Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

"Kylässä valkeni jälleen kaunis päivä, mutta äkkiä sen aamu-unisen rauhan särki vertahyytävä kirkaisu..." Tänne tulevat varsinaiset pelitopicit.

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 10.03.2021 20:57:13

Okei, ehkä mä en voi tehdä enää mitään sille että justy putoaa vaikka olisin mitä mieltä tahansa. Justy, mistä haluat puhua? Jos oot pahis niin mä putoan varmaan seuraavaksi että tehdään niin että mä pidän sua nyt 100% hyviksenä. :D Jutellaan viimenen tunti readeistä, koska jos olet hyvis niin en voi sua pelastaa vaikka kuinka haluaisin, mutta oot hyvä pelaaja niin otan sen 50% huomiselle.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 10.03.2021 20:59:47

justy kirjoitti:
raynpelikoneet kirjoitti:Mä kysyn, koska en ole ollenkaan varma oletko pahis vai et, voit toki antaa readisi sen sijaan että vastaat minulle jos haluat.


Joo, mä yritän ainakin saada nyt Meizin tavattua tässä vielä ennen deadlinea ja sitten koottua Testamentti vol kakkosen.

//Jos halima ois sanonut suoraan, että äänestää pelastaakseen itsensä, mua ei ihmetyttäisi että halima epäilee mua tänään mun tetra-äänestä. Mutta kun halima itsekin sanoi että "joo, hyvä idea pudottaa hiljainen" - ja sanoi tänään ettei valehdellut ekana päivänä perusteluistaan, olettaisin että hän ymmärtää mun motivaatiotani. Tai jos hänen motivaationsa olisikin oikeasti ollut se, että pelastuu, niin eikö siinä kohtaa kun Meiz on johdossa, viimeistään kannattaisi sanoa että "eikun justy onkin se pahis, sillä on ihan p* syyt äänestää Tetraa."

Okei, makes sense. Haliman osalta siis. Mä oon ollut sitä mieltä tässä tänään että halima yrittää kiertää mun kysymyksiä kun kuumaa puuroa. Katopa nuo pari mun kysymystä hänelle ja kato kuinka hän vastaa. Kuin poliitikko, ei edes vastaa kysymykseen. :)

Odotan sun mielipidettä Meizistä myös.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

ViestiKirjoittaja justy » 10.03.2021 21:00:16

Meiz kirjoitti:Eikö tuossa ole yksi päivä kuitenkin välissä? Tetran viimeisin viesti on 1.3 kun taas Arielin kommentti on 3.3


Tää on aika hyvismäinen posti? Pahiksena Meiz vois hyvin jättää tuon huomion tekemättä, ja antaa epäjärjestyksen hallita.


Muutenkin Meizin eka päivä oli musta hyvä. Loogisia readeja. En näe kyllä sitä pahismaisuutta mitä esim. Zey näkee. Tuo lainaus tuossa yllä on ehkä sellainen paras yksittäinen hyvisreadin aihe, koska muuten ajattelen tollaisen pelin olevan Meizin kykyjen mukaista myös pahiksena (vaikken vieläkään muista oonko pelannut pahis-Meizin kanssa).
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

ViestiKirjoittaja justy » 10.03.2021 21:01:42

Rayn, kokoatko ajatuksiasi Horaasta? Muistaakseni sanoit, että on hyvis? Miksi? Mulle jäi aika ympäripyöreä kuva niistä koontiposteista, kun tiedän Horaan olevan hyvä tekstiseinissä puolesta riippumatta.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

ViestiKirjoittaja justy » 10.03.2021 21:02:44

Marzzuutakin taisit pitää hyviksenä. Mua huolestuttaa pari pientä juttua, se vastaus halimalle, joka vihjasi tietoon pahiksesta epäaktiivisten joukossa, ja sitten se kun näytti jäätyvän horaasta kysyttäessä.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

ViestiKirjoittaja Meiz » 10.03.2021 21:03:02

justy kirjoitti:Muutenkin Meizin eka päivä oli musta hyvä. Loogisia readeja. En näe kyllä sitä pahismaisuutta mitä esim. Zey näkee. Tuo lainaus tuossa yllä on ehkä sellainen paras yksittäinen hyvisreadin aihe, koska muuten ajattelen tollaisen pelin olevan Meizin kykyjen mukaista myös pahiksena (vaikken vieläkään muista oonko pelannut pahis-Meizin kanssa).

Et ole, ainoastaan pelijohtanut (muistaakseni se kuningas peli, jossa olin pahis marzzuun kanssa)
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

ViestiKirjoittaja justy » 10.03.2021 21:03:24

justy kirjoitti:
Meiz kirjoitti:Eikö tuossa ole yksi päivä kuitenkin välissä? Tetran viimeisin viesti on 1.3 kun taas Arielin kommentti on 3.3


Tää on aika hyvismäinen posti? Pahiksena Meiz vois hyvin jättää tuon huomion tekemättä, ja antaa epäjärjestyksen hallita.


Muutenkin Meizin eka päivä oli musta hyvä. Loogisia readeja. En näe kyllä sitä pahismaisuutta mitä esim. Zey näkee. Tuo lainaus tuossa yllä on ehkä sellainen paras yksittäinen hyvisreadin aihe, koska muuten ajattelen tollaisen pelin olevan Meizin kykyjen mukaista myös pahiksena (vaikken vieläkään muista oonko pelannut pahis-Meizin kanssa).


Ironistahan ois, että pahikset ovat Meiz ja Halima, ja mä oisin pelastanut kummankin vuorollaan ekana päivänä...
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 10.03.2021 21:04:47

Mä oon sitä mieltä että Meiz on ollut tosi komppaava ja "näkymätön" koko pelin ajan. En tie, ainut asia joka puhuu sitä vastaan että Meiz olis pahis on se ekan päivän loppu kun se ei halunnut pelastaa itseään, tai siis ei ollut kiinnostusta silleen siihen kun esim halima ilmoitti jo ajoissa että kyllä itsensä pelastaa vaikkei näitä tiettyjä haluakaan äänestää. Edes Meizin ääneen sulle en oikein löytänyt mitään originaalia, kuitenkin hän kai äänestää sua niinkuin kaikki muutkin?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 10.03.2021 21:05:55

justy kirjoitti:Marzzuutakin taisit pitää hyviksenä. Mua huolestuttaa pari pientä juttua, se vastaus halimalle, joka vihjasi tietoon pahiksesta epäaktiivisten joukossa, ja sitten se kun näytti jäätyvän horaasta kysyttäessä.

Joo pidän, sen kerran kun marzzuu pahiksena tekee postin jossa on yhtäkään edes välillisesti omaa mielipidettä pahiksena, niin yllätyn kyllä 100% varmuudella.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

ViestiKirjoittaja justy » 10.03.2021 21:07:03

raynpelikoneet kirjoitti:Mä oon sitä mieltä että Meiz on ollut tosi komppaava ja "näkymätön" koko pelin ajan. En tie, ainut asia joka puhuu sitä vastaan että Meiz olis pahis on se ekan päivän loppu kun se ei halunnut pelastaa itseään, tai siis ei ollut kiinnostusta silleen siihen kun esim halima ilmoitti jo ajoissa että kyllä itsensä pelastaa vaikkei näitä tiettyjä haluakaan äänestää. Edes Meizin ääneen sulle en oikein löytänyt mitään originaalia, kuitenkin hän kai äänestää sua niinkuin kaikki muutkin?


Meizillä oli muistaakseni ihan oma syynsä, joka liittyi siihen miten mulla oli outo mielipide yhdestä ängän postista.

Tuo itsensä pelastaminen - haluatko Meiz kommentoida kun oot paikalla täällä?
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 10.03.2021 21:10:15

justy kirjoitti:Rayn, kokoatko ajatuksiasi Horaasta? Muistaakseni sanoit, että on hyvis? Miksi? Mulle jäi aika ympäripyöreä kuva niistä koontiposteista, kun tiedän Horaan olevan hyvä tekstiseinissä puolesta riippumatta.

uhh... mun mielestä horaalla on pari tosi hyvismäistä postia ja ajatusta, jotka on vielä ihan originaalejakin. Myönnän että luin väärin (tai siis en katsonut onko hän oikeassa) esim esn yhden hänen pointtinsa susta, mutta annan sen kyllä anteeksi, koska noin about kaikki muutkin on saman tehneet sua syyttäessään.

Ja siis ne pointit mitä pidän hyvinä ei koske sua vaan muuta peliä. Horaan kanssa oon pelannut ehkä mahdollisesti kerran, mutta ylipäätään sen postit on aika spot on, se ei vaan oo kovin aktiivinen toimiakseen niiden mukaan (siis äänestyksessä). Oon ennenkin nähnyt pelaajia jotka esittää tosi hyviä pointteja ja sit huonompia ja sit ne äänestää niiden huonompien mukaan koska ei oo täysin varmoja itestään.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

ViestiKirjoittaja Zey » 10.03.2021 21:11:19

rayn kirjoitti:Meiz näyttää itse asiassa aika hyvältä, en tajua Zeyn ääntä, ihan sillä perusteella että Meiz ei osoita MINKÄÄNLAISTA mielenkiintoa pelastaa itseään vaikka on paikalla kokoajan, ja on tasoissa tai johtaa äänissä paikoittain.

Uskotko, että pahis!Meiz olisi rynnännyt äänestämään Tetraa, vai mitä oikein tarkoitat? Meizin äänihän oli jo Halimalla, eli sinne ei voi ääntä laittaa. Ariel oli aikaisemmin sanonut, että lynkkais mieluummin Tetran kuin Haliman tai Meizin ja siinä vaiheessa kun Meizin tilanteen muutoksen jälkeen seuraava viesti tuli ulos, niin justy oli jo suostuttelemassa Halimaa ja jeekakaa muuttamaan ääntään ja kumpikin oli jo taipumassa sille kannalle (jeekaka sanonut, että vois hyvin äänestää Tetraa tms. ja Halima todennut, että kyllä se Tetra vois olla pahis). En siis ihan nää, miks pahis!Meizillä ois ollut hirveä hoppu?

rayn kirjoitti:Tässä välissä pari sivua aivan hirveetä.. Come on Zey, jos en sinua tuntisi paremmin ja tietäisi ettet 99% varmuudella pysty tekemään postejasi mitä olet tehnyt, pahiksena, niin väittäisin että olet pahis kun annat tuollaisten juttujen mennä läpi ilman suurempaa tarkastelua.

Mitkä jutut multa on menny ohi?

rayn kirjoitti:"No mut hei, sä sentään epäilit edes tetraa..." -- koska Meiz teki jotain???????????

No mut oikeesti, kumpi on parempi taktiikka napata pahikset:
a) äänestää pelaajaa, jota ei edes erityisemmin usko pahikseksi
b) äänestää pahikseksi uskomaansa pelaajaa, vaikka sitten perustelut ei olis hyvät?

jeekaka kirjoitti:Tällä hetkellä sellainen olo että justyn tippuminen sopii mulle, joten tässä kohtaa äänestäminen tuntuu vähän turhalta. Mutta en tiiä.

En usko, että on turhaa käyttää ääntä. Tässä kuitenkin voi vielä tulla vaikka minkälaista epäröintiä ja tälläkin hetkellä ainakin yks hyvis on jo äänestänyt jotain muuta.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

ViestiKirjoittaja Meiz » 10.03.2021 21:12:39

raynpelikoneet kirjoitti:Mä oon sitä mieltä että Meiz on ollut tosi komppaava ja "näkymätön" koko pelin ajan. En tie, ainut asia joka puhuu sitä vastaan että Meiz olis pahis on se ekan päivän loppu kun se ei halunnut pelastaa itseään, tai siis ei ollut kiinnostusta silleen siihen kun esim halima ilmoitti jo ajoissa että kyllä itsensä pelastaa vaikkei näitä tiettyjä haluakaan äänestää. Edes Meizin ääneen sulle en oikein löytänyt mitään originaalia, kuitenkin hän kai äänestää sua niinkuin kaikki muutkin?

"Ei ollut kiinnostusta" on ihan väärä tulkinta. Siinä vaiheessa kun sain ääniä, aloin vastailemaan viesteihin sitä mukaa kun niitä luin, ja lopetettuani Tetra olikin jo tippumassa. Ei minulle tullut missään vaiheessa tarvetta alkaa pelastamaan itseäni.

Mun syy tiivistetysti on mm. tämä posti justyltä, viewtopic.php?f=9&t=846&sk=a&start=270#p28237
Esimerkkeinä vaikkapa:

"Ei kai tuo etikettivirhe ole. Se vaikutti kuitenkin ylireagoinnilta, aivan kuin olisit akuutissa vaarassa ja sun ei oikeasti kannattaisi kertoa mitä mieltä olet jeekakasta. Mun nähdäkseni jeekakan tappo ei kuitenkaan ollut mitenkään lähellä, päivääkin oli vaikka kuinka jäljellä. Mä ymmärtäisin tän paremmin, jos jeekaka olisi sun ykkösepäilty ja olisit jotenkin todella varma siitä, että jeekaka on a) päivätapon kohde ja b) todennäköisesti pahis. A-kohdan perusteluja kaipaisin, ja b-kohta ei kai ole totta, kun et äänestänyt jeekakaa?"
Mun mielestä justy myy tässä paljon pahismaisempaa kuvaa pointistaan kun nään aiheelliseksi.

"Sä sanot mun Zey-epäilyksiä veteläksi, ja nokitat äänestämällä raynia kiinnittääksesi hänen huomionsa. Tuo tuntuu aika turvalliselta peliltä, äänestät epäaktiivista samoilla perusteilla kuin eilen, sen sijaan että ottaisit kantaa pelin nykytilanteeseen."
Sama juttu tässä, varsinkin tuo lauseen asettelu "sen sijaan että ottaisit kantaa pelin nykytilanteeseen", kun mun mielestä äng nimenomaan otti kantaa hyvin eri pelaajiin.

Jonka lisäksi tuntuu siltä että muutamia mun silmään hyviä hyvispointteja jäi alkup. epäilyssä kokonaan huomiotta. Antaa kvuaa että tässä oli tarve maalata pahismaisempaa kuvaa kuin näin aiheelliseksi.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

ViestiKirjoittaja Meiz » 10.03.2021 21:14:01

Ts. siinä vaiheessa kun näin saaneeni ääniä, eli aika päivän loppuvaiheessa.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

ViestiKirjoittaja justy » 10.03.2021 21:14:38

Meiziltä kuulisin mieluusti myös Zey-readin. Ehkä se tulee vielä, kun luen eteenpäin. Päivän alussa esittää vähän vasta-argumentteja / kysymyksiä liittyen Zeyn keissiin mua kohtaan, mutta ei näytä jatkavan sitä linjaa mihinkään. Olitko Meiz tyytyväinen Zeyn vastauksiin, tuntuuko hänen logiikkansa vedenpitävältä?
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

ViestiKirjoittaja justy » 10.03.2021 21:17:06

justy kirjoitti:Meiziltä kuulisin mieluusti myös Zey-readin. Ehkä se tulee vielä, kun luen eteenpäin. Päivän alussa esittää vähän vasta-argumentteja / kysymyksiä liittyen Zeyn keissiin mua kohtaan, mutta ei näytä jatkavan sitä linjaa mihinkään. Olitko Meiz tyytyväinen Zeyn vastauksiin, tuntuuko hänen logiikkansa vedenpitävältä?


Tai oikeastaan, kuulisin mieluusti sulta yleisesti mitä mieltä olet pelaajista. Tuntuu, että olet tokan päivän lähinnä seurannut sivusta, ilman että readisi ovat kauheasti kehittyneet.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 10.03.2021 21:21:40

Zey kirjoitti:
rayn kirjoitti:Meiz näyttää itse asiassa aika hyvältä, en tajua Zeyn ääntä, ihan sillä perusteella että Meiz ei osoita MINKÄÄNLAISTA mielenkiintoa pelastaa itseään vaikka on paikalla kokoajan, ja on tasoissa tai johtaa äänissä paikoittain.

Uskotko, että pahis!Meiz olisi rynnännyt äänestämään Tetraa, vai mitä oikein tarkoitat? Meizin äänihän oli jo Halimalla, eli sinne ei voi ääntä laittaa. Ariel oli aikaisemmin sanonut, että lynkkais mieluummin Tetran kuin Haliman tai Meizin ja siinä vaiheessa kun Meizin tilanteen muutoksen jälkeen seuraava viesti tuli ulos, niin justy oli jo suostuttelemassa Halimaa ja jeekakaa muuttamaan ääntään ja kumpikin oli jo taipumassa sille kannalle (jeekaka sanonut, että vois hyvin äänestää Tetraa tms. ja Halima todennut, että kyllä se Tetra vois olla pahis). En siis ihan nää, miks pahis!Meizillä ois ollut hirveä hoppu?

Uskon, noin 85,42% varmuudella

rayn kirjoitti:Tässä välissä pari sivua aivan hirveetä.. Come on Zey, jos en sinua tuntisi paremmin ja tietäisi ettet 99% varmuudella pysty tekemään postejasi mitä olet tehnyt, pahiksena, niin väittäisin että olet pahis kun annat tuollaisten juttujen mennä läpi ilman suurempaa tarkastelua.

Mitkä jutut multa on menny ohi?

Ei ole mikään mennyt ohi kun niihin hymiöitä heittelit mutta voidaan puhua siitä huomenna. Sivulla ehkä 6-8 jossain, jos haluat etsiä niin kato mun justy postista missä mitäkin tapahtui. Se on ihan aikajanalla kirjoitettu, en ruvennut erityisemmin muuhun takertumaan muuta kun yleisellä tasolla koska halusin antaa mielipiteeni lynkattavasta pelaajasta ennen mitään muuta.

rayn kirjoitti:"No mut hei, sä sentään epäilit edes tetraa..." -- koska Meiz teki jotain???????????

No mut oikeesti, kumpi on parempi taktiikka napata pahikset:
a) äänestää pelaajaa, jota ei edes erityisemmin usko pahikseksi
b) äänestää pahikseksi uskomaansa pelaajaa, vaikka sitten perustelut ei olis hyvät?

jeekaka kirjoitti:Tällä hetkellä sellainen olo että justyn tippuminen sopii mulle, joten tässä kohtaa äänestäminen tuntuu vähän turhalta. Mutta en tiiä.

En usko, että on turhaa käyttää ääntä. Tässä kuitenkin voi vielä tulla vaikka minkälaista epäröintiä ja tälläkin hetkellä ainakin yks hyvis on jo äänestänyt jotain muuta.

Niin siis jeeksu äänesti tetraa koska meiz teki jotain. en ehkä ymmärrä sun logiikkaa siinä että miksi tämä on hyvää logiikkaa, mutta mulle se ei oikein aukea. Mun mielestä ei ole hyvä tai parempi äänestää ketään huonolla syyllä.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

ViestiKirjoittaja justy » 10.03.2021 21:23:03

raynpelikoneet kirjoitti:
justy kirjoitti:Marzzuutakin taisit pitää hyviksenä. Mua huolestuttaa pari pientä juttua, se vastaus halimalle, joka vihjasi tietoon pahiksesta epäaktiivisten joukossa, ja sitten se kun näytti jäätyvän horaasta kysyttäessä.

Joo pidän, sen kerran kun marzzuu pahiksena tekee postin jossa on yhtäkään edes välillisesti omaa mielipidettä pahiksena, niin yllätyn kyllä 100% varmuudella.


Tää on muuten aika hyvä huomio. Kävin lukaisemassa nopeasti Toisaalla Marzzuun viestejä kesän pelistä, jossa oli pahis. Seillä oli vähän vaikeampi etsiä yhden pelaajan viestejä, mutten kyllä äkkiä löytänyt pelistä yhtään viestiä, jossa Marzzuu ei olisi komppaillut muita.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 10.03.2021 21:24:28

Meiz kirjoitti:
raynpelikoneet kirjoitti:Mä oon sitä mieltä että Meiz on ollut tosi komppaava ja "näkymätön" koko pelin ajan. En tie, ainut asia joka puhuu sitä vastaan että Meiz olis pahis on se ekan päivän loppu kun se ei halunnut pelastaa itseään, tai siis ei ollut kiinnostusta silleen siihen kun esim halima ilmoitti jo ajoissa että kyllä itsensä pelastaa vaikkei näitä tiettyjä haluakaan äänestää. Edes Meizin ääneen sulle en oikein löytänyt mitään originaalia, kuitenkin hän kai äänestää sua niinkuin kaikki muutkin?

"Ei ollut kiinnostusta" on ihan väärä tulkinta. Siinä vaiheessa kun sain ääniä, aloin vastailemaan viesteihin sitä mukaa kun niitä luin, ja lopetettuani Tetra olikin jo tippumassa. Ei minulle tullut missään vaiheessa tarvetta alkaa pelastamaan itseäni.

Mun syy tiivistetysti on mm. tämä posti justyltä, viewtopic.php?f=9&t=846&sk=a&start=270#p28237
Esimerkkeinä vaikkapa:

"Ei kai tuo etikettivirhe ole. Se vaikutti kuitenkin ylireagoinnilta, aivan kuin olisit akuutissa vaarassa ja sun ei oikeasti kannattaisi kertoa mitä mieltä olet jeekakasta. Mun nähdäkseni jeekakan tappo ei kuitenkaan ollut mitenkään lähellä, päivääkin oli vaikka kuinka jäljellä. Mä ymmärtäisin tän paremmin, jos jeekaka olisi sun ykkösepäilty ja olisit jotenkin todella varma siitä, että jeekaka on a) päivätapon kohde ja b) todennäköisesti pahis. A-kohdan perusteluja kaipaisin, ja b-kohta ei kai ole totta, kun et äänestänyt jeekakaa?"
Mun mielestä justy myy tässä paljon pahismaisempaa kuvaa pointistaan kun nään aiheelliseksi.

"Sä sanot mun Zey-epäilyksiä veteläksi, ja nokitat äänestämällä raynia kiinnittääksesi hänen huomionsa. Tuo tuntuu aika turvalliselta peliltä, äänestät epäaktiivista samoilla perusteilla kuin eilen, sen sijaan että ottaisit kantaa pelin nykytilanteeseen."
Sama juttu tässä, varsinkin tuo lauseen asettelu "sen sijaan että ottaisit kantaa pelin nykytilanteeseen", kun mun mielestä äng nimenomaan otti kantaa hyvin eri pelaajiin.

Jonka lisäksi tuntuu siltä että muutamia mun silmään hyviä hyvispointteja jäi alkup. epäilyssä kokonaan huomiotta. Antaa kvuaa että tässä oli tarve maalata pahismaisempaa kuvaa kuin näin aiheelliseksi.

Mä haluaisin tähän takertua sen verran että miten änkkä otti kantaa muihin pelaajiin? Aina kun änkkä on puhunut muista kun rayn + joku toinen joka olisi pahis, se puhe on ollut sellasta tuhat sanaa vähän asiaa. Mitä hyötyä siitä on että kirjoittaa sellaisen seinän jossa puolet pelaajista on "ei osaa sanoa"?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 10.03.2021 21:25:28

äng-äänne kirjoitti:No niin, pyrkimyksenä olis tää viesti saada kirjoitettua muuhun aikaan kun aamuyöllä kun meinaa vähän unen määrä jäädä vähäiseksi. :D

Lupasin että alan vetämään kasaan tätä kakkospäivää. Mutta mä aloitan oikeastaan mun kertailun ihan ekan päivän lopusta kun musta tuntuu että mun analyysit pelin kokonaistilanteesta siihen kohtaan loppui.

justy kirjoitti:Jos Halima on hyvi, raynilla ei oo mitään pahissyytä lähteä hämmentämään soppaa eilen. Koska musta eilinen vaikutti siltä, että rayn laittoi hommat hyrskyn myrskyn, jotta löytyisi joku muu kuin halima pudotettavaksi. Jos halima on hyvis, pahis-rayn ois voinut vaan todeta ton että lol, änkkä äänestää mua huonolla logiikalla, äänestänpä sitä, ilman sitä jeeksun ja haliman kuulustelua.


Mutta eihän rayn mun mielestä Halin puolesta ekana päivänä pillastunut, vaan omasta puolestaan? Eli rayn nimenomaan suutahti kun häntä epäiltiin ja kuulusteli nimenomaan muiden mielipiteitä mun äänestä häntä kohtaan, ei niinkään mun epäilyistä Halimaa kohtaan koska ne hän otti mun muistaakseni ihan mukisematta vastaan - ja ohjaatko sä tällä viestillä raynia yhä tiukemmin kiinni Haliin, jotta rayn ei vaan vahingossakaan linkittyisi suhun?

Halusiko justy lopulta jättää Haliman eloon sillä, että olisi mahdollista jatkaa Halin hämmentämistä ja puimista ja yhdistämistä muihin pelaajiin (eritoten justyn pahiskaveri rayniin). Halin elossaolo olisi luonnollisesti pahis-justylle arvokkaampaa kuin se että hänet olisi listitty ja todettu hyvikseksi ekana päivänä.

Mun täytyy yhä sanoa että pahismaisen pelaajan pitäminen pelissä sen takia että häntä voi sitten ristikuulustella tulevina päivinä lisää on ihan käsittämätön syy miksi äänestää hiljaista pelaajaa.

Mun mielestä justylta on ihan ystävällinen ajatus kysyä jatkuvasti Marzzuulta kysymyksiä tämän ajatuksista ja epäilyksistä ym. mutta siitä tulee väkisin mulle vähän semmoinen "tässä mä nyt oon reippaana aktiivisena houkuttelemassa tätä yhtä hiljaista mukaan peliin" kiiltokuvafiilis. Itse en jaksaisi toista noin aktiivisesti haastatella kun se Marzzuun anti on mun silmään yhä todella epäselvää ja ympäripyöreää vaikka kuinka kaivelee, jättäisin Marzzuun vaan omiin oloihinsa kunnes hän omasta aloitteestaan antaisi jotain panosta tähän peliin. Tää on siis oikeastaan mun fiilis Marzzuuusta ylipäätään.

Zey kirjoitti:justy Marzzuun aktivointi tuo kyllä plussaa justylle.


Koetko vielä Zey että justyn Marzzuun aktivointi tuo hänelle plussaa?

Mä en ihan justyn kakkospäivän pelissä ymmärrä tuota justyn Zey-ääntään, ja sanoinkin jo silloin aikaisemmin että ne perustelut oli vetelät. En nyt tarkoita kääntää aseen piippua väkisin itseäni kohti, mutta mä olen kuitenkin ymmärtääkseni ollut justylle koko pelin ajan yksi epäilyttävimmistä. Mikset äänestä mua vaan lähdet Zeyn kimppuun sen perusteella ettei hän lyhyessä ajassa sisäistä peliä ja lähde pelaamaan juuri semmoiseen tyyliin kuin mitä sä pelaisit? Tää logiikka vaan tuntuu jotenkin niin omituiselta. Alusta saakka oot rummuttanut että mä oon epäilyttävä, mutta Zeyltä riittää yksi viesti ja ääni siirtyykin hänelle. (Kerjäänköhän mä taas vaan verta nenästäni...)

justy kirjoitti:Ekan päivän lopulla olin sitä mieltä, etten ängää halua äänestää (kuten muistaakseni sanoinkin), mutta ei mulla hänestä silti hyviskuvaakaan ollut.


Muistuuko sulla justy vielä mieleen mikset halunnut suoraan äänestää mua? Mä oon pahoillani enkä jaksa kaivaa sitä tuolta historiasta. Senkö takia että mä olin aktiivisempi vrt. Tetra? Oonko mä sun mielestä ylipäätään vielä pahismainen?

Vai onko se syy mikset justy oo kehdannut äänestää mua vielä se, että rayn on äänestänyt mua etkä kehtaa peesata pahiskaverin perässä? :)

Mun kokonaiskuva justysta menee tosi paljon linjaan monien muidenkin kanssa täällä. Eli oikeastaan ekan päivän lopun testamentti oli semmoinen justyn lopun alku mulle, Halin äänestämättä jättäminen (koska laski väärin tmv.), valtavan pitkät viestit (joilla ehkä haetaan sitä hyvismäistä pelin edistämistä mutta lopulta jotka jää mun mielestä paljon enemmän puimaan eilistä äänestystä ja kiertämään sen luona ympyrää), Marzzuun taluttaminen kysymyksillä, se että mä en ehkä vieläkään oikein saa selvä että mitä mieltä justy nyt on vai ei oo esimerkiksi vaikka musta vaikka mua on puinut aivan huisin paljon, nää kaikki yhdessä piirtyy mulle pahismaisena.

Zeyn herääminen peliin oli tässä jossain kohtaa keskustelun alla, muuten mun mielestä on ihan loogista lähteä käymään peliä läpi alusta saakka mutta Meizille annettu ääni ekan kolmen sivun perusteella tosiaan tuntui hieman aikaiselta. Zey sitä sittemin perusteli sillä, että mieluummin hyviksenä äänestää kuin on hiljaa ja antaa pahisten rellestää (näin ymmärsin siis hänen perustelunsa). Mun mielestä hänen Meiz epäilyt on vaan aika hataralla pohjalla, eli silleen kurja lähteä vaan numeropelin kannalta heittämään ääntä johonkin, kun ihan yhtä hyvin siinä voisi osua pahisten massauksen kohteeseen, jos nyt puhutaan ihan vaan numeropelistä (eli että jos 2 pahista äänestää henkilöä x niin parempi 1 hyviksen on äänestää ketä vaan kun jättää äänestämättä - mutta siinähän voi ihan yhtä hyvin tää 1 hyvis osua siihen henkilöön x, varsinkin kun ei ole koko topa luettuna vaan vasta kolme ekaa sivua). Siis summa summarum, kyllä mä jollain tasolla ymmärrän tän logiikan, itse en vaan uskaltaisi sillä lähteä äänestämään, koska tosiaan suurin pelko olisi että mun parin ekan sivun perusteella valittu kohde päätyisikin sitten pahisten massausmaalitauluksi. Tekeekö tän logiikan käyttäminen Zeysta pahismaisen? Ei mun mielestä, koska se kiinnitti Zeyhyn paljon huomiota ja periaatteessa tutkan alapuolella lentävä pahis olisi voinut vaan sanoa "tässä mun huomioita nyt mutta vielä en tämän perusteella uskalla ääntä laittaa joten jatkan huomenna". Zey myös paljon selittää auki muiden liikkeitä minkä mä nään hyvismäisenä, kun pahiksella ehkä enemmän kiinnostaisi vaan pelata omaa peliään ja etsiä omat epäilynsä eikä niinkään omaa napaa kutittelisi oikaista muiden mielikuvia muista (varsinkin kun Zey on oikonut kautta linjan useampia pelaajia, eli ei vaan niin että selittelisi vaikka yhden pahiskaverin puolesta).

No, tähän peräänhän sitten jeekaka ja Hali lähtee heti Zeyn peesiin Meiziä tiputtamaan (kun jeekaka ensin pillastuu Halin pelastus epäilyistä) ja Hali pelastaa sitten itse itsensä. Eli siis worst case scenario: tuo Zeyn kolmen ekan sivun perusteella annettu ääni olikin se hetki mitä pahispari jeekaka-Hali odotti ja syöksyi siihen perään peesaamaan. Mä oon myös eri mieltä esim. jeekakan siitä pointista että Meiz olisi ajanut Halin tippumista niinkuin käärmettä piippuun - siis Meiz epäili että Hali on pahismainen ja äänesti siksi. Mä en siinä sen suurempaa ajojahtia nähnyt. Ajoinhan mäkin Halin tippumista todella voimakkaasti, miksei se ollut käärmeen ajamista piippuun? Vai olitteko Halin kanssa päättäneet pahisparina että mua ette lähde epäilemään (niinkuin toit sen silloin jeekaka perusteluna että no olisittehan te voineet mua lähteä massaamaan raynin perään) ettekä sitten voineet mielipidettänne enää lähteä pyörtämään ilman että se olisi näyttänyt pahismaiselta.

Kyllä mä yhä pidän jännittävänä kuviona sitä kuinka paljon jeekaka siitä hänen ja Halin toisiinsa yhdistämisestä kimpaantui. Mutta sitten se tuhannen taalan kysymys: kimpaantuisiko pahis siitä niin näyttävästi? Toisaalta Hali oli kyllä jo putoamisvaarassa ja pahispari jeeksu-Hali olisi voinut mennä damage control-moodiin, että nyt äkkiä ne äänet pois Halilta niinku olis jo. Sitten tuli Zeyn kolmen sivun perusteella annettu Meiz-ääni ja jeeksu-Hali näki tilaisuutensa tulleen ja ihan peräjälkeen käänsi vaa'ankielen muualle. Mutta kun mulla joku pieni ääni aivossa sanoo et ei kai pahispari näin näkyvästi voisi toimia. Mutta tulihan siinä perääntymistä sitten jeeksu-Halilta molemmilta, varsinkin Hali aika ilmiselvästi mun mielestä halusi vaan jonkun toisen tippuvan kuin hän itse ja kun Meiz-äänestä alkoi tulla backlashia niin sitten löytyi syyt Tetra-äänelle. Mutta yhä... toimisiko pahispari todella näin ilmiselvän läpinäkyvästi toisiaan peesaten ja täysin peräkkäisillä viesteillä. Se tuntuu mulle ainakin ihan tajuttoman isolta nou noulta. Eli tavallaan tää Halin ja jeekakan keskinäinen peli lievensi mun epäilyksiä vähän molempia kohtaan.

Halin pelityylissä mulla hieman ärsyttää se, että syyt äänestykselle kaivetaan niin monesti suoraan joltain toiselta. Mutta taas se pieni ääni aivoissa sanoo että kehtaisiko pahis oikeasti olla näin huoleton, että eikö pahis kokisi paineita itse edes hieman kirjoittaa jotain perustelujaan auki sen sijaan että peesaa "hyvin sanottu ++ketä sä äänestit".

Horaanekosta en nyt oikein tiedä mitä sanoa, koska mun fiilikseni hänestä tossa kakkospäivän alussa ei oo merkittävästi muuttuneet. Mun mielestä horaan pelin avaus oli mielipidekkäämpi, mutta sitten jossain kohtaa se lässähti ja horaa ihan itse myönsi että ei hänellä ole nyt mitään varmempaa tuntumaa. Mutta sitten hän varmaan päätti ottaa itseään niskasta kiinni (mitä on nyt paljon ollut kakkospäivänä ilmassa, että porukka havahtuu itsekin siihen että nyt pitää oikeasti tehdä töitä näiden omien hyvis ja pahispohdintojen eteen - osasyynä tähän varmaan se että melkein jo 20 sivua asiaa ja sitä pitää jo oikeasti istahtaa alas lukemaan). Mä sanon tän uudestaan: mä en tällä hetkellä horaan viesteistä saa oikein mitään syytä miksi epäilisin häntä. Vaikuttaako hän aktiivisesti hyvismäiseltä? Ei mun mielestä, tasapaksua on. Samantyyliset vibat tulee tällä hetkellä hänestä kuin kakkospäivän Halimasta - he on vähänniinkuin mun neutrilaatikon vastapäissä. Kootaan vanhoja juttuja ja heitellään kevyttä epäilyä.

Marrzzuu on mulle tosiaan aivan kauhean vaikea ymmärtää, kun en roolista huolimatta ikinä osaisi pelata samalla tyylillä kuin hän. Mutta hyvisboksiin hän nyt lopulta kallistuu, ihan vaan koska mun on tosi vaikea nähdä että pahis oikeasti olisi näin löysin rantein liikenteessä ja melkein täysin muiden kehotuksesta muodostaa vasta omia mielipiteitään. Mun oli tässä topicia selaillessa tajuttoman helppo ohittaa Marzzuun viestit koska niiden sisältö on seuraava "henkilö x on hyvismäinen mutta toisaalta, voispa tommoseen tyyliin pelatessa olla pahismainenkin". Selvä juttu. Ja mua kritisoitiin soutamisesta ja huopaamisesta... eli siis mun taktiikkani on jättää Marzzu omiin oloihinsa kunnes sieltä tulee jotain oikeata mielipidettä. Ja mä en suoraan sanottuna ihan ymmärrä hänen jeekaka-äänensä perusteluita. Jeekakan tyyli tässä pelissä on samanlainen kuin pahis!jeeksulla aikaisemmassa pelissä? That's it?

Sitten vielä Meiz. Meizin kakkospäivän anti on vähän laiha. Iso osa hänen päivästään menee justyn kanssa käytyyn keskusteluun minusta (joka siis antoi mulle enemmän kuvaa kyllä justysta, mutta ei oikeastaan lisää tietoa Meizistä itsestään tai edes hänen ajatuksistaan). Onhan sulta Meiz tulossa vielä jotain kokoavaa viestiä? Siitä mä itse ainakin tykkäisin, niin tietäisi vähän mitä sä ajattelet. Ekana päivänä tuli jo alusta saakka heittelyjä kaikista pelaajista - vibattaa ja ei vibata - nyt ei ole niin kattavaa kommenttia kakkospäivän aikana vielä Meizilta tullut. Toistaiseksi menee EOS osastolle.

justy kirjoitti:Nyt siis epäilyttää se miten Rayn-readi ei tuntunut muuttuvan vaikka halima-readi muuttui.


Miksi mun Rayn readi olisi muuttunut kun Raylta ei ollut siihen mennessä tullut yhtään postia? Halilta oli tullut lisää matskua minkä perusteella vibattaa. Ja mulla oli tosiaan yhä se käsitys että mun ja rayn juttu jäi jotenkin kesken, mutta raynhan jälkikäteen korjasi että se ei jäänyt, vastaukset mun kysymyksiin löytyikin sieltä hänen viesteistään, mä vaan luulin että se jäi. Mun Hali ja rayn teoria ei oo nyt kakkospäivänä oikein saanut tuulta alleen enää niin että olisin viestejä lukiessa ajatellut "oho, Halin ja rayn välillä on jotain" (minkä fiiliksen taas ekana päivänä sain), joten oon alkanut pohdiskeleen heitä erillisenä pelaajina (ja raynia linkitettynä taas suhun - mutta enemmän sun sanomisien kuin raynin sanomisien vuoksi).

Mä en nyt tosiaan oikein tiedä mitä ajatella raynista. En tiedä puristaako hänellä nyt kenkä siinä että hän ei vaan kerta kaikkiaan arvosta mun pelityyliä vai onko tämmöinen raynin vihaisuus aina "kerran joka pelissä" sattuva juttu ja ihan tyypillistä. Rayn on mun mielestä tosi vaikeasti luettava pelaaja, ja lisäksi tuo voimakas defenssi tosi paljon hämärtää mun kykyä arvioida häntä. Koska mä en voi sille mitään että näen sen pahismaisena, kun mä en ihan ymmärrä miksi hyvispelaaja tuohtuisi häntä kohti heitetyistä epäilyistä ja äänestä niin järkyttävän paljon. Varsinkin kun se mun ääni ei edes ollut tappoääni. Mutta rayn tuntuu olevan sitä mieltä että eilisen perusteella mä yhä oon pahis vaikka useampi ihminen mä mukaanlukien on mun päättelyketjuani hänelle yrittänyt avata (kiitos vaan kaikille). Mä en oikeastaan siihen liittyen enää muuta voi tehdä.

Mulle tulee siis tunne että tää peli ylipäätään on jotenkin loukannut raynia ja hänen käsitystään siitä miten juonareita tulee pelata, joten hän kokee asiakseen komentaa mistä kannattaa puhua, mistä ei kannata puhua, mitkä on hyviä epäilyksiä ja mitkä ei. Tätä en pidä välttämättä hyvismäisenä tai pahismaisena, mutta jos viestejä tulee jo valmiiksi aika vähän (moneen muuhun pelaajaan verrattuna) niin sitten tuntuu vähän haaskuulta että niiden sisältö menee muiden komenteluun.

Jos rayn olisi reagoinut edes vähän rauhallisemmin tähän koko mun provoääni yms. yms. debakkeliin niin voisin harkita jopa hänen nostamista EOS-osastoon koska hän lupasi että kommentoi muita pelaajia ja haluaisin odottaa sen ennen kuin mitään kakkospäivän lopullista tuomiota annan. Mutta jos irrotetaan kaikki "rayn on tämmöinen ja tämmöinen pelaaja" jutut mitä olen muilta kuullut pois tästä ja tulisin tähän peliin nyt täysin tuorein silmin lukemaan, rayn ylimitoitetun voimakas puolustus vibattaisi mulla pahismaiseen. Joten sen takia saa jäädä tuonne pahislaariin.

Tässäpä siis koottuna vielä.

hyvis:
Zey
Marzzuu

neutri:
horaaneko
jeekaka
Halima

EOS:
Meiz

pahis:
rayn
justy

No sitten se rayn kutsupilliääni.

--raynpelikoneet

++justy

Jos rayn loppupäivän anti osoittautuu epäilyttävämmäksi kun justyn koko päivän anti niin pystyn periaatteessa vielä vaihtamaan, mutta sitten niillä perusteilla saan yllättää itsenikin. Musta myös tuntuu että justy on solmukohdassa ja jos hän paljastuu hyvikseksi lähtisin mä varmaan uudestaan jeekaka-Hali linjalle. Tai sitten pitäisi lähteä ihan jonnekin muille vesille. Ja jos justy paljastuu hyvikseksi niin kyllä se mun rayn epäilyäkin silloin lievittäisi, kun he on taas vähän pariskuntana mulla pahispuolella.

PS.

jeekaka kirjoitti:Horaan kohdalla on kans ehkä pienenpieni town tell, mutta tästä oon epävarmempi,


Mitä tuo town tell tarkoittaa?

Esim tää, mitä tässä nyt oikeastaan sanotaan paitsi viimeinen kappale enne PS. ?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

ViestiKirjoittaja Violet » 10.03.2021 21:26:26

Muistuts: Päivä tulee päättymään tänään klo 22! PJ:n saunavuoron vuoksi iltaviesti tulee kuitenkin viivästymään ja julkaistaan vasta klo 23!
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

ViestiKirjoittaja äng-äänne » 10.03.2021 21:27:48

Jos puhe on siitä että onko rayn ollut täällä täysillä raivoamassa niin ei. Mun mielestä hänen pelityylinsä vaan on merkittävästi kärkevämpi kuin muiden täällä pelaavien, joten hänen viestit "idioottimaisuuksineen", "tehkää ihan miten haluatte" yms. pistää silmään verrattuna muiden viesteihin jotka on kautta linjan aika kilttejä. Mutta ehkä se olen sitten minä joka tähän kärkevyyteen yhdistää tunteellisuutta/vihaa missä sitä ei ole, taas projisoiden että mun teksti olisi niin kärkästä vasta jos olisin itse suuttunut.

justy kirjoitti:Jos ääni raynille oli provoääni, ja kaikki loogiset perusteet äänen takana olivat halima-linkitystä, niin miksi se, että halima on hyvismäinen ei vaikuta readiisi?


Mä koen että mä vastasin tähän juuri siinä kappaleessa mitä quottasit siinä yläpuolella.

justy kirjoitti:Mitä tuo loppu tarkoittaa? Jos mä oon pahis, mitä hyötyä mun olisi putoamistilanteessa koettaa virittää jotain rayn-halima-teoriaa? Kaikkihan tietäisi sen aika pian fuulaaksi.


Tää nyt on vähän mäski syy koska se mun viimenen heitto sua kohtaan oli semmoinen aika heat-of-the-moment täky, mutta vaihtuihan ykköspäivänäkin vaa'ankieli ihan viime hetkillä. Ei se, että pahis on mahdollisesti tippumassa varmaan lopettais hänen pelaamistaan siihen.

justy kirjoitti:Sanon tämän siltä varalta, että oeltte molemmat raynin kanssa hyviksiä: entäs jos tää meneekin toisinpäin? Entäs jos sinä olet se, joka ei arvosta raynin pelityyliä ja olet ärsyyntynt ja vihainen? Musta raynin reaktio sun ääneen ei ollut mitenkään ylimitoitettu. Joo, se oli erilainen kuin pelissä siihen asti nähdyt reaktiot, mutta silti ihan normaali reaktio niin hyvikselle kuin pahikselle.


Mitä enemmän mä tätä rayn asiaa puin täällä viesteissä ja itsekseni, sitä enemmän mä ymmärrän kuinka paljon mun näkemystä hänestä hämärtää se että mä projisoin itseäni ja omia tunteitani hänen pelityylin päälle.

justy kirjoitti:Tai oikeastaan, kuulisin mieluusti sulta yleisesti mitä mieltä olet pelaajista. Tuntuu, että olet tokan päivän lähinnä seurannut sivusta, ilman että readisi ovat kauheasti kehittyneet.


Tätähän mäkin kainosti yritin kysyä, mutta Meiz antoi sillon vaan justy-äänensä ja sillä tuntuu olevan nyt muut jutut käynnissä.
Avatar
äng-äänne
Kyläläinen
 
Viestit: 32
Liittynyt: 11.02.2021 14:18:58

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 10.03.2021 21:30:01

Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

ViestiKirjoittaja justy » 10.03.2021 21:33:15

Joo, eiköhän tää ala olla tässä. Horaa ois kiva lukea vielä kerran, mutta väsyttää. Tässä readit pahiksista kohti hyviksiä

Halima on pahismaisin, ängä tulee tokana. Zey tekisi mieli laittaa tähän, mutta hän jää kyllä teidän pähkäiltäväksenne. Kun on vääntänyt pelaajan kanssa koko pelipäivän, ei oo helppoa lukea häntä neutraalisti.

Jeekaka seuraavaksi. Tavallaan tuo hänen foliohattuiliunsa ja rento avoimuutensa ovat tosi hyvismäisiä, mutta välillä tulee mieleen että oisko tässä pahis-jeekakan tekemä karikatyyri hyvis-jeekakasta. Ei tunnu olevan niinkään kiinnostunut totuudesta kuin siitä keihin häntä itseään linkitetään ja voiko sanoa että hänellä on ok perusteet äänelleen.

Meiz ja Horaa ovat seuraavalla tasolla. Meizin eka päivä oli hyvä, mutta toka oli sitten aika passiivinen. Ei tuntunut olevan tarvetta tutkia peliä monesta suuntaa, vaikka tuntuikin olevan aluksi vastahankaan mun pahikseuden suhteen. Horaassa mietityttää just se ympäripyöreys, ja varmaan se miten oon aiemmin hävinnyt pahis-horaalle joka pelaa just tolleen näennäisen ympäripyöreästi.

Marzzuu on nyt hyvismäinen, tuon raynin huomion jälkeen. Rayn on toinen hyvismäinen. Joo, voin olla väärässä molemmista, mutta tää on tämmöinen gut feel.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 10.03.2021 21:36:08

Okei eli päivä loppuu noin 20min päästä ja äänet on nyt (Jos oon laskenut oikein :D )

5 justy (Zey, Halima, horaaneko, Meiz, äng-äänne)
1 Halima (justy)
2 äng-äänne (raynpelikoneet, Marzzuu)



Ja justykin ehti vielä listauksineen, peli seis mun osalta nyt.
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

ViestiKirjoittaja Zey » 10.03.2021 21:37:22

Rayn: Ok, katellaan huomenna sitten sitä, mulla on vielä 5 eri kokeet tekemättä huomiseks, niin ei oo aikaa veikkailla.

Siis ei ole hyvää logiikkaa äänestää Tetraa koska Meiz teki jotain. Mut jos mun pitäis valita, että lähdenkö äänestämään huonolla perusteella (esim. on vaan fiilis, että toi vois olla pahis) vai heitänkö arpaa, että ketäs sitä vois äänestää, niin kyllä mä sanoisin, että sillä huonollakin perusteella on paremmat todennäköisyydet osua oikeaan.

Selvennykseksi siis, että se, miksi oon epäilemättä jeeksua huonosta logiikasta, ei oo se, että yleisesti ottaen sillä ois paremmat todarit osua pahikseen äänellään, vaan se, että tunnen (tai ainakin uskon tuntevani) jeeksun ja näen, miten hyvis!jeeksu vois toimia just noin.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 10.03.2021 21:38:29

sori zey,m sun kysymykseen siis, tästä postista alkaa siihen asti kun seuraavaksi ilmoitan jotain järkevää tapahtuneen:
viewtopic.php?f=9&t=846&start=300#p28122
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

ViestiKirjoittaja justy » 10.03.2021 21:39:21

Mutta hei, oli kiva pelata teidän kanssa taas pitkästä aikaa! Toivottavasti saadaan uus peli aikaseksi vähän lyhyemmän tauon jälkeen kuin mitä nyt meni.

(ja kun paljastun hyvikseksi niin sori, jos pelasin jonkun mielestä tätä peliä "väärin" kun halusin pitää hauskuuden vuoksi aktiivisen pelaajan elossa vielä yhden päivän. Tätä kivaa on ollut ikävä, ja ois ollut mälsää jos tästä tulis yksi peli niiden joukkoon, jossa parin päivän jälkeen ei oo enää ketään juttelemassa ketjussa. Ymmärrän kyllä sen pointin, että pelin idea on napata pahikset, mutta ei tää nyt niin haastava setuppi hyviksille ole, ettei voi vähän ajatella myös peli-iloa...)

Mut jees, nähdään.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

ViestiKirjoittaja justy » 10.03.2021 21:40:29

Zey kirjoitti:Rayn: Ok, katellaan huomenna sitten sitä, mulla on vielä 5 eri kokeet tekemättä huomiseks, niin ei oo aikaa veikkailla.


Paljonko sulla on tunteja? Kuulostaa, että oot aikamoisen työkuorman alla.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 10.03.2021 21:41:05

Zey kirjoitti:Siis ei ole hyvää logiikkaa äänestää Tetraa koska Meiz teki jotain. Mut jos mun pitäis valita, että lähdenkö äänestämään huonolla perusteella (esim. on vaan fiilis, että toi vois olla pahis) vai heitänkö arpaa, että ketäs sitä vois äänestää, niin kyllä mä sanoisin, että sillä huonollakin perusteella on paremmat todennäköisyydet osua oikeaan.

Selvennykseksi siis, että se, miksi oon epäilemättä jeeksua huonosta logiikasta, ei oo se, että yleisesti ottaen sillä ois paremmat todarit osua pahikseen äänellään, vaan se, että tunnen (tai ainakin uskon tuntevani) jeeksun ja näen, miten hyvis!jeeksu vois toimia just noin.

No mieti sitten toki sitäkin että miksi jeeksu ei lähtenyt tavoittelemaan meizin pudotusta. Sinun pitäisi sitä miettiä, koska vaikka jeeksu ei haluasi ikipäivänä äänestää halimaa niin meiz oli kuitenkin pudotusvaarassa ja syy tetran äänestämisellekin oli meizissä jeeksun mukaan.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

EdellinenSeuraava

Paluu Keskusaukio

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron