Juonittelun SM - finaali 2017 on päättynyt, pahikset vei!

Vuoden 2017 SM-kilpailut

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 14.10.2017 09:03:07

Kiirsu kirjoitti:Violetin esiin tulon jälkeen tässä kieltämättä muodostui luontevasti kaksi pahisporukkaa. Minä-rayn-miina ja justy-jeekaka-Shiro. Lauchuo sitten villinä korttina, kun Kuula ei osallistunut eiliseen äänestykseen ja sen perusteella ei voi mitään päätellä. Toisaalta molemmat tuntuvat oudoilta vaihtoehdoilta, koska en tiedä miksi pahikset lähtisit noin ilmiselvän yhtenäisesti äänestämään. Pahis!justyn uhraamisessa ei ole järkeä, mutta aika riski olisi raynille ja miinalle yhdessä lähteä hyviksen kimppuun, kun muuten arvottiin Odon ja Xataloksen väliltä, jotka hekin olivat molemmat hyviksiä. Toki on sekin mahdollisuus, että rayn lähti tätä ajamaan yksin ja kaverina hänellä on kaksi porukasta jeekaka-Shiro-Lauchuo. Mutta tässäkin vähän kyseenalaistan, että olisiko tämä kovin fiksu pahisstrategia.

Tuo on mielestäni oikeasti hyvin kummallinen sanavalinta tilanteesta jonka tiedät olevan mahdoton
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Lauchuo » 14.10.2017 10:21:11

Okei, koska Hukka tuli esiin taviksena, niin nyt oon aika vakuuttunut, että Violet on ennustaja. Tietty ois vielä se mahis että Hukka ja Violet on pahiskavereita, mutta koska kukaan ei ole tullut counterclaimaamaan Violetia, pidän tätä hyvin epätodennäköisenä.

Justy ja Jeekaka on nyt mun mielestä varma pahispari. Tähän sopii mukaan miina, mutta myös Kiirsu ja Shirokami vaihtoehtoisina. Mulla on kuitenkin kahdesta viimeksi mainituista hyvisviboja, ja siksi ensisijaisesti lähtisin sanomaan että pahikset on nyt justy + Jeekaka + miina.

Jeekaka, toi mitä "selvensit" vastauksena mun kysymykseen, ei nyt oikeestaan mitenkään vastannut mihinkään mun alkuperäisen viestin pointeista.
Avatar
Lauchuo
Kyläläinen
 
Viestit: 273
Liittynyt: 12.10.2017 18:35:37
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 2

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 14.10.2017 10:27:37

Lauchuo kirjoitti:Justy ja Jeekaka on nyt mun mielestä varma pahispari. Tähän sopii mukaan miina, mutta myös Kiirsu ja Shirokami vaihtoehtoisina. Mulla on kuitenkin kahdesta viimeksi mainituista hyvisviboja, ja siksi ensisijaisesti lähtisin sanomaan että pahikset on nyt justy + Jeekaka + miina.

Miksi miina tai Kiirsu? Molemmat äänestivät justya eilen.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 14.10.2017 10:30:49

Lauchuo kirjoitti:Okei, koska Hukka tuli esiin taviksena, niin nyt oon aika vakuuttunut, että Violet on ennustaja. Tietty ois vielä se mahis että Hukka ja Violet on pahiskavereita, mutta koska kukaan ei ole tullut counterclaimaamaan Violetia, pidän tätä hyvin epätodennäköisenä.

Miksi vasta tämä vakuuttaa sinut? Miksi Violet mafiana olisi antanut jonkun checkin joka ei pidä paikkaansa?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Kiirsu » 14.10.2017 10:33:59

Niin no rayn luet taas rivien välistä asioita, joita en ole sanonut. Minusta sinä ja miina olette yksi mahdollisuus pahiskaksikoksi ja se oli koko tuo pohdintani pointti ja se on täysin mahdollinen skenaario koska en tietenkään siihen laske itseäni mukaan. justy-readisi on mielestäni järkevä, en tiedä oliko sekin kohta kohdistettu minulle, mutta en ole sitä kyseenalaistanut.

En nyt puhelimella jaksa alkaa viestejä käydä läpi mutta puin justya kunhan pääsen koneelle.
Avatar
Kiirsu
Kyläläinen
 
Viestit: 57
Liittynyt: 19.09.2017 22:27:05
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Lauchuo » 14.10.2017 10:37:24

raynpelikoneet kirjoitti:
Lauchuo kirjoitti:Okei, koska Hukka tuli esiin taviksena, niin nyt oon aika vakuuttunut, että Violet on ennustaja. Tietty ois vielä se mahis että Hukka ja Violet on pahiskavereita, mutta koska kukaan ei ole tullut counterclaimaamaan Violetia, pidän tätä hyvin epätodennäköisenä.

Miksi vasta tämä vakuuttaa sinut? Miksi Violet mafiana olisi antanut jonkun checkin joka ei pidä paikkaansa?

Kieltämättä onhan tossa mahis että Violet ois pahis ja antanut green checkin hyvis!Hukasta. Varsin epätodennäköistä mun mielestä silti - en millään usko justyn olevan ennustaja ja jos joku muu kuin Violet on, luulisi että olisi jo tullut counterclaimaamaan kun kaikki muut ovat jo puhuneet.

Miina on pelannut mun mielestä vähän oudosti ja viesteissä tuntuu välillä olevan asioita, joita en tiedä miksi hyvis sanoisi. Miina olis ihan hyvin voinut äänestää eilen justya hämäämismielessä sillä, että jos justy putoaa niin häntä ainakin pidetään hyviksenä. Sama pätee Kiirsuun äänestämisen osalta, mutta kuten sanoin, musta Kiirsu vaikuttaa hyvikseltä tässä pelissä.
Avatar
Lauchuo
Kyläläinen
 
Viestit: 273
Liittynyt: 12.10.2017 18:35:37
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 2

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 14.10.2017 10:39:56

Kiirsu kirjoitti:Niin no rayn luet taas rivien välistä asioita, joita en ole sanonut.

Niin teen. Tottakai teen, miksi pahis ikinä sanoisi suoraan pahismaisia asioita?
En nyt oikein tiedä syytätkö minua jostain vai et, mutta on mielestäni aika hauskaa että sanot näin, kun sinua itseäsi on syytetty samantyylisistä asioista kun minuakin, ja puolustit itseäsi aivan samalla tavalla kuten minäkin. Voin kaivaa tuon postin kyllä jos haluat. Mutta ihan oikeasti, tässä pelissä nyt pitää lukea rivien välistä, koska eihän kukaan pahiksena tule suoraan sinulle kertomaan että on pahis....
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Lauchuo » 14.10.2017 10:40:41

Hukka sä kyselit miksi porukka äänestää justya. Mulla on täällä pitkä viesti siitä miksi justy on mun mielestä pahis. Ei siis perustu vain rayn readeihin.
Avatar
Lauchuo
Kyläläinen
 
Viestit: 273
Liittynyt: 12.10.2017 18:35:37
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 2

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 14.10.2017 11:10:31

Lauchuo kirjoitti:Miina on pelannut mun mielestä vähän oudosti ja viesteissä tuntuu välillä olevan asioita, joita en tiedä miksi hyvis sanoisi. Miina olis ihan hyvin voinut äänestää eilen justya hämäämismielessä sillä, että jos justy putoaa niin häntä ainakin pidetään hyviksenä. Sama pätee Kiirsuun äänestämisen osalta, mutta kuten sanoin, musta Kiirsu vaikuttaa hyvikseltä tässä pelissä.

Miksi ei vaan äänestää Xatalosia?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 14.10.2017 11:17:14

Lauchuo kirjoitti:Kieltämättä onhan tossa mahis että Violet ois pahis ja antanut green checkin hyvis!Hukasta. Varsin epätodennäköistä mun mielestä silti - en millään usko justyn olevan ennustaja ja jos joku muu kuin Violet on, luulisi että olisi jo tullut counterclaimaamaan kun kaikki muut ovat jo puhuneet.

En minä sitä kysy, tottakai se on tässä vaiheessa ihan selvää ettei kukaan tule counter-claimaamaan Violetia, tai no jos justy tulee niin ainakin minä tiedän mitä teen (btw justy ei koskaan ole ennustaja tässä pelissä).
Minä kysyn sitä että miksi sinä olet sitä mieltä että ennen Hukan postia oletit vielä ettei Violet mahdollisesti ole ennustaja.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Lauchuo » 14.10.2017 11:22:23

Siksi ei äänestää Xatalosia, koska se ei sopivasti etäännyttäisi miinaa justysta.

Minähän olen moneen kertaan jo sanonut, miksi Violet minun mielestä mahdollisesti ei olisi ollut ennustaja. Koska se vain yksinkertaisesti olisi mahdollista ja olisi myös sopinut kuvioon, että Violet olisi valehdellut. Finissä ainakin näitä feikkiesiintuloja ennustajana on ollut aika paljonkin ja siksi suhtaudun niihin aina skeptisesti
Avatar
Lauchuo
Kyläläinen
 
Viestit: 273
Liittynyt: 12.10.2017 18:35:37
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 2

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Hukka » 14.10.2017 11:29:12

raynpelikoneet kirjoitti:On kuule ehkä noin 1% mahdollisuus, että joku tulee luonnollisesti aivan toiseen johtopäätökseen jostain asiasta luettuaan postin uudelleen, ilman että mitään (esim rooliclaimaus tai jotain muuta asian kannalta tärkeää) tapahtuu.

Okeiii, nyt ollaan samalla sivulla. Tämä on totta. Mutta siis aiemmin sanomasi ei pysty muodostamaan readia -> pystyy muodostamaan readin ei mielestäni ole epäilyttävää. Täysin toiseen johtopäätökseen tuleminen tietysti on.

Mitä sinä sitten lähtisit tekemään? En nyt yritä olla mitenkään ärsyttävä mutta sinä et ole hirveästi yrittänyt tehdä yhtään mitään koko pelin aikana, olet kuitenkin confirmed town niin olisi ihan kiva jos sinulla olisi jotain annettavaa, erityisesti jos olet eri mieltä kanssani.

Mä luin topan nyt vaan nopeasti läpi ja mä haluaisin kuulla lisää ihmisten syistä äänestää justya. Tulen lukemaan vanhoja viestejä vielä, mutta ensi lukemalla mieleen jäi vain sinun perustelusi ja justyn saamat äänet. Muiden selitysten kysely toivottavasti johtaisi myös heidän vastauksiinsa, joista voin saada heistäkin jotain vielä lisää irti. (Pahoittelen, että minun tapani pelata vaikuttaa sinusta siltä, etten yritä tehdä mitään.)

Kiirsu ilmeisesti äänestää justya ainoastaan raynin perässä? Ja Shirokami?

Kiirsu 2.päivänä kirjoitti:En tiedä missä välissä aloin pitää raynia näin luotettavana
Shirokami kirjoitti:counterclaimia odotellessa pidän ääneni justyssa ihan siitä syystä että en näe vielä miksi justy ja Kiirsu olisivat samaan aikaan mafia ja tässä vaiheessa peliä en täysin luota itseeni ja olen sitä mieltä että rayn case on paljon parempi kuin omani. kyllä, sheeppaan siis raynia.

Lauchuo kirjoitti:Hukka sä kyselit miksi porukka äänestää justya. Mulla on täällä pitkä viesti siitä miksi justy on mun mielestä pahis. Ei siis perustu vain rayn readeihin.

Kiitos! Erityisesti tästä olen samaa mieltä, koska turvallista pahispelaamista:

Lauchuo kirjoitti:Justyn pointit tuntuu muutenkin olevan sellaisia, että hänen on helppo vaihtaa mielipidettään ja sanoa yhtäkkiä, että joku mikä ei aiemmin ollut epäilyttävää (tai jopa mistä hän antoi hyvisluottoa) onkin yhtäkkiä epäilyttävää. Justy on myös tosi vähäsanainen pelaajista puhuessaan, koettaa selvästi jättää itselleen vaihtoehtoja auki jotta voi missä vaiheessa tahansa lähteä kenen kelkkaan vain. Eikä oikeen tunnu haluavan sanoa pelaajista kovin vahvoja epäilyjä siitä, ovatko he hyviksiä vai pahiksia.
Avatar
Hukka
Kyläläinen
 
Viestit: 150
Liittynyt: 15.07.2017 18:34:03
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 14.10.2017 11:32:34

Lauchuo kirjoitti:Siksi ei äänestää Xatalosia, koska se ei sopivasti etäännyttäisi miinaa justysta.

häh... ei se sano mitään miinasta jos olisi äänestänyt Xatalosia justyn sijaan, varsinkin kun silloin kun hän päätöksensä teki, keskusteltiin siitä, voitaisiinko miina lynkata.
Violet oli tässä vaiheessa vielä sitä mieltä että justy on kaupunkilainen (ei halunnut äänestää häntä), joten miksi miina mafiana äänestäisi mafia!justya? Ensinnäkin hänen selviytymis% on parempi jos hän äänestää Xatalosia, ja toisekseen jos hän on pahis justyn kanssa hän vielä yrittää saada oman kaverinsa lynkatuksi sen sijaan että pääsisi helpommalla JA lynkkaisi kaupunkilaisen.

Minähän olen moneen kertaan jo sanonut, miksi Violet minun mielestä mahdollisesti ei olisi ollut ennustaja. Koska se vain yksinkertaisesti olisi mahdollista ja olisi myös sopinut kuvioon, että Violet olisi valehdellut. Finissä ainakin näitä feikkiesiintuloja ennustajana on ollut aika paljonkin ja siksi suhtaudun niihin aina skeptisesti

Niin, mutta mielestäni sinä muutit mieltäsi väärään aikaan, niinsanotusti "overplayasit" ihan validin pointin mikäli olet mafia.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 14.10.2017 11:34:04

Hukka kirjoitti:
raynpelikoneet kirjoitti:On kuule ehkä noin 1% mahdollisuus, että joku tulee luonnollisesti aivan toiseen johtopäätökseen jostain asiasta luettuaan postin uudelleen, ilman että mitään (esim rooliclaimaus tai jotain muuta asian kannalta tärkeää) tapahtuu.

Okeiii, nyt ollaan samalla sivulla. Tämä on totta. Mutta siis aiemmin sanomasi ei pysty muodostamaan readia -> pystyy muodostamaan readin ei mielestäni ole epäilyttävää. Täysin toiseen johtopäätökseen tuleminen tietysti on.

Mutta niinhän justy teki :)
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 14.10.2017 11:40:06

miina kirjoitti:Pakko vastata nopeasti violetille vaikkakaan en pääse oikein penkomaan tekstejä. Älä nyt violet ole hullu mun äänestämisessä! Nii kaikki mitä kirjotit musta on totta, jopa se että vaikutan varmasti pahismaiselta. Mutta olisiko minun pahiksena missään nimessä kannattanut pelata noin, ei! Mulla on huonona tapana kestää hyviksenä kritiikkiä miun epäloogisesti toiminnnasta ja kaikissa hyvispeleissäni olen tainnut äänestää minua vastaan hyökännyttä pelaajaa kohtaan nopeasti reagoimalla, esim. justy ääni. Vaikkakin se mielestäni oli ihan ok ääni siihen hetkeen pelissä. Myöhemmin jo lauhduin mielessäni, mutta kun xatalosta alettiin pommittaa niin oli mielestäni selkeää että justya pelastetaan jolloin en ollutkaan valmis luopumaan justyn pahisroolista. Sulla tais tietty olla vielä analyysi kesken, mutta miten sitten day3? Eikö justy muka yhtään epäilytä viime yön jälkeen kun xatalos olikin hyvis? Ja oletko siis sitä mieltä että kun justy ei ole sun listassa pahis, niin minä ja rayn ollaan? Mitkä olikaan syyt raynin epäilyyn? Ja jos itsekin olet sitä mieltä että epäloogisuus voi olla ns. hyve, niin miksikäs olinkaan äänesi ansainnut :D (huom. retorinen kysymys, vastaus tuli jo..)

Jos justy on hyvis, olet ehdottomasti pahis. Mä taivun melko lailla myös sille kannalle, että ray sopisi tässä kuviossa myös pahikseksi. Osittain juurikin siksi, että hän ei kommentoi sinun epäloogisuuksiasi kunnolla, vaikka ne ovat runsaita ja moninaisia. Esim. outtien jättäminen itselle on raysta pahismaista, epälooginen toiminta on raysta pahismaista, ja sitten miinalta tulee tämä viesti:

Ja täytyy justy vielä mainita, etten pahemmin miettiny kuulalta ottamaani ääntä kun halusin vaan osoittaa että mun mielestä siun toiminnassa on nyt jotakin hämärää ja koska koko ajan olen niin ajatellut niin päätin äänestää ja äkkiä! Ihan ku tässä ees mikään kiire olis!

Xatalos: haluan himpun tutkia tätä justyn hommaa, miun mielestä odo on pahis jota kerkiää kyllä äänestää myöhemminkin..

Ja se miksi rayn ja xatalos nyt äkkiä ovatkin hyviksiä johtunee siitä mistä mulle on jo huomauteltukkin, että pahiksia mulla on jo taskut täynnä, pakko vähän luopua. Pidätän kuitenkin oikeuden muutoksiin vielä.


"haluan himpun tutkia tätä justyn hommaa, miun mielestä odo on pahis jota kerkiää kyllä äänestää myöhemminkin." -> Pidän toista henkilöä pahiksena, mutta tän henkilön tutkiminen olisi jees, joten sen sijaan että veisin Odon casea pitemmälle, takerrun entistä vahvemmin justyyn. jusyn kohdalla suurimman huomion vie kuitenkin ray, joten pahiksena koen tämän turvallisena.

"Ja se miksi rayn ja xatalos nyt äkkiä ovatkin hyviksiä johtunee siitä mistä mulle on jo huomauteltukkin, että pahiksia mulla on jo taskut täynnä, pakko vähän luopua. Pidätän kuitenkin oikeuden muutoksiin vielä." Mä luovuin ilman mitään readia tai syytä näiden kahden henkilön pahikseudesta epäilemisestä - mulla on muutenkin paljon pahisepäilyjä, niin mä voin turvassa jättää pari pois. Mä vielä kirjotan et pidätän oikeuden muutoksiin, koska mä en todellakaan halua lopullisesti seistä tän kannan takana.

Mitä tulee rayhin, niin hänen uusi selityksensä siitä, miksei asettunut miinan taakse menee läpi.

Mitä tulee alkuperäiseen rayn caseen justyä vastaan, niin olen jo sanonut aika paljon sanomisiani. Tarun vielä tähän:

Day 1 -- justy ei pysty muodostamaan readia minusta luettuaan tuon sananvaihdon
Day 2 -- justy yllättäen pystyy muodostamaan readin minusta perustuen informaatioon jonka hän on jo lukenut D1 kun minä johdan Jontun lynkkausta.

Day 1 - Justy on seuraillut peliä ulkopuolisena, katsonut etenkin, että miten tutut kyläläiset kisoissa pärjäävät. Huomioita hän on tehnyt minusta, Hukasta ja jeekakasta, ja kyseiset huomiot ovat lähinnä vibapohjaisia.
Day 2 - Justy on pelissä pelaajana, ja tulee peliin varsinaisen listauksen kanssa analysoituaan pelaajat. Mielipiteet eilen vibattaneista pelaajista täsmentyvät, ja käsitellään myös kylän ulkopuoliset pelaajat.

ray kirjoitti:On kuule ehkä noin 1% mahdollisuus, että joku tulee luonnollisesti aivan toiseen johtopäätökseen jostain asiasta luettuaan postin uudelleen, ilman että mitään (esim rooliclaimaus tai jotain muuta asian kannalta tärkeää) tapahtuu.

Tämä perustuu täysin olettamaan, että justy olisi vahvasti seurannut peliä ja tehnyt siitä johtopäätöksiä. Tätä ei pystytä mielestäni osoittamaan kaikista aiemmin mainitsemistani seikoista johtuen. Justyn ensimmäisen päivän viestin kirjoittaminen osoittaa mielestäni sen, että hän on sivusta hieman seurannut tuttujen kylätoveriensa pelaamista, ja katsonut viimeisimmän äänestystuloksen ennen kuin postasi.

ray kirjoitti:Mutta niinhän justy teki :)


Tää asiasta vänkääminen menee jo vähän naurettavan puolelle. Vähän tuntuu siltä, että confirmation bias on osunut suhun pahasti, tai sitten vaan pelaat pahiksena, enkä tbh osaa sanoa kumpi.

Mielestäni ei ole mitään syytä äänestä tänään justyä miinan sijasta, sillä toisin kuin justy, miinaan kohdistuvat epäilykset eivät perustu pitkälle vietyihin olettamiin siitä, miten paljon kyseinen henkilö on ennen peliin osallistumistaan käyttänyt aikaansa peliin.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 14.10.2017 11:41:05

Mä lähden sitten parin tunnin päästä kaverin synttäreille enkä todennäköisesti palaa ennen yötä, eli huomiseen menee minun seuraavat postaamiseni (saattaa mennä iltaankin asti jos on ihan hirvee darude ^^). Nyt voin vielä keskustella asioista jos jollain on jotain sanottavaa.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 14.10.2017 11:43:54

No sitten äänestät miinaa. En minä muuta tuohon sano kun "oi voi". En jaksa enää keskustella tästä, kuten jo sanoin.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 14.10.2017 11:50:22

Violet kirjoitti:Mielestäni ei ole mitään syytä äänestä tänään justyä miinan sijasta, sillä toisin kuin justy, miinaan kohdistuvat epäilykset eivät perustu pitkälle vietyihin olettamiin siitä, miten paljon kyseinen henkilö on ennen peliin osallistumistaan käyttänyt aikaansa peliin.

jos saat asiasi läpi niin toivottavasti olet sitten oikeassa ja minä väärässä. sun ymmärrys mun casesta kun näyttää olevan tasan nolla.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 14.10.2017 11:59:33

Lauchuo kirjoitti:
Violet kirjoitti:
Lauchuo kirjoitti:Jos justy on pahis, niin ainoat hänen pahistoverit jotka sopii mun readeihin on jeekaka, miina ja joko Violet tai Hukka. miina siksi, kun mulla ei oikein ole hänestä vielä mitään kunnollista readia, en ole ehtinyt hänen viesteihinsä vielä perehtyä kovin tarkasti. Näin alkuun musta silti vaikuttaa, että miina vois hyvin olla vaan tavishyvis, varsinkin kun miina eilen kääntyi äänestämään justya, jotta Xatalos saattais pelastua. Loput näistä onkin Xatalosta äänestäneissä. Tällöin justy ja jeekaka ois pahispari ja siihen kolmantena sitten joko Violet tai Hukka. Jos Violet on oikea ennustaja, niin kolmannen tuossa pahiskolmikossa on oltava miina. Tää tukee vähän sitä teoriaa, että Violet ei ole ennustaja, koska miina ei mun mielestä sovi tuohon kolmikkoon niin hyvin kuin Violet sopisi.

// Eikun hetkonen, mitä mä selitän. Jos Hukka on pahis, niin silloin Violetinkin on oltava pahis, eli silloin kolmikko ois justy + Violet + Hukka. Oonko nyt sekoittanut tarpeeksi?


Kyllä, ja jos pahiskomikko on minä + Justy + Hukka, niin kuka meistä on ennustaja, kun ainoastaan joku meistä se voi olla? Kukaan teistä muista ei claimaa sitä ristikkäin kanssani.

Totta, oot ihan oikeessa. Tää puhuis sen puolesta, että pahiskolmikko ois sitten justy + Jeekaka + miina, tai justy + Jeekaka + Violet. Joka tapauksessa justy ja Jeekaka ois pahiksia.


Lauchuoltakin löytyy näemmä mielenkiintoinen posti. Nyt kun minä olen varma hyvis, jää sinulle ainoastaan kolmikko justy + Jeekaka + miina. Miksi et äänestäisi miinaa, joka linkittyy muihin potentiaalisiin pahiskolmikkoihin paremmin kuin justy? Äänestämällä justyä laitat kaiken tämän yhden kortin varaan, kun taas miinan kohdalla mahdollisuuksia on paljon enemmän.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Lauchuo » 14.10.2017 12:03:43

En ehdi nyt vastailemaan kaikkeen mutta Violetin pointteihin pakko sanoa: kun justy oli jo ilmottautunut varapelaajaksi, miksi hän olisi katsonut peliä "vain katsojan" silmin? Eikö järkevämpää olisi katsoa peliä alusta asti sillä mentaliteetilla, että saattaa joutua pelaamaan itse jossain vaiheessa?
Avatar
Lauchuo
Kyläläinen
 
Viestit: 273
Liittynyt: 12.10.2017 18:35:37
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 2

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 14.10.2017 12:04:16

Koska hän noin sanoi?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 14.10.2017 12:06:25

Violet kirjoitti:
Lauchuo kirjoitti:
Violet kirjoitti:
Lauchuo kirjoitti:Jos justy on pahis, niin ainoat hänen pahistoverit jotka sopii mun readeihin on jeekaka, miina ja joko Violet tai Hukka. miina siksi, kun mulla ei oikein ole hänestä vielä mitään kunnollista readia, en ole ehtinyt hänen viesteihinsä vielä perehtyä kovin tarkasti. Näin alkuun musta silti vaikuttaa, että miina vois hyvin olla vaan tavishyvis, varsinkin kun miina eilen kääntyi äänestämään justya, jotta Xatalos saattais pelastua. Loput näistä onkin Xatalosta äänestäneissä. Tällöin justy ja jeekaka ois pahispari ja siihen kolmantena sitten joko Violet tai Hukka. Jos Violet on oikea ennustaja, niin kolmannen tuossa pahiskolmikossa on oltava miina. Tää tukee vähän sitä teoriaa, että Violet ei ole ennustaja, koska miina ei mun mielestä sovi tuohon kolmikkoon niin hyvin kuin Violet sopisi.

// Eikun hetkonen, mitä mä selitän. Jos Hukka on pahis, niin silloin Violetinkin on oltava pahis, eli silloin kolmikko ois justy + Violet + Hukka. Oonko nyt sekoittanut tarpeeksi?


Kyllä, ja jos pahiskomikko on minä + Justy + Hukka, niin kuka meistä on ennustaja, kun ainoastaan joku meistä se voi olla? Kukaan teistä muista ei claimaa sitä ristikkäin kanssani.

Totta, oot ihan oikeessa. Tää puhuis sen puolesta, että pahiskolmikko ois sitten justy + Jeekaka + miina, tai justy + Jeekaka + Violet. Joka tapauksessa justy ja Jeekaka ois pahiksia.


Lauchuoltakin löytyy näemmä mielenkiintoinen posti. Nyt kun minä olen varma hyvis, jää sinulle ainoastaan kolmikko justy + Jeekaka + miina. Miksi et äänestäisi miinaa, joka linkittyy muihin potentiaalisiin pahiskolmikkoihin paremmin kuin justy? Äänestämällä justyä laitat kaiken tämän yhden kortin varaan, kun taas miinan kohdalla mahdollisuuksia on paljon enemmän.

eikun häh mitä? eikös Lauchuon perusolettamus ollut että justy + jeekaka on pahiksia? Mitä ne muut pahiskolmikot oli?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 14.10.2017 12:13:12

Lauchuo kirjoitti:En ehdi nyt vastailemaan kaikkeen mutta Violetin pointteihin pakko sanoa: kun justy oli jo ilmottautunut varapelaajaksi, miksi hän olisi katsonut peliä "vain katsojan" silmin? Eikö järkevämpää olisi katsoa peliä alusta asti sillä mentaliteetilla, että saattaa joutua pelaamaan itse jossain vaiheessa?

Ei minulla ainakaan olisi varapelaajana ollut halua lähteä syväluotaamaan rayn viestejä, etenkään kun olisin justyn asemassa vasta kolmannella varasijalla. Ainakin oma oletukseni oli, että varapelaajia ei tarvittaisi näin paljoa, mutta ilmeisesti pelaajat eivät osanneet arvioida, mihin urakkaan sitoutuvat.

ray kirjoitti:eikun häh mitä? eikös Lauchuon perusolettamus ollut että justy + jeekaka on pahiksia? Mitä ne muut pahiskolmikot oli?

Oli ne pahiskomikot, jotka perusuivat siihen, että en ole ennustaja. Nyt jäljelle Lauchuolta vain tuo yksi pahiskolmikko. Puhin muista potentiaalisista pahiskomikoista, jotka Lauchuo poissulkee olettamalla, että justy on ilmiselvä pahis. Omasta mielestäni tämä olettama on aivan liian voimakas, jotta sen perusteella voidaan poissulkea kaikki muut kuin kyseinen kolmikko pahiksiksi. Parempi kysymys olisi, että miksi Lauchuo tekee näin, ja jos hän näin ei tee, niin miksi hän ei äänestäisi miinaa, joka linkittyy useampaan muuhun pelaajaan vahvemmin kuin justy ollessaan olennainen osa myös hänen justyn kolmikkoa.

Omasta mielestäni johtopäätös, jossa miinan ja justyn on oltava pahiksia yhdessä ja kaikki muut vaihtoehdot suljetaan, on omituinen.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 14.10.2017 12:17:06

Minun mielestäni tuo on ihan looginen oletus jos hän on vahavasti sitä mieltä että justy on pahis. Esim mulla on myös epäilyjä jeekakaa, Kiirsua ja miinaa kohtaan, mutta minä en kuitenkaan ikinä tule voteemaan Kiirsua tai miinaa tänään koska he eivät todennäköisesti ole pahiksia jos justy on, ja justy nyt sattuu olemaan mun top scumread.

En ymmärrä miksi epäilet Lauchuota siitä, että "hän ei halua äänestää miinaa" kun hänen miina readinsa perustuu siihen, että "miina voisi olla justyn scumpartner".
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 14.10.2017 12:20:28

Suoraan sanottuna tuntuu siltä että sinä menet vähän takapuoli edellä puuhun, Violet.
Jos Lauchuo epäilee justyä kaikista eniten, miksi hänen pitäisi sen sijaan äänestää miinaa? Vain koska miina voi olla pahis justyn kanssa.

Jos haluat tarttua johonkin tälläiseen niin tartu edes siihen kun hän äänesti sinua "koska olet justyn partneri"...
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 14.10.2017 12:21:16

"miina voisi olla justyn scumpartner" itsessään on jo mielestäni erittäin epäilyttävä readi miinan ja justyn suhteista.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 14.10.2017 12:22:20

Violet kirjoitti:"miina voisi olla justyn scumpartner" itsessään on jo mielestäni erittäin epäilyttävä readi miinan ja justyn suhteista.

niin onkin, en ole eri mieltä tästä millään tavalla.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 14.10.2017 12:32:01

Okei, valitsin sanani huonosti.
Ymmärrän epäilysi häntä kohtaan, olen ihan samaa mieltä. Mielestäni jsuty nyt vaan on pahis ja hänet tulee lynkata ensin (koska hän on todennäköisemmin pahis). Sen jälkeen voidaan selvittää miksi joku sanoi jotain.

Minä Violet kyllä ymmärrän että jos olen väärässä justyn suhteen, me varmaan hävitään tää peli. Mutta mun peliin ei koskaan kuulu "play it safae", kun olen vahvasti sitä mieltä että joku on pahis niin minä sitten yritän lynkata hänet. Jos justy on kaupunkilainen ja hänet lynkataan tänään niin tajuan kyllä että olen sitten varmaan D4 lynkkaus ja hävisin pelin kaupungille. Voin kuitenkin hyväksyä sen, koska ainakin yritin. Go big or go home.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 14.10.2017 12:49:01

raynpelikoneet kirjoitti:Suoraan sanottuna tuntuu siltä että sinä menet vähän takapuoli edellä puuhun, Violet.
Jos Lauchuo epäilee justyä kaikista eniten, miksi hänen pitäisi sen sijaan äänestää miinaa? Vain koska miina voi olla pahis justyn kanssa.

Jos haluat tarttua johonkin tälläiseen niin tartu edes siihen kun hän äänesti sinua "koska olet justyn partneri"...

Jos Lauchuon epäilyt ovat todella menneet niin pitkälle, että vain yksi pahiskolmikko on hänelle mahdollinen, niin luulisi, että kaikki kolme henkilöä saisivat häneltä hyväksynnän. Jos justy kuolee ja on hyvis, hänen kyseinen teoriansa romuttuu. Jos miina kuolee, ja on hyvis, hänen kyseinen teoriansa romuttuu ja rajoittuu se pahiskolmikkojen joukko, mitä jäljellä olevista pelaajista voi muodostaa. Meillä on vielä yksi harhalynkkaus, ja jos hänen tulee lynkata joku tietääkseen teoriansa totuusarvon, niin järkevintä valita se, joka rajaa seuraavana päivänä eniten pahisjoukkoa.

Jos tänään tapetaan justy omasta haluttomuudestani huolimatta, niin menetämme viimeisen harhalynkkauksen. Lienee itsestäänselvää, että tulen oleman seuraava yökohde, sillä vaikutukseni peliin on suurempi kuin Hukalla. Jos justy paljastuu hyvikseksi, niin seuraavan päivälynkkauksen kohteen on oltava miina, sillä heidän sijoittuminen samalle puolelle on erittäin epätodennäköistä. Muutenkin miina sopii jokaisen, paitsi justyn pahiskaveriksi. Eilisen päivän perusteella Kuulan pariksi, rayn pehmeä käsittely miinaa kohtaan (vrt. esim. Jonttu, joka myös viestitteli epäloogisesti) puhuu mahdollisesta pariudesta, Kiirsu joka on jättänyt miinan aika huomiotta jne.

// ray, justyn ollessa hyvis on miina erittäin selkeä pahis. miinan kuolema kertoo myös Justyn kuolemasta enemmän kuin Justyn kuolema miinasta. Näistä kahdesta miina on itselleni selkeämpi pahiskandidaatti, minkä vuoksi justyä on paha lähteä epäilemään. Jos justy on hyvis, niin täysin ehdoton lynkkauslistani olisi miina, ray ja Lauchuo alkaen miinasta.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 14.10.2017 12:51:56

Vielä Lauchuosta, pystyn ymmärtämään sen kannan, että epäilyttävintä pelaajaa äänestetään pois, mutta kun meillä on vielä yksi harhalynkkaus, tulee tässä mielestäni eturistiriita suuremman informaatiovaikutuksen kanssa. Kun pelistä ei ilmeisesti löydy ketään, joka puolustelisi miinaa (eli hän on jokaiselle se pahiskaveri, jota epäillään, mutta yritetään olla äänestämättä ja pitää pinnalla), niin hänen tappaminen olisi pahistennappaamisen kannalta järkevää ja kertoisi merkittävästi informaatiota justyn roolista.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

EdellinenSeuraava

Paluu Juonittelun SM 2017

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron