta niitä asioita jotka ovat oikeasti pahismaisia, vain siksi että joku pelaaja "teki jotain hyvismäistä". Tuohan nyt on ihan typerää koska KUKAAN PAHIS KOSKAAN ei AINOASTAAN tee pahismaisia asioita. Kuitenkin te (*cough* erityisesti Violet *cough*) jostain kumman syystä ajattelette näin.....

++justy

--------------------------------------------------------------------------------------

Sitten on jeekaka. jeekaka on myös mafia. Olin eilen sitä mieltä, että hän on noin about 80% mafia, nyt olen varma.

Mennäänpä aiempaan ja lopulta eiliseen ja käydään läpi jeekakan postauksia ja mitä niistä saa irti;

Day1:
Hyvismäisinä tässä vaiheessa pidän raynpelikoneita, Violetia ja Shirokamia, liittyen yleiseen asenteeseen ja lähinnä Shirokamin/Negon kohdalla yksittäisiin viesteihin. Tällä hetkellä epävarmimpana olen Violetin suhteen, koska tuntuu jääneen vaisummaksi päivän edetessä. Xatalosin suhteen olin vähän epäluuloinen, koska muistelin tämän edellisessä pelissä pahiksena kertoneen pahiksena pelkäävänsä raynpelikoneita, ja silmään pisti äänenvaihto Violetilta Nevskille rayn kerrottua hyvisreadeistaan Violetista ja epäiltyään Nevskiä - kuitenkin Xatalos on kyseenalaistanut rayn hyvisreadeja itsestään, mitä tässä tapauksessa en kuvittelisi pahiksena tekevän, vaan pikemminkin olevan niihin tyytyväinen. Tämän puolesta varovasti puhuu myös rayn omat readit Xatalosista.

tässä vaiheessa ollaan lynkkaamassa Jonttua D1. Kuitenkin, after flip D2;
No ainakin täytyy sanoa etten näillä näkymin lähtisi lynkkaamaan tänään Kiirsua, ja että olen pistänyt merkille, etteivät rayn pahisreadit ole toistaiseksi osuneet ihan nappiin, mutten ehkä vielä pidä sitä suoraan pahismaisena.

ja sitten;
Mitä tulee raynpelikoneisiin, on selvää ettei pahiksen scumlistiltä tule löytymään pahiksia, mille ray jo tarjosikin selityksen. Silti eilisissä epäillyissä olisi vielä jäljellä Kiirsu ja Hukka (sekä Rappio->miina), jotka eivät mielestäni ole tämänhetkisen tiedon valossa edelleenkään mitenkään huonoja epäilyjä. Raylla on kuitenkin ollut mielestäni ymmärrettävä ja hyvismäinen logiikka epäilyjensä pohjana.

jeekaka siis sanoo että hänellä ei ole mitään ongelmaa minun jonttu caseni suhteen mutta kuitenkin heittää "epäilyksen varjon" päälleni tuosta D1 lynkkauksesta. Yrittää siis olla "joka mieltä". Tai no, minä näen tämän henkilökohtaisesti sillä tapaa, että hän yrittää saada muut ajattelemaan että "rayn on ehkä pahis kun hän mislynkkasi Jontun" itse sanomatta sitä. Vertaa siis ylempää alleviivausta alempaan.

jeekaka kirjoitti:Sinänsä hyvä pointti, mutta jotain kummallista teidän kanssakäymisessä on, mitä ei ollut viimeksi kun olitte molemmat hyviksiä :D Kyllähän sä tosiaan myös kyseenalaistat ja pyydät täsmennyksiä raylta. Ehkä se on sekin, että korostat allekirjoituksessakin olevasi usein väärässä rayn suhteen, mikä tarkottaisi sitä että nyt kun tunnut olevan varmahko rayn hyvikseydestä hänen kuuluisikin olla pahis :D Tosiaan tuo yötapon esiinnosto oli ehkä se, mikä omia kellojani alkoi eniten soittamaan. Se että rayn ei kuollut yöllä puhuisi sun hyvikseyden puolesta sen perusteella mitä olit aiemmin sanonut, ja se että toit sen itse esiin kummastellen kovasti Cameronin yötappoa, voisi viitata siihen että toivoisit että joku muistaa ja antaa tästä sulle hyvisvibaa.

tämä oli siis Xatalosista (tällä sivulla ei voi muuten quotea mitenkään kunnolla *sigh*)....
Jälleen kerran hän antaa ymmärtää että minä olen pahis ns. "antamatta ymmärtää". :)
see above, yrittää saada muut ajattelemaan että rayn on ehkä pahis itse sanomatta sitä.

Sama kaava toistuu D3:
jeekaka kirjoitti:Sori, sun scumreadit ei ole toistaiseksi olleet kovin vakuuttavat :D

jeekaka kirjoitti:No en ole ollut oikeassa sen paremmin, se myönnettäköön :D

Mistä jeekaka tietää, ettei minun scumreadit ole olleet oikein jollei tiedä, että justy on kaupunkilainen? Minunhan KAIKKI todistettavat readit OVAT olleet oikein, poislukien Jonttu, joten miten hän voi edes sanoa näin? En voi ymmärtää tätä, muutakuin jos hänellä on TMI, tai/jos hän on justyn kanssa mafia (joka jälleen kerran tuo tilanteeseen -- hänen on pakko tehdä mitä teki -- katso alempi).


jeekakan pelissä toistuvat nämä asiat:
jeekaka kirjoitti:Eilisen peli-illan aikana tuumin, että riippumatta Jontun puolesta tätä äänestäneiden joukossa on todennäköisesti ainakin joku pahis. Sinänsä tää on aika turha huomio, koska nyt kun Jonttu paljastui hyvikseksi, en osaa vastata kysymykseen kannattaisiko pahiksen lähteä mukaan porukkaan äänestämään tätä, kun se ei varsinaisesti vaikuttaisi lopputulokseen, vai jäädä vain tilanteesta ulkopuolelle, varsinkaan kun mulla ei oikeasti ole oikeastaan kenenkään pelaajan pahispelistä kokemusta, saati sitten suurelta osalta mistään pelistä :D Itse en suuremmin epäillyt Jonttua eilen, mutta ei mulla oikeastaan ollut perusteita sillekään miksei Jonttu olisi pahis. Jontun reaktio pudotusuhkaan ei mielestäni ollut hyvismäinen, jolloin se loogisesti olisi ollut pahismainen, mutta olen itsekin ollut tilanteessa jossa olen ollut varma napanneeni pahiksen ja tämän reaktio on vielä vahvistanut tunnetta oikeaan osumiseesta, ja silti kyseessä on ollut hyvis. Tästä olisin ollut valmis antamaan hyvisvibaa Cameronille, mutta Cameron tapettiin yöllä joten tää ei vienyt tän päivän pohdintojani yhtään eteenpäin :D

"mä tässä analysoin kuka vois olla mitä kun jonttu lynkattiin ja tulin johtopäätökseen että se kaveri joka tapettiin N1 on hyvis, ei oikein mitään muuta sanottavaa".
ylläripylläri..........


jeekaka kirjoitti:ray → jos ray on hyvis, on ihan järkeenkäypä selitys, että jos miina ja justy eivät voi olla pahiskavereita, valitsee silloin sen joka yksilönä epäilyttää enemmän. Jos ray on pahis, olisi ollut helpompi äänestää hyvis!miinaa, koska olisi ehkä ollut varmempi putoaja, mikä tekisi miinasta varteenotettavan pahistoverin.. Toisaalta pahis!raylle ei olisi väliä sillä, onko putoaja hyvis!miina, hyvis!justy, vai Xatalos.

miina → äänestyskäytös sopii miinan pahispeliin, riippumatta rayn roolista.

Kiirsu → voisi varmaan päätyä eiliseen ratkaisuun roolista riippumatta.

Shirokami → tulee esittämään justysta juuri sitä teoriaa, jonka tuolla jo aiemmin sanoin ainoaksi mahdolliseksi skenaarioksi, jossa justy voisi olla pahis :D Äänestyskäytös sopisi pahikselle tilanteessa, jossa vaihtoehtoina pelkkiä hyviksiä, samoin se että antoi koko eilisen olla siinä uskossa että voisi olla ennustaja voisi olla pahiksen valinta.

Lauchaosta ei voi eilisen perusteella tietenkään sanoa juuta eikä jaata.

Violetista ja Hukasta uskoisin että ovat sitä mitä Violet sanoo, mikä tekee justyn pahikseudesta äärimmäisen epätodennäköisen.

Mielestäni rayn pahikseus vaatisi aikamoisen evil mind masterplanin, jonka onnistumisesta ei ole mitään takeita, ja joka toisaalta olisi myös aika turha kun eilen olisi päässyt helpommallakin.

Tuohon boldattuun ja underlinettyyn, mustikat ja mansikat (muuttakaa itse vähemmän hienoiksi sanoiksi, peet ja veet...)
Tämä on siis D3 alku. Kysyn jälleen kerran (MUILTA, LUKEKAA NYT TÄMÄ AJATUKSEN KANSSA), jeekakan AINOA OIKEA SCUMREAD D3 alussa on shirokami (en laske miinaa tähän, katso *). Miksi hän ei äänestä shirokamia?

* noniin nyt tämä "katso tämä";
Minä kyseenalaistan jeekakaa tästä:
jeekaka kirjoitti:Tällä hetkellä ehkä kumminkin taipuvaisempi epäilemään, että miina ja Kiirsu voisi olla hyviksiä. En oikein keksi, miksi hyviksillä olisi ollut syytä olla epäilemättä Violetin claimia. Siinä tapauksessa ei ole ihan mahdotonta sekään, että Shirokami ja Lauchou lähtisivät pahiksina tänään lynkkaamaan pahis!justya.

Nyt ollaan päästy tilanteeseen jossa jeekaka EI EPÄILE:

Violet
Hukka
rayn
Kiirsu
miina

Ketkä jäävät jäljelle? surprise mot*********......

Case closed. Kuitenkaan tähän johtopäätökseen ei koskaan päädytä (vaikkakin se olisi oikein looginen (justy - shirokami - Launchuo)). Kysynpä vain, että miksi ei?

jeekaka kirjoitti:
Lauchuo kirjoitti:Ja ei, kumpikaan teistä ei ole selittänyt miksi justy ei olisi pahis. Sitäpaitsi jos justy ei sun mielestä ole pahis niin miksi liität sen tähän skenaarioon jossa minä, Shirokami ja justy ollaan yhdessä pahiksia??


Kun se on mun logiikalla ainoa skenaario, jossa justy voisi olla pahis :D Suurin osa on täällä sitä mieltä, että näin on, joten koitan hyväksyä ajatuksen että olen vain itse väärässä.

Tämä oli mielestäni Lauhuolta hyvä posti. Taas kerran, jeekakalla on mielipide, muttei mitään johtopäätöksiä siitä mihin tämä mielipide johtaa.
Ei, se ei ole jeekakan mielestä "ainoa skenaario jossa justy on pahis", se on AINOA SKENAARIO JONKA HÄN ESITTÄÄ D3!!!!!!!!!!!
Ja sitten sanoo että "no ei kai ny........" ^_^
roflskates.

Tässä on 2 mafiaa, aina. Viimeinen on joku joukosta Kiirsu, shirokami, Launchuo.
Hieman häiritsee ettei launchuo tehnyt tuolla hyvällä pointillaan mitään eilen. Mafia kuitenkin bussaa justya aina, 100% of the time D3. Shirokamilla on hyvä pointti Kiirsusta D3. No, minulla on aikaa selvittää noiden kolmen välinen suhde, tai siis se kuka heistä on mafia, mutta jos nyt lynkattaisiin selvät 2 mafiaa ensin?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 4. päivä päättyy 21.10. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 20.10.2017 09:43:20

kirjotin tuota viestiä muuten 2 tuntia että jos olen oikeassa ja te kusette tän pelin niin voi pojat.................
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 4. päivä päättyy 21.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Lauchuo » 20.10.2017 09:45:43

Kerropa vähän lisää tästä? Vedänpä tosi "kuin pässiä narussa", eikös joo? Minä yritin estää Xatalosin (ja Odon) lynkkaamisen D2. Minä sanoin, että minä uskon miinan olevan hyvis. Joten miten sinä voit sanoa, että minä vedän teitä kun pässiä narussa? Violet teitä on vetänyt kuin pässiä narussa (kaivoon).

