Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

"Kylässä valkeni jälleen kaunis päivä, mutta äkkiä sen aamu-unisen rauhan särki vertahyytävä kirkaisu..." Tänne tulevat varsinaiset pelitopicit.

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Meiz » 04.03.2021 09:27:18

Jos tuo ylläoleva teksti olisi tullut alkup. viestisti yhteydessä... Äänestysviestistäsi sain kuvan aika yksinkertaisesta epäilystä, eli äänen perusteena oli edelleen aiempi Zeyn unohtaminen ja nyt äänestys Zeylle. Koen että näin yksinkertaisella tasolla pidettävä epäily olisi helppo tapa pahiksen epäilyihin, ottamatta sen enempää kantaa muihin seikkoihin pelissä tai viestien sisällössä.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Meiz » 04.03.2021 09:45:02

jeekaka kirjoitti:
äng-äänne kirjoitti:
jeekaka kirjoitti: Meiz: Okei, se Tetran unohtaminen voi olla ihan sattumaa. Äänestäminenkin vois olla miten vaan. Mut pienesti oon huomaavinani, että Meiz seurailee jännällä tavalla Justya. Justy jättää täkyjä Marzzuulle, Meiz tekee kohta samaa. Justy äänestää äng-äännettä, Meiz äänestää kanssa. Justy äänestää mua, Meiz alkaa syyttää mua aidalla istumisesta.


Tää on ihan okei huomio jeekakalta, mutta meneekö tää taas siihen teoriakategoriaan että ”jos kaksi pahista tekisi tämän olisi se aikamoinen kömmähdys”? Justy on mun mielestä kuitenkin pelityyliltään aika dominoiva ja siihen on varmaan helppo lähteä mukaan. Mutta Meiz oli kuitenkin eka joka ihan itsenäisesti nosti mun epäilyttävyyden esille. Mun on tosi vaikea uskoa että pahispari ekana päivänä näin näkyvästi nojaisi toisiinsa. Vai tarkoititko tuolla sun huomiolla edes että he molemmat olisi pahiksia? Teet huomion mutta et välttämättä linkitä siihen sitten ajatusta että tuntuuko se hyvältä vai pahalta. Vai näetkö sen Meiziltä pahismaisena että hän seurailee kautta linjan hyvismäisenä pidettyä justya?


Joo siis justy on myös mun vahvin hyvisreadi tällä hetkellä. Eli kylllä, mietin, että peilaisko pahis dominoivaa hyvismäisenä pelaajaa, koska saa siitä hyvän mallin hyvispelin imitoimiselle.

Tähän vielä. Mun mielestä on ihan luonnollista kommentoida asioita jotka nousevat pelissä esiin. justyn epäily peliäsi kohti aktivoi minut katsomaan peliäsi tarkemmin ja esitin huomioni siitä. Eli se mitä sanot yllä justyn seurailuksi on minusta ihan luonnollinen tapa miten tämä peli toimii.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja jeekaka » 04.03.2021 10:00:21

Meiz kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:
äng-äänne kirjoitti:
jeekaka kirjoitti: Meiz: Okei, se Tetran unohtaminen voi olla ihan sattumaa. Äänestäminenkin vois olla miten vaan. Mut pienesti oon huomaavinani, että Meiz seurailee jännällä tavalla Justya. Justy jättää täkyjä Marzzuulle, Meiz tekee kohta samaa. Justy äänestää äng-äännettä, Meiz äänestää kanssa. Justy äänestää mua, Meiz alkaa syyttää mua aidalla istumisesta.


Tää on ihan okei huomio jeekakalta, mutta meneekö tää taas siihen teoriakategoriaan että ”jos kaksi pahista tekisi tämän olisi se aikamoinen kömmähdys”? Justy on mun mielestä kuitenkin pelityyliltään aika dominoiva ja siihen on varmaan helppo lähteä mukaan. Mutta Meiz oli kuitenkin eka joka ihan itsenäisesti nosti mun epäilyttävyyden esille. Mun on tosi vaikea uskoa että pahispari ekana päivänä näin näkyvästi nojaisi toisiinsa. Vai tarkoititko tuolla sun huomiolla edes että he molemmat olisi pahiksia? Teet huomion mutta et välttämättä linkitä siihen sitten ajatusta että tuntuuko se hyvältä vai pahalta. Vai näetkö sen Meiziltä pahismaisena että hän seurailee kautta linjan hyvismäisenä pidettyä justya?


Joo siis justy on myös mun vahvin hyvisreadi tällä hetkellä. Eli kylllä, mietin, että peilaisko pahis dominoivaa hyvismäisenä pelaajaa, koska saa siitä hyvän mallin hyvispelin imitoimiselle.

Tähän vielä. Mun mielestä on ihan luonnollista kommentoida asioita jotka nousevat pelissä esiin. justyn epäily peliäsi kohti aktivoi minut katsomaan peliäsi tarkemmin ja esitin huomioni siitä. Eli se mitä sanot yllä justyn seurailuksi on minusta ihan luonnollinen tapa miten tämä peli toimii.


