Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

"Kylässä valkeni jälleen kaunis päivä, mutta äkkiä sen aamu-unisen rauhan särki vertahyytävä kirkaisu..." Tänne tulevat varsinaiset pelitopicit.

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 01.03.2021 21:14:22

Tetradynamia kirjoitti:Ei ole mielipiteitä. Aktiivisesti koetan näet vältää hätiköintiä.

On valitettavaa, ettet "saanut vastauksia" :) Huonoihin kysymyksiin tapaa saamaan huonoja vastauksia! Kysy siis paremmin.

// Justy: No ei kyllä ole palautunut vielä yhtään mikään! Mutta se, mitä yritän palauttaa mieleen liittyy jotenkin eri pelaajien vuorovaikutusten lomassa navigointiin ja informaation tulkintaan ja suodatukseen. Vuosien pelitauko saa pelitilanteen tuntumaan vieraalta ja siinä olemista muistelen. Kyllä tämä tästä lähtee, vanha lämpiää vaan vähän hitaasti.

no kiva että mun kysymys oli paska mutta kun justy kysyi samaa vastasit oiken monella lauseella.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja jeekaka » 01.03.2021 21:15:30

justy kysyi paremmin!
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 01.03.2021 21:16:34

jeekaka kirjoitti:justy kysyi paremmin!

jep. nähdään keskiviikkona, en vastaa sanoistani jos postaan ennen sitä.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja äng-äänne » 01.03.2021 22:15:08

No niin, nyt mäkin olen hereillä! Ja kiva olla täällä taas. Mun täytyy laittaa tää peliketju varmaan selaimen etusivuksi että muistan aina käydä täällä lukemassa viestit!! Kun ei ole kymmeneen vuoteen tämä ollut tapana... :)

Ihan pelin kärkeen Meizin ”ei ole helppoa pahiksillekaan” osui silmään semmoisena hassuna täkynä - tuli ihan mieleen Town of Salem ja se rooli joka voittaa pelin kun tulee tiputetuksi. Mutta tämmöistä roolia kun tässä pelissä ei oo, niin haluaisin kallistua ”senat sakaisin”-tilanteeseen. Kunhan vaan nyt saadaan vielä @Meiz paikalle kommentoimaan ennen kuin pelipäivä loppuu, ettei mennyt pupu pöksyyn..?

Justysta tulee mullekin hyvisvibat, mun mielestä sen räikeämmin provoilematta vie asiaa eteenpäin. Aktivoi myös peliä. En tunne kenenkään teidän pelityyliä (tai muista), ihan hyvin tää vois olla reippaan pahiksenkin taktiikka kantaa peli kotiin.

Rayn tyyli taas on hieman provoavampi, se aina lukee mun mielessä hieman pahismaisena, koska yleensä juuri heidän luulisi kylvävän eripuraa kyläläisten välille. Jännä myös että hänen provoamisensa ei ylety tuohon Meizin omituisen ”pahis”viestin esille nostamiseen vaan siinä hän tyytyy vasta passaamaan justyn vanavedessä.

@Halima, mä yhä häkellyn todella kun ihmiset muistaa mut! Se on liikuttavaa! Haliman aloitusviestistä ei oikein mulla muuta sanottavaa, vaikka muut Haliman ja rayn salaisesta pahissuhteesta sai ihan todella monimutkaiset metakiemurat aikaiseksi. Haluan kuulla Haliman ajatuksia tästä - ja muutenkin.

Hieman hämärtää mun käsitystä teistä muista kun en tosiaan tiedä ”vapaa-ajalla” teidän liikkeistä mitään - en tiedä kuka tuntee kenet ja siten bluffaa jos esittää ettei tiedäkään toisen aikatauluja.

Jeekakalla alussa hieman pahismainen ”moikka täällä mä oon ja aktiivisesti pelaan mutta kuitenkin vaan seurailen mitä tapahtuu!”. Kyllä sieltä pohdintaakin sitten tuli, mutta paljon menee virran mukana ja ehkä sanoja tulee enemmän kuin itse asiaa?

Tetralla on nyt alun perusheiton jälkeen tullut aika puolustelevaan sävyyn tekstiä. Lähtee rayn provoon mukaan, mutta en tiedä vielä luenko tässä käytöksessä närkästynyttä pahista jota ärsyttää kun spottivalo kääntyi heti häneen vai sitä hitaasti lämpeämistä.

Siitä haluaisin olla melkeinpä varma että ainakin yksi pahis on aktiivisena, koska mikä muu semmoista roolia ilahduttaa kuin jutella muiden höpöttelyjen vanavedessä vähän niitä näitä. Vielä en lähtisi kuitenkaan naulaamaan kenenkään arkkua umpeen, koska vielä on mutu se että kuka tahansa voisi olla hyvä hyvis tai hyvä pahis.

Mun pelityyli tulee varmaan olemaan yksi pitkä viesti per päivä (olikohan se sitä 10v sitten kans? En muista enää!). Oon hieman huonompi tuossa reaaliajassa viestien lomassa hyppimisessä, siinä on mun silmään vaikeaa muodostaa suurempaa kuvaa pelistä. Ainakin nyt vielä toistaiseksi, kun mäkin vähän lämmittelen!

Jipii! \o/
Avatar
äng-äänne
Kyläläinen
 
Viestit: 32
Liittynyt: 11.02.2021 14:18:58

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Tetradynamia » 01.03.2021 22:33:51

On kyllä jänniä nämä "Mun pelityyli tulee olemaan..." julistukset. Sen taakse on hyvä sitten piiloutua, enempää ei sitten tarvitse tehdäkään (koska: "Mähän sanoin, että mun pelityyli tulee olemaan tämmönen!") ja (erityisesti) pahis voi kaivata peliinsä selkeää struktuuria. Hyvis voisi ehkä ottaa rennommin. Jotain turvaa tässä joltakin haetaan.
Tetradynamia
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 222
Liittynyt: 15.11.2013 08:24:15
Palkinnot: 5

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja äng-äänne » 01.03.2021 23:40:38

@Tetradynamia mä luulin että sä yritit aktiivisesti välttää hätiköintiä? :)

Mä tunnen itseni kyllä ja tiedän miten käsittelen tietoa eikä mulla ole sen taakse minkäänlainen tarve piiloutua. Jos mä saan yhdessä (tai muutamassa) pitkässä viestissä tuotua ilmi sen mihin toinen käyttää usean lyhyen viestin, se on mulle ihan yhdenvertaista kommunikointia. Nyt kuitenkin tärkeintä olisi se viestien sisältö, ei niinkään se määrä.

(Tietenki voisin lisätä tähän jonkun disclaimerin siitäkin, että välttämättä aina ei ole tarpeeksi vapaa-aikaa olla jatkuvasti reaaliajassa viestien hermoilla - silloin ainut vaihtoehto on kirjoittaa yksi pitkä viesti per päivä and that’s it. Mutta se on varmaan ihan itsestäänselvää.)

Musta taas tuntuu että nimenomaan pahis peräänkuuluttaisi pelin yleiseksi linjaksi ilmeisesti satunnaisia, rentoja, strukturoimattomia heittoja, koska ne ei välttämättä edistä peliä ja sitä päämäärää eli pahisten nappaamista yhtään.

Poltteleeko se spottivalo Tetraa nyt kuitenkin?
Avatar
äng-äänne
Kyläläinen
 
Viestit: 32
Liittynyt: 11.02.2021 14:18:58

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Tetradynamia » 01.03.2021 23:54:03

Toki yritän välttää hätiköintiä. Siihen liittyy se, että kerätään (mielellään mahdollisimman paljon) informaatiota. Nyt sain sinusta, äng-äänne , irti monta palstamillimetriä sangen kärkevän sävyistä tekstiä, joka nyt on kaikkien luettavissa. Oikein kiva! Tästä on hyvä jatkaa.

Arvoitukseksi jää, miten aiempi kommenttini edustaisi hätiköintiä?
Tetradynamia
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 222
Liittynyt: 15.11.2013 08:24:15
Palkinnot: 5

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Meiz » 02.03.2021 09:20:42

Nyt alkoi muuten itsellenikin soittelemaan kelloja nimimerkki äng-äänne. En muista ollaanko pelattu samassa pelissä ~10 vuotta sitten, mutta jos ollaan niin sitten on kaikki pelaajat entuudestaan tuttuja.

Tähän astisista avauksista, pidin Haliman epäilyä hieman näennäisenä (viewtopic.php?f=9&t=846#p27815).

justyltä ja raynilta ihan positiiviset pelinavaukset pelin herättelyyn. Äng yllä mainitsi raynin pelin mahdollisesti hakevan kyläläisten vastakkainasettelua, mutta en usko että rayn edes halutessaan kykenisi ei provosoivaan peliin. Itse sain enemmän fiiliksen yrityksestä potkia peliä käyntiin ja saada sisältöä yleensä suht hiljaiseen alkupeliin. justyn osalta tykkäsin pähkäilystä mikäli pahis-Halimalla riittäisi uskallusta hyökätä heti alkuun hyvis-raynin kimppuun. Tähän pohdintaan lisäisin sen verran, etten ole vakuuttunut kuinka tosissaan Halima itse esitti tuon epäilyn, ja sen peruminen menisi lähes olankohautuksella. Vaikea nähdä että pahis-raynkaan saisi tuosta kommentista mitään vendettaa Halimaa vastaan.

jeekaka lähtenyt mukaan omaan peritneiseen tyyliinsä, eli virran mukana menemistä ja tuollaista chattailua muiden pelaajien kanssa. Kaveerausta tuntuu olevan erityisesti rayniä kohtaan mikä ei sinällään yllätä aiempienkaan pelien eprusteella (ellen sekoita johonkin toiseen?).

Ensireaktiona ängin avaus vibattaa enemmän pahismaiseen suuntaan. Pitkä viesti, mutta pitää sisällään filleriä ja readit tuntuvat varovaisilta (voi olla pahis mutta voipi olla hyviskin - tyyliin). Aika monesta pelaajasta löytyy jo jonkinlaista pahisreadia. Avausten perusteella ääni lähtisi tähän suuntaan.

äng-äänne kirjoitti:Ihan pelin kärkeen Meizin ”ei ole helppoa pahiksillekaan” osui silmään semmoisena hassuna täkynä - tuli ihan mieleen Town of Salem ja se rooli joka voittaa pelin kun tulee tiputetuksi. Mutta tämmöistä roolia kun tässä pelissä ei oo, niin haluaisin kallistua ”senat sakaisin”-tilanteeseen. Kunhan vaan nyt saadaan vielä @Meiz paikalle kommentoimaan ennen kuin pelipäivä loppuu, ettei mennyt pupu pöksyyn..?

Ei mennyt pupu pöksyyn, vaan mainitsin suoraa avausviestissä että olen kyseisen päivän poissa.

justy kirjoitti:
Meiz kirjoitti:No ei ole helppo peli pahiksillekaan tämä aikataulu kun putoamissäännötkin ovat suht ruhtinaalliset :D Mutta heip kaikille myös täältä, kiva päästä pelaamaan pitkästä aikaa. Omalta osaltani tämä päivä menee lautapelien parissa, mutta huomenna sitten kuvioissa.


Tää on varmaan joku vitsi vaan, mutta en Meiz ymmärrä tuota ekaa virkettäsi. Selvennätkö?

Naureskelin tuota tiukkaa aikaa pelille joka sillä tulkinnalla päättyisi väkisinkin tasapeliin.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Meiz » 02.03.2021 09:31:24

pahis-raynkaan = hyvis-raynkaan

Pahoittelut myös typotteluista, yritän petrata.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja jeekaka » 02.03.2021 09:41:10

Mjaaa, ite näin ängin viestin aika hyvismäisenä, lähinnä koska nään aika hyvin, miten mun ja raynin pelityyleistä tekee tuollaiset readit jos on pelannut Kylässä joskus 10 vuotta sitten. Lisäksi Tetran suhteen mietin samaa, tosin oikeastaan vasta reaktiosta ängin viestiin. (Ite tosiaan ymmärsin mitä Tetra tarkoitti tolla pelaamisen muistelulla, ja ymmärsin ettei Tetra välttis oikein tajunnut mitä rayn kysymyksellään haki, en kai oikein tajunnut itsekään :D)

Meiz näköjään jätti kommentoimatta Tetraa ollenkaan.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Meiz » 02.03.2021 09:55:50

jeekaka kirjoitti:Mjaaa, ite näin ängin viestin aika hyvismäisenä, lähinnä koska nään aika hyvin, miten mun ja raynin pelityyleistä tekee tuollaiset readit jos on pelannut Kylässä joskus 10 vuotta sitten. Lisäksi Tetran suhteen mietin samaa, tosin oikeastaan vasta reaktiosta ängin viestiin. (Ite tosiaan ymmärsin mitä Tetra tarkoitti tolla pelaamisen muistelulla, ja ymmärsin ettei Tetra välttis oikein tajunnut mitä rayn kysymyksellään haki, en kai oikein tajunnut itsekään :D)

Meiz näköjään jätti kommentoimatta Tetraa ollenkaan.

Mietin kyllä ihan samaa (eka peli raynin tyylin kanssa pistää varmasti silmään). Tetran aiemmista peleistä muistan anteeksipyytelemättömän tyylin, eli ainakin sen suhteen tuntuu olevan normaalilla linjallaan.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Halima » 02.03.2021 09:57:47

raynpelikoneet kirjoitti:
Halima kirjoitti:
raynpelikoneet kirjoitti:Zey on varmaan pahis kun se ei ole vielä herännyt. Klo 16 olis vielä mennyt mutta ei klo 18. :D

Käsittääkseni Zey on nykyään töissä, pitkät työpäivät ja työmatkat eli voi mennä vielä tovi. Ja luulin sun tietävän tän, eli onko kenties itselläsi pahismotivaatio kysymyksen takana?

Olet oikeassa, viestini oli puoliksi vitsi, mutta oletin että Zey ei olisi tänään töissä. Haluaisin kuitenkin kuulla, että jos mielestäsi suoranaisesti valehtelisin asiasta pahiksena, miksi tekisin niin? Asiahan on kuitenkin todella helppo todentaa, eikä Zey millään tavalla "kärsisi" minun pahissyytöksestäni.

Oletinkin että se on puoliksi vitsi, mutta vähän pitää tökkiä ja katsoa mitä tapahtuu. :) Tulipa teillä melkoiset keskustelut tuosta mun tökkäsystä, mutta sittenhän se teki tehtävänsä. :D Ei mulla oikeastaan ole asiaan enempää sanottavaa, rayn vaikuttaa haluavan edistää peliä, mikä enemmän vaikuttaa hyvismäiseltä. Lisäksi tuo myöhempi loukkaantuminen on kyllä todella paljon enemmän hyvisrayniin viittaavaa, joskin vähän yliampuvaa mun mielestä.

raynpelikoneet kirjoitti:Eikö kellekään muulle Tetran avaus vaikuta oudolta? Jos ei niin miksi?

Tetran avaus vaikutti minusta hyvin Tetramaiselta, mutta jatkoviesteissään hän on ollut jopa selkeämpi ja monisanaisempi kuin yleensä.

äng-äänne kirjoitti:Rayn tyyli taas on hieman provoavampi, se aina lukee mun mielessä hieman pahismaisena, koska yleensä juuri heidän luulisi kylvävän eripuraa kyläläisten välille. Jännä myös että hänen provoamisensa ei ylety tuohon Meizin omituisen ”pahis”viestin esille nostamiseen vaan siinä hän tyytyy vasta passaamaan justyn vanavedessä.

Tää on kyllä tosi hyvä pointti, ja pitää pitää mielessä jos Meiz tai rayn paljastuu pahikseksi. Toisaalta kuten justy sanoi, rayn ei kyllä silittele pahiskavereitaan silkkihansikkain, mutta ehkä ei olisi halunnut heti pelin alussa lähteä täysillä tykittämään pahiskaveriaan vastaankaan.

äng-äänne kirjoitti:Hieman hämärtää mun käsitystä teistä muista kun en tosiaan tiedä ”vapaa-ajalla” teidän liikkeistä mitään - en tiedä kuka tuntee kenet ja siten bluffaa jos esittää ettei tiedäkään toisen aikatauluja.

Tähän haluan vaan sanoa: tuu discordiin! Siellä jutellaan ja pelaillaan ja tutustellaan ja varmaan ku korona joskus hellittää ni taas treffaillaankin. Siellä tutustuu ja on mukavaa! :)

äng-äänne kirjoitti:Siitä haluaisin olla melkeinpä varma että ainakin yksi pahis on aktiivisena, koska mikä muu semmoista roolia ilahduttaa kuin jutella muiden höpöttelyjen vanavedessä vähän niitä näitä. Vielä en lähtisi kuitenkaan naulaamaan kenenkään arkkua umpeen, koska vielä on mutu se että kuka tahansa voisi olla hyvä hyvis tai hyvä pahis.

Tästä mulla tuli ekana mieleen, että änkkä ois pahis ja toinen pahis noissa hiljaisissa/vielä heräämättömissä, ja haluaa herättää epäilyä äänekkäämpien suuntaan ettei tiputettais randomilla vaan jotain hiljaista.

äng-äänne kirjoitti:@Tetradynamia mä luulin että sä yritit aktiivisesti välttää hätiköintiä? :)

Mä tunnen itseni kyllä ja tiedän miten käsittelen tietoa eikä mulla ole sen taakse minkäänlainen tarve piiloutua. Jos mä saan yhdessä (tai muutamassa) pitkässä viestissä tuotua ilmi sen mihin toinen käyttää usean lyhyen viestin, se on mulle ihan yhdenvertaista kommunikointia. Nyt kuitenkin tärkeintä olisi se viestien sisältö, ei niinkään se määrä.

(Tietenki voisin lisätä tähän jonkun disclaimerin siitäkin, että välttämättä aina ei ole tarpeeksi vapaa-aikaa olla jatkuvasti reaaliajassa viestien hermoilla - silloin ainut vaihtoehto on kirjoittaa yksi pitkä viesti per päivä and that’s it. Mutta se on varmaan ihan itsestäänselvää.)

Musta taas tuntuu että nimenomaan pahis peräänkuuluttaisi pelin yleiseksi linjaksi ilmeisesti satunnaisia, rentoja, strukturoimattomia heittoja, koska ne ei välttämättä edistä peliä ja sitä päämäärää eli pahisten nappaamista yhtään.

Poltteleeko se spottivalo Tetraa nyt kuitenkin?

Vai säikähtikö änkkä Tetran antamaa negatiivista huomiota? Hmm...

Heräämättä on vielä Marzzuu, Ariel ja Horaaneko. Mietin nyt lähinnä äänestänkö heistä jotain, vai...
++äng-äänne
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja jeekaka » 02.03.2021 10:11:10

Halima kirjoitti:Heräämättä on vielä Marzzuu, Ariel ja Horaaneko. Mietin nyt lähinnä äänestänkö heistä jotain, vai...


Zey kanssa, vai onko hän herännyt teidän salaisessa pahischatissa?
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Meiz » 02.03.2021 10:13:24

Halima kirjoitti:
äng-äänne kirjoitti:Rayn tyyli taas on hieman provoavampi, se aina lukee mun mielessä hieman pahismaisena, koska yleensä juuri heidän luulisi kylvävän eripuraa kyläläisten välille. Jännä myös että hänen provoamisensa ei ylety tuohon Meizin omituisen ”pahis”viestin esille nostamiseen vaan siinä hän tyytyy vasta passaamaan justyn vanavedessä.

Tää on kyllä tosi hyvä pointti, ja pitää pitää mielessä jos Meiz tai rayn paljastuu pahikseksi. Toisaalta kuten justy sanoi, rayn ei kyllä silittele pahiskavereitaan silkkihansikkain, mutta ehkä ei olisi halunnut heti pelin alussa lähteä täysillä tykittämään pahiskaveriaan vastaankaan.

En kyllä edelleenkään ymmärä mikä avausviestissäni olisi antanut aihetta "täyteen tykittelyyn" minua vastaan. Tuntuu että tuo kommentti on paisunut ihmeen ylitulkituksi mikä tosin sopii täydellisesti näihin peleihin :D
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja jeekaka » 02.03.2021 10:25:17

Jätän tähän nyt vielä selkokielellä huomioni.

Meiz ei kommentoi Tetradynamiaa viestissään, jossa kommentoi kaikkia muita heränneitä pelaajia, vaikka Tetra on vähän niinkuin topicin kuuma peruna tässä vaiheessa. Sit kun huomautan asiasta, kommentti Tetrasta on tyyliä täällä ei ole mitään nähtävää.

Halima tietää aika hyvin Zeyn kiireet ja unohtaa, että Zey ei oo heränny :D

Nää ois molemmat aika härskejä mokia pahiksilta, ja varmaa on että ainakin toinen noista on ihan sattumaa, mutta haluan nyt silti nämä asiat lisättäväksi pöytäkirjaan.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Halima » 02.03.2021 10:37:29

jeekaka kirjoitti:
Halima kirjoitti:Heräämättä on vielä Marzzuu, Ariel ja Horaaneko. Mietin nyt lähinnä äänestänkö heistä jotain, vai...

Zey kanssa, vai onko hän herännyt teidän salaisessa pahischatissa?

Oho, niinpä onkin! Silmäilin tuon pelaajalistan läpi, ja ei osunut silmiin kuin nuo kolme. Varmaan Zey on mulla siellä "tottakai se on ensimmäisten heränneiden joukossa aina" -listalla mielessäni, ni en tajunnut että eipä tosiaan oo tähän peliin vielä herännyt. :D
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Meiz » 02.03.2021 11:25:32

jeekaka kirjoitti:Jätän tähän nyt vielä selkokielellä huomioni.

Meiz ei kommentoi Tetradynamiaa viestissään, jossa kommentoi kaikkia muita heränneitä pelaajia, vaikka Tetra on vähän niinkuin topicin kuuma peruna tässä vaiheessa. Sit kun huomautan asiasta, kommentti Tetrasta on tyyliä täällä ei ole mitään nähtävää.

No minä hyväksyn pöytäkirjaan merkinnän. Tetran avauksen peliin näen täysin neutraalina. Ilmeisesti rayn koki tuon avauksen fakena, koska pelin perusidea on oletettavasti tiedossa osallistujille eikä sen suhteen ole suurempaa muisteltavaa. Tetran vastaukset kyselyihin on silmääni ymmärrettävät. Muilta osin lukisin hänen pelin tähän asti "tuntuu omalta itseltään", eli vastaavalla tasolla kuin readini sinun suhteen. Ei suoranaisesti mitään mikä saisi ajattelemaan selkeäksi pahikseksi, mutta ei mahdoton homma pahisroolia pelaavallekaan (jossa ideana on tietenkin esittää omaa hyvispeliä).

@Marzzuu, jos tämän hetkisten viestien perusteella pitäisi keksiä yksi pahis, kuka se olisi ja miksi?
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja jeekaka » 02.03.2021 11:39:33

Meiz kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:Jätän tähän nyt vielä selkokielellä huomioni.

Meiz ei kommentoi Tetradynamiaa viestissään, jossa kommentoi kaikkia muita heränneitä pelaajia, vaikka Tetra on vähän niinkuin topicin kuuma peruna tässä vaiheessa. Sit kun huomautan asiasta, kommentti Tetrasta on tyyliä täällä ei ole mitään nähtävää.

No minä hyväksyn pöytäkirjaan merkinnän. Tetran avauksen peliin näen täysin neutraalina. Ilmeisesti rayn koki tuon avauksen fakena, koska pelin perusidea on oletettavasti tiedossa osallistujille eikä sen suhteen ole suurempaa muisteltavaa. Tetran vastaukset kyselyihin on silmääni ymmärrettävät. Muilta osin lukisin hänen pelin tähän asti "tuntuu omalta itseltään", eli vastaavalla tasolla kuin readini sinun suhteen. Ei suoranaisesti mitään mikä saisi ajattelemaan selkeäksi pahikseksi, mutta ei mahdoton homma pahisroolia pelaavallekaan (jossa ideana on tietenkin esittää omaa hyvispeliä).


Joo ei mulla oikeastaan tähän mitään vastaansanomista ja aika pitkälti voin allekirjoittaa tämän analyysin. Ainoastaan mietin, että onko syy siihen ettet esittänyt sitä jo ekassa (tai siis tokassa :D) viestissäsi siinä, että alitajuisesti et halunnut että pahiskaveriisi kiinnitettäisiin yhtään enempää huomiota. Ja tähän varmaan justy sanois että pahis haluaisi huomioida pahistoverinsa, mutta siksi sanoinkin että tää olis ollut pahikselta iso moka. Lähtökohtaisesti aattelisin että olisit pahiksena tarkempi, mutta toisaalta myös virheitä sattuu.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Ariel » 02.03.2021 11:46:32

justy kirjoitti:Ariel on mulle nimenä tuttu, mutten kyllä muista ollaanko pelattu samassa pelissä?

ollaan pelattu, täällä joskus vuosia sitten (=2016, kai?), ja mä oon finissä Alanna :D


- Aloituksista mun silmään hyvismäisimmältä vaikutti itse asiassa varmaan jeekaka? Mä jollain tasolla tykkäsin siitä sen kommentista "Painelen täällä nyt kumminkin F5 ja odotan että jotain jännää tapahtuu :D", lähinnä kai siitä syystä että se vaikuttaa aika rehelliseltä kommentilta, ja pahis ehkä haluaisi tulla nähdyksi ennemmin tekemässä itse jotain pelin eteen, eikä vaan odottelemassa että muut tekee jotain?
(tosin mulla ei ole mitään käsitystä että miten jeekaka yleensä pelaa, niin mä en tiedä yhtään että onko tää lähellekään hyvä tapa lukea sitä :D)

- Mä en ymmärrä mitä ihmeellistä Meizin aloituksessa oli. tai siis, mä näin sen lähinnä sellaisena, että kun rayn oli sanonut jotain tyyliin "ei ole hyviksille helppo peli", niin siihen vastauksena vaan heitti sellaisen "no ei ole pahiksillekaan :D". ja mä en näe miten tää kertoo Meizin roolista yhtään mitään.
lähinnä mua kiinnostaa, että miten muut on sitten ton kommentin tulkinnut, jos siitä saa jotain erikoisempaa (äng-äänne taisi ainakin sanoa jotain siitä että se vaikuttaa "jester" tyyliseltä viestiltä, ja mä en tajua että millä tavalla :D)

- justyn ja raynin viestit vaikutti ihan kohtuu hyvismäiseltä, siis tasolla "puhuu järkeviä asioita, ja ymmärrän miksi se ajattelee just noita juttuja". mutta mitään yksittäistä hyvismäistä kohtaa mä en pysty sieltä osoittamaan, tai mitään sellaista mitä ne ei pystyisi feikkaamaan. mutta mä en oo tällä hetkellä mitenkään huolissani oikeastaan kummastakaan

- äng-äänteen ensimmäinen viesti oli kai ihan okei? mä jollain tasolla pidin siitä, että vaikka se ilmeisesti näki Meizin viestin jotenkin outona/pahismaisena, se ei kuitenkaan alkanut suoraan kutsua Meiziä pahikseksi siitä, vaan totesi että se on todennäköisemmin vaan mennyt sanat sekaisin.
muuten mä en nähnyt siinä paljon mitään roolista mihinkään suuntaan kertovaa

Halima kirjoitti:
äng-äänne kirjoitti:Siitä haluaisin olla melkeinpä varma että ainakin yksi pahis on aktiivisena, koska mikä muu semmoista roolia ilahduttaa kuin jutella muiden höpöttelyjen vanavedessä vähän niitä näitä. Vielä en lähtisi kuitenkaan naulaamaan kenenkään arkkua umpeen, koska vielä on mutu se että kuka tahansa voisi olla hyvä hyvis tai hyvä pahis.

Tästä mulla tuli ekana mieleen, että änkkä ois pahis ja toinen pahis noissa hiljaisissa/vielä heräämättömissä, ja haluaa herättää epäilyä äänekkäämpien suuntaan ettei tiputettais randomilla vaan jotain hiljaista.

Tää sitten taas vaikuttaa tosi oudolta syyltä epäillä jotakuta :D
tai siis tällainen teoretisointi että "pahis saattaisi haluta ohjata huomiota jonnekin, jos muut pahikset ovat jossain joukossa" vaikuttaa vaan aika hataralta syyltä epäillä jotakuta?
mä ymmärtäisin tän ehkä paremmin, jos Halimalla olisi ollut joku syy uskoa että pahikset on nimenomaan hiljaisia, niin siinä kohtaa tää olisi järkevä epäily sinänsä, mutta mä en nähnyt sellaista?

jeekaka kirjoitti:Meiz ei kommentoi Tetradynamiaa viestissään, jossa kommentoi kaikkia muita heränneitä pelaajia, vaikka Tetra on vähän niinkuin topicin kuuma peruna tässä vaiheessa. Sit kun huomautan asiasta, kommentti Tetrasta on tyyliä täällä ei ole mitään nähtävää.

Mä en pysty näkemään tässä mitään outoa, lähinnä kai siksi että mun omakin mielipide Tetrasta on ollut se, että siellä ei ole mitään nähtävää :D
Avatar
Ariel
Kyläläinen
 
Viestit: 38
Liittynyt: 27.09.2015 15:31:44

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Halima » 02.03.2021 15:25:12

Ariel kirjoitti:- Mä en ymmärrä mitä ihmeellistä Meizin aloituksessa oli. tai siis, mä näin sen lähinnä sellaisena, että kun rayn oli sanonut jotain tyyliin "ei ole hyviksille helppo peli", niin siihen vastauksena vaan heitti sellaisen "no ei ole pahiksillekaan :D". ja mä en näe miten tää kertoo Meizin roolista yhtään mitään.
lähinnä mua kiinnostaa, että miten muut on sitten ton kommentin tulkinnut, jos siitä saa jotain erikoisempaa (äng-äänne taisi ainakin sanoa jotain siitä että se vaikuttaa "jester" tyyliseltä viestiltä, ja mä en tajua että millä tavalla :D)

Mä luulen että se jester-tyylisyys tuli siitä, että Meiz sillä viestillä nimenomaan ajatteli peliä pahisten kannalta, ja jos pelin ekassa viestissä paljastaa ajattelevansa pahisten kannalta, on hyvä mahdollisuus, että muut lähtee siitä lynkkaamaan. Mut mä itse asiassa luulen, että tuo pahisten puolen ajattelu ennemmin puhuu Meizin hyvikseyden kuin pahikseuden puolesta, sillä pahiksena Meiz olisi varmasti varovaisempi tuollaisen kommentin kanssa.

Ariel kirjoitti:
Halima kirjoitti:
äng-äänne kirjoitti:Siitä haluaisin olla melkeinpä varma että ainakin yksi pahis on aktiivisena, koska mikä muu semmoista roolia ilahduttaa kuin jutella muiden höpöttelyjen vanavedessä vähän niitä näitä. Vielä en lähtisi kuitenkaan naulaamaan kenenkään arkkua umpeen, koska vielä on mutu se että kuka tahansa voisi olla hyvä hyvis tai hyvä pahis.

Tästä mulla tuli ekana mieleen, että änkkä ois pahis ja toinen pahis noissa hiljaisissa/vielä heräämättömissä, ja haluaa herättää epäilyä äänekkäämpien suuntaan ettei tiputettais randomilla vaan jotain hiljaista.

Tää sitten taas vaikuttaa tosi oudolta syyltä epäillä jotakuta :D
tai siis tällainen teoretisointi että "pahis saattaisi haluta ohjata huomiota jonnekin, jos muut pahikset ovat jossain joukossa" vaikuttaa vaan aika hataralta syyltä epäillä jotakuta?
mä ymmärtäisin tän ehkä paremmin, jos Halimalla olisi ollut joku syy uskoa että pahikset on nimenomaan hiljaisia, niin siinä kohtaa tää olisi järkevä epäily sinänsä, mutta mä en nähnyt sellaista?

No siis. Ensinnäkin: joo, monet pelaajat on hiljaisempia pahiksena. Toisekseen: tässä pelissä kukaan äänekkäämmistä pelaajista ei oo vaikuttanut pahikselta. Oon saanut jonkinasteista hyvisvibaa ainakin justystä, Meizistä, raynistä, jeekakasta ja Tetrasta. Tämä kattaa aika hyvin pelin äänekkäämmän puoliskon. Tietenkään en voi sanoa, ettei kukaan noista vois olla pahis - ihan hyvin voi, tuossa on paljon hyviä pelaajia jotka kyllä kykenis tuollaiseen peliin pahiksenakin. Silti ennemmin tällä hetkellä veikkaisin heitä hyviksiksi -> tästä loogisesti seuraa, että pahiksen/pahisten pitää olla hiljaisempien joukossa.

Eli joo, en ehkä selkeästi tuossa aiemmassa viestissä sitä tuonut esiin, mutta itse kyllä ajattelen että vähintään yks pahis ois siellä hiljaisissa, koska äänekkäämmät vaikuttaa aidoilta ja ei-pahismaisilta.

Btw tykkäsin tuosta Arielin viestistä ja sain kevyen hyvisfiiliksen myös Arielista.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja justy » 02.03.2021 21:18:26

äng-äänne kirjoitti:Musta taas tuntuu että nimenomaan pahis peräänkuuluttaisi pelin yleiseksi linjaksi ilmeisesti satunnaisia, rentoja, strukturoimattomia heittoja, koska ne ei välttämättä edistä peliä ja sitä päämäärää eli pahisten nappaamista yhtään.


Riippuu varmasti paljon pelaajasta, mutta itse väittäisin että rennot ja strukturoimattomat heitot on vaikeampi strategia pahiksena kuin pitkät toisaalta-toisaalta-viestit. Ainakin itsellä on suuria vaikeuksia pahiksena pelata "rennosti", kun koko ajan pitää kuitenkin miettiä kaikki sanomiset filtterin läpi.


jeekaka kirjoitti:Mjaaa, ite näin ängin viestin aika hyvismäisenä, lähinnä koska nään aika hyvin, miten mun ja raynin pelityyleistä tekee tuollaiset readit jos on pelannut Kylässä joskus 10 vuotta sitten.


Miks tää on hyvismäistä, miten uskoisit pahis-ängän reaktion eroavan? Musta toi on pikemminkin juuri pahikselle sopivaa kevyen epäilyn heittämistä, jolla voi sitten pohjustaa ääntä jos alkaa näyttää siltä että muut lähtee tuohon suuntaan.


Meiz kirjoitti:En kyllä edelleenkään ymmärä mikä avausviestissäni olisi antanut aihetta "täyteen tykittelyyn" minua vastaan. Tuntuu että tuo kommentti on paisunut ihmeen ylitulkituksi mikä tosin sopii täydellisesti näihin peleihin :D


Selvyyden vuoksi: en pitänyt avauskommenttiasi pahismaisena, en vaan ymmärtänyt mitä tahdoit sanoa. Nyt kun ymmärrän, niin eipä siinä ajatuksessasi mitään ihmeellistä ole.


Ariel kirjoitti:
justy kirjoitti:Ariel on mulle nimenä tuttu, mutten kyllä muista ollaanko pelattu samassa pelissä?

ollaan pelattu, täällä joskus vuosia sitten (=2016, kai?), ja mä oon finissä Alanna :D


Mahtavaa! Toivottavasti oot taas hyvis, olen nimittäin huomannut parissa finipelissä että sun pahistutkasi on ollut kunnioitettavan tarkka (ja pelottavan tarkka, silloin kun pelasin pahista sua vastaan).


Ariel kirjoitti:- äng-äänteen ensimmäinen viesti oli kai ihan okei? mä jollain tasolla pidin siitä, että vaikka se ilmeisesti näki Meizin viestin jotenkin outona/pahismaisena, se ei kuitenkaan alkanut suoraan kutsua Meiziä pahikseksi siitä, vaan totesi että se on todennäköisemmin vaan mennyt sanat sekaisin.
muuten mä en nähnyt siinä paljon mitään roolista mihinkään suuntaan kertovaa


Äng-äänteen eka viesti on mun mielestä tän pelin toistaiseksi pahismaisin. Äng soutaa ja huopaa edestakaisin, epäilee vähän muttei kuitenkaan kunnolla. Se tuntuu musta pahikselle tyypilliseltä pohjatyön tekemiseltä ekan päivän äänelle. Myöhempinä päivinä on sitten helpompaa, kun voi muiden mukana tutkia äänestyksiä ja yötappoja, mut ekana päivänä pahiksella on kurjaa kun se tietää että hyvikset ei tee oikeasti pahismaisia juttuja.

@Halima, mikä jeekakassa hyvisvibattaa?
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja justy » 02.03.2021 21:25:21

Tänään jäi näköjään peliaika vähemmälle, piti kokeilla tuollaista korttipakkapakohuonepeliä (50 Cluesin Pendulum of the Dead). Ei saatu sitä edes loppuun, ja taas pitää mennä nukkumaan. Täytyy varmaan huomenna taas varastaa päivällä työaikaa juonittelulle, jos illalla jatketaan se pakopeli loppuun.

++äng-äänne saapi nyt ääneni. Perustelut oikeastaan edellisessä viestissä, mutta kertauksena: ekasta viestistä huokuva pahismainen varovaisuus ja jahkailu.

Tetra on antanut ihan mahdollisen selityksen ekaan kommenttiinsa. En ole ihan varma mitä se käytännössä tarkoittaa, mutta jos peliä lähestyy tuolla tavalla yläkäsitteiden kautta, niin ehkä sitä tosiaan kokee että pitää vähän miettiä. Tai ainakaan en tiedä miksi pahiksen nyt pitäisi enemmän tuolla tapaa akateeminen olla kuin hyviksen.

Jeekakasta en oikein saa otetta.

Zeystä ja Marzzuusta ois kiva kuulla. :(
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Meiz » 02.03.2021 21:48:28

Omakin ääni lähtee nyt ++äng-äänne suuntaan ylläolevaa kompaten.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja jeekaka » 02.03.2021 21:59:29

justy kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:Mjaaa, ite näin ängin viestin aika hyvismäisenä, lähinnä koska nään aika hyvin, miten mun ja raynin pelityyleistä tekee tuollaiset readit jos on pelannut Kylässä joskus 10 vuotta sitten.


Miks tää on hyvismäistä, miten uskoisit pahis-ängän reaktion eroavan? Musta toi on pikemminkin juuri pahikselle sopivaa kevyen epäilyn heittämistä, jolla voi sitten pohjustaa ääntä jos alkaa näyttää siltä että muut lähtee tuohon suuntaan.


Niin siis joo teknisesti totta että pahiksen on helpompi tehdä tollaisia comsii comsaa postauksia, mutta ite teen niitä hyviksenäkin ja tavallaan mun oli helppo nähdä miten noihin lopputuloksiin tulee hyviksen perspektiivistä.

änkän halu epäillä äänekkäämpiä pelaajia oli kieltämättä vähän outo kohta mutta taisin lukea sen alunperin melko suorana syytöksenä allekirjoittanutta kohtaan. :D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja jeekaka » 02.03.2021 22:07:39

Jos äng-äänne on pahis voin mennä hautaan asian kanssa, mutta jos se on hyvis niin lähden seuraavaan päivään ihan soirona Meiz-Tetra -teorialla XD
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja jeekaka » 02.03.2021 22:36:59

En siis jostain syystä hirveesti tykännyt Meizin äänestä, mut koitan eritellä tähän liittyviä tuntemuksia huomenna koska nyt en jaksa enkä tiiä onko toi oikeasti pahikselle edes järkevä äänestää änkkää tossa kohti.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja äng-äänne » 03.03.2021 01:46:28

Nakkaan tähän kärkeen mun päivän (yön) fiilikset.

Jeekakasta tulee tän päivän puolella parempi fiilis. Silmät on selkeästi auki ja tulee oivaltavia kommentteja, jotka antaa uutta mietittävää. Eikä se mun kommentti aktiivisesta pahiksesta ollut muuten suoraan sua kohtaan, mutta mä avaan sitä vähän tuossa alempana!

Arielilta kautta linjan aika neutraali ja ympäripyöreä avaus.

Meizin ja justyn äänistä mua kohtaan mulle ei tule sen kummempia tuntemuksia (paitsi Meiz ajoitti äänensä vasta päivän loppuun kolmanneksi vaikka antoi jo ekassa viestissään ihan pätevän perustelun mun äänestämiseen - onko vaan pelityylistä kiinni että ei avannut pistetiliä itse vai halusiko arkana pahiksena venata että saa enemmän porukkaa taakseen?).

Haliman ääni mua kohtaan taas on vaan hassu. Mun oma fiilis siitä oli, että Halima tarrasi tähän mun avauksen helpoimpaan, alimpana riippuneeseen oksaan ja halusi lähteä vähän tökkimään muurahaiskekoa provoäänellä ja saikin siihen sitten porukkaa taakseen.

Mulla huvittaa siis @Halima perustelu mun äänestämiselle, koska se on käytännössä ihan sama teoria kun mulla, mutta käännetty vaan ympäri. Sun mutu on että vähintään yksi pahiksista on hiljainen, mun mutu on että vähintään yksi pahiksista on aktiivinen.

Mä nyt avaan tätä ajatusmaailmaani tähän lisää (vähän nolona), sillä riskilläkin että saan lisää pyhää vihaa osakseni, jos tämmöinen omien sanojen selittely nähdään jonkinlaisena etikettivirheenä. Mulle tuli ihan semmoinen ”oho hups”-fiilis kun mun edellinen viesti luettiin niin pahismaisena, varsinkin siis tää mun ”aktiivinen pahis” mutuheitto joka mun omiin 10 vuotta ruosteessa olleisiin juonariaivoihin kuulosti ihan järkevältä!

Eli siis mun ”aktiivinen pahis” mutun pohjaan siihen mitä täällä on jo sanottu - pahispelin luulisi haluavan pitää niin lähellä omaa hyvispelityyliään kuin voi. Ja tämmöinen aktiivinen pelin alku antaa hyvän mahiksen reippaalle pahikselle hypätä heti ekoista viesteistä lähtien kyytiin. Mä näkisin sen huonona pahispelinä jäädä näin aktiivisessa pelin aloituksessa pahnan pohjalle.

Sen takia yritin hakea mitä pahismaista oon nähnyt aktiivisella puolella - ja myös koska heistä on myös matskua mitä analysoida. MUTTA voimakasta, vahvaa pahisvibaa en saanut vielä kenestäkään, niinkuin sanoin tossa ekassa viestissäni. Ja tämä ilmeisesti näytti sitten soutamiselta ja huopaamiselta tai varovaisuudelta. Ehkä mun olisi vaan pitänyt sanoa ympäripyöreästi että ”kaikki aktiiviset vaikuttaa aika hyviksiltä, kivaa :)”, mutta mun analyysityyli on enemmän ”kaikissa voi olla jotain pahaa”.

Jos päivän lopussa näyttää siltä että pahikset todella on jääneet tonne hiljaiseen porukkaan, eli jos kaikilla aktiivisilla alkaa olla näyttöä hyvismäisestä pelistä tai pelin edistämisestä, niin sitten mun aktiivinen pahis-mutu osoittautuu vääräksi ja nakkaan vihaisena ääneni nukkuvien joukkoon, koska mun mielestä se on mälsin ja turvallisin tapa pelata pahista että kököttää nurkassa kädet silmillä ja teeskentelee ettei kukaan huomaa.

Tässäpä nämä tärkeimmät, viestillä on pituutta kuin pienellä kylällä mutta en osaa kirjoittaa lyhyesti ja ytimekkäästi. :(
Avatar
äng-äänne
Kyläläinen
 
Viestit: 32
Liittynyt: 11.02.2021 14:18:58

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja jeekaka » 03.03.2021 09:01:17

äng-äänne kirjoitti:Meizin ja justyn äänistä mua kohtaan mulle ei tule sen kummempia tuntemuksia (paitsi Meiz ajoitti äänensä vasta päivän loppuun kolmanneksi vaikka antoi jo ekassa viestissään ihan pätevän perustelun mun äänestämiseen - onko vaan pelityylistä kiinni että ei avannut pistetiliä itse vai halusiko arkana pahiksena venata että saa enemmän porukkaa taakseen?).


Siis tämä itsellänikin häiritsi jonkun verran, että Meiz äänestää äng-äännettä siinä vaiheessa kun se on jo yleisesti hyväksyttyä. Ja kun oon nyt lähtenyt linkittämään Meiziä ja Tetraa, niin Tetra on tuolla saanut jo kuumotusta raynilta ja änkältä, niin vois olla haluja lähteä paaluttamaan harhalynkkausta. Tilanteethan voi tosiaan vielä muuttua nopeastikin, joten sinänsä kauheen raskauttavaa tuo ei ole suuntaan tai toiseen.

Ja siis, äng-äännehän voi ihan hyvin olla pahis :D Mun mielestä äänestämiselle on about niin hyvät perusteet kun nyt tässä vaiheessa voi olla, ja nään kyllä mahdollisen hyvismotivaankionkin mikä vois olla ton kolmannen äänen takana. Itsessäänhän me ollaan Meizin kanssa myös jopa kohtalaisen sama mieltä kaikesta XD
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Meiz » 03.03.2021 09:57:51

äng-äänne kirjoitti:Meizin ja justyn äänistä mua kohtaan mulle ei tule sen kummempia tuntemuksia (paitsi Meiz ajoitti äänensä vasta päivän loppuun kolmanneksi vaikka antoi jo ekassa viestissään ihan pätevän perustelun mun äänestämiseen - onko vaan pelityylistä kiinni että ei avannut pistetiliä itse vai halusiko arkana pahiksena venata että saa enemmän porukkaa taakseen?).

Mainitsin kuitenkin samaisessa viestissä mihin ääni lähtisi sen hetken fiilisten mukaan. Lähinnä jäin odottelemaan loppujen pelaajien heräämistä, jotta saisin paremman kuvan kaikista pelaajista ennen äänestämistä. Loppupäivä oli kuitenkin harmillisen hiljainen Arielin heräämistä lukuunottamatta. Päädyin nyt kuitenkin laittamaan ääntä etukenossa kun justyn ajatukset avauksestasi osuivat yhteen.

Nukkuvista puheenollen, kategorisointi sen perusteella todennäköisemmistä pahiksista tuntuu nopan heittelyltä. Henk. koht. vaikea kuvitella että heräämättömät (Marzzuu, Zey, horaaneko) ottaisivat tietoiseksi pahistaktiikaksi täyden mykkäkoulun, aiempien pelien perusteella. Kun taas ajatus siitä että aktiivisissa on varmaankin yksi pahis on melko ympäripyöreä ajatus. Kyllä, näinhän voi tosiaan olla. Avausviestissäsi tuo antoi fillerimäistä fiilistä, varsinkin kun saman pohdinnan loppuun totesit ettei johtopätöksiä kannata tehdä ja kuka tahansa voi kuitenkin olla hyvis/pahis. Filleritunnetta antoi myös kommentointi muiden aikataulujen tietämättömyydestä, koska en näe miten se olisi hankaloittanut / hankaloittaa suuremmin pelaajien lukemista.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja justy » 03.03.2021 10:02:31

jeekaka kirjoitti:
justy kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:Mjaaa, ite näin ängin viestin aika hyvismäisenä, lähinnä koska nään aika hyvin, miten mun ja raynin pelityyleistä tekee tuollaiset readit jos on pelannut Kylässä joskus 10 vuotta sitten.


Miks tää on hyvismäistä, miten uskoisit pahis-ängän reaktion eroavan? Musta toi on pikemminkin juuri pahikselle sopivaa kevyen epäilyn heittämistä, jolla voi sitten pohjustaa ääntä jos alkaa näyttää siltä että muut lähtee tuohon suuntaan.


Niin siis joo teknisesti totta että pahiksen on helpompi tehdä tollaisia comsii comsaa postauksia, mutta ite teen niitä hyviksenäkin ja tavallaan mun oli helppo nähdä miten noihin lopputuloksiin tulee hyviksen perspektiivistä.


Mä en vieläkään ymmärrä, että miksi tuo ängän viesti oli hyvsmäinen mielestäsi? Eikö pahis-äng voi ihan yhtä hyvin ajatella, että "onpas Jeekakalla ja raynillä tuollaiset pelityylit". Miks ängän ajatukset teidän pelityyleistä on hyvismäisiä eikä esim. neutraaleja?
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

EdellinenSeuraava

Paluu Keskusaukio

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron