"Pieni" peruspeli, pahikset vei, voi ei

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: "Pieni" peruspeli (7. päivä 2.7. klo 21:00 asti)

ViestiKirjoittaja justy » 29.06.2017 21:54:30

Meiz kirjoitti:Jaaha, pitääkö tässä tosiaan alkaa vetämään tinafoliohattua päähän? :D Oon justyn kanssa samaa mieltä siitä, että epäilemällä aktiivista pelkästään yötapon perusteella pelaa tässä tapauksessa juurikin pahisten suunnitelman mukaan. Mikäli joku kokee nyt aktiivisemman olevan pahis, perustelkaa mikä itse heidän pelissään viittaa siihen. Näin avaatte myös omaa peliänne muille hyviksille.


Toinen vaihtoehto on, että aktiiviset ovat olleet täysin pihalla pahisepäilyissään, eikä meitä siksi kannata tappaa yöllä. Tämäkin saa epäilemään omia pahisvibojani ja juurikin jiikareen pahismaisuutta. Sinä, einari ja minä olemme kaikki vastustaneet jiikareen lynkkausta aktiivisesti - ja me olemme olleet yleisimmin hyviksinä pidetyt pelaajat. Toisaalta Mursumuskin vastusti jiikareen lynkkausta...

Meiz kirjoitti:En ole itse ihan valmis heittämään hyvisvibojani roskiin tuon yötapon perusteella. Erityisesti justyn todella aktiivinen peli olisi mielestäni ennennäkemättömän hyvää pahispeliä, nostan hattua mikäli hän paljastuu pahikseksi. Mielipiteet ovat tulleet sen verran luontevasti ja hän on aktiivisesti pohtinut kaikkea pelissä tapahtunutta että tuskin olen äänestämässä häntä tämän pelin aikana. einarin viestit täytyy lukaista läpi ajatuksella että hän olisi Zeyn ja Anblickin pahiskaveri. Ulkomuistista Zey heitti epäilyä einaria kohtaan sen perusteella, että hänen hyvisviba Halimasta oli liian varma. Päätyi kuitenkin epäilemään minua vahvasti myöhemmin. Samoin Anblick päätyi epäilemään minua, eikä ottanut juurikaan kantaa einarin peliin muutamaa harmitonta kommenttia lukuunottamatta. Pelkästään näiden osalta totean että einari on potentiaalinen pahiskaveri heille.


Mun halu äänestää sinua tai einaria perustuu siihen, että jos olisin itse pahis, lopettaisin aktiivisten, yleisesti hyviksinä pidettyjen pelaajien tappamisen siinä vaiheessa kun ympärilläni olisi vielä bufferia. Se että porkkana tapettiin eilen tuntuu jo vihjaavan siihen, että sekä sinä että einari olette pahiksia, koska olisin itse varmaan vielä tappanut jommankumman teistä ja yrittänyt saada porkkanan lynkattua äänestystulosten analysoinnin avulla.

Täytyy sanoa, että einari on viime päivinä vähän jättäytynyt piiloon, mikä tuo tunteen että hän saattaa olla pahis joka ei halua vaarantaa Zey-lynkkauksesta saamiaan hyvisviboja - tähän sarjaan voi ehkä mennä myös päätös olla äänestämättä jiikaretta tai Anblickiä, vaikka oli esittänyt aiemmin epäilyksiä molemmista.

--jiikare
++einari

Tähän toivoisin myös muilta pelaajilta mielipiteitä.

Meiz kirjoitti:En myöskään usko että olen valmis äänestämään jiikarea ulos. Erityisesti Anblickin toimet vaikuttavat tähän paljon (ks. alkuosa viestistäni viewtopic.php?f=9&t=377&start=390#p6079). Anblick ei vaikuta pelaajalta joka olisi noin innokkaasti äänestämässä pahiskaveriaan ulos jo alkupelistä. Mielestäni se on ristiriidassa sen kanssa, ettei hän taas Zeyn epäilyyn halunnut osallistua ollenkaan. En usko että Anblick alkoi putoamispäivänään etäännyttämään itseään pahiskaveri-jiikaresta, vaan pikemminkin tukeutui pelissä aiemmin esittämiinsä epäilyihin koska a) jiikare oli potentiaalisin ehdokas päivän lynkattavaksi b)ei tarvitse keksiä uusia epäilyja, c) ei anna lisävihjeitä hyviksille mikäli jiikare lynkataan ja hän paljastuisi hyvikseksiAnblick lynkattaisiin ja hän paljastuisi pahikseksi.


Anblickin erilainen tapa käsitellä jiikaretta ja Zeytä voi olla myös osa jotain pahisten sopimaa strategiaa. Anblickin tapa käsitellä Zeytä tuntui mielestäni vähän väkinäiseltä, aivan kun hän olisi hakemalla hakenut neutraalia suhtautumista. Mutta joo, ei mulla tämän puolesta mitään erityisiä todisteita ole. Mielestäni nuo pointtisi a-c toimivat riippumatta siitä oliko jiikare hyvis vai pahis - tuo on paras tapa pahikselle pelata, jos hän on lynkkausvaarassa toisen pahiksen kanssa. Näin Anblick jätti mahdollisimman vähän epäilyttävää toimintaa, joka viittaisi jiikareen pahikseuteen.

Meiz kirjoitti:
justy kirjoitti:Ares epäilyttää yhä drinkin vuoksi

Vähän hitaalla käyn mutta tämä aiheutti hyvän repsahduksen :D


Joo, saattoi pari drinkkiä vaikuttaa edelliseen viestiini, mutta enemmän syytän kyllä kännykän ennakoivaa tekstisyöttöä! ;)
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: "Pieni" peruspeli (6. yö päättyy 28.6. klo 21:00)

ViestiKirjoittaja justy » 29.06.2017 21:55:16

Meiz kirjoitti:
justy kirjoitti:Porkkana ja Ariel molemmat halusivat hänet lynkata, ehkä täyty nyt sitten luottaa heihin.

Kannattaisiko pahis-jiikaren valita Mursumus yötapoksi tämän viestin jälkeen? viewtopic.php?f=9&t=377&start=450#p6232


Tähän vielä nopeasti: veikkaan, että jos jiikare on pahis, hän ei ole aktiivinen valitsija yötappojen suhteen - sen verran passiivista jiikareen päiväpeli on ollut.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: "Pieni" peruspeli (7. päivä 2.7. klo 21:00 asti)

ViestiKirjoittaja Meiz » 30.06.2017 22:25:26

justy kirjoitti:Mun halu äänestää sinua tai einaria perustuu siihen, että jos olisin itse pahis, lopettaisin aktiivisten, yleisesti hyviksinä pidettyjen pelaajien tappamisen siinä vaiheessa kun ympärilläni olisi vielä bufferia. Se että porkkana tapettiin eilen tuntuu jo vihjaavan siihen, että sekä sinä että einari olette pahiksia, koska olisin itse varmaan vielä tappanut jommankumman teistä ja yrittänyt saada porkkanan lynkattua äänestystulosten analysoinnin avulla.

Ymmärrän tuon näkökulman, mutta mun ensireaktio yötappoon oli se, että kahdelle aktiiviselle ja hyviksinä pidetyille pahiksille se olisi huono veto, koska se nimenomaan vetää huomiota ja epäilyä heitä kohti. Yötapot saavat kyllä epäilemään että pahisten joukossa olisi vielä kokeneempi pelaaja, ne kun vaikuttavat aika taktikoiduilta (ellei sitten yksinkertaisesti jiikare ole pahis).

Näin muuten pointtisi jiikareesta ovat hyviä ja mahdollisia, silti koen edelleen todella vaikeaksi äänestää häntä Anblickin käyttäytymisen takia. Tekee kyllä kovasti mieli vain ignoraa tämä, jiikare kun ei muuten tunnu olevan kovin huolissaan saamistaan epäilyistä mikä saa mut kyseenalaistamaan kuinka huolissaan hän ylipäätänsä on hyvisten puolesta. @jiikare, voisitko avata tätä toista epäilyäsi johon eilen viittasit?

einaria vastaan puhuu se ettei hän ole osallistunut Anblickin äänestämiseen (myöskään toisena päivänä, tosin sitä ennen hän ei ollut muistaakseni esittänyt Anblickista epäilyjäkään). Samoin hän tulee päiviin vähän jälkijunassa, eli periaatteessa kyseessä voisi olla pahis joka katsoo ensin taustalta mihin suuntaan päivän tuulet puhaltavat. Äänesti aika myöhään myös Zeytä (porkkana, minä ja Cameron oli jo laittanut äänet Zeylle). Jos ignoraan hänen höpinät niin itse toimien puolesta hän voisi olla pahis. Kun taas viestit ja ajatukset tuntuvat melko luontevilta ja pysyn hyvin kärryillä niitä lukiessa, tähän varmasti vaikuttaa myös se että meidän mietteet pelistä ovat olleet aika samoilla linjoilla. Kiinnostaa kyllä kovasti kuulla hänen nykyiset mietteet pelistä (ja tietenkin muiltakin).

herkkuoonne -> Vampire on täysi peilikuva einarista. Toimien puolesta hän on hyvis, kun taas Vampiren viesteistä en saanut niin suurta hyvisvibaa, poislukien hänen reaktionsa viestiini (viewtopic.php?f=9&t=377&sk=a&start=420#p6097). Ymmärrän hänen näkökulman siitä ettei pelaajista kannata etsiä liikaa hyvisviboja (tunnun ajaneen itseni umpikujaan osittain tämän takia), mutta tästä huolimatta koin että hän jätti suht kriittisiä osia pois pelaajamietinnöissään, jotka voisivat viitatakin pelaajan hyvisrooliin.
Hieman myös epäilyttää se kuinka edellisenä päivänä aloitin todella vahvasti Arielia vastaan (joka oli saanut epäilyä muiltakin osakseen jo aiemmin), ja tämän jälkeen Vampire mielestäni osittain poissulkee Arielin epäilyistään ja suuntaa huomion vahvemmin dzinniAreksen sekä jiikareen suuntaan viestissä viewtopic.php?f=9&t=377&start=420#p6150 sekä päivän edetessä jossa sivulausein puhuu Arielista, mutta äänestää jiikarea ja Aresta. Tätä epäilyä hankaloittaa kovasti kyllä se, ettei jiikareen tai Areksen rooli ole tiedossa. Mutta, en henk. koht. keksi mikä tuossa vaiheessa olisi saanut hänet filtteröimään Arielin pois noin helposti verraten dzinniin ja jiikareeseen. Pahiksena hän olisi jo tiennyt Arielin olevan yksi potentiaalisista hyviksistä joka äänestetään ulos, ja mahdollisesti halusi jo suunnata huomiota muihinkin kohteisiin. Esimerkiksi mielestäni allaoleva lainaus osuu varsin hyvin myös Arieliin, silti tuo linkittyminen viittaa hänellä nimenomaa dzinniin.
Vampire kirjoitti:Meiz, dzinni mun mielestä linkittyy Zeyhyn ihan silläkin, että kauhean vähän otti a) ylipäänsä peliin kontaktia ja b) ei myöskään ottanut liiemmälti kontaktia Zeyhyn. Toki tää on vähän tällästä taas, että pitäis yrittää muistaa n. viikon takaa, mikä oli se kokonaisajatusprosessi, jonka kautta erinäiset päätelmät syntyivät ja ylipäänsä päästä taas paremmin kärryille pelistä, kun jotenkin on toi motivaatio ollut hukassa.

Puhuin yllä yötapoista ja mielestäni ne sopisivat aika hyvin pahis-Vampireen, joka pyrkisi laittamaan aktiivisemmat pelaajat epäilyksen alle.

dzinnistä olen edelleen samaa mieltä kuin einari listauksessaan, viewtopic.php?f=9&t=377&sk=a&start=90#p5950
Samoin Ares on lähtenyt aika vilpittömän oloisesti ja aktiivisesti peliin mukaan, ei ole herättänyt minulle suurempaa epäilystä. Pitäydyn nyt siinä kannassa että pahikset jättivät tarkoituksella Zeyn pelastamisen väliin kolmantena päivänä. Zey on itsevarma pelaaja ja varmasti luotti kykyynsä kääntää epäilyt pois omalla aktiivisella pelillään. Samoin hän varmasti tiesi että tuo äänestys olisi kovan ruotimisen takana (kuten einarikin taisi mainita aiemmin) ja näen hyvinkin hänet ohjeistamassa pahiskaverita välttämään hänen pelastamistaan. Cameronin lynkkaajista tulee täydellinen lynkkauspooli pelin edetessä ja uskon Zeyn tiedostaneen tämän.

Blckter -> Jeku nyt tuntuu olevan edelleen täydellinen arvoitus. Oma fiilis on ettei Jeku ota kovinkaan tosissaan näitä pelejä (ja nämähän ovat todella vakava asia! ;D). Mietin aiemmin että hänen Cameron ääni olisi ollut pahiskavereiden ohjeistama, se tuli jotenkin niin yllättävällä varmuudella. Näen toisaalta myös potentiaalia että hän aloittelija-hyviksenä oli äänestyspakon edessä ja päätyi vain lukemaan Vampiren viestit ja äänestämään sen perusteella. Hivenen hämää se että hän puhui yötapon valinnasta äänestämisellä, minkä takia kysyinkin tästä häneltä. Itselle ei ainakaan tule automaattisesti mieleen että pahikset nimenomaan äänestävät yötapoista ja tuli mieleen mikäli tässä pelissä pahikset tosiaan niin tekevät. Tää jälkimmäinen on kyllä niin kovaa arvailua että tekee tosissaan mieli heittää foliohattu päähän.

Tällä kertaa ääni lähtee aika paljon pienemmällä itsevarmuudella, mutta menköön ++Vampire
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: "Pieni" peruspeli (7. päivä 2.7. klo 21:00 asti)

ViestiKirjoittaja Vampire » 01.07.2017 12:08:23

Meiz, mä en epäillyt Arielia yhtä paljon, koska mun mielestä ei ollut todennäköisin pahis. Voin myöskin sanoa, että Mursumus ei todellakaan olis ollut mun yönimi, jos olisin pahis, en näe tuosta Mursumus-taposta yhtään mitään hyötyä, vaan pahiksena olisin lähtenyt lynkkaamaan ihan muualta. Ei se varmaan sua tai ketään muutakaan vakuuta, eikä tällä hetkellä ole yhtään energiaa keskittyä mihinkään, kun täällä on niin kuuma.

Itse kuitenkin oon vähän sitä mieltä edelleen, että ++jiikare vois olla pahis.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: "Pieni" peruspeli (7. päivä 2.7. klo 21:00 asti)

ViestiKirjoittaja einari » 01.07.2017 12:14:19

justy kirjoitti:
einari kirjoitti:Mun mielestä pahiksen ei ois vaan millään tasolla järkevää äänestää Camia ~20 min ennen, kuin Zey tuli esiin vapaamuurarina - mikä oli varmasti suunniteltu juttu eikä mikään hetkellinen päähänpisto. :D

Entä jos Zey olisi tullut esiin vapaamuurarina ja dzinni pian sen jälkeen tullut paikalle ja äänestänyt Camia? Mietin että olisiko hän sitten samassa veneessä Arielin kanssa, jota monet epäilevät siitä ettei hän osallistunut äänestykseen ennen kuin Zeyn paljastuttua feikkivapaamuurariksi? Luulen että tässä saattoi olla takana pahisten yritys hajaannuttaa ääniä eri koreihin, vaikka en kyllä täysin pysty olemaan eri mieltä tuon ajatuksesi kanssa.

Tässä on kyllä pointtia, että dzinni on voinut tietysti päästä äänestämään vasta noin viime tipassa, ja on katsottu järkeväksi, että hän äänestää nimenomaan ennen Zeyn esiintuloa kuin sen jälkeen, ja että pahikset ovat tosiaan halunneet hajauttaa ääniään. Tosin siinä tapauksessa jos pahikset ovat hajauttaneet ääniään ja dzinni-Ares on pahis, niin toinen jäljelläolevista pahiksista on äänestänyt Zeytä, eli on siis Herkku-Vam tai Meiz.

justy kirjoitti:Täytyy sanoa, että einari on viime päivinä vähän jättäytynyt piiloon, mikä tuo tunteen että hän saattaa olla pahis joka ei halua vaarantaa Zey-lynkkauksesta saamiaan hyvisviboja - tähän sarjaan voi ehkä mennä myös päätös olla äänestämättä jiikaretta tai Anblickiä, vaikka oli esittänyt aiemmin epäilyksiä molemmista.

Aloitin pelin niin, ettei mulla ollut kesätöistä tietoakaan, mutta pääsinkin sitten töihin ja ne ovat vieneet aika paljon ajastani. En siis yksinkertaisesti ole ehtinyt pelaamaan. Esim. nyt olin keskiviikkona töistä, lähdin siitä suoraan mökille ilman konetta ja perjantaina tulin mökiltä ja lähdin suoraan iltavuoroon. Siksi en ole tänään vielä ehtinyt kirjoittaa. En ole ikinä käyttänyt hiljaisuutta/piiloon jättäytymistä minään pahistaktiikkana, mun mielestä hiljaisena pahiksena voittaminen on yhtä tyhjän kanssa.

Jiikaretta tai Anblickia en edellisenä päivänä äänestänyt ihan sen vuoksi, että unohdin käydä äänestämässä ennen töitä ja olin taas iltavuorossa. Ajattelin, että luen vielä vähän tarkemmin viestejä ja äänestän sitten, mutta se jäi.

Nyt sanon jo valmiiksi, että mulla on edessä useamman iltavuoron putki, enkä siis pääse todennäköisesti tämänkään päivän iltatohinoihin mukaan. :D

Olen edelleen sitä mieltä, ettei jiikare vaikuta todennäköiseltä pahikselta. Jiikare on pelannut kieltämättä ajoittain aika epäilyttävästi, mutta Anblick äänesti kuitenkin jiikaretta kaksi kertaa, molemmilla kerroilla niin, että tällä oli jo yksi ääni alla. Muuten Anblick on pelannut aika varovaisen oloisesti, eikä osallistunut esim. Zeyn lynkkaamiseen ollenkaan. Tavallaan tekisi mieli epäillä jiikaretta, koska jiikare on niin epäilyttävä, mutta tää Anblick-seikka puhuu kyllä aika vahvasti jiikaren pahikseutta vastaan.

Meiz ja justy ovat molemmat olleet tosi aktiivisia, mutta päässeet läpi pelin aika helpolla, saamatta sen suurempia epäilyjä osakseen. Nyt justy lähti varovasti epäilemään Meiziä yötappojen perusteella, mutta tässä kohtaa linkitti Meizin muhun ja äänesti mua. Mä nään yötappojen pohtimisen aika hedelmättömänä sinänsä, koska ikinä ei voi tietää, miten kiemurainen tai suoraviivainen taktiikka pahiksilla on ollut, vai onko yönimi sittenkin unohdettu lähettää ja menty varanimellä. Pahisten on myös välillä aika helppo yötappojen avulla suunnata epäilyjä. Tässäkin yötapossa voi nyt olla kyse siitä, että hyvismäisimmät ovat pahiksia, eivätkä siksi ole joutuneet yötappojen uhriksi, tai pahikset haluavat suunnata huomiota hyvismäisimpiin, tai Mursu on epäillyt pahista, tai pahikset haluavat että me luullaan että Mursu on epäillyt pahista, tai yönimi on mennyt randomilla, tai on varanimi, tai meitä trollataan.
Avatar
einari
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:30
Palkinnot: 9

Re: "Pieni" peruspeli (7. päivä 2.7. klo 21:00 asti)

ViestiKirjoittaja Meiz » 01.07.2017 12:25:35

Eli ketkä ovat kaksi jäljellä olevaa pahista, einari? Ja Vampire, kuka on jiikaren pahiskaveri?
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: "Pieni" peruspeli (7. päivä 2.7. klo 21:00 asti)

ViestiKirjoittaja Vampire » 01.07.2017 12:50:27

Ja Vampire, kuka on jiikaren pahiskaveri?

Ares olis se helpoin veikkaus, mutta tässä tilanteessa melkein enemmän alkaa epäillä, että pahis oliskin porukassa justy, Blckter→Jeku, Meiz, vaikka perusteita on vähän vähemmän. Kaikki kun ovat päässeet suht helpolla tänne asti.
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: "Pieni" peruspeli (7. päivä 2.7. klo 21:00 asti)

ViestiKirjoittaja Meiz » 01.07.2017 12:53:10

Vampire kirjoitti:
Ja Vampire, kuka on jiikaren pahiskaveri?

Ares olis se helpoin veikkaus, mutta tässä tilanteessa melkein enemmän alkaa epäillä, että pahis oliskin porukassa justy, Blckter→Jeku, Meiz, vaikka perusteita on vähän vähemmän. Kaikki kun ovat päässeet suht helpolla tänne asti.

Eli sitten voisit seuraavaksi käydä nämä kolme läpi tarkemmin ja kertoa miksi kukin olisi pahis.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: "Pieni" peruspeli (7. päivä 2.7. klo 21:00 asti)

ViestiKirjoittaja Meiz » 01.07.2017 12:53:43

Ja miksi einari on hyvis :)
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: "Pieni" peruspeli (7. päivä 2.7. klo 21:00 asti)

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 01.07.2017 13:09:06

Mä näkisin Mursun yötapon niin, että on haluttu syystä x saada hiljainen(?) pelaaja pois pelistä, itse jiikaren kohdalla varmaan äänestäisin häntä ihan vain, koska kiinnostaa tietää hänen roolinsa ja hän tuntuu vähän väliä olevan puheenaiheena topassa.
Myös einari on näköjään saanut epäilyjä, ja jopa äänenkin, itse epäilytän näköjään hiljaisuuteni takia. :'D
(Mun hiljaisuus johtui ensin koulusta, ja sitten juhannus jonka jälkeen jämähdin mökkeilyn maailmaan ja nyt olen taas kaupunkilaistunut, ja menossa mukana)
Ääntäni mietin, tässä vaiheessa kun voi äänistä seurata mitä tahansa

//Meiz
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: "Pieni" peruspeli (7. päivä 2.7. klo 21:00 asti)

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 01.07.2017 13:38:39

Ares kyllä myös nostattaa mun kulmia.
Hän on kyllä jotain viestejä, perustan oman ajatukseni Ares-äänelle sillä, että tavalla tai toisella keskustelu tuntuu aina osuvan jotenkin Arekseen tai jiikareen, olen ehkä itse paraskin sanomaan aktiivisesta pelistä yhtään mitään, mutta sohaisen nyt ehkä kepillä ampiaispesää, ja äänestän, jotten myöhemmin unohda,

++Ares
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: "Pieni" peruspeli (7. päivä 2.7. klo 21:00 asti)

ViestiKirjoittaja Ares » 01.07.2017 18:18:21

Ollut todella kiireiset pari päivää, minkä vuoksi en ole kerennyt kirjoitella ja tutkia viestejä yhtään. Aamulla kävin kurkkaamassa viestejä, ja vain Meiz, justy ja minä olimme kirjoittaneet, nyt havaittavissa on kuitenkin hyvää aktiivisuutta.

Itse ajattelen, ettei jiikare välttämättä ole pahis. Hän on kyllä pelannut epäillyttävästi, mutta pelaisiko pahis noin passiivisesti? Jos mietitään, häneen on kohdistettu paljon epäilyjä, muttei hän ole viitsinyt vastata epäilyihin. Luovuttaisiko pahis noin helposti? En tiedä.

Jekun ääni minulle oli kyllä hämmentävä. Jeku perustelee äänensä kyllä aika löyhästi: keskustelu osuisi aina minuun tai jiikareen. Tämä hämmentää minua sinänsä, koska aika montaa muutakin epäillään, myös sinua. Blckter-Jekun peli on mielestäni ollut läpi pelin erikoista.

Pelin alussa justysta puhuttiin hyviksenä. Minua on alkanut kuitenkin justykin mietityttämään. Edellispäivänä hän kohdisti epäilyjä ainoastaan Arieliin, jiikareen ja minuun. Nyt hän kuitenkin äänesti einaria, jiikareen jälkeen. Nimenomaan edellispäivänä vaikutti siltä, että hän oli melko varma, että pahis löytyy Ariel, jiikare, dzinni-Ares -kolmikosta. justy on päästetty aika helpolla.

Mielestäni Meiz on edelleen hyvis ja einari hyvikseen päin kallistuneita.

Vampiren peli taas muuttui, ainakin viestien pituuden perusteella, kun hän alko pelaamaan Tetradynamia-Herkkuoonen jatkeena. Myös heidän pelinsä oli myöskin hieman hämmentävää.

Mursumuksen yötapon tarkoitus voi olla hyvinkin hyvisten saaminem hämilleen. Jotenkin minusta tuntuu, että jiikare ei olisi lynkannut Mursumusta, vaan tarkoitus on ennemminkin saada jiikare näyttämään syylliseltä, sillä onhan hän pelannut kummallisesti välillä.

Vampire kirjoitti:Voin myöskin sanoa, että Mursumus ei todellakaan olis ollut mun yönimi, jos olisin pahis, en näe tuosta Mursumus-taposta yhtään mitään hyötyä, vaan pahiksena olisin lähtenyt lynkkaamaan ihan muualta.

Tämää puhuu Vampiren pahisroolin puolesta. Pahikset saattoivat vain sekoittaa pakkaa. Vampire antaa myös äänen jiikareelle.

Antaisin Vampiren äänen, mutta toisaalta myös Jeku ja justy epäillyttävät, justy tosin vähemmän. Hän on ollut aika aktiivinen koko pelin ajan.
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: "Pieni" peruspeli (7. päivä 2.7. klo 21:00 asti)

ViestiKirjoittaja Meiz » 01.07.2017 18:32:22

einari mietityttää enemmän nyt sen takia, että hän keskittyi enemmän hyvispointtien listaamiseen, muttei oikein tuntunut uskaltavan suoraan syyttää ketään pahikseksi. Vähän tuollaista vihjailevaa kommenttia epäilyistä, mutta kovin on ujon oloista pelaajalta joka on kritisoinut mm. minua ujosta äänestyskäyttäytymisestä.

Mä oon ittelleni kirjoittanut jiikaresta kysymyksen ylös ja kauan sitten, "olisiko pahiksella kovempi tarve kääntää epäilyä pois?". Tää on mun henk. koht. yleisoletus pahispelaajasti ja toki voi vaihdella paljon pelaajan mukaan.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: "Pieni" peruspeli (7. päivä 2.7. klo 21:00 asti)

ViestiKirjoittaja einari » 01.07.2017 23:03:18

Haluaisin muodostaa kokonaiskuvan tällä hetkellä jäljellä olevista pelaajista ennen kuin lähden hutkimaan mitään epäilyjä peliin. Oon tällä hetkellä ajanpuutteen vuoksi aika pihalla. Aloitin tänään kirjoittamani viestin jälkeen pelaajien viestien läpikäymisen, mutta se on tosiaan vielä kesken.
Avatar
einari
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:30
Palkinnot: 9

Re: "Pieni" peruspeli (7. päivä 2.7. klo 21:00 asti)

ViestiKirjoittaja Violet » 01.07.2017 23:11:41

Väliaikalaskenta

einari 1 (justy)
Vampire 1 (Meiz)
jiikare 1 (Vampire)
Ares 1 (Jeku)

Kellään ei ollut äänestyspakkoa Muistakaa kuitenkin, että päivä päättyy tänään klo 21.00, joten jos mielitte äänestää, niin tämän päivän aikana!
Paras hyvis, aktiivisin kyläläinen & paras varapelaaja kepit vuodelta 2014
Avatar
Violet
Mafioso
 
Viestit: 1405
Liittynyt: 15.11.2013 07:17:57
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

Re: "Pieni" peruspeli (7. päivä 2.7. klo 21:00 asti)

ViestiKirjoittaja einari » 02.07.2017 13:05:35

Ehdin lukemaan Zeyn ja Anblickin viestit kunnolla läpi, muuten selasin pelin nopeasti läpi. Tässä kuitenkin vähän listausta (<3).

Meiz

Zey piti Meiziä neutraalina aika pitkään. Tullessaan esiin vapaamuurarina totesi tämän kuitenkin epäilyttävimmäksi yhdessä mun, jiikaren, Mursun ja Anblickin kanssa - mut ja Meizin kaikista epäilyttävimmmiksi. Yhdisteli Meiziä ja jiikaretta, joten en usko näiden ainakaan olevan pahiskavereita.

Anblick ei juurikaan kiinnittänyt erityistä huomiota Meiziin ennen Zeyn putoamista. Tämän jälkeen lähti yhdistelemään Zeytä ja Meiziä epäillen näitä pesäeron tekemisestä toisiinsa Zeyn viime hetkinä. Jäi kuitenkin soutamaan ja huopaamaan Meizin suhteen: epäilyttää mutta toisaalta sitten taas ei.

Zeyn ja Anblickin viestien perusteella Meiz voisi siis vallan hyvin olla pahis, koska molemmat ovat epäilleet tätä jonkin verran, mutta kuitenkin turvallisen vähän. Meiz oli kuitenkin mielestäni ensimmäinen, joka lähti reippaalla kädellä epäilemään molempia, ja jossain vaiheessa pohdiskeli näiden kahden välillä, ja äänesti sitten nössöysperustelun kera kuitenkin Anblickia. Anblick ja Zey olivat molemmat Meizin suhteen aika varovaisia, mutta Meiz lähti epäilemään molempia aika reippaalla otteella. Periaatteessa voisi olla, että Meiz halusi vaan vetää kunnon hajukanjonin molempiin pahistovereihinsa, mutta on kyllä jo aika extremeä hajuraon vetoa mielestäni.

Läpi pelin Meiz on jäänyt mieleen aktiivisena pelaajana, joka on koko ajan ollut skarppina mukana lainaamassa muiden viestejä ja esittämässä niistä mielipiteitään. Veikkaisin Meizin olevan ennemmin hyvis kuin pahis.

Blckter-Jeku

Anblick kirjoitti:
Blckter kirjoitti:Olen ensimmäistä kertaa mukana joten älkää ihmetelkö mitä täältä tulee :)

Kun luin viestejä uudestaan, tämä hypähti vähän silmilleni. Haluaako Blckter jo valmiiksi turvata selustaansa siltä varalta, että haparoi pelissä mahdollisen pahikseuden takia?

Anblick huomioi tämän ensimmäisenä. Jos Blckter oli aloitteleva pahis ja teki sen vuoksi tämän mokan, olisiko pahistoverin järkevää huomauttaa siitä? Blckter-Jekun pahikseutta vastaan puhuu myös se, että Zey kirjoitti Blckterin nimen läpi pelin Blckerina. :D Voisi kuvitella, että oman pahistoverin nimimerkki olisi jäänyt vähän paremmin mieleen.

Toisaalta silmääni pisti se, että Zey komppaili aika autuaan oloisesti jotakuta, joka huomautti, että luulisi kokeneempien pahistoverien opastaneen aloittelevaa pahista. Mikäli Blckter-Jeku on Zeyn pahistoveri, tää huomio oli Zeylle oikea lottovoitto. :D

Blckter oli melko hiljainen ja hänen viesteistään on vaikea sanoa, menevätkö ne aloittelijuuden vai aloittelijuuden ja pahikseuden piikkiin. Jeku on jatkanut pelaamista hyvinkin samaa rataa kuin aiemmassa hyvisroolissaan, eli käy vaan välillä näyttämässä pelissä naamaansa ja toteamassa, että kiireitä riittää. Nyt Arekselle heitetty äänikin vaikutti lähinnä kesken jääneeltä ajatukselta?

Jeku on hyvismäinen noiden mun ensin mainitsemien seikkojen suhteen, muttei ole nyt takaisin tultuaan varsinaisesti vakuuttanut pelillään. Se on samanlaista kuin Jekun hyvispelikin oli, mutta olisi kiva vihdoin kuulla kunnollisia mielipiteitäsi pelaajista?

justy

Anblick yhdisteli justya ja Halimaa pahiskaksikoksi. Myöhemmin lievensi kuitenkin hiukan näkökantaansa ja totesi justyn pelanneen hyvismäisesti. Eli aika turvallista epäilyä toisen pelaajan kautta, ja sitten kuitenkin puheiden pyörtämistä.

Zey sai hyvisvibaa justysta läpi pelin ja nimesi justyn hyvismäisimmäksi pelaajaksi vielä silloinkin, kun oli juuri tullut esiin vaparina. Periaatteessa voisi pohtia, kannattaako pahistoveria hyvistellä noin voimakkaasti? Toisaalta Zey on kokenut pelaaja, joten voi olla, että hän uskaltaa ottaa tuollaisiakin riskejä pahiksena, koska toinen mahdollinen lopputulema on, että noin voimakasta hyvisvibojen jakelua pidetään nimenomaan osoituksena siitä, etteivät Zey ja justy ainakaan ole pahistovereita.

Zey kirjoitti:Tykkäsin kyllä justyn äänilistasta. Selkeytti mukavasti eilisillan tapahtumia. Lisäksi ton pohjalta sanoisin, ettei justy ainakaan ole jiikaren, Blckerin tai Haliman pahiskaveri, koska tällöin justy tuskin olisi tuota listaa tehnyt.

Mun aivot niksahti kun ryhdyin pohtimaan, millaista käänteispsykologiaa tää saattaa sisältää. :D

Mua häiritsee justyssa se, etten ole oikein saanut hänestä koko pelin aikana kunnollista kuvaa. Ryhdyin aiemmassa viestissäni pohdiskelemaan Meizin tai justyn mahdollista pahikseutta, ja osin sen vuoksi multa jäi kokonaan sen vahvemmat epäilyt esittämättä, koska tuntui, ettei mulla ollut kummastakaan oikein kunnollista kuvaa enkä ollut aiemmin tajunnut edes kunnolla pohtia, että jompikumpi voisi olla pahis. Nyt lueskeltuani peliä pidän Meizin pahikseutta suht epätodennäköisenä, mutta mun kuva justysta ei ole sen selkeämpi. Zeyn ja Anblickin viesteistäkään ei oikein saa mitään selkoa.

Justy lähti äänestämään Anblickia ensimmäisenä tämän pudotessa, mutta tässä tilanteessa ääni oli varsin turvallinen ja jiikaren putoaminen vaikutti hyvinkin todennäköiseltä. Tänään justy äänesti ensin jiikaretta, joka on mielestäni helppo kohde (mokaillut paljon, ollut jo monta kertaa pää pölkyllä), mutta myös varsin epätodennäköinen pahis. Jiikaretta äänestäessään justy totesi, että "tekisi mieli äänestää Meiziä tai einaria ihan vain koska ovat yhä hengissä, mutta sitten tuntuu että pelaisin varmaan niin kuin pahis toivoisinkin", mutta tuli sitten myöhemmin kuitenkin siirtämään äänensä minulle?

Pidän jiikaretta mahdollisena pahiksena.

dzinni-Ares

Zey piti alkuun dzinniä neutraalia, joskin sanoi tämän ansainneen "erityisen silmälläpidon".

Anblick kirjoitti:Koska eilisilta tosiaan näytti siltä, kuin jompaakumpaa olisi kiivaasti koitettu pelastaa, huomioni kiinnittyy etenkin Mursumukseen, Tingleen ja dzinniin, jotka menivät mukaan Cameronin lynkkaukseen ennen Zeyn vapaamuuraripaljastusta.

Anblick epäili dzinniä muun Cameronia äänestäneen joukon jatkona, ja jatkoi myöhemminkin dzinnin epäilyä, muttei pitänyt tätä missään vaiheessa pääepäiltynään, vaan jossain siellä muiden epäilyttävien joukossa.

Molemmat siis epäilivät dzinniä jossain määrin, mutta varsin turvallisissa rajoissa. Dzinni oli sen verran hiljainen, ettei tästä sen enempää epäilyjä välttämättä olisi irti saanutkaan.

Aikaisemmin totesin, että dzinnin ääni Camille just ennen Zeyn esiintuloa oli hyvismäinen, mutta oon nyt hiukan muuttanut näkökantaani. Pidän sitä vieläkin ennemmin hyvismäisenä kuin pahismaisena, mutta alan kallistua sille kannalle, että sille voi olla joku muukin selitys.

Ares lähti aktiivisesti ja aika hyökkäävästi liikkeelle, moitti hiljaisuudesta ja totesi, että pelistä pudottautuneet ovat varmaan hyviksiä. Ares voisi siis hyvin olla pahis, jolla on aktiivinen toveri (justy?). Ares myös pelasi aika rohkeasti omaan pussiinsa olettaessaan pelistä pudottautuneet hyviksiksi. Rohkea veto juuri peliin tulleelta pahikselta, mutta toimii, mikäli saa muutkin vakuutettua. Tästä väitteestään huolimatta epäili Jekua?

Ares on mun mielestä mahdollinen pahis.

Justy epäili Aresta ja äänesti tätä tilanteessa, jossa ääniä oli Arielilla ja jiikarella.

Tetra-Herkku-Vam

Zey antoi Tetralle alkuun hyvisvibaa tämän ensimmäisistä (ja ainoista) viesteistä. Zey ei oikeastaan sanonut Tetrasta muuta, kuin antoi hyvisvibaa.

Anblick kirjoitti:Sen sijaan veikkaukseni pahiskaksikoksi olisi jiikare + Herkkuoone. He ovat yksistäänkin epäilyttäviä, mutta jiikareen päälleliimattu Herkkuoone-maininta on musta mielenkiintoinen.

Tää viittais siihen, ettei nää kaks ainakaan yhdessä oo pahiksia. En tosin usko jiikaretta muutenkaan pahikseksi. Tää on myös aika turvallinen epäily pahistoverin suuntaan - toisen pelaajan kautta.

Vamin toisena antama ääni Anblickille oli mun mielestä lievästi hyvismäinen, koska se pisti Anblickin huomattavasti hankalampaan asemaan, kuten oon jo todennutkin. Herkkuoone epäilytti sen perusteella, että hän tuli massaamaan Zeytä ilman sen suurempia perusteluja, ollessaan käsittääkseni aikalailla pihalla pelistä.

Zey antoi aika hanakasti hyvisvibaa Tetralle muutaman lyhyen viestin perusteella. Tetrasta ei sillä hetkellä toki ollut muuta materiaalia, mutta mun mielestä aika rohkea veto olisi kuitenkin antaa perustelemattoman oloista hyvisvibaa pahiskaverille.

Vampiren eilen antama ääni jiikarelle epäilyttää, koska kuten oon jo perustellutkin, jiikare on helppo kohde ja hyvismäinen.

Kaiken kaikkiaan oon vähän kahden vaiheilla Vamin suhteen mutta uskon, että tämä voi olla pahis.

jiikare

Jiikare oli Anblickin epäilyjen kohde number one oikeastaan läpi pelin, ja sai Anblickilta pari ääntäkin. Zey piti jiikaretta neutraalina, mutta jossain vaiheessa jiikare yhtäkkiä nousikin epäilyttävimpien joukkoon, ja Zey oli jopa valmis äänestämään tämän ulos sijastaan. Näillä perusteilla pidän jiikaretta hyviksenä.

Eli siis:
Veikkaisin että Meiz ja jiikare ovat molemmat hyviksiä. Meizin suhteen oon vähemmän varma, mutta en lähtisi kyllä lynkkaamaan häntä.
Luulen, että pahikset löytyvät joukosta Jeku, Ares, justy ja Vampire. Näistä eniten mua epäilyttävät justy ja Ares, mutta en ole ihan varma, linkittyvätkö nämä kaksi kovinkaan hyvin yhteen. Justy äänesti eilen Aresta, sen lisäksi justy oli mun kanssani eri mieltä dzinnin hyvismäisestä tämän Cameron-äänen perusteella (pahistoverin olisi kannattanut olla vain hiljaa ja tyytyväinen) ja nyt Ares alkoi jo varovasti kääntää katsettaan aktiivisempien suuntaan. Jos hän olisi justyn pahiskaveri, olisi kannattanut ehkä vaan pysyä sillä kannalla, että pahikset löytyvät hiljaisemmista? Eli voi olla, että justy tai Ares on toinen pahis ja Jeku tai Vampire toinen.

Näistä kahdesta mua eniten epäilyttävästä äänestän nyt ++Ares, koska hänellä on jo ääni alla ja on siis todennäköisempää saada hänet lynkattua. Nyt täytyy taas lentää töihin, enkä pääse siis varmaankaan iltatohinoihin mukaan ellei töissä satu olemaan hiljaista.
Avatar
einari
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:30
Palkinnot: 9

Re: "Pieni" peruspeli (7. päivä 2.7. klo 21:00 asti)

ViestiKirjoittaja Meiz » 02.07.2017 13:38:00

einari kirjoitti:
Blckter-Jeku

Anblick kirjoitti:
Blckter kirjoitti:Olen ensimmäistä kertaa mukana joten älkää ihmetelkö mitä täältä tulee :)

Kun luin viestejä uudestaan, tämä hypähti vähän silmilleni. Haluaako Blckter jo valmiiksi turvata selustaansa siltä varalta, että haparoi pelissä mahdollisen pahikseuden takia?

Anblick huomioi tämän ensimmäisenä. Jos Blckter oli aloitteleva pahis ja teki sen vuoksi tämän mokan, olisiko pahistoverin järkevää huomauttaa siitä? Blckter-Jekun pahikseutta vastaan puhuu myös se, että Zey kirjoitti Blckterin nimen läpi pelin Blckerina. :D Voisi kuvitella, että oman pahistoverin nimimerkki olisi jäänyt vähän paremmin mieleen.

Zey ei kuitenkaan jatkanut tuosta Blcterin epäilyä, eikä syytös sitä suoraan olisi vaatinutkaan. Mielestäni aika kevyt kommentti lopulta.

Zey myös puhui Jekun kuoleman jälkeen "Jeku kai kuolikin jo" ja samoin Halimasta kuin hän olisi vielä hengissä (eli Zey ei olisi "hyviksenä" ollut niin hyvin kärryillä pahsiten yötapoista). En sulje ollenkaan sitä vaihtoehtoa pois että hän tahallaan typottaisi pahiskaverin nimimerkkiä :D Vaikuttaa että hänen pahispelinsä pitää mukanaan tahallisten virheiden sisällyttämisen viesteihin.

einari kirjoitti:Zey sai hyvisvibaa justysta läpi pelin ja nimesi justyn hyvismäisimmäksi pelaajaksi vielä silloinkin, kun oli juuri tullut esiin vaparina. Periaatteessa voisi pohtia, kannattaako pahistoveria hyvistellä noin voimakkaasti? Toisaalta Zey on kokenut pelaaja, joten voi olla, että hän uskaltaa ottaa tuollaisiakin riskejä pahiksena, koska toinen mahdollinen lopputulema on, että noin voimakasta hyvisvibojen jakelua pidetään nimenomaan osoituksena siitä, etteivät Zey ja justy ainakaan ole pahistovereita.

einari kirjoitti:Zey antoi aika hanakasti hyvisvibaa Tetralle muutaman lyhyen viestin perusteella. Tetrasta ei sillä hetkellä toki ollut muuta materiaalia, mutta mun mielestä aika rohkea veto olisi kuitenkin antaa perustelemattoman oloista hyvisvibaa pahiskaverille.

Eikö tässä ole kyse about samasta asiasta, mutta päätelmäsi eroavat keskenään. Miksi ylempi on mahdollinen pahisten taktiikka, mutta alempi epätodennäköistä pahiskavereille?

einari kirjoitti:Ares lähti aktiivisesti ja aika hyökkäävästi liikkeelle, moitti hiljaisuudesta ja totesi, että pelistä pudottautuneet ovat varmaan hyviksiä. Ares voisi siis hyvin olla pahis, jolla on aktiivinen toveri (justy?). Ares myös pelasi aika rohkeasti omaan pussiinsa olettaessaan pelistä pudottautuneet hyviksiksi. Rohkea veto juuri peliin tulleelta pahikselta, mutta toimii, mikäli saa muutkin vakuutettua. Tästä väitteestään huolimatta epäili Jekua?

Mun kokemusten mukaan pahikset pitävät tarkkaa kirjaa epäilyistään, joten tämä ristiriita herättää mulle ennemmin ajatuksen että Ares olisi hyvis. Pahiksena uskoisin että hänellä olisi vahvasti mielessä aiempi sanominen siitä, että tiputtautuneet olisivat hyviksiä, eikä siksi lähtisi epäilemään Jekua.

einari kirjoitti:Näistä kahdesta mua eniten epäilyttävästä äänestän nyt ++Ares, koska hänellä on jo ääni alla ja on siis todennäköisempää saada hänet lynkattua. Nyt täytyy taas lentää töihin, enkä pääse siis varmaankaan iltatohinoihin mukaan ellei töissä satu olemaan hiljaista.

Myös Vampirella on ääni alla ja mielestäsi hyvikseen kallistuvata pelaaja äänestää häntä :)
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: "Pieni" peruspeli (7. päivä 2.7. klo 21:00 asti)

ViestiKirjoittaja einari » 02.07.2017 14:00:17

Näköjään mulla lukee justyn jälkeen "pidän jiikaretta mahdollisena pahiksena", pitäis olla siis tietty justy. :D
Avatar
einari
Kyläläinen
 
Viestit: 75
Liittynyt: 10.03.2016 11:23:30
Palkinnot: 9

Re: "Pieni" peruspeli (7. päivä 2.7. klo 21:00 asti)

ViestiKirjoittaja justy » 02.07.2017 15:52:27

Meiz kirjoitti:
justy kirjoitti:Mun halu äänestää sinua tai einaria perustuu siihen, että jos olisin itse pahis, lopettaisin aktiivisten, yleisesti hyviksinä pidettyjen pelaajien tappamisen siinä vaiheessa kun ympärilläni olisi vielä bufferia. Se että porkkana tapettiin eilen tuntuu jo vihjaavan siihen, että sekä sinä että einari olette pahiksia, koska olisin itse varmaan vielä tappanut jommankumman teistä ja yrittänyt saada porkkanan lynkattua äänestystulosten analysoinnin avulla.

Ymmärrän tuon näkökulman, mutta mun ensireaktio yötappoon oli se, että kahdelle aktiiviselle ja hyviksinä pidetyille pahiksille se olisi huono veto, koska se nimenomaan vetää huomiota ja epäilyä heitä kohti. Yötapot saavat kyllä epäilemään että pahisten joukossa olisi vielä kokeneempi pelaaja, ne kun vaikuttavat aika taktikoiduilta (ellei sitten yksinkertaisesti jiikare ole pahis).


Se olisi huono veto joo, mutta jossain vaiheessa pahisten on pakko tehdä noin, koska aktiivisiksi koetut hyvikset loppuisivat muuten kesken - jolloin pahikset joutuisivat sitten aloittamaan epäselvempien tapausten lynkkaamisen. Jos siis sinä ja einari olette pahispari, ja aktiivisten pelaajien lynkkaukset loppuisivat kun vain te kaksi olisitte jäljellä, se vihjaisi mielestäni selvästi teidän suuntaanne.

Meiz kirjoitti:Näin muuten pointtisi jiikareesta ovat hyviä ja mahdollisia, silti koen edelleen todella vaikeaksi äänestää häntä Anblickin käyttäytymisen takia. Tekee kyllä kovasti mieli vain ignoraa tämä, jiikare kun ei muuten tunnu olevan kovin huolissaan saamistaan epäilyistä mikä saa mut kyseenalaistamaan kuinka huolissaan hän ylipäätänsä on hyvisten puolesta. @jiikare, voisitko avata tätä toista epäilyäsi johon eilen viittasit?


Olen samaa mieltä. Tämä tosin pätee mielestäni kaikkiin jäljelläoleviin pelaajiin - ehkä Vampirea ja Jekua lukuunottamatta. Siis se, että jokin heidän toiminnassaan on vaikuttanut hyvismäiseltä tähän mennessä, minkä takia heitä ei ole tullut epäiltyä.

Meiz kirjoitti:einaria vastaan puhuu se ettei hän ole osallistunut Anblickin äänestämiseen (myöskään toisena päivänä, tosin sitä ennen hän ei ollut muistaakseni esittänyt Anblickista epäilyjäkään). Samoin hän tulee päiviin vähän jälkijunassa, eli periaatteessa kyseessä voisi olla pahis joka katsoo ensin taustalta mihin suuntaan päivän tuulet puhaltavat. Äänesti aika myöhään myös Zeytä (porkkana, minä ja Cameron oli jo laittanut äänet Zeylle). Jos ignoraan hänen höpinät niin itse toimien puolesta hän voisi olla pahis. Kun taas viestit ja ajatukset tuntuvat melko luontevilta ja pysyn hyvin kärryillä niitä lukiessa, tähän varmasti vaikuttaa myös se että meidän mietteet pelistä ovat olleet aika samoilla linjoilla. Kiinnostaa kyllä kovasti kuulla hänen nykyiset mietteet pelistä (ja tietenkin muiltakin).


Jos einari on pahis, hän on todella taitava pahispelaaja juuri tuon mainitsemasi luontevuuden vuoksi. Muutenkin hänen viesteissään on sellainen rento ja hyvismäinen ote. Zey-äänikin tuli tilanteessa, jossa se asetti Zey:n 4-3 johtoon (ainakin tämän porkkanan koonnin mukaan. Toisaalta einarin perusteet äänelle ovat vähän epämääräiset:

einari kirjoitti:Kamppailua käydään näköjään tällä hetkellä Cameronin ja Zeyn välillä, ja Zey ymmärrettävästi äänestää Cameronia pelastaakseen itsensä. Molemmat mua epäilyttää, mutta Zey huomattavasti enemmän. Zey on vastaillut tosi aktiivisesti epäilyihin, mutta ne vastaukset ei oo mitenkään karkottaneet ainakaan mun Zey-epäilyksiä. Lisäksi Zey on tällä hetkellä aika monen epäilylistalla, joten siinäkin mielessä Zey kannattaa lynkata nyt, koska luulen että se on kuitenkin ennen pitkää edessä. Mun mielestä turha pitkittää Zey-pohdintoja, kun voidaan ottaa roolista selvää.

Enemmän Zey-epäilyjä mun aikaisemmissa viesteissä, kuten tän päivän listauksessa.


Einarilla on perusteet äänestää Zeytä, mutta toisaalta nuo tässä viestissä mainitu perusteet sopisivat hyvin myös pahiskaverin äänestämiseen - jossain vaiheessa Zey kuitenkin lynkataan, joten sama hoitaa se pois alta.



Meiz kirjoitti:herkkuoonne -> Vampire on täysi peilikuva einarista. Toimien puolesta hän on hyvis, kun taas Vampiren viesteistä en saanut niin suurta hyvisvibaa, poislukien hänen reaktionsa viestiini (viewtopic.php?f=9&t=377&sk=a&start=420#p6097). Ymmärrän hänen näkökulman siitä ettei pelaajista kannata etsiä liikaa hyvisviboja (tunnun ajaneen itseni umpikujaan osittain tämän takia), mutta tästä huolimatta koin että hän jätti suht kriittisiä osia pois pelaajamietinnöissään, jotka voisivat viitatakin pelaajan hyvisrooliin.
Hieman myös epäilyttää se kuinka edellisenä päivänä aloitin todella vahvasti Arielia vastaan (joka oli saanut epäilyä muiltakin osakseen jo aiemmin), ja tämän jälkeen Vampire mielestäni osittain poissulkee Arielin epäilyistään ja suuntaa huomion vahvemmin dzinniAreksen sekä jiikareen suuntaan viestissä viewtopic.php?f=9&t=377&start=420#p6150 sekä päivän edetessä jossa sivulausein puhuu Arielista, mutta äänestää jiikarea ja Aresta. Tätä epäilyä hankaloittaa kovasti kyllä se, ettei jiikareen tai Areksen rooli ole tiedossa. Mutta, en henk. koht. keksi mikä tuossa vaiheessa olisi saanut hänet filtteröimään Arielin pois noin helposti verraten dzinniin ja jiikareeseen. Pahiksena hän olisi jo tiennyt Arielin olevan yksi potentiaalisista hyviksistä joka äänestetään ulos, ja mahdollisesti halusi jo suunnata huomiota muihinkin kohteisiin. Esimerkiksi mielestäni allaoleva lainaus osuu varsin hyvin myös Arieliin, silti tuo linkittyminen viittaa hänellä nimenomaa dzinniin.
Vampire kirjoitti:Meiz, dzinni mun mielestä linkittyy Zeyhyn ihan silläkin, että kauhean vähän otti a) ylipäänsä peliin kontaktia ja b) ei myöskään ottanut liiemmälti kontaktia Zeyhyn. Toki tää on vähän tällästä taas, että pitäis yrittää muistaa n. viikon takaa, mikä oli se kokonaisajatusprosessi, jonka kautta erinäiset päätelmät syntyivät ja ylipäänsä päästä taas paremmin kärryille pelistä, kun jotenkin on toi motivaatio ollut hukassa.

Puhuin yllä yötapoista ja mielestäni ne sopisivat aika hyvin pahis-Vampireen, joka pyrkisi laittamaan aktiivisemmat pelaajat epäilyksen alle.


Multa Vampire saa hyvispisteitä siitä, ettei hän äänestänyt Arielia kertaakaan eilen. Tiedämme että Ariel oli hyvis, ja Arielista oli aika helppo keksiä epäilyttävää. Pahis-Vampire olisi päässyt helpolla lähtemällä Ariel-kelkkaan, tai pysymällä kiinni jiikareessa, jota hän epäili eilen. Mielestäni siirto jiikareesta Arekseen oli riski pahikselle, koska se kiinnitti huomiota Vampireen, jos lopullinen valinta olisi ollut jiikareen ja Areksen välillä.

Miksi pahis-Vampire haluaisi ingorata hyvis-Arielin epäilyissään? Vai ajattelitko että hän vain teki virheen keksiessään valheellisia syitä epäillä Aresta? Eikö tämä sitten viittaisi jiikareen pahikseuteen, vai mikä oli Vampiren motiivi Ares-epäilyille?

Toki jos jiikare paljastuu pahikseksi, Vampire on epäilyttävä tuon äänensiirron vuoksi.

Meiz kirjoitti:dzinnistä olen edelleen samaa mieltä kuin einari listauksessaan, viewtopic.php?f=9&t=377&sk=a&start=90#p5950
Samoin Ares on lähtenyt aika vilpittömän oloisesti ja aktiivisesti peliin mukaan, ei ole herättänyt minulle suurempaa epäilystä. Pitäydyn nyt siinä kannassa että pahikset jättivät tarkoituksella Zeyn pelastamisen väliin kolmantena päivänä. Zey on itsevarma pelaaja ja varmasti luotti kykyynsä kääntää epäilyt pois omalla aktiivisella pelillään. Samoin hän varmasti tiesi että tuo äänestys olisi kovan ruotimisen takana (kuten einarikin taisi mainita aiemmin) ja näen hyvinkin hänet ohjeistamassa pahiskaverita välttämään hänen pelastamistaan. Cameronin lynkkaajista tulee täydellinen lynkkauspooli pelin edetessä ja uskon Zeyn tiedostaneen tämän.


Eikö sinun pitäisi sitten ottaa hyvispisteet pois myös einarilta Zey:n äänestämisen vuoksi?


Meiz kirjoitti:Blckter -> Jeku nyt tuntuu olevan edelleen täydellinen arvoitus. Oma fiilis on ettei Jeku ota kovinkaan tosissaan näitä pelejä (ja nämähän ovat todella vakava asia! ;D). Mietin aiemmin että hänen Cameron ääni olisi ollut pahiskavereiden ohjeistama, se tuli jotenkin niin yllättävällä varmuudella. Näen toisaalta myös potentiaalia että hän aloittelija-hyviksenä oli äänestyspakon edessä ja päätyi vain lukemaan Vampiren viestit ja äänestämään sen perusteella. Hivenen hämää se että hän puhui yötapon valinnasta äänestämisellä, minkä takia kysyinkin tästä häneltä. Itselle ei ainakaan tule automaattisesti mieleen että pahikset nimenomaan äänestävät yötapoista ja tuli mieleen mikäli tässä pelissä pahikset tosiaan niin tekevät. Tää jälkimmäinen on kyllä niin kovaa arvailua että tekee tosissaan mieli heittää foliohattu päähän.


Samaa mieltä Blckter-Jekusta. Blkcter oli minusta alkupelistä epäilyttävämpi kuin jiikare, mutta loppupelistä jiikareen epäilyttävyys on kasvanut, varsinkin kun a) hän selviää aina lynkkauksista ja b) monet todennetut hyvikset ovat epäilleet häntä. Jekun eilinen jiikare-ääni ilman perusteluja antaa minulle lieviä hyvisviboja - ainakaan hänellä ei selvästikään ole aktiivista pahiskaveria auttamassa äänten muotoilussa. Nyt kun tiedetään ettei Ariel ollut pahis, Jeku ei selvästikään yrittänyt äänellään pelastaa kaveriaan.

einari kirjoitti:
justy kirjoitti:
einari kirjoitti:Mun mielestä pahiksen ei ois vaan millään tasolla järkevää äänestää Camia ~20 min ennen, kuin Zey tuli esiin vapaamuurarina - mikä oli varmasti suunniteltu juttu eikä mikään hetkellinen päähänpisto. :D

Entä jos Zey olisi tullut esiin vapaamuurarina ja dzinni pian sen jälkeen tullut paikalle ja äänestänyt Camia? Mietin että olisiko hän sitten samassa veneessä Arielin kanssa, jota monet epäilevät siitä ettei hän osallistunut äänestykseen ennen kuin Zeyn paljastuttua feikkivapaamuurariksi? Luulen että tässä saattoi olla takana pahisten yritys hajaannuttaa ääniä eri koreihin, vaikka en kyllä täysin pysty olemaan eri mieltä tuon ajatuksesi kanssa.

Tässä on kyllä pointtia, että dzinni on voinut tietysti päästä äänestämään vasta noin viime tipassa, ja on katsottu järkeväksi, että hän äänestää nimenomaan ennen Zeyn esiintuloa kuin sen jälkeen, ja että pahikset ovat tosiaan halunneet hajauttaa ääniään. Tosin siinä tapauksessa jos pahikset ovat hajauttaneet ääniään ja dzinni-Ares on pahis, niin toinen jäljelläolevista pahiksista on äänestänyt Zeytä, eli on siis Herkku-Vam tai Meiz.


Juu, Herkku-Vam, Meiz ja sinä sopisitte hajaannuttajapahiksiski. Toki on mahdollista että pahis-jiikare tai pahis-Blckter ei vaan ollut tarpeeksi paikalla 3. päivänä osallistuakseen pahisten suunnitelmaan, ja jätti siksi äänestämättä ketään (tai pahisten suunnitelma oli että kaikki pahikset ovat äänestämättä, mutta tämä olisi vähän epätodennäköistä).

einari kirjoitti:
justy kirjoitti:Täytyy sanoa, että einari on viime päivinä vähän jättäytynyt piiloon, mikä tuo tunteen että hän saattaa olla pahis joka ei halua vaarantaa Zey-lynkkauksesta saamiaan hyvisviboja - tähän sarjaan voi ehkä mennä myös päätös olla äänestämättä jiikaretta tai Anblickiä, vaikka oli esittänyt aiemmin epäilyksiä molemmista.

Aloitin pelin niin, ettei mulla ollut kesätöistä tietoakaan, mutta pääsinkin sitten töihin ja ne ovat vieneet aika paljon ajastani. En siis yksinkertaisesti ole ehtinyt pelaamaan. Esim. nyt olin keskiviikkona töistä, lähdin siitä suoraan mökille ilman konetta ja perjantaina tulin mökiltä ja lähdin suoraan iltavuoroon. Siksi en ole tänään vielä ehtinyt kirjoittaa. En ole ikinä käyttänyt hiljaisuutta/piiloon jättäytymistä minään pahistaktiikkana, mun mielestä hiljaisena pahiksena voittaminen on yhtä tyhjän kanssa.

Jiikaretta tai Anblickia en edellisenä päivänä äänestänyt ihan sen vuoksi, että unohdin käydä äänestämässä ennen töitä ja olin taas iltavuorossa. Ajattelin, että luen vielä vähän tarkemmin viestejä ja äänestän sitten, mutta se jäi.

Nyt sanon jo valmiiksi, että mulla on edessä useamman iltavuoron putki, enkä siis pääse todennäköisesti tämänkään päivän iltatohinoihin mukaan. :D


Onnea kesätöistä! Ja ymmärrän kyllä sen että arki on kiireistä. Ilman outoja yötappoja en sinua epäilisi, mutta nyt kun epäilytän niin sitä helposti tulkitsee neutraalit asiatkin pahismaisina. Tämä vastaus kuitenkin hyväksytään. ;)

einari kirjoitti:Olen edelleen sitä mieltä, ettei jiikare vaikuta todennäköiseltä pahikselta. Jiikare on pelannut kieltämättä ajoittain aika epäilyttävästi, mutta Anblick äänesti kuitenkin jiikaretta kaksi kertaa, molemmilla kerroilla niin, että tällä oli jo yksi ääni alla. Muuten Anblick on pelannut aika varovaisen oloisesti, eikä osallistunut esim. Zeyn lynkkaamiseen ollenkaan. Tavallaan tekisi mieli epäillä jiikaretta, koska jiikare on niin epäilyttävä, mutta tää Anblick-seikka puhuu kyllä aika vahvasti jiikaren pahikseutta vastaan.


Joo, allekirjoitan kyllä tuon mitä sinä ja Meiz sanotte. Oma jiikare-ääneni johtui pitkälti turhautumisesta, kun tuntuu etten vaan onnistu löytämään pahiksia enkä tajua ollenkaan miten he pelaavat. Plus se, että joku pelaaja pysyy pelissä päivästä toiseen vaikka lähes kaikki pelaajat epäilevät kyseistä pelaajaa herättää aina epäilyksiä pahiksesta...

einari kirjoitti:Meiz ja justy ovat molemmat olleet tosi aktiivisia, mutta päässeet läpi pelin aika helpolla, saamatta sen suurempia epäilyjä osakseen. Nyt justy lähti varovasti epäilemään Meiziä yötappojen perusteella, mutta tässä kohtaa linkitti Meizin muhun ja äänesti mua. Mä nään yötappojen pohtimisen aika hedelmättömänä sinänsä, koska ikinä ei voi tietää, miten kiemurainen tai suoraviivainen taktiikka pahiksilla on ollut, vai onko yönimi sittenkin unohdettu lähettää ja menty varanimellä. Pahisten on myös välillä aika helppo yötappojen avulla suunnata epäilyjä. Tässäkin yötapossa voi nyt olla kyse siitä, että hyvismäisimmät ovat pahiksia, eivätkä siksi ole joutuneet yötappojen uhriksi, tai pahikset haluavat suunnata huomiota hyvismäisimpiin, tai Mursu on epäillyt pahista, tai pahikset haluavat että me luullaan että Mursu on epäillyt pahista, tai yönimi on mennyt randomilla, tai on varanimi, tai meitä trollataan.


Lähden siitä oletuksesta että pahikset valitsevat tapon kohteen jollain perusteella. Toki on mahdollista että he heittävät noppaa, tai unohtavat lähettää yönimen, mutta koska sellainen peli kuulostaa tylsältä, en haluaisi ajatella että pahiksetkaan niin tekevät. :) Ja kuitenkin pahisten strategiassa on tapahtunut muutos - alkupelistä yötappojen kohteet olivat aktiivisia pelaajia (Vampire ja Halima), tai pelaajia jotka ovat yleisesti hyvikseksi todettuja (mllna, Cameron, ehkä porkkana). Porkkana ja Mursumus ovat mielestäni muutos tappojen valintaperusteissa, ja yritän nyt löytää sen syyn muutokselle. Yksi syy olisi, että aktiivisten pahisten ympärillä oleva aktiivisten pelaajien bufferi on käynyt liian pieneksi.

Vampire kirjoitti:
Ja Vampire, kuka on jiikaren pahiskaveri?

Ares olis se helpoin veikkaus, mutta tässä tilanteessa melkein enemmän alkaa epäillä, että pahis oliskin porukassa justy, Blckter→Jeku, Meiz, vaikka perusteita on vähän vähemmän. Kaikki kun ovat päässeet suht helpolla tänne asti.


Muakin kiinnostaa Meizin tavoin, mihin einari unohtui.

Jeku kirjoitti:Mä näkisin Mursun yötapon niin, että on haluttu syystä x saada hiljainen(?) pelaaja pois pelistä, itse jiikaren kohdalla varmaan äänestäisin häntä ihan vain, koska kiinnostaa tietää hänen roolinsa ja hän tuntuu vähän väliä olevan puheenaiheena topassa.


Laittamalla kysymysmerkin hiljainen-sanan perään, tunnut kyseenalaistavan sen onko Mursumus hiljainen. Jos et ole varma onko Mursumus hiljainen, miksi yötappo viittaa mielestäsi siihen että on haluttu saada hiljainen pelaaja pois pelistä?

Jeku kirjoitti:Ares kyllä myös nostattaa mun kulmia.
Hän on kyllä jotain viestejä, perustan oman ajatukseni Ares-äänelle sillä, että tavalla tai toisella keskustelu tuntuu aina osuvan jotenkin Arekseen tai jiikareen, olen ehkä itse paraskin sanomaan aktiivisesta pelistä yhtään mitään, mutta sohaisen nyt ehkä kepillä ampiaispesää, ja äänestän, jotten myöhemmin unohda,
++Ares


Edellisessä viestissäsi sanoiet että äänestäisit jiikaretta koska sinau kiinnostaa tietää hänen roolinsa. Oliko tämä syys miksi äänestit häntä eilen? Ehtisitkö nyt kertoa tarkemmin mitkä muiden perustelut jiikareen äänestämiseen sinuun vetosivat.

Miksi äänestä Aresta, kun edellisessä viestissä sanoit voivasi äänestää jiikaretta saadaksesi selville hänen roolinsa?

Ares kirjoitti:Itse ajattelen, ettei jiikare välttämättä ole pahis. Hän on kyllä pelannut epäillyttävästi, mutta pelaisiko pahis noin passiivisesti? Jos mietitään, häneen on kohdistettu paljon epäilyjä, muttei hän ole viitsinyt vastata epäilyihin. Luovuttaisiko pahis noin helposti? En tiedä.


Olen nähnyt aloittelevan pelaajan jäätyvän täysin epäilyiden paineessa mielestäni useammin hyviksenä kuin pahiksena. Pahiksella on aina kaverit tukena. Toisaalta jiikare tuntuu olevan yhtä passiivinen riippumatta siitä onko hän päivän puheenaihe vai ei (siitä tosin on jo aikaa kun hän ei ole ollut päivän puheenaihe).

Ares kirjoitti:Jekun ääni minulle oli kyllä hämmentävä. Jeku perustelee äänensä kyllä aika löyhästi: keskustelu osuisi aina minuun tai jiikareen. Tämä hämmentää minua sinänsä, koska aika montaa muutakin epäillään, myös sinua. Blckter-Jekun peli on mielestäni ollut läpi pelin erikoista.


Olen samaa mieltä Jekusta. Jos Jekua ei olisi jo kerran lynkattu vastaavista epäjohdonmukaisuuksista tässä pelissä, olisi Jeku mielestäni varteenotettava lynkkaus tälle päivälle.

Ares kirjoitti:Pelin alussa justysta puhuttiin hyviksenä. Minua on alkanut kuitenkin justykin mietityttämään. Edellispäivänä hän kohdisti epäilyjä ainoastaan Arieliin, jiikareen ja minuun. Nyt hän kuitenkin äänesti einaria, jiikareen jälkeen. Nimenomaan edellispäivänä vaikutti siltä, että hän oli melko varma, että pahis löytyy Ariel, jiikare, dzinni-Ares -kolmikosta. justy on päästetty aika helpolla.


En muistaakseni epäillyt jiikaretta eilen. Tai siis olen jo pitkään ihmetellyt hänen peliään, mutta olen pitänyt sitä pohjimmiltaan hyvismäisenä. Äänestin jiikaretta tänään, koska Arielin paljastuttua hyvikseksi minusta tuntui että olin ihan pihalla siitä kuka tässä pelissä on pahis. Tarkemmin asioita mietittyäni päätin lähteä seuraamaan yötappojen antamaa vihjettä aktiivisesta pahiksesta (tai jopa kahdesta), ja äänestin einaria. Olet yhä mielestäni epäilyttävä, mutta niin oli Areskin eilen (minulle ei ollut oikeastaan väliä kumpi teistä kahdesta lynkattaisiin, koska molemmat epäilytti). Plus en uskonut että sinun äänestämisesi heti päivän alussa toisi paljoa uutta keskustelua tälle päivälle, koska sinusta kesksuteltiin jo eilen aika paljon.

Jos einari paljastuu pahikseksi, sekä sinä että Meiz ovat vahvoja kandidaatteja hänen kaverikseen.

Meiz kirjoitti:Mielestäni Meiz on edelleen hyvis ja einari hyvikseen päin kallistuneita.


Einarista olenkin jo puhunut. Meizissä on mielestäni hyvismäistä hänen panoksensa aktiiviseen peliin, sekä se että hän on äänestänyt molempia paljastuneita pahiksia (Anblickiä jopa kahdesti!). Meizissä epäilyttää aktiivisten pelaajien yötappojen lakkaaminen, hänen 1. päivän passiivinen äänensä Tetralle, sekä se ettei hän äänestänyt Anblickiä 5. päivänä, vaikka hänen kommenttinsa Anblickin epäilyttävyydestä olivat minusta vahvempia perusteita Anblick-äänelle kuin hänen Ariel-epäilynsä (tässä täytyisi tarkistaa kyllä vielä Meizin Ariel-epäilyt). Vasta kun Anblick sai muita ääniä, Meiz hyppäsi mukaan.

Ares kirjoitti:Vampiren peli taas muuttui, ainakin viestien pituuden perusteella, kun hän alko pelaamaan Tetradynamia-Herkkuoonen jatkeena. Myös heidän pelinsä oli myöskin hieman hämmentävää.


Vampire on mielestäni antanut hyvän perustelun hänen pelinsä muutokselle. Mutta on kieltämättä totta, että pitäisin OG Vampiren pelityyliä hyvin haastavana pahikselle, ja pahis-Vampire varmaankin joutuisi sitä muuttamaan. Vai osaiisko joku linkata pahis-Vampiren peliin tällä foorumilla? Voisin selailla sitä ja verrata.

Ares kirjoitti:Mursumuksen yötapon tarkoitus voi olla hyvinkin hyvisten saaminem hämilleen. Jotenkin minusta tuntuu, että jiikare ei olisi lynkannut Mursumusta, vaan tarkoitus on ennemminkin saada jiikare näyttämään syylliseltä, sillä onhan hän pelannut kummallisesti välillä.


Toistaiseksi ketään ei ole lynkattu siksi, että yötapon kohteena ollut pelaaja oli epäillyt tätä. Siksi en usko että pahikset tarkoituksella tekisivät superhämäriä yötappoja, joista ei olisi heille mitään strategista hyötyä. En tosiaan usko että jiikare on aktiivinen yötapon valinnassa, ellei hänen passiivinen pelityylinsä ole totaalista pahishämäystä.

einari kirjoitti:
Anblick kirjoitti:
Blckter kirjoitti:Olen ensimmäistä kertaa mukana joten älkää ihmetelkö mitä täältä tulee :)

Kun luin viestejä uudestaan, tämä hypähti vähän silmilleni. Haluaako Blckter jo valmiiksi turvata selustaansa siltä varalta, että haparoi pelissä mahdollisen pahikseuden takia?

Anblick huomioi tämän ensimmäisenä. Jos Blckter oli aloitteleva pahis ja teki sen vuoksi tämän mokan, olisiko pahistoverin järkevää huomauttaa siitä? Blckter-Jekun pahikseutta vastaan puhuu myös se, että Zey kirjoitti Blckterin nimen läpi pelin Blckerina. :D Voisi kuvitella, että oman pahistoverin nimimerkki olisi jäänyt vähän paremmin mieleen.


Tuo nimimerkki-pointti olisi vakuuttavampi, jos Anblickin mokailu olisi tullut myöhemmin pelissä. Ottaen Blkcterin hiljaisen alun huomioon, en usko että Anblick olisi nimeä kauheasti pahischatissakaan käyttänyt. Mutta silti nämä kaksi pointtia ovat mielestäni hyviä syitä antaa Blkcterille vähän hyvispisteitä.

einari kirjoitti:justy

Anblick yhdisteli justya ja Halimaa pahiskaksikoksi. Myöhemmin lievensi kuitenkin hiukan näkökantaansa ja totesi justyn pelanneen hyvismäisesti. Eli aika turvallista epäilyä toisen pelaajan kautta, ja sitten kuitenkin puheiden pyörtämistä.

Zey sai hyvisvibaa justysta läpi pelin ja nimesi justyn hyvismäisimmäksi pelaajaksi vielä silloinkin, kun oli juuri tullut esiin vaparina. Periaatteessa voisi pohtia, kannattaako pahistoveria hyvistellä noin voimakkaasti? Toisaalta Zey on kokenut pelaaja, joten voi olla, että hän uskaltaa ottaa tuollaisiakin riskejä pahiksena, koska toinen mahdollinen lopputulema on, että noin voimakasta hyvisvibojen jakelua pidetään nimenomaan osoituksena siitä, etteivät Zey ja justy ainakaan ole pahistovereita.

Zey kirjoitti:Tykkäsin kyllä justyn äänilistasta. Selkeytti mukavasti eilisillan tapahtumia. Lisäksi ton pohjalta sanoisin, ettei justy ainakaan ole jiikaren, Blckerin tai Haliman pahiskaveri, koska tällöin justy tuskin olisi tuota listaa tehnyt.

Mun aivot niksahti kun ryhdyin pohtimaan, millaista käänteispsykologiaa tää saattaa sisältää. :D

Mua häiritsee justyssa se, etten ole oikein saanut hänestä koko pelin aikana kunnollista kuvaa. Ryhdyin aiemmassa viestissäni pohdiskelemaan Meizin tai justyn mahdollista pahikseutta, ja osin sen vuoksi multa jäi kokonaan sen vahvemmat epäilyt esittämättä, koska tuntui, ettei mulla ollut kummastakaan oikein kunnollista kuvaa enkä ollut aiemmin tajunnut edes kunnolla pohtia, että jompikumpi voisi olla pahis. Nyt lueskeltuani peliä pidän Meizin pahikseutta suht epätodennäköisenä, mutta mun kuva justysta ei ole sen selkeämpi. Zeyn ja Anblickin viesteistäkään ei oikein saa mitään selkoa.


Tämä on mielestäni vähän hämmentävä kohta. Varmaan johtuu osittain siitä että tiedän olevani hyvis ja epäilen Meiziä hieman, mutta minusta sinä listasit Meizin kohdassa vähintään yhtä hyviä syitä epäillä hänen hyvismäisyyttään Zeyn perusteella kuin mitä tässä listaat epäillä minun hyvismäisyyttäni Zeyn perusteella. Mikä ero minun ja Meizin välillä siis on? Se että Meiz kyselee enemmän kysymyksiä?

einari kirjoitti:Justy lähti äänestämään Anblickia ensimmäisenä tämän pudotessa, mutta tässä tilanteessa ääni oli varsin turvallinen ja jiikaren putoaminen vaikutti hyvinkin todennäköiseltä. Tänään justy äänesti ensin jiikaretta, joka on mielestäni helppo kohde (mokaillut paljon, ollut jo monta kertaa pää pölkyllä), mutta myös varsin epätodennäköinen pahis. Jiikaretta äänestäessään justy totesi, että "tekisi mieli äänestää Meiziä tai einaria ihan vain koska ovat yhä hengissä, mutta sitten tuntuu että pelaisin varmaan niin kuin pahis toivoisinkin", mutta tuli sitten myöhemmin kuitenkin siirtämään äänensä minulle?


Minä taas en usko että Anblickiä olisi lynkattu jos en olisi häntä äänestänyt. Hänestä oli kyllä puhuttu, mutta mielestäni kukaan ei ollut sanonut suunnittelevansa hänen äänestämistään. En usko että olisin äänestänyt Anblickiä tuossa tilanteessa, jos olisin hänen pahiskaverinsa. Olisin ehkä liittynyt mukaan ääneen, mutta mielestäni minulla oli hyvät perusteet äänestää Arielia ja olisin varmaankin pysynyt äänessäni.

einari kirjoitti:dzinni-Ares

Zey piti alkuun dzinniä neutraalia, joskin sanoi tämän ansainneen "erityisen silmälläpidon".

Anblick kirjoitti:Koska eilisilta tosiaan näytti siltä, kuin jompaakumpaa olisi kiivaasti koitettu pelastaa, huomioni kiinnittyy etenkin Mursumukseen, Tingleen ja dzinniin, jotka menivät mukaan Cameronin lynkkaukseen ennen Zeyn vapaamuuraripaljastusta.

Anblick epäili dzinniä muun Cameronia äänestäneen joukon jatkona, ja jatkoi myöhemminkin dzinnin epäilyä, muttei pitänyt tätä missään vaiheessa pääepäiltynään, vaan jossain siellä muiden epäilyttävien joukossa.

Molemmat siis epäilivät dzinniä jossain määrin, mutta varsin turvallisissa rajoissa. Dzinni oli sen verran hiljainen, ettei tästä sen enempää epäilyjä välttämättä olisi irti saanutkaan.

Aikaisemmin totesin, että dzinnin ääni Camille just ennen Zeyn esiintuloa oli hyvismäinen, mutta oon nyt hiukan muuttanut näkökantaani. Pidän sitä vieläkin ennemmin hyvismäisenä kuin pahismaisena, mutta alan kallistua sille kannalle, että sille voi olla joku muukin selitys.


Anblick puhui samaan tapaan myös Arielista, mutta ei koskaan sitten tutustunut tarkemmin Arielin peliin.

einari kirjoitti:Ares lähti aktiivisesti ja aika hyökkäävästi liikkeelle, moitti hiljaisuudesta ja totesi, että pelistä pudottautuneet ovat varmaan hyviksiä. Ares voisi siis hyvin olla pahis, jolla on aktiivinen toveri (justy?). Ares myös pelasi aika rohkeasti omaan pussiinsa olettaessaan pelistä pudottautuneet hyviksiksi. Rohkea veto juuri peliin tulleelta pahikselta, mutta toimii, mikäli saa muutkin vakuutettua. Tästä väitteestään huolimatta epäili Jekua?


Ottaen huomioon miten paljon olet puolustanut dzinniä, minusta on outoa miten Areksen yhden päivän peli tekee hänestä nyt niin epäilyttävän, että päädyt jopa äänestämään häntä. Etenkin kun tämä Ares-kuvaus ei mielestäni anna kauheasti aiheita epäilyille. Pystytkö avaamaan vähän lisää, mitä epäilyttävää Areksen pelissä on?


einari kirjoitti:jiikare

Jiikare oli Anblickin epäilyjen kohde number one oikeastaan läpi pelin, ja sai Anblickilta pari ääntäkin. Zey piti jiikaretta neutraalina, mutta jossain vaiheessa jiikare yhtäkkiä nousikin epäilyttävimpien joukkoon, ja Zey oli jopa valmis äänestämään tämän ulos sijastaan. Näillä perusteilla pidän jiikaretta hyviksenä.


Mielestäni Zeyltä oli ihan loogista lähteä äänestämään ketä tahansa muuta kuin itseään, oli se toinen pahis tai ei. Ja lisäksi Zey ei koskaan äänestänyt jiikaretta - ainoastaan Meiz siirsi äänensä jiikareelle Zeyn ilmoitettua olevansa vapaamuurari.


einari kirjoitti:Näistä kahdesta mua eniten epäilyttävästä äänestän nyt ++Ares, koska hänellä on jo ääni alla ja on siis todennäköisempää saada hänet lynkattua. Nyt täytyy taas lentää töihin, enkä pääse siis varmaankaan iltatohinoihin mukaan ellei töissä satu olemaan hiljaista.


Kuten jo aiemmin sanoin, en oikein näe tämän Ares-äänesi kehittyneen luontevasti, ottaen huomioon kuinka vahvasti puolustit dzinniä vielä eilen.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: "Pieni" peruspeli (7. päivä 2.7. klo 21:00 asti)

ViestiKirjoittaja justy » 02.07.2017 15:57:02

Hyppään kohta lentokoneeseen, enkä ole varma ehdinkö kotiin ennen iltaa. Einarin epäilykset Aresta kohtaan tuntuvat tulleen niin puun takaa, että olen ehkä unohtanut jotain hänen eilisistä viesteistään (en ehdi enää tarkistaa). Muistikuvieni mukaan einari on puolustanut dzinnin hyvismäisyyttä niin vahvasti, etten tajua mistä hänen Ares-äänensä nyt tulee. Tulkitsen sen siis pahiksen toiminnaksi tilanteessa, jossa hän kohtaakin epäilyjä.

Einarin lisäksi voisin kuvitella äänestäväni Vampirea. Ares jääköön tänään, koska einari häntä äänestää ja einari epäilyttää kovasti. Jiikare saattaa olla pahis, tai saatta olla olemati. Hänellä on kuitenkin kaverina joku aktiivisempi (en usko jiikare-Jeku-kaksikkoon), eli aloitetaan metsästys sieltä aktiivisemmasta.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: "Pieni" peruspeli (7. päivä 2.7. klo 21:00 asti)

ViestiKirjoittaja Ares » 02.07.2017 16:27:21

Päivää on jäljellä alle neljä tuntia, ja olisi vielä kiva kuulla jotakin jiikareelta, Jekulta ja Vampirelta. Jeku epäillyttää minua sen vuoksi, että hän tuli 6. päivänäkin äänestämään jiikaretta vähäisin perustein, peesaten muita. Tänään hän äänesti minua, koska keskustelu palaa aina jollakin tavalla minuun. Haluaisin kuulla jotakin perusteluja Jekun äänille, siispä ++Jeku. Jeku on yleensä äänestänyt, ja sitten kadonnut.

Uskon, että pahiskaksikon muodostaa aktiivinen ja epäaktiivinen pelaaja. Pahiskaksikko löytyy siis näistä pelaajista Vampire/einari/justy + Jeku/jiikare, Meiziä pidän hyviksenä. En sanoisi einaria aktiiviseksi viime päivien perusteella, mutta hän on kirjoitellut kuitenkin suhteessa pitempiä, analyyttisempia viestejä. Hän on ollut yhtä aktiivinen kuin Vampire.

justyä epäilen tällä hetkellä vähiten, ja hänen ja einarin viestien perusteella einarista tulee epäillyttävämpi kuin justy. Vampire on myöskin epäillyttävä, edellisessä viestissä olevien perusteluiden vuoksi.

Nyt on ollut puhetta siitä logiikastani, että hyvikset tiputtautuisivat pelistä pois. Vampire ei ollut samaa mieltä kanssani -> mahdollisesti pahis, joka yrittää parantaa asemaansa tai sitten puhuu oikeasti kokemuksistaan. einari taas ei ole tiputtautunut tuosta porukasta pois, mikä viittaisi siihen, että einari voisi hyvinkin olla pahis. Blckter saattoi tiputtautua ihan hyvin pois vaikean roolinsa vuoksi, mutta miksi Tetradynamia pudottautuisi niin aikaisessa vaiheessa pois? Herkkuoonella oli vissiin huono netti, joka voi hyvinkin pitää paikkaansa. Tällöin einari olisi potentiaalisempi pahis kuin Vampire, mutta toisaalta hän on pelannut suhteellisen rennosti koko pelin.

Yritän lukea vielä läpi viestejä, erityisesti Vampiren ja einarin. Ääneni voi hyvinkin muuttua vielä illan aikaan, sillä olen putoamisvaarassa. Toivottavasti kuultaisiin vielä jiikaretta, Jekua ja Vampirea.
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: "Pieni" peruspeli (7. päivä 2.7. klo 21:00 asti)

ViestiKirjoittaja Ares » 02.07.2017 16:28:57

Ares kirjoitti:...miksi Tetradynamia pudottautuisi niin aikaisessa vaiheessa pois?

Tällä tarkoitin sitä, että miksi Tetra olisi pahiksena pudottautunut pois niin aikaisessa vaiheessa.
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: "Pieni" peruspeli (7. päivä 2.7. klo 21:00 asti)

ViestiKirjoittaja justy » 02.07.2017 16:33:14

Ares, komentoisitko niitä perusteluja miksi me muutamat emme näe Jekua todennäköisenä pahiksena. Mielestäni katsot Jekua hyvin yksipuolisesti.

Kokonaisin perusteluja joita tarkoitan, mutta olen jo koneessa.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

Re: "Pieni" peruspeli (7. päivä 2.7. klo 21:00 asti)

ViestiKirjoittaja Meiz » 02.07.2017 16:34:02

justy kirjoitti:Multa Vampire saa hyvispisteitä siitä, ettei hän äänestänyt Arielia kertaakaan eilen. Tiedämme että Ariel oli hyvis, ja Arielista oli aika helppo keksiä epäilyttävää. Pahis-Vampire olisi päässyt helpolla lähtemällä Ariel-kelkkaan, tai pysymällä kiinni jiikareessa, jota hän epäili eilen. Mielestäni siirto jiikareesta Arekseen oli riski pahikselle, koska se kiinnitti huomiota Vampireen, jos lopullinen valinta olisi ollut jiikareen ja Areksen välillä.

Miksi pahis-Vampire haluaisi ingorata hyvis-Arielin epäilyissään? Vai ajattelitko että hän vain teki virheen keksiessään valheellisia syitä epäillä Aresta? Eikö tämä sitten viittaisi jiikareen pahikseuteen, vai mikä oli Vampiren motiivi Ares-epäilyille?


Näen tämän niin että pahis-Vampire näkisi jo hyvisten epäilevän Arielia, joten hän menee tavallaan asioiden edelle ja suuntaa jo omat epäilyt muihin kohteisiin. Näen tämän hyväksi taktiikaksi mikäli jiikare ja Ares ovat molemmat myös hyviksiä. Mikäli Ariel lynkataan ja paljastuu hyvikseksi, Vampire ei ole ollut mukana massaamassa häntä ulos, Vampire voi myös jatkaa näiden kahden epäilyä seuraavana päivänä. Jos taas Vampiren kohde lynkataan ja paljastuisi hyvikseksi, Arielia epäilleet todennäköisesti jatkaisivat epäilyä myös tulevina päivinä. Mutta, Vampriehan kyllä epäili myös Arielia sivulausein, minua epäilyttää tapa jolla hän kuitenkin nosti Areksen ja jiikareen yli Arielin. En näe syytä miksi hän olisi näin tehnyt kun tuntui kuitenkin epäilevän myös Arielia.

justy kirjoitti:
Meiz kirjoitti:Mielestäni Meiz on edelleen hyvis ja einari hyvikseen päin kallistuneita.

Tämä lainaus oli siis Arekselta :D

justy kirjoitti:
einari kirjoitti:
Anblick kirjoitti:
Blckter kirjoitti:Olen ensimmäistä kertaa mukana joten älkää ihmetelkö mitä täältä tulee :)

Kun luin viestejä uudestaan, tämä hypähti vähän silmilleni. Haluaako Blckter jo valmiiksi turvata selustaansa siltä varalta, että haparoi pelissä mahdollisen pahikseuden takia?

Anblick huomioi tämän ensimmäisenä. Jos Blckter oli aloitteleva pahis ja teki sen vuoksi tämän mokan, olisiko pahistoverin järkevää huomauttaa siitä? Blckter-Jekun pahikseutta vastaan puhuu myös se, että Zey kirjoitti Blckterin nimen läpi pelin Blckerina. :D Voisi kuvitella, että oman pahistoverin nimimerkki olisi jäänyt vähän paremmin mieleen.


Tuo nimimerkki-pointti olisi vakuuttavampi, jos Anblickin mokailu olisi tullut myöhemmin pelissä. Ottaen Blkcterin hiljaisen alun huomioon, en usko että Anblick olisi nimeä kauheasti pahischatissakaan käyttänyt. Mutta silti nämä kaksi pointtia ovat mielestäni hyviä syitä antaa Blkcterille vähän hyvispisteitä.

Vissiin nimenomaan Zey typotti siis nickiä.

Ares kirjoitti:
Ares kirjoitti:...miksi Tetradynamia pudottautuisi niin aikaisessa vaiheessa pois?

Tällä tarkoitin sitä, että miksi Tetra olisi pahiksena pudottautunut pois niin aikaisessa vaiheessa.

Ehkä hän ei pidä pahiksena pelaamisesta. Se on huomattavasti enemmän aikaavievää ainakin.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: "Pieni" peruspeli (7. päivä 2.7. klo 21:00 asti)

ViestiKirjoittaja Vampire » 02.07.2017 18:50:40

Vai osaiisko joku linkata pahis-Vampiren peliin tällä foorumilla?

Aika vähän mun pahispelejä enää löytyy Kylästä, Kanalassa on yks, mutta se on aika vanha peli ja mun pelityyli on ehkä vähän muuttunut sen jälkeen. Ajankohtaisempia pahispelejä löytyy Finistä, mutta niitä ei pääse lukemaan kirjautumatta.

En ehdi tänään kirjotella epäilyjä, mutta mua jotenkin huvittaa, miten musta tunnutaan väännettävän pahista ja kuinka vahvasti mun puheita ylianalysoidaan :D Kai mä sit muiden mielestä oon oikein sneaky ja analyyttinen pelaaja, joka varmasti ajaa jotain suunnitelmansuunnitelmansuunnitelmia kuten kunnon luihuinen. Tällä hetkellä mä oon vaan kiireinen ja motivaatio-ongelmainen...
心配ないからね。
Avatar
Vampire
Kepitetty kyläläinen
 
Viestit: 511
Liittynyt: 15.11.2013 00:56:15
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 8

Re: "Pieni" peruspeli (7. päivä 2.7. klo 21:00 asti)

ViestiKirjoittaja Meiz » 02.07.2017 19:13:25

Onko sulla tapana motivaatio-ongelmat hyviksenä? Koen että tässä vaiheessa ollaan aika kriittisessä vaiheessa peliä hyvisten kannalta, joten motivaatiota kannattaisi kerätä jostain. Keskustelu on herännyt juhannushiljaiselon jälkeen, joten se tuskin on edelleen tähän syynä.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: "Pieni" peruspeli (7. päivä 2.7. klo 21:00 asti)

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 02.07.2017 19:30:21

Mä voisin hämmentää taas soppaa esittämällä mietteen, että oliko Areksen ääni mulle jonkinlainen kostoääni mulle?
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Avatar
Marzzuu
Kyläläinen
 
Viestit: 632
Liittynyt: 09.08.2016 14:31:29
Paikkakunta: Espoo
Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

Re: "Pieni" peruspeli (7. päivä 2.7. klo 21:00 asti)

ViestiKirjoittaja Meiz » 02.07.2017 19:33:08

Jospa kertoisit miksi Ares on mielestäsi pahis?
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: "Pieni" peruspeli (7. päivä 2.7. klo 21:00 asti)

ViestiKirjoittaja Ares » 02.07.2017 19:34:17

justy kirjoitti:Ares, komentoisitko niitä perusteluja miksi me muutamat emme näe Jekua todennäköisenä pahiksena. Mielestäni katsot Jekua hyvin yksipuolisesti.

En osaa sanoa, miksette näe Jekua pahiksena. Mielestäni Jekun ääni sekä jiikareelle että minulle ovat olleet todella heppoisesti perusteltuja. Hän on ilmestynyt foorumille, perustellut lyhyesti, ja kadonnut foorumeilta. Mielestäni se on epäillyttävää. Sen lisäksi Blckterin peli, mm. hänen ensimmäinen viesti, on ollut epäillyttävää.

Näyttää siltä, että olen tippumassa.

// Jeku ja Meiz väliin.

Ääni ei ole kostoääni, vaan kuten edellispäivänä totesin, pelisi ja äänestyskäyttäytymesi on ollut epäillyttävää. Perustelisitko hiukan enemmän, miksi äänestit jiikaretta, ja miksi minua.
Avatar
Ares
Kyläläinen
 
Viestit: 227
Liittynyt: 14.06.2017 20:20:56

Re: "Pieni" peruspeli (7. päivä 2.7. klo 21:00 asti)

ViestiKirjoittaja justy » 02.07.2017 19:39:04

Kotona ollaan.

En nyt oikein tiedä miten tässä pitäisi suhtautua. Äänestin Aresta eilen dzinnin perusteella, vaikka Ares itsessäään ei kummemmin epäilyttänyt. Nyt Jeku ja einari äänestävät häntä nimenomaan Areksen pelin pohjalta, vaikka Einari ei epäillyt dzinniä.

Eli areksen saamat äänet epäilyttävät enemmän kuin Ares tällä hetkellä. Etenkin Einarin ääni.
Avatar
justy
Kyläläinen
 
Viestit: 2166
Liittynyt: 24.05.2016 14:34:33
Palkinnot: 12

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 74 vierailijaa

cron