Tarkoitin tällä nyt sitä, että olet kahtena päivänä lähtenyt vetämään wagonia justyn suuntaan, johon on sitten porukkaa lähtenyt mukaan lynkkaamaan justya. Molempina päivinä tämä toki on päivän lopussa kääntynyt sitten toiseen suuntaan, mutta olet kuitenkin ollut se vetävä voima joka on lähtenyt tuohon suuntaan lynkkausta viemään.
Avatar
Lauchuo
Kyläläinen
 
Viestit: 273
Liittynyt: 12.10.2017 18:35:37
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 2

Re: Juonittelun SM - finaali, 4. päivä päättyy 21.10. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 20.10.2017 10:01:47

Lauchuo kirjoitti:
Kerropa vähän lisää tästä? Vedänpä tosi "kuin pässiä narussa", eikös joo? Minä yritin estää Xatalosin (ja Odon) lynkkaamisen D2. Minä sanoin, että minä uskon miinan olevan hyvis. Joten miten sinä voit sanoa, että minä vedän teitä kun pässiä narussa? Violet teitä on vetänyt kuin pässiä narussa (kaivoon).

Tarkoitin tällä nyt sitä, että olet kahtena päivänä lähtenyt vetämään wagonia justyn suuntaan, johon on sitten porukkaa lähtenyt mukaan lynkkaamaan justya. Molempina päivinä tämä toki on päivän lopussa kääntynyt sitten toiseen suuntaan, mutta olet kuitenkin ollut se vetävä voima joka on lähtenyt tuohon suuntaan lynkkausta viemään.

Totta. Minä näen kuitenkin asian niin, että jos olet pahis justyn kanssa, teet samaa shaibaa kun jeekaka joka yrittää syyllistää minua jostain jota en ole tehnyt.
En pidä tätä millään tavalla mahdottomana, pidän sitä jopa todennäköisenä, jos olet mafia.

Sinä mielestäni sanot monia fiksuja asioita, mutta sitten välillä (mielestäni aika kriittisissä paikoissa) menet aivan metsään. Se on se ongelma minkä näen sinun pelissäsi, ja se häiritsee minua suuresti. 80% ajasta olet ns. "on point" (niinkun kaupunkilaisen mmielestäni PITÄISI olla -- es siis tarkoita että välttämättä oikeassa, mutta sanot asioita jotka käyvät 100% järkeen kaupunkilaisen ajattelemana), mutta sitten 20% sanot jotain aivan järjetöntä.... kuten esim tuo sun Violet homma:
Lauchuo kirjoitti:
raynpelikoneet kirjoitti:Oletin vain että olisit vastannut yksinkertaiseen kysymykseen heti (meinasin että olisit ihan vaan sanonut kaupunkilainen/mafia/en tiedä).
Sitten se jatkokysymys, miksi äänestit Violetia? Jos justy ei olekaan pahis, sinun Violet = pahis teorialtasi katoaa pohja kokonaan, eli miksi Violet justyn sijaan?

Violet vaikutti automaattisesti pahikselta tuon äänenvaihdon takia ja se oli yksinkertaisesti ensimmäinen pelistä mieleeni tullut asia, johon halusin saada vastauksen ja selvyyden. Ääni oli sinänsä hyvä keino painostaa ja antaa ilmi, että tää oli nyt oikeasti epäilyttävää eikä sellainen "no ehkä, ehkä ei". En edes tullut ajatelleeksi tuota että jos justy ei ole pahis, niin Violet = pahis teorialta katoaa pohja, koska halusin lähinnä selityksen tuolle äänenvaihdolle.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 4. päivä päättyy 21.10. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 20.10.2017 10:20:59

johtopäätös;
jeekaka ei oikein koskaan epäile ketään vaikka hänellä on 3-4 pelaajaa, jotka voisivat edes hänen mielestään olla mafia.
Tehkää omat johtopäätöksenne siitä.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 4. päivä päättyy 21.10. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 20.10.2017 11:01:53

Vielä yksi pointti; Miksi jeekaka, joka ei osaa mitenkään neljästä pelaajasta antaa kolmea mafia readia voi olla täysin varma että justy ei ole mafia (johon hänen kaikki "readinsa" perustuvat).
Miettikääpä itse taas kerran....
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 4. päivä päättyy 21.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Lauchuo » 20.10.2017 11:05:07

raynpelikoneet kirjoitti:
Lauchuo kirjoitti:
Kerropa vähän lisää tästä? Vedänpä tosi "kuin pässiä narussa", eikös joo? Minä yritin estää Xatalosin (ja Odon) lynkkaamisen D2. Minä sanoin, että minä uskon miinan olevan hyvis. Joten miten sinä voit sanoa, että minä vedän teitä kun pässiä narussa? Violet teitä on vetänyt kuin pässiä narussa (kaivoon).

Tarkoitin tällä nyt sitä, että olet kahtena päivänä lähtenyt vetämään wagonia justyn suuntaan, johon on sitten porukkaa lähtenyt mukaan lynkkaamaan justya. Molempina päivinä tämä toki on päivän lopussa kääntynyt sitten toiseen suuntaan, mutta olet kuitenkin ollut se vetävä voima joka on lähtenyt tuohon suuntaan lynkkausta viemään.

Totta. Minä näen kuitenkin asian niin, että jos olet pahis justyn kanssa, teet samaa shaibaa kun jeekaka joka yrittää syyllistää minua jostain jota en ole tehnyt.
En pidä tätä millään tavalla mahdottomana, pidän sitä jopa todennäköisenä, jos olet mafia.

Sinä mielestäni sanot monia fiksuja asioita, mutta sitten välillä (mielestäni aika kriittisissä paikoissa) menet aivan metsään. Se on se ongelma minkä näen sinun pelissäsi, ja se häiritsee minua suuresti. 80% ajasta olet ns. "on point" (niinkun kaupunkilaisen mmielestäni PITÄISI olla -- es siis tarkoita että välttämättä oikeassa, mutta sanot asioita jotka käyvät 100% järkeen kaupunkilaisen ajattelemana), mutta sitten 20% sanot jotain aivan järjetöntä.... kuten esim tuo sun Violet homma:
Lauchuo kirjoitti:
raynpelikoneet kirjoitti:Oletin vain että olisit vastannut yksinkertaiseen kysymykseen heti (meinasin että olisit ihan vaan sanonut kaupunkilainen/mafia/en tiedä).
Sitten se jatkokysymys, miksi äänestit Violetia? Jos justy ei olekaan pahis, sinun Violet = pahis teorialtasi katoaa pohja kokonaan, eli miksi Violet justyn sijaan?

Violet vaikutti automaattisesti pahikselta tuon äänenvaihdon takia ja se oli yksinkertaisesti ensimmäinen pelistä mieleeni tullut asia, johon halusin saada vastauksen ja selvyyden. Ääni oli sinänsä hyvä keino painostaa ja antaa ilmi, että tää oli nyt oikeasti epäilyttävää eikä sellainen "no ehkä, ehkä ei". En edes tullut ajatelleeksi tuota että jos justy ei ole pahis, niin Violet = pahis teorialta katoaa pohja, koska halusin lähinnä selityksen tuolle äänenvaihdolle.

Myönnän että tää on varmasti ihan totta. Itse näkisin tän johtuvan siitä, että oon suhteellisen uusi pelaaja, kun olen pelannut varmaankin noin viidessä pelissä. Pelinjohtajana olen vähän kokeneempi kun olen ollut pelinjohtajana ja varapelinjohtajana useissa peleissä, mutta siinä nyt ei tule seurattua peliä ihan jokaisen pointin kannalta niin tarkasti kuin pelaajana. Lisäksi kuten olen jo sanonut, meillä on Finissä tosi erilainen pelikulttuuri eikä siellä peleissä esimerkiksi juurikaan näe tämmöisiä lyhyitä viestejä tai varsinaisesti ihan suoraan sitä logiikkaa kaiken takana, vaan nuo pelit etenee huomattavasti paljon pohtivammin, joten tää pelityylikin on ollut mulle vähän uusi (tosin oon huomannut, että tää pelityyli tuntuu sopivan itselleni paljon paremmin - suoraa logiikkaa on niin paljon helpompi analysoida kuin 1000 sanan pohtivia analyyseja toisista pelaajista).

Yritän ehtiä tässä tän pelipäivän aikana vielä käydä läpi tuon justyn vastauksen minun viesteihini. Raynilta musta tosi hyvää pohdintaa jeekakasta ja minusta jeekakan viesteissä on nähtävissä oikeastaan paljonkin tuota samaa "keep your options open" juttua kuin justyllakin, joka selkeästi viittaa pahikseen jos sitä tapahtuu (lähes) kaikkien pelaajien kohdalla (eli siis että yksi pelaaja, tässä tapauksessa jeekaka, ajattelee kaikista muista pelaajista näin). Jeekaka muuten sanoi eilen myös näin:
Oon 95% varma, että pahikset löytyy joukosta sinä, ray, Shirokami, Kiirsu ja miina, mutta en osaa sanoa sen tarkemmin :P

En tiedä kumpi tuli ensin, tuo posti jossa jeekaka ei epäile tältä listalta miinaa, Kiirsua ja raynia, vai tämä posti jossa hän epäilee, mutta näissä nyt on aikamoista päällekkäisyyttä. Taas ensin epäillään, sitten ei, sitten epäillään...

Ei hitto, en taas muista mitä mun piti sanoa, muuta kun jäin miettimään noita jeekakan viestejä. No ehkä se tulee mieleen myöhemmin.
Avatar
Lauchuo
Kyläläinen
 
Viestit: 273
Liittynyt: 12.10.2017 18:35:37
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 2

Re: Juonittelun SM - finaali, 4. päivä päättyy 21.10. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 20.10.2017 11:18:35

Älä ikinä selitä mitään sillä että "olen vain kokematon". Miten niin "näkisit"? Ei tuossa ole mitään "näkemistä", sinä sanoit jonkun asia jostain syystä, mikä se syy on?
"Olen pelannut vain about 5 peliä" ei ole se syy. Ja logiikka ei siitä muutu mihinkään, onko viestit sitten pitkiä tai lyhyitä.
Eli kuten sanoit, suoraa logiikkaa on paljon helpompi analysoida, ja tässä tapauksessa suora logiikka sanoo SINUNKIN MUKAASI että Launchuo = mafia.
Joten jos et ole, missä mennään väärään?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 20.10.2017 11:28:32

Lauchuo kirjoitti:En ehdi luultavastikaan kovin paljon käymään peliä läpi ja kirjoittaa viestiä ennen pelipäivän päättymistä (ja vikatkin tunnit oon koiran kanssa rallytokossa), joten kirjoitan nyt nopsaan sen mitä ehdin.

Apua, nyt en oikeesti ehdikään tän enempää. Ja tää miina vai justy -kuvio käy vielä mielenkiintosemmaksi! Justylta kieltämättä ihan hyvät viestit, vaikka en vielä vakuutukaan siitä, etteikö justy olisi pahis. Ja mulla on jostain syystä sellainen vibatus, että ray oikeasti vetää meitä kaikkia kuin pässiä narussa ja me ollaan ihan yhden pahiksen vietävissä tänään, joten harkitsen nyt kuitenkin miinan lynkkaamiseen yhtymistä. Se ei tosin mun mielestä vielä kerro tarpeeksi, sillä ray voi olla pahis vaikka miina ei olisikaan.. Mutta siitä oon aika vakuuttunut, ettei ray ja justy ole samaan aikaan pahiksia. Toivon että mulla riittää päivän lopusta aikaa vaihtaa ääni, jos näyttää siltä että niin pitäis tehdä!

Lauchuo kirjoitti:Ei hitto, en taas muista mitä mun piti sanoa, muuta kun jäin miettimään noita jeekakan viestejä. No ehkä se tulee mieleen myöhemmin.

jos sulla nyt vielä riittäis aika käymään peliä läpi..... tai muistaisit mitä piti sanoa.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 4. päivä päättyy 21.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Hukka » 20.10.2017 12:19:31

raynpelikoneet kirjoitti:kirjotin tuota viestiä muuten 2 tuntia että jos olen oikeassa ja te kusette tän pelin niin voi pojat.................

Mä haluaisin tässä välissä miettiä, onko yhtään mitään väliä kuka voittaa? Tää on SM-juonari, jossa kuitenkin mietitään, kuka pelaa parhaiten eikä sitä kuka voittaa. Sä varmasti kohoat korkealle listalla, jos tämä tulkintsi on oikein, eli eikö sulla ole kaikki hyvin? Varmasti ärsyttää, jos olet oikeassa ja ei olla kuunneltu, mutta sehän on meidän oma ongelmamme? Oikeastaan ainoastaan pahikset ovat yleensä huolestuneita omasta voitostaan? Tai mielestäni hyviksillä ""rennompaa" voittavan puolen suhteen.

Alan tosiaan olla valmis äänestämään justya mutta tuolla listalla “olen valmis äänestämään” on paljon muitakin. Katsotaan, miten etenee.

Rayn justyn epäilyt on kyllä jatkuneet niin kauan ja niin vakuuttavasti, että on kyllä huikeaa, jos olet pahis. Varmuus ja jatkuvuus voisivat hyvin viedä sinut lynkattavaksi mutta tässä vielä olet. Onnittelut. Eli siis mitä tarkoitan: todennäköisemmin olet hyvis.

Selvennystä toivoisin näihin:

ray kirjoitti:Tässä on 2 mafiaa, aina.

Mitä tuo “aina” nyt siis tarkoittaa?

ray kirjoitti:Mistä jeekaka tietää, ettei minun scumreadit ole olleet oikein jollei tiedä, että justy on kaupunkilainen?

Miten jeekaka voi tietää, että justy on hyvis, jos molemmat on pahiksia?

Lauchuon viestit vaikuttavat jokseenkin epäilyttävän mitäänsanomattomilta, mutta luulen kyseessä olevan vain normaalin epävarmuuden sen rinnalla, kun ray iskee omia totuuksiaan pöytään jatkuvasti.
Avatar
Hukka
Kyläläinen
 
Viestit: 150
Liittynyt: 15.07.2017 18:34:03
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 4. päivä päättyy 21.10. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 20.10.2017 12:35:16

Minulle on ainakin väliä kuka voittaa. Tai siis, minulle on väliä olenko itse oikeassa vai en, ja jos en ole, yritän oppia virheistäni. Se kuka äänestetään miksikin ei kiinnosta tässä vaiheessa pätkääkään, minä yritän tehdä kaikkeni että osun oikeaan ja se kantaa hedelmää.

Tuo "aina" tarkoittaa sitä, että molemmat ovat henkiläkohtaisella "panoksellaan" epäilyttävimmät henkilät tässä pelissä + se miten he kohtelevat toisiaan (erityisesti päivän 2 alusta eteenpäin) ja muita (erityisesti jeekak) tukee heidän pahistoveruuttaan (huomaa erityisesti se mitä jeekaka sanoo justysta -> mitä hän pystyy sanomaan (siis olemaan sanomatta rofl) muista).

"mistä jeekaka voi tietää, että justy on hyvis"; ei voikaan, sen takia tuossa kommentissa (jonka hän on tehny nyt jo ainakin 3 kertaa) ei ole mitään järkeä. Jos justy on pahis hänen kanssaan, hänen täytyy kuitenkin olla sillä mindsetilla, että justy on hyvis (koska muuten hänen pelinsä hajoaa käsiin auttamatta), joten hän siltikin kirjoittaa saman (=mindsetillä justy on hyvis). Summa summarum; tuossa kommentissa ei ole mitään järkeä ellei jeekaka tiedä justyn joukkuetta.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 4. päivä päättyy 21.10. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 20.10.2017 12:43:41

Se mitä yritin ensimmäisessä lauseessa sanoa on se, että kun minä pelaan tätä peliä, tai mitä tahansa peliä, minä yritän voittaa.
Minä en ymmärrä miksi joku pelaisi jotain jos tarkoituksena ei ole voittaa (varsinkin kun kyseisen pelin tarkoitus on "Hyvikset voittavat, kun kaikki pahikset ovat kuolleet").
Tiedän, että on pelaajia, jotka eivät ota niin vakavasti, mutta minä otan, ja se ärsyttää jos häviän jonkun turhanpäiväisen syyn perusteella (esim jotain ei kiinnosta pelata ja hänet kaupunkilaisena lynkataan sen perusteella LYLOssa). Siksi minä yritän peräänkuuluttaa sitä, että kun olette liittyneet peliin, pelatkaa sitä. Mielestäni on epäkunnioittavaa joinata peliin vain replacetakseen siitä pois kun "voi piti mennä töihin päiväksi ja en kerennyt lukea kolmea sivua tänään". Tämä voi kuulostaa kummalliselta, mutta minä ainakin henkiläkohtaisesti kunnioitan esim Jonttua ja miinaa siinä suhteessa, että vaikka he eivät tosiaankaan sopineet tähän "pelikulttuuriin" (eli siis heidät lynkattiin aika pitkälti sen takia että he olivat "pihalla"), he ainakin yrittivät pelata parhaansa mukaan, toisin kuin about puolet tämän pelin pelaajista jotka vaan painoivat punaista kun tuli vähän viestejä threadiin........
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 4. päivä päättyy 21.10. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 20.10.2017 12:57:34

Tarkennettakoon vielä se, että minä en pelaa tätä peliä siksi että minut äänestettäisiin mestariksi, pelaan tätä peliä siksi että haluan minun joukkueeni voittavan. Jos se nyt jäi jotenkin epäselväksi sinulle Hukka.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 4. päivä päättyy 21.10. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 20.10.2017 12:59:17

Ja jos minun sanomiseni siitä minkä uskon olevan oikein ei riitä vakuuttamaan muita, sitten en voi tehdä enempää (kuten esim luovutin jo Violetin suhteen jossain vaiheessa D3 -- ei vaan ollut mitään mitä olisin voinut enää sanoa, joten pystyin ainoastaan toivomaan että hän on oikeassa ja että olen itse väärässä).
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 4. päivä päättyy 21.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Lauchuo » 20.10.2017 13:07:17

raynpelikoneet kirjoitti:Älä ikinä selitä mitään sillä että "olen vain kokematon". Miten niin "näkisit"? Ei tuossa ole mitään "näkemistä", sinä sanoit jonkun asia jostain syystä, mikä se syy on?
"Olen pelannut vain about 5 peliä" ei ole se syy. Ja logiikka ei siitä muutu mihinkään, onko viestit sitten pitkiä tai lyhyitä.
Eli kuten sanoit, suoraa logiikkaa on paljon helpompi analysoida, ja tässä tapauksessa suora logiikka sanoo SINUNKIN MUKAASI että Launchuo = mafia.
Joten jos et ole, missä mennään väärään?

Meinasin sitä, että miksi sanon asioita, jotka ei ole sinun mielestäsi järkeviä. Että en ehkä osaa katsoa niitä asioita samalta kantilta, vielä, koska en ole tottunut tekemään niin. Ja minähän sanoin, että Finissä viestit ei ole olleet samalla tavalla suoraan loogisia kuin mitä täällä on ollut, vaan huomattavasti pohtivampia. Sellaisia, joista on välillä vaikea löytää sitä punaista lankaa ja sitä varsinaista pointtia. Eikä niissä välttämättä edes ole aina sitä logiikkaa samalla tavalla kuin esimerkiksi sinun viesteissäsi täällä on ollut. Siellä oikeasti tosi usein joku "vain vibattaa" johonkin suuntaan, joskus ilman sen kummempia syitä kuin että tulee nyt vain sellainen fiilis.

Joka tapauksessa en sanonut, että sinä olet mafia. En myöskään sanonut, että sinä välttämättä teet noin, sanoin, että saattaahan se olla, että mulla on sellainen tunne. En siis yritä syyllistää sinua, toin vain esiin tällaisen vaihtoehdon. Minulla ei ole tälle (ainakaan tässä vaiheessa) sen suurempia perusteita, koska tämä on vain ja ainoastaan tunne siitä, että näin saattaisi olla. Toisin kuin jeekaka, minä en yritä maalata sinusta pahista tämän perusteella. Olen myös mielestäni sanonut aiemminkin, että näiden tietojen valossa kuitenkin vaikutat enemmän hyvikseltä kuin pahikselta jolla olisi tuollainen missio, ja olen myös hyvin selvästi mielestäni sanonut, että top scumreadini tässä vaiheessa ovat justy ja jeekaka, et sinä.
Avatar
Lauchuo
Kyläläinen
 
Viestit: 273
Liittynyt: 12.10.2017 18:35:37
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 2

Re: Juonittelun SM - finaali, 4. päivä päättyy 21.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Lauchuo » 20.10.2017 13:11:02

Ja mitä tulee pelin läpikäymiseen - tai enemmänkin ehkä niiden eilisten justyn vastauksien - mulla on tänään 4 tunnin ajomatka edessä heti työpäivän jälkeen. Olen vielä huomennakin reissussa koko päivän, mutta huomenna mulla toivottavasti on aikaa lukaista läpi ja vielä osallistua ennen pelipäivän loppumista. Tänään multa ei kuitenkaan kannata hirveän pitkiä tai analysoivia viestejä enää odottaa.
Avatar
Lauchuo
Kyläläinen
 
Viestit: 273
Liittynyt: 12.10.2017 18:35:37
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 2

Re: Juonittelun SM - finaali, 4. päivä päättyy 21.10. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 20.10.2017 13:19:34

Lauchuo kirjoitti:
raynpelikoneet kirjoitti:Älä ikinä selitä mitään sillä että "olen vain kokematon". Miten niin "näkisit"? Ei tuossa ole mitään "näkemistä", sinä sanoit jonkun asia jostain syystä, mikä se syy on?
"Olen pelannut vain about 5 peliä" ei ole se syy. Ja logiikka ei siitä muutu mihinkään, onko viestit sitten pitkiä tai lyhyitä.
Eli kuten sanoit, suoraa logiikkaa on paljon helpompi analysoida, ja tässä tapauksessa suora logiikka sanoo SINUNKIN MUKAASI että Launchuo = mafia.
Joten jos et ole, missä mennään väärään?

Meinasin sitä, että miksi sanon asioita, jotka ei ole sinun mielestäsi järkeviä. Että en ehkä osaa katsoa niitä asioita samalta kantilta, vielä, koska en ole tottunut tekemään niin. Ja minähän sanoin, että Finissä viestit ei ole olleet samalla tavalla suoraan loogisia kuin mitä täällä on ollut, vaan huomattavasti pohtivampia. Sellaisia, joista on välillä vaikea löytää sitä punaista lankaa ja sitä varsinaista pointtia. Eikä niissä välttämättä edes ole aina sitä logiikkaa samalla tavalla kuin esimerkiksi sinun viesteissäsi täällä on ollut. Siellä oikeasti tosi usein joku "vain vibattaa" johonkin suuntaan, joskus ilman sen kummempia syitä kuin että tulee nyt vain sellainen fiilis.

Joka tapauksessa en sanonut, että sinä olet mafia. En myöskään sanonut, että sinä välttämättä teet noin, sanoin, että saattaahan se olla, että mulla on sellainen tunne. En siis yritä syyllistää sinua, toin vain esiin tällaisen vaihtoehdon. Minulla ei ole tälle (ainakaan tässä vaiheessa) sen suurempia perusteita, koska tämä on vain ja ainoastaan tunne siitä, että näin saattaisi olla. Toisin kuin jeekaka, minä en yritä maalata sinusta pahista tämän perusteella. Olen myös mielestäni sanonut aiemminkin, että näiden tietojen valossa kuitenkin vaikutat enemmän hyvikseltä kuin pahikselta jolla olisi tuollainen missio, ja olen myös hyvin selvästi mielestäni sanonut, että top scumreadini tässä vaiheessa ovat justy ja jeekaka, et sinä.

Se ongelma mikä tässä on (joka mulla on täällä muidenkin kanssa -- ja johon usein tartun), on se, että kun sinä et oikeastaan sano yhtään mitään. Jos esim Hukka päättää tuossa vaiheessa, että esim minä olenkin pahis, sinä olet jättänyt itsellesi outin jonka perusteella voit perustella muille, että "mutta mähän sanoin tässä että voin myös äänestää rayta" ja se on "loogista" (vaikka se ei oikeastaan ole, koska et aluperinkään ollut oikeastaan "mitään mieltä"). Sen vuoksi minä tykkään vahvoista mielipiteistä -- mielipiteiden muuttaminen ei ole automaattisesti epäilyttävää, mutta jos sinä vaikutat siltä, ettei sinulla alunperinkään ole mielipiteitä, tai toissijaisesti olet "kaikkea mieltä", se on epäilyttävää. Mafian on paljon vaikeampi keksiä syitä miksi muuttaa mielipidettänsä, kun tilanne kääntyy heille epäedulliseksi. Siitä syystä minun mielestäni:
- on epäilyttävää jos sinulla ei ole oikeata mielipidettä, varsinkin jos sinulla PITÄISI olla (esim jeekaka)
- jos muutat mielipidettäsi perustaen muutoksen täysin epäloogiseen syyhyn (esim justy)

Minun mielessäni sinä et ole näin "näkyvästi" tehnyt tätä, mutta minä näen tästä samasta hommasta viitteitä. Ja varsinkin kun sinä olet selvästi kykenevä tekemään ihan oikeasti tosi järkeviä posteja ja pointteja, minun on hieman vaikeaa ymmärtää miten sinun mindsettisi menee yht'äkkiä tyyliin leijonasta kotikissaan, ilman mitään syytä.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 4. päivä päättyy 21.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Hukka » 20.10.2017 14:20:59

raynpelikoneet kirjoitti:Minulle on ainakin väliä kuka voittaa. Tai siis, minulle on väliä olenko itse oikeassa vai en, ja jos en ole, yritän oppia virheistäni. Se kuka äänestetään miksikin ei kiinnosta tässä vaiheessa pätkääkään, minä yritän tehdä kaikkeni että osun oikeaan ja se kantaa hedelmää.

Tätä mä nimenomaan tarkoitin: itse oikeassa olemisella / sen yrittämisellä on kaikista eniten väliä, mikä on ristiriidassa aiemmin sanomasi kanssa:
kirjotin tuota viestiä muuten 2 tuntia että jos olen oikeassa ja te kusette tän pelin niin voi pojat.................

Mitä siis yritän sanoa on se, etten pidä syyttelystäsi tyylillä “minä olen yrittänyt ja jos olen oikeassa ja te ette usko niin sitten...” Mutta ehkä se on vain tapasi saada mielipiteesi “kantamaan hedelmää”. Ainakin mä alan uskomaan sun selostusta justysta ja jeekakasta.

rayn kirjoitti:Ja jos minun sanomiseni siitä minkä uskon olevan oikein ei riitä vakuuttamaan muita, sitten en voi tehdä enempää

Tässä justy-jutussa ainakin mitä enemmän olet selostanut, niin sitä paremmin sinua uskon, koska se, että sanot justyn ja jeekakan olevan pahiksia “aina” ei sinänsä kerro minulle muuta kuin että sinulla on vahva mielipide. Parina ensimmäisenä justyn jahtauspäivänä ainakin selostit minusta huonommin kuin mitä nyt olet tehnyt. Eli siis kahden tunnin viestisi auttoi paljon. Kun perustelet enemmän, pystyn ymmärtämään, mitä kaikkea olet ajatellut ja pystyn uskomaan sinun päättelyketjusi olevan vilpitön ja jopa siihen, että olet oikeassa.

Se ongelma mikä tässä on (joka mulla on täällä muidenkin kanssa -- ja johon usein tartun), on se, että kun sinä et oikeastaan sano yhtään mitään. Jos esim Hukka päättää tuossa vaiheessa, että esim minä olenkin pahis, sinä olet jättänyt itsellesi outin jonka perusteella voit perustella muille, että "mutta mähän sanoin tässä että voin myös äänestää rayta" ja se on "loogista" (vaikka se ei oikeastaan ole, koska et aluperinkään ollut oikeastaan "mitään mieltä"). Sen vuoksi minä tykkään vahvoista mielipiteistä --

Samoin kaikki tällaiset, missä todennäköisesti koet vääntäväsi rautalangasta, auttavat oikeasti.

Olen kuitenkin myös sitä mieltä, ettei Lauchuo ole tässä vaiheessa pahismainen pelkästään sen takia, että hänellä on hatarammat mielipiteet kuin sinulla ray. Pahismaisempina pidän esim Kiirsua ja justya jo pelkästään sen takia, etteivät ole vielä päässeet kirjoittamaan yhtään mitään, vaikka päivä päättyy jo huomenna.
Avatar
Hukka
Kyläläinen
 
Viestit: 150
Liittynyt: 15.07.2017 18:34:03
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 4. päivä päättyy 21.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Hukka » 20.10.2017 14:32:10

Muuten, jos olet tätä mieltä:
raynpelikoneet kirjoitti:Tiedän, että on pelaajia, jotka eivät ota niin vakavasti, mutta minä otan, ja se ärsyttää jos häviän jonkun turhanpäiväisen syyn perusteella (esim jotain ei kiinnosta pelata ja hänet kaupunkilaisena lynkataan sen perusteella LYLOssa). Siksi minä yritän peräänkuuluttaa sitä, että kun olette liittyneet peliin, pelatkaa sitä.

Kuka pitäisi lynkata? jeekaka, koska hän on kahdesta mielestäsi pahismaisimmasta se, joka tänään oikeasti pelannut?
Avatar
Hukka
Kyläläinen
 
Viestit: 150
Liittynyt: 15.07.2017 18:34:03
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 4. päivä päättyy 21.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Hukka » 20.10.2017 14:52:15

Tässä vaiheessa mulla on 50% todennäköisyydet jokaisen pahikseuteen ja lopuilla hyviksillä vielä suurempi: eli toivottavasti olette täällä etsimässä niitä pahiksia ettekä jossain irl-kiireissänne. Pahiksille olisi kovin helppoa nyt vaan lasketella loppuun tulematta välttämättä puhumaan mitään (elleivät ole justy, koska on pulassa, jos ei mitään tule sanomaan). Mistä tulee mulla vaan mieleen se, että pahikset tuskin haluaisivat jättää tätä nyt hyvisten ratkaistavaksi. Toisin sanoen olen epäluuloinen teitä kaikkia kohtaan ja osoitan sen näin: --Kiirsu ++jeekaka Kiirsua tuskin saa puhumaan, kun ei ole ilmestynyt lainkaan, mutta jeekakan vaikka voisi saadakin.
Avatar
Hukka
Kyläläinen
 
Viestit: 150
Liittynyt: 15.07.2017 18:34:03
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 4. päivä päättyy 21.10. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 20.10.2017 15:27:19

Hukka kirjoitti:
raynpelikoneet kirjoitti:Minulle on ainakin väliä kuka voittaa. Tai siis, minulle on väliä olenko itse oikeassa vai en, ja jos en ole, yritän oppia virheistäni. Se kuka äänestetään miksikin ei kiinnosta tässä vaiheessa pätkääkään, minä yritän tehdä kaikkeni että osun oikeaan ja se kantaa hedelmää.

Tätä mä nimenomaan tarkoitin: itse oikeassa olemisella / sen yrittämisellä on kaikista eniten väliä, mikä on ristiriidassa aiemmin sanomasi kanssa:
kirjotin tuota viestiä muuten 2 tuntia että jos olen oikeassa ja te kusette tän pelin niin voi pojat.................

Mitä siis yritän sanoa on se, etten pidä syyttelystäsi tyylillä “minä olen yrittänyt ja jos olen oikeassa ja te ette usko niin sitten...” Mutta ehkä se on vain tapasi saada mielipiteesi “kantamaan hedelmää”. Ainakin mä alan uskomaan sun selostusta justysta ja jeekakasta.

rayn kirjoitti:Ja jos minun sanomiseni siitä minkä uskon olevan oikein ei riitä vakuuttamaan muita, sitten en voi tehdä enempää

Tässä justy-jutussa ainakin mitä enemmän olet selostanut, niin sitä paremmin sinua uskon, koska se, että sanot justyn ja jeekakan olevan pahiksia “aina” ei sinänsä kerro minulle muuta kuin että sinulla on vahva mielipide. Parina ensimmäisenä justyn jahtauspäivänä ainakin selostit minusta huonommin kuin mitä nyt olet tehnyt. Eli siis kahden tunnin viestisi auttoi paljon. Kun perustelet enemmän, pystyn ymmärtämään, mitä kaikkea olet ajatellut ja pystyn uskomaan sinun päättelyketjusi olevan vilpitön ja jopa siihen, että olet oikeassa.

Siis minä yritin sanoa sitä, että minä ainakin koen itse yrittäväni ja yrittäneeni tänä päivänä ja aiemmin, ja aika montaa pelaajaa ei ole (varsinkaan tänään -- erityisesti vielä silloin kun kirjoitin tuota viestiäni) pistäneet mitään tikkua ristiin minkään puolesta. Jos tämä jatkuisi tai olisi jatkunut ja joku lynkataan vaan jonkun aivan random perusteen varjolla, minua ainakin ärsyttäisi suuresti, erityisesti MIKÄLI minä olen oikeassa. Sillä minä olen ainakin tällä hetkellä käyttänyt aikaani tähän peliin aivan riittävästi, ja jos häviän sen vain sen takia ettei muita kaupunkilaisia kiinnosta, se on mielestäni, kuten sanoin, erittäin epäkunnioittavaa toisia pelaajia ja pelinjohtajia kohtaan.

Hukka kirjoitti:Muuten, jos olet tätä mieltä:
raynpelikoneet kirjoitti:Tiedän, että on pelaajia, jotka eivät ota niin vakavasti, mutta minä otan, ja se ärsyttää jos häviän jonkun turhanpäiväisen syyn perusteella (esim jotain ei kiinnosta pelata ja hänet kaupunkilaisena lynkataan sen perusteella LYLOssa). Siksi minä yritän peräänkuuluttaa sitä, että kun olette liittyneet peliin, pelatkaa sitä.

Kuka pitäisi lynkata? jeekaka, koska hän on kahdesta mielestäsi pahismaisimmasta se, joka tänään oikeasti pelannut?

En minä halua tässä vaiheessa ketään lynkata sen takia että he eivät ole tänään sanoneet mitään. Kaikki ovat kuitenkin jo pelissä tehneet asioita, ja minä haluan lykata pelaajan joka on mielestäni tehnyt eniten epäilyttäviä asioita.
Esimerkiksi tänään aamulla kukaan muu kun sinä ei ollut sanonut mitään järkevää. Toki jeekaka oli sheepannut sinua who know why ja Launchuo sanoi jotain blaa blaa. Eivät kaikki voi olla mafia, ja jos minä tuomitsen jotain sillä perusteella että kolmesta mafiasta viisi pelaajaa "ei ole sanonut mitään" annan aika helpon raon mafialle näyttää kaupunkilaiselta. Ymmärrän mitä sinä haet takaa, mielestäni se nyt vaan ei oikein enää toimi LYLOssa, esim D1 tai D2 tuo olisi ihan hyvä idea.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 4. päivä päättyy 21.10. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 20.10.2017 15:51:32

Tarkoitan siis sitä, että tässä vaiheessa tuosta puhuminen ei hirveästi auta, koska kaupunkilaisilla pitäisi olla luonnollinen halu auttaa kaupunkia postaamalla. Mikäli meillä on sellainen tilanne irl-huomenna iltaa kohden mennessä, että jotain ei ole pätkääkään kiinnostanut, niin voidaan arvioida asiaa uudelleen, siitä olen samaa mieltä.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

EdellinenSeuraava

Paluu Juonittelun SM 2017

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa

cron