Joo, eipä siinä, itsekin olen seuraillut justya ja se on monesti ihan fiksuakin :D Mutta pahikset myös tietää hyvikset hyvikseksi, mikä voi vaikuttaa heidän suhtautumiseensa, ja justy ois myös hyvä valinta taskuhyvikseksi.

Mitä tohon Tetraan tulee, musta oli vaan vähän kummallista, ettet kommentoinut häntä edes välillisesti, koska rayn ja änkkä oli aika vahvastikin ottanut kantaa Tetraan, mikä ois voinut herättää jonkunsortin mielipiteitä, vaikka Tetra itse ei herättänytkään. (Ja tosiaan mähän silloin jo sanoinkin, että sinänsä allekirjoitan sen ettei Tetran pelissä itsessään ollut varsinaisesti mitään erikoisen hälyttävää.)

Ois kiva jos voisin lukea sut hyvikseksi koska noin yleisesti ottaen tuntuu että ollaan aika samalla sivulla pelin tulkinnassa :D



Ja oon pahoillani, että oon vähän huono avaamaan ajatuksenjuoksuani! Oon pelannut pari viimeisintä peliäni englanniksi, ja yleisesti ottaen se pelikulttuuri on vähän sellaista sirpaleisempaa ja reaktiivisempaa muualla kuin täällä, ja lisäksi englanniksi sen ajatuksenjuoksun selittäminen on vielä vaikeampaa kuin suomeksi, niin luulen sen kehittäneen pelityyliäni entistä tällaisempaan suuntaan :D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja jeekaka » 04.03.2021 10:18:08

Ja siis esim hyvisreadini Arielista perustuu aika paljon siihen, että Ariel oli juuri todennut mun avauksen hyvismäiseksi ja änkän avausviestin ok:ksi, ja sit me kohta kyseenalaistettiin Meizin ääntä, niin Ariel kommentoi siihen että hänestä se vaikutti hyvimäiseltä. Jos ajatellaan, että pahis!Ariel tietää mut ja änkän hyviksiksi, niin tän ois mielestäni ennemmin kannattanut lähteä kärkkymään harhalynkkauksen toivossa meidän peesiin. (Pahistoverin puolustamiseksi toi puolestaan olis ollut aika suorasanaista :D)
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 04.03.2021 15:26:14

Halima kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:
Halima kirjoitti:Heräämättä on vielä Marzzuu, Ariel ja Horaaneko. Mietin nyt lähinnä äänestänkö heistä jotain, vai...

Zey kanssa, vai onko hän herännyt teidän salaisessa pahischatissa?

Oho, niinpä onkin! Silmäilin tuon pelaajalistan läpi, ja ei osunut silmiin kuin nuo kolme. Varmaan Zey on mulla siellä "tottakai se on ensimmäisten heränneiden joukossa aina" -listalla mielessäni, ni en tajunnut että eipä tosiaan oo tähän peliin vielä herännyt. :D

En ole päässyt vasta kun tähän asti, meni eilen myöhään, pääsen illalla enemmän paikalle.

Siis nohdit että Zey on pelissä, vaikka ennen tuota viestiäsi käytännössä ainut postauksesi koskee Zeytä?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 04.03.2021 15:27:39

Ja siis nimenomaan sitä, että Zey EI ole herännyt...
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 04.03.2021 16:26:53

No eipä se ketju kovin pitkä ollutkaan.

Jeeksusta minulla oli jotain sanottavaa - samantyylistä kuin muillakin. Erityisesti se hänen Ariel hyvisreadinsa mielestäni ei ollut kovin loogisella pohjalla. Ariel on kyllä itsenikin mielestä hyvismäisin justyn ohella tässä vaiheessa, mutta se ei vaikuta siihen jos jollain on väärät perusteet readillensa. Kyllähän pahiksetkin hyviksiä hyviksiksi kutsuvat. Jätän sen ainakin vielä kuitenkin vähemmälle huomiolle koska jeeksu teki saman huomion Halimasta kun minäkin.

En ymmärrä kuinka halima voi unohtaa että zey ei ole postannut tuossa vaiheessa.

Äng-äänne ilmeisesti äänestää minua, koska halima teki jotain?????? Haluatko avata, miksi MINÄ olen pahis perustuen johonkin mitä joku muu teki?

Meiz, sanoit välittömästi tuon jälkeen että änkän viimeisin postaus oli hyvä. Voisitko selventää miksi? Minä en näe mitään hyvää tai hyvismäistä siinä että syyttää jotain sillä perusteella että joku toinen pelaaja teki jotain.

