"Pieni" peruspeli, pahikset vei, voi ei

Pelien viimeinen lepopaikka, jonne kyläläiset kokoontuvat muistelemaan menneitä pelejä ja keskustelemaan niiden tapahtumista.

Re: "Pieni" peruspeli (7. päivä 2.7. klo 21:00 asti)

ViestiKirjoittaja Meiz » 30.06.2017 22:25:26

justy kirjoitti:Mun halu äänestää sinua tai einaria perustuu siihen, että jos olisin itse pahis, lopettaisin aktiivisten, yleisesti hyviksinä pidettyjen pelaajien tappamisen siinä vaiheessa kun ympärilläni olisi vielä bufferia. Se että porkkana tapettiin eilen tuntuu jo vihjaavan siihen, että sekä sinä että einari olette pahiksia, koska olisin itse varmaan vielä tappanut jommankumman teistä ja yrittänyt saada porkkanan lynkattua äänestystulosten analysoinnin avulla.

Ymmärrän tuon näkökulman, mutta mun ensireaktio yötappoon oli se, että kahdelle aktiiviselle ja hyviksinä pidetyille pahiksille se olisi huono veto, koska se nimenomaan vetää huomiota ja epäilyä heitä kohti. Yötapot saavat kyllä epäilemään että pahisten joukossa olisi vielä kokeneempi pelaaja, ne kun vaikuttavat aika taktikoiduilta (ellei sitten yksinkertaisesti jiikare ole pahis).

Näin muuten pointtisi jiikareesta ovat hyviä ja mahdollisia, silti koen edelleen todella vaikeaksi äänestää häntä Anblickin käyttäytymisen takia. Tekee kyllä kovasti mieli vain ignoraa tämä, jiikare kun ei muuten tunnu olevan kovin huolissaan saamistaan epäilyistä mikä saa mut kyseenalaistamaan kuinka huolissaan hän ylipäätänsä on hyvisten puolesta. @jiikare, voisitko avata tätä toista epäilyäsi johon eilen viittasit?

einaria vastaan puhuu se ettei hän ole osallistunut Anblickin äänestämiseen (myöskään toisena päivänä, tosin sitä ennen hän ei ollut muistaakseni esittänyt Anblickista epäilyjäkään). Samoin hän tulee päiviin vähän jälkijunassa, eli periaatteessa kyseessä voisi olla pahis joka katsoo ensin taustalta mihin suuntaan päivän tuulet puhaltavat. Äänesti aika myöhään myös Zeytä (porkkana, minä ja Cameron oli jo laittanut äänet Zeylle). Jos ignoraan hänen höpinät niin itse toimien puolesta hän voisi olla pahis. Kun taas viestit ja ajatukset tuntuvat melko luontevilta ja pysyn hyvin kärryillä niitä lukiessa, tähän varmasti vaikuttaa myös se että meidän mietteet pelistä ovat olleet aika samoilla linjoilla. Kiinnostaa kyllä kovasti kuulla hänen nykyiset mietteet pelistä (ja tietenkin muiltakin).

herkkuoonne -> Vampire on täysi peilikuva einarista. Toimien puolesta hän on hyvis, kun taas Vampiren viesteistä en saanut niin suurta hyvisvibaa, poislukien hänen reaktionsa viestiini (viewtopic.php?f=9&t=377&sk=a&start=420#p6097). Ymmärrän hänen näkökulman siitä ettei pelaajista kannata etsiä liikaa hyvisviboja (tunnun ajaneen itseni umpikujaan osittain tämän takia), mutta tästä huolimatta koin että hän jätti suht kriittisiä osia pois pelaajamietinnöissään, jotka voisivat viitatakin pelaajan hyvisrooliin.
Hieman myös epäilyttää se kuinka edellisenä päivänä aloitin todella vahvasti Arielia vastaan (joka oli saanut epäilyä muiltakin osakseen jo aiemmin), ja tämän jälkeen Vampire mielestäni osittain poissulkee Arielin epäilyistään ja suuntaa huomion vahvemmin dzinniAreksen sekä jiikareen suuntaan viestissä viewtopic.php?f=9&t=377&start=420#p6150 sekä päivän edetessä jossa sivulausein puhuu Arielista, mutta äänestää jiikarea ja Aresta. Tätä epäilyä hankaloittaa kovasti kyllä se, ettei jiikareen tai Areksen rooli ole tiedossa. Mutta, en henk. koht. keksi mikä tuossa vaiheessa olisi saanut hänet filtteröimään Arielin pois noin helposti verraten dzinniin ja jiikareeseen. Pahiksena hän olisi jo tiennyt Arielin olevan yksi potentiaalisista hyviksistä joka äänestetään ulos, ja mahdollisesti halusi jo suunnata huomiota muihinkin kohteisiin. Esimerkiksi mielestäni allaoleva lainaus osuu varsin hyvin myös Arieliin, silti tuo linkittyminen viittaa hänellä nimenomaa dzinniin.
Vampire kirjoitti:Meiz, dzinni mun mielestä linkittyy Zeyhyn ihan silläkin, että kauhean vähän otti a) ylipäänsä peliin kontaktia ja b) ei myöskään ottanut liiemmälti kontaktia Zeyhyn. Toki tää on vähän tällästä taas, että pitäis yrittää muistaa n. viikon takaa, mikä oli se kokonaisajatusprosessi, jonka kautta erinäiset päätelmät syntyivät ja ylipäänsä päästä taas paremmin kärryille pelistä, kun jotenkin on toi motivaatio ollut hukassa.

Puhuin yllä yötapoista ja mielestäni ne sopisivat aika hyvin pahis-Vampireen, joka pyrkisi laittamaan aktiivisemmat pelaajat epäilyksen alle.

dzinnistä olen edelleen samaa mieltä kuin einari listauksessaan, viewtopic.php?f=9&t=377&sk=a&start=90#p5950
Samoin Ares on lähtenyt aika vilpittömän oloisesti ja aktiivisesti peliin mukaan, ei ole herättänyt minulle suurempaa epäilystä. Pitäydyn nyt siinä kannassa että pahikset jättivät tarkoituksella Zeyn pelastamisen väliin kolmantena päivänä. Zey on itsevarma pelaaja ja varmasti luotti kykyynsä kääntää epäilyt pois omalla aktiivisella pelillään. Samoin hän varmasti tiesi että tuo äänestys olisi kovan ruotimisen takana (kuten einarikin taisi mainita aiemmin) ja näen hyvinkin hänet ohjeistamassa pahiskaverita välttämään hänen pelastamistaan. Cameronin lynkkaajista tulee täydellinen lynkkauspooli pelin edetessä ja uskon Zeyn tiedostaneen tämän.

Blckter -> Jeku nyt tuntuu olevan edelleen täydellinen arvoitus. Oma fiilis on ettei Jeku ota kovinkaan tosissaan näitä pelejä (ja nämähän ovat todella vakava asia! ;D). Mietin aiemmin että hänen Cameron ääni olisi ollut pahiskavereiden ohjeistama, se tuli jotenkin niin yllättävällä varmuudella. Näen toisaalta myös potentiaalia että hän aloittelija-hyviksenä oli äänestyspakon edessä ja päätyi vain lukemaan Vampiren viestit ja äänestämään sen perusteella. Hivenen hämää se että hän puhui yötapon valinnasta äänestämisellä, minkä takia kysyinkin tästä häneltä. Itselle ei ainakaan tule automaattisesti mieleen että pahikset nimenomaan äänestävät yötapoista ja tuli mieleen mikäli tässä pelissä pahikset tosiaan niin tekevät. Tää jälkimmäinen on kyllä niin kovaa arvailua että tekee tosissaan mieli heittää foliohattu päähän.

Tällä kertaa ääni lähtee aika paljon pienemmällä itsevarmuudella, mutta menköön ++Vampire
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: "Pieni" peruspeli (7. päivä 2.7. klo 21:00 asti)

ViestiKirjoittaja Meiz » 01.07.2017 12:25:35

Eli ketkä ovat kaksi jäljellä olevaa pahista, einari? Ja Vampire, kuka on jiikaren pahiskaveri?
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: "Pieni" peruspeli (7. päivä 2.7. klo 21:00 asti)

ViestiKirjoittaja Meiz » 01.07.2017 12:53:10

Vampire kirjoitti:
Ja Vampire, kuka on jiikaren pahiskaveri?

Ares olis se helpoin veikkaus, mutta tässä tilanteessa melkein enemmän alkaa epäillä, että pahis oliskin porukassa justy, Blckter→Jeku, Meiz, vaikka perusteita on vähän vähemmän. Kaikki kun ovat päässeet suht helpolla tänne asti.

Eli sitten voisit seuraavaksi käydä nämä kolme läpi tarkemmin ja kertoa miksi kukin olisi pahis.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: "Pieni" peruspeli (7. päivä 2.7. klo 21:00 asti)

ViestiKirjoittaja Meiz » 01.07.2017 12:53:43

Ja miksi einari on hyvis :)
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: "Pieni" peruspeli (7. päivä 2.7. klo 21:00 asti)

ViestiKirjoittaja Meiz » 01.07.2017 18:32:22

einari mietityttää enemmän nyt sen takia, että hän keskittyi enemmän hyvispointtien listaamiseen, muttei oikein tuntunut uskaltavan suoraan syyttää ketään pahikseksi. Vähän tuollaista vihjailevaa kommenttia epäilyistä, mutta kovin on ujon oloista pelaajalta joka on kritisoinut mm. minua ujosta äänestyskäyttäytymisestä.

Mä oon ittelleni kirjoittanut jiikaresta kysymyksen ylös ja kauan sitten, "olisiko pahiksella kovempi tarve kääntää epäilyä pois?". Tää on mun henk. koht. yleisoletus pahispelaajasti ja toki voi vaihdella paljon pelaajan mukaan.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: "Pieni" peruspeli (7. päivä 2.7. klo 21:00 asti)

ViestiKirjoittaja Meiz » 02.07.2017 13:38:00

einari kirjoitti:
Blckter-Jeku

Anblick kirjoitti:
Blckter kirjoitti:Olen ensimmäistä kertaa mukana joten älkää ihmetelkö mitä täältä tulee :)

Kun luin viestejä uudestaan, tämä hypähti vähän silmilleni. Haluaako Blckter jo valmiiksi turvata selustaansa siltä varalta, että haparoi pelissä mahdollisen pahikseuden takia?

Anblick huomioi tämän ensimmäisenä. Jos Blckter oli aloitteleva pahis ja teki sen vuoksi tämän mokan, olisiko pahistoverin järkevää huomauttaa siitä? Blckter-Jekun pahikseutta vastaan puhuu myös se, että Zey kirjoitti Blckterin nimen läpi pelin Blckerina. :D Voisi kuvitella, että oman pahistoverin nimimerkki olisi jäänyt vähän paremmin mieleen.

Zey ei kuitenkaan jatkanut tuosta Blcterin epäilyä, eikä syytös sitä suoraan olisi vaatinutkaan. Mielestäni aika kevyt kommentti lopulta.

Zey myös puhui Jekun kuoleman jälkeen "Jeku kai kuolikin jo" ja samoin Halimasta kuin hän olisi vielä hengissä (eli Zey ei olisi "hyviksenä" ollut niin hyvin kärryillä pahsiten yötapoista). En sulje ollenkaan sitä vaihtoehtoa pois että hän tahallaan typottaisi pahiskaverin nimimerkkiä :D Vaikuttaa että hänen pahispelinsä pitää mukanaan tahallisten virheiden sisällyttämisen viesteihin.

einari kirjoitti:Zey sai hyvisvibaa justysta läpi pelin ja nimesi justyn hyvismäisimmäksi pelaajaksi vielä silloinkin, kun oli juuri tullut esiin vaparina. Periaatteessa voisi pohtia, kannattaako pahistoveria hyvistellä noin voimakkaasti? Toisaalta Zey on kokenut pelaaja, joten voi olla, että hän uskaltaa ottaa tuollaisiakin riskejä pahiksena, koska toinen mahdollinen lopputulema on, että noin voimakasta hyvisvibojen jakelua pidetään nimenomaan osoituksena siitä, etteivät Zey ja justy ainakaan ole pahistovereita.

einari kirjoitti:Zey antoi aika hanakasti hyvisvibaa Tetralle muutaman lyhyen viestin perusteella. Tetrasta ei sillä hetkellä toki ollut muuta materiaalia, mutta mun mielestä aika rohkea veto olisi kuitenkin antaa perustelemattoman oloista hyvisvibaa pahiskaverille.

Eikö tässä ole kyse about samasta asiasta, mutta päätelmäsi eroavat keskenään. Miksi ylempi on mahdollinen pahisten taktiikka, mutta alempi epätodennäköistä pahiskavereille?

einari kirjoitti:Ares lähti aktiivisesti ja aika hyökkäävästi liikkeelle, moitti hiljaisuudesta ja totesi, että pelistä pudottautuneet ovat varmaan hyviksiä. Ares voisi siis hyvin olla pahis, jolla on aktiivinen toveri (justy?). Ares myös pelasi aika rohkeasti omaan pussiinsa olettaessaan pelistä pudottautuneet hyviksiksi. Rohkea veto juuri peliin tulleelta pahikselta, mutta toimii, mikäli saa muutkin vakuutettua. Tästä väitteestään huolimatta epäili Jekua?

Mun kokemusten mukaan pahikset pitävät tarkkaa kirjaa epäilyistään, joten tämä ristiriita herättää mulle ennemmin ajatuksen että Ares olisi hyvis. Pahiksena uskoisin että hänellä olisi vahvasti mielessä aiempi sanominen siitä, että tiputtautuneet olisivat hyviksiä, eikä siksi lähtisi epäilemään Jekua.

einari kirjoitti:Näistä kahdesta mua eniten epäilyttävästä äänestän nyt ++Ares, koska hänellä on jo ääni alla ja on siis todennäköisempää saada hänet lynkattua. Nyt täytyy taas lentää töihin, enkä pääse siis varmaankaan iltatohinoihin mukaan ellei töissä satu olemaan hiljaista.

Myös Vampirella on ääni alla ja mielestäsi hyvikseen kallistuvata pelaaja äänestää häntä :)
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: "Pieni" peruspeli (7. päivä 2.7. klo 21:00 asti)

ViestiKirjoittaja Meiz » 02.07.2017 16:34:02

justy kirjoitti:Multa Vampire saa hyvispisteitä siitä, ettei hän äänestänyt Arielia kertaakaan eilen. Tiedämme että Ariel oli hyvis, ja Arielista oli aika helppo keksiä epäilyttävää. Pahis-Vampire olisi päässyt helpolla lähtemällä Ariel-kelkkaan, tai pysymällä kiinni jiikareessa, jota hän epäili eilen. Mielestäni siirto jiikareesta Arekseen oli riski pahikselle, koska se kiinnitti huomiota Vampireen, jos lopullinen valinta olisi ollut jiikareen ja Areksen välillä.

Miksi pahis-Vampire haluaisi ingorata hyvis-Arielin epäilyissään? Vai ajattelitko että hän vain teki virheen keksiessään valheellisia syitä epäillä Aresta? Eikö tämä sitten viittaisi jiikareen pahikseuteen, vai mikä oli Vampiren motiivi Ares-epäilyille?


Näen tämän niin että pahis-Vampire näkisi jo hyvisten epäilevän Arielia, joten hän menee tavallaan asioiden edelle ja suuntaa jo omat epäilyt muihin kohteisiin. Näen tämän hyväksi taktiikaksi mikäli jiikare ja Ares ovat molemmat myös hyviksiä. Mikäli Ariel lynkataan ja paljastuu hyvikseksi, Vampire ei ole ollut mukana massaamassa häntä ulos, Vampire voi myös jatkaa näiden kahden epäilyä seuraavana päivänä. Jos taas Vampiren kohde lynkataan ja paljastuisi hyvikseksi, Arielia epäilleet todennäköisesti jatkaisivat epäilyä myös tulevina päivinä. Mutta, Vampriehan kyllä epäili myös Arielia sivulausein, minua epäilyttää tapa jolla hän kuitenkin nosti Areksen ja jiikareen yli Arielin. En näe syytä miksi hän olisi näin tehnyt kun tuntui kuitenkin epäilevän myös Arielia.

justy kirjoitti:
Meiz kirjoitti:Mielestäni Meiz on edelleen hyvis ja einari hyvikseen päin kallistuneita.

Tämä lainaus oli siis Arekselta :D

justy kirjoitti:
einari kirjoitti:
Anblick kirjoitti:
Blckter kirjoitti:Olen ensimmäistä kertaa mukana joten älkää ihmetelkö mitä täältä tulee :)

Kun luin viestejä uudestaan, tämä hypähti vähän silmilleni. Haluaako Blckter jo valmiiksi turvata selustaansa siltä varalta, että haparoi pelissä mahdollisen pahikseuden takia?

Anblick huomioi tämän ensimmäisenä. Jos Blckter oli aloitteleva pahis ja teki sen vuoksi tämän mokan, olisiko pahistoverin järkevää huomauttaa siitä? Blckter-Jekun pahikseutta vastaan puhuu myös se, että Zey kirjoitti Blckterin nimen läpi pelin Blckerina. :D Voisi kuvitella, että oman pahistoverin nimimerkki olisi jäänyt vähän paremmin mieleen.


Tuo nimimerkki-pointti olisi vakuuttavampi, jos Anblickin mokailu olisi tullut myöhemmin pelissä. Ottaen Blkcterin hiljaisen alun huomioon, en usko että Anblick olisi nimeä kauheasti pahischatissakaan käyttänyt. Mutta silti nämä kaksi pointtia ovat mielestäni hyviä syitä antaa Blkcterille vähän hyvispisteitä.

Vissiin nimenomaan Zey typotti siis nickiä.

Ares kirjoitti:
Ares kirjoitti:...miksi Tetradynamia pudottautuisi niin aikaisessa vaiheessa pois?

Tällä tarkoitin sitä, että miksi Tetra olisi pahiksena pudottautunut pois niin aikaisessa vaiheessa.

Ehkä hän ei pidä pahiksena pelaamisesta. Se on huomattavasti enemmän aikaavievää ainakin.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: "Pieni" peruspeli (7. päivä 2.7. klo 21:00 asti)

ViestiKirjoittaja Meiz » 02.07.2017 19:13:25

Onko sulla tapana motivaatio-ongelmat hyviksenä? Koen että tässä vaiheessa ollaan aika kriittisessä vaiheessa peliä hyvisten kannalta, joten motivaatiota kannattaisi kerätä jostain. Keskustelu on herännyt juhannushiljaiselon jälkeen, joten se tuskin on edelleen tähän syynä.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: "Pieni" peruspeli (7. päivä 2.7. klo 21:00 asti)

ViestiKirjoittaja Meiz » 02.07.2017 19:33:08

Jospa kertoisit miksi Ares on mielestäsi pahis?
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: "Pieni" peruspeli (7. päivä 2.7. klo 21:00 asti)

ViestiKirjoittaja Meiz » 02.07.2017 19:50:21

No taktikoin nyt ainakin jiikaren yli Areksen.

--Vampire

++jiikare
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: "Pieni" peruspeli (7. päivä 2.7. klo 21:00 asti)

ViestiKirjoittaja Meiz » 02.07.2017 19:51:04

--jiikare

++Vampire

Silti preferoin Vampiren putoavan tänään.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: "Pieni" peruspeli (7. päivä 2.7. klo 21:00 asti)

ViestiKirjoittaja Meiz » 02.07.2017 19:53:34

Nyt kyllä mietin miten tuo tasatilanneäänestys oikein menee, lieneekö Ares edelleen tippumassa. // no mutta, justy saa ratkaista tämän ellei muut saavu äänestämään.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: "Pieni" peruspeli (7. päivä 2.7. klo 21:00 asti)

ViestiKirjoittaja Meiz » 02.07.2017 19:58:11

Ares kirjoitti:Huomenna odotan Jekulta perusteluja, miksi hän äänesti jiikaretta ja minua. Hänen perustelut ontuvat mielestäni edelleen.

Mitkä perustelut? :D
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: "Pieni" peruspeli, pahikset vei, voi ei

ViestiKirjoittaja Meiz » 07.07.2017 20:24:48

Hyvin pelattu mafia, kova tiimi olitte! :] Erityisesti einari, tuskin olisin päätynyt äänestämään sinua, vaikka muutama epäily löytyikin kirjoitettuna pelistäsi :P Päästäänkö lukemaan keskustelujanne?

Harmillisen moni tiputtautuminen pelistä kyllä, toivotaan että seuraavassa pelissä vähemmän tätä.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: "Pieni" peruspeli, pahikset vei, voi ei

ViestiKirjoittaja Meiz » 07.07.2017 22:06:53

Kiitokset kehuista ja samaan syssyyn kompit Areksen pelistä,
olin yllättynyt miten nopeasti ja hyvin pääsit peliin mukaan :) Onneksi kohta pääsee hakemaan revanssia :P
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: "Pieni" peruspeli, pahikset vei, voi ei

ViestiKirjoittaja Meiz » 07.07.2017 22:37:29

Toki isot pisteet myös justylle, hän oli heittämällä selkein hyvis tässä pelissä, vaikkakin tuo lopun Ares ääni jäi vähän kaivelemaan ;]
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: "Pieni" peruspeli, pahikset vei, voi ei

ViestiKirjoittaja Meiz » 08.07.2017 09:27:51

Halima kirjoitti:Ainiin Cameron! Mulla jäi kokonaan kehumatta sun suoritus! Mutta siis Cam: mun mielestä tää oli sun paras pelisuoritus ikunakuunapäivänä! Pelasit tosi vakuuttavasti (mun mielestä) hyvistä, ja vaikka kuinka luin sun viestejä niin en vaan nähnyt sussa mitään pahismaisuutta - mitä ei tietysti pitänytkään löytyä, koska hyvishän sinä olit! :) Onnittelut hyvästä suorituksesta ja kehittymisestä pelaajana!

Mua kiinnostais nähdä mitä pahikset ja vapaamuurarit ovat jutelleet keskenään. Voisko näitä keskusteluja saada tänne näkyville? Ennen kaikkea kiinnostaa miten pahikset on neuvoneet Blckteriä (vai ovatko?), koska sitä ei kyllä ollut ketjusta nähtävillä. :D Myös se kiinnostaa, miksi kukakin päätyi pahisten yötappokohteeksi. Paljastakaa kaikki!

Joo samaa mieltä Cameronin pelistä, myös erittäin hyvin pahisten jälkillä.

Mua kiinnostaa erityisesti neuvottiinko Blcteria Cameronin epäilyssä, se kun kovasti vaikutti siltä mielestäni :)
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: "Pieni" peruspeli, pahikset vei, voi ei

ViestiKirjoittaja Meiz » 09.07.2017 11:11:55

Oon itse käyttänyt pahis chateissa quick topiccia, https://www.quicktopic.com

Viestit säilyvät ja pelin jälkeen voi vaan heittää linkin topicciin.
Avatar
Meiz
Kyläläinen
 
Viestit: 876
Liittynyt: 16.11.2013 09:33:02
Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 4

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja miina » 28.05.2017 16:11:24

Heido,

täällä vaan vielä kuulostelen tätä muitten kanssakäymistä..
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja miina » 29.05.2017 21:30:50

Hmmm, Haliman viesti vahvojen pelaajien täällä pitämisessä huolestuttaa? Melko hurjan kuuloinen uhkaus, vahvat vs "heikot". Tulee pieni kiusaaja-vire.. ei mulla tähän hetkeen muuta.

// vampire ehti väliin mutta menköön tällasenaan..
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja miina » 30.05.2017 09:49:42

Anblick kirjoitti:
mllna kirjoitti:Hmmm, Haliman viesti vahvojen pelaajien täällä pitämisessä huolestuttaa? Melko hurjan kuuloinen uhkaus, vahvat vs "heikot". Tulee pieni kiusaaja-vire.. ei mulla tähän hetkeen muuta.

Tästä sai sellaisen käsityksen, että sulla olisi ikävä fiilis pelistä, mutta toivottavasti ei ole :) On oikeasti sitä kivampaa ja pelin kannalta hyödyllisempää, mitä aktiivisempia pelaajia on, joten ihan rohkeasti kannattaa tulla juttelemaan ja heittelemään omia epäilyjä :> Samat sanat toki myös muille, jotka eivät ole vielä hirveästi uskaltautuneet kommentoimaan.

Tällä lähinnä viittasin siihen, että onko kovin hyvismäistä uhkailla hiljaisempia äänillä mikäli ei ala puhetta tulemaan? Näinkö sitä oltaisiin kylmästi käpylehmätkin tuhoamassa..
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja miina » 31.05.2017 08:31:30

Kylläpä on taas tuoreelle luettavaa ja pähkäiltävää. Itellä hieman haasteellista pysyä kaikkien ajatusten perässä. Mutta mennään mutulla.. :D

justy kirjoitti:miina

Neutraali. Kolmannen viestin perusteella minulle jäi käsitys, että miina epäilee Halimaa pahikseksi? Ymmärsinkö miina oikein? Jos ymmärsin, onko sinulla muita ajatuksia Haliman pelistä?



Joo, pahikseksi alkuun lähdin tuosta epäilemään, mutta pikkuhiljaa alkanut ajatella, että melko pitkän mutkan takaa pahis alkaisi tehdä noin huomattavaa peliä. Ellei sitten olisi käänteispsykologian käänteisestä kyse..

Mie en oikein osaa vielä lajitella, että ken olis hyvis ja kuka pahis. Ehkä se tässä ajan kanssa selkiintyy. Tänään pitää ruveta jo ääntä miettimään, ääks!
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja miina » 01.06.2017 13:22:20

Viuh! Nyt alkaa pikkuhiljaa tulla jotakin oloja eri pelaajista. En osaa sanoa mihin ne oikein perustuu, ehkä täytyy näin aloittelijana luottaa tuntumaan. Toisaalta, niin taitaa tehdä vielä tässä vaiheessa moni muukin.

Tämän viimeisimmän sivun/tuntien aikana tulleista viesteistä päällimäiseksi jäi mieleen ehkäpä Nego, jonka viestit on jotenkin kärkkäitä ja sarkastisia, mm. tämä mukaan lukien:

Nego kirjoitti:Toivon, että tämä on vitsailua.


Itsehän en ole nähnyt Blckterin viesteissä mitään epäilyttävää, olkoon mulle ihan neutraali.
Sen sijaan Nego siis aiheuttaa pahisvärinää, yksi vaihtoehto illan äänelle.

Mulla on pienesti pahisepäilyt myös mm. Cameronista ja Justystä, mutta esim. Nego ja Cameron vaikuttavat olevan niin mutkalla toistensa kanssa etten oikein tiedä, että voisko ne olla pahiskavereita vai just sen takia ottavatkin selkeää pesäeroa?

Kuulostelen vielä ennen äänen antoa..
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja miina » 01.06.2017 19:34:24

Halima kirjoitti:Mun pelityylin rauhoittuminen johtui joo negatiivisen huomion saamisesta, mutta ei siitä että mua epäiltiin tai äänestettiin, vaan siitä että musta saatiin kiusaaja-fiiliksiä. Mulla oikeasti meni vähän fiilis koko peliin sen kommentin luettuani, ja ei ollut enää samanlaista intoa säntäillä paikasta toiseen. Eli jos tykkäätte enemmän tästä nykytyylistä niin kiitokset mllnalle. Ja siis ei mulla koko peliin ole mennyt into, haluan kyllä edelleen pelata ja aion tehdä voitavani oman puoleni voittoon, mutta se suurin yli-innostus laantui tuosta kommentista.


Äh, mie oon tästä Halima pahoillani, väärä sanavalinta alunperin kuten Meiz tuolla jo epäilikin. My bad, jatka entiseen malliin!

Halima kirjoitti:Mua itseasiassa kiinnostais kuulla sekä mllnalta että Negolta, mitä mieltä olette toistenne pelistä ja puolesta.


Meiz kirjoitti:Siis tuleeko pahisviba sarkastisesta tyylistä vai myös viestien sisällössä? Jos näin niin mistä?


Mulla ei oikeestaan ole Negon viestien sisältöön hirveän rakentavaa mainittavaa, enemmänkin juuri sävyyn. Hieman syytteleväänkin sellaiseen. Useammassa viestissä Nego on miun mielestä vastaillut melko kärkkäästi asioihin, joihin en itse näe syytä. Se nyt ei välttämättä ole mikään oikea peruste, siksipä tuntuukin jotenkin pahalta äänestää vaan tuntuman pohjalta, onks pakko, jos ei taho? Veikkaan, että Negolla ei ole kauheasti mainittavaa mun pelistä kun materiaalia niin vähän on ollut tarjolla miun osalta tarjolla..

Mutta menköön nyt kumminkin.

++Nego

Toisaalta mulla hieman mietityttää, että kaikki ketä on Negoa äänestäneet, ovat saaneet jossakin vaiheessa pelia pieniä pahisvivahteita miun mielissä.. hmm..
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja miina » 01.06.2017 19:47:06

Justy: Joo, Nego on se ken eniten epäilyttää, mutta tuntuu hurjalta äänestää epäilyn takia. Peli ei vielä niin tuttu tapa toimia, että se tulisi luonnostaan. Pakko kai se vaan on alkaa äänestämään jonkun asian perusteella kun ei parempaakaan ole.

Muista tullee vibat ovat olleet häilyviä ja ehkä sellasia vaan, että jonkun kommentin kohdilla käynyt mielessä jotakin negatiivissävytteistä, mutta ei sen kummempaa johon haluaisin vielä tarttua.
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: "Pieni" peruspeli (1. päivä päättyy 1.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja miina » 03.06.2017 09:42:41

Huomenta!

Tässä on hieman tullut vietettyä suruaikaa, kun tuli itsekin äänestettyä hyvistä :( Ja Vampiren menetys tuntuu pahalta, varsinkin kun itse miettii omaa asemaa, joka kuitenkin koetaan suhteellisen selkeästi hyvikseksi. Näinköhän seuraavana yönä tulee itse katoamaan kartalta.. Ptäisiköhän tässä siis alkaa ihan himpun herättämään epälyksiä (sitä kyllä taisin esim. Anblickissä tehdäkin) omasta hyvyydestään kuitenkin?

Halima kirjoitti:
mllna kirjoitti:Toisaalta mulla hieman mietityttää, että kaikki ketä on Negoa äänestäneet, ovat saaneet jossakin vaiheessa pelia pieniä pahisvivahteita miun mielissä.. hmm..

Kertoisitko lisää näistä pahisvivahteista?


Taisin tähän alunperin laittaa Cameronin, Justyn ja sinut. Täytyy ehkä ihan kunnolla käydä noita viestejä läpi, koska nyt en äkkiseltään saa mieleen mitään yksittäistä juttua mikä on saanut tämän lausahduksen ylös kirjottamaan :D Ja toisaalta, täytyyhän tätä nyt pohtia, äänestin tietämättäni hyvistä, jota myös kolme muuta kokenutta pelaajaa äänesti, onko teillä jotakin muuta tietoa mitä mulla ei ole? Ja olinko tosissani näin johdateltavissa mikäli te nyt hypoteettisesti olisittekin pahiksia.. Tosissani en teitä siis mitenkään pahismaisina nää enää.

Nyt remppahommiin!
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja miina » 05.06.2017 08:45:53

Heipä vaan, viikonloppu tullut tehtyä kotihommia, hiljaista sen takia omasta puolesta. Paljon tuli kysymyksiä miunkin suuntaan, toivottavasti osaan kerätä kysymykset viesteistä ja vastata niihin edes jonkin verran selvemmin kuin aiemmin.

Anblick kirjoitti:
mllna kirjoitti:Täytyy ehkä ihan kunnolla käydä noita viestejä läpi, koska nyt en äkkiseltään saa mieleen mitään yksittäistä juttua mikä on saanut tämän lausahduksen ylös kirjottamaan :D Ja toisaalta, täytyyhän tätä nyt pohtia, äänestin tietämättäni hyvistä, jota myös kolme muuta kokenutta pelaajaa äänesti, onko teillä jotakin muuta tietoa mitä mulla ei ole? Ja olinko tosissani näin johdateltavissa mikäli te nyt hypoteettisesti olisittekin pahiksia.. Tosissani en teitä siis mitenkään pahismaisina nää enää.

Olet kirjoittanut tämän puolitoista päivää ennen tuota lausahdustasi, mutta et osaa enää perustella kenenkään (Cameron, justy, Halima) kohdalta, miksi olet heitä joskus epäillyt? Odotan kyllä, että saataisiin kuulla sinulta konkreettisempaa keskustelua pelistä, kun Negon lynkkaukseenkin ilmeisesti siis menit mukaan ihan vain muiden puheiden perusteella :) Toki muidenkin esittämiä perusteluja saa ja melkeinpä jopa pitää hyödyntää, mutta on vähän epäilyttävää, jos omia mielipiteitä ei löydy lainkaan. Ja no. Hyvistelystä saan pahisviboja, ja sitä viestissäsi vilisi roppakaupalla.


justy kirjoitti:Tuo "kolme muuta kokenutta pelaajaa äänesti" kuulostaa vähän siltä, että sinulla olisi enemmän pelikokemusta kuin olet antanut ymmärtää.

Minulla on myös vähän vaikeuksia ymmärtää miksi oikein äänestitkään Negoa, kun selityksesi tuntuu välillä muuttuvan. Aluksi tuntui siltä että äänestit Negoa koska hänen viesteissään oli ikävä sävy, joka epäilytti. Nyt taas tunnut vihjaavan, että äänestit häntä koska muutkin äänestivät, vaikka vielä eilen nämä muut äänestäjät tuntuivat pahismaisilta.

Pystyisitkö yhtään avaamaan miksi minä, Cameron, Halima tai Dzinni tuntui eilen pahismaiselta? Tai edes että ketkä näistä neljästä sinua eilen epäilyttivät?


einari kirjoitti:Soutamista ja huopaamista, ääni Negolle, lisää soutamista ja huopaamista. Miksi päädyit kuitenkin äänestämään Negoa?


Negon lynkkaukseen menin Negon viestien sävyn takia, en sen takia,että muut Negoa äänestävät olisivat mielessäni jotenkin olleet hyviksiä. Tuota jälkimmäistä kommenttiani "kolme kokenutta pelaajaa": tarkotin sillä päivän päättymisen jälkeistä ajatusta, että kolme kokenuttakin äänesti minun lisäksi eikä niinkään, että minä äänestin koska kolme muutakin äänesti. En tiiä saako ajatuksesta kiinni, kirjallinen anti tasoa 4-v (kuten myös suullinen).

Halima nyt vaikutti pahikselta, koska ahisteli minua heikkoa uutta antiaktiivista pelaajaa niihin aikoihin. (Huom. sarkasmi)! Dzinni ei ole herättänyt kyllä mitään tunnetta.. Justy taas viesteissään puolusteli Halimaa, joka noihin aikoihin oli pahislistalla niin olisko tämä aiheuttanut pienen pahisvibailun. Cameron taas, täytyy kyllä myöntää että kun nyt yritän keksiä, miksi muka Cameron on ollut mun pahislistalla, niin ei syytä. Ehkä tässä olen tullut vain muiden johtopäätöksien perässä, koska kommentteja lukiessa olen kyllä monesta melko samaa mieltä.

Jos nyt näistä summasummarum luen omia ajatuksia läpi. Ensimmäisen päivän jälkeen äänestin oman viban pohjalta samaa ihmistä sellaisien pelaajien kanssa sama joiden luulin olevan pahismaisempia, mutta näköjään olenkin pitänyt niitä näin jälkeenpäin ajatellen hyviksinä.

Pitäisköhän miun lukea säännöt uudestaan, ettei tule lisää ilmi uusia juttuja kuten äänestyspakko :D Ajattelin siitä huolimatta äänestää tämänkin päivän päätteeksi, mutta vielä ei käsitystä ketä. Toivottavasti nyt paremmalla onnella kuin edellisellä kerralla.
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja miina » 07.06.2017 20:16:48

Jahas, alkokohan Halima olla liian lähellä epäilyissään.. Huomenna täytynee ruveta lukemaan erityisesti Haliman viestejä huolella että ketä hän on epäilly Jekun lisäksi.
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja miina » 08.06.2017 18:29:43

Eilisen päivän loppu meni multa aivan täysin ohi, liian hyvä grillaussää Oulussa selvästikkin! Ja kylläpä oli taas tapahtunut. Piti ihan lukea uudestaan sivulta 8 asti tekstejä ja huhhuh, olenpa keränny epilyjä :D

Jos olisin eiliselle kerennyt/muistanut äänestää, niin olisin ehkä äänestänyt Anblickia (ehkä siksi, etten osaa suhtautua aikuismaisesti minulle saamaani ääneen). Enää tänään en koe niin suurta kostonhimoa, täytyy ehkä miettiä ihan järjellä. Mutta Anblick on kieltämättä herättänyt pahisviboja melko kärkkäällä ulosannillaan. Täytyy ehkä vähän miettiä miten olet äänestellyt ja voisko siussa ihan tosissaan olla pahista..

Justya en nyt osaa epäillä, koska tuntuisi oudolta, että olisi äänestänyt kaksi kertaa peräkkäin hyvistä pahiksena oikean hyviksen kanssa. Ellei sitten ollut tarkoitus pelastaa mahdollisnen pahiskaveri Anblick tippumiselta.. (Sori, en osaa laskea ääniä niin että olisiko näin edes tapahtunut ellei Justy olisi Halimaa äänestänyt)..

Ja kiitos Cameron luottamuksesta mun strategiasilmään, lähinnä se silmä tällä hetkellä tuntuu omasta mielestä vitsiltä, ei pysy millään vaan kärryillä! :D
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

Re: "Pieni" peruspeli (2. päivä päättyy 6.6. 21:00)

ViestiKirjoittaja miina » 08.06.2017 20:09:14

porkkana kirjoitti:mllna
mllna kirjoitti:Justya en nyt osaa epäillä, koska tuntuisi oudolta, että olisi äänestänyt kaksi kertaa peräkkäin hyvistä pahiksena oikean hyviksen kanssa. Ellei sitten ollut tarkoitus pelastaa mahdollisnen pahiskaveri Anblick tippumiselta.. (Sori, en osaa laskea ääniä niin että olisiko näin edes tapahtunut ellei Justy olisi Halimaa äänestänyt)..

justy äänesti Jekua (3. ääni) ennen kuin Anblick sai toisen äänensä, eli olisi ollut hyvin ennakoiva pelastus. Jeku ja Anblick keräsivät kyllä molemmat epäilyjä eilen, joten sinänsä mahdollista, että justy halusi varmistaa pahiskaverinsa selviämisen ja äänesti siksi sitä, jolla sillä hetkellä oli eniten ääniä. Suluissa olevaa huomiota en tajunnut, eihän justy Halimaa äänestänyt? Ketä epäilet tällä hetkellä eniten?


Sorisori, tarkotin Halimalla Jekua. (Epäilenkö alitajunnassani, että Justy äänesti Halimaa yöllä..)
Avatar
miina
Kyläläinen
 
Viestit: 928
Liittynyt: 27.05.2017 20:39:37
Palkinnot: 7

EdellinenSeuraava

Paluu Hautausmaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 110 vierailijaa

cron