007 - Elä ja anna toisten kuolla - ohi on! Onnea pahikset!

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla - 2.pv päättyy 4.12. kl

ViestiKirjoittaja justy » 01.12.2018 22:30:40

Mun pitää mennä nukkumaan (koska keski-ikä lähestyy). Mä olen edelleen sitä mieltä että Marzzuu saa hyvispisteitä ekan päivän lopusta. Miksi lähteä vääntämään Vampire-epäilyitä sen sijaan että äänestäisi Halimaa massan mukana? Ehkö jos kaverit jo äänestivät Halimaa niin Marzzuulle voitais ohjeistaa etsimään jokin toinen wagon. Mut tällä hetkellä en ois Marzzuuta lynkkaamassa.

Savu ja miina ovat yhä mun listalla, samasta syystä kuin eilen. Kumpikin toivottavasti esittävät tänään jotain vastauksia mulle, että tää asia etenisi. Paitsi jos miina yhä luulee mun epäilevän häntä rooisähellykseb vuoksi. :(

Zey pitää lukea uudestaan. Pelin edetessä hän ei ole enää samalla tapaa ollut ratkaisemassa asioita ja edistämässä peliä. Sinänsä en kyl ihmettele kun on saanut niin paljon dissausta.

Vampire ja Jii saavat toivottavasti tuuraajat, muuten aletaan lähestyä loppumähinöitä aika nopeasti (ellei ole pahiksia).

Muista ei nyt äkkiseltään ole mitään ajatuksia.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla - 2.pv päättyy 4.12. kl

ViestiKirjoittaja justy » 01.12.2018 22:32:14

Äänestetään nyt vielä vaikka ++Savu
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla - 2.pv päättyy 4.12. kl

ViestiKirjoittaja Mair » 01.12.2018 22:34:09

Äänitilanne:
1 justy (jeekaka)
1 Savu (justy)

justy kuolemassa ensin saadulla äänellä

Poissa:
kaikki paikalla! :>

Puhepakko suorittamatta:
pilkkuvirhe, Savu, Zey

Pudottautuneille Jiille ja Vampirelle etsitään edelleen varapelaajia.

Päivä päättyy tiistaina 4.12. kello 23.
Viimeksi muokannut Mair päivämäärä 02.12.2018 09:50:31, muokattu yhteensä 1 kerran
Avatar
Mair
Kyläläinen
 
Viestit: 59
Liittynyt: 01.12.2018 19:25:47

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla - 2.pv päättyy 4.12. kl

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 01.12.2018 22:45:07

Ämmm... Äänestänpä sitten minäkin ++Savu vaikka inhoankin massaamista, mutta tämä ei ole vielä sitä :)
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla 1.pv päättyy 29.11. klo

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 02.12.2018 01:02:43

justy kirjoitti:
justy kirjoitti:
Marzzuu kirjoitti:" joukkoon ja ilmestyä sitten yhtäkkiä esiin? Itellä on aina ollu massaaminen & hiljaiset out - äänestykset olleet melkein punainen vaate, ja Jiiepäilyni voi vielä peruuntua jos Jii putkahtaa jonkun maratonviestin yhtäkkiä kirjoittamaan tai muuten herää.
En äänestä vielä.


Alleviivattuun: sähän äänestit tänään Pilkkuvirhettä kun hän oli hiljainen? Ja oot mun mielestä tehnyt samaa aiemminkin? Eikö noissa ollut kyse hiljaiset out -äänestä?


@Marzzuu, tää oli se kysymys johon kaipasin sulta vielä vastausta.

Kiitos :) Ja kysymys ilman vastausta ei käy alkuunkaan, niin korjataanpa tilanne nyt eikä maanantaina.
Eli , se pilkun ääni oli multa vain "Huhuu?" ääni, jonka aioinkin poistaa kun pilkku heräisi ja heräsi, sotii ehkävähän omaa peliperiaatettani vastaan mutta joskus huhuiluäänet voivat auttaa toista huomaamaan, että ai niin, jotain meinaa unohtua.
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla - 2.pv päättyy 4.12. kl

ViestiKirjoittaja miina » 02.12.2018 02:28:04

Tämä justy & marzzuu kuvio on taas aika outo. (Yhtä outo kuin Halima & marzzuu :D) Mutta tulen pohtimaan viimestään maanantaina uusiks! Huomenna on taloyhtiön piirakkapäivä että en tiiä kerkeenkö tulla isommin viestejä selaamaan.

++justy
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla - 2.pv päättyy 4.12. kl

ViestiKirjoittaja Savu » 02.12.2018 02:54:23

Olipa aika kauhea toi edellinen pelipäivä. Mulla oli noin tunti aikaa pelata per päivä (kiitos pikkujoulujen) ja sit toi 125 viestiä per päivä oli pikkasen epäinhimillinen tahti. Siinä ei paljon muuta ehtinyt tehdä kuin skannata uusimmat viestit nopeasti läpi ja yrittää tiivistää päällimmäiset ajatukset tekstiksi. Tää on ollu jotain 5x nopeatempoisempi peli kuin ykskään aiempi missä oon ollu, enkä onnistunu muodostaan ekan päivän aikana selkeää kuvaa pelin kulusta. Esim toi Jeekaka-Justy teoria on nyt tarkasteltuna aivan typerä, ja useimmista pelaajista tuli heitettyä vaan pelityyliin ja fiilikseen perustuvia ajatuksia, koska ei mulla ollu niistä vielä mitään pelin sisäistä kokonaiskuvaa, kun olin lukenut viestit vaan yhdesti jos sitäkään.

Kykenen joskus ihan kohtuullisiin teorioihin sillon kun ehdin paneutua monta tuntia päivässä yksitellen kaikkien pelaajien viesteihin. Tää pelaajamääräki on suurempi ku koskaan aiemmin, mikä lisää haastetta entisestään. Mä en ole vielä niin kokenu pelaaja et pystyisin nopeasti tekemään hyviä päätelmiä, vaan mun pitää ensin lukea viestit monta kertaa läpi. Nyt viikonloppuna on ollut enemmän aikaa, mut arkena en enää edes halua käyttää tähän peliin kaikkea vapaa-aikaani kuten tein ennen, että se tunti tai pari saa riittää niin säilyy motivaatio :)

Toisekseen oon pitäny aina aiempiin peleihin vertailua ihan normaalina strategiana. Tässäki pelissä on tainnu vähintään puolet pelaajista perustaa hyvis- tai pahisvibojaan sille et joku pelaa eri tavalla ku ennen tai samalla tavalla ku ennen. Musta tää asia on täysin mielipidekysymys, enkä mä ole vielä nähny onnistuneeksi strategiaksi äänestää pääasiassa niitä pelaajia joilla on poikkeava pelitapa kuin mitä itse pitää järkevänä, jos siis ei keksi mitään muuta pahismotivaatiota. Jos edellisiin peleihin ei sais vertailla niin mä äänestäisin varmaan joka pelissä ekana ulos Marzzuun ja Miinan koska ne tekee aina itsensä tosi helposti epäiltäviksi :D

Mut eipä sen enempää puolustelua/metaa. Nyt ku oon ehtiny lukea kunnolla mitä täs pelissä on tapahtunu niin voisin vähän selkeyttää ajatuksia:

Zeystä sanoin aiemmin että quotespämmi epäilytti. Mainitsin siinä noi pitkät lainaukset, mut tarkotin myös tuota Jeekakan mainitsemaa aktiivisen keskustelun sotkemista, sillä että hän tuleeki yhtäkkiä quoteemaan jotain ajat sitten käsiteltyjä juttuja. Ton viestitykityksen mä nään edelleen pahismaisena sillä hän kirjotti kolmasosan eilisen viesteistä ja oli sitä myöten tiputtamassa kärryiltä ainaki minut ja ilmeisesti monet muutkin. Huomasin kyllä että myös Jeekaka ja Justy kirjotti molemmat lähes sata viestiä joten pelkästään Zeyn piikkiin tota ei voi laittaa. Marzzuun viesteistä voi aina keksiä jotain epäilyttävää, joten Marzzuun ottaminen heti pelin alussa pääepäillyksi tuntuu vähän liian laiskalta ottaen huomioon kuinka paljon Zeyllä kuitenki oli aikaa pelata. Zey näyttäs myös linkittyvän muihin pelaajiin niin paljon, että voisin hyvinkin äänestää.

Justy näytti suojelevan Zeytä heti pelin alusta asti. Kun muut dissas Zeyn tyyliä peliä sekoittavaksi niin Justy oli vakaasti sitä mieltä että se on peliä rakentavaa. Justyn omasta mielestä hän ei itse saanut Zey-vankkureita käännettyä mutta kyllä musta toi Justyn koko päivän läpi jatkunu puolustelu on vahvasti vaikuttanu asiaan.

Lisäksi mua ihmetyttää toi että hän epäilee mua ja Miinaa koska epäiltiin Zeytä pelityylin perusteella, mut siinä samalla tulee itse epäilleeksi meitä pelityylin perusteella. Toi on mun mielestä ristiriitaista käytöstä vaikkei edes huomiois sitä seikkaa et siinä samalla tulee taas puolusteltua Zeytä (http://juonittelupelit.foorumi.eu/viewtopic.php?f=9&t=674&p=21839#p21839). Ei pidä hyvänä ideana Zey-vankkureita pelityyliin perustuen, niin miksi on sitte innokkaana kasaamassa Miina- tai Savu-vankkureita, vaikka niillekkään ei muita perusteita löytyny ku pelityyli. Ethän Justy syyllisty tässä siihen mistä muita syytät, eli äänestät niitä kenen pelityylistä et tykkää?

Horaanekon pelissä on jotain vähän samanlaisia piirteitä ku Jystyllä. Sekään ei epäilly Halimaa mut pääty sit kuitenki loppua kohden äänestään sitä muiden mukana vaikka oli listaillut Haliman hyvismäiseksi. Pahismotivaatio voi olla ihan vaan se et Halima ois varmasti vaarallisempi pelaaja elossa ku Marzzuu, joka on helppo syntipukki pelissä ku pelissä. Kummankaan ääni yksittäin ei ratkassu Haliman putoamista mutta yhdessä koordinoituna saatto ratkasta asian Haliman tappioksi.

Sekä Justyltä että Horaalta on tullu jonkinlaista Zey-puolustelua. Vähän tässä Zey-linkityksessä kyllä tulee ristiriitaa sen suhteen et miksi äänestää Halimaa, joka pitää pahiskaveria varmasti hyviksenä? Tulee mieleen, että Halima pelas niin uhkarohkeasti että sen liian vahvat hyvisvibat Zeylle ois saattaneet lisätä paineita myöhemmin myös Zeyn äänestämiseen. Nyt ku Halima varmistu hyvikseksi niin sen “zey on varma hyvis” näkemyksellä on varmaan enemmän painoarvoa ku jos Haliman rooli ois tuntematon, jollon se vaikutus on lähinnä käänteinen.

Marzzuu tuntuu ensimmäistä kertaa mun mukana ollessa pelaavan oikeasti mikä on tosi kiva juttu! :) Hänen pelissään eniten herätti kysymysmerkkejä se, että Vam saa hyvispisteet, mutta sitte sanoi olevansa valmis äänestään Vampirea, ja lopulta ei sit kuitenkaan äänestäny ketään. Vampire ois saattanut hyvinki olla potentiaalinen putoaja, sillä siinä vaiheessa ku Marzzuu kävi poistaan äänensä Ketulta, tilanne oli Halima 4 - Vampire 3. Marzzuun ääni ois saattanut kallistaa kelkan toiseen suuntaan, joten saattoi olla aivan laskelmoitu juttu jättää äänestämättä. Miksi et Marzzuu äänestänyt? Entä miksi äänestät nyt minua?

Vampire linkittyy edelleen vahvasti Marzzuuhun puolustelullaan. Nyt kun Marsu vielä kivasti jätti äänestämättä Vampirea tosipaikassa, niin mä entistä enemmän uskon että tässä vois olla potentiaalinen kaksikko. Vampire kyllä sano myös että Marzzuu kelpaa äänestettäväksi mutta jätti silti äänestämättä ketään. Ymmärrän ton pointin miksi hän Marsua puolustaa, mutta se miten suuri osa Vampiren viesteistä on Marzzuu puolustelua on aika hälyttävää. Voi toki olla myös hyvispisteiden kalasteluja jos tiesi hyvikseksi ja odotti hänen lynkkautuvan.

Tähän piti tulla vielä Jeekaka ja Miina mutta nyt on pakko mennä jo unten maille, jatkan myöhemmin.

Että tällä hetkellä näkisin jonkilaisen Zey/Justy/Horaaneko kuvion tai vaihtoehtoisesti Vampire/Marzzuu/?. Enemmän uskon tohon ensimmäiseen koska tähän mennessä pahikset on aina olleet niitä äänekkäämpiä eikä sivustaseuraajia.. Tässä pelissä on vielä niin paljon kysymysmerkkejä, esim pudottautunu Jii, Pilkkuvirhe ja AlPacino on kirjottanu niin vähän ettei oo hirveenä tarttumapintaa, varsinkaan ku kaks on uusia ja Jiin kans ollu samassa pelissä vaan yhden pelipäivän. Kirjottakaa lisää vaan, ei tarvi pelätä :D

++Zey koska musta tuntuu että se on avain tähän mysteeriin.

Toivottavasti tää tahti pysyis jatkossa vähän rauhallisempana että uudetkin ehtis osallistua eikä enää tulis tiputtautumisia.
Avatar
Savu
Kyläläinen
 
Viestit: 145
Liittynyt: 15.08.2018 23:27:02
Paikkakunta: Oulu

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla - 2.pv päättyy 4.12. kl

ViestiKirjoittaja Zey » 02.12.2018 03:29:38

justy kirjoitti:Zey pitää lukea uudestaan. Pelin edetessä hän ei ole enää samalla tapaa ollut ratkaisemassa asioita ja edistämässä peliä. Sinänsä en kyl ihmettele kun on saanut niin paljon dissausta.

Joo, aikalailla menny fiilikset tän pelin suhteen, mut yritetään nyt kuitenkin tää peli saada kunnialla loppuun.

Mut ilmeisesti suojelijan esilletuloa on pohdittu. Ite on sitä mieltä että pysyy piilossa, koska en tiiä miten me voitais siitä esille tulosta nyt juurikaan hyötyä. Porukkaa on kuitenkin sen verta paljoa, ettei merkittävästi paranna osumistarkkuuttakaan. Lisäksi perusteluina esille tulolle on ilmeisesti esitetty, että Keturin on pahiksien jäljillä, ni voitais uhrata suojelija Keturinin suojelemiseksi (olettaen siis että Keturin on viime yön suojeltu), mut en nää miten tää toimis, kun pahikset kuitenkin saa päättää kuka kuolee. Jos Keturin on enemmän pahiksien jäljellä ku suojelija, ni en nää syytä miks pahikset valitsisi tapponsa kohteeksi sillon suojelijan. Ja toisaalta, jos suojelija on enemmän pahiksien jäljillä ja pahikset tappais Keturinin sijaan suojelijan, niin sillonhan se on vaan huono juttu, kun menetetään se enemmän pahiksien jäljillä oleva hyvis. Enkä muutenkaan nää miksi pahiksien peli horjuisi, kun joutuisi miettimään seuraavaa yötapon kohdettaan, kun nehän saa valita kirsikat kakun päältä ilman pelkoa. Sen sijaan näkisin järkevämpänä pitää suojelijan piilossa, jolloin N3 voitais taas saada tapoton yö aikaseksi.

Ja taas vähän päivitystä mielipiteisiin, kun koitin pikkasen lueskella viestejä:

Jinmuru & Keturin - vaparit

justy - viime illan loppuvaiheissa uuden äänikohteen kalastelu vähän mietitytti, mut oon taipuvainen uskomaan, ettei huomannut miten lähellä loppua päivä oikeesti oli, koska en kyllä nää mitä hyötyä pahiksellekaan tosta olisi. Ts. ei ainakaan koittanut Halimaa pelastaa, enkä tiedä miks muuten lähtis tommosta liikettä pahiksena tekemään, mieluummin olis kiinnittämättä noin kauheasti huomiota ja äänestänyt Halimaa ajoissa. Muutenkin musta hänellä on nyt tullut ihan loogista vastausta jeekakan tenttaukseen. Edelleen siis pidän vahvasti hyviksenä.

jeekaka - vähän alko häiritsemään, kun hänen viestejään selailin, että hän on äänestänyt tähän menneessä mua, Jiniä, Halimaa ja justya. Mut ei kyllä muuten vaikuta pahikselta, kuten oonkin kertonut, joten todennäköisesti on vaan väärässä oleva hyvis. Ja uutena hyvismerkkinä bongasin sen listauksen jälkeisen viestin, jossa tulee siihen tulokseen, että Marzzuu on hyvis. Vaikken ymmärräkään miten pääty siihen tulokseen, niin musta toi nopea uus viesti listauksen jälkeen kertoo siitä, että pohtii oikeesti muita ja tuli vasta viestin lähettämisen jälkeen toi kuvio mieleen.

Horaaneko - edelleen tuntuu hyvikseltä. Vähän ehkä vielä lisäänty hyvistunne, kun luin uusiksi noita loppupäivän viestejä ja tota Horaan listausta. Siinä listauksessa ei ollut yhtään pelaajaa nimetty pahismaiseksi (lukuunottamatta Keturinia, joka paljastu vapariksi), mikä musta vähän kielii hyviksestä. Luulisin, et pahiksena ois lähtenyt jotain epäilyksiä vääntämään useammasta pelaajasta, kun joka tapauksessa ne epäilykset on keksittyjä, ni miks jättää pelaajia hyvismäisiksi? Tai ainakaan noin montaa. Tossakin oli esim. AlPacinosta sanottu, ettei tiiä mitä mieltä oikeen on vielä, vaikka sieltä löytykin sitä "epäilyttävää", vaikka pahis ois voinut siinä vaiheessa ihan hyvin heittää, että pikkasen epäilyttää.

Vampire - ei uutta. Edelleen siis fiilis turhautuneesta hyviksestä.

Jii - ei uutta. Hiljaisuus vaikuttaa olevan enemmän irl-riippuvaista sorttia kuin rooliriippuvaista, kerta pudottautu.

AlPacino - ei uutta. Edelleen siis varovaisuus on negatiivisena huomiona, mut ei kovinkaan vahvasti kun vaikea sanoa johtuuko ihan vaan eri taustasta.

Marzzuu - Vähän ehkä pidän hyvismäisenä merkkinä, ettei lähtenyt äänestää Halimaa. Musta Haliman äänestys ois ollut semmonen veto, johon pahis!Marzzuu ois saattanut ryhtyä. Ois kuitenkin kiva kuulla miks päätti olla eilen äänestämättä ja miks äänestää nyt Savua.

Pilkkuvirhe - hänestä ei oo vielä hirveesti tietoa, enkä osaa viestien perusteella kauheesti mitään sanoa. Vähän kuitenkin epäilyttää, lähinnä Halima äänen takia. Kuitenkin hyvis!Halimaa äänesti kuus ihmistä, ni olisko muka tosiaan niin, et ykskään pahis ei ois päättänyt mennä sinne mukaan? Ja kuitenkin kun näitä äänestäjiä kattoo ja niiden muuta peliä, niin kaikki muut on joko varmoja hyviksiä tai vahvasti mun hyviksien listalla, että pilkkuvirhe ois ainoo, joka sopis Haliman äänestäjistä pahikseksi.

miina - justylla oli hyvä pointti, että miina on kyllä pahiksenakin onnistunut sekoilemaan. Ei ehkä siis kannata sen takia vain luottaa. Tuo Marzzuun äänestys pisti silmään. Ts. äänestää Marzzuua ihan vaan koska pitää mahdollisena, että tää ois Haliman kamu ja ilmasee vielä saman tien, että jos kuitenkin Halimaa koitetaan pelastaa, niin hänen äänensä lähtee Halimalle. Tässä en jotenkin saa käsitettyä, että mitä miina tällä meinasi. Tai siis olis hyvismäinen juttu, jos hän ois miettinyt, että hänpä koittaa tarjota pahiksille jotain muuta äänestettävää, että jospa vaikka pahikset koittais sit pelastaa Halimaa ja saatais pahiskaverit selvitettyä. Mut kun miina kuitenkin sanoo, että epäilee Marzzuua vain Haliman pahiskaveriksi ja että jos Halimaa koitetaan pelastaa, niin siirtää äänensä Halille, niin eihän toi voi mitenkään olla Halin pahiskaverien nappaussuunnitelma. Koska jos ois, ni ei kantsis kertoa, että aikoo siirtää äänensä jos pelastusta alkaa tapahtumaan (koska sittenhän pahikset miettii suunnitelmiaan pelastaa pahis!Halimaa sen mukaan, että miina äänestää Halia) ja sit taas jos kerta miina epäilee, että Marzzuu on Haliman pahiskaveri ja koittaa saada muita vielä yhtä pahiskaveria paljastumaan, niin eihän sit katsi Marzzuua äänestää, vaan jotain jotain muuta, koska pahikset harvemmin pelastaa pahiskavereitaan muiden pahiskavereiden kustannuksella... Varsinkin kun Halilla oli jo noin paljon ääniä = pahiskaverit ois tarvinneet mahdollisimman monen pahiksen äänet jollekin muulle, et Hali ois selvinnyt ja Marzzuu Halin pahiskaverina tuskin kuitenkaan äänestäis itteään. Et joo, en tiiä mitä oikeen haki. Vähän jää semmonen fiilis, että koitti vaan näyttää siltä, että haluu napata muutkin pahikset. //Ja miina on näköjään tullu äänestää justya. Miksi?

Savu - ensimmäinen viesti sillon aikoinaan oli hyvä, mut hyvispointsit alkaa rapisemaan pois, kun katton hänen ääniensä perusteluita. Ei vieläkään oo vastannut, että miksi pitkät lauseet on epäilyttäviä, aka miksi on todennäköisempää, että pitkien lauseiden takana on katala pahissuunnitelma pysäyttää koko topa niihin pitkiin lauseisiin verrattuna siihen, että henkilö on vaan laiska eikä jaksa leikata pois. jeekaka-äänikään ei vakuuta, koska musta siinä on vähän jäänyt ajattelu puolitiehen. Ts. voihan hyviskin miettiä mihin vankkuriin hypätä monesta eri syystäkin, esim. mistä sais eniten infoa, jos kukaan ei vielä oikeen epäilytä tai päivän lopussa täytyy paljon miettiä, että ketkä on ylipäänsä realisesti ajatellen mahdollista saada lynkattua ja sitten miettiä et kuka niistä on epäilyttävin. Enkä ymmärrä ihan Vampire-äänen perusteluakaan, kun en tiiä mistä Vam ois suuttunut? Joo, Vam on tempperamenttinen, mut yleensä kuitenkin kiihtyy kai kun on vahvoja mielipiteitä asiasta, enkä nää, miten kuitenkin 1. päivän suht hepposet äänet sais niin kauheesti ihmistä kiihtymään. Ehkä sit, jos ei olis mitään perää epäilyissä, et väitettäis tehneen jotain mitä ei oo tehnyt tms, mut tossa tilanteessa en oikeen nää miks hyvis!Vam ois suuttunut ja pahis!Vam menny piiloon. //Ja savulta pitkä viesti kans tullu, ei muuta mielipidettä.

Savu kirjoitti:Ton viestitykityksen mä nään edelleen pahismaisena sillä hän kirjotti kolmasosan eilisen viesteistä ja oli sitä myöten tiputtamassa kärryiltä ainaki minut ja ilmeisesti monet muutkin. Huomasin kyllä että myös Jeekaka ja Justy kirjotti molemmat lähes sata viestiä joten pelkästään Zeyn piikkiin tota ei voi laittaa.

Miten ylipäänsä on jonkun muun vika, jos ei pysy kärryillä? Mielestäni en kuitenkaan hepreaa lähtenyt puhumaan tai mitään. Jos mää en pysy kärryillä pelissä, ni se on ainakin ihan vaan mun "vika", ettei mulla oo tarpeeksi aikaa tai jaksamista pysytellä kärryillä. Tuntuu siltä että uskot, et jos et pysy kärryillä niin aktiivisilla pelaajilla on katala pahissuunnitelma, että ne tietää miten paljon sulla on aikaa käytettävissä ja tietää sit postata x määrän tavaraa, ettet pysy kärryillä pelistä. (Lisäksi väittäisin, että ylipäänsä sivumäärä ei merkkaa paljoakaan. Toki se kertoo miten paljon viestejä on, mutta kyllä se pikkasen vaikuttaa se viestien pituuskin. Jos sivulla on 30 viestiä, jotka on kaikki 3 A4:n mittaisia, niin kuluu varmasti enemmän aikaa kuin 90 yhden rivin mittasen viestin lukemiseen.)

Savu kirjoitti:Marzzuun viesteistä voi aina keksiä jotain epäilyttävää, joten Marzzuun ottaminen heti pelin alussa pääepäillyksi tuntuu vähän liian laiskalta ottaen huomioon kuinka paljon Zeyllä kuitenki oli aikaa pelata.

En mä päätä että kenet otan mun pääepäillyksi, vaan epäilykset tulee tunteesta ja pohdiskelusta ja se tunne ja ajatteluketju johtuu muiden viesteistä.

Savu kirjoitti:Zey näyttäs myös linkittyvän muihin pelaajiin niin paljon, että voisin hyvinkin äänestää.

Miksi muihin linkittyminen on epäilyttävää?

Mie sanon ++Savu, eikä missään nimessä justy. Ois kiva, jos ei lynkattais niitä pelaajia, joita pidän hyvismäisimpinä.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla - 2.pv päättyy 4.12. kl

ViestiKirjoittaja jeekaka » 02.12.2018 08:18:04

jeekaka kirjoitti:En tiiä epäilenkö sua Marzzuun suhteen mistään. Vielä. Kunhan huomioin.

(Saleen pahistiimi on justy-Marzzuu-Zey :D)


justy]
Eli summa summarum - musta sun epäilyt ois jotenkin järkeviä, jos epäilisit mun yrittäneen pelastaa toista pahista. Eli jos joku esim. Halima/Zey/Marzzuu-akselilla olisi paljastunut pahikseksi, ymmärtäisin tän sun keissisi paljon paremmin.[/quote]

[quote="justy kirjoitti:
Äänestetään nyt vielä vaikka ++Savu


Marzzuu kirjoitti:Ämmm... Äänestänpä sitten minäkin ++Savu vaikka inhoankin massaamista, mutta tämä ei ole vielä sitä :)


Zey kirjoitti:Mie sanon ++Savu, eikä missään nimessä justy. Ois kiva, jos ei lynkattais niitä pelaajia, joita pidän hyvismäisimpinä.


Miks te teette tätä :'''''''’D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla - 2.pv päättyy 4.12. kl

ViestiKirjoittaja justy » 02.12.2018 10:22:56

miina kirjoitti:Tämä justy & marzzuu kuvio on taas aika outo. (Yhtä outo kuin Halima & marzzuu :D) Mutta tulen pohtimaan viimestään maanantaina uusiks! Huomenna on taloyhtiön piirakkapäivä että en tiiä kerkeenkö tulla isommin viestejä selaamaan.

++justy


Miksi äänestät mua etkä Marzzuuta? Mikä muuttui eilisestä, jolloin äänestit Marzzuuta ilman että epäilit (ainakaan ääneen) mua?
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla - 2.pv päättyy 4.12. kl

ViestiKirjoittaja justy » 02.12.2018 11:01:49

Savu kirjoitti:Olipa aika kauhea toi edellinen pelipäivä. Mulla oli noin tunti aikaa pelata per päivä (kiitos pikkujoulujen) ja sit toi 125 viestiä per päivä oli pikkasen epäinhimillinen tahti. Siinä ei paljon muuta ehtinyt tehdä kuin skannata uusimmat viestit nopeasti läpi ja yrittää tiivistää päällimmäiset ajatukset tekstiksi. Tää on ollu jotain 5x nopeatempoisempi peli kuin ykskään aiempi missä oon ollu, enkä onnistunu muodostaan ekan päivän aikana selkeää kuvaa pelin kulusta. Esim toi Jeekaka-Justy teoria on nyt tarkasteltuna aivan typerä, ja useimmista pelaajista tuli heitettyä vaan pelityyliin ja fiilikseen perustuvia ajatuksia, koska ei mulla ollu niistä vielä mitään pelin sisäistä kokonaiskuvaa, kun olin lukenut viestit vaan yhdesti jos sitäkään.

Kykenen joskus ihan kohtuullisiin teorioihin sillon kun ehdin paneutua monta tuntia päivässä yksitellen kaikkien pelaajien viesteihin. Tää pelaajamääräki on suurempi ku koskaan aiemmin, mikä lisää haastetta entisestään. Mä en ole vielä niin kokenu pelaaja et pystyisin nopeasti tekemään hyviä päätelmiä, vaan mun pitää ensin lukea viestit monta kertaa läpi. Nyt viikonloppuna on ollut enemmän aikaa, mut arkena en enää edes halua käyttää tähän peliin kaikkea vapaa-aikaani kuten tein ennen, että se tunti tai pari saa riittää niin säilyy motivaatio :)


Tää kuulostaa ymmärrettävältä, ja on tosi hyvä että pystyt rajoittamaan omaa pelaamistasi tasolle jolla se säilyy mielekkäänä.

Savu kirjoitti:Toisekseen oon pitäny aina aiempiin peleihin vertailua ihan normaalina strategiana. Tässäki pelissä on tainnu vähintään puolet pelaajista perustaa hyvis- tai pahisvibojaan sille et joku pelaa eri tavalla ku ennen tai samalla tavalla ku ennen. Musta tää asia on täysin mielipidekysymys, enkä mä ole vielä nähny onnistuneeksi strategiaksi äänestää pääasiassa niitä pelaajia joilla on poikkeava pelitapa kuin mitä itse pitää järkevänä, jos siis ei keksi mitään muuta pahismotivaatiota. Jos edellisiin peleihin ei sais vertailla niin mä äänestäisin varmaan joka pelissä ekana ulos Marzzuun ja Miinan koska ne tekee aina itsensä tosi helposti epäiltäviksi :D


Olen myös pitänyt aiempiin peleihin vertailua järkevänä. Itse asiassa Keturin taitaa olla ainoa täällä joka sitä vastustaa. Mut mun mielestä siinä vertailussa ei riitä, että toteaa jonkun pelaavan nyt eri tavalla kuin pelasi hyviksenä pelissä X. Pitäisi löytää jotain, mitä pelaaja tekee pelatessaan pahiksena, mutta ei pelatessaan hyviksenä. Tän takia mua tökkii pahasti tän pelin Zey-readit, esim. sun ja miinan, joiden ydin tuntuu olevan se että Zey pelaa nyt eri tyylillä (nopeita viestejä ja spämmiä vs aiemmat pohtivat viestit harvemmin) ja se on pahismaista. Mun vasta-argumentti on se, että ei Zey oo pelannut koskaan tällä tyylillä hyviksenä TAI pahiksena. Se että Zey haluaa kokeilla jotain uutta ei oo vielä merkki siitä että hän on hyvis tai pahis.

Ja huom! Mä en pidä Zeytä hyviksenä sen takia että hän pelaa tällä tyylillä! Mä uskon että Zey on sen verran hyvä pelaaja ettei häntä saa pahiksena kiinni näin karkeista tyylieroista. Musta Zey on tehnyt jotain hyvismäisiä asioita (pelin alun reipas keskustelunherättely ja ihmisten tökkiminen, sekä vaivannäkö Marzzuun pelihistorian kanssa). Kuitenkin Zey on ollut mulle pitkälti neutraali pelaaja. Jeekaka itse asiassa esitti ekana päivänä jotain ihan ok ajatuksia pahis-Zeyn toimista (erityisesti mieleen jäi se, että Zey alkoi suojata itseään putoamiselta siirtymällä Marzzuusta Vampireen tms - pitäis näköjään lukea uudestaan).

Savu kirjoitti:Zeystä sanoin aiemmin että quotespämmi epäilytti. Mainitsin siinä noi pitkät lainaukset, mut tarkotin myös tuota Jeekakan mainitsemaa aktiivisen keskustelun sotkemista, sillä että hän tuleeki yhtäkkiä quoteemaan jotain ajat sitten käsiteltyjä juttuja. Ton viestitykityksen mä nään edelleen pahismaisena sillä hän kirjotti kolmasosan eilisen viesteistä ja oli sitä myöten tiputtamassa kärryiltä ainaki minut ja ilmeisesti monet muutkin. Huomasin kyllä että myös Jeekaka ja Justy kirjotti molemmat lähes sata viestiä joten pelkästään Zeyn piikkiin tota ei voi laittaa. Marzzuun viesteistä voi aina keksiä jotain epäilyttävää, joten Marzzuun ottaminen heti pelin alussa pääepäillyksi tuntuu vähän liian laiskalta ottaen huomioon kuinka paljon Zeyllä kuitenki oli aikaa pelata. Zey näyttäs myös linkittyvän muihin pelaajiin niin paljon, että voisin hyvinkin äänestää.


Hmm. Mun on vaan tosi vaikea kuvitella pahis-Zeytä ajattelemassa että "Oho, nyt täytyy sotkea tuo keskustelu! Meenpä spämmäämään vastauksia vanhoihin posteihin". Ehkä tää kertoo vaan mun mielikuvituksen köyhyydestä. En myös näe sitä miksi tuo sotkeminen koettiin jotenkin hirveän rasittavana (mut tää on selvästi vaan mun ongelma, kun ainakin kolme pelaajaa on siitä tuohtunut joista yks on varma hyvis). Voihan ne viestit ohittaa, jotka eivät liity siihen reaaliaikaiseen keskusteluun. Isommissa peleissä niin on pakkokin tehdä, kun aina joku tulee postaamaan jotain catch-uppiaan kesken sen keskustelun.

Savu kirjoitti:Justy näytti suojelevan Zeytä heti pelin alusta asti. Kun muut dissas Zeyn tyyliä peliä sekoittavaksi niin Justy oli vakaasti sitä mieltä että se on peliä rakentavaa. Justyn omasta mielestä hän ei itse saanut Zey-vankkureita käännettyä mutta kyllä musta toi Justyn koko päivän läpi jatkunu puolustelu on vahvasti vaikuttanu asiaan.


Tuo on kyllä mielenkiintoista miten Zey-vankkuri yhtäkkiä jäi Halima-vankkurin jalkoihin. Sitä täytyy vielä tutkailla. Äkkiseltään se näyttää kyllä kaupunkilaisten luomalta: siinä vankkurissa on kaks varmaa hyvistä (jinmuru ja keturin), ja molempien äänet (+Keturinin rakennustyö) tulivat aika kriittisellä hetkellä. Okei, jeekaka tai Horaaneko voisi olla pahis pelastamassa pahis-Zeytä. Mut etenkin jeekakan kohdalla hämää se, että hän oli niin kovasti Zeyn kimpussa päivän alussa. Mut tätä pitää tarkkailla kun joskus oikeesti ehdin lukemaan sitä päivän loppua ajatuksella.

Savu kirjoitti:Lisäksi mua ihmetyttää toi että hän epäilee mua ja Miinaa koska epäiltiin Zeytä pelityylin perusteella, mut siinä samalla tulee itse epäilleeksi meitä pelityylin perusteella. Toi on mun mielestä ristiriitaista käytöstä vaikkei edes huomiois sitä seikkaa et siinä samalla tulee taas puolusteltua Zeytä (http://juonittelupelit.foorumi.eu/viewtopic.php?f=9&t=674&p=21839#p21839). Ei pidä hyvänä ideana Zey-vankkureita pelityyliin perustuen, niin miksi on sitte innokkaana kasaamassa Miina- tai Savu-vankkureita, vaikka niillekkään ei muita perusteita löytyny ku pelityyli. Ethän Justy syyllisty tässä siihen mistä muita syytät, eli äänestät niitä kenen pelityylistä et tykkää?


