Juonittelun SM - finaali 2017 on päättynyt, pahikset vei!

Vuoden 2017 SM-kilpailut

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 14.10.2017 13:03:34

Violet kirjoitti:
raynpelikoneet kirjoitti:Suoraan sanottuna tuntuu siltä että sinä menet vähän takapuoli edellä puuhun, Violet.
Jos Lauchuo epäilee justyä kaikista eniten, miksi hänen pitäisi sen sijaan äänestää miinaa? Vain koska miina voi olla pahis justyn kanssa.

Jos haluat tarttua johonkin tälläiseen niin tartu edes siihen kun hän äänesti sinua "koska olet justyn partneri"...

Jos Lauchuon epäilyt ovat todella menneet niin pitkälle, että vain yksi pahiskolmikko on hänelle mahdollinen, niin luulisi, että kaikki kolme henkilöä saisivat häneltä hyväksynnän. Jos justy kuolee ja on hyvis, hänen kyseinen teoriansa romuttuu. Jos miina kuolee, ja on hyvis, hänen kyseinen teoriansa romuttuu ja rajoittuu se pahiskolmikkojen joukko, mitä jäljellä olevista pelaajista voi muodostaa. Meillä on vielä yksi harhalynkkaus, ja jos hänen tulee lynkata joku tietääkseen teoriansa totuusarvon, niin järkevintä valita se, joka rajaa seuraavana päivänä eniten pahisjoukkoa.

Jos tänään tapetaan justy omasta haluttomuudestani huolimatta, niin menetämme viimeisen harhalynkkauksen. Lienee itsestäänselvää, että tulen oleman seuraava yökohde, sillä vaikutukseni peliin on suurempi kuin Hukalla. Jos justy paljastuu hyvikseksi, niin seuraavan päivälynkkauksen kohteen on oltava miina, sillä heidän sijoittuminen samalle puolelle on erittäin epätodennäköistä. Muutenkin miina sopii jokaisen, paitsi justyn pahiskaveriksi. Eilisen päivän perusteella Kuulan pariksi, rayn pehmeä käsittely miinaa kohtaan (vrt. esim. Jonttu, joka myös viestitteli epäloogisesti) puhuu mahdollisesta pariudesta, Kiirsu joka on jättänyt miinan aika huomiotta jne.

// ray, justyn ollessa hyvis on miina erittäin selkeä pahis. miinan kuolema kertoo myös Justyn kuolemasta enemmän kuin Justyn kuolema miinasta. Näistä kahdesta miina on itselleni selkeämpi pahiskandidaatti, minkä vuoksi justyä on paha lähteä epäilemään. Jos justy on hyvis, niin täysin ehdoton lynkkauslistani olisi miina, ray ja Lauchuo alkaen miinasta.

Minusta vaikuttaa siltä, että olet itse sitä mieltä että justy on hyvis ja miina pahis ja peilaat tätä Launcouhun.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 14.10.2017 13:04:30

Violet kirjoitti:Vielä Lauchuosta, pystyn ymmärtämään sen kannan, että epäilyttävintä pelaajaa äänestetään pois, mutta kun meillä on vielä yksi harhalynkkaus, tulee tässä mielestäni eturistiriita suuremman informaatiovaikutuksen kanssa. Kun pelistä ei ilmeisesti löydy ketään, joka puolustelisi miinaa (eli hän on jokaiselle se pahiskaveri, jota epäillään, mutta yritetään olla äänestämättä ja pitää pinnalla), niin hänen tappaminen olisi pahistennappaamisen kannalta järkevää ja kertoisi merkittävästi informaatiota justyn roolista.

Minä ainakin puokustan miinaa. Niin teet sinäkin, tosin sillä oletuksella että justy on hyvis.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 14.10.2017 13:05:32

Siis pahis, eli jos justy on pahis miina ei ole (eli minun maailmassani -- jossa justy on pahis, puolustat miinaa).
jos nyt tajusit mitä tarkoitan.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 14.10.2017 13:08:47

Jos justy on scum, ketkä ovat mielestäsi tämän partnereita ja miksi heistä oli hyvä idea lynkata Cameron D1?

Joo, tajusin ehdollisen puolustuksen riippuen justyn flipistä.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 14.10.2017 13:11:24

Violet kirjoitti:Jos justy on scum, ketkä ovat mielestäsi tämän partnereita ja miksi heistä oli hyvä idea lynkata Cameron D1?

Joo, tajusin ehdollisen puolustuksen riippuen justyn flipistä.

jeekaka ja Launchuo. Ehkä shirokami, tai kiirsu.
en tiedä miksi olis ollut hyvä idea ampua Cameron N1. En osaa vastata tuohon.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 14.10.2017 13:12:21

siis jeekaka on aina mafia jos justy on mafia. aina.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 14.10.2017 13:18:05

Niin, mutta koska Jeekaka vaikuttaa oman toimintansa puolesta hyvismäiseltä, tämän pitäisi puhua tätä teoriaa vastaan, eikö? Ainakaan itseäni jeekaka ei ole tähän asti epäilyttänyt, ja samansuuntaisia ajatuksia oli sinulla ja Xataloksella eilen.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 14.10.2017 13:23:32

Launchuo bussaa aina tänään ottaen huomioon tilanteen.
jeekaka on justya vastustavassa wagonissa.
(yksi kaveri on afk (Kuula), en usko siihen että mafia olisi bussannut vs pelastanut)

Niin, mutta koska Jeekaka vaikuttaa oman toimintansa puolesta hyvismäiseltä, tämän pitäisi puhua tätä teoriaa vastaan, eikö? Ainakaan itseäni jeekaka ei ole tähän asti epäilyttänyt, ja samansuuntaisia ajatuksia oli sinulla ja Xataloksella eilen.

no ei ihan.
tältä päivältä:
raynpelikoneet kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:Tällä hetkellä ehkä kumminkin taipuvaisempi epäilemään, että miina ja Kiirsu voisi olla hyviksiä. En oikein keksi, miksi hyviksillä olisi ollut syytä olla epäilemättä Violetin claimia. Siinä tapauksessa ei ole ihan mahdotonta sekään, että Shirokami ja Lauchou lähtisivät pahiksina tänään lynkkaamaan pahis!justya.

Siis mietipä nyt itsesi Kiirsun / miinan asemaan.

Sinä olet Kiirsu tai miina, valitse itse. Sinä olet eilen äänestänyt justya, olet siis sitä mieltä, että justy on pahis.
Violet vaihtaa viime sekunnilla äänensä justystä Xatalosiin, Xatalos flippaa town.
Kun 3. päivä alkaa, Violet tulee melkein ensimmäisenä threadiin ja sanoo olevansa ennustaja.
Sinä olet nyt siis Kiirsu tai miina joka on tässä nyt sitä mieltä, että Violet on vaihtanut äänensä mafiasta kaupunkilaiseen ja pelastanut mafian (luonnollisesti, koska epäilet justyä).
Sinä et AINOASTAAN usko Violetin claimia ihan vaan kylmiltään, vaan vielä sanot että "kyllä se joo on mahdollista että Kiirsu/miina/rayn on pahiskolmikko" kun isnä jumankekka 100% varmuudella tiedät että NÄIN EI OLE -- tuo on siis mahdotonta, minä tiedän sen ja niin tietävät molemmat, Kiirsu ja miinakin!

Miten tuossa on YHTÄÄN MITÄÄN JÄRKEÄ kaupunkilaisena?????

en oikein tajua kuinka jeekaka tässä ajattelee yhtään viisaasti. Hänen puolustuksensa tänään Lauchouta vastaan on mun mielestä "whatever", koska ei hän voi mitään muutakaan sanoa jos hän on mafia. En myöskään näe sitä mitenkään mahdottomana että mafia tässä vaiheessa (olettaen justy-jeekaka-lauchuo) ei kyseenalaistaisi toisiaan. Tuosta Lauchou-jeekaka interaktiosta ei loppujenlopuksi jäänyt mitään konkreettista käteen kuitenkaan (ei ääniä, ei suoria syytöksiä/epäilyjä).
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 14.10.2017 13:26:30

Joudun nyt lähtemään koneen ääreltä, palaan illalla asiaan. Toivottavasti justy herää ennen sitä, sillä olisi parempi kuulla hänestä kuin vain puhua hänestä.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 14.10.2017 13:29:07

Minä lähden myös, palaan astialle huomenna.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Lauchuo » 14.10.2017 13:31:03

Pakko sanoa tähän väliin kun nopsasti ehdin: meillä ei ole enää yhtään harhalynkkausta. Koska suojelija on kuollut, jokaisena seuraavana yönä tulee kuolemaan hyvis. Jos tänään lynkataan hyvis, pahikset on voittaneet. Laskekaa vaikka itse, mutta jos tänään lynkataan hyvis tää peli tulee päättymään siihen että vikan yön jälkeen on jäljellä 1 hyvis ja 1 pahis, vaikka kahtena seuraavana päivänä lynkattaiskin pahis.
Avatar
Lauchuo
Kyläläinen
 
Viestit: 273
Liittynyt: 12.10.2017 18:35:37
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 2

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 14.10.2017 13:35:07

6v3 eli mitä sä yrität jauhaa?
mislynch jos näin tapahtuu = 5v3
seuraava päivä = 4v3
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 14.10.2017 13:35:39

Laskin ihan itse.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Lauchuo » 14.10.2017 14:01:38

Mun aiemmat laskelmat olikin pielessä, olin siis laskenut pelin loppuun asti, en pelkästään seuraavaan päivään. Nyt kun olin kirjoittamassa sitä uudestaan ylös niin huomasin että olin jossain kovtaa aiemmin laskenut väärin. Sori.
Avatar
Lauchuo
Kyläläinen
 
Viestit: 273
Liittynyt: 12.10.2017 18:35:37
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 2

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Halima » 14.10.2017 15:20:59

Väliaikalaskenta

Äänestystilanne:
4 justy (Shirokami, raynpelikoneet, Lauchuo, Kiirsu)
1 miina (Violet)

Tällä hetkellä kuolemassa on justy äänienemmistöllä.

