Juonittelun SM - finaali 2017 on päättynyt, pahikset vei!

Vuoden 2017 SM-kilpailut

Re: Juonittelun SM - finaali, 2.päivä päättyy 11.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Xatalos » 10.10.2017 18:54:21

Joo, itsekin tulkitsin Violet-jutun vain vitsiksi sitä lukiessani.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 2.päivä päättyy 11.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja justy » 10.10.2017 18:59:36

Xatalos kirjoitti:Enpä erityisesti vakuuttunut justyn/Odon argumenteista sinua/minua vastaan, rayn. justyn kohdalla vain pidin hänen vahvasti näkemyksiään edistävästä aloituksesta, riippumatta siitä olivatko kaikki argumentit parhaita mahdollisia, ja Odon suhteen tuntui melkein itsetuhoiselta pahiksen lähteä noin salaliittoteoriatasolle. justyn argumentti siitä, miten olit niin fokusoitunut itsesi puolusteluun joka yhteydessä, vain pikkaisen särähti silmään koska yleensä olet ollut enemmän keskittynyt hyökkäykseen kuin puolustamiseen? No, kuten sanoin, en kuitenkaan sen takia lähde sinua hiillostamaan, koska ei hirveän merkityksellinen asia.


Pointtini ei siis ollut että rayn oli fokusoitunut itsensä puolusteluun. Pointtini oli, että hän tuntui vaativan muilta town readeja vain sen vuoksi että muut olivat hänen kanssaan samaa mieltä jostakin yksittäisestä asiasta.

raynpelikoneet kirjoitti:Siis eniten tossa Odon viestissä särähtää korvaan se, että hänen syyt epäillä sinua ovvat käytännössä se, että sinä "puolustat minua" (etkä edes puolusta -- sanot vaan ettei se tee minusta mafia, täysin järkevin perustein). Ensinnäkään en ymmärrä tätä siksi, että niin ovat tehneet myös;
Shirokami, Nego, justy, Violet, Cameron ja Hukka -- aka kaikki jotka ovat ikinä minun kanssani pelanneet, miksi siis se tekee SINUSTA pahismaisen (mikä erottaa sinut muista, sinähän olet oikeassa, puolet pelistä ei voi olla pahiksia kuitenkaan, joten se mitä sinä teit on aivan looginen ratkaisu hyviksellekin, edes riippumatta siitä oletko oikeassa vai väärässä)?


Tämä ei varmaan ollut minulle suunnattu, mutta voitko rayn selventää mitä tässä sanot. Mitä Shiro, Nego, justy, Violet, Cameron ja Hukka ovat tehneet? Puolustaneet sinua vai epäilleet Xatalosta sinun puolustamisestasi? Itse en ole ainakaan pelannut kanssasi, enkä mielestäni kyllä sinua puolustanutkaan?

Ja väitätkö tosiaan että joku muu pelaaja tässä pelissä on samalla tavalla toiminut sidekickinäsi kuin Xatalos? Tämän ei ole tarkoitus olla dissausta Xatalosta kohtaan, hän on ollut aktiiivnen pelaaja mikä on hyvä. Mutta en ole koskaan nähnyt tuollaista toisen pelaajan kyljessä pelaamista, ja mielestäni joku JooJoo:n ekaan päivään osallistunut on kommentoinut ettei Xata pelannut tuolla tapaa siellä.


Xatalos kirjoitti:Kieltämättä vähän ihmettelen, eikö justy ole yhtään harkinnut uudelleen rayn-epäilyjään esim. minun viestejä luettuaan...? justy, oletko nyt yhä varmin siitä että rayn on pahis? (nuo listaamasi syyt eivät kyllä kovinkaan hyvin kerro raynin hyvyydestä/pahuudesta)


Tästä aiemmin siis puhuimme jo, mutta kommentoin näin aiemmin palautteeseesi:

justy kirjoitti:@Xatalos, kiitos kommenteistasi rayniin liittyen. Laitan ne korvan taakse, mutta tässä vaiheessa kuulisin mielelläni myös hänen omat vastauksensa epäilyihini.

Onko Odo mielestäsi nyt liikkeellä pahis-agendalla? Olet hänen kanssaan vahvasti eri mieltä, mutta onko hän epärehellinen vai vain väärässä?


Vastasit tuohon Odo-pointtiin, muttet ihmetellyt sitä etten harkinnut uudelleen rayn-epäilyitäni. Vasta nyt kun saat raynilta kritiikkiä epäilyideni osittaisesta hyväksynnästä/myötäilystä, alat kovasti kyseenalaistaa sitä ettei mielipiteeni muuttunut vastaustesi perusteella.

raynpelikoneet kirjoitti:Tarkennetaanpa hieman:

Kuula on vahvasti sitä mieltä, että Odo/Kiirsu kaksikosta löytyy pahis.
Kuula äänestää Odoa reaktiomielessä (ni siis edes miksi, kun -> katso alempi).
Ei tule reaktiota, Kuula on sitä mieltä, että "Kiirsu on hyvin todennäköisesti pahis".
Tekee kuitenkin "casen" Jonttua vastaan ja äänestää Jonttua.


Tuo "miksei Kuula äänestänyt Kiirsua vaan äänesti Jonttua" on kyllä hyvä pointti, joka itseltäni meni aiemmin ohi. Olisi kyllä kiva kuulla jotain Kuulasta vielä reilusti ennen päivän päättymistä. Koska jos hän on putoamassa pelistä eikä varapelaajalistalla ole enää ketään, olisin valmis lynkkaamaan Kuulan. Hän epäilyttää, ei tällä hetkellä yhtä paljon kuin Xatalos, mutta Xatalos ainakin tuottaa koko ajan uutta materiaalia.

raynpelikoneet kirjoitti:Itseasiassa minä pidän myös hieman epäilyttävänä sitä seikkaa, että justy vaikuttaa seuranneen peliä D1 mutta hänellä ei ollut sanottavaa silloin kun replacesi sisään peliin. Vai muistanko ihan väärin?


Muistat väärin. Tai ilmeisesti luet väärin, koska kävit kuitenkin lukemassa sen 1. viestini. Siinä sanon näin:

justy kirjoitti:
Muistan alkupelistä pohtineen että olisiko Violet pahis, kun hänen 1. IRL-päivän viestinsä tuntuivat konfliktihakuisilta. Muistan myös todenneeni, että Jeekakan peliinmukaantulo muistutti minua viime pelin hyvis-Jeekakasta. Kolmas huomio jonka muistan tehneeni oli että apua, jos tulen peliin mukaan miten osaan lukea Hukkaa kun olin viime pelissä niin totaalisen väärässä hänestä.

Näillä eväillä en ala äänestää, enkä ehdi ennen yhdeksää peliä lukea tarkempaa. Mutta onneksi viikonloput ovat mulle parasta peliaikaa, kun ehdin istua koneen ääreen pidemmäksi toviksi.


raynpelikoneet kirjoitti:Ei, tuossa ei ole mitään järkeä....

++justy

Melkein aivan kaikki mitä justy sanoo D2 on "aivan pelin alussa", mutta silti hänellä ei ollut mielipidettä mistään D1, vaikka olikin seurannut peliä ja tehnyt sen perusteella johtopäätöksiä.


Öh. Äänesi perustui siis siihen että et jaksanut lukea viestiäni loppuun?

Xatalos kirjoitti:Hm. justy taisi vain jättää tekemättä mitään loppupäivänä, jos oikein muistan. Kai se tavallaan sopisi myös siihen profiiliin, mitä mietin (välinpitämättömyys, koska hyvis oli jo kuolemassa).

With that said, voihan se olla että... no, ehkä annan hänen itse vastata, niin saa nähdä.


Lainaatko minulle missä ketjussa mietit tuota "profiiliasi" minusta? En onnistunut löytämään (en siis epäile ettei se siellä olisi, mutta en nähnyt sitä kun yritin pikaisesti etsiä).
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Juonittelun SM - finaali, 2.päivä päättyy 11.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja justy » 10.10.2017 19:12:27

raynpelikoneet kirjoitti:En minä VAADI yhtään mitään. Kuten olen jo aiemmin sanonut, minä kuitenkin kyseenalaistan sellaiset mielipiteet, jotka koen aivan päättöminä. Ei se ole minun vikani, että ne alussa peliä kohdistuivat minuun. Ja once again, kyllä, jos joku on sitä mieltä että minulla on hyviä pointteja, niin minä pidän sitä syynä pitää minua hyvismäisenä (ihan kun ketä tahansa muuta). En nyt oikein tajua tuota "julkisuuskuvan ylläpitämiskommenttia" koska ainut asia mitä olen tehnyt on se, että olen yrittänyt selventää miksi minä olen jotain mieltä jostain asiasta.


Julkisuuskuvan ylläpitokommentti johtui siitä, että kaksi kertaa yritit sanoa jollekulle että heidän pitäisi pitää sinua hyvismäisenä. Eli ne asiat mistä olit eri mieltä olivat:
- pelaaja pitää toista pelaajaa sinua hyvismäisempänä joten yritit selventää hänelle että hänen pitäisi pitää sinua hyvismäisempänä
- pelaajalla ei ole sinusta mielipidettä, joten yrität selventää että hänen pitäisi pitää sinua hyvismäisenä koska on kanssasi samaa mieltä jostakin

En tiedä mikä tarkoituksesi oli, mutta kyllä ne VAATIMUKSILTA kuulostivat. Johtuiko sitten tavastasi ilmaista neutraali mielipiteesi...

rayn kirjoitti:Moni pelaaja näyttää sivuuttavan tämän aivan täysin, ja jauhavan jotain samaa vanhaa juttua jonka olen jo selittänyt (ja kyllä, voit väittää minua valehtelijaksi tai sanoa että "et selventänyt tätä kunnolla" tai whatever -- muttakun te ette edes tee sitä, se ärsyttää tosi paljon, selvittää samoja juttuja uudestaan ja uudestaan ja selvittää miksi logiikka on logiikkaa.......)


Missä kohtaa olit selittänyt tuon ennen kuin sen pohjalta sinua epäilin? Siis tuon että samaa mieltä oleminen jostain pointista on hyvä syy pitää pelaajaa hyviksenä? Jos se on mennyt ohi niin pahoittelut. Muussa tapauksessa otahan tuo marttyyrinviitta hartioiltasi.

rayn kirjoitti:Jos olet (tai joku on) erimieltä, sano sitten MIKSI OLET ERIMIELTÄ, mutta älkää koskaan tulko käyttämään jo selventämiäni asioita minua vastaan ja vain sivuuttamaan selvennykseni. Opetelkaa lukemaan posteja.
/end rant


Olen nyt jo ainakin kerran sanonut OLEVANI ERI MIELTÄ KOSKA MINUSTA PAHIKSET YRITTÄVÄT FEIKATA USEIN HYVIKSIÄ esittämällä "hyviä pointteja pelistä." Opettelpa siis sinäkin lukemaan posteja ja sano sitten MIKSI OLET ERIMIELTÄ siitä etteivät pahikset voisi tehdä näin?

rayn kirjoitti:Miksi on todennäköisempää, että pahis!Xatalos "roikkuu raynissa", kun se, että hyvis!Xatalos vain on tullut oikeaan lopputulokseen?


Koska vain pahikset tietävät tässä pelissä ketkä ovat hyviksiä ja ketkä pahiksia, eli hyvikseltä on mielestäni outoa käytöstä olla noin tiukasti samaa mieltä jonkun kanssa tai myötäillä lähes jokaista toisen pelaajan ajatuskulkua. Odottaisin enemmän skeptisyyttä, paranoiaa.

Lisäksi kun pelifilosofiasi tuntuu olevan noin tiukasti kiinni siinä kuka tekee hyviä pointteja tai on samaa mieltä hyvistä pointeista, en yhtään ihmettelisi jos pahis-Xalatos veisi sinua kuin pässiä narussa.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Juonittelun SM - finaali, 2.päivä päättyy 11.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja justy » 10.10.2017 19:13:30

Onpas muuten harvinaisen tunteisiinmenevää tämä raynin kanssa kommunikointi. Välillä tuntuu että me emme nyt jotenkin vain ymmärrä toistemme viestejä, kun molemmat tuntuvat turhautuvan siitä kun tulee väärinymmärretyksi...
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Juonittelun SM - finaali, 2.päivä päättyy 11.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja justy » 10.10.2017 19:23:30

Hetki taukoa backlogin luvusta ja hieman toiseen aiheeseen.

Tämän linkin takaa löytyvät miinan viestit tästä pelistä.

[url=juonittelupelit.foorumi.eu/search.php?f=9&t=485&author=miina]Tämän linkin takaa[/url] löytyvät miinan viestit edellisestä pelistä, jossa hän oli pahis.

[url=juonittelupelit.foorumi.eu/search.php?f=10&t=459&author=miina]Tämän linkin takaa[/url] löytyvät miinan viestit edellisestä pelistä, jossa hän oli hyvis.

En halunnut aiemmin tätä vielä sanoa, kun kaipasin lisää miinalta. Mutta huomasin tuota hänen pahispeliään moderoidessani, että miinalla on aika erilainen tyyli pahiksena kuin aiemmin hyviksenä. Hän keskittyi pahiksena paljon enemmän pahisreadeihin, kun hyviksenä hän on mielestäni huomattavasti epävarmempi pelaaja. Mielestäni miina on täällä taas keskittynyt aika pitkälti siihen, ketkä ovat hänen mielestään pahismaisia. Toinen ero on mielestäni se, että pahis-miina on itsevarmempi. Hän aloitti pahispelinsä kommentoimalla että onpas vaikea peli, enpäs ymmärrä, ja sitten paukutti tiensä pahisvoittoon.

Toivoisin että ainakin Violet, joka pelasi toisessa pelissä ja pelinjohti toista, katsoisi noita linkkejä ja kommentoisi ajatustani. Tällä hetkellä nimittäin miina epäilyttää itseäni. Hän tai kuula voisivat olla vaihtoehtoja Xatalosille, joka tosiaan ei ainakaan piiloudu epäaktiivisuuden taakse.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Juonittelun SM - finaali, 2.päivä päättyy 11.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja justy » 10.10.2017 19:24:28

Linkit korjattu:

justy kirjoitti:Hetki taukoa backlogin luvusta ja hieman toiseen aiheeseen.

Tämän linkin takaa löytyvät miinan viestit tästä pelistä.

Tämän linkin takaa löytyvät miinan viestit edellisestä pelistä, jossa hän oli pahis.

Tämän linkin takaa löytyvät miinan viestit edellisestä pelistä, jossa hän oli hyvis.

En halunnut aiemmin tätä vielä sanoa, kun kaipasin lisää miinalta. Mutta huomasin tuota hänen pahispeliään moderoidessani, että miinalla on aika erilainen tyyli pahiksena kuin aiemmin hyviksenä. Hän keskittyi pahiksena paljon enemmän pahisreadeihin, kun hyviksenä hän on mielestäni huomattavasti epävarmempi pelaaja. Mielestäni miina on täällä taas keskittynyt aika pitkälti siihen, ketkä ovat hänen mielestään pahismaisia. Toinen ero on mielestäni se, että pahis-miina on itsevarmempi. Hän aloitti pahispelinsä kommentoimalla että onpas vaikea peli, enpäs ymmärrä, ja sitten paukutti tiensä pahisvoittoon.

Toivoisin että ainakin Violet, joka pelasi toisessa pelissä ja pelinjohti toista, katsoisi noita linkkejä ja kommentoisi ajatustani. Tällä hetkellä nimittäin miina epäilyttää itseäni. Hän tai kuula voisivat olla vaihtoehtoja Xatalosille, joka tosiaan ei ainakaan piiloudu epäaktiivisuuden taakse.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Juonittelun SM - finaali, 2.päivä päättyy 11.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Xatalos » 10.10.2017 19:28:45

Nopeasti justylle...

Se "profiili" viittasi siihen, että pohdin niiden pelaajien, jotka eivät mitenkään oikein vaikuttaneet ekaan lynkkaukseen, olevan siinä mielessä epäilyttäviä ettei siinä tilanteessa pahiksella ollut mitään tarvettakaan tehdä mitään (Jonttu oli sitä rataa kuolemassa muutenkin). Sinä olit yksi heistä, tosin vähän lievempänä kuten mainitsinkin.

En ole sinänsä täysin eri mieltä siitä, että tuo teoriasi pahis-minun huijauksesta raynia kohtaan olisi mahdoton. Se on kuitenkin aika kevyt peruste, kun se nyt tuntuu olevan sinun (ja monen muunkin...) käytännössä ainoa peruste epäillä minua. Vähintään yhtä mahdollista on sekin, että rayn nyt vain on tehnyt järkeviä pointteja ja olen niistä ollut yhtä mieltä. Enhän kuitenkaan läheskään kaikesta ole ollut yhtä mieltä, pääosasta asioita vain.

Kukaan muu kuin rayn ei ole muuten kommentoinut sitä Shirokami-teoriaani (justy, miina). Miksiköhän näin.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 2.päivä päättyy 11.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Xatalos » 10.10.2017 19:30:58

On miina kaiketi ihan mahdollinen pahis myös. Ei ainakaan tunnu juuri sitoutuvan mihinkään, vaan antavansa itselleen mahd. paljon vaihtoehtoja äänestää myöhemmin?
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 2.päivä päättyy 11.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja justy » 10.10.2017 19:40:21

Xatalos kirjoitti:Nopeasti justylle...

Se "profiili" viittasi siihen, että pohdin niiden pelaajien, jotka eivät mitenkään oikein vaikuttaneet ekaan lynkkaukseen, olevan siinä mielessä epäilyttäviä ettei siinä tilanteessa pahiksella ollut mitään tarvettakaan tehdä mitään (Jonttu oli sitä rataa kuolemassa muutenkin). Sinä olit yksi heistä, tosin vähän lievempänä kuten mainitsinkin.

En ole sinänsä täysin eri mieltä siitä, että tuo teoriasi pahis-minun huijauksesta raynia kohtaan olisi mahdoton. Se on kuitenkin aika kevyt peruste, kun se nyt tuntuu olevan sinun (ja monen muunkin...) käytännössä ainoa peruste epäillä minua. Vähintään yhtä mahdollista on sekin, että rayn nyt vain on tehnyt järkeviä pointteja ja olen niistä ollut yhtä mieltä. Enhän kuitenkaan läheskään kaikesta ole ollut yhtä mieltä, pääosasta asioita vain.

Kukaan muu kuin rayn ei ole muuten kommentoinut sitä Shirokami-teoriaani (justy, miina). Miksiköhän näin.


Ok, kiitos selvennyksestä.

Olet kyllä sinänsä oikeassa, että epäilyni on suurelta osin kiinni siinä että käyttäydyt eri tavalla kuin olettaisin hyviksen käyttäytyvän. Ehkä minun pitäisi tosiaan katsoa sitä sinun Shiro-juttuasi, kun se on selvästi jotain mitä teet erillään raynista. Olen lykännyt sitä kun en ole vielä ehtinyt lukea Shiroa uudestaan enkä muista hänen pelistään muuta kuin sen oudon Odo-äänen ekana päivänä.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Juonittelun SM - finaali, 2.päivä päättyy 11.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja justy » 10.10.2017 19:41:59

Xatalos kirjoitti:On miina kaiketi ihan mahdollinen pahis myös. Ei ainakaan tunnu juuri sitoutuvan mihinkään, vaan antavansa itselleen mahd. paljon vaihtoehtoja äänestää myöhemmin?


Tuo sitoutumattomuus on minsuta tyypillistä hyvis-miinaa. Hän on aika uusi pelaaja, ja parissa ekassa pelissään oli kauhean epävarma ja fokusoitunut omaan itseensä. Mielestäni hän pahiksena tuntui paljon varmemmalta ja kykenevämmältä jahtaamaan pahiksia kuin hyviskenä, (koska ei ollut epävarmuuden kalvama?). Minusta tässä pelissä on ollut sitä samaa siinä mielessä, että miina on kyennyt listaamaan pitkän pätkän epäilyttäviä pelaajia.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Juonittelun SM - finaali, 2.päivä päättyy 11.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Xatalos » 10.10.2017 19:42:07

No, lue tuo uusin viestini Shirokamista. Uskoakseni löydin selityksen tälle outoudelle.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 2.päivä päättyy 11.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Xatalos » 10.10.2017 19:43:18

justy kirjoitti:
Xatalos kirjoitti:On miina kaiketi ihan mahdollinen pahis myös. Ei ainakaan tunnu juuri sitoutuvan mihinkään, vaan antavansa itselleen mahd. paljon vaihtoehtoja äänestää myöhemmin?


Tuo sitoutumattomuus on minsuta tyypillistä hyvis-miinaa. Hän on aika uusi pelaaja, ja parissa ekassa pelissään oli kauhean epävarma ja fokusoitunut omaan itseensä. Mielestäni hän pahiksena tuntui paljon varmemmalta ja kykenevämmältä jahtaamaan pahiksia kuin hyviskenä, (koska ei ollut epävarmuuden kalvama?). Minusta tässä pelissä on ollut sitä samaa siinä mielessä, että miina on kyennyt listaamaan pitkän pätkän epäilyttäviä pelaajia.


