Joulupukin kuuma linja - PAHIKSET VOITTIVAT

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: Joulupukin kuuma linja - PAHIKSET VOITTIVAT

ViestiKirjoittaja Halima » 03.01.2018 21:12:36

Ja miina kiitos uhrautumisesta! :)
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Joulupukin kuuma linja - PAHIKSET VOITTIVAT

ViestiKirjoittaja Halima » 04.01.2018 00:14:21

Violet kirjoitti:Nyt kun alotin valittamisen, niin valitan samalla myös siitä, etten koskaan saa pahisrooleja.

Mä taas valitan siitä etten tunnu juuri koskaan saavan hyvisrooleja. :D Ens kerralla ku mä oon pahis ni voidaan vaihtaa? :P

Black Fox kirjoitti:Mä en vaan ymmärrä kuinka Halima onnistui olemaan elossa koko pelin ajan...

Tää oli täysin raynin ansiota. Ilman rayta mä oisin kuollut toisena päivänä, ja kolmantena päivänä, ja taas viidentenä päivänä tms... :D

jeekaka kirjoitti:Hei kuka muuten lopulta oli se pahisennustaja? Halima?

rayn oli ennustaja ja mä olin 2-kertainen supermies :D

Meiz kirjoitti:Höh, pitäisi aina lynkata pelaaja joka kertoo olevansa pahis, selitti juoneksi sitten mitä tahansa :]

Tätähän mä yritin silloin toisena päivänä sanoa! Oisitte vaan kuunnelleet! :DD
Avatar
Halima
Ylläpitäjä
 
Viestit: 1755
Liittynyt: 22.02.2016 20:02:26
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä alkaa 12.12. klo 21.00

ViestiKirjoittaja jeekaka » 12.12.2017 21:13:17

Hei vaan munkin puolesta, varsinkin kokonaan uusille naamoille, sekä niille joiden kanssa olen (ehkä) pelannut viimeksi joskus viisi vuotta sitten!

Tiedossa on toivottavasti mielenkiintoisia hetkiä kun joku päättää claimata erikoishahmon :D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä alkaa 12.12. klo 21.00

ViestiKirjoittaja jeekaka » 12.12.2017 21:46:46

Cameron kirjoitti:Itse asiassa 1. ja 4. Setuppi taitavat näyttäytyä pahiksille samanlaisena.
Vai ootko Meiz pahis joka tiedät että roolijako on joku muu kuin 1. tai 4.?


Vaaka-, ei pystyrivi? :D

Vai olenko nyt itse jotenkin sekaisin.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä alkaa 12.12. klo 21.00

ViestiKirjoittaja jeekaka » 13.12.2017 12:42:13

raynpelikoneet kirjoitti:Miksi Violet tekee mafiana noin kun tekee? Siis tämä roolikeskustelu. Sulla on kuitenkin aika paljon metaa hänestä (uskoisin?) ja minäkin voin kahden pelin perusteella sanoa että hän tekee yleensä aivan toisin roolikeskustelun suhteen. Miksi hän nyt tekisi mafiana näin? Roolikeskusteluhan ei oikeasti edistä peliä (siis meinaan mafian löytämistä) millään tavalla, miksi se ei olisi nyt Violetille helppo paikka piiloutua kun hän kaupunkilaisenakin tekee tuota?


Mä itseasiassa mietin tätä samaa, kun muistin että teillähän on Violetin kanssa historiaa pelin avaamisesta tällä aiheella :D Voisin kuvitella, että pahiksena Violet haluaisi välttää hinnalla millä hyvänsä vänkäämistä aiheesta, kun siinä voi käydä miten vaan. Tai jopa yhdessä pahiksina olisitte sopineet, ettei tätä aihetta nyt oteta esiin, ettei tosiaan vahingossa kävisi niin, että saat pahistoverisi lynkatuksi. Tuo, että miksei tekisi jotain pahiksena kun tekee niin hyviksenäkin kun on kuitenkin aina ihan hyvä puolustus.

Violetin äänestä miinalle mulle jäi kanssa vähän samanlainen fiilis kuin Geraldinelle, vaikka tosiaan tajusin miksi Violet teki niinkuin teki. Tää on nyt kyllä ihan henkimaailman hommia, koska en muista noin äänestelyn puolesta mitään konkreettista esimerkkiä Violetin pelinavauksesta. Pitänee tarkistaa.

Meiz kirjoitti:Kuinka niin?


En voi sille mitään, että tää on vähän häiritsevä vastaus kysymykseen, onko Meiz pahis :D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä alkaa 12.12. klo 21.00

ViestiKirjoittaja jeekaka » 13.12.2017 14:19:37

Meiz kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:En voi sille mitään, että tää on vähän häiritsevä vastaus kysymykseen, onko Meiz pahis :D

En tosin vastannut tuohon kysymykseen.


No ei sen kysymyksen väistäminen kokonaan sen hyvismäisempää ole :D

Oma reaktioni Cameronin kysymykseen sulle oli se, että hetkinen onko muka noin, asian tarkastus ja toteaminen että Cameronin on pakko olla pystyrivillä. En tiedä oliko sulla jotain taka-ajatusta odottaa Cameronin reaktiota vastakysymykseesi, ja jos oli niin sori siitä että olin tilanteessa suuna päänä, mutta jotenkin toi reaktio vaikutti varautuneelta.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja jeekaka » 14.12.2017 20:16:04

Meiz kirjoitti:
Zey kirjoitti:Meiz, mitä mietit?

Toistaiseksi jeekakka nostattaa kulmia minua kohtaan heitetystä epäilystään. Voisi olla pahis joka heittää siimaa ja katsoo tarttuisiko joku muu syöttiin.


Oon fifty-sixty onko tää hyvismäinen reaktio mun epäilyyn vai ei :D Hyviksenä voi helposti tuntua juuri siltä, että pahis keksii epäilyjä mistä vaan (mihin asemaan olen itsekin kahdessa viime pelissä joutunut), mutta toisaalta hyökkäys voi tässä tapauksessa olla myös paras puolustus.

Ymmärrän täysin, että ihmettelit Cameronin logiikkaa, mutta koska oma reaktioni sen suhteen oli täysin erilainen eli tarkistaa itse, siinä missä sä vastasit kysymykseen kysymyksellä, niin piti nyt vain ottaa asia esille. Sillä ei oikeasti ole mitään väliä, vastasitko suoraan siihen että oletko pahis vai et, en itsekään oikein tykkää siitä kysymyksestä, koska vastaus on tietysti roolista riippumatta ei :D

Ja no offence taken typostasi, itseasiassa se on juurikin mun nickin etymologia ja on ollut mulla alt-nickinä irkissäkin aikoinaan :D Lapsellisuus kunniaan, kuten mosaiikki jo sanoikin :D

Violetin suhteen oon myös mietteissäini. Erilainen aloitus peliin ei sinänsä välttämättä kerro roolista mitään, olenhan mäkin saanut jo epäilyjä ihan samasta aiheesta. Omaksi puolustuksekeni sanon, että pariin viime peliin olen tullut varapelaajana eli tavallaan valmiiseen pöytään, joskin toki jo ekan päivän loppupuolella. Objektiivisesti siihen on vaikea kommentoida mitään, esimerkiksi viimeisimmässä pelissä Anblick kaivoi omaa hautaansa linkkaamalla aiemman hyvispelinsä, jossa oli ollut paljon hyvismäisempi, ja syyt pelityylin muuttumiseen oli loppujen lopuksi ihan muualla kuin roolissa.

Katselin muutamia Violetin aiempia pelejä, ja random-äänestentelyllä Violet aloitti ainoastaan yhdessä, jossa äänesti Jekua jopa vähän anteeksipyydellen. Se ei loogisesti tietenkään olisi toiminut miinan tapauksessa, koska ”++miina, ootko pahis? Ei sun äänestämisessä tällä perusteella kyllä ole välttämättä järkeä” -tyylinen viesti olisi samantien ollut ihan turha :D Randomääneksi tuon äänen kuitenkin laskisin, koska samanlaisen haasteen olisi voinut heittää vaikka mulle mun ilmoittautumisviestin perusteella. Erikoisroolikeskustelut Violet olisi ihan hyvin voinut jättää väliin niistä hyvissyistä jotka aiemmin mainitsikin, mutta toisaalta myös mun tulkinnan mukaan käytännössä myönsi ajatelleensa mahdollisuutta että sellainen avaus olisi voinut johtaa konfliktiin. Mun mielestä siis Violet on avannut pelin eri lailla kuin mihin olen aiemmin tottunut, mutta en voi suoraan vetää tästä johtopäätöksiä että se olisi pahismainen tapa avata peli.

Lauchuo on kanssa avannut pelin eri lailla kuin parissa viime pelissä, joissa Lau on esittänyt aika hyökkääviä väitteitä, ja nyt taas sitten ei hirveästi mitään mielipiteitä. Mun mielestä itseasiassa vaikuttaa hyvismäiseltä, mutta toisaalta sitten taas oon aiemmin pitänyt hyvis-Lauchuota pahismaisena :D Tosin tällekin on jo tarjottu selitys siitä, että ei ole vain kerinnyt kovin syvällisesti lukemaan viestejä.

Ja oma pennini erikoishahmokeskusteluun: Olen rayn kanssa samaa mieltä työmatkalaisen esiintulosta. Tässä pelissä tavikset ei tosiaan edes tiedä setuppia, ja pahiksen esiintulo erikoisena viime tingassa voi aiheuttaa melkoisenkin kaaoksen, kun hirveästi ei ehdi miettimään. Paitsi että yksi varma hyvis joka väistämättä selviää kaksi yötä on aina jonkunlainen kiintopiste, niin tiedetään mitä mahdolliselta fake-claimilta voidaan odottaa. Ja tosiaan jos työmatkalainen ei ilmaannu, niin tiedetään ainakin mitä ei pitäisi odottaa :D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja jeekaka » 14.12.2017 21:06:08

miina kirjoitti:Jeekaka taas on saanu omalla toiminnallaan aina multa voimakasta hyvisluottoa jota nyt ei jeekakassa näy ollenkaan. Tää on enemmän fiilisperusteinen..

Mosaiikki taas saa hyvisluottoa koska ne muutamat viestit oli rauhallisen analysoivia. Tässä ero sinuun on esimerkiksi se että oon nähny siun pelityyylin aiemmin ja se on ollu erilainen. Mosaiikista en aiempaa historiaa mistään saa joten nyt mennään tällä. Jos pelaisin siun kaa ekan pelin niin saattaisit siekin vaikuttaa hyvikseltä.


Johtuisko siitä, että 50% meidän yhteisistä peleistä oot itse ollut pahis ;D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja jeekaka » 14.12.2017 21:21:06

jeekaka kirjoitti:Ja oma pennini erikoishahmokeskusteluun: Olen rayn kanssa samaa mieltä työmatkalaisen esiintulosta. Tässä pelissä tavikset ei tosiaan edes tiedä setuppia, ja pahiksen esiintulo erikoisena viime tingassa voi aiheuttaa melkoisenkin kaaoksen, kun hirveästi ei ehdi miettimään. Paitsi että yksi varma hyvis joka väistämättä selviää kaksi yötä on aina jonkunlainen kiintopiste, niin tiedetään mitä mahdolliselta fake-claimilta voidaan odottaa. Ja tosiaan jos työmatkalainen ei ilmaannu, niin tiedetään ainakin mitä ei pitäisi odottaa :D


Otan tän takaisin!

Tolla rivillä on myös mafian roolinlukitsija, joka estää työmatkalaista toimimasta.

//miina
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja jeekaka » 14.12.2017 21:25:32

jeekaka kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:Ja oma pennini erikoishahmokeskusteluun: Olen rayn kanssa samaa mieltä työmatkalaisen esiintulosta. Tässä pelissä tavikset ei tosiaan edes tiedä setuppia, ja pahiksen esiintulo erikoisena viime tingassa voi aiheuttaa melkoisenkin kaaoksen, kun hirveästi ei ehdi miettimään. Paitsi että yksi varma hyvis joka väistämättä selviää kaksi yötä on aina jonkunlainen kiintopiste, niin tiedetään mitä mahdolliselta fake-claimilta voidaan odottaa. Ja tosiaan jos työmatkalainen ei ilmaannu, niin tiedetään ainakin mitä ei pitäisi odottaa :D


Otan tän takaisin!

Tolla rivillä on myös mafian roolinlukitsija, joka estää työmatkalaista toimimasta.

//miina


AAaaa eikun ei näköjään estäkään :D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja jeekaka » 14.12.2017 21:27:29

Meiz kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:Ymmärrän täysin, että ihmettelit Cameronin logiikkaa, mutta koska oma reaktioni sen suhteen oli täysin erilainen eli tarkistaa itse, siinä missä sä vastasit kysymykseen kysymyksellä, niin piti nyt vain ottaa asia esille.

Lisään tähän nyt vielä, että kiinnosti tosissaan kuulla Cameronin suusta mihin tuo kommentti perustuu, sen sijaan että alan selittämään miten itse luulen ymmärtäneeni setupin.


Mikset sanonut että näin on silloin kun käytännössä kysyin onko näin?
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja jeekaka » 14.12.2017 21:30:25

Meiz kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:Otan tän takaisin!

Tolla rivillä on myös mafian roolinlukitsija<snip>
Johon roolinlukitsija ei toimi.


Joo, ja luinkin säännöt loppuun :D

Et kai hae mitään meidän vastakkainasettelua tässä?
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja jeekaka » 14.12.2017 21:40:02

Meiz kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:Mikset sanonut että näin on silloin kun käytännössä kysyin onko näin?

Ei tullut mieleen koska koko juttu tuntuu niin mitättömältä. Ajattelin nyt vielä selventää lisää siltä varalta että olet hyvis ja aidosti hämmentynyt siitä kommentista.


Mitä muuta ekan päivän epäilyt yleensä on kuin mitättömiä?

Meiz kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:Et kai hae mitään meidän vastakkainasettelua tässä?

wut? :D


Toi kommentti tuli kun olin jo itse korjannut virheeni, ja koska oon ainoa joka on epäillyt sua ja oon muistaakseni ainoa jota olet itse epäillyt, niin häivähti vain ajatus että hait vettä myllyyn :D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja jeekaka » 14.12.2017 21:50:39

Meiz kirjoitti:My bad, missasin tuon postin täysin. Oon niin tottunut forumin ilmoituksiin uusista posteista, mutta pikavastauksista tuo toiminto näyttääkin puuttuvan.


Mun mielestä pitäisi kai toimia, mutta ei kai tuohon tarttumisessa olisi ollut mitään järkeä jos tosiaan olisit nähnyt/huomioinut sen mun viestin.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja jeekaka » 14.12.2017 22:27:34

Toisaalta, Violetin lynkkaus on saanut vain aika vaimeaa vastustusta, joten

++Meiz
lähdetäänkö laukalle?
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja jeekaka » 14.12.2017 22:33:52

Violet kirjoitti:Jeekaka, ääni miinalle ei ollut randomääni, sillä viime pelin perusteella koin äänen heittämisen juuri hänelle hyödyllisenä.


Miten oletit pahis!miinan vastauksen siihen eroavan hyvis!miinan vastauksesta?
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja jeekaka » 14.12.2017 22:40:14

Meiz kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:Toisaalta, Violetin lynkkaus on saanut vain aika vaimeaa vastustusta, joten

++Meiz
lähdetäänkö laukalle?

Pitäisi ensin keksiä miksi äänestät minua parhaillaan.


Eikö se riitä, että epäilet mua?
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja jeekaka » 14.12.2017 22:47:41

raynpelikoneet kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:Ja oma pennini erikoishahmokeskusteluun: Olen rayn kanssa samaa mieltä työmatkalaisen esiintulosta. Tässä pelissä tavikset ei tosiaan edes tiedä setuppia, ja pahiksen esiintulo erikoisena viime tingassa voi aiheuttaa melkoisenkin kaaoksen, kun hirveästi ei ehdi miettimään. Paitsi että yksi varma hyvis joka väistämättä selviää kaksi yötä on aina jonkunlainen kiintopiste, niin tiedetään mitä mahdolliselta fake-claimilta voidaan odottaa. Ja tosiaan jos työmatkalainen ei ilmaannu, niin tiedetään ainakin mitä ei pitäisi odottaa :D


Otan tän takaisin!

Tolla rivillä on myös mafian roolinlukitsija, joka estää työmatkalaista toimimasta.

//miina

Ei estä. Se sanotaan siellä setup postissa.


Joo luin säännöt loppuun ja työmatkalainen esille jos meillä sellainen on.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja jeekaka » 15.12.2017 12:30:08

Geraldine kirjoitti:jeekakalle kysysmys: Miksi lähdit epäilemään Meizia sen perusteella että hän korjasi erehdyksesi roolinlukitsijan ja työmatkalaisen suhteen, mutta kun rayn teki samalla tavalla, et huomioinut tätä?


Mähän tulin siihen tulokseen, että se ei luultavasti ollut mitenkään validi pointti. Jos Meiz haluaa epäillä mua, niin syitä pitää jostain löytää, mutta kuten jo tosiaan sanoin, en kyl usko että tämä oisi se syy. Ja mitä tulee rayniin, mähän käytännössä syytin tätä melko karkeasta virheestä tai jopa valheesta tuossa, joten ymmärrän että halusi kororstaa tuota että oikeasti virhe oli nimenomaan mun.

Zey kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:
Meiz kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:Otan tän takaisin!

Tolla rivillä on myös mafian roolinlukitsija<snip>
Johon roolinlukitsija ei toimi.


Joo, ja luinkin säännöt loppuun :D

Et kai hae mitään meidän vastakkainasettelua tässä?

Millä tavoin tuo on vastakkainasettelun tavoittelua mielestäsi? Entä miksi Meiz haluaisi teidät vastakkain? Itselle ei ainakaan tule muuta tilannetta mieleen, kuin jos olisitte molemmat pahiksia -> hajuraon vetoa. Mutta jollet väitä itseäsi pahikseksi, niin kyse ei voi olla tuosta.


No seuraavassa viestissähän tulin jo siihen lopputulokseen että ei se ehkä oikeasti ollutkaan :D Mähän itseasiassa vähän läpällä odotin jo sitä klassista skenaariota, että kaksi hyvistä alkaa vängätä jostain randomista ja sitten ei lopulta pysty nähdä toisessa muuta kuin pahismaisia asioita. Siis itseasiassahan koitin vähän haastaa Meiziä konkretisoimaan epäilyään mua kohtaan, mutta Meiz on ihan teflonia :( Ja Meizhän kuitenkin ilmeisesti haluaa kaikkien uskovan, että olen pahis, mutta ei kuitenkaan suoraan esitä mitään syitä sille miksi olisin.

Zey kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:
Toisaalta, Violetin lynkkaus on saanut vain aika vaimeaa vastustusta, joten

++Meiz
lähdetäänkö laukalle?

Ilmeisesti päättelet tuosta, ettei Violet ole pahis? Miksi pahikset puolustaisivat kovaäänisesti Violetia, varsinkaan näin aikaisin?


Miksi puolustaisivat ollenkaan missään vaiheessa, jos Violet on putoamassa kahdella äänellä eikä muutakaan tapahdu :D Tilannehan on pahiksille joka tapauksessa aika toivoton jos Violet on pahis. Ja viime hetken ninja-äänestys koko porukallahan se vasta itsemurha olisi tässä vaiheessa peliä.

Zey kirjoitti:
jeekaka kirjoitti: Tässä pelissä tavikset ei tosiaan edes tiedä setuppia, ja pahiksen esiintulo erikoisena viime tingassa voi aiheuttaa melkoisenkin kaaoksen, kun hirveästi ei ehdi miettimään.

Millä tavalla pahiksen esiintulo aiheuttaisi suuremman kaaoksen verrattuna siihen, että setuppi tiedetään? Jos pahis tulee esiin erikoisena jota pelissä ei ole -> yksi erikoishyvis tulee esiin ja paljastaa. Jos pahis tulee esiin erikoisena, joka on pelissä -> erikoishyvis tulee esiin ja paljastaa.


No, nähdäkseni kuitenkin antaa pahiksille vähemmän pelivaraa jos tietää että vaihtoehdot claimattavaksi on tasan tarkkailija ja roolinperijä, ja taviksetkin tajuaa jos yrittää jotain muuta, kuin että pahikset voi väittää käytännössä mitä tahansa ja sitten on kolme erikoishyvistä miettimässä itsekseen kuka uhraa itsensä.

Mutta siis, käytännössähän meillä on työmatkalainen olemassa huomennakin ellei lynkata työmatkalaista tänään ja roolinperijä kuole yöllä :D Että tehköön työmatkalainen miten haluaa.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja jeekaka » 15.12.2017 12:33:32

Siis, jos nyt ylipäätään on ollakseen :D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Joulupukin kuuma linja - 1. päivä päättyy 15.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja jeekaka » 15.12.2017 16:03:33

Mä parhaillaan sabotoin mun elämää päiväkaljoittelulla ennen yärkeää tilaisuutta, joten en uskalla järkevää kontribuutiota enää tänään :D

Mutta Meiz, mä ihan rehellisesti epäilen sua kun tuntuu että jotenkin väistät vähän kaiken, Cameronin ja rayn kysymykset ja mun provokaation :D En tunne sun pelityyliä, vaikka oon saattanut ehkä jonkun sun pelin lukeakin niin ei oo jäänyt mitään mielikuvaa. Sen perusteella oletan ettet hyviksenäkään ole mikään räväkkä pelaaja, mutta olkoon nyt näin. Aika moni on myös kokonaan mun tutkan ulkopuolella, eli ei mitään mielipidettä ollenkaan, mikä on tietty aina vähän riski.

Seurailen tilannetta minkä ehdin ja muistan :D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Joulupukin kuuma linja - 2. päivä päättyy 19.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja jeekaka » 17.12.2017 19:12:58

Mä oon reissussa, joten älkää ihmetelkö radiohiljaisuutta. varmaan huomenillalla tai tiistaina viimeistään palaan asiaan.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Joulupukin kuuma linja - 2. päivä päättyy 19.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja jeekaka » 19.12.2017 19:20:47

Fuuuu ai päivä päättyy tänään :D Reissuni venähti ja oon bussissa ja unohdin laturini jonnekin :P En tuu pystymään kirjoittamaan mitään järkevää viestiä.

Musta Meiz on tänään ollut hyvismäisempi kuin D1, ja Violeyista oo tavallaan vähän kahden vaiheilla. Yhdessä eivät joka tapauksessa varmasti ole pahiksia.

Raynia pidän hyvismäisenä, koska on kiinnittänyt aika moniin samoihin juttuihin huomiota ja ymmärrän rayn logiikkaa. Too bad jos oon vaan ite väärässä niissä :D Zeyn yötappo ei myöskään ois mielestäni ollut worth it bluffi. Zey myös mielestäni hyvismäinen, jopa enemmän kuin edellisessä inkarnaatiossaan :D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Joulupukin kuuma linja - 2. päivä päättyy 19.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja jeekaka » 19.12.2017 19:25:06

Siis ei sun ois kannattanut tappaa Zeytä, kerta pidit taviksena. Mutu ettet pitäisi sitä tarpeeksi hyödyllisenä että joku saattaisi ajatella ettet tekisi niin vs. yrittää tappaa erikoinen :D
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Joulupukin kuuma linja - 2. päivä päättyy 19.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja jeekaka » 19.12.2017 19:27:24

Voin äänestää miinaa mut se on sit lukittu vastaus, akku riittää varmaan max puoli tuntia.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Joulupukin kuuma linja - 2. päivä päättyy 19.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja jeekaka » 19.12.2017 19:37:08

:D

Hitto kun en oo ihan varma luotanko Violetiin joka näköjään kans äänesti miinaa :D

//miina, ei niin :D

++miina

//Halima

//miina, ei sitä voi mitenkään tietää vielä
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Joulupukin kuuma linja - 3. päivä päättyy 23.12. klo 23.

ViestiKirjoittaja jeekaka » 21.12.2017 12:43:58

No niin, kootut selitykset :D

En nyt jaksa ehkä käydä tuolta quoteamassa niitä juttuja, joissa mä ja rayn oltiin kiinnitetty huomiota samoihin asioihin ja tehty niistä samanlaisia johtopäätöksiä, mutta lyhyesti mulle oli tullut Meizistä samanlainen fiilis, että yrittää nakertaa mun luotettavuutta syyttämättä kumminkaan suoraan, Violetin vähäinen kiinnostus siihen miten hänelle D1 käy, ja tosiaan toi miinan toteamus Lauchuosta pahiksena ja se että pahismiinan ollessa kyseessä Lauchuo olisi luultavasti ollutkin :D

miinan lipsahdus oli se, että aluksi Meiz ei ollut pahismainen ja sitten yllättäen olikin, ja samanlainen kuvio tosiaan kävi viime pelissä pahistoverin kanssa. (Tää tosiaan voisi puhua sen puolesta, että Meiz tosiaan olisi pahistoveri.) Tästä ray sai miinan kii viime pelissäkin, ja tosiaan oikeasti löysi molemmat pahikset.

Tuossapa nyt lyhyesti syyt, joiden perusteella myin ääneni raylle eilen :D Seurasin tilanteen kehittymistä aika pitkään viimeisen viestini jälkeen ennen kuin akku loppui, mutta tosiaan bussissa ja kärsin matkapahoinvoinnista jos koitan lukea ja puhelimella kirjoittaminen on muutenkin tuskallista, joten päätin että nyt mun päätökset on tehty, meni syteen tai saveen.

3 Halima (Zey, miina, Meiz, Cameron)
3 miina (Violet, rayn, jeekaka)
1 Violet (Halima)

Äänestystilanne on tää. Asap kun Cameron on antanut äänen Halimalle, miina poistaa äänen itseltään, laittaen itsensä pudotusvaaraan, koska on saanut äänensä aiemmin. Tossa vaiheessa kuitenkin miinalla mahdollisuus vielä vaihtaa ääni takaisin, ja itsensä pudotusuhkaan laittaminen ois voinut olla harkittu bluffi.

Sitten rayn paljastus, ja Meiz muuttaa ääntään ja tässä vaiheessa miina on käytännössä lynkattava. Tää ei Meiziltä ja miinalta pahiksina ole järkevää toimintaa, tai sitten vaan laskelmoivat että kannattava riski yrittää lynkata ray. Tai sitten tosiaan Halima olisi myös pahis (mutta oikeasti sekä Meiz että miina äänestämässä Halimaa aiemmin – oikeasti vaikee uskoa tähän tiimiin, koska rayn veto oli sen verran yllättävä ja äänten heitto muualle olisi voinut olla vaikeammin perusteltavaa.)

Cameron vaihtaa äänen miinalle, kun näyttää siltä että miina ei voi enää pelastaa itseään.

Tässä välissä Violet vaihtaa äänen miinalta raylle.

Myös mosaiikin ääni miinalle tuli perusteella ”epäilyttää näistä eniten”, joka voisi sopia siihen että antaa pahistoverin nyt mennä kun ei muutakaan voi ja ottaa siitä mahdollisesti hyviscredittiä. Toisaalta tässä välissä olis rayllakin ollut kolme ääntä alla, Violetin äänenvaihto takaisin miinalle tuli väliin mosaiikin kirjoittaessa viestiä, joten suunnitelmaa olisi pitänyt vaihtaa lennosta jos alunperin olisi ollut ajatus lähteä lynkkaamaan raynia kun se vielä on mahdollista.

Cameron ja Meiz ei varmaan ole yhdessä miinan pahiskavereita, koska eivät vaikuta eilen seuranneen yhteistä suunnitelmaa. Jompi kumpi voisi mielestäni olla. Cameron ja mosaiikki, ehkä, en tiiä. Halima, vois olla, Halima ja Meiz molemmat, en oikein usko. Violetista en kyl tiiä :D Olin jo oikeastaan sitä mieltä että green card on myönnetty, mutta ei toi ihan mahdotonta ehkä olisi pahiskaverin äänestyskäytökseksi. Sitten vaan kuvio olisi toisinpäin kuin aiemmin, että pahiskaveri bussaakin miinaa, missä voisi olla järkeä jos Violet on vaikkapa pahisennustaja.

Zeyn kaavat on myös aika turvallisia tilanteessa jossa Zey, miina ja joku kolmas on pahiksia. Miina ois ollut aika suoraan pahis jos Violet ois paljastunut hyvikseksi, ja Zey halus lynkata eilen Haliman, jonka paljastuminen hyvikseksi olisi tehnyt miinasta vasta kolmannen asteen mahdollisen pahiksen :D

Black Fox ei tehnyt mitään, ja luulisi että pahistoverin pudotusuhka olisi kumminkin kiinnostanut jos paikalla.

On kyllä aika turhauttava analyysi, kukaan ei tehnyt mitään järisyttävän pahismaista mutta ei kyllä hyvismäistäkään. Tää perustuu nyt pelkästään eilisillan äänestykseen ja muutamaan juttuun jonka muistin tai oli helppo tarkistaa aiemmalta, koitan palata vielä lukemaan tarkemmin. Tää mun peli tulee kyllä menemään ihan reisille sen suhteen, miten paljon pystyn aikaa käyttämään....

Olin ihan varma että ray kuolee tänä yönä, ja koska tiedän että hällä on aika tarkka silmä noitten erikoistenkin kanssa niin kyllähän tää vähän aiheuttaa flashbackia SM-peliin jossa ray selvisi ”varmana hyviksenä” loppuun, koska oikeitakin varmistettuja oli jäljellä. Mutta en nyt keksi syytä tehdä pahiksena tuota eilisillan temppua :D

//Meiz väliin, jep.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Joulupukin kuuma linja - 3. päivä päättyy 23.12. klo 23.

ViestiKirjoittaja jeekaka » 21.12.2017 12:52:19

...siis miina poistaa äänen Halimalta, ei itseltään :----D Mitähän muita aivopieruja tuolta löytyy.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Joulupukin kuuma linja - 4. päivä päättyy 29.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja jeekaka » 28.12.2017 19:33:12

No niin, uuteen nousuun!

Cameronia on aika laajasti pidetty hyviksenä tuon eka päivän matriisisekoilun takia. Mä en oikeasti osaa sanoa, tekeekö se Camista hyvistä vai ei, mutta joka tapauksessa Cameronin äänestyskäytös D2 olisi miinan pahistoverille sopivin.

Halima lähtee tänään aika helpolle. Mun mielestä vaikuttaa edelleen potentiaaliselta pahistoverilta Violetille ensimmäisen päivän perusteella, siinä valossa mitä äänestäneiden roolit nyt on paljastaneet. Miina äänesti Halimaa toka päivänä, mikä ei tosiaan olisi mitenkään mahdotonta pahis!miinaa, tosin tekisikö nyt niin kun se alkaa olla jo vähän miinan allekirjoitus :D

Meiz kirjoitti:
Geraldine kirjoitti:Zey ja Meiz: Miksei Violetin ollut tarvetta pelastaa itseään? Hänhän oli tasoissa Lauchuon kanssa ennen kuin mosaikki(ko? en pysty puhelimella tarkistamaan) laittoi Lauchuolle neljännen äänen. Tuossa tasatilanteessa hän olisi voinut pelastaa itsensä ennen mosaiikkia. Pahis olisi varmasti pelastanut itsensä tuossa tilanteessa, varsinkin koska tiesi että oli ollut putoamisvaarassa koko päivän.

Emme tässä vaiheessa voi tietää olisiko Violet äänestänyt Lauchota vaikkapa 5 minuuttia ennen päivän päättymistä. Tässä voi olla taustalla myös IRL kiireet. Minusta tämä äänestämättä jättäminen ei vain kerro yhtään mitään Violetin roolista suuntaan taikka toiseen.


Tässä on musta hyvä pointti Meizillä. Jos mosaiikki olisi jättänyt äänestämättä, Violet olisi ihan hyvin voinut vielä loppuminuuteilla ninjata itsensä selville vesille. Se että mosaiikki pelasti miinan, saattoi olla vain todella hyvää tuuria. Periaatteessa miina ja Halima (tai raynpelikoneet :D) on onnistuneet rakentamaan Violetille pelastumismahdollisuuden.

Varmaan tuosta ekan päivän ihmepelastumisesta johtuen en oikein osaa luottaa Violetiin. Vaikka joukossa on hyviäkin pointteja, esimerkiksi tuo Zeyn syyttäminen tunneloinnista on vähän hassu, kun Zey toka päivänä äänesti ensimmäiseksi Halimaa ja sitten miinaa eikä edes Violetia ollenkaan.

Äh, toisaalta, Violetilla ei ollut kyllä pohjustettuna mitään syytä äänestää Lauchuota. Tietty sillä nyt ei välttämättä ole mitään väliä, yksi päivä selviytymistä on kuitenkin yksi päivä selviytymistä tuossa vaiheessa.

Black Foxin kanssakäyminen miinan kanssa eka päivänä viittaisi vähän siihen suuntaan, että Bläkkis ei olisi pahis. Lisäksi ei tosiaan ollut mitenkään kiinnostunut siitä, mikä on toka päivän lopputulos. Tietty pahiksellekin voi käydä niin, että ei oikeasti pääse koneelle päivän päättyessä, joten ei voi välttämättä mitään. Black Fox ei ole hirveästi tehnyt mitään, mikä on sinänsä aina vähän huolestuttavaa, mutta voi kyllä selittyä ihan sillä että kyseessä on eka peli.

Ariel->Zey->??? tosiaan Zeyn uuden inkarnaation suoritus olisi voinut olla pahiksellekin mahdollinen, ja ääni miinalle tuli vaiheessa kun kaikki on jo menetetty, mutta jotenkin munkin intuitio sanoisi ettei pahiksena jättäisi tiimiä pulaan, vaikka itseä ärsyttäisikin.

Raysta mulla ei toistaiseksi ole mitään syytä muuttaa näkemystäni.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

Re: Joulupukin kuuma linja - 4. päivä päättyy 29.12. klo 21.

ViestiKirjoittaja jeekaka » 28.12.2017 19:35:20

...ja jälleen kerran mosaiikki tietysti pelasti Violetin eikä miinaa :D Oon kyl ihanan skarppina koko ajan.
Avatar
jeekaka
Kyläläinen
 
Viestit: 1113
Liittynyt: 17.07.2017 16:12:42
Palkinnot: 3

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa

cron