Anniversarypeli 2. Peli päättyi?

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Anniversarypeli 1. päivä päättyy 19.5. klo 23.00

ViestiKirjoittaja Zey » 17.05.2019 17:33:42

Aelina kirjoitti:- Miksi Zey ihmettelee, että Halima epäilee raynia voittoehtonsa takia? Eiköhän jokaista ihmetytä, mikä raynin voittoehto on ja motiivit asian esiintuomiseen? Toki Halimalta vähän omituisen suora ehdotus heti alkuun.

Varmasti ihmetyttää. Mut on eri asia ihmetellä, kuin lähteä ehdottelemaan (epäsuorasti, mutta kuitenkin) raynin tappamista vain sen takia. Varsinkin ilman pohtimatta asiaa. En ymmärrä miten Hali päätyi tuohon noin vain, eikä esimerkiksi pohtinut sitä, että jos raynin voittoehto olisi suoraan haitallinen hyviksille, niin miks rayn toisi asian eteen ja varmistaisi, että hänen tekemisiään seurattaisiin koko pelin ajan ihan erilaisella mentaliteetillä.

Slendie kirjoitti:Äänestäni --Zey:llä ei liene enää hyötyä, joten jatketaan ++Pyramidilla.

Haluatko avata miksi nyt vasta äänen siirto?

Slendie kirjoitti: Siitä vaihtoehdosta en ole enää niin huolissani, mutta (peli)päivä on jo yli puolenvälin ja hyvin pian pelin alkamisen jälkeen tulin siihen tulokseen, että ideani toisi liikaa kaaosta ketjuun ekana (peli)päivänä.

Millä tavoin idea toisi liikaa kaaosta ketjuun? Meillä on vielä reilu 2 vrk aikaa ennen päivän päättymistä, missä on hyvin paljon aikaa puhua asioista. Lisäksi monet kaaokset voivat loppujen lopuksi olla hyviä. Ainakin omalta kokemukselta esim. kaaokset juuri ennen päivän päättymistä ovat niitä hetkiä, jolloin saa eniten infoa.

Tällä hetkellä Keturinilla ja Pyralla taitaa olla kummallakin ääni. Heistä mieluumin ++Pyramidi.

Tämän hetkiset fiilikset, eli pelaajat hyvismäisimmästä pahismaisimpaan:
Slendie
rayn
justy
Hali
Ae
Marzzuu
Jin
Ketu
Pyra
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Anniversarypeli 1. päivä päättyy 19.5. klo 23.00

ViestiKirjoittaja Halima » 17.05.2019 17:36:51

Zey kirjoitti:
Halima kirjoitti:En osaa, mutta sama fiilis tulee kuin sm-pelissä. Tai no hmm, tää ei ehkä oo kauneimmin sanottu, mutta Keturinin yleispelityyli on ehkä "ärsyttävä" ja sellainen että monet lukee hänet pahikseksi, vaikka hän on hyvis. Ja siis yhteistä historiaahan meillä on tasan tuo yks peli, että aika huteralla analysointipohjalla ollaan.

Mä en oo niin samanlaista muiden tökkimistä kyllä nähnyt Keturinilta? Päivä ja peli on vielä alussa, joten ei sen puoleen, mutta kiinnostaa missä sä olet sitä nyt nähnyt?

En sanonut nähneeni muiden tökkimistä. En todellakaan käynyt tarkistamassa SM-peliä, ja kun mun muisti on mitä on, muistan mitä muistan. Ja mun muistikuvien mukaan Ketu oli saman tyylinen kuin nytkin.

justy kirjoitti:Eli pelin alussa pidit todennäköisimpänä sitä, että rayn tekisi tuon paljastuksen tilanteessa, jossa hänen erikoisroolinsa (tai oikea roolinsa, jos rayn on pahis) olisi hyvisvoittoa haittaava? Mutta pari sivua raynin viestejä luettuasi, et pidä tätä enää todennäköisimpänä selityksenä?

En oikeastaan alussakaan pitänyt sitä todennäköisempänä. Se oli semmoinen heitto ajatuksesta, joka tuli mieleen, enkä sillä hetkellä jäänyt sitä sen enempää pyörittelemään. Ei mulla ollut raynin puolesta mitään haisua tuolla hetkellä, halusin vain sanoa asioita herättääkseni keskustelua, koska niin kuuluu pelin alussa tehdä - tarttua jokaiseen pieneen asiaan ja sanoa se ääneen, jotta muut taas sanovat siitä asioita ääneen jne.

justy kirjoitti:Jos kyse on Keturinin yleispeli-ilmeestä, miksi se on merkki hänen hyvikseydestään tässä pelissä?

Ei se varmaan ookaan, mä oon vaan laiska ja tulkitsen sen sellaiseksi kun en jaksa kaivella tarkemmin.

raynpelikoneet kirjoitti:Voisiko joku, tai oikeastaan kaikki joukosta Slendie, Jinmuru, Halima kertoa, miksi Pyramidi on pahismainen? Itse en näe mitään syytä miksi tällä hetkellä sanoisin hänen olevan enemmän pahismainen kun hyvismäinen, ja kukaan noista kolmesta ei ole tarjonnut minkäänlaista perustetta epäilylleen. "sen avaus voisi olla pahismainen" tai "noinpa kannattais pelata pahiksena!" ei ole mikään oikea syy, kun tuo ei oikeastaan sano yhtään mitään. Sama kun minä sanoisin että "pelaaja X on pahis koska hän näyttää pahismaiselta".

En oo kertaakaan sanonut Pyramidin olevan pahismainen, vaan neutraali. Muut pääsi Pyran yläpuolelle sillä, että oli ees hitusen hyvismäisiä. Tai no Marzzuu on käytännössä tasoissa, arpoutui nyt vaan noin päin.

Aelina kirjoitti:Perinteisesti keskittyminen loppui jo alun jälkeen. Haluan nyt yleisesti sanoa, että tavoitteenani on olla hankkimatta hermoromahdusta pelin takia tässä sairaslomalla. :P

Hyvä aloitus ja hyvä tavoite. Mulla on sama tavoite ja yritän olla stressaamatta siitä, että mua taas heti ekasta viestistä syytetään. Ja joo, en oo vielä löytänyt ketään pahismaista, yritän uudestaan joskus kun on enemmän kuin vartti aikaa kerrallaan.
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Anniversarypeli 1. päivä päättyy 19.5. klo 23.00

ViestiKirjoittaja Zey » 17.05.2019 17:47:33

Halima kirjoitti:
Zey kirjoitti:
Halima kirjoitti:En osaa, mutta sama fiilis tulee kuin sm-pelissä. Tai no hmm, tää ei ehkä oo kauneimmin sanottu, mutta Keturinin yleispelityyli on ehkä "ärsyttävä" ja sellainen että monet lukee hänet pahikseksi, vaikka hän on hyvis. Ja siis yhteistä historiaahan meillä on tasan tuo yks peli, että aika huteralla analysointipohjalla ollaan.

Mä en oo niin samanlaista muiden tökkimistä kyllä nähnyt Keturinilta? Päivä ja peli on vielä alussa, joten ei sen puoleen, mutta kiinnostaa missä sä olet sitä nyt nähnyt?

En sanonut nähneeni muiden tökkimistä. En todellakaan käynyt tarkistamassa SM-peliä, ja kun mun muisti on mitä on, muistan mitä muistan. Ja mun muistikuvien mukaan Ketu oli saman tyylinen kuin nytkin.

Joo siis sillä tökkimisellä tarkotinkin sitä triggeröivää tms. tyyliä mitä Ketulta nähtiin SM-pelissä ja mihin viittasit.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Anniversarypeli 1. päivä päättyy 19.5. klo 23.00

ViestiKirjoittaja Zey » 17.05.2019 18:31:44

Kai kaikki muuten on huomanneet, että tänään kympiltä kantsii olla paikalla?
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Anniversarypeli 1. päivä päättyy 19.5. klo 23.00

ViestiKirjoittaja Zey » 17.05.2019 18:57:25

Jin murusein, miksi neljästä silmälläpidettävästä olisit valmis äänestää just Halia tai Pyraa? Mikset mua tai Ketua?
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Anniversarypeli 1. päivä päättyy 19.5. klo 23.00

ViestiKirjoittaja Zey » 17.05.2019 19:04:21

Jos sun Pyra pitäis äänestää jotain joukosta Jin, Ketu, Cam, Hora, ni ketä äänestäisit?
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Anniversarypeli 1. päivä päättyy 19.5. klo 23.00

ViestiKirjoittaja justy » 17.05.2019 19:04:43

Zey, onks Halima hyvismäinen vai neutraali? Ja millä perustein?
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Anniversarypeli 1. päivä päättyy 19.5. klo 23.00

ViestiKirjoittaja Zey » 17.05.2019 19:07:07

Halima on hyvismäinen koska vaikka en pidäkään Halin ajatusketjusta raynin esiintuloon liittyen, niin musta tommonen epäloogisuus on enempi hyvis-Halia. Ei tarvetta miettiä ja tarkistaa omia viestejään ja ajatusketjujaan, vaan heittää vaan mitä mieleen tulee.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Anniversarypeli 1. päivä päättyy 19.5. klo 23.00

ViestiKirjoittaja Zey » 17.05.2019 19:11:29

Sanoisin oikeestaan, että mun harkintalinjani alkaa Marzzuun alapuolelta. Aesta ja Marzzuusta ei oo mitään vahvoja fiiliksiä, mut tällä hetkellä laittaisin enemmin hyviksiin ku pahiksiin. Aella lähinnä toi myöhäinen herääminen (ei kauheaa painetta olla aktiivisen ja edistävän oloinen topassa) ja Marzzuussa oikeastaan se, miten tuli huomauttaa vaan, et Camkaan ei oo herännyt -> ei sielläkään tunnu kauheasti olevan paineita miettiä miten topassa käyttäytyy. Jos ois pahis, niin todennäkösemmin Marzzuu ois ollu hiljaa tai koittanut sanoa jotain muutakin, esim. vedonnut kiireisiin tms. Mut nää on pienempiä fiiliksiä.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Anniversarypeli 1. päivä päättyy 19.5. klo 23.00

ViestiKirjoittaja Aelina » 17.05.2019 19:21:50

Raynille vastaan kohta, mutta äkkiä: mitä kymmeneltä?
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Anniversarypeli 1. päivä päättyy 19.5. klo 23.00

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 17.05.2019 19:22:15

Olen edelleen eri mieltä siitä, että Pyramidi on pahismainen noilla Slendien perusteilla. Minusta tuntuu myös ihmeelliseltä, että kuinka voit noin edes väittää, Pyramidi on kuitenkin antanut readejaan ulos tasaisesti ja ainakin omasta mielestäni loogisin perustein loogisina aikoina (eli siis tarkoitan sitä että ajatuskulkunsa etenee loogisesti eikä siinä ole mitään moitittavaa). Jos verrataan esim Halimaan joka teki listauksen jossa ilmeisesti sitten kuitenkaan kukaan ei ole pahis, eikä kyllä oikeastaan hyviskään paitsi slendie... En lähtökohtaisesti ymmärrä tuollaisen postin funktiota jonka lopputulema on hyvin pitkälti "en tiedä".
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Anniversarypeli 1. päivä päättyy 19.5. klo 23.00

ViestiKirjoittaja Cameron » 17.05.2019 19:25:29

Pahoittelen alun radiohiljaisuutta, oon ollut kiinni työ&harrastushommissa niin tiiviisti etten oo ehtiny uhraamaan ajatustakaan pelille, mutta nyt sattui tälle ja huomiselle sopivasti kuuden tunnin junamatkat joten hyvin ehtii pelaamaan! :D
Täytyy sanoa että kuningas-traumoista en oo ihan vielä päässyt yli, joten en tiiä miten suhtautua tähän salaiseen roolilistaan. Nooo päivä kerrallaan!

Mitä mietteitä on herännyt pelaajista...

raynin kertoma oma voittoehtonsa on sellainen, minkä hän olisi voinut keksiä pahiksenakin tehdä, mutta se olisi ehkä epätodennäköisempää kuin että Rayn tekisi sen hyviksenä. Muuten raynista ei ole tullut pahisviboja, tuntuu pelaavan ihan omaa tavallista peliään (joten kuuluuko mun nyt epäillä? :D Musta tuntuu että aina jos rayn ei epäilytä mua, se on ollu pahis... noh ehkä ei ainakaan vielä) Siispä neutraali, hiukka enemmän hyvismäinen.

Slendie on ottanut hyviä, teräviä kommentteja pelaajiin. Sen sijaan olen vähän eri mieltä tuosta alun Zeyhyn tarttumisesta -en itse jotenkin näe että Zey olisi pahiksena mennyt sekaisin pelin lylosta :D Tuosta Slendien melkein-esilletulosta en oikeen tiiä mitä ajatella. Jotkut erikoisroolit toki hyötyvät näkyvyydestä. Pahiksellehan tämä ois erittäin kätevää oman selustan turvaamista, mutta en oikein usko että Slendie olisi pahiksena tehnyt niin ensimmäisen pelipäivän aikana, kun ei ollut mitenkään uhattunakaan. Slendie, mitä tarkoittaa tuo TL;DR?

Pyramidi tuntuu ensimmäisissä viesteissään puhuvan enemmän (ja mieluummin) asian vierestä kuin asiasta; puhelee menneistä peleistä, selittelee sanomisiaan ja vähän jää sellainen "unohdetaan että ilmoitin olevani pahis, eikös? :>>" -fiilis tuosta. Myöhemminkin tuntuu kompastelevan omissa sanomisissaan ja selittelee lähinnä omia sanomisiaan. Lievästi epäilyttää.

Keturin, miksi halusit Slendien piilottavan läsnäolonsa foorumilla? Samoin Keturinista tulee vähän sellainen olo että kirjailee mieluummin kaikenmaailman kaavioita ja skenaarioita kuin keskittyisi oikeasti siihen, mitä fiiliksiä pelaajista syntyy ja miksi. Tai itsestä tuntuu aika hullulta lähteä miettimään mitähän kaikkia erikoisia pelissä voisi olla, kun erilaisia kombinaatioita on x määrä...noh Zey voi laskea sen sitte joskus :D Vähän epäilyttää.

Marsu... aloitti hyvin marsumaisesti. Ei vielä aaninkia suuntaan eikä toiseen.

Zey kirjoitti:justy, uskotko, että rayn pahiksena tulisi vaihtoehtoisen voittoehtonsa kanssa esiin? Jos vaikkapa se voittoehto ois pahisrakastavaisen voittoehto.

Etkö Zey nää sellaista vaihtoehtoa että rayn olisi pahiksena keksinyt tällaisen tavan kerätä luottamusta? Siis ilman että hänellä oikeasti olisi mitään toista voittoehtoa oikeasti olemassa. -aah justy toikin tämän pointin jo myöhemmin esille ja Zey vastasi siihen ihan hyvin. No, itse en pitäisi sitä mahdottomana ajatuksena.

justy tuntuu hyvismäiseltä. Tuo ketjussa esiin juuri samoja asioita ja kysymyksiä, jotka nousevat itellekin mieleen ketjua lukiessa.

Halima vaikuttaa erittäin halimammamaiselta nuine kömmähdyksineen -miten monesti oonkaan lähtenyt lahtaamaan sitä vastaavista virheistä ja yleensä se on kyllä ollut hyvis :D Eli kallistun tällä hetkellä siihen, että peli on Halimalle tyypillisempää huoletonta hyvispeliä, johon kuuluu myös nuo "huolimattomuus"mokat. Joskus tosin Halima on myös pyrkinyt feikkaamaan näitä huolimattomuuksia pahispeliinsä.

Aelinasta en osaa sanoa vielä tuosta ekasta listauksesta mitään.

Jinin postaus oli niin kylmän viileää listaamista että en tiiä oisko se pahiksena yrittänyt tunkea tuonne jotain täytettä väliin ettei viesti näyttäis noin kaljulta. Lievä, höyhenen kevyen hentoinen hyvisviba siihen suuntaan.

Violet kirjoitti:"100-prosenttisen varma. Zey sanoi niin, ja Violet on ottanut itsestään viisi selfietä tästä sijainnista ja laittanut kaikki Instagramiin".

:'DD ihan huikeat nää ingamet, kiitos jo valmiiksi Vio!
Saa nähä mitä me saadaan klo 22, jotain spektaakkelimaista ingamea vai jotain pelinkulkua muuttavaa juttua :D
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: Anniversarypeli 1. päivä päättyy 19.5. klo 23.00

ViestiKirjoittaja Aelina » 17.05.2019 19:26:19

Zey kirjoitti:Sanoisin oikeestaan, että mun harkintalinjani alkaa Marzzuun alapuolelta. Aesta ja Marzzuusta ei oo mitään vahvoja fiiliksiä, mut tällä hetkellä laittaisin enemmin hyviksiin ku pahiksiin. Aella lähinnä toi myöhäinen herääminen (ei kauheaa painetta olla aktiivisen ja edistävän oloinen topassa) ja Marzzuussa oikeastaan se, miten tuli huomauttaa vaan, et Camkaan ei oo herännyt -> ei sielläkään tunnu kauheasti olevan paineita miettiä miten topassa käyttäytyy. Jos ois pahis, niin todennäkösemmin Marzzuu ois ollu hiljaa tai koittanut sanoa jotain muutakin, esim. vedonnut kiireisiin tms. Mut nää on pienempiä fiiliksiä.

Mä oon nyt vähän pihalla ja käyn asioita kamalan epäloogisessa järjestyksessä, mutta Zey oliko sulla jotain perusteita Jinin paikalle listallasi?
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Anniversarypeli 1. päivä päättyy 19.5. klo 23.00

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 17.05.2019 19:26:43

TL;DR = too lazy, didn't read, eli "kiteytettynä"
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Anniversarypeli 1. päivä päättyy 19.5. klo 23.00

ViestiKirjoittaja justy » 17.05.2019 19:34:51

Zey kirjoitti:Harvoin claimataan, mut yleensä claimaukseen liittyy joku suunnitelma, mikä liittyy asiaan. Ts. oon hyvin ihmeissäni jos nyt Slendie claimaa olevansa joku puhehäröilijä tms, koska sen tyyppisiä ei oo mtn järkeä claimata koska 1) suhun ei silti voi luottaa 2) jos oot hyvis niin helpotat vaan pahisten työtä osua niihin vahvoihin erikoisiin. Eikä siitä ois ees mitään hyötyä miks joku heikko rooli tulis tällai esille, että joo. :D Vahvoihin rooleihin voi edes liittyä jotain suunnitelmaa, mikä selittää varhaisen claimaamisen.


Mun ajatus oli että jos vaikkapa olisi ollut claimaamassa olevansa "Zey", niin tää voisi kertoa jotain hänen puolestaan kertomatta mitään roolin voimakkuudesta. Mutta voidaan palata tähän jos tulee ajankohtaiseksi, ei mulla ainakaan enää ole tähän liittyen kysyttävää ajatuksistasi.


Slendie kirjoitti:Pyramidi. Halima sanoi sen aika hyvin mielestäni -- tekstiä ja sanoja on paljon mutta sellainen todellinen kantaaottavuus, todellinen mieleenpainuvuus, puuttuu. Olen samaa mieltä että yleensä kun jostakusta jää sellainen fiilis ketjussa, se joku on pahis. Lisään että Pyra:sta jää vaikutelma, kuin koittaisi kommentoida sitä mikä on ketjussa milläkin hetkellä pinnalla, sen sijaan että koittaisi oikeasti tuoda itsetuotettua sisältöä pöydälle. (Tämä sama fiilis, pienemmissä määrin, arvelutti myös Zey:n alkupelissä.) Äänestäni --Zey:llä ei liene enää hyötyä, joten jatketaan ++Pyramidilla.


Miten Pyramidi eroaa tässä vaikkapa Keturinista? Jinmurun ja Aelinan postit menevät musta myös tähän samaan kategoriaan, mutta heihin ero toki siinä että Pyra on postannut enemmän.

Halima kirjoitti:
justy kirjoitti:Eli pelin alussa pidit todennäköisimpänä sitä, että rayn tekisi tuon paljastuksen tilanteessa, jossa hänen erikoisroolinsa (tai oikea roolinsa, jos rayn on pahis) olisi hyvisvoittoa haittaava? Mutta pari sivua raynin viestejä luettuasi, et pidä tätä enää todennäköisimpänä selityksenä?

En oikeastaan alussakaan pitänyt sitä todennäköisempänä. Se oli semmoinen heitto ajatuksesta, joka tuli mieleen, enkä sillä hetkellä jäänyt sitä sen enempää pyörittelemään. Ei mulla ollut raynin puolesta mitään haisua tuolla hetkellä, halusin vain sanoa asioita herättääkseni keskustelua, koska niin kuuluu pelin alussa tehdä - tarttua jokaiseen pieneen asiaan ja sanoa se ääneen, jotta muut taas sanovat siitä asioita ääneen jne.


Mut eiks ole kyläläiseltä vähän edesvastuutonta lietsoa pitäiskö rayn tappaa -keskustelua, jos et pidä edes todennäköisenä että vaihtoehtoiset voittoehdot haittais hyvisten yhteistä voittoa. Mä olen raynin kanssa siitä samaa mieltä, että tuo on outo tulokulma hyvikselle, etenkin jos et edes pidä todennäköisenä että raynin voittoehto haittais hyviksiä.

Halima kirjoitti:
justy kirjoitti:Jos kyse on Keturinin yleispeli-ilmeestä, miksi se on merkki hänen hyvikseydestään tässä pelissä?

Ei se varmaan ookaan, mä oon vaan laiska ja tulkitsen sen sellaiseksi kun en jaksa kaivella tarkemmin.


Eli Keturin on sun mielestä pelin toisiksi hyvismäisin pelaaja, koska et jaksa miettiä onko hän hyvis vai pahis?



Zey kirjoitti:Halima on hyvismäinen koska vaikka en pidäkään Halin ajatusketjusta raynin esiintuloon liittyen, niin musta tommonen epäloogisuus on enempi hyvis-Halia. Ei tarvetta miettiä ja tarkistaa omia viestejään ja ajatusketjujaan, vaan heittää vaan mitä mieleen tulee.


Meinasin tulla väittelemään tästä, mutta onneksi kävin ekaks katsomassa pelatut pelit -ketjua. Siitähän on ikuisuus, kun Halima on pelannut pahista! Ja parissa vikassa pahispelissä tyyli oli kyllä erilainen. Niin oli myös niitä seuranneessa hyvispelissä SM-kisoissa, mut sen jälkeen haliman tyyli on kyl ollut chillimpi. En tosin tiedä onko toi nyt sit roolista riippuvaa, vai Haliman muuttuneesta peliasenteesta. Miksi uskot et kyse on jälkimmäisestä, eiks Halima oo aiemmin ollut hyviksenäkin analyyttisempi?


raynpelikoneet kirjoitti:Olen edelleen eri mieltä siitä, että Pyramidi on pahismainen noilla Slendien perusteilla. Minusta tuntuu myös ihmeelliseltä, että kuinka voit noin edes väittää, Pyramidi on kuitenkin antanut readejaan ulos tasaisesti ja ainakin omasta mielestäni loogisin perustein loogisina aikoina (eli siis tarkoitan sitä että ajatuskulkunsa etenee loogisesti eikä siinä ole mitään moitittavaa). Jos verrataan esim Halimaan joka teki listauksen jossa ilmeisesti sitten kuitenkaan kukaan ei ole pahis, eikä kyllä oikeastaan hyviskään paitsi slendie... En lähtökohtaisesti ymmärrä tuollaisen postin funktiota jonka lopputulema on hyvin pitkälti "en tiedä".


+1
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Anniversarypeli 1. päivä päättyy 19.5. klo 23.00

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 17.05.2019 19:37:27

Tässä ehkä paras esimerkki ikinä:
Spoiler:
On April 03 2014 12:23 raynpelikonoshi wrote:
On April 03 2014 12:19 Tehpoofter wrote:
So I'm really glad that I just read through 20 pages of gum/rayn fighting. Going into it I had a town read on rayn scum on gum and null on steve. Coming out of it gum looks even scummier steve looks scummy and so does rayn tbh. (there has to be 2 towns in each group right?)

Like I could make cases on all of you guys,
GUM: basically to me Rayn's case on gum is really strong he pretends to set some trap that doesn't work (but seems like it would only catch town if it did work) and then calls rayn scum for it. I thought rayn refuted his claim pretty well and answered some questions on it. Balla brought up a good point last night about how gum accussed rayn of doing the same thing he was doing in ignoring steve and being scummy for it. I think gum went into mega defensive mode and just started throwing shit at rayn and rayn did the same until rayn saw gum say he swears hes town.

Rayn: Looks good for his case on gum then does this 180 and instantly believes him on the thing he said about swearing. I find it really odd that logical rayn town would drop his biggest case on someone he knows has a 50/50 of being scum just because he said one thing. This makes rayn look scummier in my eyes because he might have felt like others would see that and if he kept tunneling he would out himself if he were scum so he hipster switched so he could be the first one to say thats the case. (For me this means nothing btw its a game about lying I expect anyone in here would say anything to not look more town as scum and I would never fault anyone for it, I'd swear on my grandma's grave I was town and my grandma isn't even dead) So I find this really odd of rayn to switch here.

Steve: Steve then has like the weirdest reaction ever and says someone is cheating and starts getting all emo and bent out of shape about something that to me just made his cellmate rayn look more scummy and changed nothing on my read on gum. So If I was steve I would be asking the mod why he put two scum in my group not going on about cheating and such.


So after 20 pages of bullshit-in-fighting of one cell if this were a normal game I'd probably lynch all of them and assume I hit at least 2 scum. In this game sadly only 1 is scum and 2 are town. So rayn's case on gum looks like it comes from a town point of view and maybe he is just a reactionary player and did the swap onto steve because he has some weird set of mafia morals that I would never follow so I'll give rayn the town pass here. (Now later on in the thread I think he makes other contributions to be more townie as well so this got strengthened even more so)
Steve emo quitting reminds me of rayn doing the same thing in Titanic about coag being a hydra. Rayn emod for a couple hours and turned out to be town here so I'm going to assume thats what is happening here cause I still haven't seen gum do anything really very townie and there can be only one scum. (I also have more reasons on steve here in a second based on another read.)


Right now Scum=Gum, Rayn = Town, Steve = Town cause gum is scum.

I'd just like to say this is exactly what scum would have wanted in this game and why my plan was amazing and if you guys focused elsewhere the reads would be more spread out and varied and could be scumx2 or 3xtown or something but instead we have 20 pages of fighting that might net us 1 scum and thats only if one becomes obvious which to me it hasnt. /end rant on my system as I still read Balla/Rayn as town and they both think its shit.


More on other scum that popped up during the Cell 1 Battle royale.

Congratulations you just made a 1000 word post that started with:
gumshoe is mafia and ended with:
gumshoe is mafia

PROFIT!

~rayn

Nyt älkää kukaan ottakko itseenne koska en tarkoita pahalla -- sanon vaan asiani aina niinkun se mielestäni on (mikä on yleensä kärkkäästi), mutta juuri esim tuosta Haliman list-postista minulle tuli sellainen kuva (kuten esimerkistänikin), että "ketä kiinnostaa?". Ketä oikeasti kiinnostaa että osa pelaajista ei ole herännyt ja Halima ei koe ketään oikeastaan pahismaiseksi (eikä hyvismäiseksikään hirveän varmasti paitsi Slendien)? Onko jollain sellainen kuva, että Halima on listauksensa jälkeen aktiivisesti posteissaan pyrkinyt esittämään kysymyksiä, jotka auttavat selvittämään pelaajien joukkueita, tai ylipäätänsä ottanut kantaa ketjussa tapahtuneisiin tärkeisiin asioihin? Koska minulle ei jää sellaista kuvaa ollenkaan.

Onko joku sitä mieltä että jos et löydä yhtäkään pahisreadia, niin paras ja looginen ratkaisu hyvikselle on istua ja odottaa että pahikset jotenkin maagisesti paljastavat itsensä?
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Anniversarypeli 1. päivä päättyy 19.5. klo 23.00

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 17.05.2019 19:38:24

justy kirjoitti:
raynpelikoneet kirjoitti:Olen edelleen eri mieltä siitä, että Pyramidi on pahismainen noilla Slendien perusteilla. Minusta tuntuu myös ihmeelliseltä, että kuinka voit noin edes väittää, Pyramidi on kuitenkin antanut readejaan ulos tasaisesti ja ainakin omasta mielestäni loogisin perustein loogisina aikoina (eli siis tarkoitan sitä että ajatuskulkunsa etenee loogisesti eikä siinä ole mitään moitittavaa). Jos verrataan esim Halimaan joka teki listauksen jossa ilmeisesti sitten kuitenkaan kukaan ei ole pahis, eikä kyllä oikeastaan hyviskään paitsi slendie... En lähtökohtaisesti ymmärrä tuollaisen postin funktiota jonka lopputulema on hyvin pitkälti "en tiedä".


+1

Oho, munhan siis piti sanoa että ei ole pahismainen...
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Anniversarypeli 1. päivä päättyy 19.5. klo 23.00

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 17.05.2019 19:41:47

raynpelikoneet kirjoitti:
justy kirjoitti:
raynpelikoneet kirjoitti:Olen edelleen eri mieltä siitä, että Pyramidi on pahismainen noilla Slendien perusteilla. Minusta tuntuu myös ihmeelliseltä, että kuinka voit noin edes väittää, Pyramidi on kuitenkin antanut readejaan ulos tasaisesti ja ainakin omasta mielestäni loogisin perustein loogisina aikoina (eli siis tarkoitan sitä että ajatuskulkunsa etenee loogisesti eikä siinä ole mitään moitittavaa). Jos verrataan esim Halimaan joka teki listauksen jossa ilmeisesti sitten kuitenkaan kukaan ei ole pahis, eikä kyllä oikeastaan hyviskään paitsi slendie... En lähtökohtaisesti ymmärrä tuollaisen postin funktiota jonka lopputulema on hyvin pitkälti "en tiedä".


+1

Oho, munhan siis piti sanoa että ei ole pahismainen...

SEKOILEN. SANOIN IHAN OIKEIN ALUSSA! ON SE HIENOA KUN EI OSAA OMIA POSTEJAAN LUKEA! :D
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Anniversarypeli 1. päivä päättyy 19.5. klo 23.00

ViestiKirjoittaja justy » 17.05.2019 19:49:14

Mä lynkkaisin mielellään Keturinin tai Haliman. Musta tuntuu, että Pyramidia yritetään nyt saada lynkatuksi syillä, joilla vois yhtä hyvin lynkata Keturinin. Mut toisaalta, Halima on kyllä suhtautunut peliin tavalla, joka tuntuu olevan ristiriitainen sen alun "jes, aikaa pelata tosissaan" -hehkutuksen kanssa - jos siis Halima on hyvis. Sitten vielä molempia näitä pelaajia kohtaan on vähän erikoista suhtautumista. Jin ja Aelina tuntuvat epäilevän Halimaa, mutta eivät kuitenkaan sitten oikein tee mitään saadakseen tätä lynkattua. Samoin Keturin on pelaajien "vois ehkä lynkata" listoilla (Slendiellä ja Zeyllä ainakin), ilman että kuitenkaan asiaa edistetään.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Anniversarypeli 1. päivä päättyy 19.5. klo 23.00

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 17.05.2019 19:52:07

Mä mielelläni kuulisin vielä vastauksia mun avoimiin kysymyksiin Aelle, Jinille ja Marzzuulle (ja toki Horasta ylipäätään -- mutta se nyt ei ole niin tärkeää kun ainakin yksi pahis on jo varmasti postannut tässä vaiheessa) ennenkun päätän mitään. Muut pelaajat vaikuttavat enemmän tai vähemmän hyvismäisiltä, tai ainakin en-lynkkaisi-näillä-tiedoilla-jonkun-muun-sijaan.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Anniversarypeli 1. päivä päättyy 19.5. klo 23.00

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 17.05.2019 19:54:06

Niin joo, Keturin voi kyllä ihan hyvin olla pahis. En ole sitä ajatusta vastaan millään tavalla. Katsotaan kun hän alkaa antamaan mielipiteitä pelaajista.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Anniversarypeli 1. päivä päättyy 19.5. klo 23.00

ViestiKirjoittaja justy » 17.05.2019 19:57:04

@Cameron, ymmärsinkö oikein että Keturin ja Pyramidi epäilyttävät, muut ovat neutraaleja tai hyvismäisiä? Ja jos ymmärsin, kumpaa äänestäisit tällä hetkellä?
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: Anniversarypeli 1. päivä päättyy 19.5. klo 23.00

ViestiKirjoittaja Aelina » 17.05.2019 20:00:40

Oikeastaan mietin, jos olisin lueskellut pelaajat vielä läpi, ennen kuin alan miettimään mitään kummempaa, mutta listataan nyt ne päällimmäiset asiat. Pahoittelut, jos on virheitä, kaikki viestit ei ole ihan luettuna.

Halima epäilyttää tosiaan vähän niistä syistä, mitä aiemmin sanoinkin. Mä vielä sen tosiaan olisin alusta ymmärtänyt, että rayn heittäisi pahiksena kommentin voittoehdosta ja Halima epäilisi siitä. Mua kuitenkin vaivaa, että Halima heitti raynin lynkkaamisen puolesta välittämättä. Toinen asia oli se, että Halima ei lopulta oikein ketään epäillyt ja olisi jo alussa lähtenyt lähinnä helpon kohteen perään. Toisaalta Halima vaikuttaa nyt aktiivisemmalta nyt kuin ehkä yleensä?

Keturinista moni on jo nostanut esiin sen, mitä itsekin mietin. Keturin vaikuttaa olevan aktiivisesti mukana, mutta sitten kuitenkaan ei oikein peliin mitään ole tuonut omia ajatuksia. Mun on kuitenkin vaikea uskoa, ettei edes minkäänlaisia viboja ole syntynyt.

Justyssa mua vaivasi jokin ekoissa viesteissä, mutta sen jälkeen ei asiasta mitään muistikuvaa. Justysta ei kuitenkaan ole nyt herännyt mitään kummempaa mielipidettä.

Pyramidista ei ole herännyt pahismaista kuvaa. Ainakaan mikään ei ole nyt alussa hypännyt silmille. Kuitenkin kohtuullisen neutraali kuva. Tästä tulee vaan vähän mieleen se, että mun muistaakseni Pyramidia epäillään useinkin viesteistään, eikä vielä ole paljastunut peleissään pahikseksi.

Jinistä tosiaan tuli siinä ihan positiivinen kuva, että uskalsi heittää vain ihmiset järjestykseen ilman kummempia perusteluita, on näin tehnyt aiemmin ainakin hyviksenä.

Se alun voittoehto jäi aikaisemmin vaivaamaan, mutta tällä hetkellä raynista ihan hyvismäinen kuva.

Slendiestä ei ole mitään kummempaa jäänyt mieleen, ihan ok kuva hänestäkin. Vähän kyllä mietin tarvetta sanoa sitä, että oli tulossa roolinsa kanssa esiin, jos rayn ei olisi sanonut voittoehdostaan?

Zeystä vähän ristiriitainen kuva. Alussa varsinkin vähän se vaivasi, että Zey tuntui olevan jotenkin paljon rauhallisempi kuin on viime aikoina peleissä ollut. Tuosta alun pahismäärän ja lylon mietinnästä vähän mietin sitä, olisiko pahiksena kuitenkin erehtynyt olemaan varmempi mielipiteestään, mikä viittaisi hyvikseen, mutta toisaalta aina voi tehdä harhautusmielessä. Tullut kuitenkin nyt hyvismäisempi kuva.

Cameronista ei nyt mitään erikoista tullut mieleen tuon yhden viestin perusteella, ainakin vielä ihan ok hyvismäinen.

Marzzuu neutraali.

Rayn
Zey / Slendie
Cameron / Jin
Pyramidi / justy / Marzzuu
Halima / Keturin

Tekisi mieli pahoitella, että näin huonoilla tiedoilla, lukemisella ja keskittymisellä lähden kokoamaan listausta, mutta mennään nyt tällä. Mä koen itse tuon listajärjestyksen vähän kyseenalaisena, mutta antaapi olla nyt.

++Halima
Avatar
Aelina
Kyläläinen
 
Viestit: 1005
Liittynyt: 14.06.2018 12:18:04
Paikkakunta: Oulu
Kotiyhteisö: Finfanfun
Palkinnot: 1

Re: Anniversarypeli 1. päivä päättyy 19.5. klo 23.00

ViestiKirjoittaja Zey » 17.05.2019 20:02:13

Aelina kirjoitti:Raynille vastaan kohta, mutta äkkiä: mitä kymmeneltä?

Päiden laskentaa. En tiiä mitä sitten tarkottaa. :D Mut väliaikalaskennassa käskettiin olee paikalla, ni ollaan!

Aelina kirjoitti:Mä oon nyt vähän pihalla ja käyn asioita kamalan epäloogisessa järjestyksessä, mutta Zey oliko sulla jotain perusteita Jinin paikalle listallasi?

Ei oikeestaan. Tai siis yläpuolella olevat on olleet hyvismäisempiä, sit Pyralla on ollut epäloogisuuksia ni on alempana ja sit jäin pyörittelee Jiniä ja Ketua et miten päin ja Jin nyt oli mun muistikuvien mukaan anonyymissä ainakin pahiksena enemmän läsnä viesteillään, ni sit aattelin, et ei tää nyt suoraan ainakaan Jinin pahispeluuseen viittaa tää alku, ni menköön Ketun yläpuolelle.

justy kirjoitti:Meinasin tulla väittelemään tästä, mutta onneksi kävin ekaks katsomassa pelatut pelit -ketjua. Siitähän on ikuisuus, kun Halima on pelannut pahista! Ja parissa vikassa pahispelissä tyyli oli kyllä erilainen. Niin oli myös niitä seuranneessa hyvispelissä SM-kisoissa, mut sen jälkeen haliman tyyli on kyl ollut chillimpi. En tosin tiedä onko toi nyt sit roolista riippuvaa, vai Haliman muuttuneesta peliasenteesta. Miksi uskot et kyse on jälkimmäisestä, eiks Halima oo aiemmin ollut hyviksenäkin analyyttisempi?

Onhan se ollut joo. Mutta oon kai vihdoin ja viimein hyväksynyt, että se oli vuonna 2010-2012, ja Halin pelityyli on muuttunut siitä. :D Jotain kehitystä tapahtuu siis! Koska tää Halin peli muistuttaa tällä hetkellä kaikkia niitä pelejä, joissa oon roikkunut Halin niskassa ja äänestänyt kuolemaan - ja huomannut, että jaa, hyvis se oli. :D Nykyään musta tuntuu, että Hali on tarkempi ja analyyttisempi justiinsa pahiksena, eikä hyviksenä, minkä takia mun fiilikset menee vanhan muistin mukaan ristiin, millon asia toisin päi.

justy kirjoitti:Musta tuntuu, että Pyramidia yritetään nyt saada lynkatuksi syillä, joilla vois yhtä hyvin lynkata Keturinin.

Tähän oikeestaan haluan esittää omalta osaltani eriävän mielipiteen. Ts. itse nään sen, että joo Ketu ei oo vienyt peliä eteen päin, mut toisaalta 1) Ketu ei mun kokemuksen mukaan muissakaan hyvispeleissään oo ollut se pelaaja, joka tökkis muita, kyselis jne. vaan ne mielipiteet lähtee tulemaan ajan kanssa. Lisäksi se, että Ketulla on paljon viestejä mut vähän asiaa on periaatteessa validi, mutta pitää ottaa kontekstikin huomioon: jos mä kyselen Ketulta lisää, ni mitä Ketun pitäis tehdä? Jättää vastaamatta kun se ei oo peliä edistävää? Odottaa hetkeen x, että sillä on muutakin sanottavaa? Tää pätee musta myös Pyran alun muista peleistä vitsailuun jne. Lähinnä itse nään eron siinä, että Pyralla on ollut pieniä epäloogisuuksia mielipiteissään + Pyralta oon nähnyt sitä tökkivää ja kyselevää pelaamista aikasemmin, joten sen takia jos siitä lähdetään jompaa kumpaa hirteen viemään, ni Pyra ois musta parempi vaihtoehto.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Anniversarypeli 1. päivä päättyy 19.5. klo 23.00

ViestiKirjoittaja Zey » 17.05.2019 20:04:35

justy, mikä olikaan sun syy sille, et miks just Ketu eikä Pyra?
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Anniversarypeli 1. päivä päättyy 19.5. klo 23.00

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 17.05.2019 20:05:39

No Aelina on varmaankin hyvis.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Anniversarypeli 1. päivä päättyy 19.5. klo 23.00

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 17.05.2019 20:07:09

Mä lähden nyt töihin, mutta älkää kysykö miksi, koska en kerro vielä. Kerron myöhemmin.
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Anniversarypeli 1. päivä päättyy 19.5. klo 23.00

ViestiKirjoittaja Zey » 17.05.2019 20:08:37

raynpelikoneet kirjoitti:Mä lähden nyt töihin, mutta älkää kysykö miksi, koska en kerro vielä. Kerron myöhemmin.

Se kun miettii, että rayn ei halua, että me kysytään miksi se lähtee sinne... :D
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: Anniversarypeli 1. päivä päättyy 19.5. klo 23.00

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 17.05.2019 20:08:45

Pitäsköhän joskus lukea mitä kirjoitti ennenkun postaa. :p
Älkää siis kysykö miksi Aelina on hyvis mielestäni.

Lupaan jatkossa edes yrittää proof readata postini ni ei tarttis tehdä kymmentä postia peräkkäin. ^^
Out of order
Avatar
raynpelikoneet
Kyläläinen
 
Viestit: 1669
Liittynyt: 08.08.2017 09:37:10
Paikkakunta: Vaasa
Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

Re: Anniversarypeli 1. päivä päättyy 19.5. klo 23.00

ViestiKirjoittaja Zey » 17.05.2019 20:09:34

raynpelikoneet kirjoitti:Pitäsköhän joskus lukea mitä kirjoitti ennenkun postaa. :p
Älkää siis kysykö miksi Aelina on hyvis mielestäni.

Lupaan jatkossa edes yrittää proof readata postini ni ei tarttis tehdä kymmentä postia peräkkäin. ^^

Nääh, tulee vähän komediaa tähänkin peliin, jatka vaan samaan malliin äläkä proof readaa. :D
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 72 vierailijaa

cron