Puhepakot (puhuttu/pitää puhua):
Hukka (2/3)
justy (0/3)

3.päivä päättyy maanantaina 16.10. kello 21.00.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja miina » 14.10.2017 18:27:51

Nopeesti käyn salaa kirjottamassa ennen seuraavaa lautapeliä..
Lauchuo kirjoitti:Miina on pelannut mun mielestä vähän oudosti ja viesteissä tuntuu välillä olevan asioita, joita en tiedä miksi hyvis sanoisi. Miina olis ihan hyvin voinut äänestää eilen justya hämäämismielessä sillä, että jos justy putoaa niin häntä ainakin pidetään hyviksenä. Sama pätee Kiirsuun äänestämisen osalta, mutta kuten sanoin, musta Kiirsu vaikuttaa hyvikseltä tässä pelissä.


Jos satun jostakin syystä tippumaan tänään, niin olet oppinut taas jotakin uutta sen suhteen mitä hyvis voi sanoa. Mulla on kyllä oikeasti paha tapa tippua juurikin sen takia, että sanon asioita jotka "ei vaikuta hyvikseltä"..

Ja tuosta justyn äänestämisestä, miksi olisin lähes tulkoon ollut vetämässä justyn lynkkausta jos vaihtoehtojakin sille on, esim hyvis-xatalos ja hyvis-odo (jota kylläkin yritin lynkata kaikin keinoin).

Violet kirjoitti:Jos justy on hyvis, olet ehdottomasti pahis. Mä taivun melko lailla myös sille kannalle, että ray sopisi tässä kuviossa myös pahikseksi. Osittain juurikin siksi, että hän ei kommentoi sinun epäloogisuuksiasi kunnolla, vaikka ne ovat runsaita ja moninaisia.


Violet, luotan sun arvioon asioista, koska mun mielestä yleensäkin pelaat tosi järkevästi ja toisaalta nyt uskon, että olet hyvis, koska en ikimaailamssa usko että justy olisi ennustaja. Joten tämän päätelmän kautta, oman roolini tietäen, voin olettaa sinun logiikan kautta, että justy on pahis (koska minä olen hyvis), rayn on hyvis (koska minä olen hyvis) ja sinä ja Hukka olette hyviksiä, koska sinä olet ennustaja ja hukan roolin ennustanut.

JOTEN sinun mielestä minun roolini ollessa hyvis:

kylälisiä: Miina, rayn, violet, hukka
pahiksia/kyläläisiä: justy, kiirsu, shirokami, launchuo, jeekaka

Minä siis ainakin aion äänestää justya, koska lopuissa on vielä suurempi todennäköisyys harhaan. Usko että justyssa ei harhaan osuta. Ja jos jostakin syystä osutaan niin sitten en tiiä mitä tekis.
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja justy » 15.10.2017 11:17:16

Huomenta, ja anteeksi hiljaisuuteni. Lähestyvän loman vuoksi torstai ja perjantai olivat kiireisiä työpäiviä. Ja eilen oli sitten ensimmäisen lomapäivän vuoksi kaikenlaista haipakkaa.

Aloitan nyt siis siitä, mitä olisin normaalisti tehnyt 2. yönä kun Xatalos paljastui hyvikseksi. Eli seuraavaksi luen 2. päivän läpi uusin silmin (tässä myöhemmässä lukemisessa on se hyvä puoli, että voin myös analysoida päivää siitä näkökulmasta että Odo on hyvis).

Sitten pyrin muodostamaan jonkinlaisen analyysin eilisestä ja yötaposta, ja siirryn lukemaan sitä mitä olette pohtineet 3. päivänä. Olen selaillut peliä 3. päivän aikana kännykältä, ja huomannut että a) minua ollaan lynkkaamassa ja b) Violet-Hukka ovat varmistuneita hyviksiä. A ei yllätä, koska olen ainoa joka tietää eilisen olleen hyvis vs hyvis. Jos minut olisi tapettu eilen, olisin varmasti vaatinut Katsomossa Xatalosin lynkkausta tänään defaultina. Käyttäisin kuitenkin mieluusti viimeisen harhalynkkauksemme viisaammin, sillä minun massaamiseni tänään (mikä annettujen äänien perusteella vaikuttaa todennäköiseltä), ei anna mitään infoa teille huomista päivää varten. B onkin sitten mahtava juttu. Tässä tilanteessa on hienoa, että meillä on aktiivinen pelaaja varmana hyviksenä, sillä se säästää energiaa Violetin motiivien kyseenalaistamiselta ja voimme keskittyä hänen pointteihinsa (tiedän että tää on mulle sopiva näkökulma puolesta riippumatta koska Violet on puolustanut minua, mutta itse ainakin pohdin kovasti Xatalos-flipin jälkeen että voisiko Violetin äänenmuutoksella olla jokin pahismotivaatio - nyt on kiva ettei tarvitse pohtia sitä). Lisäksi olen iloinen että Hukka paljastui hyvikseksi, koska hänen lukemisensa oli minulle niin vaikeaa viime pelissämme.

Alan nyt lukea eilistä läpi ja postaan sitten havaintojani. Jos jollakulla on akuutti kysymys minulle, postatkaa tänne niin vastaan.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 15.10.2017 11:24:33

Mä en eilisiltä kiireiltä ja pahoinvoinnilta enää ehtinyt tänne mitään kirjoitella, mä yritän tänä iltana kirjoitella sitten enemmin.

Toi miinan viesti poikkeaa tyylillisesti hänen aikaisemmista viesteistään. Poikkeaa siitä täysin. Vähän mielestäni tuntuu siltä, että kuulen raynpelikoneiden äänen siinä taustalla. En nyt voi poissulkea vainoharhaisuutta, mutta luotto miinaa kohden ei oikein noussut.

JOTEN sinun mielestä minun roolini ollessa hyvis:

kylälisiä: Miina, rayn, violet, hukka
pahiksia/kyläläisiä: justy, kiirsu, shirokami, launchuo, jeekaka

rayn laittaminen hyvikseksi sinun paljastuttua hyvikseksi ei ole MINUN mielestäni ole järkevää. Nyt ymmärrän sen, että pahispareina ray ei sinun tolailuitasi nosta esille. Paljastuessasi hyvikseksi tilanne ei käänny siten, että rayn olisi pakko olla hyvis. Se, ettei ray hyvismiinan tolailuihin puuttunut ei tarkoita, että ray olisi hyvis, vaan herättää minulta yhtä lailla ihmetystä, että miksi.

// Justy heräsi. Hyvä, sillä muutoin hänet olisi ollut kyllä pakko lynkata tänään, sillä jos tänään olisi kuollut kaksi hyvistä, niin meillä ei olisi ollut huomenna lynkkausta. Ei olisi ollut mitäään syytä tappaa esim. justyä ja miinaa, kun olisi tänään tapettu justy, ja seuraavan päivän perusteella mietitty sitten miinaa.

Olen edelleen sitä mieltä, että miina saisi mennä tänään.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja justy » 15.10.2017 15:10:05

Ajatuksia 2. päivästä

Päivän alku on turhauttavaa luettavaa, kun äänessä ovat Xatalos, Odo ja Hukka, jotka epäilevät pitkälti toisiaan.

Xatalos äänestää Shirokamia.

Miina kertoo epäilevänsä Hukkaa, Kuulaa, Kiirsua ja justya 2. päivän alkupuolella. Sanoo myös, että "tekisi mieli myös uskoa että xatalos tai ray on pahis, mutta kun pelityyli vaikuttaa melko samanakaltaiselta niin hankala vielä sanoa että kumpi".

Xatalos toteaa myöhemmin, että on "epävarma / lievästi epäileväinen" Shirokamin ja miinan suhteen. Kiirsu tuntuu päätyvän tähän porukkaan myös.

Rayn tulee peliin mukaan ja antaa ensimmäiset readinsa D2. Viestin perusteella rayn epäilee Kuulaa ja Shirokamia. Uhkaa epäillä justya ja Odoa, jos nämä eivät ala pian pitää häntä hyviksenä. Esittää tässä väitteensä siitä, että on jo käsitellyt kaikkia niitä asioita joista häntä epäilen. Ei ole vielä onnistunut esittämään quotea joka tämän todistaisi, mutta enpä ole minäkään vielä ehtinyt lukea raynin D1-posteja uudestaan. Violet, Xatalos ja (vaisummin) jeekaka saavat hyvispisteitä.

Okei, itse asiassa raynin fokus oli D2 alussa laajempi kuin muistinkaan. Minulle jäi toisen päivän aikana fiilis, että hän käytti koko päivänsä minun epäilyyn. Alussa epäilyitä saivat kuitenkin Kuula ja Shirokami, jotka olivat kuitenkin niin epäaktiivisia toisena päivänä (toinen ei osallistunut ollenkaan), ettei sinänsä ole ihme jos raynin fokus oli minussa. Nyt pitäisi vielä päätellä, että johtuuko raynin kykenemättömyys ymmärtää pointtejani siitä että hän on pahis vai siitä ettemme kykene ymmärtämään toisiamme. Mutta tähän ehkä palaan D3-osuudessa, kun näen mitä mieltä rayn tällä hetkellä oikein minusta onkaan...

Rayn jatkaa vetämällä Shirokami-epäilyitään takaisin ja puhuu lisää Kuula-epäilyistään. Kuulasta esittää hyviä pointteja, jotka omalta osaltaan vahvistivat Kuula-epäilyäni D2. Rayn äänestää minua, syystä joka aivan D2-lopussa paljastui olevan se etten esittänyt D1-postissani epäilyjä raynista vaikka D2-epäilyni hänestä perustuivat siihen osaan peliä, jota olin seurannut ennen D1-postiani. Palaan tähänkin D3-osuudessa, koska mielestäni rayn kommentoi vastaustani siellä. Tässä kohtaa rayn muistaakseni lakkaa täysin pohtimasta muita vaihtoehtoja kuin minua. Johtuuko sitten siitä että hänen toinen epäiltynsä Kuula ei puhu mitään D2? Tai sitten hänen Kuula-epäilynsä olivat etäännyttämistä. Tässä jo toinen pelaaja, johon Kuulan pahismaisuus osoittaisi (miina on se toinen, kuten D2 esitin).

Shirokami äänestää Odoa. Esittää kommenttinsa siitä että jompikumpi Shirokami/Odo-parista on pahis, mikä ymmärtääkseni sai Xatalosin pitämään Shirokamia ennustajana. Sanoo myös, että pahiksia on kaksi. Oletan, että Shirokamilta on kyselty D3 hänen Odo-readinsa varmuudesta nyt kun on selvinnyt että hän ei ollut ennustaja. Tuo vastaus kiinnostaa minua, ja jos emme olisi yhden harhalynkkauksen päästä LYLO:sta minua kiinnostaisi kyllä muutenkin tarkastaa Shirokamin alignment (koska minua ärsyttää pelit joissa pahikset pääsevät lurkkaamaan voittoon). Mutta nyt täytyy siis arvioida, että onko todennäköistä että Shirokami olisi pahis, siihen hänen D3 antaa varmasti vastauksia enemmän kuin D2.

Jeekaka äänestää Xatalosia ja epäilee myös Hukkaa.. Pystyn allekirjoittamaan jeekakan logiikan Xatalos-epäilyille, sen verran paljon se muistuttaa omaa ajatusjuoksuani. Tästä taas lisää hyvisvibaa Jeekakasta, sillä myös edellisessä pelissämme Jeekakan ajatusjuoksua oli helppo seurata, etenkin myöhempinä päivinä, ja hän sanoi asioita jotka tuntuivat muistuttavan omia ajatuksiani. Kuitenkaan jeekakasta ei tule samanlaista komppailuvibaa mikä Xatalosissa epäilytti, vaan hän tuntuu pelaavan omaa ymmärrettävää peliään.

miina äänestää Kuulaa. Kyseessä on herättelyääni (miina myöhemmin vahvisti tämän). Samassa viestissä selittää, että pivot epäilytti edellisenä päivänä koska tämä äänesti Kuulaa ilman perusteita. Eli miina jo D1 kävi pelaajia vastaan sen perusteella että nämä äänestivät/epäilivät Kuulaa (kuten tulee tapahtumaan uudestaan D2 kun minä äänestän Kuulaa). En tiedä, voiko pahiksella olla näin näkyvää kaverin puolustusta? Vai tekeekö miina tämän huomaamattaan?

Samassa viestissä miina toteaa, että epäilyttävimpiä ovat Kuula, Kiirsu ja justy. Myös Odo, Hukka ja rayn/Xatalos epäilyttää. Viestin perusteella voisi myös päätellä että miina epäilee vahvasti Xatalos/rayn-duossa olevan ainakin yhden pahiksen, mutta silti nämä ovat alempana epäilyissä. Mahdollinen linkki miina-rayn-pariin?

Xatalos vaihtaa äänensä Odolle. Tämän jälkeen hän ei muistaakseni enää oikein ole kiinnostunut muista vaihtoehdoista (ennen kuin äänestää minua) koska pitää Odoa pahiksena olettamansa Shirokamin ennustuksen perusteella.

Hukka äänestää Xatalosta


justy äänestää Kuulaa.

miina äänestää justyä.

justy äänestää miinaa.

Violet äänestää miinaa.

jeekaka poistaa äänensä Xatalosilta.

Tässä vaiheessa äänestystilanne on:

Halima kirjoitti:Väliaikalaskenta[/b]

Äänestystilanne:
2 Odo (Shirokami, Xatalos)
2 Xatalos (Odo, Hukka)
2 justy (raynpelikoneet, miina)
2 miina (justy, Violet)

Tällä hetkellä kuolemassa on Odo ensin saaduilla äänillä.


Tämä on ehkä oman hännän nostoa, mutta minusta näyttää, että eilisen äänestystilanne oli varsin staattinen ennen kuin äänestin Kuulaa. Koska sekä Xatalos että Odo ovat paljastuneet hyviksiksi, ei sinänsä ole ihme ettei heidän keräämänsä äänet aiheuttaneet mitään ihmeellistä - pahiksilla ei ole paljoa pelissä. Mutta kun nostin Kuulan kahteen ääneen, alkoi tapahtua. Miina siirsi äänensä Kuulalta minulle, nostaen minut kahteen ääneen Kuulan sijaan. Sitten minä äänestin miinaa ja Violet liittyi ääneeni. Tässä vaiheessa Jeekaka poistaa äänensä Xatalosilta.

Ajatuksia tapahtumista: kuten olen eilen sanonut, mielestäni miinan reaktio sopii täydellisesti siihen, että hän ja Kuula ovat pahiskavereita. Jeekakan reaktiosta annan hänelle hyvispisteitä. Tai ainakin pidän epätodennäköisenä että hän olisi pahis miinan kanssa. Pahis-jeekaka olisi tiennyt, että hänen äänensä hyvis-Xataloksella pitää aktiivisen hyviksen lynkkauspaikalla. Toki hän olisi voinut yrittää saada hyvispisteitä äänenpoistostaan, mutta todennäköisempää olisi varmaan ollut että hän olisi saanut siitä kysymyksiä.

Myöhemmin miina kommentoi äänenmuutostaan sillä, että halusi tutkia minua, koska pelini epäilytti. Hän pitä myös Odoa mahdollisena äänestyskohteena, kuten on aiemmin sanonut (hänestä Xatalosin ajatus Shirokami-ennustajasta on järkevä). Tämä kyllä vähän heikentää ajatustani siitä mikä pahis-miinan motiivi äänestämiselleni oli. Hän olisi voinut äänestää myös Odoa, koska oli epäillyt tätä aiemmin. Linkki pahis-miinan ja pahis-Shirokamin välillä? Pahikset eivät ehkä olisi halunneet yhdessä äänestää Odoa? Toinen mahdollisuus on, että pahis-miina meni vain puolustuskannalle - samoin kuin hän oli jo 1. päivänä epäillyt Pivotia koska tämä epäili Kuulaa.

jeekaka äänestää taas Xatalosta. Vahvistaa hyvisfiilistäni jeekakasta - täysin turhaa vatvomista pahikselta.

justy äänestää Kuulaa. Perusteluina, että mielummin lynkataan pelaaja joka saatta pudota joka tapaukessa yön aikana epäaktiivisuuden vuoksi.

miina äänestää Odoa. Sanoo, että jos Odo paljastuu hyvikseksi, hän ja Xatalos olisivat täydellinen pahispari. Sanoo myös, että Xatalos ja Shirokami vaikuttavat epäilyttäviltä jos Odo on hyvis.

Kiirsu äänestää Xatalosta todeten että miinan ääni olisi sopiva Xatalosin pelastusyritys pahisparin kesken.

Äänestystilanne kaksi tuntia ennen 2. päivän päättymistä:
Halima kirjoitti:Väliaikalaskenta

Äänestystilanne:
4 Xatalos (Odo, Hukka, jeekaka, Kiirsu)
3 Odo (Shirokami, Xatalos, miina)
1 justy (raynpelikoneet)
1 miina (Violet)
1 Kuula (justy)

Tällä hetkellä kuolemassa on Xatalos äänienemmistöllä.


Nyt kärjessä on kaksi vaihtoehtoa selvemmällä erolla, ja molemmat ovat kyläläisiä. Tässä vaiheessa voisin kuvitella että pahikset a) kokevat olonsa melko turvalliseksi ja b) pyrkivät välttämään yhdessä saman kohteen äänestämistä. Tiedän, että tämä ei ole niin yleistä Kylässä kuin se on jossain muualla, mutta silti pahisten kannattaa mielestäni välttää toistensa yletöntä komppailua äänissä. Tämä puhuu sitä vastaan, että Shirokami ja miina olisivat yhdessä pahiksia. Se antaa myös vähän pahispisteitä Kiirsulle, joka on ainoa mahdollisuus pahikseksi joka äänestää Xatalosia tässä vaiheessa. Myös raynpelikoneet saisi pisteitä siitä että hän äänestää minua, mutta hän ei ole postausten puutteen perusteella ollut ketjussa sen jälkeen kun äänesti minua (jolloin äänet eivät vielä olleet keskittyneet).

Seuraavassa viestissään miina itse asiassa tiedostaa mitä hänen ja Shirokamin (ja Xatalosin) ääni samalla pelaajalla tarkoittaisi, joten voi olla että kyse on harkitusta etäännyttämisestä.

rayn tulee ketjuun ja ilmoittaa ettei aio äänestää Xatalosta eikä mielellään Odoakaan. Kaipaa (justyn lisäksi) Kuulan ja Hukan tuomista vaihtoehdoiksi. Epäilee että pahis-justy ja pahis-miina ovat feikanneet toistensa äänestämisen ja sitten vaihtaneet kohdetta.

Mielenkiintoista tässä on, että rayn ei kuitenkaan tee Kuulasta validimpaa vaihtoehtoa äänestämällä tätä, vaikka Kuulalla on jo yksi ääni. Mahdollinen linkki Kuulan ja raynin välille.

rayn sanoo, että joko Shirokami tai miina on pahis. Täytyypä katsoa miten tämä on edennyt D3.

Seuraa pitkä aktiivinen pätkä, jossa etsitään vaihtoehtoja Xatalosille ja Odolle. Jeekaka sanoo miinan olevan vaihtoehto. Miina sanoo justyn olevan vaihtoehto. Xatalos sanoo justyn olevan vaihtoehto.

rayn äänestää miinaa ja heti seuraavassa viestissä justyä.

Xatalos äänestää justyä.

Kiirsu äänestää justyä

Eli yllättäen, tilanteesta jossa kaksi hyvistä oli kerännyt ääniä, tullaan tähän tilanteeseen:

3 Xatalos (Odo, Hukka, jeekaka)
2 Odo (Shirokami, miina)
3 justy (raynpelikoneet, Xatalos, Kiirsu)
1 miina (Violet)
1 Kuula (justy)

Omasta näkökulmastani tässä ei ole mitään järkeä. Kukaan muu kuin rayn ei esittänyt mitään syytä minun äänestämiseen. Rayn oli epäillyt minua aiemmin, joten ymmärrän miksi hän promosi minun äänestämistäni. Itse asiassa se on toimi, josta rayn saa jopa vähän hyvispisteitä - pahiksella ei tuollaiseen promoamiseen välttämättä olisi ollut mitään motivaatiota tilanteessa jossa vaihtoehdot olivat myös kaupunkilaisia. Toki on mahdollista että jos rayn ja miina/Kuula ovat pahiksia, rayn oli vielä huolissaan miinan/Kuulan kohtalosta, jota ainakin minä olin aiemmin päivän aikana äänestänyt.

Xatalosin äänen toki ymmärrän myös, hän oli varmaan valmis äänestämään ketä tahansa itsensä säästääkseen. Kiirsun ääni on hassu, sillä sen perusteluna on se että hän on alkanut pitää rayniä luotettavana - ei siis se että olisin jotenkin pahismainen. Mutta mikä olisi pahismotivaatio Kiirsulle äänestää minua? Olen pitänyt häntä hyviksenä, hänen äänensä Xatalosissa oli paikassa jossa sen avulla voitaisiin tiputtaa aktiivinen hyvis.

Tässä vaiheessa päivää viimeistään pahischatissa korkattiin varmaan jo shampanjaa - äänestystilanteessa oli johdossa kolme hyvistä. Pahikset olisivat melko turvallisilla vesillä (paitsi jos Kuula on pahis ja oli putoamassa pelistä).

Kiirsu toistaa kevyen puolustuksensa miinalle toteamalla, että miina voisi olla pihalla oleva hyvis Jontun tavoin.

Puoli tuntia ennen päivän päättymistä justy äänestää Xatalosta. Tämä oli valinta Odon ja Xatalosin väliltä itseni pelastamiseksi. Näistä kahdesta Xatalos oli se selvästi epäilyttävämpi pelaaja.

miina äänestää justya. Sinänsä looginen ääni, koska vaihtoehdot ovat tässä vaiheessa Xatalos ja justy, joista Xatalosta miina oli pitänyt hyviksenä. Kuitenkaan miina ei ole oikein missään vaiheessa miksi häntä epäilyttää äänestyskäyttäytymiseni ja miksi viestini ovat outoja. En muista myöskään mitään muuta perustelua Xatalosin hyvismäisyydelle kuin sen että koska hänellä oli niin pitkä lista epäiltyjä, hän pudotti raynin ja Xatalosin siltä listalta pois.

Violet äänestää justyä. Tilanne:

4 Xatalos (Odo, Hukka, jeekaka, justy)
1 Odo (Shirokami)
5 justy (raynpelikoneet, Xatalos, Kiirsu, miina, Violet)

Tämän jälkeen viimeisellä minuutilla Violet pelastaa minut ja uhraa Xatalosin.

5 Xatalos (Odo, Hukka, jeekaka, justy, Violet)
1 Odo (Shirokami)
4 justy (raynpelikoneet, Xatalos, Kiirsu, miina)

ei ääntä: Kuula

Minkä jälkeen pahikset tappavat Odon yöllä.

Ajatuksia lopputuloksesta:
- justy-vagon tuli aika tyhjästä, sillä ainoastaan rayn, miina ja Violet esittivät mitään epäilyksiä minusta. Tältä pohjalta Kiirsu näyttää vagonissa epäilyttävimmältä, tosin kuten aiemmin sanoin, en oikein keksi hänen äänensiirrolleen mitään järjellistä pahismotivaatiota.

@Kiirsu, avaatko vähän miksi päätit että olen Xatalosta epäilyttävämpi?

- Xatalosia äänestäneistä ainoastaan jeekaka voisi olla pahis. Tämä sotii kyllä muuten jeekaka-vibaani vastaan, enkä tältä perusteelta olisi jeekakaa vielä äänestämässä.
- Jos pahikset eivät yhdessä massanneet minua pihalle, Shirokami tai Kuula on pahis (tai sitten olen totaalisen väärässä jeekakasta).
- Vaikka miina on noudattanut omaa sisäistä logiikkaansa äänestyksissä sen jälkeen kun nousin hänen epäilyslistansa kärkeen, en oikein vieläkään suostu hyväksymään hänen logiikkaansa hyvislogiikaksi. Minua kiinnostaisi nyt aika yksityiskohtainen selitys siitä miksi Kuula-ääneni ja sitä seurannut miina-ääneni olivat pahismaisia. Ja mitä ihmettä se tarkoittaa ettei viesteissäni ole mitään järkeä?
- raynin D2 oli hyvismäisempi kuin mitä muistelin. Hänellä oli muitakin epäiltyjä kuin minä, ja hänen toimensa päivän lopussa tuntuu jälkikäteen ajateltuna energiaa tuhlaavan aktiiviselta tilanteessa jossa pahikset eivät olleet vaarassa. Toki kyse voi olla hänen pelityylistään, tai sitten siitä että hän halusi varmistella Kuulan/miinan turvallisuutta.

2. päivän perusteella epäilyttävimpiä ovat siis ++miina, Kuula ja Shirokami. Kiirsu ja rayn sitten näiden kolmen takana. Ääni menee miinalle, koska Kuula ja Shirokami ovat suurempia kysymysmerkkejä epäaktiivisuutensa perusteella. Kuula-epäilyni johtuvat pitkälti muutamasta D1-postista, siitä että hänen lynkkaustaan vastustettiin yllättävän paljon, sekä siitä että sekä rayn että miina tekivät toimia, jotka voisivat olla Kuulan pelastusyrityksiä.

Shirokami ja Kiirsu epäilyttävät äänianalyysin vuoksi. Kiirsu vähemmän, koska hänen äänestyksessään oli aktiivista riskinottoa, jos hän on pahis. Raynissa epäilyttää edelleen se että hän tuntuu tahallaan ymmärtävän minua väärin, sekä se että miina tuntuu linkittyvän häneen. Jeekakan pitäisi olla listalla äänianalyysin pohjalta, mutta eipä ole kun en oikein näe hänen peliään pahispelinä.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja justy » 15.10.2017 15:11:04

Luen ilemmalla 3. päivän ja päivitän mielipiteitäni sen pohjalta. Tuossa 2. päivän analyysissä kesti yllättävän kauan...
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Halima » 15.10.2017 15:41:24

Väliaikalaskenta

Äänestystilanne:
4 justy (Shirokami, raynpelikoneet, Lauchuo, Kiirsu)
2 miina (Violet, justy)

Tällä hetkellä kuolemassa on justy äänienemmistöllä.

Puhepakot (puhuttu/pitää puhua):
Hukka (2/3)

3.päivä päättyy maanantaina 16.10. kello 21.00.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja jeekaka » 15.10.2017 17:01:40

raynpelikoneet kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:Tällä hetkellä ehkä kumminkin taipuvaisempi epäilemään, että miina ja Kiirsu voisi olla hyviksiä. En oikein keksi, miksi hyviksillä olisi ollut syytä olla epäilemättä Violetin claimia. Siinä tapauksessa ei ole ihan mahdotonta sekään, että Shirokami ja Lauchou lähtisivät pahiksina tänään lynkkaamaan pahis!justya.

Siis mietipä nyt itsesi Kiirsun / miinan asemaan.

Sinä olet Kiirsu tai miina, valitse itse. Sinä olet eilen äänestänyt justya, olet siis sitä mieltä, että justy on pahis.
Violet vaihtaa viime sekunnilla äänensä justystä Xatalosiin, Xatalos flippaa town.
Kun 3. päivä alkaa, Violet tulee melkein ensimmäisenä threadiin ja sanoo olevansa ennustaja.
Sinä olet nyt siis Kiirsu tai miina joka on tässä nyt sitä mieltä, että Violet on vaihtanut äänensä mafiasta kaupunkilaiseen ja pelastanut mafian (luonnollisesti, koska epäilet justyä).
Sinä et AINOASTAAN usko Violetin claimia ihan vaan kylmiltään, vaan vielä sanot että "kyllä se joo on mahdollista että Kiirsu/miina/rayn on pahiskolmikko" kun isnä jumankekka 100% varmuudella tiedät että NÄIN EI OLE -- tuo on siis mahdotonta, minä tiedän sen ja niin tietävät molemmat, Kiirsu ja miinakin!

Miten tuossa on YHTÄÄN MITÄÄN JÄRKEÄ kaupunkilaisena?????


Joo no totta, myönnän sen. Peilasin tosiaan omaan ajatuksenjuoksuuni, jossa olin pelkästään helpottunut ja tyytyväinen siitä että Violet tuli tuomaan pelistä uutta informaatiota joka selvensi itselleni tilannetta. Mutta olinkin tosiaan ihan eri tilanteessa, koska itselleni se, että justy on hyvis ja sinä, miina ja Kiirsu olisitte pahiksia olisi ihan mahdollista.

Mun näkökulmasta justyn lynkkaus tänään on aivan selvä pahisoperaatio. Jos se on pahisoperaatio siinä mielessä, että pahistoverit ovat päättäneet uhrata yhden joukostaan, menen kyllä mielelläni hautaan huomenna justyn perässä. Oikeastaan vaihtoehtoisen lynkkausehdokkaan esittämisessä on se ongelma, että silloin olisi pakko osua pahikseen, ja on kuitenkin 40% mahdollisuus että vikaan menee. Jos lynkataan tänään hyvis joukosta ray/miina/Kiirsu/Lauchou/Shirokami, se tarkoittaa että justyn lynkkausta on oikeastaan mahdoton estää huomenna, mikä tarkoittaa että jos justy on hyvis (niin kuin uskon) peli menee pahiksille. Tästä näkökulmasta pystyn hyväksyä justyn lynkkauksen, mutten kyllä mielelläni itse äänestäisi pelaajaa jota pidän hyviksenä.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja miina » 15.10.2017 17:40:27

Justy: kylläpä oli pitkä viesti ja lukiessa tuli sellanen olo (ainakin välillä) että kyllä-kyllä-juuri-niin. Mutta se miksi tuo kuulostaa minusta järjettömältä on se että minä, joka olen sinun ykkösepäily, olen hyvis. Se ei siis pidä paikkaansa!
Pystytkö/kerkeätkö/haluatko tehdä analyysia jossa minä olen 100% hyvis ja kehen päätyisit sillon? Ootko nyt vaan pahiksena huomannut miun olevan helppo kohde johon keskittää kaikki voima. Pystyn kyllä samaistumaan, mulla on tapana hinata itseäni myös vain yhden epäilyn varassa (esim. Odo) enkä pysty muuta ajattelemaan. Samaa mieltä kyllä siun kanssa oon siitä, että kuula-lauchuo ja jeekaka ovat epäilyttäviä. Mutta miun mielestä niille paremmin kolmanneksi sopisit sinä kuin minä!

Rayn on ollut mulle jotenkin hankala analysoitava. Nyttemmin kun pelissä mukana ollut niin on hankala ajatella että pahis pelaisi noin. Samaa aloin ajatella jo 2 päivänä xatalosista.

Mutta Rayn saattaisi olla mun epätoivoinen huomisen äänen kohde mikäli nyt kävisikin niin että justy olisikin hyvis.

Oon miettiny justyn saamia ääniä ja ajatellut että onpa massaamisen näköistä touhua, mutta voiko vaan olla että hyvikset massaavat pahista pois.. (uskon kyllä joukossa olevan yhden pahiksen)

Rayn, kysyn minäkin sulta saman kun muutkin. Miksi et epäile mua? Se on ehkä ainut mikä sinussa epäilyttää koska tiedän ettei mun toiminta ole varmasti siun logiikan läpäisevät :D
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja jeekaka » 15.10.2017 18:07:35

Olisitteko valmiit äänestämään tänään mua? Lauchuo taisi olla aika vakuuttunut, että olen pahis riippumatta justyn roolista, ja ilmeisesti olen myös rayn scumreadeissa kakkosena siitä riippumatta(?). Lisäksi kaikki muut justya epäilevät ovat vakuuttuneita siitä, että olen justyn pahispari.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 15.10.2017 18:09:58

jeekaka kirjoitti:Olisitteko valmiit äänestämään tänään mua? Lauchuo taisi olla aika vakuuttunut, että olen pahis riippumatta justyn roolista, ja ilmeisesti olen myös rayn scumreadeissa kakkosena siitä riippumatta(?). Lisäksi kaikki muut justya epäilevät ovat vakuuttuneita siitä, että olen justyn pahispari.

Ja mitä tällä mielestäsi saavutettaisiin?
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja jeekaka » 15.10.2017 18:11:20

Violet kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:Olisitteko valmiit äänestämään tänään mua? Lauchuo taisi olla aika vakuuttunut, että olen pahis riippumatta justyn roolista, ja ilmeisesti olen myös rayn scumreadeissa kakkosena siitä riippumatta(?). Lisäksi kaikki muut justya epäilevät ovat vakuuttuneita siitä, että olen justyn pahispari.

Ja mitä tällä mielestäsi saavutettaisiin?


Haluaisin vain kuulla ihmisten mielipiteet asiasta + perustelut niille.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja justy » 15.10.2017 19:25:41

3. päivä.

Kiirsulta (herättely?)ääni Shirokamille. Ei mitään kommenttia äänestystuloksesta, vaikka eilen oli valmis äänestämään minua ja sitä ennen epäili Xatalosia, joka paljastui hyvikseksi.

Kuulan korvaavalta Lauchuolta (tervetuloa!) ääni Violetille, koska hänen mielestään a) justy on pahis ja b) Violet yritti pelastaa pahiskaverinsa. Sinänsä hassu järjestys, että äänestää pelaajaa jonka pahismaisuus on kiinni toisen pelaajan pahismaisuudesta. Toki kipuilin vähän saman asian kanssa eilen, kun yritin valita Kuulan ja miinan väliltä.

Violet kirjoitti:Joka tapauksessa, Odon kuolema oli harmillinen sen kannalta, että hän oli suojelija, mutta kuolleenakin hänen roolistaan voidaan päätellä jotain. 3/5 Xataloksen äänestäjistä ovat varmoja hyviksiä. En usko Justyn pahikseuteen,joten uskon, että pahisten oli tarkoitus asettua Justyn wagonin taakse, ja tämän kuoltua kääntyä Xatalosta vastaan - rayn olisi voinut esittää loogisen pointin, että Justyn äänestäjiä voi epäillä wagonien pohjalta kunnolla vain, jos Xatalos olisi pahis, mikä varmaankin olisi seuraavana päivänä kääntänyt kelkan tätä kohti. Tällä hetkellä intuitio ja pelin kuviot viittaa mielessäni pahiskuvioon, joka näyttäisi olevan muotoa ray/miina/Kuula tai Kiirsu, mutta selvittelen tätä vielä tarkemmin.


Vaikka tuo kursivoimani käy järkeen, en kyllä itse lähtisi oletuksesta että koko pahistiimi on äänestämässä minua. Siihen sisältyy riskejä, koska se vaikeuttaa pahisten etäisyydenottoa toisistaan. Lisäksi tuollainen äänestetään ensin justy ulos, sitten xatalos, vaatii todella koordinoitua peliä pahiksilta, enkä kyllä näkemieni pahischattien (tai oman pelaamani pahispelin) perusteella ole kauheasti tuontasoista koordinointia nähnyt. Toki täällä on pelaajia muualtakin kuin Kylästä, joten voin olla väärässäkin. Mutta voisin kyllä silti lyödä vetoa etteivät kaikki pahikset äänestäneet minua eilen.

Lauchuo ei luovuta helposti Violet-readistaan vaikka Violet paljastaa olevansa ennustaja. Tästä vähän hyvispisteitä, sillä pahis ehkä säikähtäisi käydä varmistettua hyvistä vastaan?

Miina toteaa, että on Violetin kanssa samaa mieltä siitä, että pahiksille olisi järkevää "ratsastaa justyllä", eli ilmeisesti äänestää minua D2? Kun Xatalos on paljastunut hyvikseksi, tämän pitäisi kai tarkoittaa että miina epäilee Kiirsua ja raynia?

Kiirsu palaa ketjuun:

Kiirsu kirjoitti:Violetin esiin tulon jälkeen tässä kieltämättä muodostui luontevasti kaksi pahisporukkaa. Minä-rayn-miina ja justy-jeekaka-Shiro. Lauchuo sitten villinä korttina, kun Kuula ei osallistunut eiliseen äänestykseen ja sen perusteella ei voi mitään päätellä. Toisaalta molemmat tuntuvat oudoilta vaihtoehdoilta, koska en tiedä miksi pahikset lähtisit noin ilmiselvän yhtenäisesti äänestämään. Pahis!justyn uhraamisessa ei ole järkeä, mutta aika riski olisi raynille ja miinalle yhdessä lähteä hyviksen kimppuun, kun muuten arvottiin Odon ja Xataloksen väliltä, jotka hekin olivat molemmat hyviksiä. Toki on sekin mahdollisuus, että rayn lähti tätä ajamaan yksin ja kaverina hänellä on kaksi porukasta jeekaka-Shiro-Lauchuo. Mutta tässäkin vähän kyseenalaistan, että olisiko tämä kovin fiksu pahisstrategia.

En tiedä onko Shiron strategia fiksu pahiksellekaan, mutta yhä pidän häntä epäilyttävänä. jeekakasta minulle on jäänyt ihan hyvät fiilikset, miinasta ei ota selvää mutta hän tai Lauchuo voisivat sopia kolmanneksi rayn ja Shiron kanssa.

miina ja justy eivät mitenkään istu samaan pahisporukkaan. Tosin miina-Shiro-Kuula(/Lauchuo) ovat kaikki olleet epäilyttäviä, mutta en tiedä olisivatko kaikki alkuperäiset pahikset olleet jättämässä leikin kesken.


Kiirsu, unohditko että äänestit minua eilen? Ja että epäilit Xatalosia ennen minua? Tämä äänestysanalyysisi on ihan järkevä, mutta missä ovat readisi pelaajista?

Lauchuo kirjoitti:Lueskelin vähän työmatkalla justyn viestejä vielä lisää ja mulle tuli mieleen seuraavia asioita. Alunperinkin varsinkin eilisen luku-urakan perusteella justy vaikutti mun mielestä vähän epäilyttävältä, joten ehkä luin vähän enemmän siihen suuntaan, että "löytyykö asioita joita pahis tekisi". En toki kaikkia ehtinyt lukea, mutta laitan nyt näitä mietteitä jo silti.

