Juonittelun SM - finaali 2017 on päättynyt, pahikset vei!

Vuoden 2017 SM-kilpailut

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Lauchuo » 13.10.2017 15:11:38

jeekaka kirjoitti:
Lauchuo kirjoitti:Ja ei, kumpikaan teistä ei ole selittänyt miksi justy ei olisi pahis. Sitäpaitsi jos justy ei sun mielestä ole pahis niin miksi liität sen tähän skenaarioon jossa minä, Shirokami ja justy ollaan yhdessä pahiksia??


Kun se on mun logiikalla ainoa skenaario, jossa justy voisi olla pahis :D Suurin osa on täällä sitä mieltä, että näin on, joten koitan hyväksyä ajatuksen että olen vain itse väärässä.

Mutta silti oot sitä mieltä että justy on hyvis ja ainoa syy miksi sun mielestä oon pahis on se, että äänestän pahis!justya :D ok. Ja se että en sinisilmäisesti ottanut vastaan Violetin ennustaja claimia.
Avatar
Lauchuo
Kyläläinen
 
Viestit: 273
Liittynyt: 12.10.2017 18:35:37
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 2

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja jeekaka » 13.10.2017 15:15:44

No en pidä sua sillä perusteella pahiksena :D Jotenkin tuntuu, että täällä halutaan ihan tarkoituksella väärinymmärtää mua, koska mielestäni mun johtopäätökset on ihan loogiset ja vaikka olisi eri mieltä, niin pitäisi ymmärtää miksi oon niihin tullut.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja jeekaka » 13.10.2017 15:18:50

justyä on äänestämässä näillä näkymin ihan väistämättä kaksi pahista (kolme jos justy ei ole itse), ja vaikka epäilisi mua justyn pahistoveriksi niin pitäisi tajuta että ainakin yksi pahis on innokkaasti hankkiutumassa justysta eroon.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Lauchuo » 13.10.2017 15:20:13

No mun mielestä noi on ainoat mitä oot sanonut miksi pidät mua pahiksena. Voitko näyttää ne kohdat missä sanoit muutakin koska ne on mennyt multa ohitse?
Avatar
Lauchuo
Kyläläinen
 
Viestit: 273
Liittynyt: 12.10.2017 18:35:37
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 2

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja jeekaka » 13.10.2017 15:23:29

En oo sanonut pitäväni sua pahiksena. Oon 95% varma, että pahikset löytyy joukosta sinä, ray, Shirokami, Kiirsu ja miina, mutta en osaa sanoa sen tarkemmin :P
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Lauchuo » 13.10.2017 15:30:04

jeekaka kirjoitti:En oo sanonut pitäväni sua pahiksena. Oon 95% varma, että pahikset löytyy joukosta sinä, ray, Shirokami, Kiirsu ja miina, mutta en osaa sanoa sen tarkemmin :P

En tiedä pitääkö mun vääntää rautalangasta :D miksi pahikset sitten sun mielestä löytyy tästä joukosta, mitä tän joukon jäsenet on tehnyt että epäilet heitä? Mitä tän joukon ulkopuoliset jäsenet on tehnyt jotta et epäile heitä?
Avatar
Lauchuo
Kyläläinen
 
Viestit: 273
Liittynyt: 12.10.2017 18:35:37
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 2

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja jeekaka » 13.10.2017 15:30:58

Lauchuo kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:En oo sanonut pitäväni sua pahiksena. Oon 95% varma, että pahikset löytyy joukosta sinä, ray, Shirokami, Kiirsu ja miina, mutta en osaa sanoa sen tarkemmin :P

En tiedä pitääkö mun vääntää rautalangasta :D miksi pahikset sitten sun mielestä löytyy tästä joukosta, mitä tän joukon jäsenet on tehnyt että epäilet heitä? Mitä tän joukon ulkopuoliset jäsenet on tehnyt jotta et epäile heitä?


Käytännössä eivät ole varmoja hyviksiä :D:D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja jeekaka » 13.10.2017 15:33:13

Pitäiskö mun nyt sitten epäillä itseäni, Violetia, Hukkaa sekä justya, jota toista päivää massataan pihalle, ainakin tänään myös pahisten toimesta? Mun mielestä se jos mikä ei kuulostaisi ihan tervejärkiseltä. Ei mulla kuitenkaan ole mitään järkevää casea tässä, mikä turhauttaakin sikana.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Lauchuo » 13.10.2017 15:41:47

Täähän on just sitä, mitä pahikset tekee - keep your options open. Jos Violet on hyvis, sun ei ole mitään järkeä lähteä väittämään Violetia vastaan koska tiddät, ettei counterclaimia Hukalta ole tulossa. Oot siis päättänyt todeta, että Hukka ja Violet on hyviksiä - jotta se sais sutkin näyttämään hyvismäisemmältä kun uskot hyvisennustajaa. Justya koitat tod näk puolustaa siksi että hän on sun pahiskaverisi ja jos justy onkin hyvis (mitä epäilen) niin puolustat siksi että saisit siitä hyvisluottoa. Ja loput onkin sitten "nää voi olla pahiksia mutta ei välttämättä ole". Esität jonkun teorian ja kun sulta kysytään miksi se olisi oikea niin sanot että hei tää oli vaan teoria, ei välttämättä koko totuus. Jotta voisit aina sanoa että mähän sanoin etten ole varma. Onko sulla koko pelin aikana ollut yhtään ketään jota olisit pitänyt ns varmana epäilynä pahiksesta?
Avatar
Lauchuo
Kyläläinen
 
Viestit: 273
Liittynyt: 12.10.2017 18:35:37
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 2

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja jeekaka » 13.10.2017 15:50:43

No ei ole, mutta jos olisin pahis ja justy olisi mun pahiskaveri niin nyt varmasti olisi.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Lauchuo » 13.10.2017 15:59:05

No tuollahan sä sopivasti etäännytät itseäs justystä kun sanot että jos oisit pahis niin epäilisit nyt justya :D hyvin teet itselles pakotietä sitä varten, jos justy lynkataan.
Avatar
Lauchuo
Kyläläinen
 
Viestit: 273
Liittynyt: 12.10.2017 18:35:37
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 2

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja jeekaka » 13.10.2017 16:00:39

Lauchuo kirjoitti:No tuollahan sä sopivasti etäännytät itseäs justystä kun sanot että jos oisit pahis niin epäilisit nyt justya :D hyvin teet itselles pakotietä sitä varten, jos justy lynkataan.


Missä sanoin niin?
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Lauchuo » 13.10.2017 16:20:28

jeekaka kirjoitti:
Lauchuo kirjoitti:No tuollahan sä sopivasti etäännytät itseäs justystä kun sanot että jos oisit pahis niin epäilisit nyt justya :D hyvin teet itselles pakotietä sitä varten, jos justy lynkataan.


Missä sanoin niin?

Joko sanoit niin just tuossa ylemmässä viestissäs tai sitten mä tulkitsin väärin. Voit siis selventää mitä tarkoitit tuolla jos mä kerran tulkitsin väärin.
Avatar
Lauchuo
Kyläläinen
 
Viestit: 273
Liittynyt: 12.10.2017 18:35:37
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 2

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja jeekaka » 13.10.2017 16:24:34

Lauchuo kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:
Lauchuo kirjoitti:No tuollahan sä sopivasti etäännytät itseäs justystä kun sanot että jos oisit pahis niin epäilisit nyt justya :D hyvin teet itselles pakotietä sitä varten, jos justy lynkataan.


Missä sanoin niin?

Joko sanoit niin just tuossa ylemmässä viestissäs tai sitten mä tulkitsin väärin. Voit siis selventää mitä tarkoitit tuolla jos mä kerran tulkitsin väärin.


Tarkoitin että: eihän mulla ole oikein mitään mahdollisuutta vakuuttaa ketään äänestämään jotain toista, jos mulla ei ole ketään epäiltyä jonka äänestystä lähteä ajamaan. Mun olisi kuitenkin justyn lisäksi ihan mahdollista saada vielä kaksi varmaa hyvistä sen casen taa, jolloin olisi todennäköistä, että joku muista hyviksistäkin kääntyisi sille kannalle. Puhumattakaan vielä siitä kolmannesta pahiksesta.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 13.10.2017 22:57:14

jeekaka kirjoitti:Tällä hetkellä ehkä kumminkin taipuvaisempi epäilemään, että miina ja Kiirsu voisi olla hyviksiä. En oikein keksi, miksi hyviksillä olisi ollut syytä olla epäilemättä Violetin claimia. Siinä tapauksessa ei ole ihan mahdotonta sekään, että Shirokami ja Lauchou lähtisivät pahiksina tänään lynkkaamaan pahis!justya.

Siis mietipä nyt itsesi Kiirsun / miinan asemaan.

Sinä olet Kiirsu tai miina, valitse itse. Sinä olet eilen äänestänyt justya, olet siis sitä mieltä, että justy on pahis.
Violet vaihtaa viime sekunnilla äänensä justystä Xatalosiin, Xatalos flippaa town.
Kun 3. päivä alkaa, Violet tulee melkein ensimmäisenä threadiin ja sanoo olevansa ennustaja.
Sinä olet nyt siis Kiirsu tai miina joka on tässä nyt sitä mieltä, että Violet on vaihtanut äänensä mafiasta kaupunkilaiseen ja pelastanut mafian (luonnollisesti, koska epäilet justyä).
Sinä et AINOASTAAN usko Violetin claimia ihan vaan kylmiltään, vaan vielä sanot että "kyllä se joo on mahdollista että Kiirsu/miina/rayn on pahiskolmikko" kun isnä jumankekka 100% varmuudella tiedät että NÄIN EI OLE -- tuo on siis mahdotonta, minä tiedän sen ja niin tietävät molemmat, Kiirsu ja miinakin!

Miten tuossa on YHTÄÄN MITÄÄN JÄRKEÄ kaupunkilaisena?????
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 14.10.2017 00:17:45

raynpelikoneet kirjoitti:Kun minä kysyin, "Kiirsu ja Violet, mitä haluatte tehdä?", Violet laittoi äänensä sen jälkeen justylle.


Oon kirjottamassa nyt isompaa viestiä, mutta siinä vaiheessa kun tätä kysyit, ääneni oli jo annettuna miinalle ja viestissäni ilmaisin, että lynkkaisin edelleen mieluiten miinan, vaikka hän oli putoamassa pois valikoitavista kohteista wagonien muodostuessa.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Kiirsu » 14.10.2017 00:25:53

raynin kompastuskivi on se, että hän miettii ihan liian loogisesti pelissä, jossa ihmiset eivät pelaa loogisesti. miinan peli nyt on kaikkea muuta kuin loogista ja tiedän itsekin huitelevani sinne sun tänne enkä tosiaan aina pelaa kovin fiksusti. Minä mietin paljon enemmän sitä, että ihmiset tekevät tyhmiä/epäloogisia ratkaisuja hyviksenä ja sitä mietin Violetin äänestäessä Xatalosia. Enkä minä ainakaan ole sanonut, että on mahdollista, että olemme pahiskolmikko. Totesin, että äänestyksen perusteella näyttäisi siltä ja mitä jatkossa puhuin tästä, niin tarkoitin miinaa ja raynia, koska en nyt jaksanut alleviivata sitä, että en ehkä itseäni epäile.

Itse pelaan paljon intuitiolla, mikä nyt ei ehkä kaikista ole se fiksuin tapa, eikä siinä ehkä ole YHTÄÄN MITÄÄN JÄRKEÄ, mutta eipä raynin tapakaan nyt tunnu aina oikeaan osuvan.
Avatar
Kiirsu
Kyläläinen
 
Viestit: 57
Liittynyt: 19.09.2017 22:27:05
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Violet » 14.10.2017 01:58:53

Mä aloitan nyt tän pelin kunnollisen analysoinnin tältä päivältä. Aloitan Justystä, sillä hän on nyt tällä hetkellä saanut runsaasti ääniä. Aluksi esitetään riidattomat tosiseikat (ei tarkoita, että 100% varmuutta on kaikista näistä asioista, mutta kukaan ei väitä asioissa vastaankaan), minkä jälkeen arvioin justyn kokonaisuutena sekä parien kanssa.

Tosiseikka 1) Äänestystulos Justyn kohdalla näytti tältä:

5 Xatalos (Odo, Hukka, jeekaka, justy, Violet)
4 justy (raynpelikoneet, Xatalos, Kiirsu, miina)
1 Odo (Shirokami)
Kuula/Lauchuo äänesti kyseisenä päivänä tyhjää.

Tosiseikka 2) raynpelikoneet ei sovi justyn pahiskaveriksi. Ei millään.

Tosiseikka 3) justy ei tehnyt erikoisrooliclaimausta, vaikka oli todella lähellä putoamista. Tämä on listattu tosiseikkana, ei hyvikseyttä puoltavana tai vastustavana tekijänä.

Tosiseikka 4) Yötapot olivat Cameron sekä Odo. Jos päädytään pahiskolmikkoon, tulee näitten tappojen edes suhteellisen hyvin sopia sen porukan tekemiksi.

Justyn 1. päivä: Ensimmäisestä viestistä paljastuu, että hän on katsonut äänestystilanteita, sillä tietää, keitä tuona päivänä on äänestetty. Lisäksi hän jakaa vähäisesti mietteitään pelistä, jotka oli koonnut ennen varapelaajuuttaan. Hän ei ollut koonnut huomioitaan pelaajana, joten mielestäni ei voida vaatia, että hän tuona päivänä voisi tarjota kaikenkattavaa selitystä pelistä.

Justyn 2. päivä

Justy aloittaa listausviestillä,jonka toteaa tehneensä peliyön aikana tehdyn peliketjun lukemisen aikana. Viestissä keskustelua on herättänyt hänen epäilyksensä rayta kohtaan, ja hän tiivistää epäilynsä hyvin tähän:
Lopputulema: raynpelikoneet vaikuttaa epäilyttävältä koska hän tuntuu miettivän liikaa sitä mitä muut hänestä ajattelevat. Lisäksi hän vielä aktiivisesti tuntuu vaativan pelaajia pitämään häntä hyviksenä tai ainakin lakkaamasta epäilemästä häntä jos he ovat jostakin asiasta samaa mieltä, mikä on mielestäni aika outo vaatimus tällaisessa pelissä, jossa pahikset nimenomaan pyrkivät tekemään tekoja jotka ovat samanlaisia kuin mitä kyläläiset tekevät.

Onko pointeissa järkeä? Luulen, että rayn aggressiivinen tyyli, jolla hän puuttui omaa toimintaansa arvosteleviin epäloogisiin kommentteihin sai hänet näyttämään Justyn mielestä pahismaiselta. ray on ikään kuin aggressivisesti sanonut, että minua et voi epäillä näillä perusteilla, sillä se on epäloogista, ja justy on joko saanut readin, jonka mukaan kyseinen toiminta on pahismaista tai ollessaan pahis, päättänyt hyökätä suoraan rayta vastaan, vaikka tarjolla on monia muita vaihtoehtoja. Muuta huomioitavaa listalla on jeekakan ja Kiirsun pitäminen hyvismäisinä.

Mitä tulee justyn hyökkäyksestä rayta vastaan, on kyseinen Xataloksen kommentti Odosta yllättävän sopiva.

En ole ihan vakuuttunut siitä, että tämä olisi pahis-strategia Odolta. Ensinnäkin se on aika vaikea/kunnianhimoinen tavoite lynkata minua tai etenkin minua&raynia. Paljon helpompaa olisi vain etsiä joku, joka esim. ei laita vastaan kunnolla. Näin Odo joutuu takuuvarmasti valokeilaan.

Odo paljastui hyvikseksi, ja Justy esitti casensa ennen Odoa, eli Odosta riippumatta.

Tässä välissä miina aloittaa jo casensa Justyä vastaan:

Itse näin äkkiseltään ajattelisin että tiputtautuneet on alkuun mulle hyviksiä. Näin paljon viestejä omaavassa pelissä on raskasta olla yksin, pahiksilla on kaverinsa. Mutta lueskelen tiputtautuneita/korvaajia kuitenkin melko tiukalla silmällä, koska kaiketi yleisesti ajatellaan että ns. kanafileenä oleminen on tiputtautujille yleisempää.. (eli justy, shirokami, jeekaka ja MINÄ). Nyt muuten viestin lähetystä ennen lueskelin mm. Pivotin viestejä niin on kyllä vähän epäilyttävä mutta justy ei niin epäilytä..

Tämä huomio on mielenkiintoinen, sillä moni pelaaja (muistaakseni ainakin minä ja Xatalos) oli lukenut Pivotin viestejä löytämättä niistä mitään epäilyttävää. Huolestuttavaa oli se, että Pivot oli joutumassa asemaan, jossa hänen olisi pahiksena ollut hyvä piileksiä, mutta varsinaisesti tähän asemaan asti hän ei päässyt ennen putoamistaan. Eli mielenkiintoista, että kaikista pelaajista miina oli se, joka löysi näistä viesteistä jotain epäilyttävää.

Seuraavaksi Justy päivittää readlistiaan laittamalla Kuulan epäilyttäväksi, ja Odon neutraaliksi. Pystyn sinäänsä ostamaan pointit näiden takana. Tämän jälkeen ray tulee vastaamaan häneen kohdistuneisiin Justyn epäilyihin. Puolustautuminen on melko onnistunutta, ainoastaan yksi lainaus menee mielestäni harhaan.
Jos joku tekee hyvän pointin jostain toisesta pelaajasta, niin kyllä, minun mielestäni se on automaattisesti peruste pitää tätä pelaajaa hyvismäisenä, vain koska se on LOOGISTA.

Ainakin tämä peli on ollut täynnä monia epäloogisesti toimivia pelaajia. Tämä tarkoittaa sitä, että myös pahiksilla tulee olemaan hyviä tilaisuuksia luoda loogisia epäilyjä hyviksiä vastaan. Jos antamasi lause olisi ehdottomasti totta, pitäisi sinulle antaa hyvispisteitä Jontun wagonista, kun massattiin epäloogisesti toimiva hyvis ja pelattiin pahisten eduksi.

Saman ongelman huomaa ray pian seuraavissaviesteissään todeten, että "Mulla on ongelma tässä pelissä; Mun mielestä täällä aika moni tekee tosi epäloogisia johtopäätöksiä, ja kaikki heistä ei voi olla mafia." Alkuperäisen väitteen käänteisfunktio, eli että epäloogisten pointtien/seikkojen esittäminen on pahismaista, ei voi päteä.

ray antaa aika paljon palstatilaa Justyn ja odon kritisoimiselle, sekä Xataloksen vakuuttelemiselle, mikä tavallaan pelaa justyn väitteen puolesta, sillä ray tosiaan kiinnittää huomioa siihen, mitä hänestä sanotaan. Toisaalta etenkin Odon villi teoria oli kritiikille altis, ja Justynkään perustelut eivät olleet missään mielessä vahvat. Sanoisin, että tähän asti ray ei ole ollut pahismainen. Hän on myös kiitettävästi keskustellut myös muista aiheista pelissä kuin vain Justystä/Odosta. Esimerkiksi rayn kritiikki Kuulaa kohtaan oli ihan validi.

ray kirjoitti:Melkein aivan kaikki mitä justy sanoo D2 on "aivan pelin alussa", mutta silti hänellä ei ollut mielipidettä mistään D1, vaikka olikin seurannut peliä ja tehnyt sen perusteella johtopäätöksiä.

Tässä kohtaa ray alkaa omasta mielestäni mennä metsään justyn suhteen. Aikaisemmin boldaamani kohdat "Hän ei ollut koonnut huomioitaan pelaajana, joten mielestäni ei voida vaatia, että hän tuona päivänä voisi tarjota kaikenkattavaa selitystä pelistä." ja "Justy aloittaa listausviestillä,jonka toteaa tehneensä peliyön aikana tehdyn peliketjun lukemisen aikana."

Justy saapuu kommentoimaan vähäisesti asioita, joita ehtii. Kiinnitin huomiota enemmän seuraavaan miinan viestiin Justystä.

Pivotin -- (Justy) viestit oli mitäänsanomattomia, Kuulan äänestykselle ei mielestäni kunnon perusteita/äänesti Kuulaa tämän "omasta toiveesta" (oli tietty eka päivä, että kellään ei oikein ole perusteita) ja lisäksi se, että pudottautui kun mm. Violet alkoi hiillostaa enemmänkin. Justy mukavasti kyllä, postaa mutta viestit ei oikein sisällä suurestikkaan mitään.

Eli nyt Pivotista ei löydy enää mitään epäilyttävää. ray oli se, joka kysyi miinalta mitä epäilyttävää Pivot teki, ja sai tämän vastauksen. rayn reaktio oli seuraavanlainen:

ray kirjoitti:En saanut kyllä kiinni yhtään mistään mitä Miina sanoi. Mafia listakin on about 7 pelaajaa... meh..

Tuntuu siltä, että ray yrittää nyt maalata miinasta joko epäloogista hyvistä, tai ei ainakaan lähde painostamaan häntä asioissa, jotka liittyivät Pivotin/Hukan epäilyihin. Myöhemmin ray kyllä laittaa miinan lynkkausjonoon, mutta ei anna tälle ääntä kysyttyäni minulta mitä haluan tehdä, kun ääneni oli jo miinalla ja kannatin tämän lynkkausta. Pakko nyt sanoa, että tämä miinan readi Justystä on ollut kuin epälooginen vuoristorata Pivotin epäilyineen, pivotin neutraaliuuden suhteen reagoimisen, Justyn Kuula ääneen ylireagoimisen ja tämän pelipäivän puolella vahvan syyttävän asenteen ottaminen tätä kohtaan.

Mä sain nyt alun analysoitua, mikään ei vielä kunnollisesti estä Justyn pahikseutta, vaikkakin hänen liikkeensä olisivat erittäin kyseenalaisia valintoja pahikselle. Justy tosin totesi, että roolista riippumatta on valmis kritisoimaan aktiivisia pelaajia. Tähän asti analysoidusta materiaalista pahismaisimmaksi ei kuitenkaan kumpua justy, eikä ray, vaan miina epäloogisilla readeillaan ja myös aikaisemmin mainitsemillani pointeilla hänestä, joten --Lauchuo ++miina. Nyt on pakko mennä nukkumaan, jatkan huomenna.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja miina » 14.10.2017 04:29:25

Pakko vastata nopeasti violetille vaikkakaan en pääse oikein penkomaan tekstejä. Älä nyt violet ole hullu mun äänestämisessä! Nii kaikki mitä kirjotit musta on totta, jopa se että vaikutan varmasti pahismaiselta. Mutta olisiko minun pahiksena missään nimessä kannattanut pelata noin, ei! Mulla on huonona tapana kestää hyviksenä kritiikkiä miun epäloogisesti toiminnnasta ja kaikissa hyvispeleissäni olen tainnut äänestää minua vastaan hyökännyttä pelaajaa kohtaan nopeasti reagoimalla, esim. justy ääni. Vaikkakin se mielestäni oli ihan ok ääni siihen hetkeen pelissä. Myöhemmin jo lauhduin mielessäni, mutta kun xatalosta alettiin pommittaa niin oli mielestäni selkeää että justya pelastetaan jolloin en ollutkaan valmis luopumaan justyn pahisroolista. Sulla tais tietty olla vielä analyysi kesken, mutta miten sitten day3? Eikö justy muka yhtään epäilytä viime yön jälkeen kun xatalos olikin hyvis? Ja oletko siis sitä mieltä että kun justy ei ole sun listassa pahis, niin minä ja rayn ollaan? Mitkä olikaan syyt raynin epäilyyn? Ja jos itsekin olet sitä mieltä että epäloogisuus voi olla ns. hyve, niin miksikäs olinkaan äänesi ansainnut :D (huom. retorinen kysymys, vastaus tuli jo..)
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Kiirsu » 14.10.2017 07:07:42

miina kirjoitti:Myöhemmin jo lauhduin mielessäni, mutta kun xatalosta alettiin pommittaa niin oli mielestäni selkeää että justya pelastetaan jolloin en ollutkaan valmis luopumaan justyn pahisroolista.

Tarkoitatko tällä "pommittamisella" nyt Violetin ääntä? Koska hänhän oli ainoa, joka sinun äänestettyä justya äänesti Xatalosia. Ja kun uskot Violetin olevan ennustaja, niin vieläkö justy vaikuttaa tässä valossa epäilyttävältä?
Avatar
Kiirsu
Kyläläinen
 
Viestit: 57
Liittynyt: 19.09.2017 22:27:05
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 14.10.2017 07:48:46

Tähän jsuty caseen palaan nyt viimeisen kerran. Sen jälkeen joko ihmiset sen ymmärtävät tai eivät:
justy kirjoitti:Tervehdys kaikille!

Olen seurannut peliä, mutta enemmän päivän alussa kuin torstaina tai perjantaina. Valitettavasti ette saa minusta 1. päivänä ääntä irti, sillä en osaa äkkiseltään sanoa miksi Jonttu, Odo ja Kiirsu ovat epäiltyjä. Muistan että joku heistä heitti aiemmin tänään outoja ympäripyöreyksiä, mutten sitä kuka enkä sitä että olivatko ne lopulta pahismaisia vaiko eivät. (Selailin posteja kännykällä töissä, ja nytkin olen kännykän varassa).

Muistan alkupelistä pohtineen että olisiko Violet pahis, kun hänen 1. IRL-päivän viestinsä tuntuivat konfliktihakuisilta. Muistan myös todenneeni, että Jeekakan peliinmukaantulo muistutti minua viime pelin hyvis-Jeekakasta. Kolmas huomio jonka muistan tehneeni oli että apua, jos tulen peliin mukaan miten osaan lukea Hukkaa kun olin viime pelissä niin totaalisen väärässä hänestä.

Näillä eväillä en ala äänestää, enkä ehdi ennen yhdeksää peliä lukea tarkempaa. Mutta onneksi viikonloput ovat mulle parasta peliaikaa, kun ehdin istua koneen ääreen pidemmäksi toviksi.

Tsemppiä 1. äänestykseen!

Tuossa on tuo justyn ensimmäinen viesti kun hän replacee peliin. Huomioikaa nuo boldatut ja alleviivatut kohdat.
Toisen päivän alussa justy sanoo minusta näin:
justy kirjoitti:raynpelikoneet

En tiedä oliko kyse pelikulttuurieroista, joista tässä pelissä ja JooJoo:ssa paljon on puhuttu, mutta raynpelikoneiden 1. päivä herätti kyllä epäilyitä hänen suuntaansa. Rayn peli tuntui olevan hyvin itsetietoista ("mitä muut ajattelevat minusta"), mikä tuo minulle mieleen pahikset jotka stressaavat sitä miten muut näkevät heidän pelinsä. Alla pari esimerkkiä, joihin tämä tulkinta perustuu:

1) Hämmentävän vahva reaktio Kiirsun epäilyihin: viewtopic.php?f=28&t=493&start=30#p9840

Etenkin tuo ”et kyllä voi pitää Xatalosia minua hyviksempänä kun olet kanssani samaa mieltä yhdestä pointista” on oudon vahva reaktio. Miksi hyvis-ray välittäisi siitä, pitääkö Kiirsu häntä vai Xatalosia hyviksempänä?

tämä siis tapahtui aivan pelin alussa ja liittyy rayn-kiirsu-violet ajatustenvaihtoon.

2)Vastauksessaan Hukalle, kun tämä oli sanonut ettei osaa sanoa mitään raysta:
raynpelikoneet kirjoitti:Sinun tämänhetkinen pahislistasi on siis käytännössä täysin sama kuin minunkin, mutta sinulla ei ole mielipidettä minusta. Okei....
. Olenko ainoa, jonka silmissä tämä kääntyy muotoon: "Olet kanssani samaa mieltä että nämä ovat pahiksia, pidä minua hyviksenä!"?

tämäkin tapahtui aivan pelin alussa, ja toisekseen tuo on aivan järjetön väite, justy vain keksii jonkun syyn joka ei tee kenestäkään pahista. Miksi minä en haluaisi hyviksenä itseäni pidettävän hyviksenä??? Miksi minä, tai kukaan ikinä haluaisi kenenkään epäilevän minua jos olen hyvis? Kaikki epäilyt minua kohtaan vievät peliä pois oikeilta raiteilta. Toki varmasti sanoisin saman pahiksenakin, mutta ei se tee minusta pahista millään tavalla.

Muita havaintoja, joita tein:
-Pelin alussa outo näkemys jonka mukaan rayn äänestää violetia jos tämä toimii tietyllä tavalla riippumatta siitä onko Violet hyvis vai pahis - varsinkin Violet on jo edellisessä pelissään osoittanut että kyseinen toimintatapa kuuluu hänen hyvisrepertuaariinsa. Tätä ihmetystäni lievensi kyllä Rayn myöhempi selitys hänen pelifilosofiaastaan.

jälleen kerran tapahtunut ihan pelin alussa

Hyvä pointti Xatalosin ajatuksenjuoksusta: viewtopic.php?f=28&t=493&start=30#p9838

Liikkeellepaneva voima Jonttu-lynkkauksen takana. Kuitenkin perustelut Jontun epäilylle (viewtopic.php?f=28&t=493&start=120#p9948 ) ovat ihan ymmärrettävät ja loogiset. Pidän paljon enemmän Rayn Jonttu-casesta kuin hänen Kiirsu-casestaan. Jälkimmäinen tuntuu enemmän itsensä puolustamiselta kuin Kiirsun epäilyltä.

ja nämähän ovatkin sitten jo syitä pitää minua hyviksenä...

Lopputulema: raynpelikoneet vaikuttaa epäilyttävältä koska hän tuntuu miettivän liikaa sitä mitä muut hänestä ajattelevat. Lisäksi hän vielä aktiivisesti tuntuu vaativan pelaajia pitämään häntä hyviksenä tai ainakin lakkaamasta epäilemästä häntä jos he ovat jostakin asiasta samaa mieltä, mikä on mielestäni aika outo vaatimus tällaisessa pelissä, jossa pahikset nimenomaan pyrkivät tekemään tekoja jotka ovat samanlaisia kuin mitä kyläläiset tekevät.


_____________________________

Ja nyt tulee se pointtini:

Justyllä on tuon ensimmäisen lainaamani viestin kohdalla jo käytettävissään kaikki informaatio caseensa jonka hän tekee toisen päivän alussa. Aivan kaikki, koska (huomatkaa toinen underlineys) hän on muodostanut jonkunnäköisen readin Violetista toussa vaiheessa. Hän on siis aivan satavarmasti lukenut rayn-kiirsu-violet sananvaihdon jo tässä vaiheessa. Minun mielestäni kaupunkilaisen pitäisi jo tässä vaiheessa pystyä muodostamaan readi myös minusta varsinkin kun hän tekee sen toisena pelipäivänä. Eli siis, tarkennetaan:
Day 1 -- justy ei pysty muodostamaan readia minusta luettuaan tuon sananvaihdon
Day 2 -- justy yllättäen pystyy muodostamaan readin minusta perustuen informaatioon jonka hän on jo lukenut D1 kun minä johdan Jontun lynkkausta.

Se miksi tämä on epäilyttävää on, koska minun mielestäni on paljon todennäköisempää että justy nyt vaan ei ollut kiinnostunut sanomaan mitään kun kaupunkilaisen (Jonttu) lynkkaus oli menossa läpi. Ja minä en oikeasti ymmärrä, miksi kaupunkilaisena justyn päässä ei olisi tässä vaiheessa pieni ääni sanonut että "epäilyttävä henkilö johtaa lynkkausta, se tulee varmaankin olemaan harhalynkkaus", koska tuollainen ajatus minulle tulee ainakin AINA ensimmäisenä, mikäli epäilyttävä henkilö johtaa lynkkausta, miksi ei tulisi?

justy vastaa vielä myöhemmin näin:
//Ai kyse oli siis siitä ettei minulla ollut mitään sanottavaa SINUSTA. No olisihan se pitänyt arvata. Jos katsot mitä ajatuksia minulla oli, ne olivat lähinnä pelaajista joiden kanssa olen pelannut aiemmin. Eli pelaajista, joiden peliin minulla oli jotain kosketuspintaa ja joiden seuraamisesta olin katsojan roolissa kiinnostuneempi. Sori ettet ollut huomioni keskipisteessä...

Niin, hänellä ei ollut tarpeeksi konkreettisia ajatuksia minusta. Oli kuitenkin tarpeeksi konkreettista toisen päivän alussa, niin konkreettista että jopa äänesti minua.
Piirretäänpä tästä nyt oikein havainnollistava kuva:
Kuva
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 14.10.2017 07:52:02

2)Vastauksessaan Hukalle, kun tämä oli sanonut ettei osaa sanoa mitään raysta:
raynpelikoneet kirjoitti:Sinun tämänhetkinen pahislistasi on siis käytännössä täysin sama kuin minunkin, mutta sinulla ei ole mielipidettä minusta. Okei....
. Olenko ainoa, jonka silmissä tämä kääntyy muotoon: "Olet kanssani samaa mieltä että nämä ovat pahiksia, pidä minua hyviksenä!"?

tämäkin tapahtui aivan pelin alussa, ja toisekseen tuo on aivan järjetön väite, justy vain keksii jonkun syyn joka ei tee kenestäkään pahista. Miksi minä en haluaisi hyviksenä itseäni pidettävän hyviksenä??? Miksi minä, tai kukaan ikinä haluaisi kenenkään epäilevän minua jos olen hyvis? Kaikki epäilyt minua kohtaan vievät peliä pois oikeilta raiteilta. Toki varmasti sanoisin saman pahiksenakin, mutta ei se tee minusta pahista millään tavalla.
Sitäpaitsi tuo alkuperäinen kommenttini ei edes ollut mitä justy väittää, se oli sarkastinen kuittaus ja epäily Hukan suuntaan.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 14.10.2017 08:26:16

Violet tuo sinun äänestysteoriasi ei nyt oikein päde, ainakaan minun osaltani:

Näin tapahtui, minä en oikein koskaan ollut selvillä missä äänet ovat -- tai siis että kuinka monta ääntä kenelläkin on.
Xatalos ja Odo ovat wagoneita, minä yritän lynkata justya. Minä tiedän, että jonkun muun kun Xatalosin tai Odon lynkkaamiseksi tarvitaan sinun ja Kiirsun äänet. Tässä vaiheessa epäilen myös miinaa.
Minä vaihdan ääneni miinalle koska pidän sinua hyviksenä ja sinä olet halukas lynkkaamaan miinan muttet justya.
Samaan aikaan miina sanoo:
Mie oon valmis äänestämään myös justya, jos siitä saadaan varteenotettava tippuja, koska rayn nyt ei ainakaan taida olla äänestämässä odoa?

justy nyt on kuitenkin minun top scumreadini, Xatalos on jo lupautunut äänestämään justyä.
Vaihdan ääneni takaisin justyyn, koska minä haluan lynkata hänet ennemmin kun miinan.

Tämän jälkeen kysyn sinulta ja Kiirsulta mitä haluatte tehdä (olen jo ilmaissut etten tule missään nimessä äänestämään Xatalosia -- joten ei tätä nyt voi oikein mitenkään muuten mielestäni ymmärtää kun siten, että "justy vai miina?").
Kiirsu:
Kiirsu kirjoitti:En tiedä missä välissä aloin pitää raynia näin luotettavana

--Xatalos
++justy


sinä:
Violet kirjoitti:Eli ei miina. Jäljelle jää siis Odo, Jusy ja Xatalos? Mä varmaan valitsisin silti miinan, nyt kun kauniisti kysyttiin.

// justy


Tässä vaiheessa myös miina pistää tekoja sanojensa tueksi ja äänestää justya.

Jonka jälkeen sinä:
Violet kirjoitti:Hautausmaalla on muuten peli, jossa justy saapui varapelaajana pahisroolin paikalle. Se on se sama peli, jossa ray ja Xataloskin olivat mukana. Mä katoin noita uudelleen, ja nään tiettyjä yhtäläisyyksiä peleissä. Molemmissa aloitettiin melko vahvoilla hyökkäyksillä

--miina
++justy


// nyt kävi silleen, että siinä ajassa kun katson tuota vanhaa peliä, tää täyttyy viesteistä, niin lähetän tän ensin ja alan kirjottamaan sit lisää mietteitä. Saatte enemmän aikaa reagoida.


Sinä, Violet, tunnut hieman liikaa perustamaan kaiken siihen, että justy ei ole pahis, ja se värittää sinun näkemyksiäsi aika paljon. On toki totta, että miina oli epäilyttävä mielestäni D2, mutta minä halusin lynkata justyn. Jos sinä haluat jotain "syyttää" tuosta "ei halunnut äänestää miinaa", niin minun syyttämiselläni haukut aivan väärää puuta. Minä annoin pallon sinulle ja Kiirsulle, koska tiesin, että tarvitaan teidän molempien äänet enemmistön saamiseksi. Kiirsu ei näköjään halunnut äänestää miinaa justyn sijaan, etkä sinäkään nyt hirveästi meitä yrittänyt vakuutella. Olisit edes yrittänyt sitten täysillä ja sanonut, että "nyt lynkataan miina -- Xatalos, rayn, justy, jeekaka ja Kiirsu vaihtakaa äänenne". Miksi minä olisin edes yrittänyt lynkata mun #2 scumreadia kun mun #1 scumread johtaa äänissä, roflmao???? Minä olin tyytyväinen tilanteeseen, no.. ennenkun ninjavotesit Xatalosia.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 14.10.2017 08:34:15

Tosiseikka 3) justy ei tehnyt erikoisrooliclaimausta, vaikka oli todella lähellä putoamista. Tämä on listattu tosiseikkana, ei hyvikseyttä puoltavana tai vastustavana tekijänä.

Niin... mutta niin vaan tämä oli kuitenkin ainoa syy miksi äänesi vaihdoit takaisin Xatalosiin.....
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Hukka » 14.10.2017 08:37:59

Huhhuh paljon pientä viestiä ja justyn pahikseudesta ollaan nyt täysin varmoja. Ensiksikin: olen tavis, joten uskon Violetin ennustajuuteen.

raynpelikoneet kirjoitti:Se miksi tämä on epäilyttävää on, koska minun mielestäni on paljon todennäköisempää että justy nyt vaan ei ollut kiinnostunut sanomaan mitään kun kaupunkilaisen (Jonttu) lynkkaus oli menossa läpi. Ja minä en oikeasti ymmärrä, miksi kaupunkilaisena justyn päässä ei olisi tässä vaiheessa pieni ääni sanonut että "epäilyttävä henkilö johtaa lynkkausta, se tulee varmaankin olemaan harhalynkkaus", koska tuollainen ajatus minulle tulee ainakin AINA ensimmäisenä, mikäli epäilyttävä henkilö johtaa lynkkausta, miksi ei tulisi?

Tämän epäilyttävyyden ymmärrän, mutta mielestäni tämä:

Day 1 -- justy ei pysty muodostamaan readia minusta luettuaan tuon sananvaihdon
Day 2 -- justy yllättäen pystyy muodostamaan readin minusta perustuen informaatioon jonka hän on jo lukenut D1 kun minä johdan Jontun lynkkausta.

Ei ole epäilyttävää, koska ketjun voi lukea läpi uudelleen ja saada uusia ajatuksia.

Violetin epäilyn miinaa kohtaan ymmärrän, eikä mielestäni miinan puolustautuminen vakuuta yhtään:

miina kirjoitti:Nii kaikki mitä kirjotit musta on totta, jopa se että vaikutan varmasti pahismaiselta. Mutta olisiko minun pahiksena missään nimessä kannattanut pelata noin, ei!

Lauchuo vaikuttaa mielenkiintoiselta hahmolta, mm. häntä pitää lukea uudestaan.

//rayn kommentit vaikuttavat tässä oikein hyviltä, pointtina kuitenkin ilmeisesti Violetin väärässä oleminen, eikä miinan hyvismäisyys, vaikka miinaa puolustetaankin ja yritetään saada justya lynkkautumaan (vaikka hänellä onkin jo runsaasti ääniä).

Onko siis kaikkien muidenkin syynä äänestää justya nämä raynpelikoneiden selitykset? Voisitteko te vielä kommentoida niitä, koska ainakaan minä en näe niissä syytä lähteä automaattisesti komppaamaan häntä ja äänestämään justya?
Avatar
Hukka
Kyläläinen
 
Viestit: 150
Liittynyt: 15.07.2017 18:34:03
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 14.10.2017 08:45:02

Kiirsu kirjoitti:raynin kompastuskivi on se, että hän miettii ihan liian loogisesti pelissä, jossa ihmiset eivät pelaa loogisesti. miinan peli nyt on kaikkea muuta kuin loogista ja tiedän itsekin huitelevani sinne sun tänne enkä tosiaan aina pelaa kovin fiksusti. Minä mietin paljon enemmän sitä, että ihmiset tekevät tyhmiä/epäloogisia ratkaisuja hyviksenä ja sitä mietin Violetin äänestäessä Xatalosia. Enkä minä ainakaan ole sanonut, että on mahdollista, että olemme pahiskolmikko. Totesin, että äänestyksen perusteella näyttäisi siltä ja mitä jatkossa puhuin tästä, niin tarkoitin miinaa ja raynia, koska en nyt jaksanut alleviivata sitä, että en ehkä itseäni epäile.

Itse pelaan paljon intuitiolla, mikä nyt ei ehkä kaikista ole se fiksuin tapa, eikä siinä ehkä ole YHTÄÄN MITÄÄN JÄRKEÄ, mutta eipä raynin tapakaan nyt tunnu aina oikeaan osuvan.

En oikeastaan. Molemmat, sinä ja Violet olette hieman hakoteillä sen suhteen, mitä te puhutte minun logiikastani. Minä ymmärrän täysin hyvin sen, että joku voi tehdä johtopäätöksiä, jotka tuntuvat minun mielestäni epäloogisilta. Näissä tapauksissa minä esitän epäilyni ja odotan vastausta. Kun saan vastauksen, peilaan sitä kyseisen kaverin mindsettiin ja mietin onko siinä mitään järkeä. Esimerkiksi minun mielestäni sinä olit erittäin epälooginen alussa, mutta mielestäni, kun selitit omaa peliäsi tarkemmin, ymmärsin, että on mahdollista, että SINUN LOGIIKKASI mukaan tuo käy järkeen.

Sitä minä en pysty ymmärtämään, että justy ei pysty antamaan mielipidettä D1, mutta pystyy sen tekemään D2, kun hänellä on molempina aikoina käytössään kaikki informaatio, mikä hänen casessaan on.
- Jos justy on lukenut peliä niin tarkasti, että pystyy antamaan jonkunlaisen readin Violetista, tämä automaattisesti tarkoittaa että hän on myös lukenut minun postini pelin alussa, eikös joo? Koska hänen readinsa Violetista perustuu Violetin sananvaihtoon minun kanssani. On aivan typerää väittää ettei hän muka olisi minun postejani lukenut, koska et sinä voi lukea argumenttia kahden ihmisen välillä lukemalla VAIN toisen heistä posteja, eikös joo?
- Minä ymmärtäisin myöhemmän justyn selityksen, sen että "keskityin vain niihin pelaajiin jotka jo tunnen", JOS hän ei olisi tehnyt casea minua vastaan D2 alussa. Siinä kun ei ole mitään järkeä. Vielä kerran:

- Justy on lukenut ja sisäistänyt informaation X
- D1 justy ei pysty muodostamaan raynista mielipidettä informaatiolla X
- D2 justy pystyy muodostamaan niin kovan casen että antaa jopa äänensä minulle informaatiolla X
- Kun kysyn, että miksi, niin hän sanoo "koska en ole pelannut sinun kanssasi, en saanut sinusta readia D1"

Niin muttakun mikään ei ole muuttunut D2 alkuun mennessä, ja kaikki info justyn casessa oli jo olemassa D1 kun hän ei pystynyt mitään sanomaan. Tuo on vähän sama kun sanoisit että mulla oli punainen auto 2007 ja kun sulta huomenna kysytään että minkä värinen auto sulla oli 2007 sanot että sininen. Toisen väittämän on pakko olla valhe. Tässä ei edes ole kyse mistään logiikasta, joko justyn toiminnan D1 tai D2 on AIVAN PAKOSTI oltava valhe.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 14.10.2017 08:47:59

Hukka kirjoitti: mielestäni tämä:

Day 1 -- justy ei pysty muodostamaan readia minusta luettuaan tuon sananvaihdon
Day 2 -- justy yllättäen pystyy muodostamaan readin minusta perustuen informaatioon jonka hän on jo lukenut D1 kun minä johdan Jontun lynkkausta.

Ei ole epäilyttävää, koska ketjun voi lukea läpi uudelleen ja saada uusia ajatuksia.

On kuule ehkä noin 1% mahdollisuus, että joku tulee luonnollisesti aivan toiseen johtopäätökseen jostain asiasta luettuaan postin uudelleen, ilman että mitään (esim rooliclaimaus tai jotain muuta asian kannalta tärkeää) tapahtuu.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 14.10.2017 08:50:17

Hukka kirjoitti:Onko siis kaikkien muidenkin syynä äänestää justya nämä raynpelikoneiden selitykset? Voisitteko te vielä kommentoida niitä, koska ainakaan minä en näe niissä syytä lähteä automaattisesti komppaamaan häntä ja äänestämään justya?

Mitä sinä sitten lähtisit tekemään? En nyt yritä olla mitenkään ärsyttävä mutta sinä et ole hirveästi yrittänyt tehdä yhtään mitään koko pelin aikana, olet kuitenkin confirmed town niin olisi ihan kiva jos sinulla olisi jotain annettavaa, erityisesti jos olet eri mieltä kanssani.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja Halima » 14.10.2017 08:50:28

Väliaikalaskenta

Äänestystilanne:
4 justy (Shirokami, raynpelikoneet, Lauchuo, Kiirsu)
1 miina (Violet)

Tällä hetkellä kuolemassa on justy äänienemmistöllä.

Puhepakot (puhuttu/pitää puhua):
Hukka (1/3)
justy (0/3)

3.päivä päättyy maanantaina 16.10. kello 21.00.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Juonittelun SM - finaali, 3. päivä päättyy 16.10. klo 21

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 14.10.2017 09:00:42

raynpelikoneet kirjoitti:
Kiirsu kirjoitti:raynin kompastuskivi on se, että hän miettii ihan liian loogisesti pelissä, jossa ihmiset eivät pelaa loogisesti. miinan peli nyt on kaikkea muuta kuin loogista ja tiedän itsekin huitelevani sinne sun tänne enkä tosiaan aina pelaa kovin fiksusti. Minä mietin paljon enemmän sitä, että ihmiset tekevät tyhmiä/epäloogisia ratkaisuja hyviksenä ja sitä mietin Violetin äänestäessä Xatalosia. Enkä minä ainakaan ole sanonut, että on mahdollista, että olemme pahiskolmikko. Totesin, että äänestyksen perusteella näyttäisi siltä ja mitä jatkossa puhuin tästä, niin tarkoitin miinaa ja raynia, koska en nyt jaksanut alleviivata sitä, että en ehkä itseäni epäile.

Itse pelaan paljon intuitiolla, mikä nyt ei ehkä kaikista ole se fiksuin tapa, eikä siinä ehkä ole YHTÄÄN MITÄÄN JÄRKEÄ, mutta eipä raynin tapakaan nyt tunnu aina oikeaan osuvan.

En oikeastaan. Molemmat, sinä ja Violet olette hieman hakoteillä sen suhteen, mitä te puhutte minun logiikastani. Minä ymmärrän täysin hyvin sen, että joku voi tehdä johtopäätöksiä, jotka tuntuvat minun mielestäni epäloogisilta. Näissä tapauksissa minä esitän epäilyni ja odotan vastausta. Kun saan vastauksen, peilaan sitä kyseisen kaverin mindsettiin ja mietin onko siinä mitään järkeä. Esimerkiksi minun mielestäni sinä olit erittäin epälooginen alussa, mutta mielestäni, kun selitit omaa peliäsi tarkemmin, ymmärsin, että on mahdollista, että SINUN LOGIIKKASI mukaan tuo käy järkeen.

Sitä minä en pysty ymmärtämään, että justy ei pysty antamaan mielipidettä D1, mutta pystyy sen tekemään D2, kun hänellä on molempina aikoina käytössään kaikki informaatio, mikä hänen casessaan on.
- Jos justy on lukenut peliä niin tarkasti, että pystyy antamaan jonkunlaisen readin Violetista, tämä automaattisesti tarkoittaa että hän on myös lukenut minun postini pelin alussa, eikös joo? Koska hänen readinsa Violetista perustuu Violetin sananvaihtoon minun kanssani. On aivan typerää väittää ettei hän muka olisi minun postejani lukenut, koska et sinä voi lukea argumenttia kahden ihmisen välillä lukemalla VAIN toisen heistä posteja, eikös joo?
- Minä ymmärtäisin myöhemmän justyn selityksen, sen että "keskityin vain niihin pelaajiin jotka jo tunnen", JOS hän ei olisi tehnyt casea minua vastaan D2 alussa. Siinä kun ei ole mitään järkeä. Vielä kerran:

- Justy on lukenut ja sisäistänyt informaation X
- D1 justy ei pysty muodostamaan raynista mielipidettä informaatiolla X
- D2 justy pystyy muodostamaan niin kovan casen että antaa jopa äänensä minulle informaatiolla X
- Kun kysyn, että miksi, niin hän sanoo "koska en ole pelannut sinun kanssasi, en saanut sinusta readia D1"

Niin muttakun mikään ei ole muuttunut D2 alkuun mennessä, ja kaikki info justyn casessa oli jo olemassa D1 kun hän ei pystynyt mitään sanomaan. Tuo on vähän sama kun sanoisit että mulla oli punainen auto 2007 ja kun sulta huomenna kysytään että minkä värinen auto sulla oli 2007 sanot että sininen. Toisen väittämän on pakko olla valhe. Tässä ei edes ole kyse mistään logiikasta, joko justyn toiminnan D1 tai D2 on AIVAN PAKOSTI oltava valhe.

Vielä tähän se, Kiirsu, että se syy miksi minä pidän tuota kyseistä postia erittäin kummallisena on se, että siitä jotenkin huokuu sellainen Violetin nuoleskelu sellaisessa asiassa jonka sinä tiedät olevan mahdoton. Tarkoitan tällä siis sitä, että joo, vaikka et suoraan sano, että "joo onahn tuo mahdollista" niin annat ymmärtää kuitenkin juuri sen. Se että Violet on confirmed town (mikä on myös aika kummallista että sinä tuossa vaiheessa edes ajattelit niin -- minä kun en näe yhtään syytä sille, että jos justy on pahis, miksi Violet EI OLISI tehnyt tuota claimiaan pahiksena) ei ole syy antaa hänen esittää väitteitä joissa ei ole mitän perää, varsinkin kun sinä itse 100% varmuudella tiedät ettei tuo ole mitenkään mahdollista.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

EdellinenSeuraava

Paluu Juonittelun SM 2017

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa

cron