---------

Näin myös muutamia posteja siitä, että joku ei ole kommentoinut jonkun toimintaa ollenkaan. En näe tätä millään tavalla pahismaisena, koska ainakin itse pyrin keskittymään asioihin joita pidän tärkeänä, aivan kaikkea ei pelissä tarvitse kommentoida. Itse asiassa useammin pahikset tykkäävät kommentoida asioita joilla ei ole minkään valtakunnan merkitystä koska silloin ei edes tarvitse mahdollisesti edes syyttää ketään ja voi toimia vain sivustakatsojana.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja jeekaka » 04.03.2021 17:03:06

raynpelikoneet kirjoitti:---------

Näin myös muutamia posteja siitä, että joku ei ole kommentoinut jonkun toimintaa ollenkaan. En näe tätä millään tavalla pahismaisena, koska ainakin itse pyrin keskittymään asioihin joita pidän tärkeänä, aivan kaikkea ei pelissä tarvitse kommentoida. Itse asiassa useammin pahikset tykkäävät kommentoida asioita joilla ei ole minkään valtakunnan merkitystä koska silloin ei edes tarvitse mahdollisesti edes syyttää ketään ja voi toimia vain sivustakatsojana.


Se oli postaus, jossa Meiz mainitsi kaikki muut peliin postanneet paitsi Tetran, ja Tetran avauspostauksesta oli keskustelu aika paljon, siis itseasiassa varmaan suurin osa topicista oli siinä kohtaa ollut keskustelua Tetrasta :D Eli en kokenut asiaa epäoleelliseksi, ja siksi se kiinnitti huomioni, mutta oon myös aika monta kertaa sanonut että se voi olla vaan sattumaakin.

En tiedä onko muita viestejä ollut aiheesta kuin nuo mun.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja jeekaka » 04.03.2021 17:07:47

Ai niin kerrotko vielä rayn mikä ois oikee syy tehdä hyvisreadi Arielista :D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 04.03.2021 18:01:58

jeekaka kirjoitti:Ai niin kerrotko vielä rayn mikä ois oikee syy tehdä hyvisreadi Arielista :D

Mielestäni Arielin avausposti on hyvin selkeä, ja vaikka hän jättääkin aika paljon ns. "voisi olla -outteja", ainakin minä koen hänen ajatuksenkulkunsa hyvin selkeänä enkä näe mitään ristiriitoja siinä. Hänen toka postinsa vain vahvistaa ajatustani tästä, koska se on mielestäni hyvin looginen jatkumo ensimmäiseensä, ja pystyn näkemään ja lukemaan hänen ajatuskulkuaan eikä se vaikuta millään tavalla ristiriitaiselta. Lisäksi mielestäni hyvismäiseltä vaikuttaa se että ariel heittäytyy suoraan pelaamaan, yleensä varsinki "myöhään" postaamisen aloittavat pahikset tapaavat ensin ilmoittaa olevansa paikalla ja lukevansa nyt tms, eli siis tekevät ensin jonku filler-postauksen. Tämä viimeinen ei nyt ole mikään fail-proof syy, mutta kuitenkin, noin se yleensä menee.

Sinä sitävastoin aluksi luit aluksi arielin hyvismäiseksi, koska hän meni virtaa vastaan kun muutama muu epäili meiziä, ja sanoi ettei meizin postissa ollut mitään epäilyttävää (ellei sitten ariel+meiz ole pahiksia). Myöhemmin postissasi kuitenkin itse ainakin vaikutat jollain tasolla epäileväsi meiziä, tai et ainakaan häntä lue hyvikseksi. Ymmärtäisin readisi arielista mikäli meiz olisi varma hyvis tai edes hyvismäinen mielestäsi, näin ei kuitenkaan ole. Minkään mielestäsi ei pitäisi tukea sitä, että ariel ja meiz eivät ole (voi olla) yhdessä pahiksia, mutta ariel on kuitenkin hyvismäinen VAIN koska hän puolusti meiziä?? Pidän tuota logiikkaa hieman epäilyttävänä.

Onko sinulla sanottavaa tuojon änkän ääneen minulle?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Halima » 04.03.2021 18:06:16

Pelaan nyt kännykällä ja se on ihan pylystä. Koitan nyt käyttää kuitenkin tän ajan jotenkin hyödyksi. Oon lukenut ketjua tasan siihen asti mihin viestiin vastaan.

Ariel kirjoitti:
Halima kirjoitti:Oon saanut jonkinasteista hyvisvibaa ainakin justystä, Meizistä, raynistä, jeekakasta ja Tetrasta.

miksi Tetra?
sä sanoit aiemmin jotain siitä että se pelaa selkeämmin/monisanaisemmin kuin yleensä, onko se siitä vai onko jotain muita perusteluja?

(ja siis tää on ihan vaan uteliaisuudesta, koska mä oon itse yleensä ajatellut että normaalia selkeämmin pelaaminen on enemmänkin pahistell)

Tetran ekat viestit yllätti selkeydellään ja jotenkin mulla oli jopa fiilis että sillä oli mielipide jostain. Nyt ei kyllä sitten ookaan tullut mitään pitkään aikaan, niin aika lailla alkaa olla karissut se hyvisreadi.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Halima » 04.03.2021 18:11:09

jeekaka kirjoitti:En oo niinkään kääntynyt änkän pahismaisuuden kannalle, mutta oon alkanut miettiä että aika vähänlaisesti mulla oli tosiaan syitä varsinaisille hyvisreadeille, ja niin moni näki asian päinvastoin niin aloin vähän epäillä että ehkä olin väärässä, ja että änkkä ei neutraaliudeistaan johtuen ois huonoin mahdollinen flippi, jos ei mitään oikeasti epäilyttävää tapahdu.

Koitan vähän himmailla mun salaliittoteorioita koska muistoissani on viimeisin yhteinen pelimme jossa lähdin vähän laukalle ja eihän se lopputulos sitten hyvisten kannalta oikein hyvä ollut :D

Ei mulla tähän muuta sanottavaa, mut just tän tyylisistä viesteistä saan jeekakasta hyvisvibaa.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Halima » 04.03.2021 18:19:45

justy kirjoitti:Mä oon nyt kyllä ihan kujalla tän pelin suhteen. En oikein tiedä ketä äänestää. Äng-äänne, jeekaka ja Halima ovat ne joita tässä eniten mietin, mutta ei kukaan nyt ihan superhyvä vaihtoehto ole. Taidan pysyä Halimassa ihan vaan siksi, että jos Halima on kovin kiireinen, hänestä on vaikeinta ehkä saada selkoa. Jeekaka on tosi aktiivinen ja tuntuisi tyhmältä tappaa häntä ekana päivänä, kun jos jeeksu on pahis niin sitä juttua luulisi tulevan jatkossakin tarpeeksi puolen selvittämiseen. Äng-äänteen toka viesti oli sitten ehkä hyvismäisempi kuitenkin kuin Haliman viestit tänään. :/

Miksi et mieti muita? En halua tulla lynkatuksi, mutta änkän puolustuksen ja jeeksun rentouden takia he taitavat olla mun suurimmat hyvisreadit tällä hetkellä. Eli en haluais kumpaakaan heistäkään tiputtaa.i
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Meiz » 04.03.2021 18:39:02

raynpelikoneet kirjoitti:Äng-äänne ilmeisesti äänestää minua, koska halima teki jotain?????? Haluatko avata, miksi MINÄ olen pahis perustuen johonkin mitä joku muu teki?

Meiz, sanoit välittömästi tuon jälkeen että änkän viimeisin postaus oli hyvä. Voisitko selventää miksi? Minä en näe mitään hyvää tai hyvismäistä siinä että syyttää jotain sillä perusteella että joku toinen pelaaja teki jotain.

Hyvä sen takia että hän toi useammankin pointin esiin epäilyistään sen sijaan että olisi jäänyt märehtimään jo saanuttaan huomiota / ääniä, eli vain jatkanut oman syyttömyytensä todistelua. Tykkäsin huomiosta jeekakan Halima ääneen, joka omaankin silmään tuntui olemattomalta (vaikkakin jeekaka nyt myöhemmin avasi tuota epäilyään lisää). Minun silmään tuo ääni sinulle ei ole suoraan "olet pahis" tasolla, vaan hiljentymisen ja sitä kautta hyvisvibojen puutteen vuoksi.

@jeekaka, vaikka näin sanot niin en itse millään tasolla kokenut Tetran olleen topicin "kuuma peruna". En mitenkään osaa vetää mitään johtopäätöksiä hänen tyngästä "pitääpi muistella" avauksesta, vaikka se muilta huomiota saikin.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 04.03.2021 18:41:18

Halima kirjoitti:Pelaan nyt kännykällä ja se on ihan pylystä. Koitan nyt käyttää kuitenkin tän ajan jotenkin hyödyksi. Oon lukenut ketjua tasan siihen asti mihin viestiin vastaan.

Ariel kirjoitti:
Halima kirjoitti:Oon saanut jonkinasteista hyvisvibaa ainakin justystä, Meizistä, raynistä, jeekakasta ja Tetrasta.

miksi Tetra?
sä sanoit aiemmin jotain siitä että se pelaa selkeämmin/monisanaisemmin kuin yleensä, onko se siitä vai onko jotain muita perusteluja?

(ja siis tää on ihan vaan uteliaisuudesta, koska mä oon itse yleensä ajatellut että normaalia selkeämmin pelaaminen on enemmänkin pahistell)

Tetran ekat viestit yllätti selkeydellään ja jotenkin mulla oli jopa fiilis että sillä oli mielipide jostain. Nyt ei kyllä sitten ookaan tullut mitään pitkään aikaan, niin aika lailla alkaa olla karissut se hyvisreadi.

Halima voitko selventää tätä? Mitä tarkoitat tuolla "pikään aikaan"?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 04.03.2021 18:46:10

Meiz kirjoitti:
raynpelikoneet kirjoitti:Äng-äänne ilmeisesti äänestää minua, koska halima teki jotain?????? Haluatko avata, miksi MINÄ olen pahis perustuen johonkin mitä joku muu teki?
Minun silmään tuo ääni sinulle ei ole suoraan "olet pahis" tasolla, vaan hiljentymisen ja sitä kautta hyvisvibojen puutteen vuoksi.

Pitkä osa hänen postiataan ennen hänen ääntään minulle on "kuinka halima on pahis" ja "jos haluma on pahis niin raynkin voi olla pahis". Sen jälkeen hän antaa äänensä minulle, koska en ole hyvismäinen ainakaan vielä (tämä oli siis kirjaimellisesti hänen perustelunsa). Etkö näe tuossa mitään ihmeellistä?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja jeekaka » 04.03.2021 18:59:42

raynpelikoneet kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:Ai niin kerrotko vielä rayn mikä ois oikee syy tehdä hyvisreadi Arielista :D

Mielestäni Arielin avausposti on hyvin selkeä, ja vaikka hän jättääkin aika paljon ns. "voisi olla -outteja", ainakin minä koen hänen ajatuksenkulkunsa hyvin selkeänä enkä näe mitään ristiriitoja siinä. Hänen toka postinsa vain vahvistaa ajatustani tästä, koska se on mielestäni hyvin looginen jatkumo ensimmäiseensä, ja pystyn näkemään ja lukemaan hänen ajatuskulkuaan eikä se vaikuta millään tavalla ristiriitaiselta. Lisäksi mielestäni hyvismäiseltä vaikuttaa se että ariel heittäytyy suoraan pelaamaan, yleensä varsinki "myöhään" postaamisen aloittavat pahikset tapaavat ensin ilmoittaa olevansa paikalla ja lukevansa nyt tms, eli siis tekevät ensin jonku filler-postauksen. Tämä viimeinen ei nyt ole mikään fail-proof syy, mutta kuitenkin, noin se yleensä menee.

Sinä sitävastoin aluksi luit aluksi arielin hyvismäiseksi, koska hän meni virtaa vastaan kun muutama muu epäili meiziä, ja sanoi ettei meizin postissa ollut mitään epäilyttävää (ellei sitten ariel+meiz ole pahiksia). Myöhemmin postissasi kuitenkin itse ainakin vaikutat jollain tasolla epäileväsi meiziä, tai et ainakaan häntä lue hyvikseksi. Ymmärtäisin readisi arielista mikäli meiz olisi varma hyvis tai edes hyvismäinen mielestäsi, näin ei kuitenkaan ole. Minkään mielestäsi ei pitäisi tukea sitä, että ariel ja meiz eivät ole (voi olla) yhdessä pahiksia, mutta ariel on kuitenkin hyvismäinen VAIN koska hän puolusti meiziä?? Pidän tuota logiikkaa hieman epäilyttävänä.

Onko sinulla sanottavaa tuojon änkän ääneen minulle?


Ääh se oli mun mielestä vaan ehkä sellainen paras esimerkki joka kuvastais sitä minkä vuoksi Arielin mielipiteet tuntuu aidoilta eikä sellaiselta että pahiksena menis virran mukana ja etsis sopivia mielipiteitä. Mulla on ehkä vähän vajavaiset kyvyt argumentoida sitä miks Ariel tuntuu hyvismäiseltä.

Katon kohta änkän äänen perusteet, mä muistelisin hän itse kuittas sen jonkunlaisena provoiluna. Mutta ite pidän änkkää hyviksenä, koska en tajua miks se muuten ois niin vainoharhainen tosta että meitä aletaan pitää pahisparina. Koska pahis!änkälle se ois aina vaan plussaa, koska parhaassa tapauksessa jos mut lynkataan, niin se vähän puhdistais änkänkin mainetta, tai jos änkkä lynkattais niin sit kaikki lähtis mun perään oikean pahisparin sijasta. Sen sijaan änkkä tuntuu epäilevän mua siitä, että koitan samanlaista temppua häntä kohtaan pahiksena :D

//Meiz, rayn
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 04.03.2021 19:05:56

Miksi se olisi änkälle hyvä asia että teitä pidetään pahisparina, varsinkin jos hänet lynkataan ensin? En kyllä näe yhtään hyvää syytä miksi pahiksen kannattaisi olla "iloinen" että häntä pudetään pahiksena ylipäätään kenenkään kanssa pelin ekana päivänä.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja jeekaka » 04.03.2021 19:07:19

raynpelikoneet kirjoitti:Miksi se olisi änkälle hyvä asia että teitä pidetään pahisparina, varsinkin jos hänet lynkataan ensin? En kyllä näe yhtään hyvää syytä miksi pahiksen kannattaisi olla "iloinen" että häntä pudetään pahiksena ylipäätään kenenkään kanssa pelin ekana päivänä.


No jos nyt kumminkin pidetään, niin parempi kai silloin on että ainakin veikkaus parista menee metsään.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 04.03.2021 19:13:24

jeekaka kirjoitti:
raynpelikoneet kirjoitti:Miksi se olisi änkälle hyvä asia että teitä pidetään pahisparina, varsinkin jos hänet lynkataan ensin? En kyllä näe yhtään hyvää syytä miksi pahiksen kannattaisi olla "iloinen" että häntä pudetään pahiksena ylipäätään kenenkään kanssa pelin ekana päivänä.


No jos nyt kumminkin pidetään, niin parempi kai silloin on että ainakin veikkaus parista menee metsään.

Ahhh pliis älä käytä kehäpäätelmälogiikkaa jooko?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja jeekaka » 04.03.2021 19:16:32

No siis äng-äänne on tänään ollut jo vankkurina, ja justy tossa edelleen pohti yhtenä parhaista pudotusvaihtoehdoista. En nyt nää että tässä kohtaa ois kaukaa haettua että kannattais alkaa linkittyä vääriin ihmisiin.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 04.03.2021 19:22:59

jeekaka kirjoitti:No siis äng-äänne on tänään ollut jo vankkurina, ja justy tossa edelleen pohti yhtenä parhaista pudotusvaihtoehdoista. En nyt nää että tässä kohtaa ois kaukaa haettua että kannattais alkaa linkittyä vääriin ihmisiin.

Mikäs tämä änkän postaus on josta sun "linkittäytymättömyys-hyvisreadi" tulee? Pahoittelen että kysyn, etsisin itse jos olis koneella, mutta nyt ei valitettavasti ole (huomennakaan) liikaa aikaa postien etsiskelyyn.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 04.03.2021 19:29:22

Ei tarvitse jeeksu vastata, löysin. En näe logiikassasi mitään virheellistä tässä vaikka olenkin kanssasi eri mieltä ettei se änkästä tee millään tavalla hyvismäistä.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja jeekaka » 04.03.2021 19:31:50

raynpelikoneet kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:No siis äng-äänne on tänään ollut jo vankkurina, ja justy tossa edelleen pohti yhtenä parhaista pudotusvaihtoehdoista. En nyt nää että tässä kohtaa ois kaukaa haettua että kannattais alkaa linkittyä vääriin ihmisiin.

Mikäs tämä änkän postaus on josta sun "linkittäytymättömyys-hyvisreadi" tulee? Pahoittelen että kysyn, etsisin itse jos olis koneella, mutta nyt ei valitettavasti ole (huomennakaan) liikaa aikaa postien etsiskelyyn.


Se oli toi sama, missä antoi äänen sulle, tässä toi kohta quotattuna:

äng-äänne kirjoitti:Mulla on vaan hieman semmoinen perstuntuma - ja mä sanon tän ihan suoraan - että mua ja jeekakaa aletaan kohta juottaa kiinni epäiltynä pahisparina, koska mun on vaikea tuoda esille mun fiiliksiä jeekakasta ilman että alkaa taas vaikuttaa siltä että mä soutaan ja huopaan (koska eilen hänestä tuli parempi fiilis kun ekana päivänä mutta nyt taas on vähän huonompi fiilis). Ja lisäksi jeekaka on mua kohtaan jollain tasolla epäilyttävänkin joviaali, ja joutui siitä nyt tikun nokkaankin. Ja tietty sen jälkeen kun jeekakaa on oltu yleisesti hyväksyttyä hiillostaa tuun mäkin hiillostamaan häntä. Vähän semmoinen ”damned if you do, damned if you don’t” fiilis, ja sillä halusinkin tän yhteyden tuoda jo ennakoiden esille koska kyllä mäkin sen huomaan.


Itse tulkitsen tuon nimenomaan niin, että äng-äänne epäilee, mä pahiksena koitan liimautua änkkään, ja tällä saatan änkänkin epäilyksen alaiseksi. Siis mun on oikeasti vaan vaikea kuvitella, että tuollainen kuvio juolahtaisi pahiksen mieleen, jota hyvis on puolustanut.

//rayn. Ok no ehdin jo kirjoittaa tämän :D Ymmärrän myös ettei tää argumentti varmaan vaikuta muita kuin itseni.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja jeekaka » 04.03.2021 19:33:36

Paitsi nyt kun kirjoitin tuon auki niin ehkä joo, jos aattelee että mun rakastettavan ystävällisyyden takia änkkä joutuu hirteen johon ei muuten joutuisi, niin voihan sen niinkin lukea.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 04.03.2021 19:41:33

jeekaka kirjoitti:Paitsi nyt kun kirjoitin tuon auki niin ehkä joo, jos aattelee että mun rakastettavan ystävällisyyden takia änkkä joutuu hirteen johon ei muuten joutuisi, niin voihan sen niinkin lukea.

Kyllä mä ymmärrän sun logiikan kuten sanoin. En minä siitä ketään syytä että on mun kanssa eri mieltä. Halusin vaan alunperin nähdä kestääkö sun logiikka päivänvaloa siinä mielessä että kun sanoit että "änkkä oli tulen alla", tapahtuiko se ennen kun hän tuon sun mainitsemasi teki. Koska jos hän olisi tehnyt sen ensin ja sitten vasta tullut epäillykai, niin silloin sun logiikkas ei päde millään tasolla.

Et ole kommentoinut änkän ääneen minulle, onko sulla siihen mitään sanottavaa?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja jeekaka » 04.03.2021 19:47:21

Joo olin jo pariin otteeseen alottanut kirjottamaan tätä viestiä, mutta keskittyminen on harhaillut muualle.

Eli tulkitsen änkän perustelut äänelleen silleen, että Halima on pahismainen, ja rayn kohteli tätä kuten justy sanoi raynin kohtelevan pahistoveria, + hiljentyminen ja se ettei änkkä saa raynista hyvisviboja. Mutta toi peruste on alunperinkin huono, koska se perustuu omaan tulkintaan joka on tehty toisen ihmisen kertoman perusteella, ja justyn kommentti raynin metasta ei muutenkaan ollut kovin kattava. Mutta tän äänen ei oo tarkoituskaan kai olla kauhean vakava? En tiiä onko perustelu huono sillä tavalla, että se kertois änkän puolesta? Oletan että ääni ois jopa voinu mennä Halimalle, jos siellä ei ois ollut jo kolmea (kai?) ääntä. Se voi kertoa siitä että ei halua äänestää Halimaa, koska se vois herättää ei toivottua huomiota, tai sit siitä ettei vaan raaski olla niittaamassa Halimaa.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja jeekaka » 04.03.2021 19:52:56

Tai siis, jos mun ois pitänyt tehdä tulkinta siitä, että miten rayn suhtautui Halimaan pelin alussa, oisin pitänyt sitä nimenomaan silkkihansikkain kohtelemisena, siellä oli hymiö ja kaikkea! Sitäpaitsi mun kokemuksen mukaan rayn ei mitenkään automaattisesti höykytä pahistoveria jos ei oo tarvetta.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Meiz » 04.03.2021 19:53:21

raynpelikoneet kirjoitti:
Meiz kirjoitti:
raynpelikoneet kirjoitti:Äng-äänne ilmeisesti äänestää minua, koska halima teki jotain?????? Haluatko avata, miksi MINÄ olen pahis perustuen johonkin mitä joku muu teki?
Minun silmään tuo ääni sinulle ei ole suoraan "olet pahis" tasolla, vaan hiljentymisen ja sitä kautta hyvisvibojen puutteen vuoksi.

Pitkä osa hänen postiataan ennen hänen ääntään minulle on "kuinka halima on pahis" ja "jos haluma on pahis niin raynkin voi olla pahis". Sen jälkeen hän antaa äänensä minulle, koska en ole hyvismäinen ainakaan vielä (tämä oli siis kirjaimellisesti hänen perustelunsa). Etkö näe tuossa mitään ihmeellistä?

Noh, mun mielestä hyvismäisyyden puute on ihan perusteltu syy äänestää. Olit kuitenkin hiljentynyt ketjussa ja alkupelistä annetut hyvisvibat olivat varmaan hiipuneet itse kullakin. Äänen puolesta tuo on ihan hyvä tehokeino nostaa pelaaja valokeilaan.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja justy » 04.03.2021 20:11:29

äng-äänne kirjoitti:
justy kirjoitti: Osaatko avata näitä Jeekaka-fiiliksiäsi yhtään tarkemmin? Koska itse alan olla sitä mieltä että ääneni menee joko sulle tai Jeekakalle, mutta ette voi olla molemmat pahiksia.


Ihan ekana: miksei molemmat voitaisi sun mielestä olla pahiksia?


En oikein usko että pahis-Jeekaka kutsuisi sua hyvismäiseksi ekan viestisi jälkeen, ainakaan ilman että on miettinyt jotain järkevää perustelua mielipiteelleen. Tollanen sanonpa vahingossa hyvistä hyvikseksi sopisi paremmin jos sä oot hyvis ja jeekaka pahis. (Ja jos oot pahis ja jeekaka hyvis, niin sittenpä hänen sanomisestaan ei suhun mitään linkkiä ole eniveis).

äng-äänne kirjoitti:Mulla on vaan hieman semmoinen perstuntuma - ja mä sanon tän ihan suoraan - että mua ja jeekakaa aletaan kohta juottaa kiinni epäiltynä pahisparina, koska mun on vaikea tuoda esille mun fiiliksiä jeekakasta ilman että alkaa taas vaikuttaa siltä että mä soutaan ja huopaan (koska eilen hänestä tuli parempi fiilis kun ekana päivänä mutta nyt taas on vähän huonompi fiilis). Ja lisäksi jeekaka on mua kohtaan jollain tasolla epäilyttävänkin joviaali, ja joutui siitä nyt tikun nokkaankin. Ja tietty sen jälkeen kun jeekakaa on oltu yleisesti hyväksyttyä hiillostaa tuun mäkin hiillostamaan häntä. Vähän semmoinen ”damned if you do, damned if you don’t” fiilis, ja sillä halusinkin tän yhteyden tuoda jo ennakoiden esille koska kyllä mäkin sen huomaan.


Mun fiilikset jeekakasta vaihtelevat kyllä myös hyvismäisen ja pahismaisen välillä. Mutta miksi huolehtia siitä, linkitetäänkö sua jeekakaan? Koska se linkkihän tappaa sut ainoastaan jos a) oot pahismaisempi kuin jeekaka tai b) jeekaka paljastuu pahikseksi. Edellisessä se linkki ei ole syy, että kuolet, ja jälkimmäisessä olet onnistunut löytämään yhden pahiksen ennen kuolemaasi - ihan hyvä saldo hyvikselle.

Raynin kanssa oon samaa mieltä siitä, että tuo logiikka äänestää raynia halima-epäilyiden ja mahdollisen haliman hakeman pesäeron perusteella on pielessä. Halimahan sun pitäisi haluta tappaa ekaks?


jeekaka kirjoitti:[
Joo siis justy on myös mun vahvin hyvisreadi tällä hetkellä. Eli kylllä, mietin, että peilaisko pahis dominoivaa hyvismäisenä pelaajaa, koska saa siitä hyvän mallin hyvispelin imitoimiselle.


Olethan pelannut aiemmin Meizin kanssa? Onko sulle jäänyt hänen pelistään sellainen kuva, että Meizin tarviisi erityisesti komppailla hyvismäisiä pelaajia kyetäkseen imitoimaan hyvispeliä?


Meiz kirjoitti:Tetran osalta olen odotellut löytyykö häneltä proaktiivista halua pahisten metsästykseen. Aika hiljaista on ollut mikä pistää epäilyttämään.


Oletko pelannut paljon Tetran kanssa? Muistan yhden pelin, oisko ollut edellinen Violetin "Pieni peruspeli", ja silloin hän katosi päivän tai kahden jälkeen. Kävin tarkistamassa, oli hyvis silloin. Mietin siis kertooko hiljeneminen mitään puolesta?


raynpelikoneet kirjoitti:Mielestäni Arielin avausposti on hyvin selkeä, ja vaikka hän jättääkin aika paljon ns. "voisi olla -outteja", ainakin minä koen hänen ajatuksenkulkunsa hyvin selkeänä enkä näe mitään ristiriitoja siinä. Hänen toka postinsa vain vahvistaa ajatustani tästä, koska se on mielestäni hyvin looginen jatkumo ensimmäiseensä, ja pystyn näkemään ja lukemaan hänen ajatuskulkuaan eikä se vaikuta millään tavalla ristiriitaiselta.


Vahva sama. Olen tänä vuonna nähnyt Arielin kahdessa pelissä Finissä, molemmissa hyviksenä, ja mielestäni hän on ollut harvinaisen selkeä ja "suora" ajatustensa kanssa. Samaa fiilistä tässä pelissä. En tietty tiedä, että osaako feikata tätä pahiksenakin.


Halima kirjoitti:
justy kirjoitti:Mä oon nyt kyllä ihan kujalla tän pelin suhteen. En oikein tiedä ketä äänestää. Äng-äänne, jeekaka ja Halima ovat ne joita tässä eniten mietin, mutta ei kukaan nyt ihan superhyvä vaihtoehto ole. Taidan pysyä Halimassa ihan vaan siksi, että jos Halima on kovin kiireinen, hänestä on vaikeinta ehkä saada selkoa. Jeekaka on tosi aktiivinen ja tuntuisi tyhmältä tappaa häntä ekana päivänä, kun jos jeeksu on pahis niin sitä juttua luulisi tulevan jatkossakin tarpeeksi puolen selvittämiseen. Äng-äänteen toka viesti oli sitten ehkä hyvismäisempi kuitenkin kuin Haliman viestit tänään. :/

Miksi et mieti muita? En halua tulla lynkatuksi, mutta änkän puolustuksen ja jeeksun rentouden takia he taitavat olla mun suurimmat hyvisreadit tällä hetkellä. Eli en haluais kumpaakaan heistäkään tiputtaa.i


No muut ovat olleet hyvismäisiä (rayn ja Alanna) tai ihan vaan neutraaleja (Meiz, Tetra), tai sitten unten mailla. Mutta joo, toki seuraan muita pelaajia. Ja ängäkin melkein livahti neutraaleihin, mutta tuo logiikka raynin äänestämisen takana kaipaa häneltä selitystä. Plus pelko linkittymisestä jeekakaan on hyvikselle vähän outo pelko.

(sit tulee pitkä pätkä jeeksun ja raynin dialogia, postaan nyt tän ennen kuin luen niitä tarkemmin)
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

EdellinenSeuraava

Paluu Keskusaukio

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron