Juonittelun SM - finaali 2017 on päättynyt, pahikset vei!

Vuoden 2017 SM-kilpailut

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Xatalos » 06.10.2017 13:44:00

Taisin tosiaan tajuta Kiirsun viestin väärin. Tuo selvensi vähän.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja jeekaka » 06.10.2017 13:48:18

Kiirsu kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:Ehkä suurin yksittäinen hyvisviba Shirokamin reaktiosta siihen, kuinka Hukka muotoili selkeämmin Odon mahdollisten kiireiden esiintuomisen pahiksena

Miksi tämä aiheuttaa hyvisvibaa?


Kai se oli joku reaktion välittömyys. Haluan nyt vielä korostaa, että olen vielä aika tunnepohjalta liikenteessä, mutta vibatkin kumpuaa aina jostain, ja tässä samalla koitan niitä itsellenikin selventää :D

Kiirsu kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:Miksi pahis, joka tietää olevansa todennäköisesti jatkossa hiljainen, kehottaisi kiinnittämään huomiota hiljaisiin?

Tuossa vaiheessa Nevski ei kuitenkaan itse puhunut mitään kiireistään ja hyvin voi olla, että hän uskoi voivansa olla sen verran aktiivinen, ettei putoa ihan hiljaisimpien joukkoon.


Noh, tätä emme nyt toistaiseksi saa tietää. Itse en luultavasti mahda itselleni mitään ja tulen olemaan suht aktiivinen :D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Kuula » 06.10.2017 14:31:50

Omat mietteet Jontusta:

Hän on aggressiivisen, mutta kuitenkin vaihtelevan pelitavan puolella. Ääni heti jollekin jonka jälkeen katsotaan mihin suuntaan se vie. Tämä antaa mahdollisuuden sille että itse tulee myös tentatuksi ja kysymysten sateeseen. Sanoo että tällä tavalla ei välttämättä selviä edes ensimmäiseen yöhön saakka. Katsoo Odon heiton ja Kiirsun äänen ihan ok toiminnoksi alkupelissä.

Ristiriitaisuus omassa toiminnossa on kuitenkin hämmentävä tässä, tämä on puitu. Miksi sanoa että on aggressiivisen pelin kannalla, mutta jää kuitenkin vähän puolitiehen tässä. Tosin alun pelityylin määrittely antoi raylle hyvän lähtökohdan hänen päättelylleen, joka on nyt johtanut suureen äänimäärään.

En tiedä onko ääni oikeassa paikassa, kunnes tuli lisää tietoa kun Jonttu totesi ettei halua olla huomion keskipiste, mutta tämä ei nyt oikein sen aggressiivisen pelin pariin aja. On, kuten itsekin ymmärtää, jäänyt tuleen makaamaan ja ei ole päässyt kysymysten tulvasta eteenpäin. Ei ole siis antanut oikein omia pahisreadeja kenestäkään vaan tyytyy antamaan äänensä epäaktiiviselle.

Tästä tulee sniper-fiilis eli kallistun tässä hieman pahiksen puolelle. On helpompi antaa ääni viime hetkellä kun siihen ei kerkiä reagoida ja antaa muiden katsoa se läpi. Jolloin omalla äänellä voi saada tuhoa hyvis-porukassa.
Kuula
Kyläläinen
 
Viestit: 14
Liittynyt: 16.08.2017 11:45:04
Kotiyhteisö: Lautapeliseura
Palkinnot: 1

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Halima » 06.10.2017 14:35:17

Väliaikalaskenta

Pivot on tiputtautunut pelistä ja hänen paikkansa ottaa justy. Tervetuloa!

Äänestystilanne:
4 Jonttu (raynpelikoneet, Cameron, Xatalos, Kiirsu)
2 Odo (Kuula, Shirokami)
2 Kiirsu (Violet, jeekaka)
1 Violet (Odo)

Tällä hetkellä kuolemassa on Jonttu suurimmalla äänimäärällä.

Puhepakot (puhuttu/pitää puhua):
Rappio 1/3

1.päivä päättyy tänään kello 21.00!
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Kuula » 06.10.2017 14:50:47

--Odo

Otan oman ääneni pois Odolta luettuani hänen viestinsä uudelleen ja en niistä kumpaankaan suuntaan hajua saa. Ääneni oli reaktion hakemista jota ei tosin tullut. Loogisesti tässä nyt pitää varmaan antaa ääni Jontulle kun hänestä pahisreadi ylemmässä viestissä on.

++Jonttu
Kuula
Kyläläinen
 
Viestit: 14
Liittynyt: 16.08.2017 11:45:04
Kotiyhteisö: Lautapeliseura
Palkinnot: 1

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Hukka » 06.10.2017 15:40:35

Xatalos kirjoitti:Enpä tiedä. Tuo jo menee aika pitkälle viedyksi spekulaatioksi :P Suoraan sanoen en usko, että jos on kiireitä, oma rooli vaikuttaa hirveän paljon siihen mainitseeko asiasta vai ei (ainakin jos se on vain sellainen ohimenevä huomautus eikä liiaksi menevää puolustelua mistä vähän huolestuin Violetin kohdalla alussa).

Mä taas oon tästä oikeastaan täysin vastakkaista mieltä, sillä Odo tuli tänne sanomaan pelkästään, että hän ei ehdi sanoa mitään, mutta Violetin puolustelu taas oli viestissä, jossa oli muutakin asiaa.

Jonttu kirjoitti:Tästä seuranneeseen spekulaatioon voin kommentoida sen verran, että voin vahvistaa kyseisten approjen olemassaolon, eli jos ei ole keksitty osallistuminen, niin kiireitä oikeasti on.

En usko, että kukaan epäilee kiireiden aitoutta vaan viestin laittamisen lähtökohtia.

Kiirsu kirjoitti:Jonttu vaikuttaa mielestäni tällä hetkellä kaikista epäilyttävimmältä. Ei halua olla huomion keskipiste ja taktiikka tuntuu olevan se, että haluaa mahdollisimman pitkälti välttää epäilyt. Hyviksen perimmäisen tarkoituksen luulisi olevan pahisten selvittäminen ja jos tässä välissä joutuu epäilyjen kohteeksi, niin niihin varmaan osaa vastatakin. Ei hyviksellä luulisi olevan syytä varoa olemasta epäilyttävä. Jonttu ei lisäksi vieläkään ole suoraan epäillyt ketään vaan keskittyy kiertelyyn ja kaarteluun.

Tähän lisäisin, että itsellä pudotusuhan alla ainakin on tapana miettiä vielä enemmän kaikkia rooleja läpi, koska se saattaa jäädä viimeiseksi vaikuttamiseksi voittoon, ja tätä Jonttu tosiaan ei tee. Pahiksena varmastikin yrittäisi olla kyseisessä tilanteessa antamatta linkkejä oikeisiin pahisakavereihin ja välttäisi roolien pohdintaa?

Kiirsu kirjoitti:Outoa myös todeta, että Kuula on varmasti hyvis varsinkin, kun Jontun mukaan jo poppari-viestikin toi jotain peliin. Eikä hän nytkään perustellut mitenkään sitä, miksi Kuula olisi varmasti hyvis. Puhuu myös siitä, kuinka ei uskoisi pahiksen pelaavan passiivisesti, mikä toimii puolustuksena omalle pelityylille.

Oletko siis sitä mieltä, että Jonttu ja Kuula olisivat yhdessä pahiksia? Myöhemmin mainitset, ettet sulkisi tällaista parivaljakkoa poiskaan, mutta mitä siis tällä tarkoitat - vai onko tämä vain lisäsyy Jontun epäilylle?

Jonttu kirjoitti:Jos pelini päättyy huomenna illalla, niin se on omasta mielestäni ihan yksi ja sama ketä äänestän, on se sitten Rappiota tai ihan vaikkapa itseäni.

Alaksää nyt marttyrisoimaan oikeen kunnollakin?

raynpelikoneet kirjoitti:Xatalos (tai joku joka oli viime pelissä), muistelisin että Hukka ampui vigilantena Xatalosin N1, oliko näin ja jos oli niin mikä oli hänen syynsä?

Näin oli ja pahoittelen jälleen :D syynäni oli silloin päivän viimeisinä minuutteina lynkattavan henkilön vaihtaminen, olisin tarttunut siihen seuraavana päivänä niin paljon, että oli pakko... Miten se liittyy tähän peliin?

raynpelikoneet kirjoitti:Mielenkiintoista (joka meni minulta myös täysin ohi aiemmin) tässä on se, että Cameronhan Kuula-readin syissään komppaa aivan täysin Hukkaa. En ymmärrä, miksi kumpikaan heistä on sitä mieltä, että Kuula on hyvis tuolla perusteella.

Mä näin Kuulan perustelut tarpeeksi hyvinä äänen poistamiseen, mutta ei niin hyvinä todellakaan, että hyviksenä niiden perusteella pitäisin.

raynpelikoneet kirjoitti:Aina löytyy syitä miksi (1) tai (2), kuitenkin tämä peli on kiinni siitä, kumpi on todennäköisempää, koska kaupunkilaisena sinä et koskaan voi olla 100% varma. Minä vaikutan varmalta aina, siitä syystä, että mikäli syytän mafiaa, kyseinen henkilö ei voi koskaan tietää kuinka varma olen asiastani, ja se vaikeuttaa "oikeiden" asioiden sanomista puolustautumisessa (kyllä, mafiakin voi päästä pälkähästä puolustautumalla "oikein"). Minä nyt en vain halua kertoa, mikä tapa on puolustautua oikein, kaupunkilaisilta tuo oikein puolustauutuminen yleensä tulee luonnostaan koska heillä ei ole mitään pelättävää.

raynpelikoneet antoi selitystä pelityylilleen! Oikeasti selvittää käyttäytymistäsi. Kiitos!

Xatalos kirjoitti:Minut ammuttiin viime pelissä käsittääkseni siksi, että tein YOLO vote switchin sinuun viime minuutilla, mikä johti lynkkaukseesi. Ja muutenkin olin vähän epäilyttävä. Tavallaan tyhmä Vig shot, koska loogisempaa olisi ollut ampua Violet (jonka flip olisi samalla selkeyttänyt minunkin rooliani) tai edes joku inaktiivi. Toisaalta.. menihän minulla se päivän loppu aika souvatessa ja huovatessa, ja typerä hammer vielä loppuun. En olisi noin tehnyt, jos olisin tajunnut, että yöllä puhuminen oli kiellettyä. Sinänsä se oli meidän yhteinen virhe.

Näinpä. Onneksi pahikset osui sinuun kanssa sinä yönä niin ei tullut ylimääräistä hutia. Virheistään oppii!

Kuula kirjoitti:Otan oman ääneni pois Odolta luettuani hänen viestinsä uudelleen ja en niistä kumpaankaan suuntaan hajua saa. Ääneni oli reaktion hakemista jota ei tosin tullut. Loogisesti tässä nyt pitää varmaan antaa ääni Jontulle kun hänestä pahisreadi ylemmässä viestissä on.

Heppoinen äänen poisto ja äänen laittaminen henkilölle, jolla on jo runsaasti ääniä, syynä “loogisesti tässä nyt pitää varmaan antaa ääni Jontulle”?? EI herätä minkäänlaista luottamusta tämä viesti.
Avatar
Hukka
Kyläläinen
 
Viestit: 150
Liittynyt: 15.07.2017 18:34:03
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Xatalos » 06.10.2017 15:55:55

Kieltämättä hieman outo... vastahakoinen.?... sanavalinta tuo "kai se nyt loogisesti pitää laittaa ääni. Mietin vähän, oliko se vain vitsailua, mutta mielessä pyörähti myös voisiko se olla pahiskaverin puolustelua (tai muuten vain yritystä näyttää johdonmukaiselta). Toisaalta jos näin olisi, niin sanoisiko sitten suoraan että teki sen vain "näyttääkseen paremmalta", sen sijaan että vain tekisi sen? Vähän hämmentävä viesti.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 06.10.2017 15:58:38

Se liittyy siihen, että millä perusteella ratkaisujasi teet.

Kuulan äänen poistaminen tuntuu epäilyttävältä, minun mielestäni hänen pitäisi tulla täysin päinvastaiseen lopputulokseen.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Xatalos » 06.10.2017 16:01:26

Tarkennatko, rayn?
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 06.10.2017 16:06:12

Mihin?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Violet » 06.10.2017 16:08:19

Teen nyt jonkinlaisen listan pelaajista sen suhteen, kuinka valmiina olisisin heitä lynkkaamassa. Tarkoitus on selventää omaa mielipidettäni lähinnä itselleni, sillä nyt viime aikoina on ollut kiireitä vähän enemmän, enkä sen vuoksi ole ehtinyt seuraamaan läheskään niin hyvin kuin alkupuolella. Listan tarkoitus ei ole olla tarkin mahdollinen katsaus pelaajiin, koska tällä hetkellä aika siihen ei riitä.

Henkilöt, joita en lynkkaisi:

raynpelikoneet on aloittanut erittäin vahvasti nostamalla esiin pointteja sekä aggressiivisella tonkimisellaan. Hän tuntuu olevan ylivarma omista readeistaan, mutta oletan tämän olevan tavallista hänelle. Joka tapauksessa jos hän on hyvis, hänen läsnäolonsa tekee pahisten pelistä paljon epävarmempaa. Jos hän on pahis, hänen tulee olemaan hankala ylläpitää dominoivaa asemaansa pelissä. Se, että hän on tässä asemassa ei johdu siitä, että hän olisi merkityksellisesti hyvismäisempi kuin osa alemman kastin pelaajista, vaan syy tähän kastiin päätymiseen johtuu enemmänkin hänen vaikutuksestaan peliin. Totean äskeisen pyörittelyn perään vielä, että pidän rayta tällä hetkellä lievästi hyvismäisenä todeten vielä, että ensimmäisenä päivänä minulla ei ole tapana asettaa pelaajia lievien kastien ulkopuolelle.

Henkilöt, joita en mieluusti lynkkaisi:

Kuula avasi pelinsä aika heikosti, mutta se on asteittain vahvistunut. Pahiksen pelityyliin kuitenkin sopii aika heikosti se, että jäädään ulkopuolelle ja korostetaan sitä omilla viesteillään. Ei tällä hetkellä ole ykköskandidaattina pahikseksi.

Jeekaka on pelannut huomattavasti vahvemmin kuin Nevski. Hän on ollut varsin aktiivinen ja tuonut mielipiteitään esiin. Häntä voi kritisoida siitä, että hänen olisi pitänyt äänestää Jonttua Kiirsun sijaan, mutta mielestäni äänestysten hajauttamisesta on etuja. Jontun joukkomassaukseenhan päin peli oli menossa tuossa vaiheessa, jakyseisen Wagonin jarruttelu luo enemmän keskustelua kuin kaikkien siirtyminen Jonttua vastaan. Pahiksenakaan Jeekakan tuskin olisi kannattanut enää yrittää pelastaa Jonttua.

Siinä missä Jeekakan kohdalla materiaalia tuli myöhään, Odo pelasi aluksi melkoisen hyvin, mutta nyt hän on kiireiltään elellyt melkoisen hiljaa. Hän on tässä ryhmässä siinä uskossa, että palaa lähiaikoina.

Xatalos päätyy myös tähän kastiin pointtien esittämisen ja rakentavien viestiensä vuoksi. Pystyn useimmissa tapauksissa seuraamaan hänen ajatuksenjuoksuaan. Sanoisin häntä tämän päivän perusteella lievästi hyvismäiseksi.

Henkilöt, joiden lynkkausta en katsoisi pahalla, mutta joita en nyt lynkkaisi (oikei, katsoisin kyllä pahalla, koska nää ei niin paljoa ansaitse tulla lynkatuksi):

Shirokami menee tähän kategoriaan, koska otanta pelaajista on sen verran kapea. Nopeasti tehty readi Odosta, muistaakseni niissä oloissa vielä hyvin perustein, viittaa hieman hyvismäisen suuntaan, mutta nykyisellä näytöllä en pidä kovinkaan hyvismäisenä.

Pivot, josta puhuin jo riittävästi viime viestissäni. // Pivot näemmä tiputtauti ja Justy saapui tilalle. Meiltä loppuu pian varapelaajat kesken.

Cameron, sillä materiaali on ollut melko vähäistä, eikä vielä ole syntynyt hyvismäistä vaikutelmaa. Viime pelissä sain Cameronista pahisviboja (hän siis oli pahis siinä pelissä), mutta nyt en saa sitä samanlaista kuvaa. En tälle kuitenkaan anna nin suurta painoarvoa, sillä tämä peli on ollut paljon nopeatempoisempi, eikä samalla pelaamisella välttämättä saa samaa vaikutelmaa annettua. Peli tuntuu erittäin varovaiselta, mutta se ei poikkea Cameronin pelityylistä.

Rappio menee tähän kategoriaan, varmaan odotellaan sitten varapelaajaa.

Henkilöt, joita voin lähteä lynkkaamaan / joita suosittelen tänään lynkattaviksi.

Jonttu, vaikka hän näyttää kokemattomalta, niin on hänen toiminnassaan myös pahismaisia piirteitä, etenkin viimeisimmissä viesteissä. Suuri ongelma kuitenkin on, että jos asioita pistää liikaa kokemattomuuden piikkiin, ei hänestä tulla saamaan missään vaiheessa kunnollista readia, ja tämänkaltaisen pelaajan mukana pitäminen on aina suuri riski - hän saattaa olla pahis tai pahikset voivat myöhemmässä pelin vaiheessa ohjata ihmisia lynkkaamaan tätä. Martyrosointi on myös selkeää miinusta.

Kiirsu sijoittuu mielestäni vielä pahismaiseksi yksittäisten nostamieni pointtien takia, mutta taustalla saattaa osaltaan olla confirmation bias ja se tunne, että olen jatkuvasti hieman vastakkain Kiirsun kanssa.

Hukka ei sijoitu tänne yhtä vahvasti kuin muut, mutta hän menee etusijalle suhteessa muihin. Tarttuminen Xataloksen sekaantumiseen oli mielestäni kummallista, sillä kyseinen sekaantuminen tuskin on pahisten salajuoni tai sen tuotosta, mutta kyseinen keskustelunaihe vei sijaa myös muulta keskustelulta, joka olisi ehkä ollut arvokkaampaa. // Hukan viimeisin viesti nostaa häntä hieman pois tästä asemasta, sillä pääpaino on siirtynyt näemmä jo muualle.

Tällä hetkellä näyttää siltä, että Jonttu on kuolemassa. En itse vastusta tätä, vaikka pelkäänkin, että hän on vain kokematon hyvis. Yltä voi lukea syyt, miksi Jontun kuolema ei haittaa. Mä olen aika varma siitä, että Jonttu tulee kuolemaan tolla äänisaldollaan jo ilman, että minun tarvitsisi siirtää hänelle ääntäni, joten voin tällä hetkellä yhtä hyvin pitää sen Kiirsulla. Jos Jonttu väittää olevansa erikoishahmo, niin Kiirsu olisi ainakin lähin kakkosvaihtoehto kahdella äänellään. Seuraan tilannetta toki tarkoin, ja jos äänen siirto Jontulle muodostuu tärkeäksi, voitte luottaa paikallaolooni.

// Monta viestiä, joita suurinta osaa en lukenut, sisälti mm. Kuulan äänenvaihtoa. Hukan luin, sillä viestin tullessa olin juuri analysoimassa häntä.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Xatalos » 06.10.2017 16:13:11

raynpelikoneet kirjoitti:Mihin?


Tuo "Kuulan ääni oli epälooginen"?
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Kuula » 06.10.2017 16:17:59

Olisi pitänyt siihen yhteen viestiin ympätä samalla tuo äänenvaihto. Olisi ollut silloin loogisempi.

Äänenvaihdolle oli myös syyt siinä että olen Rayn ja xataloksen mieltänyt aikaisemmassa viestissä hyvin seksi sekä en ole varma suurista joten en halua ääntä samaan paikkaan kuin hän.
Kuula
Kyläläinen
 
Viestit: 14
Liittynyt: 16.08.2017 11:45:04
Kotiyhteisö: Lautapeliseura
Palkinnot: 1

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Kuula » 06.10.2017 16:19:00

Kännykällä aikaisempi, Rayn ja xataloksen hyvikseksi. Ei se toinen autocorrect version.
Kuula
Kyläläinen
 
Viestit: 14
Liittynyt: 16.08.2017 11:45:04
Kotiyhteisö: Lautapeliseura
Palkinnot: 1

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Kuula » 06.10.2017 16:19:55

Välillä toivoisin editoinnin olevan tuolissa jotenkin sallittu. Suuriksi = shiro
Kuula
Kyläläinen
 
Viestit: 14
Liittynyt: 16.08.2017 11:45:04
Kotiyhteisö: Lautapeliseura
Palkinnot: 1

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 06.10.2017 16:22:53

Sen takia, että Kuulan ääni peruatui reaktion kalasteluun (hänen mukaansa). Se, että Odo ei anna mitään reaktiota ei pitäisi olla hyvismäiatä koska on erittäin mahdollista (nos siis tällä logiikalla mennään), että Odo toivoo äänen "unohtuvan", vatsinkin kun joku muu on lynkkausuhan alla. Toivottavasti ymmärrät mitä tarkoitan, mieleatäni tuo olisi ollut looginen reaktio Kuulalle, eikä se että tuo jotenkin tekee Odosta vähemmän pahismaisen...

Off-topic; jee, mä oon hyvin seksi <3 tiesin kyllä mutta kiitos :D
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja justy » 06.10.2017 16:23:45

Tervehdys kaikille!

Olen seurannut peliä, mutta enemmän päivän alussa kuin torstaina tai perjantaina. Valitettavasti ette saa minusta 1. päivänä ääntä irti, sillä en osaa äkkiseltään sanoa miksi Jonttu, Odo ja Kiirsu ovat epäiltyjä. Muistan että joku heistä heitti aiemmin tänään outoja ympäripyöreyksiä, mutten sitä kuka enkä sitä että olivatko ne lopulta pahismaisia vaiko eivät. (Selailin posteja kännykällä töissä, ja nytkin olen kännykän varassa).

Muistan alkupelistä pohtineen että olisiko Violet pahis, kun hänen 1. IRL-päivän viestinsä tuntuivat konfliktihakuisilta. Muistan myös todenneeni, että Jeekakan peliinmukaantulo muistutti minua viime pelin hyvis-Jeekakasta. Kolmas huomio jonka muistan tehneeni oli että apua, jos tulen peliin mukaan miten osaan lukea Hukkaa kun olin viime pelissä niin totaalisen väärässä hänestä.

Näillä eväillä en ala äänestää, enkä ehdi ennen yhdeksää peliä lukea tarkempaa. Mutta onneksi viikonloput ovat mulle parasta peliaikaa, kun ehdin istua koneen ääreen pidemmäksi toviksi.

Tsemppiä 1. äänestykseen!
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Xatalos » 06.10.2017 16:25:46

Minäkin :D

Joo, ymmärrän pointin. En ehkä ihan sanoisi että ääni oli epälooginen, koska oli siinä ilmeisesti muitakin syitä. Toisaalta vähän hassua siirtää se ääni tässä vaiheessa Jontulle.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Xatalos » 06.10.2017 16:28:03

justy kirjoitti:Tervehdys kaikille!

Olen seurannut peliä, mutta enemmän päivän alussa kuin torstaina tai perjantaina. Valitettavasti ette saa minusta 1. päivänä ääntä irti, sillä en osaa äkkiseltään sanoa miksi Jonttu, Odo ja Kiirsu ovat epäiltyjä. Muistan että joku heistä heitti aiemmin tänään outoja ympäripyöreyksiä, mutten sitä kuka enkä sitä että olivatko ne lopulta pahismaisia vaiko eivät. (Selailin posteja kännykällä töissä, ja nytkin olen kännykän varassa).

Muistan alkupelistä pohtineen että olisiko Violet pahis, kun hänen 1. IRL-päivän viestinsä tuntuivat konfliktihakuisilta. Muistan myös todenneeni, että Jeekakan peliinmukaantulo muistutti minua viime pelin hyvis-Jeekakasta. Kolmas huomio jonka muistan tehneeni oli että apua, jos tulen peliin mukaan miten osaan lukea Hukkaa kun olin viime pelissä niin totaalisen väärässä hänestä.

Näillä eväillä en ala äänestää, enkä ehdi ennen yhdeksää peliä lukea tarkempaa. Mutta onneksi viikonloput ovat mulle parasta peliaikaa, kun ehdin istua koneen ääreen pidemmäksi toviksi.

Tsemppiä 1. äänestykseen!


Laita vain ääni suosiolla Jonttuun. Hän ei edes enää yritä teeskennellä hyvistä vaan on sulkeutunut täysin (ilmeisesti tahallaan). Vaikka jostain ihmeen syystä olisikin hyvis, ei tuolla pelillä ainakaan hyviksiä auteta loppupelissä.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Violet » 06.10.2017 16:32:40

Löytyykö muuten ketään, joka avoimesti vastustaisi Jontun lynkkaamista tänään?
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Xatalos » 06.10.2017 16:35:48

Violet kirjoitti:Löytyykö muuten ketään, joka avoimesti vastustaisi Jontun lynkkaamista tänään?


Ei muistaakseni. Tosin on kyllä useampiakin vaihtoehtoja epäsuorasti tarjoiltu, enkä usko että kukaan pahistoveri Jonttua uskaltaisi ainakaan avoimesti puolustaa.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 06.10.2017 17:20:54

Laita vain ääni suosiolla Jonttuun. Hän ei edes enää yritä teeskennellä hyvistä vaan on sulkeutunut täysin (ilmeisesti tahallaan). Vaikka jostain ihmeen syystä olisikin hyvis, ei tuolla pelillä ainakaan hyviksiä auteta loppupelissä.

Erittäin mielenkiintoinen kommentti sinun suustasi. Koska sinä olet ikinä ajatellut näin?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Xatalos » 06.10.2017 17:48:20

raynpelikoneet kirjoitti:
Laita vain ääni suosiolla Jonttuun. Hän ei edes enää yritä teeskennellä hyvistä vaan on sulkeutunut täysin (ilmeisesti tahallaan). Vaikka jostain ihmeen syystä olisikin hyvis, ei tuolla pelillä ainakaan hyviksiä auteta loppupelissä.

Erittäin mielenkiintoinen kommentti sinun suustasi. Koska sinä olet ikinä ajatellut näin?


Aika useinkin?
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 06.10.2017 18:49:55

Voitko antaa jonkun pelin esimerkkinä, ihan pelin nimi vaan riittää.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 06.10.2017 18:59:54

Puolen tunnin päästä pitää ruveta stoppailemaan koneita, että jos jollain on vielä jotain sanottavaa niin olisin iloinen jos sanoisivat mahdollisimman nopeasti.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Xatalos » 06.10.2017 19:02:00

Enpä usko että tulos nyt enää tästä muuttuu.

Halusit siis esimerkin siitä, että olen sanonut jotain tyyliin "ei se onneksi olisi menetys vaikka olisi town"? Voin kait sitten etsiä lainauksen.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Xatalos » 06.10.2017 19:02:31

Xatalos kirjoitti:Enpä usko että tulos nyt enää tästä muuttuu.

Halusit siis esimerkin siitä, että olen sanonut jotain tyyliin "ei se onneksi olisi menetys vaikka olisi town"? Voin kait sitten etsiä lainauksen.


En tosin ole ihan varma, mitä nyt haet takaa? Mutta OK.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Xatalos » 06.10.2017 19:11:36

Kai esimerkistä kelpaisi viime town-pelini TL:ssä: http://www.teamliquid.net/forum/mafia/5 ... age=39#780

Olen mielestäni sanonut jotain samansuuntaista melkein joka D1, etenkin hyviksenä, koska ei kovin usein siinä ole mitään varmuutta onko ehdottomasti oikeassa tai väärässä. Myöhemmin alkaa olla enemmän varmuutta ja sitten painaa vähemmän se ajatus, olisiko joku suurempi vai pienempi menetys hyviksenä, ja sen sijaan pahikseen osuminen on aiempaa tärkeämpää.

Aika usein olen myös sanonut jotain tyyliin "rayn epäilyttää, mutta en ehkä lähtisi heti kuitenkaan lynkkaamaan, koska se olisi isompi menetys jos on hyvis". En ole muistaakseni tässä pelissä näin sanonut, koska en ole hirveästi epäillyt sinua ekan päivän aikana toisin kuin useimmiten.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Odo » 06.10.2017 19:14:18

Kyllä, minulla ihan oikeasti oli kiireitä ja olisin kertonut niistä roolistani huolimatta. Olen luonteeltani aktiivinen, jopa agressiivinen pelaaja, mutta omat kiireet on tosiaan haitanneet osallistumista tähän peliin.

Luin nyt väliin jääneet sivut ja pakko sanoa, että mulla on jotenkin tosi huono tarttumapinta tähän peliin. Ehkä se johtuu siitä, että tämä on tyypiltään sen verran erilainen, mihin olen tottunut. Muutama pointti nyt kuitenkin tässä.

Violet ei enää epäilytä niin paljoa kuin aiemmin. On tuonut esille omia pohdintojaan ihan kivasti ja pelannut suhteellisen tasaisesti, joten --Violet. En kuitenkaan anna hyvisluottoa, mutta en pidä tällä hetkellä epäilyttävimpänä. Seurailen.

Epäilyttävimpänä taas puolestani pidän Jonttua eli siirrän ääneni sinne, vaikka meneekin massaamisen puolelle ++Jonttu. Tiedän, miten massaääniin reagoidaan, mutta pelin henkeen kuuluu äänestää epäilyttävintä pelaajaa. Jonttu ei ole tuonut peliin juuri mitään ja keskittyy viesteissään vaan itsensä puolusteluun ja marttyrisointiin, mikä särähtää aika paljon korvaan. Viesteissä ei ole juurikaan sisältöä, ääni olisi lähtenyt Rappiolle, jolloin ääntä ei olisi edes tarvinnut perustella. Mielestäni tämä ei edistä hyvispeliä ja jää fiilis, että tässä pahiksena koetetaan olla sotkematta enää pahiskavereita omaan suohon, mihin on päätynyt.

Epäilen myös jonkun verran Xatalosta, joka on vaihdellut ääniään yhtä usein kuin sukkia. Pelaajasta on vaikeaa saada otetta ja äänien heitteleminen tuntuu merkityksettömältä, jopa näennäisaktiivisuudelta. Hyppelehtii ahkerasti siellä ja täällä, mutta en oikein tiedä, mitä tästä on jäänyt käteen. Äänien heittely sinne tänne ei vakuuta yhtään, eikä vaikuta hyvismäiseltä. Kaikenlisäksi minua kaihertaa hieman edelleen se, että vaihtoi yllättäen kantaansa siihen, että Violet onkin hyvis, vaikka oli ensin antanut äänensä ja äänen poistamisen välissä ei tapahtunut juuri mitään.

Kuula epäilyttää myös, koska ei tunnu vievän peliä kovin paljon eteenpäin ja kuten aiemmin sanoin tuo aloitus voisi olla vahvasti sellainen "eihän pahis näin tekisi"-taktiikka, jolla haetaan hyvisluottoa. En kuitenkaan vielä olisi valmis ääntäni sille suunnalle antamaan, vaikka kieltämättä en ihan ymmärtänyt, mikä pointti minulle annetulla äänellä oli.

Shirokamin epäilyt minua kohtaan taas tuntuivat yhtä tuulesta temmatuilta, mikä pistää epäilyttämään. Vastauksena kuitenkin siihen, mitä sanoin Kuulasta, niin ymmärsit sen väärin. Sillä tarkoitettiin sitä, että tuollaisella taktiikalla haetaan sitä hyvisluottoa ja sitä Kuulalle annettiinkin minusta perusteetta, enkä itse tähän lankaan aio mennä. Eli en antanut missään vaiheessa Kuulalle hyvisluottoa. Aion seurailla Shiroa jatkossa.

raynpelikoneet taas on minusta jotenkin tosi sekava, mutta en sen takia epäile häntä. Tyyli vaan ei oikein nappaa, mutta sen sijaan ajattelin seurata pelaajaa jo senkin takia, että ray tuntuu saavan ihmeellisen paljon luottoa muilta pelaajilta - ja jopa puolustelua osakseen.

Koetan, jos pääsisin (peli)huomenna paremmin mukaan tähän. Niinkuin Kiirsu tuossa sanoikin niin olen ollut varsin vaisu normaaliin pelityyliini verrattuna, mutta koetan tästä heräillä vähän paremmin peliin ja saada tästä jonkunlaista otetta.
Avatar
Odo
Kyläläinen
 
Viestit: 40
Liittynyt: 21.09.2014 13:24:38
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Xatalos » 06.10.2017 19:18:33

En nyt muista ihan tarkalleen alkupeliä, mutta en minä missään vaiheessa ollut hirveän vakuuttunut että Violet oli pahis. Olin vain huolestunut hänen aloitusviesteistään jne., mutta huoli väheni ajan myötä, etenkin kun muistelin että Violet oli aiemmin tehnyt hyviksenä aika samanlaisia juttuja kuin mistä nytkin olivat epäilykset heränneet.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

EdellinenSeuraava

Paluu Juonittelun SM 2017

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa

cron