Olen vahvasti eri mieltä, että äänestäisin teitä koska en tykkää teidän pelityylistä. Mulla ei ole mitään teidän pelityyliänne vastaan. Mua epäilyttää se miten ootte muodostaneet pahis-readejanne tässä pelissä. Eli se miten te tunnutte pitävän tiettyä pelitapaa pahismaisena esittämättä kunnon perusteluja sille miksi Zey pelaisi noin pahiksena mutta ei hyviksenä. Epäilen teitä tästä siksi, että pahiksena on tosi kivaa, jos voi äänestää muita pelaajia sen vuoksi että nämä pelaavat ärsyttävällä tavalla. Ei tarvii pohtia syvällisesti pelin tapahtumia, paukauttaa vaan äänen jota vastaan on lähes mahdotonta puolustautua. Epäilen teitä siksi, etteivät readinne tunnu kehittyvän mitenkään vaikka pelissä tapahtuisi mitä - tää pätee etenkin miinaan, joka tuntui ekan päivän puolivälissä palaavan ketjuun ja jatkavan Zey-mielipiteineen niin kuin välissä ei ois tapahtunut mitään. Toki hyviskin voi noin tehdä, mutta pahiksella tohon on suuri houkutus: ei tarvii esittää uusia mielipiteitä, joista vois tulla perään kiusallisia kysymyksiä.

Mutta joo, ymmärrän kyllä että tämä suhtautumiseni harmittaa jos olet hyvis ja vakuuttunut että Zeyn pelityyli kertoo nimenomaan pahis-Zeystä. Olen vaan täysin eri mieltä siitä, mun mielestä Zey vois pelata aivan hyvin näin hyviksenäkin eikä hänen pelityylinsä tässä ole mua häirinnyt.



Savu kirjoitti:Horaanekon pelissä on jotain vähän samanlaisia piirteitä ku Jystyllä. Sekään ei epäilly Halimaa mut pääty sit kuitenki loppua kohden äänestään sitä muiden mukana vaikka oli listaillut Haliman hyvismäiseksi. Pahismotivaatio voi olla ihan vaan se et Halima ois varmasti vaarallisempi pelaaja elossa ku Marzzuu, joka on helppo syntipukki pelissä ku pelissä. Kummankaan ääni yksittäin ei ratkassu Haliman putoamista mutta yhdessä koordinoituna saatto ratkasta asian Haliman tappioksi.


Eikös Horaaneko äänestänyt Halimaa kauan ennen kuin Marzzuusta tuli kilpaileva wagon? Horaaneko oli siinä aallossa joka hylkäsi Zey-Vampire-skaban ja loi uuden vaunun Halimasta.


Savu kirjoitti:Marzzuu tuntuu ensimmäistä kertaa mun mukana ollessa pelaavan oikeasti mikä on tosi kiva juttu! :) Hänen pelissään eniten herätti kysymysmerkkejä se, että Vam saa hyvispisteet, mutta sitte sanoi olevansa valmis äänestään Vampirea, ja lopulta ei sit kuitenkaan äänestäny ketään. Vampire ois saattanut hyvinki olla potentiaalinen putoaja, sillä siinä vaiheessa ku Marzzuu kävi poistaan äänensä Ketulta, tilanne oli Halima 4 - Vampire 3. Marzzuun ääni ois saattanut kallistaa kelkan toiseen suuntaan, joten saattoi olla aivan laskelmoitu juttu jättää äänestämättä. Miksi et Marzzuu äänestänyt? Entä miksi äänestät nyt minua?


Tää on ihan mielenkiintoinen ajatus. Multa Marzzuu saa hyvispisteitä nyt kun Halima on paljastunut hyvikseksi. En keksi miksi pahis-Marzzuu olisi päivän lopussa päättänyt alkaa epäillä Vampirea pahikseksi, jos motivaationa ei ollut pelastaa pahiskaveriaan. Marzzuu oli kuitenkin pitänyt Vampirea päivän alussa hyviksenä.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla 1.pv päättyy 29.11. klo

ViestiKirjoittaja justy » 02.12.2018 11:04:38

Marzzuu kirjoitti:Eli , se pilkun ääni oli multa vain "Huhuu?" ääni, jonka aioinkin poistaa kun pilkku heräisi ja heräsi, sotii ehkävähän omaa peliperiaatettani vastaan mutta joskus huhuiluäänet voivat auttaa toista huomaamaan, että ai niin, jotain meinaa unohtua.


Kuulostaa loogiselta.

Entä miksi äänestät Savua tänään? Eilenhän häntä et epäilyttävänä pitänyt? Mikä Savussa siis epäilyttää?
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla - 2.pv päättyy 4.12. kl

ViestiKirjoittaja justy » 02.12.2018 11:44:41

Zey kirjoitti:Marzzuu - Vähän ehkä pidän hyvismäisenä merkkinä, ettei lähtenyt äänestää Halimaa. Musta Haliman äänestys ois ollut semmonen veto, johon pahis!Marzzuu ois saattanut ryhtyä. Ois kuitenkin kiva kuulla miks päätti olla eilen äänestämättä ja miks äänestää nyt Savua.


Tää Marzzuun viesti. Marzzuu on äänestänyt aika iloisesti tässä pelissä (mikä on hyvä juttu). Oon kans sitä mieltä että ois tosi outo veto pahis-Marzzuulta sanoa tossa vaiheessa Vampire Halimaa epäilyttävämmäksi. Oikeastaan ainoa selitys minkä keksin on että pahis-Marzzuun kaveri äänesti jo Halimaa, eikä Marzzuu halunnut samaan junaan. Mut tässä vaiheessa tää on aika kaukaa haettua.

Vikasta virkkeestä samaa mieltä. Toivottavasti Marzzuu avaa ajatuksiaan.

Zey kirjoitti:Pilkkuvirhe - hänestä ei oo vielä hirveesti tietoa, enkä osaa viestien perusteella kauheesti mitään sanoa. Vähän kuitenkin epäilyttää, lähinnä Halima äänen takia. Kuitenkin hyvis!Halimaa äänesti kuus ihmistä, ni olisko muka tosiaan niin, et ykskään pahis ei ois päättänyt mennä sinne mukaan? Ja kuitenkin kun näitä äänestäjiä kattoo ja niiden muuta peliä, niin kaikki muut on joko varmoja hyviksiä tai vahvasti mun hyviksien listalla, että pilkkuvirhe ois ainoo, joka sopis Haliman äänestäjistä pahikseksi.


Mä mietin sitä että miksi pahis-Pilkkuvirhe olisi pantannut Halima-ääntään. Nythän hän ekaks nimesi Haliman pahismaisimmaksi Zey-Halima-Vampire-joukosta ja tuli sitten parin tunnin päästä äänestämään tätä. Ja kun katsoin pelin tapahtumia näiden kahden viestin välisenä aikana, niin huomasin että Marzzuu-vankkuri syntyi tossa välissä. Eli jos Pilkkuvirhe ja Marzzuu ovat pahiksia yhdessä, ja kolmas pahis äänestäisi jo Halimaa, tää voisi selittää mikseivät nämä kaksi halua aluksi äänestää Halimaa. Mut sit kun Marzzuu alkaa kerätä ääniä, Pilkkuvirhe äänestääkin Halimaa pienentääkseen riskiä että Marzzuu tulee lynkatuksi.

En sinänsä tiedä vaatiiko tää teoria kolmatta pahista Halima-vankkuriin, vai voisivatko pahikset vaan yleisesti haluta välttää putoavan hyviksen äänestämistä. Marzzuu ehkä sitten vaan vahingosssa menee liiallisuuksiin keksimässä Vam-epäilyitä tilanteessa jossa hänen ei tarvitsisi epäillä aiempaa hyvis-readiaan.

No, tää on tässä vaiheessa ainoastaan spekulaatiota. Ei riitä vielä kummankaan äänestämiseen.

***

Zeyllä vielä hyvää pohdintaa miinasta ja Savusta. En nyt lähde enää niitä kommentoimaan, vaan koetan vihdoin päästä eilisen pelipäivän kimppuun.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla 1.pv päättyy 29.11. klo

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 02.12.2018 12:39:57

justy kirjoitti:
Marzzuu kirjoitti:Eli , se pilkun ääni oli multa vain "Huhuu?" ääni, jonka aioinkin poistaa kun pilkku heräisi ja heräsi, sotii ehkävähän omaa peliperiaatettani vastaan mutta joskus huhuiluäänet voivat auttaa toista huomaamaan, että ai niin, jotain meinaa unohtua.


Kuulostaa loogiselta.

Entä miksi äänestät Savua tänään? Eilenhän häntä et epäilyttävänä pitänyt? Mikä Savussa siis epäilyttää?

Tätä jo Zey ja itse Savukin kyselivät, että mistä Savu nyt pompsahti äänestettäväksi mulla.
Totuuden nimissä halusin vain "korvata" edellisen päivän äänestämättömyyteni, minkä kuittaan sillä, ettei tuntunut oikealta hypätä Halima-junan kyytiin kun en Halia epäillyt mistään.
Savu-ääneni tulee varmaan poistumaan, jos tai kun joku epäilyttävämpi tulee vastaan.
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla - 2.pv päättyy 4.12. kl

ViestiKirjoittaja justy » 02.12.2018 12:47:25

Oho, eilistä lueskellessani huomasin että Horaa kysyi multa asioita, joihin en ainakaan muista vastanneeni.

Horaaneko kirjoitti:Jos Justyn pelii pitäs kommentoida yhdel sanal, sanoisin varmaa et järkevä :D Tuntuu olevan tosi perillä asioista ja logiikkaa mielipiteiden takaa löytyy. Mua alkuun häiritsi Justyn kysymyspainotteisuus mutta kysymysten takana tuntuu olevan ideana omien mielipiteiden muodostus vastausten perusteella joten menkööt. Kans Zey-painotteisuus hämmentää mua kosk Justyn ainoot legit mielipiteet Zeyst tuntuu olevan, et on varautunut myös hyviksenä ja Zey on edistänyt peliä. Tasapaino sen välil miten paljon puolustelee Zeytä verraten siihen miten heikko mielipide sil tuntuu itellää olevan Zeyst on mun mielest vähän off. Liekkö siel sit takan samanlainen oman mielipiteen perustan ettiminen vai mikä, Justy haluuks kertoo onks sul vielkää vakaat mielipidettä Zeystä?


Musta Zey on pelannut normipeliä, josta on noin taitavan pelaajan kohdalla vaikea sanoa mitään kauhean vahvaa puolesta tai vastaan. Mutta mun mielestä ne syyt millä Zeytä yleisesti ottaen tunnutaan epäilevän ovat olleet niin luokattomia, etten haluaisi ketään lynkattavan niillä perustein. Plus ne ovat myös syitä, joiden taakse pahisten on helppo piilottaa äänensä. Tää pätee erityisesti Savuun ja miinaan, joista kumpikaan ei ole osanneet selittää yhtään miksi Zey heitä niin kovasti epäilyttää. Okei, Keturin menee kyllä samaan kategoriaan, musta hänen syynsä epäillä Zeytä ovat olleet myös aika onnettomat.

Eli vaikka pelaaja ei musta ois super-hyvismäinen, aion kyllä kritisoida mielestäni huonoja syitä äänestää kyseistä pelaajaa.

Horaaneko kirjoitti:
Vampirea ei oo tainnut edes kukaan muu kuin jeekaka puolustaa? Eli jos on pahis, kaverit ovat joko kovasti luottavaisia että Vamia ei tänään lynkata, tai eivät uskalla häntä puolustaa.


Oot epäillyt tässä pelissä Jeekakaa, mut täst lauseesta oletan ettet sit kuitenkaan pidä sit Vampiren pahiskaverina? Oot kuitenki epäilly myös Vampirea, joten...?


En ollut tuossa vaiheessa ihan kauheasti miettinyt pahistiimejä - kun ei sen pohdinnan perustaksi ollut vielä mitään konkreettista tietoa kenenkään puolista. Mutta myös mun epäilykset sekä jeekakaa että Vampirea kohtaan olivat vaimentuneet ekan päivän mittaan. Jeekakan kohdalla siksi että tämä osasi esittää jotain (mulle) ymmärrettäviä perusteita Zey-äänelleen. Vampiren kohdalta siksi, että se mikä alkupelistä näytti pahikselle sopivan mitäänsanomattomalta tavalta pohtia Marzzuuta alkoi näyttää Vampiren pitkittyneen hiljaisuuden myötä enemmän puolesta riippumattomalta vaikeudelta saada otetta pelistä.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla - 2.pv päättyy 4.12. kl

ViestiKirjoittaja Keturin » 02.12.2018 13:23:59

Zey kirjoitti:
justy kirjoitti:Zey pitää lukea uudestaan. Pelin edetessä hän ei ole enää samalla tapaa ollut ratkaisemassa asioita ja edistämässä peliä. Sinänsä en kyl ihmettele kun on saanut niin paljon dissausta.

Joo, aikalailla menny fiilikset tän pelin suhteen, mut yritetään nyt kuitenkin tää peli saada kunnialla loppuun.

Mut ilmeisesti suojelijan esilletuloa on pohdittu. Ite on sitä mieltä että pysyy piilossa, koska en tiiä miten me voitais siitä esille tulosta nyt juurikaan hyötyä. Porukkaa on kuitenkin sen verta paljoa, ettei merkittävästi paranna osumistarkkuuttakaan. Lisäksi perusteluina esille tulolle on ilmeisesti esitetty, että Keturin on pahiksien jäljillä, ni voitais uhrata suojelija Keturinin suojelemiseksi (olettaen siis että Keturin on viime yön suojeltu), mut en nää miten tää toimis, kun pahikset kuitenkin saa päättää kuka kuolee. Jos Keturin on enemmän pahiksien jäljellä ku suojelija, ni en nää syytä miks pahikset valitsisi tapponsa kohteeksi sillon suojelijan. Ja toisaalta, jos suojelija on enemmän pahiksien jäljillä ja pahikset tappais Keturinin sijaan suojelijan, niin sillonhan se on vaan huono juttu, kun menetetään se enemmän pahiksien jäljillä oleva hyvis. Enkä muutenkaan nää miksi pahiksien peli horjuisi, kun joutuisi miettimään seuraavaa yötapon kohdettaan, kun nehän saa valita kirsikat kakun päältä ilman pelkoa. Sen sijaan näkisin järkevämpänä pitää suojelijan piilossa, jolloin N3 voitais taas saada tapoton yö aikaseksi.


No mitä mieltä ite olisit jos olisit ite samassa tilanteessa? Hei "Tiedetään mitä ketu tekee"-joukkue auttakaa ny vähä :(


Savu kirjoitti:Ton viestitykityksen mä nään edelleen pahismaisena sillä hän kirjotti kolmasosan eilisen viesteistä ja oli sitä myöten tiputtamassa kärryiltä ainaki minut ja ilmeisesti monet muutkin. Huomasin kyllä että myös Jeekaka ja Justy kirjotti molemmat lähes sata viestiä joten pelkästään Zeyn piikkiin tota ei voi laittaa.

Miten ylipäänsä on jonkun muun vika, jos ei pysy kärryillä? Mielestäni en kuitenkaan hepreaa lähtenyt puhumaan tai mitään. Jos mää en pysy kärryillä pelissä, ni se on ainakin ihan vaan mun "vika", ettei mulla oo tarpeeksi aikaa tai jaksamista pysytellä kärryillä. Tuntuu siltä että uskot, et jos et pysy kärryillä niin aktiivisilla pelaajilla on katala pahissuunnitelma, että ne tietää miten paljon sulla on aikaa käytettävissä ja tietää sit postata x määrän tavaraa, ettet pysy kärryillä pelistä. (Lisäksi väittäisin, että ylipäänsä sivumäärä ei merkkaa paljoakaan. Toki se kertoo miten paljon viestejä on, mutta kyllä se pikkasen vaikuttaa se viestien pituuskin. Jos sivulla on 30 viestiä, jotka on kaikki 3 A4:n mittaisia, niin kuluu varmasti enemmän aikaa kuin 90 yhden rivin mittasen viestin lukemiseen.)

[/quote]

Ootko sitä mieltä, että pahisjoukkue ei vois tarkoituksellisesti tehdä pelistä raskaampaa muille pelaajille? Satasivuisen peliasiaa sisältävän esseevastauksen lukeminen on hyvin eri tavalla raskasta kuin lukea 100 erillistä "lol xD"-viestiä siinä toivossa et kumpa joku sanois jotain järkevää. Major pahisvibat.

++Zey
Avatar
Keturin
Kyläläinen
 
Viestit: 316
Liittynyt: 27.08.2018 22:37:01
Palkinnot: 1

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla - 2.pv päättyy 4.12. kl

ViestiKirjoittaja Keturin » 02.12.2018 13:24:58

Zey kirjoitti:
justy kirjoitti:Zey pitää lukea uudestaan. Pelin edetessä hän ei ole enää samalla tapaa ollut ratkaisemassa asioita ja edistämässä peliä. Sinänsä en kyl ihmettele kun on saanut niin paljon dissausta.

Joo, aikalailla menny fiilikset tän pelin suhteen, mut yritetään nyt kuitenkin tää peli saada kunnialla loppuun.

Mut ilmeisesti suojelijan esilletuloa on pohdittu. Ite on sitä mieltä että pysyy piilossa, koska en tiiä miten me voitais siitä esille tulosta nyt juurikaan hyötyä. Porukkaa on kuitenkin sen verta paljoa, ettei merkittävästi paranna osumistarkkuuttakaan. Lisäksi perusteluina esille tulolle on ilmeisesti esitetty, että Keturin on pahiksien jäljillä, ni voitais uhrata suojelija Keturinin suojelemiseksi (olettaen siis että Keturin on viime yön suojeltu), mut en nää miten tää toimis, kun pahikset kuitenkin saa päättää kuka kuolee. Jos Keturin on enemmän pahiksien jäljellä ku suojelija, ni en nää syytä miks pahikset valitsisi tapponsa kohteeksi sillon suojelijan. Ja toisaalta, jos suojelija on enemmän pahiksien jäljillä ja pahikset tappais Keturinin sijaan suojelijan, niin sillonhan se on vaan huono juttu, kun menetetään se enemmän pahiksien jäljillä oleva hyvis. Enkä muutenkaan nää miksi pahiksien peli horjuisi, kun joutuisi miettimään seuraavaa yötapon kohdettaan, kun nehän saa valita kirsikat kakun päältä ilman pelkoa. Sen sijaan näkisin järkevämpänä pitää suojelijan piilossa, jolloin N3 voitais taas saada tapoton yö aikaseksi.


No mitä mieltä ite olisit jos olisit ite samassa tilanteessa? Hei "Tiedetään mitä ketu tekee"-joukkue auttakaa ny vähä :(

zey kirjoitti:
Savu kirjoitti:Ton viestitykityksen mä nään edelleen pahismaisena sillä hän kirjotti kolmasosan eilisen viesteistä ja oli sitä myöten tiputtamassa kärryiltä ainaki minut ja ilmeisesti monet muutkin. Huomasin kyllä että myös Jeekaka ja Justy kirjotti molemmat lähes sata viestiä joten pelkästään Zeyn piikkiin tota ei voi laittaa.

Miten ylipäänsä on jonkun muun vika, jos ei pysy kärryillä? Mielestäni en kuitenkaan hepreaa lähtenyt puhumaan tai mitään. Jos mää en pysy kärryillä pelissä, ni se on ainakin ihan vaan mun "vika", ettei mulla oo tarpeeksi aikaa tai jaksamista pysytellä kärryillä. Tuntuu siltä että uskot, et jos et pysy kärryillä niin aktiivisilla pelaajilla on katala pahissuunnitelma, että ne tietää miten paljon sulla on aikaa käytettävissä ja tietää sit postata x määrän tavaraa, ettet pysy kärryillä pelistä. (Lisäksi väittäisin, että ylipäänsä sivumäärä ei merkkaa paljoakaan. Toki se kertoo miten paljon viestejä on, mutta kyllä se pikkasen vaikuttaa se viestien pituuskin. Jos sivulla on 30 viestiä, jotka on kaikki 3 A4:n mittaisia, niin kuluu varmasti enemmän aikaa kuin 90 yhden rivin mittasen viestin lukemiseen.)



Ootko sitä mieltä, että pahisjoukkue ei vois tarkoituksellisesti tehdä pelistä raskaampaa muille pelaajille? Satasivuisen peliasiaa sisältävän esseevastauksen lukeminen on hyvin eri tavalla raskasta kuin lukea 100 erillistä "lol xD"-viestiä siinä toivossa et kumpa joku sanois jotain järkevää. Major pahisvibat.

++Zey

Fix'd
Avatar
Keturin
Kyläläinen
 
Viestit: 316
Liittynyt: 27.08.2018 22:37:01
Palkinnot: 1

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla - 2.pv päättyy 4.12. kl

ViestiKirjoittaja Cameron » 02.12.2018 13:30:54

Väliaikatilanne:
3 Savu (justy, Marzzuu, Zey)
2 justy (jeekaka, miina)
2 Zey (Savu, Keturin)

Poissa:
kaikki paikalla! :>

Puhepakko suorittamatta:
pilkkuvirhe

Pudottautuneille Jiille ja Vampirelle etsitään edelleen varapelaajia.

Päivä päättyy tiistaina 4.12. kello 23.
- There will come a time when you have a chance to do the right thing.
- I love those moments! I like to wave at them as they pass by.
Avatar
Cameron
Mafioso
 
Viestit: 744
Liittynyt: 08.03.2016 11:38:51
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 6

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla - 2.pv päättyy 4.12. kl

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 02.12.2018 13:57:38

Oikeastaan
--Savu

Mä kyllä ymmärrän jos pilkku panikoi kun eilen juostiin joku maratonjouksu pelissä pikajuoksijan vauhdilla ja jopa minä mietin pudottautumista, anteeksi, mutta kun Vamin jälkeen Jiikin pudottautui, niin ajattelin että olisko vähän tyhmää jos kolmelle pitäs alkaa pyydystämään varapelaajia.
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla - 2.pv päättyy 4.12. kl

ViestiKirjoittaja Zey » 02.12.2018 14:04:45

Keturin kirjoitti:
Zey kirjoitti:
justy kirjoitti:Zey pitää lukea uudestaan. Pelin edetessä hän ei ole enää samalla tapaa ollut ratkaisemassa asioita ja edistämässä peliä. Sinänsä en kyl ihmettele kun on saanut niin paljon dissausta.

Joo, aikalailla menny fiilikset tän pelin suhteen, mut yritetään nyt kuitenkin tää peli saada kunnialla loppuun.

Mut ilmeisesti suojelijan esilletuloa on pohdittu. Ite on sitä mieltä että pysyy piilossa, koska en tiiä miten me voitais siitä esille tulosta nyt juurikaan hyötyä. Porukkaa on kuitenkin sen verta paljoa, ettei merkittävästi paranna osumistarkkuuttakaan. Lisäksi perusteluina esille tulolle on ilmeisesti esitetty, että Keturin on pahiksien jäljillä, ni voitais uhrata suojelija Keturinin suojelemiseksi (olettaen siis että Keturin on viime yön suojeltu), mut en nää miten tää toimis, kun pahikset kuitenkin saa päättää kuka kuolee. Jos Keturin on enemmän pahiksien jäljellä ku suojelija, ni en nää syytä miks pahikset valitsisi tapponsa kohteeksi sillon suojelijan. Ja toisaalta, jos suojelija on enemmän pahiksien jäljillä ja pahikset tappais Keturinin sijaan suojelijan, niin sillonhan se on vaan huono juttu, kun menetetään se enemmän pahiksien jäljillä oleva hyvis. Enkä muutenkaan nää miksi pahiksien peli horjuisi, kun joutuisi miettimään seuraavaa yötapon kohdettaan, kun nehän saa valita kirsikat kakun päältä ilman pelkoa. Sen sijaan näkisin järkevämpänä pitää suojelijan piilossa, jolloin N3 voitais taas saada tapoton yö aikaseksi.


No mitä mieltä ite olisit jos olisit ite samassa tilanteessa?

Siis jos oisin kuolemassa vaparina? Et ois sääli tipahtaa nyt jo pelistä, mut objektiivisesti katsottuna en näkis mitä suojelijan esille tulo auttais.

Keturin kirjoitti:
zey kirjoitti:
Savu kirjoitti:Ton viestitykityksen mä nään edelleen pahismaisena sillä hän kirjotti kolmasosan eilisen viesteistä ja oli sitä myöten tiputtamassa kärryiltä ainaki minut ja ilmeisesti monet muutkin. Huomasin kyllä että myös Jeekaka ja Justy kirjotti molemmat lähes sata viestiä joten pelkästään Zeyn piikkiin tota ei voi laittaa.

Miten ylipäänsä on jonkun muun vika, jos ei pysy kärryillä? Mielestäni en kuitenkaan hepreaa lähtenyt puhumaan tai mitään. Jos mää en pysy kärryillä pelissä, ni se on ainakin ihan vaan mun "vika", ettei mulla oo tarpeeksi aikaa tai jaksamista pysytellä kärryillä. Tuntuu siltä että uskot, et jos et pysy kärryillä niin aktiivisilla pelaajilla on katala pahissuunnitelma, että ne tietää miten paljon sulla on aikaa käytettävissä ja tietää sit postata x määrän tavaraa, ettet pysy kärryillä pelistä. (Lisäksi väittäisin, että ylipäänsä sivumäärä ei merkkaa paljoakaan. Toki se kertoo miten paljon viestejä on, mutta kyllä se pikkasen vaikuttaa se viestien pituuskin. Jos sivulla on 30 viestiä, jotka on kaikki 3 A4:n mittaisia, niin kuluu varmasti enemmän aikaa kuin 90 yhden rivin mittasen viestin lukemiseen.)



Ootko sitä mieltä, että pahisjoukkue ei vois tarkoituksellisesti tehdä pelistä raskaampaa muille pelaajille?

On mahdollista, mut en oo koskaan törmännyt semmoseen vielä näiden vuosien aikana. Lisäksi itsellä on lähtökohtana se ajatus, että mitä enemmän toiset puhuu niin sen parempi, koska sitä helpompi on toisen puoli saada selville. Mut ilmeisesti kaikki ei näin aattele.

Mut Marzzuulta ois vieläkin mukava kuulla, et miksi pitää Savua pahismaisena.
Fiksubjs dilmaattinen
Avatar
Zey
Kyläläinen
 
Viestit: 2506
Liittynyt: 01.11.2013 22:46:23
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 16

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla - 2.pv päättyy 4.12. kl

ViestiKirjoittaja Keturin » 02.12.2018 14:37:26

Zey kirjoitti:
Keturin kirjoitti:
Zey kirjoitti:
justy kirjoitti:Zey pitää lukea uudestaan. Pelin edetessä hän ei ole enää samalla tapaa ollut ratkaisemassa asioita ja edistämässä peliä. Sinänsä en kyl ihmettele kun on saanut niin paljon dissausta.

Joo, aikalailla menny fiilikset tän pelin suhteen, mut yritetään nyt kuitenkin tää peli saada kunnialla loppuun.

Mut ilmeisesti suojelijan esilletuloa on pohdittu. Ite on sitä mieltä että pysyy piilossa, koska en tiiä miten me voitais siitä esille tulosta nyt juurikaan hyötyä. Porukkaa on kuitenkin sen verta paljoa, ettei merkittävästi paranna osumistarkkuuttakaan. Lisäksi perusteluina esille tulolle on ilmeisesti esitetty, että Keturin on pahiksien jäljillä, ni voitais uhrata suojelija Keturinin suojelemiseksi (olettaen siis että Keturin on viime yön suojeltu), mut en nää miten tää toimis, kun pahikset kuitenkin saa päättää kuka kuolee. Jos Keturin on enemmän pahiksien jäljellä ku suojelija, ni en nää syytä miks pahikset valitsisi tapponsa kohteeksi sillon suojelijan. Ja toisaalta, jos suojelija on enemmän pahiksien jäljillä ja pahikset tappais Keturinin sijaan suojelijan, niin sillonhan se on vaan huono juttu, kun menetetään se enemmän pahiksien jäljillä oleva hyvis. Enkä muutenkaan nää miksi pahiksien peli horjuisi, kun joutuisi miettimään seuraavaa yötapon kohdettaan, kun nehän saa valita kirsikat kakun päältä ilman pelkoa. Sen sijaan näkisin järkevämpänä pitää suojelijan piilossa, jolloin N3 voitais taas saada tapoton yö aikaseksi.


No mitä mieltä ite olisit jos olisit ite samassa tilanteessa?

Siis jos oisin kuolemassa vaparina? Et ois sääli tipahtaa nyt jo pelistä, mut objektiivisesti katsottuna en näkis mitä suojelijan esille tulo auttais.


Mä kerroin jo, et me voidaan tänään saada vaikka mitä aikaseks:

- Nostaa varmistettujen pelaajien määrän tälle päivälle neljään
- Mä ainaki voisin päätellä viime yön kohteen perusteella et ketkä on pahiksia, mä ottaisin tän tiedon käyttööni mielellään siinä vaiheessa ku oon viel varmasti hengis

Meil on käytännös neljä optiota:

1) Mua suojeltiin viime yönä, mä kuolen ensi yönä koska suojelija ei voi suojella kahta peräkkäin. Pahiksilla on tämä tieto
2) Mua ei suojeltu viime yönä, se jota suojeltiin tulee kuolemaan koska pahiksilla ei oo varaa kahteen hutiin peräkkäin.
3) Mua ei suojeltu viime yönä, se jota suojeltiin ei välttämättä kuole jos suojelija tulee esiin. Suojelija pystyy suojelemaan samaa tärkeää kohdettaan kaksi kertaa uhrautumalla itse.
3) Mua suojeltiin viime yönä, suojelija tulee esiin ja esittelee pahiksille toisenkin option tapettavasta hyviksestä joka kuolee varmasti. Mä tai suojelija kuollaan. Suojelija kuitenki antaa yhden päivän lisää sille pelaajalle jonka halusi nähdä jäävän henkiin.

En tiiä, ottaisin optiot 3-4 ihan mielelläni.
Avatar
Keturin
Kyläläinen
 
Viestit: 316
Liittynyt: 27.08.2018 22:37:01
Palkinnot: 1

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla - 2.pv päättyy 4.12. kl

ViestiKirjoittaja Keturin » 02.12.2018 14:43:33

Zey kirjoitti:
Ootko sitä mieltä, että pahisjoukkue ei vois tarkoituksellisesti tehdä pelistä raskaampaa muille pelaajille?

On mahdollista, mut en oo koskaan törmännyt semmoseen vielä näiden vuosien aikana. Lisäksi itsellä on lähtökohtana se ajatus, että mitä enemmän toiset puhuu niin sen parempi, koska sitä helpompi on toisen puoli saada selville. Mut ilmeisesti kaikki ei näin aattele..[/quote]

1) Sä valehtelet :)
2) Jossain vaiheessa sun viestimäärä täs pelis oli lähemmäs 33% kaikista peliviesteistä, se on edelleen lähemmäs 24%. Koetko, että sun pelityyli on ollu osallistumiseen kannustava?
Avatar
Keturin
Kyläläinen
 
Viestit: 316
Liittynyt: 27.08.2018 22:37:01
Palkinnot: 1

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla - 2.pv päättyy 4.12. kl

ViestiKirjoittaja Keturin » 02.12.2018 14:45:46

Keturin kirjoitti:
Zey kirjoitti:
Ootko sitä mieltä, että pahisjoukkue ei vois tarkoituksellisesti tehdä pelistä raskaampaa muille pelaajille?

On mahdollista, mut en oo koskaan törmännyt semmoseen vielä näiden vuosien aikana. Lisäksi itsellä on lähtökohtana se ajatus, että mitä enemmän toiset puhuu niin sen parempi, koska sitä helpompi on toisen puoli saada selville. Mut ilmeisesti kaikki ei näin aattele..


1) Sä valehtelet :)
2) Jossain vaiheessa sun viestimäärä täs pelis oli lähemmäs 33% kaikista peliviesteistä, se on edelleen lähemmäs 24%. Koetko, että sun pelityyli on ollu osallistumiseen kannustava?

vihaan näitä quotelaatikoita
Avatar
Keturin
Kyläläinen
 
Viestit: 316
Liittynyt: 27.08.2018 22:37:01
Palkinnot: 1

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla - 2.pv päättyy 4.12. kl

ViestiKirjoittaja Savu » 02.12.2018 14:47:15

Zey, tossa sun listauksessa Justyssä sua epäilyttää ainoastaan loppuillan uuden äänikohteen kalastelu, mut et sit kuitenkaan keksi sille mitään pahismotivaatiota. Onks sulla mitään oikeita epäilyksiä Justystä vai vaan tommosia näennäis-epäilyksiä jotka kumoat samassa lauseessa ku jotain piti keksiä? :D

Ja Horaaneko on susta hyvis vaan siksi että se listas melkeen kaikki hyvikseksi? Musta just hyviksenä nimenomaan tulee listattua kaikki jossain määrin pahikseksi, koska kaikki on sillon potentiaalisia pahiksia kun ei tiedä kenenkään roolia.

Toi on ihan hauska miten sä listaat syitä mun pahikseudelle, sit luet mun uuden viestin jossa selitän asian, ja sit ainoo kommentti sulta on siihen et "ei muuta mun mielipidettä" ja alat vaan puolustautuun mun epäilyksiltä ja hyppäät äkkiä Savu-junaan mukaan.

Zey kirjoitti:Miksi muihin linkittyminen on epäilyttävää?

Mitä tähän nyt pitäis vastata? Kyllähän mä tossa just selitin miksi sun linkittyminen Justyyn ja Horaan on musta epäilyttävää, mm. kun molemmat tuntuu vähän suojelevan sua ja kaikki pidätte ilmeisesti toisianne enemmän tai vähemmän hyviksinä. Se plus kaikki muu mikä mua sussa epäilyttää nostaa sut ylitse muiden.

Justy kirjoitti:Tän takia mua tökkii pahasti tän pelin Zey-readit, esim. sun ja miinan, joiden ydin tuntuu olevan se että Zey pelaa nyt eri tyylillä ...
Justy kirjoitti:Mutta joo, ymmärrän kyllä että tämä suhtautumiseni harmittaa jos olet hyvis ja vakuuttunut että Zeyn pelityyli kertoo nimenomaan pahis-Zeystä. Olen vaan täysin eri mieltä siitä, mun mielestä Zey vois pelata aivan hyvin näin hyviksenäkin eikä hänen pelityylinsä tässä ole mua häirinnyt.

Voihan ton asian varmaan noinki nähdä, mutta mä en vaan oikein pysty luottaan kenenkään toisen readeihin tässä pelissä. En oo aiemmin pelannu Zeyn kanssa, joten toi tyyli ei vaan näyttäydy mulle itelle hyvismäisenä. Sen verran kyl täsmentäisin tuota että se ei kyl missään nimessä ole mun epäilysten ydin, vaan se on yks muiden joukossa. Lisäksi se tuntuu tarttuvan helppoihin kohteisiin, ja mulla on hyvin vahva tunne että sä ja Horaaneko olisitte yrittäny sitä hienovaraisesti suojella, ja lisäksi tuo teidän keskinäinen hyvistely. Zey on siis mun epäilysten keskipisteessä joten hänen roolin selvittäminen kertois mulle kaikista eniten.

Justy kirjoitti:Eikös Horaaneko äänestänyt Halimaa kauan ennen kuin Marzzuusta tuli kilpaileva wagon? Horaaneko oli siinä aallossa joka hylkäsi Zey-Vampire-skaban ja loi uuden vaunun Halimasta.

Hmm, tätä en kyl hoksannut. Tuo viestien aikajärjestys vähän hämärtyy kun lukee vaan yhden pelaajan viestejä. Pitää tarkemmin kattoo mitä tossa lopussa tapahtu kun äänet vaihtu niin tiuhaan ja väliääntenlaskut puuttu.

Illalla pitää sit katsoa peliä lisää ja miettiä myös Jeekakan ja Miinan osuutta ja toivottavasti myös hiljaiset ois sanonu jotain.
Avatar
Savu
Kyläläinen
 
Viestit: 145
Liittynyt: 15.08.2018 23:27:02
Paikkakunta: Oulu

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla - 2.pv päättyy 4.12. kl

ViestiKirjoittaja justy » 02.12.2018 15:27:23

Cameron kirjoitti:Äänet:
4 Zey (miina, AlPacino, jeekaka, Keturin)
3 Vampire (justy, Zey, Jinmuru)
1,Keturin (Marzzuu)
1 jeekaka (Savu)


Okei, eli tämä oli tilanne 1. päivän vikan IRL-päivän aluksi. Muistini mukaan Zey ja Vampire olivat olleet pitkään kaks johtavaa vankkuria, siten että Zey oli koko ajan ollut se joka olisi putoamassa.

Jaan vikan päivän tapahtumat kahteen osaan: aikaan ennen Halima-vankkurin syntyä (aamusta abaut kello kolmeen asti) ja Halima-vankkurista alkaneeseen loppupäivään.


Spoiler:
Ensimmäinen huomiota kiinnittävä tapahtuma on jeekakan viesti, jossa hän hätkähtää Savun saamaa huomiota. Miina on sanonut olevansa samaa mieltä jeekakan Savu-readista ja mä sanon epäileväni Savua hieman samoin perustein kuin miinaakin. Ihmettelin tuolloin tuota jeekakan viestiä, koska se vaikutti musta säikähdykseltä siitä että ei kai tässä oikeasti Savua äänestetä. Jeekakan myöhempien selitysten perusteella hän tuntui enemmän säikähtävän että pahis-justy yritti houkutella miinaa ja jeekakaa äänestämään Savua pahis-Zeyn sijaan. Tää selitys on kuitenkin hassu koska a) miina osti jeekakan pahis-readin Savusta, ei mun pahis-readia ja b) sekä miina että justy olivat vielä hyvismäisiä tuossa Jeekakan listauksessa.

Tulkinta: jos Savu on pahis, jeekaka on varteenotettava vaihtoehto tämän pahiskaveriksi. Jeekakaa etäännyttää vähän kaveristaan, mutta säikähtää sitten kun muut tarttuvat Savuun. Toinen tulkinta: jeekakan justy-vainoharha se vaan taas nostaa päätänsä. Tosin justy-vainoharhan luulisi helpottavan nyt kun jeekaka pitää Zeytä hyviksenä eikä hänen pitäisi nähdä mitään pahismotivaatiota mun Savu Zeyn sijaan -agendassa.

Kun äänestän Savua, jeekaka alkaa vetää Savu-readiaan takaisinpäin. Tai hyväntahtoisemmin tulkittuna, jeekaka selittää mitä tarkoitti Savu-readillaan ja että ei Savu nyt niin paljoa epäilyttänyt.

Keturin tulee sanomaan että Savu-wagoniin ei oo enää aikaa, ja että Savua äänestämällä käytännössä bussaa pahis-Zeytä. Oon tästä eri mieltä kun päivää oli vielä 8 h jäljellä, mutta eipä asialla sinänsä ole väliä kun Keturin on varma hyvis eikä hänen toimillaan ole mitään pahis-agendaa.

Miinalta erikoinen viesti vähän myöhemmin. Ei ole tiettävästi pitänyt mua aiemmin pelissä pahiksena, mutta nyt epäilee että pahikset ovat puskemassa Savua ulos koska tää on niin pelottava vastus. Tää on outo kommentti kahdesta syystä:
1) miina itse on esittänyt Savu-epäilyjä
2) Savua on äänestänyt tossa kohtaa tasan yks pelaaja, minä. Miina ei ole sanonut pitävänsä mua pahiksena.

@miina, pystytkö avaamaan ajatteluasi tässä kohtaa?


Seuraavaksi jeekaka esittääkin sen epäilyn siitä, että oon houkuttelemassa häntä ja miinaa pahoille teille. Asiaa kommentoin jo tuossa ylempänä.


13.14 (vajaa 7 h jäljellä) mä äänestän taas Vampirea kun Savu-wagon ei tunnu nousevan ja haluan että ihmiset ottais kantaa kahden wagonin välillä. Halima seuraa pian perässä.

Tilanne:
4 Zey (miina, AlPacino, jeekaka, Keturin)
4 Vampire (justy, Zey, Jinmuru, Halima)

Tää on myös tilanne, jossa Vampire on lähimpänä putoamista.

Hetki Haliman äänen jälkeen (käytännössä samaan aikaan, koska Vamin viesti oli postattu vain muutama minuutti myöhemmin) Vampire tulee heittämään hanskat tiskiin.

En enää tarkkaan muista mitä ajatuksia Vampiren teko mussa herätti, vaikea enää erottaa siitä kun hän on nyt päättänyt pudottautua kokonaan. Mutta ainakin muistan ajatelleeni, ettei Vampirea ehkä kannata tässä tilanteessa äänestää. Pari syytä:
- Vampiren epäilyttävä toiminta ei oo niin epäilyttävää, jos hänellä oli ylipäänsä vaikeuksia pysyä pelissä mukana.
- Vampire-keskustelu menisi ton viestin jälkeen tod näk. sen pohtimiseen että tekeekö tuo vika viesti hänestä hyviksen vai pahiksen.

Niinpä seuraavaksi siirrän ääneni miinalle. Kun jinmuru vielä perään siirtää äänensä Zeylle, on Vampire-wagon kuollut. Halima seuraa mua miinaan. Keturin tulee taas kritisoimaan meitä Zeyn tapattamisesta. No, Haliman motivaatiota ei enää tarvitse kyseenalaistaa ja mä halusin nähdä mitä mun pahisepäilyideni äänestäminen saisi aikaan. Savun kohdalla ei ollut tapahtunut mitään, joten menin mielummin miinaan tällä kertaa.

Seuraavaksi jeekaka ja Halima vääntävät siitä miksi jeekaka pitää Zeytä pahiksena. Jeekakaa turhauttaa kun Halima ei tajua. Oleellisinta ehkä tässä on se, että vielä kolmelta vikana päivänä jeekaka tuntuu pitävän Zeytä kovinkin pahismaisena.


Eli vikan irl-päivän alkupuoliskon mielenkiintoisimmat tapahtumat ovat jeekakan reaktio mun ja miinan Savu-epäilyihin ja miinan kommentti mun Savu-ääneen.

Sit se päivän loppuosa

Spoiler:
Sivun 15 alussa Keturin esittää ajatuksensa siitä, että Halima voiskin olla pahis ja Zey hyvis. Jeekaka lähtee heti mukaan, pohtien että entäs jos pahis-Halima ja pahis-justy ovatkin tarkoituksella pelaamassa tavalla, joka saa hyvis-Zeyn näyttämään pahikselta.

Tää on itse asiassa tosi outo näkökulma jeekakalta, joka on tähän asti vikan päivän viesteissään tulkinnut mun ja Haliman kaikkea toimintaa yrityksenä pelastaa pahis-Zey. Nyt yhtäkkiä 180 asteen käännös. En mä kyllä sinänsä ymmärrä mikä olisi jeekakan pahismotivaatio tähän – en kyllä näe jeekaka-Zey-pahisparia jeekakan aiempien viestien perusteella! Eli tää on ehkä parhaiten selitettävissä sillä jeekakan paranoialla, jonka syövereihin hän usein vajoaa peleissä. ;)

Katos vaan, päädyn antamaan jostain hyvispisteitä jeekakalle!

Sit tulee Horaanekon ääni:
Horaaneko kirjoitti:Tos on muute perää. Se selittäis kans miks Halima on ollu niin hiton oudon varma Zeyn hyvikseydestä.

Atm Vampire eikä Zey epäilytä nii paljoo. Mut toisaalt keturin joka ehotti halin äänestämistä epäilyttää et :--D Halimakaa ei itessää epäilytä mut en käsitä tota varmuutta Zeystä. öh. No mä hyppään bändikärryyn kosk uskon et pääsen viel ennen päivänloppuu paikalle ja tarvittaessa vaihtaa äänen jos tulee jotai häsellystä

++Halima


Pari kysymystä:
- Miksi Vampire ei epäilytä, hän on kuitenkin ainoa pelaaja, jota pohtiessasi olet päätynyt lopputulemaan että Vampire vaikuttaa pahismaiselta. Ainakin ainoa niistä, joita tossa vikana päivänä oli äänestelty?
- Kehen olit ajatellut vaihtaa äänesi ”jos tulee jotain häsellystä?” Et ilmeisesti epäillyt tuossa vaiheessa yhtäkään niistä pelaajista, joilla oli ääniä – et edes Halimaa?

Mä tavallaan ymmärrän tän äänen haluna luoda toinen wagon zey-wagonin rinnalle. Mut samalla musta tuntuu että sun pitäisi tappamismielessä haluta lynkata Zey ennemmin kuin Halima, kun kuitenkin sanot aiemmassa viestissäsi että Halima on epäilyttävää vain jos Zey on pahis.

Horaaneko kirjoitti:Loppuje lopuks viestit luettani kääntysin kuitenki täl hetkel Haliman puolest hyvikseen päin. Tuntuu pelaavan niin tunnepohjal ja mäiskivän mielipiteit vähä mite sattuu, eikä mulle tuu fiilis et feikkaiskaan tällast pelityylii. En muist yhtää millane Hali on pahiksena mut en jaksa nyt metailla et näil mennää. Tho, jos Zey lynkkautuu tänää ja paljastuu pahikseks niin Hali on mun ykkösehdokas pahiskaveriks. Eli ei siis epäilyttävä muuten paitsi toi linkittymä Zeyhyn joka on niin obvious et on jo epäilyttävä.


Seuraavaksi Keturin paljastaa olevansa vapari. Jinmuru äänestää Halimaa.

16.03 Mä äänestän Halimaa.

16.30 väliaikalaskenta:
Niacin kirjoitti:Äänet:
5 Halima (jeekaka, Keturin, Horaaneko, Jinmuru, justy)
2 Zey (miina, AlPacino)
1 Vampire (Zey)
1 Keturin (Marzzuu)
1 jeekaka (Savu)
1 miina (Halima)


Tässä vaiheessa pahisten tilanne on hyvä. Jos Halima-vankkuri pysyy pystyssä, hyvis lynkataan. Tsäänssit siihen että pysyy pystyssä ovat aika hyvät: suurin osa Halima-äänestäjistä tulivat Zeytä äänestäneiden joukosta, eli Zey ei oo kauhean suuri uhka. Vampire tuskin enää kerää ääniä, sieltäkin on kaksi äänestäjää Halimassa. Keturin on paljastunut hyvikseksi, jeekaka tai miina eivät oo keränneet epäilyitä.

Tän perusteella voisin kuvitella, että kohta syntyvän Marzzuu-vankkurin takana on hyviksiä. Miksi pahikset näkisivät vaivan?

No, kohta mä sekoitan vähän pakkaa. Kuten viestissä sanoin, tarkoituksena luoda tilanne, jossa kaikki kokisivat kansalaisvelvollisuudekseen äänestää ja vaikuttaa siihen kuka lynkataan. Oon huomannut, että liian kauas karannut vankkuri passivoi monia pelaajia.

Halima tulee mukaan Vampire-ääneen. Eli tilanne on 4-3-2 (Halima-Vampire-Zey).

[url=https://juonittelupelit.foorumi.eu/viewtopic.php?f=9&t=674&start=450#p21915] Pilkkuvirhe tulee sanomaan, että Halima epäilyttää, Zey ja Vampire ei. Ei vielä äänestä, mutta käytännössä vahvistaa Halima-vankkuria.

[url=https://juonittelupelit.foorumi.eu/viewtopic.php?f=9&t=674&start=450#p21926] miina tulee äänestämään Marzzuuta.

Zey äänestää Marzzuuta.


Sivu 17:
klo 19.05 Pilkkuvirhe äänestää Halimaa.


Halima äänestää Marzzuuta.

5 Halima (jeekaka, Keturin, Horaaneko, Jinmuru, pilkkuvirhe)
3 Marzzuu (miina, Zey, Halima)
1 Vampire (justy)
1 jeekaka (Savu)
1 Zey (AlPacino)

Miina kertoo pitävänsä Halimaa, Marzzuuta ja Zeytä mahdollisena pahiskolmikkona.

Savu äänestää Vampirea.

Sit mä lopulta äänestän Halimaa.


Jotain ajatuksia loppupäivästä:
- jos Vampire on pahis, pilkkuvirhe, miina ja zey voisivat olla pahiskavereita jotka reagoivat äänillään kun vampire lähestyy johtoasemaa (4-3 Halima vs. Vampire).
- Toisaalta miina olisi kyllä voinut ihan hyvin äänestää Halimaakin, eli sinänsä Marzzuun tuominen vaihtoehdoksi oli peliä edistävää. Myös Zeyn ääni oli looginen, kun oli epäillyt Marzzuuta enemmän kuin Vampirea koko pelin ajan.

Täytyy kyllä sanoa etten nyt saanut tästä niin paljoa irti kuin toivoin/oletin. Pari kysymystä miinalle ja jeekakalle, ja asioita joista voi olla hyötyä sit kun saadaan eka pahis kiinni. Mut postaanpa tän nyt tähän kun väänsin sitä niin pitkään.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla - 2.pv päättyy 4.12. kl

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 02.12.2018 15:38:23

@Zey
Savu ei suorastaan pääse mun pahis!listalle, vaan hänelle roiskauttamani ja perumani ääni oli enempi päivästä_turhautunut_hyvis!Marzzuu_äänesti-ja-perui_turhatuneean-annetun_äänenssä.
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla - 2.pv päättyy 4.12. kl

ViestiKirjoittaja justy » 02.12.2018 15:40:34

Keturin kirjoitti:1) Mua suojeltiin viime yönä, mä kuolen ensi yönä koska suojelija ei voi suojella kahta peräkkäin. Pahiksilla on tämä tieto
2) Mua ei suojeltu viime yönä, se jota suojeltiin tulee kuolemaan koska pahiksilla ei oo varaa kahteen hutiin peräkkäin.
3) Mua ei suojeltu viime yönä, se jota suojeltiin ei välttämättä kuole jos suojelija tulee esiin. Suojelija pystyy suojelemaan samaa tärkeää kohdettaan kaksi kertaa uhrautumalla itse.
3) Mua suojeltiin viime yönä, suojelija tulee esiin ja esittelee pahiksille toisenkin option tapettavasta hyviksestä joka kuolee varmasti. Mä tai suojelija kuollaan. Suojelija kuitenki antaa yhden päivän lisää sille pelaajalle jonka halusi nähdä jäävän henkiin.

En tiiä, ottaisin optiot 3-4 ihan mielelläni.


Ei millään pahalla Keturin, mut et kyllä oo tässä pelissä ollut niin kantava voima että kokisin sun säilyttämisen hengissä olevan tällä hetkellä tärkeempää kuin suojelijan mahdollisesti myöhemmin pahiksille tuoma epävarmuus. Olettaen että me ei päivälynkata suojelijaa ja pakoteta tätä esiin, suojelija on nyt suojassa ainakin kaksi yötä, kun pahikset hoitelevat erikoisia pois. Ehkä jopa pidempään, jos suojelija onnistuu sotkemaan sun ja jinmurun peräkkäiset lynkkaukset - mikä ois jo ansio sinänsä koska meillä ois sit toinen teistä varmistettuna hyviksenä pidempään mukana ilman että uhrattaisiin suojelija.

Siitä olen samaa mieltä, että jos suojelija suojeli jotakuta muuta pelaajaa kuin teitä kahta, hän voisi harkita esiintuloa kun saataisiin se neljä varmaa hyvistä. Mut toisaalta, riippuu ehkä vähän kuka suojelija/varma hyvis on. Jos kyseiset pelaajat ei tänään kerää äänestyshuomiota, niin eipä siitä esiintulosta paljoa äänestyksen kannalta oleellista lisätietoa tulisi.

Keturin kirjoitti:Ootko sitä mieltä, että pahisjoukkue ei vois tarkoituksellisesti tehdä pelistä raskaampaa muille pelaajille? Satasivuisen peliasiaa sisältävän esseevastauksen lukeminen on hyvin eri tavalla raskasta kuin lukea 100 erillistä "lol xD"-viestiä siinä toivossa et kumpa joku sanois jotain järkevää. Major pahisvibat.


Mä en ainakaan usko että Zey tekisi tarkoituksellisesti pelistä raskaampaa muille pelaajille.


Savu kirjoitti:
Justy kirjoitti:Tän takia mua tökkii pahasti tän pelin Zey-readit, esim. sun ja miinan, joiden ydin tuntuu olevan se että Zey pelaa nyt eri tyylillä ...
Justy kirjoitti:Mutta joo, ymmärrän kyllä että tämä suhtautumiseni harmittaa jos olet hyvis ja vakuuttunut että Zeyn pelityyli kertoo nimenomaan pahis-Zeystä. Olen vaan täysin eri mieltä siitä, mun mielestä Zey vois pelata aivan hyvin näin hyviksenäkin eikä hänen pelityylinsä tässä ole mua häirinnyt.

Voihan ton asian varmaan noinki nähdä, mutta mä en vaan oikein pysty luottaan kenenkään toisen readeihin tässä pelissä. En oo aiemmin pelannu Zeyn kanssa, joten toi tyyli ei vaan näyttäydy mulle itelle hyvismäisenä. Sen verran kyl täsmentäisin tuota että se ei kyl missään nimessä ole mun epäilysten ydin, vaan se on yks muiden joukossa. Lisäksi se tuntuu tarttuvan helppoihin kohteisiin, ja mulla on hyvin vahva tunne että sä ja Horaaneko olisitte yrittäny sitä hienovaraisesti suojella, ja lisäksi tuo teidän keskinäinen hyvistely. Zey on siis mun epäilysten keskipisteessä joten hänen roolin selvittäminen kertois mulle kaikista eniten.


Mutta jos sä uskot että Zey on pahis tyylinsä vuoksi, sä käytännössä uskot ettei Zey osaa feikata pahiksena hyvistä? Koska jos osais, et vois sanoa että tuo tyyli paljastaa Zeyn pahikseksi. Siis tyylillä tarkoitan nyt tässä sitä että Zey kirjoittaa paljon lyhyitä viestejä.

Helpot kohteet, fair enough. Mut tossahan Zey ei oo mitenkään ainoa tässä pelissä.

Ja mitä tulee Zeyn keskeisyyteen, oon osittain samaa mieltä. Zeyn puolen selvittäminen voisi avata eilisiä lukkoja. Mut tässä vaiheessa päivää keskittyisin kyllä ennemmin epäilyttävien pelaajien hiillostamiseen kuin datalynkkauksen puskemiseen, koska siitä ei kauheasti seuraa keskustelua readeista (ja siten uusia readeja) jos päätetään vaan lynkata joku jotta saadaan tietoa siitä mistä eilen oli kyse.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla - 2.pv päättyy 4.12. kl

ViestiKirjoittaja justy » 02.12.2018 15:41:04

Nyt meen tekemään muita juttuja, aivot suli ton eilisen läpikäynnin kanssa.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla - 2.pv päättyy 4.12. kl

ViestiKirjoittaja Keturin » 02.12.2018 16:58:17

justy kirjoitti:
Keturin kirjoitti:1) Mua suojeltiin viime yönä, mä kuolen ensi yönä koska suojelija ei voi suojella kahta peräkkäin. Pahiksilla on tämä tieto
2) Mua ei suojeltu viime yönä, se jota suojeltiin tulee kuolemaan koska pahiksilla ei oo varaa kahteen hutiin peräkkäin.
3) Mua ei suojeltu viime yönä, se jota suojeltiin ei välttämättä kuole jos suojelija tulee esiin. Suojelija pystyy suojelemaan samaa tärkeää kohdettaan kaksi kertaa uhrautumalla itse.
3) Mua suojeltiin viime yönä, suojelija tulee esiin ja esittelee pahiksille toisenkin option tapettavasta hyviksestä joka kuolee varmasti. Mä tai suojelija kuollaan. Suojelija kuitenki antaa yhden päivän lisää sille pelaajalle jonka halusi nähdä jäävän henkiin.

En tiiä, ottaisin optiot 3-4 ihan mielelläni.


Ei millään pahalla Keturin, mut et kyllä oo tässä pelissä ollut niin kantava voima että kokisin sun säilyttämisen hengissä olevan tällä hetkellä tärkeempää kuin suojelijan mahdollisesti myöhemmin pahiksille tuoma epävarmuus. Olettaen että me ei päivälynkata suojelijaa ja pakoteta tätä esiin, suojelija on nyt suojassa ainakin kaksi yötä, kun pahikset hoitelevat erikoisia pois*1. Ehkä jopa pidempään, jos suojelija onnistuu sotkemaan sun ja jinmurun peräkkäiset lynkkaukset - mikä ois jo ansio sinänsä koska meillä ois sit toinen teistä varmistettuna hyviksenä pidempään mukana ilman että uhrattaisiin suojelija.


Ei pidä paikkaansa, Ei N3 pahikset voi enää yrittää tappaa henkiin jäänyttä muuraria. Suojelija voi kuolla nyt N2 suojellakseen samaa pelaajaa kaksi kertaa tai sit kuolla N3 arpaan ¯\_(ツ)_/¯

Savu kirjoitti:
Justy kirjoitti:Tän takia mua tökkii pahasti tän pelin Zey-readit, esim. sun ja miinan, joiden ydin tuntuu olevan se että Zey pelaa nyt eri tyylillä ...
Justy kirjoitti:Mutta joo, ymmärrän kyllä että tämä suhtautumiseni harmittaa jos olet hyvis ja vakuuttunut että Zeyn pelityyli kertoo nimenomaan pahis-Zeystä. Olen vaan täysin eri mieltä siitä, mun mielestä Zey vois pelata aivan hyvin näin hyviksenäkin eikä hänen pelityylinsä tässä ole mua häirinnyt.

Voihan ton asian varmaan noinki nähdä, mutta mä en vaan oikein pysty luottaan kenenkään toisen readeihin tässä pelissä. En oo aiemmin pelannu Zeyn kanssa, joten toi tyyli ei vaan näyttäydy mulle itelle hyvismäisenä. Sen verran kyl täsmentäisin tuota että se ei kyl missään nimessä ole mun epäilysten ydin, vaan se on yks muiden joukossa. Lisäksi se tuntuu tarttuvan helppoihin kohteisiin, ja mulla on hyvin vahva tunne että sä ja Horaaneko olisitte yrittäny sitä hienovaraisesti suojella, ja lisäksi tuo teidän keskinäinen hyvistely. Zey on siis mun epäilysten keskipisteessä joten hänen roolin selvittäminen kertois mulle kaikista eniten.


Mutta jos sä uskot että Zey on pahis tyylinsä vuoksi, sä käytännössä uskot ettei Zey osaa feikata pahiksena hyvistä? Koska jos osais, et vois sanoa että tuo tyyli paljastaa Zeyn pahikseksi. Siis tyylillä tarkoitan nyt tässä sitä että Zey kirjoittaa paljon lyhyitä viestejä.[/quote]

Zey kyllä antoi vilpittömältä kuulostavan hyvis1perustelun, että miksi on pelannu tän pelin näin. Mä en vaan yksinkertasesti usko, että kukaan tekis hyviksenä peliä mekaanisesti jengille raskaammaks, koska se on itelle "helpompaa".
Avatar
Keturin
Kyläläinen
 
Viestit: 316
Liittynyt: 27.08.2018 22:37:01
Palkinnot: 1

Re: 007 - Elä ja anna toisten kuolla - 2.pv päättyy 4.12. kl

ViestiKirjoittaja justy » 02.12.2018 17:01:28

Jos suojelija ei ens yönä suojele toista vaparia, hän voi suojella tätä N3. Ja jos pahikset tappavatkon tän toisen vapariin, voi suojelija N3 suojella viime yön vaparia uudestaan N3.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 78 vierailijaa

cron