Ensimmäisenä päivänä justy totesi, että ei aio äänestää - mikset justy halunnut äänestää silloin? Sulla kuitenkin oli selvästi jo jotain ajatuksia siitä, ketkä on epäilyttävimpiä, joten mikset antanut kontribuutiota niiden epäilyttävien lynkkaukseen? Lisäksi ekana päivänä justy mainitsi muutaman jotka epäilyttävät, mutta ei kertonut mitään siitä, miksi he oikeastaan ovat epäilyttäviä. Tätä vastaan tosi tappelee sitten se, että pahis voisi äänestää oikeastaan ketä vain ilman huolta siitä, että osuu omiin, koska pahis tietää keitä omat ovat. Mutta ehkäpä justy jättikin äänensä auki siksi, että voisi tarvittaessa tulla vielä pelastamaan kaverin pulasta, ilman että tarvitsisi selitellä miksi joku toinen yhtäkkiä olikin epäilyttävä kuin se, jolle hän olisi antanut äänensä ensin (jos olisi sellaisen antanut)? Päivän lopuksi kuolemassa oli kuitenkin Jonttu, joka paljastui tavikseksi, eikä oikeastaan muilla ollut juurikaan ääniä, joten justyn pelastusta ei olisikaan kaivattu.


Mielestäni puhuin tästä jo 2. päivän viesteissäni, mutta voin toki toistaa. Minulla oli ajatuksia pelaajista (Violet ja jeekaka), jotka perustuivat satunnaisiin huomiota herättäneisiin viesteihin. Minulla ei ollut oikeastaan mitään hajua mitä epäilyttävää ne pelaajat jotka peliin osallistuessani olivat saaneet ääniä (muistaakseni Jonttu, Kuula ja olisiko ollut Kiirsu tai Odo?) olivat tehneet. En siis katsonut järkeväksi äänestää ketään heistä sattumanvaraisesti. En myöskään olllut niin perillä Violetin pelistä, että olisin kokenut järkeväksi hänen äänestämisensä.

Sanoinko muita epäilyttäväksi kuin Violetia ekana päivänä? Violetissa epäilytti muistaakseni jokin hänen pelityylissään, mutta se tosiaan perustui pariin viestiin. Kun ehdin 1. yön aikana lukea hänen pelinsä läpi kunnolla, en pitänyt häntä enää mitenkään epäilyttävänä. Joten olen oikeastaan aika tyytyväinen etten äänestänyt häntä 1. päivänä puolivillaisen viban pohjalta.

Lauchuo kirjoitti:[quote=justy]Ehkä hyvismäisintä oli se, miten Violet pystyi pysymään vakaasti ajatustensa takana, perustelemaan kaikki toimensa. Yleensä pahiksilla on taipumus häilyä enemmän.

Mun kokemuksen mukaan hyviksen on helpompaa häilyä enemmän, ja usein nimenomaan taviksen. Hyviksellä on noin yleisesti kuitenkin paljon vähemmän menetettävää kuin pahiksella, koska pahisten voittomahikset tippuu radikaalisti jo yhden pahiksen kuolemasta - hyvikset voi usein harhalynkata aika monta pelaajaa ennen kuin voittomahikset on tosi pienet. Pahikset myös usein pysyy kannassaan siksikin, ettei heillä ole kohteita joihin vaihtaa - pahikset kuitenkin tietää ketkä on hyviksiä eikä he yleensä ala ajamaan oman puolulaisen tiputusta erityisen herkästi ainakaan ensimmäisenä. Hyvis voi epäillä käytännössä ketä vain, koska hyvis ei voi tietää kuka toinen on oikeasti hyvis ja kuka on pahis. Mietin aluksi, olisiko tässä voinut olla pientä hyvisluoton antoa pahiskaverille, mutta jos Violet oikeasti on ennustaja, niin ehkä tässä voisi olla pientä ripustautumista hyvikseen. "Katsokaa, minä pidin tätä tyyppiä hyviksenä, minäkin olen hyvis!"[/quote]

En muistaakseni puhunut tuossa lainauksessasi äänestyskäyttäytymisestä, mihin sinä tunnut (ainakin tuossa vaihtoehtojen puute -kohdassa) viittaavan. Minusta pahikselle on (juuri siksi että heillä on enemmän menetettävää) tärkeämpää haistella ilmapiiriä ja perääntyä vaarallisista tilanteista. Violet teki tätä ihan pelin alussa (kun puolusteli heti alkuun kiireitään), mutta myöhemmin hän pystyi vastaamaan mielestäni rauhallisesti ja rakentavasti muiden esittämään kritiikkiin (taisi liittyä johonkin reaktionhakuääneen jonka hän teki D1, en kyllä enää muista).

Mutta siis joo, toki pahis ja hyvis voivat pelata tätä peliä monilla eri tavoilla. Meillä kaikilla lie kuitenkin jotain käytöksiä, joihin kiinnitämme huomiota pahisjahdissa? Siksi kai niitä readeja ketjuun kirjoitellaan, että eri näkökulmasta peliä tarkastelevat voivat niitä kommentoida.

Lauchuo kirjoitti:Justy myös sanoi, ettei pidä Hukan siitä osasta peliä, jonka muistaa. Aiemmin samaisessa viestissä justy kuitenkin antaa ymmärtää, että pitää Hukkaa hyvismäisenä. Wtf? Ekaksi Hukka on susta hyvismäinen mutta yhtäkkiä et pidä hänen pelistään? En muista, onko justy kommentoinut Hukkaa tämän jälkeen. Justylla on muitakin epäloogisuuksia kuten se, että jos Odo on pahis, muut Finin edustajat olisivat hyviksiä, ei mitään perusteluja tähänkään. What? Mitä se kotiyhteisö vaikuttaa siihen, mikä rooli jollain on?


Milloin olen pitänyt hukkaa hyvismäisenä mutta en pidä hänen pelistään? Minusta mun on ollut koko pelin ajan todella vaikea muodostaa mitään kuvaa Hukan pelistä...

Odo pahis, muut FIFAFUn edustajat hyviksiä - ajatuksen perustelin kyllä ihan siinä viestissä jossa sen esitin. Tai ainakin yritin, ehkä en ollut selkeä. Sanoin jotain tyyliin että koska Odo on niin vahvasti sitä vastaan että pelaajan aiempia pelejä käytetään mittarina tämän hyvikseydestä/pahikseudesta, kyse voisi olla siitä että pahis-Odo pelkää kotifooruminsa pelaajien saavan hänet kiinni meta-readien avulla.

Lauchuo kirjoitti:Justyn mielestä myös itsetietoisuus pelaajalla on epäilyttävää, vaikka aiemmin on sanonut että pahikset on usein häilyväisiä. Ja antanut Violetille hyvisluottoa siitä, että hän pysyy kannassaan. Miksi yhtäkkiä itsetietoisuudesta tuli epäilyttävää?


Tarkoitetaankohan me nyt eri asiaa itsetietoisuudella? Onko sinusta siis kannassaan pysyminen itsetietoista? Minä tarkoitin sillä sitä, että pahikset ovat yleensä niitä jotka ovat kovin huolissaan ja tarkkoina siitä, mitä muut heistä ajattelevat. Siis tietoisia omasta kuvastaan. Siitä voi seurata häilyvyyttä, kun muutetaan mielipiteitä suuntaan, jonka uskotaan tuottavan mahdollisimman hyvismäinen kuva itsestään.

Lauchuo kirjoitti:Justyn pointit tuntuu muutenkin olevan sellaisia, että hänen on helppo vaihtaa mielipidettään ja sanoa yhtäkkiä, että joku mikä ei aiemmin ollut epäilyttävää (tai jopa mistä hän antoi hyvisluottoa) onkin yhtäkkiä epäilyttävää. Justy on myös tosi vähäsanainen pelaajista puhuessaan, koettaa selvästi jättää itselleen vaihtoehtoja auki jotta voi missä vaiheessa tahansa lähteä kenen kelkkaan vain. Eikä oikeen tunnu haluavan sanoa pelaajista kovin vahvoja epäilyjä siitä, ovatko he hyviksiä vai pahiksia.


Onko sulla esimerkkejä tilanteesta, jossa olen antanut ensin jostain hyvisluottoa ja sitten se onkin epäilyttävää? En oikein tunnista tuosta kuvauksesta hyvispeliäni enkä pahispeliänikään. Ja jos koet että olen ollut liian vähäsanainen pelaajista puhuessani, niin sen verran olen samaa mieltä etten kauheasti piittaa pelaajalistauksista, joissa käydään koko rosteri läpi yksityiskohtaisesti. Mutta yritän kyllä kertoa niistä pelaajista joihin olen huomioni kiinnittänyt monisanaisesti. Ja aina voi kysyä, jos kaipaa kuulla ajatuksiani jostain pelaajasta/tilanteesta.

Shirokami kirjoitti:++Justy

Näen itse tällä hetkellä scumteamina nytkun niitä onkin kolme niin justyn, hänen kaksi partneriaan on jeekaka ja lauchuo. Kiirsu wild cardina jonka selitän myöhemmin tässä postissa. night killien outoudet selittäisi täysin se, että yksi heistä on ollut lähes koko pelin pois ja korvautui vasta nyt. Oon aika varma että xatalosia äänestäneissä on aika monta pahista varsinkin jos/kun justy flippaa pahiksena.


Ymmärrän tuon jeekaka-pointin, mutta miksi Lauchuo? Laitoin kuitenkin Kuulan eilen kahteen ääneen missä vaiheessa hän oli jaetulla ykkössijalla. Ja yritin kovasti promota Kuulan lynkkausta eilen. Mikä mielestäsi yhdistää minut häneen?


Lauchuon vastaus raynille siitä miksi pitää raynia town readina:

Lauchuo kirjoitti:Mun mielestä sulla on pitkin peliä ollut paljon hyviä pointteja ja oot saanut täällä tosi paljon aikaiseksi, vaikkei vielä yhtään pahista ookaan saatu kiinni. Sun mielipiteet on ollut aika vahvoja yleensä ja oot sanonut useasti että "tuo on mafia" tai "tuo on town", pahikselle toi ois aika hazardia varsinkin jos niin sanoisi perustelujen kera (kuten olet välillä tehnytkin, yleensä viimeistään kysyttäessä), koska sitä mieltä on sitten vaikea muuttaa jos ei saakaan junaa jonkun tietyn henkilön päälle. Halusit pelastaa Xataloksen, joka munkin mielestä vaikutti hyvikseltä. Yritit eilen äänestää pois justyn, jonka pahikseuteen on mun mielestä aika paljon perusteluja. Ja sulta on tullut pitkin peliä hyviä analyysejä siitä miksi joku tekee jotakin ja miksi joku olisi tai ei olisi toiminut. Ei sillä, etteikö pahikset voisi miettiä näitä, mutta mun kokemuksella pahikset yleensä yrittää johdatella yhteen tiettyyn (väärään) suuntaan, eikä harkita kaikkia vaihtoehtoja.


Eikö tuo kursivoimani ole vähän ristiriidassa sen kanssa mitä sanoit mulle aiemmin:

Lauchuo kirjoitti:Mun kokemuksen mukaan hyviksen on helpompaa häilyä enemmän, ja usein nimenomaan taviksen. Hyviksellä on noin yleisesti kuitenkin paljon vähemmän menetettävää kuin pahiksella, koska pahisten voittomahikset tippuu radikaalisti jo yhden pahiksen kuolemasta - hyvikset voi usein harhalynkata aika monta pelaajaa ennen kuin voittomahikset on tosi pienet. Pahikset myös usein pysyy kannassaan siksikin, ettei heillä ole kohteita joihin vaihtaa - pahikset kuitenkin tietää ketkä on hyviksiä eikä he yleensä ala ajamaan oman puolulaisen tiputusta erityisen herkästi ainakaan ensimmäisenä.


Raynilta sinänsä mielenkiintoinen reaktio kieltäytyä vastaamasta Lauchuon kysymykseen, koska pelkäsi sen olevan trap. Eikös hyviksen pitäisi olla luottavainen ja uskoa osaavansa vastata ansakysymyksiin oikein? Tässä taas esimerkki raynin itsetietoisesta pelityylistä, jonka miellän pahikselle luontevammaksi olotilaksi kuin hyvikselle.

miina kirjoitti:justy, kysyit miksi se äänenvaihtohässäkkä eilisen päivän alussa on epäilyttävää? Minun mielestäni et ollut epäillyt kuulaa niin paljon että äänestäisit sitä yli muiden epäilyjesi.. Mutta se taisi olla multa reaktion hakua ja sitähän sä sait. Minun äänevaihto ei ollut niinkään äänenpoisto kuulalta vaan äänenanto sulle!


Okei, mutta miksi? Sanoit että epäilit pivotia tämän Kuula-äänen perusteella. Itse kuitenkin päädyit äänestämään Kuulaa 2. päivänä. Sanoit etten sanonut mitään viesteissäni (ja Lauchuo tuntuu olevan nyt samaa mieltä). Yritin kuitenkin kommentoida peliä ympärilläni laajasti. Mistä asiasta olisit halunnut minun puhuvan? Pystytkö antamaan pari esimerkkiä postista, joka oli epäilyttävän ympäripyöreä? Mä en oikein ymmärrä että miksi mun toimi oli niin epäilyttävä sinun mielestäsi, että sen takia kannatti äänestää minua. Mun on paljon helpompaa uskoa omaa teoriaani pahis-miinasta pelastamassa pahis-Kuulaa.

Olisi myös kiva kuulla selityksesi sille miksi rayn ja Xatalos eivät yhtäkkiä enää olleetkaan epäilyttäviä. Se että sulla oli liikaa pahisreadeja tuntuu vähän hassulta selitykseltä.

Lauchuo kirjoitti:Jos justy on pahis, niin ainoat hänen pahistoverit jotka sopii mun readeihin on jeekaka, miina ja joko Violet tai Hukka. miina siksi, kun mulla ei oikein ole hänestä vielä mitään kunnollista readia, en ole ehtinyt hänen viesteihinsä vielä perehtyä kovin tarkasti. Näin alkuun musta silti vaikuttaa, että miina vois hyvin olla vaan tavishyvis, varsinkin kun miina eilen kääntyi äänestämään justya, jotta Xatalos saattais pelastua. Loput näistä onkin Xatalosta äänestäneissä. Tällöin justy ja jeekaka ois pahispari ja siihen kolmantena sitten joko Violet tai Hukka. Jos Violet on oikea ennustaja, niin kolmannen tuossa pahiskolmikossa on oltava miina. Tää tukee vähän sitä teoriaa, että Violet ei ole ennustaja, koska miina ei mun mielestä sovi tuohon kolmikkoon niin hyvin kuin Violet sopisi.

// Eikun hetkonen, mitä mä selitän. Jos Hukka on pahis, niin silloin Violetinkin on oltava pahis, eli silloin kolmikko ois justy + Violet + Hukka. Oonko nyt sekoittanut tarpeeksi?


Eli mun pareiksi sopii vain feikki-claimaava ennustaja ja tämän hyvistarkastus. Tai miina ja jeekaka, tosin miina ei oikeastaan sovi. En tiedä oletko nyt vähän liian fiksautunut tähän justy ja violet on pahiksia -juttuun. Vai onko tämä vaan pieni etäännytysyritys miinaan, kun epäilet häntä muttet oikein epäilekään...

Lauchuo kirjoitti:Hitto mä oon kattonut nyt kolme (IRL) päivää että raynpelikoneiden ava on joku ihme valkoinen patsas ja oon miettinyt mikä otus toi on jolla on siivet ja sarvet... NYT vasta tajusin että sehän on kissa :DDDDD

Sori offaus mutta tää oli niin random havainto joka melkein aiheutti naurunpurskahduksen, että mun oli pakko.


Tein muuten juuri saman havainnon tällä viikolla. Ja aiheutti saman reaktion. :D

Lauchuo kirjoitti:++justy

Kaikki puhuu joka tapauksessa sen puolesta että justy on pahis.

Jos me harhalynkataan hyvis vielä tänään, niin pahikset on voittaneet pelin, koska me ei voida mitenkään enää lynkata tarpeeksi pahiksia vaikka tulevina päivinä saatais pahikset kiinni. Toivottavasti me rayn ollaan oikeessa. Uskon, että jos justy onkin ennustaja (jollain ihmeen logiikalla), niin hän tulee kyllä vielä claimaamaan ennen päivän päättymistä varsinkin jos on tippumassa.

// miina, tietenkään mä en omasta mielestäni sovi justylle pariksi, koska en ole pahis :) En mä itseäni tuohon tietenkään mukaan laske, kun puhun että ketkä sopii mun readeihin hänelle pahiskavereiksi.


Onko tässä kaikessa jotain muutakin kuin se mitä listasit pitkässä postissasi minusta?

Lauchuo kirjoitti:
miina kirjoitti:Lauchuo: voisin hyvin ajatella että nyt olisi pahiksilta hyvä hetki antaa justyn ns. mennä :D ja vielä tietenkin parempi jos tällä justyn myymisellä saisitte ihmiset äänestämään mua tai jotakin muuta hyvistä. Justyn ääni nyt olis suoraan ajateltu itsepuolustukseksi, jeekakan ääni mulle ei olisi yllätys aiempien epäilyjen takia ja sinä nyt voisit hyvin antaa äänen mulle ilman että yhdistettäisiin kehenkään koska eilen ei sulta (eli kuulalta) ääntä saatu.

Jos justyn olisi hyvä hetki "antaa mennä" nyt, niin miksi ei edellisen pelipäivän aikana? Miksi käyttää vaivaa ja linkittyä tuolla tavalla Xatalosta puolustaessa jos tänään kuitenkin lynkataan justy pahisten puolesta? Eikö järkevämpää olisi ollut eilen asettua justyn lynkkaajien wagoniin ja tänään sitten esittää hyvistä ja vierittää juna jonkun hyviksen päälle? Miksi siis juuri tänään olisi yhtään sen parempi päivä kuin edellinen pelipäivä?


Etkö sä aiemmin ollut sitä mieltä, että jeekaka oli pahis, koska ei äänestänyt minua eilen? Musta tuntuu, että muutat mielipidettäsi pahiksista aina kun tarvitsee tehdä niin voittaaksesi argumentin.

Kiirsu kirjoitti:Uskoin Violetin esiintulon, koska Violet ei minusta eilenkään ollut epäilyttävä. Xatalosin äänestäminen vaikutti minusta enemmän arviointivirheeltä, koska hän olisi hyvin voinut lähteä äänestämään häntä jo aiemmin asettamatta itseään samalla lailla valokeilaan. Muutenkin odotin ennustajan tulevan tänään esiin ja Violetin selitys siitä, miksei hän eilen tullut esiin kuulosti uskottavalta.

Jos justy onkin hyvis, en näe kovin suurta todennäköisyyttä sille, että rayn olisi myös hyvis. (Tai sitten hänellä on vain aivan liian suuret luulot itsestään.) Joten jos justy paljastuisi nyt hyvikseksi, heivaisin huomenna raynin ulos.

--Shirokami
++justy

Lauchuo ei ole ollut kovin vakuuttava, hyvin voisi yrittää kerätä luottoa itselleen äänestämällä pahiskaveriaan. jeekaka on myös menettänyt hyvismäisyyttään päivän edetessä. Voisit hyvin olla kolmikko. Analysoin heitä myöhemmin lisää.

//jeekaka ethän itsekään Violetin claimia epäillyt, niin miksi nyt olet sitä mieltä, että hyviksillä ei olisi ollut syytä olla epäilemättä?


Äänestät minua jo TOISEN KERRAN tässä pelissä sanomatta yhtään syytä sille miksi olen epäilyttävä. Tai sitten mulla on pahemman luokan lukihärö. Ja jos Xatalosin äänestäminen oli arviointivirhe, millainen arviointivirhe se oli? Teit nimittäin saman arviointivirheen itse eilen...

Olen nyt sivun 27 lopussa, pakko pitää tauko. Summausta tähän asti lukemastani:

Lauchuo on ollut aktiivinen, mikä on iso plussa verrattuna Kuulaan. Kuitenkin hänen pointtinsa tuntuvat pyörivän tuuliviirin lailla ympäriinsä. Raynilla oli aika ansiokasta keskustelua Lauchuon kanssa, ja itsekin kyllä ihmettelen tämän logiikkaa äänestää ensisijaisesti Violetia ilman että tuli ajatelleeksi, että pahikseuteni on ehto Violetin pahikseudelle (Lauchuon teoriassa).

Hänen postinsa minusta oli sinänsä ymmärrettävä, mutta hänen epäilynsä minua kohtaan tuntuu omituisen vahvalta. Ilmeisesti se pohjautuu lähinnä äänestystulokseen (pahikset pelastivat justyn), mutta Violetin paljastuminen hyvikseksi ei kuitenkaan tunnu vähentävän Lauchuon vakaumusta tästä johtopäätöksestä. Silti sopivasti hänen epäilynsä pahiskamuistani vaihtuu niistä jotka minua puolustivat niihin jotka äänestivät minua.

Suhde miinaan vaikuttaa myös vähän teennäiseltä: pientä epäilyä (olisi mahdollinen kaveri, mutta vaikuttaa kyllä myös hyvikseltä), ei kuitenkaan halua analysoida miinan peliä kunnolla. Toki tähän lopputulemaani vaikuttaa varmaan se että olen epäillyt miina/Kuulaa niin pitkään.

Toinen joka epäilyttää, on Kiirsu. En oikein tajua mistä hänen readinsa tulevat, eikä hänen posteistaan välity lainkaan kuvaa pelaajasta, joka yrittäisi lukea muiden pelaajien alignmenteja näiden postien perusteella.

Jos Shirokamilta ei tule lisäsisältöä viimeisten sivujen aikana, toivon että olisimme lynkanneet hänet D2...
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja justy » 15.10.2017 19:39:01

miina kirjoitti:Justy: kylläpä oli pitkä viesti ja lukiessa tuli sellanen olo (ainakin välillä) että kyllä-kyllä-juuri-niin. Mutta se miksi tuo kuulostaa minusta järjettömältä on se että minä, joka olen sinun ykkösepäily, olen hyvis. Se ei siis pidä paikkaansa!
Pystytkö/kerkeätkö/haluatko tehdä analyysia jossa minä olen 100% hyvis ja kehen päätyisit sillon? Ootko nyt vaan pahiksena huomannut miun olevan helppo kohde johon keskittää kaikki voima. Pystyn kyllä samaistumaan, mulla on tapana hinata itseäni myös vain yhden epäilyn varassa (esim. Odo) enkä pysty muuta ajattelemaan. Samaa mieltä kyllä siun kanssa oon siitä, että kuula-lauchuo ja jeekaka ovat epäilyttäviä. Mutta miun mielestä niille paremmin kolmanneksi sopisit sinä kuin minä!


En minä ole pitänyt jeekakaa epäilyttävänä. Pikemminkin sanoin että häntä voisin äänestysanalyysin perusteella epäillä, mutta hänen pelinsä vuoksi en kyllä oikein pysty. Minusta jeekaka on pelannut hyvismäistä peliä, samanlaista kuin edellisessä pelissämme. Mutta pitää katsoa mitä tuolla vielä odottaa kun luen loppuun.

Jos sinä olet hyvis, Lauchuo ja Kiirsu olisivat varmaan parhaat veikkaukseni pahikseksi. Kiirsu menisi ehkä Lauchuon edelle, en tiedä. Olisi mennyt ainakin eilen, koska epäilin Kuulaa paljon myös siksi että sinä tunnuit häntä pelastavan. Kolmas pahis onkin sitten hankalampi. Shirokami sopisi täydellisesti lurkkaavaksi pahikseksi, mutta olisiko hän lähtenyt SM-peliin tuollaisella strategialla? Raynin ja Lauchuon vuorovaikutus tänään viittaa vähän siihen että he eivät ole pahiksia yhdessä, mutta toisaalta eipä kumpikaan ole toistaan äänestänytkään. Eli voisi olla myös etäännyttämistä.

miina kirjoitti:Rayn on ollut mulle jotenkin hankala analysoitava. Nyttemmin kun pelissä mukana ollut niin on hankala ajatella että pahis pelaisi noin. Samaa aloin ajatella jo 2 päivänä xatalosista.

Mutta Rayn saattaisi olla mun epätoivoinen huomisen äänen kohde mikäli nyt kävisikin niin että justy olisikin hyvis.

Oon miettiny justyn saamia ääniä ja ajatellut että onpa massaamisen näköistä touhua, mutta voiko vaan olla että hyvikset massaavat pahista pois.. (uskon kyllä joukossa olevan yhden pahiksen)


Olen sinänsä samaa mieltä Raynista että häntä on vaikea anlysoida, mutta miksi pahis ei pelaisi niin? Kerro vähän tarkemmin?

Ja miksi rayn olisi todennäköinen pahis vasta jos minut lynkataan tänään? Onko hänen pelissään jotain, mikä viittaa mielestäsi siihen että rayn yrittää saada hyviksen lynkattua? Jos on, etkö voisi analysoida sitä jo tänään.

Jos mut lynkataan, te olette huomenna pulassa, sillä D2 oli hyvis vs hyvis vs hyvis ja tänään sitten massataan hyvis. Eli kaksi edellistä päivää eivät tuota oikein mitään infoa, kun pahikset saavat rauhassa valita hyvisvaihtoehtojen väliltä. Mutta mikset aloitaisi sitten jo tänään analysoimaan sitä, kuka minua äänestävistä on pahis? Tee vaikka kaksi eri skenaariota, joista toisessa olen hyvis ja toisessa pahis jos se helpottaa (tai sitten vain se jossa olen pahis, mutta olisi kiva lukea vähän enemmän ajatuksiasi pelaajista).
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja justy » 15.10.2017 19:41:06

jeekaka kirjoitti:Olisitteko valmiit äänestämään tänään mua? Lauchuo taisi olla aika vakuuttunut, että olen pahis riippumatta justyn roolista, ja ilmeisesti olen myös rayn scumreadeissa kakkosena siitä riippumatta(?). Lisäksi kaikki muut justya epäilevät ovat vakuuttuneita siitä, että olen justyn pahispari.


En olisi. Jos meillä olisi aikaa lynkkauksille, joissa ei valita eniten epäilyttävää, lynkkaisin mielummin Shirokamin koska hän on lurkannut jo kaksi päivää (okei, ei pitäisi arvostella kun en itsekään tänään ole päässyt postaamaan kuin vasta tänään sunnuntaina... mutta toivon todella että Shirokami on tuottanut jotain tekstivalleja noilla sivuilla joita en ole vielä lukenut).
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja jeekaka » 15.10.2017 20:38:43

jeekaka kirjoitti:
raynpelikoneet kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:Tällä hetkellä ehkä kumminkin taipuvaisempi epäilemään, että miina ja Kiirsu voisi olla hyviksiä. En oikein keksi, miksi hyviksillä olisi ollut syytä olla epäilemättä Violetin claimia. Siinä tapauksessa ei ole ihan mahdotonta sekään, että Shirokami ja Lauchou lähtisivät pahiksina tänään lynkkaamaan pahis!justya.

Siis mietipä nyt itsesi Kiirsun / miinan asemaan.

Sinä olet Kiirsu tai miina, valitse itse. Sinä olet eilen äänestänyt justya, olet siis sitä mieltä, että justy on pahis.
Violet vaihtaa viime sekunnilla äänensä justystä Xatalosiin, Xatalos flippaa town.
Kun 3. päivä alkaa, Violet tulee melkein ensimmäisenä threadiin ja sanoo olevansa ennustaja.
Sinä olet nyt siis Kiirsu tai miina joka on tässä nyt sitä mieltä, että Violet on vaihtanut äänensä mafiasta kaupunkilaiseen ja pelastanut mafian (luonnollisesti, koska epäilet justyä).
Sinä et AINOASTAAN usko Violetin claimia ihan vaan kylmiltään, vaan vielä sanot että "kyllä se joo on mahdollista että Kiirsu/miina/rayn on pahiskolmikko" kun isnä jumankekka 100% varmuudella tiedät että NÄIN EI OLE -- tuo on siis mahdotonta, minä tiedän sen ja niin tietävät molemmat, Kiirsu ja miinakin!

Miten tuossa on YHTÄÄN MITÄÄN JÄRKEÄ kaupunkilaisena?????


Joo no totta, myönnän sen. Peilasin tosiaan omaan ajatuksenjuoksuuni, jossa olin pelkästään helpottunut ja tyytyväinen siitä että Violet tuli tuomaan pelistä uutta informaatiota joka selvensi itselleni tilannetta. Mutta olinkin tosiaan ihan eri tilanteessa, koska itselleni se, että justy on hyvis ja sinä, miina ja Kiirsu olisitte pahiksia olisi ihan mahdollista.


Joo ja tosiaan, pahikset olisivat tietysti tienneet että Violet ON oikea ennustaja. Ei tuossa tosiaan ollut mitään järkeä :D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

EdellinenSeuraava

Paluu Juonittelun SM 2017

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron