Juonittelun SM - finaali 2017 on päättynyt, pahikset vei!

Vuoden 2017 SM-kilpailut

Re: Juonittelun SM - finaali, 2.päivä päättyy 11.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Xatalos » 09.10.2017 19:37:03

Kieltämättä ainakin pääosan noista jutuista olisi kyllä voinut sanoa saman tien periaatteessa.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 2.päivä päättyy 11.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Xatalos » 09.10.2017 19:37:37

No, odotetaan selvennystä.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 2.päivä päättyy 11.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja miina » 09.10.2017 20:21:08

Vastaan nopsaan puhelimella.. Huomenna yritän kirjoittaa pidemmälti epäilyistä jos pääsis koneelle jossakin välissä.

Rayn: tuo mun Cameron-yötappo kommentti on ihan tosi outo! En tajua sitä itekkään, joku ajatus ehkä oli miksi cameronin tappo tuli yllätyksenä. Mutta sitten kuitenkin varmaan miettinyt sitä tarkemmin ja tullut siihen tulokseen, että pahikset ovat tappaneet tyypin joka useimpien mielestä on hyvismäinen. Tähän tulokseen kun olen tullut niin en ole enää korjannut alkuviestiä ja pim- lähetä ja kappas vaan miten epälooginen lausahdus on taas ilmoille päästy!

raynpelikoneet kirjoitti:Itseasiassa minä pidän myös hieman epäilyttävänä sitä seikkaa, että justy vaikuttaa seuranneen peliä D1 mutta hänellä ei ollut sanottavaa silloin kun replacesi sisään peliin. Vai muistanko ihan väärin?


Täytyy tähän kommentoida, että itsekin seurailin kyllä peliä, mutta ei mulla silti oikein vieläkään ole sanottavaa, että se on vähän huono perustelu. Mutta muuten pidän myös justya epäilyttävänä pivotin toiminnan takia, että ääni sinällään justylle on ihan perusteltu..
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 2.päivä päättyy 11.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 09.10.2017 21:11:16

No mitä epäilyttävää se pivot sitten teki?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 2.päivä päättyy 11.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Shirokami » 09.10.2017 21:49:04

Heipähei kaikki taas pitkästä aikaa.

Olen muuten tässä vaiheessa edelleen sitä mieltä että Odo on mafia, ainut ongelma on se että en osaa paikallistaa hänen scumpartneriaan, veikkaan että se on joku korvatuista pelaajista joka selittäisi myös night hitin outouden.

++Odo

@xatalos ja rayn, ellei teistä jompikumpi kuole ensi yönä se tarkoittaa sitä että te molemmat olette hyviksiä(en voi uskoa että te molemmat olisitte, no way) ja olet sitä mieltä että minä en voi olla odon kanssa pahis ja ennustaja ei melko varmasti outtaa itseään ennen kuin on pakollista niin lynkkaamalla meistä jommankumman saisimme eniten inffoa, eiks tää oo loogista? tällä tavalla saadaan ainakin yksi confirmed hyvis tämän päivän lynkkauksesta.

Spoiler:
tällä foorumilla on jostain syystä noi profiilikuvat ja nimi on oikealla puolella näyttöä ja mun näyttö on niin lähellä naamaa että mun pitää fyysisesti siirtää mun päätä että pystyn kattomaan kuka ees on postannut minkäkin viestin. oon lähinnä lukenut näitä postauksia sokkona ja vasta sitten kun törmään johonkin typerään tai outoon, tarttunut siihen. yli puolet nimistä on mulle ihan puuroa eikä vahvaa mieleenjäävää mielipidettä synny, suomenkieli on myös vaikeeta.
Avatar
Shirokami
Kyläläinen
 
Viestit: 38
Liittynyt: 28.09.2017 15:10:58
Kotiyhteisö: Vendetta Strada
Palkinnot: 1

Re: Juonittelun SM - finaali, 2.päivä päättyy 11.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Shirokami » 09.10.2017 21:54:55

edit: en usko että olette molemmat pahiksia siis.
Avatar
Shirokami
Kyläläinen
 
Viestit: 38
Liittynyt: 28.09.2017 15:10:58
Kotiyhteisö: Vendetta Strada
Palkinnot: 1

Re: Juonittelun SM - finaali, 2.päivä päättyy 11.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Xatalos » 09.10.2017 21:57:33

Etkö ollut suomalainen, Shirokami?

En ihan ymmärtänyt mitä tarkoitit tuossa. Minä ja rayn olemme molemmat hyviksiä, mutta emme molemmat ole, paitsi jos toinen meistä ammutaan? Häh? :D Ja toisessa osassa meinaat että olet niin varma että Odo on pahis, että olisit valmis kuolemaan vaikka ensin tämän todistamiseksi? Miten tulit niin vuorenvarmaksi asiasta?
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 2.päivä päättyy 11.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Xatalos » 09.10.2017 21:58:22

Aa joo, voimme siis molemmat olla hyviksiä mutta ei pahiksia.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 2.päivä päättyy 11.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Xatalos » 09.10.2017 22:00:09

Huom. on kuitenkin pieni mahdollisuus, että olette molemmat hyviksiä. Ei tästä siis mitään ihan varmaa "confirmed town" saada. Siitä olen samaa mieltä, että varsin todennäköisesti jos Odo on pahis, sinä olet hyvis.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 2.päivä päättyy 11.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Shirokami » 09.10.2017 22:07:28

@xatalos hän kutsui sinun ääniesi vaihtamista näennäisaktiivisuudeksi, vaikka olet tässä pelissä postannut melkein eniten ellet jopa kaikkein eniten (en tarkistanut koska en tiedä miten). ei kai se ole ihme että ääni muuttuu sitä mukaa kun mieli muuttuu kun on aktiivisena pelaajana. Kyllä, olisin melkein valmis pudottamaan itseni pelistä jos saisin sillä toisen pahiksista mukanani.
Avatar
Shirokami
Kyläläinen
 
Viestit: 38
Liittynyt: 28.09.2017 15:10:58
Kotiyhteisö: Vendetta Strada
Palkinnot: 1

Re: Juonittelun SM - finaali, 2.päivä päättyy 11.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Shirokami » 09.10.2017 22:10:12

ja kyllä olen suomalainen mutta en ole lukenut suomea näin montaa lausetta peräkanaa sen jälkeen kun viimeinen harry potter julkaistiin. en ole myöskään pelannut mafiaa yli neljään vuoteen.
Avatar
Shirokami
Kyläläinen
 
Viestit: 38
Liittynyt: 28.09.2017 15:10:58
Kotiyhteisö: Vendetta Strada
Palkinnot: 1

Re: Juonittelun SM - finaali, 2.päivä päättyy 11.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Xatalos » 09.10.2017 22:30:01

Selvä :D

Hm, kieltämättä Odon syyt epäillä minua ovat ontuvat. En kuitenkaan ole ihan varma, tekeekö se hänestä pahiksen. Toisaalta nyt kun mainitsit asiasta, niin on erityisen outoa että äänteni vaihtelu oli niin pahismaista hänelle. Ennemmin se on riski/hyödytöntä pahiksena, koska se vain paljastaa mahdolliselle kritiikille, eikä pahiksena siitä juuri mitään hyödy. Helpompaa pysyä vaikka yhdessä kohteessa. Silti... enpä tiedä voiko pahuudesta vakuuttua vain heikon pelaamisen takia.

Mietin vielä yön yli asiaa. Alkaa kyllä jo vähän harkita äänen laittamista Odolle. Toivottavasti pelaat kuitenkin nyt peliä, Shirokami, ja puhut muustakin kuin Odosta. Onko muista asioista tullut mielipiteitä vielä? Kenet muut voisit lynkata kuin Odon, ketä et voisi ainakaan lynkata?
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 2.päivä päättyy 11.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Halima » 09.10.2017 22:58:28

Väliaikalaskenta

Äänestystilanne:
1 raynpelikoneet (justy)
1 Xatalos (Odo)
1 Shirokami (Xatalos)
1 justy (raynpelikoneet)
1 Odo (Shirokami)

Tällä hetkellä kuolemassa on raynpelikoneet ensiksi saadulla äänellä.

Puhepakot (puhuttu/pitää puhua):
Kiirsu (0/3)
Kuula (0/3)
jeekaka (1/3)

2.päivä päättyy keskiviikkona 11.10. kello 21.00.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Juonittelun SM - finaali, 2.päivä päättyy 11.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Violet » 10.10.2017 00:53:31

Xatalos kirjoitti:Vähän jännä tappo. Cameron ei tuntunut olevan hirveän aktiivinen ekana päivänä, joten olisin olettanut että rayn tai ehkä jopa minut olisi ammuttu.
Hieman kummallinen kommentti. Toisaalta kertoo mielipiteestäsi raysta, mutta herättää muissa lukijoissa kysymyksen, miksi rayta ei ammuttu.

Justy kirjoitti:Koska olin melko varma ettei luoti osuisi itseeni, käytin tänään aikaa lukeakseni pelin huolella läpi.

Tämä Justyn avauslause tältä päivältä on mennyt ehkä hieman ohi. Hän siis luki peliyön aikaisena irl päivänä pelin läpi, ja siksi ei postannut edeltävänä päivänä mielipiteitään.

Justyn listaus olisi kyllä aika rohkea avaus pahispelille, sillä siinä heitetään epäilyjä äänekkäimpien pelaajien niskaan. Epäilyjen lisäksi hän antaa luottoa Kiirsulle, mitä tekee myös Odo. Odo antaa hyvispisteitä myös Justylle ja Kirsu eilen piti Odoa hyvismäisenä. Suurin ero nyt on, että Justy ei näe ray/Xatalos komboa mahdollisena, kun taas Odo pitää sitä varteenotettavana skenaariona.

Odo kirjoitti:Voi olla, että teoriani on villi ja ehkä epätodennäköinen, mutta en henkilökohtaisesti jätä tuomatta asioita esille vain siksi, että pelkäisin valokeilaa.

Kyllä, asioita tulee tuoda esiin, vaikka teoriat olisivatkin villejä. Esimerkiksi itse juuri mietin, jos yksi pahis löytyisi kaksikosta Xatalos/ray ja toinen kaksikosta Justy/Odo. Tässä meillä olisi mielenkiintoinen skenaario, jossa pahis Justy/Odo yrittää pudottaa hyviksen ryhmästä Xatalos/ray, ja seuraavana päivänä todetaan teorioiden menneen paljastuneen tiedon kautta uusiksi. Teoriani on kuitenkin villi, ja ehkä epätodennäköinen. Kuinka epätodennäköisen teorian pohjalta minun tulisi voida lähteä toimimaan? Ja kuinka todennäköisenä pidät teoriaasi?

Hukka kirjoitti:Pelin alkuvaiheessa pidin häntä (Odoa) hyvismäisenä, mutta päivän loppua kohti alkoi vaikuttaa epäilyttävämmältä ja niin tekee yhä. Fiilistuntumalla enemmän kuin millään oikealla perusteltavalla syyllä.

Xatalosta epäilevä Hukka vähentää luottoaan Odoon, joka nostaa casea rayta ja Xatalosta vastaan. Miksi?

rayssä häiritsee nyt se, että hän tuntuu käyttävän aikaa tänään erityisen paljon puolusteluun, vaikka nyt on jo toinen päivä, ja mahdollisuuksia rakentaa caseja muita vastaan.

Shirokami pitää edelleen melko kapeaa otantaa pelaajista. Miksi näin? Xatalos esitti jo tämän suhteen tarpeelliset kysymykset.

Shirokam kirjoitti:Kyllä, olisin melkein valmis pudottamaan itseni pelistä jos saisin sillä toisen pahiksista mukanani.

Mutta et kuitenkaan ihan valmis? Ja pahiksia on pelissä muuten kaksi vain silloin, jos olet pahis ja poissuljet itsesi, mutta ehkä hyväksyn tuon sananvalinnan "toisen pahiksista" mennä läpi sormien tuon suomenkielen selityksesi vuoksi.

// nyt kun katsoin uudelleen, puhuit myös Odon scumpartnerista. Pelissä on siis kolme pahista. Pahiksena tietäisit, että näin ei ole, etkä vahingossa varmaankaan puhuisi kahdesta pahiksesta useammassa viestissä. Jos Shirokami on pahis, niin tämän on pakko olla bluffia, eikä ainakaan itsestäni tällä hetkellä näytä bluffilta.

Jos Odoa ja Justyä vielä miettii, niin Odo tarttui kyllä näistä kahdesta helpompaan kohteeseen, sillä Hukka oli jo aikaisempana päivänä as pahettunut Xatalosta vastaan. Heidän keskinäinen pahiskumppanuus ei olisi myöskään mahdoton ajatus. Olisihan se aika räikeää hyökätä yhdessä molempia vastaan, mutta mitä Odo itse aiheesta sanoi?
Odo kirjoitti:En osaa mainita peliä, missä räikeää pahiskomboa olisi ollut, mutta muistelisin kyllä sellaisessa pelanneeni. Tuo on kyllä hyvin räikeää yhteen pelaamista, mutta voisin itsekin tehdä saman, joskaan en ehkä ihan tuolla tyylillä. Varsinkin tällaisessa pelissä, missä tunnutaan yleisesti uskovan siihen, ettei pahisparit linkittyvät toisiinsa. Kuten sanoin, se on mielestäni sinisilmäistä ja mielestäni kaikki vaihtoehdot tulee ottaa huomioon.

Toiseen pahikseen tukeutuminen ei varmaan olisi tyyliäsi, mutta entäpä erillisiltä näyttävät hyökkäykset kahta pelaajaa vastaan, jotka näyttävät pelaavan hyvin yhteen? Lisätään vielä eroa sillä, että toinen pitää molempia pahiksena, ja toinen pitää sitä huonona ideana.

Mutta tappaisiko pahistiimi Justy&Odo&kolmas Cameronin yöllä? Cameronin kuolema ei kerro meille käytännössä juurikaan mitään lymyilevistä pahiksista - minkälaiset pahikset tästä hyötyisivät? Kiirsu taisi olla aktiivisuudeltaan Cameronin luokkaa, joten häneltä ainakin meni suojaa pois.

Jäi vähän kesken toi Cameronin tapon analyysi, mutta jatkan sitten huomenna (tai teknisesti ottaen myöhemmin tänään).
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Juonittelun SM - finaali, 2.päivä päättyy 11.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja justy » 10.10.2017 06:59:10

Pikapostaus ennen töitä:

Luin eilen bussissa Nevski/miinan. Nevskistä en saanut otetta. Miinalaiva haluaisin enemmän materiaalia ennen kuin kerron mielipiteeni hänestä.

Rayn vastasi viimein pointteihini js heitti omia epäiltitänsäkin ilmoille, kiitos niistä. Vastailen niihin illalla kun pystyn tekemään lainauksia koneella.

Tähän Xatalosin kommenttiin on pakko kuitenkin tarttua.

Xatalos kirjoitti:Kieltämättä vähän ihmettelen, eikö justy ole yhtään harkinnut uudelleen rayn-epäilyjään esim. minun viestejä luettuaan...? justy, oletko nyt yhä varmin siitä että rayn on pahis? (nuo listaamasi syyt eivät kyllä kovinkaan hyvin kerro raynin hyvyydestä/pahuudesta)


Reaktiosi raynin paluuseen ketjuun nostaa niskavillat pystyyn ja saa pahistutkan pimputtamaan. Tarraat taas tiukasti raynin pointteihin ja komppaat niitä innokkaasti. Miksi et sanonut tuota lainaamaani aiemmin kun kerroin sinulle että olen kuullut pointtisi mutta haluan kuulla myös mitä raynilla on sanottavaa? Miksi ihmettelet tätä vasta nyt, kun saat tukea raynilta?

Kysyin aiemmin pelihistoriastasi koska jos olet pahis ja Rayn on hyvis, voisi olla ihan fiksu taktiikka tarrata näin tiukasti siihen pelaajaan joka tuntee pelityylisi parhaiten. Jos saat raynin taskuusi olemalla hänen kanssaan samaa mieltä, sinun tarvitsee murehtia vähemmän hänen metareadiaan.

@raynpelikoneet, onko Xatalosilla tapana pelata näin tiukastisti kyljessäsi myös kotifoorumillanne?


Violet antoi mulle hyvispisteitä siitä että kävin raynin kimppuun. Tai ehkä ei, en ole varma miten vakavissaan hän oli Odo/justy-pahiskombopohdinnoissaan. Mulla on yleensä pelin alussa tapana epäilä aktiivisia puolesta riippumatta (kai, en muista milloin olen pelannut koko pelin pahiksena ja sitä JooJoon räpellystä jossa tulin pahikseksi kesken pelin en halua muistella). Pääasiassa siksi että aktiivista on enemmän materiaalia. Osittain myös siksi että aktiiviset js hyvät pelaajat ovat vaarallisempia pahiksena, jolloin heille on tärkeää laittaa painetta.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Juonittelun SM - finaali, 2.päivä päättyy 11.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Xatalos » 10.10.2017 08:07:09

justy: mitäs tämä nyt on kun vastaat kysymykseen vain kysymyksellä? :D Missä vastaus?

Tosiaan kerroin muistaakseni ainakin osin rayn pelityylistä jo ennen viestiäsi. Tällä foorumilla on kuitenkin niin hemmetin vaikeaa lukea viestihistoriaa, että pitää pelata lähinnä omalla muistillani, mikä ei ole helppoa. Ei ekana tullut mieleen, miten rayn-näkemyksesi olivat loogisesti muodostuneet, koska pidin yleisesti viestistäsi ja rayn-epäilysi lajittelin mielessäni vain roskakoriin, sen verran hyödyttömiltä ne ajatukset tuntuivat.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 2.päivä päättyy 11.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja justy » 10.10.2017 08:21:37

En puhu nyt päivän ekasta viestistäni, vaan siitä missä kerroin sulle pistäneeni palautteesi korvan taakse mutta haluavani kuulla raynin vastaukset. Et silloin ihmetellyt päätöstäni, mutta nyt se on sitten yllättäen mielestäsi omituinen kun Rayn sitä ihmettelee.

Sori kun ei ole lainausta, olen puhelimella.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Juonittelun SM - finaali, 2.päivä päättyy 11.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Xatalos » 10.10.2017 08:27:40

Jaa-a. Itsekin olen puhelimella taas, joten on tuplasti vaikeampaa selata ketjua. Jos noin sanoit aiemmin, niin voi varmaan unohtaa koko ajatuskulun. Miten mielipiteesi on sitten nyt kehittynyt? (raynista)
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 2.päivä päättyy 11.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja justy » 10.10.2017 08:44:16

Ei vielä mitenkään, en ole ehtinyt lukea hänen vastauksiaan ajatuksella.

En myöskään ole ihan varma ymmärrätkö vastaustasi, mutta siihenkin täytyy palata illalla.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Juonittelun SM - finaali, 2.päivä päättyy 11.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja jeekaka » 10.10.2017 11:56:53

raynpelikoneet kirjoitti:jeekaka, äh.. sanotaan vaan että ehkä hän on sittenkin town, ainakin kuulostaa järkevämmältä kun moni muu.


:D En ole varmaan vielä vaan kerennyt sanomaan mitään typerää...

Eilisen peli-illan aikana tuumin, että riippumatta Jontun puolesta tätä äänestäneiden joukossa on todennäköisesti ainakin joku pahis. Sinänsä tää on aika turha huomio, koska nyt kun Jonttu paljastui hyvikseksi, en osaa vastata kysymykseen kannattaisiko pahiksen lähteä mukaan porukkaan äänestämään tätä, kun se ei varsinaisesti vaikuttaisi lopputulokseen, vai jäädä vain tilanteesta ulkopuolelle, varsinkaan kun mulla ei oikeasti ole oikeastaan kenenkään pelaajan pahispelistä kokemusta, saati sitten suurelta osalta mistään pelistä :D Itse en suuremmin epäillyt Jonttua eilen, mutta ei mulla oikeastaan ollut perusteita sillekään miksei Jonttu olisi pahis. Jontun reaktio pudotusuhkaan ei mielestäni ollut hyvismäinen, jolloin se loogisesti olisi ollut pahismainen, mutta olen itsekin ollut tilanteessa jossa olen ollut varma napanneeni pahiksen ja tämän reaktio on vielä vahvistanut tunnetta oikeaan osumiseesta, ja silti kyseessä on ollut hyvis. Tästä olisin ollut valmis antamaan hyvisvibaa Cameronille, mutta Cameron tapettiin yöllä joten tää ei vienyt tän päivän pohdintojani yhtään eteenpäin :D

Kiirsua epäilin tosiaan aika vibapohjalta, ja kuten sanottu, on mahdollista että olisi toiminut ekan äänen suhteen samalla tavalla puolesta riippumatta. Ei myöskään ollut työntämässä pahiskaverille vauhtia reunan yli hyvispointsien toivossa, eli oikeastaan mun case Kiirsua vastaan on aikalailla kuivunut kasaan. Mitenkään varmaksi hyvikseksi en kuitenkaan vielä nosta. Mikäli ääni Jontulle oli pahisääni, sen motiivina olisi voinut olla suojata Odoa.

Mitä tulee raynpelikoneisiin, on selvää ettei pahiksen scumlistiltä tule löytymään pahiksia, mille ray jo tarjosikin selityksen. Silti eilisissä epäillyissä olisi vielä jäljellä Kiirsu ja Hukka (sekä Rappio->miina), jotka eivät mielestäni ole tämänhetkisen tiedon valossa edelleenkään mitenkään huonoja epäilyjä. Raylla on kuitenkin ollut mielestäni ymmärrettävä ja hyvismäinen logiikka epäilyjensä pohjana.

Jos Jonttua äänestäneissä on pahis, joka myötäilee pelissä vahvan roolin saanutta hyvistä, Xatalos sopii tähän profiiliin. Xatalosilla on ollut hyviä pointteja, esimerkiksi taisi olla ensimmäinen joka nosti esiin sen, että Jontun lynkkaaminen näyttää aika yksimieliseltä. Tämä huomio ei kuitenkaan johtanut oikein mihinkään toimintaan. Tosiaan aika silmiinpistävää, miten Xatalosin mielipiteet mukailivat rayn mielipiteitä, ensin äänen siirto Violetilta Nevskiin ja sitten Jonttuun, ja tänään Odon epäily rayn peesissä. Muistelisin edellisessä kylän pelissään Xatalosin sanoneen, että pahiksena pelkäisi rayta ja keksisi jonkun tekosyyn epäillä tätä ja todennäköisesti ampuisi tämän ekana yönä. Nyt Xatalos ei ole tehnyt kumpaakaan näistä, ja nosti vielä itse esiin sen, että miksiköhän ray ei ollut pahisten kohde. Koitan tässä kyseenalaistaa itseäni, että miksi ihmeessä Xatalos valitsisi pahispelinsä perustaksi kommentin, jota kovin moni tässä pelissä mukana oleva ei ole todennäköisesti nähnyt ja nähneistäkään moni ei välttämättä edes muista. Intuitioni kuitenkin huutaa pahista, enkä oikein järkeilemällä pysty vaientamaan tätä ääntä. raynpelikoneet: mitkä ovatkaan ne syysi pitää Xatalosia hyviksenä, nyt uusimmat perustelusi taisivat koskea lähinnä sitä, miksi tähän kohdistuneet epäilyt ovat olleet huonoja?

Shirokami periaatteessa toimi niin kuin pahis voisi toimia: äänesti Odoa ihan hyväksyttävien perustelujen kanssa, ja jätti sitten muut rauhassa lynkkaamaan hyvistä. Shirokami ei kuitenkaan todennäköisesti ole ainakaan Xatalosin pahiskaveri ja tosiaan sekoilu pahisten määrän suhteen voisi puhua hyvikseyden puolesta.

Violet teki eilen samanlaisia huomioita Xatalosista ja pohti Jontun reaktiota samankaltaisesti kuin minäkin, sekä epäili myöskin Kiirsua. Se että ollaan päädytty samanlaisiin johtopäätöksiin, puhuu mulle Violetin hyvismäisyyden puolesta. Lisäksi esimerkiksi Violetin uhkaus hiillostaa pivotia oli mielestäni hyvismäinen ja muutenkin pohdinta on ollut ihan peliä eteenpäin vievää.

Kuula sekä Odo ovat mulle aika neutraalia sakkia. Odo ei kuitenkaan sovi Xatalosin pahiskaveriksi, ja pahis!Xatalosille sopisi varmasti hyvin, jos päivän lynkatuksi tulemisesta kilpailisivat hyvis!Shirokami sekä hyvis!Odo. Molemmat ovat tosiaan siinä kategoriassa, joka olisi pahiksena joutunut miettimään ratkaisuaan siirtääkö ääni Jontulle.

Hukka. Musta äänestämättä jättäminen on pahismaista, koska hyviksellä ei tosiaan pitäisi olla mitään syytä olla seisomatta mielipiteensä takana, väärässähän täällä ollaan kaikki vuorollaan :D Mutta kylän äänestyskulttuuri on mikä on ja Hukan tietäen tämä voisi ihan yhtä hyvin jättää hyviksenäkin äänestämättä.

Miina saa synninpäästön äänestämättä jättämisestä, mutta viesteissä ei toistaiseksi ole ollut mitään erityisen hyvismäistäkään. Lisäksi jos pahis on jättäytyäkseen pelistä, se olisi kannattanut tehdä tässä vaiheessa kun varapelaajia on vielä jäljellä.

Justyn suhteen pystyn myös ymmärtämään, että ennen kuin on mukana pelissä, viestejä lukee vähän pintapuolisemmin ja pelin seuraamisesta huolimatta ei välttämätttä paina juurikaan mieleen mitään yksityiskohtia, mikä oli tosiaan myös oma tilanteeni ekana päivänä. Noin muuten justy on mulle vielä aika villi kortti.

Tässä nyt päällimmäiset mietteet, joita on herännyt. Koitan vielä lukea viestejä tarkemmin läpi, koska voi hyvinkin olla, että jotain on mennyt ohi silmien tai unohtua. Nyt toistaiseksi ++Xatalos
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 2.päivä päättyy 11.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja miina » 10.10.2017 13:33:51

Hoplaa, pääsin välillä koneelle. Mie siis luen normaalisti kaikki viestit käytänössä sängyssä vain toisella kädellä selaten (yöllä), tämä johtuu siis toisesta pienestä ihmisestä, joka kirjaimellisesti syö mua! Tämän takia viesteissä saattaa olla paljonkin virheitä ja lainailu on helvettiä! Selittelyä-selittelyä, mutta nyt:

raynpelikoneet kirjoitti:No mitä epäilyttävää se pivot sitten teki?


Pivotin -- (Justy) viestit oli mitäänsanomattomia, Kuulan äänestykselle ei mielestäni kunnon perusteita/äänesti Kuulaa tämän "omasta toiveesta" (oli tietty eka päivä, että kellään ei oikein ole perusteita) ja lisäksi se, että pudottautui kun mm. Violet alkoi hiillostaa enemmänkin. Justy mukavasti kyllä, postaa mutta viestit ei oikein sisällä suurestikkaan mitään.

Nego -- Shirokami. Shirokamin viestejä en oikein osaa tulkita. Ihan hyvää pohdintaa kaiketi. Negoa puolestaan voisin äänestää samantein, Negon viestit oli ihan yhtätyhjän kanssa. Ei mitään sisältöä.

Nevski -- Jeekaka. Nevskin viestit melko viattoman kuuloisia ja jeekakan viestit taas loogisia. Paitsi etten tajua tätä:
jeekaka kirjoitti:Miina saa synninpäästön äänestämättä jättämisestä, mutta viesteissä ei toistaiseksi ole ollut mitään erityisen hyvismäistäkään. Lisäksi jos pahis on jättäytyäkseen pelistä, se olisi kannattanut tehdä tässä vaiheessa kun varapelaajia on vielä jäljellä.

Minuahan pyydettiin varalla vasta yöllä, etten ole siis millään voinut äänestää vaikka kuinka olisin halunnut. Vai tarkoitatko juuri tuota?

Violet on edelleen hyvismäinen, viestit loogisia ja pystyn seuraamaan ajatuksenjuoksua.

Xatalos ja Raynpelikoneet ovat laittaa niin hurjana viestiä, etten pääse oikein kiinni ajatuksenjuoksusta. Ja en todellakaan pysty/kerkiä lukemaan kaikkia alusta asti. Olen sitä mieltä, että tässä pariskunnassa on oltava pahis. Ja voisin näin ajatella, että tässä porukassa on tosi taitavia pelaajia ja en ihmettelis vaikka pahisporukka päättäis tehdä jotakin ihan villiä.. Salaliittoteoriat pyörii hurjana päässä! Sinällään Odon pointti Xatalos+Rayn-pahiskombosta ei miun mielessä aivan hullu olekkaan. Mutta kuka kolmas, miksei vaikka Violet! Mutta tässä kysysin nyt itseltäni (ja muilta), että pitäisköhän tää parivaljakko erottaa ajatuksissa toisistaan ja lukea viestit ihan ilman sitä toista partneria..

Kiirsu herättää epäilykset sillä ettei ole tälle päivälle postannut vielä mitään, huomenna kuitenkin päivä päättyy jo.

Kuula ei ole myöskään vielä tälle päivälle laittanut viestiä ja ekan päivän viestit saa jotenkin niskavillat pystyyn. Äänestely oli jotenkin omituista.. Onkohan tällä äänellä mitään vaikutusta, jos Kuula ei paikalle meinaa tulla, mutta ++Kuula

Hukka on jännä juttu, kun viestit on ihan jees, mutta kuitenkin saan pahisfiilistä siitä. Oisitko ollu miun ekassa pelissä pahis niin tästä johtunee tämä yhteys..

Odon viestit on hieman puolustelevia, mutta näkisin sen vielä ihan hyviksenkin rooliin.

Tällä hetkellä mulla epäilyttää siis: Kuula, Kiirsu, Justy. Sekä parivaljakko rayn/xatalos. Kaikkihan näistä ei voi olla pahiksia. Hieman epäilyttäviä ovat myös shirokami, odo, hukka. Tällä hetkellä hyvismäisimpiä ovat violet, jeekaka.


Nyt kun tätä olen lähettämässä ja ajattelin, että laitan VIELÄ yhden uuden pelaajan äänestylistaan niin sehän tuntuu ihan hullulta. Olen melko valmis vaihtamaan ääneni myös justylle, kerroppa miksi sitä ei kannattaisi tehdä?
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 2.päivä päättyy 11.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja jeekaka » 10.10.2017 13:44:36

miina kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:Miina saa synninpäästön äänestämättä jättämisestä, mutta viesteissä ei toistaiseksi ole ollut mitään erityisen hyvismäistäkään. Lisäksi jos pahis on jättäytyäkseen pelistä, se olisi kannattanut tehdä tässä vaiheessa kun varapelaajia on vielä jäljellä.

Minuahan pyydettiin varalla vasta yöllä, etten ole siis millään voinut äänestää vaikka kuinka olisin halunnut. Vai tarkoitatko juuri tuota?


Joo :D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 2.päivä päättyy 11.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Xatalos » 10.10.2017 13:54:17

Ihan jännä havainto tuo, että Shirokami sekaantui(?) pahispelaajien määrästä. Sen verran vaikeasti seurattava pelaaja kyllä, etten yksin tuon takia heittäisi epäilyjä nurkkaan. On se kai kuitenkin hänen edukseen.

jeekaka: en ihan tajunnut, miksi olen pahis. Koska olen myötäillyt raynia? Mielestäni se on ihan luonnollista, koska hänen argumenttinsa ovat olleet pääasiassa hyviä ja hän on myös varsin todennäköisesti hyvis. Miksi siis vastustaa jotain syyttä?
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 2.päivä päättyy 11.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Kiirsu » 10.10.2017 13:58:29

miina kirjoitti:Itse näin äkkiseltään ajattelisin että tiputtautuneet on alkuun mulle hyviksiä.

miina kirjoitti:lisäksi se, että pudottautui kun mm. Violet alkoi hiillostaa enemmänkin.

Miten pelistä pudottautuminen nyt yhtäkkiä muuttuikin epäilyttäväksi asiaksi, kun aikaisemmin olit sitä mieltä, pahikset eivät pudottautuisi pois, kun saavat kuitenkin kavereiltaan tukea?

Koitan nyt tässä heräillä ennen tätä iltaa, ettei mene koko päivä ohi. Tämä nyt vaan pisti silmään, kun viimeisimpiä viestejä selasin.
Avatar
Kiirsu
Kyläläinen
 
Viestit: 57
Liittynyt: 19.09.2017 22:27:05
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Juonittelun SM - finaali, 2.päivä päättyy 11.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja jeekaka » 10.10.2017 14:17:35

Xatalos kirjoitti:Ihan jännä havainto tuo, että Shirokami sekaantui(?) pahispelaajien määrästä. Sen verran vaikeasti seurattava pelaaja kyllä, etten yksin tuon takia heittäisi epäilyjä nurkkaan. On se kai kuitenkin hänen edukseen.


Luin jotain muisteloita kylästä -topicia taannoin ja joku muisteli saaneensa vastaavan sekoilun takia varman hyviksen statusta ja niillä lämmöillä voittaneensa pelin pahiksille, joten en itsekään tästä uskalla ihan puhtaita papereita antaa, mutta kallistaa omaa vaakaani hyvikseen. Ei taida oikein olla sellaistakaan tsäänssiä, että yksi pahiskaveri olisi unohtunut esimerkiksi epäaktiivisuuden takia, eli tietoinen bluffi olisi todennäköisin selitys, ellei sitten Shirokami tosiaan unohtanut laskea itseään :D

Xatalos kirjoitti:jeekaka: en ihan tajunnut, miksi olen pahis. Koska olen myötäillyt raynia? Mielestäni se on ihan luonnollista, koska hänen argumenttinsa ovat olleet pääasiassa hyviä ja hän on myös varsin todennäköisesti hyvis. Miksi siis vastustaa jotain syyttä?


Sinänsä hyvä pointti, mutta jotain kummallista teidän kanssakäymisessä on, mitä ei ollut viimeksi kun olitte molemmat hyviksiä :D Kyllähän sä tosiaan myös kyseenalaistat ja pyydät täsmennyksiä raylta. Ehkä se on sekin, että korostat allekirjoituksessakin olevasi usein väärässä rayn suhteen, mikä tarkottaisi sitä että nyt kun tunnut olevan varmahko rayn hyvikseydestä hänen kuuluisikin olla pahis :D Tosiaan tuo yötapon esiinnosto oli ehkä se, mikä omia kellojani alkoi eniten soittamaan. Se että rayn ei kuollut yöllä puhuisi sun hyvikseyden puolesta sen perusteella mitä olit aiemmin sanonut, ja se että toit sen itse esiin kummastellen kovasti Cameronin yötappoa, voisi viitata siihen että toivoisit että joku muistaa ja antaa tästä sulle hyvisvibaa.

Tosiaan pystyn järkeilemään miksi et olisi pahis, mutta en pysty siitä huolimatta karistamaan tunnetta siitä, että nyt on jotain mätää Tanskanmaalla :D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 2.päivä päättyy 11.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Xatalos » 10.10.2017 14:50:12

Olenhan minä nytkin vähän tökkinyt raynia, mutta en tiedä sitten johtuuko siitä että tämä on jonkinlainen SM-peli... rayn on ollut harvinaisen rakentava ja analyyttinen viestinnässään. On siellä edelleen jotain tyyliin "Violet on supertown!", mutta lähes kaikki on loogista ja jopa niin hyvin selitettyä, että vaikea keksiä mistään valitettavaa (mitä nyt muutamista epäselvyyksistä). Tämä on hyvismäisempää kuin raynin tavallinen hyvispeli/pahispeli, mistä yleensä saan suht huonosti selkoa. En täysin sulje pois sitä vaihtoehtoa että tämä on jokin pitkälle mietitty juoni minun harhaanjohtamisekseni, mutta mahdollisuudet siihen tuntuvat hyvin pieniltä.

En kyllä yhtään pidä tuosta argumentista "joko rayn tai Xatalos on varmasti pahis". Mihin tämä edes perustuu? Se on vain perustelematonta höttöä...
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 2.päivä päättyy 11.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Kiirsu » 10.10.2017 15:50:52

rayn-Xatalos-pahiskaksikko tuntuu aika kaukaa haetulta ajatukselta. Ainakin se olisi erittäin itsetuhoinen strategia. Ensimmäisen päivän he vielä pystyisivät vetelemään oikeista naruista ja saamaan ihmiset epäilemään tahtomallaan tavalla (nytkin rayn oli johtamassa Jontun lynkkausta), mutta äkkiä se kääntyisi heitä vastaan, kun lynkkauksen kohteena onkin hyvis. Siitä olen samaa mieltä, että Xatalos on kyllä myötäillyt raynia tosi paljon, mutta en sanoisi sen tekevän heistä pahiskaksikkoa. Xataloksesta jäi eilen mielestäni tasapaksu kuva ja yöllä selasin hänen viestejään ja hänellä on tosi pehmeä (en keksi parempaakaan sanaa) pelityyli. Hän esittää paljon kysymyksiä ja myötäilee toisten epäilyjä tai joskus on eri mieltä, mutta aika harvoin hän on itse lähdössä epäilyjä rakentamaan. Lähinnä hän tuntuu katsovan, mitä muut sanovat, ja lähtee epäilemään heidän mukanaan. Tässä tulee toki taas se kysymys, että en tiedä, pelaako Xatalos aina näin? Silti hänestä jää sellainen tunne, että hän lähtee epäilemään vasta silloin, kun niiden epäilyjen takana on jo muitakin ihmisiä, eikä hänen itse tarvitse olla yksin hyökkäämässä.

Siitä kyllä olen samaa mieltä, että miinan kommentissa siitä, että rayn tai Xatalos on varmasti pahis ei ole kauheasti järkeä. Ja sitten hän on ehdottamasssa kolmanneksi pahikseksi Violetia, joka on toinen hänen eniten hyvikseksi luokittelemistaan ihmisistä?? Muutenkaan miina ei ole vakuuttanut ja hänen epäilyillään ei kauheasti tunnu olevan pohjaa. Minäkin nousen epäilyttävimpien pelaajien joukkoon siksi, että minusta ei ole mitään sanottavaa ja olen ollut tänään hiljaa. Olisiko miina antaa mitään konkreettisempaa syytä epäillä minua?

Odo ei vakuuttanut tänään. Tuon hullun pahisteorian vielä häneltä uskoisin, mutta hän keskittyy epäilyttävän paljon viesteissään vakuuttelemaan sitä, miksi hänen toimintansa miltäkin osin on hyvismäistä. Kiinnitin huomiota myös siihen, että ensin Xatalos nosti esiin Odon valokeilaan joutumisen, sen jälkeen Odo käytti sitä itse puolustuksenaan, ja myöhemmin Xatalos jatkoi sen käyttämistä Odon puolustuksena. Muutenkin Xatalos oli raynin epäilyjen jälkeen valmis epäilemään Odoa mutta vähän vastahakoisesti. Tästä jäi vaikutelma, että Xatalos yrittää Odoa puolustaa parhaansa mukaan niin kauan kuin voi vaikuttamatta liian ilmiselvältä. Odo voisi täysin hyvin lähteä hyökkäämään pahiskaveriaan vastaan, miksei jopa äänestämäänkin siinä toivossa, että päivän alussa annettu ääni ei kuitenkaan Xatalosta pudota.

justylla oli mielestäni ihan fiksua pohdintaa, jeekakankin jutuissa enemmän järkeä tänään kuin eilen. Heidän viestejään pitää tosin lukea vielä tarkemmin.
Avatar
Kiirsu
Kyläläinen
 
Viestit: 57
Liittynyt: 19.09.2017 22:27:05
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Juonittelun SM - finaali, 2.päivä päättyy 11.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 10.10.2017 16:20:11

Xatalos jos haluat filtteröidä, niin paras tapa on varmaan laittaa tuosta sivun alta:
Display posts from previous: All posts, Sort by: Author

Postit tulee pelaaja kerrallaan, nimet aakkosjärjestyksessä.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 2.päivä päättyy 11.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Halima » 10.10.2017 16:21:41

Väliaikalaskenta

Äänestystilanne:
2 Xatalos (Odo, jeekaka)
1 raynpelikoneet (justy)
1 Shirokami (Xatalos)
1 justy (raynpelikoneet)
1 Odo (Shirokami)
1 Kuula (miina)

Tällä hetkellä kuolemassa on Xatalos äänienemmistöllä.

Puhepakot (puhuttu/pitää puhua):
Kiirsu (2/3)
Kuula (0/3)

2.päivä päättyy keskiviikkona 11.10. kello 21.00.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Juonittelun SM - finaali, 2.päivä päättyy 11.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 10.10.2017 16:23:14

Tähän on nyt ihan pakko sanoa:
raynpelikoneet: mitkä ovatkaan ne syysi pitää Xatalosia hyviksenä, nyt uusimmat perustelusi taisivat koskea lähinnä sitä, miksi tähän kohdistuneet epäilyt ovat olleet huonoja?

Sieltähän ne löytyy minun posteistani, miksi minun pitäisi toistaa itseäni ja tehdä sinun työsi?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

EdellinenSeuraava

Paluu Juonittelun SM 2017

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa

cron