Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

"Kylässä valkeni jälleen kaunis päivä, mutta äkkiä sen aamu-unisen rauhan särki vertahyytävä kirkaisu..." Tänne tulevat varsinaiset pelitopicit.

Re: Pieni peruspeli ihmemaassa - päivä alkaa 6.3. klo 22

ViestiKirjoittaja Halima » 09.03.2021 17:55:44

Joo Marzzuu, mäkin inhoan hammaslääkärissä käyntiä.

Mikä sua raynissa epäilyttää?
Halima
Ylläpitäjä

Kotiyhteisö: Kylä
Palkinnot: 14

ViestiKirjoittaja Meiz » 09.03.2021 18:06:48

Horaaneko kirjoitti:Mistä ihmeestä tuosta käy ilmi että ääni menee päivän lopussa joko änkälle tai jeekalle? Ja mä en ihmetellyt sitä, mun pointtina tossa oli se, että ihmettelin ääntä jeeksulle. Justy on edellisellä sivulla kertonut ettei jeekakasta saa otetta ja ekat epäilyt nähdään nyt tässä. Toi oli se kohta mitä korjasin mun kolmannen viestin loppuun, olin missannut nuo justyn epäilyt ja luulin siis tässä kohtaa että ääni jeekakalle tuli ilman mitään perusteluja - siitä iso reaktio.

Missä kohtaa sä näet tässä, että justy miettii lopullista ääntään ja mitä väliä sillä on tässä kontekstissa?

Mäkin kyllä ymmärsin tuon jo alunperin että justy mietti päivän pudotuskohdetta, eikä niin että mihin nyt ääni lähtee. Miten muutenkaan sen voisi tulkita?

Horaaneko kirjoitti:Pelkkien pelitapahtumien joo. Eli luetellaan pelitapahtumia tosi neutraalisti ja viestissä on enemmän sitä dataa kun omaa kommenttia. Mulle selkeyttää välillä käydä ihan vaan tapahtumia läpi, mutta niinkun näät, jos luit mun viestin (etkä vaa halunnu kivasti komppailla Zeytä :>) että mul on siellä aika paljon omaa kommenttia seassa. Oot nyt kahesti syyttäny mua tosi laiskalla perusteella (tää ja se "pahikselle on helpointa sanoa vaan että lukee topaa myöhemmin!"), onko sulla musta jotain ihan legittiä mielipidettä?

Kyllähän mä sen luin mutta aika puoliajatuksella, kun tuo formaatti riveistä peräjälkeen pistää väkisinkin mun silmät skippailemaan. Hommaa helpottais kyllä huomattavasti jos jotenkin korostaisit (boldaten) omat pohdinnat. Mutta ei mulla ollut tarkoituksena heittää mitään low bloweja, vaan halusin nähdä päädytkö mihinkään vahvempaan päätelmään viestien läpikäymisen jälkeen, sen sijaan että näitä päätelmiä kuultaisiin päivän odottelun jälkeen. Se että reagoit viestiini ja otit kantaa oli ihan positiivista. Mutta uudelleenlukemisella:
Horaaneko kirjoitti:- syyt äänestää Tetraa. Justylla olis ollut ns parempiakin syitä äänestää, vaikka Halimaa tai jeekakaa tai änkkää. Sen sijaan valitsi äänestää Tetraa sen takia, että tästä tuskin saadaan enää mitään irti. Justy varmasti tietää miten riskiä on äänestää tällasella syyllä

Mitä mieltä oot mun pointista tähän liittyen?

Halima kirjoitti:
Meiz kirjoitti:No mähän olen discossa mutten vain kylässä :D Mutta ei kyllä tullut mieleenkään että tuo pitäisi raportoida tässä kohtaa.

Onko sulla joku syy miksi et oo Kylän discossa? En painosta, mutta tuu! Siellä jutellaan ja pelaillaan Among Usia jne. :)

// off topic Olen siis discordissa töiden puolesta, muuten saa kyllä pysyä kiinni ja keskityn oleelllisimpaan eli n. 20v vanhojen pelien pelaamiseen ja perheen kanssa hengailuun (joka taas kärsii aika hyvin näistä peleistä) :D
Meiz
Kyläläinen

Palkinnot: 4

ViestiKirjoittaja Marzzuu » 09.03.2021 18:22:08

Halima kirjoitti:Joo Marzzuu, mäkin inhoan hammaslääkärissä käyntiä.

Mikä sua raynissa epäilyttää?

No okei, mä lupaan mennä sinne hammaslekuriin ylihuomenna.

Kysymykseen, rayn ei ehkä ihan epäilytä, mietin lähinnä. Hän aloittaa pelin aika, hm. Reippaasti, puolustautuu voimakkaasti. Tai siis, olisiko hyviksellä tarvis puolustaa itseään kärkkäähkösti eikä tuo nyt ole mikään hyökkäys raynia kohtaan?
Marzzuu on marzzuuheimon ainoa jäsen, tunnusmerkkinä tuulentuivertamat vaaleanruskeat hiukset, joita jotkut sanovat punaisiksi, pieni koko, pelokkuus portaissa/liukuportaissa, iloinen perusilme, puheliaisuus varautuneisuuden jälkeen ja kömpelöt liikkeet.
Marzzuu
Kyläläinen

Kotiyhteisö: FinFanFun
Palkinnot: 1

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 09.03.2021 18:51:00

Meiz kirjoitti:
Horaaneko kirjoitti:Mistä ihmeestä tuosta käy ilmi että ääni menee päivän lopussa joko änkälle tai jeekalle? Ja mä en ihmetellyt sitä, mun pointtina tossa oli se, että ihmettelin ääntä jeeksulle. Justy on edellisellä sivulla kertonut ettei jeekakasta saa otetta ja ekat epäilyt nähdään nyt tässä. Toi oli se kohta mitä korjasin mun kolmannen viestin loppuun, olin missannut nuo justyn epäilyt ja luulin siis tässä kohtaa että ääni jeekakalle tuli ilman mitään perusteluja - siitä iso reaktio.

Missä kohtaa sä näet tässä, että justy miettii lopullista ääntään ja mitä väliä sillä on tässä kontekstissa?

Mäkin kyllä ymmärsin tuon jo alunperin että justy mietti päivän pudotuskohdetta, eikä niin että mihin nyt ääni lähtee. Miten muutenkaan sen voisi tulkita?

Tää tuntuu melkei jo offtopicilt ku en nää mitä järkee tätä on miettii, ei ollu koskaan mun pointti xD Mut joo periaattees tosta lauseenmuotoilust vois niin olettaa, mut justya kun miettii pelaajana nii jännä et lopullisia ääniä oltais antamassa kolmannella sivulla. Varsinkin jeekalle, jolle justy antaa ekat pahisvibansa jotka nekin on aika hataria. Nii ei tullu mieleenkään tällasta miettii (varsinkaan, koska se ei ollu mun pointti)

Meiz kirjoitti:
Horaaneko kirjoitti:Pelkkien pelitapahtumien joo. Eli luetellaan pelitapahtumia tosi neutraalisti ja viestissä on enemmän sitä dataa kun omaa kommenttia. Mulle selkeyttää välillä käydä ihan vaan tapahtumia läpi, mutta niinkun näät, jos luit mun viestin (etkä vaa halunnu kivasti komppailla Zeytä :>) että mul on siellä aika paljon omaa kommenttia seassa. Oot nyt kahesti syyttäny mua tosi laiskalla perusteella (tää ja se "pahikselle on helpointa sanoa vaan että lukee topaa myöhemmin!"), onko sulla musta jotain ihan legittiä mielipidettä?

Kyllähän mä sen luin mutta aika puoliajatuksella, kun tuo formaatti riveistä peräjälkeen pistää väkisinkin mun silmät skippailemaan. Hommaa helpottais kyllä huomattavasti jos jotenkin korostaisit (boldaten) omat pohdinnat. Mutta ei mulla ollut tarkoituksena heittää mitään low bloweja, vaan halusin nähdä päädytkö mihinkään vahvempaan päätelmään viestien läpikäymisen jälkeen, sen sijaan että näitä päätelmiä kuultaisiin päivän odottelun jälkeen.

Mä kostan näillä kilometripostauksilla kaikki aiemmat esseet jotka jouduin lukee kun heräsin niin että sivui oli 10 :-----D (ei vaa joo, for real, mietin itekki et tota olis voinu muotoilla nii et kivempi lukee. aattelin et quotet katkas kuitenkin kivasti osan tektii) En tajuu tota viimestä pointtias, sähän siis kritisoit mua siitä, että mainitsin et mun pitää käydä topaa uudestaan läpi. Miten aattelit että reagoisin siihen, öö, vahvistamalla mun päätelmiä.??

Palaan tohon Tetra-kohtaan myöhemmin, toi sun kommentti on tainnut jäädä multa huomaamatta.

perheen kanssa hengailuun (joka taas kärsii aika hyvin näistä peleistä) :D

Tää. Mul jää töiden ja treenien jälkeen vapaa-aikaa sellaset 4 tuntii ja yleensä se menee sit puoliks omiin juttuihin ja puoliks läheisten kaa olemiseen. Jouduin yks päivä ilmottaa kumppanille et en ehi nyt lähtee hänen kaa tallille ku mun pitää kirjottaa foorumille!! :----D
voi veljet
Horaaneko
Kyläläinen

Palkinnot: 3

ViestiKirjoittaja Meiz » 09.03.2021 18:55:51

Horaaneko kirjoitti:En tajuu tota viimestä pointtias, sähän siis kritisoit mua siitä, että mainitsin et mun pitää käydä topaa uudestaan läpi. Miten aattelit että reagoisin siihen, öö, vahvistamalla mun päätelmiä.??

No en, vaan kerroin sen mikä ajatus itselleni tuli mieleen kun luin edellisen viestisi, hence "meinasin jo laittaa"
Meiz
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja äng-äänne » 09.03.2021 19:31:00

No niin, pyrkimyksenä olis tää viesti saada kirjoitettua muuhun aikaan kun aamuyöllä kun meinaa vähän unen määrä jäädä vähäiseksi. :D

Lupasin että alan vetämään kasaan tätä kakkospäivää. Mutta mä aloitan oikeastaan mun kertailun ihan ekan päivän lopusta kun musta tuntuu että mun analyysit pelin kokonaistilanteesta siihen kohtaan loppui.

justy kirjoitti:Jos Halima on hyvi, raynilla ei oo mitään pahissyytä lähteä hämmentämään soppaa eilen. Koska musta eilinen vaikutti siltä, että rayn laittoi hommat hyrskyn myrskyn, jotta löytyisi joku muu kuin halima pudotettavaksi. Jos halima on hyvis, pahis-rayn ois voinut vaan todeta ton että lol, änkkä äänestää mua huonolla logiikalla, äänestänpä sitä, ilman sitä jeeksun ja haliman kuulustelua.

Mutta eihän rayn mun mielestä Halin puolesta ekana päivänä pillastunut, vaan omasta puolestaan? Eli rayn nimenomaan suutahti kun häntä epäiltiin ja kuulusteli nimenomaan muiden mielipiteitä mun äänestä häntä kohtaan, ei niinkään mun epäilyistä Halimaa kohtaan koska ne hän otti mun muistaakseni ihan mukisematta vastaan - ja ohjaatko sä tällä viestillä raynia yhä tiukemmin kiinni Haliin, jotta rayn ei vaan vahingossakaan linkittyisi suhun?

Halusiko justy lopulta jättää Haliman eloon sillä, että olisi mahdollista jatkaa Halin hämmentämistä ja puimista ja yhdistämistä muihin pelaajiin (eritoten justyn pahiskaveri rayniin). Halin elossaolo olisi luonnollisesti pahis-justylle arvokkaampaa kuin se että hänet olisi listitty ja todettu hyvikseksi ekana päivänä.

Mun täytyy yhä sanoa että pahismaisen pelaajan pitäminen pelissä sen takia että häntä voi sitten ristikuulustella tulevina päivinä lisää on ihan käsittämätön syy miksi äänestää hiljaista pelaajaa.

Mun mielestä justylta on ihan ystävällinen ajatus kysyä jatkuvasti Marzzuulta kysymyksiä tämän ajatuksista ja epäilyksistä ym. mutta siitä tulee väkisin mulle vähän semmoinen "tässä mä nyt oon reippaana aktiivisena houkuttelemassa tätä yhtä hiljaista mukaan peliin" kiiltokuvafiilis. Itse en jaksaisi toista noin aktiivisesti haastatella kun se Marzzuun anti on mun silmään yhä todella epäselvää ja ympäripyöreää vaikka kuinka kaivelee, jättäisin Marzzuun vaan omiin oloihinsa kunnes hän omasta aloitteestaan antaisi jotain panosta tähän peliin. Tää on siis oikeastaan mun fiilis Marzzuuusta ylipäätään.

Zey kirjoitti:justy Marzzuun aktivointi tuo kyllä plussaa justylle.

Koetko vielä Zey että justyn Marzzuun aktivointi tuo hänelle plussaa?

Mä en ihan justyn kakkospäivän pelissä ymmärrä tuota justyn Zey-ääntään, ja sanoinkin jo silloin aikaisemmin että ne perustelut oli vetelät. En nyt tarkoita kääntää aseen piippua väkisin itseäni kohti, mutta mä olen kuitenkin ymmärtääkseni ollut justylle koko pelin ajan yksi epäilyttävimmistä. Mikset äänestä mua vaan lähdet Zeyn kimppuun sen perusteella ettei hän lyhyessä ajassa sisäistä peliä ja lähde pelaamaan juuri semmoiseen tyyliin kuin mitä sä pelaisit? Tää logiikka vaan tuntuu jotenkin niin omituiselta. Alusta saakka oot rummuttanut että mä oon epäilyttävä, mutta Zeyltä riittää yksi viesti ja ääni siirtyykin hänelle. (Kerjäänköhän mä taas vaan verta nenästäni...)

justy kirjoitti:Ekan päivän lopulla olin sitä mieltä, etten ängää halua äänestää (kuten muistaakseni sanoinkin), mutta ei mulla hänestä silti hyviskuvaakaan ollut.

Muistuuko sulla justy vielä mieleen mikset halunnut suoraan äänestää mua? Mä oon pahoillani enkä jaksa kaivaa sitä tuolta historiasta. Senkö takia että mä olin aktiivisempi vrt. Tetra? Oonko mä sun mielestä ylipäätään vielä pahismainen?

Vai onko se syy mikset justy oo kehdannut äänestää mua vielä se, että rayn on äänestänyt mua etkä kehtaa peesata pahiskaverin perässä? :)

Mun kokonaiskuva justysta menee tosi paljon linjaan monien muidenkin kanssa täällä. Eli oikeastaan ekan päivän lopun testamentti oli semmoinen justyn lopun alku mulle, Halin äänestämättä jättäminen (koska laski väärin tmv.), valtavan pitkät viestit (joilla ehkä haetaan sitä hyvismäistä pelin edistämistä mutta lopulta jotka jää mun mielestä paljon enemmän puimaan eilistä äänestystä ja kiertämään sen luona ympyrää), Marzzuun taluttaminen kysymyksillä, se että mä en ehkä vieläkään oikein saa selvä että mitä mieltä justy nyt on vai ei oo esimerkiksi vaikka musta vaikka mua on puinut aivan huisin paljon, nää kaikki yhdessä piirtyy mulle pahismaisena.

Zeyn herääminen peliin oli tässä jossain kohtaa keskustelun alla, muuten mun mielestä on ihan loogista lähteä käymään peliä läpi alusta saakka mutta Meizille annettu ääni ekan kolmen sivun perusteella tosiaan tuntui hieman aikaiselta. Zey sitä sittemin perusteli sillä, että mieluummin hyviksenä äänestää kuin on hiljaa ja antaa pahisten rellestää (näin ymmärsin siis hänen perustelunsa). Mun mielestä hänen Meiz epäilyt on vaan aika hataralla pohjalla, eli silleen kurja lähteä vaan numeropelin kannalta heittämään ääntä johonkin, kun ihan yhtä hyvin siinä voisi osua pahisten massauksen kohteeseen, jos nyt puhutaan ihan vaan numeropelistä (eli että jos 2 pahista äänestää henkilöä x niin parempi 1 hyviksen on äänestää ketä vaan kun jättää äänestämättä - mutta siinähän voi ihan yhtä hyvin tää 1 hyvis osua siihen henkilöön x, varsinkin kun ei ole koko topa luettuna vaan vasta kolme ekaa sivua). Siis summa summarum, kyllä mä jollain tasolla ymmärrän tän logiikan, itse en vaan uskaltaisi sillä lähteä äänestämään, koska tosiaan suurin pelko olisi että mun parin ekan sivun perusteella valittu kohde päätyisikin sitten pahisten massausmaalitauluksi. Tekeekö tän logiikan käyttäminen Zeysta pahismaisen? Ei mun mielestä, koska se kiinnitti Zeyhyn paljon huomiota ja periaatteessa tutkan alapuolella lentävä pahis olisi voinut vaan sanoa "tässä mun huomioita nyt mutta vielä en tämän perusteella uskalla ääntä laittaa joten jatkan huomenna". Zey myös paljon selittää auki muiden liikkeitä minkä mä nään hyvismäisenä, kun pahiksella ehkä enemmän kiinnostaisi vaan pelata omaa peliään ja etsiä omat epäilynsä eikä niinkään omaa napaa kutittelisi oikaista muiden mielikuvia muista (varsinkin kun Zey on oikonut kautta linjan useampia pelaajia, eli ei vaan niin että selittelisi vaikka yhden pahiskaverin puolesta).

No, tähän peräänhän sitten jeekaka ja Hali lähtee heti Zeyn peesiin Meiziä tiputtamaan (kun jeekaka ensin pillastuu Halin pelastus epäilyistä) ja Hali pelastaa sitten itse itsensä. Eli siis worst case scenario: tuo Zeyn kolmen ekan sivun perusteella annettu ääni olikin se hetki mitä pahispari jeekaka-Hali odotti ja syöksyi siihen perään peesaamaan. Mä oon myös eri mieltä esim. jeekakan siitä pointista että Meiz olisi ajanut Halin tippumista niinkuin käärmettä piippuun - siis Meiz epäili että Hali on pahismainen ja äänesti siksi. Mä en siinä sen suurempaa ajojahtia nähnyt. Ajoinhan mäkin Halin tippumista todella voimakkaasti, miksei se ollut käärmeen ajamista piippuun? Vai olitteko Halin kanssa päättäneet pahisparina että mua ette lähde epäilemään (niinkuin toit sen silloin jeekaka perusteluna että no olisittehan te voineet mua lähteä massaamaan raynin perään) ettekä sitten voineet mielipidettänne enää lähteä pyörtämään ilman että se olisi näyttänyt pahismaiselta.

Kyllä mä yhä pidän jännittävänä kuviona sitä kuinka paljon jeekaka siitä hänen ja Halin toisiinsa yhdistämisestä kimpaantui. Mutta sitten se tuhannen taalan kysymys: kimpaantuisiko pahis siitä niin näyttävästi? Toisaalta Hali oli kyllä jo putoamisvaarassa ja pahispari jeeksu-Hali olisi voinut mennä damage control-moodiin, että nyt äkkiä ne äänet pois Halilta niinku olis jo. Sitten tuli Zeyn kolmen sivun perusteella annettu Meiz-ääni ja jeeksu-Hali näki tilaisuutensa tulleen ja ihan peräjälkeen käänsi vaa'ankielen muualle. Mutta kun mulla joku pieni ääni aivossa sanoo et ei kai pahispari näin näkyvästi voisi toimia. Mutta tulihan siinä perääntymistä sitten jeeksu-Halilta molemmilta, varsinkin Hali aika ilmiselvästi mun mielestä halusi vaan jonkun toisen tippuvan kuin hän itse ja kun Meiz-äänestä alkoi tulla backlashia niin sitten löytyi syyt Tetra-äänelle. Mutta yhä... toimisiko pahispari todella näin ilmiselvän läpinäkyvästi toisiaan peesaten ja täysin peräkkäisillä viesteillä. Se tuntuu mulle ainakin ihan tajuttoman isolta nou noulta. Eli tavallaan tää Halin ja jeekakan keskinäinen peli lievensi mun epäilyksiä vähän molempia kohtaan.

Halin pelityylissä mulla hieman ärsyttää se, että syyt äänestykselle kaivetaan niin monesti suoraan joltain toiselta. Mutta taas se pieni ääni aivoissa sanoo että kehtaisiko pahis oikeasti olla näin huoleton, että eikö pahis kokisi paineita itse edes hieman kirjoittaa jotain perustelujaan auki sen sijaan että peesaa "hyvin sanottu ++ketä sä äänestit".

Horaanekosta en nyt oikein tiedä mitä sanoa, koska mun fiilikseni hänestä tossa kakkospäivän alussa ei oo merkittävästi muuttuneet. Mun mielestä horaan pelin avaus oli mielipidekkäämpi, mutta sitten jossain kohtaa se lässähti ja horaa ihan itse myönsi että ei hänellä ole nyt mitään varmempaa tuntumaa. Mutta sitten hän varmaan päätti ottaa itseään niskasta kiinni (mitä on nyt paljon ollut kakkospäivänä ilmassa, että porukka havahtuu itsekin siihen että nyt pitää oikeasti tehdä töitä näiden omien hyvis ja pahispohdintojen eteen - osasyynä tähän varmaan se että melkein jo 20 sivua asiaa ja sitä pitää jo oikeasti istahtaa alas lukemaan). Mä sanon tän uudestaan: mä en tällä hetkellä horaan viesteistä saa oikein mitään syytä miksi epäilisin häntä. Vaikuttaako hän aktiivisesti hyvismäiseltä? Ei mun mielestä, tasapaksua on. Samantyyliset vibat tulee tällä hetkellä hänestä kuin kakkospäivän Halimasta - he on vähänniinkuin mun neutrilaatikon vastapäissä. Kootaan vanhoja juttuja ja heitellään kevyttä epäilyä.

Marrzzuu on mulle tosiaan aivan kauhean vaikea ymmärtää, kun en roolista huolimatta ikinä osaisi pelata samalla tyylillä kuin hän. Mutta hyvisboksiin hän nyt lopulta kallistuu, ihan vaan koska mun on tosi vaikea nähdä että pahis oikeasti olisi näin löysin rantein liikenteessä ja melkein täysin muiden kehotuksesta muodostaa vasta omia mielipiteitään. Mun oli tässä topicia selaillessa tajuttoman helppo ohittaa Marzzuun viestit koska niiden sisältö on seuraava "henkilö x on hyvismäinen mutta toisaalta, voispa tommoseen tyyliin pelatessa olla pahismainenkin". Selvä juttu. Ja mua kritisoitiin soutamisesta ja huopaamisesta... eli siis mun taktiikkani on jättää Marzzu omiin oloihinsa kunnes sieltä tulee jotain oikeata mielipidettä. Ja mä en suoraan sanottuna ihan ymmärrä hänen jeekaka-äänensä perusteluita. Jeekakan tyyli tässä pelissä on samanlainen kuin pahis!jeeksulla aikaisemmassa pelissä? That's it?

Sitten vielä Meiz. Meizin kakkospäivän anti on vähän laiha. Iso osa hänen päivästään menee justyn kanssa käytyyn keskusteluun minusta (joka siis antoi mulle enemmän kuvaa kyllä justysta, mutta ei oikeastaan lisää tietoa Meizistä itsestään tai edes hänen ajatuksistaan). Onhan sulta Meiz tulossa vielä jotain kokoavaa viestiä? Siitä mä itse ainakin tykkäisin, niin tietäisi vähän mitä sä ajattelet. Ekana päivänä tuli jo alusta saakka heittelyjä kaikista pelaajista - vibattaa ja ei vibata - nyt ei ole niin kattavaa kommenttia kakkospäivän aikana vielä Meizilta tullut. Toistaiseksi menee EOS osastolle.

justy kirjoitti:Nyt siis epäilyttää se miten Rayn-readi ei tuntunut muuttuvan vaikka halima-readi muuttui.

Miksi mun Rayn readi olisi muuttunut kun Raylta ei ollut siihen mennessä tullut yhtään postia? Halilta oli tullut lisää matskua minkä perusteella vibattaa. Ja mulla oli tosiaan yhä se käsitys että mun ja rayn juttu jäi jotenkin kesken, mutta raynhan jälkikäteen korjasi että se ei jäänyt, vastaukset mun kysymyksiin löytyikin sieltä hänen viesteistään, mä vaan luulin että se jäi. Mun Hali ja rayn teoria ei oo nyt kakkospäivänä oikein saanut tuulta alleen enää niin että olisin viestejä lukiessa ajatellut "oho, Halin ja rayn välillä on jotain" (minkä fiiliksen taas ekana päivänä sain), joten oon alkanut pohdiskeleen heitä erillisenä pelaajina (ja raynia linkitettynä taas suhun - mutta enemmän sun sanomisien kuin raynin sanomisien vuoksi).

Mä en nyt tosiaan oikein tiedä mitä ajatella raynista. En tiedä puristaako hänellä nyt kenkä siinä että hän ei vaan kerta kaikkiaan arvosta mun pelityyliä vai onko tämmöinen raynin vihaisuus aina "kerran joka pelissä" sattuva juttu ja ihan tyypillistä. Rayn on mun mielestä tosi vaikeasti luettava pelaaja, ja lisäksi tuo voimakas defenssi tosi paljon hämärtää mun kykyä arvioida häntä. Koska mä en voi sille mitään että näen sen pahismaisena, kun mä en ihan ymmärrä miksi hyvispelaaja tuohtuisi häntä kohti heitetyistä epäilyistä ja äänestä niin järkyttävän paljon. Varsinkin kun se mun ääni ei edes ollut tappoääni. Mutta rayn tuntuu olevan sitä mieltä että eilisen perusteella mä yhä oon pahis vaikka useampi ihminen mä mukaanlukien on mun päättelyketjuani hänelle yrittänyt avata (kiitos vaan kaikille). Mä en oikeastaan siihen liittyen enää muuta voi tehdä.

Mulle tulee siis tunne että tää peli ylipäätään on jotenkin loukannut raynia ja hänen käsitystään siitä miten juonareita tulee pelata, joten hän kokee asiakseen komentaa mistä kannattaa puhua, mistä ei kannata puhua, mitkä on hyviä epäilyksiä ja mitkä ei. Tätä en pidä välttämättä hyvismäisenä tai pahismaisena, mutta jos viestejä tulee jo valmiiksi aika vähän (moneen muuhun pelaajaan verrattuna) niin sitten tuntuu vähän haaskuulta että niiden sisältö menee muiden komenteluun.

Jos rayn olisi reagoinut edes vähän rauhallisemmin tähän koko mun provoääni yms. yms. debakkeliin niin voisin harkita jopa hänen nostamista EOS-osastoon koska hän lupasi että kommentoi muita pelaajia ja haluaisin odottaa sen ennen kuin mitään kakkospäivän lopullista tuomiota annan. Mutta jos irrotetaan kaikki "rayn on tämmöinen ja tämmöinen pelaaja" jutut mitä olen muilta kuullut pois tästä ja tulisin tähän peliin nyt täysin tuorein silmin lukemaan, rayn ylimitoitetun voimakas puolustus vibattaisi mulla pahismaiseen. Joten sen takia saa jäädä tuonne pahislaariin.

Tässäpä siis koottuna vielä.

hyvis:
Zey
Marzzuu

neutri:
horaaneko
jeekaka
Halima

EOS:
Meiz

pahis:
rayn
justy

No sitten se rayn kutsupilliääni.

--raynpelikoneet

++justy

Jos rayn loppupäivän anti osoittautuu epäilyttävämmäksi kun justyn koko päivän anti niin pystyn periaatteessa vielä vaihtamaan, mutta sitten niillä perusteilla saan yllättää itsenikin. Musta myös tuntuu että justy on solmukohdassa ja jos hän paljastuu hyvikseksi lähtisin mä varmaan uudestaan jeekaka-Hali linjalle. Tai sitten pitäisi lähteä ihan jonnekin muille vesille. Ja jos justy paljastuu hyvikseksi niin kyllä se mun rayn epäilyäkin silloin lievittäisi, kun he on taas vähän pariskuntana mulla pahispuolella.

PS.

jeekaka kirjoitti:Horaan kohdalla on kans ehkä pienenpieni town tell, mutta tästä oon epävarmempi,

Mitä tuo town tell tarkoittaa?
äng-äänne
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Meiz » 09.03.2021 19:32:54

Mulla menee loppupäivä muissa merkeissä, joten jätän äänen ++justy

Äänet:
4 justy (Zey, Halima, horaaneko, Meiz)
1 raynpelikoneet (äng-äänne)
1 Halima (justy)
1 jeekaka (Marzzuu)
1 äng-äänne (raynpelikoneet)
Meiz
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Meiz » 09.03.2021 19:33:34

Eivaanäänet:

5 justy (Zey, Halima, horaaneko, Meiz, äng-äänne)
1 Halima (justy)
1 jeekaka (Marzzuu)
1 äng-äänne (raynpelikoneet)
Meiz
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Zey » 10.03.2021 09:59:00

Horaa kirjoitti:Mistä ihmeestä tuosta käy ilmi että ääni menee päivän lopussa joko änkälle tai jeekalle?

Ei justy sitä suoraan sano missään kohtaa, mut musta toi on ihan luonnollinen tapa puhua, kun puhutaan lopullisesta äänestä. Ts. en ihmettele miksi justy ei sano, että pidän ääneni sulla tai siirrän sen jeeksulle. Mut jos se ei ollut sun pointtis niin okei. Luulin, että oli koska kirjoitit "ja äänihän oli jo änkäl."

Horaa kirjoitti:Tää. Mul jää töiden ja treenien jälkeen vapaa-aikaa sellaset 4 tuntii ja yleensä se menee sit puoliks omiin juttuihin ja puoliks läheisten kaa olemiseen. Jouduin yks päivä ilmottaa kumppanille et en ehi nyt lähtee hänen kaa tallille ku mun pitää kirjottaa foorumille!! :----D

Nyt tuli huono vaimo -olo, kun mulle jää yleensä töiden jälkeen semmonen puol tuntia vapaa-aikaa ja yleensä sen oon käyttänyt sen Slendyn kiusaamiseen kaa olemiseen. Ja silti perskuta menin ilmoomaan peliin sen pienen vapaa-ajan (ja yöunien) kustannuksella. ;__;

äng kirjoitti:Koetko vielä Zey että justyn Marzzuun aktivointi tuo hänelle plussaa?

Nään joo ton alun aktivoinnin. Mut mun päässäni se on niinku kiva langasta tehty rannekoru, joka on jossain norsun läjän sisällä.

Town tell on hyvismäisyydestä kertova seikka tms.
Fiksubjs dilmaattinen
Zey
Kyläläinen

Palkinnot: 16

ViestiKirjoittaja jeekaka » 10.03.2021 10:06:03

äng-äänne kirjoitti:
jeekaka kirjoitti:Horaan kohdalla on kans ehkä pienenpieni town tell, mutta tästä oon epävarmempi,

Mitä tuo town tell tarkoittaa?

Asiaa mitä oon Horaan nähny tekevän hyviksenä mutta en muistaakseni pahiksena mikä kertoisi että Horaa on hyvis :D

Pahiksena Horaa saa hupia mun pelityylistä eikä halua pudottaa mua, hyviksenä se on epäillyt mua aina. Ja nyt eka viesti alkaa tosi skeptisesti mua kohtaan. Horaa kyl lopulta päätyy pitämään mua hyviksenä niin siksi tää on tosi tosi ohut :D Pitää jossain kohtaa tarkistaa onko Horaan readeissa ollut samanlaista progressiota pahiksena. Ja siis toinen muuttuja tossa on että periaatteessa niissä aiemmissa hyvispeleissään Horalla on ollut syytäkin epäillä mua että ehkä se on vaan tosi hyvä lukemaan mua.

Mut tää ei ehkä oo kauheen korkealla mun prioriteettilistalla, koska en oikein nää miksi Rayn ois pillastunut noin paljon tosta pahisparitusasiasta jos se ei tietäisi että justy flippaa pahis ja sen jälkeen meidän on käytännössä pakko lynkata Rayn.

//Zey
jeekaka
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 10.03.2021 11:57:18

jeekaka kirjoitti:Pahiksena Horaa saa hupia mun pelityylistä eikä halua pudottaa mua, hyviksenä se on epäillyt mua aina. Ja nyt eka viesti alkaa tosi skeptisesti mua kohtaan. Horaa kyl lopulta päätyy pitämään mua hyviksenä niin siksi tää on tosi tosi ohut :D Pitää jossain kohtaa tarkistaa onko Horaan readeissa ollut samanlaista progressiota pahiksena. Ja siis toinen muuttuja tossa on että periaatteessa niissä aiemmissa hyvispeleissään Horalla on ollut syytäkin epäillä mua että ehkä se on vaan tosi hyvä lukemaan mua.

Oonko oikeesti epäilly sua aina? XD Ei mut joo voin myöntää että pahiksena oon saattanu ehkä mahollisesti pari kertaa haluta pitää sut pelissä tonkaltasista syistä.......... Mut musta tuntuu et oon kans sisäistäny sun pelityylin nyt paremmin ja yhdistän esim just villit salaliitoteoriat sun hyvispeliin.

Zey kirjoitti:"ja äänihän oli jo änkäl."

Joo tää oli se kohta missä en sit sisäistänyt että justy vois pohtia lopullista ääntään, mä jotenkin aattelin tän silleen kuin justy olisi unohtanut jo äänestäneensä änkkää. Missä ei nyt tälleen jälkikäteen oo mitään järkeä koska justy poisti äänensä änkältä tossa samassa viestissä. En tiiä mikä aivopieru mulla on iskenyt nimenomaan ton viestin kohdalla.

äng-äänne kirjoitti:Mun täytyy yhä sanoa että pahismaisen pelaajan pitäminen pelissä sen takia että häntä voi sitten ristikuulustella tulevina päivinä lisää on ihan käsittämätön syy miksi äänestää hiljaista pelaajaa.

Avaa vähän ajatuksias, miks pahisJusty tekisi näin? Ton Haliman elossapitämisen takia?

äng-äänne kirjoitti:Tekeekö tän logiikan käyttäminen Zeysta pahismaisen? Ei mun mielestä, koska se kiinnitti Zeyhyn paljon huomiota ja periaatteessa tutkan alapuolella lentävä pahis olisi voinut vaan sanoa "tässä mun huomioita nyt mutta vielä en tämän perusteella uskalla ääntä laittaa joten jatkan huomenna".

Tästä oon samaa mieltä. Tai en nyt muista laittoko Zey ton äänen viimesenä pelipäivänä vai sitä edeltävänä, mutta pahiksen olis ollut helpompaa ja turvallisempaa sanoa että palaa myöhemmin topaan kun on lukenut loppuun. Uskon Zeyn olevan rehellinen siinä ettei tosiaan ollut koko peliä läpilukenut, ja vajailla tiedoilla toisen äänestäminen on sellanen riski jonka mun on vaikee nähdä pahisZeyn tekevän. Enemmän tosta äänestä tulee nyt sellanen fiilis, että Zey ihan tosissaan halusi mukaan pahisjahtiin.
(ellei sitten Halima oo Zeyn pahiskaveri, mutta tätä en kyllä jotenkin näe).

äng-äänne kirjoitti:Selvä juttu. Ja mua kritisoitiin soutamisesta ja huopaamisesta... eli siis mun taktiikkani on jättää Marzzu omiin oloihinsa kunnes sieltä tulee jotain oikeata mielipidettä. Ja mä en suoraan sanottuna ihan ymmärrä hänen jeekaka-äänensä perusteluita. Jeekakan tyyli tässä pelissä on samanlainen kuin pahis!jeeksulla aikaisemmassa pelissä? That's it?

Marzzuulla on aika uniikki tyyli pelata, joten mä teen sen poikkeuksen hänen kohdallaan että muistelen aika paljon Marzzuun aikasempia pelejä ja koitan koota mielikuvaa sen pohjalta. Sulla ei tietenkään sitä aikaisempaa metaa ole, joten ehkä kannattaa sitten kiinnittää extrapaljon huomiota muiden pohdintoihin hänestä.
(munkin pitäis kyllä käydä lukasee joku Marzzuun uusin pahispeli läpi koska aloin kyseenalaistaa tota muin muistikuvaa ja miettii oliko Marzzuu pahiksena tavallista asiakeskeisempi nimenomaan vaan siinä yhessä pelissä jossa häntä mentoroitiin tai jotain... Mieleen tuli myös, että Marzzuu on pari kertaa pahiksena jäänyt kiinni ihan puhtaasta lipsautuksesta).

Ollaan puhuttu tämän pelin aikana tuosta "juonareiden oppikirjasta otetuista epäilyistä" ja mulle jää vähän sellanen fiilis tuosta äng-äänteen epäilystä raynia kohtaan tämän tunnereaktion takia. Tuo kuulostaa melkein siltä kuin änkkä sanoisi, että hänen on "pakko" epäillä raynia koska tämä suutahti - että ei anneta itselleen mahdollisuutta edes pohtia voisiko pelaaja reagoida vahvasti myös hyviksenä. Tietty joo varmasti tällanen pelityyli voi tulla aika järkytyksenä, ennenvanhaan Kylässä tunnereaktioit taidettiin aika suoraan yhdistää pahisrooliin. Mutta jotenkin sellanen että omaa käsitystään ei kyseenalaisteta ollenkaan tuntuu siltä, että epäilyä keksitään, eikä oikeasti epäillä.

Mun tavotteena olisi ennen päivän loppua käydä edes pikaseen Haliman ja äng-äänteen viestit läpi. Ja ehkä raynin. Tää on tää hetki kun alan kyseenalaistaa kaikkea, koska mua huolestuttaa miten yksimielisiä kaikki tuntuu olevan justyn suhteen. Onko pahikset sitten tosiaan justy ja rayn, onko justy ohjannut pahiskaverin epäilemään tätä myös, onko se marzzuu, vai onko pahikset nyt justya äänestävissä. Mutta mä palailen näihin ajatuksiin kunhan toivottavasti oon taas saanut käsiteltyä lisää pelaajia läpi! Tällä hetkellä, tällä infolla mitä mulla on, seison siis edelleen mun justy-äänen takana.
voi veljet
Horaaneko
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 10.03.2021 12:48:55

Halima, sanoit että änkän provoääni on on. Onko se myös ok että kun hän saa haluamansa infon äänestään (rayn on pahis), niin sen jälkeen hän vaihtaa äänensä pois?

Horaa, odotan mitä sanottavaa sinulla on erityisesti änkästä. Toivoisin että luet hänen ensimmäisen päivän epäilynsä huolella ja peilaat niitä siihen mitä hän nyt sanoo, ja mitä mieltä asiasta olet.

Jeeksu, minä en ole pillastunut mistään tässä pelissä, paitsi siitä ettei tetra välittänyt vastata selvään kysymykseeni, mutta muille kyllä kelpasi vastata. Ja ehkä siitä ertä sinä suoranaisesti valehtelet siitä kuinka minä pelaan/pelaisin hyviksenä/pahiksena. Olet pelannut niin monessa pelissä kanssani että sinun pitäisi tietää etten ole koskaan ikinä ikipäivänä elämässäni valehdellut aktiivisuudestani ja postaan/pelaan aina sillon kun voin, ihan joukkueestani riippumatta.

En osaa tuohon zeyn readiin minusta sanoa oikein mitään. Ei varmasti kenellekään mitään merkkaa mutta ainakin itse koen puolustautuvani enemmän ja kärkkäämmin hyviksenä kun pahiksena, ERITYISESTI huonoja keissejä vastaan (mistä tässä nyt puhuttiin kait). Ei yleensä siinä, että puolustautuu, ole mitään pahismaista, ennemmin pitäisin pahismaisena sitä että joku syyttää sinua eikä sinulla ole siihen mitään sanottavaa. Voin kyllä kertoa tästä lisää kunhan pääsen kotiin.

En näe syytä vaihtaa ääntäni. Palaan tähänkin alkuillasta.

On totta että justy on tehnyt asioita joita minäkin pidän pahismaisena. Lähinnä mieleen tulee se, että kun justy äänesti halimaa hän listasi myös syitä, miksi halima on hyvismäinen. Jos tarkoituksenasi on äänestää lynkkaustarkoituksessa, miksi ihmeessä kertoisit mitä hyvismäistä pelaaja on tehnyt???? Lisäksi hän ei edes ollut lukenut minun ja änkän sananvaihtoa kokonaisuudessaan mutta kuitenkin pystyi antamaan mielipiteensä asiasta. En mäe tuotakaan kovin loogisena. Horaasta ja meizistä mulla ei oikein ole vieläkään mitään sanottavaa. Äänestäisin varmaan jeeksua ennemmin kun justya. Ihan vaan sillä perusteella mitä tuossa aiemmin sanoin jeeksusta, ja sitten koska jeeksu äänesti tetraa käytännössä samoilla syon kun justykin ja vieläpä koska justy pyysi mutta toisena päivänä se olikin jotenkin pahismaista justylle äänestää tetraa (kun hän itse teki samoin).

Ja kyllä, minulla on "how to play mafia for dummies". Se on hyvin yksinkertainen, katso kuka sanoo/antaa ymmärtää yhtä mutta tekee toista. Ihan hyvällä menestyksellä tuolla on pärjännyt...
Out of order
raynpelikoneet
Kyläläinen

Kotiyhteisö: TL Mafia
Palkinnot: 7

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 10.03.2021 12:59:03

Niin se vielä justystä, että olen kokenut justyn lukemisen hyvin helpoksi niissä peleissä missä olen hänen kanssaan pelannut. Pahis justyn postit näyttää yleensä siltä, että siellä on miljoona sanaa mutta ei oikein mitään asiaa. Tässä pelissä näin ei ole ollut. Ehkä on niin että olen väärässä ja te olette oikeassa, mutta en siltikään näe miten justy olisi pahismaisempi kun änkkä tai jeekaka.
Out of order
raynpelikoneet
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 10.03.2021 13:25:46

Eikun jättäkääpä tuo jeeksu +justy eod huomioimatta. Ei se ehkä mennytkään noin, eikä nyt ole aikaa tarkistaa puhuinko kukkuja.

Jeeksu mitä mieltä olet siitä, että änkkä sanoo:

- ekana päivänä halima + rayn oli pahiksia ja rayn yritti puolustaa halimaa eikä vastannut änkän kysymyksiin
- änkkä äänesti halimaa
- tokana päivänä änkkä ei enää epäile halimaa, vaan justya (eli siis haluma+ratn ei ole hänen mielestään pahiskaksikko)
- rayn vastasikin änkän kysymyksiin eikä änkällä tähän näyttänyt olevan mitään sen erikoisempaa sanomista (siis molemmat hänen pointtinsa on jo kumottu)

- ennen kun änkkä edes vastaa viestiini hän keksii että rayn onkin justyn pahispari, koska justy sanoi jotain...
- lisäksi hän keksii jonkun toisen syyn miksi rayn voisi olla pahis, joka muuten tapahtui ekana päivänä mutta silloin se ei ollut syy rayn pahismaisuidelle

- jos justy paljastuikin hyvikseksi, änkän pahistiimi on halima + jeekaka. (w000t??? Nytkö mä en siis enää voikaan olla haliman kanssa pahis kun koko ensimmäinen päivä meni änkältä sen "todisteluun"???)

Selittäkääs tuo logiikka minulle nyt hyviksen näkökulmasta.
Out of order
raynpelikoneet
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 10.03.2021 13:46:49

raynpelikoneet kirjoitti:Eikun jättäkääpä tuo jeeksu +justy eod huomioimatta. Ei se ehkä mennytkään noin, eikä nyt ole aikaa tarkistaa puhuinko kukkuja.

Jeeksu mitä mieltä olet siitä, että änkkä sanoo:

- ekana päivänä halima + rayn oli pahiksia ja rayn yritti puolustaa halimaa eikä vastannut änkän kysymyksiin
- änkkä äänesti halimaa
- tokana päivänä änkkä ei enää epäile halimaa, vaan justya (eli siis haluma+ratn ei ole hänen mielestään pahiskaksikko)
- rayn vastasikin änkän kysymyksiin eikä änkällä tähän näyttänyt olevan mitään sen erikoisempaa sanomista (siis molemmat hänen pointtinsa on jo kumottu)

- ennen kun änkkä edes vastaa viestiini hän keksii että rayn onkin justyn pahispari, koska justy sanoi jotain...
- lisäksi hän keksii jonkun toisen syyn miksi rayn voisi olla pahis, joka muuten tapahtui ekana päivänä mutta silloin se ei ollut syy rayn pahismaisuidelle

- jos justy paljastuikin hyvikseksi, änkän pahistiimi on halima + jeekaka. (w000t??? Nytkö mä en siis enää voikaan olla haliman kanssa pahis kun koko ensimmäinen päivä meni änkältä sen "todisteluun"???)

Selittäkääs tuo logiikka minulle nyt hyviksen näkökulmasta.

Tähän vielä lisäyksenä se, että tämä nykyinen änkän syy minun pahikseudelle on se että minä kimmastuin hänen antamastaan äänestä. Voisin ymmärtää tuon logiikan jotenkin hyviksen näkökulmasta jos hän nyt kokisi että syytti minua oikeista syistä ensimmäisenä päivänä ja sen takia pahiksena hyökkään häntä vastaan. Näinhän ei kuitenkaan ole, en ole pahis haliman kanssa hänen mielestään, ja olinkin vastannut hänen kysymyksiinsä. Nuo olivat hänen syytöksensä. Nyt hänellä ei kuitenkaan käy edes mielessä että hyvis voisi "kimmastua" häntä kohtaan esitetyistä perättömistä syytöksistä (nuohan siis hänen itsensäkin mukaan olivat loppujen lopuksi invalideja pointteja minun joukkueestani riippumatta).
Out of order
raynpelikoneet
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja äng-äänne » 10.03.2021 14:41:25

horaaneko kirjoitti:Avaa vähän ajatuksias, miks pahisJusty tekisi näin? Ton Haliman elossapitämisen takia?

Mun ajatukset etunenässä pohjautui siihen epäjohdonmukaisuuteen, että justy listasi Haliman ekan päivän epäilyttävimmäksi muttei kuitenkaan lynkannut häntä. Ja kun pahiksia ollaan kuitenkin täällä metsästämässä, mun mielestä se ajaa sen edelle että on kiva jutella ja aktiivisia pelaajia (varsinkin kun meillä on kaikki muut paitsi Tetra olleet aktiivisia).

Eli siis mun ajatukset pohjautuu enemmän siihen, että mun on jotenkin vaikea nähdä miksi hyvisJusty tekisi näin. (Tietenkin siellä oli se selitys että pelkäsi että Meiz tippuu, ja tämmöinen numerolipsautus/laskuvirhe voi sattua ihan yhtä hyvin kummalle puolelle vaan - tai olla täysin keksitty selitys.) Mä itse ajattelen tätä asiaa jotenkin kauhean yksioikoisesti: jos joku on mun mielestä epäilyttävin mä mieluummin äänestän häntä ja toivon mukaan pääsen katsomaan hänen roolin, vrt. siihen että annan hänen säilyä elossa koska jotenkin saisin häntä vielä enemmän rysän päältä kiinni? Yksi pahis pois on kuitenkin aina yksi pahis pois ja se rooli selviää oikeasti vasta silloin kun Kunnioitettava Pelinvetäjämme sen meille ilmoittaa.

Eli jos mun on vaikea ymmärtää miksi hyvisJusty tekisi näin, niin mä lähdin seuraavaksi miettimään miksi pahisJusty tekisi näin. Enkä mä siihen oikein muuta selitystä keksinyt kuin että justy halusi Haliman pitää elossa koska häntä oli epäilyttäväksi tituleerattu koko ykköspäivän ja se sitten antaisi meille kätevän keskustelunaiheen kakkospäiväksi. Ja päätyihän hän nyt lopulta itsekin Halimaa äänestämään (ainakin toistaiseksi), eli kuitenkin haluaisi nähdä hänen roolinsa. Ja kun se olisi niiiin helposti jo ykköspäivänä selvinnyt. Ja se että kaikki tää hulabaloo pohjaa siihen yhteen laskuvirheeseen ja justyn säikähdykseen että Meiz on tippumassa... on joko keksitty selitys tai todella surkeiden sattumuksien sarja.

Sitten raynista vielä. Mä listaan nyt itse omat syyni kautta pelin sille miksi rayn on ollut mun mielestä epäilyttävä, kaivettuna kaikista mun viesteistä:

- Rayn tyyli on provoava

- Halima+rayn on toisiinsa mun päässä linkittyneitä -> Halima oli ykköspäivänä pahismainen ja rayn sopis siinä hänen kaverikseen

- rayn reaktio mun provoääneen oli yllättävän voimakas

- rayn reaktio mun provoääneen oli ylimitoitettu

- justy+rayn on toisiinsa mun päässä linkittyneitä -> justy on kakkospäivänä pahismainen ja rayn sopis siinä hänen kaverikseen

Sitten ne asiat mitä rayn kävi jo läpi yhdessä vastausviestissään mulle:

- mä en ollut nähnyt hänen tappoäänelleen perusteita (no kyllä se sieltä raynin aikaisemmista viestistä löytyi, mä vaan oletin että niitä perusteluja olisi ollut enemmän)

- Hali oli rayn mielestä epäilyttävä mutta epäilykset hävisi yhtäkkiä (no kyllä se perustelu sieltä raynin aikaisemmista viesteistä löytyi)

Ja sitten mun äänestyskäyttäytyminen häntä kohtaan:

- ekan päivän provoääni koska hän oli hiljentynyt ja koin että oli jäänyt muilta pelaajilta unholaan ja halusin kuulla hänen mielipiteen

--> nostin äänen pois kun sain häneltä reaktion

- kakkos päivän kutsupilliääni koska koin että meillä oli jäänyt keskustelu kesken ja että raynilla olisi ollut enemmän perusteita mun äänelle

--> nostin äänen pois kun sain häneltä reaktion

Mutta raynilla on nyt selkeästi semmoinen kuva, että mä olen pahis ja mä olen pahiksena päättänyt että pidän raynia kiistattomasti, peruuttamattomasti pahiksena, koska tietenkin mun pitäisi valita joku kohde jota lähteä epäilemään ja ajamaan piippuun kun itse tiedän ketkä on hyviksiä ja ketkä ei. Mutta mä en missään kohtaa oo tuonut esille että pidän raynia jotenkin kiistattomasti, peruuttamattomasti pahiksena, koska joka kerta kun mä häntä epäilen, se linkittyy johonkin toiseen pelaajaan. Mä sanon useaan kertaan että haluan hänen kommenttiaan, haluan saada hänestä hyvisvibaa, epäilen häntä välillisesti muiden pelaajien kautta.

Tällä hetkellä mun ainut syy miksi epäilen raynia puhtaasti omien viestiensä perusteella pahikseksi oli se hänen reaktionsa tuohon mun provoääneen, mutta kuten mä sanoin mun viime viestissä, ei se oo tarpeeksi että mä äänestäisin häntä. Sanoin eilen että mun äänen vaihtaminen justysta rayniin vaatisi perusteluja jotka yllättäisi mut itsenikin, koska mä en kykene noin hataralla perustelulla (ei edes monikossa perusteluilla, vaan vaan tolla yhdellä) mitenkään vaihtamaan ääntäni raynille. Varsinkaan kun rayn on mulle hankalasti luettava pelaaja (ihan kirjaimellisesti ja kuvainnollisesti, koska hän ihan oikein korjasi mua että mä olin missannut tunteen palossa lukiessani juttuja hänen ekan päivän viesteistä).

Rayn kritisoi sitä että epäilykseni siirtyi Halimasta ja raynista justyyn. Mä en ymmärrä että miksi mun pitäisi ekana päivänä valita kaksi ihmistä keitä epäilen ja epäillä vain heitä pelin loppuun saakka? Tää tilanne kuitenkin elää koko ajan. Kakkospäivän alussa mun huomio kiinnittyi heti justyn äänestyskäyttäytymiseen ja testamenttiin koska me olisi saatu Hali tiputettua mutta sitten niin ei käynytkään. Mä ilmoitan että mun Haliepäilykset on lieventyneet sen suururakan/pelityylin muutoksen vuoksi. Siinä tokan päivän viestissä mä annoin raynille tän kutsupilliäänen koska koin että meillä oli jäänyt asia kesken ja että hän olisi jotenkin enemmän perustellut ääneänsä mua kohtaan. Käyn läpi nää pahiskaksikkomuodostelmat justy-rayn, justy-hali, hali-rayn, koska he oli mun kolme epäilyttävintä pelaajaa.

raynpelikoneet kirjoitti:- jos justy paljastuikin hyvikseksi, änkän pahistiimi on halima + jeekaka.

Niin, koska mun ainoat epäilykset puhtaasti sua kohtaan perustui niihin asioihin mitkä sä kumosit ja siihen että sun reaktio mun provoääneen oli niin voimakas. Eikä mun Hali+rayn teoria oo enää ottanut tänään tuulta alleen kun oon justyn roolista ja sen epäilyttävästä käytöksestä paljon kiinnostuneempi, kun taas Hali+jeeksua oon analysoinut tänään.

raynpelikoneet kirjoitti: Onko se myös ok että kun hän saa haluamansa infon äänestään (rayn on pahis), niin sen jälkeen hän vaihtaa äänensä pois?

Mistä sä oot keksinyt että se info minkä mä sain sun viestistä oli että sä oot pahis? Mä en ole missään sanonut suoraan kiveen hakattuna että sä olet pahis ja that's it, vaan sun pahikseus on ollut joko liitoksissa/riippuvainen toisen pelaajan pahikseudesta tai sitten kun kaipasin sun äänelle perustelua (eli siis ne pointit mitkä oot jo korjannut).

raynpelikoneet kirjoitti:- lisäksi hän keksii jonkun toisen syyn miksi rayn voisi olla pahis, joka muuten tapahtui ekana päivänä mutta silloin se ei ollut syy rayn pahismaisuidelle

Mihin syyhyn sä tällä oikein viittaat?

horaaneko kirjoitti:Tuo kuulostaa melkein siltä kuin änkkä sanoisi, että hänen on "pakko" epäillä raynia koska tämä suutahti - että ei anneta itselleen mahdollisuutta edes pohtia voisiko pelaaja reagoida vahvasti myös hyviksenä.

Mä kyllä pohdin sitä, ihan siinä mun viestissä saakka. Kun mä en ihan ymmärrä mikä syy hyvispelaajalla olisi suuttua niin paljon äänestä joka ei ollut edes tappoääni. Ja siinä kyllä heijastelen tosi voimakkaasti itseeni ja siihen miten mä itse siinä tilanteessa reagoisin.

PS.

Meiz kirjoitti:Mulla menee loppupäivä muissa merkeissä, joten jätän äänen ++justy

Tämä ei nyt sit ollut oikein sitä mitä mä Meiziltä odotin. Olisin kauheesti kaivannut häneltä vähän laaja-alaisempaa mielipidettä pelaajista tällä hetkellä, niin kuin edellisessä viestissä laitoin. Ei jätä oikein hyvää makua suuhun.
äng-äänne
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 10.03.2021 15:06:30

Okei änkkä. Jos justy paljastuu hyvikseksi niin mitä tässä tokana päivänä on tapahtunut, ettei halima + rayn ole enää se todennäköisin pahiskaksikko? Äänestit kuitenkin halimaa ekan päivän lopussa ja epäilet häntä nytkin (jos siis justy on hyvis)?

En tiedä ymmärrätkö oikein edes mistä minä puhun sinun osaltasi. Se ei ole koskaan ollut syyni sinun pahiksena pitämisessä, että äänestit minua, vaan se koko kuvio sinun äänestämiskäyttäytymisessäsi ekana päivänä. Annoit syyt miksi halima on pahis -> äänestät rayn, saat äänellesi reaktion joka on mielestäsi pahismainen -> siirrät äänesi pois. Se ei näyttäydy minulle loogisena koska en itse ikinä tekisi noin, tai jos se olisi alunperinkin suunnitelmani (siis jokatapauksessa siirtää ääni pois), en edes sitä sen ekan kaverin päälle ikinä laittaisi.

Tämän päivän vastauksissasi et ole vieläkään kertonut, että jos sinun perusteesi olivat itsesikin mielestä invalideja, miksi pidät (tai ainakin pidit) minua silti pahiksena kun äänestit justyä? Miksi minä pahiksena "suuttuisin" huonoista perusteluista minua kohtaan todennäköisemmin, kuin hyviksenä? Ja miten se, mitä justy on sanonut, vaikuttaa minun koukkueeseni, varsinkaan kun sinun ei pitäisi tietää justyn joukkuetta varmuudella?
Out of order
raynpelikoneet
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 10.03.2021 15:11:56

En ollenkaan ymmärrä miksi sinä jatkuvasti viittaat ainostaan tuohon alun ääneesi minulle, kun enimmäisessä postissa jossa sinua epäilen sanon, että "en sinänsä pidä änkän ääntä itsessään epäilyttävänä [....]".
Siis se posti alkaa noilla sanoilla ja jatkuvasti sanot että pidän sinua pahiksena koska äänestit minua.
Out of order
raynpelikoneet
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 10.03.2021 15:55:56

Tota tota.. oon koittanut tässä lueskella ketjua aiemmiltakin osin työn ohessa, ja täytyy sanoa että horaan postit on ainakin näin at face value todella hyviä. Mä oon siinä pisteessä että joko änkkä tai justy on pahis ja toinen pahis on meiz tai jeekaka. Hyvin pitkälti mun osalta tässä en näe oikein mitään muuta mahdollisuutta. Käyn vielä tarkemmin läpi kun pääsen kotiin mutta en oikein usko että justy + jeekaka voi olla pahispari.
Out of order
raynpelikoneet
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 10.03.2021 16:26:28

Hoplaa otetaanpa takaisin hieman:
Halima sanot että todennäköisin pahispari on justy + rayn, ja jos justy on hyvis niin sitten rayn + meiz.

Miksi äänestät justya etkä minua?
Out of order
raynpelikoneet
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja justy » 10.03.2021 17:40:26

Enpä sitten päivällä ehtinyt pelaamaan kun olikin koko päivä jotain oikeita töitä.

Tuun illalla tekemään vielä vikan spurtin. Ketjua selatessa huomasin että äänestystilanne taitaa olla jo aika selvä. Eikä siinä, en varmaan olisi jaksanut enää tänään käyttää aikaa puolistautumiseen kun en tiedä miten enää sanoisin samat asiat uudestaan eri tavalla. Mutta katson jos keksin jotain järkeviä pointteja teistä muista, mitkä vois auttaa pahisjahdissa tulevina päivinä. Ja jos niistä ei oo apua, niin saanpahan itselle jännitettävää että miten oikeaan readit sitten lopulta osui.
justy
Kyläläinen

Palkinnot: 12

ViestiKirjoittaja Halima » 10.03.2021 18:16:46

raynpelikoneet kirjoitti:Halima, sanoit että änkän provoääni on on. Onko se myös ok että kun hän saa haluamansa infon äänestään (rayn on pahis), niin sen jälkeen hän vaihtaa äänensä pois?

En oo sanonut änkän provoäänestä mitään, se oli joku toinen.

raynpelikoneet kirjoitti:Hoplaa otetaanpa takaisin hieman:
Halima sanot että todennäköisin pahispari on justy + rayn, ja jos justy on hyvis niin sitten rayn + meiz.

Koska epäilen justyä paljon enemmän kuin sua. En todellakaan äänestä pelkän pahisparituksen vuoksi, ja jos justy paljastuu hyvikseksi, mun täytyy arvioida muutenkin koko hommaa vähän uusiksi. Tänään kuitenkin toivon että ei tuu mitään viime hetken sählinkejä, vaan oikeasti nyt saatais selvyys justyn puolesta.
Halima
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 10.03.2021 18:19:47

Mitä ootte mieltä, sopiiko pahisJustyn etikettiin luovutuspuheet? Kahden pahiksen pelissä? Haluun kuulla ihmisten mielipiteitä tästä.

//Halima
voi veljet
Horaaneko
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Halima » 10.03.2021 18:21:31

Mä luulen että justy on huomannut että puolustautuminen ei enää auta, niin moni epäilee ja äänestää häntä. Viimeinen mahdollisuus on yrittää tuota luovutustaktiikkaa. Ja siis onhan justyllä selvästi ollut vähemmän aikaa käytettävissä tähän peliin, niin siksikin varmasti niin hyviksenä kuin pahiksena ois semmoinen olo, että ei enää pysty vaikuttamaan äänestykseen.
Halima
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja raynpelikoneet » 10.03.2021 18:26:25

Halima kirjoitti:
raynpelikoneet kirjoitti:Halima, sanoit että änkän provoääni on on. Onko se myös ok että kun hän saa haluamansa infon äänestään (rayn on pahis), niin sen jälkeen hän vaihtaa äänensä pois?

En oo sanonut änkän provoäänestä mitään, se oli joku toinen.

raynpelikoneet kirjoitti:Hoplaa otetaanpa takaisin hieman:

Koska epäilen justyä paljon enemmän kuin sua. En todellakaan äänestä pelkän pahisparituksen vuoksi, ja jos justy paljastuu hyvikseksi, mun täytyy arvioida muutenkin koko hommaa vähän uusiksi. Tänään kuitenkin toivon että ei tuu mitään viime hetken sählinkejä, vaan oikeasti nyt saatais selvyys justyn puolesta.

Häh? Etkös sinä sanonut että ymmärrät miksi änkkä laittaisi äänensä minulle hyviksenä?

Miksi listasit sitten nuo pahiskaksikot jos ne eivät kuitenkaan sinun mielipiteesi olekaan?

Nyt kaupan kautta kotiin ja sitten olen koko loppupäivän pelissä mukana.
Out of order
raynpelikoneet
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja Horaaneko » 10.03.2021 18:28:32

Ihan validi pointti. Mulla on kans sellainen fiilis, että Justy lähti tähän peliin tietyllä taktiikalla (pelaamalla rennosti) ja se backfires sitten nopeeta (ja tää rentous unohtu toisena päivänä puolustuspuheissa) ja kokee ehkä senkin takia luovutusfiiliksiä. Mietin vaan sopisko tää myös hyvispeliin.

//rayn
voi veljet
Horaaneko
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja justy » 10.03.2021 18:37:06

Horaaneko kirjoitti:Mitä ootte mieltä, sopiiko pahisJustyn etikettiin luovutuspuheet? Kahden pahiksen pelissä? Haluun kuulla ihmisten mielipiteitä tästä.

//Halima

Pahis-justy sanoisi varmaan tätä samaa, koska kuten halima tuossa toteaa, ei nää puolustukset pure. Joten parasta ois vaan keksiä jotain fuulaa-readeja ja toivoa että tarpeeksi moni alkais epäröidä päivän lopussa.

Mut näin hyviksenä en myöskään usko että mun kannattaa enää erityisesti tuhlata energiaa puoöustautumiseen. Voitan kuitenkin pelin muiden mukana, vaikka pahikset napattais kuolemani jälkeen. Paras ehkä edistää sitä. Plus on paljon kivempaa jahdata pahiksia kuin puolustautua.

Tunnin päästä abaut pääsen tänne ihan kunnolla, jos ei tuu mitään yllätyksiä.
justy
Kyläläinen

Palkinnot: 12

ViestiKirjoittaja Zey » 10.03.2021 18:38:13

Horaaneko kirjoitti:Mitä ootte mieltä, sopiiko pahisJustyn etikettiin luovutuspuheet? Kahden pahiksen pelissä? Haluun kuulla ihmisten mielipiteitä tästä.

//Halima

No siis justy on puolustuksensa ilmeisesti puhunut, eikä oo ainakaan puolustautumalla saanut kauheesti ihmisten päitä käännettyä, niin miksei pahiksena vaihtaisi taktiikkaa? On sitten luovuttavinaan ja koittaa vaan näyttää siltä, että yrittäis vielä viimeisen kerran auttaa hyviksiä voittoon. (Oon itsekin aikanani tota pahiksena harrastanut. :P)

//justy
Fiksubjs dilmaattinen
Zey
Kyläläinen

Palkinnot: 16

ViestiKirjoittaja Meiz » 10.03.2021 18:38:39

justy kirjoitti:

//Halima

Pahis-justy sanoisi varmaan tätä samaa, koska kuten halima tuossa toteaa, ei nää puolustukset pure. Joten parasta ois vaan keksiä jotain fuulaa-readeja ja toivoa että tarpeeksi moni alkais epäröidä päivän lopussa.

Mut näin hyviksenä en myöskään usko että mun kannattaa enää erityisesti tuhlata energiaa puoöustautumiseen. Voitan kuitenkin pelin muiden mukana, vaikka pahikset napattais kuolemani jälkeen. Paras ehkä edistää sitä. Plus on paljon kivempaa jahdata pahiksia kuin puolustautua.

Tunnin päästä abaut pääsen tänne ihan kunnolla, jos ei tuu mitään yllätyksiä.

Kyllä, paras puolustus on paremman kohteen löytäminen äänelle, sen sijaan että tosiaan toistelisi samat puolustukset uusiksi.
Meiz
Kyläläinen

ViestiKirjoittaja äng-äänne » 10.03.2021 18:39:21

raynpelikoneet kirjoitti:Jos justy paljastuu hyvikseksi niin mitä tässä tokana päivänä on tapahtunut, ettei halima + rayn ole enää se todennäköisin pahiskaksikko? Äänestit kuitenkin halimaa ekan päivän lopussa ja epäilet häntä nytkin (jos siis justy on hyvis)?

En oo tässä tokana päivänä oikein enää huomannut mitään mikä linkittää teidät yhteen tai mikä tukisi sitä mun ensimmäisen päivän teoriaa teidän pahistoveruudesta.

raynpelikoneet kirjoitti:Se ei ole koskaan ollut syyni sinun pahiksena pitämisessä, että äänestit minua, vaan se koko kuvio sinun äänestämiskäyttäytymisessäsi ekana päivänä. Annoit syyt miksi halima on pahis -> äänestät rayn, saat äänellesi reaktion joka on mielestäsi pahismainen -> siirrät äänesi pois. Se ei näyttäydy minulle loogisena koska en itse ikinä tekisi noin, tai jos se olisi alunperinkin suunnitelmani (siis jokatapauksessa siirtää ääni pois), en edes sitä sen ekan kaverin päälle ikinä laittaisi.

Tässä meillä on sit varmaan vaan perustavanlaatuinen ero pelityyleissä, koska mä halusin provoäänelläni reaktion sulta ja uskoin saavani enemmän tavaraa sulta sillä että äänestän sua itseäsi vs että äänestän Halimaa. Mä sain sen, mutta sitten sä sanoit että siirtäkää äänet pois Halimalta, ja koska mä paritin teitä pahistovereiksi mä tietenkin ajattelin että "jumankekka nyt se Halima pelastuu enkä saa tietää sen roolia". Mä kuitenkin halusin tiputtaa jonkun mun top epäillyistä pois, ja halusin tietää Haliman roolin enemmän kuin vaikka Tetran joka lopulta putosi, koska koin Haliman olevan solmukohdassa ja pelaaja jonka roolin selviäminen antaisi mulle tietoa sunkin roolista. Ja Haliman putoaminen oli myöskin todennäköisempää kuin sun koska hän oli kerännyt ääniä.

raynpelikoneet kirjoitti:Tämän päivän vastauksissasi et ole vieläkään kertonut, että jos sinun perusteesi olivat itsesikin mielestä invalideja, miksi pidät (tai ainakin pidit) minua silti pahiksena kun äänestit justyä?

Lähinnä sen sun voimakkaan reaktion aikaansaaman pahisvibatuksen vuoksi, se oli ainut syy miksi jouduit pahislootaan (sanoin tän kyllä siellä mun lootaviestissä). Ja lisäksi kun linkitän sua justyn kanssa, mutta se perustuu enemmän siihen mitä justy on sanonut kuin sä.

raynpelikoneet kirjoitti:Miksi minä pahiksena "suuttuisin" huonoista perusteluista minua kohtaan todennäköisemmin, kuin hyviksenä?

Mistä nää "huonot perustelut" tuli? Sori että mulle pitää vääntää rautalangasta.

raynpelikoneet kirjoitti:Ja miten se, mitä justy on sanonut, vaikuttaa minun koukkueeseni, varsinkaan kun sinun ei pitäisi tietää justyn joukkuetta varmuudella?

Ainahan pelaajia linkitetään toisiinsa sen perusteella mitä he toisista sanoo tai miten he toisiinsa suhtautuu? Ja siitä tulee ketjuja "jos henkilö x on pahis saa hänen suhtautumisensa henkilö y:hyn myös hänet vaikuttamaan pahikselta". Kun siinä miten pahikset jotka tietää toisensa pahiksiksi suhtautuu toisiinsa julkisessa keskustelussa voi kuitenkin olla merkittävä ero kuin siinä miten pahis suhtautuu kaikkiin muihin pelaajiin tai miten hyvis suhtautuu kaikkiin muihin pelaajiin. Viittaatko tällä johonkin tiettyyn asiaan mitä justy on sanonut vai puhutko yleisellä tasolla?

raynpelikoneet kirjoitti:Siis se posti alkaa noilla sanoilla ja jatkuvasti sanot että pidän sinua pahiksena koska äänestit minua.

Pitäisitkö mua pahiksena jos en olisi äänestänyt sua ja olisin äänestänyt suoraan Halimaa? Mä oon jotenkin koko ajan pitänyt sitä mun koko provoäänikavalkadia ihan arkipäiväisenä asiana (kun mä en tavallaan oikein vieläkään ymmärrä mikä juuri siinä äänen vaihtamisessa tekee musta pahismaisen) ja sen takia mä oletin että sun pahisvibat perustuu vaan siihen ääneen, koska sen mä tavallaan itse näin sinä tarttumapintana mun posteista mitä pidit pahismaisena.

// Ihmisiä tuli väliin.
äng-äänne
Kyläläinen

EdellinenSeuraava

Paluu Keskusaukio