Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

"Kylässä valkeni jälleen kaunis päivä, mutta äkkiä sen aamu-unisen rauhan särki vertahyytävä kirkaisu..." Tänne tulevat varsinaiset pelitopicit.

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Meiz » 04.03.2021 21:51:28

raynpelikoneet kirjoitti:Puhuin halimasta. Katso hänen eka viestinsä tänään ja mitä hän quotee.

No eikö tuo quote ole tämä viewtopic.php?f=9&t=846&start=90#p27904 ?

Huh, ihan säikähdin näitä kahta herännyttä :D
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja justy » 04.03.2021 21:54:40

Meiz kirjoitti:
raynpelikoneet kirjoitti:Puhuin halimasta. Katso hänen eka viestinsä tänään ja mitä hän quotee.

No eikö tuo quote ole tämä viewtopic.php?f=9&t=846&start=90#p27904 ?

Huh, ihan säikähdin näitä kahta herännyttä :D


Joo, Meizillä on pointti. Jos Halima tänään 4.3. kommentoi 3.3. kirjoitettuun viestiin, että Tetra on ollut pitkään hiljaa, se on ihan validi huomio kun Tetra on viimeksi postannut 1.3, vaikka Halima ei tietäisi että Tetra ei oo tuon 3.3. kirjoitetun viestin jälkeen postannut mitään.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja justy » 04.03.2021 21:56:02

Marzzuu kirjoitti:Apua, olin ihan unohtanut tän kiitos töiden (nyt on liiankin kanssa aikaa kun omaehtoisesti jäin 3. viikon poissaoloon töistä)ja vasta äsken tajusin että kääk oon unohtanut. Luen vielä viestit kunnolla läpi kun silmät pysyy auki paremmin ja vastaan @justyn ja toki muidenkin kysymyksiin sitten. :)
(Tää on nyt vaan hei oon herännyt-viesti, jatkakaa)


Siis luitko sä äsken kaikki viestit läpi, vai luitko siihen mun kysymykseen asti ja lopetit sitten lukemisen?

Ja sano nyt jotain fiiliksiä siitä, mitä oot lukenut.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja justy » 04.03.2021 22:02:30

No, nyt meen nukkumaan. Tuun vielä illalla ennen päivän päättymistä mukaan loppumähinöihin.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Halima » 04.03.2021 22:04:48

justy kirjoitti:Pistää kyllä miettimään, että montakohan pahista uinuu vielä ruususen unta. Ja jos oikein foliohattuillaan, oisko yleensä ihan innokkaan Marzzuun poissaolon takana se, ettei pahiskaveri oo herännyt peliin?

Mulla kävi itseasiassa ihan sama mielessä. Että aika tragikoominen peli, jos 8 hyvistä syyttelee toisiaan ja ne kaks pahista tipahtaa antiaktiivisuuteen sitte toisen päivän iltana. :D

justy kirjoitti:Joo. Etenkin kun halimankaan nää uusimmat puolustukset ei oo yhtään pöllömpiä. Toki ois kiva saada halimalta jokin ääni, joka ei oo herättelyä tai tökkimistä, vaan perustuisi johonkin epäilyyn.

Aion äänestää, ja nyt ku sanoit tän ni mun varmaan pitää äänestää mun toista Ehkä pahis -laatikkolaista.
--Zey
++Tetradynamia

justy kirjoitti:Eiks tetra ollut viimeksi sun hyvislistallasi?

Alussa oli.

justy kirjoitti:Okei, ei ollut hyvislistalla, mutta karissut hyviksistä neutraaleihin(?) ja onko lisähiljaisuus tehnyt pahismaiseksi? Onko sulla jokin syy ajatella, että tetra ois hiljainen juuri pahiksena?

Hiljaisuus tiputtaa listalla alaspäin, jos äänekkäät vaikuttavat hyviksiltä. Änkkä nousi hyviksiin hyvällä puolustautumisellaan, en jotenkin osaa enää epäillä häntä. Jeekaka on alusta asti vaikuttanut rennolta ja omalta itseltään, ja aika on vain vahvistanut hyviskuvaa. Ariel aloitti kans heti sieltä hyvispäädystä ja on pysynyt siellä vahvasti.

Rayn aloitti vahvasti ja pistin hyviksiin, mutta parin päivän hiljaisuus tiputti neutraaleihin. Meizistä en oo missään vaiheessa oikeen ottanut selkoa. Mulla on sellainen olo, että Meiz on ennenkin tuottanut mulle harmaita hiuksia kun en jotenkin osaa tulkita. Mutta nyt siis neutraaleissa, koitan katsoa Meizin viestejä ihan erikseen joskus kun ehdin (en tiedä onko se tämän pelipäivän aikana).

Tetra aloitti himppusen verran positiivisen puolella, mutta on tippunut kun ei mitään kuulu. Ja justy oli alussa hyvinkin vahvasti hyvisten puolella, mutta viimeaikainen mitäänsanomattomuus on tiputtanut osakkeita.

Mutta siis nyt kun olen lukenut viimeisimpiäkin viestejä, voisin ehkä nostaa justyä takaisin neutraaleihin, on sulla vaan hyviä viestejä kun oot paikalla. Oot kyllä niin himputin hyvä pahiksenakin että eipä niistä voi mitään vetää, mutta tällä hetkellä kuitenkin mieluummin äänestän Tetraa.

raynpelikoneet kirjoitti:Mun ongelma tässä on se että tetra postasi aika paljonkin maanantaina, ihan myöhään iltaan asti. Kun sinä aloitit catch-uppisi sanoit ettet ole lukenut mitään sen jälkeen mihin kommentoit. Ensimmäinen posti johon kommentoit oli tiistaina iltapäivällä. Minä en sanoisi että tetra on yön ja aamupäivän aikan mitenkään huomattavasti hiljentynyt. En ainakaan itse olettaisi että yön ja aamupäivän poissaolo olisi jotenkin "huomattavaa"?

Aloitin catch-uppini nelossivun alusta, ja oon kyllä melko varma että siitä eteenpäin Tetra ei oo sanonut yhtään mitään. Ja tähän näyttää Meiz ja justy jo vastanneen mun puolesta.

Ja hei jee - meillä on kaksi uusherännäistä! Lisää mahdollisuuksia äänestyspooliin! \o/
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 04.03.2021 22:05:09

Olette oikeassa justy ja meiz.
En pääse koneelle tekemään tarkempaa analyysia tästä. Zey-jutut voi olla haliman selityksen mukaan ihan hyvis halimaakin.
Laitan ääneni siis tänne.
++äng-äänne
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Halima » 04.03.2021 22:06:18

Puuh, onneksi en pelaa missään aktiivisemmissa enkkupeleissä. Tääkin tuntuu ihan tarpeeksi rankalta kun on jäänyt monta sivua jälkeen. Mut nyt on kaikki luettu ja oon kartalla. Ja jos oon oikein ymmärtänyt niin pelipäivä loppuu huomenna. Ja mulla on eniten ääniä kai?

Voisko joku ystävällinen sielu kuvitella siirtävänsä äänensä pois multa?
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja jeekaka » 04.03.2021 22:10:55

Oon vilpittömästi pahoillani et kaikki catch uppaajat joutuu lukemaan sivutolkulla mun nollapostauksia :------D

Voin kuvitella siirtäväni äänen pois Halimalta, mut en tiiä vielä kelle.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 04.03.2021 22:21:25

Mun suositus tässä vaiheessa on että siirtäkää.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Halima » 04.03.2021 22:23:05

Mä tein vielä päivän viimeisen ponnistuksen ja etsin kaikki pelin äänestykset. Tässä ne on:
++Halima (justy)
--Halima (justy)
++äng-äänne (Halima)
++äng-äänne (justy)
++äng-äänne (Meiz)
--äng-äänne (justy)
++jeekaka (justy)
--jeekaka (justy)
++Halima (justy)
--äng-äänne (Halima)
++Zey (Halima)
++Halima (jeekaka)
++raynpelikoneet (äng-äänne)
--äng-äänne (Meiz)
++Halima (Meiz)
--Zey (Halima)
++Tetradynamia (Halima)
++äng-äänne (raynpelikoneet)


Ja tässä tämänhetkinen äänestystilanne:
3 Halima (justy, jeekaka, Meiz)
1 raynpelikoneet (äng-äänne)
1 Tetradynamia (Halima)
1 äng-äänne (raynpelikoneet)


Ettekä sitte kele vedä johtopäätöksiä mun puolesta sen takia jos en oo huomannut jotain ääntä tai jotain on muuten väärin!
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja jeekaka » 04.03.2021 22:24:29

Hmhm.

--Halima
++Tetradynamia
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 04.03.2021 22:26:04

justy kirjoitti:
Marzzuu kirjoitti:Apua, olin ihan unohtanut tän kiitos töiden (nyt on liiankin kanssa aikaa kun omaehtoisesti jäin 3. viikon poissaoloon töistä)ja vasta äsken tajusin että kääk oon unohtanut. Luen vielä viestit kunnolla läpi kun silmät pysyy auki paremmin ja vastaan @justyn ja toki muidenkin kysymyksiin sitten. :)
(Tää on nyt vaan hei oon herännyt-viesti, jatkakaa)


Siis luitko sä äsken kaikki viestit läpi, vai luitko siihen mun kysymykseen asti ja lopetit sitten lukemisen?

Ja sano nyt jotain fiiliksiä siitä, mitä oot lukenut.


En vielä puhelimella lukenut kaikkia viestejä ns. kunnolla, pistit vaan silmään kun näin ekana sun viestin. Olisi voinut olla vaikka Ariel tai Zey jolle oisin kommannu jos he olisivat jotain kysyneet.
(Ja ehei: en mä noin vaan jtä viestejä lukematta huolellisesti :D )

Tokaan kohtaan, ei ehkä ihan vastaa kysymykseen mutta hirnahdin tuolle Haliman varmapahis!kirous vitsille hiukan. Halima on kieltämättä ollut usein pahis, mutta en nää häntä nyt kuitenkaan pahiksena mutta toisaalta Halima on ennenkin ollut pahis ja oon pitäny tyytyväisesti hyviksenä. :D
(Ei saa kivittää kovaa vaikka oonkin kyläjuonareissa umpiruosteessa)
// rayn, Halima, jeekaka
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja jeekaka » 04.03.2021 22:28:01

En oo kyllä oikein tyytyväinen tohon ääneen mut olkoon toistaiseksi noin.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja jeekaka » 04.03.2021 22:31:54

Marzzuu, jos ois äänestyspakko ja päivä päättyis 5min päästä niin ketä äänestäisit? Eka joka tulee mieleen.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Zey » 04.03.2021 22:42:39

Sori! Mä unohdin tän alkamisen ihan totaalisesti näitten etäopetushässäköiden kanssa! Nyt mun pitäis ol jo nukkumassa, mut huomenna töitten jälkeen tuun lukemaan mitä ootte tääl seittemän sivuu puhunu. :D
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 04.03.2021 22:48:03

jeekaka kirjoitti:Marzzuu, jos ois äänestyspakko ja päivä päättyis 5min päästä niin ketä äänestäisit? Eka joka tulee mieleen.

Hm. Varmaan ääneni menisi Tetran suuntaan vaikka en hänestä sanokaan mitään koska tuntuisi itsestään selvältä puhua umpia ja lampia Halimasta ja kaiken huippuna täräyttää ääni hänelle pelkän musta tuntuu oletuksen voimin. Olkoonkin että sekin kuuluu peliin.
Perusteina Tetran äänestykselle käyttäisin varmaan sitä, että jostain se äänestäminen on aloitettava, vaikka sitten siitä että keksii asiaa sinne missä sitä ei ole.
//Kas, Zeykin saapui :)
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 04.03.2021 22:49:43

Halima voinko saada jonkun recapin siitä, miksi äänestät tetraa?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Halima » 04.03.2021 23:04:03

Hyvin lyhyesti rayn: Muut vaikuttaa hyvismäisemmiltä.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 04.03.2021 23:57:45

Marzzuu mitä tarkoitat sillä että asiaa pitää keksiä jostain missä sitä ei ole?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja äng-äänne » 05.03.2021 00:49:46

jeekaka kirjoitti: Se voi kertoa siitä että ei halua äänestää Halimaa, koska se vois herättää ei toivottua huomiota, tai sit siitä ettei vaan raaski olla niittaamassa Halimaa


Mä osasin arvata että tää nousisi tuossa mun äänestyksessä esille, että miksi en sitten lähtenyt Haliman perään kun mä häntä myöskin epäilen, ja tuossa viestissä lähinnä vaan hänen kauttaan välillisesti epäilen raynia.

Mä totesin ihan suoraan että rayn ääni oli provoääni koska hän oli keskustelussa ekan päivän jälkeen ollut hiljaa, ja mä näin tän Halima-yhteyden ja halusin kuulla rayn kommentin asiaan. Se ei ollut herättelyääni niin kuin täysin hiljaiselle pelaajalle, vaan enemmän provoääni että hei mä haluan kuulla juuri SUN kommentin tähän ja kaikkeen tapahtuneeseen. Varmaan joidenkin mielestä pedantiikkaa mutta mä nään näissä kyllä eron.

Mä olen mun provoäänen vaikutukseen ja siitä heränneeseen keskusteluun erittäin tyytyväinen, koska siitä tuli ihan herkullista keskustelua. Kun taas mun Halima ääni olis hukkunut tonne massaan eikä raynilla olis välttämättä ollut syytä yhtä paljon sitä lähteä puimaan kuin suoraan häntä kohti tullutta provoääntä.

raynpelikoneet kirjoitti: En ymmärrä sitäkään, miksi minä hänen mielestään reagoisin painostukseen jotenkin pelokkaasti, kun pahis ollessani olin hyvin aktiivisesti jo aiemmin pelannut.


Anteeksi, mä en ihan ymmärrä tätä kohtaa, varsinkaan tuota loppuosaa. Pystytkö avaamaan tätä enemmän tai muotoilemaan toisella tavalla?

justy kirjoitti: Mutta miksi huolehtia siitä, linkitetäänkö sua jeekakaan? Koska se linkkihän tappaa sut ainoastaan jos a) oot pahismaisempi kuin jeekaka tai b) jeekaka paljastuu pahikseksi. Edellisessä se linkki ei ole syy, että kuolet, ja jälkimmäisessä olet onnistunut löytämään yhden pahiksen ennen kuolemaasi - ihan hyvä saldo hyvikselle.


Mun omaan päähän se ei istu kauhean hyvin, että mun mielestä tän päivän pelaajista yksi sieltä epäilyttävämmästä päästä tavallaan petailee mun kanssa yhteistä petiä. Rayn tätä vaan ilmeisesti kutsuu ”kehäpäätelmälogiikaksi” kun jeekaka puhuu tästä samasta asiasta. Onko tämmöisen asian pohtiminen nyt jonkinlainen etikettivirhe, eikö tää oo nyt ”oikeanlainen” tapa epäillä pahista pahikseksi? Tämän saman asianhan varaan mun Halima-rayn yhteys rakentuu. Koska mulle se on ihan ilmiselvää että jos meillä on pahis kiikarissa ja hän alkaa saada jo siinä määrin huomiota että lynkkaus on lähellä, niin ihan yhtä hyvin hän viimeisenä tekonaan voisi täkyttää kanssaan pahispetiin jotain hyvistä, vaan siinä toivossa että hänen perään lähdetään seuraavaksi. Ja joo, kyllä mä ton justyn B-pointin ymmärrän että se on ihan jalo tapa ’kuolla’, mutta halusin kirjoittaa tän mun tuntuman auki niin että se on muiden nähtävillä, koska siitä nousi mulla hieman niskakarvat pystyyn.

Haluaisin kuulla Halimalta lisää perusteluja sille miksi justy on ehkä pahis-laatikossa. Mikset kuitenkaan äänestänyt häntä? Aika samantasoisilta mun silmään vaikuttaa noi sun pahislaatikkolaisten sinne päätymisen syyt. Paitsi tuossa saman viestin aikana nyt kai justy ei ookkaan pahislaatikossa, perustuen nyt aktiivisuuteen vai siihen että sun viba hänestä hävisi? Justylla ei ole mun mielestä ollut aktiivisuusaukkoja tän pelin aikana.

Mitkä rayn sun perusteet on mun äänelle? Ketä sä rayn tällä hetkellä epäilet? Miksi Halimalta siirretään äänet pois?

Mun Halima-rayn yhteyttä ei tietenkään yhtään vähennä että rayn suoraan kehottaa siirtämään ääniä pois häneltä. Tosi tosi röyhkeää pahispelaamistahan se olisi, ja omalla tavallaan se mun päässä melkein jopa onnistuu siinä pesäeron tekemisessä Haliman ja rayn välille - koska ray ihan yksisanaisesti piirtää maalitaulun päälleen jos Halima on pahis ja kehottaa siirtämään äänet tältä pois. MUTTA toisaalta kolme ääntä ei ole suuri ylivoima, varsinkaan kun meillä juuri heräsi peliin useita uusia pelaajia joiden luulisi nakkaavan ääniään johonkin suuntaan.

--raynpelikoneet
++Halima

Äänen vaihdos pohjautuu nyt kirjaimellisesti sille että rayn kehottaa siirtämään äänensä Halimalta pois ja mä oikein koen sen henkilökohtaiseksi haasteeksi silloin äänestää juuri tätä henkilöä, varsinkin kun hän on tän mun epäillyn pahisparivaljakon toinen osa ja muutenkin mun epäilylistani kärkipäässä.

Raynista lopullisen ekan pelipäivän kuvan pystyn muodostamaan sitten kun hän vastaa mun kysymyksiin.

Mutta mulla ei yhtään haittaa välttämättä jäädä tähän laakerille makaamaan loppupelipäiväksi.

Haliman perustelut laatikoiden välillä liikkumiselle hiljaisuuden ja aktiivisuuden mukaan on vähän heppoisia ja hänen Tetra-äänensä on vähän hatarasti perusteltu (toistaiseksi ainakin). Hänen selityksensä edellisten viestien lukemattomuudesta ei oo mun korvaan suoraan hyvismäinen eikä suoraan pahismainen - jos asia nyt näin on niin se on, eikä se selittely siirrä häntä enempää kumpaankaan leiriin.

Halima kirjoitti: En tosiaan muistanut että olin noin sanonut, enkä näin ollen pidä sitä ihan hirveän arvokkaana asiana - mitä ihan alkupelin asiat tosi harvoin onkaan.


Okei? Mä en tiedä olisiko tässä nyt tarkoitus lukea Halima hyvismäisempänä kun ”ei pahis unohtelisi mitä on sanonut” mutta ei se mulle oikein toimi. Mä sen huomasin ja se oli mun mielestä huomattava asia (eikä se nyt mun mielestä ihan alkupelissä tapahtunut? Mutta ehkä se on mielipideasia). Siis suorastaan yksi mun teorian kulmakivistä. Ja sä sanot siitä itsekin että ”pitää pitää mielessä”... mutta sitten se kai kumminkin sulta unohtui. Mutta oothan sä Zeystakin nyt unohtanut asioita - onko sulla niihin sama perustelu että näin ollen et pidä niitä hirveän arvokkaina asioina? Kätevästihän sitä tällä perustelulla unohtaa kaikki omat sanomiset mitä muut pitää epäilyttävänä niin ne menettää arvonsa...

Meiz kirjoitti: Oma huomioni tästä on, mahtoiko Halima miettiä itse tuota viestinvaihtoa tarkemmin, vai lähtikö vain komppaamaan toisen huomiota epäilyttävyydestä sen enempää ajattelematta.


Sitten sen mun mielestä pitäisi muotoilla eri tavalla kuin ”erittäin hyvä pointti, pidetään mielessä sitten jos x tapahtuu” ja sitten vielä unohtaa koko kommentin ja sanoo itse ettei se niin tärkeää ollutkaan. Oliko se sitten niin hyvä pointti kumminkaan, ja jos ei ollut niin miksi sen nostaa esille ja taputtelee mua päähän muuta kuin fillerin kaiveluksi tai sitten tän yhteyden petaamiseksi?

Mä nyt haluaisin kautta linjan saada kuulla kaikkien perusteluja Tetra-äänille. Onko tässä jonkunlainen massojen liike käynnissä?
Avatar
äng-äänne
Kyläläinen
 
Viestit: 32
Liittynyt: 11.02.2021 14:18:58

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 05.03.2021 01:01:06

Mun mielestä mun perusteet sun äänestämiselle on just ne mitä olen hyvin selvästi antanut.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 05.03.2021 01:02:22

Otanko nyt ääneni pois sulta kun backtrackkaat? Hell no..
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 05.03.2021 01:25:28

Voisitko änkkä laittaa sellaisen "bullet point" listauksen siitä miksi minä olen pahis?
Sun viimeisin postisi kääntyi siihen kuinka mä olen pahis mutta sitten taas menit 180 ja äänestit sitä toista (halimaa). Voitko siis kertoa miksi minä olen mielestäsi pahis? Mun on hirveän vaikeaa tällä hetkellä vastata sun syytöksiin koska en tiedä mitä ne on.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja jeekaka » 05.03.2021 07:18:08

Siiiiis arvatkaa vaan, mietinkö mäkin tota että oisko rayn tehtaillut pahiskaveri Halimaa vastaan suht helposti vääräksi fact checkattavan syytteen ja sit kun se huomataan niin ollu silleen "älkääs kuulkaas Halima onkin hyvis" XD

Mutta siis totta on että Halima tekee luultavammin tollaisia kömmähdyksiä, pahiksena ois ehkä tsekannut pariin kertaan ettei kukaan unohdu.

Äänestän Tetraa atm, koska on joukosta hajuttomin ja mauttomin, ja haluan antaa heränneille lampaille mahdollisuuden vielä.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Meiz » 05.03.2021 07:29:22

Halima kirjoitti:
Meiz kirjoitti:
Halima kirjoitti:
äng-äänne kirjoitti:Haliman ääni mua kohtaan taas on vaan hassu. Mun oma fiilis siitä oli, että Halima tarrasi tähän mun avauksen helpoimpaan, alimpana riippuneeseen oksaan ja halusi lähteä vähän tökkimään muurahaiskekoa provoäänellä ja saikin siihen sitten porukkaa taakseen.

No siis tavallaan joo. Ekana päivänä on hirmu vähän mihin tarttua, joten silloin tartutaan just siihen alimmalla roikkuvaan oksaan joka pistää silmään. Ja se, että sain siihen muita mukaan, oli tavallaan ihan toivottu asia, koska sittenpähän saatiin susta jotain lisätietoa kun puolustauduit. Nyt mun täytyy kyllä sanoa, että tää sun puolustautumisviesti oli aika hyvä, enkä oo enää senkään vertaa "varma" sun pahikseudesta kuin aiemmin olin (mikä ei siis silloinkaan ollut kovin varma :D ) .

Olin hieman ylempänä esittänyt epäilyn ängille fillerin ja varovaisenoloisten readien takia. Miksi nuo huomiot jäivät kommentoimatta ja päätit nostaa vain tuon yksittäisen pointin syyksi äänelle? Jos aidosti koti tuon pointin epäilytttäväksi, tuntuisi luonnolliselta ottaa huomioon jo ängin aiemmin saamat epäilyt ja kommentoida niitä edes jollain tasolla.

Sori mä en nyt jotenkin seuraa että mistä tässä puhutaan. Tai siis jos viittaat edellisen nelossivun viestini yläpuolella oleviin viesteihin, niin en niihin ollut vielä yhtään tutustunut kun eilen kirjoitin, eli siksi en niitä kommentoinut. Jos nyt kun ehkä tänään saan ketjun kiinni, sulla jää vielä jotain kysyttävää niin kysyisitkö uudestaan? En oikein tiedä mihin pitäis vastata.

Ja nyt huomasinkin että missä oon yhdistellyt rayniä ja Meiziä (kun Meiz oli sen lainannut :D ). En tosiaan muistanut että olin noin sanonut, enkä näin ollen pidä sitä ihan hirveän arvokkaana asiana - mitä ihan alkupelin asiat tosi harvoin onkaan. Mutta tulipa mainittua tuolloin alussa.

Jälkimmäisen takia tuon viestin linkkasinkin eilen. Mutta tuosta äng-äänestäsi, luitko hieman ylempänä olleen epäilyni ängin suuntaan ennen äänestystä? Jos näin, koitko että pointtini viestin sisällöstä eivät olleet maininnat arvoisia? Itselleni tuosta tulee nyt jälkikäteen fiilis pienestä yllyttämisestä ängin suuntaan kommentoimatta kuitenkaan aiemmin esitettyä epäilyä. Oliko tämä tarkoituksesikin?

Toisena Zey ääni, miksi laittaa herättelyääntä pelaajalle sellaisessa tilanteessa jossa et tiedä onko pelaaja myöhemmin herännyt peliin?
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Meiz » 05.03.2021 07:41:17

Halima kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:En oo niinkään kääntynyt änkän pahismaisuuden kannalle, mutta oon alkanut miettiä että aika vähänlaisesti mulla oli tosiaan syitä varsinaisille hyvisreadeille, ja niin moni näki asian päinvastoin niin aloin vähän epäillä että ehkä olin väärässä, ja että änkkä ei neutraaliudeistaan johtuen ois huonoin mahdollinen flippi, jos ei mitään oikeasti epäilyttävää tapahdu.

Koitan vähän himmailla mun salaliittoteorioita koska muistoissani on viimeisin yhteinen pelimme jossa lähdin vähän laukalle ja eihän se lopputulos sitten hyvisten kannalta oikein hyvä ollut :D

Ei mulla tähän muuta sanottavaa, mut just tän tyylisistä viesteistä saan jeekakasta hyvisvibaa.

Ja bonuskysymys. Mikä ylläolevassa antaa hyvisvibaa?
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja justy » 05.03.2021 08:00:21

Huomenta. Äng selitti rayn-äänensä järkevästi. Tuo linkittymisjuttu jeekakaan ... se vois mennä hyviksen paranoiana? Noin yleisesti, en usko että hyviksenä kannattaa murehtia sitä että saattaako omien ajatustensa esittäminen johtaa pahiksen kanssa linkittymiseen. Se johtaa helposti samanlaiseen filtterin kanssa pelaamiseen kuin pahiksena, ja sit tulee helposti muille susta pahisviba.

Haliman viestit oli eilen ihan ok. Luulenpa että äänestän silti mielummin häntä kuin ängää. Haminan flippi antaisi ainakin raynista uutta: jos halima on hyvis, raynin hyvismäisyys vahvistuu. Jos halima on pahis, Rayn on aika hyvä vaihtoehto pahiskaveriksi.

Jos pelissä ois hyvistappaja, tetra ois hyvä kohde. Päivätappo tetraan tuntuu vähän haaskuulta, kun en tiedä mitä siitä flipistä oikeastaan opittaisi?
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Meiz » 05.03.2021 08:41:24

Marzzuu kirjoitti:Tokaan kohtaan, ei ehkä ihan vastaa kysymykseen mutta hirnahdin tuolle Haliman varmapahis!kirous vitsille hiukan. Halima on kieltämättä ollut usein pahis, mutta en nää häntä nyt kuitenkaan pahiksena mutta toisaalta Halima on ennenkin ollut pahis ja oon pitäny tyytyväisesti hyviksenä. :D

Mikä Haliman viesteissä saa sinut ajattelemaan ettei hän olisi pahis?
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Meiz » 05.03.2021 09:08:25

Olen suoraan sanottuna yllättynyt että yleensä epämääräiseltä Marzzuulta löytyi heti preferenssi Haliman hyvisrooliin ja siihen että ääni lähtisi Haliman vastaehdokkaalle Tetralle, vaikka mitään perusteluja sille äänelle ei hänellä olisi. Jos Halima paljastuisi pahikseksi, näen Marzzuun hyvin potentiaalisena pahiskaverina hänelle.

Haluaisin myös kuulla Arielilta epäilyt pahisehdokkaista.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Meiz » 05.03.2021 09:52:21

äng-äänne kirjoitti:
Meiz kirjoitti: Oma huomioni tästä on, mahtoiko Halima miettiä itse tuota viestinvaihtoa tarkemmin, vai lähtikö vain komppaamaan toisen huomiota epäilyttävyydestä sen enempää ajattelematta.

Sitten sen mun mielestä pitäisi muotoilla eri tavalla kuin ”erittäin hyvä pointti, pidetään mielessä sitten jos x tapahtuu” ja sitten vielä unohtaa koko kommentin ja sanoo itse ettei se niin tärkeää ollutkaan. Oliko se sitten niin hyvä pointti kumminkaan, ja jos ei ollut niin miksi sen nostaa esille ja taputtelee mua päähän muuta kuin fillerin kaiveluksi tai sitten tän yhteyden petaamiseksi?

Luulen että ymmärsit pointtini väärin. Mun mielestä on epäilyttävää Haliman osalta jos hän lähti nostamaan tuota linkittymistä sen enempää miettimättä oliko alkup. huomio aiheellinen (eli olisiko raynin pitänyt alunperinkään lähteä höykyttämään avausta)
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

EdellinenSeuraava

Paluu Keskusaukio

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron