Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

"Kylässä valkeni jälleen kaunis päivä, mutta äkkiä sen aamu-unisen rauhan särki vertahyytävä kirkaisu..." Tänne tulevat varsinaiset pelitopicit.

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

ViestiKirjoittaja Halima » 08.03.2021 17:49:23

Oli tosi paljon asiaa tullut edellisen viestini jälkeen ja meni kauan näissä - en siis jaksa heti jatkaa suur-urakkaani. Katsotaan jos illalla olisi aikaa ja jaksan. Toisaalta jo ekojen kuuden sivun pohjalta sain paljon infoa, ja justyn tää päivä on ollut niin ylitsepursuavan pahismainen, että tavallaan ei ole enää välttämätöntä edes jatkaa. Tai siis en usko justy-pahisajatukseni muuttuvan niiden loppujen sivujen läpikäynnistä. Teen silti urakkani loppuun jos jaksan, mutten pakota itseäni siihen jos aikaa tai jaksamusta ei tunnu olevan, tai jos ketjussa tapahtuu jotain mielenkiintoisempaa, mihin haluan käyttää aikani ennemmin.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

ViestiKirjoittaja justy » 08.03.2021 17:58:19

Halima, sanot että teit mitä täytyi ekana päivänä selviytyäksesi. Valehtelitko jossain kohtaa miwlipiteestäsi Tetran pudottamisesta?
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

ViestiKirjoittaja Meiz » 08.03.2021 18:08:13

@horaa, jos pitäisi laittaa tällä hetkellä ääni niin mihin suuntaan se lähtisi?
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 08.03.2021 18:18:56

justy kirjoitti:
Marzzuu kirjoitti:
justy kirjoitti:
Marzzuu kirjoitti: Haliman oon tahallaan sivuuttanut koska halusin kattoa paljastaisiko Hali jotain mistä voisin päätellä vihjeitä hänen roolistaan. Voi olla hyvis.


Mitä vihjeitä halima paljasti, joista veikkaat häntä hyvikseksi?

Ei tarvii Meiziä ja Zeytä uudestaan, jos sulla ei oo heistä päivitettävää. Voin kaivaa ne jossain kohtaa kun ehdin. En oo kauheasti kärryillä horaan maratonpostauksen jälkeisistä viesteistä, jotka ei liity itseeni. :D

Okei unohan sen mitä Meizistä ja Zeystä piti sanoa ja sanon jos tulee jotain kysyttävää. :) Tapaus Halima vaikuttaa musta niin hyvis!Halita että syön olemattoman huopahattuni jos onkin pahis! Rento peliote ei sinänsä toki sano kokeneen pelaajan kohdalla mitään sinänsä.

//Meiz ja hyvät pointit


Osaatko yhtään avata, miksi olet noin varma haliman hyvismäisyydestä, vaikka samalla sanot että rento peliote ei olisi pahikseltakaan mahdotonta. Onko halimassa jotain muuta hyvismäistä kuin rentous?

On totta, että pelkkä rentous pelissä on ehkä vähän.. hassu peruste yksinään, mutta jotenkin mun pahistutka ei ihan ota osumaa, miksi esim pahis! ehdottaisi ensin hiljaisten tökkimistä hereille jos tietää että oma pahis!kaveri olisikin joku hiljainen? Hm. (Tai sitten Halima pelaa niin hyvin pahista että hämäännyn.)


@Halima
Kysyit mitä mieltä oon justysta? Hänestä en ole vielä sanonutkaan mitään, justy on niitä, jotka voivat pelata sekä hyviksen että pahiksen tuosta vain ja minä katsoisin jälkeenpäin että höh, olisi pitänyt arvata. :D
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

ViestiKirjoittaja Halima » 08.03.2021 18:31:08

justy kirjoitti:Halima, sanot että teit mitä täytyi ekana päivänä selviytyäksesi. Valehtelitko jossain kohtaa miwlipiteestäsi Tetran pudottamisesta?

En ole valehdellut. Mielipiteeni on saattanut vaihdella ja muistini tehdä tepposia, mutta tarkoituksella en koskaan hyviksenä valehtele. Tetra oli siellä pahismaisemmassa puoliskossa päivän lopulla, mutta vaikka Tetra olisi ollut hyvismäinenkin, niin olisin hänet tiputtanut jos oma selviytyminen ois sitä vaatinut. Oma varma hyvikseys on kuitenkin aina varma hyvikseys, ja vahvakin hyvisreadi on kuitenkin aina epävarmempi kuin varma.

Marzzuu: et oikein vieläkään sanonut justystä mitään. Jos sun pitäisi laittaa pelaajat järjestykseen hyvismäisimmästä pahismaisimpaan, niin kumpaan päätyyn justy menisi? Voisitko muuten listata kaikki jäljellä olevat pelaajat sun tuntuman mukaiseen järjestykseen?
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

ViestiKirjoittaja Meiz » 08.03.2021 18:33:53

Marzzuu kirjoitti:
justy kirjoitti:
Osaatko yhtään avata, miksi olet noin varma haliman hyvismäisyydestä, vaikka samalla sanot että rento peliote ei olisi pahikseltakaan mahdotonta. Onko halimassa jotain muuta hyvismäistä kuin rentous?

On totta, että pelkkä rentous pelissä on ehkä vähän.. hassu peruste yksinään, mutta jotenkin mun pahistutka ei ihan ota osumaa, miksi esim pahis! ehdottaisi ensin hiljaisten tökkimistä hereille jos tietää että oma pahis!kaveri olisikin joku hiljainen? Hm. (Tai sitten Halima pelaa niin hyvin pahista että hämäännyn.)

Viittaat varmaan pointtiini jonka esitin aiemmin, mutta tässä yllä tuo perustelusi on nurinkurinen. Hyvistunne olisi perusteltu vain silloin jos Halimalla olisi heräämätön pahiskaveri. Mutta miten voisit tietää onko näin?
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

ViestiKirjoittaja justy » 08.03.2021 19:11:36

Horaaneko kirjoitti:Justy, oot nyt paljon puhunut tuosta äng-äänteen pahisparispekuloinnista (kirjotin aluks skepuloinnista ja nyt naurattaa... oon nii väsyny.......) mutta totesit tuossa nyt että et kyllä itekkään nää siinä kamalasti järkeä, että pahisänkkä tätä topicissa puisi. Onko tää ollu sun mielipide ihan alusta asti ja jos, niin miks koet tästä aiheesta relevantiks puhua? Käytit tuossa aiemminkin tästä vaan termiä "outo", et epäilyttävä. Tää pakosti näyttää vähän filleriltä.


En suoraan sanottuna muista, mitä kaikkea ajattelin ängän oudosta varovaisuudesta jeekakan suhteen. Ei se ainakaan missään vaiheessa mikään "nyt on pahis napattu" -tason epäilys ollut. Sellaista kevyttä, mikä jäi kiinnostamaan ja mikä vaikutti musta tutkimisen arvoiselta.

Tällä hetkellä palasin tuohon lähinnä siksi, että multa on kyselty ekan päivän pahisepäilyistäni. Ja muistin myös jotain väärin, ja oikaisin vastaustani Meizille, siksi noin pitkästi ängän ekaa päivää. Tällä hetkellä olen hyvin kiinnostunut siitä, mitä ängä tekee kun rayn palaa ketjuun. Mulla on tunne, että jos ängä on pahis, se on nyt niin tyytyväinen tilanteeseensa, että se on laiskistanut sitä tokana päivänä. Sillä on ihan validi syy äänestää rayniä, koska rayn ei oo vastannut sen ekan päivän pointteihin. Siinä voi samalla lieventää mielipiteitään halimasta (kun ei vaikuta siltä että halimaa ollaan tappamassa) ja jeekakasta (jeekakaan ei vaikuta todennäköiseltä, plus pahis-ängän pitäisi nähdä se vaiva jeekakan viestien läpikäymiseen - miksi vaivautua kun tietää että jeekaka on hyvis).

Horaaneko kirjoitti:Marzzuun suhtautuminen Halimaan on... tosi jännä :D Ensin antaa luottoa, nyt kertoo sitten että halusi sivuuttaa tämän tahallaan että saisi jotain vihiä tämän roolista ja perään kuuluttaa, että voisi olla hyvis.


Tota ihan viimeisintä "jos pari on hiljaisissa" -lainia lukuunottamatta mun mielestä Marzzuu on puhellut halimasta ja muista ihan järkeviä. En ainakaan niistä ole mitään pahisvibaa saanut. Tuota "pari hiljaisissa" -lainia täytyy vielä miettiä, siinä kieltämättä on ainesta sellaiseksi lipsaukseksi, joita Marzzuu on joskus pahiksena tehnyt.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 08.03.2021 19:15:13

Pitäisköhän teidän kaikkien hieman miettiä noita teidän "sopisi pahispariksi" juttuja. Ketjun mukaan mä oon jo pahis kaikkien kanssa että eiköhän vaan lynkata kaikki, tai ketä vaan. ^^ (oli ihan pakko, jos vaikka joku tajuaisi kuinka idioottimaista noiden parien miettiminen JA VARSINKIN niiden perusteella toimiminen on ennen kin ensimmäinen pahis löytyy)
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 08.03.2021 19:16:15

justy kirjoitti:
Horaaneko kirjoitti:Sillä on ihan validi syy äänestää rayniä, koska rayn ei oo vastannut sen ekan päivän pointteihin.

roflmao. Ehkä sinä olet sittenkin pahis.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 08.03.2021 19:25:16

Meiz kirjoitti:
Marzzuu kirjoitti:
justy kirjoitti:
Osaatko yhtään avata, miksi olet noin varma haliman hyvismäisyydestä, vaikka samalla sanot että rento peliote ei olisi pahikseltakaan mahdotonta. Onko halimassa jotain muuta hyvismäistä kuin rentous?

On totta, että pelkkä rentous pelissä on ehkä vähän.. hassu peruste yksinään, mutta jotenkin mun pahistutka ei ihan ota osumaa, miksi esim pahis! ehdottaisi ensin hiljaisten tökkimistä hereille jos tietää että oma pahis!kaveri olisikin joku hiljainen? Hm. (Tai sitten Halima pelaa niin hyvin pahista että hämäännyn.)

Viittaat varmaan pointtiini jonka esitin aiemmin, mutta tässä yllä tuo perustelusi on nurinkurinen. Hyvistunne olisi perusteltu vain silloin jos Halimalla olisi heräämätön pahiskaveri. Mutta miten voisit tietää onko näin?

Joo, juurikin noin vaikka perustelu menikin ympäri. En tiedä, oli vain mietelmä, että jos.
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

ViestiKirjoittaja Meiz » 08.03.2021 19:45:04

Marzzuu kirjoitti:
Meiz kirjoitti:
Marzzuu kirjoitti:
justy kirjoitti:
Osaatko yhtään avata, miksi olet noin varma haliman hyvismäisyydestä, vaikka samalla sanot että rento peliote ei olisi pahikseltakaan mahdotonta. Onko halimassa jotain muuta hyvismäistä kuin rentous?

On totta, että pelkkä rentous pelissä on ehkä vähän.. hassu peruste yksinään, mutta jotenkin mun pahistutka ei ihan ota osumaa, miksi esim pahis! ehdottaisi ensin hiljaisten tökkimistä hereille jos tietää että oma pahis!kaveri olisikin joku hiljainen? Hm. (Tai sitten Halima pelaa niin hyvin pahista että hämäännyn.)

Viittaat varmaan pointtiini jonka esitin aiemmin, mutta tässä yllä tuo perustelusi on nurinkurinen. Hyvistunne olisi perusteltu vain silloin jos Halimalla olisi heräämätön pahiskaveri. Mutta miten voisit tietää onko näin?

Joo, juurikin noin vaikka perustelu menikin ympäri. En tiedä, oli vain mietelmä, että jos.

Missasit vähän kysymykseni. Miten voisit tietää onko Halimalla hiljainen pahiskaveri?
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

ViestiKirjoittaja justy » 08.03.2021 19:53:05

Halima kirjoitti:
justy kirjoitti:1) En välttämättä ehdi käydä kaikkea läpi tänään, eli jos satut olemaan ketjussa ja sulla on jokin asia, mistä haluat erityisesti kuulla mielipiteeni, toistatko kysymyksen. Koetan seurata tätä samalla kun kirjoitan pidempää viestiä.

Ihmettelen, miks justy ei kirjoittanut tätä ensin, postannut, ja sitten ruvennut kirjoittamaan pidempää viestiään. Nyt pitkin pitkää viestiä tulee selitystä kuinka ei ehdi enempää, tuntuu että iso osa siitä peliin käytetystä ajasta meni noiden selittelyiden kirjoittamiseen.


Onks tää pahismaista multa, vai vaan neutraali neuvo parempaan pelaamiseen?

Halima kirjoitti:Justyn Zey-epäilystä: Mun mielestä on nimenomaan Zeylle ominaista, että yrittää lukea ketjua läpi niin pitkälle kuin pystyy, eli just niinkuin Zey tekikin.


Muistatko jonkun pelin, jonka Zey olisi aloittanut tosi pahasti myöhässä? Mua kiinnostaisi nähdä mitä Zey on tehnyt aiemmin tuossa tilanteessa, koska kieltämättä olen alkanut miettiä että epäilyni tämä osa on enemmän pelityyliin liittyvää kuin Zeyn puoleen.


Halima kirjoitti:
justy kirjoitti:Se taas että miksi en kommentoi raynia tai meiziä: miksi kommentoisin? Tää on varmaan joku ajattelutapaero, kun Halimakin pitää sitä kovin epäilyttävänä, että ilmoitin jossain kohtaa harkitsevani ängää, halimaa tai jeekakaa ääneni kohteeksi. Mä taas ajattelen, että jos x, y ja z epäilyttävät, voin hyvin keskittyä heidän tarkasteluunsa. Ja jos joku muu (Meiz, Rayn) tekee jotain epäilyttävää, voin heidät nostaa listalle. En ees ajatellut, että mun pitäisi tehdä jokin "meiz ja rayn ovat neutraaleja näistä syistä" -postaus.

Sä myös sanoit, että et oo oikein tyytyväinen kenenkään noiden äänestämiseen, ketä sä mietit. Hyviksellä luulis tuossa vaiheessa tulevan mieleen, että jos kukaan noista ei tunnu oikein pahismaiselta (minkä keksin ainoaksi syysksi miksi ei haluais äänestää heitä), niin voisi katsoa tarkemmalla syynillä niitä neutraaleita.


Tästä me puhuttiin jo eilen: ei mulla oo ollut aikaa lueskella ketjua edestakaisin. Tänään oon ekaa kertaa muistaaksei ees lukenut yhden pelaajan viestejä omana hakunaan. Tiedän että oon tehnyt tätä aiemmin, mutta silloin mulla on ollut enemmän aikaa. Nytkin oon ihan silmät ristissä, kun viime yönä oli vaan pakko vääntää puolustusta, kun iski niin pahat defenssit päälle (vaikka vannoin, että pelaisin tän rennosti vaikka mua oltais pudottamassa).

Eli joo, ois voinut katsoa neutraaleja, ei vaan ollut aikaa. Joten päädyin helpompaan vaihtoehtoon, äänestää pelaajaa josta en uskonut mitään saavani irti.

halima kirjoitti:
justy kirjoitti:Täällä kanssa toinen... Sä äänestit Tetraa mun kanssa. Miks se on multa laiskan pahismaista, vaikka itse teit samoin?

Luulis että tähän ei tarvis ees vastata. Mä olin tipahtamassa, näytti siltä että Meiz ei oo tippumassa -> tottakai mieluummin Tetra kuin minä! Ja Tetra oli kuitenkin mulla siellä epäilyttävien puoliskossa loppupuolella ekaa päivää.


Sun "epäilyttävien puolisko" oli siis neutraali tetra, ja laiskuuden vuoksi epäilyttävä justy. Sit epäilyttävä justy ehdottaa, että mitäs jos tapettaisiin Tetra. Sun vastaus siihen oli:

Halima kirjoitti:
justy kirjoitti:Tässä taustalla on miete, että nyt kun Zey, Horaa ja Marzzuu ovat heränneet, pitäiskö vaan tappaa Tetra tänään, joka mun (vähäisen) kokemuksen perusteella ei välttis enää aktivoidu. Haliman postit eilisestä alkaen ei oo ollut pöllömpiä, ja ehkä hänen kiireetkin helpottaa kohta kun talviloma loppuu? Eli periaatteessa vois toivoa, että Halimasta on paremmat mahdollisuudet päästä myöhemmin perille kuin Tetrasta.

Tästä mä oon ihan kympillä samaa mieltä! Tehdään näin! Mun kiireet todennäköisesti helpottaa, joskin siitä syystä että täällä se talviloma vasta alkaa. Nyt on ollut siis töitä ja lapsia ja menoja jne, ens viikolla on vaan menoja ja löhöilyä, työt ei kiireytä. :) Kotona siis vietetään talviloma, ei mennä mihinkään reissuun.


Tuossa vaiheessa oot putoamassa, joten osittain varmasti kyse on itsesuojelusta. Mutta sanoit myös, ettet valehdellut mielipiteistäsi. Miksi oot tässä kohtaa niin innoissasi tästä ehdotuksestani, etkä sen sijaan huutamassa että "katsokaa mitä tuo epäilyttävä justy tekee, se haluaa tappaa pelaajan joka on sen mielestä neutraali". Vaikka mun perusteet on tossa viestissäkin just näkyvissä.

Ja sitten heti saman viestin lopussa ääni vaihtuukin Meizille.

Ja edes päivän lopulla, kun äänet on siirtymässä Tetralle, tässä sun äänestysviestissäsi ei sanallakaan sanota että kyse olisi itsesuojelusta. Okei varmaan osittain olikin, mutta jos et kerran valehdellut, myös nämä syysi ovat todellisia:

Halima kirjoitti:Meizin avausviesti on hyvismäinen ("No ei ole helppo peli pahiksillekaan tämä aikataulu kun putoamissäännötkin ovat suht ruhtinaalliset :D"). Tuo lause ois aika munakas pahiksen suusta, mutta mahdollinen.

Meizin alkupelin viestejä skimmailin ja siellä tuntuu kuitenkin olevan asiaa ja mielipiteitä ja mieli muuttuu ja niitä muutoksia selitetään. Edelleen olen valmis äänestämään myös Meiziä, mutta ehkä nyt tämän skimmauksen perusteella kuitenkin ennemmin lynkkaisin tänään Tetran.


Eli taas olet tilanteessa, että olet äänestämässä neutraalia pelaajaa pois mun kanssa, miettimättä että onko tässä nyt jotain outoa. Mutta jotenkin se muuttui oudoksi heti tokan päivän alussa, kun Zey esitti epäilynsä asiasta.


halima kirjoitti:
justy kirjoitti:Ja miks mä en olisi puhdistanut raynin mainetta jo eilen lynkkaamalla haliman, jos se olis ollut mun kauaskantoinen suunnitelma?

No vaikka siks, että luulit että Meiz oli tipahtamassa? Miksi sä nyt sanot että olisit pystynyt lynkkaamaan mut, jos luulit (kuten aiemmin sanoit), että Meiz lynkkautuu tai vähintään arvotaan? Tää kuulostaa nyt kyllä omien puheiden vastaan puhumiselta, mikä on tosi pahismaista.


Mä sanoin jo ennen Meizin ääniä, että olin valmis vaihtamaan ääneni sulta Tetralle. Mutta joo, on tietysti mahdollista että oisin siinä puhunut vaan lämpimikseni, enkä olisi todella tehnyt sitä jos Meiziä ei olisi äänestetty. Hyväksyn tän epäilyn.

Halima kirjoitti:
justy kirjoitti:Koska se vaatisi enemmän eforttia pahisraynilta, eikä mulla oo tässä pelissä mitään erityistä syytä ajatella, että rayn pistää tähän peliin kauheasti eforttia.

Mun mielikuva raynista on, että se ei pelkää pistää eforttia, jos vaan on aikaa. Ja niinä hetkinä kun rayn on ketjussa ollut aktiivisena, hänellä on selvästi ollut aikaa pelille -> eli varmasti niinä hetkinä antoi eforttinsa täysillä. Rayn pelaa tahallaan huonosti/löysästi vain silloin jos hän on ns. luovuttanut. Enkä tässä pelissä ole sellaista luovutusmentaliteettia kyllä nähnyt.


En mäkään usko, että rayn pelkäisi pistää eforttia. Koko pointti oli just siinä, että rayn on selvästi kiireinen, ja pahiksena se olisi voinut vaan käydä tekemässä sen ängä-väännön ilman sitä jeekaka-humputusta ja sun aikaleimakeissiä.

Tästä mulla ei nyt ehkä kuitenkaan oo tarvetta sanoa enempää. Tää näkemys raynista on tässä vaiheessa jo todella vanha, ja odotan kyllä ihan puhtaalta pöydältä raynin uutta tulemista. Ainoastaan jos sä halima paljastut pahikseksi, tai rayn paljastuu, tähän kannattaa palata. Ja siitä mun on toki sun kanssa turha keskustella. :D


justy kirjoitti:Jeekakalle ja Halimalle edelleen kysymys, että miksi ette eilen epäilleet tetraääneni motivaatiota pahismaiseksi, mutta tänään se on äänen arvoinen?

Eilen otin vastaan mahdollisuuden pelastua lynkkaamiselta, en suoraan sanottuna lähtenyt kauheasti miettimään sun motivaatioita. Nyt epäilen sua monesta muustakin asiasta, tuo Tetra-ääni on vain yksi omituisuus muiden joukossa.[/quote]

Mä olin kuitenkin sun epäilyttävien pelaajien korissa, miksi et miettinyt mun motivaatiota. Plus nuo lainaukseni tuolla ylempänä sun ekan päivän viesteistä, jos et niissä valehdellut, saa asian näyttämään siltä että sulla oli hyvin samankaltaisia mietteitä kuin minulla syistä miksi tetra ois hyvä kohde äänelle.

Sun ääni tän Zeyn koosteen jälkeen kuulostaa sitäpaitsi siltä, että kyse oli nimenomaankin siitä mitä tein päivän lopussa.

Halima kirjoitti:
Zey kirjoitti:- Mä en ymmärrä yhtään justy ääntä tetralle. Siis tilanne oli se, että 3 ääntä on Halimalla, 3 ääntä Meizillä. justy on epäillyt Halimaa, pitää Meiziä hyviksenä. Ja siinä kohtaa hän toteaa, et heips, mitä jos kuitenkaan ei tapettaisi sitä pelaajaa, jota mä epäilen edes pikkasen, vaan äänestettäisiin pelaajaa, joka a) ei ole paikalla ja voi olla vaikka erikoinen, b) on musta neutraali, c) itseasiassa hiljentyminen saattais puhua sen puolesta, että tää pelaaja ois jopa hyvis. Ja sen sijaan, et eka sais jonkun Meizin äänestäjistä vaihtamaan äänensä, ni hän vaihtaa itse ensin äänensä pois Halimalta asettaen omasta mielestään hyvismäisimmän pelaajan vaaraan. Siis. Täh????? Ihan oikeesti, tätä lukiessa vois luulla, et pelin ideana olis tiputtaa joko mahdollisimman hiljainen tai hyvismäinen pelaaja, ei missään nimessä ketään epäilyttävää tai kuka vois jopa ollakin pahis... :D ++justy (Eikä asiaa kyl tee paremman näköseksi se, että justy vielä päivän lopuksikin listaa Haliman yhdeksi todennäköisimmäksi pahikseksi ja hänellä oli loistavat mahkut eilen lynkata Halima, mut päätti, et ei nyt kuitenkaan...)

Loistava koonti justystä Zey. Oon ihan samaa mieltä, vaikka itse jäin eilen asteelle "justy on laiska". Mut näistä Zeyn keräämistä pointeista näkyy hyvin se, mitä mä tarkoitin.
++justy


Halima kirjoitti:
justy kirjoitti:Jeekakan äänen logiikka on musta edelleen vinossa, eikö tetran pitäisi olla koskaan äänen kohde siksi että epäilyttää Meizin parina, jos Mwizon putoaminen on se vaihtoehto. Halima tosiaan joutui vaihtamaan äänensä koska ei halunnut pudota, mutta miksi et Halima protestoinut ääntäni eilen ja yrittänyt houkutella jeekakaa takaisin Meizin äänestäjäksi?

Kuten Zey sanoi, luin päivän lopulla vähän Meizin viestejä, ja totesin että Meizin avaus ois ollut pahikseksi aika munakas, ja muutenkin ymmärsin paremmin suurinta osaa Meizin viesteistä kuin aiemmin. Eli suomeksi sanottuna Meizin pahismaisuus alkoi jo päivän lopussa vähän hiipua, jolloin mulle oli ihan ok äänestää Tetra, koska häntäkin epäilin ja arvelin että Tetra saattaa tosiaan (kuten sanoit) jäädä jatkossa hiljaiseksi.


Sä sanot että mun olisi pitänyt lukea enemmän pelaajien viestejä, jos ne on mulla neutraaleja, ja itse toteat meizin pelin aloituksen lukemalla että hups, melkein lynkkasin hyvismäisen pelaajan. Musta tuntuu, että arvioit minua eri standardeilla kuin itseäsi.

Kun tuohon vielä lisää sen, että se "Meizin pahismaisuus" joka päivän lopussa alkoi hiipua, oli sanojesi mukaan sitä että et saa Meizistä otetta, on tää aika hämmentävää.

Halima kirjoitti:Mä en nyt ehdi lähteä lukemaan Meizin viestejä uudestaan, mut oon pitkin matkaa tässä jo puhunut kuinka en ota selkoa Meizistä enkä oikein ymmärrä sen viestejä. Niin se on ehkä suurin yksittäinen syy Meizin tippumiseen pahisboksiin. Tetra on siellä lähinnä siksi että hiljeni täysin ekapäivän jälkeen.



halima kirjoitti:En todellakaan niin hyviksenä kuin pahiksenakaan halua jättää äänestystilannetta sellaiseksi, että yhdellä äänen vaihdolla se oonki minä joka tipahtaa. Jos pystyn itse suojaamaan asemani paremmin, todellakin teen sen, enkä ymmärrä miksi se ois kenenkään mielestä pahismaista.


Tää on varmasti totta. Se mitä tällä hetkellä mietin on se, että sanoisitko hyviskenä rehellisesti, että äänestät itsesäilytyksenä ihan ketä vaan, sen sijaan että keksit jotain näennäisiä syitä äänestää pelaajia, välittämättä myöskään muiden pelaajien motivaatioista.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

ViestiKirjoittaja justy » 08.03.2021 19:55:58

raynpelikoneet kirjoitti:
justy kirjoitti:
Horaaneko kirjoitti:Sillä on ihan validi syy äänestää rayniä, koska rayn ei oo vastannut sen ekan päivän pointteihin.

roflmao. Ehkä sinä olet sittenkin pahis.


Toi taitaa olla mun, ei horaan tekstiä. Musta ängän ääni sulle on just sellainen, mitä pahis voisi roikottaa. "En peruuta, ennen kuin saan vastaukset" on kiva coveri. Ongelma toki on, että myös hyvis voi tehdä noin jos kokee kunniantuntoaan loukatun tms. Siksipä kiinnostaakin kovasti mitä Ängä tekee kun ei voi enää tuon takana roikkua.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

ViestiKirjoittaja justy » 08.03.2021 20:04:19

Mä siis luin haliman ison läpi, suurin osa ajatuksista tulikin tuossa vastauksena haliman aiempaan. Lopputulos on, että enpä tiedä.

Hyvismäistä halimassa:
- selvästi panostaa peliin, ei vastaa muistikuvaani laiskasta pahis-halimasta (onko oikea muistikuva?)
- on unohdellut asioita, mikä tosiaan taitaa olla tyypillisempää hyvishalimalle. Mutta onko unohtanut mitään oikeasti merkittävää, minkä olisi pahiksena tarkastanut? Ja on itsekin tuonut tän hyvisreadin itsestään esiin, eli voisi hyvin kertoakin avoimesti unohtaneensa jotain mitätöntä (esim. että Zey ei oo herännyt, tai ei muista jotain pointtiaan Meizistä).
- seuraa todella avoimesti muiden readeja, siis ihan häpeämättömästi. Ja vielä keksii niille jotkin ympäripyöreät perustelut. Tää tuntuu jotenkin todella hurjalta pahis-taktiikalta. Mutta @Meiz, oliko sulla jotain tähän liittyvää pahishalima-metaa? Voitko linkata sen pelin?

Pahismaista halimassa:
- epäili aina sitä, jonka epäily oli omalle selviämiselle edullista, sen sijaan että olisi a) etsinyt oikeasti hyvää paikkaa äänelle ja sitten vaan lopulta äänestänyt itsesuojeluksi ilman sen kummempia perusteiluita b) olisi ollut kiinnostunut siitä miksi muut äänestävät ketäkin
- ollut aktiivinen, mutta aktiivisuus on ollut sellaista busyworkia. Paljon aikaa ja energiaa asioihin, jotka eivät kuitenkaan johda a) kysymyksiin muille pelaajille näiden puolen selvittämsieksi tai b) itsenäisiin epäilyihin


Tässä vaiheessa --Zey ja ++Halima

Zey epäilyiden epäilyistäni oon jo puhunut. Ängän rayn-parkkeeraus mietityttää, mutta siitä saanee lisätietoa. Koetan vielä ehtiä lukea jeekakan ja/tai Meizin ennen 2. päivän loppua, mutta tänään en kyllä kuku koneella, vaan meen kohta tekemään jotain muuta.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

ViestiKirjoittaja justy » 08.03.2021 20:07:27

Meiz kirjoitti:
Marzzuu kirjoitti:
Meiz kirjoitti:
Marzzuu kirjoitti:On totta, että pelkkä rentous pelissä on ehkä vähän.. hassu peruste yksinään, mutta jotenkin mun pahistutka ei ihan ota osumaa, miksi esim pahis! ehdottaisi ensin hiljaisten tökkimistä hereille jos tietää että oma pahis!kaveri olisikin joku hiljainen? Hm. (Tai sitten Halima pelaa niin hyvin pahista että hämäännyn.)

Viittaat varmaan pointtiini jonka esitin aiemmin, mutta tässä yllä tuo perustelusi on nurinkurinen. Hyvistunne olisi perusteltu vain silloin jos Halimalla olisi heräämätön pahiskaveri. Mutta miten voisit tietää onko näin?

Joo, juurikin noin vaikka perustelu menikin ympäri. En tiedä, oli vain mietelmä, että jos.

Missasit vähän kysymykseni. Miten voisit tietää onko Halimalla hiljainen pahiskaveri?


Tämä kyllä kiinnostaa. En nyt mene omia ajatuksiani tähän vielä sotkemaan, toivottavasti Marzzuu ehdit selittää ajatuksiasi auki.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

ViestiKirjoittaja justy » 08.03.2021 20:10:32

Noh, luen vielä horaan, sen pitäisi olla puolen tunnin homma. Sanon jo valmiiksi, että voi veljet - sen verran huono track record mulla on horaan puolen selvittämisessä. :(
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 08.03.2021 20:14:20

Okei katsotaanpa sitten ensin tuohon ekan päivän loppuun, tai siis niiltä osin.

Minähän siis kerroin hyvion selvästi miksi äänestän änkkää. Vaikka se nyt ei olekaan samassa postissa niin enpä tajunnut että itseäni pitäisi toistaa, kun asian oikeasti ilmaisin niin selvästi kun vaan voi. Tässä:
En pidä änkän ääntä itsessään pahismaisena. Pidän pahismaisena sitä, että hän äänestää minua sen jälkeen kun on juuri kirjoittanut ihan oikeasta pahisreadista pitkän tovin. Toisekseen minä sanoin aika selvästi etten tule postaamaan tiistaina, joten mielestäni on aivan turha piiloutua ns herättelyäänen taakse (vaikka haluaisikin jollain tavalla painostaa minua). En ymmärrä sitäkään, miksi minä hänen mielestään reagoisin painostukseen jotenkin pelokkaasti, kun pahis ollessani olin hyvin aktiivisesti jo aiemmin pelannut. En siis ymmärrä thtäkään hyvää syytä miksi änkkä äänestää minua haliman sijaan, kun halima on hänen OIKEA pahisreadinsa.


Änkkä "puolustautuu" aluksi näin:
Mä totesin ihan suoraan että rayn ääni oli provoääni koska hän oli keskustelussa ekan päivän jälkeen ollut hiljaa, ja mä näin tän Halima-yhteyden ja halusin kuulla rayn kommentin asiaan. Se ei ollut herättelyääni niin kuin täysin hiljaiselle pelaajalle, vaan enemmän provoääni että hei mä haluan kuulla juuri SUN kommentin tähän ja kaikkeen tapahtuneeseen.

Mä olen mun provoäänen vaikutukseen ja siitä heränneeseen keskusteluun erittäin tyytyväinen, koska siitä tuli ihan herkullista keskustelua. Kun taas mun Halima ääni olis hukkunut tonne massaan eikä raynilla olis välttämättä ollut syytä yhtä paljon sitä lähteä puimaan kuin suoraan häntä kohti tullutta provoääntä.

Siis hän on "juuri" sanonut että minä olen Haliman pahispari. Tai siis kun halima on pahis niin sitten rayn on pahis koska bla bla (voidaan palata tähän myöhemmin). Miksi hänen äänensä olisi "hukkunut massaan" (Halimalla on tässä vaiheessa ääniä päällään)? Miksi pahis!rayn reagoi hänelle annettuun ääneen "pahismaisemmin" kun pahis!halimalle annettuun ääneen? Siis änkkä tässä väittää, että hän yrittää ns. lopullisesti selvittää onko rayn pahis haliman kanssa siten, että äänestää minua haliman (joka on jo tällä hetkellä putoamisuhan alla) sijaan. Ikään kuin että jos hän äänestää minua minun pahiskaverini sijaan hän saa jotenkin "varmemman" readin minusta. Tuohan on aivan puppua, ei tuossa ole mitään järkeä! Hitto kun tätä on vaikea selittää, kerro nyt noille Zey mitä minä tarkoitan, sinä varmasti ymmärrät.

raynpelikoneet wrote:
En ymmärrä sitäkään, miksi minä hänen mielestään reagoisin painostukseen jotenkin pelokkaasti, kun pahis ollessani olin hyvin aktiivisesti jo aiemmin pelannut.

Anteeksi, mä en ihan ymmärrä tätä kohtaa, varsinkaan tuota loppuosaa. Pystytkö avaamaan tätä enemmän tai muotoilemaan toisella tavalla?

Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää? Jos minä olen pahis, niin olen pelannut tosi aktiivisesti sen mitä olen ollut paikalla. Sanoin tosi selvästi olevani tiistain poissa. Miksi herätellä pelaajaa, joka tämän pelin perusteella postaa kyllä kun siihen on mahdollisuus? Ja jälleen, katso edellinen kappale.

Tässäkö nyt ovat nämä kysymykset, joihin en ole vastannut?
Mitkä rayn sun perusteet on mun äänelle? Ketä sä rayn tällä hetkellä epäilet? Miksi Halimalta siirretään äänet pois?

- eka; katso ylin
- toka;
raynpelikoneet kirjoitti:Okei voin sanoa nyt tämän kun kuulin molemmilta.
[...]mutta ainakaan itse en näe ääneni päätyvän muualle kun äng/halima/zey/horaa/marzzuu, ainakaan tässä vaiheessa.

Se on ihan siinä samassa postissa, jossa kerron epäilyni änkkää kohtaan. Ei kai kenenkään tarvitse joka ikisessä postissaan laittaa päivitetty pahislistansa? Halima-epäilystäni luovuin, koska ainoat pointtini häntä vastaan olivat se Zeyn unohtaminen (pidin hyvismäisenä hänen vastaustaan joka oli suora -- ei mitään selittelyä vaan halima reilusti myönsi tehneensä virheen), ja se Tetra-epäily, joka vaikutti silloin vääristetyltä, mutta olinkin itse tehnyt asiassa virheen timestamppien kanssa (tein näihin liittyen postauksenkin).
- kolmas; koska mielestäni ei ole syytä epäillä halimaa, en usko että pitäisi olla kovin vaikea 1+1?

Mikä tässä on kaikista mahtavinta, on se, että tämän jälkeen änkkä sanoo:
Mun Halima-rayn yhteyttä ei tietenkään yhtään vähennä että rayn suoraan kehottaa siirtämään ääniä pois häneltä. Tosi tosi röyhkeää pahispelaamistahan se olisi, ja omalla tavallaan se mun päässä melkein jopa onnistuu siinä pesäeron tekemisessä Haliman ja rayn välille - koska ray ihan yksisanaisesti piirtää maalitaulun päälleen jos Halima on pahis ja kehottaa siirtämään äänet tältä pois. MUTTA toisaalta kolme ääntä ei ole suuri ylivoima, varsinkaan kun meillä juuri heräsi peliin useita uusia pelaajia joiden luulisi nakkaavan ääniään johonkin suuntaan.

--raynpelikoneet
++Halima

Äänen vaihdos pohjautuu nyt kirjaimellisesti sille että rayn kehottaa siirtämään äänensä Halimalta pois ja mä oikein koen sen henkilökohtaiseksi haasteeksi silloin äänestää juuri tätä henkilöä, varsinkin kun hän on tän mun epäillyn pahisparivaljakon toinen osa ja muutenkin mun epäilylistani kärkipäässä.

Raynista lopullisen ekan pelipäivän kuvan pystyn muodostamaan sitten kun hän vastaa mun kysymyksiin.

Minähän olen siis JO vastannut kaikkiin änkän kysymyksiin, jos hän vain viitsisi lukea ketjua ajatuksella. Ja nyt homma sitten kääntyy päälaelleen, rayn tekee tosi pahismaisia juttuja, niin SITTEN äänestetään Halimaa. :O :O Eikös se idea ollut että onko rayn pahis vai ei? Nyt kun sitten rayn "paljastui" niin sen pohjalta äänestetään Halimaa (tämänkin ketjussa sanoin).

Tämän jälkeen vielä sanon:
raynpelikoneet kirjoitti:Mun mielestä mun perusteet sun äänestämiselle on just ne mitä olen hyvin selvästi antanut.

Mielestäni tässä vaiheessa pitäisi tarkistaa ja käydä katsomassa että onkohan näin.
Tämän jälkeen kysyn änkältä listaa, miksi hänen mielestään minä olen pahis (koska en oikeasti ymmärtänyt hänen postistaan tuon taivaallista sillä ajalla luettuna kun mitä minulla oli). Hän vastaa:
Ekana, toi rayn ja Haliman alkupelin keskustelukin alkaa vaikuttaa vähän falskilta ja järjestetyltä, nyt kun koko päivän antia tarkkaillaan. Ihanniinku tällä pikku tappelulla pedattiin sitä että ray pysty antamaan Halimalle hyvispisteitä (ja ihan rehellinen hyvisreadikin sieltä raylta tuli yhden Haliman viestin perusteella kun on puoli päivää peliä pelattu.... se on mun silmiin aika hatara, vrt saman viestin justy-hyvisvibat jolta antia oli tullut kuitenkin enemmän). Rayn ottaa aktiivisesti kontaktia Halimaan pitkin peliä mutta mun mielestä se kaikki kontakti on harmitonta, ja sen takia mulle tulee siitä vähän feikki fiilis.

Tämänhän minä jo tiedänkin, mutta pidän sitä täytenä puppuna. Ihan samalla tavalla minä voisin väittää, että Zey -- justy vaihto tässä toisen päivän aikana on feikkiä, jolla vaan tavoitellaan hyviscrediä, ilman mitään sen suurempaa. Saattaisin ymmärtää tämän pointin jos olisi edes jotain epäloogista minun puoleltani tähän minun ja haliman koko pelin sananvaihtoon liittyen. Olen pahoillani etten käytä kymmentä lausetta jonkun -- jonka voi sanoa yhdelläkin -- sanomiseen.

Jossain kohtaa Halima on rayn mielestä epäilyttävä (siis ray ihan suoraan sanoo että äänestää mua, Halia tai hiljaisia) mutta ilmeisesti nekin epäilyt häviää ja nyt sitten pitäisikin siirtää Hali-äänet pois. Ja mä kysyn miks? Tää rayn reaktio mun antamaan provoääneen on mun mielestä ylimitoitettu, varsinkin kun mä ihan selkeästi sanoin että se on provoääni mitä mä tuun vaihtamaan. Mulle tuli siitä semmoinen fiilis että rayn & Halima jäi kiinni housut kintuissa ja sitten rayn kiirehti paikalle paikkailemaan.

Niin onkin, ja niin hävisikin. Jos hieman itse miettii kun lukee ketjua niin voi kyllä nähdä miksi, jos on siitä sanottavaa, että syyt eivät ole mielestään hyvät, niin se on eri asia. Tässä nyt ei kuitenkaan ilmeisesti siitä ollut kyse.

Saisinko rayn sitten kiitos samanlaisen listan minusta (ei tarvitse olla bullet point muodossa). Jos mä olen sun päivän lopullinen ääni mä haluaisin nähdä ihan tähän esiin levitettynä että miksi sen äänen saan, koska ne syyt on sulla toivottavasti tuoreena mielessä. Ja jos et sitten itse suostu tämmöistä perustelujen auki levitystä tekemään niin mä ihan suoraan lasken sen sitten sua vastaan, vaikka jostain täältä 8 sivun sisältä mun äänestyksen syyt jostain sun sivulauseesta löytyisikin - ja mä en kysyisi tätä kysymystä jos ne olisi olleet ihan selkeästi esillä.

Kuinka enemmän selkeästi voi olla kun se, millä tämän postin aloitin?

------------------------

Nyt sitten ne, jotka sen jälkeen, kun en enää päässyt postaamaan, pitivät änkän posteja hyvänä, voivatkin kertoa että miksi? justy, meiz, ja jeekaka tulee ekana mieleen.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 08.03.2021 20:18:14

justy kirjoitti:
raynpelikoneet kirjoitti:
justy kirjoitti:
Horaaneko kirjoitti:Sillä on ihan validi syy äänestää rayniä, koska rayn ei oo vastannut sen ekan päivän pointteihin.

roflmao. Ehkä sinä olet sittenkin pahis.


Toi taitaa olla mun, ei horaan tekstiä. Musta ängän ääni sulle on just sellainen, mitä pahis voisi roikottaa. "En peruuta, ennen kuin saan vastaukset" on kiva coveri. Ongelma toki on, että myös hyvis voi tehdä noin jos kokee kunniantuntoaan loukatun tms. Siksipä kiinnostaakin kovasti mitä Ängä tekee kun ei voi enää tuon takana roikkua.

huppistakeikkaa, mä en edes löydä koko postia enää, missähän edes tuon näin..
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

ViestiKirjoittaja justy » 08.03.2021 20:21:59

Mun mielestä se ängän ääni sulle oli ihan hyvä, kun sitä ajatteli nimenomaan haluna saada susta lisää infoa, siinä kohtaa päivää. En usko että ängä tai meistä kukaan ajatteli, että asia jäisi siihen loppupäiväksi, itse ainakin odotin mielenkiinnolla miten vuorovaikutuksenne jatkuu.

Enemmän mulla oli ongelmaa ängän tänpäiväisen rayn-äänen kanssa, kun se tuntui perustuvan edelleen samoihin asioihin, vaikka ängä alkoi pitää halimaa hyvismäisenä.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

ViestiKirjoittaja Meiz » 08.03.2021 20:22:22

justy kirjoitti:- seuraa todella avoimesti muiden readeja, siis ihan häpeämättömästi. Ja vielä keksii niille jotkin ympäripyöreät perustelut. Tää tuntuu jotenkin todella hurjalta pahis-taktiikalta. Mutta @Meiz, oliko sulla jotain tähän liittyvää pahishalima-metaa? Voitko linkata sen pelin?

Ei valitettavasti mitään sen tarkempaa, ainoastaan muistikuva 1. päivän lopusta jossa pääsin pudotetuksi samankaltaisella pelillä. Ehkä Halima muistaa mistä pelistä voisi olla kyse :D

Hieman huvittavaa nyt kun äänesi lähti Halimalle, ja itse olen kallistumassa siihen suuntaan että olisit kuitenkin pahis. Suurinpana syynä etten pysty ollenkaan samaistumaan pahisreadiisi ängistä. Tavallaan nuo pointit ovat ymmärrettäviä, mutta en saa sellaista tunnetta että katsoisit kokonaiskuvaa ängin pelistä ja enemmänkin myyt mielikuvaa pahismaisesta pelistä. Miksi minun piti erikseen selittää auki aiempi pointti jossa pahisreadisi ängistä voisikin olla todennäköisemmin hyvispeliä? Oletettavasti olet käynyt ängin viestit tarkkaankin läpi, tuliko siellä vastaan hetkiä jossa pysähdyit miettimään että kyseessä voisikin olal hyvispeliä? Yhtenä hyvänä esimerkkinä pitäisi itse ängin itsepintaista kommentointia siitä kuinka haluaa pistää äänen Halimalle vain protestina siihen että rayn halusi ääniä pois Haliman suunnalta. Tämä, kuten aiempikin pointti saavat minut ajattelemaan että äng on ennemminkin hyvis tässä pelissä.

Mainitset tässä samalla että Zey epäilyistä oletkin jo puhunut, minkä tulkitsen että hän on edelleen top pahisehdokkaasi. Kun taas itselleni Zeyn peli on ollut aika tyypillisenoloista jossa hän jopa raivostuttavan tehokkaasti kuulustelee kohteensa läpi. Olet varmaan kuitenkin pelannut aiemminkin hyvis-Zeyn kanssa?
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 08.03.2021 20:22:53

Miks pahisparei ei sais miettiä? En näe että mitään hirveen radikaalei vetoja oltais täällä paritusten pohjalta tehty. Ihmisil on eri tyylit puida pelii läpi.

Meiz, mua kutkuttais äänestää justya. Mut se on tällä hetkellä enemmän gut feeling, koska muistan justyn alkupelin hyvismäisenä ja esim tuo ekan päivän loppu on vielä aika hämärän peitossa vaikka sen oon olevinaan lukenut. Mua ehkä pelottaa nyt et muiden mielipiteet vaikuttaa liikaa mun omaan käsitykseen justysta, kun sitä ollaan täällä yleisesti epäilty.

toivon et justyn ja haliman läpikäyminen selkeyttää vähän omia ajatuksia, koska atm kaikki mun tuntumat pelaajista on tosi hataria. Eilen aattelin että Meiz ei kyllä ole pahis ja nyt en taas tiiä. Halimaa epäilen edelleen, mutta Zeyn kuvaus Haliman pahispeluusta sit taas kertois toista - ja uskon että Zey tuntee Haliman pelityylin aika hyvin. Mut sit taas viimesimmistä juonareista on pitkä aika (en tiiä ootteko pelannu jossain kylän ulkopuolella) joten miten paljon voi luottaa metaankaan. Hgngkhg sori tiiän että oon tosi epämääränen, tää peli on lähteny käyntiin nii nihkeesti ku vaa olla ja voi :----D

Mun täytyy ettiä toi Marzzuun "pari hiljaista" juttu, menny ihan ohi. Ja mä ihmettelen lähinnä miten Halima on nyt valikoitunu kaks kertaa noin selkeenä hyviksenä marzun viesteihin.

//justy ja Meiz väliin, nyt ei jaksa lukee
//skdjsls lisää porukkaa väliin, en oo oikeest näi hidas, laitoin vaan välil wapissa viestiä :DD
voi veljet
Avatar
Horaaneko
Kyläläinen
 
Viestit: 449
Liittynyt: 15.11.2013 11:34:05
Paikkakunta: Voi pojat
Palkinnot: 3

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 08.03.2021 20:23:34

pyh ja pah, jos olet hyvis et koskaan äänestä jotain muuta sen takia että saat lisää infoa jos sinulla on vahva pahisreadi.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 08.03.2021 20:25:10

Mitä justy ajattelisit nyt jos keksisin jonkun tosi kivan syyn miksi sinä ja jeekaka olette pahiksia yhdessä ja antaisin sellaisen herättelyäänen jeeksulle? (näinhän siis melkein kirjaimellisesti änkkä teki :D)
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

ViestiKirjoittaja Meiz » 08.03.2021 20:26:33

@horaa, kiitos. Meinasin jo kommentoida kuinka tapahtumien kertaamisen lisäksi oivallista pahispeliä on hokeminen siitä kuinka topiccia pitää vielä vähän lukea läpi ennenkuin mitään varmempaa mielipidettä voi muodostaa :D
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 08.03.2021 20:29:44

Horaaneko kirjoitti:Miks pahisparei ei sais miettiä? En näe että mitään hirveen radikaalei vetoja oltais täällä paritusten pohjalta tehty. Ihmisil on eri tyylit puida pelii läpi.

Saat(te) miettiä ihan mitä haluatte minun puolestani, on vaan tosi kivaa kun minä olen pahis kaikkien kanssa (tai siis ainakin sen joka on sillä hetkellä pahismaisin) ja se johtaa siihen että jengi lukee puolivillaisesti mun posteja eikä usko mitään mitä sanon riippumatta siitä mitä sanon vain koska "huh raynhan voi kyllä olla pahis tässä nyt!!". Ironisesti se ei oikeastaan edes mua niin hirveästi kiinnosta, että tekeekö jengi niin, oon viimeset pari vuotta jo "hyväksynyt" sen tosiasian että logiikalla on pienempi osa näissä peleissä. :)

Mä vaan tuun tänne kertomaan mitä mieltä oon, ihan kohteliaisuudesta (koska olette tosi kivaa porukkaa kaikki), jaksan välillä selittää tekemisiäni ja näkemisiäni näinkin paljon. ^^
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 08.03.2021 20:29:53

Meiz kirjoitti:
Marzzuu kirjoitti:
Meiz kirjoitti:
Marzzuu kirjoitti:
justy kirjoitti:
Osaatko yhtään avata, miksi olet noin varma haliman hyvismäisyydestä, vaikka samalla sanot että rento peliote ei olisi pahikseltakaan mahdotonta. Onko halimassa jotain muuta hyvismäistä kuin rentous?

On totta, että pelkkä rentous pelissä on ehkä vähän.. hassu peruste yksinään, mutta jotenkin mun pahistutka ei ihan ota osumaa, miksi esim pahis! ehdottaisi ensin hiljaisten tökkimistä hereille jos tietää että oma pahis!kaveri olisikin joku hiljainen? Hm. (Tai sitten Halima pelaa niin hyvin pahista että hämäännyn.)

Viittaat varmaan pointtiini jonka esitin aiemmin, mutta tässä yllä tuo perustelusi on nurinkurinen. Hyvistunne olisi perusteltu vain silloin jos Halimalla olisi heräämätön pahiskaveri. Mutta miten voisit tietää onko näin?

Joo, juurikin noin vaikka perustelu menikin ympäri. En tiedä, oli vain mietelmä, että jos.

Missasit vähän kysymykseni. Miten voisit tietää onko Halimalla hiljainen pahiskaveri?

Sori, kirjoitin ensimmäisen vastauksen lenkille lähtiessä ja ajatus ei toiminut, uusi yritys vastata :)

En itsekään tiiä mitä ajattelin :D Koska periaatteessahan on aika mahdotonta mahdotonta tietää onko jollain hiljainen pahiskaveri, puhttakoon nyt vaikka Halimasta ellei ole joku supertietäjä(mitä semmoinen hahmo edes toimittaisi pelissä).
//Läjä uusia viestejä, luetaan.
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

ViestiKirjoittaja justy » 08.03.2021 20:33:23

Meiz kirjoitti:Hieman huvittavaa nyt kun äänesi lähti Halimalle, ja itse olen kallistumassa siihen suuntaan että olisit kuitenkin pahis. Suurinpana syynä etten pysty ollenkaan samaistumaan pahisreadiisi ängistä. Tavallaan nuo pointit ovat ymmärrettäviä, mutta en saa sellaista tunnetta että katsoisit kokonaiskuvaa ängin pelistä ja enemmänkin myyt mielikuvaa pahismaisesta pelistä. Miksi minun piti erikseen selittää auki aiempi pointti jossa pahisreadisi ängistä voisikin olla todennäköisemmin hyvispeliä? Oletettavasti olet käynyt ängin viestit tarkkaankin läpi, tuliko siellä vastaan hetkiä jossa pysähdyit miettimään että kyseessä voisikin olal hyvispeliä? Yhtenä hyvänä esimerkkinä pitäisi itse ängin itsepintaista kommentointia siitä kuinka haluaa pistää äänen Halimalle vain protestina siihen että rayn halusi ääniä pois Haliman suunnalta. Tämä, kuten aiempikin pointti saavat minut ajattelemaan että äng on ennemminkin hyvis tässä pelissä.


Sori, nyt putosin kärryiltä. Mistä "aukiselittämisestä" puhut?

Ja ei se mitään, oon jo hyväksynyt että tuun hyvin mahdollisesti putoamaan tänään. Koetan saada readeja pelaajsita topiciin, jotta voitte sitten katsoa niitä huomenna toisin silmin, jos sellainen kiinnostaa. Puolustuksessa mun paukut on enimmäkseen siinä, että yritän saada haliman ja/tai jeekakan selittämään epäilyään mun tetraäänestä auki. Siltä varalta, että siellä on pahis joukossa, he joutuvat joko a) vääntämään logiikkaansa tavalla joka mahdollisesti paljastaa heidät tai b) hyväksymään mun logiikan ja mahdollisesti etsimään muita epäilyjä, mikä voi olla pahikselle aina vähän vaikeaa.


Meiz kirjoitti:Mainitset tässä samalla että Zey epäilyistä oletkin jo puhunut, minkä tulkitsen että hän on edelleen top pahisehdokkaasi. Kun taas itselleni Zeyn peli on ollut aika tyypillisenoloista jossa hän jopa raivostuttavan tehokkaasti kuulustelee kohteensa läpi. Olet varmaan kuitenkin pelannut aiemminkin hyvis-Zeyn kanssa?


Olen joo, ja olen pelannut myös pahis-Zeyn kanssa. Muistaakseni molemmat ovat analyyttisiä? Tosin vähän mulle on tullut fläsäreitä, että olikos Zeyllä jokin Suuri Muodonmuutos pelaajana alkamassa/tapahtunut silloin pari vuotta sitten kun kylässä viimeksi pelasin - ja näinkö tätä Uutta Zeytä koskaan pahiksena.

Zeyssä nyt vähän häiritsee tuo hänen tarpeensa selittää Haliman ja jeekakan puolesta, miksi heidän äänensä ovat loogisia. Okei, Zey pitää heitä hyviksinä ja mua pahiksena, mutta eikö silti olisi kiinnostavaa nähdä miten halima ja jeekaka selittävät ajatuksiaan - sen sijaan että esittää näiden puolesta vasta-argumentteja.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 08.03.2021 20:34:41

Jaiks ja koska kerkesin jo puhua hänestä (sori jeeksu), niin
++jeekaka
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 08.03.2021 20:37:21

Meinaatko sitä, että ne äänesti Tetraa "samoilla syillä" kun sinäkin, ja se on sinulle pahismaista, vai?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

ViestiKirjoittaja justy » 08.03.2021 20:39:17

raynpelikoneet kirjoitti:Meinaatko sitä, että ne äänesti Tetraa "samoilla syillä" kun sinäkin, ja se on sinulle pahismaista, vai?


Mulle on pahismaista, että he epäilevät minua tänään siitä että äänestin Tetraa syillä, jotka vaikuttivat myös heidän ääneensä (ts. "samoilla syillä"). Tai että ne mun syyt eivät olleet eilen pahismaisia, mutta ovat tänään.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

EdellinenSeuraava

Paluu Keskusaukio

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa

cron