Juonittelun SM - finaali 2017 on päättynyt, pahikset vei!

Vuoden 2017 SM-kilpailut

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Hukka » 05.10.2017 16:16:31

Minkä myös jo selitin :> Toki nää samanlaiset ajatukset tuovat sitä hyvistuntumaa, mutta pahistuntumaa tuo toi sun pelityyli, josta kyllä jo ollaan tarpeeksi keskusteltu, mutta en vaan saa sitä päästäni, varsinkin kun pohtivammasta tai no kai vähemmän vuoren varmaan tekstiin samaistun helpommin? En mä tiedä, mikä tän taustalla on.

Shirokamin ajatukset vähän selvenivät varsinkin kun yritin katsoa sekä Odoa että teidän postauksianne hänen pahismaisuudestaan läpi, mutta en tosin ole vieläkään samaa mieltä vaan mun mielestä nuo suht pieniä asioita. Viimeisin kommentti on kyllä oikein validi, tässä tilanteessa oleva pahis tekisi niin todennäköisesti ennemmin kuin hyvis.
Avatar
Hukka
Kyläläinen
 
Viestit: 150
Liittynyt: 15.07.2017 18:34:03
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Xatalos » 05.10.2017 18:20:56

Shirokami kirjoitti:
Xatalos kirjoitti:Pitäisi varmaan Odoakin vilkaista kun ehdin. Voisiko Kuula tai Shirokami tiivistää - miksi Odo?


Noh, hänen mielestään ei ole järkevää tehdä ns. metareadeja vanhojen pelien perusteella, vaikka näissä peleissä ei vanha koira opi kovin uusia temppuja. Mitä useammin pelaat jonkun kanssa esimerkiksi kivi-sakset-paperia niin älykkäämpi osapuoli vain pönkittää voittoprosenttiaan. mulla on myös kokemusta siitä että n 80% tyypeistä jotka postaa aloituksessaan tuollaisia vitsejä ovat flipanneet mafia ennemmin tai myöhemmin. Mulla tulee sen kirjoituksista mieleen se kuva missä joku nelikymppinen isähemmo on jossai lukiossa skeittilauta olalla että "how do you do, fellow kids?" mutta vain korvataan tuo kids sanalla townies.

mutta muuten postaus jossa äänestin odoa tiivistää readini hänestä aika hyvin tällä hetkellä, ja asiaa ei todellakaan auta se että hän on päivä ennen deadlinea kiireinen. hän huomaa olevansa vasta toisena äänissä joten hän toivoo että tämmöinen "on kiire sori" veisi huomion muualle, noh minun ääneni se ainakin jättää jämäyttää paikalleen.


Rehellisesti sanoen en vakuuttunut kovin paljoa vielä. Kai tuo sitten on jonkinlainen fiilisnäkemys.. Mutta ne ns. faktat, mitkä mainitsit, eivät kyllä tunnu tekevän Odosta pahista millään tavalla? (aiempi viestisi + tämä viesti)

Esim. ei kiireisyys tai epäilevyys meta-readeja kohtaan tee kenestäkään pahista.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Xatalos » 05.10.2017 18:24:58

Hukka kirjoitti:Minkä myös jo selitin :> Toki nää samanlaiset ajatukset tuovat sitä hyvistuntumaa, mutta pahistuntumaa tuo toi sun pelityyli, josta kyllä jo ollaan tarpeeksi keskusteltu, mutta en vaan saa sitä päästäni, varsinkin kun pohtivammasta tai no kai vähemmän vuoren varmaan tekstiin samaistun helpommin? En mä tiedä, mikä tän taustalla on.

Shirokamin ajatukset vähän selvenivät varsinkin kun yritin katsoa sekä Odoa että teidän postauksianne hänen pahismaisuudestaan läpi, mutta en tosin ole vieläkään samaa mieltä vaan mun mielestä nuo suht pieniä asioita. Viimeisin kommentti on kyllä oikein validi, tässä tilanteessa oleva pahis tekisi niin todennäköisesti ennemmin kuin hyvis.


Hm. Onhan se yksi näkökulma, että pahiksena jättäisi pelin ja toivoisi parasta. Toisaalta en kyllä voisi itse kuvitella tekeväni näin pahiksena, jos olisin vaarassa kuolla ekana päivänä. Luultavammin on vain oikeasti kiireinen? (tämä tosin ei tee hänestä hyvistä sen enempää kuin pahistakaan --- no, ehkä se tekee pikkaisen todennäköisemmin pahikseksi jos mieluummin ei sano mitään kuin edes yrittää sanoa jotain hyödyllistä)
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Xatalos » 05.10.2017 18:28:22

Eipä Odo erityisen hyvältä kyllä näytä loppujen lopuksi. Jos on hyvis, niin toivottavasti yrittää jotain tehdä ennen päivän loppua.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Hukka » 05.10.2017 19:04:38

Mä ajattelin lähinnä, että hyvis ehkä olisi ollut tulematta sanomaan kiireistään, vaan olisi ollut rauhallisemmin kiireisessä irl-elämässään, mutta vaikea sanoa.
Avatar
Hukka
Kyläläinen
 
Viestit: 150
Liittynyt: 15.07.2017 18:34:03
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Shirokami » 05.10.2017 19:18:32

Hukka kirjoitti:Mä ajattelin lähinnä, että hyvis ehkä olisi ollut tulematta sanomaan kiireistään, vaan olisi ollut rauhallisemmin kiireisessä irl-elämässään, mutta vaikea sanoa.

ditto
Avatar
Shirokami
Kyläläinen
 
Viestit: 38
Liittynyt: 28.09.2017 15:10:58
Kotiyhteisö: Vendetta Strada
Palkinnot: 1

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Halima » 05.10.2017 22:28:03

Väliaikalaskenta

Nevski on tiputtautunut pelistä ja hänen paikalleen tulee pelaamaan jeekaka. Tervetuloa!

Äänestystilanne:
3 Jonttu (raynpelikoneet, Cameron, Xatalos)
2 Odo (Kuula, Shirokami)
1 Kiirsu (Violet)
1 Violet (Odo)

Tällä hetkellä kuolemassa on Jonttu suurimmalla äänimäärällä.

Puhepakot (puhuttu/pitää puhua):
Rappio 1/3

1.päivä päättyy perjantaina 6.10. kello 21.00!
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Xatalos » 05.10.2017 22:32:04

Hukka kirjoitti:Mä ajattelin lähinnä, että hyvis ehkä olisi ollut tulematta sanomaan kiireistään, vaan olisi ollut rauhallisemmin kiireisessä irl-elämässään, mutta vaikea sanoa.


Enpä tiedä. Tuo jo menee aika pitkälle viedyksi spekulaatioksi :P Suoraan sanoen en usko, että jos on kiireitä, oma rooli vaikuttaa hirveän paljon siihen mainitseeko asiasta vai ei (ainakin jos se on vain sellainen ohimenevä huomautus eikä liiaksi menevää puolustelua mistä vähän huolestuin Violetin kohdalla alussa).
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Jonttu » 05.10.2017 22:36:04

Xatalos kirjoitti:Jonttu: miksi rayn on hyvis ja onko muita mielipiteitä kertynyt tähän saakka?


Osuit myöhemmässä viestissäsi täysin nappiin: Pidän häntä vain hyviksenä, joka on omien (ja välillä hyvinkin monimutkaisten) päättelyketjujen kautta päätynyt leimaamaan minut pahikseksi tuon yhden kaaritteluviestin myötä, jossa käytännössä koitin vain ilmaista myös ihan oman itsenikin avuksi vähän sitä, miten ennalta suunnittelin peliä pelaavani ja mitä voi odottaa. En kuitenkaan ole ennustaja - en voi siis tietää, miten peli omalta osaltani etenee. Rayn tarttuu kiitettävällä tarkkuudella yksityiskohtiin ja löytää epäjohdonmukaisuuksia. Hänestä ei ole pahisviboja, eikä hän pahiksena minun, eli väitetyn pahiksen kanssa, noin kovaa viestittelyä kävisi.

Käytän aikaa Raylle vastaamiseen, koska hän on kuitenkin tällä hetkellä se, joka minua varsinaisesti hiillostaa, muut vain tyytyvät komppaamaan.

Kiirsu kirjoitti:Tämä menee minulta ohi. Viittasiko tämä kolmen pelaajan turvassa olo siihen, että huomio keskittyy sinuun vai siihen, ettet usko kenekään paljon huomiota saaneen olevan pahis? Ja mihin tämä viimeinen lainaus liittyi? Et ole missään välissä maininnut, ketä pidät epäilyttävänä, niin on vaikea tulkita, olitko tuosta raynin lainauksesta nyt samaa vai eri mieltä.


Ray ainakin edesajaa kovasti sitä, että huomion keskipisteenä olisin minä. Ja kun (tietenkin) väitän olevani hyvis, ei huomion kohteena ole pahis. Helppoa, vai mitä? Ymmärsin lainaamani Rayn tekstin siten, että hän ei itsekään ole satavarma pohdinnoistaan, eikä pahikset olekaan välttämättä niitä, joita hän epäilee. Olisiko yksi "missattu" nyt kenties vaikkapa tässä viestiä kirjoittamassa? Jos putoan huomenna, niin jotain voi tulla hänelle yllätyksenä...

Odo kirjoitti:Tulin vain ilmoittamaan, että eilinen meni kokonaan opiskeluun ja tänään on approt, joten minusta ei tule kuulumaan. Noihin pariin ääneenkin reagoin sitten huomenna, kun on taas aikaa. Eipä mulla muuta nyt tähän hätään, kun en viestejä ole ennättänyt lukemaan.


Tästä seuranneeseen spekulaatioon voin kommentoida sen verran, että voin vahvistaa kyseisten approjen olemassaolon, eli jos ei ole keksitty osallistuminen, niin kiireitä oikeasti on.

Oman ääneni annan näillä näkymin Rappiolle, sillä olipa hän hyvis tai pahis, niin eipä hänestä ole yhden viestin kirjoittaneena tai muutenkaan epäaktiivisena kenellekään hyödyksi tässä pelissä. Huominen toki voi ja varmasti muuttaakin kaiken.
Jonttu
Kyläläinen
 
Viestit: 15
Liittynyt: 28.09.2017 00:01:05
Kotiyhteisö: Pistepotti
Palkinnot: 1

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Xatalos » 05.10.2017 22:48:19

Rappio varmaan korvataan pian toisella pelaajalla (päätellen tähänastisesta pelaajien korvaustahdista), joten enpä tiedä saako ääni hänelle aikaan mitään hyödyllistä.

Onko mitään varsinaisia epäilyksen kohteita?
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Kiirsu » 05.10.2017 22:52:07

Jonttu vaikuttaa mielestäni tällä hetkellä kaikista epäilyttävimmältä. Ei halua olla huomion keskipiste ja taktiikka tuntuu olevan se, että haluaa mahdollisimman pitkälti välttää epäilyt. Hyviksen perimmäisen tarkoituksen luulisi olevan pahisten selvittäminen ja jos tässä välissä joutuu epäilyjen kohteeksi, niin niihin varmaan osaa vastatakin. Ei hyviksellä luulisi olevan syytä varoa olemasta epäilyttävä. Jonttu ei lisäksi vieläkään ole suoraan epäillyt ketään vaan keskittyy kiertelyyn ja kaarteluun. Outoa myös todeta, että Kuula on varmasti hyvis varsinkin, kun Jontun mukaan jo poppari-viestikin toi jotain peliin. Eikä hän nytkään perustellut mitenkään sitä, miksi Kuula olisi varmasti hyvis. Puhuu myös siitä, kuinka ei uskoisi pahiksen pelaavan passiivisesti, mikä toimii puolustuksena omalle pelityylille.

Jonttu kuitenkin pohtii paljon sitä, millainen strategia olisi kellekin paras ja mitä motiiveja erilaisten käytösten takana saattaa olla. Hänen viestistään välittyy, että hän ymmärtää tätä peliä ja eri strategioita, mutta hän ei silti mainitse nimiä, puhuu vaan yleisellä tasolla, vaikka varmasti osaisi myös nimetä ihmisiä, jotka hänestä pelaavat hyvikselle tai pahikselle tyypillisellä tavalla.

Jonttu kirjoitti:En yksinkertaisesti halua olla se huomion keskipiste, oli roolini mikä tahansa, koska se auttamatta edistää vain pahisten peliä, ei hyvisten.

Jonttu kirjoitti:Itse olen aggressiivisen pelin kannalla ainakin näin aluksi, kun sillä saadaan ainakin se yksi pelaaja (jos jollekin äänen heti antaa) puolustautumaan tai ainakin tiedustelemaan äänen syytä. Sillä myös aktivoidaan koko peliä hyvin, kun äänen antaminen (herättelyäänenä) ilman perusteita on myös loistava keino tuoda huomiota itseensä, kun joku kuitenkin tuohon aina tarttuu, niin kuin nytkin kävi. Joskus näissäkin peleissä huomiota kannattaa jopa kerätä senkin uhalla, että joutuu äänestetyksi pois, kun pahiksia tuo huomion vieminen ei haittaa eivätkä he täten ainakaan heti ensimmäisenä tätä henkilöä lynkkaa.


Eivätkö nämä nyt aikalailla ole ristiriidassa keskenään? Aluksi sanoat, että aggressiivinen aloitus kannattaa mutta huomion keskipisteeksi asettuminen auttaa vain pahiksen peliä. Kuulostaa kovasti siltä, että vedät väitteitäsi pois puolustaaksesi omaa pelitapaasi.

Lisäksi tuossa tulee esiin se, että annetaan ääni ja ”joku” tarttuu siihen ja tämä aktivoi peliä hyvin, muttei vahingossakaan tuoda sitä konkreettisesti tähän peliin tai sanota, kuka on epäilyttävä ja kuka ei, vaikka rivien välistä voi lukea, että mielipiteitä olisi.

//Jontulta viesti tähän väliin, eikä hän nyt vakuuttanut yhtään.

Jonttu kirjoitti:Hänestä ei ole pahisviboja, eikä hän pahiksena minun, eli väitetyn pahiksen kanssa, noin kovaa viestittelyä kävisi.

Miksi siinä skenaariossa, jossa rayn on pahis, sinäkin olet pahis? Koska jos olisit väitetty pahis, eli hyvis, eikö hän hyvin voisi käydä tätä keskustelua kanssasi ja yrittää lavastaa hyvistä syylliseksi?

Jonttu ei vieläkään esittänyt mitään epäilyjä ja aikoo äänestää Rappiota, joka nyt on helpoin mahdollinen vaihtoehto, koska häntä kohtaan ei tarvitse kehittääkään epäilyjä. Ketä Jonttu äänestät jos Rappio ennen iltaa herääkin?

Sen lisäksi selvästi epäilyttäviä ovat Nevski ja Kuula.

Kuulaa sai tökkiä aika paljon ennen kuin hänestä sai mitään irti. Sinänsä ihan ymmärrettävää, jos on tottunut pelaamaan vain livenä, että ne pelit toimivat varmaan aika eri tavalla. Aika nopeasti hän on silti saanut luottoa muilta. Lisäksi ainoa peruste epäilyille on se, että nopea reagointi on pahismaista, mikä on mielestäni aika heppoinen perustelu äänelle. En tiedä onko ihan sattumaa, että sekä Kuula että Jonttu ottavat passiivisen asenteen ja Jonttu vielä puolustaa Kuulaa, mutta en sulkisi pois pahisparin mahdollisuutta, vaikka aika rohkeaa olisi noin suoraan pahispariaan puolustaa. Toisaalta Jonttu sentään yritti puhua pelistä, vaikka ei ketään epäillytkään, kun taas Kuula yritti vältellä yhtään minkään kommentoimista. Siksi Kuula vaikuttaakin kaksikosta enemmän siltä, että tämä ei vain olisi hänelle luonteva pelimuoto, koska tuollainen taktiikka ei vaikuta toimivalta oli rooli mikä tahansa.

Nevski, sitä suuremmalla syyllä, jos itsellä on kiireitä, on minusta outoa käskeä kiinnittämään huomio hiljaisiin, kun tietää hiljaisuuden voivan johtua ihan omista kiireistäkin. Tiedä vaikka olisi kaveri tuolla enemmän äänessä olleiden joukossa ja nyt yritetään väkisin keksiä joku uusi suunta, minne kiinnittää huomio. Oletan tuon PJ:n päivityksen viittaavan siihen, ettei Nevski ollut tietoinen puhepakosta, mutta en tiedä kuinka huonosti hän on sitten pelin tiedot lukenut.

Nevski kirjoitti:
raynpelikoneet kirjoitti:Nevskin postaus on ehdottomasti heikoin tällä hetkellä. Kun luen tuon viestin, minulle tulee tunne, että Nevski yrittää näyttää siltä että hän on aktiivinen kuitenkin sanomatta oikeastaan yhtään mitään.


Imo tää nyt vastasi mun henkilökohtaista kiireviestiä. :D Toki, selittely on turhaa, ehkä jopa nimenomaan juonittelupeleissä.

Kiireviesti, jossa ei edes mainita kiirettä, mutta otetaan kuitenkin kantaa tapahtumiin sanomatta oikein mitään. Kuitenkin olit selvästi ehtinyt sen verran seurata peliä, että tiesit mitä on tapahtunut ja ketkä ovat heränneet ja ketkä eivät. Olisi minusta tässä vaiheessa voinut olettaa, että osaa vähän enemmänkin sanoa.

//jaa Nevski nähtävästi pudottautui, joten jää vastaamatta epäilyihin, mutta toivottavasti hänen seuraajastaan saa jotain irti

En kuitenkaan pitäisi todennäköisenä sitä, että he tällaiseen muodostaisivat pahiskolmikon, vaikka uskon heidän joukossaan olevan pahiksia. Olisi outoa, jos kaikki pahikset olisivat ottaneet näin välttelevän tyylin. Voisin uskoa pahiksiin kuuluvan myös jonkun aktiivisemman pelaajaan. Violet on mielestäni muuten vaikuttanut ihan peliä edistävältä pelaajalta, mutta silmiini pisti se, että toisin kuin moni muu, Violet ei epäillyt Jonttua vaan oli valmis pistämään tuon kokemattomuuden piikkiin. Minusta Jontun viesti ei kuitenkaan vaikuttanut kokemattomalta, hänellä tuntui olevan ajatuksia, mutta hän ei halunnut esittää mitään epäilyjä. Muuten Violet on mielestäni esittänyt paljon omia ajatuksiaan, joista osa on tuntunut aika kaukaa haetuilta, mutta ei suoraan pahismaisilta. Toki on vielä epäilyt minua kohtaan, jotka perustuvat pääosin pelityyliini ja alussa hiusten halkomiseen. En leimaisi Violetia pahikseksi tämän perusteella, mutta jos Jonttu paljastuu pahikseksi, jään kyllä seuraamaan Violetia.

Jonttu on saanut jo kolme ääntä ja vähän mietityttää lähteä häntä massaamaan. En tiedä ollaanko tässä nyt vain helpon kohteen kannoilla, mutta vaikuttaa hän silti minusta epäilyttävimmältä. Toivottavasti tästä kolmikosta nyt kuuluu vielä lisää ennen päivän päättymistä.

++Jonttu

Sitten vielä lyhyesti pohdintaa muista.

Cameron on ollut tosi vähän äänessä, mutta hänen parista viestistään ei mitään kovin kummallista pistänyt silmään. Ihan fiksua mietintää, muttei mitään kovin ihmeellistä. Jään odottamaan häneltä enemmän viestejä.

Hukka ei minusta ole vaikuttanut epäilyttävältä, epäilyt kohdistuvat pitkälti samoihin henkilöihin kuin itselläni ja minusta hänellä on ollut järkeviä pointteja.

Negosta ei jäi aika laimea kuva. Ei kauheasti epäillyt ketään, muttei tehnyt mitään epäilyttävääkään. Shirokamin epäilyistä Odoa kohtaan en ole samaa mieltä, eikä hän ketään muuta kohtaan edes esitä epäilyjä. Jonttu oli kuulemma toinen vaihtoehto lynkattavaksi, mutta hänestä Shirokami ei kuitenkaan sanonut mitään ja mielestäni syyt Odon lynkkaamiseen eivät ole kovin kummoiset, joten olisin ainakin halunnut kuulla mielipiteitä jostain muustakin. Itse en pidä siinä mitään kummaa, että hyviksenäkin ilmoittaa olevansa kiireinen, niin tekisin minäkin.

Odo on jäänyt vaisuksi, ei tunnu pelaavan yhtä rohkeasti kuin yleensä, mutta ei kovin paljon epäilytä. Uskon siihen, että on kiirettä, ja odotan mitä saa huomenna sanottua.

Pivotista en saanut oikein mitään irti. Hänellä on kovin avulias ote peliin, mutta epäilyjä ei kauheasti. Ketä nyt epäilet, kun poistit äänesi Kuulalta?

Rappiosta ei ole vielä mitään materiaalia.

rayanpelikoneet:sta selitin jo tässä viestissä. En vieläkään ihan täysin häneen luota, vaikka epäilemme tällä hetkellä useita samoja henkilöitä. Varsinkin Nevskistä ja Jontusta olen hänen kanssaan samoilla linjoilla ja joko olen väärässä heistä tai raynista, sillä en usko hänen heti olevan lynkkaamassa kahta pahiskaveriaan.

Xatalos, on minun silmiini vaikuttanut aika tasaiselta pelaajalta. Toki siellä on tuo lähentymis/erkaantumis-jupakka, mutta uskon, että tuollaisen sekoilun saattaa tehdä vahingossakin. Xatalos kyseenalaistaa paljon asioita ja mielestäni esittänyt paljon fiksuja kysmyksiä muille ja hänestäkin on jäänyt sellainen olo, että hän edistää peliä. Hän on kuitenkin ollut äänessä aika paljon ja minulla on ehkä jäänyt hänestä liiankin tasapaksu kuva, joten pitää käydä hänen viestinsä uudestaan läpi vähemmän väsyneenä.

Tällä hetkellä minusta Hukka ja Odo vaikuttavat luotettavimmilta, muut jäävät johonkin hyviksen ja pahiksen välimaastoon.
Avatar
Kiirsu
Kyläläinen
 
Viestit: 57
Liittynyt: 19.09.2017 22:27:05
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Xatalos » 05.10.2017 23:05:48

Ihan hyviä huomioita Kiirsulta - suuri ero vrt. Jontun "puolustusviestiin" ylempänä.

Yksi asia tosin jäi hämmentämään - miksi Kuulan passiivinen asenne vaikutti epäilyttävämmältä kuin Jontulla, vaikka mielestäsi Jonttu kuitenkin "yritti näyttää tekevän jotain", kun taas Kuulan pelityylissä "ei olisi järkeä missään roolissa"? Eikö edellinen tilanne olisi epäilyttävämpi kuin jälkimmäinen?
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Cameron » 05.10.2017 23:09:02

Mielenkiintoista että Kiirsu lähti äänestämään Jonttua vielä muiden perässä. Jos Jonttu on pahis, en usko että Kiirsu on, sillä tässä vaiheessa olisi ollut vielä aika helppoa lähteä tarjoamaan muita vaihtoehtoja. Sen sijaan alan miettimään että kaikkiko nyt on vaan tyytyväisiä siihen että Jonttu lynkataan? Porukka tuntuu vähän liian tyytyväiseltä tähän ratkaisuun, joten voi olla että pahiksetkin hymistelevät mukana tyytyväisenä tästä äänestyksestä.
Josta tulikin Xataloksen pointti mieleen: Jos Kiirsu Kuula oli niin epäilyttävä, miksi äänestät Jonttua? Eikö olisi parempi että useampi ääniä saaneista olisi korkealla sinun epäilyslistallasi?
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Jonttu » 05.10.2017 23:18:48

En olisi edes yllättynyt, jos kaikkien minua lopulta äänestäneiden joukossa olisi niitä oikeita pahiksia. Nyt kun on mahdollisuus helposti äänestää hyvis pois, niin annetaan mennä vaan. Ovatko he sitten näin tyhmiä, että rajaisivat itse epäilyttävien piiriä jo ihan konkreettisiksi nimiksi? Joku tähän nimittäin takuuvarmasti tarttuu tulevina päivinä, jos massan mukana nyt äänestetään se tällä hetkellä helpoin kohde pois.

Epäjohdonmukaisuuksia tulette löytämään viesteistäni jatkossakin ja varmasti useita, jotkut saattavat olla pelin hämmentämistä (mutta useimmiten vahingossa kirjoitettuja), jotkut taas ihan omaa hölmöyttäni kirjoittamia kun en ajatustakaan ole välttämättä edelliselle kirjoittamalleni viestille ole suonut. Vaikeuttaapahan jatkossa tulkintaa, oli roolini sitten loppujen lopuksi mikä tahansa.

Nostetaan nyt sitten Odo vielä lisäksi hyvisten listalleni, en usko todellakaan kyseessä olevan mitään tahallista välttelyä, vaan oikeita opiskelumaailman kiireitä.

Ja kun omia epäilyjäni kysytään, niin vastataan rehellisesti: en tiedä. Käytän tälläkin hetkellä liikaa aikaa itseni "puolustamiseen" viesteillä, jossa en edes varsinaisesti puolustaudu. Jos pelini päättyy huomenna illalla, niin se on omasta mielestäni ihan yksi ja sama ketä äänestän, on se sitten Rappiota tai ihan vaikkapa itseäni. Jos huomenna omilta kiireiltäni ehdin, niin saatanpa oikeasti jonkun oikean nimenkin antaa ja häntä äänestää. Ääntäni tulen kuitenkin panttaamaan ihan sinne viime hetkille asti, jos jotain nyt tapahtuukin.
Jonttu
Kyläläinen
 
Viestit: 15
Liittynyt: 28.09.2017 00:01:05
Kotiyhteisö: Pistepotti
Palkinnot: 1

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Xatalos » 05.10.2017 23:20:13

Tosiaan Kiirsun viimeisen viestin perusteella tuntui siltä, että ääni olisi luonnollisemmin langennut Kuulalle, ellei sitten olisi pariin kertaan mainittu että "Jonttu on kuitenkin epäilyttävin" (vaikka itse analyysi ei ihan osoittanutkaan siihen..?). Hieman kumma ratkaisu kyllä, ottaen huomioon että Jonttu vs Kuula -tilanteen luomisen luulisi olevan optimaalista tuon päättelyketjun jälkeen.

Kyllä se hieman huolettaa, että Jontulle ei ole ilmaantunut todella varteenotettavaa haastajaa. Toisaalta on tässä kyllä useampiakin esitelty ja koetettu saada aikaiseksi (Odo, Kuula?), joten ei voi ihan sanoa että kaikki vain menivät Jonttuun. On se ihan mahdollista että pahistiimi on vain vähän voimaton eikä ole kyennyt ohjaamaan huomiota pois tarpeeksi.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Xatalos » 05.10.2017 23:28:59

Jonttu kirjoitti:En olisi edes yllättynyt, jos kaikkien minua lopulta äänestäneiden joukossa olisi niitä oikeita pahiksia. Nyt kun on mahdollisuus helposti äänestää hyvis pois, niin annetaan mennä vaan. Ovatko he sitten näin tyhmiä, että rajaisivat itse epäilyttävien piiriä jo ihan konkreettisiksi nimiksi? Joku tähän nimittäin takuuvarmasti tarttuu tulevina päivinä, jos massan mukana nyt äänestetään se tällä hetkellä helpoin kohde pois.

Epäjohdonmukaisuuksia tulette löytämään viesteistäni jatkossakin ja varmasti useita, jotkut saattavat olla pelin hämmentämistä (mutta useimmiten vahingossa kirjoitettuja), jotkut taas ihan omaa hölmöyttäni kirjoittamia kun en ajatustakaan ole välttämättä edelliselle kirjoittamalleni viestille ole suonut. Vaikeuttaapahan jatkossa tulkintaa, oli roolini sitten loppujen lopuksi mikä tahansa.

Nostetaan nyt sitten Odo vielä lisäksi hyvisten listalleni, en usko todellakaan kyseessä olevan mitään tahallista välttelyä, vaan oikeita opiskelumaailman kiireitä.

Ja kun omia epäilyjäni kysytään, niin vastataan rehellisesti: en tiedä. Käytän tälläkin hetkellä liikaa aikaa itseni "puolustamiseen" viesteillä, jossa en edes varsinaisesti puolustaudu. Jos pelini päättyy huomenna illalla, niin se on omasta mielestäni ihan yksi ja sama ketä äänestän, on se sitten Rappiota tai ihan vaikkapa itseäni. Jos huomenna omilta kiireiltäni ehdin, niin saatanpa oikeasti jonkun oikean nimenkin antaa ja häntä äänestää. Ääntäni tulen kuitenkin panttaamaan ihan sinne viime hetkille asti, jos jotain nyt tapahtuukin.


Valitettavasti tämä viesti ei ainakaan helpota tilannettasi. Itseäni ainakin jäi pahasti vaivaamaan tuo lihavoitu kohta "toivottavasti viestini ovat vaikeita tulkita" (vapaasti lainaten), koska se on puhtaasti pahikselle ominainen motivaatio (hyvis tahtoisi ajatustensa olevan helposti tulkitut kuolemansa jälkeen, kun taas pahis tahtoisi että ne olisivat sekavia/harhauttavia). Lisäksi Odo nousee huterien perusteiden voimin hyvikseksi (pahiksena tällaisia omituisen vahvoja hyvis-tunnistuksia on helppoa heitellä, koska tietää mitä kaikki ovat) ja aikomuksena on ilmeisesti pantata ääntä loppuun asti, jos sillä tulisikin vielä mahdollisuus omaan selviytymiseen (tämä nyt ei suoranaisesti ole vain pahiksen intressissä, mutta selkeämmin pahiksena kuin hyviksenä tavoittelisi lähinnä vain selviytymistä eikä muuten pelin edistämistä).
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Xatalos » 05.10.2017 23:30:48

Toisin sanoen: tuossa ei oikeastaan näy mitään yritystä tehdä peliä helpommaksi kyläläisille, vaan pelkästään yritystä helpottaa pahisten peliä ja mahdollisuuksien mukaan itse selviytyä.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Cameron » 05.10.2017 23:39:48

Joo ei nämä Jontun viestit kyllä hyvismäisemmiksi muutu :D
Jonttu kirjoitti:Ja kun omia epäilyjäni kysytään, niin vastataan rehellisesti: en tiedä. Käytän tälläkin hetkellä liikaa aikaa itseni "puolustamiseen" viesteillä, jossa en edes varsinaisesti puolustaudu. Jos pelini päättyy huomenna illalla, niin se on omasta mielestäni ihan yksi ja sama ketä äänestän, on se sitten Rappiota tai ihan vaikkapa itseäni. Jos huomenna omilta kiireiltäni ehdin, niin saatanpa oikeasti jonkun oikean nimenkin antaa ja häntä äänestää. Ääntäni tulen kuitenkin panttaamaan ihan sinne viime hetkille asti, jos jotain nyt tapahtuukin.

Se ei missään nimessä ole sama, ketä äänestät. Jos sinut äänestetään huomenna ulos, tiedämme seuraavana päivänä roolisi ja jos olet hyvis, niin tiedämme että mielipiteesi olivat rehellisiä, aitoja hyviskyläläisen mielipiteitä. Jos taas paljastut pahikseksi, siitä saamme hyvää materiaalia selvittää pahisystäviäsi! Eli lähinnä pahiksen kannattaisi tässä vaiheessa vetäytyä kuoreensa, kuten juuri teit, hyviksen taas kannattaa kertoa omia näkökulmiaan mahdollisimman pitkälle. Hänen pohdinnoistaan voi olla vielä hänen pelistä poistumisen jälkeenkin hyötyä :)
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Violet » 05.10.2017 23:43:08

Noniin, elikkäs ne kolme pelaajaa...

Xataloksessa mietityttää hieman rayn mielipiteiden seuraaminen. Ainakin itsestäni tuntuu, että hän aika usein seuraa rayn ajatuksenjuoksua ja paikoittain jarruttelee sitä, paikoitellen nostaa sieltä pointteja esiin. Alussa hän pallotteli kohdallani aika pitkään, mutta lopulta päätyi siihen, että olen hyvismäinen, ja luulen rayn mielipiteen vaikuttaneen tähän kantaan. Vaikka hän ei ole yhtä kärjekäs kuin ray, niin on hän ollut tätäkin innokkaampi ääniensä kanssa. Interaktio Hukan kanssa viittaa siihen, etteivät ehkä ole pahispari, sillä jos tuo ajatusvirhe tuli vahingossa, ei pahispari välttämättä lähtisi sitä puskemaan, ja jos temppu on tahallinen, niin vaatii kyllä kanttia molemmilta pelaajilta. Xatalos on kyllä puskenut omia mielipiteitään esiin, ja vaihdellut ääntään aktiivisesti, enkä näe hänen tähänastisessa toiminassaan mitään ilmeisen pahismaista.

Shirokam on tutkinut pelaajia vähän kapeammalla sektorilla, varapelaajuus lienee vaikuttanut tähän. Tähän asti hän on ehtinyt ehtinyt nostaa syytettä Odoa vastaan, ja vaikka hänen perustelunsa Odolle vaikuttavat ihan hyviltä, en usko, että hän voisi pitää niitä parempina kuin mitä perusteluja olisi käytettävissä Jonttua vastaan.

Kiirsu kiilaa nyt muiden edelle, sillä tuossa listassa on pari pointtia, mitkä mietityttävät itseäni.

Kiirsu kirjoitti:Odo on jäänyt vaisuksi, ei tunnu pelaavan yhtä rohkeasti kuin yleensä, mutta ei kovin paljon epäilytä. Uskon siihen, että on kiirettä, ja odotan mitä saa huomenna sanottua.
----------

Tällä hetkellä minusta Hukka ja Odo vaikuttavat luotettavimmilta, muut jäävät johonkin hyviksen ja pahiksen välimaastoon.

Mielestäni nämä saman viestin pointit eivät oikein kohtaa, eikä kohtaa ihan maininta Hukan järkevistä pointeista ja Xatalosin sekaantumisesta. Jos Xatalos on mielestäsi voinut tehdä/todennäköisesti teki sekaannuksen vahingossa, niin Hukan kyseinen pointti ei varmaankaan mielestäsi ole järkevä. Jos se ei ole järkevä, ja Hukka on aika paljon siihen aikaa keskittänyt, niin miksi et mainitse kyseistä asiaa listassasi? Jotenkin ajatukset "Hukka ei minusta vaikuta epäilyttävältä" ja "Xatalos on saattanut tehdä sen vahingossa" ei sovi kovinkaan hyvin yhteen. Ja sitten, millä perusteilla pidät Odoa hyvismäisenä? Noiden kohtien perusteella hänen luokitteleminen luotettavimmaksi ei tunnu luontevalta.

Toinen asia mikä listan kummallisuuksien lisäksi vähän mietityttää on minun ehdollinen epäily sen perusteella, että Jonttu paljastuisi pahikseksi. Ei sillä etteikö ehdollisia epäilyjä saisi käyttää, mutta pahiksilla ne ovat käteviä työkaluja, kun he tietävät pelaajien roolit.

Sitten vielä muutama sana Pivotista. Pivot ei ole tehnyt mitään konkreettisen pahismaista, mutta hän on päätymässä asemaan, johon hän pahiksena saattaisi hakeutua. Hän on riittävän under the radar, jotta kukaan ei kiinnitä häneen huomiota, mutta kukaan ei ole pitämässä häntä epäaktiivisenakaan. Hänen konkreettinen vaikutuksensa peliin on paljon pienempi suhteessa siihen, miten hyvin oletan hänen seuraavan peliketjua. Ainut vähän isompi hyppy oli äänestys Kuulaa vastaan (Kuula lähes tulkoon pyysi sitä toteamalla, että kukaan ei ole pyytänyt tanssiin), mikä on jotain, mihin pahiksena olisi helppo tarttua. Nyt toivoisin Pivotilta jonkinlaisia mielipiteitä, sillä jos hän jatkaa tässä raossa, tulen savustamaan häntä ulos.

// Jonttu ja Xatalos. Jättää vähän sanattomaksi. Opiskelijaelämä/approt ei mielestäni ole hyvä syy Odon nostamiselle hyvismäiseksi. Mä en osaa sanoa onko pahis vai tilanteesta turhautunut ja kokematon hyvis.

// Cameron tuli tähän väliin. En saa hänestä tällä hetkellä samanlaista pahisvibaa, mitä sain hänestä viime pelissä, mutta en ole hänen viestejä vielä kovinkaan pitkälle tutkinut.
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja jeekaka » 05.10.2017 23:48:41

Tervehdys kaikille ja hauska päästä mukaan peliin, kun vähän arvoin varapelaajaksi ilmottautumista kun sen myötä blokkasin itseni katsomosta :D

Olen seurannut peliä jonkun verran, ja tässä vaiheessa nyt muutamia huomioita pelistä, kun kerran aloitin niin en viitsi olla laittamattakaan, vaikka aika intuitiopohjalta mennään. Tarkennusta ja quoteja saattaa seurata, jos vain mitenkään huomenna kerkeän ja jaksatte niitä vaatia :D

Hyvismäisinä tässä vaiheessa pidän raynpelikoneita, Violetia ja Shirokamia, liittyen yleiseen asenteeseen ja lähinnä Shirokamin/Negon kohdalla yksittäisiin viesteihin. Tällä hetkellä epävarmimpana olen Violetin suhteen, koska tuntuu jääneen vaisummaksi päivän edetessä. Xatalosin suhteen olin vähän epäluuloinen, koska muistelin tämän edellisessä pelissä pahiksena kertoneen pahiksena pelkäävänsä raynpelikoneita, ja silmään pisti äänenvaihto Violetilta Nevskille rayn kerrottua hyvisreadeistaan Violetista ja epäiltyään Nevskiä - kuitenkin Xatalos on kyseenalaistanut rayn hyvisreadeja itsestään, mitä tässä tapauksessa en kuvittelisi pahiksena tekevän, vaan pikemminkin olevan niihin tyytyväinen. Tämän puolesta varovasti puhuu myös rayn omat readit Xatalosista. Hyvismäinen mutta varauksella.

Kiirsu kirjoitti:Nevski, sitä suuremmalla syyllä, jos itsellä on kiireitä, on minusta outoa käskeä kiinnittämään huomio hiljaisiin, kun tietää hiljaisuuden voivan johtua ihan omista kiireistäkin. Tiedä vaikka olisi kaveri tuolla enemmän äänessä olleiden joukossa ja nyt yritetään väkisin keksiä joku uusi suunta, minne kiinnittää huomio.


Tähän olisin tarttunut, vaikkei se välillisesti koskisi itseänikin :D Miksi pahis, joka tietää olevansa todennäköisesti jatkossa hiljainen, kehottaisi kiinnittämään huomiota hiljaisiin? Olen tästä edeltäjäni kanssa samaa mieltä, pahiksena on varmempaa pyrkiä pysymään poissa valokeilasta ja epäaktiivisuus on helposti jopa ärsyttävän hyvä taktiikka, kun ei ole mitenkään harvinaista että joku näkyvämmistä ja provosoivemmista hahmoista lynkataan.

Kiirsussa kiinnitin heti huomioni tuohon ensimmäiseen ääneen. Mikäli Odo on hyvis, pahiksen olisi helppo hypätä heittämään rento randomääni varmasti hyviksen keksimillä perusteilla. Itse saattaisin tehdä niin myös hyviksenä, mutta pahiksena se olisi aivan kutkuttava tilaisuus :D

Mitä tulee pahistiimiin ja Jontun pelastukseen, niin tässä vaiheessa pitäisi melkein jo tulla hätiin koko ratsuväellä, mikä olisi aika iso riski. En pidä ihan hirveän paljon mahdottomana sitäkään, että Kiirsu olisi tässä vaiheessa valmis äänestämään pahistoveriakin. Tarjoilen kuitenkin tähän soppaan vielä yhden ehdokkaan, ++Kiirsu

//Xatalos, Cameron, Jonttu väliin. Itse en osaa oikein muodostaa mielipidettä Jontun pahismaisuudesta.

//Violet
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Cameron » 06.10.2017 00:10:51

Violetilta tarkkanäköisiä pointteja Kiirsun viestistä. Eniten samaa mieltä olen tuosta Pivot-asiasta, melkein jopa tekisi mieli äänestää tätä. Tosin täytyy sanoa että Jonttu ei varsinaisesti ole ainakaan hälventänyt viime aikoina epäilyjä, joten ehkä pidän äänen myös tuolla.

Hei vain jeekaka ja mukava kun tulit peliin mukaan! :> Kivan aktiivinen aloitus ja ääni Kiirsulle ihan ok perusteilla. Mielelläni kyllä näkisin nuita Shirokami/Nego lainauksia, joista saat hyvismäisen kuvan kun itsestä tuntui että vaikka luin viestejä useampaan kertaan läpi, niistä ei paljoa jäänyt käteen.
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja jeekaka » 06.10.2017 00:41:42

Cameron kirjoitti:Hei vain jeekaka ja mukava kun tulit peliin mukaan! :> Kivan aktiivinen aloitus ja ääni Kiirsulle ihan ok perusteilla. Mielelläni kyllä näkisin nuita Shirokami/Nego lainauksia, joista saat hyvismäisen kuvan kun itsestä tuntui että vaikka luin viestejä useampaan kertaan läpi, niistä ei paljoa jäänyt käteen.


Tästä on vaikea tarjoilla mitään kauhean yksiselitteistä quotea, koska aika tunnepohjalla tosiaan mennään :D Ehkä suurin yksittäinen hyvisviba Shirokamin reaktiosta siihen, kuinka Hukka muotoili selkeämmin Odon mahdollisten kiireiden esiintuomisen pahiksena (tosiaan pidän myös Hukkaa jokseenkin hyvismäisenä), sekä toisaalta myös sekoilu rayn sanomisten suhteen (mielipide muodostettu ennen kuin mukana pelissä -> roolin selvittyä ei tarvetta etsiä uusia näkökulmia -> vasta myöhemmin tajuaa että tulkitsi asian väärin). Sekä Negolla että Shirokamilla oli tiettyä tuttavallisuuden esiintuomista rayn suhteen, muttei mielestäni pahismaisella tavalla.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Xatalos » 06.10.2017 08:02:29

jeekaka: ihan hyvää avausta peliin.

Violet: olinkin jo unohtanut Pivotin, hyvä että mainitsit. Todella "under the radar". Tuntuu tosin siltä että Jontun käytös (äänen/informaation panttaus jne) ei enää juuri pahismaisemmaksi voisi mennä, joten ääneni taitaa pysyä.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Halima » 06.10.2017 10:21:49

Väliaikalaskenta

Äänestystilanne:
4 Jonttu (raynpelikoneet, Cameron, Xatalos, Kiirsu)
2 Odo (Kuula, Shirokami)
2 Kiirsu (Violet, jeekaka)
1 Violet (Odo)

Tällä hetkellä kuolemassa on Jonttu suurimmalla äänimäärällä.

Puhepakot (puhuttu/pitää puhua):
Rappio 1/3

1.päivä päättyy tänään kello 21.00!
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 06.10.2017 12:09:50

Xatalos (tai joku joka oli viime pelissä), muistelisin että Hukka ampui vigilantena Xatalosin N1, oliko näin ja jos oli niin mikä oli hänen syynsä?

Tänään on hieman helpompi päivä töissä, pystyn seuraamaan peliä hieman paremmpin kuin eilen, tosin puhelimella viestien laittaminen on aika rasittavaa, joten viestit jäänee lyhyiksi eiköä niissä tule olemaan quoteja.

En näe tässä vaiheessa syytä vaihtaa ääntäni. Kuulisin mielelläni lisää seuraavilta henkilöiltä:
shirokami -- ihan mitä tahansa joka ei ole Odo
pivot -- muut tuossa sanoivatkin jo, mutta vaikka hänen alun pelaaminen näyttikin aika "huolettomalta" ja siltä, ettei "yliyrittänyt" (en nyt oikein keksi tälle mitään parempaakaan termiä -- tarkoitan siis sitä mielestäni hän kyseenalaisti asioita joita koko itse tärkänä eikä sortunut minkäänlaiseen selittelyyn), sen jälkeen täysin kadonnut.
Rappio -- ihan mitä tahansa
Cameron -- Minulle tuli Cameronista aika hyvismäinen vaikutelma aluksi. Kun luin juuri ketjun uudelleen läpi, huomasin, ettei Cameron loppujenlopuksi kuitenkaan sano paljoa. Vaikka hänellä on mielipide kaikista pelaajista, on mielestäni kummallista, että:
Kuulasta siksi, että kahden äänen jälkeensä hänen puollustuksena oli hyvä, hän esitti myös vaihtoehtoista suuntaa äänille (josta en kylläkään ollut samaa mieltä), eikä panikoitunut, mikä olisi ollut hyvin todennäköistä ensimmäistä kertaa pelaavalle (?) pahikselle.

Käsittääkseni Kuula on pelannut live-mafiaa, jossa tälläinen "jäätyminen" on aivan täysi itsemurha (ainakin voice/video mafia peleissä jengiä lynkataan noin 90% vain ja ainoastaan tällä syyllä). Minä en oikein käsitä kuinka se, että joku on kykenevä puolustamaan itseään tekee hänestä hyviksen. Seuraavaksi Kuula sanoo:
Odo/Kiirsu-akselilta löytyy pahis mielestäni. Nopea reagoiminen alkuun tuntuu tässä tapauksessa parhaalta lähdöltä pahiksen suunnasta.

Kuula ryhmittää kaksi pelaajaa, ei anna mitään syytä, miksi hän valitsee noista kahdesta juuri Odon, jonka jälkeen Hukka sanoo:
--Kuula Minusta puolustautuminen järkevä, enkä näkisi aloitusta ainoana syynä häntä lynkata varsinkin jos “parantaa tapansa” :> , mihin ei kyllä varsinaisesti kuulu heppoisesti äänestäminen mutta katsotaan tilannetta.

Mielenkiintoista (joka meni minulta myös täysin ohi aiemmin) tässä on se, että Cameronhan Kuula-readin syissään komppaa aivan täysin Hukkaa. En ymmärrä, miksi kumpikaan heistä on sitä mieltä, että Kuula on hyvis tuolla perusteella. En kyllä oikein ymmärrä, miksi kumpikaan heistä tekisin noin mafianakaan, ellei sitten Kuula ole mafia, ja toinen heistä kaupunkilainen (Hukka sitten varmaan tässä tapauksessa, jolloin Cameron vain "löytäisi" jo kaupunkilaisen esittämän syyn puolustella kaveriaan). Itselleni muodostuu tässä ongelmaksi se, että minun mielestäni:
- Kuula on kaupunkilainen * lue lisää alta, jolloin
- edellä mainitsemani ei käy järkeen, mutta
- yleensä sellaiset pelaajat, jotka tekevät aivan järjettömiä asioita, tai tulevat aivan järjettömiin johtopäätöksiin, joita ei voi ymmärtää kummastakaan (hyvis/pahis) näkökulmasta, ovat mafia. Tämä siksi, että välillä mafian syiden sille ,miksi he jotain sanovat, löytäminen on kapunkilaisena mahdotonta (siis tuolla perusteella). * lue lisää alta

En ole kiinnostunut lynkkaamaan Kiirsua, enkä Odoa. Mielestäni on täysin mahdollista, että olen väärässä ja Kiirsu on kaupunkilainen, ja uudempien viestien perusteella hän näyttää enemmän kaupunkilaiselta kun ylläolevat, mukaanlukien Jonttu. Lisäksi jeekakan avaus ei oikein vakuuta, en oikein ymmärrä tuota shirokami readia millään tavalla, hän on siis hyvismäinen koska molemmat nego/shirokami tuntevat minut ja osoittavat sen viesteissään?!?!? Lisäksi tuntuu siltä, että hän lukee Kiirsun mafiaksi aivan syyttä, tai jopa AIVAN väärin perustein, eli:
Kiirsussa kiinnitin heti huomioni tuohon ensimmäiseen ääneen. Mikäli Odo on hyvis, pahiksen olisi helppo hypätä heittämään rento randomääni varmasti hyviksen keksimillä perusteilla. Itse saattaisin tehdä niin myös hyviksenä, mutta pahiksena se olisi aivan kutkuttava tilaisuus :D

"minä voisin hyvinkin tehdä näin hyviksenä", miksi se tekee sitten Kiirsusta pahiksen?

Mitä tulee pahistiimiin ja Jontun pelastukseen, niin tässä vaiheessa pitäisi melkein jo tulla hätiin koko ratsuväellä, mikä olisi aika iso riski. En pidä ihan hirveän paljon mahdottomana sitäkään, että Kiirsu olisi tässä vaiheessa valmis äänestämään pahistoveriakin. Tarjoilen kuitenkin tähän soppaan vielä yhden ehdokkaan, ++Kiirsu

Jos Kiirsu on pahis joka äänestää pahiskaveriaan, niin tämä lauselma pitää sisällään sen olettamuksen, että myös Jonttu on pahis. Lisäksi, koska asia on näin ilmaistu (Xatalos selvennä tätä muille pliis, mulla loppuu aika!!!), jeekakan pitäisi itseasiassa äänestää Jonttua koska tämä syy miksi hän Kiirsua epäilee käy AINOASTAAN järkeen mikäli jonttu on pahis. Ja koska jeekaka selvästi listasi tämän SYYKSI, miksi Kiirsu on pahis, mielestä edellä mainitsemani pitää paikkaansa.

--------------------------------------------

* Minulla on siis omat syyni joiden takia luen Kuulan kaupunkilaiseksi, joskin tämän readin validius perustuu siihen miten Kuula peliään jatkaa. Älkää yrittäkö kysyä minulta miksi, en tule vastaamaan, koska mikäli Kuula on pahis ja ole väärässä, en halua antaa hänelle oikeita vastauksia, tulette varmasti saamaan vastauksen ennen ensimmäisen päivän loppua. Hukan ja Cameronin mainitsema syy ei kuitenkaan koskaan ole peruste townreadille.

** Kun minä luen viestejä, käyn päässäni läpi:
1) Miksi hän sanoisi näin kaupunkilaisena
2) Miksi hän sanoisi näin mafiana
Aina löytyy syitä miksi (1) tai (2), kuitenkin tämä peli on kiinni siitä, kumpi on todennäköisempää, koska kaupunkilaisena sinä et koskaan voi olla 100% varma. Minä vaikutan varmalta aina, siitä syystä, että mikäli syytän mafiaa, kyseinen henkilö ei voi koskaan tietää kuinka varma olen asiastani, ja se vaikeuttaa "oikeiden" asioiden sanomista puolustautumisessa (kyllä, mafiakin voi päästä pälkähästä puolustautumalla "oikein"). Minä nyt en vain halua kertoa, mikä tapa on puolustautua oikein, kaupunkilaisilta tuo oikein puolustauutuminen yleensä tulee luonnostaan koska heillä ei ole mitään pelättävää.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Xatalos » 06.10.2017 12:37:26

Itsekin olen töissä puhelimella, joten ei mitään romaaneja nyt ole aikaa kirjoittaa..

Mutta rayn: en ihan noin käsittänyt jeekakan viestiä. Eikö hän äänestänyt Kiirsua siitä huolimatta, että myös Jonttu voisi olla myös pahis, eikä sen TAKIA, että Jonttu olisi pahis? Jotenkin kumma tuo päättelyketjusi?

Minut ammuttiin viime pelissä käsittääkseni siksi, että tein YOLO vote switchin sinuun viime minuutilla, mikä johti lynkkaukseesi. Ja muutenkin olin vähän epäilyttävä. Tavallaan tyhmä Vig shot, koska loogisempaa olisi ollut ampua Violet (jonka flip olisi samalla selkeyttänyt minunkin rooliani) tai edes joku inaktiivi. Toisaalta.. menihän minulla se päivän loppu aika souvatessa ja huovatessa, ja typerä hammer vielä loppuun. En olisi noin tehnyt, jos olisin tajunnut, että yöllä puhuminen oli kiellettyä. Sinänsä se oli meidän yhteinen virhe.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 06.10.2017 12:47:10

Jos on "siitä huolimatta" niin motä hyötyä sitä on sitten kirjottaa alunperinkään?

Kuullostaako sinun mieleatäsi jeekakan peruatelut äänelleen järkeviltä?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Xatalos » 06.10.2017 12:59:24

En nähnyt niitä erityisen huonoina. Enemmän heittona ns. kilpailun aikaansaamiseksi, mutta että voisi tarvittaessa äänestää Jonttua. Itse ainakin usein olen tehnyt vastaavaa, eli en välttämättä vain äänestä suosituinta, vaikka hän olisi myös hyvä vaihtoehto.
TL (Team Liquid) Mafia
- aina oikeassa, paitsi aina väärässä raynpelikoneet:n suhteen
Avatar
Xatalos
Kyläläinen
 
Viestit: 824
Liittynyt: 09.08.2017 20:13:32
Palkinnot: 3

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja Kiirsu » 06.10.2017 13:17:36

Xatalos kirjoitti:Yksi asia tosin jäi hämmentämään - miksi Kuulan passiivinen asenne vaikutti epäilyttävämmältä kuin Jontulla, vaikka mielestäsi Jonttu kuitenkin "yritti näyttää tekevän jotain", kun taas Kuulan pelityylissä "ei olisi järkeä missään roolissa"? Eikö edellinen tilanne olisi epäilyttävämpi kuin jälkimmäinen?

En nyt tiedä, mistä sait sellaisen kuvan, että Kuulan passiivinen asenne vaikuttaisi epäilyttävämmältä kuin Jontulla.

Kiirsu kirjoitti:Toisaalta Jonttu sentään yritti puhua pelistä, vaikka ei ketään epäillytkään, kun taas Kuula yritti vältellä yhtään minkään kommentoimista. Siksi Kuula vaikuttaakin kaksikosta enemmän siltä, että tämä ei vain olisi hänelle luonteva pelimuoto, koska tuollainen taktiikka ei vaikuta toimivalta oli rooli mikä tahansa.

Tässähän totean, että Kuula vaikuttaa siltä, että tällainen pelaaminen ei ole hänelle ominaista, eikä suinkaan vaikuta epäilyttävämmältä. Kuula ei yrittänytkään esittää, että toisi jotain peliin, mikä ei minusta kieli pahismaisuudesta yhtä paljon kuin se, että olevinaan tuo jotain asiaakin peliin, kuten Jonttu teki.

Violet kirjoitti:Mielestäni nämä saman viestin pointit eivät oikein kohtaa, eikä kohtaa ihan maininta Hukan järkevistä pointeista ja Xatalosin sekaantumisesta. Jos Xatalos on mielestäsi voinut tehdä/todennäköisesti teki sekaannuksen vahingossa, niin Hukan kyseinen pointti ei varmaankaan mielestäsi ole järkevä. Jos se ei ole järkevä, ja Hukka on aika paljon siihen aikaa keskittänyt, niin miksi et mainitse kyseistä asiaa listassasi? Jotenkin ajatukset "Hukka ei minusta vaikuta epäilyttävältä" ja "Xatalos on saattanut tehdä sen vahingossa" ei sovi kovinkaan hyvin yhteen.

Jaa, minusta sopivat. En usko siihen, että hyvikset ovat kaikissa epäilyissään aina oikeassa. Minusta Hukan pointti on ihan järkevä, mutta toisaalta Xatalosin selityskin on ihan järkevä. Hukan epäilyssä ei mielestäni ole kyseenalaistettavaa. Xatalosin puolustuksen voisin uskoa, kun kyse on tästä yhdestä epäloogisuudesta, toki jos niitä nousee esiin useampia, niin kyseenalaistaisin, ovatko ne enää muistivirheitä.

Violet kirjoitti:Ja sitten, millä perusteilla pidät Odoa hyvismäisenä? Noiden kohtien perusteella hänen luokitteleminen luotettavimmaksi ei tunnu luontevalta.

Koska toistaiseksi Odon peli vain on tutunut hänelle tyypilliseltä. Vauhdikas alku, joka sitten hyytyi luultavasti kiireiden takia. Odolta odottaisin, että hän olisi pahiksen roolista sen verran innoissaan, että vähän enemmän olisi yrittänyt pelata. Nyt hänestä jäi vain sellainen olo, että motivaatio tähän ei ole niin suuri, mikä viittaisi hyviksen rooliin. Eikä hänen viesteistään nouse esiin mitään epäilyttävää. Näin alussa nyt en kovin vahvana pidä kenenkään hyvyyttä ja vaikka Odo nyt ei tällä hetkellä ole antanut aihetta epäilyihin, en menisi kirkossa kuuluttamaan hänen viattomuuttaan.

jeekaka ei vaikuta sen luotettavammalta kuin Nevskikään. raynilta ihan hyviä ajatuksia hänestä. Cameronilta vähän outo kommentti, että ääni ihan ok perusteilla, koska mielestäni nuo nyt eivät kovin hyvät perusteet olleet. Ainoa perustehan tuossa oli se, että tein jotain, minkä jeekaka itse voisi tehdä hyviksenäkin. Nähtävästi myös Xatalos sitä mieltä, että ei huonot perusteet.

jeekaka kirjoitti:Ehkä suurin yksittäinen hyvisviba Shirokamin reaktiosta siihen, kuinka Hukka muotoili selkeämmin Odon mahdollisten kiireiden esiintuomisen pahiksena

Miksi tämä aiheuttaa hyvisvibaa?

jeekaka kirjoitti:Miksi pahis, joka tietää olevansa todennäköisesti jatkossa hiljainen, kehottaisi kiinnittämään huomiota hiljaisiin?

Tuossa vaiheessa Nevski ei kuitenkaan itse puhunut mitään kiireistään ja hyvin voi olla, että hän uskoi voivansa olla sen verran aktiivinen, ettei putoa ihan hiljaisimpien joukkoon.
Avatar
Kiirsu
Kyläläinen
 
Viestit: 57
Liittynyt: 19.09.2017 22:27:05
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Juonittelun SM - finaali, 1. päivä päättyy 6.10. klo 21:

ViestiKirjoittaja jeekaka » 06.10.2017 13:20:36

Lisäksi jeekakan avaus ei oikein vakuuta, en oikein ymmärrä tuota shirokami readia millään tavalla, hän on siis hyvismäinen koska molemmat nego/shirokami tuntevat minut ja osoittavat sen viesteissään?!?!?


Siis tätä itse jonkin verran mietin mahdollisesti pahismaisena asiana, mutta koska sitä tekivät sekä Nego että Shirokami, oletan ettei se ole kaveeraamista tyyliin olen kaverisi, ethän epäile minua, vaan tosiaan vain osoittavat tuntevansa. Cameronin tervehdyksessä mulle puolestaan voisin enemmän kuvitella ketunhännän olevan kainalossa, koska viime pelissä kärjistetysti epäilin Camia koska tämä epäili mua, ja se sitten johti pahis!Camin putoamiseen :D Mutta kai sitä voi olla mukava muutenkin...


"minä voisin hyvinkin tehdä näin hyviksenä", miksi se tekee sitten Kiirsusta pahiksen?


Voisin tehdä niin hyviksenä, mutta pahiksena tuo olisi ainakin aikanaan ollut mulle unelmatilaisuus vaikuttaa siltä miltä haluan, eli että voin äänestää rennon rempseästi pelkäämättä huomiota, ts. samalta kuin vaikuttaisin hyviksenä. Toki tässä readissa on se ongelma, etten tiedä, miten Kiirsu pelaa hyviksenä saati pahiksena.

Jos Jonttu paljastuu hyvikseksi, itseasiassa miettisin uudestaan, olisiko pahiksena Kiirsun kannattanut lähteä mukaan massaamaan hyvistä ulos, kun siihen varmasti kiinnitetään huomiota eikä äänestyspakkoakaan ole. Tällä hetkellä näyttäisi aika epätodennäköiseltä, että lynkattavaksi päätyisi joku muu kuin Jonttu, joten ääneni on Kiirsulla enemmänkin statementtinä.

//Xatalos, Kiirsu. Vastaan myöhemmin
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

EdellinenSeuraava

Paluu Juonittelun SM 2017

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa

cron