JooJoon kummalliset harharetket - päättynyt hyvisvoittoon!

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Hukka » 16.08.2017 18:33:12

Xatalos kirjoitti:Yleensä ajattelen niin että ääni tässä vaiheessa päivää meinaa melko suurta vakuutta toisen pahuudesta, ellei se sitten ole jokin reaktiotesti. Etpä kuitenkaan ole juuri muusta kuin minusta viime aikoina puhunut :P Kuka sitten olisi #2 kohde?

Mistä päättelet, ettei tämä olisi reaktiotesti? Ja "viime aikoina" on ilmeisesti vain parin tunnin mittainen sinulle, sillä ainakin päivällä puhuin vaikka kenestä muusta ja sinut vain mainitsin pikaisesti.
Avatar
Hukka
Kyläläinen
 
Viestit: 150
Liittynyt: 15.07.2017 18:34:03
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Hukka » 16.08.2017 18:41:07

Voisitko käydä vielä uudestaan katsomassa? Mä oon nyt tietysti sinusta puhunut tämän illan niin kuin näkyy, mutta mielestäni aloitan sinusta puhumisen vasta tässä viestissä 9. sivulla: viewtopic.php?f=9&t=466&sd=a&start=240#p8744
Avatar
Hukka
Kyläläinen
 
Viestit: 150
Liittynyt: 15.07.2017 18:34:03
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Hukka » 16.08.2017 18:55:01

Xatalos: Mainitsin ajatuksen sinun pahismaisuudestasi ja lähdet sen perusteluja heti kysymyään, joten halusin katsoa vähän pidemmälle. Siitä koin, että hermostuit ja puolustit itseäsi kovasti. Mielestäni sain oikein hyvin reaktiota sinusta irti, enkä olisi nyt ollenkaan ottamassa ääntäni pois.

3 raynpelikoneet (Violet, Xatalos, einari)
2 VIolet (Cameron, Meiz)
2 Xatalos (raynpelikoneet, Hukka)

Mä laskin, että äänet olisi näin?
Avatar
Hukka
Kyläläinen
 
Viestit: 150
Liittynyt: 15.07.2017 18:34:03
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Hukka » 16.08.2017 19:25:06

Xatalos kirjoitti:Etkö itse sitten olisi ihmetellyt tilannetta / puolustautunut jos päivän juuri päättyessä joku alkaisi yhtäkkiä ajaa sinua lynkattavaksi ihan hirveän puolueellisella ja kärkkäällä tavalla? Jos se nyt sitten oli reaktiotesti, niin ihan oikeutetusti ihmettelin tilannetta. Eikä pieni hermostuminen/ärtyminenkään ole kovin kummallista kun menin kait ykköspaikalle lynkattavaksi aika omituisella tavalla.

Ehkä niin. Mutta olihan mun pakko jatkaa sitä reaktionhakua kun olin sen jo myöntänyt :> --Xatalos

Anblick kirjoitti:Xatalosin ja rayn keskinäinen kinastelu on kyllä tuntunut hyvin turhalta pitemmän päälle. Xatalosilla on ilmeisesti jokin käsitys, miten ray pelaisi hyviksenä ja pahiksena, mutta myöntää, ettei siltikään kovin hyvin tunnista hyvis- ja pahispeliä toisistaan. Ray taas vänkää, että Xatalos puhuu ihan puppua, ja molemmat heittelevät ääniä ympäriinsä. En mä tiedä, musta tämä on tavallaan (surku)hupaisaa :D Sinänsä hyvä, että keskustelua on, ja jos jompikumpi parivaljakosta paljastuu pahikseksi, voi tästä päivästä myöhemmin olla kovastikin hyötyä keskustelun runsauden puolesta. Tai sitten ei, saas nähdä.

Mitä jommankumman pahikseus susta tarkoittaisi? Tai missä tilanteessa tästä päivästä ei olisi hyötyä tulevaisuudessa? Vai miten ajattelit, koska en nyt tajunnut :D

“OMGUS-vote”?

Xatalos kirjoitti:No ainakin jos toinen heistä on pahis, mikä tuntuu aika todennäköiseltä, niin tästä tulee kiinnostavaa.

Puhut tässä Violetista ja raynpelikoneista? Millä tavalla kiinnostavaa?

Viuhtia ja Pivotia enää ennen päivän loppumista tänne keskustelemaan?
Avatar
Hukka
Kyläläinen
 
Viestit: 150
Liittynyt: 15.07.2017 18:34:03
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Hukka » 16.08.2017 19:33:36

Osaisitko mainita jo jotain ajatuksia? Violetin pahikseudesta olet taas vaihteeksi vakuuttunut: mistä hänen pahikseutensa sinusta kertoisi?
Avatar
Hukka
Kyläläinen
 
Viestit: 150
Liittynyt: 15.07.2017 18:34:03
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Hukka » 16.08.2017 19:58:59

No mä en tiedä kun viimeksi olin ratkaisemassa. Ehkä annan mahdollisuuden ratkaista nyt jollekin viisaammalle? ++raynpelikoneet
Avatar
Hukka
Kyläläinen
 
Viestit: 150
Liittynyt: 15.07.2017 18:34:03
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Hukka » 16.08.2017 20:00:14

Viittaan siis Undertaleen taas, pelkään vaan tässä tilanteessa, että nyt äänestämätön(?) pahis pääsee valitsemaan mieleisensä...

/Kuten näin?
Avatar
Hukka
Kyläläinen
 
Viestit: 150
Liittynyt: 15.07.2017 18:34:03
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket 2.pv -> 21.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Hukka » 18.08.2017 16:05:38

Meiz kirjoitti:Noh, jos yhtään helpottaa niin luulisin sinut nyt kuitenkin hyvikseksi.
Meiz kirjoitti:
Cameron kirjoitti:Violet nyt tuntuu tällä hetkellä huomattavasti hyvimsäisemmältä kuin eilen

Ihan mielenkiinnosta, mikä sinusta saa Violetin näyttämään tänään hyvismäisemmältä?

Olet itse samaa mieltä, tarjoamatta perusteluja, ja sitten kysyt Cameronilta samasta mielipiteestä perusteluja?

Omasta mielestäni Violetin eilisen käyttäytymisen pahismaisuus laski nyt hieman, kun pääepäilijät (äänekkäimmät ainakin) olivat hyviksiä, kun itse keskustelun takana ei ollut pahisagendaa, mutta silti hermostuneisuus/ärtyneisyys pitävät häntä kuitenkin jokseenkin pahismaisemman puolella. Muista pelaajista tällä hetkellä mietin Meiziä ja Cameronia; he eivät ole tehneet mitään pahismaista, mutta jotenkin uskoisin, että he pystyisivät oikein hyvin hyötymään kaikenlaisesta hässäkästä pahiksina ja pysyttelemään aktiivisina ja osallisina mutta ilman epäilyjä, kuten ovat tehneet. Heitin vain tällaisen ajatuksen, mutta voisinko silti kysyä, miten olisitte pahiksina toimineet tuossa eilisen tilanteessa / mikä olisi teistä ollut pahiksille kaikista järkevin tapa toimia?

Pivot kirjoitti:Muuten epäilen tällä hetkellä enemmän sellaisia kenestä en oikein ole saanut otetta

Minusta tämäkin on varsin kummallinen kommentti, tullen henkilöltä, josta kukaan ei oikein ole saanut otetta. Tai siis ymmärrän kyllä, mutta silti? Hyväksyt meidän muiden syyn epäillä myös sinua? Toisaalta tämä voisi vaikuttaa hyviksen puhumalta, koska pahis!Pivot kai pyrkisi pitämään katseita aktiivisissa, koska ei ole siellä tällä hetkellä itse? Toisaalta taas tuo lausahdus ei välttämättä tarkoita yhtään mitään.

Viuhti kirjoitti:Tervetuloa mukaan peliin, justy!
Cameron kirjoitti:Violet nyt tuntuu tällä hetkellä huomattavasti hyvimsäisemmältä kuin eilen
Meiz kirjoitti:Noh, jos yhtään helpottaa niin luulisin sinut nyt kuitenkin hyvikseksi.

Mikä saa Violetin näyttämään teidän silmissänne hyvismäisemmältä kuin ennen? Kumpikin teistä ilmeisesti äänesti eilen juuri häntä, joten olisi kiva kuulla perusteluja, mikä tekee Violetista nyt enemmän hyviksen.
Viuhti 1. päivän lopulla kirjoitti:Tuntuu, että putosin pelin kärryiltä jo monia sivuja sitten, mutta yritänpähän ainakin :P

Irtoaisiko muutakin tekstiä? Sinusta varmasti tykättäisiin kuulla. Olisitko esimerkiksi saanut pelistä nyt yön aikana paremmin kiinni?
Avatar
Hukka
Kyläläinen
 
Viestit: 150
Liittynyt: 15.07.2017 18:34:03
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket 2.pv -> 21.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Hukka » 19.08.2017 11:43:34

Meiz kirjoitti:Mulla on päällimmäisenä tunteena häneltä turhautuneisuus, jonka myös ymmärrän hyvin kun miettii viimepäivän huomiota ja erityisesti vääntöä rayn kanssa. Hän pelastui eilen ainoastaan Xataloksen ansiosta, joka on nyt varma hyvis. Ilman tuota äänen vaihtoa Violet olisi tippunut ja samalla jättänyt pahiksena huijaamatta millään roolipaljastuksilla joilla saada esim. suojelija esiin. Sen sijaan esitetty näkökulma siitä, että pahis-rayn paljastuminen tekisi hänestä lähes varman hyviksen vaikuttaa vahvasti hyviksen näkökulmalta, samoin hänen reaktio tänään päivän alussa ("ymmärrän että olen epäilyttävä") on aidon oloinen. Uskon hänen pitävän itseään tällä hetkellä haittana hyviksille ja sain tuosta reaktiosta hyvisvibaa.

Hyvä huomio ja komppailen. Haluaisin kuitenkin Violetista kuulla kovasti lisää näin uutena päivänä, mistä jo Pivot mainitsikin.

Pivot kirjoitti: Lähinnä tarkoitan sitä, että en saa otetta pelaajista tai tuntuvat hyvin neutraaleilta puheissaan verrattuna tosisiin tai verrattuna omaan viestimääräänsä. Neutraalilla en tässä tarkoita neutraalia hyviksen ja pahiksen välillä vaan enemmän vibaa posteista, mikä voi olla huolestuttavaa. Eli ehkä vähän sitä mistä itsekin epäilit joitakin pelaajia, eli esimerkiksi suurempien epäilyjen seuraamista vähän niinkuin taustalla vaikka kommentoikin välillä. Usein mietin vähän sitä pelaajia tarkastellessa, että onko jollain paljon enemmän viestejä lopulta kuin mitä olin ajatellut sen mukaan mitä suoraan muistan, ja jos on niin ehkä on syytä tutkailla heitä tarkemmin.

Okei, ymmärrän tämän, vaikka silti kuulutkin ainakin omassa mielessä tähän samaan porukkaan...

Viuhti kirjoitti:Puolitoista minuuttia kestävien päivien aikana ei sellaista kunnolla analyyttistä keskustelua ehdi syntymään, vaan chattiin postattavat viestit ovat lähes poikkeuksetta... Niin no, chattiviestejä, maksimissaan pari lausetta pitkiä. Eli perusidealtaan Salem ja juonarit ovat samanlaisia, mutta muutamat käytännön erot tekevät niistä aivan erilaiset, ja sen takia pelaan tätä juonaria niin hirveän kömpelösti. :'D

Minkälaisilla perusteilla siellä äänestetään ja saadaan pahiksia kiinni? Entä miten pahiksena siellä toimitaan? Ylipäätään yhteneväisyyksiä pelityypeissä tai -tavoissa?
Avatar
Hukka
Kyläläinen
 
Viestit: 150
Liittynyt: 15.07.2017 18:34:03
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket 2.pv -> 21.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Hukka » 20.08.2017 15:08:12

Meiz kirjoitti:Aika mahdoton kysymys, riippuu niin paljon pelaajasta koska tietyiltä pelaajilta odotetaan aktiivista osallistumista ja toisilta ehkä ei.

Senpä takia mä sitä oikeastaan heitinkin. Olen myös ihan suht tyytyväinen vastaukseesi, ei mitään ihmeellistä. Muutenkin listauksesi vaikuttaa hyvismäiseltä.

einari kirjoitti:
Hukka kirjoitti:
Meiz kirjoitti:Samaa muuten sanoi Ares viime pelissä ekana päivänä (perustuen hänen kokemukseen sitä edellisestä pelistä, jossa tuli varapelaajaksi myöhemmässä vaiheessa). Mulla on aina hidas alku ekana päivänä ja olen tässä vaiheessa vakuuttunut että myöhään pelin tuleminen antaa jonkin sortin perspektiiviharhan pelistäni. Myöhemmässä vaiheessa peliä on paljon enemmän kommentoitavaa kuin alussa.

Suoraan sanottuna ihan tosi hämärää mutta selitys menee kyllä läpi. --Meiz

Jännästi ilmaistu, "suoraan sanottuna tosi hämärää"? :D Mitä tarkoitit tällä?

Tarkoitin erityisesti sitä, että “myöhään peliin tuleminen antaa jonkin sortin perspektiiviharhan” Meizin pelistä. Mutta selityksenä hyväksyin sen, että hänellä on hidas alku ja tulee äänekkäämmäksi pelin edetessä.

einari kirjoitti:
Hukka kirjoitti:Jos voisi äänestää useampaa, äänestäisin tässä vaiheessa myös Jekua, Anblickia, Pivotia ja Viuhtia. Herätelläkseni. Koska epäilyt alkavat pikku hiljaa siirtyä sinne päin myös.

Mikset lähtenyt tänään herättelemään jotakuta heistä?

Olen itse asiassa aika tyytyväinen viestien määrään heiltä tänään verrattuna jo mainitsemaasi toisen päivän kohmeuteen. Jekusta ei tietysti ole kuulunut, mutta kuvittelisin, että justy yrittää jo ilman herättelyääniäkin käydä peliä läpi. Ehkä nyt erityisesti Viuhti on jäänyt suht passiiviseksi.

Viuhti kirjoitti:Yritän paneutua peliin huomenaamulla paremmin, tälle päivälle osuikin hirveästi kaikkia yllätyskiireitä.... Pahoitteluni ^^'

Anteeksi kun tälleen muistuttelen koko ajan, mutta olisiko huomisaamu jo näin neljän aikaan mennyt ohi?

einari kirjoitti:Voitko vähän avata tätä ääntäsi? Miksi päädyit kuitenkin äänestämään rayta?

Oikein hyvä kysymys, koska itsekin olin tosi epävarma tuossa tilanteessa. Epävarmuutta taas kasvatti, kun Undertalessa olin ollut “kuuntelematta” muita tarpeeksi, ja äänestäessäni yön alkaessa 21.00, (ratkaisevaa) ääntäni (pahikselle) ei laskettu. Sen takia ajattelin, että pitää kuunnella nyt vähän helpommin muitakin pelaajia, ja tuossa tilanteessa uskoin raynpelikoneiden pahismaisuuteen enemmän kuin Violetin.

einarista saan sellaisen kuvan, että pystyisi tekemään tuollaisen pohtivan listauksen pahiksenakin, mutta sen verran pitkää peliä eteenvievää kyselyä ja ajatusta, että hyvisvibaa irtoaa lähinnä.

Mä jo ehdin kertoa, että olen suht tyytyväinen hiljaisten puhetasoon tämän päivän aktiivisuuden / tai sen puutteen perusteella, mutta lähdenpä nyt silti äänestämään ++Viuhti
Avatar
Hukka
Kyläläinen
 
Viestit: 150
Liittynyt: 15.07.2017 18:34:03
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket 2.pv -> 21.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Hukka » 20.08.2017 19:12:38

Viuhtin eikä Violetin postaukset oikein vakuuttaneet. Ymmärrän irl-kiireet ja pelin vaativuuden, ja Violetilla mahdollisen pelimotivaation laskun(?) mutta eivät mielestäni tuoneet ajatuksillaan paljoakaan uutta peliin, vaikka etenkin Violet yrittääkin pelin tempoa parannella. Jos sinulla vielä on jotain kysyttävää tuon ääneni suhteen, mielelläni vastailen.

Hukka kirjoitti:Minkälaisilla perusteilla siellä [Town of Salemissa] äänestetään ja saadaan pahiksia kiinni? Entä miten pahiksena siellä toimitaan? Ylipäätään yhteneväisyyksiä pelityypeissä tai -tavoissa?

Voisitko vielä vastata tähän Viuhti?
Avatar
Hukka
Kyläläinen
 
Viestit: 150
Liittynyt: 15.07.2017 18:34:03
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket 2.pv -> 21.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Hukka » 20.08.2017 19:34:25

Mielestäni sitä jo einarille perustelin:

Hukka kirjoitti:
einari kirjoitti:Voitko vähän avata tätä ääntäsi? Miksi päädyit kuitenkin äänestämään rayta?

Oikein hyvä kysymys, koska itsekin olin tosi epävarma tuossa tilanteessa. Epävarmuutta taas kasvatti, kun Undertalessa olin ollut “kuuntelematta” muita tarpeeksi, ja äänestäessäni yön alkaessa 21.00, (ratkaisevaa) ääntäni (pahikselle) ei laskettu. Sen takia ajattelin, että pitää kuunnella nyt vähän helpommin muitakin pelaajia, ja tuossa tilanteessa uskoin raynpelikoneiden pahismaisuuteen enemmän kuin Violetin.

Ja hänen pahismaisuuteensa uskoin enemmän juuri ehdottomuuden takia, sinussa epäilin lähinnä hermostuneisuuttasi, mutta sille oli mielestäni aivan mahdollinen hyvissyy (ärrsyyntyminen), jonka esitit mielestäni hyvin.
Avatar
Hukka
Kyläläinen
 
Viestit: 150
Liittynyt: 15.07.2017 18:34:03
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket 2.pv -> 21.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Hukka » 20.08.2017 20:31:01

Joo, tuossa viestissä ajattelin lähinnä sitä, että haluan tasoittaa tilanteen niin, että jos häntä vielä joku epäilee, hänen lynkkaamisensa onnistuu. Toisaalta oli typerää, koska aikaa oli enää vain 2 minuuttia...

Toki pidin reaktiotasi raynpelikoneisiin pahismaisena aluksi, mutta mielestäni selityksesi oli hyvismäinen ja sen oikein hyvin ymmärsin, olisin ärsyyntynyt siitä itsekin. Mutta mikä äänessäni siis oli mielestäsi pahismaista? Se, että olin epävarma pahikseudestasi?
Avatar
Hukka
Kyläläinen
 
Viestit: 150
Liittynyt: 15.07.2017 18:34:03
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket 2.pv -> 21.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Hukka » 21.08.2017 08:32:02

Violet kirjoitti: 2) annat viestissäsi pikemminkin toiveen sille, että joku muu ratkaisee tilanteen ottamatta kantaa siihen, minkä lopputuloksen koet mieluisaksi. Hyviksillä on aina (sikäli kuin sanaa aina voi juonittelupeleissä käyttää) motivaationa pudottaa henkilö, joka epäilyttää eniten. Pahiksilla on varaa olla ottamatta kantaa, niin kauan kuin putoamassa ei ole se oma pahiskaveri.

Tässä tilanteessa minulle oli suhteellisen sama, kumpi teistä lynkataan, koska te olitte kaksi epäilyttävintä pelaajaa tuossa vaiheessa: olin hieman raynpelikoneisiin kallellaan, joten päätin tasoittaa tilanteen.

justy kirjoitti:Xatalos kyseenalaistaa Hukan toiminnan kysymällä onko tällä jokin pointti (eli hakeeko reaktioita) vai puhuuko lämpimikseen. Hukka käy keskustelua Xataloksen kanssa ja lopuksi toteaa että kävi tämän keskustelun koska hänen piti osoittaa että hänen kysymyksessään oli jokin pointti.

Mitä mä todistin, että mun kysymyksessä oli pointti? Mun mielestä mä nimenomaan jo kerroin, että sain pientä epäilystä, joten päätin hakea reaktiota kunnolla. Ehkä tämä tarkoittaa samaa kuin mitä sinä tarkoitit? Mikä tässä mietityttää?

einari kirjoitti:Jos tää oli sun mielestä hämärää niin mikset esittänyt lisäkysymyksiä? Millä tavalla tuo oli "tosi hämärää"?

Koin, että Meiz asiaa selitti tarpeeksi hyvin, tai siis koin asian sen verran omituikseksi pelityyliksi, että uskoin, että Meiz oli selittänyt jo asiasta kaiken, mitä itse ajatteli. Vai erehdyinkö? Osaisitko Meiz selittää asiaa tarkemmin? Minusta “tosi hämärää” oli lähinnä se, että hänen pelinsä näyttää erilaiselta niille, jotka tulee myöhemmin mukaan peliin. Meizillä kuitenkin oli kaksi esimerkkiä tällaisesta tilanteesta, joissa hän kuitenkin oli hyvis, niin hyväksyin selityksen.
Avatar
Hukka
Kyläläinen
 
Viestit: 150
Liittynyt: 15.07.2017 18:34:03
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket 2.pv -> 21.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Hukka » 21.08.2017 09:59:17

Ja perspektiiviharha sitten vissiin on se, että myöhemmin peliin tullessa Meiz on äänekäs ja seuraavassa pelissä hän aloittaakin hiljaisemmin? Tai näin ainakin ymmärsin? Tosi hämärää se oli siksi, etten asiaa suuremmin siinä hetkessä miettinyt, vaikka pelityylinä tuo onkin hämmentävä, kun tuntui kuitenkin niin luonnolliselta selitys.
Avatar
Hukka
Kyläläinen
 
Viestit: 150
Liittynyt: 15.07.2017 18:34:03
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket 2.pv -> 21.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Hukka » 21.08.2017 13:28:10

Meiz kirjoitti:Njoo, en myöskään usko että myöhään peliin tullessa ja vanhat viestit putkeen lukiessa saa ihan oikeaa kuvaa pelaajan aktiivisuudesta.

Mä tarkoitin juuri tätä. Muutenkin tuntuu, että en nyt jotenkin osaa ilmaista itseäni yhtään niin, että muut tajuaisivat mitä puhun. Yritän tietysti parhaimpani kommunikoida selkeästi, mutta tässä saattaa vähentää omaa yrityksen tarvetta myös se, että pääasiallinen tehtäväni on kuitenkin etsiä pahiksia eikä vakuuttaa muita omasta roolistani.

justy kirjoitti:Jos kyse oli todella resltiotestistä, oletko tehnyt vastaavan jossain aiemmassa pelissä?

En, mutta olen nähnyt sitä tehtävän, ja olen itse tehnyt aiemmin kyselyä reaktion toivossa ja nyt omaa reaktiota nostaessani äänellä sain vielä enemmän reaktiota mielestäni.
Avatar
Hukka
Kyläläinen
 
Viestit: 150
Liittynyt: 15.07.2017 18:34:03
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket 2.pv -> 21.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Hukka » 21.08.2017 17:54:20

Meiz kirjoitti:Viuhtia en oikein näe pahikseksi. Sain pientä hyvisvibaa ekana päivänä hänen antamasta hyvisvibasta Violetille ja erityisesti sen selittämisestä. Vaikutti aidolta ja yleensä pahis (ainakin aloitteleva) pyrkii siihen että viballe on jonkin sortin peruste. einarilla oli hyvä pointti siitä ettei harkinnut pahisten voittoa 3:na päivänä vaan mietti vain miten hyvikset siinä onnistuisivat, mielestäni hyvä merkki siitä että miettii peliä hyviksen näkökulmasta. Ja kolmantena random pointtina, tuskaili viestien kirjoittamiseen menevää aikaa, jos pelaisi pahista niin voisi helposti kuvitella tuon keston johtuvan nimenomaan siitä ja jättää sanomatta :D Nää on hyvin pieniä juttuja, mutta niitä on mun mielestä aika hyvä määrä.

Meiziltä oikein hyviä pointteja Viuhdin hyvismäisyyden puolesta, ihmettelen lähinnä, miksi käyttää niin suuri osa viestiä hänen puolustamiseensa. Mutta tosiaan, tällä hetkellä ääneni pysyy siellä, koska en ollut oikein tyytyväinen herättelyääneni jälkeiseen pohdintaan, toivoisin lisää, herättelyääni pysyy herättelyäänenä :>

Itse pitäisin Pivotia ja justya mahdollisina pahisvaihtoehtoina myös. Pivot on jäänyt samalla tavalla sivuun kuten Viuhti, myös Anblick on taas kadonnut? Siinä taas yksi vaihtoehto. justyn peli taas vaikuttaa hyvin erilaiselta hänen hyvispeliinsä nähden, onko kyse vain siitä, ettei ole nyt varma hyvis, vai oikeasti pahikseudesta?

// Pivotin viimeisin viesti vaikuttaa mielestäni oikein hyvältä. Hyvän tuntuista pohdintaa. Ottaisin hänet varmaankin pois epäilyttävimpien listalta, jolle nyt siis jäisivät (Viuhti?), justy ja Anblick.
Avatar
Hukka
Kyläläinen
 
Viestit: 150
Liittynyt: 15.07.2017 18:34:03
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket 2.pv -> 21.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Hukka » 21.08.2017 19:07:59

einari kirjoitti:Viuhtin perässä on kysymysmerkki mutta äänesi lojuu kuitenkin edelleen hänellä..? Etkö uskalla lähteä kasaamaan ääniä ja vaikuttamaan äänestystilanteeseen?

Ei vaan ideani oli nimenomaan se, että se on herättelyäänenä edelleen Viuhdilla, ja sen takia hän myös kuului lynkkauslistalle. Nyt kun häneltä tuli mielestäni ihan hyvää tekstiä (ja muutkin ovat jo rikkoneet meidän hienoa äänestysketjua :P), otan äänen pois --Viuhti

justylta kuulisin nyt mieluusti lisää, kun ääniä alkaa kerääntymään. Entä mitä Anblick sanoo omaan ääneensä?
Avatar
Hukka
Kyläläinen
 
Viestit: 150
Liittynyt: 15.07.2017 18:34:03
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket 2.pv -> 21.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Hukka » 21.08.2017 19:39:15

JUSTY EI OLE PARONI!! ++justy
Avatar
Hukka
Kyläläinen
 
Viestit: 150
Liittynyt: 15.07.2017 18:34:03
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket 2.pv -> 21.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Hukka » 21.08.2017 19:40:14

Hyvistappaja ilmoittautuu o/
Avatar
Hukka
Kyläläinen
 
Viestit: 150
Liittynyt: 15.07.2017 18:34:03
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket 2.pv -> 21.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Hukka » 21.08.2017 19:43:17

Laitan nyt tähän väliin viestin, jota kirjoittelin ennen justya:

einari kirjoitti:Hukka, meinasitko äänestää jotakuta? Anblick ja justy epäilyttää ainakin?

Nämä tosiaan epäilyttävät, samoin Violet vähän edelleen, mutta olisin kovin mieluusti kuullut Anblickista tai justysta vielä jotain.

justy kirjoitti:Meiz ja einari ovat ainakin nyt sanoneet, että pelini on erilaista kuin hyvispelini. Meiziä häiritsi se että hyviksenä tykkään antaa hyvisvibaa ja einaria se etten ole tarpeeksi analyyttinen. Haluaisin nyt vielä huomauttaa että on aika eri asia pelata peliä alusta asti kuin lukea viikon verran peliä parissa tunnissa noin vuorokausi ennen päivän päättymistä. Minulla oli aika selkeä fokus kun istuin koneen ääreen ja se fokus oli löytää pelaaja, jonka haluan lynkata tänään. Jos maltatte, viekkaan että pelini alkaa muistuttaa sitä mihin olette tottuneet kun aika kuluu ja pääsen paremmin sisään peliin ja mukaan reaaliaikaiseen vuorovaikutukseen. Jos ette malta odottaa tai uskalla ottaa riskiä, niin ainakin voin sitten viitata tähän peliin myöhemmin jos pelaan epätotutusti hypätessäni kesken kaiken mukaan.

Tämä selitys vaikuttaa minusta oikein järkevältä. Hyvisvarapelaamisestani on aikaa, mutta kun pahiksena tulin myöhemmin mukaan, tilanne oli silloin ainakin itselle vaikea. Tämä selostus voisi minusta aivan hyvin olla pahiksena itsensä puolustelua, mutta toisaalta voisi aivan hyvin tulla hyviksen suusta. Neutraali kappale sanoisinko.

justy kirjoitti:Kuitenkin Hukalla oli myös tänään hänen Meiz-vuorovaikutuksissaan outo tyyli. Ensin Hukka sanoo ymmärtäneensä Meizin epälineaarisuuden (vai mikä se termi olikaan) siten, että Meiz tui kesken pelin mukaan ja pelasi eri lailla. Sitten Meiz sanoi että kyse oli siitä että joku muu (Ares) luki Meizin peliä jälkikäteen eikä sanaut kunnon otetta siitä miten aktiivinen Meiz oli ollut. Sitten Hukka sanoi että juuri tätä hän tarkoitti - vaikka Meiz sanoi asian juuri päinvastoin kuin hän.

Minä olin varapelaajana ja Meiz oli pelissä siinä kohtaa aktiivinen hyvis. Nyt pelaamme molemmat alusta alkaen, ja Meizin ollessa hiljaisempi, se epäilytti minua, mutta hyväksyin selostuksen tästä, koska en ollut tullut tuota itse ajatelleeksi. Musta tuntuu viestistäsi, ettet vieläkään ymmärtänyt tätä juttua, mutta en osaa selittää paremminkaan?

justy kirjoitti:Mielestäni Violet on kuitenkin selvästi surffaillut tämän päivän hyvispisteillään, ja varonut ottamasta kantaa oikeastaan mihinkään kun sai Hukka-äänensä kasattua.

Eilisen päivän lisäksi tämä juuri hänessä epäilyttää minuakin.

//Xatalosiin
Avatar
Hukka
Kyläläinen
 
Viestit: 150
Liittynyt: 15.07.2017 18:34:03
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket 2.pv -> 21.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Hukka » 21.08.2017 19:48:05

justy kirjoitti:Taisit Hukka laskea tän nyt väärin! :D Ekana yönä kuoli vain yksi, eli vaikka tänä yönä kuolisi kaksi, ei huominen ole vielä LYLO. Vai laskenko mä nyt ihan väärin?

Mä kyllä laitan heti viestiä, jos mun roolina “tullaan esiin”, laskuista en tiedä sen tarkemmin.

einari kirjoitti:*suu täynnä popparia*

Mä taas täällä ihan oikeasti tärisen.

Nyt viimeisille minuuteille sitten, kuka on justyn pahiskaveri? Anblick jota myös ollaan epäilty?
Avatar
Hukka
Kyläläinen
 
Viestit: 150
Liittynyt: 15.07.2017 18:34:03
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket 2.pv -> 21.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Hukka » 21.08.2017 19:49:04

Perusteluja? Vai oletko jo kertonut niitä listauksissasi?
Avatar
Hukka
Kyläläinen
 
Viestit: 150
Liittynyt: 15.07.2017 18:34:03
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket 2.pv -> 21.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Hukka » 21.08.2017 19:52:29

Kerrotaanko varapelaajalle automaattisesti, kuka on ollut edellisen pelaajan antama varanimi?
Avatar
Hukka
Kyläläinen
 
Viestit: 150
Liittynyt: 15.07.2017 18:34:03
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket 2.pv -> 21.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Hukka » 21.08.2017 19:55:22

Miksi sä Pivot et olisi mun yönimi?
Avatar
Hukka
Kyläläinen
 
Viestit: 150
Liittynyt: 15.07.2017 18:34:03
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 3

Re: JooJoon kummalliset harharetket - päättynyt hyvisvoittoo

ViestiKirjoittaja Hukka » 23.08.2017 19:44:40

Pahikset oli ainakin mun ajatustenjuoksun perässä :D Ehkä jopa paremmin kuin minä itse :P Xatan ja Violetin väliltä tosiaan en meinannut pystyä valitsemaan, mutta ammuin sitten Xatan tuon viimeisen äänen vaihdon takia, päällimmäinen fiilis (joka näkyi mun illan viimeisessä viestissä) siihen pakotti...

justy mä tiedän niin hyvin tuon varapelaaja-pahiksen vaikeuden, hyvin yritit (onneksi olin tietokoneella juuri silloin :P)

Kiitos pelistä <3
Avatar
Hukka
Kyläläinen
 
Viestit: 150
Liittynyt: 15.07.2017 18:34:03
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 3

JooJoon kummalliset harharetket - päättynyt hyvisvoittoon!

ViestiKirjoittaja Jita » 11.08.2017 19:44:59

JooJoon Kummalliset Harharetket

PJ: Jitachi
VPJ/APJ: Ares
Pelityyppi: Peruspeli
Pelaajamäärä: 11
Äänestystapa:
Pelimode: Zey
Ingame: Peli on parodia sarjasta JoJo's Bizarre Adventure, joten minimalistisia spoilereita saattaa tulla vastaan. Pelin tapahtumat ja hahmot ovat kuitenkin omia väännöksiäni, eli sarjan tunteminen ei ole välttämätöntä osallistumiseen :> Ingamessa ei vihjailla millään tavalla pahisten henkilöllisyyteen. JoJo's Bizarre Adventuren omistavat Hirohiko Araki ja Shueisha.

Joukotähden suvun kohtalona on vuosisatojen ajan ollut pysäyttää maailmaa uhkaavat yliluonnolliset uhat. Tämä tarina kertoo erään suvun jäsenen, Joonas Joukotähden, ja hänen liittolaistensa kamppailusta Yhdistyneessä Kuningaskunnassa vampyyriksi muuttunutta veljeään, Him Alataloa vastaan. Joukotähti ei kuitenkaan osannut aavistaa että Him olikin keksinyt ovelan juonen, jonka avulla vampyyri pääsisi pelaamaan suosikkipeliään sankareidemme kustannuksella...

Päivä ja äänestys (UÄ):
Päivä kestää aina 4 vuorokautta.
Päivän aikana keskustellaan ja äänestetään pelitopicissa. Ääni merkitään boldattuna ja plussilla ++Nimi. Muuten merkittyjä ääniä ei lasketa. Ääntään saa vaihtaa päivän aikana niin monta kertaa kuin haluaa. Äänen peruminen merkitään boldattuna, mutta plussat ovat vaihtuneet miinuksiin --Nimi. Vain oikein kirjoitetut äänet lasketaan. Uutta henkilöä ei saa äänestää, ennen kuin aiempi ääni on poistettu. (Jos ette poista ensin ääntä edelliseltä henkilöltä, pelinjohtaja ei laske uutta ääntänne mukaan, vaan laskee vanhan äänen mukaan.) Äänitilanne selviää PJ:n tai APJ:n tekemistä väliaikalaskennoista.
Päivän lopuksi lynkataan se, jolla on sillä hetkellä eniten ääniä. Tasatilanteessa saman äänimäärän ensin saanut lynkataan. Jos ääniä ei ole, lynkattava arvotaan.
Viestien muokkaus on ehdottomasti kiellettyä.

Yö:
Yö kestää yhden vuorokauden. Kaikkien erikoishahmojen toivotaan laittavan nimet mahdollisimman pian yön alkamisen jälkeen. Erikoishahmot laittavat jokaiseen yöviestiinsä kaksi nimeä. Ensimmäinen on kyseisen yön kohde, seuraava varanimi. Tämä varanimi ei siis ole mikään virallinen, vaan mukana ainoastaan siltä varalta, että erikoishahmo ei jostain syystä pääse koneelle seuraavan yön aikana. Ensimmäisen yön varanimi annetaan PJ:lle pelin alussa vastaamalla hahmoviestiin.
Pelinjohtaja käyttää varanimeä vasta kun vuorokausi on umpeutunut (aiemmin vain siinä tapauksessa, että pelinjohtaja on yön alkaessa ilmoittanut, että kyseisen yön umpeutumisaika on lyhyempi). Varanimiä voidaan käyttää myös siinä tapauksessa, että erikoishahmo on ilmoittanut olevansa koko yön ajan poissa.
Mikäli varanimeäkään ei jostain syystä ole käytettävissä aamunkoittoon mennessä, menettely riippuu erikoishahmosta:
Pahikset: Tappavat sen, jota joku heistä viimeksi on äänestänyt.
Hyvistappaja: Tappaa sen, jota hän on viimeksi äänestänyt.
Suojelija: suojelee viimeisintä aiemmin suojelemaansa, johon hänellä on mahdollisuus. Jos tällaista hahmoa ei ole, arvotaan suojeltava niiden kesken, joita ei ole äänestetty lainkaan kahden edellisen päivän aikana.


Poissaoloja ja epäaktiivisuutta koskevat säännöt:
Kaksi kierrosta äänestämättä olleet poistetaan pelistä toisen päivän iltana sen päivän äänestetyn mukana, eli hänelle haetaan varapelaaja. Ellei varapelaajaa löydy, pelaaja tapetaan aamunkoitossa. Jos usealle pelaajalle tarvitaan varapelaaja eikä kaikille saada, aamulla lynkattavat antiaktiivit arvotaan.
Jos pelaaja korvataan varapelaajalla kesken päivän, säilyy pudottautuneen pelaajan ääni voimassa.
Poissaolo suojaa pelaajaa, jos tämä on paikalla enintään yhden vuorokauden. Ilmoitetun poissaolon kierrokset vähennetään välistä. Siis esim. jos henkilö ei ole äänestänyt kierroksella 1 ja on kierroksen 2 poissa, hänen täytyy äänestää kierroksella 3 tai hän lentää pelistä ulos sen päivän iltana. Ilmoitettu poissaolo suojelee enintään 2 peräkkäisen kierroksen ajan.

Hahmot:



Hyvät:
1 Ruupertti Ä.O. Vauhtikärry ilmoittaa pelinjohtajalle, ketä hän suojelee yöllä. Jos joku hyökkää suojellun kimppuun, tämä ei kuole. Vauhtikärry ei voi suojella itseään.
1 Paroni Ilmalaiva on kylän puolella oleva tappaja, joka yrittää osua pahiksiin. Ilmalaiva ilmoittaa pelinjohtajalle joka yö, kuka on hänen yötapponsa kohde.
7 tavallista hyvistä nukkuvat yöt ja yrittävät päivällä löytää joukostaan murhaajat ja äänestää nämä hirteen. Hyvisten tavoite on saada kaikki vampyyrit pois pelistä.

Vampyyrit:
2 vampyyria (Him Alatalo ja Jufo) tuntevat toisensa ja voivat puhua keskenään yksityisviestein. Joka yö he valitsevat yhden muista pelaajista tapettavaksi ja päivällä he yrittävät esittää viatonta ja saada samalla hyvikset äänestämään jonkun viattoman kuolemaan. Pahisten tavoite on tappaa niin monta hyvistä, että pahiksia on saman verran tai enemmistö kylässä.

Voittaminen:
Hyvikset voittavat, kun kaikki vampyyrit ovat kuolleet.
Vampyyrit voittavat, kun heitä on saman verran tai enemmän kuin hyviksiä.

Mukana:
Meiz - tavis
Violet - tavis, 2. yö
Jeku -> justy - pahis Him Alatalo, 2. päivä
Hukka - hyvistappaja Paroni ilmalaiva
Viuhti - suojelija Ruupertti Ä.O. Vauhtikärry
Pivot - pahis Jufo, 2. yö
raynpelikoneet - tavis, 1. päivä
Cameron - tavis
Xatalos - tavis, 1. yö
einari - tavis
Anblick - tavis

Varalla:
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 15.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Jita » 11.08.2017 20:12:28

1. päivä

Joonas Joukotähti, kavereiden kesken JooJoo, astui yksin sisään pimeään linnaan tapaamaan velipuoltaan: vampyyri Him Alataloa. Pari päivää aiemmin hän oli saanut kutsun Himin uusimpaan juoneen. 'Mehän olemme Englannissa: miksi kaikki nimet ovat kuitenkin suomalaisia?", mietiskeli JooJoo matkalla Himin kartanoon itsekseen tätä metatiedon triviakysymystä. Todennäköisesti hän ei kuitenkaan saisi siihen vastausta. Sisällä vastassa oli Him, toisen vampyyrin kera. Ellei JooJoo nimeä väärin muistanut, kyseessä oli Jufo. Him nauroi vampyyrimaisesti: "JooJoo, näköjään astuit ansaani kuin pikkulapsi." Sankarimme totesi kuivasti: "Mikä ansa? Kirjoitit kutsuun, että haluat pelata juonaria, ja tarvitset pelaajia. Lähetin jopa postitse ne 9 pölvästiä jotka pyysit. En osallistu itse, sillä sarjan juonen jatkuvuus kärsisi pahasti jos kuolisin kesken pelin. 'Tapetut' pelaajathan kuolevat oikeasti?" Him oli hiljaa. Vauhtikärry oli peloissaan. Paroni Ilmalaiva aikoi selittää jotain vampyyrien tappokeinoista, mutta kukaan ei oikeasti kuunnellut.

OPEN THE GAME!


Elossa: 11
Kuolleet: 0
ei kuolleita... Vielä.

Kuolemassa äänestysinnosta (äänesyspakot)
Ei ole~

Odottamassa jo mainoskatkoa (poissaolot)
Ei kenelläkään~

Päivä yksi päättyy keskiviikkona 16.8. klo 21!
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 15.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Jita » 11.08.2017 21:02:22

Hupsis, oli vahingossa tipahtanut pois alustuksesta; korjataan välittömästi :D
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

Re: JooJoon kummalliset harharetket 1.pv -> 16.8. klo 21

ViestiKirjoittaja Jita » 11.08.2017 21:31:20

Päivän päättymistä venytetty vuorokaudella: tää on poikkeustilanne ja seurausta siitä että peli alkoi vahingossa hieman etuajassa. Mun moka ^^'

//Ja ennenkuulumatonta että pelaajat kiilaavaat pelinjohdon edelle :DD
You'll see that my mind is too fast for eyes
Avatar
Jita
Kyläläinen
 
Viestit: 804
Liittynyt: 15.11.2013 07:02:40
Paikkakunta: Turku
Kotiyhteisö: Kylä/pkmn.eu
Palkinnot: 7

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 69 vierailijaa

cron