Hmm... Sitoutumattomuus siis on hyvismäistä, mutta epäiltyjen määrä on pahismaista... eli lopputulos on?
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 2.päivä päättyy 11.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja justy » 10.10.2017 19:50:41

Xatalos kirjoitti:
justy kirjoitti:
Xatalos kirjoitti:On miina kaiketi ihan mahdollinen pahis myös. Ei ainakaan tunnu juuri sitoutuvan mihinkään, vaan antavansa itselleen mahd. paljon vaihtoehtoja äänestää myöhemmin?


Tuo sitoutumattomuus on minsuta tyypillistä hyvis-miinaa. Hän on aika uusi pelaaja, ja parissa ekassa pelissään oli kauhean epävarma ja fokusoitunut omaan itseensä. Mielestäni hän pahiksena tuntui paljon varmemmalta ja kykenevämmältä jahtaamaan pahiksia kuin hyviskenä, (koska ei ollut epävarmuuden kalvama?). Minusta tässä pelissä on ollut sitä samaa siinä mielessä, että miina on kyennyt listaamaan pitkän pätkän epäilyttäviä pelaajia.


Hmm... Sitoutumattomuus siis on hyvismäistä, mutta epäiltyjen määrä on pahismaista... eli lopputulos on?


Lopputulokseni on, että miinan peli muistuttaa tässä pelissä enemmän hänen pahispeliään kuin hyvispeliään.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Juonittelun SM - finaali, 2.päivä päättyy 11.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja miina » 10.10.2017 19:51:45

Xatalos, mun mielestä siun teoria shirokamin ennustaja roolista kuulostaa shirokamin viestejä lukiessa täysin validilta! Odotan odon kommentteja, vaikka mihin niitä toisaalta tarvihtee..

Justy, huomauttaisin, etten paukuttanut pahisvoittaan, vaan niacin ampui mut viime hetkellä kuitenkin alas. Vähän alkoi justy mietityttämään kun pyrkii violetia ohjailemaan minun epäilemiseen. Olenko tässä pelissä sun mielestä jotenkin looginen? Rayn mm. vaikuttaa olevan erimieltä.. :D
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 2.päivä päättyy 11.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Kiirsu » 10.10.2017 19:54:06

Xatalosin teoria itse asiassa käy hyvinkin järkeen. Minäkin kuulisin mielläni Shrikomista nyt. Tämä selittäisi hyvin hänen fiksaationsa sekä puheet pahiskaksikosta.

justy tuntuu käyvän tässä samaa taistelua kuin minäkin eilen raynin kanssa ja vaikka ymmärrän hänen ajatuksensa, en tiedä viekö tämääkään nyt yhtään sen enempää mihinkään.

raynilla oli hyvä pointti siinäkin, että Odo on ignoorannut minut käytännössä koko pelin ajan. Olisin kovasti halunnut kuulla, muuttuuko tämä, kun häntä epäilen, mutta eipä hän mitään ehtinyt sanomaan. Varsinkin, kun tarrasin Odoon heti alussa, olisi luullut hänen jotain sanovan.

miinasta en enää tiedä onko hän vain ihan kujalla oleva hyvis vai pahis.
Avatar
Kiirsu
Kyläläinen
 
Viestit: 57
Liittynyt: 19.09.2017 22:27:05
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Juonittelun SM - finaali, 2.päivä päättyy 11.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja justy » 10.10.2017 20:01:11

Shirokami kirjoitti:Heipähei kaikki taas pitkästä aikaa.

Olen muuten tässä vaiheessa edelleen sitä mieltä että Odo on mafia, ainut ongelma on se että en osaa paikallistaa hänen scumpartneriaan, veikkaan että se on joku korvatuista pelaajista joka selittäisi myös night hitin outouden.

++Odo

@xatalos ja rayn, ellei teistä jompikumpi kuole ensi yönä se tarkoittaa sitä että te molemmat olette hyviksiä(en voi uskoa että te molemmat olisitte, no way) ja olet sitä mieltä että minä en voi olla odon kanssa pahis ja ennustaja ei melko varmasti outtaa itseään ennen kuin on pakollista niin lynkkaamalla meistä jommankumman saisimme eniten inffoa, eiks tää oo loogista? tällä tavalla saadaan ainakin yksi confirmed hyvis tämän päivän lynkkauksesta.


Aika moni on kyseenalaistanut sinun Odo-casesi. Voisitko vähän kertoa mielipiteitäsi muista pelaajista? Vaikka sitten vain niistä, jotka on korvattuja.

Ja miksi Odo tekisi oudon night hitin, vaikka hänen partnerinsa (tai vaikka molemmat partnerit) olisi korvattu pelaaja? Kai Odollakin on sananvaltaa?

Xatalos kirjoitti:Tosiaan kerroin muistaakseni ainakin osin rayn pelityylistä jo ennen viestiäsi. Tällä foorumilla on kuitenkin niin hemmetin vaikeaa lukea viestihistoriaa, että pitää pelata lähinnä omalla muistillani, mikä ei ole helppoa. Ei ekana tullut mieleen, miten rayn-näkemyksesi olivat loogisesti muodostuneet, koska pidin yleisesti viestistäsi ja rayn-epäilysi lajittelin mielessäni vain roskakoriin, sen verran hyödyttömiltä ne ajatukset tuntuivat.


Eli mielestäsi ajatukseni olivat roskaa, mutta sen sijaan että olisit hiillostanut minua roska-argumenteista päätit hymistellä ja antaa minulle yleisesti plussaa.

Hmm. En toisaalta tiedä miksi tekisit niin todennäköisemmin pahiksena kuin hyviksenä. Pahis toki haluaisi välttää konfliktia, mutta pahis olisi ehkä myös arvannut että rayn käy väitettäni vastaan ja tekemällä sen ensin olisit ehkä saanut hyvispisteitä rayniltä.

Helpoin tapa lukea viestihistoriaa on muokata ketjun urlia. Mene pelin ensimmäiselle sivulle, ja muokkaa urlia seuraavasti

Alkuperäinen 1. sivun url: http://juonittelupelit.foorumi.eu/viewtopic.php?f=28&t=493

Muokattu url: http://juonittelupelit.foorumi.eu/search.php?f=28&t=493&author=Odo

Saat kaikki Odon viestit kirjoitusjärjestyksessä, ja vietsin otsikkoa klikkaamalla pääset oikealle sivulle ketjussa.

jeekaka kirjoitti:Mitä tulee raynpelikoneisiin, on selvää ettei pahiksen scumlistiltä tule löytymään pahiksia, mille ray jo tarjosikin selityksen. Silti eilisissä epäillyissä olisi vielä jäljellä Kiirsu ja Hukka (sekä Rappio->miina), jotka eivät mielestäni ole tämänhetkisen tiedon valossa edelleenkään mitenkään huonoja epäilyjä. Raylla on kuitenkin ollut mielestäni ymmärrettävä ja hyvismäinen logiikka epäilyjensä pohjana.


Selvennätkö tätä? Eikö pahis siis mielestäsi esitä epäilyksiä toisista pahiksista?

jeekaka kirjoitti:Shirokami periaatteessa toimi niin kuin pahis voisi toimia: äänesti Odoa ihan hyväksyttävien perustelujen kanssa, ja jätti sitten muut rauhassa lynkkaamaan hyvistä. Shirokami ei kuitenkaan todennäköisesti ole ainakaan Xatalosin pahiskaveri ja tosiaan sekoilu pahisten määrän suhteen voisi puhua hyvikseyden puolesta.


Selitätkö mikä Shirokamin perusteluissa on mielestäsi järkevää? Minun mielestäni ne olivat melko oudot.
[/quote]

miina kirjoitti:Pivotin -- (Justy) viestit oli mitäänsanomattomia, Kuulan äänestykselle ei mielestäni kunnon perusteita/äänesti Kuulaa tämän "omasta toiveesta" (oli tietty eka päivä, että kellään ei oikein ole perusteita) ja lisäksi se, että pudottautui kun mm. Violet alkoi hiillostaa enemmänkin. Justy mukavasti kyllä, postaa mutta viestit ei oikein sisällä suurestikkaan mitään.


Auts. :) Onko jokin aihe josta haluaisit kuulla mielipiteeni?

//miinalle vielä kommentti hänen vastaukseensa:

Ai, luulin että pahikset voittivat sen. Muistin näemmä väärin...

En yrittänyt saada Violetia sinua vastaan, vaan halusin kuulla hänen ajatuksiaan pelityylistäsi. Tällä tavalla voin saada a) tukea tai vastustusta mielipiteelleeni b) tietoa Violetista.

En sanonut muistaakseni sinua loogiseksi tässä pelissä? Sanoin, että pahiksena sinulla on helpompaa löytää pahisreadeja ja mielestäni se on ollut sinulle tässä pelissä helppoa.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Juonittelun SM - finaali, 2.päivä päättyy 11.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja justy » 10.10.2017 20:05:31

Xatalos kirjoitti:No, voin kai sitten sanoa miksi. Ei kuitenkaan ole 100% takuita, että olen oikeassa, tai että väki on huomenna ajoissa paikalla. Lisäksi huomasin juuri, että ns. Cop on kertakäyttöinen...

"Valaistuminen" lähti tosiaan liikkeelle siitä, rayn, kun sanoit ettei Shirokamin pelissä ole järkeä pahiksena sen enempää kuin (tavallisena) hyviksenä. Siitä aloin miettimään, että on tosiaan aika laiskaa ja itsetuhoista pitkällä tähtäimellä pelata näin. Ja kuitenkin hän oli ilmeisesti ihan hyvä pelaaja.

Sitten tajusin, että kaikki kävi järkeen, jos hän oli tuo rooli Cop/ennustaja. Epäily Odoa kohtaan oli ns. breadcrumb, jolla ilmoitti että aikoo tarkistaa hänet. Sitten teki näin, ja oli yhtäkkiä yön loputtua 100% varma että Odo oli pahis. Jopa halukas kuolemaan, jotta Odo menisi alas.

Kaiken lisäksi viimein tajusin, mitä tarkoitti sillä "etenkin jos saan toisen pahiksen alas". Tarkoitti sillä siis varmaan sitä, että Odon lisäksi saisi alas vielä jonkun toisenkin pahiksen. Tämä ainakin kävisi hyvin järkeen, jos hän oikeasti oli 100% varma että Odo oli pahis.

Tämä myös selittäisi Shirokamin yleisesti ottaen vaisun/oudon pelitavan ja äkillisen täysvarmuuden yön jälkeen.

No, siinä meni yllätysmomentti. Mutta toisaalta rooli onkin kertakäyttöinen, joten...


Okei, kieltämättä Shiro = ennustaja on järkevä selitys hänen käytökselleen. Toki se tarkoittaa että hänen readinsa eilen huomattavasti parempi kuin miltä se hänen kirjoittamanaan kuulostaa, mutta kieltämättä selittäisi täysin sen miksi hän vaikutti niin varmalta kannastaan tänään.

Toki tässä on se, että jos shiro on ennustaja, hänen claiminsa riittää todistamaan hänet hyvikseksi (ellei joku counterclaimaa), jolloin ei ole väliä sopiiko hänen pelinsä ennustajarooliin. Vai meinaatko, että Shirolle pitäisi antaa town crediä vaikkei hän claimaisikaan? Sitä en kyllä olisi valmis tekemään.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Juonittelun SM - finaali, 2.päivä päättyy 11.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Xatalos » 10.10.2017 20:09:36

En ole ihan varma miten toimia jos Shirokami nyt ei palaa peliin ennen päivän loppua. Oletusarvoisesti toivon että hän nyt huomaisi tilanteen ja paljastaisi roolinsa, mikäli todella on ennustaja. Kaiketi se olisi ollut hänen suunnitelmansa alunperinkin, kun kerran halusi ns. odottaa ja "napata toisen pahiksen", mikäli oikein ymmärsin... Mutta enpä tiedä. Joka tapauksessa rooli tuntuisi sen verran hyvin selittävän hänen pelinsä, etten ole nyt halukas häntä lynkkaamaan vaikka olisikin poissa.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 2.päivä päättyy 11.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Xatalos » 10.10.2017 20:12:37

rayn tosin nosti esille ihan hyvän pointin, että jos kerran oli niin kiireinen, niin helpointa olisi ollut vain heti paljastaa Odo-check. Toisaalta ymmärrän kyllä myös sen ajatuksen, että haluaisi ensin nähdä, miten päivä kehittyy, ennen kuin paljastaa totuuden. Itse ainakin tekisin juuri niin.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 2.päivä päättyy 11.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja justy » 10.10.2017 20:15:33

Xatalos kirjoitti:En ole ihan varma miten toimia jos Shirokami nyt ei palaa peliin ennen päivän loppua. Oletusarvoisesti toivon että hän nyt huomaisi tilanteen ja paljastaisi roolinsa, mikäli todella on ennustaja. Kaiketi se olisi ollut hänen suunnitelmansa alunperinkin, kun kerran halusi ns. odottaa ja "napata toisen pahiksen", mikäli oikein ymmärsin... Mutta enpä tiedä. Joka tapauksessa rooli tuntuisi sen verran hyvin selittävän hänen pelinsä, etten ole nyt halukas häntä lynkkaamaan vaikka olisikin poissa.


Eli ennustajuus selittää siis Shirokamin pelin paremmin kuin se että hän on pahis? Koska aiemmin olet pitänyt pahikseutta parhaana selityksenä.

Ja nyt haluat lynkata Odon, koska hän on mielestäsi todennäköisesti pahis koska Shiro on todennäköisesti ennustaja?

Tämä on mielestäni aika iso oletus. Koska etkö kuitenkin ole sitä mieltä että jos Shiro on pahis, Odo on hyvis?

// Joo, siis todellakin ymmärrän miksei Shiro ole vielä tullut esiin jos on ennustaja. En vain ole ihan varma onko sinulla tarpeeksi hyvä syy lynkata Odoa.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Juonittelun SM - finaali, 2.päivä päättyy 11.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja justy » 10.10.2017 20:18:17

--Xatalos
++Kuula
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Juonittelun SM - finaali, 2.päivä päättyy 11.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Xatalos » 10.10.2017 20:21:09

justy kirjoitti:
Xatalos kirjoitti:En ole ihan varma miten toimia jos Shirokami nyt ei palaa peliin ennen päivän loppua. Oletusarvoisesti toivon että hän nyt huomaisi tilanteen ja paljastaisi roolinsa, mikäli todella on ennustaja. Kaiketi se olisi ollut hänen suunnitelmansa alunperinkin, kun kerran halusi ns. odottaa ja "napata toisen pahiksen", mikäli oikein ymmärsin... Mutta enpä tiedä. Joka tapauksessa rooli tuntuisi sen verran hyvin selittävän hänen pelinsä, etten ole nyt halukas häntä lynkkaamaan vaikka olisikin poissa.


Eli ennustajuus selittää siis Shirokamin pelin paremmin kuin se että hän on pahis? Koska aiemmin olet pitänyt pahikseutta parhaana selityksenä.

Ja nyt haluat lynkata Odon, koska hän on mielestäsi todennäköisesti pahis koska Shiro on todennäköisesti ennustaja?

Tämä on mielestäni aika iso oletus. Koska etkö kuitenkin ole sitä mieltä että jos Shiro on pahis, Odo on hyvis?

// Joo, siis todellakin ymmärrän miksei Shiro ole vielä tullut esiin jos on ennustaja. En vain ole ihan varma onko sinulla tarpeeksi hyvä syy lynkata Odoa.


Alunperin äänestin Odoa siksi, että tahdoin saada aikaan tilanteen, jossa on 2 isoa wagonia (minä & Odo). Sitten, jos/kun Shirokami paljastaisi roolinsa, olisi vielä enemmän informaatiota tarjolla siitä, miten pahistiimi toimi tänä päivänä. Luovuin kuitenkin lopulta siitä ajatuksesta, koska tosiaan ei ollut mitään varmuutta, että kaikki todella heittäisivät ääneni Odoon tai minuun - tai edes olisivat kunnolla paikalla huomenna. Rooli oli näköjään myös kertakäyttöinen, joten ei sen paljastuksesta olisi Shirokamille haittaakaan.

Nyt ääneni on Odossa enemmän placeholderina. En ole ihan varma, kuka olisi paras lynkata, jos Shirokami ei palaa peliin. Luultavasti Odo edelleen, mutta silti toivoisin että Shirokami nyt selvittäisi tilanteen.

Onhan tämä kaikki melko iso oletus. Kaikki kuitenkin menee niin loogisesti, että helpompaa se on uskoa kuin että pahis-Shirokami olisi tuollaisen pelitavan valinnut ja melkein kerjännyt joutuvansa lynkatuksi ennemmin tai myöhemmin.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 2.päivä päättyy 11.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Xatalos » 10.10.2017 20:21:26

Mikäs tämä Kuula-ääni nyt on? :D
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 2.päivä päättyy 11.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja miina » 10.10.2017 20:22:22

Mie oisin valmis uskomaan odon pahikseksi ja siirtyisin seuraavien jahtaamiseen. Justy on kyllä yllättävän nihkee odon suhteen, vai oonko mie vaan liian herkkäuskoinen shirokami-ennustaja ajatuksen suhteen?

What, miks justy äänestit kuulaa? Omakin ääni sillä on mutta miks siun ääni?
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 2.päivä päättyy 11.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja miina » 10.10.2017 20:23:44

--Kuula
++justy
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 2.päivä päättyy 11.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Xatalos » 10.10.2017 20:24:27

Sudden random voting festival? :D
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 2.päivä päättyy 11.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Violet » 10.10.2017 20:25:21

Eli Shirokami siis olisi ennustaja? Mä pidän tätä oikeastaan ihan mahdollisena nyt kun lukaisin Shirokamin viestit uudelleen. Kääntäisi kyllä kelkan vahvasti Odoa vastaan. En kyllä itse tiedä olisiko tuo Shirokamin menettely ennustajalle sopiva, tai ainakaan paras mahdollinen tapa pelata roolia. Ainakaan hän ei tuonut roolia heti ilmi ja tapattanut keskustelua siihen paikkaan. Toisaalta nyt saadan infoa kyseisestä tilanteesta paremmin, sillä tiedämme, ketkä pelaajat eivät lähteneet innokkaasti Odoa vastaan, ja että ketkä olivat enemmänkin rayta ja Xatalosta vastaan.

Xataloksen ja Odon wagonit huomiselle on sinäänsä hyvä idea, sillä se hajauttaa pelaajat selkeästi, mutta vaarana on se, että Odo on saanut hyviksenä korkealentoisen teorian rayn ja Xataloksen pahikseudesta kun molemmat ovat hyviksiä / vain ray on pahis, jolloin tässä jaotellaan porukkaa äänestämään kahden hyviksen väliltä.

raynpelikoneet kirjoitti:Miksi on todennäköisempää, että pahis!Xatalos "roikkuu raynissa", kun se, että hyvis!Xatalos vain on tullut oikeaan lopputulokseen?

Vaihtoehdot ovat:

a) ray ja Xatalos ovat molemmat hyviksiä

Tilastollisesti todennäköisin vaihtoehto. Pelaajien välinen interaktio tuntuu spontaanilta pikemminkin kuin suunnitellulta, enkä näe kovinkaan suurta eroa viime peliin nähden pelaajien keskinäisessä vuorovaikutuksessa. Xataloksen suhtautuminen rayhin on hieman erilainen, sillä hän omien sanojensa mukaan kokee rayn pelityylin erilaisena kuin tavallisesti, ja vaikka itselläni on vain sen yhden pelin verran kokemusta rayn pelityylistä, niin tästä rajatusta otannasta näen kyllä mitä Xatalos ajaa takaa. Ehkä suurin ero mitä viime pelistä löytyy on se, että kyseenalaistamisen lisäksi Xatalos epäili rayta enemmän, ja lopuksi jopa antoi tälle (muistaakseni) ratkaisevan äänen. Nyt samansuuntaista epäilyä ei kyseenalaistamisen ohella ole, mutta on rayn peli ollut myös tasapainoisempaa kuin viimeksi.

b) ray ja Xatalos ovat molemmat pahiksia

Tilastollisesti epätodennäköisin vaihtoehto. Mielestäni myös käytännössä epätodennäköinen. Periaatteessa pahisray voisi yrittää soolota peliä, ja Xatalos ottaa roolikseen rayhyn kohdistuvien epäilyjen toputtelun ja hänen myötäilyn, jolloinka ray puskee epäilyjä muihin päin ja Xatalos epäilyjä pois heistä päin. Kuitenkin, kuten yllä jo totesin, Xatalos ei juurikaan epäile rayta, vaikka kysenalaistaakin tätä, ja ray sen sijaan vänkää Xataloksen kanssa mielipiteitään läpi, mutta pitää tätä kuitenkin yhtenä hyviksistä. Jos he olisivat yhdessä pahiksia, niin tämä keskinäisen epäilyksen puuttuminen heidän väliltään vaikuttaa epätyypilliseltä. Pahimmassa tapauksessa toiseen kohdistuu epäilyjä, mikä vetää sitten molemmat pelaajat suohon, sillä toisen pahiksen on hankala kääntää kelkkaa luontevasti, mutta toisaalta puolustelu tässä vaiheessa ei myöskään ole järkevä ratkaisu.

Mainittakoon, että Cameronin yötappo olisi Xatalos&ray parilta fiksu veto. Minun tappaminen olisi todennäköisesti kerännyt katseita heidän suuntaansa. Keitä muita kohteita tällä parilla olisi ollut? Minun tappaminen olisi todennäköisesti herättänyt epäilyjä heidän suuntaansa. Kolme pelaajaa saivat loppuvaiheilla varapelaajat (jeekaka, Justy ja miina ovat korvaavat pelaajat), ja Shirokam jäi niin avoimeen asemaan ensimmäisenä päivänä, ettei häntä kannattaisi tappaa yöllä. Kiirsua ja Hukkaa kohtaan oli pelissä kohdistettu epäilyjä, jolloinka jäljelle jäisi Cameron, Kuula ja Odo, joista Cameronin peli oli kyllä tasaisinta. Toisaalta Cameronin yötappoon riittää vain se, että toinen pelaajista on pahis, mistä lisää alempana.

c) ray on pahis ja Xatalos on hyvis

Jatketaan suoraan siitä mihin jäätiin. Jos lynkkauslista olisi sama + Xatalos, joka tässä ei enää ole pahis, niin Cameron olisi varmaankin ollut taas tappokohde. Xataloksen yökuolema kun olisi väistämättä herättänyt kysymyksen, miksi hän eikä ray. Tässä tilanteessa kyllä minutkin olisi voinut tappaa, mutta se olisi edelleen johdattanut pelaajia tämän kaksikon kimppuun, joista toinen on pahis.

Entä yötappoa lukuunottamatta, sopisiko rayn pelaajaprofiili pahikseksi? Tässä skenaariossa Xatalos on hyvis, ja voimme uskoa siihen, mitä hän on sanonut rayn pelistä. Hänellä on ensinnäkin eniten kokemusta rayn kanssa pelaamisesta, eikä hän ole tästä huolimatta lähtenyt epäilemään rayta. Koska Xatalos on kuitenkin korostanut sitä, että hänen on vaikea lukea rayta, ei tämä merkittävästi puhu tätä mahdollisuutta vastaan. Justy kritisoi sitä, että ray oli erittäin tarkka häneen kohdistuvista epäilyistä, mutta puolustautumisen ray toteutti osoittamalla häneen kohdistuvien pointtien epäloogisuuden, joskin esitti asiansa kärkkäästi.

Kuten ray totesi, pelissä on paljon epäloogisesti, eli jossain määrin inhimillisesti pelaavia pelaajia, jotka tekevät erehdyksiä. Tässä ympäristössä ray voisi hyviksenä tai pahiksena turvautua logiikkaan päättelyissään, sillä kaikki epäloogisesti käyttäytyvät pelaajat eivät voi olla pahiksia. rayn vahva kanta siitä, että pahikset toimivat epäloogisesti ei kuitenkaan tunnu oikein toimivan täällä, mistä Jonttu oli varmaan kaikkein kirkkain esimerkki. Pahiksena hän voisi turvautua tässä peliympäristössä tuohon logiikkaan, sillä kun hän perustelee äänestystensä kohteita logiikalla, eikä mielipiteillään, ei hän ole yhtä heikossa asemassa sitten, kun äänestyksen kohde paljastuu hyvikseksi. Enpä näe kenenkään syyttelevän rayta Jontun wagonin aloittamisesta.

rayn peli voisi siis sopia pahikseksi, mutta löytyykö yksittäisiä seikkoja, jotka voisivat puoltaa tätä kantaa? Mikä osoittaisi, että hän olisi pikemminkin pahis kuin hyvis? Ehkä se, että hänen pelinsä ensimmäiseltä ja toiselta päivältä ei tunnu vahvasti jatkumolta. Ymmärrän, että Jontun paljastuminen hyvikseksi ja Cameronin yökuolema järkkyivät hänen logiikkaan pohjautuvaa kuvaa pelistä, mutta itsestäni tuntuu, että hän on toisena päivänä keskittynyt liikaa häneen kohdistuviin epäilyihin ja jatkanut suoraan eteenpäin katsomatta taakseen uuden tiedon valossa tilannetta. Toisaalta ray vaikuttaa nyt enemmän samanlaisela kuin viime pelissä, jossa oli myös hyvis. Hyvikseyden puolesta kuitenkin ehkä puhuu se, että hän tuntui ensimmäisenä päivänä pyrki tuomaan lisää infoa ja haki aktiivisesti kontaktia pelaajiin. Toisaalta hän pelaisi näin varmasti myös pahiksena.

Lopputulos on, että skenaario on mielestäni mahdollinen, mutta rayn pelistä ei löydy riittävää tekijää, joka saisi minut pitämään häntä pahismaisena.

d) ray on hyvis ja Xatalos on pahis

Nyt tuli nopsasti mieleen, etä jos Xatalos olisi pahis, ja Odo on hänen pahiskaverinsa, ja hän uskoo Shirokamin ennustaneen Odon, niin asettumalla vastakkainasetteluun Odon kanssa wagoneissa hän saisi kerättyä hyvät hyvispisteet itselleen. Kuitenkin, jos he ovat pahiksia, ovat he sopineet varmastikin Odon hyökkäyksestä Xatalosta kohtaan. Suostuisiko Xatalos tällaiseen tietäen, että ray ainakin tulisi tarttumaan tähän?

Katsotaan saman tien pikaisesti yötappo. rayn tappaminen olisi liike, jota kaikki tässä tilanteessa Xatalokselta odottaisivat. Hyvä syy siis välttää sitä. Kysymys mielessäni on, että haluaisiko Xatalos Cameronin kuolevan yöllä. Pelaajista hän ei tappaisi varapelaajilla korvattuja aiemmin mainituista syistä (ml. Shirokami), ei rayta, Kiirsu ja Hukka ovat saaneet epäilyjä -> ei heitäkään. Jäljelle jäisi Violet, Odo, Cameron ja Kuula. Minun tappaminen todennäköisesti antaisi huomiota Xatalokselle ja raylle. Cameron olisi näistä se, joka on pelannut kaikkein tasaisimmin. Edelleenkään en näe Cameronin yötappoa mahdottomana ideana.

Sopisiko Xataloksen peli pahisprofiiliin? Niin kauan kuin hän pystyisi uskottelemaan raylle olevansa hyvis, niin kyllä. Ottaen huomioon, että ray painottaa erittäin paljon logiikkaa, niin näin epävakaassa ympäristössä. Pahiksena hän voisi hyvinkin pysytellä rayn persoonan varjossa.

Entä tukeeko mikään Xataloksen pahismaisuutta? Tässä pelissä Xata kyllä kyseenalaistaa rayta, mutta ei lähde vahvasti epäilemään. rayn epäileminen ilman loogista pointtia ei toimisi tässä strategiassa. Toisaalta rayn peliä katsoneena en löydä siitä pointteja, joihin xatalos voisi hyviksenäkään tarttua. Toisaalta Xataloksen melko kevyt suhtautuminen rayn erilaiseen pelityyliin ja oman tulkintansa vaikeuden korostaminen tuntuvat keinoilta, joilla hän hälventää tätä suhdetta yksipuolisesti. Toisaalta Xatalos on vaihdellut ääntänsä aktiivisesti, mutta tämä herättää myös tunteen siitä, ettei hän vahvasti sitoudu epäilyihinsä, mikä antaa hänelle outin seurata rayta tarpeen tullen.

Tästä ajattelusta oikeastaan heräsikin kysymys: Jos minä, ray ja Xatalos olisimme kaikki hyviksiä, niin kuka tappaisi ja miksi Cameronin?

Minusta vähän nyt tuntuu, että joko ray tai Xatalos voisi olla pahis tämän takia, mutta minun on vaikea selvittää, että kumpi. Lisäksi kun on olemassa kysymys "kuka ylipäätänsä tappaisi Cameronin missään tilanteessa", mikä ei rajoita epäilyjä vain minuun, rayhin ja Xatalokseen, niin paha sanoa yhtään mitään. Pointti kuitenkin tällä hetkellä saa minut uskomaan, että ainakin toinen näistä pelaajista voisi hyvinkin olla pahis.

// Xatalos tuli väliin. Tosin varmaan jo aika monta kertaa sinä aikana kun tätä kirjoitan. Xatalos: Ehkä juuri tuon takia ampuisit Cameronin yöllä. Cameronin kuolema ei kerro melkeinpä mitään pelistä, kun taas rayn ampuminen jättäisi sinut avoimeen ja uudenlaiseen asemaan.

// Justy, saat mun sympatiat tässä väittelyssä rayta vastaan. Mä muistan edelleen sen viime pelin. Voin tutustua noihin linkkeihisi miinan pelistä, sillä olen kyllä jättänyt miinan aivan liian vähälle tässä pelissä. Mitä nyt päällisin puolin sanoisin, niin pahiksena hänellä oli pelissä ilmiselvästi "punainen lanka" jota seurata, mitä en hänen nykyisestä pelistään ainakaan löydä.

// Xatalos, Justy, miina, moni muukin. Kiirsukin vielä. Pian varmaan Kuulakin herää tähän päivään. Lisää viestejä, joissa Justy vaihtoi äänensä, mutta mä nyt oikeasti lähetän tän viestin, ennenkun kone vielä jumiutuu tai jotain.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Juonittelun SM - finaali, 2.päivä päättyy 11.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja justy » 10.10.2017 20:27:11

--Kuula
++miina

Teit miina saman Leppäkertuissa - heitit herättelyäänen pahiskaverillesi ja vedit sen sitten pois kun äänillä alkoi olla väliä. :D


Xatalos kirjoitti:Njoo, nuo ovat ne joilla on järjettömimmät teoriat ollut esim. minusta ja sinusta (Odon mukaan molemmat olemme pahiksia, miinan mukaan toinen varmasti on). jeekaka sentään tuntui edes harkitsevan asiaa enemmän. En kyllä ole satavarma, olisiko se hyvä pahis-strategiana vetää meidän huomiot itseensä. Osa minusta ainakin vielä suosisi Shirokamia, jonka peli tuntuu niin... sekavalta ja epäloogiselta. Ihan kuin vain olisi päättänyt, että Odo on nyt pahis, ja sitten heittelee tietyin väliajoin eri (huonoja) syitä tälle eikä mitään muuta.


Tuo oli mennyt ohi, että miinan mielestä toinen Xatasta ja raynista on pahis. Miina, miksi sinulla on herättelyääni(?) Kuulalle, vaikka voisit äänestää 50-50-todennäköisyydellä pahiksen hengiltä?
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Juonittelun SM - finaali, 2.päivä päättyy 11.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Odo » 10.10.2017 20:30:45

Voi luoja, miten paljon viestejä. Kaikenlisäksi 90% on Xatalosin ja rayn pikaviestivuoropuhelua, mitä kieltämättä olen hieman laiska lukemaan. Olen koettanut seurailla molempien viestejä, mutta käteen ei jää juuri mitään. Vaikka teoriani oli päivän alussa ehkä hullukin, en kyllä tässäkään vaiheessa päivää ole siitä luopumassa. ray uskoo minusta turhan vahvasti omiin teorioihinsa ja luulee olevansa aina oikeassa. Se voisi olla itsevarman pahiksen merkki tai tyhmän hyviksen. Enkä oikeasti keksi, miksi Xatalos pitää rayn viestejä jotenkin todella loogisina, tai sitten minulta menee jotain todella pahasti ohi.

Haluaisin siis kuulla selkeästi, ketä ray epäilet ja miksi? Ja miten varma olet epäilyksistäsi. Kysyn Xatalokselta samaa, ketä epäilet? Siis minun lisäkseni, se nyt on selvä, koska uskot minun olevan ennustajan ennustama pahis. Shiron omituinen hyökkääminen minua kohtaan tapahtui jo ensimmäisenä päivänä, milloin hän ei ole voinut vielä ennustaa minua, ja samalla omituisella tyylillä tuntuu jatkavan tämänkin päivän. Pelityyli on epäilyttävä lähinnä siksikin, että hän on tarttunut minuun, eikä muuta sanottavaa oikeastaan ole kenestäkään ja en nyt tiedä, onko minun epäilemiseni miten perusteltua.

Vaikea sanoa, miksi hyvis lähtisi minun kimppuuni tuolla tavoin. Tietysti kyseessä voi olla vainoharhaa tai sitten puhtaasti vaan reaktionhakua, mutta jännästi Xatalos oli se, joka vei ajatusta minua kohtaan enemmän eteenpäin, eikä Shirokami itse enää ole tullut avaamaan sanaista arkkuaan enemmän. Tässä olisi mahdollisesti yksi pahiskaksikko tai kenties se kolmas aiempaan teoriaani. Hyviksenä en näe Shiron toiminnassa kovinkaan paljon järkeä mutta pahiksena tuossa jokin logiikka voisi ollakin, kun sitä lähtee ajamaan vielä toinen hänen puolestaan. Toisaalta sekin kuulostaa kyllä vähän uskomattomalta? No Shirokamista en osaa sanoa vielä juuta enkä jaata ihan varmaksi, mutta tuo tyyli kyllä ihmetyttää aika suuresti ja enemmän tuo Xataloksen ratsastaminen yksittäisen pelaajan hyökkäyksellä minua vastaan.

Mitä taas Kiirsuun tulee niin minusta hän pelaa järkevästi. Leikin hänen kanssaan hieman alussa, väitin pelastavani kaverin ja olen linkittynyt häneen hienovaraisesti ja odottanut, milloin jotain tapahtuu. Oikeastaan minulla ei ole suurempaa kantaa siihen ja mielestäni siellä päässä on hyvin tulkittu minun pelityyliäni verrattuna aiempaan, kun kerran samasta porukasta ollaan. Että olen aika pitkälti sillä kannalla edelleen, että voisin antaa varovaista hyvisluottoa, mutta en mene vannomaan sen puolesta, kuten en kenenkään muunkaan hyvikseydestä.

Se, että olenko pahis? Olen yhtä hyvis kuin Gilderoy Lockhart aikanaan. Kauheasti viestejä väliin, minusta olisi kiinnostavaa kuulla, mikä muu minussa epäilyttää kuin oletettu ennustus? Ainakin Xatalos päinvastoin piti minua aiemmin hyviksenä ja tuntuu nyt sokeasti uskovan ajatukseensa.
Avatar
Odo
Kyläläinen
 
Viestit: 40
Liittynyt: 21.09.2014 13:24:38
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Juonittelun SM - finaali, 2.päivä päättyy 11.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Violet » 10.10.2017 20:33:09

Tykkään Justyn nykyisestä casesta. ++miina
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

EdellinenSeuraava

Paluu Juonittelun SM 2017

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron